Stank in huis.

Pagina: 1
Acties:

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

BasGit schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:38:
[...]

Even kijken hoe ik de stadsverwarming moet afsluiten... Ik ben van buiten niet blond, maar de laatste tijden, wordt ik van binnen blonder dan dat me goed is.. Even nog een paar keer lezen, misschien dat dan de kwartje bij mij wel wil vallen.
random voorbeeld volgorde kan anders zijn (maak een foto als je twijfelt)
Afbeeldingslocatie: https://stadswarmte.files.wordpress.com/2014/07/plaatje-kranen-stadsverwarming.jpg

Iperf

• BasGit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07-2025
Fish schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:46:
[...]

random voorbeeld volgorde kan anders zijn (maak een foto als je twijfelt)
[Afbeelding]
Thanks... Een foto zegt meer dan duizend woorden, was hier best sprake van..

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/16kcj2u_th.jpg

Wat is een thumbnail maken lastig als je het voor t eerste keer moet doen zeg...
Anyways, deze 4 kranen moet ik dus dichtdraaien? Door naar rechts te draaien neem ik aan?
En vervolgens warm water laten lopen? Is er dan nog wel warm water als ik dit dichtdraai? Niet dat ik in de nacht warm water nodig heb, maar vraag me af of er dan nog water uit de douche gaat komen, vanuit de warmwaterbuis.. Sorry ben blond..

Overigens, weet ik niet meer hoe dat ding heet, met de groene dopje, die ik "aangevinkt heb", maar moet die nou echt aangesloten zijn op het riool, zoals de monteur van de stadsverwarming aangaf?
De woningbouw wou er niet aan beginnen..

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee je mag niet aan het blok komen daarboven.

de uitlaat van de inlaatcombinatie zit ook hangt ook achterlijk btw . daar kan water in vallen om in een buis/slang te vallen, zo flikkert het water er altijd uit. als je hem naar benden (kan) richten is het logischer ;)

lijkt wel draaibaar iig. kan nog steed een andere zijn natuurlijk

Afbeeldingslocatie: https://www.warmteservice.nl/medias/product_images_zoom/1_M_Diversen_18451205_jpg_zoom.jpg?context=bWFzdGVyfHByb2R1Y3RfaW1hZ2VzX3pvb218MTQ0ODZ8aW1hZ2UvanBlZ3xpbWFnZXMvem9vbS9oZTUvaDZmLzg4NjA5OTE5NDY3ODIuanBnfDkyMTI1ODU1MTcyNzE3ZGY2NzM5NjQ2MGJkOTM4ZWY1ZGUwZGQ4YWE4MzAxMTNjMGU2NTg0MTdkYTJjNjQxZWY

[ Voor 41% gewijzigd door Fish op 01-07-2019 23:38 ]

Iperf

• BasGit
Inlaatcombinatie is het woord wat ik zocht ja.. De monteur gebruikte exact t zelfde woord..
Enige waar ik aan draaide is de groene dopje, die zit best los.. Gewoon naar beneden mikken dus.
Of is de uitlaat wat anders, en geldt nog steeds dat ik de groene dop niet mag aanraken 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2h7gkd3.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door BasGit op 02-07-2019 00:02 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verderf schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 00:13:
[...]

TS had het over draaien aan de groene knop. vandaar mijn reactie dat het een overdruk ventiel is.
DOnt touch the green button mmmkeeee.
BasGit schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 00:16:
Ok, nogmaals bedankt... Dat rechterstukje is dus de uitlaat, die naar beneden gemikt zou moeten zijn, en aangesloten op de riool.
Groene dopje is dus de overdruk ventiel, waar ik met mijn handen van af moet blijven..
En de hele gebeuren waar ik als laatst een foto van uploadde heet de inlaatcombinatie.
Zo leer ik nog eens wat..
yup
Aapie schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 00:18:
[...]

Nee daar hoef je niet vanaf te blijven... je kan de pijlen volgen om te testen of deze zijn werk doet.
KAn je doen .... maar beter van niet. naar mate ze verkalken/vuiler worden kunnen ze blijven hangen omdat ze dan verder open gaan dan normaal. vuil komt ertussen en je krijgt ze dan soms heel moeilijk weer dicht

Afbeeldingslocatie: https://rukminim1.flixcart.com/image/832/832/poster/w/f/f/posterguy-what-does-this-button-do-dexter-and-didi-laminated-a4-original-imae7v4hmptrfppk.jpeg?q=70

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 02-07-2019 00:24 ]

Iperf

• BasGit
Meer als dit kreeg ik er niet uit..Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/29xxlkm.jpg

Ik lust nu ook wel een kaasomelet ja :P

• BasGit
Hey uhhhh, het zal toch niet waar zijn, dat die rode slang daar in die uitlaat moet? Hij loopt richting de ruimte waar de wtw buis zit...
Ongeveer lang genoeg om op de uitlaat te kunnen belanden, en even hoog als de intlaatcombinatie..
Zou dat eventueel ook verklaren, waardoor dat zwarte dopje op de grond ligt?
Niet zo heel lang voordat de stank begon op te spelen, was trouwens de radiotoren ontlucht, en na aandringen, "afgesteld" omdat ze altijd alleen boven warm werden.... Wellicht dat dat misschien ook mee heeft gespeeld? Ik weet het niet meer.....

@Verwijderd Heb echt een sterk gevoel dat dit klopt..... Alhoewel ik nog steeds dan de geur die door de douchekop niet kan verklaren, en dat de kruipruimte sterker stinkt dan de meterkast, althans, voorlopig..

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/iy342c.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door BasGit op 02-07-2019 01:18 ]

• BasGit
Verwijderd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 01:30:
Nja, dan zullen ze toen wel ergens tegenstaan gestoten hebben en het niet hersteld hebben.

Als die slang in z'n eentje uitkomt op een sifon die ondertussen droog gelopen is omdat er nooit iets in komt... ja, dan heb je een open verbinding naar je riool, en dat gaat stinken. Niet gebruikte afvoeren moet je afdoppen of anders af en toe een beetje water in kieperen.

Loop ook al je radiatoren langs; die kunnen ook lekken natuurlijk. O.a. te herkennen aan groene doppen, kranen, etc.

Dat dopje bied de mogelijkheid die slang een beetje op z'n plaats te houden onderop die inlaatcombinatie?

Als e.e.a. inderdaad zo is; kieper een liter water in die slang en sluit hem weer aan.
Geen spoor van lekkage te zien, bij de radiatoren.. Maar je zou maar zo gelijk hebben over de rode slang.. Scherp van je..
miciel schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 02:08:
[...]

wat zie je vliegen ? een muis kan zeker overlast geven de urine althans als je een aardig nest hebt.
of als er ergens een dooie ligt. (het vreemde is dan wel dat de monteurs het niet hebben herkent, en dan een rooktest gaan doen, maar goed niet iedereen is even scherp of heeft ervaring met muizengeur)
rioolgeur en muizengeur lijken namelijk niet op elkaar.

(kan je ergens een foto,s maken van je dakdoorvoer van je ontspaningsleiding ? van buitenaf ?
als het een recente is die zijn niet zo gouw kapot maar zo,n bolletje wil nog wellens dicht groeien met mos of gaten in de dakpan vreten. is het al een pijpje of een vergroote uitvoer niks aan de handt.
maar kan je op zolder zien hoe het is aangesloten ?)
eigenlijk niet nodig, we weten wel waar het vandaan komt.

ik lees nu pas in je topic start over difussie ja dat kan als je hoofd waterleiding van tyleen is en ergens vervuiling oppikt. vervolgens wordt het opgewarmt waardoor het gaat stinken. de douchekop belucht het water meer dan bijv een kraan dus het ruikt daar extra.en ja als er ergens water lekt en dat wordt niet goed afgevoerdt ja dat kan lekker gaan meuren, het kan wel maar maar ik vindt het wel een beetje vergezocht.
(plus je zou het dan bij meer kranen moeten hebben.)

een lekke warmtewisselaar zou me ook niet verbazen gezien de mint/stank, of je hebt een te goedkope emmer die kan ook stinken.

eigenlijk moet de afvoer van je inlaatcombinatie recht naar beneden hangen kan de slang er dan nog steeds aan ? en komt deze dan nog uit ? maar verder heeft kabeltjekabeltje wel een punt, het is niet zoals dat het hoort. ik zou eerst voor de afvoer van de inlaat combinatie gaan, maar als de klachten daarna blijven moet je wel verder gaan kijken.
Ik zie een bijachtige insect in een kiertje aan de voorgevel vliegen, al 2 a 3 keer gezien de afgelopen week.. Ik loop veel in en uit, wegens een hond die wel met regelmaat eruit moet :9 .
De mintgeur rook ik alleen gister, vandaag zat het er al niet meer..
Geen idee of de slang er nog aan kan gaan, mij werd afgeraden om zelf de inlaatcombinatie te gaan draaien...

Weet niet of je van deze foto's veel wijzer wordt?
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/28kk9wz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2vmgigx.jpg

-------

@Consigliere Ik kan de geur niet bepaald sterk noemen.. Ook niet exact, als dood water... Misschien een combi van beiden.... I wish i knew..

-------

@CyberMania Ik heb geen rioolvliegjes zien vliegen nee.. Dood muis zou in theorie kunnen, maar niet gezien. Eerlijk gezegd wist ik niet eens wat een rioolvliegje was.. Als ik ze zie, zal ik het nu wel onthouden.
Crxtreem schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:48:
[...]

Misschien even bij de buren een blik werpen hoe deze slang zit?
Super slim idee van je, ga ik doen zodra het een beetje normale tijdstip is om ze ermee lastig te vallen..
Fish schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:08:
[...]

lijkt er wel op maar die slang kan niet werken met her ding naar rechts gedraaid, het water valt dan uit de inlaatcombinatie voordat het de slang inloopt

ff mezelf quoten :P

[...]
Goed opgemerkt, en nogmaals bedankt voor alle uitleg... Zodra ze langs komen, zal ik het melden, inclusief de andere opmerkingen.
Wel stom eigenlijk dat het altijd al niet zat, zoals het hoort.
Apiekool schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:05:
[...]

Weet je zeker dat het niet bij de WC zit? Wij hebben een vergelijkbaar probleem gehad. De stank was niet in het toilet, maar eigenlijk voornamelijk in de woonkamer. Bleek dat er achter het inbouw toilet een PVC buis niet was verlijmd die wel verlijmd had moeten worden. Daar kwam de stank vandaan en die trok via de kruipruimte de rest van het huis in.
In principe zou de oorzaak best het toilet kunnen zijn, de pijp die aangesloten zit aan de toilet, heeft eerder wel gelekt....Maar dat is jaren geleden, en het ziet er rondom altijd een beetje vies uit, 2 maal melding van gemaakt, maar nooit iets aan gedaan.. Verwacht het echter niet.. Maar goed, alles kan, totdat het tegendeel bewezen wordt. :9

-------

Enfin,

Ik heb zoals gevraagd de stadsverwarming vannacht uit gelaten, de hoofdkranen ernaartoe dichtgedraaid, even de water laten lopen.
Water uit de douchekop stonk nog steeds, maar leek minder.
De meterkast stonk niet, maar die stinkt volgens mij al een paar dagen minder, met de hitte die er momenteel is.
Kruipruimte ben ik vergeten te controleren.

Maar nu, zodra ik de kranen weer opendraaide, zag ik iets "opmerkelijks".

Verwijderd

miciel schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 02:08:
[...]

wat zie je vliegen ? een muis kan zeker overlast geven de urine althans als je een aardig nest hebt.
of als er ergens een dooie ligt. (het vreemde is dan wel dat de monteurs het niet hebben herkent, en dan een rooktest gaan doen, maar goed niet iedereen is even scherp of heeft ervaring met muizengeur)
rioolgeur en muizengeur lijken namelijk niet op elkaar.

(kan je ergens een foto,s maken van je dakdoorvoer van je ontspaningsleiding ? van buitenaf ?
als het een recente is die zijn niet zo gouw kapot maar zo,n bolletje wil nog wellens dicht groeien met mos of gaten in de dakpan vreten. is het al een pijpje of een vergroote uitvoer niks aan de handt.
maar kan je op zolder zien hoe het is aangesloten ?)
eigenlijk niet nodig, we weten wel waar het vandaan komt.

ik lees nu pas in je topic start over difussie ja dat kan als je hoofd waterleiding van tyleen is en ergens vervuiling oppikt. vervolgens wordt het opgewarmt waardoor het gaat stinken. de douchekop belucht het water meer dan bijv een kraan dus het ruikt daar extra.en ja als er ergens water lekt en dat wordt niet goed afgevoerdt ja dat kan lekker gaan meuren, het kan wel maar maar ik vindt het wel een beetje vergezocht.
(plus je zou het dan bij meer kranen moeten hebben.)

een lekke warmtewisselaar zou me ook niet verbazen gezien de mint/stank, of je hebt een te goedkope emmer die kan ook stinken.

eigenlijk moet de afvoer van je inlaatcombinatie recht naar beneden hangen kan de slang er dan nog steeds aan ? en komt deze dan nog uit ? maar verder heeft kabeltjekabeltje wel een punt, het is niet zoals dat het hoort. ik zou eerst voor de afvoer van de inlaat combinatie gaan, maar als de klachten daarna blijven moet je wel verder gaan kijken.
Een enkele roborovski hamster kan ook aardig stinken.
Afbeeldingslocatie: http://nasuta.nl/159-large_default/roborovski-dwerghamster.jpg

• BasGit
Meester_J schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:13:
Het is normaal dat het overdrukventiel van een inlaatcombinatie bij het opwarmen van het apparaat drupt. Dit is om te voorkomen dat er water teruggevoerd wordt vanaf het apparaat naar je drinkwaterleiding. Dit komt doordat warm water ietswat uitzet. (=verplicht voor apparaten die verwarmen zoals boilers). De trechter die erbij zit hoort naar beneden gericht te zijn, en daaraan een afvoerslang in een bocht naar beneden. Deze bocht drupt vol water, en zorgt voor de stankafsluiting. In sommige gevallen wordt een normale sifon geplaatst.
Dankjewel, weer wat bijgeleerd.
BJBoes schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:35:
tja ik weet niet of dat bij stadsverwarming zelf regulerend is.... dus ja zou goed kunnen. dan als nog lijkt het mij dat je daar wel zaken mee kan om zeep helpen als je het verkeerd doet. ik vraag me af of zo een wisselaar t zelfde werkt als een 3 wegklep op je warmtepomp systeem?
Ik zou het eerlijk echt totaal niet weten?

------

@miciel
Rooktest is gedaan, zonder dat er iets dicht is gegooid.. Bedoel iets dicht op het dak, of meterkast? Naar mijn weten, werd de buis in de wc gedrukt, en rook geblazen.. Werd er ook vanuit buiten het huis even gekeken, en ook of er rook zat in de kruipruimte, maar meer ook niet..
De lucht in huis, ruikt ook behoorlijk sterk op sommige dagen, ruik je het door het hele huis heen, sommige dagen weer minder, en een enkele keer, totaal niet..
De geur is eerlijk gezegd niet echt te vergelijken met iets wat ik eerder heb geroken, het lijkt een combi van verschillende geuren, waaronder dood water, kots.. Maar kan ook dat ik het met kots associeer omdat ik er van wil kotsen 8)7 ..
Rode slang is blijkbaar iets anders..
Als ik het niet verkeerd herinner, zei de monteur dat er geen pomp was om af te stellen, en dat het daarom alleen per radiator kon.. Die overigens bij oplevering, compleet opengedraaid stonden, en hij ze een beetje dichtdraaide.

@Verderf De woningbouw heeft wel het een en ander uit te leggen, vooral omdat de opzichter of loog, of mij van onjuiste info verstrekte. Begin er persoonlijk in te geloven, dat hij me in de maling neemt, vooral omdat hij in zijn rapportage ook loog over geur waarnemen, loog over de melding van de monteur(stadsverwarming), en in mijn gezicht beweerde dat de geur wel mee valt, terwijl hij overduidelijk zijn neus optrok, "pooof" achtig geluid maakte, maar goed... Speculeren schiet ik niets mee op.
Consigliere schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:02:
[...]

Welleuk dat de "afvoer van die klep"Naar rechts staat ipv naar beneden waar die druppels vallen.. zo ook geen afvoer eraan.. Dit buiten het stank verhaal gelaten.. ziet de ontluchting er prima uit.
Wel valt op dat de "aanzuig??"van je ventilatiebox naast de ont/beluchting zit.. Weet niet of dit klopt.. maar is wel gek als dat zo is.. dan zit je te kakken.. en blaas je overdreven gezegd poeplucht je slaapkamer in
Weetje, nu je dit zegt he... Ik zou niet weten, hoe je op die idee kwam, en hoe het proces in elkaar zit, maar ik werd inderdaad altijd gek, als er iemand beneden op de pot zat... Dacht dat de geur gewoon het huis introk tijdens het openen van de wc-deur???? |:( |:( |:(
miciel schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:13:
[...]

deze afzuigbox zit goed aangesloten. de afvoer zit aan de bovenzijde rechts volgens de handleiding.
(normaal kan dit zien omdat de afvoer ook verder naar voren steekt dan de andere aanslutingen.)
behalve dat de dop aan de onderzijde mist, eventueel kan hier ook een ventieltje in zodat ook je zolder een beetje ventileerdt maar verder is er niks op aan te merken.
Waar zou de ventiel dan moeten komen, en wat voor ventiel is het?
Nyarlathotep schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:07:
Heb je de stank uit de douchekop bij warm water? Of ook alleen met koud water?
Dan weet je of het iets te maken kan hebben met de cv of warmte-installatie.
Eerlijk gezegd heb ik niet getest of het alleen bij warm water of koud water komt.. Inderdaad ook slim om te gaan testen.
Vannacht, heb ik echter wel de stadsverwarming dichtgedraaid, en stonk het in de ochtend toch nog wel beetje.... Wel minder als normaal, maar gister rook het ook al minder..
miciel schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:27:
eventueel om er zeker van te zijn in de ochtend als het water dus de tijd heeft gehad om stil te staan een pannetje koud water opwarmen op het fornuis en daar dan aan ruiken het kan namelijk ook zijn dat het alleen bij een bepaalde temperatuur naar boven komt. warm eten ruikt namelijk ook beter dan koud eten.
koken gebeurt later op de dag dus de vervuiling welke op heeft kunnen treden gedurende de nacht is dan al weggespoeldt
Ook natuurlijk een optie.. Zal dat ook doen morgen.

@Verwijderd
Vind je de collectie zo leuk ja? :*)

Kom net van de buren, en de rode slangetje, is niet wat we dachten dat het is.. Althans, dacht jij ook dat dat de afvoerslang is, of bedoel je dat dat een loze leiding is?

Anyways....... Wou dat ik de gesprek met de opzichter had opgenomen, want kijk is wat we bij de buren hebben...

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/23tm6au.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/9prz2s.jpg

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:54:
[...]

Water van de stadsverwarming gaat rechtstreeks door de radiatoren. Dat vullen ze centraal bij met een kuub tegelijk... Er zal ook geen compensatievat in het systeem van de TS zitten.
Bijna het gaat nog door de drukverlager in de afleverset , en vanzelfprekend langs de meter en door de aan de kamerthermostaat gekoppelde klep

foto laat niet alles zien maar wel duidelijk de drukverlager in het midden (de ufo met het blok erboven)
e.g.
Afbeeldingslocatie: https://www.stadsverarming.nl/wp-content/uploads/2016/08/Afleverset.png

deze is beter
Afbeeldingslocatie: https://docplayer.nl/docs-images/67/57969750/images/21-0.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 02-07-2019 23:34 ]

Iperf

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06:59
BasGit schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:03:
@miciel
Kijk dat is ook nog een hele slimme idee. Ga ik gelijk doen.
Moest als goed is wel eest verwarming uit draaien toch? Die eigenlijk toch al niet aanslaat.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Je heb nu je verwarming uitstaan, dus er is geen circulatie van stadsverwarming water door de radiatoren, maar er staat natuurlijk wel druk op. Dit stadsverwarming water zal er misschien al een paar weken instaan maar dat maakt niet veel uit lijkt mij, ik neem even aan dat er weinig geur verschil zal zijn tussen "vers" en "oud" stadsverwarming water. Als je daar echt mee zit kan je je radiatoren even vol open zetten en na het opwarmen van de radiatoren het water aftappen.

Jouw radiatoren zullen ongetwijfeld een ontluchtingsnippeltje hebben ergens:

Afbeeldingslocatie: https://www.verwarminginfo.nl/wp-content/uploads/2015/04/radiator-ontluchten.jpg
of dit
Afbeeldingslocatie: https://vasco.eu/sites/default/files/radiatoren-ontluchten.jpg
Daar kan je een beetje water aftappen.

• BasGit
@Orion84
Als ik nou de opzichter aan de lijn kreeg, ging het sneller. En in weet inderdaad ook niet wat voor test ik zou moeten doen..

@Lollercopter Heb beneden uit 2 radiatoren water opgevangen. Rook, helaas fris, en helder.
Boven in de badkamerradiator zat er andere druk in de radiator, water stinkt niet, tenminste, niet waarneembaar, schuimde een beetje, sist meer, troebel met zwart soort van bezinksel.
Waarchijnlijk niet relevant, maar ik zal ter illustratie de foto's toch maar uploaden.
Ps. Ik krijg de foto's maar niet rechtop geupload...

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1zv8hhv.jpg
----------
Onderste is gewoon normaal keukenkraanwater, maar de water uit de radiatoren beneden, waren min of meer hetzelfde.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/20zyxbk.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door BasGit op 04-07-2019 13:55 ]

• BasGit
@ArnieNFW
Sorry als ik onduidelijk overkom. Weet niet of ik het eerder had uitgelegd, maar heb naast lichamelijke klachten, de laatste tijd ook erg cognitieve klachten.
Ik dacht zelf dat er dan nog heel wat moest komen, nadat eerst de leiding en slang leeg moesten lopen.
Heb dat dus mis?

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/rrqu54.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2u9mi2s.jpg
Eerste uur kwam er ongeveer zoveel uit, nadat t water initieel stopte.
Nadat ik besloot te slapen, zat er ongeveer hetzelfde hoeveelheid water in het emmer.
Foto is van in de ochtend.

@Consigliere
Inmiddels is de inlaatcombi gedraaid zodat die naar beneden wijst, zit er een buis van 30 cm aan die naar de kruipruimte gaat. Loodgieter wou het niet op de afvoer/riool aansluiten.

Heb de hoofdkraan dicht, warmaterkraan(douche), open gedraait zoals @andrekappert uitlegde.
Er kwam inderdaad wel wat water uit, maar omdat ik persoonlijk niet weet, of deze hoeveelheid te verwachten was, kon ik geen conclusie trekken.
Overgens kwam er urenlang een "zuigend/blazend" geluid vanuit de kant waar de wc staat. Heb de video ervan geupload. In het echt klonk het wat luider als op youtube, en hoorde je het van 3 meter nogsteeds duidelijk.
Had de huurcommisie nog niet ingeschakeld omdat de woningbouw de loodgieter weer langs stuurde.

Wat me trouwens echt verbaast zojuist is dat, douchekraanwater noch meterkast, tijdens en na het douchen, niet stonk.. Heb ik eerder wel meegemaakt, maar niet zo duidelijk bij beiden.

Wat nu?

Ps. Weet niet wat me bezielt. Dacht dat @Boeryepes die test met hoofdkraan had bedacht ipv @andrekappert .
Mijn excuses.

[ Voor 50% gewijzigd door BasGit op 15-07-2019 15:33 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BasGit schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:28:
@Hackus
Sorry als ik nu blonder dan Paris Hilton overkom maar, hoe moet ik de druk van de cv in de gaten houden?
Regelmatig op het display kijken, anders (indien aanwezig) op de drukmeter naast de ketel en in de badkamer kijken.
Afbeeldingslocatie: https://mk0abelencou0pe3vlej.kinstacdn.com/wp-content/uploads/2014/04/Drukmeter-cv-ketel-300x198.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 15-07-2019 18:36 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• BasGit
@ByteMe_
Hier in de buurt is er niet veel water, maar heeft de gehele wijk wel last van niet goed weglopend regenwater. Km verderop de park heb je ook altijd plassen water die niet goed wegloopt, evenals de speeltuin 15 m van ons huis af. Stank is echter wel nieuw.

@SniperGuy
Zou best kunnen dat ik dat mechanisme hoorde. Als ik de hoofdkraan afsluit, veroorzaak ik dan misschien onderdruk?
Ik ga de kraan van wc boven afsluiten.
Geluid hoorde ik trouwens bij dezelfde test, nogmaals uitgevoerd niet.
Waterleidingen zijn niet gecontroleerd op legionella.
Slang en kop ga ik vervangen zodra ik kan, want vertrouw ze beiden niet meer.

@miciel
Hier is de foto waar je om vroeg..
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/28ssrwk.jpg

---

Ik heb trouwens de woningbouw weer gesproken, en de test die ik had gedaan met de hoofdkraan dicht en warmwaterkraan(douche) opengedraaid, uitgelegd.. Ze hebben Feenstra ingeschakeld.. Volgens mij waren ze al eens eerder gekomen, maar kan het ook mis hebben..
Hoop dat hij eventueel wat vind, anders zal die ongeheid de warmtewisselaar niet willen wisselen lijkt me?

[ Voor 26% gewijzigd door BasGit op 16-07-2019 19:55 ]

Pagina: 1