Op zich vind ik dat de correctie van de moderatie volgens de regels plaatsvindt. 0 is voor mij op zich oke, maar omdat de poster met zijn vragen de moeite nam toe te lichten waarom en wat aan info werd gemist, en dit de discussie in het topic levendig maakte zou ikzelf denk ik een +1 hebben gegeven (ik zie een glas ook liever als halfvol in plaats van als halfleeg).
Maar genoeg over die moderatie, volgens mij wordt aan die moderatie veel te veel opgehangen, en houdt dat nu de discussie wat in gijzeling (sorry Balance). Wat mij wat verbaast is dat ondanks de hele discussie die hier plaatsvindt er nog geen topic in geachte redactie terecht is gekomen. Als ik tussen de regels mag doorlezen dan hebben de poster in het nieuwstopic en enkelen in dit forumtopic mede gereageerd omdat ze ook wat meer informatie in het artikel zouden willen zien. Deze discussie wordt nu niet volledig gevoerd, omdat de moderatie correct is uitgevoerd en daarmee het issue vanuit moderatieoptiek, met de geachte redactie opmerking erbij, is afgedaan.
Instrumenteel doet tweakers, en doen haar moderatoren dus precies wat moet worden gedaan. Zeker aan de moderatoren dus geen verwijt. Omdat er echter geen geachte redactie topic ontstaat blijft de inhoudelijke discussie uit. Zo mist tweakers een kans om feedback te ontvangen.
Nu is eerder in de discussie gesteld dat steeds meer mensen hierover klagen, tegelijkertijd wordt dit ook (weg)gerelativeerd. Ik moet tot de conclusie komen dat we niet goed weten hoeveel gebruikers dit vinden, en of het toeneemt. Door de discussie over de moderaties sneeuwt onder dat een tweaker een post plaatst die veel tweakers met een bovengemiddeld getal waarderen. Vergeet even de moderaties, maar dit is toch wel een signaal dat wat er in die post wordt geschreven herkend wordt. Waar ik mij zorgen over maak is dat achter een bezoeker die de moeite neemt een feedback reactie op te stellen er een x aantal zullen staan die niet reageren maar hetzelfde vinden, of die het topic na de tweede alinea simpelweg diskwalificeren en verder gaan met leven.
Nu weet ik zeker dat tweakers heel serieus aan het kijken is of aan de Frontpage en haar artikelen iets moet wijzigen, mogelijk heeft dit dus al haar aandacht. Om het voor dit nieuwsitem een beetje concreter te maken is gewoon dat topic in geachte redactie nodig. Inmiddels is er een topic aangemaakt:
Downmodden van relevante vragen door admins. Wel even doorvragen naar de frustratie, door de vraagstelling gaat het weer richting modereren.
Edit 23:58: genoemd topic is gesloten met een verwijzing naar dit topic, begrijpelijk, maar zo is er nog steeds geen geachte redactie topic ontstaan. @Verwijderd Laat jij je handen nog eens op het toetsenbord neerdalen om zo een topic te creëren? Jij hebt de post geplaatst, om het zuiver te houden zou het mooi zijn als je zelf ook aftrapt. Dit nieuwstopic als voorbeeld dienen om te kijken waar diepgang zou moeten beginnen en eindigen, zoveel hoofden, zoveel meningen, maar daarom is er ook een discussie over nodig.
Edits: taal, typo
[
Voor 14% gewijzigd door
teacup op 22-06-2019 08:06
]