Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:59

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Heb je de stank uit de douchekop bij warm water? Of ook alleen met koud water?
Dan weet je of het iets te maken kan hebben met de cv of warmte-installatie.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:10
eventueel om er zeker van te zijn in de ochtend als het water dus de tijd heeft gehad om stil te staan een pannetje koud water opwarmen op het fornuis en daar dan aan ruiken het kan namelijk ook zijn dat het alleen bij een bepaalde temperatuur naar boven komt. warm eten ruikt namelijk ook beter dan koud eten.
koken gebeurt later op de dag dus de vervuiling welke op heeft kunnen treden gedurende de nacht is dan al weggespoeldt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
BasGit schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:06:
[...]

Geen spoor van lekkage te zien, bij de radiatoren.. Maar je zou maar zo gelijk hebben over de rode slang.. Scherp van je..
Al eens bij de buren gekeken of daar de afvoer ook ontbreekt? Al geroken aan die slang?

Mooie collectie stopcontacten daar boven. Plus loze leiding zo te zien _/-\o_
Grappig dat de dakdoorvoer een maat groter is dan de buis; 110 vs 90 ofzo? "Volgens minimale eisen van de norm" :+
Consigliere schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:02:
[...]

Welleuk dat de "afvoer van die klep"Naar rechts staat ipv naar beneden waar die druppels vallen.. zo ook geen afvoer eraan.. Dit buiten het stank verhaal gelaten.. ziet de ontluchting er prima uit.
Wel valt op dat de "aanzuig??"van je ventilatiebox naast de ont/beluchting zit.. Weet niet of dit klopt.. maar is wel gek als dat zo is.. dan zit je te kakken.. en blaas je overdreven gezegd poeplucht je slaapkamer in
Er is daar geen aanzuiging van de ventilatie; dat is gewoon een doodnormale Itho box met alleen afzuiging. Verse lucht komt via roosters binnen. Heet ook wel ventilatie type C.
Verderf schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:10:
[...]

Dat stuk is van plastic en kan je als het goed is verdraaien. Afvoer is voor zover ik weet niet verplicht aangezien dit ventiel alleen water door zou moeten laten als er teveel druk op komt te staan of omdat hij kapot is.

Dat laatste is mij overkomen toen de bar meter van mijn cv stuk was en ik dacht dat hij leeg was. Bij het bijvullen knapte het overdruk ventiel en ging door zijn ouderdom ook niet meer dicht. sta je dan om 2 uur snachts :'D
Nee dus. Als je het water wat in het warme circuit zit begint op te warmen neemt de druk enorm toe. Dat mag niet terug het waterleidingnet in, dus dat druppelt uit dat ding. De hoeveelheid hangt af van hoe heet die afleverset de secundaire kant van de warmtewisselaar (WW) stookt, tot hoe ver hij de boel laat afkoelen, hoeveel leiding je daar achter hebt en je normale koudwaterdruk. Als je een hele hoge waterdruk hebt, een heter stadsverwarmingsnet (SV), een kort leidingnet achter de WW en een grotere dT tussen het aanslaan van de "comfortstand" (=doorspoelen primaire kant WW zodat er altijd warm in de buurt is) dragen allemaal bij aan een volumetoename van wat er uit die inlaatcombinatie uitgedruppeld wordt.
miciel schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:13:
[...]

deze afzuigbox zit goed aangesloten. de afvoer zit aan de bovenzijde rechts volgens de handleiding.
(normaal kan dit zien omdat de afvoer ook verder naar voren steekt dan de andere aanslutingen.)
behalve dat de dop aan de onderzijde mist, eventueel kan hier ook een ventieltje in zodat ook je zolder een beetje ventileerdt maar verder is er niks op aan te merken.
Omdat dat type Itho afzuigbox naar de tyfus gaat als je hem een nacht op 3 zet en de aanzuigkanalen zijn te restrictief... (don't ask.. :( ). Dat kun je natuurlijk voorkomen door op zolder een deksel er af te laten.
Zo komen ze ook aan die 1 miljoen he :P
Maar eerlijk gezegd kan daar netzogoed een wit deksel zitten als ik zo naar die foto kijk.

Verder; flexbuis is horror.
BJBoes schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:40:
bar is de druk in een normale gesloten cv systeem dat is normaal tussen de 1.5 tot 2! t lijkt mij dat je bij het ontluchten toch ook de leidingen weer tot minimale druk opvoerd! dat zullen ze bij het afstellen in iedergeval gedaan hebben! als ze daar hebben zitten hannesen kunnen ze zo een wisselaar behoorlijk om zeephelpen vermoed ik ( nu ben ik geen loodgieter dus zeker weten doe ik dat uiteraard niet )
Water van de stadsverwarming gaat rechtstreeks door de radiatoren. Dat vullen ze centraal bij met een kuub tegelijk... Er zal ook geen compensatievat in het systeem van de TS zitten.

Als ze te veel verliezen gaan ze zoek-zoek-zoek spelen...
Mocht het lek bij jou zitten en je bent net op vakantie... ;
https://www.omroepwest.nl...or-ravage-in-Haagse-villa

Welkom bij stadsverwarming. Politici willen u allen deelgenoot maken in zulks genot...

Het is ook een pest in verwarmingsnetten van grote woongebouwen. Je hoeft maar twee Aziaten erbij te hebben die lekkende radiator niet fixen / melden bij VVe en je kunt aan het bijvullen blijven..

[ Voor 4% gewijzigd door kabeltjekabel op 02-07-2019 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasGit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-03 08:09
Meester_J schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:13:
Het is normaal dat het overdrukventiel van een inlaatcombinatie bij het opwarmen van het apparaat drupt. Dit is om te voorkomen dat er water teruggevoerd wordt vanaf het apparaat naar je drinkwaterleiding. Dit komt doordat warm water ietswat uitzet. (=verplicht voor apparaten die verwarmen zoals boilers). De trechter die erbij zit hoort naar beneden gericht te zijn, en daaraan een afvoerslang in een bocht naar beneden. Deze bocht drupt vol water, en zorgt voor de stankafsluiting. In sommige gevallen wordt een normale sifon geplaatst.
Dankjewel, weer wat bijgeleerd.
BJBoes schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:35:
tja ik weet niet of dat bij stadsverwarming zelf regulerend is.... dus ja zou goed kunnen. dan als nog lijkt het mij dat je daar wel zaken mee kan om zeep helpen als je het verkeerd doet. ik vraag me af of zo een wisselaar t zelfde werkt als een 3 wegklep op je warmtepomp systeem?
Ik zou het eerlijk echt totaal niet weten?

------

@miciel
Rooktest is gedaan, zonder dat er iets dicht is gegooid.. Bedoel iets dicht op het dak, of meterkast? Naar mijn weten, werd de buis in de wc gedrukt, en rook geblazen.. Werd er ook vanuit buiten het huis even gekeken, en ook of er rook zat in de kruipruimte, maar meer ook niet..
De lucht in huis, ruikt ook behoorlijk sterk op sommige dagen, ruik je het door het hele huis heen, sommige dagen weer minder, en een enkele keer, totaal niet..
De geur is eerlijk gezegd niet echt te vergelijken met iets wat ik eerder heb geroken, het lijkt een combi van verschillende geuren, waaronder dood water, kots.. Maar kan ook dat ik het met kots associeer omdat ik er van wil kotsen 8)7 ..
Rode slang is blijkbaar iets anders..
Als ik het niet verkeerd herinner, zei de monteur dat er geen pomp was om af te stellen, en dat het daarom alleen per radiator kon.. Die overigens bij oplevering, compleet opengedraaid stonden, en hij ze een beetje dichtdraaide.

@Verderf De woningbouw heeft wel het een en ander uit te leggen, vooral omdat de opzichter of loog, of mij van onjuiste info verstrekte. Begin er persoonlijk in te geloven, dat hij me in de maling neemt, vooral omdat hij in zijn rapportage ook loog over geur waarnemen, loog over de melding van de monteur(stadsverwarming), en in mijn gezicht beweerde dat de geur wel mee valt, terwijl hij overduidelijk zijn neus optrok, "pooof" achtig geluid maakte, maar goed... Speculeren schiet ik niets mee op.
Consigliere schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:02:
[...]

Welleuk dat de "afvoer van die klep"Naar rechts staat ipv naar beneden waar die druppels vallen.. zo ook geen afvoer eraan.. Dit buiten het stank verhaal gelaten.. ziet de ontluchting er prima uit.
Wel valt op dat de "aanzuig??"van je ventilatiebox naast de ont/beluchting zit.. Weet niet of dit klopt.. maar is wel gek als dat zo is.. dan zit je te kakken.. en blaas je overdreven gezegd poeplucht je slaapkamer in
Weetje, nu je dit zegt he... Ik zou niet weten, hoe je op die idee kwam, en hoe het proces in elkaar zit, maar ik werd inderdaad altijd gek, als er iemand beneden op de pot zat... Dacht dat de geur gewoon het huis introk tijdens het openen van de wc-deur???? |:( |:( |:(
miciel schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:13:
[...]

deze afzuigbox zit goed aangesloten. de afvoer zit aan de bovenzijde rechts volgens de handleiding.
(normaal kan dit zien omdat de afvoer ook verder naar voren steekt dan de andere aanslutingen.)
behalve dat de dop aan de onderzijde mist, eventueel kan hier ook een ventieltje in zodat ook je zolder een beetje ventileerdt maar verder is er niks op aan te merken.
Waar zou de ventiel dan moeten komen, en wat voor ventiel is het?
Nyarlathotep schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:07:
Heb je de stank uit de douchekop bij warm water? Of ook alleen met koud water?
Dan weet je of het iets te maken kan hebben met de cv of warmte-installatie.
Eerlijk gezegd heb ik niet getest of het alleen bij warm water of koud water komt.. Inderdaad ook slim om te gaan testen.
Vannacht, heb ik echter wel de stadsverwarming dichtgedraaid, en stonk het in de ochtend toch nog wel beetje.... Wel minder als normaal, maar gister rook het ook al minder..
miciel schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:27:
eventueel om er zeker van te zijn in de ochtend als het water dus de tijd heeft gehad om stil te staan een pannetje koud water opwarmen op het fornuis en daar dan aan ruiken het kan namelijk ook zijn dat het alleen bij een bepaalde temperatuur naar boven komt. warm eten ruikt namelijk ook beter dan koud eten.
koken gebeurt later op de dag dus de vervuiling welke op heeft kunnen treden gedurende de nacht is dan al weggespoeldt
Ook natuurlijk een optie.. Zal dat ook doen morgen.

@kabeltjekabel
Vind je de collectie zo leuk ja? :*)

Kom net van de buren, en de rode slangetje, is niet wat we dachten dat het is.. Althans, dacht jij ook dat dat de afvoerslang is, of bedoel je dat dat een loze leiding is?

Anyways....... Wou dat ik de gesprek met de opzichter had opgenomen, want kijk is wat we bij de buren hebben...

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/23tm6au.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/9prz2s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Hmmm, okey, en waar blijft die afvoer bij de buren? Verder ziet dat er daar normaal uit, maar het moet alsnog bij een afvoer uitkomen.

Die rode; komt die dan toevallig van de inlaatcombinatie van de douche WTW? Daar zal praktisch niks uitkomen, maar dan nog hoor je zoiets niet los te laten hangen.

Kun je daar iets zien, rechts van dat hout?

Heb / had jij een ga in je meterkast ongeveer onder die inlaatcombinatie van je afleverset? Als in; hebben ze bij de renovatie daar een buisje / slangetje weggelaten en heb je een droge sifon met open verbinding naar de MK in de kruipruimte?

[ Voor 25% gewijzigd door kabeltjekabel op 02-07-2019 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
Waar blijft die afvoer? Bedoel je waar die heen "loopt"? Uhm, geen idee eigenlijk.
Die rode slang komt vanuit de ruimte waar de wtw buis zit, verder zie ik er niks, behalve een buisje voor de kraan van voortuin.
Er zat een klein gat daaronder, die ze onlangs hebben gedicht vanwege de stank, op aanraden van de monteur van stadsverwarming, heeft de woningbouw dit gedaan.
Geen renovatie gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Ja, en wat zat er onder dat gat? Kijk eens in de kruipruimte. Gaat dat afvoerbuisje bij de buren door de vloer? Dan zal hij daar waarschijnlijk (laat ik eens van het positieve uitgaan) via een stankslot (bocht in buisje / sifon) op het riool aangesloten zitten. Als ze bij jou dat buisje weggelaten hebben moeten ze dat buisje installeren, niet het gat dichtpurren. Het gat in het het riool in de kruipruimte blijft dan natuurlijk gewoon meuren.

Ik wil niet zeggen dat dat hét probleem is, maar dit moet hoe dan ook gewoon gefixed worden door de WBV.

[ Voor 11% gewijzigd door kabeltjekabel op 02-07-2019 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
BasGit schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:49:

@miciel
Rooktest is gedaan, zonder dat er iets dicht is gegooid.. Bedoel iets dicht op het dak, of meterkast? Naar mijn weten, werd de buis in de wc gedrukt, en rook geblazen.. Werd er ook vanuit buiten het huis even gekeken, en ook of er rook zat in de kruipruimte, maar meer ook niet..

De lucht in huis, ruikt ook behoorlijk sterk op sommige dagen, ruik je het door het hele huis heen, sommige dagen weer minder, en een enkele keer, totaal niet..
De geur is eerlijk gezegd niet echt te vergelijken met iets wat ik eerder heb geroken, het lijkt een combi van verschillende geuren, waaronder dood water, kots.. Maar kan ook dat ik het met kots associeer omdat ik er van wil kotsen 8)7 ..

Rode slang is blijkbaar iets anders..

Als ik het niet verkeerd herinner, zei de monteur dat er geen pomp was om af te stellen, en dat het daarom alleen per radiator kon.. Die overigens bij oplevering, compleet opengedraaid stonden, en hij ze een beetje dichtdraaide.

Waar zou de ventiel dan moeten komen, en wat voor ventiel is het ?

Kom net van de buren, en de rode slangetje, is niet wat we dachten dat het is.. Althans, dacht jij ook dat dat de afvoerslang is, of bedoel je dat dat een loze leiding is?
toon volledige bericht
bij rooktest zo ik eigenlijk op de pijp op het dak even er een handoek oid op hebben gelegd zodat niet alles naar buiten waait. maar ze hebben er voor gekozen om te chekken of dat deze pijp open is dmv rook. wat ook fijn is om te weten.

de stank waar jij het over hebt krijg je niet van die lekage van de inlaatcombinatie in de meterkast. dat kan niet. dat is enkel een muffe lucht van als je was bijv te lang in de machnine heeft gelegen. (zie edit)

wat de cv monteur gedaan heeft klopt dat kan je dan inderdaad op die manier oplossen, soms staat de ene tever open waardoor het water niet goed verdeelt wordt, en soms staan ze tever dicht waardoor ze te weining water krijgen het is net wat er aan de hand is. inregelen van de cv installatie.

dat ventiel is bijzaak, het heet een afzuigventiel.
eerst maar eens kijken waar die stank vandaan komt. er is hier gewoon iets niet in de haak en dat moet eerst opgelost worden. en het zal me niet verbazen dat kabeltjekabeltje het bij het juiste eindt heeft.
of dat ze wel het t stuk geplaats hebben en de rest vergeten zijn.
wisselend in sterkte, kots, rotte eieren, dood water, muf niet thuis te brengen is meestal wel riool.

ps als je wil weten waarom de woningbouw inspectuur zo moeilijk doet omdat dit gewoon geldt gaat kosten.
als de rooktest niet werkt een second opinie met rook en later een camera inspectie.
wat ook kan is dat je kruipruimte vervuild is doordat ......lekkage
en dat deze leeggezogen moet worden en weer opnieuw gevuld met schoon zand.

als de eerste gewoon goed de boel had geinspecteerd onder de grond was er niks aan de hand geweest maar tijd is geld, niks kunnen vinden hup volgend project. maar dat komt wel vaker voor.

edit: dat er een verband zit tussen de stank en de inlaatcombinatie realiseer ik me nu pas.
je hebt ook van die situaties waarin men het gewoon helemaal vergeet ipv dat er wel voorbereidingen zijn getroffen. echter er komt nu zoveel bij elkaar dat het logisch wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door miciel op 02-07-2019 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36
Staan je dauerlufters (boven de ramen slaapkamers en woonkamer) wel open?

Zo niet dan wordt de door de mechanische ventilatie afgezogen lucht uit de kruipruimte gehaald.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
kabeltjekabel schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:34:
Ja, en wat zat er onder dat gat? Kijk eens in de kruipruimte. Gaat dat afvoerbuisje bij de buren door de vloer? Dan zal hij daar waarschijnlijk (laat ik eens van het positieve uitgaan) via een stankslot (bocht in buisje / sifon) op het riool aangesloten zitten. Als ze bij jou dat buisje weggelaten hebben moeten ze dat buisje installeren, niet het gat dichtpurren. Het gat in het het riool in de kruipruimte blijft dan natuurlijk gewoon meuren.

Ik wil niet zeggen dat dat hét probleem is, maar dit moet hoe dan ook gewoon gefixed worden door de WBV.
Ik ben niet slim genoeg geweest om te gaan kijken, vooral omdat ik geïrriteerd was, dat het daar wel in orde was. Zal morgen vragen of ik weer even mag kijken..
alexbl69 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:10:
Staan je dauerlufters (boven de ramen slaapkamers en woonkamer) wel open?

Zo niet dan wordt de door de mechanische ventilatie afgezogen lucht uit de kruipruimte gehaald.
Staan open ja.. Evenals de keuken en zolderraam.

-------

@miciel

Ik weet niet of ze een second opinion met rook en of camera willen doen.. De lootgieter stuurden ze al met heel veel moeite voor de 2e keer.
Meteen kreeg ik alweer de zelfde preek.
Douche=gesloten systeem, kan niet stinken.
Geen lek te zien in kruipruimte, net onder t meterkast. Vind de geur "meevallen".
Kijkt mij aan alsof ik niet spoor, en zegt dat de verhaal van de monteur(stadsverwarming) niet kan kloppen, en het uit mijn hoofd moet zetten.
Ze komen ook nooit langs wanneer die het t sterkst ruikt, wat meestal bij storm, en in de ochtend uit de douchekop komt..
In huis varieert het.

[ Voor 37% gewijzigd door BasGit op 02-07-2019 22:42 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kabeltjekabel
BasGit schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:28:
[...]

Ik ben niet slim genoeg geweest om te gaan kijken, vooral omdat ik geïrriteerd was, dat het daar wel in orde was. Zal morgen vragen of ik weer even mag kijken..

[...]

Staan open ja.. Evenals de keuken en zolderraam.
Niet jaloers worden op je buren he. Er stond al in de Bijbel;

"Gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn afvoer op de inlaatcombinatie, noch zijn rund, noch zijn ezel."

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@kabeltjekabel Te laat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kabeltjekabel schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:54:
[...]

Water van de stadsverwarming gaat rechtstreeks door de radiatoren. Dat vullen ze centraal bij met een kuub tegelijk... Er zal ook geen compensatievat in het systeem van de TS zitten.
Bijna het gaat nog door de drukverlager in de afleverset , en vanzelfprekend langs de meter en door de aan de kamerthermostaat gekoppelde klep

foto laat niet alles zien maar wel duidelijk de drukverlager in het midden (de ufo met het blok erboven)
e.g.
Afbeeldingslocatie: https://www.stadsverarming.nl/wp-content/uploads/2016/08/Afleverset.png

deze is beter
Afbeeldingslocatie: https://docplayer.nl/docs-images/67/57969750/images/21-0.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 02-07-2019 23:34 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
BasGit schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:28:

@miciel

Ik weet niet of ze een second opinion met rook en of camera willen doen.. De lootgieter stuurden ze al met heel veel moeite voor de 2e keer.
Meteen kreeg ik alweer de zelfde preek.
Douche=gesloten systeem, kan niet stinken.
Geen lek te zien in kruipruimte, net onder t meterkast. Vind de geur "meevallen".
Kijkt mij aan alsof ik niet spoor, en zegt dat de verhaal van de monteur(stadsverwarming) niet kan kloppen, en het uit mijn hoofd moet zetten.
Ze komen ook nooit langs wanneer die het t sterkst ruikt, wat meestal bij storm, en in de ochtend uit de douchekop komt..
In huis varieert het.
maak eerst maar eens deze afvoer in orde, misschien dat het dan allemaal wel verholpen is.
mocht als de afvoer in orde is gemaakt de rioolstank blijven laat een loodgieter komen en betaal hem desnoods uit eigen zak bijvoorkeur eentje die ook inspectie kan doen zoals riool.nl, en zie het als een investering voor je woongenot. en mocht er nou echt aantoonbaar een lekkage zijn dan kan je het door de woningbouw wel laten maken. maar of je de inspectie kosten terug krijgt daar heb ik een hardt hoofdt in.
mocht na de reparatie van de afvoer alleen het water blijven stinken kan je altijd noch bij energie leverancier nog het balletje opgooien dat je wisselaar lek is. wat ook nog kan is dat je riool in de tuin lek is en dat daar de difusie al plaats vind. vandaar ook de test om koud water in de ochtend op te warmen.
(en dat kunnen ze met een camerainspectie er wel uit halen)

als nou het zand in je kruipruimte vervuild is kan je dat gewoon laten testen en dan kan je dat via de juridische weg aanvechten met een advocaat. (ik hoop het niet voor je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@miciel Maakt het uit uit welk kraan ik de water opwarm?
De kranen zijn blijkbaar gebruikt vandaag.
Heb trouwens water uit de douche opgevangen, en ik durf er bijna voor te zweren, dat het naar mint + "stank" ruikt. Hoop dat de geur niet te snel wegtrekt, even aan de buurman laten ruiken, als hij dat wilt :/..
Een onafhankelijk partij inschakelen lijkt me inderdaad ook slim.
Ik ga even bellen met de woningbouw over de afvoer.

Edit: Heb gebeld, ik krijg "zsm" terugkoppeling.

[ Voor 6% gewijzigd door BasGit op 03-07-2019 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
BasGit schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:02:
@miciel Maakt het uit uit welk kraan ik de water opwarm?
als je een goede vergelijking wil maken zou je morgenochtend eerst koud water moeten tappen uit je douche kraan dit opvangen en ongeveer een emmer ofzo (eventueel een gedeelte opwarmen). en daarna de warme kraan van je douche open zetten en ruiken of het warme water als nog stinkt. mocht na het spoelen met koud water het warme water niet stinken dan moet je voortaan omgekeerd douchen _/-\o_ , nee grapje. er zit een theorie achter als je warmtewisselaar lek is zal het spoelen met koud water niet helpen en zal je warme water blijven stinken.

vraagje heb je een thermostaat kraan of een normale douchekraan ?
(begin je met lauwwarm (37C) water wat stinkt of begin je met heet (60C) water wat stinkt)
bij thermostaatkraan kan deze eventueel ook eerst naar heet draaien om te kijken of de geur heftiger wordt.
ipv dat je lauw begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@miciel
Heb een thermostaatkraan. Als ik het niet verkeerd herinner, stinkt het initieel wel, en na een tijdje niet meer, warmte onafhankelijk, maar zal het proberen.

Edit: ik begin trouwens normaal gesproken met lauwwater wat stinkt. Ook zoals net, stinkt het met koud eerst ook.

Water dat ik gister opving in een glazen pot, stinkt vandaag nog steeds. Ik zou bijna zeggen, dat het sterker vandaag stinkt, maar dat is subjectief.

[ Voor 44% gewijzigd door BasGit op 04-07-2019 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
BasGit schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:47:
@miciel
Heb een thermostaatkraan. Als ik het niet verkeerd herinner, stinkt het initieel wel, en na een tijdje niet meer, warmte onafhankelijk, maar zal het proberen.

Edit: ik begin trouwens normaal gesproken met lauwwater wat stinkt. Ook zoals net, stinkt het met koud eerst ook.

Water dat ik gister opving in een glazen pot, stinkt vandaag nog steeds. Ik zou bijna zeggen, dat het sterker vandaag stinkt, maar dat is subjectief.
dan komt de geur dus echt uit je leidingen. durf er inmiddels wel vergif op in te nemen dat er op de 1 of andere manier water vanuit je cv dus terug loopt in leiding water. dat zal nooit veel zijn maar is blijkbaar genoeg ( en niet echt gezond lijkt me ), kan al zoiets simpels zijn als een rubber dat lek/versleten is vermoedelijk.

Als ik het goed begrijp word zo'n stadsverwarming dus automatisch op druk gehouden met aangevoerd leiding water waar een verdeler tussen zit. je warmtewisselaar waar hier al over gesproken is.

https://www.stadsverarmin...genoemd-lees-hier-waarom/

ik zou zeggen dat de woning bouw maar is je afleverset helemaal moet doorlopen! zoals het artikel aangeeft kan de set ook ingesteld worden op druk van t warmte net! Ik vermoed dat er geknoeit is met de druk van je afleverset ( tijdens het afstellen van je radiatoren ) en dat je warmtewisselaar nu gewoon naar de filistijnen is. Als deze inderdaad ( intern ) water terug lekt in je systeem dan ben je er al! waar komt dan de geur in de kruipruimte vandaan. Ook daar vermoed ik een lek in een van de leidingen naar je radiatoren! ook omdat het dezelfde geur is!

ik zou er wel asap achter aangaan want als je momenteel ook vanuit je kraan heerlijk koffie/thee zit te maken en je je groentes lekker aan t koken bent. Dan zit je naar mijn mening vermoedelijk water naar binnen te werken dat misschien wel eerst door je cv systeem gelopen heeft!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@BJBoes
Ik heb al 2 bezoeken van de stadsverwarming, 2 van de loodgieter, 2 opzichter, 2 maal onderhoudsmonteur van woningbouw, 1 maal rioleringsbedrijf langs gehad ( kan exact aantallen verkeerd herinneren). Bellen doe ik wel met regelmaat, en de woningbouw "kwam ook wel".
Echter ben ik al 4 maanden verder, niks opgelost en wanneer ik bel, krijg ik te horen dat ik terug gebeld ga worden, en mag ik lekker gaan wachten.
Inmiddels 2 van de 3 bewoners, vaak misselijk, hoofdpijn, soms spontaan beetje in de war en last van benauwdheid en 1 ervan, een verdoofd gevoel in voet en been. Niet blijvend, maar continu terugkomend.
Misschien toeval, misschien niet, zonder testen kun je niks concreet zeggen. Bij de huisarts of internist kom je niet verder, bij de woningbouw ook niet.

Autocorrectie werkt soms wel erg raar op de mobiel.

[ Voor 10% gewijzigd door BasGit op 04-07-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:07
Zou je het stinkende water niet kunnen laten testen op samenstelling en laten checken of het wel voldoet aan de drinkwater eisen?

Ik zou mij serieus zorgen maken om mijn gezin en de gezondheid als er verontreinigingen in je drinkwater terecht komen. Op basis van de uitslag van zo'n test kun je de woningbouw ook dwingen om verdere zoekacties te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
BasGit schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:45:
@BJBoes
Ik heb al 2 bezoeken van de stadsverwarming, 2 van de loodgieter, 2 opzichter, 2 maal onderhoudsmonteur van woningbouw, 1 maal rioleringsbedrijf langs gehad ( kan exact aantallen verkeerd herinneren). Bellen doe ik wel met regelmaat, en de woningbouw "kwam ook wel".
Echter ben ik al 4 maanden verder, niks opgelost en wanneer ik bel, krijg ik te horen dat ik terug gebeld ga worden, en mag ik lekker gaan wachten.
Inmiddels 2 van de 3 bewoners, vaak misselijk, hoofdpijn, soms spontaan beetje in de war en last van benauwdheid. Niet blijvend, maar continu terugkomend.
Misschien toeval, misschien niet, zonder testen kun je niks concreet wachten. Bij de huisarts of internist kom je niet verder, bij de woningbouw ook niet.
tja dan word je duidelijk niet serieus genomen. als je huurt dan is de woning bouw vereniging verantwoordelijk. Als zij het niet juist op willen lossen ( van mij appart door de hele afleverset te vervangen ) dan ist tijd de huurcomissie te verwittigen van t probleem en anders maar richting juridisch loket! je zal toch het probleem uit je huis moeten hebben. ik kan mij goed voorstellen dat je ziek word van water dat je binnen krijgt dat eerst ( vermoedelijk ) door je cv leidingen heeft gelopen.

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
Nomis schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:55:
Zou je het stinkende water niet kunnen laten testen op samenstelling en laten checken of het wel voldoet aan de drinkwater eisen?

Ik zou mij serieus zorgen maken om mijn gezin en de gezondheid als er verontreinigingen in je drinkwater terecht komen. Op basis van de uitslag van zo'n test kun je de woningbouw ook dwingen om verdere zoekacties te ondernemen.
Hoe en waar, plus waarop zou het dan getest moeten worden? Op zich geen slecht idee. Vitens wilt het in ieder geval niet, die schoot de bal terug van de loodgieter, richting de woningbouw.

@BJBoes
Je zal maar zo gelijk hebben. Tip van de huurcommissie kreeg ik gister, maar heb nog de procedure niet door. Helpt natuurlijk ook niet dat ik de 1 van de 2 ben die ziek en vaak in de war is de afgelopen maanden, dus ben nogal vergeetachtig.

[ Voor 15% gewijzigd door BasGit op 04-07-2019 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:07
Eerste hit op google:
https://www.c-mark.nl/die.../drinkwater-bemonstering/

Verder geen ervaring mee, maar je kunt eens bellen naar een paar van die partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
BJBoes schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:36:
[...]

ik zou zeggen dat de woning bouw maar is je afleverset helemaal moet doorlopen! zoals het artikel aangeeft kan de set ook ingesteld worden op druk van t warmte net! Ik vermoed dat er geknoeit is met de druk van je afleverset ( tijdens het afstellen van je radiatoren ) en dat je warmtewisselaar nu gewoon naar de filistijnen is. Als deze inderdaad ( intern ) water terug lekt in je systeem dan ben je er al! waar komt dan de geur in de kruipruimte vandaan. Ook daar vermoed ik een lek in een van de leidingen naar je radiatoren! ook omdat het dezelfde geur is!
1 die geur waar ts last van heeft kan inderdaad een kapotte cv leiding zijn.
als ts zijn tyleen aanvoerleiding(de zwarte leiding welke voor je drinkwatermeter zit) dan door een plas cv water heenloopt vindt ik het niet eens zo verbazend als zijn koud water stinkt.
(hiervoor hoeft nog niet de warmtewisselaar kapot te zijn)

2 wat ook kan is dat de inlaatcombinatie cv water/drinkwater staat te druppelen omdat de warmtewisselaar stuk is, een mix van lekkend cv water en drinkwater ja dat wil wel stinken. vervolgens loopt het je kruipruimte in, (waar je ook nog waarschijnlijk een open riool hebt) gok toch dat het daar vandaan komt.

3 wat ook kan is dat je inlaatcombinatie stuk is,( en je warmtewisselaar) en dat het koud water zich daar mixt met vervuild warm water. (nu gebeurt dat niet zo heel vaak)
maar dan had je lauw water klachten, maar dat is als die echt kapot is, als hij een beetje lekt kan het wel.
(nu kunnen ze vrij eenvoudig testen of deze lek is.)

4 of je thermostaatkraan lekt inwendig water door. (en je warmtewisselaar ook) waardoor je denkt dat het koud water is. maar uiteindelijk is het afgekoeld cv water. (komt ook zelden voor, maar kan wel)

e ik heb 3 opties waarbij ik een lekke warmte wisselaar benoem en 1 met een lekke cv leiding.
en dan ook nog waarschijnlijk een open riool. ts ze hebben je een oor aangenaaid. _/-\o_

van de 4 opties ik zou voor 2 gaan. maar zeker de rest niet uitsluiten.

edit: er is nog niet bekendt of dat het koude water ook echt vervuild is dmv inmengen van vervuild warm water of dat het gewoon ergens de lucht oppikt dmv difusie tyleen is namelijk pureus
of dat het koude water gewoon schoon is.

[ Voor 7% gewijzigd door miciel op 04-07-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:55
Dat soort tests heb je niet zoveel aan, tenzij je exact weet op welke stoffen je wilt laten testen.
Ook voor een klacht bij de huurcommissie moet je eerst iets tastbaars hebben.
Zoals ik het lees is de woningbouwvereniging welwillend maar weten zij ook niet waar ze de oorzaak van de klachten moeten zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:29
Beste Topic starter, heb je al voor de grap een kannetje stadsverwarming water afgetapt bijvoorbeeld bij een radiator ? (let op: doe voorzichtig)
Ruik daar eens aan, is dat hetzelfde als wat je ruikt bij de douche boven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@miciel
In principe, alles kan, maar de monteur van de stadsverwarming zei dat "alles" naar behoren werkte. Verder wees hij een onderdeel aan en zei die dat "dit ding" ook nooit zomaar kapot ging, en hij het maar 1x eerder mee had gemaakt in pak m beet, 10 a 15 jaar? Ben aantal jaren kwijt... Was verder een topvent die meer deed dan gevraagd, en de geur in kruipruimte en douchekop met stank kon vaststellen en rapporteren, maar niet meegeven.
Heb nu wel per mail "een vorm van rapportage" meegekregen, maar ieder andee persoon die langskwam, ruikt bij de douche niks.
De eerste monteur van stadsverwarming vond ook niks.
Enfin, weet niet of ze nou mij een oor hebben aangenaaid, of mij gewoon "genaaid".

@ASW1
Daar zat ik dus ook aan te denken, plus hoe meer dingen je wilt gaan testen, hoe meer het ook nog eens gaat kosten. Helaas heb ij t bepaald niet breed.
Klopt gedeeltelijk wel dat ze willen helpen, maar toen ik ze over de inlaatcombinatie inlichtte op aanraden van de stadsverwarmingsmonteur, mompelde hij een beetje, met een vreemd verhaal iets in de richting van, jaa ja die dingen zag ik in een ander buurt, etc etc. Vervolgens is gewoon de gat eronder gedicht, ipv dat ze hem aansluiten. Dankzij jullie weet ik, hoe ze mij aan het belazeren zijn.
Lollercopter schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:33:
Beste Topic starter, heb je al voor de grap een kannetje stadsverwarming water afgetapt bijvoorbeeld bij een radiator ? (let op: doe voorzichtig)
Ruik daar eens aan, is dat hetzelfde als wat je ruikt bij de douche boven ?
Kijk dat is ook nog een hele slimme idee. Ga ik gelijk doen.
Moest als goed is wel eest verwarming uit draaien toch? Die eigenlijk toch al niet aanslaat.

Zal zodadelijk ook water die ik opving uit de douche opvangen, zoals @Fish of @kabeltjekabel mij vroeg te doen.
Buren waren der niet gister, vandaag ook kijken of ik kan kijken hoe de inlaatcombi is aangesloten bij hun.
* correctie.. het was Miciel.

[ Voor 22% gewijzigd door BasGit op 04-07-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je zou (als je met deze nieuwe bevindingen nog geen gehoor krijgt bij de verhuurder) eens moeten kijken of je op een of andere manier dat stinkende water wat 's ochtends uit de douche komt kan laten testen op verontreiniging of zo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Orion84 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:09:
Je zou (als je met deze nieuwe bevindingen nog geen gehoor krijgt bij de verhuurder) eens moeten kijken of je op een of andere manier dat stinkende water wat 's ochtends uit de douche komt kan laten testen op verontreiniging of zo.
Ja maar waar zoek je dan naar? Op wat precies laat je testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
BasGit schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:03:
@miciel
Kijk dat is ook nog een hele slimme idee. Ga ik gelijk doen.
Moest als goed is wel eest verwarming uit draaien toch? Die eigenlijk toch al niet aanslaat.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Je heb nu je verwarming uitstaan, dus er is geen circulatie van stadsverwarming water door de radiatoren, maar er staat natuurlijk wel druk op. Dit stadsverwarming water zal er misschien al een paar weken instaan maar dat maakt niet veel uit lijkt mij, ik neem even aan dat er weinig geur verschil zal zijn tussen "vers" en "oud" stadsverwarming water. Als je daar echt mee zit kan je je radiatoren even vol open zetten en na het opwarmen van de radiatoren het water aftappen.

Jouw radiatoren zullen ongetwijfeld een ontluchtingsnippeltje hebben ergens:

Afbeeldingslocatie: https://www.verwarminginfo.nl/wp-content/uploads/2015/04/radiator-ontluchten.jpg
of dit
Afbeeldingslocatie: https://vasco.eu/sites/default/files/radiatoren-ontluchten.jpg
Daar kan je een beetje water aftappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@Orion84
Als ik nou de opzichter aan de lijn kreeg, ging het sneller. En in weet inderdaad ook niet wat voor test ik zou moeten doen..

@Lollercopter Heb beneden uit 2 radiatoren water opgevangen. Rook, helaas fris, en helder.
Boven in de badkamerradiator zat er andere druk in de radiator, water stinkt niet, tenminste, niet waarneembaar, schuimde een beetje, sist meer, troebel met zwart soort van bezinksel.
Waarchijnlijk niet relevant, maar ik zal ter illustratie de foto's toch maar uploaden.
Ps. Ik krijg de foto's maar niet rechtop geupload...

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1zv8hhv.jpg
----------
Onderste is gewoon normaal keukenkraanwater, maar de water uit de radiatoren beneden, waren min of meer hetzelfde.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/20zyxbk.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door BasGit op 04-07-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer

Niets geks op aan te merken. Weet dat mijn verwarmingswater er vele malen bruiner / zwarter uit ziet...
Dus dat zal het niet zijn.

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lollercopter
BasGit schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:43:
@Orion84
@Lollercopter Heb beneden uit 2 radiatoren water opgevangen. Rook, helaas fris, en helder.
Boven in de badkamerradiator zat er andere druk in de radiator, water stinkt niet, tenminste, niet waarneembaar, schuimde een beetje, sist meer, troebel met zwart soort van bezinksel.
Oke, naja het is wat het is toch ? Het geeft je in ieder geval weer wat meer inzicht. Het maakt het er niet echt makkelijker op. Dan blijkt nu misschien dat de hypothese stadsverwarming als bron van probleem toch te vergezocht is. Zwarte zooi in dat radiator water is redelijk normaal. Je wil niet weten wat er voor zwarte zooi uit mijn (niet stadsverwarming) radiatoren kwam en dat stonk ook naar rubber.

Qua water kwaliteit probleem:
Ik zie verder niet in *hoe* er een stinklucht uit het (douche) water kan komen anders. Die water leidingen staat 4-5 bar op, dus als er een lekkage ergens is dan lijkt het mij lastig dat vervuiling naar binnen gaat tegen de stroom in. Dan blijft open:

- Leidingen geven smaak / geur af (oude loden leidingen ? Oude plastic leidingen ?). Zowel in jouw huis als daarbuiten.
- Er is iets mis met de water kwaliteit in jouw straat (maar dan zou iedereen er last van hebben, en ook bij andere tap punten in je huis)

Qua de waargenomen stankoverlast zou ik dan toch eerder aan rioollucht of schimmel denken.

[ Voor 6% gewijzigd door Lollercopter op 04-07-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@Lollercopter
Schimmel in huis of in de leidingen?
Schimmel in huis heeft helaas de hele wijk mee te maken, maar heeft naar mijn weten, geen stank als gevolg gehad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ASW1 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:18:
[...]

Ja maar waar zoek je dan naar? Op wat precies laat je testen?
Er zijn bedrijven die drinkwater controleren. Die testen op van alles en nog wat tegen de wettelijke eisen aan drinkwater. Geen idee of je daar makkelijk en voor een schappelijke prijs eenmalig wat kan laten testen, maar als je vast loopt bij de verhuurder lijkt me zoiets het overwegen waard. Als er inderdaad wat mis is kan je altijd nog proberen die kosten te verhalen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
BasGit schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:03:
@miciel
In principe, alles kan, maar de monteur van de stadsverwarming zei dat "alles" naar behoren werkte. Verder wees hij een onderdeel aan en zei die dat "dit ding" ook nooit zomaar kapot ging, en hij het maar 1x eerder mee had gemaakt in pak m beet, 10 a 15 jaar? Ben aantal jaren kwijt... Was verder een topvent die meer deed dan gevraagd, en de geur in kruipruimte en douchekop met stank kon vaststellen en rapporteren, maar niet meegeven.
Heb nu wel per mail "een vorm van rapportage" meegekregen, maar ieder andee persoon die langskwam, ruikt bij de douche niks.
De eerste monteur van stadsverwarming vond ook niks.
Enfin, weet niet of ze nou mij een oor hebben aangenaaid, of mij gewoon "genaaid".

Zal zodadelijk ook water die ik opving uit de douche opvangen, zoals @Fish of @kabeltjekabel mij vroeg te doen.
Buren waren der niet gister, vandaag ook kijken of ik kan kijken hoe de inlaatcombi is aangesloten bij hun.
* correctie.. het was Miciel.
stonk het koude water ook vanochtend ?

en gaat het koude water stinken als je opwarmt ?

alles wijst toch steeds meer naar de warmtewisselaar. en nee zo vaak gaan ze niet stuk.

eventueel kan je het water laten testen op metalen/metaaldeeltjes ed. want dat is wat er in cv water zit.
even een bekertje cv water meegeven dan waten ze waarnaar ze moeten zoeken.
(maar dat de geur niet overeenkomt is ook weer krom)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BasGit schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:43:
Ps. Ik krijg de foto's maar niet rechtop geupload...
offtopic:
Komt door de exif-data van de camera dat in het bestand staat, specifiek "Orientation Rotate 90". Geen idee of je dat soort exif-data kunt voorkomen in de camera-app van een Galaxy S9, maar je kan de data er wel achteraf uithalen. Als je dat doet voor het uploaden, de afbeelding daarna goed draait en dan upload, gaat het goed :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Schuim uit de douchekop heb ik ook ooit gehad, dat bleek te liggen aan de afvoer van de wasmachine die niet in orde was. Het afvoerwater liep weer terug in het leidingwatersysteem. En ja, dat stonk ook. Het was drie huizen geleden, ik heb geen idee meer hoe het precies zat en opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Als je onder de douche ook plast stinkt dat ook meer in de warme maanden (als je niet navenant meer vocht inneemt).

Maar laat eerst die afvoer van de inlaatcombinatie eens fixen (+open riool in kruipruimte), vermeld er bij dat je denkt dat dit misschien het probleem veroorzaakt, maar als het nog niet opgelost is je je wel weer meldt.
zacht schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:15:
Schuim uit de douchekop heb ik ook ooit gehad, dat bleek te liggen aan de afvoer van de wasmachine die niet in orde was. Het afvoerwater liep weer terug in het leidingwatersysteem. En ja, dat stonk ook. Het was drie huizen geleden, ik heb geen idee meer hoe het precies zat en opgelost is.
Eeuh, je had geen keerklep en een hele rare wasmachine?
BasGit schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:24:
@Lollercopter
Schimmel in huis of in de leidingen?
Schimmel in huis heeft helaas de hele wijk mee te maken, maar heeft naar mijn weten, geen stank als gevolg gehad..
Hoezo heeft de hele wijk er mee te maken? Huizen uit <1930 ofzo? Allemaal de afzuiging uitgezet?

Als je alleen zo'n douche ventilator hebt kan het goed zijn dat je overal vandaan rotte lucht gaat aanzuigen als je dat ding aan hebt. Ik heb 24/7 afzuiging. De enige schimmel die ik hier heb gehad is in versleten kitvoegen in de badkamer en bij een kierende deur in de winter i.c.m. luchtbevochtiger en kapotte afzuiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@miciel
Koude water stonk vanochtend ook ja.
Opwarmen heb ik niet gedaan. Kwam er niet aan toe, vanwege een blinde hond die losliep en kwijt was, en mij een kleine trauma bezorgde.
Gelukkig kunnen "vangen", maar was ik wel even zoet mee vandaag.
Dat testen, ga ik serieus overwegen, eerst even wachten op de opzichter, die sinds afgelopen vrijdag of donderdag, nog steeds niet heeft kunnen terugkoppelen.

@Raven
Thanks. Ga later eens kijken hoe het werkt. Super lastig zo..

@zacht
Weet eerlijk gezegd niet of het schuim is, of mini belletjes van de nieuwe douchekop. Het houdt namelijk op na hoogstens een tel of 2, en is best weinig..

@kabeltjekabel
Haha, plassen onder de douche doe ik al een jaar of 20 niet meer..
Huizen zijn ong 10 jaar oud.
Geen idee eigenlijk, later kreeg de hele buurt van die ventielatieklepjes boven de ramen die je open en dicht kunt "trekken", maar hielp niet bepaald.
Het is ook naar mijn weten enkel in badkamer en wc. Bij de wc, de afvoerbuis, kraan een beetje, en toiletpapierhouder.
Badkamer overal wel wat, al zet je ventielatie op max, helpt geen reet, raam moet open zegt de woningbouw nu, maar sommigen hebben geen raam in de badkamer.

Er is ventilatie in keuken, badkamer, wc. 1 motortje op zolder die oorspronkelijk iets groter en luider was, maar een jaar of 3-4 geleden vervangen is omdat die de geest gaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BasGit schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:01:
@Raven
Thanks. Ga later eens kijken hoe het werkt. Super lastig zo..
offtopic:
Valt wel mee, zie https://gadgets.ndtv.com/...indows-mac-iphone-1821872 voor info over hoe dat op Android, Windows en iDevices te doen ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
BasGit schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:01:
@miciel
Koude water stonk vanochtend ook ja.
koud water dat stinkt, de kans dat dat uit je warmtewisselaar komt is erg klein. (welke eventueel kapot zou zijn)
tenzij hiernaast de inlaatcombinatie stuk is waardoor vervuilde water terugstroomt maar combinatie gebeurt zelden. nee dit is wel difusie. het tyleen is enigzins poreus en stank trek door je tyleen aanvoerleiding. welke voor je watermeter zit.

[ Voor 3% gewijzigd door miciel op 05-07-2019 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJBoes
miciel schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:34:
[...]

koud water dat stinkt, de kans dat dat uit je warmtewisselaar komt is erg klein. (welke eventueel kapot zou zijn)
tenzij hiernaast de inlaatcombinatie stuk is waardoor vervuilde water terugstroomt maar combinatie gebeurt zelden. nee dit is wel difusie. het tyleen is enigzins poreus en stank trek door je tyleen aanvoerleiding. welke voor je watermeter zit.
als dat het is lijkt mij dat ts kan aangeven dat een deel van de afleverset vervangen kan worden waarbij in iedergeval de aangegeven aanvoerleiding met daarbij de afdichtings materialen. en de inlaat warmtewisselaar combinatie! als we kunnen vast stellen dat het daar wegkomt is TS al verholpen. ik kan mij ook goed voorstellen dat dergelijke lucht door een poreuse leiding weet te ontsnappen, wat ook de continue geur in zijn meterkast verklaard. ook de sterkte daarvan is dan verklaard, als de TS gedurende de dag water gebruikt heeft dat geen tijd in de leidingen te blijven staan! En kan dan dus ook geen stank vrij komen. ik voel voor de TS als hij deze of volgende week 2 weken op vakantie zou gaan. Ik neem aan dat bij thuis komst t behang krom tegen de muur aanstaat en de planten zelfs zo dood zijn als een pier :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
BJBoes schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:15:
[...]

als dat het is lijkt mij dat ts kan aangeven dat een deel van de afleverset vervangen kan worden waarbij in iedergeval de aangegeven aanvoerleiding met daarbij de afdichtings materialen. en de inlaat warmtewisselaar combinatie! als we kunnen vast stellen dat het daar wegkomt is TS al verholpen. ik kan mij ook goed voorstellen dat dergelijke lucht door een poreuse leiding weet te ontsnappen, wat ook de continue geur in zijn meterkast verklaard. ook de sterkte daarvan is dan verklaard, als de TS gedurende de dag water gebruikt heeft dat geen tijd in de leidingen te blijven staan! En kan dan dus ook geen stank vrij komen. ik voel voor de TS als hij deze of volgende week 2 weken op vakantie zou gaan. Ik neem aan dat bij thuis komst t behang krom tegen de muur aanstaat en de planten zelfs zo dood zijn als een pier :'(
opizh is het nog geen gek idee om na de rioolrepartie de stank als nog aanwezig blijft om verder te zoeken en deze optie te bekijken.

de stankt zou theoretisch inderdaad ook nog uit de tyleen leiding komen ja als het water vervuild is.
echter ik geloof eerder dat de tyleen leiding in dit geval de stank opneemt en naar de douche transporteert
omdat het riool stuk is. de kans dat je warmtewisselaar en de inlaatcombinatie tegijkertijd stuk zijn is erg klein. (tenminste dat de keerklep van de inlaatcombinatie en de warmtewisselaar stuk zijn)

fuck dat bestaat ook nog, dat eerst de inlaatcombinatie (de ontlast klep) niet naar behoren heeft gewerkt
en dat daardoor de warmtewisselaar is opgeblazen. en dat nu je inlaatcombinatie cv en drinkwater staat te lekken. omdat je ontlast klep door de hogere druk open is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
Nou, als het aan mij ligt, kan alles het zijn, behalve 1 ding, en dat is, dat er niks aan de hand is.
Wat me afgelopen 2 douchebeurten trouwens opviel dat er een soort van "gepop" klinkt vanuit de kant waar de wc in de badkamer is, en dit gebeurt een paar tellen nadat ik klaar ben met douchen.
Stank in de meterkast neemt trouwens toe na douchen, weet ik inmiddels vrijwel zeker.
Dat zou enigzins ook kunnen verklaren waarom die met het warm weer minder stinkt, omdat waarschijnlijk de verwarming niet aanslaat.
Kan ook puur toeval zijn.
Raar maar waar, ik eet nu al 7 dagen in de ochtend "exact" hetzelfde, en douche opzettelijk 2 dagen niet, 3e dag wel, en het is nu zo dat al 3 maal op rij, de ziekteverschijnselen terugkomen, toenemen, op de dagen dat ik douche.
Kan het placebo, nocebo effect zijn, kan zijn dat ik koekoek wordt, who knows..

[ Voor 14% gewijzigd door BasGit op 06-07-2019 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BJBoes
Bas echt serieus zet je wbv aan t werk en laat ze die onderdelen asap vervangen. Tis wel duidelijk nu wat het is toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasGit
Heb in 7 dagen, 2maal gebeld, beide keren kreeg ik te horen dat ze zouden overleggen. Ik zou ook een terugkoppeling krijgen, mjah.
Als ik maandag nog niet gebeld wordt, dien ik een officieel klacht in.
Ga me nu ook even goed inlezen op mijn rechten en plichten en lees even de commentaren van dit topic weer even terug, want k vergeet meer dan dat me goed is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BJBoes
Vervoeg je in iedergeval bij de huurcomisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
BJBoes schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:59:
Tis wel duidelijk nu wat het is toch
Heb ik iets gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasGit
Even ter update:

De opzichter gaat opdracht geven tot het aansluiten van de inlaatcombinatie.

[ Voor 60% gewijzigd door BasGit op 09-07-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

BasGit schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:50:
Even ter update:

De opzichter gaat opdracht geven tot het aansluiten van de inlaatcombinatie.
het zou ook wel een hele slechte zijn als hij dat niet deed.

had je nou eigenlijk al een andere slang gemonteerd ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
Fish schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:37:
[...]

het zou ook wel een hele slechte zijn als hij dat niet deed.

had je nou eigenlijk al een andere slang gemonteerd ?
De eerste keer dat ik hem erop wees, na de tip van de onderhoudsmonteur(stadsverwarming), deed hij het niet.
Toen ik vertelde dat ik op het forum, meerdere keren te horen kreeg hoe het hoort en erop wees dat de buren het wel hebben, zei hij ditmaal wel ja..

Nee heb de slang nog niet vervangen, erg druk geweest met mijn "gezondheid", en wachtte eerlijk gezegd ook even op de woningbouw.
Wellicht dat ik het donderdag vervang.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• andrekappert
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-05 19:59
Ik denk dat het aan de afzuiging ligt. Ik neem aan dat er een vorm van afzuiging is in de doucheruimte. Als er te weing toevoerlucht is (in de eerste plaats de doucheruimte, maar eventueel de hele woonruimte) door te goede isolatie of perfect sluitende deuren ontstaat er een onderdruk. Simpele afzuigventilatoren kunnen al 100 m^3 per uur hebben! Dit moet wel kunnen worden aangevoerd.
Bij mij zit de “zwanenhals” ingebouwd in de afvoer van de douche. Deze heeft slechts een hoogte van ongeveer 2 cm! Een onderdruk van 0.002 atm. kan dit al overbruggen (1atm.=10 meter water)
Gepop in de wc duidt er al op dat er een hoogteverschil van het waterniveau in de afvoer ontstaat. Controleer in rusttoestand het waterniveau in het toilet, vervolgens alle deuren en ramen dicht en zorg dat de ventilatie aan gaat. Stijgt hierna het het water in de toiletpot dan is dit al een teken van onderdruk. Giet ook zeepwater in de afvoer van de douche en wastafel. Als dit gaat borrelen/schuimen is dit overduidelijk een teken dat rioollucht wordt aangezogen. Een deur/raam openen kan het effect al doen verdwijnen( en bij een demonstratie laat je normaal de douchedeur al open!)
Het lijkt alsof eventuele stank ui de douchekop komt, omdat de douchestraal een hevige luchtstroom veroorzaakt. Er ontstaat een luchtstroom van de grond, langs de wanden die bij de douchekop weer omlaag komt en de stank meeneemt.
Omdat er ook stank uit de meterkast komt, neem ik aan dat er in het hele huis enigszins een onderdruk is. En deze lucht kan overal vandaan komen, waar er maar een opening zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Consigliere

Consigliere

Engineer

BasGit schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:55:
Wat me afgelopen 2 douchebeurten trouwens opviel dat er een soort van "gepop" klinkt vanuit de kant waar de wc in de badkamer is,
Bij het onjuist aanleggen van de riolering bestaat de kans dat de luchtstroom wordt geknepen en het water zijn lucht ergens anders zoekt...
Dit kan het Gepop wat je aangeeft verklaren,
Een riolering is te vergelijken met een normale 2-baansweg. het water gaan onderlangs de lucht in tegengestelde richting boven in. Als je 1 van de 2 afsluit krijg je botsingen,.. die er voor zorgen dat het ergens anders vandaan moet komen.

Hoop voor je dat het stank probleem wordt opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushroomician
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-04 10:05
<knip>

Radongas is blijkbaar geurloos

[ Voor 120% gewijzigd door Mushroomician op 10-07-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrekappert
Is geen radongas. Radongas is geurloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@andrekappert
Wat bedoel je met zeepwater?
Ik had eerder, soda overal gekiept, op advies van een buurman, had geen effect.
Wanneer ik wat dreft over de doucheput gooi, schuimt het uiteraard overal, en borrelt het ook. Komt dat niet "gewoon" door het schuim?
Ik zal in de avond dat testje met water eens doen.

@Consigliere

Je zal maar zo gelijk hebben. Ik wou bijna beweren dat de riolering vast goed is aangelegd omdat we er eerder geen last van hadden, maar mij argument slaat kant nog wal.
Als ze de inlaatcombi al "vergeten" aan te sluiten, kunnen ze vast her er der ook andere dingen vergeten zijn.

Ennuh ja, Radon en Thoron schijnen beiden geen geur te hebben..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andrekappert
Vul glas met bodempje afwasmiddel, voorzichtig water er bij, voorzichtig roeren met theelepel en je hebt een zeepoplossing zonder bellen. Als je dit voorzichting in afvoer giet, zie je nog steeds geen bellen. Als de afvoer hier nu lucht door heen gaat blazen (foute situatie), krijg je bellen/schuim (douchestraal verder uitlaten, als je douchestraal op richt krijg je ook schuim). De afvoer moet niet gaan schuimen. Ook niet met ventilator aan en alle deuren/ramen dicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 02-05 22:20
Heb de rest niet meer gelezen maar ik heb hetzelfde probleem hier met stadsverwarming.

Bleek naar maanden zoeken er aan de linkerkant in de meterkast waar het water verdeeld wordt etc.. een kraantje te zitten met 2/3 cm daaronder een bakje die aangesloten zit op een pvc pijp die naar beneden loopt in de afvoer naar het riool. Ik heb in die afvoer die niet afgedekt was water gespoten met tuinslang en daarna was het weg, met warm weeer kwam het af en toe terug. vervolgens die pvc pijp niet meer terug gezet maar die buis nogmaals doorgespoeld en afgeplakt met ducktape en geen last meer gehad.

Schijnbaar komt het vaker voor na werkzaamheden aan het riool.

Kreeg deze tip van een mede buurtbewoner en werkte perfect.

Hopelijk helpt het jou.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk013 op 10-07-2019 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Luuk013 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:42:
Heb de rest niet meer gelezen maar ik heb hetzelfde probleem hier met stadsverwarming.

Bleek naar maanden zoeken er aan de linkerkant in de meterkast waar het water verdeeld wordt etc.. een kraantje te zitten met 2/3 cm daaronder een bakje die aangesloten zit op een pvc pijp die naar beneden loopt in de afvoer naar het riool. Ik heb in die afvoer die niet afgedekt was water gespoten met tuinslang en daarna was het weg, met warm weeer kwam het af en toe terug. vervolgens die pvc pijp niet meer terug gezet maar die buis nogmaals doorgespoeld en afgeplakt met ducktape en geen last meer gehad.

Schijnbaar komt het vaker voor na werkzaamheden aan het riool.

Kreeg deze tip van een mede buurtbewoner en werkte perfect.

Hopelijk helpt het jou.
of er valt weinig water uit de inlaatcombinatie en het water verdampt. een beetje olie erbijn voorkomt de verdamping voor een behoorlijk deel.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@andrekappert
Helaas geen waterniveau verschil in de pot.
Ook geen belletjes of schuim met de afwasmiddeltest.
Wel heeel veel gebrul wanneer je dreft over de afvoer giet en de douchestraal erover houdt.
Met alle ramen dicht en de stekker van de scheerapparaat leek het alsof je heeeel af en toe getik vanachter de muur, dicht bij de stekker hoort, maar kon net zo goed iets anders zijn.
Overigens is het zo dat de water toch echt stinkt, en je het kon ruiken wanneer ik het opving.
Stank in meterkast komt overeen, en neemt naar mijn weten toe met douchen.
Ook interessant.
Ventilatie op max laat de spinnenwebben in de meterkast bewegen en uit, bewegen ze niet meer.

@Luuk013
Als het goed is wordt de inlaatcombi aangesloten op t riool. Of de probleem ermee opgelost gaat worden, durf ik niet te zeggen, maar hoop van wel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• andrekappert
Even aangenomen dat er verontreinigd water uit de douchekop komt. Om verontreiniging in het waternet te krijgen moet je tegen de waterdruk in duwen. Dit is een vrij hoge druk van 2.5 bar (op grotere hoogten zal dit minder worden maar nog steeds hoog). Normaal kan dit niet, tenzij de waterdruk wegvalt. Daarom hebben wasmachine kranen een terugloop beveiliging. Er is dus een vuilwaterbron nodig met een druk van meer dan 2.5 bar. Nu zag ik dat je op een warmwaternet bent aangesloten. Na zoeken vond ik de druk op een warmwaternet ( https://stadswarmte.wordpress.com/112-2/ oppervlakkig wat gelezen, maar de haren gingen me recht omhoog staan, onder ander vanwege het gebrek aan beveiligingen). Deze druk is 3 bar (ik neem aan dat deze voor ieder warmwaternet hetzelfde is). De noodzakelijke druk is er.
Nu nog een toegang van dit warmwaternet tot het waternet. Meest logische kandidaat is de warmtewisselaar. Hierdoor wordt de warmte via een relatief dunne folie aan het drinkwater overgedragen. Een kleine perforatie en er loopt al vuil water in het drinkwater (gebrek aan beveiliging). Een probleem waar het waterbedrijf niet blij mee zal zijn, want zo kan het hele waternet gecompromitteerd raken, om te beginnen bij je directe buren.
Hoe te controleren. (Op eigen verantwoording) Ik zou het water afsluiten (vermoedelijk heeft de warmwaterleiding een eigen afsluiter, maar desnoods de hoofdafsluiter). Dan de warmwaterkraan van douche openzetten. Vermoedelijk zullen eerst wat leidingen en de slang leeglopen. Dit houdt, als het goed is, na een paar minuten op. Wat er vervolgens nog komt, opvangen in een emmer. Handhaaf deze situatie een paar? uur (s’nachts?). Komt er niks meer uit, dan is het goed. Druppelt er op den duur vuil water uit, dan is dit van het warmwaternet en dus goed fout. In dit geval zou ik contact opnemen met het (koud)waterbedrijf. Deze zou hier goed kwaad van worden.
Waarom op eigen verantwoording: Ik ben geen loodgieter, maar gezond verstand zegt me dat het systeem tegen het wegvallen van de waterdruk moet kunnen. Als buiten een waterleiding breekt of als je een nieuwe kraan aansluit, verdwijnt de druk ook. Maar als er een zwakke plek in het membraan (die dus verdacht is) van de warmtewisselaar zit, zou dit misschien kunnen doorscheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@andrekappert
Ok als ik het goed begrijp, moet ik de hoofdkraan van de water afsluiten, douche warmwater aanzetten, zodra t stopt met druppelen, emmertje eronder en kijken of er nog wat uitkomt?
Hoe zou dat dan mogelijk zijn als ik de hoofdkraan afsluit?

De loodgieter is er trouwens.
Komt onaangekondigd langs...
Hij wilt een kort buis aansluiten op de inlaatcombinatie, die door de vloer, op de bodem van de kruipruimte gaat lekken.
Hij beweert dat het bij niemand op het afvoer, riool is aangesloten, en dat je dan juist stank gaat krijgen.
Moest nog 10 minuten zeuren zodat hij het gaat aansluiten, en komt niet eens met gereedschap en benodigdheden langs.
Is dus nu een buisje aan het ophalen.

[ Voor 28% gewijzigd door BasGit op 12-07-2019 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
BasGit schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:14:
@andrekappert

Ook interessant.
Ventilatie op max laat de spinnenwebben in de meterkast bewegen en uit, bewegen ze niet meer.
hoe bedoelje ventilatie uit ? stekker eruit ?
het is dus wel duidelijk dat er lucht in je meterkast wordt aangezogen.(beweging is tocht)
zit je wc in de buurt van je meterkast en heeft deze geen toevoer van verse lucht dmv een rooster oid ?
dan pakt hij de dichtsbijzijnde toevoer van verse lucht oftewel de meterkast welke in verbinding staat met de kruipruimte. een afzuigbox is nooit 100% lucht dicht dus het zou wel kunnen verklaren waarom je in de rest van je huis ook stank ervaart.
BasGit schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:51:
@andrekappert
Ok als ik het goed begrijp, moet ik de hoofdkraan van de water afsluiten, douche warmwater aanzetten, zodra t stopt met druppelen, emmertje eronder en kijken of er nog wat uitkomt?
Hoe zou dat dan mogelijk zijn als ik de hoofdkraan afsluit?
als de warmtewisselaar lek is loopt er water vanuit het cv cirquit je drinkwaterleiding in.
(hiervoor moet je wel de kranen van je cv open laten staan)
let wel op dat niemand nog ergens in je huis aan een warmwaterkraan zit bij deze test anders dan krijg je een vals beeld. mocht je de volgende ochtend een emmer met stinkend water hebben dan weet je eigenlijk wel hoelaat het is.

is de stank nu al opgelost of nog steeds niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
BasGit schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:14:
@andrekappert
schuim met de afwasmiddeltest.
Wel heeel veel gebrul wanneer je dreft over de afvoer giet en de douchestraal erover houdt.

Dat gebrul herken ik. Bij mij kwam er af en toe bij zware regen lucht uit het riool (druk van het riool) de afvoer in. Deze lucht werd door water in de zwanenhals tegengehouden als zijnde een'waterslot' totdat ik de douche aanzette en het stromend water het waterslot verbrak. Gevolg: stank!

De stank werd vervolgens door de de afzuiging weggezogen.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Boeryepes schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:23:
[...]

Dat gebrul herken ik. Bij mij kwam er af en toe bij zware regen lucht uit het riool (druk van het riool) de afvoer in. Deze lucht werd door water in de zwanenhals tegengehouden als zijnde een'waterslot' totdat ik de douche aanzette en het stromend water het waterslot verbrak. Gevolg: stank!

De stank werd vervolgens door de de afzuiging weggezogen.
Dan deugd je rioolontspanning dus niet. Je hoort gewoon zo'n buis rond 110 of 90 op je standleiding naar het dak te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
kabeltjekabel schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:29:
[...]

Dan deugd je rioolontspanning dus niet. Je hoort gewoon zo'n buis rond 110 of 90 op je standleiding naar het dak te hebben.
Hi, de oorzaak lag in een verhoogd riool. Ik heb deze ervaring gedeeld omdat ik iets herkende in de omschrijving van de TS.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
miciel schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:13:
[...]

hoe bedoelje ventilatie uit ? stekker eruit ?
het is dus wel duidelijk dat er lucht in je meterkast wordt aangezogen.(beweging is tocht)
zit je wc in de buurt van je meterkast en heeft deze geen toevoer van verse lucht dmv een rooster oid ?
dan pakt hij de dichtsbijzijnde toevoer van verse lucht oftewel de meterkast welke in verbinding staat met de kruipruimte. een afzuigbox is nooit 100% lucht dicht dus het zou wel kunnen verklaren waarom je in de rest van je huis ook stank ervaart.

[...]

als de warmtewisselaar lek is loopt er water vanuit het cv cirquit je drinkwaterleiding in.
(hiervoor moet je wel de kranen van je cv open laten staan)
let wel op dat niemand nog ergens in je huis aan een warmwaterkraan zit bij deze test anders dan krijg je een vals beeld. mocht je de volgende ochtend een emmer met stinkend water hebben dan weet je eigenlijk wel hoelaat het is.

is de stank nu al opgelost of nog steeds niet ?
toon volledige bericht
Bedankt voor de uitleg, nu snap ik het.
Met de ventilatie uit, bedoelde ik, op het laagste stand. Niet slim omschreven van me.
Wc is ongeveer 4 meter van de meterkast af, en heeft ook gewoon een rooster ja, ook aangesloten aan de mechanische ventilatie.

De test met t water afsluiten werd vorig keer onderbroken, wou het vandaag nog een poging wagen, ook de doucheslang nog niet vervangen.

Stank zit er overigens nog steeds. Aan de inlaatcombinatie hangt nu wel een buis, maar is verder nergens aan aangesloten, en dumpt nu dus eventueel water dat zou lekken, rechtstreekt op het zand, in de kruipruimte.
Aan de afvoer, riool aansluiten wou hij niet beginnen, omdat dat juist voor stank zou zorgen, vooral omdat de sifon vaak droog zou komen te staan.
Aandringen schoot niks op.
Zoals beetje te verwachten was, lostde het ook niks op.

@Boeryepes
Gebrul bij zeepbubbels of algemeen?

Los van de stank probleem.
Even dacht ik dat mijn fysieke klachten niet door de douche veroorzaakt zou zijn, maar nu ik weer vaker douche, en de klachten toenemen, kan ik geen conclusies trekken en weet ik echt niet meer wat te doen.
Het nare is ook, dat ik zo naar wordt in mn hoofd, dat ik amper nog kan nadenken of gesprek voeren.
Mij internist (vanwege een ongerelateeed aandoening) weet geen raad en zegt dat ik naar de huisarts moet.
Huisartsenpost zegt doodleuk dat ik naar mijn eigen huisarts moet, al kom ik daar zo aan alsof ik elk momemt moet flauwvallen, naar lucht snak, misselijk ben, mijn voeten en hand tintelt en verdoofd, en soms "slaapt" (prikt), tegenwoordig een verhoogd hartslag heb, en wanneer ik een keer niet naar voel, mijn hartslag tijdens het hardlopen naar de 180 schiet ipv rond de 130 op zelfde tempo (loopband)
Wat wil de huisarts?
De huisarts wilt wachten tot midden augustus vanwege een iets te lage b12. (actieve b12 was 17 ipv de ondergrens 21, niet actieve b12 was ruim boven de 300, al 8 injecties en geen baat gehad).
Ondertussen voelen beiden voeten verdoofd aan, en voel ik me steeds naarder, dus als het aan mij ligt, deugt de b12 hypothese niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Droogstaande sifon bij inlaatcombi SV is echt broodje aap. Ik heb al jaren een sifon bij de inlaatcombi van de SV, en dat ding heeft nooit, maar dan ook nooit voor stank gezorgd, ook niet als ik twee maanden niet thuis was. Ze moeten gewoon een sifon plaatsen in de meterkast. Nu heb je namelijk ook een direct luchtkanaal naar je kruipruimte en krijg je daar weer putlucht vandaan.

Die test van de warmtewisselaar; het kan zo maar zijn dat als de tegendruk wegvalt, het lek ook verdwijnt, als het er al is. Het zou dan juister zijn hem door te blazen met perslucht, en dan testen zowel drukloos als met perslucht op druk brengen. Stuur anders gewoon een mailtje naar de fabrikant van die afleverset en vraag welke drukken de WW moeten kunnen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
BasGit schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:22:
[...]

@Boeryepes
Gebrul bij zeepbubbels of algemeen?
in het algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@kabeltjekabel
Heb je er dan enkel een sifon onder hangen? Of is de inlaatcombi aangesloten op de afvoer en hangt er een sifon aan?
Sorry, mijn kennis op dit gebied is helaas beperkt.
Zou eigenlijk totaal niet weten hoe die druktest uitgevoerd moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
BasGit schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:20:
@kabeltjekabel
Heb je er dan enkel een sifon onder hangen? Of is de inlaatcombi aangesloten op de afvoer en hangt er een sifon aan?
Sorry, mijn kennis op dit gebied is helaas beperkt.
Zou eigenlijk totaal niet weten hoe die druktest uitgevoerd moet worden.
Aan het kunststufbeugeltje van de inlaatcombinatie (wijst naar beneden) zit een ribbelslang (gewoon open aan de bovenkant dus), en die gaat schuin naar beneden; daar zit net boven de vloer een sifon met nog 5cm buis er bovenop waar dus die ribbelslang in uit komt.

En tegenwoordig heeft die slang gezelschap van de condensafvoer van m'n airco :D. Maar ook daarvoor heb ik nooit maar dan ook nooit stank er van gehad.

Zo'n sifon past bij jou er ook nog wel net onder denk ik zo. Het vocht in de kruipruimte is (wellicht) niet zo'n probleem, maar door die slang zo door de vloer te doen heb je een open verbinding met je kruipruimte en krijg je dus ook de vieze lucht daarvandaan naar binnen.

[ Voor 18% gewijzigd door kabeltjekabel op 15-07-2019 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@kabeltjekabel
Hmm ok, dat is duidelijk. Klinkt als een betere oplossing, vooral ook omdat je dan minder geur vanuit de kruipruimte binnenkrijgt, en waarschijnlijk ook minder andere nare dingen. :9

Is dit geluid trouwens normaal?
Heb de hoofdkraan afgesloten, en warmwater van de douche openstaan.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Stank in huis 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
WTF, waar komt dat geluid vandaan? Bij die afleverset luider?

Ik dacht eerst dat ik een blaffende hond hoorde, maar het is toch iets anders.

Uitzettende leidingen kan ook maar dat zou niet zo lang moeten doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
Haha geen idee waar het vandaan komt.. Lijkt het sterkst bij de wc pot in de badkamer, in de waterreservoir, of eventueel in de muur, i have no clue 8)7 ..
Bij de meterkast hoor ik niks..
Geluid gaat op het moment trouwens nog steeds vrolijk door, en druppelt ook al een half uur in de emmer, heel langzaam. Heb de emmer maar leeggekiept, zodat ik weet of het nog echt doorging, ga over ongeveer een half uur slapen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
BasGit schreef op maandag 15 juli 2019 @ 02:03:
Haha geen idee waar het vandaan komt.. Lijkt het sterkst bij de wc pot in de badkamer, in de waterreservoir, of eventueel in de muur, i have no clue 8)7 ..
Bij de meterkast hoor ik niks..
Geluid gaat op het moment trouwens nog steeds vrolijk door, en druppelt ook al een half uur in de emmer, heel langzaam. Heb de emmer maar leeggekiept, zodat ik weet of het nog echt doorging, ga over ongeveer een half uur slapen..
Je bent aan het testen met de water hoofdkraan dicht en er druppelt water uit je douche met warmwaterkraan open :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
je kan eventueel het deksel van water resiorvior eraf halen.

ts heb je noch andere apparutuur die op het waternet zit aangesloten ?
dit klinkt als vaatwasser welke ergens langs gaat. (tenminste zo klinkt het bij ons als er een pan inzit)

als men dan net de verkeerde kraan hebben gebruikt voor je vaatwasser. en je draait iedere nacht je vaatwasser. dan begrijp ik wel dat het in de ochtend stinkt. (het kan maar ik vindt het wel een beetje stug)

er bestaan ook van die drukverhogerpompen die je zo in je waterleiding kan zetten.
als je de stroom van je woning afhaalt krijg je dan nog steeds dit geluidt, mooie test voor als het dag is.
als ze dan net de verkeerde pomp hebben geplaatst dan kan je wel klachten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@kabeltjekabel
Ja, dat is waar @andrekappert om vroeg.. Of ja, soort van aanraadde.

@miciel
Voor zover ik weet is de vaatwasser gewoon op koudwater aangesloten. Wordt overigens al heel lang zeer sporadisch gebruikt. Eens in de kwartaal.
Geluid komt trouwens alleen tijdens het uitvoeren van de test. Klinkt als lucht dat uit een thermoskan ontsnapt.
Je kunt het overigens nu nog horen. Zal morgen zonder deksel van reservoir proberen. Ik kan beter geen lawaai maken..

[ Voor 15% gewijzigd door BasGit op 15-07-2019 15:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 14:55
Sorry, ik snap je (TS) niet helemaal. @andrekappert geeft een zeer zinnige mogelijkheid voor de stank in meterkast en douchekop aan (nl lek in warmtewisselaar). Net als iemand op de eerste pagina, trouwens.
Hij geeft ook een manier aan om dit te testen.
Vervolgens test je, gebeurt er wat @andrekappert beschrijft en dan reageer je er verder niet op?
Mij lijkt het dat je het gevonden hebt; je beschrijft namelijk zelf al dat het blijft druppelen! Als de hoofdkraan van vers water dicht is, komt wat er druppelt uit het warmtenet!!

Je warmtewisselaar is defect lijkt me. Je drinkt potentieel water uit het warmtenet. Ik zou onmiddellijk actie ondernemen!!
andrekappert schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:29:
.......
Hoe te controleren. (Op eigen verantwoording) Ik zou het water afsluiten (vermoedelijk heeft de warmwaterleiding een eigen afsluiter, maar desnoods de hoofdafsluiter). Dan de warmwaterkraan van douche openzetten. Vermoedelijk zullen eerst wat leidingen en de slang leeglopen. Dit houdt, als het goed is, na een paar minuten op. Wat er vervolgens nog komt, opvangen in een emmer. Handhaaf deze situatie een paar? uur (s’nachts?). Komt er niks meer uit, dan is het goed. Druppelt er op den duur vuil water uit, dan is dit van het warmwaternet en dus goed fout. In dit geval zou ik contact opnemen met het (koud)waterbedrijf. Deze zou hier goed kwaad van worden......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Consigliere

Consigliere

Engineer

@BasGit Kun je vertellen na 12 pagina's vol antwoorden en reacties wat de huidige status is? (Aangezien ik net een stortbak zag ) wordt er nu gezocht bij de stortbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@ArnieNFW
Sorry als ik onduidelijk overkom. Weet niet of ik het eerder had uitgelegd, maar heb naast lichamelijke klachten, de laatste tijd ook erg cognitieve klachten.
Ik dacht zelf dat er dan nog heel wat moest komen, nadat eerst de leiding en slang leeg moesten lopen.
Heb dat dus mis?

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/rrqu54.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2u9mi2s.jpg
Eerste uur kwam er ongeveer zoveel uit, nadat t water initieel stopte.
Nadat ik besloot te slapen, zat er ongeveer hetzelfde hoeveelheid water in het emmer.
Foto is van in de ochtend.

@Consigliere
Inmiddels is de inlaatcombi gedraaid zodat die naar beneden wijst, zit er een buis van 30 cm aan die naar de kruipruimte gaat. Loodgieter wou het niet op de afvoer/riool aansluiten.

Heb de hoofdkraan dicht, warmaterkraan(douche), open gedraait zoals @andrekappert uitlegde.
Er kwam inderdaad wel wat water uit, maar omdat ik persoonlijk niet weet, of deze hoeveelheid te verwachten was, kon ik geen conclusie trekken.
Overgens kwam er urenlang een "zuigend/blazend" geluid vanuit de kant waar de wc staat. Heb de video ervan geupload. In het echt klonk het wat luider als op youtube, en hoorde je het van 3 meter nogsteeds duidelijk.
Had de huurcommisie nog niet ingeschakeld omdat de woningbouw de loodgieter weer langs stuurde.

Wat me trouwens echt verbaast zojuist is dat, douchekraanwater noch meterkast, tijdens en na het douchen, niet stonk.. Heb ik eerder wel meegemaakt, maar niet zo duidelijk bij beiden.

Wat nu?

Ps. Weet niet wat me bezielt. Dacht dat @Boeryepes die test met hoofdkraan had bedacht ipv @andrekappert .
Mijn excuses.

[ Voor 50% gewijzigd door BasGit op 15-07-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrekappert
Wat voor water zit er in de emmer? Als dit water uit het warmwaternet komt, zal het niet al te schoon zijn en is dit een teken dat er een lek zit tussen het warmwaternet en het drinkwaternet. Als het water uit de douche kop brand en brandschoon is, kan dit nog uit het drinkwaternet lekken. De hoeveelheid is niet van belang. Dit is afhankelijk van hoe groot een eventueel lek is. Het moet gewoon brandschoon zijn. Het is op de foto niet goed te zien, maar het water lijkt niet al te zuiver en op den duur zou het gewoon moeten stoppen met lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@andrekappert
Om eerlijk te zijn, zag het er best schoon uit , alhoewel ik niet heel kritisch keek naar de zuiverheid. Het was slim geweest als ik het in een glas had gekiept.
Weet nog van een vorig test, dat t water van de radiatoren ook erg schoon eruit zagen, behalve boven..
Zou het dan eventueel na een uur al gestopt moeten zijn?
Ongeveer 3 uur laten druppelde het namelijk nog steeds, wel heeel langzaam, en hoorde je dat vreemde zuigende/blazende geluid wat ik een video van postte..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik denk dat je water uit je 'cv' kant krijgt of gedeelte. als je warm water tapt, hou dan eens je druk van CV deel in de gaten. gewoon via je keuken of douchekraan en filter er af draaien en in de wasbak laten lopen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Hackus schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:04:
Ik denk dat je water uit je 'cv' kant krijgt of gedeelte. als je warm water tapt, hou dan eens je druk van CV deel in de gaten. gewoon via je keuken of douchekraan en filter er af draaien en in de wasbak laten lopen.
Tuurlijk. En die drukmeter in het SV net installeerd zichzelf...

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@Hackus
Sorry als ik nu blonder dan Paris Hilton overkom maar, hoe moet ik de druk van de cv in de gaten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BasGit schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:28:
@Hackus
Sorry als ik nu blonder dan Paris Hilton overkom maar, hoe moet ik de druk van de cv in de gaten houden?
Regelmatig op het display kijken, anders (indien aanwezig) op de drukmeter naast de ketel en in de badkamer kijken.
Afbeeldingslocatie: https://mk0abelencou0pe3vlej.kinstacdn.com/wp-content/uploads/2014/04/Drukmeter-cv-ketel-300x198.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 15-07-2019 18:36 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BasGit schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:28:
@Hackus
je moet echt controleren of je water wel schoon is en niet stink, dat heb ik veel eerder al uitgelegd.
als het water schoon is ligt het daar dus niet aan (stank) en komt het uit afvoer. (te weinig water in douche putje, sifon elders..) je verwarmingssysteem staat op druk, in radiator zit vuil-dood water in. je zegt dat er schoon water uit radiator komt toch ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andrekappert
Geluid vind ik vrij slecht te horen( moet alle volume op max zetten). Maar geluid lijkt mij gewoon lopend/spuitend water. Als warmtewisselaar niet deugt, zal dit vermoedelijk een enkele kleine sproeiopening zijn. Dit zal een soort ruisend geluid geven plus borrel/klots geluid in het verder traject van het water. Doorlopend geluid en druppelen is gewoon een teken dat het water blijft doorlopen. Het water moet normaal gesproken tot rust/stilte komen. Probeer te luisteren op de plaats waar de warmtewisselaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@Raven
Zo een meter zit er bij ons niet in de meterkast. Heb stadsverwarming, de enige meters zijn eentje van koudwater, een elektrische gemonteerd aan de verwarmingselement, en de meter van stroom.

@Hackus
Water van de douche had ik eerder opgevangen, zag er zuiver uit, maar stonk.
Water elders in huis was niks op aan te merken.
Water uit radiatoren 3 woonkamer, 1 hal, zagen er redelijk schoon uit.
Watee uit de radiator in douche was daarintegen overduidelijk troebel, maar voor zover ik het me kan herinneren, stonk het niet bepaald.

@andrekappert
Ik snap ook niet waarom het zo moeilijk te horen is, in het echt is het stukken luider, en klinken mijn slippers stukken zachter. Zou bijna denken dat mijn tel of YT een vorm van loudness equalization toepast, vooral omdat de ruis ook zo luid klinkt.
Op de mobiel is het ook beter te horen dan op mijn pc.
Bij de warmtewisselaar hoorde ik niks.
Ik ga nu even proberen met en zonder deksel van de wc reservoir.

Edit: Geluid was ditmaal niet waar te nemen.
Gister had ik echter wel de verwarming aangezet, om te kijken of dat de stank aanzienlijk zou laten toenemen. Nam wellicht even toe, maar nam zo snel af dat er geen conclusie eruit getrokken kon worden, maar wellicht dat dat meespeelde?
Ook stroomde net trouwens t water sneller uit de douchekop, als ik de badkamer kraan ook opendraaide, waaruit zelf geen water kwam, ook hoorde je gesis vanuit de douchekop.
Zal vast normaal zijn, maar vermeld het maar toch.

[ Voor 20% gewijzigd door BasGit op 15-07-2019 19:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:33

EvH

Niet alle reacties gelezen, globaal kreeg ik de indruk dat er al gerichter een richting op werd gestuurd, desalniettemin wil ik toch even out of the box denken en mijn ervaring delen, dus weet niet of het al geopperd is.

Jaren geleden heb ik een soortgelijke situatie gehad, een lucht die niet te harde was, stonk naar rotte eieren, niet wetende waar het probleem zich afspeelde. Na weken lang zoeken, leek het probleem buiten af te spelen wat door de woning doortrok. Waarbij zelf het water ook smerig smaakte en op gegeven moment ook er niet lekker meer uitzag.

Het probleem zat bij ons buiten, richting de hoofdriolering. De gehele bodem en eromheen was inmiddels goed bedorven en ze hebben letterlijk een hele nieuwe leiding gegraven en het zand vervangen wegens lekkage.

Alle problemen waren direct weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zorg maar eens voor goede loodgieter ipv klusjesman van de woningbouw. bespreek dit ook met degene wie bij je komt. zvm duidelijke informatie geven. aanvoerleiding naar de douche dus nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@EvH
Ok, zou je ook niet zo snel verwachten.
Ikzelf kon wel zweren dat ik dezelfde geur ongeveer 10 huizen verder ook rook wanneer ik er langsliep, maar als ik gelijk weer terugliep, rook ik vervolgens niks.
Al enkele keren gebeurt.

@Hackus
Op zich geen verkeerd idee. Moet ik wel helaas wachten op einde van de maand..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
BasGit schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:22:
@EvH
Ok, zou je ook niet zo snel verwachten.
Ikzelf kon wel zweren dat ik dezelfde geur ongeveer 10 huizen verder ook rook wanneer ik er langsliep, maar als ik gelijk weer terugliep, rook ik vervolgens niks.
Al enkele keren gebeurt.
maak als je wil eens een rondje door je buurt en vraag het is aan meerdere bewoners of ze ook last hebben van stank in de kruipruimte meterkast douche ed. dan kan je samen optrekken tegen de woningbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@miciel
Zal ik doen zodra het weer eens goed regent. Vrijdag vroeg ik het aan 3 personen, maar die gaven aan niks te ruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:33

EvH

Wat mij destijds heeft geholpen; diverse tegels weghalen waar de stank soms best sterk was. Zodra de grond “lucht” kreeg, werd het erger. Grond was bij mij pikzwart. Zo werd de oorzaak bij ons gevonden bij toeval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wy17
  • Registratie: Januari 2018
  • Niet online
BasGit schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:11:
@ArnieNFW
Weet niet of ik het eerder had uitgelegd, maar heb naast lichamelijke klachten, de laatste tijd ook erg cognitieve klachten.
BasGit schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:11:
@ArnieNFW
BasGit schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:44:
@miciel
Vrijdag vroeg ik het aan 3 personen, maar die gaven aan niks te ruiken.
Is het mogelijk dat het andersom is en een van je klachten de oorzaak is?
Ik heb het topic niet helemaal gevolgd maar er zijn blijkbaar meerdere vakmensen langsgeweest die niets konden vinden en ook andere mensen die je vraagt kunnen niet ruiken wat jij rook.
Ruiken de andere bewoners het ook, of alleen jij?

In de 2e quote als ik het goed begrijp rook je het ook buiten bij een ander huis?
Dat verdient toch wel aandacht.
Misschien dat er wel degelijk een defect in je wateraansluiting zit maar dat er ook wat anders speelt en je de symptomen onterecht aan het eerste toeschrijft.

Heb je een koolmonoxidemelder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
@Wy17
Volgens mij begreep je me verkeerd.
In het huis, ruik ik het, een medebewoner ook, en de andere medebewoner niet, maar zij kan ook letterlijk niks ruiken(anosmie).
De onderhoudsmedewerker van stadsverwarming rook het bij douche en kruipruimte, en heb daar een rapportage van, als je het een rapportage mag noemen.
Opzichter rook eerst niks, ruikt nu in de kruipruimte wel, douche niks.
Loodgieter vind geur kruipruimte normaal, maar wil niet begrijpen dat met storm of bepaalde dagen, het hele huis ernaar stinkt.
De mensen die ik vroeg of ze ook stank in huis hadden, was ik samen met de loodgieter geweest, ook om in de kruipruimte te kijken.
Zij hadden geen last van stank.
Ik rook het 2 a 3 keer toen ik voorbij een huis liep, waardoor ik meteen omdraaide, maar omdat ik vervolgens het niet waarnam, liep ik toch weer door.
Wel altijd langs zelfde huis, waar een kleiner als normaal, straatkast staat.

Heb een rookmelder, geen koolmonoxidemelder. Waarom?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miciel
BasGit schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 02:57:
@Wy17
Volgens mij begreep je me verkeerd.
In het huis, ruik ik het, een medebewoner ook, en de andere medebewoner niet, maar zij kan ook letterlijk niks ruiken(anosmie).
De onderhoudsmedewerker van stadsverwarming rook het bij douche en kruipruimte, en heb daar een rapportage van, als je het een rapportage mag noemen.
Opzichter rook eerst niks, ruikt nu in de kruipruimte wel, douche niks.
Loodgieter vind geur kruipruimte normaal, maar wil niet begrijpen dat met storm of bepaalde dagen, het hele huis ernaar stinkt.
De mensen die ik vroeg of ze ook stank in huis hadden, was ik samen met de loodgieter geweest, ook om in de kruipruimte te kijken.
Zij hadden geen last van stank.
Ik rook het 2 a 3 keer toen ik voorbij een huis liep, waardoor ik meteen omdraaide, maar omdat ik vervolgens het niet waarnam, liep ik toch weer door.
Wel altijd langs zelfde huis, waar een kleiner als normaal, straatkast staat.

Heb een rookmelder, geen koolmonoxidemelder. Waarom?
omdat hij de lucht kwalitiet in je woning niet helemaal vertrouwd.
en daar kan je ook goed ziek van worden en de klachten welke jij hebt zijn wel die kant op.
misschien nog geen gek idee om er eentje te halen. of om de loodgieter een luchttest te laten doen met zijn rookgas meter. het zou zo maar kunnen dat ts en montuer iets gevoeliger waren en de rest het gewoon niet ruikt. maar dat er wel degenlijk iets mis is.

doe eens een foto van die straatkast ?
vraagje is het zo,n groene straatkast met een rood lamp erop ?
want dat zijn rioolpompen. en ja die kunnen helaas ook problemen geven.

[ Voor 3% gewijzigd door miciel op 16-07-2019 07:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:17
Bij storm staat er wind op je roosters, overdruk in de kruipruimte, dus dan wordt de lucht je woning ingeperst via openingen in de vloer.
Ik had hier altijd een muffe geur uit de meterkast. Paar reststukken PIR erin, alles dichtgemaakt met PUR, geen stank meer. Kom een paar weken terug bij de overburen, diezelfde stank, ze hebben er geen last van zeggen ze en ze ruiken het niet.
Pagina: 1 2 3 Laatste