Meester_J schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:13:
Het is normaal dat het overdrukventiel van een inlaatcombinatie bij het opwarmen van het apparaat drupt. Dit is om te voorkomen dat er water teruggevoerd wordt vanaf het apparaat naar je drinkwaterleiding. Dit komt doordat warm water ietswat uitzet. (=verplicht voor apparaten die verwarmen zoals boilers). De trechter die erbij zit hoort naar beneden gericht te zijn, en daaraan een afvoerslang in een bocht naar beneden. Deze bocht drupt vol water, en zorgt voor de stankafsluiting. In sommige gevallen wordt een normale sifon geplaatst.
Dankjewel, weer wat bijgeleerd.
BJBoes schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:35:
tja ik weet niet of dat bij stadsverwarming zelf regulerend is.... dus ja zou goed kunnen. dan als nog lijkt het mij dat je daar wel zaken mee kan om zeep helpen als je het verkeerd doet. ik vraag me af of zo een wisselaar t zelfde werkt als een 3 wegklep op je warmtepomp systeem?
Ik zou het eerlijk echt totaal niet weten?
------
@
miciel
Rooktest is gedaan, zonder dat er iets dicht is gegooid.. Bedoel iets dicht op het dak, of meterkast? Naar mijn weten, werd de buis in de wc gedrukt, en rook geblazen.. Werd er ook vanuit buiten het huis even gekeken, en ook of er rook zat in de kruipruimte, maar meer ook niet..
De lucht in huis, ruikt ook behoorlijk sterk op sommige dagen, ruik je het door het hele huis heen, sommige dagen weer minder, en een enkele keer, totaal niet..
De geur is eerlijk gezegd niet echt te vergelijken met iets wat ik eerder heb geroken, het lijkt een combi van verschillende geuren, waaronder dood water, kots.. Maar kan ook dat ik het met kots associeer omdat ik er van wil kotsen

..
Rode slang is blijkbaar iets anders..
Als ik het niet verkeerd herinner, zei de monteur dat er geen pomp was om af te stellen, en dat het daarom alleen per radiator kon.. Die overigens bij oplevering, compleet opengedraaid stonden, en hij ze een beetje dichtdraaide.
@
Verderf De woningbouw heeft wel het een en ander uit te leggen, vooral omdat de opzichter of loog, of mij van onjuiste info verstrekte. Begin er persoonlijk in te geloven, dat hij me in de maling neemt, vooral omdat hij in zijn rapportage ook loog over geur waarnemen, loog over de melding van de monteur(stadsverwarming), en in mijn gezicht beweerde dat de geur wel mee valt, terwijl hij overduidelijk zijn neus optrok, "pooof" achtig geluid maakte, maar goed... Speculeren schiet ik niets mee op.
Consigliere schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:02:
[...]
Welleuk dat de "afvoer van die klep"Naar rechts staat ipv naar beneden waar die druppels vallen.. zo ook geen afvoer eraan.. Dit buiten het stank verhaal gelaten.. ziet de ontluchting er prima uit.
Wel valt op dat de "aanzuig??"van je ventilatiebox naast de ont/beluchting zit.. Weet niet of dit klopt.. maar is wel gek als dat zo is.. dan zit je te kakken.. en blaas je overdreven gezegd poeplucht je slaapkamer in
Weetje, nu je dit zegt he... Ik zou niet weten, hoe je op die idee kwam, en hoe het proces in elkaar zit, maar ik werd inderdaad altijd gek, als er iemand beneden op de pot zat... Dacht dat de geur gewoon het huis introk tijdens het openen van de wc-deur????

miciel schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:13:
[...]
deze afzuigbox zit goed aangesloten. de afvoer zit aan de bovenzijde rechts volgens de handleiding.
(normaal kan dit zien omdat de afvoer ook verder naar voren steekt dan de andere aanslutingen.)
behalve dat de dop aan de onderzijde mist, eventueel kan hier ook een ventieltje in zodat ook je zolder een beetje ventileerdt maar verder is er niks op aan te merken.
Waar zou de ventiel dan moeten komen, en wat voor ventiel is het?
Eerlijk gezegd heb ik niet getest of het alleen bij warm water of koud water komt.. Inderdaad ook slim om te gaan testen.
Vannacht, heb ik echter wel de stadsverwarming dichtgedraaid, en stonk het in de ochtend toch nog wel beetje.... Wel minder als normaal, maar gister rook het ook al minder..
miciel schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:27:
eventueel om er zeker van te zijn in de ochtend als het water dus de tijd heeft gehad om stil te staan een pannetje koud water opwarmen op het fornuis en daar dan aan ruiken het kan namelijk ook zijn dat het alleen bij een bepaalde temperatuur naar boven komt. warm eten ruikt namelijk ook beter dan koud eten.
koken gebeurt later op de dag dus de vervuiling welke op heeft kunnen treden gedurende de nacht is dan al weggespoeldt
Ook natuurlijk een optie.. Zal dat ook doen morgen.
@Verwijderd
Vind je de collectie zo leuk ja?
Kom net van de buren, en de rode slangetje, is niet wat we dachten dat het is.. Althans, dacht jij ook dat dat de afvoerslang is, of bedoel je dat dat een loze leiding is?
Anyways....... Wou dat ik de gesprek met de opzichter had opgenomen, want kijk is wat we bij de buren hebben...