Leuk om je ervaringen en zoektocht te lezen! benieuwd naar je ervaring met de Decatt, want die kan zomaar eens hele ogen gaat gooien, mooi ook een NL ondernemersproduct pionierend met een nieuwe motor, grote accu en vriendelijk geprijsd.Kwandoerie schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 00:39:
[...]
Ik kan je inmiddels wel een korte update geven over mijn zoektocht en vergelijking, komt redelijk overeen met jouw zoekplaatje
De eerste proefrit die ik heb gemaakt was op een VanMoof S3, eigenlijk vooraf al met het idee dat het die niet zou gaan worden maar aangezien er een VanMoof Store om de hoek zit, toch even langs gegaan om een proefrit te doen. Al met al was ik behoorlijk positief onder de indruk. Misschien speelde het mee dat dat het moment was dat ik überhaupt voor het eerst op een elektrische fiets fietste...
Afgelopen week naar Amsterdam gegaan om op de LekkerBikes Amsterdam+ een proefrit te gaan maken. Dat viel mij eerlijk gezegd redelijk tegen. Fiets was vrij gammel, rammelde aan vele kanten en geen versnellingen. Ook zodra je harder dan 26km p/u probeerde te fietsen, merk je echt dat de fiets je afremt, terwijl je flink aan het trappen bent omdat er dus geen versnellingen op zitten. Na er ongeveer 20 minuten mee gefietst te hebben, was ik er voor mijzelf eigenlijk wel al uit dat het deze niet zou gaan worden als ik er dagelijks 2x 25km mee wilde gaan fietsen. Misschien een leuke en goedkope fiets voor kleine afstanden zoals naar de plaatselijke supermarkt, maar voor dagelijks langere afstanden zou ik hem niet aanraden.
Daarna ook nog even een proefrit op de Amsterdam GT mogen maken. Een stuk kwalitatievere fiets tov de Amsterdam+, maar daar is de prijs dan ook wel naar. Zelfde route als met de Amsterdam+ afgelegd om zowel het stadsverkeer met veel bochten, remmen, optrekken, etc en de langere rechte stukken te ervaren. De Amsterdam GT fietste een stuk beter (mede door de 2 of 3 versnellingen), daarmee was ik er voor mij wel uit dat het de Amsterdam+ in ieder geval niet zou gaan worden.
Voor komend weekend nog een proefrit met de Decatt Zoom no2 gepland staan en even kijken of volgende week nog de Veloretti Ace kan uitproberen. Het liefst zou ik ook nog de iMove uitproberen, maar dat laat ik even afhangen van hoe de Decatt en Veloretti bevallen, Ede is helaas toch wel behoorlijk uit de richting.
En wie weet wordt het uiteindelijk dan wel de VM S3... maar dat is volgens mij een beetje een lotterij of je een exemplaar zonder problemen krijgt als ik het VM topic op het forum lees![]()
Waarom een S3? Die zou ik sowieso links laten liggen. Ik heb hem zelf gehad als fiets voor de fun/erbij, maar na vele storingen en terugbreng-acties, nee... ik zou het niet doen als ik jou was. De afwerking en gebruikte onderdelen zijn ook ondermaats. Wel je perse een VM, kijk dan eens naar de nieuwe A5/S5, deze heeft ook gewoon een krachtsensor ipv een rotatiesensor, want dat is zo kunstmatig fietsen op de S3 en dat vond ik helemaal niks.Kwandoerie schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 00:39:
[...]
Ik kan je inmiddels wel een korte update geven over mijn zoektocht en vergelijking, komt redelijk overeen met jouw zoekplaatje
De eerste proefrit die ik heb gemaakt was op een VanMoof S3, eigenlijk vooraf al met het idee dat het die niet zou gaan worden maar aangezien er een VanMoof Store om de hoek zit, toch even langs gegaan om een proefrit te doen. Al met al was ik behoorlijk positief onder de indruk. Misschien speelde het mee dat dat het moment was dat ik überhaupt voor het eerst op een elektrische fiets fietste...
Afgelopen week naar Amsterdam gegaan om op de LekkerBikes Amsterdam+ een proefrit te gaan maken. Dat viel mij eerlijk gezegd redelijk tegen. Fiets was vrij gammel, rammelde aan vele kanten en geen versnellingen. Ook zodra je harder dan 26km p/u probeerde te fietsen, merk je echt dat de fiets je afremt, terwijl je flink aan het trappen bent omdat er dus geen versnellingen op zitten. Na er ongeveer 20 minuten mee gefietst te hebben, was ik er voor mijzelf eigenlijk wel al uit dat het deze niet zou gaan worden als ik er dagelijks 2x 25km mee wilde gaan fietsen. Misschien een leuke en goedkope fiets voor kleine afstanden zoals naar de plaatselijke supermarkt, maar voor dagelijks langere afstanden zou ik hem niet aanraden.
Daarna ook nog even een proefrit op de Amsterdam GT mogen maken. Een stuk kwalitatievere fiets tov de Amsterdam+, maar daar is de prijs dan ook wel naar. Zelfde route als met de Amsterdam+ afgelegd om zowel het stadsverkeer met veel bochten, remmen, optrekken, etc en de langere rechte stukken te ervaren. De Amsterdam GT fietste een stuk beter (mede door de 2 of 3 versnellingen), daarmee was ik er voor mij wel uit dat het de Amsterdam+ in ieder geval niet zou gaan worden.
Voor komend weekend nog een proefrit met de Decatt Zoom no2 gepland staan en even kijken of volgende week nog de Veloretti Ace kan uitproberen. Het liefst zou ik ook nog de iMove uitproberen, maar dat laat ik even afhangen van hoe de Decatt en Veloretti bevallen, Ede is helaas toch wel behoorlijk uit de richting.
En wie weet wordt het uiteindelijk dan wel de VM S3... maar dat is volgens mij een beetje een lotterij of je een exemplaar zonder problemen krijgt als ik het VM topic op het forum lees![]()
Apple | Marantz | B&W
Dit weekend ervaring opgedaan met de Decatt Zoom N2. Ik was er van onder de indruk! Zeer stevige robuuste fiets, fietste goed, 5 versnellingen, grote accu en zowel voor- als achtervering (in de zadelpen). Ook voor langere afstanden een stuk waar je comfortabel op zit. Enige nadeel, de voorraad is bijna op. Dan is de verwachte levertijd 2 tot 4 maanden. Nog maar de vraag of ik daarvoor op tijd ben, als de keuze daarop valt.OmeRobbie schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 05:04:
[...]
Leuk om je ervaringen en zoektocht te lezen! benieuwd naar je ervaring met de Decatt, want die kan zomaar eens hele ogen gaat gooien, mooi ook een NL ondernemersproduct pionierend met een nieuwe motor, grote accu en vriendelijk geprijsd.
Als ik de fietsen waar ik afgelopen week een proefrit mee gemaakt heb een cijfer zal geven;
- Van Moof S3 4* (even afgezien van de problemen die kunnen optreden)
- Lekker Bikes Amsterdam+ 1*
- Lekker Bikes Amsterdam GT 3*
- Decatt Zoom N2 4,5*
Komende week nog een proefrit op de Veloretti Ace proberen te maken, afhankelijk daarvan zal de keuze uiteindelijk tussen een VM, Decatt of Veloretti Ace gaan worden.
ik heb lange tijd zitten twijfelen tussen dezelfde fietsen, zelfs de Tenways besteld en weer geannuleerd, omdat ik het toch te link vond om eentje te bestellen zonder erop te hebben gereden. uiteindelijk de Ampler Axel besteld, inderdaad een stuk duurder, maar na twee uitgebreide proefritten kon ik niet anderslandcross schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:43:
De laatste dagen zit ik te overwegen om een elektrische fiets aan te schaffen, eventueel voor naast de niet-elektrische fiets die ik nu heb. Uitgaande van dat, heb ik de volgende eisen:Ik heb een beetje rond zitten kijken en lezen en de volgende fietsen leken mij wel interessant:
- Belt aandrijving
- Bagagedrager
- 'Heren'frame
- Ietwat sportievere fietshouding
- Prijs liefst tot max 2000/2500
- Beetje moderne styling
VanMoof en Cowboy hoef ik om verscheidene redenen niet. Ik zag ook nog de Canyon Precede:ON 7 en Gazelle C8+ Belt voorbij komen, maar die worden me wel echt te duur.
- Tenways CGO600. Super goedkoop voor een elektrische fiets en ziet er tof uit. En ook lekker licht (maar dus ook een kleine accu). Helaas wel een achterlicht wat niet op de accu zit en het is de vraag hoe de kwaliteit op de langere termijn is; is goedkoop duurkoop? Ik las hier en daar al dingen over de lak-kwaliteit en de motor is een onbekende Chinees.
- Lekker Amsterdam+. Wat grotere accu, maar nog steeds een slank, strak ontwerp. Achterlicht zit helaas in de zadelpen, waardoor baggage op de (los te bestellen) bagagedrager het achterlicht kan blokkeren. Rekje voorop is echter ook mogelijk, wat wel leuk is haha. Helaas lees ik wel gemixte berichten over de service en kwaliteit van Lekker...
- Ampler Axel. Zeer strak en slank ontwerp, beetje zoals de Tenways. Echter fors duurder. Wel met geïntegreerd achterlicht. Helaas echter als enige een CDN i.p.v. CDX belt, terwijl dit de duurste in dit rijtje is... Beetje jammer. De vraag is dan ook; is het €1000+ beter dan bijv. de Tenways...?
- Veloretti Electric Ace. Deze heeft een middenmotor i.p.v. een achtermotor en is dan ook de enige in dit rijtje met versnellingen. Echter is het een automatische schakelaar die schijnbaar niet altijd de stilste is... Bagagedrager is er ook niet, hoewel een rek aan de voorkant wel mogelijk is. Ook is het stuur zo'n custom geval dus niet echt te verstellen of te repareren/vervangen.
Bovenstaande fietsen hebben allemaal plus- en minpunten en verschillende prijzen. Ik weet ook niet zo goed wat er van te vinden. Achtermotor/middenmotor. Zeker ook het feit dat de meeste geen versnellingen hebben... Voor de Ampler kan ik in ieder geval in de buurt een proefrit boeken. De Lekker en Veloretti zitten helaas alleen in Amsterdam. Niet onmogelijk, maar ook niet om de hoek. De Tenways is volgens mij nergens te proberen?
Mocht iemand door deze spam heen zijn gekomen; aan de experts hier: iemand nog suggesties voor andere fietsen? Of opmerkingen over degene die al op het lijstje staan?
En side-question: de Tenways en Ampler hebben een relatief kleine en niet verwisselbare accu. Hoe zit het met de accu-levensduur en support op de langer termijn? Hoe lang gaat zoiets mee en mocht ie echt op zijn is het dan te vervangen?
nadeel: ik heb em halverwege mei besteld en nog niet binnen. problemen met onderdelen blijkbaar. gelukkig kreeg ik eind vorige week eindelijk bericht dat ie verzonden was, over een week zou ik em binnen moeten hebben. maar ik stond wel op het punt ook deze te annuleren als het nog langer had geduurd.
wel jammer van de CDN/CDX belt overigens, dat wist ik niet. hopelijk heeft het niet al teveel impact. de beide tandwielen zijn trouwens wel CDX zie ik nu
Ongeveer dezelfde zoektocht ? Wat is het geworden ? Ik kom toch elke keer uit bij de Lekker Bikes Amsterdam+, alleen de rotatiesensor heb ik twijfels over.Kwandoerie schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:54:
[...]
Dit weekend ervaring opgedaan met de Decatt Zoom N2. Ik was er van onder de indruk! Zeer stevige robuuste fiets, fietste goed, 5 versnellingen, grote accu en zowel voor- als achtervering (in de zadelpen). Ook voor langere afstanden een stuk waar je comfortabel op zit. Enige nadeel, de voorraad is bijna op. Dan is de verwachte levertijd 2 tot 4 maanden. Nog maar de vraag of ik daarvoor op tijd ben, als de keuze daarop valt.
Als ik de fietsen waar ik afgelopen week een proefrit mee gemaakt heb een cijfer zal geven;
- Van Moof S3 4* (even afgezien van de problemen die kunnen optreden)
- Lekker Bikes Amsterdam+ 1*
- Lekker Bikes Amsterdam GT 3*
- Decatt Zoom N2 4,5*
Komende week nog een proefrit op de Veloretti Ace proberen te maken, afhankelijk daarvan zal de keuze uiteindelijk tussen een VM, Decatt of Veloretti Ace gaan worden.
Heb je al een proefrit gemaakt op de Amsterdam+?Jarune schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 23:10:
[...]
Ongeveer dezelfde zoektocht ? Wat is het geworden ? Ik kom toch elke keer uit bij de Lekker Bikes Amsterdam+, alleen de rotatiesensor heb ik twijfels over.
Mijn ervaringen daarmee staan in deze post, daarmee was voor mij de Amsterdam+ in ieder geval afgevallen. De GT fietst nog wel oké, maar de + was mede door het ontbreken van versnellingen voor mij in ieder geval een no go. Je trapt je al snel een slag in de rondte als je een beetje op snelheid bent... Misschien prima voor kleine korte stukjes, maar voor wat langere stukken zal dat niet fijn zijn. En daarbuiten was de kwaliteit in z'n geheel ook niet echt super.
Afgelopen week niet aan toe gekomen om de Veloretti Ace te testen, dus voor nu staan de opties een VM S3, Decatt Zoom of Veloretti Ace voor mij nog open.
Dank, super post met de vergelijkingen. De Veloretti Ace heeft volgens mij een rotatie sensor en dat is na heel veel reviews gezien en gelezen te hebben toch wel een no go voor mij. De Amsterdam+ dus ook nu.....Kwandoerie schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:31:
[...]
Heb je al een proefrit gemaakt op de Amsterdam+?
Mijn ervaringen daarmee staan in deze post, daarmee was voor mij de Amsterdam+ in ieder geval afgevallen. De GT fietst nog wel oké, maar de + was mede door het ontbreken van versnellingen voor mij in ieder geval een no go. Je trapt je al snel een slag in de rondte als je een beetje op snelheid bent... Misschien prima voor kleine korte stukjes, maar voor wat langere stukken zal dat niet fijn zijn. En daarbuiten was de kwaliteit in z'n geheel ook niet echt super.
Afgelopen week niet aan toe gekomen om de Veloretti Ace te testen, dus voor nu staan de opties een VM S3, Decatt Zoom of Veloretti Ace voor mij nog open.
Maakt het allemaal niet makkelijker. Kom dan weer terug naar de VM S3 maar als ik deze dan weer vergelijk met de Cowboy S3 dan wint de Cowboy weer..... De Decatt Zoom heeft mooie specs maar ziet er uit als een touring fiets wat ik dan weer niet zoek. Ik wil paar keer per week 20-40km fietsen puur voor de fun.
Tikt voor mij ook wel heel vinkjes af, alleen schijfremmen en niet hydraulisch, lange levertijd zo te zien. Ik kan ook niet terugzien welke sensor er gebruikt is. Ik zoek toch echt een torque sensor.ollem schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:06:
Het valt mij op dat er hier op tweakers heel veel gesproken wordt over bv Van Moof, Cowboy, Veloretti, om maar een paar te noemen, maar ik zie nagenoeg niets terug over de iMove... ???
Terwijl Ik denk dat deze Nederlandse (inmiddels bijna volwassen) Startup een goede niche in de e-bike markt heeft gevonden die een heleboel mensen zou kunnen aanspreken...:
Een bijzonder lichte fiets (<18kg inc accu!, je merkt nauwelijks dat het een e-bike is), met A-merk onderdelen en specificaties (Gates CDX, Schwalbe, Tektro, 120km actieradius), gekoppeld aan een modern design (met genoeg kleur-, grootte- en configuratiekeuzes)...
Ik heb een proefrit gemaakt met hun 2021 model, en was aangenaam verrast. Super licht en fietste heel comfortabel. En mooiste is dat binnenkort de 2022 upgrade op de markt komt, die op papier helemaal perfect lijkt... in ieder geval voor mij![]()
Na lang twijfelen tussen de Veloretti en Cowboy (beide ook op gefietst) vandaag - zonder support en ervaring van mede tweakers - toch maar de sprong gewaagd/knoop doorgehaakt en de iMove besteld![]()
Unieke feature van deze fiets is in mijn ogen de nieuwe dual-gear rear Bafang H700 motor, die ik verder alleen nog gepland zie voor een aantal Watts fietsen die binnenkort uitkomen.
Deze motor is gekoppeld aan een krachtsensor, heeft 3 traoponderteuningsstanden, en belangrijkste... bij +/- 20km/uur schakelt deze automatisch door naar de 2e versnelling, waardoor je bij 25km/uur gewoon rustig kunt doortrappen, terwijl je bij lage snelheden niet veel kracht of veel ondersteuning nodig hebt. Dit alles ingebouwd in de motor in de achteras.
Bij normaal gebruik in Nederland heb je denk ik niet veel meer nodig... 2 versnellingen en 3 trapondersteuning standen. Lijkt me genoeg voor ons vlakke land met tegenwind, een flinke brug of een of meer heuvels.
Medio september weet ik of het een juiste inschatting was of niet![]()
Of heeft iemand toch ander beeld/suggestie waarom ik me snel zou moeten bedenken?
Nog bijzonder weinig review info kunnen vinden op internet over deze nieuwe Bafang motor, behalve deze korte testrit:
YouTube: E-Bike days Munchen - BAFANG
[Afbeelding]
Ik moet zeggen dat een rotatiesensor mij juist wel beviel. Dat heeft de VM S3 overigens ookJarune schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:44:
[...]
Dank, super post met de vergelijkingen. De Veloretti Ace heeft volgens mij een rotatie sensor en dat is na heel veel reviews gezien en gelezen te hebben toch wel een no go voor mij. De Amsterdam+ dus ook nu.....
Maakt het allemaal niet makkelijker. Kom dan weer terug naar de VM S3 maar als ik deze dan weer vergelijk met de Cowboy S3 dan wint de Cowboy weer..... De Decatt Zoom heeft mooie specs maar ziet er uit als een touring fiets wat ik dan weer niet zoek. Ik wil paar keer per week 20-40km fietsen puur voor de fun.
Ja, het is even wennen, maar het heeft zo z'n voordelen. Als je wilt kun je even 'heel lui' zijn, door simpelweg heel langzaam met je trappers te bewegen, de fiets doet de rest. Heb je wel zin om echt te trappen, dan zet je er gewoon kracht op. Heb ik tijdens de proefritten ook grootste deel van de tijd gedaan, maar als je dan toch de fiets aan het uittesten ben, dan ook even de 'luie modus' uitgetest wat dus met een rotatiesensor kan.
Wil je niet harder fietsen dan een bepaalde snelheid, zonder dat de fiets dus automatisch versnelt omdat er dus een rotatiesensor op zit, dan kun je (met een VM) de versnelling op handmatig zetten. Dan fietst ie bijv max 15 of 20km p/u terwijl je echt zelf de kracht zet zonder dat je wat van de ondersteuning merkt.
De Cowboy is ook zeker interessant, maar jammer dat zowel de 3 als de 4 een vrij kleine accu hebben. Daardoor is die voor mijn gebruik helaas eigenlijk al vrij snel afgevallen, zeker vergeleken met de andere opties die je hebt die een grotere accu hebben.
Ik zou zeggen, probeer gewoon eens een proefritje te maken op een fiets met rotatiesensor, wellicht valt het je helemaal niet tegen
En mocht je het echt niets vinden zo'n rotatiesensor, dan is de VM S5 wellicht een optie? Maar eerlijk gezegd vond ik die weer wat nadelen hebben. Krachtsensor ipv rotatie, kleinere accu, 3 versnellingen ipv 4, geen display in middenstang (moet telefoon op stuur klikken wil je er optimaal gebruik van kunnen maken, nu heb je van die ringen in het stuur), (vooralsnog) alleen in het grijs beschikbaar (kleinigheidje) en pas leverbaar vanaf minimaal oktober... En dan nog duurder ook... Dus als het voor mij een VM gaat worden, kies ik persoonlijk voor de S3.
landcross in "Het grote elektrische fietsen topic deel..."
Ik twijfel heel erg tussen de Veloretti Ivy en de Ampler Juna. Over de Veloretti kom ik wel het een en ander tegen, maar wat zijn jullie ervaringen met de Ampler Axel en/of Juna?
Ik twijfel heel erg tussen de Veloretti Ivy en de Ampler Juna. Over de Veloretti kom ik wel het een en ander tegen, maar wat zijn jullie ervaringen met de Ampler Axel en/of Juna?
Wat waren je ervaringen bij de proefritten die je zo aan twijfelen brengen?Manony schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:33:
....Ik twijfel heel erg tussen de Veloretti Ivy en de Ampler Juna. ....
Ik heb nu een proefrit gereden op de meeste fietsen uit mijn lijstje. Alleen de Veloretti niet op kunnen rijden. Kon niet zo gauw een proefrit optie op de website vinden (blijkbaar moet je daarvoor bellen ofzo??) en het was druk in de zaak. Sowieso lees ik online veel negatieve of gemixte verhalen over Veloretti. Die gaan weliswaar vooral over de service en levertijd, maar dat is mijns inziens ook niet onbelangrijk. Plus de kwaliteit van de fiets lijkt hier en daar wat minder? Geen idee. Eigenlijk wel jammer want de Veloretti fietsen lijken verder best wel veel waar voor je geld, zolang je eentje krijgt die goed werkt.Manony schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:33:
De Ampler Axel is nu eigenlijk wel een beetje m'n persoonlijke favoriet van de vier. Ik vind 't alleen wel veel geld, zeker t.o.v. de Tenways die €1000 minder kost en eigenlijk ook wel aardig reed. Ben alleen bang voor goedkoop is duurkoop. Echter, zoals ik al eerder noemde in dit topic, gebruikt Ampler als enige Gates CDN belts i.p.v. CDX wat mij nogal stoort en mij doet afvragen waar er dan nog meer op bezuinigd is (niet dat dat perse het geval is, maar zo ga ik wel denken).
Anyway, ik persoonlijk vond de Ampler het fijnst fietsen, maar ik kan je aanraden om vooral ook zelf een ritje te maken. Het kan best persoonlijk zijn. Zo vond ik de Lekker Amsterdam+ (helaas
Ik vind de Veloretti erg mooi, mooier dan de Ampler Juna. Motor en batterij lijken mij beter dan bij de Ampler. Hij fietst iets minder lekker en comfortabel dan de Ampler Juna. Ben inderdaad ook wat huiverig gezien de wisselende berichten over service, levertijd en kwaliteit. Fijn dat je kunt wisselen in niveau van ondersteuning, maar ik vind hem heel vaak zelf een beetje "afremmen" ook op lagere snelheid, beetje met horten en stoten. Zadel is verschrikkelijk, maar die zou ik bij de Ampler ook vervangen door een comfortabeler exemplaar.elinx schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:49:
[...]
Wat waren je ervaringen bij de proefritten die je zo aan twijfelen brengen?
Ampler Juna, strak design, weinig poespas, maar ook wel erg weinig zichtbaar en aan te passen tijden het fietsen. Stand 1 en 2 trapondersteuning is weinig en lastig te verzetten tijdens het fietsen. Veel geld voor fiets met 336W Batterij (zal na 2 jaar nog minder zijn), Ben niet zo bang voor Dgeen slot en geen idee wat de GPS/app nu precies inhoud qua diefstal beveiliging. Rijdt heel prettig, maar vind het geratel als je niet fietst erg storend (erger dan alle ander ebikes die ik getest heb) iets met de manier waarop de riem bevestigd is. Ben niet zo bang voor verschil CDN t.o.v CDX, dat zal mijn tijd wel duren.
Ik fiets voornamelijk korte ritjes naar de stad en af en toe de duinen in.
Ik maak me over CDX/CDN niet zoveel zorgen, gaan beiden vlang genoeg mee voor mij denk ik.landcross schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:49:
[...]
Ik heb nu een proefrit gereden op de meeste fietsen uit mijn lijstje. Alleen de Veloretti niet op kunnen rijden. Kon niet zo gauw een proefrit optie op de website vinden (blijkbaar moet je daarvoor bellen ofzo??) en het was druk in de zaak. Sowieso lees ik online veel negatieve of gemixte verhalen over Veloretti. Die gaan weliswaar vooral over de service en levertijd, maar dat is mijns inziens ook niet onbelangrijk. Plus de kwaliteit van de fiets lijkt hier en daar wat minder? Geen idee. Eigenlijk wel jammer want de Veloretti fietsen lijken verder best wel veel waar voor je geld, zolang je eentje krijgt die goed werkt.
De Ampler Axel is nu eigenlijk wel een beetje m'n persoonlijke favoriet van de vier. Ik vind 't alleen wel veel geld, zeker t.o.v. de Tenways die €1000 minder kost en eigenlijk ook wel aardig reed. Ben alleen bang voor goedkoop is duurkoop. Echter, zoals ik al eerder noemde in dit topic, gebruikt Ampler als enige Gates CDN belts i.p.v. CDX wat mij nogal stoort en mij doet afvragen waar er dan nog meer op bezuinigd is (niet dat dat perse het geval is, maar zo ga ik wel denken).
Anyway, ik persoonlijk vond de Ampler het fijnst fietsen, maar ik kan je aanraden om vooral ook zelf een ritje te maken. Het kan best persoonlijk zijn. Zo vond ik de Lekker Amsterdam+ (helaas) dus echt niet fijn fietsen, maar zat mensen die er juist wel super blij mee zijn.
Kwaliteit van Veloretti hoor ik ook wiselende dingen over.
Ik ben gewoon voor een proefrit naar de Van Wouwstraat gereden. Direct fiets beschikbaar en heel vriendelijk geholpen daar!
Het is een kwestie van plusjes/minnetjes opschrijven en vervolgens afstrepen wat het minst belangrijk is, want behalve een trendy uiterlijk zijn de verschillen groot.Manony schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 00:50:
[...]
Ik vind de Veloretti erg mooi, mooier dan de Ampler Juna. ....
In je beschrijving lijkt het erop dat je voorkeur naar de Ivy uitgaat
De Ivy heeft een Bafang M200 middenmotor, de Juna een onbekende achternaafmotor, beide met krachtsensor. Ivy heeft 510Wh, Juna heeft 336Wh. Ivy weegt 27kg, Juna weegt 17kg. Ivy kost €2500, Juna kost €2800
Objectief gezien heeft de Ivy betere papieren voor de aangeboden prijs, maar belangrijker is hoe jij het ervaart met fietsen. Ook al zijn het korte ritjes. Het "afremmen" wat je met de Ivy ervaart klinkt mij wat vreemd. Het kan zijn dat dit komt dat een middenmotor meer weerstand heeft in vrijloop dan een naafmotor (het tikken wat je hoort) De vraag is of je dit na gewenning blijft ergeren, want meestal gebruik je de vrijloop slechts om uit te rijden voor afremmen.
Een zadel is het probleem niet, een bagagedrager, indien belangrijk, moet je bekijken of je een passend trendy model kan vinden van een derde partij.
Niet te vergeten is service en onderhoud. Ook al heb je slechte berichten gelezen, wil dat niet zeggen dat dit structureel het geval is. Klagers laten zich over het algemeen eerder horen. De aard van de klachten is ook belangrijk. Een rammelend spatbord is van een andere orde dan een motor die ermee ophoudt.
[ Voor 10% gewijzigd door elinx op 12-07-2022 10:53 ]
mijn Ampler Axel is vanochtend eindelijk aangekomen. Pakket was erg licht (<15kg) en montage duurde nog geen kwartiertje (stuur rechtzetten en trappers erop schroeven). uurtje aan de lader gehangen en gelijk een ritje gemaakt in m'n lunchpauze. hij fietst als een zalfjeManony schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:33:
:strip_exif()/f/image/IXDICecw0whUZj1qLt4dfXBj.jpg?f=fotoalbum_large)
het was mij ook niet gelukt om een proefrit op de Veloretti te maken. ik heb hem wel een paar keer in de stad zien staan, ik moet zeggen dat ie er wat fragieler uitziet dan de Ampler. klassiek vs sportief zegmaar. geen idee hoe die fietst
[ Voor 9% gewijzigd door habermas op 12-07-2022 14:20 ]
Dat klinkt goed! Ik kijk uit naar je review, en naar wat je ervaring met GPS en Verzekering met deze fiets is.habermas schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:18:
[...]
mijn Ampler Axel is vanochtend eindelijk aangekomen. Pakket was erg licht (<15kg) en montage duurde nog geen kwartiertje (stuur rechtzetten en trappers erop schroeven). uurtje aan de lader gehangen en gelijk een ritje gemaakt in m'n lunchpauze. hij fietst als een zalfjeik ga vanavond es even kijken wat die app allemaal doet. ik probeer later nog wel even een wat uitgebreidere review te maken
[Afbeelding]
het was mij ook niet gelukt om een proefrit op de Veloretti te maken. ik heb hem wel een paar keer in de stad zien staan, ik moet zeggen dat ie er wat fragieler uitziet dan de Ampler. klassiek vs sportief zegmaar. geen idee hoe die fietst
Hopelijk kunnen de medetweakers me verder helpen in mijn zoektocht naar een e-bike.
Mijn vrouw en ik willen graag beide een e-bike gaan kopen zodat we wat eerder de fiets nemen ipv de auto. En sneller eens een tochtje gaan maken met ons zoontje van bijna 1,5 jaar.
Ons budget is +- €2500 per fiets. Als we naar de lokale fietsenzaak gaan dan vinden we daar in deze prijsklasse bijvoorbeeld de Cortina e-common. Op zich denk ik een prima keuze maar als ik dan bijvoorbeeld een Veloretti Ivy of Ace zie dan lijkt deze toch heel wat meer te bieden, de vraag is hoe de kwaliteit zich hiertussen verhoud. Helaas wonen we niet in de buurt van Amsterdam (noord-limburg) en is het even een ritje om een testritje te gaan maken.
Ik las hier ook positieve verhalen over de iMove. Die ziet er ook erg goed uit! En lijkt net zoals de Veloretti niet meteen op een e-bike, wat voor ons wel een pluspunt is. Jammer is wel dat de iMove geen (standaard) schermpje heeft om snelheid/accuniveau af te lezen heeft en mechanische schijfremmen ipv hydraulische.
We willen ook niet afhankelijk zijn van een smartphone.
De Veloretti lijkt qua techniek de beste papieren te hebben, middenmotor, enviolo automatiq, kracht én rotatiesensor, schermpje op stuur. Echter hoor ik wisselende dingen over de kwaliteit. Ook de ANWB website geeft bijvoorbeeld aan dat voorvork kraakt en spatborden etc van mindere kwaliteit zijn. Al zijn ze bij Bright bijvoorbeeld weer erg enthiousast.
Op dat laatste punt scoort de iMove weer beter zeggen ze. Maar deze heeft een achterwielmotor met de helft van het vermogen van de veloretti (?!) En geen schermpje en maar 2 versnellingen.
Nu weet ik dat het vermogen met een middenmotor vaak hoger moet zijn en dat een achterwielmotor de kracht meteen op het wiel zet ipv via de tandwielen/ ketting/riem. Maar zoveel verschil lijkt me best wel veel?
Over het algemeen is er in ieder geval weinig te vinden over de iMove wat ik eigenlijk vreemd vindt.
Klein voordeel is wel weer dat deze in Ede zitten en dat ik daar binnen een uurtje ben (ipv 2u naar Amsterdam)
Heeft iemand ervaring met oa deze fietsen en hoe deze zich verhouden tot elkaar?
@Radsrocket Ik zie dat jij ze beide hebt getest?
Mijn vrouw en ik willen graag beide een e-bike gaan kopen zodat we wat eerder de fiets nemen ipv de auto. En sneller eens een tochtje gaan maken met ons zoontje van bijna 1,5 jaar.
Ons budget is +- €2500 per fiets. Als we naar de lokale fietsenzaak gaan dan vinden we daar in deze prijsklasse bijvoorbeeld de Cortina e-common. Op zich denk ik een prima keuze maar als ik dan bijvoorbeeld een Veloretti Ivy of Ace zie dan lijkt deze toch heel wat meer te bieden, de vraag is hoe de kwaliteit zich hiertussen verhoud. Helaas wonen we niet in de buurt van Amsterdam (noord-limburg) en is het even een ritje om een testritje te gaan maken.
Ik las hier ook positieve verhalen over de iMove. Die ziet er ook erg goed uit! En lijkt net zoals de Veloretti niet meteen op een e-bike, wat voor ons wel een pluspunt is. Jammer is wel dat de iMove geen (standaard) schermpje heeft om snelheid/accuniveau af te lezen heeft en mechanische schijfremmen ipv hydraulische.
We willen ook niet afhankelijk zijn van een smartphone.
De Veloretti lijkt qua techniek de beste papieren te hebben, middenmotor, enviolo automatiq, kracht én rotatiesensor, schermpje op stuur. Echter hoor ik wisselende dingen over de kwaliteit. Ook de ANWB website geeft bijvoorbeeld aan dat voorvork kraakt en spatborden etc van mindere kwaliteit zijn. Al zijn ze bij Bright bijvoorbeeld weer erg enthiousast.
Op dat laatste punt scoort de iMove weer beter zeggen ze. Maar deze heeft een achterwielmotor met de helft van het vermogen van de veloretti (?!) En geen schermpje en maar 2 versnellingen.
Nu weet ik dat het vermogen met een middenmotor vaak hoger moet zijn en dat een achterwielmotor de kracht meteen op het wiel zet ipv via de tandwielen/ ketting/riem. Maar zoveel verschil lijkt me best wel veel?
Over het algemeen is er in ieder geval weinig te vinden over de iMove wat ik eigenlijk vreemd vindt.
Klein voordeel is wel weer dat deze in Ede zitten en dat ik daar binnen een uurtje ben (ipv 2u naar Amsterdam)
Heeft iemand ervaring met oa deze fietsen en hoe deze zich verhouden tot elkaar?
Al enige tijd aan het meegluren op dit topic, maar nu heb ik toch wel een vraagje en ik denk dat er wel mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
Ik ben al een tijdje aan het kijken wat voor ebike het gaat worden en het lijkt een Ampler te gaan worden. Alleen heb ik nog wel een puntje waar ik wel benieuwd naar ben hoe andere mensen het onderhoud laten doen met fietsen die ze op het internet bestellen en dus niet via een fietsenwinkel.
Ik was vandaag namelijk bij de lokale fietsenmaker om even een traditionelere ebike te proberen (een Sparta met middenmotor en riem aandrijving van ongeveer 3000 euro. De naam heb ik niet onthouden). Daarna raakte ik met het personeel in gesprek over ebikes, waar ze duidelijk een passie voor hadden. Zij vertelden mij dat ze fietsen, zoals van Moof en Veloretti wel zouden willen onderhouden om de mensen te hlepn, maar zich er niet aan durven te wagen. Onderdelen zijn soms fiets merk specifiek en dat risico om
daar onderhoud aan te verrichten willen ze niet nemen. Dat snap ik heel goed.
Dat betekent dus dat je voor het onderhoud overgeleverd bent aan de internet verkoper van je fiets. Waar van Moof al wat meer service punten heeft, is dat bij lang niet alle merken zo. Ik ben vooral benieuwd hoe mensen dit aanpakken. En of ze wellicht tips hebben waar ze het onderhoud van een "internet" fiets wel willen doen (ik woon in de buurt van Venlo FYI).
Ik ben al een tijdje aan het kijken wat voor ebike het gaat worden en het lijkt een Ampler te gaan worden. Alleen heb ik nog wel een puntje waar ik wel benieuwd naar ben hoe andere mensen het onderhoud laten doen met fietsen die ze op het internet bestellen en dus niet via een fietsenwinkel.
Ik was vandaag namelijk bij de lokale fietsenmaker om even een traditionelere ebike te proberen (een Sparta met middenmotor en riem aandrijving van ongeveer 3000 euro. De naam heb ik niet onthouden). Daarna raakte ik met het personeel in gesprek over ebikes, waar ze duidelijk een passie voor hadden. Zij vertelden mij dat ze fietsen, zoals van Moof en Veloretti wel zouden willen onderhouden om de mensen te hlepn, maar zich er niet aan durven te wagen. Onderdelen zijn soms fiets merk specifiek en dat risico om
Dat betekent dus dat je voor het onderhoud overgeleverd bent aan de internet verkoper van je fiets. Waar van Moof al wat meer service punten heeft, is dat bij lang niet alle merken zo. Ik ben vooral benieuwd hoe mensen dit aanpakken. En of ze wellicht tips hebben waar ze het onderhoud van een "internet" fiets wel willen doen (ik woon in de buurt van Venlo FYI).
Als Amplerrijder kan ik je vertellen dat mijn ervaring is dat een goeie moderne fietsenmaker prima het onderhoud kan en wil doen, als er Ampler-specifieke kennis of materiaal nodig is sturen ze dat zonder problemen opJimvanDamm schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:09:
Al enige tijd aan het meegluren op dit topic, maar nu heb ik toch wel een vraagje en ik denk dat er wel mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
Houdt er rekening met een selection bias op twee manieren:JimvanDamm schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:09:
1. In dit topic zijn de hippe, goedkope online merken oververtegenwoordigd. Diegene die online gaat zoeken zit ook eerder op een forum, diegene die op een lokale fietsenmaker vertrouwd hoeft geen forum op te zoeken. Buiten dit forum is de vakhandel nog steeds de norm (bron: jaarlijkse RAI/Bovag cijfers).
2. Als een systeem veel storingen kent, krijgt het nog steeds veel goede reviews. Een review wordt namelijk vaak vlak na aankoop geschreven, en juist de online merken vragen vlak na aankoop actiever om reviews.
Je zult wel een fietsenmaker vinden die je wel wil helpen. Je zult alleen geen extra service krijgen en waarschijnlijk wel een keer een storing waarbij je wat service van een fietsenmaker nodig hebt. Even een voorbeeld:
Er is een Chinese leverancier die wordt gebruikt door Sparta, Batavus, Amslod en Stella. Dit systeem kent veel te veel storingen. Ik vind het belachelijk dat Sparta en Batavus dit nog aanbieden. Bij Sparta heet het E-Motion. De naam v/d Chinese leverancier staat alleen bij Stella op een stikker genoemd en is me daarom ontschoten.
Maar dan het vergelijk:
Sparta en Batavus leveren de accu na, en doen dat voor een scherpe prijs (immers goedkoop systeem). Ook de bediening is gewoon te leveren, en kost bij hen maar een paar tientjes (immers, paar knoppen zonder display).
Bij Stella leveren ze de accu niet meer na. Wordt niet meer geleverd zeggen ze (deze week ervaren). Dat is simpelweg niet waar, ze kiezen er zelf voor dit systeem al na een paar jaar niet meer te ondersteunen. Dezelfde accu van Sparta past helaas net niet. En dat simpele display? Kost €180,- excl montage (ook deze week ervaren).
Stella fietsen neem ik wél aan in de werkplaats, mits ik ze de eerste keer uitgebreid goed in elkaar mag zetten. Maar de delen die duur of niet geleverd wordt kan/ga ik niet oplossen.
Ampler is minder groot dan Stella, dus ik heb geen ervaring met hen direct. Ik vrees wel dat het erg vergelijkbaar is met Stella en kornuiten.
Zoals al vaker gezegd: een groot deel van Stella/Ampler/etc zal naar tevredenheid lopen, anders bestaan ze niet. Het gaat mis bij een minderheid, maar dat zijn wel onacceptabel veel aantallen (ervaring met Stella).
Edit: nou meld ik mij toch weer in onderwerpen waar ik niet meer over wilde discussiëren
Ik bijt al een lange tijd op mijn tong (dat zal mensen die mijn posts kennen hogelijk verbazen^^)..
Ik zie hier een bak aan enthousiastelingen en mensen die echt goede keuzes proberen te maken. Ik zie ook een opvallende tweedeling in ervaringen; de mensen die de portemonnee trekken voor een fiets die voldoet aan hun eisen hebben een hele goede ervaring. Als we dat vergelijken naar mensen die kiezen voor de Internet fietsen dan zijn zij in aanschaf veel minder kwijt. Maar daarna hebben ze in veel gevallen een onding waar ze van alles aan moeten doen en waarmee ze van storing naar storing sukkelen (voor de echte horror verwijs ik maar door naar de VM en Veloretti draden).
Een Kalkhoff, Velo de Ville, R&M etc. zijn heel erg duur, vaak duurder dan je af zou leiden uit de afmontage. Maar als je dan kijkt hoe weinig problemen ze doorgaans opleveren en hoe tevreden de eigenaren zijn, dan komt toch het oude spreekwoord op: Goedkoop is duurkoop.
Om mijn eigen ervaring maar eens te duiden; Ik heb altijd A merk ebikes gehad (Batavus). Dat waren best goede fietsen, maar ik heb altijd in het eerste jaar service nodg gehad (boutjes aandraaien, spaken nalopen, toch nog iets vervangen wat me niet beviel, etc).
Nu heb ik een VdV. Ik ben nu bijna één jaar en 6k km verder en ik heb één gratis service beurt gehad. De fiets is nog compleet rammelvrij en elke keer dat ik erop stap ben ik extreem tevreden met mijn keuzes. Die 3400,- voor mijn VdV is dan wel 1000,- meer dan dat ik voor mijn (echt heel fijne) Razer heb betaald, maar het is dubbel en dwars waard. En als dit zich doorzet ben ik qua kosten er in 2-3 jaar al uit.
Ik herhaal: Goedkoop is duurkoop.
En ja, we hebben het over veel geld. Maar ook hierover moet iets van mijn hart. Ondanks alle economische malaise hebben we het in Nederland goed en zeker op een tech forum als deze zullen er weinig minima rondhangen. Als je het op een echt klein budget moet doen moet je het eigenlijk niet doen.... ga er nou gewoon vanuit dat je zeker 2400,- nodig hebt voor een goede fiets en dat je zeer goed moet nadenken of je niet je budget oprekt naar 3500,- voor iets wat echt al je vakjes aanvinkt. Het is geen leuk bericht, het klinkt misschien hartstikke elitair, maar uiteindelijk ben je beter (tevreden!) af. En die kosten die je vooraf pakt kom je op een later tijdstip dan misschien niet meer tegen.
En dit zeg ik als linkse rakker die de rat race naar meer bezittingen de vloek van de mensheid vindt.
Mochten mensen nog de noodzaak zien hier verder op in te willen gaan zijn er genoeg mensen die dat klusje voor je kunnen klaren. en als mensen het dan nog niet snappen dan ligt dat niet aan jou.
Ik zie hier een bak aan enthousiastelingen en mensen die echt goede keuzes proberen te maken. Ik zie ook een opvallende tweedeling in ervaringen; de mensen die de portemonnee trekken voor een fiets die voldoet aan hun eisen hebben een hele goede ervaring. Als we dat vergelijken naar mensen die kiezen voor de Internet fietsen dan zijn zij in aanschaf veel minder kwijt. Maar daarna hebben ze in veel gevallen een onding waar ze van alles aan moeten doen en waarmee ze van storing naar storing sukkelen (voor de echte horror verwijs ik maar door naar de VM en Veloretti draden).
Een Kalkhoff, Velo de Ville, R&M etc. zijn heel erg duur, vaak duurder dan je af zou leiden uit de afmontage. Maar als je dan kijkt hoe weinig problemen ze doorgaans opleveren en hoe tevreden de eigenaren zijn, dan komt toch het oude spreekwoord op: Goedkoop is duurkoop.
Om mijn eigen ervaring maar eens te duiden; Ik heb altijd A merk ebikes gehad (Batavus). Dat waren best goede fietsen, maar ik heb altijd in het eerste jaar service nodg gehad (boutjes aandraaien, spaken nalopen, toch nog iets vervangen wat me niet beviel, etc).
Nu heb ik een VdV. Ik ben nu bijna één jaar en 6k km verder en ik heb één gratis service beurt gehad. De fiets is nog compleet rammelvrij en elke keer dat ik erop stap ben ik extreem tevreden met mijn keuzes. Die 3400,- voor mijn VdV is dan wel 1000,- meer dan dat ik voor mijn (echt heel fijne) Razer heb betaald, maar het is dubbel en dwars waard. En als dit zich doorzet ben ik qua kosten er in 2-3 jaar al uit.
En ja, we hebben het over veel geld. Maar ook hierover moet iets van mijn hart. Ondanks alle economische malaise hebben we het in Nederland goed en zeker op een tech forum als deze zullen er weinig minima rondhangen. Als je het op een echt klein budget moet doen moet je het eigenlijk niet doen.... ga er nou gewoon vanuit dat je zeker 2400,- nodig hebt voor een goede fiets en dat je zeer goed moet nadenken of je niet je budget oprekt naar 3500,- voor iets wat echt al je vakjes aanvinkt. Het is geen leuk bericht, het klinkt misschien hartstikke elitair, maar uiteindelijk ben je beter (tevreden!) af. En die kosten die je vooraf pakt kom je op een later tijdstip dan misschien niet meer tegen.
En dit zeg ik als linkse rakker die de rat race naar meer bezittingen de vloek van de mensheid vindt.
Vooral niet over discusieren, zeker niet als dat je negatieve energie geeft. Je geeft hier heel objectief de feiten en dat doe je heel goed. En daarmee zou het voor jou klaar moeten zijn.Foxhill schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:32:
[...]
Edit: nou meld ik mij toch weer in onderwerpen waar ik niet meer over wilde discussiëren
Mochten mensen nog de noodzaak zien hier verder op in te willen gaan zijn er genoeg mensen die dat klusje voor je kunnen klaren. en als mensen het dan nog niet snappen dan ligt dat niet aan jou.
[ Voor 67% gewijzigd door roffeltjes op 27-07-2022 09:38 ]
Dank voor het uitgebreide antwoord! Ik heb helaas ook al eerder discussies gezien, waar je bij aangaf dat het je meer energie kost dan het je oplevert. Fijn dat je toch de moeite nemen om mij een goed advies mee te geven!Foxhill schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:32:
[...]
Houdt er rekening met een selection bias op twee manieren:
1. In dit topic zijn de hippe, goedkope online merken oververtegenwoordigd. Diegene die online gaat zoeken zit ook eerder op een forum, diegene die op een lokale fietsenmaker vertrouwd hoeft geen forum op te zoeken. Buiten dit forum is de vakhandel nog steeds de norm (bron: jaarlijkse RAI/Bovag cijfers).
2. Als een systeem veel storingen kent, krijgt het nog steeds veel goede reviews. Een review wordt namelijk vaak vlak na aankoop geschreven, en juist de online merken vragen vlak na aankoop actiever om reviews.
Je zult wel een fietsenmaker vinden die je wel wil helpen. Je zult alleen geen extra service krijgen en waarschijnlijk wel een keer een storing waarbij je wat service van een fietsenmaker nodig hebt. Even een voorbeeld:
Er is een Chinese leverancier die wordt gebruikt door Sparta, Batavus, Amslod en Stella. Dit systeem kent veel te veel storingen. Ik vind het belachelijk dat Sparta en Batavus dit nog aanbieden. Bij Sparta heet het E-Motion. De naam v/d Chinese leverancier staat alleen bij Stella op een stikker genoemd en is me daarom ontschoten.
Maar dan het vergelijk:
Sparta en Batavus leveren de accu na, en doen dat voor een scherpe prijs (immers goedkoop systeem). Ook de bediening is gewoon te leveren, en kost bij hen maar een paar tientjes (immers, paar knoppen zonder display).
Bij Stella leveren ze de accu niet meer na. Wordt niet meer geleverd zeggen ze (deze week ervaren). Dat is simpelweg niet waar, ze kiezen er zelf voor dit systeem al na een paar jaar niet meer te ondersteunen. Dezelfde accu van Sparta past helaas net niet. En dat simpele display? Kost €180,- excl montage (ook deze week ervaren).
Stella fietsen neem ik wél aan in de werkplaats, mits ik ze de eerste keer uitgebreid goed in elkaar mag zetten. Maar de delen die duur of niet geleverd wordt kan/ga ik niet oplossen.
Ampler is minder groot dan Stella, dus ik heb geen ervaring met hen direct. Ik vrees wel dat het erg vergelijkbaar is met Stella en kornuiten.
Zoals al vaker gezegd: een groot deel van Stella/Ampler/etc zal naar tevredenheid lopen, anders bestaan ze niet. Het gaat mis bij een minderheid, maar dat zijn wel onacceptabel veel aantallen (ervaring met Stella).
Eerlijk betoog hoor! En ik ben het 100% met je eens. Laten we verder niet op dit onderwerp ingaan, want we zijn hier om adviezen en ervaringen mbt ebikes te delen. Niet om wereld problematiek te bespreken. Daarbuiten, ook dit advies zal ik meenemen! VdV had ik nog niet van gehoord, dus daar ga ik ook eens naar kijken. Mijn beoogde budget is 3k, maar dat kan natuurlijk nog wat opgerekt worden als ik een fiets vindt die aan mijn eisen voldoet.roffeltjes schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:13:
Ik bijt al een lange tijd op mijn tong (dat zal mensen die mijn posts kennen hogelijk verbazen^^)..
[...]
Vooral niet over discusieren, zeker niet als dat je negatieve energie geeft. Je geeft hier heel objectief de feiten en dat doe je heel goed. En daarmee zou het voor jou klaar moeten zijn.
Nooit een gebrek aan vermogen ervaren met de iMove, misschien als je berg op moet fietsen merkbaar maar anders denk ik niet of nauwelijks. Het grootste verschil tussen de Veloretti en de iMove vond ik het gewicht, meer dan anderhalf keer zo zwaar. Verder ook een wat sportievere houding met de iMove wat ik prettig vind, Veloretti kwam meer over als een echte stadsfiets. De versnelling op de Veloretti was wennen maar leek wel fijn, de 2 versnellingen op de nieuwe iMove heb ik geen ervaring mee, mijne heeft geen versnellingen.Fuske schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:48:
Dank voor het delen van je ervaring.Radsrocket schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:09:
[...]
Nooit een gebrek aan vermogen ervaren met de iMove, misschien als je berg op moet fietsen merkbaar maar anders denk ik niet of nauwelijks. Het grootste verschil tussen de Veloretti en de iMove vond ik het gewicht, meer dan anderhalf keer zo zwaar. Verder ook een wat sportievere houding met de iMove wat ik prettig vind, Veloretti kwam meer over als een echte stadsfiets. De versnelling op de Veloretti was wennen maar leek wel fijn, de 2 versnellingen op de nieuwe iMove heb ik geen ervaring mee, mijne heeft geen versnellingen.
Door het lezen van de toch vele negatieve ervaringen over de Veloretti neig ik meer en meer naar de iMove..
Ik dacht in eerste instantie dat de negatieve reacties vaak kwamen van de late leveringen en eerste productiefouten, maar lees nu toch ook veel technisch slechte zaken. Banden die lek gaan door slechte afwerking van de velg, speling bij trapas in de motor, piepende belts etc etc..
Helaas was het nieuwe model van iMove pas over 2 weken te testen, dus dan maar eens een afspraak maken bij hun in Ede.
De motor van het 2021 model had volgens mij 45nm koppel, de nieuwe "maar" 32nm. dus daar ben ik wel benieuwd naar hoe dit zich verhoudt.
Ben benieuwd naar je ervaring! Zit ook naar de iMove te kijken, ook misschien het 2020 model en dan upgraden naar krachtsensor. Misschien dat dat ook nog een optie is voor jou.Fuske schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:40:
[...]
Dank voor het delen van je ervaring.
Door het lezen van de toch vele negatieve ervaringen over de Veloretti neig ik meer en meer naar de iMove..
Ik dacht in eerste instantie dat de negatieve reacties vaak kwamen van de late leveringen en eerste productiefouten, maar lees nu toch ook veel technisch slechte zaken. Banden die lek gaan door slechte afwerking van de velg, speling bij trapas in de motor, piepende belts etc etc..
Helaas was het nieuwe model van iMove pas over 2 weken te testen, dus dan maar eens een afspraak maken bij hun in Ede.
De motor van het 2021 model had volgens mij 45nm koppel, de nieuwe "maar" 32nm. dus daar ben ik wel benieuwd naar hoe dit zich verhoudt.
Maar ik zat inderdaad ook een beetje te twijfelen over de 32nm koppel. Had laatst twee verschillende fietsen geprobeerd, een met 45nm achterwiel motor (Bird A Frame) en een andere wat oudere met middenmotor. Merkte echt dat die Bird met 45nm een stuk meer power had. Misschien dat 32nm ook voldoende is, lastig inschatten zonder zelf te proberen.
Vanmiddag nog even contact gezocht met iMove en gevraagd waarom ze nu voor een minder krachtige motor hadden gekozen.city17 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:26:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaring! Zit ook naar de iMove te kijken, ook misschien het 2020 model en dan upgraden naar krachtsensor. Misschien dat dat ook nog een optie is voor jou.
Maar ik zat inderdaad ook een beetje te twijfelen over de 32nm koppel. Had laatst twee verschillende fietsen geprobeerd, een met 45nm achterwiel motor (Bird A Frame) en een andere wat oudere met middenmotor. Merkte echt dat die Bird met 45nm een stuk meer power had. Misschien dat 32nm ook voldoende is, lastig inschatten zonder zelf te proberen.
Ze vertelde dat de 45nm wellicht soms te krachtig was en 32nm voldoende was voor hun relatief lichte fiets (15kg incl accu). Klinkt enigszins logisch. In vergelijking.. De Veloretti weegt 25kg incl accu.
Ik wacht even totdat we hem kunnen testen daar en ga dan eens een proefrit maken
Hier kan jij niks aan doen, maar dit is weer een bekend broodje aap verhaal wat je vaker tegenkomt in de fietswereld. Zelfs Testkees van de fietsersbond maakt deze denkfout. Sowieso moet zij toch iets zegen, dus dan krijg je dit soort antwoorden (ik gok dat het vooral gaat om wat er leverbaar is). Anyway, toch even een korte rant.Fuske schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:27:
[...]
Ze vertelde dat de 45nm wellicht soms te krachtig was en 32nm voldoende was voor hun relatief lichte fiets (15kg incl accu). Klinkt enigszins logisch. In vergelijking.. De Veloretti weegt 25kg incl accu.
Het klinkt logisch, maar het is flauwekul. Gewicht heeft op het vlakke niet of nauwelijks invloed op benodigd vermogen. Alles draait om luchtweerstand (ja, ook bij het optrekken*). Dat is geen mening, maar hier is veel onderzoek naar gedaan. Als je hard wil gaan (of ver wil komen met een accu) moet je je luchtweerstand verminderen; "gratis" energie!.
Zelfs als je de bergen in gaat blijft (juist bij een ebike!) luchtweerstand heel lang de grootste factor. Bovendien is het sommetje niet fiets tegen fiets, maar systeem tegen systeem (fiets+berijder). In dat geval scheelt het hooguit 10% in gewicht. Dat is natuurlijk nooit genoeg om ruim 25% minder vermogen te compenseren.
Maar anderszijds, op zich kom je met 32nm niet tekort in Nederland. Ik zou er geen steile hellingen mee gaan nemen (tekort vermogen en dan sloop je onherroepelijk de motor), maar voor de rest zal alles boven de 25nm voldoen.
* Een fiets is geen auto waarbij veel vermogen veel massa heel snel accelereert. Een fiets met berijder is 100kg(+) en je bent met een ebike 25kmpu op de grens** . Daarom is optrekken op een fiets niet heel spannend (noch voor massa als voor luchtweerstand).
**In een wielerwedstrijd sta je sowieso nooit stil en is daardoor acceleratie natuurkundig gezien nog steeds heel erg klein***. Zo zijn "lichte wielen"ook een fabeltje, of je nou een kilo lichtere wielen hebt of een kilo lichter frame maakt volgens onderzoek eigenlijk niet uit. Vandaar dat profs zelfs in een korte bochtige tijdrit op een relatief zware tijdritfiets met relatief zware dichte (achter)wielen rondscheuren.
*** massa sprint TDF wordt aangetrokken met 60/65km+ waarna de sprinters doortrekken naar 65/70kmpu. Als je zelf ooit in een massasprint zit verbaas je je erover dat alles heel traag lijkt te gaan, namelijk iedereen gaat bijna even hard^^.
Ja, ik was als wedstrijdrenner een enorme nerd
[ Voor 23% gewijzigd door roffeltjes op 29-07-2022 23:39 ]
Afgelopen weekend eens naar een plaatselijke FM gegaan om wat advies in te winnen en een proefritje te maken.
Eigenlijk was er maar 1 fiets in zijn assortiment wat aan onze wensen en budget voldeed. De Cortine E-common.
Het fietst fijn maar toch wel 1 groot nadeel was het gewicht. Je moet hem als een scooter op de dubbele standaard trekken. Met 31+KG was dit wel een dingetje, zeker voor m'n vrouw. En dan hebben we nog niet eens ons zoontje achterop gezet. Gezien het feit dat de fiets bij ons in de smalle garage staat en je hier de fiets op de plek even moet draaien (optillen) wordt dat een vervelend dingete.
Wel een stabiele fiets met de dubbele standaard en het stuurslot waardoor het wel weer veiliger is.
De meeste elektrische fietsen zijn natuurlijk zwaarder, maar denk dat de cortina wel een van de zwaardere is.
De Veloretti en iMove staan ook nog altijd op onze shortlist, vooral de iMove is door z'n lichte gewicht weer interessanter. Veloretti is met z'n 27kg ook niet licht, maar wellicht door de plaatsing van de accu wel wat beter qua gewichtsverhouding. De cortina voelde met name achter erg zwaar.
Eigenlijk was er maar 1 fiets in zijn assortiment wat aan onze wensen en budget voldeed. De Cortine E-common.
Het fietst fijn maar toch wel 1 groot nadeel was het gewicht. Je moet hem als een scooter op de dubbele standaard trekken. Met 31+KG was dit wel een dingetje, zeker voor m'n vrouw. En dan hebben we nog niet eens ons zoontje achterop gezet. Gezien het feit dat de fiets bij ons in de smalle garage staat en je hier de fiets op de plek even moet draaien (optillen) wordt dat een vervelend dingete.
Wel een stabiele fiets met de dubbele standaard en het stuurslot waardoor het wel weer veiliger is.
De meeste elektrische fietsen zijn natuurlijk zwaarder, maar denk dat de cortina wel een van de zwaardere is.
De Veloretti en iMove staan ook nog altijd op onze shortlist, vooral de iMove is door z'n lichte gewicht weer interessanter. Veloretti is met z'n 27kg ook niet licht, maar wellicht door de plaatsing van de accu wel wat beter qua gewichtsverhouding. De cortina voelde met name achter erg zwaar.
Je hebt een pakket aan eisen en dat probeer je in een beperkt budget te proppen. Ik heb al uitgelegd dat dat een riskant idee is.
Het gevolg is dat je kiest tussen drie merken waar ik niet aan zou beginnen. Je moet het zelf weten, maar Cortina is een B merk waar Foxhill al genoeg over heeft gezegd, Veloretti is een draad vol van aan ellende (en een collega van me met gouden handjes is zwaar ontevreden), iMove is een andere kleine internet boer zonder historie.
Mijn advies is dat je een goede FM zoekt en je eisen bijstelt (schrap de riem) of je budget.
Het gevolg is dat je kiest tussen drie merken waar ik niet aan zou beginnen. Je moet het zelf weten, maar Cortina is een B merk waar Foxhill al genoeg over heeft gezegd, Veloretti is een draad vol van aan ellende (en een collega van me met gouden handjes is zwaar ontevreden), iMove is een andere kleine internet boer zonder historie.
Mijn advies is dat je een goede FM zoekt en je eisen bijstelt (schrap de riem) of je budget.
[ Voor 4% gewijzigd door roffeltjes op 02-08-2022 11:32 ]
Als ik je eerdere reacties lees wil je wel echt meer gaan fietsen en met een kind achterop. Je budget is groot genoeg voor een A-merk met (Active Line / Plus) Bosch middenmotor en 400Wh of 500Wh accu op de bagagedrager. Bijvoorbeeld een Gazelle of Victoria eTrekking 5.9.Fuske schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:51:
Afgelopen weekend eens naar een plaatselijke FM gegaan om wat advies in te winnen en een proefritje te maken.
Dat zijn fietsen die in Nederland goed voldoen (daarbuiten / voor bergen ondermaats). En waar je 25 duizend kilometer plezier aan kunt hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Foxhill op 02-08-2022 14:59 ]
Vanwege een nieuwe werkgever mag ik een fiets van de zaak uitzoeken. Budget is €3000 dus nu kan er eindelijk eens een goede e-bike komen.
Ik was al vrij snel bij de Veloretti terecht gekomen, maar na het lezen van dit topic lijkt het me toch maar dat ik daar vanaf moet zien.
Wat zijn de meest gangbare en betrouwbare e-bike merken waar ik zou moeten beginnen met oriënteren?
Ik was al vrij snel bij de Veloretti terecht gekomen, maar na het lezen van dit topic lijkt het me toch maar dat ik daar vanaf moet zien.
Wat zijn de meest gangbare en betrouwbare e-bike merken waar ik zou moeten beginnen met oriënteren?
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
- _serial_
- Registratie: Augustus 2000
- Laatst online: 18-03 19:37
and there was silence
Matched: Veloretti
Alles valt en staat wat voor eisen je hebt.JackBol schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:14:
Vanwege een nieuwe werkgever mag ik een fiets van de zaak uitzoeken. Budget is €3000 dus nu kan er eindelijk eens een goede e-bike komen.
- Ga je er elke dag op fietsen, zo ja, hoe ver?
- Hou je van sportieve houding of rechtop?
- Is onderhoud bij een plaatselijke fietsenwinkel belangrijk?
- Ga je er kinderen op vervoeren
Voor 3000 moet je een behoorlijk goede fiets kunnen uitzoeken.
somewhere there was silence
Iemand ervaring met de Amsterdam+ van lekker Bikes? Die is wel erg goed geprijsd nu voor 1999. Alternatief is voor mij de veloretti Ivy, die dan weer wel middenmotor, krachtsensor en versnellingen heeft. Maar is hierdoor wel gelijk een stuk zwaarder en toch nog wel wat duurder...
Bedankt voor je ervaring! Tijdens de testrit herkende ik ook dat het onnatuurlijker aanvoelt (zeker ivm krachtsensor en middenmotor zoals de veloretti). Ik was vooral benieuwd naar de kwaliteit, fijn om te horen dat dat naar jou idee goed zit!Oscar12 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:49:
Sinds een paar weken heb ik een Lekker Bikes Amsterdam+. Heb er nu ongeveer 300 km op gereden en voor de geïnteresseerden volgt hieronder mijn eerste indruk.
Ja hoor, er kan volgens mij weinig mis mee gaan. Maar in het algemeen zou ik wel adviseren alleen een internetfiets (onnodig denigrerende uitdrukking is dat eigenlijk) te kopen als je enig technisch inzicht hebt. Het is wel een uitgave en je zit mooi te balen als er ineens iets los zit en je niet weet wat je moet doen.Ikeetjouwlamaop schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:00:
[...]
Bedankt voor je ervaring! Tijdens de testrit herkende ik ook dat het onnatuurlijker aanvoelt (zeker ivm krachtsensor en middenmotor zoals de veloretti). Ik was vooral benieuwd naar de kwaliteit, fijn om te horen dat dat naar jou idee goed zit!
Als je je daar niet senang bij voelt zou ik altijd bij de lokale fietsenwinkels gaan shoppen.
Ik woon praktisch naast hun showroom, dus het voelt voor mij bijna lokaler dan de fietsenwinkel. Maar ik snap wat je bedoeld :-) . Denk dat dat met veloretti niet anders is.Oscar12 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:07:
[...]
Ja hoor, er kan volgens mij weinig mis mee gaan. Maar in het algemeen zou ik wel adviseren alleen een internetfiets (onnodig denigrerende uitdrukking is dat eigenlijk) te kopen als je enig technisch inzicht hebt. Het is wel een uitgave en je zit mooi te balen als er ineens iets los zit en je niet weet wat je moet doen.
Als je je daar niet senang bij voelt zou ik altijd bij de lokale fietsenwinkels gaan shoppen.
Na ruim 50 pagina's in dit topic te hebben nagelezen, wilde ik mijn opties voor mijn eerste e-bike aan jullie voorleggen.
Sinds ik verhuisd ben uit de grote stad en nu alles met de auto moet doen (redelijk platteland hier), mis ik het fietsen steeds meer. Mijn vriendin heeft nu 1,5 jaar een e-bike (Gazelle Grenoble C7+ HMB uit 2019) en we wonen aan de rand van de Posbank/Veluwezoom, wat ik op mijn stalen ros van €50,- met terugtraprem niet zie zo erg zitten. De situatie/wensen:
- Gazelle Medeo T10 HMB (Shimano Deore)
- Cube Touring Hybrid One 500 (eventueel een Pro)
- Canyon Precede ON:5
Zijn er goede argumenten waarom ik wel/niet voor een van deze fietsen moet kiezen? Ik heb een proefrit a.s. vrijdag gepland voor de Medeo. Ik kan er weinig over vinden hier, heeft dat een duidelijke reden?
Sinds ik verhuisd ben uit de grote stad en nu alles met de auto moet doen (redelijk platteland hier), mis ik het fietsen steeds meer. Mijn vriendin heeft nu 1,5 jaar een e-bike (Gazelle Grenoble C7+ HMB uit 2019) en we wonen aan de rand van de Posbank/Veluwezoom, wat ik op mijn stalen ros van €50,- met terugtraprem niet zie zo erg zitten. De situatie/wensen:
- Geen woon-werk verkeer
- Fietsen vooral met mooi weer (anders pak ik wel de auto)
- Semi sportieve fiets, actieve houding geen probleem
- Bosch middenmotor Active line plus of performance
- A-merk
- Schijfremmen
- > 400Wh
- +- € 2600,-
Zijn er goede argumenten waarom ik wel/niet voor een van deze fietsen moet kiezen? Ik heb een proefrit a.s. vrijdag gepland voor de Medeo. Ik kan er weinig over vinden hier, heeft dat een duidelijke reden?
[ Voor 6% gewijzigd door herofruit op 28-09-2022 17:12 ]
Mijn stem zou dus naar de Canyon gaan... Ook gelet op je eisen/wensen lijstje.herofruit schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:11:
Na ruim 50 pagina's in dit topic te hebben nagelezen, wilde ik mijn opties voor mijn eerste e-bike aan jullie voorleggen.
Sinds ik verhuisd ben uit de grote stad en nu alles met de auto moet doen (redelijk platteland hier), mis ik het fietsen steeds meer. Mijn vriendin heeft nu 1,5 jaar een e-bike (Gazelle Grenoble C7+ HMB uit 2019) en we wonen aan de rand van de Posbank/Veluwezoom, wat ik op mijn stalen ros van €50,- met terugtraprem niet zie zo erg zitten. De situatie/wensen:Op basis van mijn eigen wensen en ook de opmerkingen van onder andere @roffeltjes en @Foxhill hebben de fietsen van Veloretti, iMove, Cowboy, Lekker+ etc. de shortlist niet gehaald. Ook hebben de fietsen van Velo de Ville, Riese & Muller de shortlist niet gehaald, simpelweg omdat ze niet in het budget passen. Een Velo de Vile 6TY is bijvoorbeeld prachtig, maar te duur. Wat wel op de shortlist staat:
- Geen woon-werk verkeer
- Fietsen vooral met mooi weer (anders pak ik wel de auto)
- Semi sportieve fiets, actieve houding geen probleem
- Bosch middenmotor Active line plus of performance
- A-merk
- Schijfremmen
- > 400Wh
- +- € 2600,-
Enige nadeel is dat je harder wilt met deze fiets dan is toegestaan maar ook dat is op te lossen
Hier op het werk krijgen we een fietsplan waar ik aan wil meedoen. Vrije keuze tot 5000 euro en wil dat inzetten voor een electrische fiets. Mijn vriendin rijdt nu al een jaar of 4 op een Gazelle met Bosch aandrijving en dat is eigenlijk een hele goede fiets.
Nu wil ik echter kijken of er iets is met een wat hipper design eventueel, maar vind de verhalen in mijn omgeving over de kwaliteit van de VanMoofs (kapot schakelgedeelte), Veloretti's (algehele afwerking) en Cowboy (brekende voorvorken) fietsen vrij matig voor wat je er voor betaald. Hebben mijn bekenden gewoon veel pech, of zijn er inderdaad 'betere' merken?
Nu wil ik echter kijken of er iets is met een wat hipper design eventueel, maar vind de verhalen in mijn omgeving over de kwaliteit van de VanMoofs (kapot schakelgedeelte), Veloretti's (algehele afwerking) en Cowboy (brekende voorvorken) fietsen vrij matig voor wat je er voor betaald. Hebben mijn bekenden gewoon veel pech, of zijn er inderdaad 'betere' merken?
Met dat budget: Canyon Precede On of Velo de Ville.Wom schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:22:
Hier op het werk krijgen we een fietsplan waar ik aan wil meedoen. Vrije keuze tot 5000 euro en wil dat inzetten voor een electrische fiets. Mijn vriendin rijdt nu al een jaar of 4 op een Gazelle met Bosch aandrijving en dat is eigenlijk een hele goede fiets.
Veel betere qualiteit en degelijke service!
Van Moof en Cowboy zijn zelfs aan hun lagere prijzen nog te duur voor wat je krijgt.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Nee, je bekenden hebben geen pech. Je analyse is juist.Wom schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:22:
....
... hipper design .... kwaliteit van de VanMoofs (kapot schakelgedeelte), Veloretti's (algehele afwerking) en Cowboy (brekende voorvorken) .
Hebben mijn bekenden gewoon veel pech, of zijn er inderdaad 'betere' merken?
Ze hebben vooral betaald voor het hippe design en marketing. Niet voor kwaliteit en service.
Zoals Tommie12 aangeeft zal je meer in de buidel moeten tasten om zowel design als kwaliteit op orde te hebben.
Met die prijs kan bijna alles. Een Flyer is dan het mooiste, maar ik ben als Flyer dealer en Flyer fan biased.Wom schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:22:
Voor welke 3 opties zou jij gaan dan?roffeltjes schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:30:
Je hebt een pakket aan eisen en dat probeer je in een beperkt budget te proppen. Ik heb al uitgelegd dat dat een riskant idee is.
Vandaag een proefrit gemaakt op de Veloretti Ace. Zeer mooie fiets, design en mooie framemaat.
Wat ik mis zijn versnellingen. Wat ik merk dat ik op 25km/u een vrij harde trapfrequentie heb, terwijl ik dan nog - op eigen kracht- wat harder zou willen.
Met name op lange stukken wil ik iets meer kunnen 'stoempen' om nog meer vaart te maken. Tuurlijk is er dan geen ondersteuning meer na 25km/u maar op eigen kracht wil ik nog door.
Is dit standaard hij een elektrische fiets?
Wat ik mis zijn versnellingen. Wat ik merk dat ik op 25km/u een vrij harde trapfrequentie heb, terwijl ik dan nog - op eigen kracht- wat harder zou willen.
Met name op lange stukken wil ik iets meer kunnen 'stoempen' om nog meer vaart te maken. Tuurlijk is er dan geen ondersteuning meer na 25km/u maar op eigen kracht wil ik nog door.
De Veloretti heeft wel versnellingen, maar dan traploos. Dat zit in de Enviolo automatiq naaf achter. Op de veloretti zit voor zover ik weet geen optie om te wisselen tussen de trapfrequenties, anders dan via de enviolo app. Dit kan dus niet tijdens het fietsen.MaStar schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:05:
Zelf heb ik een Stella Morena Pro MDB met Enviolo automatiq, en die heeft op de Bosch computer wel een optie om tijdens het fietsen te wisselen van trapfrequentie.
Het fietsen boven de begrenzing van 25km/h gaat met een Enviolo sowieso vrij zwaar, dus als je dat belangrijk vindt, kun je beter voor een derailleur gaan.
Een fiets zonder versnellingen heeft geen verlies. Nadeel van een fiets zonder versnellingen is dat je bij 25km/h+ je bij de meeste fietsen al op een vrij hoog cadans zit.MaStar schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:08:
[...]
En hoe is dat in relatie tot mijn eerste post hierover? Zeg je dat een fiets zonder versnellingen juist minder energieverlies heeft of juist meer?
Ik houd, als ik bijvoorbeeld in de avond naar huis fiets, wel van stevig doortrappen. Op zo'n Ace maak ik dan op 25km/u veel omwentelingen, en kan ik amper kracht leveren om nog even 5 km/u harder te gaan...
De veloretti zal zo snel trappen als dat jij hem instelt. Stel je hem in op 60rpm, trap je boven de 25km/h netjes 60rpm.
Ja, precies. Die hoge cadans vond ik direct wel een nadeel hij de Veloretti. Dan kan ik dus beter kijken naar fietsen met versnellingen of derailleur? Of wat zou je daarin adviseren.Wouda schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:26:
[...]
Een fiets zonder versnellingen heeft geen verlies. Nadeel van een fiets zonder versnellingen is dat je bij 25km/h+ je bij de meeste fietsen al op een vrij hoog cadans zit.
De veloretti zal zo snel trappen als dat jij hem instelt. Stel je hem in op 60rpm, trap je boven de 25km/h netjes 60rpm.
De cadans is dus wel instelbaar. Als je 60 hoog vindt (zelf rijd ik standaard op 70), kun je hem net zo goed op 45 instellen. Alleen de enige manier om dat bij de veloretti te doen is via een app.MaStar schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:35:
[...]
Ja, precies. Die hoge cadans vond ik direct wel een nadeel hij de Veloretti. Dan kan ik dus beter kijken naar fietsen met versnellingen of derailleur? Of wat zou je daarin adviseren.
Ik was lange tijd ook op zoek naar een ebike die dit kon. Dat heb ik opgegeven. Het is ook allemaal relatief. Alle ebikes zijn zo zwaar dat als je gewend ben aan een snelle lichte analoge fiets (mijn andere fiets) er altijd wel een "muur" zal zijn als de ondersteuning ophoudt.MaStar schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:05:
Vandaag een proefrit gemaakt op de Veloretti Ace. Zeer mooie fiets, design en mooie framemaat.
Ik kan wel gaan zitten hopen op een efficiëntere naafversnelling als de Pinion of de Rohloff en dan een combi met een hele lichte fiets (zoals de Geos of Schindelhauer maar dat heb ik maar opgegeven... Mijn conclusie: er is gewoon weinig vraag naar een ebike die en licht is en zonder ondersteuning lekker trapt en een beetje betaalbaar is.
Een ebike is er voor de ritjes dat ik niet bezweet wil aankomen of juist langere ritten wil maken en iets van een workout wil doen maar wil afwisselen tussen comfort (hard fietsen bij thuiskomen) en spelen met trapfrequentie, versnellingen en ondersteuning.
Zo ben ik genezen van het idee om alles met 1 fiets te moeten willen...
[ Voor 17% gewijzigd door OmeRobbie op 16-10-2022 17:05 ]
- jdwrist
- Registratie: September 2009
- Laatst online: 07:48
En het antwoord is koekje
Matched: Veloretti
Ik ben van plan om deze maand gebruik te gaan maken van het fietsplan op het werk.
Nu ben ik mij aan het oriënteren op elektrische fietsen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Er is simpelweg te veel aanbod te vinden in de winkels en op internet.
Mijn budget is rond de €2500,-
Ik zal de fiets voornamelijk voor woon- werk gebruiken (15 kilometer per dag).
Mijn voorkeur zou zijn om riemaandrijving te hebben op de fiets
Qua modellen ben ik erg gecharmeerd van de Veloretti Ace en de Cowboy, maar lees hier her en der ook niet echt positieve verhalen over.
Wie wil mij helpen aan goede alternatieven :-)
Nu ben ik mij aan het oriënteren op elektrische fietsen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Er is simpelweg te veel aanbod te vinden in de winkels en op internet.
Qua modellen ben ik erg gecharmeerd van de Veloretti Ace en de Cowboy, maar lees hier her en der ook niet echt positieve verhalen over.
Live youre Life and Enjoy every Day
Met dat soort kilometrages wil je betrouwbaar onderhoud voor je fiets, en daarvoor moet je bij een lokale fietsenmaker zijn. Dus doe een rondje langs winkels in de buurt en laat je informeren over wat er mogelijk is.jdwrist schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:03:
Ik ben van plan om deze maand gebruik te gaan maken van het fietsplan op het werk.
Riemaandrijving voor 2500 Euro is ambitieus, bij een fiets die dat biedt moet er bijna wel bezuinigd zijn op andere onderdelen en het is de vraag of je dat wilt.
Voor dagelijks gebruik neem het liefst een fiets met een betrouwbaar merk motor+accu en van een verkoper waar je later ook terecht kunt voor reparatie.jdwrist schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:03:
Er zijn deze tijd van het jaar opruimingsaanbiedingen. Dan nog lijkt me riem en bovengenoemde lastig te combineren binnen je budget.
De voordelen van een riem (die er zeker zijn) gaan teniet als het onderhoud en de levensduur van je aandrijving tegenvallen.
Opties bijvoorbeeld: Gazelle Paris, Gazelle Heavy Duty HMB of Victoria eTrekking.
Voor het budget moet je wel een leuke fiets kunnen vinden. Zie bericht @Foxhill voor verder adviesjdwrist schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:03:
De riem zou ik vergeten voor dat budget. Een nexus-naaf, ketting en gesloten kettingkast zijn vrijwel net zo onderhoudsvrij voor de gebruiker.
Ik heb nu een riem maar mijn vorige fiets had een gesloten kettingkast met nexus-naaf en ketting. Nu ik ervaring met beide heb, durf ik rustig te zeggen dat de een niet perse beter is als de ander.
Een ketting heeft als voordeel dat het goedkoop is (riem absoluut niet). Daardoor kan op andere plekken op de fiets betere onderdelen gebruikt worden voor hetzelfde geld.
Ik zou liever kiezen voor een grotere accu met een ketting dan een riem met een kleine accu gaan. Zoals @jimh307 recent nog uitgelegd heeft is een grotere accu uiteindelijk een betere keus. Niet zo zeer voor de actieradius maar vooral voor de levensduur van de accu.
Ik ben afgelopen week voor deze gegaan:jdwrist schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:03:
https://www.12gobiking.nl/pegasus-siena-e7f-plus-belt-disc
Maar misschien oogt die te saai voor je?
Een race wiel spaken door een vakman is 45 minuten. Deze man vlecht alleen en spaakt eigenlijk niet. Dit is gewoon het prepareren voor de robot die het fijnere werk moet doen. Alleen is een robotwiel nog niet zo strak als een handgemaakt wiel door een expert.Dacuuu schreef op zondag 25 december 2022 @ 21:02:
Iemand deze al gezien? ik vind het wel een leuk inkijkje, komt ook een gozer in voor die 40 wielen per uur spaakt, als je dat ziet gaan, dan snap je wel waarom zowat elke vanmoof als een clownsfiets bij de koper thuis aan komt..![]()
[YouTube: Discovery Channel - How Do They Do It? bij Gazelle]
Je krijgt waar je voor betaald.
Maar dit filmpje verklaart dus ook waarom je eigenlijk niet een fiets af fabriek kan leveren. Een vakman moet hem nalopen. Zeker als je dit soort assemblage hebt waarbij de fiets van hand tot hand gaat en er niemand echt verantwoordelijk is voor het geheel. En dat zijn dus redenen waarom Santos of Idworx zoveel duurder zijn.
Daarom zie je bij VM en Veloretti ook die absurde uitval na levering. En dan heb je nog bij Gazelle dat de fabriek redelijk direct terugkoppeling kan krijgen... Succes als je een klacht hebt over een monteur die in Taiwan structureel fouten maakt.
[ Voor 43% gewijzigd door roffeltjes op 25-12-2022 22:00 ]
Mee eensroffeltjes schreef op zondag 25 december 2022 @ 21:43:
[...]
Een race wiel spaken door een vakman is 45 minuten. Deze man vlecht alleen en spaakt eigenlijk niet. Dit is gewoon het prepareren voor de robot die het fijnere werk moet doen. Alleen is een robotwiel nog niet zo strak als een handgemaakt wiel door een expert.
Je krijgt waar je voor betaald.
Maar dit filmpje verklaart dus ook waarom je eigenlijk niet een fiets af fabriek kan leveren. Een vakman moet hem nalopen. Zeker als je dit soort assemblage hebt waarbij de fiets van hand tot hand gaat en er niemand echt verantwoordelijk is voor het geheel. En dat zijn dus redenen waarom Santos of Idworx zoveel duurder zijn.
Daarom zie je bij VM en Veloretti ook die absurde uitval na levering. En dan heb je nog bij Gazelle dat de fabriek redelijk direct terugkoppeling kan krijgen... Succes als je een klacht hebt over een monteur die in Taiwan structureel fouten maakt.
Goedkoop is altijd duurkoop en soms kun je niet anders als je het niet ruim hebt, maar dan kun je het beste even doorsparen en een goede e-bike kopen.
Mijn Gazelle Ultimate c8+ belt was nu niet een bepaald goedkope e-bike en waarom investeer je dan zoveel geld in een fiets?
Je merkt aan alles dat het een robuuste e-bike is die gebouwd is op zijn taak. Geen krimp als je op standje turbo de dijk beteugeld en dan de wegligging die ook heel goed is. Het geheel ziet er robuusten toch simpel uit met hoge kwaliteit onderdelen. Dan nog de riem en een goede algehele afwerking. Met dit soort e-bikes kun je rustig op maximale snelheid doorfietsen. Wegligging als een tank.
De goedkope e-bikes (ook gehad vroeger) zijn minder op hun taak gebouwd. Er gaan al snel dingen kraken en piepen en de wegligging is een dweil. Ook hiermee kun je 25 km/h knallen, maar dan slijt deze wel zeer snel en als je op beide e-bikes mocht proefrijden dan weet ik wel welke keuze je zou maken.
De prijs is niet één enkel onderdeel, maar op zo'n budgetbike moet je echt op alles besparen. Dit gaat je hoe dan ook op ten duur geld kosten en met een goede e-bike ben je er nog niet. Hoe goed de fiets ook is, je hebt wel een FM nodig die ervoor wil zorgen. Deze trekt alles aan en mijn eerste beurt (500 km) was in mijn optiek niet nodig, maar er zaten wel wat spaken los in het voorwiel en als ik veel langer zou wachten dan waren ze losgekomen en dan mag je het hele wiel weer opnieuw gaan spaken en dat is niet nodig als je braaf elk half jaar de fiets laat nakijken. Af fabriek zijn de spaken nooit allemaal goed gespaakt want koude/hitte/trillingen doen ook wat met de spaakspanning. Een vakman in niet alleen in het begin nodig, maar voor de hele levensduur van de fiets. Voor zo'n duur exemplaar moet je wel zorgen en de lokale FM is dan een goed begin (al kost die meer dan de dozenschuivert).
Natuurlijk koop je wat je kunt betalen, maar het is geen auto en na de aanschafprijs kun je vele jaren vooruit en dat lijkt me ook veel waard.
Ik wil zelf een cowboy 3 testen maar kan weinig vinden online. Jammer dat cowboy geen showroom heeft. Weet jij hoe het zit met evt reparaties/onderhoud bij de cowboy?thunder68 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:02:
[...]
--Update—
Na veel online vergelijken en ervaringen oa in dit topic gelezen te hebben was ik al enthousiast geworden over de Cowboy. Het hele concept van urban City bike staat mij wel aan. De specs en de gebruikte techniek gaven mij de indruk dat dit een fijn fietsje is voor mijn gebruik (vooral stadsritjes en recreatief tot ca 25km). Dus moest er een proefrit komen; immers vertelt alleen eigen praktijkervaring pas of het echt bevalt.
Vanmorgen dus m’n proefrit gehad bij een Cowboy-ambassadeur in Rotterdam. Hartstikke fijne kerel die ruim de tijd neemt om alles uit te leggen over de fiets en de app voordat hij je op pad stuurt. (met zijn telefoon op het stuur, wat een vertrouwen in de mensheid!) De rit was bij het Kralingse bos/park, mooie omgeving (wel erg druk met lopers, wandelaars en fietsers; al gaf dat ook gelegenheid om wendbaarheid, remmen, optrekken te testen). Al met al onder de indruk van hoe het fietst, vooral de trapondersteuning via de krachtsensor werkt erg fijn en vlot; voor je het weet ben je op snelheid!
Alles lijkt te kloppen aan de fiets. Met mijn 1.74 was de ergonomie prima; al helpt het denk ik dat ik op m’n huidige hybride Koga ook al sportief zit; de houding is mij bekend en vind ik sowieso fijn. Zowel met als zonder ondersteuning gefietst en ook dat laatste is best goed te doen vind ik. De kracht van de motor is goed; dit was de Cowboy 4, die heeft sowieso meer kracht dan de 3 dus dat scheelt ook.
De rijbeleving heeft mij overtuigd, ik ga dus een Cowboy 3 bestellen. Waarom geen 4? Ondanks dat hij interessante verbeteringen heeft (sterkere motor, geïntegreerde houder/lader voor je telefoon, mooie bagagedrager en het verzet is net wat anders dan op de 3) vind ik het prijsverschil te groot. Ik ga voor een circular-model; nu even geduld tot eind februari tot hij geleverd wordt. Heb ik mooi tijd om opties zoals slot, ergon handvatten en standaard te bestellen.
Ik heb meerdere fietsen al getest (vanmoof, veloretti, tenways, gazelle) maar kan nog steeds geen keuze maken.
Ik zou een proefrit op een Cowboy zéker aanraden zodat je goed kunt vergelijken wat voor jou het beste bevalt. Je kunt online een afspraak inplannen via deze link: https://nl.cowboy.com/pages/test-ride je hebt de keuze uit verschillende steden waar ambassadeurs de testritten verzorgen. In NL zijn geen fysieke winkels dus doen ze dit op die manier. Persoonlijk vond ik het top: vriendelijke en enthousiaste mensen die alle tijd nemen voor je. Daarnaast voelt het als heel vrijblijvend en ervaarde ik geen druk om ook daadwerkelijk een Cowboy aan te schaffen.vorkenstein schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:02:
[...]
Ik wil zelf een cowboy 3 testen maar kan weinig vinden online. Jammer dat cowboy geen showroom heeft. Weet jij hoe het zit met evt reparaties/onderhoud bij de cowboy?
Ik heb meerdere fietsen al getest (vanmoof, veloretti, tenways, gazelle) maar kan nog steeds geen keuze maken.
Vwb service en onderhoud: de helpdesk schijnt vanuit de Cowboy-app goed bereikbaar te zijn en doen hun best je probleem zsm op te lossen. in garantietijd komt een monteur aan huis als er een monteur nodig is. Van wat ik gelezen heb zijn er ook door Cowboy gecertificeerde fietsenmakers die je kunnen helpen. Daarnaast zijn de gebruikte onderdelen- en techniek niet erg afwijkend en kunnen ook de niet gecertificeerde fietsenmakers je vaak helpen.
De keuze viel bij mij op cowboy vanwege:
-fijne manier van trapondersteuning
-achterwielaandrijving
-verwijderbare accu
-Carbon riem ipv ketting
-veel slijtageonderdelen zijn goed verkrijgbaar doordat ze van gerenommeerde merken zijn
-goede supportdesk
-prijs (zeker de Circular-modellen)
-looks
Hoop dat je hier wat aan hebt
Zoals het er nu naar uitziet kan ik binnenkort via de zaak een fiets leasen, ondanks dat ik graag auto mag rijden vind ik het ook zeker geen verkeerd idee om zo af en toe eens met de fiets naar het werk te gaan. Ook privé kan ik prima een nieuwe fiets gebruiken dus wil ik graag gebruik gaan maken van de geboden regeling.
Nu heb ik een aantal fietsen op het oog, het gaat voornamelijk om ''urban e bikes''.
De afstand naar het werk is ca. 12 kilometer, ik zal deze rit alleen met mooi weer maken en wanneer ik geen haast heb. De fiets hoeft dus geen racemonster te zijn, wel ben ik voorstander van een vrij actieve/sportieve houding op de fiets.
Onderstaande fietsen heb ik nu op de shortlist staan, ik ben benieuwd of de kenners hier mij verder kunnen helpen in het maken van een goede keuze.
https://www.veloretti.com...ace?variant=ace+graphite/
Ik vraag mij af hoe het zit met de service van Veloretti, ik kan weinig vinden over servicepunten. Ook lees ik her en der verhalen dat fietsenmakers niet zitten te wachten op dit soort fietsen die niet van een gerenommeerde leverancier (Gazelle/Sparta/Union/etc) komen. Klopt dit beeld? Deze vraag geldt overigens voor alle hierop volgende modellen ook.
https://nl.cowboy.com/cart#bike
Een welbekende producent met een eigen topic, op zich dus genoeg over te vinden. Ik lees veel mensen die het niet als een beperking ervaren dat de fiets slechts 1 versnelling heeft. Ik kan me voorstellen dat dit in de stad prima is maar voor woon-werk wat minder praktisch is, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
https://www.vanmoof.com/nl-NL/s5
Ook een bekende met een eigen topic, de betrouwbaarheidsissues zijn voor mij niet direct een heel groot probleem. Echter hoor ik wel veel verhalen over het (niet) voortbestaan van van Moof. Ik twijfel dus erg over deze fiets. Het design en de opties zijn wel erg gaaf in mijn ogen.
https://amplerbikes.com/nl-NL/e-bikes/axel
Een mooie fiets in dezelfde lijn als de overige modellen, ook hier loop ik vooral tegen de service aan en het ontbreken van een kettingkast. Is dit laatste in jullie ogen een probleem?
Nog een paar opmerkingen:
- Max budget is ca. €3.000,-
- Voorkeur urban maar andere suggesties welkom
- Actieradius 50 km is voldoende
Mocht ik nog interessante opties gemist hebben dan hoor ik dit uiteraard ook graag, ik hoop dat men mij hier een beetje verder kan helpen.
Nu heb ik een aantal fietsen op het oog, het gaat voornamelijk om ''urban e bikes''.
De afstand naar het werk is ca. 12 kilometer, ik zal deze rit alleen met mooi weer maken en wanneer ik geen haast heb. De fiets hoeft dus geen racemonster te zijn, wel ben ik voorstander van een vrij actieve/sportieve houding op de fiets.
Onderstaande fietsen heb ik nu op de shortlist staan, ik ben benieuwd of de kenners hier mij verder kunnen helpen in het maken van een goede keuze.
Ik vraag mij af hoe het zit met de service van Veloretti, ik kan weinig vinden over servicepunten. Ook lees ik her en der verhalen dat fietsenmakers niet zitten te wachten op dit soort fietsen die niet van een gerenommeerde leverancier (Gazelle/Sparta/Union/etc) komen. Klopt dit beeld? Deze vraag geldt overigens voor alle hierop volgende modellen ook.
Een welbekende producent met een eigen topic, op zich dus genoeg over te vinden. Ik lees veel mensen die het niet als een beperking ervaren dat de fiets slechts 1 versnelling heeft. Ik kan me voorstellen dat dit in de stad prima is maar voor woon-werk wat minder praktisch is, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Ook een bekende met een eigen topic, de betrouwbaarheidsissues zijn voor mij niet direct een heel groot probleem. Echter hoor ik wel veel verhalen over het (niet) voortbestaan van van Moof. Ik twijfel dus erg over deze fiets. Het design en de opties zijn wel erg gaaf in mijn ogen.
Een mooie fiets in dezelfde lijn als de overige modellen, ook hier loop ik vooral tegen de service aan en het ontbreken van een kettingkast. Is dit laatste in jullie ogen een probleem?
Mocht ik nog interessante opties gemist hebben dan hoor ik dit uiteraard ook graag, ik hoop dat men mij hier een beetje verder kan helpen.
[ Voor 3% gewijzigd door tomolino op 07-02-2023 14:36 ]
Voor dat budget kun je niks bij je lokale fietsenmaker(s) vinden dat aan je eisen voldoet? Dan zijn je zorgen over service namelijk ook meteen opgelost.tomolino schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:18:
Zoals het er nu naar uitziet kan ik binnenkort via de zaak een fiets leasen, ondanks dat ik graag auto mag rijden vind ik het ook zeker geen verkeerd idee om zo af en toe eens met de fiets naar het werk te gaan. Ook privé kan ik prima een nieuwe fiets gebruiken dus wil ik graag gebruik gaan maken van de geboden regeling.
Check voor wat betreft het leasen wel even hoe het zit met je woon-werk-reiskostenvergoeding. De belastingvrijstelling daarvan kan namelijk vervallen als je een fiets gaat leasen.
Ik vraag me af hoe je die merken kunt leasen. Welke leasemaatschappij gaat het om / kan dit bij jouw maatschappij?tomolino schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:18:
De vraag die je jezelf stelt bij de Veloretti geld voor al deze merken: deze merken werken niet met fietsenwinkels samen dus je bent afhankelijk van hun eigen service punten. Dat gaat niet altijd goed. Onderhoud is meestal inclusief bij lease, maar check even of dat onbeperkt is en dan is het nog vervelend als problemen vaker voorkomen of langer duren om op te lossen omdat je niet naar een fietsenwinkel kunt.
Wat dat betreft is de tip van Cortina wel een goede. Zij werken wel met fietsenwinkels.
Ik ga er vanuit dat mijn werkgever het allemaal zo regelt dat het binnen de Nederlandse wetgeving blijft, ik ben me ervan bewust dat er ook kosten voor mij aan zijn verbonden. Hoe het exact ingevuld wordt zullen we nog te horen krijgen.Wouda schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:33:
[...]
Wellicht dat je werkgever dat zo toepast, maar wettelijk gezien mag je geen reiskostenvergoeding ontvangen omdat je werkgever al voor de fiets betaalt. Ook al zou het volledige leasebedrag op je salaris ingehouden worden. Mocht je werkgever een bezoekje krijgen van de belastingdienst kun je alsnog gekort worden op je reiskostenvergoeding.
Vergeet ook niet dat je bijtelling moet betalen (al is dat niet veel). Dus als je salaris in moet leveren kan het nog wel eens voordeliger uitpakken om de fiets geheel zelf te betalen.
Bedankt voor de info m.b.t. de Ampler en de Cortina, hier ga ik eens induiken.neb0 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 17:27:
@tomolino Er zijn nog behoorlijk veel andere 'urban design' fietsen buiten die je noemde maar in vrijwel alle gevallen zijn het ''internetfietsen''. Ampler Axel vind ik ook een mooie fiets (zijn wel problemen met o.a. accu en display geweest en wellicht nog steeds. Zou ik even uitzoeken).
Deze is hier nog niet genoemd volgens mij: https://www.cortinafietsen.nl/page/modellen/e-lett
Wellicht geen A-merk maar dat geldt voor de meeste fietsen (en minder 'smart' dan de fietsen die je noemde). Wel een dealernetwerk.
Volgens mij zou het moeten gaan verlopen via https://www.lease-a-bike.nl/. Ik heb in ieder geval gezien dat Cowboy een lease optie is.Foxhill schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:03:
[...]
Ik vraag me af hoe je die merken kunt leasen. Welke leasemaatschappij gaat het om / kan dit bij jouw maatschappij?
De vraag die je jezelf stelt bij de Veloretti geld voor al deze merken: deze merken werken niet met fietsenwinkels samen dus je bent afhankelijk van hun eigen service punten. Dat gaat niet altijd goed. Onderhoud is meestal inclusief bij lease, maar check even of dat onbeperkt is en dan is het nog vervelend als problemen vaker voorkomen of langer duren om op te lossen omdat je niet naar een fietsenwinkel kunt.
Wat dat betreft is de tip van Cortina wel een goede. Zij werken wel met fietsenwinkels.
Nogmaals, de exacte invulling is nog niet bekend.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de fietsen van de Decathlon? Ik ben een beetje aan het kijken voor een e-bike, vind de Cowboy en Veloretti erg mooi alleen twijfel een beetje omdat dit toch online leveranciers zijn en Cowboy erg financieel moeilijk heeft. Decathlon biedt een zelfde soort fiets aan:
https://www.decathlon.nl/...0-hoog-frame/_/R-p-302307
Allemaal iets minder fancy maar oogt wel degelijk
Ik heb zelf nu een half jaar hun elektrische vouwfiets. Ik ben tevreden, je krijgt waarvoor je betaald (die van mij was 900, dus niet bar veel) . De kwaliteit van de fiets vind ik dikke prima, waarschijnlijk zal ik er minder lang mee kunnen doen dan een duurdere maar dat heb ik geaccepteerd.HansAnders07 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:46:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de fietsen van de Decathlon? Ik ben een beetje aan het kijken voor een e-bike, vind de Cowboy en Veloretti erg mooi alleen twijfel een beetje omdat dit toch online leveranciers zijn en Cowboy erg financieel moeilijk heeft. Decathlon biedt een zelfde soort fiets aan:
De fiets die jij op het oog hebt is natuurlijk veel duurder, ik zou persoonlijk voor dat budget kijken of je bij een FM wat kan krijgen.
Leuke fiets om te zien. Goed of slecht is allemaal relatief. Je krijgt in de basis waar je voor betaald.HansAnders07 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:46:
Misschien heb je hier iets aan. YouTube: Zo'n GROTE ACCU bij een budget-e-bike is ONGEKEND
Het blijft een soort van marketingvideo.
Zelf wellicht in een soortgelijke situatie gezeten. Ik kom van een Vanmoof S2, kwalitatief een drama en qua rij-eigenschappen ook niet super. Vervolgens ben ik gegaan voor een Specialiced Vado SL 5.0. Lijkt een mooie fiets, maar m.i. een te sportieve zit en de derailleur en ketting vergt onderhoud, wat mij tegen is gevallen in de praktijk.xmatzx schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:49:
Hi tweakers! Ik heb vele pagina's van dit topic door gelezen maar kom er niet goed uit. Ik wil een fiets gaan kopen maar zie door de bomen het bos niet meer...
Momenteel heb ik een Cowboy 4 te leen, prima fiets maar denk ik te klein voor mij. De fiets is erg sportief en een stuk relaxed fietsen vindt ik lastig erop. Het design van de fiets vindt ik dan wel weer klasse!
Ik ben eigen opzoek naar 1 plek waar ik veel kan testen en zien. Na mijn zoektocht via Google is dit nogal onmogelijk volgens mij.
Vandaag heb ik een testrit gedaan op een Gazelle ultimate C8+, voelde in die 5 minuten prima. Nadelen vind ik dat de lampen niet in het frame zitten. Het model ziet er wat "oud bolliger" uit.
Zelf ben ik 198cm lang en 90 kg zwaar, de fiets zou voornamelijk voor woon werk gebruikt worden (12km). kan iemand mij tips geven hoe ik de juiste fiets kan vinden? Mocht het relevant zijn mijn budget is 4500 euro.
Na een beetje heen en weer onderzoek kwam ik bij een Veloretti Ace uit, vooral vanwege de Enviolo Automatiq, fantastisch qua rij-eigenschappen m.i. Echter was ik bang weer in een Vanmoof- achtige situatie terecht te komen qua kwaliteit en service ellende. Toen kwam ik uit op de Dutch-ID Phantom S75 Automatic, een fiets die er mooi uit ziet, prettig fietst (niet te sportief) en met echte kwaliteitsonderdelen. Ik verwacht hem ergens in april te ontvangen. Kan niet wachten
Iedereen bedankt voor de reacties!
Erg fijn
Die Dutch ID had ik nog niet gezien, thanks! Die ga ik ook eens bekijken.
Zelf kwam ik ook de kalkhoff image 5.b move tegen, deze ga ik t weekend proberen
Erg fijn
Veloretti vind ik ook een mooie fiets, maar naar Amsterdam gaan voor een testrit is voor mij geen optie.TouchHD schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:53:
[...]
Zelf wellicht in een soortgelijke situatie gezeten. Ik kom van een Vanmoof S2, kwalitatief een drama en qua rij-eigenschappen ook niet super. Vervolgens ben ik gegaan voor een Specialiced Vado SL 5.0. Lijkt een mooie fiets, maar m.i. een te sportieve zit en de derailleur en ketting vergt onderhoud, wat mij tegen is gevallen in de praktijk.
Na een beetje heen en weer onderzoek kwam ik bij een Veloretti Ace uit, vooral vanwege de Enviolo Automatiq, fantastisch qua rij-eigenschappen m.i. Echter was ik bang weer in een Vanmoof- achtige situatie terecht te komen qua kwaliteit en service ellende. Toen kwam ik uit op de Dutch-ID Phantom S75 Automatic, een fiets die er mooi uit ziet, prettig fietst (niet te sportief) en met echte kwaliteitsonderdelen. Ik verwacht hem ergens in april te ontvangen. Kan niet wachten.
Zelf kwam ik ook de kalkhoff image 5.b move tegen, deze ga ik t weekend proberen
Ik ben zelf 2 meter en ben door veel lezen van hier uitgekomen bij VdV. Kwalitatieve fietsen voor een degelijke prijs maar bovenal een frame van 65" en verder persoonlijk samen te stellen op de dingen die ik belangrijk vindt. Goed zadel, verstelbaar stuur en batterij in frame.xmatzx schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 04:51:
Iedereen bedankt voor de reacties!
Erg fijn
[...]
Veloretti vind ik ook een mooie fiets, maar naar Amsterdam gaan voor een testrit is voor mij geen optie.
Grappig, hier ook al maar dan met de Cowboy 2 uit 2019 en daarna een order op een VanMoof A5 maar die reeds geannuleerd omdat ik niet twee keer voor het karretje gespannen wil worden.TouchHD schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:53:
[...]
Zelf wellicht in een soortgelijke situatie gezeten. Ik kom van een Vanmoof S2, kwalitatief een drama en qua rij-eigenschappen ook niet super. Vervolgens ben ik gegaan voor een Specialiced Vado SL 5.0. Lijkt een mooie fiets, maar m.i. een te sportieve zit en de derailleur en ketting vergt onderhoud, wat mij tegen is gevallen in de praktijk.
Na een beetje heen en weer onderzoek kwam ik bij een Veloretti Ace uit, vooral vanwege de Enviolo Automatiq, fantastisch qua rij-eigenschappen m.i. Echter was ik bang weer in een Vanmoof- achtige situatie terecht te komen qua kwaliteit en service ellende. Toen kwam ik uit op de Dutch-ID Phantom S75 Automatic, een fiets die er mooi uit ziet, prettig fietst (niet te sportief) en met echte kwaliteitsonderdelen. Ik verwacht hem ergens in april te ontvangen. Kan niet wachten.
Voor mij gaat het denk ik ook de Dutch ID worden, hoe langer ik onderzoek doe hoe meer ik achter een Nederlands merk met de juiste onderdelen sta (vooral waarmee ik bij de FM om de hoek langs kan).
Ben zeer benieuwd naar je Dutch ID! Ik ga kijken of ik er ook een proefrit mee kan maken in Amsterdam
Grappig, ik had de Veloretti Ace in juli 2021 besteld na het zien van de review van David van Bright. Maar toen de eerste mensen hun fiets binnen kregen waar van alles aan mankeerde heb ik m'n order geannuleerd.TouchHD schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:53:
[...]
Na een testrit op een Stella Morena Premium MDB FI Automatic verder gaan kijken en bij Dutch ID uitgekomen. Heb toen op de fabriek, die bij ons in het dorp staat, een proefrit gemaakt op een Phantom/Shadow met 65 Nm en 85 Nm motor. Maar gekozen voor de Dutch ID Phantom 85 Automatic in de kleur Slate Grey.
Rij nu sinds september 2021 op mijn Dutch ID en hij bevalt me nog steeds prima. Fietst heerlijk en vind 'm er nog steeds erg mooi uit zien.
David is geen reviewer maar een tel-sell gast die na 5 km fietsen zadelpijn heeft (hij kan letterlijk niet normaal fietsen). Als er iemand is die echt schaamteloos en zonder een greintje kennis onzin over ebikes rontoetert is hij het wel.Yosemite schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 00:32:
[...]
Grappig, ik had de Veloretti Ace in juli 2021 besteld na het zien van de review van David van Bright.
Als David iets goed vind kan je er vanuit gaan dat het troep is.
Je bent wel heel enthousiastJDFS schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:55:
Vandaag de Dutch ID Phantom S75 Automatic getest op de bonnefooi. Wat een heerlijke fiets zeg... Komende van een Cowboy/VM voelt alles zo premium aan en wat is zo'n boordcomputer 100 keer fijner dan alleen maar een app integratie. Het zit en voelt aan als een beest!
En dan die Enviolo Automatiq, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt maar wat voelt dat heerlijk. Schakelt mee en mijns inziens heel natuurlijk.
Is deze fiets overkill voor woon-werk in de stad, op dit moment 16 km (retour) en vanaf medio april 15 km inclusief mijn bijna dagelijkse ritjes naar de gym (waar ik nu vanuit werk langs kom maar straks niet)? Zo voelt het wel, maar dan heb ik in ieder geval een super betrouwbare fiets met de beste onderdelen en kan ik eindelijk eens die ritjes naar o.a. Kennemerland maken.
Daarnaast liet een medewerker mij ook de Bosch Smartphone Hub met wireless charging zien inclusief Bosch Flow. Dat zag er ook leuk uit.
En de koplamp, wat een lichtbundel komt daar uit zeg! Nu met m'n Cowboy zie ik in het donker soms slecht, deze lamp verblindde je overdag zelfs nog (volgens mij 150 Lux)
PS Cowboy was mijn eerste ervaring met een fiets wat geen oma fiets was
Ik denk dat ik wel weet wat mijn volgende fiets wordt
Op basis van mijn (en jouw) ervaring ben ik ervan overtuigd dat de markt uiteindelijk zal verschuiven naar een wat hoger marktsegment kwaliteitsfietsen. Uiteindelijk komt de consument erachter dat goedkoop, duurkoop is. En dat service om de hoek fijner is dat de fiets zelf in een kartonnen doos te stoppen en te versturen naar Amsterdam.
Al moet ik wel zeggen dat ik toch bijna had gekozen voor de Vanmoof S5 / Veloretti Ace. Mooie websites, eenvoudig bestelproces, aanbiedingen her en der + eenvoudige tuning van maximum snelheid. Emotioneel was ik overstag, gelukkig heeft m'n ratio de overhand gekregen.
[ Voor 15% gewijzigd door TouchHD op 04-03-2023 16:28 ]
Is dat een aanname of echt waar? Hij geeft vaak genoeg in video's aan dat hij een aantal dagen de fiets gebruikt. Dat het geen duurtest is, vind ik niet gek, dat zijn de meeste reviews niet. Als Autoweek een auto test dan testen ze 'm ook vrij kort en datzelfde geldt voor reviews van een nieuwe smartphone.Tommie12 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:43:
Hij test fietsen helemaal niet lang, hij doet een paar rondjes in de stad met de camera er bij en lult dan zijn kwartier vol.
Een verbruiksmeting heeft die nog nooit gedaan, nee, stel je voor, dan moet je die hele batterij leeg rijden, en dan duurt wel 50-90 km.
Op basis van een uitgebreide proefrit in een auto of op een fiets kan je zelf toch ook al een heel aardig beeld vormen.
Op basis van die review ben ik uiteindelijk wel bij een fiets met een Enviolo Automatiq uitgekomen, geen Veloretti, maar wel een Dutch ID en ik vind die Enviolo Automatiq nog steeds heerlijk fietsen.
Hij ‘geeft aan’….Yosemite schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:08:
[...]
Is dat een aanname of echt waar? Hij geeft vaak genoeg in video's aan dat hij een aantal dagen de fiets gebruikt. Dat het geen duurtest is, vind ik niet gek, dat zijn de meeste reviews niet. Als Autoweek een auto test dan testen ze 'm ook vrij kort en datzelfde geldt voor reviews van een nieuwe smartphone.
Op basis van een uitgebreide proefrit in een auto of op een fiets kan je zelf toch ook al een heel aardig beeld vormen.
Op basis van die review ben ik uiteindelijk wel bij een fiets met een Enviolo Automatiq uitgekomen, geen Veloretti, maar wel een Dutch ID en ik vind die Enviolo Automatiq nog steeds heerlijk fietsen.
Hoe verklaar je dat hij een Van Moof altijd test nog voor die door de eerste klant in ontvangst genomen is. En meestal is hij de eerste voor een nieuw VM model.
En dat je er ergens iets uit haalt… tja, dat mag ook wel eens.
Ik blijf stiekem met deze motor in het achterhoofd zitten, en open regelmatig eens de webpagina.Amrit schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:55:
[...]
Fazua is blijkbaar afgelopen zomer overgenomen door Porsche. Dus ruggegraat is er wel.
https://newsroom.porsche....ke-acquisition-28665.html
Er zijn ook wat Riese & Müller fietsen met een Fazua. Kostbaar, maar wel mooi.
Vind het wel mooi gebracht op de website. En ik weet het, een mooie marketing "blurb" ineenzetten kan iedereen, en zegt natuurlijk niets over het echte product. Maar ik kan me wel vinden in wat ze proberen te doen, namelijk
- kleiner maken van de unit (heb ik altijd al een voorliefde voor)
- visueel beter integreren in de fietsen
Vooral de looks kan ik zeker waarderen. Een ondersteunde fiets die er niet ondersteund uit ziet, heeft toch steeds een zekere x-factor. Ik ben de eerste om te betogen dat een fiets volledig een utilitair product is, en er als een tractor uit mag zien.
Maar als het wat eleganter kan, waarom ook niet? Soms wil het oog ook wat (getuige de grote aantallen Vanmoofs, cowboy, veloretti en andere internetfietsjes die verkocht worden). Als je looks kan combineren met een kwaliteitsproduct, met goede engineering, zoals wat ik voorzichtig verwacht van fazua, dan is dat zeker mooi meegenomen.
Ik zal eens rondkijken of er zo'n fazua fietsen in de buurt te testrijden zijn. Maar gezien de voornaamste afnemer voorlopig canyon blijkt te zijn, verwacht ik niets te vinden.
Design is wel een ding inderdaad. Veloretti zag ik wel voorbij komen maar nu ook even gecheckt. Hun Electric Ivy in dat zachte groen, erg mooie fiets.Amos_x schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 19:37:
[...]
Ik blijf stiekem met deze motor in het achterhoofd zitten, en open regelmatig eens de webpagina.
Vind het wel mooi gebracht op de website. En ik weet het, een mooie marketing "blurb" ineenzetten kan iedereen, en zegt natuurlijk niets over het echte product. Maar ik kan me wel vinden in wat ze proberen te doen, namelijk
- kleiner maken van de unit (heb ik altijd al een voorliefde voor)
- visueel beter integreren in de fietsen
Vooral de looks kan ik zeker waarderen. Een ondersteunde fiets die er niet ondersteund uit ziet, heeft toch steeds een zekere x-factor. Ik ben de eerste om te betogen dat een fiets volledig een utilitair product is, en er als een tractor uit mag zien.
Maar als het wat eleganter kan, waarom ook niet? Soms wil het oog ook wat (getuige de grote aantallen Vanmoofs, cowboy, veloretti en andere internetfietsjes die verkocht worden). Als je looks kan combineren met een kwaliteitsproduct, met goede engineering, zoals wat ik voorzichtig verwacht van fazua, dan is dat zeker mooi meegenomen.
Ik zal eens rondkijken of er zo'n fazua fietsen in de buurt te testrijden zijn. Maar gezien de voornaamste afnemer voorlopig canyon blijkt te zijn, verwacht ik niets te vinden.
Verder veel over geschreven vermoed ik. Soms denk ik dat het mooi zou zijn als een gevestigd merk zo’n fabrikant overneemt, en dan de hele keten van fietsenmakers etc beschikbaar komt. Maar wellicht dat dit soort e-commerce fabrikanten ook al teveel erfenis met zich meeslepen, en een te groot financieel risico zijn geworden. (totale aanname van mij)
Daarbij, zie ook de UBN 5 van R&M, de handschoen wordt opgepakt. Kwestie van tijd lijkt me.
Zelf neig ik nu sterk naar de Victoria eTouring 11.9, tip van Foxhill. Andere ‘slanke’ ebikes zijn afgevallen. VdV heeft een mooie Fazua variant, kan je ook een 60mm brede band nemen. Maar met ketting (kan ik mee leven) en géén enkele vorm van kettingbescherming, en dat is wel jammer.
Gisteren bij een fietsenmaker in de buurt geweest, die kan de Victoria bestellen. Binnenkort maar een knoop doorhakken om ik voor die fiets ga.
@Ruimzicht ik overweeg om de amsterdam GT te kopen maar vind er niet zo veel reviews over. bepaalde zaken waar je meer/minder tevreden over bent?
ik rij nu met een riese & muller cruiser, maar na 30.000 km is die wel stilaan op. ik heb vooral veel werk met mijn ketting, dus een riem zou ik heel fijn vinden. de enviolo die ik daarop heb vind ik super, dus wou ik deze graag opnieuw.
mijn kernselectie is daardoor een veloretti ace of een lekker amsterdam GT. ik keek ook naar een canyon procede:on 7 AL, maar dan wordt het snel duur (en misschien een net iets te sportieve zit). omdat de lekker een verstelbaar stuur heeft, hoop ik daar confortabeler mee te zijn - ik had graag eens een testrit gedaan, maar niet evident vanuit België.
graag hoor ik jou ervaringen, en eventueel ook wat foto's - afgaand op de foto's die ik online vind is de geometrie van de fiets al héél vaak veranderd, de buis met de batterij lijkt tegenwoordig bvb een stuk dikker. ik vind het moeilijk om in te schatten hoe de fiets er nu écht uit gaat zien...
ik rij nu met een riese & muller cruiser, maar na 30.000 km is die wel stilaan op. ik heb vooral veel werk met mijn ketting, dus een riem zou ik heel fijn vinden. de enviolo die ik daarop heb vind ik super, dus wou ik deze graag opnieuw.
mijn kernselectie is daardoor een veloretti ace of een lekker amsterdam GT. ik keek ook naar een canyon procede:on 7 AL, maar dan wordt het snel duur (en misschien een net iets te sportieve zit). omdat de lekker een verstelbaar stuur heeft, hoop ik daar confortabeler mee te zijn - ik had graag eens een testrit gedaan, maar niet evident vanuit België.
graag hoor ik jou ervaringen, en eventueel ook wat foto's - afgaand op de foto's die ik online vind is de geometrie van de fiets al héél vaak veranderd, de buis met de batterij lijkt tegenwoordig bvb een stuk dikker. ik vind het moeilijk om in te schatten hoe de fiets er nu écht uit gaat zien...
Kan je m niet (laten) ombouwen naar een riem?botn schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:43:
@Ruimzicht ik overweeg om de amsterdam GT te kopen maar vind er niet zo veel reviews over. bepaalde zaken waar je meer/minder tevreden over bent?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik zocht een fiets met min of meer "standaard" componenten die bovendien niet afhankelijk is van een app en met een hippe, mooie uitstraling. Zo belandde ik bij LekkerBikes. Het verhaal sprak me aan en de kleinschaligheid in de winkel (in Amsterdam) ook. Vriendelijke mensen die benadrukten dat klanttevredenheid erg belangrijk voor ze is. Ze willen een kwalitatief goede fiets leveren met componenten waar elke fietsenmaker mee overweg kan, tegen een eerlijke prijs. Verder rijdt de fiets gewoon erg goed, ik heb er geen enkel probleem mee gehad (behalve piepende remblokjes na een regenbui - daar moet ik nog iets mee). Verder is hij beschikbaar in verschillende frame maten, dat vond ik ook een pré: een Veloretti of een VanMoof passen niet bij mijn lengte van 1,90M. En hij ziet er goed uit, vind ik ook belangrijk. Ik heb de zwaardere accu er bij genomen, vooral om een reden die ik hier niet mag besprekenbotn schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:43:
De traploze versnellingsnaaf is erg prettig in gebruik en een groot voordeel t.o.v. de Amsterdam +.
De geometrie van de productiemodellen is volgens mij niet veranderd, maar ik snap wat je bedoelt. Ik vermoed dat ze op hun website een aantal foto's van prototypes of pre-productiemodellen hebben gebruikt, beetje rommelig maar het is een relatief klein bedrijf. De buis onder het zadel ik wat dikker dan op een aantal foto's te zien is, maar dat maakt hem juist wat robuuster om te zien.graag hoor ik jou ervaringen, en eventueel ook wat foto's - afgaand op de foto's die ik online vind is de geometrie van de fiets al héél vaak veranderd, de buis met de batterij lijkt tegenwoordig bvb een stuk dikker. ik vind het moeilijk om in te schatten hoe de fiets er nu écht uit gaat zien...
Hier een foto van mijn fiets (zadel staat nog niet optimaal):
:strip_exif()/f/image/613hk9z2Ot4hjF1cfdzIxK4z.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is dus het grotere 60cm frame. Ik heb het voorrek als optie (handig in de praktijk!), een ringslot voor de verzekering en een vouwslot omdat dat beter voelt in Amsterdam.
Recent heeft de GT een upgrade/facelift gehad, maar dat heeft geen grote gevolgen: cable management vanaf het stuur naar het frame is wat verbeterd en een andere koplamp volgens mij. Ik heb nog het model vóór de facelift. Het frame en accu zijn ongewijzigd.
Iemand vroeg wat sommige mensen tegen Bafang en Enviolo hebben en dat wordt hier nu door jou (@dennisfr goed uitgelegd
Nogmaals, Bafang, en zeker Enviolo zijn binnen hun segment/doelgroep gewoon prima producten. Het is voor mensen alleen heel lastig (onmogelijk, je moet het ervaren) om dit op papier te beoordelen. En dan is het verschil tussen Bafang en Bosch makkelijker uit te leggen dan iets abstracts als het rijgevoel van Enviolo.
En we komen zo toch weer een beetje terug op het wat conservatieve advies dat ik (en anderen) geven. Het prijsverschil tussen Bafang en Bosch is op dat punt voor mij gewoon niet groot genoeg om dan opeens een klein fietsmerk met beperkte support aan te raden.
Verder zullen mensen die me kennen weten dat ik niet zomaar kleine merken af fik, je zal mij niet snel iets slechts horen zeggen over Lekker (of Tenways), dan moet je het toch echt zo bont maken als VM/Veloretti.
Nogmaals, Bafang, en zeker Enviolo zijn binnen hun segment/doelgroep gewoon prima producten. Het is voor mensen alleen heel lastig (onmogelijk, je moet het ervaren) om dit op papier te beoordelen. En dan is het verschil tussen Bafang en Bosch makkelijker uit te leggen dan iets abstracts als het rijgevoel van Enviolo.
En we komen zo toch weer een beetje terug op het wat conservatieve advies dat ik (en anderen) geven. Het prijsverschil tussen Bafang en Bosch is op dat punt voor mij gewoon niet groot genoeg om dan opeens een klein fietsmerk met beperkte support aan te raden.
Verder zullen mensen die me kennen weten dat ik niet zomaar kleine merken af fik, je zal mij niet snel iets slechts horen zeggen over Lekker (of Tenways), dan moet je het toch echt zo bont maken als VM/Veloretti.
[ Voor 13% gewijzigd door roffeltjes op 19-03-2023 11:33 ]
ondertussen toch de Canyon Precede:on 7 AL besteld, via een outlet deal op het model van 2022
https://www.canyon.com/nl...ar_2914_pv_rahmenfarbe=GD
Bosch Performance motor, Gates CDX riem, Enviolo trekking naaf (met 380° bereik ipv 310° bij bvb de Veloretti Ace), ...
3350€ voor XL model met 625Wh batterij incl verzending
Bosch Performance motor, Gates CDX riem, Enviolo trekking naaf (met 380° bereik ipv 310° bij bvb de Veloretti Ace), ...
Dit is echt een héél goede aanbieding! Dergelijk pakket vind je nergens anders voor die prijs.botn schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:01:
ondertussen toch de Canyon Precede:on 7 AL besteld, via een outlet deal op het model van 2022
Wauw! Mooie fiets en mooie prijs. Ik twijfel of ik hem nu niet ook bestel...botn schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:01:
Ik neem aan dat je 380% en 310% bedoelt, en niet 380° en 310°.botn schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:01:
Even een sanity check. Ik ben op zoek naar een fiets voor woon/ werk verkeer 10km enkele reis. Ik prefereer een fiets met relatief weinig onderhoud en weinig gadgets/ poespas. Merken als VanMoof, Cowboy en Veloretti zijn voor mij dus een dikke no go. Mijn vrouw heeft namelijk een maandagmorgen VanMoof x3 gehad met gruwelijk slechte aftersales dat ik die lijdensweg niet nog eens wil meemaken.
Nu is mijn oog gevallen op een Tenways CG600pro. De fiets tikt voor mij een aantal vinkjes aan zoals de aandrijving met riem, simpele elektronica en betrekkelijk goed dealernetwerk voor als je onderhoud/ pech hebt, sportief uiterlijk en toch ook utilitair.
De Comate e-bikes heb ik ook gevonden maar vooralsnog is dit Indiegogo project en behalve een toezegging na geen dealernetwerk.
Daarnaast ook een Cortina e-Blau gezien, die voor mij ook veel vinkjes zet. Alleen het merk doet me niet direct wat, ze staan bijvoorbeeld bij mij niet echt bekend als het gaat om degelijke fietsen.
Zijn er binnen mijn budget van max €3000 (liever richting €2000) nog fietsen die ik over het hoofd heb gezien? Specifieke categorie: riem, weinig elektronische poespas en sportief, okay dealernetwerk.
Nu is mijn oog gevallen op een Tenways CG600pro. De fiets tikt voor mij een aantal vinkjes aan zoals de aandrijving met riem, simpele elektronica en betrekkelijk goed dealernetwerk voor als je onderhoud/ pech hebt, sportief uiterlijk en toch ook utilitair.
De Comate e-bikes heb ik ook gevonden maar vooralsnog is dit Indiegogo project en behalve een toezegging na geen dealernetwerk.
Daarnaast ook een Cortina e-Blau gezien, die voor mij ook veel vinkjes zet. Alleen het merk doet me niet direct wat, ze staan bijvoorbeeld bij mij niet echt bekend als het gaat om degelijke fietsen.
Zijn er binnen mijn budget van max €3000 (liever richting €2000) nog fietsen die ik over het hoofd heb gezien? Specifieke categorie: riem, weinig elektronische poespas en sportief, okay dealernetwerk.
Ik pretendeer niet de hele markt te kennen, maar de Tenways lijkt me een goede keuze in dat budget als je weet waar je terecht kan in geval van een probleem.Miki schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 11:48:
Even een sanity check. Ik ben op zoek naar een fiets voor woon/ werk verkeer 10km enkele reis. Ik prefereer een fiets met relatief weinig onderhoud en weinig gadgets/ poespas. Merken als VanMoof, Cowboy en Veloretti zijn voor mij dus een dikke no go. Mijn vrouw heeft namelijk een maandagmorgen VanMoof x3 gehad met gruwelijk slechte aftersales dat ik die lijdensweg niet nog eens wil meemaken.
Ik zit in hetzelfde schuitje, met name doordat de traditionele merken geen aantrekkelijk model hebben en de hippe merken (VanMoof, Cowboy en Veloretti) hun kwaliteit en service niet op orde hebben.iApp schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 23:31:
Het verbaast me dat zoveel e-bikes in het dure segment nog steeds een Nexus 8 hebben i.p.v. Alfine 11 of traploze naaf.
Ik wil mijn VanMoof inruilen tegen een sportieve e-bike van max. 3.000€. Kan geen goed alternatief vinden dat gebruik maakt van degelijke onderdelen. De Cowboy en Tenways zijn 't 'm niet.
Toch zou ik je aanraden om de Tenways CG600PRO eens proef te rijden als je de mogelijkheid hebt. Ik ga de fiets zeer waarschijnlijk niet kopen maar ik was wel enorm verrast door de rijervaring.
Goedendag,
Ik heb zo'n 1.5 jaar geleden hier mijn bevindingen gepost van testritten op de VM S3, Veloretti Ace en de Lekkerbikes Amsterdam + en GT modellen.
Uiteindelijk voor de VM S3 gekozen, en daar heb ik ca 2000km op gefietst. Niet al te veel problemen, 1x defecte accu vervangen onder garantie. Alleen laatst sneuvelde bij mij ook de beruchte e-shifter en toen ik een afspraak wilde maken voor vervanging kreeg ik te horen (zoals vele anderen momenteel, het regent klachten op internet elke dag hierover) dat VM geen e-shifters (meer) op voorraad heeft voor de S3; kon dus geen afspraak maken en ook geen zicht op een levertermijn of reparatie......sta je dan.
Dus ik heb via via een nieuwe e-shifter kunnen kopen van een vriendelijke mede VM rijder die er 1 overhad. Deze gemonteerd en kon weer fietsen. Maar voor hoe lang ? Voor mij zijn er te veel signalen dat VM het niet gaat redden, geen onderdelen, lange levertijden, service centers sluiten wereldwijd, idiote prijsverhogingen. zelfs bright is van hun geloof af gestapt en raadt VM af. veelzeggend ....
Uiteindelijk dus mijn goed werkende VM S3 verkocht, is nu nog een redelijk courante fiets op de markt, bestelde S3/S4/S5 levertijden zijn nog steeds drama... dat helpt als je tweedehands verkoopt , maar ojee als ze failliet gaan .....
Dus weer terug bij de Amsterdam GT van Lekkerbikes.
Ook nog even naar de Veloretti Ace 2 gekeken maar die vind ik echt te zwaar worden, en ook Veloretti is niet geheel vrij van issues...
De GT werd vandaag keurig afgeleverd binnen afgesproken tijdwindow van 30minuten thuis,
Vanmiddag uitgepakt en in elkaar gezet. 20 minuten werk. Mooi in Concrete blue, een soort van grijs/blauw in contrast met zwarte wielen, spatborden, voordrager en stuur.
Ziet er allemaal zeer stevig en robuust uit.
Met goede componenten:
- gates riem
- enviolo traploze naaf
- bafang M420 middenmotor, 85Nm, met krachtsensor
- uitneembare 630Wh accu
- tektro hydraulische schijfremmen
- zoom verstelbare stuurpen en stuur
- litemove SE-150 voorlicht
- liteskin zadelpen met Led verlichting
- VP 565 aluminium pedalen
- WTB Riddler 45Cx700 banden
- Abus ringslot
- zadel ben ik nog niet achter.
Dus voor onderhoud en reparatie (na 2 jaar garantie) gewoon naar de fietsenmaker in dorp.
Mis de VM nog wel een beetje (boostknop), maar deze Amsterdam GT gaat zeker snel wennen :-)
In ieder geval ook een meer natuurlijkere trapondersteuning met de krachtsensor, en standje 5 is net zo krachtig als de VM boostknop lijkt het wel.
EIgenlijk is stand 1-2 al meer dan voldoende voor dagelijks gebruik. en zelfs zonder trapondersteuning fietst de Amsterdam GT opvallend licht en werkt ook de enviolo naaf prima.
Ook handig is dat je kan "terugschakelen" (Traploos, door aan handvat te draaien) als je stilstaat bij een stoplicht.
Framemaat 56, had ook 60 kunnen nemen met mijn 1.83m, echter vind de 56 er wat sportiever uit zien met aflopende bovenbuis, het achterlicht is ook beter zichtbaar in de zadelpen met zadel omhoog en mijn dochters kunnen er nu ook mee weg
Zin om te gaan fietsen. moet even ophouden met regenen ......
:strip_exif()/f/image/6XHGBq04dSctjFc61KB5yYFc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb zo'n 1.5 jaar geleden hier mijn bevindingen gepost van testritten op de VM S3, Veloretti Ace en de Lekkerbikes Amsterdam + en GT modellen.
Uiteindelijk voor de VM S3 gekozen, en daar heb ik ca 2000km op gefietst. Niet al te veel problemen, 1x defecte accu vervangen onder garantie. Alleen laatst sneuvelde bij mij ook de beruchte e-shifter en toen ik een afspraak wilde maken voor vervanging kreeg ik te horen (zoals vele anderen momenteel, het regent klachten op internet elke dag hierover) dat VM geen e-shifters (meer) op voorraad heeft voor de S3; kon dus geen afspraak maken en ook geen zicht op een levertermijn of reparatie......sta je dan.
Dus ik heb via via een nieuwe e-shifter kunnen kopen van een vriendelijke mede VM rijder die er 1 overhad. Deze gemonteerd en kon weer fietsen. Maar voor hoe lang ? Voor mij zijn er te veel signalen dat VM het niet gaat redden, geen onderdelen, lange levertijden, service centers sluiten wereldwijd, idiote prijsverhogingen. zelfs bright is van hun geloof af gestapt en raadt VM af. veelzeggend ....
Uiteindelijk dus mijn goed werkende VM S3 verkocht, is nu nog een redelijk courante fiets op de markt, bestelde S3/S4/S5 levertijden zijn nog steeds drama... dat helpt als je tweedehands verkoopt , maar ojee als ze failliet gaan .....
Dus weer terug bij de Amsterdam GT van Lekkerbikes.
Ook nog even naar de Veloretti Ace 2 gekeken maar die vind ik echt te zwaar worden, en ook Veloretti is niet geheel vrij van issues...
De GT werd vandaag keurig afgeleverd binnen afgesproken tijdwindow van 30minuten thuis,
Vanmiddag uitgepakt en in elkaar gezet. 20 minuten werk. Mooi in Concrete blue, een soort van grijs/blauw in contrast met zwarte wielen, spatborden, voordrager en stuur.
Ziet er allemaal zeer stevig en robuust uit.
Met goede componenten:
- gates riem
- enviolo traploze naaf
- bafang M420 middenmotor, 85Nm, met krachtsensor
- uitneembare 630Wh accu
- tektro hydraulische schijfremmen
- zoom verstelbare stuurpen en stuur
- litemove SE-150 voorlicht
- liteskin zadelpen met Led verlichting
- VP 565 aluminium pedalen
- WTB Riddler 45Cx700 banden
- Abus ringslot
- zadel ben ik nog niet achter.
Dus voor onderhoud en reparatie (na 2 jaar garantie) gewoon naar de fietsenmaker in dorp.
Mis de VM nog wel een beetje (boostknop), maar deze Amsterdam GT gaat zeker snel wennen :-)
In ieder geval ook een meer natuurlijkere trapondersteuning met de krachtsensor, en standje 5 is net zo krachtig als de VM boostknop lijkt het wel.
EIgenlijk is stand 1-2 al meer dan voldoende voor dagelijks gebruik. en zelfs zonder trapondersteuning fietst de Amsterdam GT opvallend licht en werkt ook de enviolo naaf prima.
Ook handig is dat je kan "terugschakelen" (Traploos, door aan handvat te draaien) als je stilstaat bij een stoplicht.
Framemaat 56, had ook 60 kunnen nemen met mijn 1.83m, echter vind de 56 er wat sportiever uit zien met aflopende bovenbuis, het achterlicht is ook beter zichtbaar in de zadelpen met zadel omhoog en mijn dochters kunnen er nu ook mee weg
Zin om te gaan fietsen. moet even ophouden met regenen ......
:strip_exif()/f/image/6XHGBq04dSctjFc61KB5yYFc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door sky_walker op 22-06-2023 19:33 ]
Tips nodig van fietsende tweakers; ik zoek een nieuwe electrische fiets, wil graag een modern uitziende ‘luxe’ fiets.
Minimaal 50km range op meer dan standje 1 ondersteuning.
Een beetje rechtop zitten vind ik wel fijn.
Mijn overwegingen tot nu toe:
1) Tenways CGO800S
Fietst heel fijn en soepel, goede houding, betaalbaar, 374 Wh accu maar ze hebben ook een powerbank als optie, betaalbaar.
2) Veloretti Ace 1
Tweedehands, fietst lekker, niet zo soepel als de Tenways, wel auto-versnellingen. Lees problemen met cadans instellingen. €2000
3) Veloretti Ivy 2
Moderne features, auto-versnellingen, stuur misschien te verhogen met ring ertussen, grote accu, standaard onderdelen qua reparatie, voorrekje, wel duur! (Proefrit geplanned)
4) Cowboy 4ST
Modern, stuur niet te verhogen, geen reparateur in de buurt, kleine accu.
5) Lekker Amsterdam GT
Modern maar niet zoveel features, goede zithouding, grote accu, helaas wel zelf schakelen, wel voorrekje. (Proefrit geplanned)
6) Van Moof A5
Modernste, maar ik lees alleen maar drama verhalen qua reparaties, onzekere toekomst bedrijf. Schijnt wel heel lekker te fietsen. Enige fiets met telefoonlader ingebouwd. (Vanmiddag proefrit, toch benieuwd als vergelijking)
Qua top snelheid: Bafang
, Tenways valt helaas af.
Iemand nog tips welke fietsen ik mis?
Ik woon niet in de randstad, ik wil dus een fiets die bij een normale fietsenmaker te repareren/onderhouden is.
Houd niet van alleen rotatiesensor, dus wil wel een torque sensor. En waarom hebben al die fietsen niet eens een usb poortje om je telefoon mee op te laden?
Budget: max €3500, liever minder.
Ps: man wat fietst die Tenways lekker.
Minimaal 50km range op meer dan standje 1 ondersteuning.
Een beetje rechtop zitten vind ik wel fijn.
Mijn overwegingen tot nu toe:
1) Tenways CGO800S
Fietst heel fijn en soepel, goede houding, betaalbaar, 374 Wh accu maar ze hebben ook een powerbank als optie, betaalbaar.
2) Veloretti Ace 1
Tweedehands, fietst lekker, niet zo soepel als de Tenways, wel auto-versnellingen. Lees problemen met cadans instellingen. €2000
3) Veloretti Ivy 2
Moderne features, auto-versnellingen, stuur misschien te verhogen met ring ertussen, grote accu, standaard onderdelen qua reparatie, voorrekje, wel duur! (Proefrit geplanned)
4) Cowboy 4ST
Modern, stuur niet te verhogen, geen reparateur in de buurt, kleine accu.
5) Lekker Amsterdam GT
Modern maar niet zoveel features, goede zithouding, grote accu, helaas wel zelf schakelen, wel voorrekje. (Proefrit geplanned)
6) Van Moof A5
Modernste, maar ik lees alleen maar drama verhalen qua reparaties, onzekere toekomst bedrijf. Schijnt wel heel lekker te fietsen. Enige fiets met telefoonlader ingebouwd. (Vanmiddag proefrit, toch benieuwd als vergelijking)
Qua top snelheid: Bafang
Iemand nog tips welke fietsen ik mis?
Ik woon niet in de randstad, ik wil dus een fiets die bij een normale fietsenmaker te repareren/onderhouden is.
Houd niet van alleen rotatiesensor, dus wil wel een torque sensor. En waarom hebben al die fietsen niet eens een usb poortje om je telefoon mee op te laden?
Ps: man wat fietst die Tenways lekker.
[ Voor 8% gewijzigd door Impstoker op 24-06-2023 10:48 ]
Je wil een luxe fiets en komt met een lijstje van bottom-of the-barrel tot goedkope middenklasse (genereus). Dat gaat dus niet lukken.Impstoker schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:43:
Tips nodig van fietsende tweakers; ik zoek een nieuwe electrische fiets, wil graag een modern uitziende ‘luxe’ fiets.
1. Tenways is voor een goedkope ebike vermoedelijk de beste keus, ze hebben een dealernetwerk en de fiets is lekker simpel. Prijs klopt ook. Nadeel is de uiterst beperkte maatvoering (trek minimaal 10cm af van zowel de boven als ondegrens die de fabrikant aangeeft).
2/3.Veloretti: Support is een issue. Het concept gaat als businessmodel niet werken op de langere termijn.
4. Zie Veloretti.
5. Lekker is een zaak uit Amsterdam, dus als je support wil moet je terug naar de winkel.
6. VM staat op omvallen, zelfs de fanatici in de Tweakersdraad zijn nu tot de conclusie gekomen dat het schip al gezonken is.
Behalve Tenways zijn dit allemaal fietsen met een matige tot afgrijselijke prijs-kwaliteitsverhouding.
Ik val altijd in herhaling, maar ga eerst eens bij een fietsenmaker in de buurt kijken wat ze kunnen leveren en kijk of daar iets van je gading bij zit. En dan niet zo'n FM die al tot half Augustus vol schijnt te zitten met reparaties (belachelijk....).
Om toch wat te sturen op je uiterlijk wensen:
- Rabeneick is wellicht een optie voor een dealer in de buurt.
- Velo de Ville is luxe maar dan wordt het budgetair krap. Aan de andere kant is de prijs-kwalitiet veel beter dan bij de drama merken waar jij naar kijkt.
- Cube heeft sportieve modellen, qua prijskwaliteit (zeker in hun goedkopere gamma) erg sterk.
Als er echt geen goede dealer in je buurt zit en je post-order wil doen blijft dan nog Canyon over. Mooie, moderne fietsen, waarbij support aanzienlijk beter geregeld is dan de merken die je op het oog hebt.
Tot slot: Ik weet dat ik extreem negatief ben over de merken die weer genoemd worden, maar ik probeer met recht goed advies te geven. De werkelijkheid lijkt me helaas ook gelijk te geven
[ Voor 7% gewijzigd door roffeltjes op 25-06-2023 12:17 ]
Hey, ik weet niet waarom je zo boos doet, want ik heb je andere posts niet gezien, maar dankjewel voor je lijstje en suggesties.roffeltjes schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:12:
[...]
Je wil een luxe fiets en komt met een lijstje van bottom-of the-barrel tot goedkope middenklasse (genereus). Dat gaat dus niet lukken.
1. Tenways is voor een goedkope ebike vermoedelijk de beste keus, ze hebben een dealernetwerk en de fiets is lekker simpel. Prijs klopt ook. Nadeel is de uiterst beperkte maatvoering (trek minimaal 10cm af van zowel de boven als ondegrens die de fabrikant aangeeft).
2/3.Veloretti: Support is een issue. Het concept gaat als businessmodel niet werken op de langere termijn.
4. Zie Veloretti.
5. Lekker is een zaak uit Amsterdam, dus als je support wil moet je terug naar de winkel.
6. VM staat op omvallen, zelfs de fanatici in de Tweakersdraad zijn nu tot de conclusie gekomen dat het schip al gezonken is.
Behalve Tenways zijn dit allemaal fietsen met een matige tot afgrijselijke prijs-kwaliteitsverhouding.
Ik val altijd in herhaling, maar ga eerst eens bij een fietsenmaker in de buurt kijken wat ze kunnen leveren en kijk of daar iets van je gading bij zit. En dan niet zo'n FM die al tot half Augustus vol schijnt te zitten met reparaties (belachelijk....).
Om toch wat te sturen op je uiterlijk wensen:
- Rabeneick is wellicht een optie voor een dealer in de buurt.
- Velo de Ville is luxe maar dan wordt het budgetair krap. Aan de andere kant is de prijs-kwalitiet veel beter dan bij de drama merken waar jij naar kijkt.
- Cube heeft sportieve modellen, qua prijskwaliteit (zeker in hun goedkopere gamma) erg sterk.
Als er echt geen goede dealer in je buurt zit en je post-order wil doen blijft dan nog Canyon over. Mooie, moderne fietsen, waarbij support aanzienlijk beter geregeld is dan de merken die je op het oog hebt.
Tot slot: Ik weet dat ik extreem negatief ben over de merken die weer genoemd worden, maar ik probeer met recht goed advies te geven. De werkelijkheid lijkt me helaas ook gelijk te geven
Wellicht had ik beter moderne/tech fietsen kunnen zeggen ipv luxe. Ik ervaar een 24 speed derailleur namelijk niet als luxe maar alleen maar als onnodig en onhandig.
Ik vind de single speed fiets zoals Tenways, en de automatische versnelling van VanMoof en Veloretti echt lekker fietsen.
Ik begrijp je waarschuwing wel denk ik, het zijn fietsen met kwalitatief niet de beste onderdelen en wel een flink prijskaartje. Veel hype en hippe (onnodig features, zoals een elektronische bel haha)
Maar toch val ik daar schijnbaar voor, ik vind de fietsen mooier, ze voelen moderner en simpeler.
Ik heb nog nooit op een fiets boven de €4000 gefietst, dat zal ongetwijfeld ook heel fijn fietsen, maar als ik die merken bekijk die jij suggereert dan zit er weinig tussen als ik geen zin heb om veel heen en weer te schakelen en een ketting te smeren.
Ben ik (en veel van de hippe fietskopers) koppig? Ja denk 't wel. Heb jij gelijk over de kwaliteit? Ja denk 't wel.
Ik probeer te voorkomen dat je een paar duizend euro wegsmijt. Denk daar even goed over na in plaats van aan te nemen dat ik vijandig ben. En dat is niet dramatisch, kijk naar de VM draad en ga daarna kijken naar de parallellen in de Veloretti en Cowboy draadjes.Impstoker schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:54:
[...]
Hey, ik weet niet waarom je zo boos doet, want ik heb je andere posts niet gezien, maar dankjewel voor je lijstje en suggesties.
Rabeneick en Cube zijn niet duur. Bovendien heeft Rabeneick gewoon singlesspeed modellen. Neem even de moeite om de links even rustig te bekijken. Zelfs VdV met Enviolo TR is 3250,-Ik heb nog nooit op een fiets boven de €4000 gefietst, dat zal ongetwijfeld ook heel fijn fietsen, maar als ik die merken bekijk die jij suggereert dan zit er weinig tussen als ik geen zin heb om veel heen en weer te schakelen en een ketting te smeren.
Mijn VdV full custom (met riem) was ongeveer 3250,- (pre inflatie, dat wel), nu twee jaar verder en de kosten: 3 paar remblokjes en een paar korte checkups (twee gratis, eentje 25,-) waarbij ik langskwam, boodschapje ging doen en de fiets weer (gepoetst en wel) meekreeg.
Betreft ketting, met een gesloten kettingkast smeer je nauwelijks (alleen als hij knarst pruts je er een drupje olie in). Liever een fiets met ketting van een goed merk met een goede dealer dan een prutsfiets met riem warbij je elke keer voor storingen hem weken kwijt ben
Kijk eens in de VM draad voor wat er is gebeurd. Ga daarna naar de Veloretti draad en kijk naar de overeenkomsten. Veloretti is nu van Pon, dus wellicht komt het goed, maar het zijn op die manier erg dure en frustrerende fietsen.Ben ik (en veel van de hippe fietskopers) koppig? Ja denk 't wel. Heb jij gelijk over de kwaliteit? Ja denk 't wel.
FTFYroffeltjes schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:53:
[...]
Veloretti is nu van Pon, dus wellicht komt het dat komt nooit meer goed, [..]
Serieus, Pon is een boevenbende van de bovenste plank.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Ik ben in de markt voor iets waar ik geen verstand van heb en ook niet echt wil hebben 🙈 een electrische fiets.
Budget 2500-3000 euro
(Goedkoper mag altijd)
Gebruik is echt recreatief (kinderopvang , stad etc) enkele keren per week.
De reden is mijn dochter die nu nog voorop zit en denk over jaar achterop; hier moet de fiets dus geschikt voor zijn.
Ik hoop er zolang mee te doen tot die uit elkaar valt 🙈 of in ieder geval 6-7 jaar.
Ik dacht aan een accu upgrade zodat bij degradatie je ook na x jaar nog een prima actieradius hebt.
Midden of achterwiel motor.
Geen stang / lage instap zodat mijn vrouw er evt ook op kan fietsen en daar komt het compromis, voor mijn staat het zadel dan eigenlijk te laag; nu las ik het eea (vooral bij MTB) over verstelbare zadelpennen is dat nog iets of echt kansloos ?
Een soort “tussenin” framemaat kan dus handig zijn
Geen “van moov” hype.. die vaker stuk is, ik wil een gewoon slot. En niet diefstal gevoelig(dus hip hoeft niet)
Iemand een goede tip die ik moet bekijken?
Nice to have is geen accu onder de bagagedrager.
(Laden kan met fiets en al in de garage)
Ik kwam nu uit bij
Gazelle Grenoble C8 HMB 2021
Trek District+ 8 2022 (wat duurder wel “mooi”)
Cortina E-Nite N8 M 2022
Veloretti Ivy Two
Union E-Fast N7 2022 (Goedkoper)
Budget 2500-3000 euro
(Goedkoper mag altijd)
De reden is mijn dochter die nu nog voorop zit en denk over jaar achterop; hier moet de fiets dus geschikt voor zijn.
Ik hoop er zolang mee te doen tot die uit elkaar valt 🙈 of in ieder geval 6-7 jaar.
Ik dacht aan een accu upgrade zodat bij degradatie je ook na x jaar nog een prima actieradius hebt.
Geen stang / lage instap zodat mijn vrouw er evt ook op kan fietsen en daar komt het compromis, voor mijn staat het zadel dan eigenlijk te laag; nu las ik het eea (vooral bij MTB) over verstelbare zadelpennen is dat nog iets of echt kansloos ?
Geen “van moov” hype.. die vaker stuk is, ik wil een gewoon slot. En niet diefstal gevoelig(dus hip hoeft niet)
Ik kwam nu uit bij
Cortina E-Nite N8 M 2022
Veloretti Ivy Two
[ Voor 16% gewijzigd door wd200 op 03-07-2023 22:21 ]
Even een korte vraag, zijn al deze fietsen geschikt voor een bepaald gewicht achterop? Als ik aan de Grenoble denk zou ik zeggen van niet (zelf een testrit op gemaakt). Is het dan niet handiger om naar een elektrische ‘moederfiets’ te kijken. Of fietsen die met het idee van iemand achterop gemaakt zijn?wd200 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:06:
Ik ben in de markt voor iets waar ik geen verstand van heb en ook niet echt wil hebben 🙈 een electrische fiets.
Budget 2500-3000 euro
(Goedkoper mag altijd)
Ik kwam nu uit bij
Cortina E-Nite N8 M 2022
Veloretti Ivy Two
Mijn advies is in ieder geval naar een lokale verkoper te gaan en even te testrijden op fietsen waarvan zij zeggen dat er iemand achterop kan en dat het daar echt stevig genoeg voor is. Persoonlijk zou ik dat bij de Grenoble niet doen, ik vond hem sowieso voor die prijs op alle vlakken een beetje matig aanvoelen qua stevigheid, maar ligt misschien aan mij (kan er even niks over vinden). Je kunt uren staren naar fietsen online, maar als je dan vervolgens in de winkel komt zie/voel je razendsnel of het daar geschikt voor is of niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Poumelie op 04-07-2023 07:21 ]
Ik zou niet zelf gaan lopen klooien, maar gewoon contact opnemen met de verkoper (Veloretti?). Daar heb je tenslotte garantie voor.sonnypiek schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:12:
goedemorgen,
ik leg em ook even hier neer, wellicht zijn er hier meer gebruikers van het enviolo systeem:
Hi all,
Gisteren de Ace 2 geleverd gekregen en direct in elkaar gezet.
Gister even 10 minuutjes geprobeerd fietste prima. Daarna aantal firmware-updates gedaan.
Net even iets langer gefietst en erachter gekomen dat er een vreemde tik uit de enviolo komt.
Iemand een idee wat dat kan zijn?
Heb er een filmpje van gemaakt en bijgevoegd als wetransfer link:
https://we.tl/t-SOzzQgovcR
Heb de enviolo al geprobeerd opnieuw te kalibreren in de app. Helaas geen effect
Dank voor je snelle reactie!B64 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:26:
[...]
Ik zou niet zelf gaan lopen klooien, maar gewoon contact opnemen met de verkoper (Veloretti?). Daar heb je tenslotte garantie voor.
Uiteraard vraag ik morgen ook even bij Veloretti na.p
Dank voor je post!
Zelf was ik aan het kijken voor een Veloretti Ace of Ivy, maar vanwege dat levering in de buurt lastig is, of vooral afterservice ben ik ook naar een Shadow gaan kijken. Heb gereden op de Phantom met 85nm motor en dat was echt wel heerlijk.
Omdat ik deze kan leasen via werk en de Veloretti zo zou aankopen komt de TCO eigenlijk heel dicht bij elkaar te liggen.
Vandaag een uitvraag gedaan voor definitieve leaseprijs van de Shadows s85.
@Tolot: Welke accu heb je en hoe ver kan je daarmee rijden? (snap dat het gebruik afhankelijk is)
[ Voor 8% gewijzigd door sNielz123 op 23-08-2023 18:25 ]
sNielz123 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:04:
[...]
Ik heb de 625wH accu. Mijn bereik is bij 100% acculading: Turbo 82 Km, Sport 87 Km, Tour+ 115 Km en Eco 160 Km. Ik heb Sport en Tour+ handmatig aangepast waardoor het bereik 8-10 Km lager is. In de standaard fabrieksinstelling heb je dus een wat hoger bereik.
Dit is dus met de Performance 75 Nm motor.
Dank voor je post!
Zelf was ik aan het kijken voor een Veloretti Ace of Ivy, maar vanwege dat levering in de buurt lastig is, of vooral afterservice ben ik ook naar een Shadow gaan kijken. Heb gereden op de Phantom met 85nm motor en dat was echt wel heerlijk.
Omdat ik deze kan leasen via werk en de Veloretti zo zou aankopen komt de TCO eigenlijk heel dicht bij elkaar te liggen.
Vandaag een uitvraag gedaan voor definitieve leaseprijs van de Shadows s85.
@Tolot: Welke accu heb je en hoe ver kan je daarmee rijden? (snap dat het gebruik afhankelijk is)
Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam