Goedemorgen GoT,
Ik heb een jaarabonnement (die stilzwijgend jaarlijks verlengd wordt) bij Cheapnews afgenomen van 20/11/2017 tot 20/11/2018.
Deze heb ik op de dag van afloop(want dat had ik natuurlijk in mijn agenda gezet) beeindigd, waarna ik een paar dagen later alsnog mijn abonnement afgeschreven werd (117€).
Hier was ik het dan ook helemaal mee oneens en dit heb ik gestorneerd.
Daarvoor heb ik ook het volgende bewijs:
Waarna ik zonder enige betalingsherinnering op 09/04/2019 een incassotraject aan mijn broek heb hangen.
Na wat onderzoek en mede door een topic hier op GoT Incassotraject gestart door Cheapnews - What to do? waar deze tweaker hetzelfde overkomt, heb ik NIB Incasso het volgende teruggemaild:
Ik nam het dus niet zo serieus omdat er geen communicatie was , totdat ik vanochten een dagvaarding kreeg, althans als ik niet binnen 24 uur betaalde:
-Heb ik daadwerkelijk correct gehandeld en mogen ze mijn abonnement sowieso niet verlengen omdat ik hem op tijd opgezegd had en anders slechts maximaaal een maand verlengen volgens de wet van Dam?
Alvast bedankt voor jullie Hulp.
Ik heb een jaarabonnement (die stilzwijgend jaarlijks verlengd wordt) bij Cheapnews afgenomen van 20/11/2017 tot 20/11/2018.
Deze heb ik op de dag van afloop(want dat had ik natuurlijk in mijn agenda gezet) beeindigd, waarna ik een paar dagen later alsnog mijn abonnement afgeschreven werd (117€).
Hier was ik het dan ook helemaal mee oneens en dit heb ik gestorneerd.
Daarvoor heb ik ook het volgende bewijs:
Wat dus ook sowieso binnen hun 5 dagen opzegtermijn valt.Datum: Wo, 10 april, 2019 2:24 pmtoon volledige bericht
Aan: info@cheapnews.eu
Goedemiddag,
Ja dat had ik zeker gedaan.
Wilde het ook niet verlengen en halen jullie toch ineens de ‘ abonnementskosten’ van mijn rekening.
Waar verder ook niet over gecommuniceerd werd.
Nu krijg ik ook nog een incasso, zonder enige betalingsherinnering of enige vorm van communicatie.
Snap jullie manier van werken niet, zo hou je je klanten toch niet?
Mvg,
Van: info@cheapnews.eu]
Verzonden: zaterdag 24 november 2018 00:51
Aan: Cheapnews support; Mijn Naam
CC: info@cheapnews.eu
Onderwerp: Re: New ticket created
Hello
Did you cancelled your subscription?
Thanks
Bepaalde naam(cheapnews)
Waarna ik zonder enige betalingsherinnering op 09/04/2019 een incassotraject aan mijn broek heb hangen.
Na wat onderzoek en mede door een topic hier op GoT Incassotraject gestart door Cheapnews - What to do? waar deze tweaker hetzelfde overkomt, heb ik NIB Incasso het volgende teruggemaild:
Hier denk ik dus gelijk te hebben en dus in mijn recht te staan, verder komt er natuurlijk geen reactie op en mede na een DM naar de andere topicstarter, die er ook niets meer van gehoord had, dacht ik wel dat het opgelost zou zijn. Maar kreeg toch weer een incasso op 9 mei en dus weer op 11 juni.Ik betreur het feit dat er direct een incasso is ingeschakeld, voor een vordering van 20-11-2018, zonder dat er enige betalingsherinnering of andere vorm van communicatie is geweest.
Daarnaast betwist ik deze factuur, aangezien ik het abonnement op tijd geannuleerd heb via het klantenportaal.
Plus als dit niet zo blijkt te zijn, zou ik maximaal één maand hoeven betalen volgens Wet van Dam.
Ik betreur vooral de omgang van zaken qua communicatie.
Hopelijk kunnen jullie dit doorgeven.
Ik nam het dus niet zo serieus omdat er geen communicatie was , totdat ik vanochten een dagvaarding kreeg, althans als ik niet binnen 24 uur betaalde:
-Is het verstandig om niet te betalen omdat ik simpelweg in mijn recht sta, of is het het 'vechten' niet waard?Nationaal Incasso Bureau B.V. heeft ons opdracht gegeven een dagvaarding op te stellen inzake de openstaande factu(u)r(en) bij Cheapnews.
De kosten voor het opstellen van een dagvaarding en de daaropvolgende gerechtelijke procedure bedraagt minimaal € 300,-. Deze kosten kunnen bij u worden verhaald.
Voordat wij daadwerkelijk overgaan tot het opstellen van een dagvaarding bieden wij u nog eenmaal de gelegenheid om de betaling van de vordering aan Nationaal Incasso Bureau B.V. te voldoen zonder bijkomende kosten.
Met vriendelijke groet,
Wesselsz Gerechtelijke Diensten
-Heb ik daadwerkelijk correct gehandeld en mogen ze mijn abonnement sowieso niet verlengen omdat ik hem op tijd opgezegd had en anders slechts maximaaal een maand verlengen volgens de wet van Dam?
Alvast bedankt voor jullie Hulp.