Inderdaad, maar daarna is Digitalocean duurder in verhouding als ik het aantal GB, RAM en CPU vergelijk.
4,9 EUR voor 2vCPU, 4GB RAM en 40GB tov 20 USD voor 2CPU, 4GB en 60GB. Eventueel kan de node ook draaien met 2GB en 2GB swap, maar dan nog is DO met 10 USD duurder op de lange termijn.
Crypts schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:48:
[...]
Ruime ervaring mee maar niet met Horizon, vindt overigens het stappenplan wel erg lang en snap sommige dingen ook niet helemaal. Why DNS bijv.?

Maar goed. Qua verdiensten pak je ruim een half procent per maand op deze dus het is maar net in welke context je het bekijkt of het het je waard is. Door een MN te draaien heb je je kennis weer even opgepoetst, pomp je wat centjes rond en het rendement is hoger dan op een bankrekening. Win, win, win en dat het 'maar' om een patatje met in de maand gaat, tsja. Die had je anders niet gehad moet je maar denken.
Er zijn natuurlijk MN's die een (veel) hoger rendement geven maar dat gelijk op met het risico dat je loopt. Niet alleen van een exit scam maar kleinere muntjes zijn ook veel volatieler qua waarde en gezien je rewards in het desbetreffende muntje komen kan het nogal eens fluctueren. Als ik eerlijk ben zie ik niet gek veel toekomst in MN's in de huidige vorm. Lang niet iedereen houdt eea up-to-date (het is
geen deploy and forget) en/of draait bijv. met gare underspecced servers. Hardforks zijn een drama en ondersteuning bieden is bijna niet te doen. De theorie is leuk dat wie dan ook MN's kan en mag draaien maar het levert een heel setje andere en grotere problemen op dan wanneer deze (in) gecentraliseerd (beheer) draaien.

Klopt, er zitten ook een paar boeven bij heb ik gezien. Mag ik vragen van welke coin je nodes draait?
Ik heb op de VPS untattended updates ingesteld dus ik verwacht er, net zoals mijn andere webhosting Ubuntu LTS, er eigenlijk weinig omkijken naar te hebben.