Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:35
Je claimt dat anderen niet volwassen zijn. Dat is impliciet hetzelfde.

EDIT:
Uzuhl schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:35:
Edit: witte mannen privilege bestaat niet.
Het bestaat zeer zeker wel.

[ Voor 34% gewijzigd door defiant op 19-06-2019 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Philip Ross schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:34:
[...]

De term is beladen maar het bestaat wel degelijk. net zoals dat de term "identity politics" ook fout gebruikt word om mensen die wijzen op bestaande problemen weg te zetten als mensen wiends mening er niet toe doen.
Hier zijn we akkoord, en we zien wat voor een extreem polariserend effect het heeft in America. Politiek is daar onmogelijk gemaakt omdat discussies herleid worden tot "jouw mening telt niet want jij bent blank/zwart/man/vrouw/homo/hetero". Het allerlaatste dat ik wil is dat dit soort fratsen ook hier gebruikt worden, dus ja, iemand die over "blanke mannelijke privilege" begint heeft naar mijn mening NIETS bij te dragen aan discussies.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Uzuhl schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:38:
[...]

Ik claim nergens volwassen te zijn?
Dit hoef je ook niet te claimen, dat zagen we al in deze post:
Uzuhl schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:35:
Dit thread is k*t en deze discussie is k*t. TU/e is hun eigen graf aan het graven met dit soort ongein, maar w/e genoeg volwassen uni's waar je terecht kan.

Edit: witte mannen privilege bestaat niet.

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
boe2 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:43:
[...]

Hier zijn we akkoord, en we zien wat voor een extreem polariserend effect het heeft in America. Politiek is daar onmogelijk gemaakt omdat discussies herleid worden tot "jouw mening telt niet want jij bent blank/zwart/man/vrouw/homo/hetero". Het allerlaatste dat ik wil is dat dit soort fratsen ook hier gebruikt worden, dus ja, iemand die over "blanke mannelijke privilege" begint heeft naar mijn mening NIETS bij te dragen aan discussies.
Je moet absoluut niet dat soort claims maken of de mening van anderen zo weg zetten. Maar tegelijk kunnen we niet ontkennen dat er sprake is van zowel wit privilege en mannelijk privilege in de huidige samenleving.

Dus dat benoemen op zich vind ik geen diskwalificatie waard.
Maar dat hangt wel samen met hoe het verder gebruikt word.

offtopic:
De discussie in amerika is nog niet zo ver heen op dat punt hoor. Dat zijn vooral enkele kleine groepjes die vooral door de tegenstanders enorm uitvergroot worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:11
boe2 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:34:
[...]

Ik weet niet hoe het in NL zit, maar in Belgie wordt er dit soort instituten met loonbarema's gewerkt. Ga je werkelijk beweren dat daarin staat dat een vrouw minder moet verdienen dan een man?

Iemand die termen als witte mannen privilege gebruikt is naar mijn mening totaal niet geinteresseerd in een constructieve discussie trouwens. Het Amerikaanse "identity politics" circus mag je gerust thuislaten.
Nee dat is helemaal niet wat ik beweer, feit blijft dat zelfs met schalen en tredes vaak een vrouw in een andere schaal zit dan een man compleet vergelijkbaar aan de vrouw.

Ik ben wel degelijk geïnteresseerd in een degelijke discussie ik vind echter wel dat als het aankomt op het gebied van veel dingen een witte cis man in een privilege positie zit, ik zeg niet dat een man er voor kiest maar dit is het hele ding wat hier het probleem is, onbewuste privilege en bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:49

servies

Veni Vidi Servici

Uffje schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:00:
[...]

In principe zeg je nu dat vrouwen niet goed genoeg zijn voor de TU en dat mannen beter zijn
Que? Waar zeg ik dat, dat is totaal niet wat ik zeg...
Het enige wat ik zeg is dat je voor wat voor vacature dan ook de beste kandidaat wil hebben. Of dat nu een man of een vrouw is boeit mij voor geen ene meter, je moet alleen geen bevolkingsgroepen bij voorbaat gaan uitsluiten, want dan weet je zeker dat je er niet zeker van kunt zijn dat je de beste kandidaten hebt...
Gelukkig hoef jij niet in die situatie te denken. Sowieso hoeft niemand dat in die situatie te denken, want anders zouden ze waarschijnlijk niet solliciteren.
Nietszeggend geneuzel dit...
Persoonlijk denk ik ook dat bepaalde vakken als mannen of vrouwen vakken worden gezien door dat in de history dingen zo gegroeid zijn. Wellicht zijn er heel veel dames die technisch willen studeren, maar dat het voor vrouwen, door het gebrek eraan, niet direct tot de verleiding/verbeelding komt.
Dat is bij informatica juist het gekke... In de jaren 40/50/60 waren vrouwen vrij goed vertegenwoordigd... Denk maar aan bijvoorbeeld Grace Hopper... Daarna is het bergafwaarts gegaan...

[ Voor 3% gewijzigd door servies op 19-06-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Katerin schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:48:
[...]

Nee dat is helemaal niet wat ik beweer, feit blijft dat zelfs met schalen en tredes vaak een vrouw in een andere schaal zit dan een man compleet vergelijkbaar aan de vrouw.

Ik ben wel degelijk geïnteresseerd in een degelijke discussie ik vind echter wel dat als het aankomt op het gebied van veel dingen een witte cis man in een privilege positie zit, ik zeg niet dat een man er voor kiest maar dit is het hele ding wat hier het probleem is, onbewuste privilege en bias.
een witte wat man?
Ben je soms geweigerd bij TU eindhoven ofzo, dat je volop nieuwe scenarios verzint waarop ze zouden discrimineren?

[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 19-06-2019 14:52 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:57

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Katerin schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:48:
[...]

Mijn ogen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
boe2 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:51:
[...]

een witte wat man?
Sorry, maar ik detecteer hier toch wel een slachtoffercomplex.
Tsja, daar kruipen die blanke mannen graag in ja.

maakt het makkelijk om niet te hoeven inzien dat ze gewoon een bevoorrechte positie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Philip Ross schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:52:
[...]

maakt het makkelijk om niet te hoeven inzien dat ze gewoon een bevoorrechte positie hebben.
"witte mannen" roepen is werkelijk de enige geldige repliek die overblijft hier :').
Bedankt om mijn eerdere punt zo gretig te demonstreren?

[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 19-06-2019 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Philip Ross schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:52:
[...]

En daar hebben we het SJW complex weer...
Een ander kan het nooit verdiend hebben, nee... die heeft het altijd door een bevoorrechte positie gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
boe2 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:51:
[...]

een witte wat man?
Sorry, maar ik detecteer hier toch wel een slachtoffercomplex.
Cis, als je niet weet wat het is kan je het googlen.

ik spreek overigens jou niet persoonlijk aan, jij doet dat wel.
En toch zeg je dat ik degene ben die geen degelijke discussie kan voeren.

ik zit niet in een slachtoffer rol ik ben mij gewoon heel bewust van hoe iedereen ten opzichte van een bepaalde groep een enorme voorsprong heeft, wit vs niet wit, man vs vrouw.
Witte vrouw versus niet witte vrouw. in dit geval is het man vs vrouw en daarin zijn weldeglijk veel privileges.

Zoals hoe veel zitbanken, auto's, banen en andere dingen gevormd worden of ontwikkelt worden naar de man.
Zeg ik weinig mee over jou of over andere mannen echter wel iets over de situatie waarin we opgroeien/leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
boe2 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:53:
[...]

"witte mannen" roepen is werkelijk de enige geldige repliek die overblijft hier :').
Wat wil je hier mee zeggen? Deze zin heeft geen enkele betekenis zo.
servies schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:54:
[...]

Een ander kan het nooit verdient hebben, nee... die heeft het altijd door een bevoorrechte positie gekregen.
Dat is niet de claim. Het is juist het blanke mannen syndroom. Ze hebben het altijd zelf verdient en daar kunnen ze nooit voordeel bij gehad hebben. En als een ander het niet haalt dan is dat altijd te eigen schuld.

Waarom zo aanvallen?

[ Voor 4% gewijzigd door Philip Ross op 19-06-2019 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:40
Katerin schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:55:
Daar gaan de feministen wel degelijk achteraan.
Al jaren vechten ze voor toelating in alle bedrijfstakken en ook in de bouw.

je hoeft je neus niet ver uit te steken om daar wat over te vinden.
Ik ben benieuwd. Laat eens wat zien.
Maar zolang de mannen de mannen aannemen kom je er niet in.
Dingen als een vrouw is biologisch niet geschikt voor een STEM-functie /bouwfunctie is geen vreemde opmerking om te horen als vrouw. Om je als vrouw te kunnen bewijzen moet je die kans krijgen en dat is nou precies wat TUe doet.
De slachtofferrol. Altijd makkelijk.
Het willen en het doen zijn twee andere dingen. Je kunt het willen en in je eerste jaar op de opleiding zo veel seksisme over je heen krijgen dat je er geen zin meer in hebt. Of je komt nooit in aanraking met techniek omdat het stereotype nou eenmaal is dat meisjes niet met Lego Technics spelen. Om maar wat mogelijke zaken te noemen. Als je het diploma hebt en het seksisme op de werkvloer niet ervaart of meemaakt heb je als vrouw geluk gehad, dat is niet de norm.
Seksisme is dus een probleem (mee eens). Of stereotypen in de opvoeding (minder mee eens).

En het discriminerende aannamebeleid van de TU gaat dat mee helpen oplossen. Ik geloof er niks van. Pak seksisme aan, stuur je kinderen naar genderneutrale scholen, maar hou op met een focus op aannamebeleid in topfuncties als oplossing voor alle ongelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Philip Ross schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:55:
[...]

Wat wil je hier mee zeggen? Deze zin heeft geen enkele betekenis zo.
"witte mannen complex" roepen in iedere reply ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
servies schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:54:
[...]

Een ander kan het nooit verdient hebben, nee... die heeft het altijd door een bevoorrechte positie gekregen.
Dat is helemaal niet wat mensen zeggen.
Iemand kan best iets zelf voorelkaar knokken maar als witte man heb je minder struggles dan diezelfde niet-witte man die ook nog moet vechten tegen racisme, en dan ook zijn naam en achternaam en uiterlijk niet mee heeft. En dan komen er nog de vooroordelen bij over zijn geloof, over zijn kunnen etc

Zelfs als je compleet de zelfde route hebt gemaakt naar een punt komen "niet witte mannen" onderweg andere problemen tegen die een witte man niet zal ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:57

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Offtopic/trolling

[ Voor 91% gewijzigd door defiant op 19-06-2019 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Philip Ross schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:55:
Dat is niet de claim. Het is juist het blanke mannen syndroom. Ze hebben het altijd zelf verdient en daar kunnen ze nooit voordeel bij gehad hebben. En als een ander het niet haalt dan is dat altijd te eigen schuld.
Zo he... da's een lekkere beschuldiging waarmee je jezelf volledig diskwalificeert om nog maar enige inhoudelijke input in deze discussie te kunnen geven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Katerin schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:58:
[...]

Dat is helemaal niet wat mensen zeggen.
Iemand kan best iets zelf voorelkaar knokken maar als witte man heb je minder struggles dan diezelfde niet-witte man die ook nog moet vechten tegen racisme, en dan ook zijn naam en achternaam en uiterlijk niet mee heeft. En dan komen er nog de vooroordelen bij over zijn geloof, over zijn kunnen etc

Zelfs als je compleet de zelfde route hebt gemaakt naar een punt komen "niet witte mannen" onderweg andere problemen tegen die een witte man niet zal ervaren.
Mijn god, ga anders ergens wat uithuilen 8)7

Dit is nadrukkelijk niet de toon die we verwachten in een serieus topic in AWM.

Zelfs in de HK kom je hier niet mee weg.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 19-06-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:02

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic zit al een tijd vast in een cirkel discussie terwijl het niveau gestaag afneemt en de onderlingen verwijten en beschuldigingen toenemen. Dit topic gaat daarom op slot.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.