fm77 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 22:23:
Wat een gezeur om een reactie...
[...]
Wat voor meerwaarde heeft deze reactie nou? Dit had prima aangegeven kunnen worden in het GR forum gedeelte?
Ik denk dat dat de vraag gemeend gesteld is, maar er nu weer een paar haviken (wederom weer veel bekende gezichten uit vergelijkbare topics) hier misbruik van maken om hun zegje te doen over hun ongenoegen over hoe de site gerund wordt.
De vraag is valide, maar zeker geen +2, of +3 waard zoals sommigen hem gaven. Niets raars aan dat hij gefixeerd wordt op de score waarop hij hoort.
Al die andere klagers hadden ook gewoon een post kunnen doen over de ontbrekende informatie, en hadden dan een +2 of +3 gekregen
Waar het om gaat is het volgende:
- De toon van de muziek die wordt gemaakt (Door de staff)
- Het snelle fixeren terwijl normaliter altijd wordt gesteld dat dit een laatste reddingmiddel is
- De spagaat-reactie die telkens volgt, ongeacht welk topic. Te denken valt aan verwijzen naar de FAQ, suggereren dat je echt goede feedback suggesties bij de devs moet droppen (Terwijl algemeen bekend is dat die om tijd verlegen zitten en sommige features zelfs na jaren van discussie nog niet aan bod zijn gekomen)
- Van tijd tot tijd de reactie van de staff zelf
- De telkens terugkerende discussie waar nu iets hoort
- En daarnaast de discussie wat te doen met propere feedback onder de reacties.
De post van de OP aanpassen naar zijn juiste waarde is niets mis mee, want van de 3 punten die worden gemaakt is er slechts 1 feedback en de rest is geklaag. Dat OP dit censuur noemt geeft de discussie gelijk een bepaalde lading mee waar HQ dan op in zal gaan. Dat is niet meer dan logisch. Was de toon neutraler, dan was de discussie in dit topic ook anders verlopen.
In wezen is dit domweg een variant op de vraag wat je nu met het modsysteem aan moet. Duidelijk is dat het niet perfect werkt, hoewel dit nochtans wordt gebagatelliseerd. Edge cases blijven namelijk een terugkerend probleem waar de reactie van HQ niet altijd evenredig is met de eigen regels. Dat bevestigt voor mij alleen maar meer het idee dat er voor edge cases niet echt een
policy bestaat, want de mod FAQ covert deze immers niet, juist omdat het uitzonderingen zijn.
Dat gezegd hebbende ben ik het wel eens met het sentiment dat men een beetje ''moe'' raakt van het huidige systeem en dat er ook geen bruikbaar alternatief is. Die discussie loopt al jaren, maar in al die jaren is er niet iets fatsoenlijks naar boven gekomen, anderzijds is het ook waar dat bruikbare alternatieven vaak niet kunnen. Als redenen worden dan
''prioriteit/te weinig dev tijd/ik wil ook nog ergens gamen'' (Oke die laatste is verzonnen

) genoemd. Met andere woorden, HQ en Community zitten regelmatig in een patstelling van waaruit geen voortgang mogelijk is.
Wat de oplossing dan wel is? Nu dan, er is geen universele alles-in-1 oplossing en dat beweer ik ook niet. Ik denk dat in de basis het gedrag en hoe dingen worden benaderd anders dient te worden gedaan. Nu is het toch teveel confrontatie en weinig participatie en vooral in de verdediging schieten.
Het enige wat wel zeker lijkt te zijn, afgaande op de Tweakers Awards, de grotere nadruk op vacatures, de nieuwe layout enzovoort, is dat Tweakers een lijn heeft omarmd die vooralsnog niet de vruchten heeft afgeworpen die het wellicht zelf zou hebben gewild. Zij was altijd al commercieel, maar tot hoever kan je gaan voordat de achterban het idee heeft dat het teveel naar 1 richting afwijkt? Ik ben van mening dat T.net nu op dat kantelpunt zit. Het is dan ook aan beide partijen dit te beseffen en daar iets op te ondernemen.
My 2 cents.
EDIT: Typo, kleine aanvulling
[
Voor 1% gewijzigd door
Redneckerz op 24-06-2019 14:42
. Reden: Typo, kleine aanvulling ]