PilatuS schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:19:
[...]
Totaal niet naar dollars kijken vind ik alles behalve slim. Meer dollars betekent namelijk ook meer BTC wanneer BTC zakt en je in dollars zit. Het is niet zo alsof niets met dollars doen betekent dat je automatisch ook meer crypto's gaat vergaren. Zowel op BTC als op dollars letten is belangrijk, niet 1 van beide.
Als je bedoelt dat je ook steeds terug gaat naar dollars en dan weer wacht om lager in te stappen etc., dat kan natuurlijk. Zo werkt het (hier) niet met de trading bot, je bent continu aan het handelen en eigenlijk is al je balance bezig voor je met alts. Ik houd bijna geen USD achter de hand om te wachten op "betere" momenten; dat doet de bot allemaal voor je.
Als ik naar dollars zou moeten kijken moet ik ook nog naar de dollar/euro koers kijken, want we leven tenslotte in euro's. Zo heb je dus BTC/USD en USD/EUR om in de gaten te houden om te kijken of je écht winst hebt in geld, want meer dollars wil niet zeggen meer EURO's. Zo blijf je bezig

Kortom; zo werkt het systeem niet voor mij. Natuurlijk kán je het wel zo doen en ik zeg ook niet dat dat niet goed zou zijn. Ik zeg gewoon hoe ik het doe, dat het me tot nu toe niet veel gebracht heeft en dat mijn doel is om meer crypto te verzamelen. Dat je dat óók kan doen door niet in alts te stappen en steeds te switchen naar fiat (USD), dat weet ik. Voorlopig heb ik verlies in crypto (sats en etoshis) en dat moet eerst weer opgelost worden

. De dollars en daarna de euro's dat komt later wel als ik groot ben
Ik heb een periode gehad waarbij ik 20% meer etoshis had dan waarmee ik begon, maar in dollarwaarde was het veel minder waard dan de start. Toch was ik blij want ik wil helemaal geen cash (nog), ik wil meer crypto. Dat wordt vanzelf wel veel meer waard, dus hoe meer ik verzamel hoe beter. Dat ik dat 100% met alts doe is mijn probleem nu