Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2
Acties:

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:42

GG85

.......

Matched: brinckers
Ik ben op zoek naar een e-bike voor woon-werk verkeer. ~12km enkele reis en voornamelijk door de landerijen.

Budget is ~2000 euro en kwam dus in eerste instantie bij de Brinckers Le Mans M310 CT (https://www.brinckers.nl/elektrische-fietsen/le-mans) uit die ik voor ~€1950 kan krijgen.
Vervolgens bedacht ik me dat tussen de velde 30 a 35 km/u toch wel fijn is maar het lijkt er op dat een Bafang motor niet te tunen is?

Vervolgens verder gaan kijken en toen kwam ik op de Batavus Dinsdag E-Go 2019 (https://www.batavus.nl/elektrische-fietsen/dinsdag-e-go®.htm#BE101093) met een Yahama motor. Die is alleen wel ~350 euro duurder. Iemand enig idee of bijv een Badassbox4 hier wel op werkt en er dus wat harder dan 25km/u gefiets kan worden?

En uiteraard zijn ervaringen met een van de twee fietsen welkom :)

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:55
GG85 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:42:
Ik ben op zoek naar een e-bike voor woon-werk verkeer. ~12km enkele reis en voornamelijk door de landerijen.

Budget is ~2000 euro en kwam dus in eerste instantie bij de Brinckers Le Mans M310 CT (https://www.brinckers.nl/elektrische-fietsen/le-mans) uit die ik voor ~€1950 kan krijgen.
Vervolgens bedacht ik me dat tussen de velde 30 a 35 km/u toch wel fijn is maar het lijkt er op dat een Bafang motor niet te tunen is?

Vervolgens verder gaan kijken en toen kwam ik op de Batavus Dinsdag E-Go 2019 (https://www.batavus.nl/elektrische-fietsen/dinsdag-e-go®.htm#BE101093) met een Yahama motor. Die is alleen wel ~350 euro duurder. Iemand enig idee of bijv een Badassbox4 hier wel op werkt en er dus wat harder dan 25km/u gefiets kan worden?

Ik heb de Brinckers en de begrenzer is op mijn fiets, (2018 model) juist via het display te verstellen (zit achter een wachtwoord). Ik heb hem op 32 gezet en dat is voor mij ruim voldoende. Meestal fiets ik tussen de 25 en 30 km/u. Dus geen badassbox oud nodig. Fiets bevalt nog steeds goed (6700km).

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59

Ik heb de Dinsdag E-go. Magneetje op de trapper, ik fiets tussen de 30 en 35 km/h. Hele fijne fiets, jammer dat er 5 spaken braken die moesten worden vervangen :P Maar daarna nergens meer last van.

De Brinckers gebruiken Bafang motoren die juist wel te tunen zijn, zonder dat je iets extras hoeft te kopen.

Persoonlijk zou ik nog steeds voor de Batavus gaan ;)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-04 16:35

De Batavus:
- flink zwaarder
- geen automatische versnelling
- duurder

Ik zou het wel weten hoor. De Brincker is gewoon andere klasse met zijn versnellingensysteem én goedkoper. Oftewel de Batavus is VEEL te duur :)

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:39

B64

Jazco2nd schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:12:
[...]

De Batavus:
- flink zwaarder
- geen automatische versnelling
- duurder

Ik zou het wel weten hoor. De Brincker is gewoon andere klasse met zijn versnellingensysteem én goedkoper. Oftewel de Batavus is VEEL te duur :)
Het verschil in gewicht is net iets meer dan een kilo... knappe jongen die dat gaat merken in dagelijks gebruik; het is geen racefiets! In beide gevallen weegt de berijder van de fiets een veelvoud van het vervoermiddel.

Ik weet niet of die automatische versnelling een voordeel is, dat ligt er maar helemaal aan of het een overbrenging selecteert die een beetje prettig voelt. Ook zie ik dat die traploos is, wat doet vermoeden dat het systeem meer interne wrijving heeft dan de Nexus 8 van de Batavus.
Persoonlijk zou mijn voorkeur (bij deze twee versnellingssystemen) uitgaan naar de Nexus 8: bekende, betrouwbare techniek waarmee je naar iedere fietsenmaker kunt gaan als er wat mee is.

En het prijsverschil... tja, Brinckers is het huismerk van een webshop (die ook wat winkels heeft). Batavus levert verkoopt niet zelf, dus daar zit op z'n minst een distributie-/verkooplaag tussen die ook nog wat marge wil maken, dus dat die wat duurder is kun je ze eigenlijk niet aanrekenen.

Ik ben het dus zeker niet met je eens dat de Brinckers een klasse beter is, ondanks het fancy versnellingensysteem. Een fiets is meer dan alleen de e-motor en de versnellingsbak. Hoe zit het met de verstelbaarheid van onderdelen, stijfheid van het frame en voorvork? Batavus levert bijvoorbeeld langer garantie op het frame (10 vs 6 jaar), als dat enige indicatie mag geven.

Voor het prijsverschil zou ik eerst eens even een uitgebreide testrit met beide fietsen doen, en op basis daarvan een keuze maken.

• GG85

GG85

.......

dennisfr schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 07:17:
[...]

Ik heb de Brinckers en de begrenzer is op mijn fiets, (2018 model) juist via het display te verstellen (zit achter een wachtwoord). Ik heb hem op 32 gezet en dat is voor mij ruim voldoende. Meestal fiets ik tussen de 25 en 30 km/u. Dus geen badassbox oud nodig. Fiets bevalt nog steeds goed (6700km).
Goed om te horen, dank je. Weet je zo de maximale snelheid (en de unlock code:))? Vermoed dat 35 voor mijzelf wel voldoende is.

Lees qua reactie wat wisselende verhalen over de traploze naaf van de Brinckers. Batavus vertrouw ik wel op maar toch een beetje het gevoel teveel te betalen.... Plus dat er dan nog €150 bij komt voor een tuningkitje waarbij je snelheid ook nog eens niet juist wordt weergegeven. Keuzes keuzes

• Zoide
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-12-2025
Wees voorzichtig met Fietswinkel en Brinckers. Blijkbaar hebben ze recensies / tests vervalst:

https://www.ad.nl/economi...le-e-bike-test~a4f7db910/

En ook niet om garanties te respecteren:

https://community.consume...rt-de-garantie-niet-17233

• Kodess
GG85 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:33:
[...]

Goed om te horen, dank je. Weet je zo de maximale snelheid (en de unlock code:))? Vermoed dat 35 voor mijzelf wel voldoende is.

Lees qua reactie wat wisselende verhalen over de traploze naaf van de Brinckers. Batavus vertrouw ik wel op maar toch een beetje het gevoel teveel te betalen.... Plus dat er dan nog €150 bij komt voor een tuningkitje waarbij je snelheid ook nog eens niet juist wordt weergegeven. Keuzes keuzes
Even ter info: Dat de begrenzer tot een bepaalde snelheid gaat betekent niet dat je die snelheid haalt :+
Ik heb bv op mijn Dinsdag de begrenzer eraf, maar moet echt hard trappen om de 36/37 te halen.
Dat doe ik dan dus ook niet al te vaak want dan raak ik bezweet en kan ik minder goed letten op het verkeer om me heen.

En zo'n traploze naaf moet je echt een keer proberen. Ik vind een traploze naaf echt afschuwelijk namelijk. Ik had het gevoel dat ik die draaiknop drie keer helemaal om moest draaien om de versnelling van stilstand naar de versnelling als ik hard trap te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Kodess op 28-06-2019 13:29 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• GG85

GG85

.......

Man man, wat een gedoe zo'n nieuwe fiets :).

Vanmiddag bij de lokale fietsenmaker geweest omdat ik dacht "proefrit kan geen kwaad en support ik de lokale ondernemers". Proefrit met de Batavus Dinsdag gemaakt en man man, helemaal verkocht, wat een ding. Komt de crux, is niet meer leverbaar in herenmodel 61 cm...… Nu druk aan het googlen maar helaas, nergens op voorraad.

Nog een ritje met de Sparta R5TE gemaakt en hoewel ik het een prachtige fiets vind qua ontwerp is hij me toch te "sportief" qua zitten en je merkt de 40nm motor tov de 70 van de Dinsdag toch echt wel goed. Dat wordt hem dus niet.

Begint toch de Brinckers Le Mans M310 CT weer te kriebelen. Goeie prijs, sterke motor, tuning via de computer....

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:49
GG85 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:13:

Vanmiddag bij de lokale fietsenmaker geweest omdat ik dacht "proefrit kan geen kwaad en support ik de lokale ondernemers". Proefrit met de Batavus Dinsdag gemaakt en man man, helemaal verkocht, wat een ding. Komt de crux, is niet meer leverbaar in herenmodel 61 cm...… Nu druk aan het googlen maar helaas, nergens op voorraad.

Nog een ritje met de Sparta R5TE gemaakt en hoewel ik het een prachtige fiets vind qua ontwerp is hij me toch te "sportief" qua zitten en je merkt de 40nm motor tov de 70 van de Dinsdag toch echt wel goed. Dat wordt hem dus niet.

Begint toch de Brinckers Le Mans M310 CT weer te kriebelen. Goeie prijs, sterke motor, tuning via de computer....
Wellicht gaat het totaal niet op voor jou, maar ik was in de race voor een cube fiets. Nergens meer te krijgen. Het rijtje dealers op de officiële cube site afgebeld, niemand. Tot ik 12go biking belde. Die konden hem gewoon bestellen. Rare wereld die fietsen..

• GG85

GG85

.......

Ja dat is echt een dingetje. Heb de knoop doorgehakt, we gaan voor de Brinckers Le Mans M310 CT.

We shall see :)

• B2B2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-03-2022
GG85 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:13:

Nu kan ik het helemaal mis hebben maar Brinckers le Mans heeft WEL nuvinci maar is NIET automatisch. Je moet zelf aan de hendel draaien voor een andere versnellingen. Wat je zeker moet doen bij die fiets is de tandwielverhouding die standaard geleverd wordt op die fiets vervangen voor iets wat zwaarder trapt. Anders trap je jezelf een ongans om 35 /40 te halen.

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:39

B64

B2B2 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:45:
[...]

Nu kan ik het helemaal mis hebben maar Brinckers le Mans heeft WEL nuvinci maar is NIET automatisch.
Grappig, ik dacht heel bijdehand te antwoorden: "Wel traploos, géén Nuvinci". Het is namelijk een Enviolo systeem.

Wat blijkt: laat dat nou de nieuwe naam van Nuvinci zijn... En dat al sinds anderhalf jaar... 8)7

• Zoide
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-12-2025
GG85 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:05:
Ja dat is echt een dingetje. Heb de knoop doorgehakt, we gaan voor de Brinckers Le Mans M310 CT.

Heb je de links over Brinckers gezien die ik hierboven heb gedeeld?

• dennisfr
GG85 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:05:

Gefeliciteerd.
Vorig jaar was dezelfde fiets nog een stuk duurder (wel met 600wh accu). Als die van jouw net zo betrouwbaar is als de mijne heb je er een prima fiets aan.

Ik zou bij aflevering wel goed controleren of de fiets net zo fietst en klinkt als de fiets waarop je een proefrit hebt gemaakt: ik had een motor die duidelijk meer geluid maakte (fiets werd zonder problemen terug genomen en omgewisseld).

Op YouTube zoeken naar 'bafang maxdrive speed limit' geeft een mooie tutorial voor het aanpassen van de begrenzer.

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
B2B2 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:45:
[...]

Nu kan ik het helemaal mis hebben maar Brinckers le Mans heeft WEL nuvinci maar is NIET automatisch. Je moet zelf aan de hendel draaien voor een andere versnellingen. Wat je zeker moet doen bij die fiets is de tandwielverhouding die standaard geleverd wordt op die fiets vervangen voor iets wat zwaarder trapt. Anders trap je jezelf een ongans om 35 /40 te halen.
Die automatische variant wil je niet hebben. Ook een NuVinci naaf vind het niet fijn als er onder belasting 'geschakeld' wordt. Er zijn heel wat problemen wat betreft de Harmony variant. Ik heb ook een NuVinci naaf en die gaat al bijna 10.000 km mee. Niks aan het handje en mijn naaf is 100%; misschien omdat ik niet schakel onder belasting. In zo'n naaf zit frictievloeistof waardoor schakelen onder belasting niet bevorderlijk is voor zo'n naaf. Een beetje flinke middenmotor trekt er nogal aan en met beleid omgaan met heel de fiets bevorderd de levensduur nog eens :)

• GG85

GG85

.......

Zo, sinds eergisteren de Brinckers Le Mans M310 CT binnen. Ziet er super uit, goed afwerkingsniveau en licht frame. Nog niet echt lang gefiests maar de eerte 10 km bevielen erg goed. Erg krachtige motor en geen rare geluiden.
De traploze naaf is even wennen en het aantal 'turns' had wat minder gemogen maar het werkt wel goed mits je iets inhoud tijdens het 'schakelen'.
Via het display was het aanpassen van de snelheidslimiet een fluitje van een cent dus van de week eens kijken hoe het bevalt naar werk. Op korte stukken voelt ~35km/u qua inspanning alsof ik ergens rond de 23km/u op een gewone fiets zou fietsen dus dat voelt goed. Na de eerste accu volgt er een update.

Oh ja, enige nadeel lijkt de lader te zijn. Chinees ding die je in een specifieke volgorde moet aansluiten (laden is eerst accu stekker dan netvoeding, loskoppelen eerst netvoeding dan stekker) om goed te werken. Geloof dan ook niet dat ie veel doet qua accumanagement dus heb er maar een tijdklok tussen staan zodat ie elke nacht maximaal 5 uur laad en het 'overladen' hopelijk beperkt blijft. Even afwachten of die 5 uur genoeg is.

• dennisfr
GG85 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:55:
Zo, sinds eergisteren de Brinckers Le Mans M310 CT binnen. Ziet er super uit, goed afwerkingsniveau en licht frame. Nog niet echt lang gefiests maar de eerte 10 km bevielen erg goed. Erg krachtige motor en geen rare geluiden.
De traploze naaf is even wennen en het aantal 'turns' had wat minder gemogen maar het werkt wel goed mits je iets inhoud tijdens het 'schakelen'.
Via het display was het aanpassen van de snelheidslimiet een fluitje van een cent dus van de week eens kijken hoe het bevalt naar werk. Op korte stukken voelt ~35km/u qua inspanning alsof ik ergens rond de 23km/u op een gewone fiets zou fietsen dus dat voelt goed. Na de eerste accu volgt er een update.

Oh ja, enige nadeel lijkt de lader te zijn. Chinees ding die je in een specifieke volgorde moet aansluiten (laden is eerst accu stekker dan netvoeding, loskoppelen eerst netvoeding dan stekker) om goed te werken. Geloof dan ook niet dat ie veel doet qua accumanagement dus heb er maar een tijdklok tussen staan zodat ie elke nacht maximaal 5 uur laad en het 'overladen' hopelijk beperkt blijft. Even afwachten of die 5 uur genoeg is.
Gefeliciteerd! Hopelijk is je fiets net zo betrouwbaar als die van mij. Ik heb mijn fiets vorige week voor het eerst (na 6800 km) naar een fietsenmaker gebracht voor een echte servicebeurt: alleen remblokken voor (echt op) en achter (25%) vervangen. Banden en ketting waren nog in goede conditie. Tot nu toe geen klagen dus. Daarvoor is de fiets alleen terug geweest voor een aflevercontrole, na 500 km en 1 maal vanwege een kromme remschijf.

Wat betreft de accu: die aansluitvolgende geldt (voor zover ik hier heb gelezen) voor alle e-bikes. Overigens was ik mij daar niet van bewust en heb ik het, het eerste halfjaar, andersom gedaan. Zonder enige gevolgen.

[ Voor 4% gewijzigd door dennisfr op 08-07-2019 08:32 ]

• GG85

GG85

.......

GG85 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:55:

Zo, de eerste 3 dagen en ~100km naar werk fietsen zitten er op. Fiets bevalt super. Geen kraakjes, piepjes of andere dingen. Motor is met 80nm lekker krachtig en lijkt voor meer gemaakt dan de 25km/u in de EU. Maar die limiet is letterlijk binnen 2 minuten via de fietscomputer op te heffen :P.
Alleen het SR Mach 2 zadel is wel heel "sportief". Voor nu een gel dekje besteld en anders maar eens investeren in wat anders. Voordeel van een zadel als dit is volgens mij wel minder kleding slijtage want het contactoppervlak is zo ongeveer 0 :X.
Heb het gevoel dat je aardig wat krijgt voor de ~1900 euro die hij kost.

Al met al dus heel erg tevreden met de Brinckers :)

[ Voor 5% gewijzigd door GG85 op 10-07-2019 09:03 ]

• GG85

GG85

.......

Madshark schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:35:
Mijn vrouw wil graag een elektrische fiets, puur voor recreatief gebruik. Dus voor in de weekenden en vakanties.
Nu waren we wezen kijken bij een plaatselijke fietsenboer, en daar kreeg ze een Gazelle Orange C310 als advies. Inclusief grotere accu, net boven de €3000 8)7
Nu snap ik heel goed dat er prijs en kwaliteitsverschillen zijn, maar wtf, daar koop je zelfs een nette scooter voor.
Een low-budget fiets ( Aldi, Lidl, etc ) van rond de €1000 werd daar ten zeerste afgeraden. Hadden naaf aandrijving, was niet prettig en soms gevaarlijk (glad wegdek tijdens regen), etc. (maargoed da's ook de taak van een verkoper, concurrentie afraden, eigen product aanprijzen, kan ze dat niet kwalijk nemen)
Nu zijn we zo'n beetje online aan het zoeken, inlezen, testen bekijken, etc, maar dat bos begint steeds voller te worden. Er is zoveel keuze, zoveel variabelen, en sommige testen spreken elkaar lijnrecht tegen.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een tussenmoot, dus geen €1000 min of €3000 plus, zo rond de 1500 a 2000 zou een mooi bedrag zijn hoop ik.

Wellicht iemand hier haar een duw in de goede richting kan geven ?

Echt bijzondere eisen heeft ze niet, wel dat het een comfortabele fiets mag/moet zijn, framemaat 56~58cm, en een middenmotor.
En hij moet er 'normaal' uitzien, dus zoals een normale damesfiets, dus geen afwijkende ontwerpen aan frames ed, vind ze niet mooi.
Qua kwaliteit zijn de eisen ook niet zo hoog denk ik, ze zal er hoogstens 1000km per jaar mee fietsen.
Fietsbereik, iets gemiddeld denk ik ? Er zal hooguit 40 a 50km op een dag gefietst worden.
Sterkte, wel een dingetje, ik zou er soms wellicht ook even gebruik van maken, dus moet ie toch wel 130kg kunnen dragen.

Iemand een goede tip ?
Iets van Brinckers met een Bafang middenmotor. ( https://www.fietsenwinkel...ietsen/damesfiets/bafang_)

Rij nu zelf 2,5 week op een Le Mans M310 en vind het super.

• GG85

GG85

.......

GG85 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:58:
[...]

Zo, de eerste 3 dagen en ~100km naar werk fietsen zitten er op. Fiets bevalt super. Geen kraakjes, piepjes of andere dingen. Motor is met 80nm lekker krachtig en lijkt voor meer gemaakt dan de 25km/u in de EU. Maar die limiet is letterlijk binnen 2 minuten via de fietscomputer op te heffen :P.
Alleen het SR Mach 2 zadel is wel heel "sportief". Voor nu een gel dekje besteld en anders maar eens investeren in wat anders. Voordeel van een zadel als dit is volgens mij wel minder kleding slijtage want het contactoppervlak is zo ongeveer 0 :X.
Heb het gevoel dat je aardig wat krijgt voor de ~1900 euro die hij kost.

Al met al dus heel erg tevreden met de Brinckers :)
Kleine update na de eerste 4 weken en 500 km fietsen. Elke dag naar werk (12,5km enkele reis) is een feest. De standaard (36V 13Ah) accu gaat op stand 3 (van 1-5) zo een 60-70km mee. Tussen de weilanden zonder uitritten op standje 5 bij ~35km/u blijft daar zo een 35km van over. Voor mij meer dan voldoende.
Fiets voelt goed bij die snelheden en heb het idee dat de remmen/driveline etc prima geschikt zijn hiervoor en overgedementioneerd tov de standaard 27km/u.
Zadel met het later aangeschafte geldekje was geen succes dus heb er nu een SR eZone zadel op gezet en dat gaat als een trein.
Binnenkort de eerste (500km) servicebeurtmaar tot zover kan ik de Brinckers Le Mans M310 CT iedereen die een wat sportievere fiets voor woon-werk verkeer wil aanraden.

• Kodess
TecTo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:33:
[...]

Wat een kromme beredenering.

Kan mijn Bosch motor chippen omdat het kan. Het kan dus maar het mag niet ... Hoe simpel kan het zijn.

Als je zo nodig harder wil ga dan voor een e-bike met kenteken.

Maar je wilt kennelijk van diverse walletjes eten. Met een simpele toetsencombinatie een hogere snelheid dan toegestaan, zonder kenteken, verzekering enz..

En als het mis gaat je beroepen op de fietsenmaker en zelf je handen in onschuld wassen?
Nou dat is wel wat kort door de bocht. Deze fietsenmakers en handelaren verkopen deze fietsen echt met dit als functionaliteit.

Bij Qwic zullen ze gewoon zeggen: oh ja, met onze fietsen kan je ook lekker hard, moet je even deze toetscombinatie doen.
Bij fietsenwinkel.nl met hun Brinckers idem: Oh ze kunnen harder dan ze mogen.

Dat is hetzelfde als de fiets verkopen met chip er al in. Dat mag volgens mij niet.
En hij blijft dan ook onder garantie bij die bedrijven.
Bij bosch, yamaha, giant etc proberen ze gebruikers juist af te schrikken van de wet breken. Ze zijn niet te koop met die snelheid ingebouwd en als je je op garantie verhaalt en ze zien dat je gechipt hebt (wat ze controleren dmv logging) dan weigeren ze de garantie te verlenen.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Kodess schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:45:
[...]

Nou dat is wel wat kort door de bocht. Deze fietsenmakers en handelaren verkopen deze fietsen echt met dit als functionaliteit.

Bij Qwic zullen ze gewoon zeggen: oh ja, met onze fietsen kan je ook lekker hard, moet je even deze toetscombinatie doen.
Bij fietsenwinkel.nl met hun Brinckers idem: Oh ze kunnen harder dan ze mogen.

Dat is hetzelfde als de fiets verkopen met chip er al in. Dat mag volgens mij niet.
En hij blijft dan ook onder garantie bij die bedrijven.
Bij bosch, yamaha, giant etc proberen ze gebruikers juist af te schrikken van de wet breken. Ze zijn niet te koop met die snelheid ingebouwd en als je je op garantie verhaalt en ze zien dat je gechipt hebt (wat ze controleren dmv logging) dan weigeren ze de garantie te verlenen.
Daar hou ik wel van. Kort door de bocht en vooral verantwoordelijk zijn voor mede weggebruikers en aan je verplichtingen voldoen. Niks mis mee in mijn optiek.

Ben ook blij met Bosch omdat ze in de nieuwe motoren het knoeien zoveel als mogelijk willen beperken. Goede zaak ook dat ze geen enkele garantie verlenen als er gerommeld is.

E-bike merken die een grijs gebied hebben zou ik niet kopen.

Iedereen moet het voor zichzelf uitmaken om zich wel of niet aan de wet te houden. Wees dan ook een kerel als het mis gaat en draag de consequenties.

Voor mij is het allemaal niet zo moeilijk wil ik harder dan een 25km e-bike dan pak ik mijn racefiets ;)

• detim
  • Laatst online: 15-03 21:04
Hallo,

Iemand die hier toevallig de Brinckers Brisbane M310 en weet of je gewoon via het display de max snelheid van 25km/h wat kan verhogen?
Ik lees dat dit bij oudere modellen van deze fiets wel zou kunnen. En bij een handleiding van het display zie ik ook een max speed stukje. Echter weet ik niet of dit hier wellicht geblokkeerd is ofzo?

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10

KroeT

[...]

detim schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:00:
Hallo,

Iemand die hier toevallig de Brinckers Brisbane M310 en weet of je gewoon via het display de max snelheid van 25km/h wat kan verhogen?
Ik lees dat dit bij oudere modellen van deze fiets wel zou kunnen. En bij een handleiding van het display zie ik ook een max speed stukje. Echter weet ik niet of dit hier wellicht geblokkeerd is ofzo?
Los van de vraag of het een goed idee is: bij de Brisbane vanaf 2019 is de snelheidslimiet in het schermpje geblokkeerd. Ik lees online dat je wel met een kabel naar de motor en een laptop eraan het zootje zo kunt instellen dat je het wél op het display kunt instellen. Maar ik durf dat niet aan.

Peace is not simply the absence of war.

• detim
Hallo,

Na een tijd lange selectieprocedure heb ik nu 2 e-bikes op mijn shortlist staan, 1 van deze 2 moet het worden :P

Namelijk:

Batavus Wayz E-go active plus €2300,-
+ Bosch betrouwbare motor
+ Bij lokale fietsenmaker met hele goede service
- Accu 400Wh

Of

Brinckers Brisbane M310 €2000,-
+ Bafang motor is krachtiger
+ Accu 600Wh, later goedkoper te vervangen dan Bosch
+ Schijfremmen
+ Traploze versnelling
- Alleen verkrijgbaar bij fietsenwinkel.nl, lees er niet al te beste verhalen over

Eigenlijk heeft de Brinckers dus een stuk meer te bieden voor minder geld.
Maar de Batavus lijkt me een iets betrouwbaarder product en leverancier.

Iemand die mij hierin kan adviseren? Hebben jullie ervaring met fietsenwinkel.nl is het echt zo slecht?

• GG85

GG85

.......

detim schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:44:
Hallo,

Na een tijd lange selectieprocedure heb ik nu 2 e-bikes op mijn shortlist staan, 1 van deze 2 moet het worden :P

Namelijk:

Batavus Wayz E-go active plus €2300,-
+ Bosch betrouwbare motor
+ Bij lokale fietsenmaker met hele goede service
- Accu 400Wh

Of

Brinckers Brisbane M310 €2000,-
+ Bafang motor is krachtiger
+ Accu 600Wh, later goedkoper te vervangen dan Bosch
+ Schijfremmen
+ Traploze versnelling
- Alleen verkrijgbaar bij fietsenwinkel.nl, lees er niet al te beste verhalen over

Eigenlijk heeft de Brinckers dus een stuk meer te bieden voor minder geld.
Maar de Batavus lijkt me een iets betrouwbaarder product en leverancier.

Iemand die mij hierin kan adviseren? Hebben jullie ervaring met fietsenwinkel.nl is het echt zo slecht?
Ik heb een Brinckers Le Mans M310 CT met inmiddels 2000km op de teller en ben zeer tevreden,. De krachtige motor is echt heel fijn. Standaard zitten er fatsoenlijke banden onder (collega heeft een Gazelle 45km fiets met standaard normale fietsbandjes) en traploze naaf vind ik heel fijn.
Tot nu toe alleen een klein beurtje gehad en dat was via de site alsnog gewoon bij een lokale fietsenmaker incl service. Dus slechte verhalen wbt fietsenwinkel herken ik me niet in.

• detim
GG85 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 09:46:
[...]

Ik heb een Brinckers Le Mans M310 CT met inmiddels 2000km op de teller en ben zeer tevreden,. De krachtige motor is echt heel fijn. Standaard zitten er fatsoenlijke banden onder (collega heeft een Gazelle 45km fiets met standaard normale fietsbandjes) en traploze naaf vind ik heel fijn.
Tot nu toe alleen een klein beurtje gehad en dat was via de site alsnog gewoon bij een lokale fietsenmaker incl service. Dus slechte verhalen wbt fietsenwinkel herken ik me niet in.
Dankje voor je reactie!

Toevallig gisteren de laatste brisbane 2019 daar gekocht. Toch voor de nexus 8 gegaan ipv de traploze omdat die 200 euro goedkoper uit kwam. Eerste 50km gefietst en tot nu toe zeer tevreden :).

• dennisfr
MalleEppie71 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:47:
Wellicht is het allebei geen onzin en ligt het aan de ketting en cassette... kunnen jullie aangeven welk merk/model jullie gebruik(t)en?
Dat maakt zeker verschil: meerdere collega's van me hebben een Merida Espresso (gehad) en die versleten kettingen bij het leven. De ketting knapte soms al binnen 1000 km.

Zoals ik eerder aangaf heb ik inmiddels bijna 10.000 km gefietst met (de hier ook verguisde) Brinckers Le Mans, met de originele ketting en tandwielen. (en ik smeer de ketting hoogstens 1x per 3 maand). Combinatie Bafang, ketting, chainglider en Nuvinci naaf, is tot nu gewoon 100% betrouwbaar en bevalt gewoon goed.

Ik heb wel het idee, dat je zelf ook wat aan kunt doen:
veel e-bikers om mij heen, trappen met de aandrijving op de hoogste stand en de versnelling op het zwaarste verzet, zo hard mogelijk weg bij het verkeerslicht om vervolgens in no time tegen de 25 km/h begrenzer aan te trappen. Dat is natuurlijk waar de aandrijving (en ketting in het bijzonder), flink te lijden heeft.

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01:00
dennisfr schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:31:
[...]

Dat maakt zeker verschil: meerdere collega's van me hebben een Merida Espresso (gehad) en die versleten kettingen bij het leven. De ketting knapte soms al binnen 1000 km.

Zoals ik eerder aangaf heb ik inmiddels bijna 10.000 km gefietst met (de hier ook verguisde) Brinckers Le Mans, met de originele ketting en tandwielen. (en ik smeer de ketting hoogstens 1x per 3 maand). Combinatie Bafang, ketting, chainglider en Nuvinci naaf, is tot nu gewoon 100% betrouwbaar en bevalt gewoon goed.

Ik heb wel het idee, dat je zelf ook wat aan kunt doen:
veel e-bikers om mij heen, trappen met de aandrijving op de hoogste stand en de versnelling op het zwaarste verzet, zo hard mogelijk weg bij het verkeerslicht om vervolgens in no time tegen de 25 km/h begrenzer aan te trappen. Dat is natuurlijk waar de aandrijving (en ketting in het bijzonder), flink te lijden heeft.
Blijft toch zeer verschillend, zelf de Merida Espresso, na 3 jaar en een kleine 7000km bij de laatste beurt ketting laten vervangen, begon slijtage te vertonen. Verder nooit problemen mee gehad en ja ik rij niet als een idioot weg en smeer regelmatig.

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:53
Vanmiddag ben ik langs de outletstore van fietsenwinkel.nl Rijkswijk gegaan en heb ik besloten om de Brinckers Le Mans M330 NuVinci LTD Heren te kopen.

https://www.fietsenwinkel...s-m330-nuvinci-2019-heren

Ik wilde graag iets harder dan 25km/h, en dat is met deze eenvoudig in te stellen. Het traploos schakelen is echt enorm fijn.

De prijs in de Outlet was EUR 1.800. Ik heb onderhandeld dat ik het "zorgeloos pakket", een verende zadelpen en een insteekketting erbij voor EUR 200. zodat ik 2 jaar haal&breng service heb bij garantie, 3 servicebeurten en 1 jaar extra garantie op de accu.

Totale schade: EUR 2.000

Prima deal denk ik? Wat vinden jullie?

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb

• dennisfr
Radeoxx schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:15:
Vanmiddag ben ik langs de outletstore van fietsenwinkel.nl Rijkswijk gegaan en heb ik besloten om de Brinckers Le Mans M330 NuVinci LTD Heren te kopen.

https://www.fietsenwinkel...s-m330-nuvinci-2019-heren

Ik wilde graag iets harder dan 25km/h, en dat is met deze eenvoudig in te stellen. Het traploos schakelen is echt enorm fijn.

De prijs in de Outlet was EUR 1.800. Ik heb onderhandeld dat ik het "zorgeloos pakket", een verende zadelpen en een insteekketting erbij voor EUR 200. zodat ik 2 jaar haal&breng service heb bij garantie, 3 servicebeurten en 1 jaar extra garantie op de accu.

Totale schade: EUR 2.000

Prima deal denk ik? Wat vinden jullie?
Ik heb het 2018 model: prima fiets. Kan niet anders zeggen. Toen ik mijn fiets kocht lag de prijs een stuk hoger, desondanks geen moment spijt.

Wat betreft de service van fietsenwinkel.nl....tja, het schijnt te zijn verbeterd.

Ik heb inmiddels een goede fietsenmaker gevonden, die mijn fiets kan en wil servicen.

• dennisfr
Tommie12 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:36:
[...]

Op welke fiets heb je die naaf?
Brinckers LeMans

• Malwina
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt op een 2019 model Brinckers Brisbane. De zithouding is meer rechtop dan de andere fietsen waar ik op heb proefgereden, maar desondanks kon ik toch redelijk goed tempo aanhouden, ook met de ondersteuning uit. Het was mijn eerste keer op een e-bike met Bafang motor en ik was verbaasd over de stilte van de motor. Zeker vergeleken met de wel erg luidruchtige Giant Syncdrive waar ik onlangs op het gefietst.

De Enviolo naaf vond ik fijn werken, al had het zwaarste verzet wel iets zwaarder mogen zijn. Het 2020 model is ook beschikbaar met de Nexus 8, maar het 61cm model is momenteel uitverkocht en het maatje kleiner waar ik op heb gefietst is duidelijk te klein voor mij.

Ondanks dat ik altijd heb gezegd geen e-bike te willen met de accu onder de bagagedrager is de kans erg groot dat deze het gaat worden. Zoekend in dit topic kom ik vooral tevreden gebruikers van Brinckers tegen. Voornamelijk Le Mans bezitters weliswaar, al verwacht ik geen grote kwaliteitsverschillen tussen de modellen.

Al met al is het zeker niet de mooiste fiets op de markt, maar wel een fijn fietsende en gezien de prijs gewoon een goede deal. Inclusief het onderhoudspakket en een aantal accessoires komt het totaalbedrag onder de €2000 uit.

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:24

ilm

Malwina schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:24:
Ondanks dat ik altijd heb gezegd geen e-bike te willen met de accu onder de bagagedrager is de kans erg groot dat deze het gaat worden. Zoekend in dit topic kom ik vooral tevreden gebruikers van Brinckers tegen. Voornamelijk Le Mans bezitters weliswaar, al verwacht ik geen grote kwaliteitsverschillen tussen de modellen.

...

Al met al is het zeker niet de mooiste fiets op de markt, maar wel een fijn fietsende en gezien de prijs gewoon een goede deal. Inclusief het onderhoudspakket en een aantal accessoires komt het totaalbedrag onder de €2000 uit.
Ziet er inderdaad interessant uit. 1520 euro voor de 600Wh versie. Volgens de specs is de Brisbane wel 28 kg, de Le mans 23 kg. Merkte je hier iets van?

De accu onder de bagage drager ben ik ook niet zo een fan van. Ik zie eigenlijk traditionele fietsenmerken het allemaal nog op die manier doen. Bitter weinig merken die het inbouwen in het frame, en dan is het ineens heel veel duurder.

• dennisfr
wwiilleemm schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:11:
Inderdaad. Helemaal mee eens.

Ik vermoed (en hoop) trouwens dat na verloop van een aantal jaren men steeds vaker terugkeert naar de merkdealer.
Het gedoe met internet-fietsen is leuk, maar internet kent geen merkdealers. Service en garantie geschiedt altijd via omwegen. En supermarkt-garantie en-service moet je al helemaal niet willen.

Een hoge korting is leuk, maar over een termijn van pakweg 5 jaar is een merkfiets bij een dealer maar een paar euro per maand duurder.
Ben ik het niet mee eens. Bij een auto heb je goede en slechte merkdealers evenals goede en slechte universele garages. Hetzelfde geldt voor fietsherstellers. De kunst is om een goede te vinden.

Misschien is het een illusie, maar ik heb zelf het idee dat ik zowel voor onze auto's, als mijn (Brinckers) e-bike een betrouwbaar onderhoudspunt heb gevonden. In ieder geval nooit met pech onderweg gestaan, en als er eens wat is, kan ik altijd snel terecht.

Mijn fietshersteller is geen verkooppunt, maar doet alleen onderhoud en reparaties. Mijn fiets gaat na 2 jaar en ruim 10.000km nog perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door dennisfr op 22-04-2020 09:06 ]

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat zijn de ervaringen van Tweakers met Brinckers? Fietsenwinkel.nl hun eigen label. Ik kwam wel wat tegen over de Le Mans editie, mij leek de Bjorn R1 wel wat: https://www.fietsenwinkel.nl/brinckers-bjorn-r1-2020

Bafang H400 CAN in het achterwiel
Belt drive
Uitneembare accu maar wel verwerkt in frame zonder een bult op het frame of op de bagagedrager
Hydraulische remschijven
Alleen geen Nuvinci naaf maar derailleur.

Ziet er op het oog uit als een Cowboy/Ampler alternatief. Een beetje googlen levert nogal slechte recensies af over fietsenwinkel zelf (rechtszaken van Stella/Accell)

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:31
Joosie200 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 01:26:
Wat zijn de ervaringen van Tweakers met Brinckers? Fietsenwinkel.nl hun eigen label. Ik kwam wel wat tegen over de Le Mans editie, mij leek de Bjorn R1 wel wat: https://www.fietsenwinkel.nl/brinckers-bjorn-r1-2020

Belt drive
Uitneembare accu maar wel verwerkt in frame zonder een bult op het frame of op de bagagedrager
Hydraulische remschijven

Ziet er op het oog uit als een Cowboy/Ampler alternatief. Een beetje googlen levert nogal slechte recensies af over fietsenwinkel zelf (rechtszaken van Stella/Accell)
De info klopt toch niet helemaal. Ik zie twee tegenstrijdigheden:
  • Volgens de tekst is de batterij niet uitneembaar, volgens één van de foto's wel.
  • De tekst en de foto's tonen een riem maar een riem kan (volgens mij) niet gecombineerd worden met een derailleur.

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:47

Belt drive
Hydraulische remschijven

Als je in dit topic op Brinckers zoekt kom je een aantal reviews tegen.

• dennisfr

Belt drive
Hydraulische remschijven

Hoi, ik heb een Brinckers Le Mans sinds maart 2018. Inmiddels ruim 11000 kilometer mee gefietst en bevalt nog steeds prima. Op de slijtdelen (ketting en remmen) na, is alles nog origineel dus over de kwaliteit ben ik tevreden.

Fietsenwinkel.nl...tja. Ze zijn erg goed in verkopen maar de service is een stuk minder. Ik heb zelf een onafhankelijke fietsenmaker gevonden waar mijn fiets goed wordt onderhouden.

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 21:29
dennisfr schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:45:
[...]

Hoi, ik heb een Brinckers Le Mans sinds maart 2018. Inmiddels ruim 11000 kilometer mee gefietst en bevalt nog steeds prima. Op de slijtdelen (ketting en remmen) na, is alles nog origineel dus over de kwaliteit ben ik tevreden.

Fietsenwinkel.nl...tja. Ze zijn erg goed in verkopen maar de service is een stuk minder. Ik heb zelf een onafhankelijke fietsenmaker gevonden waar mijn fiets goed wordt onderhouden.
Hier een ervaringsdeskundige met de service van Fietsenwinkel.nl

De serviceafhandeling is echt beneden alle peil en afspraken maken onmogelijk. Ben zelf maanden bezig geweest om mijn garantiegeval geregeld te krijgen. Dit moet uiteindelijk via mijn lokale fietsenmaker omdat fietsenwinkel.nl geen onderdelen meer kon bestellen voor mijn Sparta.

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-04 16:17

filthy rich

löp wa los

Via FiscFree kan ik ook voor 1500 euro bruto (+ 215 euro aan bonnen?, onbeperkt verzekering) terugkrijgen op mijn fiets.

Ben op zoek naar het volgende:
Model: Herenfiets
Lengte: 2m
Budget: 1400-2000 euro
Motor: Midden / Achter
Accu: 450Wh+
Gebruik: Woon/Werk 25km per dag
Geen derailleur

Beetje redelijke kwaliteit fiets zou mooi zijn.

Ik vond zelf het volgende:
De fiscfree website zelf is heel moelijk selecteren, dus heb vlug handmatig doorgezocht. Als ik op fietsenwinkel.nl (moet wel fysiek naar de winkel) kijk kom ik op de volgende kanshebbers:

Fietsenwinkel.nl (prijs kan wellicht hoger uitvallen door fisc free?)
Cortina E-Foss MM N8 2020 - 450Wh - BAFANG - 1800 euro
Brinckers Le Mans MCT 2020 Heren - 565Wh - BAFANG - 1900 euro
Brinckers Le mans M330 NUvinci 2019 - 565Wh - BAFANG - 2039 euro

FiscFree
Sparta R5e City Smart 2020 - 500Wh - Emotion - 1790 euro (5 versnellingen, nadeel?)
Sparta R5e 2020 - 500Wh - Emotion - 700 euro (geen idee wat verschil is met de city smart)
Batavus Wayz E-Go Deluxe 2020 - Emotion - 500Wh - 1700 (helaas nu niet leverbaar)
Cortina E-Foss MM N8 2020 - BAFANG - 450Wh/750Wh - 1819/1969 euro
Cortina E-Common N7 MM 2020 - BAFANG - Heren 450 - 1999
Gazelle CityGo C7 HMS 2020 - 400 Wh - Shimano Steps - 1889

Iemand nog advies/ervaringen? Behalve dat ik ze moet gaan uitproberen bij de winkel?

[ Voor 7% gewijzigd door filthy rich op 04-08-2020 23:07 ]

en aans löpt wa vast

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-03 15:34

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

filthy rich schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:01:
Via FiscFree kan ik ook voor 1500 euro bruto (+ 215 euro aan bonnen?, onbeperkt verzekering) terugkrijgen op mijn fiets.

Ben op zoek naar het volgende:
Model: Herenfiets
Lengte: 2m
Budget: 1400-2000 euro
Motor: Midden / Achter
Accu: 450Wh+
Gebruik: Woon/Werk 25km per dag
Geen derailleur

Beetje redelijke kwaliteit fiets zou mooi zijn.

Ik vond zelf het volgende:
De fiscfree website zelf is heel moelijk selecteren, dus heb vlug handmatig doorgezocht. Als ik op fietsenwinkel.nl (moet wel fysiek naar de winkel) kijk kom ik op de volgende kanshebbers:

Fietsenwinkel.nl (prijs kan wellicht hoger uitvallen door fisc free?)
Cortina E-Foss MM N7 2019 - 450Wh - 1800 euro
Cortina E-Foss MM N8 2020 - 450Wh - 1800 euro
Brinckers Le Mans MCT 2020 Heren - 565Wh - 1900 euro
Brinckers Le mans M330 NUvinci 2019 - 565Wh - 2039 euro

FiscFree
Sparta R5e City Smart 2020 - 500Wh - 1790 euro (5 versnellingen, nadeel?)
Sparta R5e 2020 - 500Wh - 1700 euro (geen idee wat verschil is met de city smart)
Batavus Wayz E-Go Deluxe 2020 - 500Wh - 1700 (helaas nu niet leverbaar)
Cortina E-Foss MM N8 2020 - 450Wh/750Wh - 1819/1969 euro
Cortina E-Common N7 MM 2020 Heren 450 - 1999
Gazelle CityGo C7 HMS 2020 - 400 Wh - 1889

Iemand nog advies/ervaringen? Behalve dat ik ze moet gaan uitproberen bij de winkel?
Ik heb vorig jaar een fiets aangeschaft bij 12go met het FiscFree plan. je kan daar gewoon iedere fiets kiezen die je wilt, echter tellen ze er dan een bedrag bij op omdat de FM van FiscFree niet de volle € 749 krijgt.

Uitleg van een andere website:
Een aanschaf via een tussenorganisatie komt veel voor. De werkgever heeft de administratie van het fietsenplan uitbesteed. Dit kost de werkgever niets, maar de organisaties houden richting ons echter 15% in. Het is dus normaal gesproken niet mogelijk om een fiets in de aanbieding of met korting aan te schaffen. Bij ons kan je wel een fiets met korting kopen, maar door de kortingen die wij geven zijn wij genoodzaakt de vergoeding voor de tussen organisatie door te berekenen. Let op: dit is enkel het geval tot € 749. Alles daarboven wordt 100% uitgekeerd door deze tussenorganisaties. Tot € 749 wordt 15% ingehouden. Mag je een fiets uitzoeken voor €700,- dan wordt er betaald: €700-15% = € 595. Mag je voor €1000 euro een fiets uitzoeken wordt er betaald: € 749-15%=€ 636 + € 251. Totaal € 887.

• bighead
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:55
Ik heb een Brinckers Brisbane M8 2020 gekocht, wordt in week 33 geleverd, maar nu kom ik een Victoria eTrekking 12.8 (MJ19) tegen voor hetzelfde geld. En nu ga ik toch twijfelen.

Voordeel van de Brinckers is dat de verkoper hier vlakbij zit (25km), en die verkoper van de Victoria 250km hiervandaan. Proeffietsen word wel lastig op de Victoria gezien de afstand.
Voordeel van de Victoria lijkt me de Bosch motor tov de Bafang motor.

De Brinckers heb ik gekocht met een 750wh accu, de Victoria is met maar 500wh. Fiets word voor een kleine woon-werk afstand gebruikt, 5km. En in de weekenden af en toe langere ritten.

Is de Victoria kwalitatief veel beter dan de Brinckers? Waar zouden jullie voor kiezen?

[ Voor 5% gewijzigd door bighead op 02-08-2020 15:04 ]

• wilmaster1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-03 11:57
Hey allemaal,

Ik ben op zoek naar een Electrische fiets voor naar het werk. Ik woon ongeveer 20km van het werk vandaan, en wil na de zomer met de fiets (dagelijks) naar het werk gaan ipv met het OV.
Gezien mijn schuur onverwarmd is, en de fiets niet in huis mag staan ben ik op zoek naar een fiets met loskoppelbare accu. Ook ben ik op zoek naar een fiets met een modern uiterlijk, iets hips, een fiets met gevoel.

Ik heb de VanMoof S3 geprobeerd, en de Brinckers Brisbane M8.
Beide fietsen fietsten fantastisch, echter kan bij de vanmoof de accu niet verwijderd worden, en voelde ik bij de Brinkers Brisbane fiets niet echt een connectie. De brinckers fietst overigens heerlijk, het is de standaard look van de fiets die me niks doet.

Kan iemand een fiets (geen pedelec) aanraden (misschien vanuit persoonlijke ervaring), die mij wellicht zou passen? Ik zat nog naar de Qonqer Comfort te kijken, maar ben benieuwd wat er nog meer beschikbaar is.

Ik zat aan een bedrag tot 2500,- te denken.

Iedere vorm van advies is super gewaardeerd, er zijn vele malen meer fietsen beschikbaar dan ik had gedacht toen ik met deze zoektocht begon.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-04 19:04
wilmaster1 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:57:

Dat is een prima richtbedrag, dan hoef je verder ook niet heel moeilijk te doen. Het advies is *tromgeroffel*.....:

De fiets met Bosch of Yamaha die de dichtstbijzijnde goede fietsenwinkel aanbiedt.

Dan het stukje waar ik van mezelf even ongezouten los mag gaan.

Niet doen: In zee gaan met gasten die zeggen dat er 1 frame is voor alle maten. |:(

Vanmoof claimt mensen van 1.70 tot 2.10 op dezelfde fiets te kunnen krijgen: ergo ze liegen en dat weten ze ook wel. Geen zaken doen met dat soort bedrijven. ;)

Brinckers is gewoon duur voor wat ze bieden, zeker gezien dat het gewoon puur dozenschuivers zijn. Ongetwijfeld gaan ze dan van dat gigabedrag met dealtjes je over de streep proberen te halen, maar een b-merk (c-merk?) Bafang fiets van 2249 bij een dozenschuiver? Niet doen.

[ Voor 14% gewijzigd door roffeltjes op 02-08-2020 22:16 ]

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-04 11:40
wilmaster1 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:57:
Hey allemaal,

Ik ben op zoek naar een Electrische fiets voor naar het werk. Ik woon ongeveer 20km van het werk vandaan, en wil na de zomer met de fiets (dagelijks) naar het werk gaan ipv met het OV.
Gezien mijn schuur onverwarmd is, en de fiets niet in huis mag staan ben ik op zoek naar een fiets met loskoppelbare accu. Ook ben ik op zoek naar een fiets met een modern uiterlijk, iets hips, een fiets met gevoel.

Ik heb de VanMoof S3 geprobeerd, en de Brinckers Brisbane M8.
Beide fietsen fietsten fantastisch, echter kan bij de vanmoof de accu niet verwijderd worden, en voelde ik bij de Brinkers Brisbane fiets niet echt een connectie. De brinckers fietst overigens heerlijk, het is de standaard look van de fiets die me niks doet.

Kan iemand een fiets (geen pedelec) aanraden (misschien vanuit persoonlijke ervaring), die mij wellicht zou passen? Ik zat nog naar de Qonqer Comfort te kijken, maar ben benieuwd wat er nog meer beschikbaar is.

Iedere vorm van advies is super gewaardeerd, er zijn vele malen meer fietsen beschikbaar dan ik had gedacht toen ik met deze zoektocht begon.
Wat denkt u van de Sparta m8 B, heb ikzelf 5 weken geleden aangeschaft, wel iets duurder met 450 watt accu 2800 euro, bij een Fm

• bighead
Vanmiddag heb ik telefoon gehad van Fietsenwinkel.nl dat onze Brinckers Brisbane M8 2020 binnen waren. Maar omdat ik nog steeds twijfel, ben ik vanavond in de auto gesprongen, en heb een proefrit gemaakt op een Victoria e-trekking 8.8 MJ20met Bosch Performance motor, dit fietste heerlijk! Maar boven budget (2799) Ik heb online een Victoria 8.9 MJ19 gezien voor 2195 euro, maar deze heeft een Bosch Performance Line CX motor. Is deze kwa fietsen vergelijkbaar? Volgens de FM is er geen/ weinig verschil kwa fiets zelf, de motor (cx) zou meer geluid maken, maar kwa fietsen hetzelfde zijn, dit ging dan wel over de 2020 uitvoeringen.

Ook heb ik gefietst op een Victoria e-trekking 11.4 MJ20 in maat 56, dit was een dames model. Online heb ik een 12.8 MJ19 gezien in framemaat 55, is deze ook vergelijkbaar aangezien het maar 1cm scheelt?

Er is wel redelijk haast met m'n vragen, want zaterdag gaan we de Brinckers fietsen evt ophalen mocht ik niet van keus zijn veranderd.

• roffeltjes
bighead schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:09:
Vanmiddag heb ik telefoon gehad van Fietsenwinkel.nl dat onze Brinckers Brisbane M8 2020 binnen waren. Maar omdat ik nog steeds twijfel, ben ik vanavond in de auto gesprongen, en heb een proefrit gemaakt op een Victoria e-trekking 8.8 MJ20met Bosch Performance motor, dit fietste heerlijk! Maar boven budget (2799) Ik heb online een Victoria 8.9 MJ19 gezien voor 2195 euro, maar deze heeft een Bosch Performance Line CX motor. Is deze kwa fietsen vergelijkbaar? Volgens de FM is er geen/ weinig verschil kwa fiets zelf, de motor (cx) zou meer geluid maken, maar kwa fietsen hetzelfde zijn, dit ging dan wel over de 2020 uitvoeringen.
Ik heb geen zin om voor je te checken, maar modellen veranderen meestal alleen per kleur en wat details. Als het frame hetzelfde is gebleven zal hij hetzelfde fietsen.

Motoren.. tsja de performance is nieuw en heeft mijn voorkeur (direct drive). Maar een last gen CX is gewoon een goede motor.
Ook heb ik gefietst op een Victoria e-trekking 11.4 MJ20 in maat 56, dit was een dames model. Online heb ik een 12.8 MJ19 gezien in framemaat 55, is deze ook vergelijkbaar aangezien het maar 1cm scheelt?
Pak de geometry kaartjes erbij? Ik zie dat Victoria ze per model heeft, dus daar moet je zelf uitkomen. Als je dan verder vragen hebt kan je terugkomen.
Er is wel redelijk haast met m'n vragen, want zaterdag gaan we de Brinckers fietsen evt ophalen mocht ik niet van keus zijn veranderd.
Tsja, ik ben geen fan van Brinckers, die Victoria's vertrouw ik daarentegen wel ;)

Zou me niet onder druk laten zetten.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-04 20:54
bighead schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:09:

De CX MJ2019 heeft soms nog het kleinere tandwiel vooraan. Die motor is iets krachtiger dan de gewone Performance Line, maar maakt meer lawaai en heeft meer interne weerstand.
De CX is soms wat brutaler, en op de hogere standen in de stad amper bruikbaar. Die motor is vooral ontwikkeld voor MTB en sport, alhoewel dat laatse op een ebike een beetje tegenstrijdig is.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• bighead
roffeltjes schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:20:
[...]

Ik heb geen zin om voor je te checken, maar modellen veranderen meestal alleen per kleur en wat details. Als het frame hetzelfde is gebleven zal hij hetzelfde fietsen.

Motoren.. tsja de performance is nieuw en heeft mijn voorkeur (direct drive). Maar een last gen CX is gewoon een goede motor.
Het gaat niet om de laatste CX, maar degene met het kleinere tandwiel. Ook niet om de laatste Performace motor, maar het MJ19 type. Dan ook normaal mee te fietsen?
Pak de geometry kaartjes erbij? Ik zie dat Victoria ze per model heeft, dus daar moet je zelf uitkomen. Als je dan verder vragen hebt kan je terugkomen.
De zitbuis is 1cm korter, dat zou dus wel meevallen denk ik? Maar de afstand tussen zitbuis en stuur (Oberrohr) scheelt 2,2cm. Is dat ook te verwaarlozen?
Tsja, ik ben geen fan van Brinckers, die Victoria's vertrouw ik daarentegen wel ;)

Zou me niet onder druk laten zetten.
Door jou bericht over Brinckers van een paar dagen terug, ben ik inderdaad gaan twijfelen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door bighead op 07-08-2020 07:25 ]

• roffeltjes
bighead schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:19:
[...]

Het gaat niet om de laatste CX, maar degene met het kleinere tandwiel. Ook niet om de laatste Performace motor, maar het MJ19 type. Dan ook normaal mee te fietsen?
Bosch motoren van de vorige gen zijn prima. Sowieso gaat mijn voorkeur uit naar de CX versus de standaard motoren omdat extra vermogen nooit weg is (windkracht 7 is verrassend lullig voor een ebike) ;)

De CX is wat feller, maar ik heb met mijn Yamaha (ook fel!) me nooit onveilig gevoelt in de stad Bosch (en Yamaha) hebben gewoon heel redelijke ondersteuningsprofielen, ook bij de sportievere modellen hoef je niet bang te zijn dat je fiets onder je wegspuit. (Impulse kon je wheelies meetrekken... dat was idioot).

Ik zou het verhaal over interne weerstand vergeten tenzij je heel sportief bent en regelmatig boven de 25kmpu wegtrapt.
De zitbuis is 1cm korter, dat zou dus wel meevallen denk ik? Maar de afstand tussen zitbuis en stuur (Oberrohr) scheelt 2,2cm. Is dat ook te verwaarlozen?
Ik ben wat wakkerder dan gisteren en zal kijken wat je bedoeld, je bent heren en damesmodel aan het vergelijken... altijd interressant.

Hier is de geochart.

https://www.victoria-fahr...ctoria_etrekking_12-9.pdf

Ik ga ervan uit dat het hetzelfde is als vorig jaar, dat moet je even optisch checken (als het frame er hetzelfde uit ziet kan je wel aannemen dat het verder hetzelfde is). FWIW volgens mij zit Victoria al een tijdje op deze frames (dat is helemaal prima!). Interessant foutje, de 56 staat er niet in, wel twee keer de 46. De laatste 46 is ongetwijfeld de 56, al is de zitbuislengte ook niet goed. Maar de rest van de waarden lijkt te kloppen.

- Alle hoeken houden ze constant. Dat neem ik direct met een zakje zout, je ziet het wel vaker in opgaven, maar het is vaak niet waar, zeker niet bij de zitbuis. Aan de andere kant is de enige hoek die me interesseert de balhoofdhoek, zitbuishoek is niet zo belangrijk (kan je namelijk beïnvloeden door je zadel naar voor cq naar achter te schuiven.
- Helaas is de stack en de reach niet gegeven, dus het is altijd gokken. Bovenbuislengte is minder accuraat dan reach. Maar we zien dat de wielbasis van het herenmodel 1.6cm groter is, de reach zal dus ook met iets dergelijks zijn gegroeid.

Is dat verwaarloosbaar? Hangt er vanaf in hoeverre je op de extremen zit (pas je er "net"op, of kan je nog wel wat bijstellen met zadel en stuur?) en in hoeverre je flexibel bent. Als je wat gestrekter zitten fijn vindt (ik vind het bijvoorbeeld heel prettig)is een standaard fiets niet snel te lang.

Lang verhaal kort: Vermoedelijk is het verwaarloosbaar, maar ik zou zeker proefrijden.
Door jou bericht over Brinckers van een paar dagen terug, ben ik inderdaad gaan twijfelen ;)
Goed zo ;)

Ik heb geen belang bij bepaalde merken en ik zit er ook wel eens naast, maar die fiets is behoorlijk duur voor wat je krijgt, zeker als je ziet dat de leverancier een dozenschuiver is.

[ Voor 11% gewijzigd door roffeltjes op 07-08-2020 10:07 ]

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Misschien weet iemand hier raad met de volgende vraag. Ik zit te kijken naar de Brinckers Le Mans M8 dames fiets voor vriendin-lief, maar ik kom er niet achter of de bagagedrager geschikt is voor een kinderzitje (EN 18472). Montage van het kinderzitje zal denk ik wel lukken met een adapter, maar de belastbaarheid kom ik niet achter. Die zou toch minimaal 25kg moeten zijn?

Hamvraag: Brinckers Le Mans M8 2021: wel of niet geschikt voor een kinderzitje?

• roffeltjes
3V3RT schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:25:
Misschien weet iemand hier raad met de volgende vraag. Ik zit te kijken naar de Brinckers Le Mans M8 dames fiets voor vriendin-lief, maar ik kom er niet achter of de bagagedrager geschikt is voor een kinderzitje (EN 18472). Montage van het kinderzitje zal denk ik wel lukken met een adapter, maar de belastbaarheid kom ik niet achter. Die zou toch minimaal 25kg moeten zijn?

Je kan de meeste systemen op de achterdrager monteren(soms met adapter) , maar als je een Yepp achterzit kiest met framebevestiging heb je het meest stabiele systeem.

Ik heb beide systemen uitgebreid gebruikt, frame bevestiging vind ik iets prettiger.

• DeeeJeee
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-11-2025
3V3RT schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:25:

Ik heb een fietsaanhanger ( Roland Jumbo) aan mijn bagagedrager en dat is geen enkel probleem.
Mijn fiets is een Gazelle Ultimate C8 Plus HMBAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2Ji8nXCk20rFPhIsibx5_5d3dM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2rrthwfpfJu8AKilyhB72lzY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door DeeeJeee op 03-01-2021 17:49 ]

Rampage 4 extreme, i7-4960X, RTX2070

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04 17:54
Ik zit te kijken naar concurrenten van de Lekker Amsterdam GT en kwam de volgende tegen: de Brinckers Granville Sport M380. Ik dacht dat dit een huismerk was van fietsenwinkel.nl maar ik zie nu dat dit merk bij veel meer zaken wordt verkocht.

Info over de fiets vind je hier: https://brinckers.nl/elek...tsen/granville-sport-m380

Voor € 2.969,- te krijgen bij https://fietsfixhaarlem.n...ranville-sport-m380-heren

Als ik de Lekker Amsterdam GT aanschaf met 500 Wh accu, Axa-slot, flat rack, rear carrier, kickstand dan ben ik € 2.900,- armer.

Voor iets meer lijkt de Brinckers wel mooiere onderdelen te hebben: Bosch Performance motor, intube Bosch batterij van maar liefst 625 Wh, kleurenscherm in de stuurpen, Enviolo TR versnelling, etc.

Wat vinden jullie van deze Brinckers?

Cupra Born Performance 58 kWh

• Mr_thebrown
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-04 06:47
nathalia schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:25:
Ik zit te kijken naar concurrenten van de Lekker Amsterdam GT en kwam de volgende tegen: de Brinckers Granville Sport M380. Ik dacht dat dit een huismerk was van fietsenwinkel.nl maar ik zie nu dat dit merk bij veel meer zaken wordt verkocht.

Info over de fiets vind je hier: https://brinckers.nl/elek...tsen/granville-sport-m380

Voor € 2.969,- te krijgen bij https://fietsfixhaarlem.n...ranville-sport-m380-heren

Als ik de Lekker Amsterdam GT aanschaf met 500 Wh accu, Axa-slot, flat rack, rear carrier, kickstand dan ben ik € 2.900,- armer.

Voor iets meer lijkt de Brinckers wel mooiere onderdelen te hebben: Bosch Performance motor, intube Bosch batterij van maar liefst 625 Wh, kleurenscherm in de stuurpen, Enviolo TR versnelling, etc.

Wat vinden jullie van deze Brinckers?
Let er wel op dat deze fiets een ketting heeft. Een ketting en tandwielen gaan bij een ebike niet erg lang mee.

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
@nathalia

Ook beide fietsen bekeken.

De Brinckers Granville Sport M380 vind ik meer fiets dan de Lekker Amsterdam GT.

De Bosch motor en de 625 accu zou voor mij persoonlijk al een doorslaggevende factor zijn.

Los van beide genoemde merken vind ik dat in deze prijsklasse er veel betere keuzes zijn qua af-montage gebruikte onderdelen.

Helaas is er momenteel een overspannen markt wat betreft e-bikes en kunnen velen niet leveren en zijn de wachttijden extreem lang. Daar spelen andere (die wel kunnen leveren maar in betere tijden niet concurrerend zijn) handig op in en leveren nu fietsen voor een te hoge prijs t.a.v. de gebruikte onderdelen af-montage.
dr.nld schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:30:
Dank voor het antwoord op het tegenwerken.

Zit aan die Cube Touring Hybrid Pro 500 te denken. Iets wat me nog tegen zou staan; ketting.

Zelf kan ik die wel gemakkelijk vervangen. Ik zou als ik weer naar kantoor ga voor 2 a 3 dagen gebruiken 30km per dag.
Rekening houden met 2000-3000km per ketting?

Is de lekker Amsterdam GT een waardig alternatief (met belt) voor de Cube touring? Budget wil ik onder 3000 blijven.

Als er nog een waardig alternatief is met belt sta ik daar voor open 😺
De ketting t.a.v. de belt.

Wat me opvalt is dat iedereen tegenwoordig de belt 'de' oplossing vind wat betreft onderhoud enz.

Ook een belt zal je t.z.t. moeten vervangen en daar hangt een ander prijskaartje aan dan een ketting.

Het argument smerige handen is vooral te wijten aan het niet weten hoe je een ketting onderhoud. Veel mensen maken door onkunde er een smeerboel.

Wat betreft onderhoud is het verstandig met een Bosch motor om de zoveel km voor een service beurt te gaan
Leuke melkkoe voor de local bike store. Daar zit ook de service beurt bij en dan wordt alles nagelopen en waar nodig vervangen. De eventuele vieze handen zijn dan voor de monteur _/-\o_ ;)

Zelf vervang ik de ketting, remblokken enz. van mijn e-bike dus gaat het hoofdzakelijk om de software update.

Mijn vrouw rijdt een Riese & Muller vairio mixte met belt/ Enviolo en is helemaal in haar nopjes.

Zelf een paar keer een toer met haar fiets gereden. De derailleur is en blijft mijn favoriet inplaats van een gashendel. De keuze om zelf mijn tandwiel verhouding aan te kunnen passen is een plus.

[ Voor 56% gewijzigd door TecTo op 20-02-2021 10:10 ]

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04 17:54
TecTo schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:02:

De Brinckers Granville Sport M380 vind ik meer fiets dan de Lekker Amsterdam GT.

Los van beide genoemde merken vind ik dat in deze prijsklasse er veel betere keuzes zijn qua af-montage gebruikte onderdelen.
Kan je voorbeelden geven van fietsen die lijken op de Lekker Amsterdam GT of de Brinckers Granville Sport M380 met betere afmontage en betere gebruikte onderdelen?

Cupra Born Performance 58 kWh

• dennisfr
Ik zal bij deze even mijn ervaring delen met betrekking tot de online fietsenwinkel vs 'normale' fietsenwinkel:

Ik rij nu 3 jaar op een Brinckers Le Mans (15000km) van fietsenwinkel.nl.

Met fietsenwinkel.nl heb ik wat gedoe gehad over garantie mbt een kromme remschijf achter en een deel van de chainglider dat los is geraakt. Als je service/onderhoud via fietsenwinkel.nl inpland wordt je naar verschillende fietsenmakers gestuurd waar ze een contract mee hebben. Er was er één bij waar ik wel een goed gevoel bij had en daar plan ik nu mijn onderhoud rechtstreeks.

Op de fiets zelf kon ik tot voor kort eigenlijk weinig aanmerken. Bij 10000km zijn de ketting en tandwielen vervangen, en ook de achterband. Verder ieder jaar remblokken. Eén keer per jaar onderhoud en dan weer 5000 kilometer probleemloos fietsen. De fiets zelf is prima, stijf frame, remmen zijn prima en nuvinci naaf is erg prettig.
Het voelt echter alweer een tijd lang alsof de ketting versleten is. De fietsenmaker heeft ketting en tandwielen opnieuw vervangen maar het probleem was daarmee niet weg. Het lijkt uit de motor zelf te komen. Fietsenmaker heeft contact gehad met Brinckers en ook Bafang: Brinckers geeft 2 jaar garantie op de motor en bijvoorbeeld Gazelle (die dezelfde motor toepast) 5 jaar. Daar zit hem dus het verschil. In principe zou de motor vervangen moeten worden en dan loopt het flink in de papieren. De fietsenmaker heeft aangeboden om zelf de motor te reviseren (ook om er zelf van te leren) en dat lijkt mij de beste oplossing.

Geluk bij een ongeluk voor mij is, dat ik al voor deze problemen via fietsplan van mijn werkgever een Gazelle Ultimate C8+ Belt heb aangeschaft bij een 'normale fietsenmaker', die als het goed is binnen twee weken geleverd wordt.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

ik heb mijn oude ebike kunnen verkopen en heb de gok genomen om een aliexpress ebike te kopen. (eu magazijn, dus geen importheffingen, en binnen 3 werkdagen binnen)

een beetje illegaal (want gashendel en snelheid), maar wel leuk. qua kwaliteit en afwerking ben ik positief verrast. is prima voorlopig (hoe deze na een jaar uitziet geen idee). zelfs een telefoonhouder met usb oplaadmogelijkheid is al aanwezig (!)
heel tevreden dus: sterker nog, ik had een brinckers besteld, maar die had ik geannuleerd omdat ik zo tevreden was over deze. (een dusdanige ebike zal in nl zeker 3-4x duurder zijn.)

ik heb ook bewust een zwakkere motor/accu genomen. in de praktijk haal ik volgens de computer 27km/u.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Pc2hBHz/UNADJUSTEDNONRAW-thumb-16faa.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FbR3RGD/UNADJUSTEDNONRAW-thumb-16fac.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tDY7CV4/UNADJUSTEDNONRAW-thumb-16fad.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door kmf op 09-03-2021 13:43 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Tommie12
kmf schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:37:
ik heb mijn oude ebike kunnen verkopen en heb de gok genomen om een aliexpress ebike te kopen. (eu magazijn, dus geen importheffingen, en binnen 3 werkdagen binnen)

een beetje illegaal (want gashendel en snelheid), maar wel leuk. qua kwaliteit en afwerking ben ik positief verrast. is prima voorlopig (hoe deze na een jaar uitziet geen idee). zelfs een telefoonhouder met usb oplaadmogelijkheid is al aanwezig (!)
heel tevreden dus: sterker nog, ik had een brinckers besteld, maar die had ik geannuleerd omdat ik zo tevreden was over deze. (een dusdanige ebike zal in nl zeker 3-4x duurder zijn.)

ik heb ook bewust een zwakkere motor/accu genomen. in de praktijk haal ik volgens de computer 27km/u.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:28
Ik heb zojuist twee Brinckers Granville Sport M380 besteld. Een herenmodel en een damesmodel. De meeste wensen worden met deze fiets ingevuld:
  • elegant design
  • accu in frame
  • semi rechtop zitten
  • naafversnelling (in dit geval zelfs traploos - Enviolo)
  • display mooi in stuur geïntegreerd - de nieuwe Bosch Kiox, die ook navigatie ondersteunt
  • middenmotor van gerenommeerd merk (Bosch performance line)
  • hydraulische schijfremmen
Ik ben door dit draadje getipt door een post van @nathalia, waarvoor dank. Afgelopen zaterdag een aantal proefritten gemaakt en deze fiets overtuigde door soepel rijden, schakelen en een algehele stevige indruk. Ook zonder ondersteuning is de fiets licht te fietsen. Met ondersteuning kon ik gemakkelijk rond de 28 km/h halen zonder te veel inspanning. -reclamemodus af-

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-12-2025

Tahref

God bless you

kmf schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:37:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had tijdje terug ook een Chinese merk ebike. Niet de hoogste kwaliteit maar wel prima fietsje.
Boutjes en moertjes zal je misschien wel over een jaar moeten vervangen door roest.
Persoonlijk geen fan van de type ebike die jij gekozen hebt met 2 frames. Als dat metalen flapje stukgaat heb je waarschijnlijk een probleem.

Ben benieuwd hoe de fiets (controller) zijn ondersteuning geeft. Sommige controllers ondersteunen per stand tot een bepaalde snelheid. (stand 1 tot 10 km - stand 2 tot 20 km - stand 3 tot 27 km)
Er zijn ook controllers die een aantal watt helpt per standje. Dit geeft het gevoel alsof hij per standje jouw voor een percentage help fietsen tot 27km/h. (standje 1 helpt jouw 20% om 27km/h te halen - standje 2 helpt 50% standje 3 helpt voor 80%)
Dit heeft voor mij zo'n grote boost in fiets gevoel gegeven dat ik niet meer geïnteresseerd ben in midden motor ebikes. Ook de afstand die ik kon fietsen is omhoog gegaan voordat de accu leeg ging.
Tommie12 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:25:
[...]

Ik vind het toch een gedoe om een ketting en derailleur te poetsen.
Ik ben dan ook een grote fan van een riem, maar ik besef dat er ook alweer een prijskaartje aan hangt.
Ik maak nooit mijn ketting schoon. Enkel wat ketting spray erop wanneer ik wat lichte roest zie.
Misschien een beetje lui maar mijn ketting heeft het nu al een jaar volgehouden. Schakelen gaat laatste tijd wel iets minder soepel dus denk dat ketting toe is aan vervanging.

• coinman63
Gisteren aan het knutselen geweest om een laadstation te maken voor onze nieuwe fietsen: twee maal Brinckers Granville Sport M380 (herenmodel en damesmodel).

Ik heb voor elke lader een countdown timer (instelbaar tot 6 uur) geplaatst, zodat de fiets niet doorlopend aan de lading hangt. Nog even overwogen om een slimme wandcontactdoos te gebruiken, maar dit leek me eenvoudiger en ook makkelijker uit te leggen aan mijn vrouw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WaTujTcPVF-6sqLO9p8XXXZNIzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2n62CmSOwOShHRBxKlQbJGeg.jpg?f=fotoalbum_large

• jimh307
  • Niet online
DeSluis schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:15:
[...]

Sterker nog, ik ben twee maal aangereden op mijn fiets met velgremmen. Daar hadden andere remmen ook niets bij uitgemaakt. stilstaand en aan de goede kant van de weg.... Kon niet op tijd wegkomen, gevolg van zoveel mogelijk in eco rijden. das blijkbaar pas stom.
Dat is toch niet stom? Dat is puur pech en misschien kon je op middenstand ook niet op tijd wegkomen. Gelukkig ben je hier nog in levende wijze en als je nu op een gewone fiets had gereden<>kan je ook niet op tijd wegkomen?? Ik vind er niks stoms aan.

Zelfde gevalletje had ik afgelopen zomer in de testweek van de Stromer ST1. Deze stond ook 'onbedoeld' op eco en ik kon niet snel genoeg aan de overkant komen omdat ik een snellere acceleratie verwachtte. Dit was gelukkig in het dorp en het ging om lage snelheden dus ik was ook niet geraakt, alleen moest die auto even inhouden. Dat kan toch gewoon gebeuren dus zet dat maar uit je hoofd dat het stom zou zijn. Achteraf kon het altijd beter.
coinman63 schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:22:
Gisteren aan het knutselen geweest om een laadstation te maken voor onze nieuwe fietsen: twee maal Brinckers Granville Sport M380 (herenmodel en damesmodel).

Ik heb voor elke lader een countdown timer (instelbaar tot 6 uur) geplaatst, zodat de fiets niet doorlopend aan de lading hangt. Nog even overwogen om een slimme wandcontactdoos te gebruiken, maar dit leek me eenvoudiger en ook makkelijker uit te leggen aan mijn vrouw.
[Afbeelding]
Mooi stukje huisvlijt man :) Mijn vader maakte ook altijd dat soort handige dingen. Hij is er al lang niet meer, maar die man had echt 2 rechter handen.
DeSluis schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:36:
[...]

Ik krijg de buitenband (Swalbe maraton +) er -bijna- niet af, heb het idee dat de moderne banden een stuk strakker op de velg zitten. Fietsenmaker adviseert om bij het ventiel te beginnen. Ook dat lukt me bijna niet, of de band, of ik word oud. Gelukkig heb ik het de afgelopen 5 jaar maar twee maal gehad. Maar wel balen.

Waarom plastic bandenlichters ?
Plastic in deze doet het werk net zo goed. Ik heb ook altijd een bandenplaksetje in mijn fietstas zitten met een zaklampje en een pompje. Al 2 keer nodig gehad onderweg (over 3 jaar) en dan is dit een redder in nood. Ook heb ik altijd een flesje water bij en een paar zoute dropjes. Waarom? Ik denk dat ik dit van mijn moeder heb want zij heeft ook altijd van alles op voorraad. Het geeft je zekerheid.
ps: ook de Marathon Plus banden krijg ik vlot van de velg, de band moet dan wel helemaal leeg zijn. Ligt de eerste flap met een lichter en de rest komt vanzelf. Zet de eerste lichter vast achter een spaak en je hebt hem er zo af :)

• Jupiter2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-09-2025
coinman63 schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:22:

[Afbeelding]
Heb je ook iets voor de accu?

• dennisfr
jimh307 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:35:
[...]

Ah, dezelfde smaak dus :)

Hoe ver kom jij op een lading? Welke versnelling fietst voor jou het fijnst?
Nu is het zo dat de 5 een direct drive is. dat is dus fijn als je niet zo hard kan en het bespaard accu uiteraard. Het is een 500 Wh accu dus ik denk wel de 70 km te kunnen halen. Ik zal vooral standje sport fietsen denk ik. In het dorp standje tour en als ik me wil inspannen standje eco. Ook even gefietst zonder ondersteuning en dat ging best goed. Mijn huidige fiets met NuVinci naaf trapt zwaarder zonder ondersteuning.

Mederedenen dat ik viel voor die fiets is de zithouding. Je kunt het stuur makkelijk lager zetten zodat je iets sportief zit. Het geheel ziet er gewoon heel degelijk uit. Ik ben benieuwd hoe de fiets mij gaat bevallen.
Ik was het eerst niet van plan omdat mijn Brinckers Le Mans (2018 15000km) nog best even meekon, maar toen mijn werkgever met een wel heel interessant fietsplan voorstel kwam was het eigenlijk een no-brainer. Deze Gazelle voldeed aan al mijn eisen (riem/naafversnelling/geïntegreerde accu/licht sportieve zithouding vergelijkbaar met de Brinckers). Bovendien had de lokale fietsenmaker deze toevallig al in mijn maat in bestelling en kon hij dus binnen een maand leveren.

De Gazelle fietst echt veel lichter (Brinckers heeft ook een Nuvinci naaf) en is eigenlijk al zonder ondersteuning makkelijk boven de 20 km/u te houden. In de Tourstand trap ik al zonder moeite tegen de snelheidsbegrenzer aan. Ik haal ruim 90 km op één acculading.

Ik gebruik hoofdzakelijk de versnellingen 3 t/m 6 (3 om weg te rijden, 5 voor heuvelop/wind tegen, 6 vlakke weg). Eigenlijk zou een 5 1/2 ideaal zijn, want ik zit nu geregeld te wisselen tussen die twee. (Dan is een Nuvinci wel weer ideaal).

In de 5 voel ik trouwens een soort golvende resonantie die vanuit de aandrijflijn komt. Het is alleen in de 5e versnelling, onder last en bij een wat hogere trapfrequentie (in mijn geval boven de 24 km/u). Ik ben wel benieuwd of het exemplarisch is, of dat jij dat ook ervaart. Ik moet binnenkort toch bij de fietsenmaker langs want de eerste service interval (500km blijkbaar) heb ik al overschreden.

• jimh307
  • Niet online
dennisfr schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:42:
[...]

Ik was het eerst niet van plan omdat mijn Brinckers Le Mans (2018 15000km) nog best even meekon, maar toen mijn werkgever met een wel heel interessant fietsplan voorstel kwam was het eigenlijk een no-brainer. Deze Gazelle voldeed aan al mijn eisen (riem/naafversnelling/geïntegreerde accu/licht sportieve zithouding vergelijkbaar met de Brinckers). Bovendien had de lokale fietsenmaker deze toevallig al in mijn maat in bestelling en kon hij dus binnen een maand leveren.

De Gazelle fietst echt veel lichter (Brinckers heeft ook een Nuvinci naaf) en is eigenlijk al zonder ondersteuning makkelijk boven de 20 km/u te houden. In de Tourstand trap ik al zonder moeite tegen de snelheidsbegrenzer aan. Ik haal ruim 90 km op één acculading.

Ik gebruik hoofdzakelijk de versnellingen 3 t/m 6 (3 om weg te rijden, 5 voor heuvelop/wind tegen, 6 vlakke weg). Eigenlijk zou een 5 1/2 ideaal zijn, want ik zit nu geregeld te wisselen tussen die twee. (Dan is een Nuvinci wel weer ideaal).

In de 5 voel ik trouwens een soort golvende resonantie die vanuit de aandrijflijn komt. Het is alleen in de 5e versnelling, onder last en bij een wat hogere trapfrequentie (in mijn geval boven de 24 km/u). Ik ben wel benieuwd of het exemplarisch is, of dat jij dat ook ervaart. Ik moet binnenkort toch bij de fietsenmaker langs want de eerste service interval (500km blijkbaar) heb ik al overschreden.
Ik had bij de proefrit een gelijk soort resonantie gevoeld. Nu vond ik dat niet zo erg omdat het de kwaliteit niets afdoet. Ik denk dat dit door de riem komt. Die rekt niet mee en de aandrijving is zeer strak. Misschien wegrijden op een laag verzet en/of de ondersteuning aanpassen. Misschien ook wel de nieuwigheid. Je kunt altijd teruggaan als het erger wordt, maar zoals ik het ervoer lijkt het me geen mankement.

Bij mijn huidige Brose motor is het zo dat de ondersteuning moeilijk te doseren is. Ik denk dat de krachtsensor niet helemaal jofel meer is. Als ik hem op standje sport zet (de hoogste) dan hoef ik te weinig te doen om maximale ondersteuning te krijgen. Ik moet regelmatig 5 seconden stoppen met trappen om de ondersteuning weer goed te krijgen. Als de motor wat warmer wordt (na 3 km) dan gaat de fiets steeds zwaarder trappen en moet ik even de pedalen stilhouden. Daarna is het weer voor 'n kilometer over.

• coinman63
Ik heb een Brinckers Granville Sport M380 en met mijn 150kg schoon aan de haak geen enkel probleem.

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 14:17
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:17:
[...]

Bij een kaoptte motor na 3000 km in 3 jaar zou ik nu toch een geschil met de verkoper hebben. Non-conform -> niet te lang over bekvechten en naar de rechtsbijstand. Als die het afkopen, kan ik eventueel zelf altijd nog achter de verkoper aan.

Ook belangrijk voor anderen om te weten wat verkoper gaat doen als hij iets non-conforms levert.... dus even reviewen.

Laat je niet te makkelijk wegsturen. Hij heeft prut geleverd en kan zich niet zomaar verschuilen achter een garantieperiode. Hier in NL heb je gewoon recht op een goed werkend product, conform hetgeen je zou mogen verwachten van een dergelijk product. En voor een fiets is dat niet een motor die het na 3000 km opgeeft. Dat zou bij mij 3 of 4 maanden zijn in de zomerperiode.
Bedankt voor alle berichten en ideeën. Heb zojuist fietsenwinkel.nl gebeld en die gaan na het geplande onderzoek (voorafgaand aan de reparatie) met Brinckers in conclaaf. Echter geeft ze aan gezien de verstreken garantieperiode dat dit waarschijnlijk een coulance van 25% zal zijn en dat er niet naar gebruik maar naar leeftijd wordt gekeken. Ze heeft iig een notitie gemaakt en dat wacht ik dan maar even af.

• coinman63
Brinckers Granville Sport M380 hier: 25,5 kg inclusief 625Wh accu.

• roffeltjes
coinman63 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:11:
Brinckers Granville Sport M380 hier: 25,5 kg inclusief 625Wh accu.
Heb je die zelf gewogen? Ik gok die fiets ruim 2.5kg zwaarder. Er zitten geen bijzondere onderdelen op die fiets, er is een zware accu, een voordrager en geen hele kleine herenmaat (fabrikanten wegen altijd de kleinste herenmaat, die is het lichtste ^^) en ik ga bij Brincker er niet vanuit dat ze Supremes hebben gemonteerd. Enige waar ze flink zullen winnen is de vork (kan een kilo schelen).

Ik zie geen plek waar ze 4kg kunnen winnen op de Stella.

De gewichtsopgave van Fabrikanten neem ik niet serieus, je weet nooit wat en hoe ze wegen en het is vrijwel nooit waar.

[ Voor 10% gewijzigd door roffeltjes op 17-08-2021 11:47 ]

• einoj1
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-03-2025
Geen matches
roffeltjes schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:41:
[...]

Heb je die zelf gewogen? Ik gok die fiets ruim 2.5kg zwaarder. Er zitten geen bijzondere onderdelen op die fiets, er is een zware accu, een voordrager en geen hele kleine herenmaat (fabrikanten wegen altijd de kleinste herenmaat, die is het lichtste ^^) en ik ga bij Brincker er niet vanuit dat ze Supremes hebben gemonteerd. Enige waar ze flink zullen winnen is de vork (kan een kilo schelen).

Ik zie geen plek waar ze 4kg kunnen winnen op de Stella.

De gewichtsopgave van Fabrikanten neem ik niet serieus, je weet nooit wat en hoe ze wegen en het is vrijwel nooit waar.
Mijn Batavus Dinsdag Excl. woog volgens de folder 23,6 Kg, als optie nam ik de 500 Wh accu

Op het achterwiel gezet, op een personenweegschaal = 24 kg. ;)

Een fiets met een lager gewicht, heeft duidelijk een makkelijker stuurgedrag, wegligging. (handelbaarder in fietsrekken)

Bovendien is het véél makkelijker om die fiets in de koffer van de auto te stoppen (zonder voorwiel en batterij…)

Zal misschien ook met mijn leeftijd te maken hebben... (60 j)

• roffeltjes
einoj1 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:53:
[...]

Mijn Batavus Dinsdag Excl. woog volgens de folder 23,6 Kg, als optie nam ik de 500 Wh accu
Valt me mee van Batavus dat hun gewicht redelijk klopt. Ik vind hun site niet bijzonder informatief en hun geo plaatjes zijn compleet onzin.

Dat de Dinsdag lichter is dan de Brickers, is niet zo gek: Frame accu, Nexus7. De Brinckers is al direct op die onderdelen 2kg zwaarder.

Dan hebben we nog de voordrager en de versteviging voor de powertube in het frame (en de welvende vorm). Ik gok daarom dat Brinckers in vergelijkbare maat minimaal 3kg zwaarder is dan de Dinsdag => 27kg. Brinckers claimt 25.5.

Zelfs met dure (smalle vouwbanden) vind ik 25.5kg opvallend licht (niet onmogelijk of ongelofelijk!), vandaar dat ik benieuwd ben naar het echte gewicht.
Een fiets met een lager gewicht, heeft duidelijk een makkelijker stuurgedrag, wegligging.
Nee ;)
(handelbaarder in fietsrekken)

Bovendien is het véél makkelijker om die fiets in de koffer van de auto te stoppen (zonder voorwiel en batterij…)
Ja!

Alle gekheid op een stokje, stuurgedrag en wegligging hebben met name te maken met de geometrie en bandenkeuze, gewicht heeft nauwelijks invloed (zwaardere banden een beetje). Maar een lichte fiets is om heel veel reden wel veel prettiger.

[ Voor 37% gewijzigd door roffeltjes op 17-08-2021 13:40 ]

• coinman63
Phusebox schreef op donderdag 23 september 2021 @ 07:54:
[...]

Ik snap dat een gesloten kettingkast voor mij wellicht de verstandige keus zou zijn, maar dat vind ik dan persoonlijk echt net een bejaardenfiets qua uitstraling. Ja dat systeem heb ik nu ook, maar dat vind ik dus enorm oubollig ogen.
Ik kan mijn Brinckers Granville sport toch niet echt oubollig noemen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9UeBfaL5sdPZ_U3CofY_3_nozU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fic6ZG5atNIXFVq5YZtjs29F.jpg?f=user_large

Voldoet volgens mij aan de meeste van je wensen, al zal het merk je niks zeggen.
Ik ben er in ieder geval heel enthousiast over. Oh en het frame is geschikt voor ombouw naar een riemaandrijving.

[ Voor 14% gewijzigd door coinman63 op 23-09-2021 17:56 ]

• Tommie12
coinman63 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:53:
[...]

[Afbeelding]

Voldoet volgens mij aan de meeste van je wensen, al zal het merk je niks zeggen.
Ik ben er in ieder geval heel enthousiast over. Oh en het frame is geschikt voor ombouw naar een riemaandrijving.
Ziet er goed uit, in elk geval mooi gepoetst!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-04 17:01
coinman63 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:53:
[...]

[Afbeelding]

Het merk heb ik wel eens gezien. Dit is dan ook weer een semi gesloten kettingkast als ik het zo mag noemen. Ziet er beter uit dan zo'n volledig gesloten.

Jammer dat ie geen geveerde voorvork heeft want met die motor, accu en versnellingsnaaf is het wel een mooie fiets inderdaad.

En jammer van de kleur, persoonlijk uiteraard.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 23-09-2021 18:05 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Athome
  • Laatst online: 04-04 16:39
(jarig!)
Brinckers is/was het huismerk van Fietsenwinkel.nl. Dus kijk daar eens wat er het model nog meer aan opties en kleuren te bieden heeft.

• Phusebox
  • Laatst online: 04-04 17:01
Athome schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:12:
Brinckers is/was het huismerk van Fietsenwinkel.nl. Dus kijk daar eens wat er het model nog meer aan opties en kleuren te bieden heeft.
Geen opties te vinden. Je vindt er ook verder vrij weinig over qua reviews. Ziet er qua afwerking niet super uit wat ik zo kan zien op de foto's? Maar kost evengoed bijna 3400 euro.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Athome
  • Laatst online: 04-04 16:39
(jarig!)
Die kettingkast van de Brinckers wordt ook wel een Chainglider genoemd. Ook een kettingkast maar veel compacter en omsluit eigenlijk alleen de ketting.
E-mozzo is ook een leuk model maar volgens mij een overjarig model. Daar is niets mis mee maar het betekent in dit geval de fiets eigenlijk alleen nog uit voorraad van de fietsenmaker of misschien nog de groothandel geleverd kan worden. Cortina maakt de fiets niet meer.

[ Voor 83% gewijzigd door Athome op 23-09-2021 19:16 ]

• laurens0619
  • Laatst online: 07:22
@Athome klopt, was ook niet mijn idee dat de e mozzo een optie zou zijn voor phusebox, maar puur voorbeeld kettingkast.

Nu zie ik Het verschil met die batavus en brinckers kettingkast ja, was mij nooit opgevallen :) (en persoonlijk vind ik het een of ander niet perse veel mooier)

[ Voor 22% gewijzigd door laurens0619 op 23-09-2021 19:23 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• dennisfr
laurens0619 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:58:
@jimh307 weet je nog wat de getallen waren? Hoever kwam je met de qwic itt gazelle?
Wat ook meespeelt is dat de bafang vanaf 5-10km ramge gaat afbouwen, heeft dan minder kracht. De shimano kun je op een gegeven moment ook alleen op eco zetten maar is veeel later dan de bafang.

Het is ook shimano 7 vs shimano 8 naaf

De accu heb ik trouwens al vervangen, maakte niets uit qua range :)

Gaat om
cortina e common family 2020 (
- bafang 420
- shimano 7
- 450 accu
- 28.9kg excl accu (3.3kg) en ex achteropzitje (3,8kg) is al 36kg. Tel daar nog fietsmandje met zooi en kind (20kg) bij op en je zit zo op 50-60 kg.

Cortina e mozzo n8 2020
- shimano e6100
- shimano 8
- 500 accu
- 21.5kg excl accu (3kg) = 24.5kg (maar ook regelmatig 20kg kind bij)

Ik denk dat die family zo 1.5 a 2x het gewicht moet aandrijven itt de emozzo

Tel daarbij een efficiëntere naaf (n8) en motor bij op en misschien ook andere ritjes/fietsgedrag?. Blijft lastig vergelijken
Ik kan je, denk ik, wel redelijk representatieve cijfers geven van mijn huidige en voorgaande fiets. Model fiets, traject en fietsgedrag zijn vergelijkbaar.

Vorige:
Brinckers Le Mans
Bafang M400
NuVinci/Enviolo
572Wh accu
80 kilometer

Huidige:
Gazelle Ultimate C8+ Belt
Bosch Activeline+
Nexus 8
500Wh accu
100 kilometer.

Kleine aantekening: met de Brinckers reed ik ca 27 km/u op de rechte stukken, met de Gazelle 25 km/u.

Verschil is dus niet zo extreem als bij jou.

• zuidhuis
  • Registratie: Maart 2018
Morgen proefrit op Brinckers Bjorn. Benieuwd of tie bevalt. Heb wel twijfels. Accu met 374Wh lijkt mij wel weinig als ik 50 km (heen en terug) naar werk wil fietsen. En heb gevoel dat de looks de kwaliteit beetje verhullen (geen idee of dat zo is). Iemand ervaring met dit model? Lees er weinig slechts over. Betere alternatieven? Proefrit Lekkerbike volgt nog.

Vereisten zijn: Belt drive, uitneembare accu, sportief model / vlotte uitstraling en prijs ca. 2000 - 2500 euro. Optie tot evt makkelijk tunen naar 32 km/uur is meegenomen.

Afvallers: VanMoof (lees te veel narigheid) , Cowboy (teveel aanpassingen nodig zoals bagagedrager, standaard en stuurpen) en Qonqer (geen uitneembare accu).

Edit: een ketting icm naafversnelling ipv belt drive zou ook nog een optie kunnen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door zuidhuis op 26-11-2021 19:35 ]

• jimh307
  • Niet online
zuidhuis schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:27:
Morgen proefrit op Brinckers Bjorn. Benieuwd of tie bevalt. Heb wel twijfels. Accu met 374Wh lijkt mij wel weinig als ik 50 km (heen en terug) naar werk wil fietsen. En heb gevoel dat de looks de kwaliteit beetje verhullen (geen idee of dat zo is). Iemand ervaring met dit model? Lees er weinig slechts over. Betere alternatieven? Proefrit Lekkerbike volgt nog.

Vereisten zijn: Belt drive , uitneembare accu, sportief model / vlotte uitstraling en prijs ca. 2000 - 2500 euro. Optie tot evt makkelijk tunen naar 32 km/uur is meegenomen.

Afvallers: VanMoof (lees te veel narigheid) , Cowboy (teveel aanpassingen nodig zoals bagagedrager, standaard en stuurpen) en Qonqer (geen uitneembare accu).
374 Wh is erg mager als ik je gewenste gebruik zo lees. In de zomer een prima compromis, maar nu als het koud is ga je snel tekort komen; laat staan over 2 a 3 jaar als de accu degradeert.
Ik heb een 500 Wh accu en met deze koude wil ik lekker doorfietsen en vraag ik vrij forse ondersteuning. 70 km range zal ik nét halen. Ik commute niet op de fiets, dus lijkt me de frustratie het me niet waard.
In het begin denk je van, "standje eco, flink meetrappen en kijk eens hoe ver ik kom!". Je zult het ook moeten halen als je een keer net iets te laat bent of chagrijnig en dus maximaal verzet wilt; ook na 2 jaar.

Denk daar dus goed over an ;)

• zuidhuis
  • Registratie: Maart 2018
Evt andere aanbieder met wat hogere prijs ook geen probleem zolang Brinckers zelf maar kwalitatief goede fietsen levert. Die Bjorn R1 heeft denk toch te weinig accu. Ga me denk wat meer focussen op minder modieuze fietsen met naafversnelling dat maakt de zoektocht hopelijk toch wat makkelijker.

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:33
zuidhuis schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:05:
Evt andere aanbieder met wat hogere prijs ook geen probleem zolang Brinckers zelf maar kwalitatief goede fietsen levert. Die Bjorn R1 heeft denk toch te weinig accu. Ga me denk wat meer focussen op minder modieuze fietsen met naafversnelling dat maakt de zoektocht hopelijk toch wat makkelijker.
Ergens gaan kijken en wat proefrijden helpt je een hele stap verder in je oriënteren.

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-03 13:46
Urbanuss schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:25:
[...]

Net een testrit op de LekkerBikes Amsterdam+ gehad. Vanuit een fiets ervaring zijn het allemaal fantastische fietsen. Zelfs met de storm was het geen probleem om de 25km/h te halen. Je kon zelfs eenvoudig sneller omdat de fiets licht is en je niet tegen een weerstand aanfietst boven 25km/h. Aardige mensen met veel kennis en ze bieden zelfs aan de fiets te laten afleveren bij hun zodat ze alles voor je in elkaar zetten inclusief accessoires. Vanuit een Tweakers perspectief misschien de minst leuke fiets doordat je er geen software bij krijgt op je telefoon om afstellingen te tweaken. Vanuit een kwaliteit perspectief een van de beste. Ik voel toch dat ik richting de Amsterdam+ neig vanwege prijs/service/kwaliteit

Hopelijk helpt dit sommigen een keuze te maken :)
Goed te horen dat je ook nog bij Lekker bikes bent langsgeweest en dat de proefrit is bevallen, Ik ben het eens met je dat met een krachtige single speed als de Amsterdam+ je een prima tour/stadfiets hebt zolang je niet in zuid limburg de heuvels ingaat dag in dag uit....

De Brinckers Bjorn lijkt er trouwens verdacht veel op, zij het wel met kleinere accu.

https://brinckers.nl/elektrische-fietsen/bjorn/

• Urbanuss
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-03 14:19
sky_walker schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:23:
[...]

Goed te horen dat je ook nog bij Lekker bikes bent langsgeweest en dat de proefrit is bevallen, Ik ben het eens met je dat met een krachtige single speed als de Amsterdam+ je een prima tour/stadfiets hebt zolang je niet in zuid limburg de heuvels ingaat dag in dag uit....

De Brinckers Bjorn lijkt er trouwens verdacht veel op, zij het wel met kleinere accu.

https://brinckers.nl/elektrische-fietsen/bjorn/
Opzich is het prettig dat ze universele onderdelen gebruiken wat je ook terug ziet in de Brinckers Bjorn. Ik heb net de Amsterdam+ besteld met de grotere accu optie. Hopelijk kan ik er snel van genieten :)

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-04 14:55

3raser

⚜️ Premium member

Ik ben op zoek naar een (eerste) elektrische fiets die ik samen met mijn vrouw kan gebruiken. Dit zeg ik er specifiek bij omdat een typische herenfiets dus niet heel wenselijk is. Ook moet er een kinderzitje achterop dus is het wenselijk om de accu in het frame te hebben in plaats van op/onder de bagagedrager. Een kinderzitje voorop is geen harde eis maar wel een pre.

Ik heb al even rondgekeken bij 12go biking en een ritje gemaakt op een Batavus Velder E-go Power N7 2022 en een Batavus Finez E-go Power N8 2022. Die laatste reed naar mijn idee wel iets fijner. Een geveerde zadelpen is volgens mij ook wel fijn om te hebben volgens mij.

Nu zat ik online wat verder te kijken en kwam ik uit bij de Brinckers Brisbane GT. Nu lees ik in dit topic een diversiteit aan reacties over Brinckers. Als ik naar de specificaties kijk dan zie ik dat ik een sterkere motor en grotere accu krijg voor minder geld dan bijvoorbeeld de Batavus Finez die ik gereden heb. Daarnaast oogt de Brisbane GT M7 Mixed best heel deftig. Qua kleur zijn er geen opties, dus daarom mijn keuze voor de Mixed. Maar is dit ook een verstandige keus? En wat zijn goede en betrouwbare alternatieven? Ik kan overigens nergens reviews vinden van de Brinckers Brisbane GT. Het is blijkbaar een erg nieuw model(?).

• Tommie12
3raser schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:29:
Ik ben op zoek naar een (eerste) elektrische fiets die ik samen met mijn vrouw kan gebruiken. Dit zeg ik er specifiek bij omdat een typische herenfiets dus niet heel wenselijk is. Ook moet er een kinderzitje achterop dus is het wenselijk om de accu in het frame te hebben in plaats van op/onder de bagagedrager. Een kinderzitje voorop is geen harde eis maar wel een pre.

Ik heb al even rondgekeken bij 12go biking en een ritje gemaakt op een Batavus Velder E-go Power N7 2022 en een Batavus Finez E-go Power N8 2022. Die laatste reed naar mijn idee wel iets fijner. Een geveerde zadelpen is volgens mij ook wel fijn om te hebben volgens mij.

Nu zat ik online wat verder te kijken en kwam ik uit bij de Brinckers Brisbane GT. Nu lees ik in dit topic een diversiteit aan reacties over Brinckers. Als ik naar de specificaties kijk dan zie ik dat ik een sterkere motor en grotere accu krijg voor minder geld dan bijvoorbeeld de Batavus Finez die ik gereden heb. Daarnaast oogt de Brisbane GT M7 Mixed best heel deftig. Qua kleur zijn er geen opties, dus daarom mijn keuze voor de Mixed. Maar is dit ook een verstandige keus? En wat zijn goede en betrouwbare alternatieven? Ik kan overigens nergens reviews vinden van de Brinckers Brisbane GT. Het is blijkbaar een erg nieuw model(?).
Staar je niet blind op de kracht van de motor, belangrijker is een mooie afstemming en een geleidelijke afgifte van vermogen. Dat doet Bosch heel goed, geen ervaring met Bafang, en dat verklaart meteen een stuk het prijsverschil.

Nu vind ik het belangrijker dat je die fiets koopt bij een zo lokaal mogelijke FM. Dan krijg je de beste service, en dat is ook wat waard. Stap daar eens binnen, kijk wat die verkoopt, en probeer de fiets indien mogelijk.

Een simpele geveerde zadelpen is overrated, het werkt niet fijn. Als je een geveerde pen wil, kijk dan naar de pennen die veren met een paralellogram (helaas wel een pak duurder), maar beter is nog zorgen voor dikke banden en die dan niet te hard op te pompen. Dat rijdt een pak fijner.

• roffeltjes
3raser schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:29:
En wat zijn goede en betrouwbare alternatieven?
Vrijwel elk a-merk heeft wel wat jij zoekt, probleem is waarschijnlijk vooral de levertijd. Ga langs een FM in de buurt en kijk welke merken hij heeft en wat hij kan leveren.

Mocht je twijfelen kan je bij ons aangeven welke merken in jouw buurt verkrijgbaar zijn, dan kunnen we ongetwijfeld meekijken in de catalogus ;)

Betreft Brinckers; het is vrij duur voor wat je krijgt, zeker omdat het een B-merk is met een Bafang middenmotor. Bafang rijdt niet slecht, maar deze generatie van Bosch is echt heel verfijnd. Bij gelijke prijs en rijeigenschappen zou ik Bosch kiezen boven Bafang en Yamaha (maar Yamaha komt ook met iets nieuws uit). Panasonic is volgens mensen die ik wel vertrouw ook goed, maar ik heb er geen ervaring mee, dus dat durf ik niet blind (zonder proefrit) te adviseren.

[ Voor 32% gewijzigd door roffeltjes op 09-02-2022 10:12 ]

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-04 16:33
Twee weken geleden ondersteunde mijn elektrische fiets ineens een stuk minder en nu sinds een paar dagen krijg ik de volgende melding bij het aanzetten van de besturing en ondersteunt hij helemaal niet meer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iy3uQB7nyGUsN3hH9yyMCd0Yx3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYzWSXS0aOdqatlKhosPuRFu.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan hier ontzettend weinig over vinden, maar wat ik heb kunnen vinden is dat - zoals de fout al zegt - het probleem intern in de motor zit en deze in zijn geheel vervangen zou moeten worden.
Wat zou ik in dit geval nog kunnen doen/uitproberen, voordat ik het voorleg aan de fietsenmaker? Is er iemand die ervaring heeft met dit probleem?

Betreft een Brinckers Le Mans M330 NuVinci 2018 met Bafang G330 motor.

In vino veritas, in aqua sanitas

• dennisfr
Thoraxx schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:31:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Wat lastig zeg een e-bike uitkiezen.
Vandaag bij Amslod geweest en die hebben er 1 in de aanbieding met een Befang M-400 motor. Hoe staat die tov Bosch en Shimano?

Deze fiets op het oog. Volgens de verkoper koolborstel vrije motor waardoor fietsen makkelijker gaat ook bij lege accu.
https://amslod.nl/elektrische-fietsen/amslod-wellington-mx/

Iemand ook ervaring met Amslod? Hoor er vandaag voor het eerst van.
Ik heb hiervoor een fiets gehad met Bafang M400 en nu een Bosch Active Line +:
Kort samengevat:
-de Bosch is nagenoeg stil, de Bafang was duidelijk hoorbaar. (Zoemend)
-de Bafang is sterker, Bosch is verfijnder qua ondersteuning.
-het fietsenmaker issue is in mijn beleving niet zo zwart/wit als @Kraz beschrijft (ik heb destijds een fietsenmaker gevonden die mijn Brinckers prima heeft onderhouden) maar het is allemaal wel wat lastiger dan een ‘standaard’ Gazelle, Batavus, Sparta. Vooral met garantieissues.
-Bosch heeft een strakke ondersteuningsbegrenzing, Bafang is/was? ‘kneedbaar’.

Het is maar net waar wat je belangrijk vindt. Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar de Bosch.

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10

KroeT

[...]

Vanochtend heb ik een bezoekje gebracht aan een Gazelle Experience Center om te kijken naar een grote (!) fiets. 65 cm dus, want ik ben 2 meter lang en besta voor 95% uit been. Echt waar, ik heb een hoofd met benen eraan. Mijn romp is nagenoeg non-existent. Ik zoek een fiets voor mijn woon-werkverkeer, zo’n 120 kilometer per week, plus wat ritjes voor de gezelligheid daar omheen. Zal al met al zo’n 30-50 kilometer daar bovenop zijn, per week. Ik ga dus uit van zo’n 7.000 kilometer per jaar, dus een riem rechtvaardig ik wel voor mezelf. Voorts zoek ik iets echt echt echt betrouwbaars, want ik kom van een Brinckers. Goede genade wat een bak ellende. Miskoop van het decennium.

Ik heb daar op een Avignon gefietst. Mooie fiets, riem, Enviolo, 65 Nm Bosch Performance. Maar lage instap is, logisch natuurlijk, toch wiebelig. En ik ben daar kennelijk erg gevoelig voor, want ik vond het vreselijk. Fietshouding is uiterst comfortabel, maar ik was heel erg teleurgesteld in de stijfheid van het frame.

De Ultimate C380 was qua frame en stijfheid uitstekend, maar de zithouding kon me niet bekoren. Strak en diep voorover op een mal kort frame. Nou ja, voor mij voelde het kort.

Omdat mijn vader toevallig ook een nieuwe fiets zoekt ben ik even met hem mee gereden naar het Flyer Center Witte Wielsport in Ursem. Daar stond nog een Flyer Gotour6 7.43 XL met herenframe. Nexus 5, Bosch Performance, Gates-riem, echt geveerde voorvork (dus niet zo’n malle binnenbalhoofdvering als die Gazelles) en als toevoeging een trapeziumvering op de zadelpen waardoor het zadel nog een paar centimeter naar achteren opschoof. Heerlijk. Gewoonweg heerlijk. De houding was rechtop met een lichte buiging voorwaarts zonder dat mijn polsen er last van kregen. De motor had van mij een paar Nm meer mogen hebben maar als ik eerlijk ben is dat eigenlijk onzin. De door mij zo geambieerde Enviolo miste ik eigenlijk totaal niet, de Nexus 5 heeft geen heel licht verzet maar wel ruim voldoende bereik in de zwaardere regionen. Ik woon in een polder dus dat moet lukken.

De Flyer fietste geruisloos en vlot. Ik ga er serieus van dromen vannacht. Dus ik verwacht over een paar weken een korte review te kunnen plaatsen, als ik ‘m in bezit heb gekregen en mijn eerste paar honderd regenachtige kilometers heb gefietst. Zin in!

Peace is not simply the absence of war.

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:33
KroeT schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:46:
Vanochtend heb ik een bezoekje gebracht aan een Gazelle Experience Center om te kijken naar een grote (!) fiets. 65 cm dus, want ik ben 2 meter lang en besta voor 95% uit been. Echt waar, ik heb een hoofd met benen eraan. Mijn romp is nagenoeg non-existent. Ik zoek een fiets voor mijn woon-werkverkeer, zo’n 120 kilometer per week, plus wat ritjes voor de gezelligheid daar omheen. Zal al met al zo’n 30-50 kilometer daar bovenop zijn, per week. Ik ga dus uit van zo’n 7.000 kilometer per jaar, dus een riem rechtvaardig ik wel voor mezelf. Voorts zoek ik iets echt echt echt betrouwbaars, want ik kom van een Brinckers. Goede genade wat een bak ellende. Miskoop van het decennium.

Ik heb daar op een Avignon gefietst. Mooie fiets, riem, Enviolo, 65 Nm Bosch Performance. Maar lage instap is, logisch natuurlijk, toch wiebelig. En ik ben daar kennelijk erg gevoelig voor, want ik vond het vreselijk. Fietshouding is uiterst comfortabel, maar ik was heel erg teleurgesteld in de stijfheid van het frame.

De Ultimate C380 was qua frame en stijfheid uitstekend, maar de zithouding kon me niet bekoren. Strak en diep voorover op een mal kort frame. Nou ja, voor mij voelde het kort.

Omdat mijn vader toevallig ook een nieuwe fiets zoekt ben ik even met hem mee gereden naar het Flyer Center Witte Wielsport in Ursem. Daar stond nog een Flyer Gotour6 7.43 XL met herenframe. Nexus 5, Bosch Performance, Gates-riem, echt geveerde voorvork (dus niet zo’n malle binnenbalhoofdvering als die Gazelles) en als toevoeging een trapeziumvering op de zadelpen waardoor het zadel nog een paar centimeter naar achteren opschoof. Heerlijk. Gewoonweg heerlijk. De houding was rechtop met een lichte buiging voorwaarts zonder dat mijn polsen er last van kregen. De motor had van mij een paar Nm meer mogen hebben maar als ik eerlijk ben is dat eigenlijk onzin. De door mij zo geambieerde Enviolo miste ik eigenlijk totaal niet, de Nexus 5 heeft geen heel licht verzet maar wel ruim voldoende bereik in de zwaardere regionen. Ik woon in een polder dus dat moet lukken.

De Flyer fietste geruisloos en vlot. Ik ga er serieus van dromen vannacht. Dus ik verwacht over een paar weken een korte review te kunnen plaatsen, als ik ‘m in bezit heb gekregen en mijn eerste paar honderd regenachtige kilometers heb gefietst. Zin in!
Gefeliciteerd, top fiets! En inderdaad, top vering zoals je het op de Nederlandse merken bijna niet vindt.

Lange mensen focussen vaak alleen op frame hoogte, terwijl de lengte van het frame ook belangrijk is. En van een parallelogram verende zadelpen hebben lange mensen inderdaad profijt. Heel goed dat je dat zelf hebt ontdekt. Daardoor heb je nu een topfiets kunnen vinden.

Frame hoogte 57cm toch?

Ik geloof dat Witte Wielsport alleen Flyer doet toch? Hadden ze veel staan (als in honderden)?

• assn
  • Laatst online: 31-03 11:27
KroeT schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:46:

Ik ben ook 2.00m, misschien iets meer in verhouding als ik het zo lees maar wel op zoek naar grote fiets. Leuk om te lezen dat je enthousiast was over deze fiets. Wat heb je hiervoor moeten betalen? Neem aan dat jij het showroom model heb gekocht? Online zijn ze nog maar weinig beschikbaar.

Ik zit met het probleem dat de XL fietsen nergens te testen zijn. Velo de Ville heeft ze nergens staan, dus geluk dat jij er wel eentje bent tegengekomen. Ga nog maar eens verder kijken.

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:31
Roos79 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:14:
@thunder68 En eigenlijk wil je wel proef fietsen op een e bike.
Om te voelen hoe je de sensoren ervaart en hoe stevig of juist niet de fiets zelf is.
En onderhoud als je zelf heel handig bent dan prima maar anders is het wel onhandig.
En ben benieuwd wat er zit een vrij kleine accu bij maar je kan wel 80/130km ermee rijden, hoe dan?
Vwb het bereik: de standaard accu in de framebuis is goed voor rond de 80km. Lijkt me vooral doordat de fiets licht is en bedoeld is voor kortere stadsritjes. Bij max ondersteuning en minder gunstige omstandigheden zal het natuurlijk minder zijn. De aangegeven 130 km is als je er de extra accu (in de vorm van een bidon, leuk bedacht) bij koopt.

Hij lijkt me verder redelijk onderhoudsvrij vanwege de gates carbonriem, geen versnellingen en schijfremmen. Dus ook dat lijkt me geen groot risico. En omdat je de fiets zelf in elkaar zet leer je hem goed kennen.

Maar uiteraard is het afwachten hoe de kwaliteit zich houdt na verloop van tijd. Ik ga me nog even verder verdiepen in de garantie en retourmogelijkheden én de gebruikte materialen. Bij twijfel op wat voor punt dan ook laat ik deze aan mij voorbij gaan en wordt het een andere. De volgende 3 zijn dan goede kandidaten:

-Watt Brooklyn
-cowboy C3
-iMove president
-Brinckers Björn

Thanx again!

• thunder68
thunder68 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:42:
Ben ook in de markt voor een E-Bike. Beetje opzoek naar een urban-bike in de pricerange tot Ca €1850,- en heb ondertussen al aardig wat info tot mij genomen. Degene waar nu mijn aandacht naar gaat is de City-Vanture van het vrij nieuwe merk Vanpowers.

Begonnen vanuit een indiegogo-campagne en nu dus online te bestellen: https://vanpowers.bike/bl...de-echte-kilometervreters
Iemand toevallig al ervaring met deze fiets? Wat zijn jullie ideeen bij dit concept?
Na al jullie reacties en adviezen én zelf bedenken wat ik eigenlijk pcies wil tot de conclusie gekomen dat ik de Vanpowers-City vantage laat staan. Ondanks dat ik het nog steeds een leuk concept vind zijn er wat nadelen en risico’s die ik niet nemen wil. Ik som mijn redenen even op, wie weet heeft iemand er wat aan:

-startup: overleven ze lang genoeg om support/garantie/parts te kunnen blijven leveren? Wil graag langer dan paar jaar met de fiets kunnen doen.
-accu alleen uitneembaar door frame uit elkaar te halen: dus in de schuur opladen, ook als het koud is, lijkt me op den duur minder goed voor de accu. Indien hij echt vervangen moet worden is het de vraag of hij nog
verkrijgbaar is
-bij garantie zullen defecte onderdelen opgestuurd moeten worden, verzendkosten en de arbeidskosten ;) worden niet door garantie gedekt
-stijfheid frame lijkt goed maar hoe is dat na een jaartje fietsen en de verbindingen van het frame wellicht wat speling vertonen?
-niet verstelbaar stuur dus afwachten of het goed past voor mij

Nu op mijn gemak verder kijken. Opties zijn op dit moment:
-Cowboy 3
-Watt Brooklyn
-Brinckers Björn R1

• thunder68
thunder68 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:21:
[...]

Na al jullie reacties en adviezen én zelf bedenken wat ik eigenlijk pcies wil tot de conclusie gekomen dat ik de Vanpowers-City vantage laat staan. Ondanks dat ik het nog steeds een leuk concept vind zijn er wat nadelen en risico’s die ik niet nemen wil.

Nu op mijn gemak verder kijken. Opties zijn op dit moment:
-Cowboy 3
-Watt Brooklyn
-Brinckers Björn R1
--Update—
Na veel online vergelijken en ervaringen oa in dit topic gelezen te hebben was ik al enthousiast geworden over de Cowboy. Het hele concept van urban City bike staat mij wel aan. De specs en de gebruikte techniek gaven mij de indruk dat dit een fijn fietsje is voor mijn gebruik (vooral stadsritjes en recreatief tot ca 25km). Dus moest er een proefrit komen; immers vertelt alleen eigen praktijkervaring pas of het echt bevalt.

Vanmorgen dus m’n proefrit gehad bij een Cowboy-ambassadeur in Rotterdam. Hartstikke fijne kerel die ruim de tijd neemt om alles uit te leggen over de fiets en de app voordat hij je op pad stuurt. (met zijn telefoon op het stuur, wat een vertrouwen in de mensheid! _/-\o_ ) De rit was bij het Kralingse bos/park, mooie omgeving (wel erg druk met lopers, wandelaars en fietsers; al gaf dat ook gelegenheid om wendbaarheid, remmen, optrekken te testen). Al met al onder de indruk van hoe het fietst, vooral de trapondersteuning via de krachtsensor werkt erg fijn en vlot; voor je het weet ben je op snelheid!

Alles lijkt te kloppen aan de fiets. Met mijn 1.74 was de ergonomie prima; al helpt het denk ik dat ik op m’n huidige hybride Koga ook al sportief zit; de houding is mij bekend en vind ik sowieso fijn. Zowel met als zonder ondersteuning gefietst en ook dat laatste is best goed te doen vind ik. De kracht van de motor is goed; dit was de Cowboy 4, die heeft sowieso meer kracht dan de 3 dus dat scheelt ook.
De rijbeleving heeft mij overtuigd, ik ga dus een Cowboy 3 bestellen. Waarom geen 4? Ondanks dat hij interessante verbeteringen heeft (sterkere motor, geïntegreerde houder/lader voor je telefoon, mooie bagagedrager en het verzet is net wat anders dan op de 3) vind ik het prijsverschil te groot. Ik ga voor een circular-model; nu even geduld tot eind februari tot hij geleverd wordt. Heb ik mooi tijd om opties zoals slot, ergon handvatten en standaard te bestellen.
Pagina: 1 2

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam