Die kans acht ik eigenlijk toch wel aardig groot.
Maar daarvóór gaat er nog wel de zweep over en zullen er wellicht een aantal verdwijnen. Waarom ik dat denk hieronder.
Zelf zit ik er ook vrij (te) diep in. Portfolio BTC t.o.v. alts a.t.m. ca. 50-50.
Zat namelijk vanochtend toevallig net 'de grote schaal' weer eens te bekijken op de daily (soms is ff flink uitzoomen wel lekker):
http://prntscr.com/ocj8e7
Het ziet er voor de komende periode écht wel bullish uit in mijn ogen.
RSI kan prima omhoog, die zit een beetje in die channel die ik heb getekend, en MACD lijkt momenteel enorm op de MACD van vlak voor de vorige bullrun...
Ik ben van mening dat we op relatief korte termijn kanonhard omhoog gaan.
Daarom zit ik momenteel sterk te twijfelen om mijn alts toch maar met verlies van de hand te doen. Dus geheel terugstap in BTC.
Want het lijkt er nu op dat de alts keihard en nog harder gaan bloeden als BTC echt omhoog gaat, zeg richting 30k... Er komt namelijk weinig nieuw geld in de markt - als BTC stijgt dalen de alts, en andersom, als twee gekoppelde vaten.
Het lijkt er bijna op dat het 'een must' is voor BTC om een nieuwe ATH neer te zetten, om nieuw geld in de markt te trekken. En daar heeft iedere BTC bezitter belang bij.
Ervan uitgaande dat dat gaat lukken, zal vervolgens BTC weer (moeten) gaan corrigeren. Juist vanaf dát moment zie ik een altseason wel weer kunnen gaan gebeuren. Wellicht zijn er tegen die tijd een aantal alts verdampt, wat in mijn ogen niet verkeerd is. Het lijkt mij bijna nodig, zo'n scenario.
Ben benieuwd hoe het gaat lopen.