Alleen jammer dat je de definitie van drammen dan niet geleerd hebt.
[...]
Blijkbaar is begrijpend lezen te moeilijk voor je.
Ik zal het even voor je uitleggen.
Dit was wat ik schreef
[...]
Dit is wat mijn eigen gedachtengang zou zijn in die situatie, daar hoef ik verder geen onderbouwing voor te geven, zo zou ik zelf gewoon denken in zo'n situatie.
En ik kan me echt niet voorstellen dat ik de enige zou zijn die zich zo zou voelen... En dat kun je voor een willekeurige bevolkingsgroep invullen wanneer je zo'n voorkeursbehandeling gaat geven...
maar je claimt dus dat jouw gedachtengang ook voor anderen zou gelden. Want anders was het geen probleem.
[...]
Dat doe ik niet, dat doe jij... Jij claimt dat voor mij... Ik claim alleen dat ik zo denk, maar ik zal vast niet de enige zijn...
Vast niet de enige suggereerd wel dat het om een veel grotere groep gaat. Dit is een semantisch spelletje.
[...]
En hier ga je er dus gewoon van uit dat die mensen ook dat privilege gebruiken als privilege.
Onbewust hebben ze er voordeel van ja.
[...]
Hier geef je eigenlijk het volgende signaal mee:
Je bent geen talent maar je bent een vrouw dus nu krijg je een extra kans...
Nee, het signaal is dat je een eerlijke kans krijgt. Alleen extreme gevallen vallen onder een uitzondering.
[...]
Maar ook niet dat de procedure oneerlijk is...
Maar ik zie hier van jou alleen maar de monoloog komen op de wijze van:
De verhoudingen zijn niet gelijk dus het kan niet eerlijk zijn en naar alle praktische oorzaken wil ik niet luisteren want ergens is wel een onderzoekje te vinden wat mij enigzins gelijk geeft ook al is het uitgangspunt mogelijk niet te vergelijken....
Dat is helemaal niet wat ik zeg. Maar de universiteit zelf geeft aan dat de procedure niet eerlijk genoeg was.
Wikipedia: Women in STEM fields is oeverigens een hele lijst te vinden van onderzoeken over hoe het werkt, wat de bias is en hoe dat zo ontstaan is.
Sissors schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:43:
[...]
Gaan we ons echt daar achter verschuilen? Dat gebeurde er wel. Ter herinnering zal ik het nog een keer voor je quoten:
[...]
Als jij denkt dat hij hier niet voor vrouwen hater wordt uitgemaakt dan ben je echt extreem naiief.
Er zitten nog wel wat stappen tussen een iets negatief beeld hebben over de kunde van vrouwen en een vrouwenhater zijn. Als je dat als dat tweede leest dan heb jij gewoon al een bepaald beeld van de andere waardoor je verwacht dat die dit soort beledigingen gaat plaatsen.
[...]
Ik heb dus ook al steeds gezegd waarom ik het denk, maar alweer weiger jij met enige onderbouwing voor jouw stellingen te komen.
Nogmaals, als het waarom jij iets denkt geen goede onderbouwing is betekend het niets.
Ik heb ook al zat geplaatst, ook niet allemaal goed onderbouwd, maar ook wel voldoende onderbouwing en argumentatie.
[...]
En het is ook niet dat het allemaal komt omdat mannen vrouwen dwingen voor de kinderen te zorgen. Het percentage parttimers onder single vrouwen is veel hoger dan onder single mannen. Zal ook wel komen door de druk van de samenleving op vrouwen ofzo.
Nu probeer je weer zaken in het extreme door te trekken of stro mannen te verzinnen. Ik heb er genoeg van, je doet niet eens een poging een eerlijke discussie te voeren.
Daar valt over te discussieren, er zijn beste vrouwen die er wel geschikt voor zouden zijn.
2) Het zal best dat onbewust de maatschappij een man eerder geschikt vindt als techneut. Echter, ik kan mij oprecht niet voorstellen dat vrouwen die graag techneut willen worden én geschikt zijn (papieren en ervaring hebben), dit niet kunnen worden. Sterker nog, ik denk dat zulke vrouwen met open armen ontvangen worden. Met andere woorden, is er wel een probleem?
Dus jij denkt niet dat als je van jongs af aan meisjes verteld dat ze niet geschikt zijn voor techniek en ze er niet mee laat spelen hun interesse niet langzaam verdwijnt? Dat de drempels om het te gaan doen niet veel hoger worden?
Meisjes met een echte drive komen er wel ja. Maar voor jongens is een gemiddelde interesse al genoeg om gestimuleerd te worden om de techniek in te gaan.
Bovenstaande vind jij niet een probleem? Dat voor een sector die zo prestigieus en belangrijk is als techniek voor 1 groep een veel hogere drempel is?
3) Het argument dat een misstand discriminatie legitimeert is natuurlijk onzin. Zeker niet als de misstand een ideologische opvatting of vaag concept als "privilege" betreft.
Waarom is dat onzin? Dat iets een vaag concept is maakt nog niet dat het inder waar is of minder gevolgen heeft?
Fraude (daadwerkelijke misstand) opgespoord met "discriminerende" algoritmes vindt men nu ook niet acceptabel.
Het verschil is dat die discrimineren algoritmes bepaalde groepen harder raken en op die manier dus discrimineren. Als alle criminelen gepakt zouden worden is er geen probleem maar als je door dit soort discriminatie alleen bij bepaalde groepen de criminelen pakt en andere vrij uit gaan dan is dat wel een probleem ja.