Modernisering vrijstaande jaren 30 woning

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:59

Santford

FP PowerMod
Vooral die donkere voegen lijken erg vol gestopt te zitten, als ze net iets dieper liggen dan de voorkant van de steenstrips dan ziet de muur er na het voegen minder doods en massaal uit.

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat met twee kleuren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:28

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Topicstarter
Na beoordelen na drogen gaan we toch voor een paar tinten lichter, onderop word donkergrijs ipv antraciet, bovenop 'half/half' wat dus 1 tint lichter is dan onder. Ook minder vol gestopt.

Verder zitten de gemetselde raamdorpels erin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Bu2KkVEhg-Ruoyf7X2G0jlrFKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gwevceikNJcLas6zq0G9u99b.jpg?f=fotoalbum_large
Gaat wel een stukje ten koste van de isolatie onder 't raam maar was echt de mooiste optie, alternatief was gebakken raamdorpelstenen of een aluminium profiel, beide opties vonden we niet bij 't uiterlijk van t huis passen.

Wel weer een fuckup met steenstrips want nu zijn er 600 hoekstukken tekort, levertijd 4 weken... Heb maar aangegeven dat ze dan de rest maar met de ladder plakken ofzo, maar dat de steiger sowieso weg gaat... Ik zou toch wel graag de warmtepomp op z'n plek kunnen zetten zodat er iets van verwarming te maken is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
deWit schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:12:
Na beoordelen na drogen gaan we toch voor een paar tinten lichter, onderop word donkergrijs ipv antraciet, bovenop 'half/half' wat dus 1 tint lichter is dan onder. Ook minder vol gestopt.

Verder zitten de gemetselde raamdorpels erin:
[Afbeelding]
Gaat wel een stukje ten koste van de isolatie onder 't raam maar was echt de mooiste optie, alternatief was gebakken raamdorpelstenen of een aluminium profiel, beide opties vonden we niet bij 't uiterlijk van t huis passen.

Wel weer een fuckup met steenstrips want nu zijn er 600 hoekstukken tekort, levertijd 4 weken... Heb maar aangegeven dat ze dan de rest maar met de ladder plakken ofzo, maar dat de steiger sowieso weg gaat... Ik zou toch wel graag de warmtepomp op z'n plek kunnen zetten zodat er iets van verwarming te maken is ;)
Iemand is daar héél slecht in tellen. Ik denk dat diegene niet eens meer weet hoeveel fuckups er al zijn geweest 8)7
600 hoekstukken te weinig, ook niet gewoon 12 ofzo, maar direct 600. Waren ze vergeten dat je bij de ramen hoekstukken nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:49
Met de steenstrips erop ziet het er heel erg mooi uit zo met de rollagen en raamdorpels.
Zijn dit echt strips of wordt dit steen voor steen geplakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Het zijn echt losse plakjes baksteen die ze in de fabriek zagen uit complete bakstenen. Het afval hergebruiken ze. Ze worden zo geleverd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6tnYXVamtaHcO2uAMX3Q7r1ZU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNomFfMkeKaIMfONSBvj2A37.jpg?f=fotoalbum_large

Ze plakken ze dus steen voor steen en daarmee is er wat vrijheid om te variëren met metselverband/rollaag etc. Ze worden nu in kruisverband geplakt, dat betekend dus dat ze van de hele steen ze er steeds door midden moeten zagen om een 'halve' steen te maken. Dat kost ook best wat tijd.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kx52fNZzXtMWm8k-bIx_MtcKi8s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1gz2xdLDNU1zBg4Sr55HSBU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKNMgBjpUNKj0Mcfbr9eQSsQQQI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXohbP1x9AFul4GBH1Dsdx2h.jpg?f=fotoalbum_tile

Vooruitgang! Nu nog wachten op de missende hoeken, de dakgoten/zinkwerk en de screens dan is het buiten klaar.

Edit: net cadeautje uitgepakt en ook beneden de glasfolie eraf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXEpBxRErSdZkmEwMzYUq92jkDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ki7sgEtaamg5u5abVnp4W7Vq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door deWit op 20-10-2020 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zo, dat is mooi geworden! Deze steenstrips en voegen passen goed bij een jaren 30 woning. Ziet er goed uit. Wanneer komen de ramen beneden er in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:30

Bob Popcorn

Plop!

Zo, dat ziet er echt een héél stuk beter uit dan wat je zou denken bij "steenstrips". Gaaf man. En toch bekruipt me het gevoel een beetje dat je misschien wel beter had kunnen afbreken en herbouwen ;)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:59

Santford

FP PowerMod
Dat ziet er heel mooi uit! Ik vind het met de twee kleuren voegen ook heel geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Koehandelaar schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:37:
Zo, dat is mooi geworden! Deze steenstrips en voegen passen goed bij een jaren 30 woning. Ziet er goed uit. Wanneer komen de ramen beneden er in?
Die zijn er al, maar waren vanmorgen vroeg nog ingepakt in de glasfolie

Bob Popcorn schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:12:
Zo, dat ziet er echt een héél stuk beter uit dan wat je zou denken bij "steenstrips". Gaaf man. En toch bekruipt me het gevoel een beetje dat je misschien wel beter had kunnen afbreken en herbouwen ;)
Dat gevoel ik heb ook ook wel eens gehad. Misschien wel sneller geweest, maar dan had ik geen plek gehad om in de tussentijd te wonen en onder de streep meer euro's kwijt geweest...

Achteraf gezien had ik beter eerst de schuur kunnen renoveren (kap erop, isoleren, gastenverblijf van maken) zodat ik daar had kunnen wonen terwijl ik het huis aan het doen was. Maar das achteraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
deWit schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:56:
[...]

Die zijn er al, maar waren vanmorgen vroeg nog ingepakt in de glasfolie

[...]

Dat gevoel ik heb ook ook wel eens gehad. Misschien wel sneller geweest, maar dan had ik geen plek gehad om in de tussentijd te wonen en onder de streep meer euro's kwijt geweest...

Achteraf gezien had ik beter eerst de schuur kunnen renoveren (kap erop, isoleren, gastenverblijf van maken) zodat ik daar had kunnen wonen terwijl ik het huis aan het doen was. Maar das achteraf...
Dat kan ik me voorstellen, zit je ook niet altijd in het stof enzo.

Ben benieuwd naar de foto met glas. Leuk dat je het allemaal zo deelt hier, leerzaam voor iedereen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1QElJQG_ks5ShdAyd078MuKaaWc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MTJ2Jbkf3YRxORKbu3D2bQlZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0Lqs7DmFT1pzR6xonWbV09ZeYQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7lfVTi2qCB7J9J5E3sX0yJzo.jpg?f=fotoalbum_tile

Nu met dakgoten rondom en betonvloer in het voorhuis. Komend weekend maar even bijkomen. Hoop van harte voor t einde van t jaar de stukadoor erin te hebben maar ik weet niet of dat helemaal gaat lukken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:08

Superflip

*pwiet*

deWit schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:16:
[Afbeelding][Afbeelding]

Nu met dakgoten rondom en betonvloer in het voorhuis. Komend weekend maar even bijkomen. Hoop van harte voor t einde van t jaar de stukadoor erin te hebben maar ik weet niet of dat helemaal gaat lukken...
Heel mooi!

Was die trespa plaat achter de dakgoot echt nodig? Doet voor mij persoonlijk een beetje afbreuk aan het geheel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Het is rockpanel (minder shiny als trespa) en ja, hij was nodig omdat de isolatie van de gevel niet door kan lopen tot aan het dak, je hebt daar de schuinte van de dakplaat die je ergens mee moet opvullen. Dit was de meest mooie onderhoudsarme oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door deWit op 31-10-2020 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:44
Mooi geworden hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-05 16:37
Zeker mooi geworden, maar als ik zie wat er allemaal verbouwd is. Had je het dan niet beter gewoon plat kunnen gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:19
Erg mooi geworden en petje af voor je doorzettingsvermogen met al dat werk naast je gezin en je baan _/-\o_ Succes in de komende maanden met de verbouwing en de kleine, gelukkig is de levertijd daar wel van bekend :+ Ik heb zelf een kleine verbouwing gedaan en het meest irritante is dat iedereen constant vraagt of het al opschiet, vaak zie je een hele tijd geen voortgang, maar is er wel veel gebeurd. Die dakkapel maakt echt een groot verschil, goed dat je daar niet op bezuinigd hebt en de kamertjes zien er ook mooi uit. Hoeveel uur besteed je per week aan je baan en de verbouwing? Het aanleggen van de verwarming en warmtepomp lijkt me ook nog wel een flink klusje, doe je dat ook zelf, of schakel je daar hulp voor in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:20
deWit schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:09:
Het is rockpanel (minder shiny als trespa) en ja, hij was nodig omdat de isolatie van de gevel niet door kan lopen tot aan het dak, je hebt daar de schuinte van de dakplaat die je ergens mee moet opvullen. Dit was de meest mooie onderhoudsarme oplossing.
Konden de steenstrips niet doorgetrokken worden met een rollaag onder de goot?

Verder echt een mooie verbouwing! Dit bewijst maar weer dat de goede steenstrip echt heel erg mooi kan zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
Ontzettend gaaf project zeg! Vanaf jongs af aan altijd al de stiekeme droom gehad om eenzelfde woning als deze semi-zelf te gaan verbouwen. Heb je zelf een achtergrond in de bouw waardoor je zoveel zelf kunt doen? Ik beschouw mezelf als een oké DHZ`er, maar een complete woning is toch andere koek. Petje af voor je project!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
aschja schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:57:
Zeker mooi geworden, maar als ik zie wat er allemaal verbouwd is. Had je het dan niet beter gewoon plat kunnen gooien?
Maar waar had ik dan in de tussentijd gaan wonen? Daarnaast is de drempel om 'savonds nog even iets te doen een stuk groter als je eerst in de auto moet stappen om er naartoe te gaan om dan nog even iets te knutselen.
TwiSteD1 schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:02:
Erg mooi geworden en petje af voor je doorzettingsvermogen met al dat werk naast je gezin en je baan _/-\o_ Succes in de komende maanden met de verbouwing en de kleine, gelukkig is de levertijd daar wel van bekend :+ Ik heb zelf een kleine verbouwing gedaan en het meest irritante is dat iedereen constant vraagt of het al opschiet, vaak zie je een hele tijd geen voortgang, maar is er wel veel gebeurd. Die dakkapel maakt echt een groot verschil, goed dat je daar niet op bezuinigd hebt en de kamertjes zien er ook mooi uit. Hoeveel uur besteed je per week aan je baan en de verbouwing? Het aanleggen van de verwarming en warmtepomp lijkt me ook nog wel een flink klusje, doe je dat ook zelf, of schakel je daar hulp voor in?
Ik denk dat ik per week er, gemiddeld genomen, 15 tot 20 uur in heb zitten. Vaak 1 weekenddag van 0730 tot 1800 en dan nog 1 a 2 avonden. Ik probeer 1 weekenddag vrij te houden voor gezin en de helft van mijn papadag is in principe voor met m'n zoontje, maar soms is het prima om samen nog wat aan te rommelen in de tuin. Ik doe iets, hij werkt vooral tegen ;) Maar dat heeft ook z'n charmes.

De warmtepomp en vloerverwarming doe ik allemaal zelf. Uiteindelijk komt het vooral neer op pijpen buigen en koppelingen eraan zetten en das geen rocket science. Worst case gaat er een stuk pijp mis en begin ik opnieuw, maar dat stuk pijp is nog steeds goedkoper dan het uitbesteden :)
invine schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:40:
[...]
Konden de steenstrips niet doorgetrokken worden met een rollaag onder de goot?
Verder echt een mooie verbouwing! Dit bewijst maar weer dat de goede steenstrip echt heel erg mooi kan zijn!
We zijn zeker blij met de steenstrips. Een rollaag achter de goot had gekunt als daar daadwerkelijk iets zit, maar door de schuinte van de dakplaat en de hoogte van de gevelplaat mist daar een stuk. De gevelisolatieplaat had iets verder nog naar boven gekunt, maar niet helemaal. Dan leek me dit de minst lelijke oplossing (en redelijk courant, ik heb natuurlijk ook even gekeken naar de huizen om ons heen en daar zit vaak een kantplank achter de goot. Vroeger zat die mooi rechtstreeks op de balklaag, die dan lekker door naar buiten staken op de steens muur....)
SpelFaut schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:17:
Ontzettend gaaf project zeg! Vanaf jongs af aan altijd al de stiekeme droom gehad om eenzelfde woning als deze semi-zelf te gaan verbouwen. Heb je zelf een achtergrond in de bouw waardoor je zoveel zelf kunt doen? Ik beschouw mezelf als een oké DHZ`er, maar een complete woning is toch andere koek. Petje af voor je project!
Ik heb een PhD in Chemical Engineering :P .

Ok, dat is een technische opleiding maar mijn motto is dat als de gemiddelde bouwvakker het kan dan zonder al te lang erover na te moeten denken dan moet ik met een beetje logisch nadenken en de handleiding/verwerkingsvoorschrift wel een eind komen. Mijn vader heeft wel een achtergrond in de bouw dus ik heb van kleins af aan wel het nodige mee gekregen, maar uiteindelijk is het maar gewoon beginnen.

Ik heb de buitenboel uitbesteed omwille van tijd, en voor binnen doe ik in principe alles zelf maar daar speel ik af en toe ook vals en laat ik een dag een ZZP'er mee werken. Met z'n tweeen doe je veel meer en als je iemand hebt die sommige klussen elke dag doet is hij er sneller mee en kan ik nog wat leren (o.a. deuren afhangen, dat lukt mij prima maar ik doe er een halve dag over, iemand met het juiste gereeedschap en de ervaring heeft ze er alle 5 voor de lunch in hangen.)

Goed nieuws, vandaag zijn eindelijk de ontbrekende hoekstenen geleverd! :o

Verder druk met schilderwerk en aftimmerwerk in de babykamer en tussendoor ben ik de tuin aan het afgraven. De oude paardenbak bestaat uit 1.5 meter diep zand; de marktplaatsadvertentie doet het goed en inmiddels heb ik wat mensen die ook serieuze hoeveelheden zand komen halen. Mooie van landelijk wonen is dat de trekkers dus nu af en aan rijden :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjsPOZFY54WWEBzuIRTzxZrMSGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ukqQB2bwqWfAXlPfYSVq3oBs.jpg?f=fotoalbum_large

De zandafgraving heeft geen prioriteit, maar de buurman gaat een zwembad graven en zo kom ik weer gratis en zonder gedoe aan prima zwarte grond.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Kent u de grap van de 900 hoekstrippen die later werden geleverd? Ze waren er dinsdag, en ze zijn woensdag begonnen met plakken.

Guess what. Ze hebben er tekort... 8)7

Er zijn er te weinig geleverd. Nu ligt het weer aan de transporteur... Wat een soap. We gaan iig wel voor (financiële) compensatie want ik ben er echt helemaal klaar mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlofDwciFQ-3FIrM8FNzqXbjfF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i8IqM8jcXPvfMWdRrNs7VIYu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:41
aschja schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:57:
Helemaal plat gooien en een nieuw huis bouwen gaat je ook flink wat kosten....nieuw huis er neer zetten zit je zo rond de 600 per m3 tegenwoordig (kan goedkoper door ook deels zelf te doen). En plat gooien en de boel afvoeren zal ook wel het nodige kosten...

@deWit Ben wel benieuwd wat het budget is voor de verbouwing? Meer dan 1,5ton?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
De aannemer is 135k. De rest zit nu op 30k denk ik, installaties, zonnepanelen, wp, electra, water.

Dan moet er nog een vloer, stucwerk, keuken en badkamer in...

We gaan uit van 2 ton totaal, af. Dan heeft het ca 550k gekost en die waarde halen we ruim.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:41
@deWit Voor 2ton had je nooit het huis kunnen platgooien en een (groot) nieuw huis er neer kunnen zetten. Dan zou je zeker het dubbele kwijt zijn.

Mooi totaalbedrag en het huis is straks toekomstproof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 21:01
Echt heel mooi geworden. leuk om te lezen, maar ik benijd je niet. Wat een werk is dat geweest en gaat het nog worden. Je kunt straks wel trots zijn op het resultaat! Respect hoor!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vO2maPKEv53wJ4QpZ2wzz33IXGE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0idvR122WJz1QikvIfGfy6TB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJvPctfmix-UM4yb3NAqfvnxskI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQmwBLZ4rABBOfU7zkWW9eAv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0yIc8b1erT14CZ6x-QIa7M-viM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYaSw7iPGBdOwCdZx8Zuqlm9.jpg?f=fotoalbum_tile

Afgelopen week heeft de hoekstripsoap z'n hoogtepunt bereikt, maar met als resultaat dat nu eindelijk alle steenstrips erop zitten. Uiteindelijk was het vooral veel wijzen naar elkaar, en elkaar de schuld geven tussen aannemer, onderaannemer, leverancier, transporteur en wie ze dan ook nog meer maar de schuld konden geven. Ik was er op een gegeven moment zo klaar mee dat ik ze een ultimatum heb gesteld en als het er voor die tijd niet op zat dan had zou het verdere financiële consequenties hebben en zou de rechtsbijstand het gaan oppakken. Uiteindelijk hebben ze hele stenen laten leveren per expres levering via Fedex en heeft er een mannetje met een grote steenzaag ze ter plekke staan zagen. :+

Dus kon de steiger ook aan de achterkant weg. Alleen moet er nog gevoegd worden tot aan de rollaag en bij sommige kozijnen, nog 6 screens en de badkamervloer door de aannemer, dus helemaal klaar zijn we nog niet.

Binnen is de babykamer goed gevorderd met aftimmerwerk en in de grondverf en kan daar van 't weekend het behang tegen de muur. Volgend weekend de warmtepomp op z'n plek en de straat dicht zodat we eindelijk buiten uit de rommel zijn 8) Heeft het maar een maand of 8 geduurd, vs 3 volgens de initiële planning.

[ Voor 15% gewijzigd door deWit op 20-11-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Jammer dat het tot dreigementen moet komen, maar het is een puik project wat ik met plezier volg!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Mooi project!
deWit schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:49:
tussendoor ben ik de tuin aan het afgraven. De oude paardenbak bestaat uit 1.5 meter diep zand;...

De zandafgraving heeft geen prioriteit, maar de buurman gaat een zwembad graven en zo kom ik weer gratis en zonder gedoe aan prima zwarte grond.
Ga je door tot 1,5 meter diep of haal je enkel de toplaag weg?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 15:26
Waanzinnig indrukwekkende verbouwing!

De in en uitgang van de wtw, zitten die nu naast elkaar ?

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
bombadil schreef op zondag 29 november 2020 @ 08:26:
Mooi project!

[...]

Ga je door tot 1,5 meter diep of haal je enkel de toplaag weg?
Ongeveer 80cm tot een meter, maar ik graaf niet helemaal waterpas. Ruim genoeg voor wat struiken en grasveld. Waar bomen komen sowieso een meter.
technopeuter schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:14:
Waanzinnig indrukwekkende verbouwing!

De in en uitgang van de wtw, zitten die nu naast elkaar ?
Er zitten wel twee uitgangen in 1 gevel, maar er zit nog een derde aan de andere kant van het huis. 1x inlaat, 1x uitgang van de WTW/ingang van de wp-boiler en 1x uitgang van de WP boiler. De uitgang van de WTW zit met een T-stuk op de toevoer van de WP boiler om zo voorverwarmde lucht aan te zuigen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuGsEEOlpUooQOGO2cr0f7-4vqI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1lKnJCFacmOHHuHSLfdo3Dkh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MfTVxXSwPBD6CngSH-WuXKKwZlk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uarv0LqKJQ0mwVgdrZiA9t8J.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogva37PKVLHyJxSpdc1ODLAsEtM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RI2PWOOhV06IkFPlJvj0eMvv.jpg?f=fotoalbum_tile

Eindelijk de laatste binnenwanden erin gezet, dus nu krijgt de woonkamer en de technische ruimte eindelijk vorm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

deWit schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:13:

Eindelijk de laatste binnenwanden erin gezet, dus nu krijgt de woonkamer en de technische ruimte eindelijk vorm ;)
Goed bezig. Vraagje uit nieuwgierigheid: waarom blokken en geen metal studs en gipsplaten?

Ik kan me zo 192* redenen voor beide oplossingen bedenken, maar ik ben wel benieuwd naar jouw motivatie.

* Ik heb hier een paar jaar terug metal studs gebruikt want boven (sjouwen), lichtere constructie, makkelijker werken etc,

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

pjottum schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:44:
[...]

Goed bezig. Vraagje uit nieuwgierigheid: waarom blokken en geen metal studs en gipsplaten?

Ik kan me zo 192* redenen voor beide oplossingen bedenken, maar ik ben wel benieuwd naar jouw motivatie.

* Ik heb hier een paar jaar terug metal studs gebruikt want boven (sjouwen), lichtere constructie, makkelijker werken etc,
Ik weet niet wat de motivatie van @deWit is, maar ik geef altijd de voorkeur aan blokken omdat je later gewoon overal waar je wil kunt gaan boren en er ook nog een keer (per ongeluk) een beuk tegenaan kunt geven zonder risico van immense gaten in de muur...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Boven heb ik metalstud gebruikt (of hout, want met schuine wanden gewoon makkelijker). De technische ruimte heeft spul wat herrie maakt zoals een afzuigbox met WTW en een warmtepompboiler. Lijmblokken is makkelijker met dat spul ophangen en zou in theorie meer geluid moeten dempen, want meer massa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fragtor
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 17:30
Gaaf project @deWit ! Grappig wij zitten in precies hetzelfde traject. Wij hebben uiteindelijk eboard gekozen van van der Sande. Ook die levering ging niet helemaal soepel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:58
Super gaaf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymaenhout
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-06 22:29
Heel gaaf project! Volgend!

We hebben nu een klein jaartje een ruime nieuwbouw woning.

Ik kom zelf van een boerderij(bj 1893, het voorhuis althans). Mijn opa en oma hebben er gewoond, mijn ouders nu nog steeds (ik tot mijn 18e) en mijn hoop/wens is om, als mijn ouders naar een senioren/bejaarden woning gaan weer terug naar het ouderlijk huis te gaan en deze ook grondig te gaan verbouwen. Beetje zoals TS aan het doen is :D

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
De technische ruimte is gestuukt, de warmtepomp staat op z'n plek (maar er ligt nog nergens vloerverwarming), ik heb een 'thuiskantoor' met industriele look en de babykamer is klaar (genoeg) voor een baby. Progress in wat foto's!:

De muren van de technische ruimte staan er helemaal in en zijn gestuukt zodat ik ook spul kan ophangen zoals een MV box en de boiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjHkBGfnm1Bh2-TzO2d85mMnFQ4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VExjyWXCgBsLeR9O9dwhWyrg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mv4blviWAdwnJmvQxP5mDr9fCPs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8SeQiRFpgZ4ub0fK01860Y1H.jpg?f=fotoalbum_tile

Het lijkt best wel ready for baby
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1M9nhfSZQRK-0Y5TNru-mfVY8A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5eav8wwNAxtO1D11BPxOAU6X.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8-uxSmuUzFzCgmDmFZFerCFe8w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ujh7SnFhswq9Iyt4iSEfTU9u.jpg?f=fotoalbum_tile

Warmtepomp op z'n plek en een covid-thuiskantoor in wat straks de woonkamer moet worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWmHvkn7A5sqPOyN-D6NfkaZmPM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YS4KorFCX9bIMGnT62V5JWIg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wy9NiKz1lN32Kb9vR2mp4DqTlp0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HV8zqwtI1Zaqeg2PK23kXWrc.jpg?f=fotoalbum_tile

Als tussendoortje kwam er ook nog even 100 m3 grond voorbij die nu in de achtertuin ligt. Er moest wel een gazonnetje zijn voor als er straks een peuter en baby moeten rondhollen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOlprB28fjUJf2OEIg0HMlSMhSc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MoXd8S7bl057G7gKabwdYOFJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_04BdzGg6k1FOd7quI8pK_9BIw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KLgVxHNDqF43HrrIMar1Vy7m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ajqbh1n-WmIHDRsHvOUHOlUKBNk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zy3eBqvAMwAk574fB5LqMRpq.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_K_ws3goSXYFP3q0nFeRs7KymUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zGXEpnW5I9Ed60VgKFAjI4vt.jpg?f=fotoalbum_large

De buitenboel is klaar. Van de week wil ik nog even een stuk van de oprit provesorisch dicht straten zodat we ook schoon de bijkeuken in kunnen lopen en dan ga ik de komende tijd even pauzeren en een baby in leven houden in plaats van klussen. Na de afgelopen weken ben ik ook wel even een beetje moe van het klussen. Als dingen deadlines krijgen gaat het opeens op werk lijken en dan is het een stuk minder leuk ;)

Vanaf januarimaart verder met de badkamers en installaties in de technische ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:42
Wat ontzettend gaaf project! Je fotos met updates zijn heel interessant om te volgen en groot respect voor wat je wel en niet zelf doet. Bij zo'n verbouwing is het inschatten van je eigen kunnen zeer belangrijk!

Kun je het in de dagen/momenten dat er quality time is met het gezin nog wel ontspannen? En dan bedoel ik mentaal. Toen ik een soort gelijk project runde had mijn vrouw geeist tbv de gezinsrelatie, dat ik ook tijd bleef maken voor het gezin.,Dit gebeurde fysiek wel, maar mentaal ging de verbouwing (onbedoeld) vol gas door 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Vaak lukt dat wel, maar in de huidige tijd waarin je weinig kunt gaan doen is er weinig quality time, want op de bank zitten ben ik niet zo goed in, dan ga ik toch weer lopen aanrommelen. Het werkt het beste om gewoon van huis te zijn, dat helpt al wel. Maar het klopt wel dat het in je hoofd steeds door gaat, scheelt dat ik al dusdanig lang bezig ben dat ik het meeste al wel heb uitgedacht ;-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
De baby laat nog even op zich wachten dus er is nog wat tijd over om een 3D puzzel te maken met MV buizen. Zou mooi zijn als de MV/WTW nog voor baby draait. Verder druk met sleuven frezen en dozen boren voor de elektra/domotica (en nadenken want alles zit in m'n hoofd en is in het werk te bepalen ipv van te voren helemaal op de mm uitgedacht).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHf_LGQBuXdJ_PGo8cQXMjjz0_s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tR1awqKzV5s1MwQWNn9Rs1Fs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fpKEDl1sfHQYCUkAhvjVYKEiFw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EwCc8cvTjyMB0jhAC7sY2H6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dC2cjyEpvWxt-g6UxmG44hiZifs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GWyRTsaLNtKRYpYlZVRcMYGf.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-05 12:03
deWit schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:48:
Verder druk met sleuven frezen en dozen boren voor de elektra/domotica (en nadenken want alles zit in m'n hoofd en is in het werk te bepalen ipv van te voren helemaal op de mm uitgedacht).
Klinkt bekent, wel achteraf toch even van alles fotos maken en een as-build schets ;)

Heeft mij inmiddels al meerdere malen geholpen nu 2 jaar na de verbouwing.

Vet project en top hoe je de styling behoudt aan de buitenkant, heb zelf ook alle details erin behouden.
Dat geeft tenminste sfeer.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Na een 'kleine' <3 vertraging halverwege januari...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2yvJ9Aeppt4bPncyz5DBBT5Co5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4z67yOVs5qGSTIZwJdgiFoh.jpg?f=fotoalbum_large

...kunnen we af en toe weer wat doen. Lang leve 6 weken geboorteverlof >:) De MV doet het met inblaas en afzuiging wat een hoop vocht en open ramen scheelt. Het toilet boven is aangesloten en klaar om betegeld te worden (succes met tegels uitzoeken vanaf een schermpje, dus dat duurt nog ff) en de badkamer kan de vloer in. Ook daar kan dan iets met tegels gebeuren :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-Xin1q1z0clRKTPP0ip29YPN_8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVScH0zUaeTP9iIA5ej6rRnr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SbnpZk9vodSoxuxEu8_An7xaWRI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxJQsudaOO33FrljRYFwZc4F.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YmzEfw0IDWXqwgAYwamngO2KteE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDI5TfKHqFK2gILAFk1eEn59.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Van harte met deze fantastische vertraging! Hopelijk is alles goed met de kleine.

En verder, dat schiet alweer mooi op. Red je het wel, dat klussen met de kleine er naast?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Zoals je zou verwachten met een kleine in huis heeft het klussen even op een wat lager pitje gestaan, maar we zijn weer aan de slag. Uiteraard is met een kleine baby in huis klussen wat lastiger, maar met 1 dag in de week en af en toe een dagje vrij maken we nog steeds voortgang. Helaas is het verlof van m'n vrouw vanaf volgende week voorbij dus gaan we echt terug naar 'normaal'

Update:

De tuin is geëgaliseerd en voorzien van wadi. Nu wachten op warm genoeg weer zodat ik gras kan zaaien. Dan her en der nog wat planten en dan lijkt het heel wat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjj3clPZItJj5BGjdAvXnOfaaug=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5gHbVAo1paUsvPszffmT85l.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tsn1Bl5CTkFXhA3JXzLRJWY0DQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gWUYt6Lp0JK2h3xZ30nMXBa3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbeJcVeT3-ggr6eQxEgRFR3ruic=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJTOP0M0y5haaCWJkPAjeGA4.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWCMzwXu6ndSNSoPFyMUiXcucEc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1UV20w6LerJKewBqe80pFpk8.jpg?f=fotoalbum_tile

In huis druk bezig met kabels in de plafonds en vloeren zodat er stucplaten tegenaan kunnen en de dekvloer gestort kan worden als ook de vloerverwarming erin ligt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSE4-pdGjxeOO9F0lyQ3zwn2v7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvNwIVAdaVeW8cjrSzWzw50q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbmEzpABeizO3omlquYEVmwjLko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qQPTn6SiTFnG38KYpUsgiScC.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas kan ik door een issue met de vloer van de badkamer daar niet verder (scheuren, constructief niet stabiel). Lang verhaal kort vind ik dat de aannemer dat moet oplossen (en de rest van de opleverpunten). De aannemer vind van alles maar doet niets. Inmiddels in gebreke gesteld en met nog een week te gaan zal dat wel uitdraaien op de rechtsbijstand aan het werk zetten. Helaas kan dan de douche nog niet naar boven maar douchen we nog wat langer in wat straks de bijkeuken moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Mooi om te zien hoe het steeds een beetje verder af komt. Heeft de viervoetige inspecteur je plafond goedgekeurd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Even stiekem een kleine reactie om het topic in mijn overzicht te houden. Heel gaaf om te zien! En wat een tuin joh, allemachtig :D Zeer benieuwd naar het resultaat.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:41
Blijft leuk om te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragtor
Gaaf om de voortgang te zien!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4nhotl3az_bSin4zt8khCgyVcc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQKurNeThiYsuV8n1LgWQDCp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/11InqzfANKMW11J8N8h3MuTaAO4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U73crzv6mS0DGqDxaRSnyo4v.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTNhv3P5SF9pdfPZ3Pa-jpA293k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lowIyroZ07Cjyx2NyV7brpGZ.jpg?f=fotoalbum_tile

De aannemer doet weer dingen, dus hebben we eindelijk een jaar later dan de planning onze screens op de gevel zitten. Verder zit ook het plafond voor de keuken erin, Inc alle led, knx, 230V kabels. Nu nog de rest van de kabels over de betonvloer en dozen boren en dan kan ik de dekvloer gaan plannen... Die laat ik doen. Daarna weer afdekken, nog een zwik gaten boren voor het injecteren tegen vocht en dan kan de stucadoor aan de gang.
Haribo112 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:01:
Mooi om te zien hoe het steeds een beetje verder af komt. Heeft de viervoetige inspecteur je plafond goedgekeurd? ;)
Meestal zitten ze hard in de weg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Interessant, die screens. Zit dat nu aan de buitenkant van je ramen? Waait dat dan niet weg bij harde wind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 10:23

Smurf

Detri

@Haribo112 Nee hoor, dat gaat prima. In onze vorige woning (uit 1960 en tuin op het westen) hebben we deze op beide bovenverdiepingen laten plaatsen toen we een nokverhoging plaatsten. Dit is ons zo goed bevallen dat het een no-brainer was of we deze ook zouden laten plaatsen toen we op onze huidige woning een dakkappel lieten zetten.
In die oude woning hadden we nog enkelglas op de eerste verdieping, en zeker in de zomer scheelde het zo veel warmte op de slaapkamer, ondanks dat het raam praktisch niet open kon als het scherm naar beneden was. (geen draai-kiep raam daar)

Wind hebben we ons nooit echt zorgen over gemaakt. Als het echt stormt hebben we ze wel omhoog, maar dat is veel in het voor of najaar, als ze toch niet veel naar beneden zijn. In de zomer zijn ze echter vrijwel altijd naar beneden, dus ook wel eens een keer tijdens een goede onweersbui met bijbehorende windstoten. En waar ik bij ons zonnescherm beneden al gauw bang ben dat deze van de gevel waait heb ik daar bij de screens totaal geen angst voor.

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Haribo112 schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:12:
Interessant, die screens. Zit dat nu aan de buitenkant van je ramen? Waait dat dan niet weg bij harde wind?
Ik ga er vanuit van niet ;-). Het zijn zipscreens, dus met als het ware een rits aan de zijkant in de geleider. Hierdoor kan de wind er niet achter en kunnen ze behoorlijk wat hebben. Ik zal wel eens een detailfoto maken van hoe het er van dichtbij uit ziet.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Afgelopen week met het lange hemelvaartsweekend erbij maar weer eens de turbo aangezet. Alle waterleiding er in gemaakt zodat de douche naar boven kon, alle electra erin zodat de vloerverwarming gelegd kon worden, de plafonds zijn allemaal gevuld met steenwol en dicht, en overmorgen komt de dekvloer. En het en der wat klusjes voor de afwisseling, zoals kastdeuren of tuinsproeiers inbouwen in de tuin als het lekker weer is. Wat foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7quVZz-qzN4OyDg2sdh-4IaqoY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5aynlD5jRdBqNNxBSXv47Gxo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqNzI0cy9LQoSedES_MGLeW0Fe8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SbljJ5ZkevfImupr9E5rLyh3.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZCJOA2Cc_1cscprXRCR9N-uDAU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjb1W1udvKrkMFfmfzYRzBg9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TwgpVvXZ-uUd5pZzSWzKyr3A3M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qS0nyabeQ2qkYzV3WfPyhNjU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98AjHUlymWG4Q_GGVSEykrLllEo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gdOFqhZKAoOaC4Onj9sEdOY.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-AhzsnyNVQDWe3Vn0lpVPhbURY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mx8HxZ0kX4UzWK1Mg4tjZ45y.jpg?f=fotoalbum_large

Na de dekvloer komt half juni de stukadoor en dan gaat t hard *O*

Edit: detail van het screen in het kozijn had @Haribo112 nog tegoed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHKI4NsTdhqkLnuxWWBTnWPA2Oc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KUHmheaZOccgkNsSIg2Q7uVD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door deWit op 17-05-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Ziet er strak uit, flink wat meters weer gemaakt zo te zien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Na wat gedoe woensdag met de orginele dekvloer toko (no-show) uiteindelijk vandaag een andere dekvloeren toko over de vloer gehad om alle leidingen te verstoppen. Fijn om eens lekker zichtwerk te hebben waar je niet eens zelf de handen voor moet uitsteken ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5krrg5SQPhXC0NwO2-66kS2reLg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VEnsceftQzlkBxcYhQwbAHz0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRxmyuR-QMCpnavSm0NYWmF1vu0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RoFLHhvWTY1J5ztsIQJx1sMr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8eLwGUnQlf5GRMjNBFCHgxlPjFE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t4zJ0JsIFrrG9ORGwQeBQtfL.jpg?f=fotoalbum_tile

Volgend weekend een deel de vloertegels erop, de rest van de vloer afwerking kan pas na droging en t bezoek van de stukadoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:41
Ziet er weer goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Dat is wel een mazzeltje dan, dat je zo snel een andere dekvloer-man kon regelen. Ziet er weer goed uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Het was wel een beetje te merken aan de prijs, maar uiteindelijk bleek goedkoop duurkoop als ze niet op komen dagen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
De stukadoor is er! Wat lijkt het me ontzettend dankbaar kutwerk ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqjllUJuzncuWXzyRLsepxqHW3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulIPAYuxLxZslknzSGOncepB.jpg?f=fotoalbum_large

Kleine teaser voordat alles klaar is (tegen t weekend als het meezit). Halverwege juli komt de keuken en de pvc vloer dus dan maken we echt meters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 21:00

Jiffy

God, you're ugly!

deWit schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:41:
De stukadoor is er! Wat lijkt het me ontzettend dankbaar kutwerk ;)
Ik denk idd dat dit de perfecte omschrijving van deze werkzaamheden is.... _/-\o_ d:)b

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Het werk van de stukadoor zit erop, en nu is het vooral wachten tot het droog is. Op sommige plekken bijna 3 cm dik dus dat zal wel even duren voor het helemaal droog is... Besloten het plafond in de bijkeuken niet te laten stuccen maar gewoon met gipsplaat af te werken, omdat ik niet uit kan sluiten dat ik daar nog een keer weer in het plafond moet zijn bij de leidingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wN8cBIcjNlm6m8Qps4Pnl5kcgw0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQorGUSi0EGz7X4Rg1Y2iq3m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3ZUbFQcXGx5ZG3uQQmAGZPJ61w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6GGCm7rpcudMBK89aY5cvEiD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyZPJNq09fGgq3l_N5rzi4grpu0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aHuYtzJlcLT8NoPaxcIlLAtl.jpg?f=fotoalbum_tile

Ook de keuken staat definitief de levering op 12 juli, dus dat is lekker snel. IKEA als basis met wat tweaks; custom fronten, los blad en een verhoogd houten blad-deel. Bijna 3.40 eiland straks, en een tweetal hoge kasten voor koelkast en ovens. Ertussen een laag stuk met deur ervoor om de keukenmachine te verstoppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1d9Jsm5gXikEsRRxMdY8RVsQh1M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vAz8Q8iOZl356WqDylCMkQxI.jpg?f=user_large

En de vloer komt de 14e, voor die tijd en als het een beetje wil drogen met de bouwdroger gaan de plinten er al op en de boel geëgaliseerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdnQhyoYdRkR4suXB8x6GgXhkb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TeUzNZrh3j0rQfkXeZeh8Rjd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:00
[b]deWit in "Modernisering vrijstaande jaren 30 woning"
En de vloer komt de 14e, voor die tijd en als het een beetje wil drogen met de bouwdroger gaan de plinten er al op en de boel geëgaliseerd.
Plinten doe je toch na de vloer? Of mis ik iets?

Fijn dat de boel nu gestuukt is, ik kan me voorstellen dat dat gevoelsmatig een behoorlijke mijlpaal is.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Ik zou ook altijd eerst de vloer doen en dan de plinten, maar de pvc-man (buurman van paar deuren verderop) zei dat eerst de plint, dan egaliseren tot de plint omdat de plint een rechte referentie is, en dan netjes plakken een mooier resultaat op zal leveren omdat je dan geen kier krijgt tussen plint en pvc. Zijn woorden; tis meer werk met plakken want je moet netjes werken ipv wegmoffelen onder de plint, maar het is wel mooier.

Ik ben benieuwd. Volgens mij weet je wat ie doet en anders weet ik waar hij woont ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 20:41

Ethirty

Who...me?

Interessant topic, wij staan aan de vooravond van een vergelijkbaar project.

We zijn nu bezig met een architect om van het bestaande rommelige gebouw een mooi geheel te maken, zodat dit voor de vergunningen hopelijk een eitje wordt. Het begint met een draagmuur die je weg wil hebben en voor je het weet is het bijna compleet een nieuw huis :')

Hopelijk in het najaar starten met slopen en heropbouwen. Wij hopen - fingers crossed - het wel in een korter tijdsbestek voor elkaar te krijgen, maar dat gaat allemaal sterk afhangen vd aannemersprijzen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ethirty op 02-07-2021 15:09 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
De PVC vloer-buurman is gestart en er zijn dus plinten. Helaas is het vochtgehalte van de dekvloer nog wat te hoog dus hebben we nog twee weken uitstel voordat we egaliseren en plakken. De stuc droogt lekker met de bouwdroger, die haal ik er vanavond uit en dan kunnen we gaan kitten en voorstrijken/sauzen. Nog een voordeel van eerst plinten, je kan ze mooi afkitten en sauzen maar je hebt nog geen vloer die je vies kan maken. Verder staat de keuken in heel veel dozen (2.5 m3 volgens de vrachtbrief) in de schuur, maar is een vloer echt eerst handiger. Nog wat kleine klusjes om het warm water van de tijdelijke boiler naar de wp boiler om te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yv_2EryNOOlk-Z_vT7EcYJ54JPQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9SYeyt4IxbhAc4BJnNmqS32j.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FekrGBJ2PdrzcUfwAZ2JDexRU5A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uL0dkHh4obEFCpI6km4j716e.jpg?f=fotoalbum_tile

Afgelopen week zou er iemand komen om de oprit glad te maken en te voorzien van een pad langs het huis en grind met plek voor 4 auto's. Bewust besloten om het uit te besteden want heb nog genoeg te doen in huis. Helaas is het tegenwoordig een dingetje om als 'vakman' gewoon niet te komen opdagen en vervolgens ook niet meer te reageren. Lang verhaal kort, ik had het voorbereidende werk gedaan en een grote zandbak voor de deur en geen pad meer.

Dus uiteindelijk toch maar zelf gedaan...
Gebakken klinkers geregeld een dorp verderop, kabels voor verlichting en EV lader erin, bandjes erin, en dan maar leggen... Kan ik het, ja. Besteed ik het liever uit; JA!
K-werk maar kan nu ten minste weer schoon het huis in en het oog wil ook wat... Het grind-deel zoek ik wel weer iemand voor na de bouwvak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDRr3T8FnBahTNoeaCZGE7KbQLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gg40lNBH703m6pshYheEfRpU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCNkzhS3cPK4t8bhuzNOYdyfKwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hriqABr6mpDrRwHaydio1jqg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7sJYDwjAau7UF71s1dt3nwJMfg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sadEENbzkn0ivvz0Btg2SvF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
We hebben een vloer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzPAbIhwPZTBXm4WAaYTHmBhzG0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/32EsqBFybLjFNMfVjCQXG3Th.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ba6vksBOaOiW1VQyyq14q_T5j_g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EB6Y9RHhOAzHT1KcWykebq2E.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDgIyCxDostjSHqWRAezynfzrFk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pam82ZnAfGjksJFFi7HVh2LC.png?f=fotoalbum_tile

Gisteren nog even 40m1 plint afgekit en morgen op vakantie. Kan ik na de vakantie mooi beginnen met het plaatsen van de keuken en het sauzen van de muren en plafonds. De tegelzetter is ook wezen kijken en gaat in week 34 beginnen met de tegels in de bijkeuken en de badkamer/toilet boven zodat dat ook ergens op gaat lijken.

[ Voor 24% gewijzigd door deWit op 30-07-2021 13:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 13:35

The Legend

*Plop*

Schilder je de kit ook nog weer over? Ik heb dat niet gedaan, en dan is de kitrand na verloop van tijd niet meer goed schoon te maken (blijft stof en vuil op plakken).

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Ja, de plinten zijn meegegaan met de latex van de muur.

Afgelopen week vooral voorbereidend werk gedaan zodat de tegelzetter volgende week aan de gang kan. Dat betekende alle waterleiding voor de badkamer afmaken en testen, de wanden van de badkamer dichtmaken met qboard, het bad plaatsen, stellen en testen en de ombouw maken. En een hoop kleine klusjes zoals even zorgen dat er ook licht is op wat plekken zodat met de kortere avonden we niet in het donker werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bB0DPtmevdRPyH6fLacnFoHkmbk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWAnHEUb3bTaDQTImZ1zZGs6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brqsfD6_zGX1pnoc5NGdZCIwff8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVBNawld31lnK24N9la8PbAr.jpg?f=fotoalbum_tile

Voordat de keuken op z'n plek kan dus eerst even de boel voorgestreken en geverfd, architraven geplaatst, een hoop kastjes alvast in elkaar gezet en wat voorbereidend werk gedaan met de afvoer etc. De eerste kasten staan op hun plek om een beetje te kunnen uitmeten, volgende week de boel definitief op z'n plek, daar heb ik even een handje extra bij nodig voor de kasten van 2m op hun plek zetten.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNv1Xrw8s6-l2xmtBa2TCK_p-gE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrFnnBOaKCsuPsRR9I0tltsw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JuDN1kOgRO_o5lenrB_f6mkPqQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ilSiFHpZDdL3DEi12oGTT4B.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j66eQO2YA1CTgi8krUi6fR2k60I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SmFEUXhGY95tvNjbdprdnnP1.jpg?f=fotoalbum_tile

Er word druk getegeld in de badkamer en de keuken staat. Nouja, de kasten staan gesteld en vast en er is water en stroom, maar nog geen deuren en lades. Soms is een weekend te kort... (en een veel te drukke brandweer piketdienst helpt ook niet mee)

Dit is een tijdelijk keukenblad. Het eiland word nog langer maar dat deel van het huis is de vloer nog niet vervangen. De gipswand op de foto is voor het stof en moet er dan ook nog uit.

[ Voor 5% gewijzigd door deWit op 29-08-2021 21:44 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Badkamer updates! Er mist alleen nog een plafond (stukadoor) en badmeubel (besteld).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBe9UjprQNosbK1igiiQigPISsA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RFZQn8q4wnN9q1Emevz9wyBQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4EtIMShXvabWPf_johbfZmW2u4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNvKzUQxgXWjhRD43jnWJwag.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5DiOPn-55pQ9cM6fZKonYKbP0o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wVNScAji7PCj1njN1LHJKLoW.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSDs7kY3Xh9vchlW3ghpYg1g9Xo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMx7VSxkFUOYEXao2dWHl21U.jpg?f=fotoalbum_tile

Veder is de oprit een eind klaar voor de grindmatten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_HfOcejsixFs13vikIDJ6pU2mXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9u3TuCN2dM8G96qHgsp1ed4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cY4vl_AeE7NpxOLOpojvpdoJdPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ji9WXCHgxOdbTY4UD6CPDOX8.jpg?f=fotoalbum_large

De keuken is grotendeels klaar, moeten nog wat fronten die missen op en de plint. Kasten kunnen ook de bijkeuken in, daar is inmiddels ook een vloer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeHPtkeV2yBc1qUlyBRWBARVKUU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xSzkN3HXXsXwM4SuzpIS06o7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mJLC4vLmPs5yNL04EzZ6VqJYZI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7laWpS6iRVEo6d5JWWct8slY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ByxyFf_b3cToCmxIVA-wJUmXJ4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUyxzMLllMiGTJq7UrgzIZ4T.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Kijk, een echte tweaker. De patchkast hangt al voordat badkamer en keuken klaar zijn :D

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Weer eens een update; de keuken en badkamer zijn op wat kleine dingen klaar; in de badkamer moet het plafond nog gestuuct worden maar de stukadoor heeft geen tijd. De keuken missen nog wat kitrandjes en moeten de koplatten en kozijnen nog geverfd worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7R-m94o1KyFvmfUIikjuTfYtCzM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTQcakxFZSgV8YTGhxIXsFFZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vl1OUp80-mJifL7rsTazgGmXgWA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MKZy5nlH86o33z5FIG7pWUXX.jpg?f=fotoalbum_tile

Tussendoor ook de oprit even afgemaakt, met de winter op komst was het wel fijn om dat klaar en schoon te hebben. Er passen nu 4 auto's op, komende week nog even de beukenhaag langs het pad erin en de laadpaal plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNXrCs1pKF5ahR2szw6jGLatfSg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OXUJznWWeQdoP2hUUlS1Fezg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DetGk08XB34sYNm_zozoVFCmDYo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XhcIaZMetltE2RPJaEmSxHH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfdrhzTg9ZU4EpVK9JB8o__JL40=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HB8ra3yF6BkEuN7LChPEFPcD.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtJJViwdM5qEObHL0cgihPEdDGc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YEoOF4LpanGTZdLJcvQ0yULe.jpg?f=fotoalbum_tile

Gisteren weer verlost van een stukje bankrekening/asbest. Het schuurdak was zo slecht aan het worden dat het binnen ook niet meer droog was, dat is onhandig voor het opslaan van dingen/gereedschap. Dus maar vervangen voor een geïsoleerd sandwichplatendak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71SCioDrGx8KAx1r1oibjoMt_-o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8Y0quV1Th2t2pngAmzxaE1f.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZJpC4Uasdjuzo4Al9eO8RduPJ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nxeo1tpkgAfLcX8aX2yydyve.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vn3yRZSCBWCwIUUyU8SQOA_YxA8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W4ufuWF7vGEru7P27d9EdxKY.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2iH6Nv6ene0VlEh9MHXo_PmisCo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DU9QR4Qq7TVW0ruEjEkY8Ht7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRd80P5mNWw0AQyjY-XvO6PKsm4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Wpd2VITSR3hxW1qNSEUXKix.jpg?f=fotoalbum_tile

Komende tijd vooral afwerkklusjes (lange lijst) en heel veel schilderwerk. En daar heb ik een hekel aan dus dat kan zomaar eens even wat langer duren, er is dan al snel iets 'beters' te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ziet er weer top uit! Mooi dat de vaart er in blijft :)Zit zelf ook met zo’n asbestdak dat ik liever weg heb. Wat is de ordegrootte qua kosten (per m2) voor het verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:58
Mooi dakje zo voor nog een lading zonnepanelen (als de ligging goed is) ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
marcelcee schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:31:
Ziet er weer top uit! Mooi dat de vaart er in blijft :)Zit zelf ook met zo’n asbestdak dat ik liever weg heb. Wat is de ordegrootte qua kosten (per m2) voor het verwijderen?
Dit was 1700 eur voor 70 m2, had per m2 nog wat goedkoper kunnen worden als ik de andere schuur mee had laten nemen (maar die doe ik op een later moment zelf)

Panelen staan op de verlanglijst, ben beetje marktplaats in de gaten aan het houden voor een leuk setje...

• fragtor
Gaaf om de vorderingen zo te mogen zien!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pa9wwHiIZmgqDPZqnv8KV5Q84gA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddFOs54GjD6k82xbrg5ZFxVO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lelTORqFG11F8boUrgH4Wl5UjA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RFVZ7QgiZoiJEtzpX04XDVUO.jpg?f=fotoalbum_tile

Vooruitgang, de to-be woonkamer schiet eindelijk een beetje op. Verfwerk uitbesteed, electra en spots aangesloten, voor de kerst hopelijk daar zitten. Kan ik mooi m'n kerstcadeau aanschouwen op de besta-met-eiken-blad over de hele breedte. Overigens ook de oprit afgemaakt met de beukenhaag...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Z-75U2395PGkZ_ZFx5SmHrIadU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXmLLl3zJj7kCnNp4t5wfgkr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvNmnVC_6kG2Fcx8yZXn5AZlUe8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLAjgcBPkaUtRpcjOGXCpsEp.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 16% gewijzigd door deWit op 13-12-2021 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luccie
deWit schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:05:
[...]

Dit was 1700 eur voor 70 m2, had per m2 nog wat goedkoper kunnen worden als ik de andere schuur mee had laten nemen (maar die doe ik op een later moment zelf)

Panelen staan op de verlanglijst, ben beetje marktplaats in de gaten aan het houden voor een leuk setje...
Op de bekende veiling sites staan vaak goed geprijsde nieuwe setjes. Die dan panelen van vorig jaar bevatten.
Prima zelf te leggen op zo een plat dak.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05-bozHWPuVvXyNxPXZLy6LdFFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bUWYrMp2S75R5XpLWEkMpJuP.jpg?f=fotoalbum_large

Nou, best wel opgeknapt zo. Er missen nog planken op de kast en aan de muur, de lampenkap mist nog en de aankleding.

Even pauze en dan de bijkeuken eens afmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymaenhout
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-06 22:29
luccie schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:33:
[...]

Op de bekende veiling sites staan vaak goed geprijsde nieuwe setjes. Die dan panelen van vorig jaar bevatten.
Prima zelf te leggen op zo een plat dak.
Sites als marktplaats? Of welke bedoelt u?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:39
deWit schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:14:
[Afbeelding]

Nou, best wel opgeknapt zo. Er missen nog planken op de kast en aan de muur, de lampenkap mist nog en de aankleding.

De kat voelt zich alvast helemaal thuis. Nice work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
ymaenhout schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:26:
[...]

Sites als marktplaats? Of welke bedoelt u?
BVA even googlen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
deWit schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:14:
[Afbeelding]

Ziet er goed uit!

Vraagje, welke (kleur) verf heb je voor de blauwe muur gebruikt? Wil ook een kamer die tint verven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
De muur is RAL 5003 (saffierblauw)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Na 2 maandjes even op een wat lager pitje te hebben gestaan is het tijd voor deelproject-2; 'het achterhuis' waar nog wat moet gebeuren. Doordat we de boel in fases doen moeten we nu aan de achterkant nog de oude houten vloer eruit halen, nieuwe betonvloer erin storten, de trap vervangen, toilet vervangen, vloerverwarming, dekvloer, stucwerk, afwerkvloer en verven. Op zich hebben we daar inmiddels wel wat ervaring mee en de 'achterkant' is minder werk (want geen technische ruimte of keuken met alle leidingwerk van dien).

Het plan (en nog een laatste foto van de nu wel af zijnde woonkamer). Bij het rode lijntje staat nu nog een tijdelijke stofwand als scheiding tussen nieuw en oud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-dwc5puF5TPAZhS0hQ2wN6izp8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hgqyodPQChdSo9qHEBm7wXt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGCc1XKqkLQ-SlErcIY0enMIgOQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4CMiTqcrurmp1H8PHqBn1ouv.png?f=fotoalbum_tile

De afgelopen tijd is de schuur geupgrade met een nieuw dak, dakrandje en nog wat extra zonnepanelen 'omdat het kan'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ARty5Lzc6lKisBEepRV7khrT9I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hl3aGaovGF7t0NfIHCULMPxM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CnEoCPOWf3lf0i7ACdP0uBN0lpc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Lvbdy7zkKifAwaZ0GMSG04G.jpg?f=fotoalbum_tile

Vorig weekend maar eens begonnen met het eruit halen van de oude zachtboard plafonds, de MV buizen erin, wat elektrakabels, steenwol en daarna het plafond weer dichtmaken met stucplaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3FadNE6TUe18PiZhX8ET1cAMbvI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZFPldHzS0wdLoizyMFKo9p4e.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Swc8Dz0MweID4oGeYSmum7rZhU0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7hUNcVX3PGr98KzIytvoM9t.jpg?f=fotoalbum_tile

Volgend weekend het plafond verder dichtmaken, hopelijk de latei boven de deur tussen de gang en eetkamer erin en dan kan de vloer er in twee delen uit. Idee is om eerst een deel eruit te halen, te egaliseren en de EPS erin te leggen en dan in 1 keer deel 2 eruit en erin om zo kort mogelijk niet bij de trap te kunnen. Sowieso is dat een dingetje, want ik wil het liefste de trap tijdelijk laten zitten maar die hangt op een stukje muur dat er weer uit moet. Waarschijnlijk daar nog wat voor knutselen zodat het een beetje blijft hangen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
De betonvloer uit de hal ligt in de container buiten...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2f83jYX-z8Ngt3FGWjCs51R3dsU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hwa1ElQKtr7ZFyD23JIcVWTp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxwLc0yJm60ugifi_6WUQLO34tI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8WgrQ6ZBfnkGJ18Aq7as2vJB.jpg?f=fotoalbum_tile

Net op tijd voor de volgende prijsstijging wat pruttel besteld...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oa2ETmyOqOqdEoetUvWAvtjMn-Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DXcARSxaCuZtYUgo7bClYxVv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHGbIagJSrmBvFnjP-RNrbeokQo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iWPZYZdu6rasx9ajG4DyWMMy.jpg?f=fotoalbum_tile

Balkje erin (overkill, maar leftover) en de deur sparing die niet meer nodig is dicht zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5UH6oIsaWCuKiWm1Y2Bv8ZWbbM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nP6zkrMbu6xTWKPsdnrox0p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ye_EJXcA1K6JV0dOk5jqXwYOIc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwXssew9VicpFVIylWk3cTJT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYX_ya1WiVK5yeFHpgRvG2n0qtU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NSvGw294gaCGOeYfNxB5iVlD.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vob22nUqoK_hoGOSTFPJF70NQU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FTFUb2OoerM21QvEbSx2iE3e.jpg?f=fotoalbum_tile

Vloer eruit slopen en plafond weer dicht maken. Moet klein beetje zand in om af te vlakken en dan eps stapelen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8WH0ZtFvkiE6VW1LHIK_mmpANg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZ1LNuuw4vTzi8runHG2PZxs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZROOVO6Smy9V12SHz-CCyta4XI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAGMVpp2dLO0eRLlQf4fcu2Y.jpg?f=fotoalbum_tile

Wel klaar mee, maar dit is het laatste stukje kutwerk. Uitbesteden is geen optie, niemand te vinden op korte termijn (lees voor eind 2022). Dan maar weer alles zelf, dus nu 25 mei betonstorten...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Komend weekend de rest van de EPS erin en de wapening, dan eens kijken hoe snel men kan komen storten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODLRY1Lhv5C68yKvxPX5yvcVH3w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7NpniLHMpISI975RRmsyMXC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPi44v5Xa6ovBPjcsOrbVEopP-c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Nzj5zs61nzEw5SlOKcutIXL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVKCKObO_IRNynbm2MjXYVFkF9U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myuHIp7bkWGMu7klUkLhSaPO.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Lekker bezig! Leuk om nog steeds update te zien.

Vraag me wel af of de kat in die kattenbak gaat met al dat zand dat daar ligt :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Absoluut niet, helaas ;). Voordat ik hem dan dichtstapel met eps nog maar een keertje harken en scheppen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Zo, Pils...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdQjanDDPddYWaHKosqe_f7i7rg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjNUV39IbMWV94J3FyJVI5gG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIr2fVRU-qp62D5bz2koW78RK6c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E2huKeRGTHQTGPqojUyoc0X9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejYsgo2AskipQeF6ggV_DMALfpc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFMU3elgc53pMG5zeKX5j7Yx.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5o3K9kkMgVwSkBaDl4yFmyQYw0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDJfdDalNByOLP32tkVjAVSf.jpg?f=fotoalbum_tile

En huilen in een hoekje dat ik niet genoeg EPS heb (wist ik) en hoe duur dat nu is vergeleken met een jaar geleden (wist ik niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 10:23

Smurf

Detri

deWit schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:05:

En huilen in een hoekje dat ik niet genoeg EPS heb (wist ik) en hoe duur dat nu is vergeleken met een jaar geleden (wist ik niet)
haha dat ken ik. Was laatst bij de Hornbach met het idee om genoeg OSB te halen om een schuurdak te vervangen. Zag de prijs en heb het gauw aangepast naar "genoeg OSB om de slechte delen van een schuurdak te vervangen".

Ging om 10% van het dak dat rot was. De rest was na al die jaren nog prima, maar wilde in eerste instantie gelijk alles ff mooi maken. Je komt er toch maar eens in de ~30 jaar bij immers. Nou volgende keer beter :D

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Wij hadden plannen voor het verbouwen van een heel huis. Na een tijdje werd dat een half huis en het wordt met de week minder huis :'(

Bouwmaterialen is gewoon niet grappig meer.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:58
Ik mis op de foto's de loze leidingen :? Bijv. voor je netwerk/coax bij je TV etc? Of doe je dat allemaal via het plafond en dan naar beneden de muur in door te frezen?

Misschien is dit nog relevant: feddez in "Voorbereidingen schuimbeton woonkamer/keuken - tips?"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Smurf schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:05:
[...]

haha dat ken ik. Was laatst bij de Hornbach met het idee om genoeg OSB te halen om een schuurdak te vervangen. Zag de prijs en heb het gauw aangepast naar "genoeg OSB om de slechte delen van een schuurdak te vervangen".

Ging om 10% van het dak dat rot was. De rest was na al die jaren nog prima, maar wilde in eerste instantie gelijk alles ff mooi maken. Je komt er toch maar eens in de ~30 jaar bij immers. Nou volgende keer beter :D
Er ligt EPS100 onder 120 mm dik, twee lagen. Vorige bestelling betaalde ik 7.80/m2, en dat was september 2020. Nu 15.80/m2 en dat voor met name lucht ;)
Ethirty schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:57:
Wij hadden plannen voor het verbouwen van een heel huis. Na een tijdje werd dat een half huis en het wordt met de week minder huis :'(

Bouwmaterialen is gewoon niet grappig meer.
Helaas, maar ik wil het toch ook wel af hebben :)
ThinkPad schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:15:
Ik mis op de foto's de loze leidingen :? Bijv. voor je netwerk/coax bij je TV etc? Of doe je dat allemaal via het plafond en dan naar beneden de muur in door te frezen?

Misschien is dit nog relevant: feddez in "Voorbereidingen schuimbeton woonkamer/keuken - tips?"
Doorgaans leg je die niet in de (constructieve) betonvloer maar in de zandcement dekvloer. Daar gaan ze dan ook in en dan gaan ze ca 20 cm omhoog naar de WCD's. Zelfde geld voor de UTP. De rest gaat inderdaad via het plafond. Kun je goed in deze post zien van de voorkant van t huis, daar heb ik hetzelfde gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door deWit op 04-04-2022 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:28
deWit schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:16:
Badkamer updates! Er mist alleen nog een plafond (stukadoor) en badmeubel (besteld).
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Veder is de oprit een eind klaar voor de grindmatten
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De keuken is grotendeels klaar, moeten nog wat fronten die missen op en de plint. Kasten kunnen ook de bijkeuken in, daar is inmiddels ook een vloer.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Welke tegels zijn dit? (de witte)
Ik heb volgens mij exact dezelfde tegels, maar een paar met een haarscheurtje door werking van de wand er achter. ZOu die graag nog eens vervangen, maar heb de tegels niet meer. Vorige bewoner in 2016 aangelegd.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
'Saaie' mat witte wandtegels van de Hornbach, 60x30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L_T
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01-10-2024

L_T

Indrukwekkende verbouwing en interessante verslaggeving 👍

Wij gaan grofweg een zelfde plan uitvoeren. Jaren 70 huis, vrijstaand compleet verbouwen, isoleren, steenstrips, etc. Waar ik vooral benieuwd naar ben is welke installaties je hebt geplaatst. Warmtepomp (welke?) en vloerverwarming las ik, maar verder? Verwarming bovenverdieping? Warmwater voorziening? Ventilatiesysteem? Voor ons is dit nu de grootste uitdaging op dit moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deWit

deWit

Topicstarter
Wat betreft installaties;

Beneden alles voorzien van vloerverwarming op een 7 kw lucht-water warmtepomp. 12 lussen op twee open verdelers. Panasonic monoblock. Boven heeft alleen de badkamer vloerverwarming, de rest niets. Wel een optie voor evt IR panelen.

Ventilatie met een Itho HRU 350 WTW. De inblaast van het huis kan nog na-verwarmt worden met de WP door een warmtewisselaar in het luchtkanaal. Boven is het afhankelijk van het weer en de ventilatie tussen de 17 en 20 graden, maar de vloerverwarming in de hal ligt er nog niet in.

Warm water komt uit een Atlantic 270 L warmtepompboiler. Bewust los van de verwarming, twee losse systemen leek mij robuuster. Ruim voldoende voor lang douchen met vier personen, de douche-WTW help daarin mee. Heb nog geen koude douche gehad door een lege boiler, ook niet na een bad. De keuken heeft warm water uit de warmtepompboiler en heeft een Quooker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

deWit schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:25:
Wat betreft installaties;

Beneden alles voorzien van vloerverwarming op een 7 kw lucht-water warmtepomp. 10 lussen op twee open verdelers. Panasonic monoblock. Boven heeft alleen de badkamer vloerverwarming, de rest niets. Wel een optie voor evt IR panelen.
Met hoeveel m2 en met welk afgifte vermogen ben je tot die warmtepomp gekomen? En heb je dat zelf becijferd of laten doen?

#team_UTC+1

Pagina: 1 2 3 Laatste