Modernisering vrijstaande jaren 30 woning

Pagina: 1
Acties:

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:13

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Topicstarter
Tweakers!

Na wat heen en weer bieden de afgelopen weken ben ik, op wat financieringsvoorbehoud na, de eigenaar van een nieuwe woning. Ik kan er een heel verhaal over houden, maar de tldr is wel 'een projectje'. Met wat gelukt hebben we midden augustus de sleutel.

gevel

Hoewel goed onderhouden, is de binnenboel zeker 'gedateerd' te noemen. Ook aan de buitenkant is het zoals je voor een huis met bouwjaar 1932 zou verwachten. Overigens is de 1932 het bouwjaar van het voorhuis, het achterhuis is van 1965.

Eigenlijk komt het neer op grotendeels strippen, isoleren, en opnieuw opbouwen. Daar zijn al wel wat ideeën over om uiteindelijk het huis richting de huidige maatstaven te krijgen. Vooralsnog denken we over een compleet nieuwe geisoleerde kap, gevels na isoleren aan de buitenkant met een renovatiesysteem icm steenstrips en alle kozijnen vervangen voor nieuwe geïsoleerde kozijnen met triple glas. Verder alle houten vloeren eruit en vervangen voor geïsoleerde betonvloer met vloerverwarming. Het doel is niet perse nul op de meter, maar dat is wel een waarschijnlijke bijkomstigheid. Over het energie/isolatie vraagstuk later meer.

Aangezien het de gehele verbouwing nogal een lange termijn project is omdat ik het binnengedeelte zelf wil gaan doen (behoudens constructieve zaken) hoop ik in dit topic ook zeker updates te gaan posten.

Ook aan de binnenkant gaat de boel leeg, en daar heb ik jullie ideeën over nodig over de potentiële indeling omdat die met name voor de indeling van het dak (zonnepanelen, dakkapellen) relevant is. Boven zijn we vrij om in te delen op de (dragende) muur tussen het voor en achterhuis na. Beneden is daar al een draagbalk in gezet in wat nu de huidige woonkamer is. Ik heb de plattegrond van de huidige situatie hieronder staan.

oud-beneden
oud-boven

Na flink wat schuiven zijn we op onderstaande nieuwe indeling uitgekomen, en daar zou ik graag wat feedback op willen.

indeling-nieuw-v2

We houden heel erg van koken en een woon/eetkeuken is eigenlijk een must. De muur die daar nu voor moet wijken is een dragende muur, dus daar moet sowieso een balk in.

Verder willen we graag op de begane grond een werkkamer hebben in verband met twee dagen thuiswerken van mijn vrouw. Op dit moment is er 1 kind, op termijn waarschijnlijke een tweede. Keuze voor de badkamer/toilet is nu ingegeven dat hij mooi uitkomt boven de bijkeuken/technische ruimte.

• deWit

deWit

Topicstarter
Met al jullie feedback eens aan de slag gegaan met de beneden-indeling. Zie hier het resultaat:

beneden_v2

We kwamen eigenlijk tot de conclusie dat dit vermoedelijk de betere optie is, ondanks de woonkamer die niet meer bij de tuin zit. Met de grote woon/eetkeuken op deze manier is onze verwachting trouwens dat we toch veel aan de grote tafel zouden zitten, en daarmee dus weer uitkijken op de tuin.

Ook is de bijkeuken zo wat logischer qua indeling voor ons gevoel. Goeie suggesties. Volgende stap is eens in 3D schetsen.

De bovenverdieping ben ik nog mee aan het stoeien om te kijken hoe ik de badkamer wat groter krijg zonder teveel in te leveren in de andere kamers. Met name de 1.50 hoog lijn maakt dat lastig. Wbt de vierde slaapkamer proberen toe te voegen, het maakt het nogal hokkerig en ik betwijfel hoeveel meerwaarde die kleine slaapkamer dan zou krijgen.

• deWit

deWit

Topicstarter
Tsurany schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:34:[/b]
Waarom dan niet de woonkamer swappen met de eetkamer en studeerkamer? Dan zit je met je woonkamer gewoon aan de tuin kant.
Afgezien van meer werk met constructieve muren willen we graag dat de woonkamer van de eet/kookruimte is gescheiden. Dat kan dan alleen maar met een extra muur die volgens mij het weer wat hokkerig maakt
107mb schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:49:
Goede keuze!

wij hebben en soortgelijk huis, echter wel iets minder oppervlak. Grote keuken, woonkamer en TV/speelkamer. Het blijkt dat de meeste activiteiten in de keuken plaatsvinden. Alleen TV kijken, lego spelen en computeren gebeurt niet in de keuken.
Dat is wel de verwachting.

Ik heb op basis van de input nog wat zitten denken en schuiven met de bovenverdieping en ben tot het volgende gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E4cbRXLb4sP6z3QGIhV2xsbF/medium.png

Nog steeds 'maar' drie slaapkamers, maar wel de badkamer wat vergroot. Ook meer ruimte in de ensuite badkamer doordat we voorzien in een dakkapel die van badkamer tot badkamer loopt. Hiermee krijgen we ook direct een raam in het trappenhuis wat hier wat extra licht zal geven.

Ook een 3D opzetje gemaakt in Sketchup hoe de begane grond er ongeveer uit moet komen te zien en ook vooral om een idee te krijgen of het een beetje past zoals we in gedachten hebben. So far lijkt het te werken:
3D-beneden

Vloeren
De laatste dagen aan het denken geweest over wat ik wil gaan doen met de begane grond vloer. Dat de huidige ongeïsoleerde houten vloer eruit gaat staat wel vast, maar wat er voor terug moet komen weet ik nog niet helemaal; schuimbeton, geïsoleerde betonvloer, (PS-)renovatievloer met balken en EPS vulelementen. Ze hebben allemaal hun voor- en tegens.

Ik wil het vooral zelf gaan doen om de kosten een beetje te drukken, en so far lijkt de PS-renovatievloer een grote kanshebber vanwege de lichte balken, makkelijk te installeren, en zonder al te veel problemen Rc van 5 m2K/W haalbaar. Ik vraag me alleen wel af hoe die belastbaar is met bijvoorbeeld een buffervat, maar dat is wel te ondervangen met daar een extra oplegging denk ik zo...

Mocht er nog iemand goeie tips hebben daarover dan hoor ik het graag.

Gevelisolatie
Het opmetselen van een nieuw buitenspouwblad is eigenlijk een nogo vanwege de bestaande fundering, de hoevelheid werk en de ruimte die het gehele pakket dan in gaat nemen. So far is het Vandersanden E-board systeem een erg grote kanshebber. Isolatieplaten die tegen de bestaande gevel worden geplakt / geschroefd waarna ze afgewerkt worden met steenstrips naar keuze. Dit laat het uiterlijk zo veel als mogelijk behouden blijven maar geeft met een 200 mm dikke laag wel een Rc van 6.5 m2.K/W.

• deWit

deWit

Topicstarter
Sunri5e schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:24:
Mooi huis! Ik neem aan dat het een beschoten dak is? Waarom zou je niet kiezen voor het vanuit de binnenzijde isoleren met glaswol? Een stuk goedkoper dan een geheel nieuw dak leggen. Daarnaast kun je dat richting de 0 op de meter bij zo'n oude woning toch wel laten varen ben ik bang.

Het opmetselen van een nieuw sportblad zou ik niet doen. Dan gaat de hele uitstraling van het pand verloren.
Er is een dakbeschot, maar in slechte staat en deels zit daar asbest in. Omdat de schoorsteen moet verdwijnen (draagt zichzelf en moet op zowel begane grond als eerste verdieping weg) moet er ook aan de structuur van het dak worden gesleuteld. Dan is het niet heel veel meer werk om er direct een nieuwe dakplaat met afwerking aan de binnenkant, isolatie en panlat op te leggen. Iets als dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.debouwmarktshop.nl/image/cache/catalog/producten/uni0001%5B1%5D-unidek-aero-dakplaat-1-510x510.jpg

Ik denk dat nul op de meter prima kan als je bereid bent om te investeren in isolatie. Kwestie van willen en durven, er zijn voldoende opties om de schil op orde te krijgen qua isolatiewaarde. En anders een paar panelen extra neerleggen ;-)

Ik ga geen compleet nieuwe buitengevel opmetselen, maar waarschijnlijk zijn het isolatieplaten tegen de gevel en die afwerken met steenstrips. Dat is fundatie-technisch een stuk gunstiger. Door een goeie steenstrip te kiezen denk ik dat de uitstraling grotendeels behouden kan blijven worden.
Goudvis schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:30:
Leuk topic! Ik kan 2 centjes bijdragen met suggesties voor ventilatie, wel/niet een bad, gevel/muur-isolatie en de indeling/toiletkeuze van de benedenverdieping.

Werkkamer/woonkamer: heb je nagedacht om deze ruimtes mee te nemen in je (balans)ventilatie? Zeker voor een werkkamer kan ik dat adviseren. Bron: heb sinds kort een CO2-meter die daar wat inzicht in heeft verschaft. Een raam open kan afdoende zijn, maar als het niet wenselijk is om een binnendeur open te houden dan word je wel heel blij van een afzuigpunt in de werkkamer.
Ik ga uit van balansventilatie in alle verblijfsruimtes, bij voorkeur CO2 gestuurd. Denk aan iets van een Itho Qualityflow oid om het aantal buizen binnen de perken te houden.
Ander argument voor een bad: Kinderen vinden het de bom. Wij hebben nu geen bad, mijn ouders hebben wel een bad, en wat ik zie is dat bij een leeftijd vanaf 4~ jaar het bad één groot feest is. En je de moeite scheelt om kleintjes te moeten douchen, waar een 'bad geven' nog iets ontspannends kan hebben.
We gaan wel uit van een bad in de grote badkamer uiteindelijk
Voor de isolatie (en sorry als het eerder al behandeld is): Waarom niet aan de binnenzijde isoleren? Ik neem aan (Let op: aanname) dat de binnenzijde isoleren is dan panelen + steenstrips aan de buitenzijde? Gezien je informatie-honger heb je dat wellicht al uitgeplozen.
Meerdere redenen, als je naar een beetje isolatiewaarde wil raak je ca. 40 cm kwijt (2x 20, inc leidingspouw). Dat is zonde van de ruimte. Daarnaast blijf je koudebruggen houden rondom kozijnen, vloerbalken en binnenmuren. Het zou iets goedkoper zijn, maar ik kan het maar 1 keer goed doen en aangezien ik toch kozijnen wil verplaatsen/vergroten/verkleinen ben ik toch al in de gevel bezig. Door buiten te isoleren is dat direct netjes afgewerkt, verlies ik geen ruimte, haal ik makkelijker een hoge isolatiewaarde en heb ik geen risico's op wegrottende balken door koudebruggen.
Indeling: (jawel, je vraagt ons te schieten: wij schieten :P)
Bij jaren '30 huizen zijn dubbele schuifdeuren tussen woon- en eetkamer vrij gebruikelijk, dat geeft bovendien een opener effect dan de kamerdeur die ik nu tussen de keuken en woonkamer zie. Weet je zeker dat het niet handig is om d.m.v. meer 'deur' vanuit de keuken de woonkamer in te kunnen kijken? (I.v.m. 'oogje in het zeil' op spelende kinderen bv.)
Ik verwacht de woonkamer eignelijk weinig te gebruiken, alleen voor 's avonds wat TV kijken. De rest verwacht ik in de woonkeuken te zijn. De optie met deuren daartussen hebben we overwogen maar dan is het lastig om de kastenwand ergens te plaatsen. Voor het jaren 30 gevoel denk ik op termijn wel aan schuifdeuren tussen studeer/werk en eetkeuken.
Dan benedentoilet: In de huidige indeling moet je drie deuren door om in het toilet te geraken. Weet je zeker dat dat ideaal is als deWitJunior ineens héél nodig 'moet' en hij is net lekker aan het spelen?
Ideaal denk ik niet. Aan de andere kant, ik zie geen optie waarbij ik de WC binnen 2 deuren (want een WC die direct uitkomt op de woonkamer/eetkamer wil ik niet) vanuit de woonkamer haalbaar is zonder hem te verplaatsen naar de bijkeuken. Wat dat betreft is de huidige plek best logisch lijkt mij?

Inmiddels komen de eerste offertes binnen en is het traject met de aannemer(s) ook opgestart. Met 1 een aannemer een erg prettig gesprek gehad, waarschijnlijk gaan we in een bouwteam-constructie e.e.a. uitwerken waarna ik een open begroting krijg waarmee ik ook naar andere aannemers ga ter vergelijk. Verwachte uitvoering is voorjaar 2020, met name vanwege vergunningen en dat ik niet midden in de winter zonder dak wil zitten. We krijgen de sleutel op 15 aug, dus dat zal een winter worden back to basics ;-)

• deWit

deWit

Topicstarter
Met nog een week voordat we de sleutels krijgen is het hier wel tijd voor een kleine update. De komende tijd verwacht ik daar namelijk niet echt veel tijd voor te hebben.

De voorlopige tijdslijn is dat we 15 augustus de sleutel krijgen en dat we medio september de aanvraag voor de omgevingsvergunning kunnen indienen. Voor die tijd moeten we dus een deel van het plan helder hebben, de asbestinventarisatie hebben laten doen en keuzes maken over het uiterlijk van de gevel. En uiteraard verhuizen... Medio september vergunningaanvraag + 8 weken (best case) + 16 weken (worst case) is rond januari de vergunning rond. In de tussentijd aanvragen bij aannemers en onderaannemers voor de gevel, dak en kozijnen aanvragen. Hopelijk einde voorjaar start van de aannemer; maar dat kan nog wel eens optimistisch zijn wbt beschikbaarheid.

We zijn nog steeds een beetje zoekende met de indeling van het huis, het blijft ontzettend lastig om e.e.a. van tekening te moeten doen zonder de exacte maatvoering te hebben. We zijn weer een iteratie verder met de keukenindeling (nog twee opties over) en met boven. Ik zit nog te dubben over de ensuite badkamer, mijn vrouw wil hem graag, het lijkt mij ook wel prettig, maar indeling technisch wil het niet helemaal lekker uitkomen voor m'n gevoel.

keukenopties

Wat betreft optie A en B voor de keukenindeling (en daarmee deels de rest van de beneden indeling):
  • De deuren naar de woonkamer en bijkeuken zijn qua locatie vrij te veranderen.
  • De bijkeuken moeten de wasmachine, droger en technische ruimte in passen.
  • Technische ruimte moet een WP + Buffervat in passen
We houden van koken, dus veel in de keuken. Ruimte is belangrijk. In optie A is er veel werkblad ruimte, maar gevoelsmatig is twee looppaden van bijna 1.20 veel ruimteverlies. In Optie B is dat minder, maar dan is er veel gevoelsmatige loze ruimte in het keuken deel en minder werkblad. Optie B komt mooi uit met de afzuigkap aan de wand (en motor in de technische ruimte...). Optie B raak je een deel van de openheid kwijt als daar een kap moet komen te hangen.

We neigen nu naar optie A (stiekem vinden we dit rek ook heel cool), hebben de afspraak bij de keukenboer staan en ik ga nog even in het grote keukentopic te rade...

Over een week of twee gaan er work in progress plaatjes komen van sloopwerk 8)

• deWit

deWit

Topicstarter
digiman schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:22:
Mooi huis! Gefeliciteerd en sterkte alvast met de verbouwing maar dat komt vast goed.

Wat me opvalt is dat de bijkeuken niet zoveel bergruimte heeft omdat er relatief veel deuren in uitkomen. Heb je overwogen om de woonkamerwand recht te trekken (maakt de ruimte wat rustiger) en deze strook bij de bijkeuken te trekken? Dan kan je er wat meer kasten (voorraad, vriezer, apparaten die je niet zo vaak gebruikt ) in kwijt die je ten goed kan laten komen aan de bewegingsruimte in de keuken. Lees: minder keukenkasten.
Dankjewel! Das wel een goeie suggestie om mee te nemen, die heb ik meegenomen in de v2 van de tekening. Hangt even een beetje af of die muur ook dragend is of niet, dat weet ik met een weekje :)
Biatch schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:35:
Optie A lijkt mij ook de meest logische gezien koken jullie passie is en op die manier de keuken echt een center piece maakt. Ben je niet bang dat je door al die deuren de boel opsluit? Wellicht heb je al aan een glazen deur of pui tussen keuken en woonkamer gedacht? Kun je de kinderen tijdens het koken in de gaten houden.
Tussen woonkamer en keuken denken we inderdaad aan een glazen deur om het niet helemaal dicht te maken.
MeneerHart schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:45:
Wat de buitenkant betreft, kijk eens naar thermosteen. (Ik weet niet of ik een linkje mag plaatsen).
Ik werk voor een woningcorporatie, en heb hier goede ervaringen mee.
Alleen goed opletten als je markiezen of knikarmschermen o.i.d. wil plaatsen.
Die kende ik nog niet, zelfde systeem als Vandersanden E-board lijkt het, maar dan met de steenstrips al gemonteerd. Dat scheelt werk/tijd en dus kosten. Heb ze eens gevraagd om richtprijzen.
Bobmeister schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:57:
Zou je je 2e en 3e slaapkamer deuren niet naar de andere kant laten openslaan? Dan heb je (1) een kortere bocht naar een volledig open deur en (2) kun je de deur vlak tegen de muur zetten zonder ruimteverlies. Nu verlies je altijd ruimte naast de deur. Stel dat je daar ooit een kast/bureau/iets plaatst, word je beperkt in de ruimte als je de deur nog 90 graden op wilt kunnen doen. Zeker in combinatie met je lage 1m50 dak daar.

Waarom kies je voor een grote overloop op de bovenverdieping en de deur van de badkamer en toilet tegenover elkaar? Nu loop je direct tegen je badmeubel aan.
Boven zijn we nog heel erg aan het stoeien, we hebben nu een alternatieve indeling boven waar we eigenlijk wel tevreden over zijn (variant B, zie hieronder)
Ashundi schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 08:52:
Klopt het dat je in de badkamer nu helemaal geen raam of dakraam heb zitten?
Dan zou ik toch kijken of je overloop en badkamer kan spiegelen met elkaar. Wc stukje opschuiven naar onder in de vaste kast. (Dat hoekje van de kast zal je toch niet snel gebruiken aangezien je daar de hele kast voor moet inkruipen.) Kan je op de overloop ook een vaste kast maken.
De badkamer had in de variant hierboven een dakkapel. Of we de overloop nog een vaste kast maken of een logeerbed komt moeten we even zien, er is daar in ieder geval de optie voor een vaste kast onder het schuine gedeelte.

Op basis van jullie input, her en der, het keukentopic, wat keukenzaken zijn we even aan het puzzelen gegaan met de indeling beneden en boven.

Beneden hebben we voor zowel A en B een verbeterde versie, waarin opmerkingen mee zijn genomen. Hierdoor is de vorm van de bijkeuken beter. In Av2 is de bijkeuken groter waardoor daar plek is voor vaste kasten. Verder de kookplaat en spoelbak aan 1 kant en het eiland maar 1 meter breed ipv de 1.20 die we eerder hadden. Dit geeft meer ruimte rondom, wat we hebben ervaren is dat de 1.20 echt meer dan genoeg is om daar te kunnen werken en lopen. De vraag is wel even hoeveel extra werk het verslepen van een (dragende?) muur met zich mee gaat brengen. In optie Bv2 is ook de bijkeuken groter door een stukje woonkamer te snoepen en moet het raam in de bijkeuken eruit om de technische ruimte mogelijk te maken. In beide opties zit nu ook de schuifdeur tussen de eetkamer en studeer/werkkamer opgenomen. Hierdoor is er 1 deur minder in de gang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mE2sfpRclgHduMK1uaRVQf7S/medium.png

Boven zijn we ook nog even aan het schuiven gegaan en zitten we nu op versie B, die een groot deel van de nadelen die we in A hadden oplost lijkt het. 'Nadeel' is een dakkapel over de bijna gehele breedte, maar daardoor lijkt het dakvlak wel rustiger dan meerdere losse dakkapellen denken we. De exacte indeling van de badkamer moeten we nog even over denken, maar door de grote dakkapel en daarmee hoogte over de hele breedte is er wel meer indelingsvrijheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8xEioMdFMB2MICr3lfEg7IjS/medium.png

• deWit

deWit

Topicstarter
Kleine update met wat sloop-foto's.

We hebben de sleutel, zijn verhuisd, alles staat op z'n plek en we zijn begonnen met slopen in het voorhuis en het deel op de verdieping wat we niet gaan gebruiken. Dat ziet er op dit moment ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TjhknHoVl3VDPQoQ2eYkHPOx/medium.jpg
Hier zie je de toekomstige bijkeuken en de te slopen muur tussen bijkeuken en woonkamer to be

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ApJo4xyiYichC73kQuGdK5Ot/medium.jpg
De woonkamer to be met de nog te verplaatsen en te vernieuwen meterkast.

Morgen de boel inmeten zodat de tekeningen definitief getekend kunnen worden en de vergunningsaanvraag de deur uit kan. Todo in de nog resterende week vakantie is wat slooppruttel afvoeren, de niet dragende muren er nog uit, de vloer er verder uit en verder met het functioneel snoeien in de tuin van heel veel klimop (al een aanhangwagen of 10 met klimop afgevoerd...)

Later meer foto's met ook een voor/na foto ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door deWit op 26-08-2019 14:56 ]

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:12
Goed bezig hoor.
Woonkamer en eetkamer te scheiden zie je niet vaak meer.
Wij hebben het ook en vinden het heerlijk.

Qua indeling zijn jullie in iedergeval goed bezig, en daarmee bedoel ik dat jullie er goed over nadenken!
Zelf ben ik persoonlijk voorstander van de keuken dwars te plaatsen omdat de ruimte anders zo lang en smal wordt gemaakt. alles staat in de lengterichting.

Een bijkeuken is altijd te snel te klein en veel ruimte bied dan vaak ook meer comfort.

Als je besluit de keuken dwars te plaatsen. Dan had ik het kooktoestel en de wasbak omgedraaid.
Dan sta je met je gezicht richting eettafel/ruimte te koken, wat veel gezelliger is dan naar een muur te kijken.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/s5haoz.png%20(2572%C3%971303).jpg

[ Voor 16% gewijzigd door barry86 op 11-09-2019 11:45 ]

• deWit

deWit

Topicstarter
Update tijd!

Afgelopen weken zijn we druk aan het slopen geweest om het voorhuis leeg te krijgen en is er door de constructeur en tekenaar e.e.a. op papier gezet zodat de vergunningsaanvraag binnenkort de deur uit kan.
Verder hebben we onwijs veel rigoreus snoeiwerk gedaan in de tuin zodat de beplanting die we op termijn willen behouden weer wat lucht en licht krijgt. En we hebben klimop weggehaald, vooral veel klimop...

Indeling
Uiteindelijk zijn we eruit wat betreft indeling van het huis:

Begane grond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/60Vp4UqYb78nhgdEImdjNdtw/medium.png

Verdieping:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NB7o31iq45MdCqcvFD1S9xME/medium.png

Gevels:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XiZNpWHsN4TWv19qlQhjJMts/medium.png

We kiezen uiteindelijk wel voor de keuken in lengterichting en boven handhaven we de drie slaapkamers, twee badkamers. Slaapkamer 1.6 houd wel de optie op een dakkapel later, maar voor nu is daar geen noodzaak toe.

Snoeiwerk
De voor en na foto zeggen denk ik wel genoeg....

Van dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xltbDulc6bsJaCGZU0Zmy1Un/medium.jpg

Via dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GxnWT0NdEAsLu4yeKncq7Xq2/medium.jpg

Naar dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IkaWr6OZENugbsNKMVpTw7jV/medium.jpg

Waarom zo rigoreus snoeien vraag je jezelf misschien af. We hebben ruimte nodig rondom het huis voor de isolatieschil van ca. 20 cm. Daarvoor moet ook de hemelwaterafvoer verplaatst worden en moet er dus wordne gegraven; ergo, de gevel moet vrij en ca. 1 meter rondom moet er plek zijn voor de minigraver.

Slopen
Slopen gaat snel, is zichtwerk en er zijn altijd wel vrijwilligers die willen helpen. Op dit moment is alles wat we kunnen slopen gesloopt. We hebben nog steeds wel een leefbaar deel over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YFjGxxllNG0R61IMdyVZX7Xe/medium.jpg
Het voorhuisdeel is leeg boven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D9oo6RQTEagYpR59mFlHR70N/medium.jpg
Slopen van de oude keuken en badkamer in het voorhuis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QQTnj7qGoA6qlffvyqzjKiNS/medium.jpg
Goeie hulp is altijd welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/39eIgdbEjr9nL38by37JFTpI/medium.jpg
Alles eruit en leeg, zodat men vandaag kan beginnen met de asbestsanering binnenshuis

Asbest verwijderen
Helaas had men in het voorhuis een voorzetwand van asbesthoudende platen gemaakt. Die moest eruit, wat een kleine rib uit ons lijf kost voor de hoeveelheid vierkante meters plaat (16 m2, 3500 ex btw). We komen nog een paar keer aan de beurt voor dit geintje (dakbeschot, asbestplaten op de schuur).

Je krijgt er wel spannende borden voor terug:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n3y8tdML75fDd6lsWMNB8ekP/medium.jpg

Meterkastverplaatsing
Komende week beginnen aan de nieuwe meterkastopstelling en het zorgen voor de mantelbuizen die door de fundering heen moeten. De mantelbuizen zijn binnen, er moet alleen nog even een gat van een meter diep aan beide kanten van de fundering komen.

Optrekkend vocht
Helaas had men in 1930 nog niet nagedacht over een vochtkering tussen de fundering en de opgaande muren, dus we hebben last van optrekkend vocht. Nu in twijfel of we de muur open gaan slijpen en alsnog er een dpc folie in steken (werkt altijd, relatief goedkoop, veel werk) of zelf gaan injecteren (werkt ca 15 jaar, iets duurder, fors minder werk). Het motto is dat het maar 1 keer goed kan dus ik vrees dat ik wel weet waar we op uit gaan komen...

Planing
Week 40 de vergunningsaanvraag, gelijktijdig drie aannemers die een begroting gaan opstellen. We mikken voor het dak op Q2-2020, binnen gaan we hopelijk van de winter verder als er een draagmuur uit is met de nieuwe betonvloer op zand, leidingwerk, afvoer, elektra, etc.

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:19
deWit schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 11:58:
Die kende ik nog niet, zelfde systeem als Vandersanden E-board lijkt het, maar dan met de steenstrips al gemonteerd. Dat scheelt werk/tijd en dus kosten. Heb ze eens gevraagd om richtprijzen.
Ik zie dat je inmiddels al een stuk opgeschoten bent, maar om even in te haken op bovenstaande: kies in ieder geval een systeem met 'echte' steenstrips. Er zijn ook systemen met minerale steenstrips. Dat ziet er voor zo'n woning niet uit. Nadeel van de panelen waar al steenstrips opzitten is dat je eigenlijk geen mogelijkheid hebt om veel af te wijken van rechtoe-rechtaan. Ik kan niet precies zien of er veel metselwerkdetails in je oorspronkelijke gevel zitten, maar als je die zou willen behouden is een systeem waar de stenen achteraf op worden aangebracht aan te bevelen. De partij die daar het verst in gaat is Smart Wall Insulations. Zie b.v. onderstaande foto. Iets ouder dan jouw woning (jaren 20) maar volgens mij geeft dit wel een aardig beeld.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48802561721_94b3743f47_c.jpg

Hij wil.

• deWit

deWit

Topicstarter
De schuine vertanding boven de ramen vervalt met de thermosteen. Keuzes en geld inderdaad. Komt deels ook doordat deze toch weg moet ivm het missen van een latei boven de raam in de kopgevel.

De HE180A zit er al in, ik was niet van plan die te gaan vervangen voor een andere om ca. 4 cm te winnen. In het voorhuis waar een balk moet komen probeer ik hem wel zo laag mogelijk te houden.

Afgelopen weekend de invoerbuizen voor de meterkast erin gemaakt door onder de fundering door te graven; komend weekend nog een paar extra mantelbuizen er doorheen schuiven en dan de boel weer dichtstorten met beton. Weer eens iets anders dan slopen maar daadwerkelijk, in ieder geval voor m'n gevoel, al aan het opbouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yaxuis948nS77gAukhzT8GpI/medium.jpg

En buiten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ezTpWAGPjgtbBS46Mh2Txx4N/medium.jpg

De invoer voor water zie je al niet meer, die ligt op 1 meter onder peil. Uiteraard precies op het punt waar de gresbuis van de afvoer loopt, dus ik hoop dat men maar niet al te moeilijk doet met het aansluiten...

[ Voor 8% gewijzigd door deWit op 02-10-2019 08:19 ]

• deWit

deWit

Topicstarter
Het goede nieuws eerst; zonder verder gedoe is de vergunning goedgekeurd! *O*

Verder is er vooral voorbereidend werk gedaan zodat Liander in theorie kan komen aansluiten en zijn de oude meterkasten omgebouwd zodat er nu een nieuwe meterkast tussen hangt. Omdat Liander is er nu een tijdelijke kast gemaakt die precies voldoet aan alle meterkasteisen zodat men daar niet over kan vallen. Zodra er is aangesloten kan ik die weer afbreken, pas als de betonvloer er in zit komt de definitieve meterkast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nl53phjwIT1AQX1voSya2RUO/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3qqq7QJAhG3CHlkg52aqs4Qp/medium.jpg

De aannemer offertes zijn binnen en we hebben op basis van de open begroting een keuze gemaakt. We zijn nu in overleg met de aannemer de laatste details aan het invullen en aan het kijken naar de planning; de kap en gevelrenovatie staan nu gepland voor eind april, begin mei. Tot die tijd genoeg te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door deWit op 13-12-2019 12:01 ]

• deWit

deWit

Topicstarter
Tijd voor weer een update; het gaat allemaal wat minder snel dan ik soms wil maar vorige week kwam dan toch eindelijk Siers in opdracht van Liander en Vitens de nieuwe huisaansluiting voor stroom en water aanleggen. Mooie sleuf gegraven langs het huis tot aan de hoofdleiding in de straat. Op de foto is de sleuf al weer dicht en is men de straat aan het dichtmaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1ZySDLIIxZiiN7PC1RraskR8/medium.jpg

Hoe moeilijk Liander op voorhand is, hoe makkelijk de mensen zijn die daadwerkelijk het werk voor je doen. Het was geen moeite om het meterbord 25 cm lager te hangen dan de voorschriften zodat er wat meer ruimte was voor de massive meterkast. Tot mijn verbazing sluit de monteur de nieuwe aansluiting niet aan op de hoofdschakelaar, dat moest ik toch echt zelf doen. Ik kreeg 4 onaangestripte 10mm2 draden uit de meter en dat was het dan...

Door handig te plannen kon direct ook de glasvezelkabel verplaatst worden zodat deze ook in de nieuwe meterkastlocatie uit komt, zodat we alles bij elkaar hebben. We hebben dus nu alles in de nieuwe kast en provesorisch de oude aansluitingen van het huis weer doorverbonden naar de nieuwe meterkast. De aarde-draad moet nog even netjes in een mantelbuisje en gebeugeld worden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aJ068i5rcj4VMxfcJINyAC69/medium.jpg

Aangezien er best wat graafwerk komt, zowel rondom het huis als op termijn in de tuin hebben we een graafmachientje gekocht. Ook handig voor het verslepen van zwaar spul, het eruit halen van wat boomstronken, het weghalen van wortels en vast nog meer handige dingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pEPdx7kuFcKsB3VDP4usouD2/medium.jpg

Afgelopen weekend begonnen met het slopen van 1 van de schoorstenen. Deze moet weg omdat hij vast zit aan een muur die eruit gaat. Helaas werkt het met schoorstenen wel zo dat het doorgaans de minste rommel geeft als je bovenaan kunt beginnen met slopen ;-). Het dak op dus. Viel uiteindelijk niet tegen, met 2 uurtjes met de boorhamer was het buitendeel weg. Van wat resthout een kleine schans gemaakt om de pannen niet te beschadigen en het puin kon zo mooi naar beneden glijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BPY4RFBFcKmAzAgHXdUqz3fr/medium.jpg

Daarna van binnenuit/door het dak weer iets van tijdelijk dakbeschot gemaakt zodat het dicht gelegd kon worden met pannen totdat het complete dak er in april vanaf gaat. Via marktplaats wat gratis pannen gescoord, maar helaas in de verkeerde kleur. Echt erg is dat niet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/olm9umkOC7mCTW93J89DkOSz/medium.jpg

Volgend weekend de schoorsteen verder slopen tot aan de begane grond en het resterende deel van de begane grond vloer eruit. Dan kan dat uitgegraven worden, zand er terug in en kan de riolering er in. Zal vast nog wel een weekendje of twee duren :+

[ Voor 7% gewijzigd door deWit op 13-01-2020 07:52 ]

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:36

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

FrankBlom schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 08:24:
[...]

Nu heb ik er niet de hele tijd naast gestaan.
Maar wij hebben in de bijkeuken en berging een betonvloer laten storten.

Maar de opbouw bij mij is zover ik weet als volgt.

Balken/broodjes bewapening beton
Betonvloer als werkvloer gebruikt tijdens de bouw.
Vloerverwarming
Zandcement dekvloer
Vloertegels.
Dat klopt, naar als je een gepolierde beton wil als afgewerkte vloer is imo de zandcement helemaal overbodig :)

En als je voor een betonvloer kiest zou ik niet veel dikker dan 10cm gaan (wat ook zowat de minimale dikte is) anders gaat het eeuwen duren voor het wat warm word binnen.

Edit: wanneer het beton gepoliert is en uitgedroogd komt er een speciale coating over welke doorzichtig is en in het beton kruipt. Voor vlekken etc tegen te gaan.

Edit2: volgens mij spreken wij wat langs elkaar. Als je gaat tegelen doe je dit op een zandcementvloer.

Als je gepolierde beton wil is het alleen beton die dus gepoliert word.

Je kan ook voor een gietvloer kiezen die de uitstraling van beton heeft, die word dan ook op een zandcementvloer gegoten.

Ik ga bij dus de de gepolierde beton nemen:

Foto van Google:

Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/3teUxGCM4Be-SUSmlWiGQEGSCSs/diocontent/152153544/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

[ Voor 44% gewijzigd door Jellabie op 16-01-2020 08:35 ]

De Nederbelg !

• deWit

deWit

Topicstarter
Kleine verwarring misschien; uiteindelijk komen op de zandcement dekvloer tegels te liggen, dus geen gepolierde (BE) of gevlinderde (NL) betonvloer. Noemt ment ook wel woonbeton.

De reden om de isolatie onder de constructievloer en afwerkvloer te leggen is dat deze dan als warmtebuffer kan dienen voor de vloerverwarming/warmtepomp. Duurt lang voordat het op temperatuur is, blijft ook lang warm.

Opbouw is dan als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qWm3FurK1EUeu7gii3JjTY0b/medium.png

[ Voor 18% gewijzigd door deWit op 16-01-2020 09:54 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

• deWit

deWit

Topicstarter
_Chris_ schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:46:
Wat ik me wel afvraag, het buitenblad, is de methode die jij hanteert zoveel goedkoper / sneller ten opzichte van een traditioneel buitenblad? Of heb ik over een andere reden heen gelezen?
Er is geen buitenblad (steens muur) dus daarmee zouden we eerst een fundering moeten verbreden en dan pas kunnen opmetselen. De steenstrips variant vereist geen aanpassing aan de fundering.

Foto-update!

Afgelopen week ben ik samen met de aannemer bezig geweest om in het voorhuis de twee deursparingen te zagen van de bijkeuken naar de keuken en van de keuken naar de woonkamer. Verder is de oude draagmuur in het voorhuis gesloopt en daar een stalen balk in gelegd.

Hier kijk je door de buitendeur van de toekomstige bijkeuken richting bijkeuken en door naar de keuken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8zOo926JQ9pUiqUhdatr3yRH/medium.jpg

Dit moet de woonkamer worden ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vEgc9A6hQRG1yzwpXdM66tSj/medium.jpg

Bijkeuken via de keuken naar woonkamer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/67OANLBrYGl5f33J4oyqINfh/medium.jpg

Balk op zijn plaats.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w7qEsmhSwQDz3bF3Qxj4rs6d/medium.jpg

Toch altijd meer puin dan je denkt...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RsL4CKhvFD7btWnMitrGEUvm/medium.jpg

Begonnen met het slopen van de oude vloer + vloerbalken. Sommige balkkoppen was weinig meer van over, dus goede keuze.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y97Sv4CWwKnrjmoCiXVGxyjo/medium.jpg

Ander projectje afgelopen weekend was het omhalen van twee oude berken die wat slecht waren en richting huis hingen. Was nog een beste klus, maar er is weer genoeg haardhout. Helaas was de hoogwerker niet helemaal hoog genoeg maar met wat touwtechnieken en de handzaag was de kroon er snel genoeg uitgezaagd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0wT4fKwA0sh1FYNcAkgvfd7W/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mS0VBvp5FJnGimI1GrCKTud0/medium.jpg
Weer genoeg brandhout voor de komende tijd.

Komende week het laatste restje schouw slopen, de rest van de vloer er overal uit en dan nog 20 cm grond eruit, 20cm zand erin en dan gaan we opbouwen met riolering en waterleiding :*)

• deWit

deWit

Topicstarter
Korte update, later een uitgebreidere...

De aannemer is ondanks de coronacrisis gestart. Planning is wat improvisatie af en toe, maar het gaat. Helaas zijn ondergetekende, vrouw, en kind (2.5) ook thuis en moet er ook nog wat gewerkt worden voor de baas af en toe...

We wonen nu hierin, een stukje benedenverdieping en de badkamer en keuken zitten in de schuur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbmPAdVfeNDoBhfelcGIGqsRBAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/slQCK0QgEgjoONQw9GeuylcF.jpg?f=fotoalbum_large

De pannen eraf als voorbereidingen voor het asbest verwijderen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-D6gPMCFRxEhmHeKQG8BrCDGZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjCRwNvXbFgapmnZC3wzdXot.jpg?f=fotoalbum_large

Nog wat sloopwerk van de oude schoorsteen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6JPnmecuZUhzvVMuP2wUg3j1qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/benOZEdTTDAcLwSX33GyVGdL.jpg?f=fotoalbum_large

De isolatie bestond het en der uit verzendwokkels. Ik denk dat er een paar m3 uit is gekomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUW9yxlZ0yo7VorshvnT9MCyMKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJabWhf94VhWaP52n0fgB9yr.jpg?f=fotoalbum_large

Weer met mooie slingers :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djBtQqkBc0A1simxBlvv_yeP23A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suTyBUwxsLa7XLpVkUZUjZbS.jpg?f=fotoalbum_large

Officieel dakloos! De zwevende nokgording is al gefixt ;) Gelukkig is het begin van het nieuwe dak er inmiddels al

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4srfQQj8X9YMfHrNe-gcMNKfkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Gsa4uBk1XzenEakyj4x9DCt.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWxEA2Bs6LjfVXa30qqvDJga7zM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9HPPEHdnC5CiEQpWqaSh1Ot.jpg?f=fotoalbum_large De aannemer fixt het dak, ik ben beneden begonnen met egaliseren zodat we ook daar richting de opbouwende fase gaan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1gO9O93KqU3C9gdcd3GPD9lpfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mirl78rmVvQ6WW1xqYn7okMn.jpg?f=fotoalbum_large En het is mooi weer dus ik kan goed buitenspelen met tuingereedschap zo af en toe :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7dfILWigW5ZHSMTUoqJOoJJstM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/heZ3imcIJ8iRInP1jcb88WQC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door deWit op 20-04-2020 19:55 ]

• deWit

deWit

Topicstarter
_Chris_ schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:40:
Heerlijke update. Goed bezig.

Wel bijzonder om mee te maken dat je bij het asbest verwijderen even je huis uit gezet wordt. Hopelijk heeft de schouwing na het verwijderen niet al te lang op zich laten wachten?
Gelukkig viel het mee en mochten we wel thuis blijven, maar wel binnen. De 2.5 jarige is die dagen maar even uit logeren gegaan bij opa en oma, niet ideaal met het corona gedoe maar het leek me beter dan het alternatief.

Gisteren zijn de dakplaten erop gegaan, dus nu lijkt het al weer een heel veel meer op een huis. Rest van de week maakt men een begin met de dakkapel en de panlatten zodat er binnenkort ook weer pannen op kunnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gs3DlOAjwj2Aiw3XHy89CqrHWak=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eef7r2juYFGjBiQ5SJXdVlVf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuxsKw4d294fFyIjH_TuOW0fDRQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJs9dC6JLtdwXujm8pV2hwRU.jpg?f=fotoalbum_tile

• deWit

deWit

Topicstarter
Foto update! Helaas krijg ik de volgorde niet helemaal ok maar je moet me maar geloven dat toch echt eerst er een dak was voordat er zonnepanelen waren enzo... Ik heb nogal druk geweest met klussen en een klein beetje vakantie, maar nu toch een kleine update. De huidige staat is dat het huis aan de buitenkant steeds meer af komt, en ook binnen zit er schot in en zijn we echt aan het opbouwen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOAX7jLOqHPDYA8ro09c-gmUnVQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w4Wzrz8PZSAQDkv13ZLtzY2p.jpg?f=fotoalbum_tile
We hebben lang moeten wachten op de dakpannen en het was nog een gedoe om de bestaande pannen te hergebruiken, ze waren niet allemaal dezelfde maat...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iP1rBtGhy5o_3mDBLLzbHCvDuvo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pPpfDU789J6CFnOQnC1yd3l.jpg?f=fotoalbum_tileNadat er eindelijk pannen lagen kon ik aan de gang met de 26 zonnepanelen die op zuid-oost terecht zijn gekomen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vp5rGol5DhPGlpuMlf97h98ge78=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vLoAndLwGbidk3AOXkbB9TF9.jpg?f=fotoalbum_tileHier is de ruwbouw van de dakkapel compleet, op de daktrim en de kozijnen na.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OhnHv5jPT42czr9bdwx54X4cGuQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GxmwDrt64KsZGf7ygnUpvNLa.jpg?f=fotoalbum_tileNadat de dakkapel grotendeels af was heb ik uiteindelijk toch maar besloten om de gehele verdiepingsvloer in het oude voorhuis te vervangen, merendeel van de planken was toch wel wat slecht. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8UaJdeAdJdjZVeXQsS3t5W96JQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AI7qGHMusfMmmACcQimrh1lc.jpg?f=fotoalbum_tileBinnenkant dakkapel bijna klaar...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYN7bq6JT4ZvtWschMgZ0XLG5rQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GtUDUFvqgsZxBFi44s2b2W2R.jpg?f=fotoalbum_tileOndertussen is de gasleiding ook weg gehaald. De meter zat helaas in de weg voor de betonvloer van de begane grond dus ik moest wel betalen om hem eruit te krijgen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMSyzXizbbb6sgb8Q5IY8de1HCE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MspEGzENHwEEwcHh8KouRrfd.jpg?f=fotoalbum_tileBoven begonnen met het plaatsen van de metalstud tussenwanden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZVCcFX1G1Tb5__S4peOvYSQA_A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NqAQwOJHmoBymTSCZcjQZ3Na.jpg?f=fotoalbum_tileOndertussen is beneden het laatste breekwerk in de achtergevel gedaan zodat er (stel) kozijnen in kunnen. Inmiddels kun je goed zien hoe licht het gaat worden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EYhK1pZROUOynI6xq-jyNZQ25K8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3EP2YV2NFR0FtKC249JBk61E.jpg?f=fotoalbum_tileMen is nu (aug) bezig met de gevelisolatie, ondanks dat het er nog een beetje uitziet als een woonwagen kun je goed zien hoe ver de gevel naar buiten komt. Hier komen volgende week de steenstrips overheen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzF2W1XWBz7pHcANKLVQmaDhJPM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RzYoXfAsQgBsoQ1J8N0EZbA5.jpg?f=fotoalbum_tile20 cm isolatie, RC 7 zou de warmte goed binnen moeten houden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2pk4_l7jaKW-Exutsv29Hre9YY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/46WYRIvWX3nl0rmXaECHXMf7.jpg?f=fotoalbum_tileBoven ben ik nu bezig met de estrichvloer en het afsmeren van alle gipsplaten. De bedoeling is om daar op heel korte termijn het plafond in te gaan stoppen, te gaan behangen en het laatste aftimmerwerk te doen zodat we zsm weer binnen kunnen slapen. De keet heeft af en toe wat lekkage en weer in huis slapen is echt iets waar we naar uit kijken. Overigens zie je op deze foto de babykamer (ETA januari, doorwerken dus... :+ )Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zG7PR0R359nfH2wI3W7JNf5qlTQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rA6Oo35HuT3Cu3K5WKF08kk5.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_O7jPS3YXLquXd5h4TUlDIP0gw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cug1nPXSbRy23jAhIRfBKI2v.jpg?f=fotoalbum_tileBegane grond vloer eruit, tussenvloer eruit, wel een dak... Op deze foto sta ik in het zand (geen vloer meer) en kijk ik omhoog naar de nok en vraag ik mijzelf af: "waar ben ik in godsnaam aan begonnen' ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6go_-kxZout2B0aM3QJBX9qb3HQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQi03qQXO4Kl3SZSlIrgSjgn.jpg?f=fotoalbum_tileAlle kozjjnen zitten er inmiddels ook in, erg fijn om de boel weer dicht te hebben. Helaas was het de week voor de bouwvak en lijkt het een beetje erop of de lui al in vakantiemodus waren, dus er zijn nog wel wat restpuntjes...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8LI8U5243M3VIILnDtGVkHAoWU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MpCAi0WZIbcADw6yQzuLuEGk.jpg?f=fotoalbum_tileDe ingepakte voorgevel.

De planning is nu met een week of 3 de buitenboel klaar zodat de aannemer ook alles heeft afgerond. Dan kan ik op het gemak binnen verder met afbouwen. De concept planning is beneden in het voorhuis de riolering en waterleiding erin zodat in dat deel de betonvloer erin kan en ik de technische ruimte kan opbouwen, er moet immers wel een vloer onder de boiler. Dan is er ook weer warm water in huis en kan de nooddouche van de schuur weer naar het huis voordat het winter is. Verder is de bedoeling om zsm boven 2.5 slaapkamer af te hebben en als er dan nog tijd over is ga ik beginnen met 1 badkamer. De definitieve keuken schuift op naar begin 2021. Daarna verhuizen we naar het voorhuis en kan ik beneden het achterhuis afmaken.

Vind het jet nog leuk is een vraag die ik vaak krijg; meestal wel, soms ook niet. Gelukkig hebben we bedacht om er ca. 2 jaar over te doen en kan ik ook even rust nemen, al maakt project baby wel dat er wat deadlines zijn. Ik zie klussen wel een beetje als een hobby en in zekere zin geeft het meer voldoening dan m'n werk; hier maak ik iets fysieks, op het werk vaak niet. Nog steeds leuk dus, maar of ik het nog een keer zou doen weet ik zo 123 niet ;)

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3JGg1gTxiwzZ6DozjLpaEruDjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6eKdNP4M9AH9qLpmFmlVNI32.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga proberen het hier weer wat actiever bij te houden. De gevelisolatie zit erop, nu is het wachten op de steenstrips. Uiteindelijk is het een systeem van Klipla geworden, voorkeur van de (onder)aannemer.

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0nDnLjiHciP8iv69wwd1naN3ro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AH7MqrDO9TiGGu8UhKVXOoZg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXO13FXxZef1UhNCexdposyMT8M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L8LDYQUj0LSVmIrPsmbTyo00.jpg?f=user_large
Het lijkt al weer bijna op een huis binnen. Vandaag bezig geweest met het regelwerk voor de slaapkamerplafonds en ook al wat platen er tegenaan gezet.

Wel een tegenvaller wbt de steenstrips, dat duurt nog minstens twee weken door een fuckup van de aannemer...

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gd7EokkC8lHdrbT0fdTMX5x39Jo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jyuJ1R2IF7hOj43B3tcXXgFV.jpg?f=fotoalbum_large

Er is een stuk steiger weg! Kan ik eindelijk verder met de riolering. Helaas is er een royale fuckup wbt de steenstrips en het bestellen, nog zeker 6 weken wachten.

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ubrgwM7A9a93E_fInxiv1Hzkfo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0jNYqBaxEi05nQ1JLHhdQ8E.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_GEzOZfhQyDE4BZsFTRzlrg3LU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBPBZaYohKuYfZ1xpk8yHVYG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JbkhhysrrNH4Y5p4kRwvk7n_pSA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nvvd9HSCl1sVjluzZvZ2SRj.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-7bP-aquKDBZ0J9paOUD4tDzQ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FEGiH4g1Bkb6NO0UxyVp1VdB.jpg?f=fotoalbum_tile

Weekendje klussen om het buitenriool te vervangen. Het oude gresbuizensysteem eruit en vanaf de straat opnieuw opgezet. Ook maar direct een extra straatkolk in de oprit erbij. Dagje buffelen maar einde van het weekend de straat weer dicht. Nu ligt het nieuwe riool samen met alle elektra, data en mantelbuizen netjes op 85cm vanuit de gevel, in een rechte lijn. Hopelijk geen verassingen meer wanneer er in de toekomst gegraven moet worden :)

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJ5BHAAOXpjPFPd7Jc0Nc5RNM2w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WWHzvg47C7eLDF6lQwbZYlm9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eg6cIqeMrSPV_z4lTUAwJPi2prM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C84SOKWPAX2dAXxFj2bcHtX3.jpg?f=fotoalbum_tile

Schilderen blijkt rukwerk... Maar de eerste kamer is klaar voor het glasweefselbehang, daarna de muren sauzen met de nieuw gekochte Wagner W950 verfspuit. Eens zien of dat het minder suf maakt. En dan de kozijnen nog aflakken en de plafondplinten erop.

Aftimmerwerk en het schuren plamuren gaat stiekem veel, heel veel tijd in zitten. Voor de afwisseling heb ik nog 1 kamer waar alleen het plafond in moet en de derde kamer waar nog muren afgemaakt moeten worden. En installatiewerk, want een kamer zonder verlichting is nog steeds ruk.

• deWit

deWit

Topicstarter
De steenstrips zijn gearriveerd en men is druk aan het plakken. Onze tijdelijke slaapkamer/bouwkeet is weg en de eerste slaapkamer is helemaal af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IlRkT7-kLb0MR0vaFZ8KitbYZU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LjMaakumBCJ7vwwwYsy7KRTw.jpg?f=fotoalbum_tileDe eerste slaakamer is klaar, op wat kleine restpuntjes na. Plinten bijvoorbeeld ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PAK3R5K_200fvNd2LRReYvy1i2A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVHiGfRGPdA6dHYWJKRcr9yZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Toilet op de eerste verdieping zit er bijna in, ik moet het reservoir nog vast zetten nadat ik daar de waterleiding naartoe heb gebracht, maar de MV buizen en afvoer zit er in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMtlepEfA9_Af70crLGklp6NigM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OzSvxXFtBWkEFjWevEP1THcC.jpg?f=fotoalbum_tileDe babykamer is bijna klaar voor het afwerken, plamuren, schilderen en behangen. Met nog ruim 3 maanden tot de uitgerekende datum moet dat goed gaan komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqPgdMvJGUDA7s0gVeEJe289CbA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2UFuelfOXj2K4LnXv67I7YYn.jpg?f=fotoalbum_tileLevering van een paar m3 EPS voor onder de vloerAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2NdZb__mQ-MrUcVHXTDGsZ2wlo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RpR1p6sotUqueg5Wr5L9nfpL.jpg?f=fotoalbum_tileBye bye bouwkeet!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgVigRsJWJnVmpy9YUeK0ZNg4h8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UcPbCgCT2yeY4PK03iG5GTQu.jpg?f=fotoalbum_tileRiolering en waterleiding onder/in de vloer zodat we eind oktober het beton in het voorhuis kunnen storten, dan is er weer een stuk huis bruikbaar ipv een zandbak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4jq9uc_5G2y4Oy8ftVGDdSwXz0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L156uXPRAAQROeA4qzFf1OF4.jpg?f=fotoalbum_tileAlle EPS erin, er ligt 2x 12cm EPS inAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IayHsIybeDOiY_nbJGvoZpPLzmc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6hTYZwj3QTAIfOsJsnKMuAP.jpg?f=fotoalbum_tileDe steenstrips zijn er dus, en men is lekker aan het plakken. Het is onwijs bewerkelijk en wat je hier zit is het resultaat van 1 week werk.

We maken dus weer lekker wat voortgang, komende tijd ligt de prioriteit bij de betonvloer in het voorhuis en in de badkamers, als die erin ligt dan kan ik daar weer een douche maken en dat heeft gezien de koude wel meerwaarde. En als de betonvloer erin ligt kan ik beginnen met het opbouwen van de vloerverwarming, en als ik dan de warmtepomp op z'n plek zet dan is er in theorie ook weer verwarming in huis. Nu moeten we het doen met 2 keer een 2kW convector. Het is prima warm en we hebben nog bijna 3000 Kwh in de plus voor dit jaar, maar tis wel een beetje zonde...

• deWit

deWit

Topicstarter
Ze voegen alles in 1 keer als alles geplakt is. Wel is er vandaag een proefstukje van de voegkleuren opgezet. Antraciet tot aan de rollaag, grijs erboven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kzb3T9M1zBE3ikEE66yWegS_MlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bnH21OKMYbzmDwDJ2gL7YMie.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door deWit op 12-10-2020 11:06 ]

• deWit

deWit

Topicstarter
Na beoordelen na drogen gaan we toch voor een paar tinten lichter, onderop word donkergrijs ipv antraciet, bovenop 'half/half' wat dus 1 tint lichter is dan onder. Ook minder vol gestopt.

Verder zitten de gemetselde raamdorpels erin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Bu2KkVEhg-Ruoyf7X2G0jlrFKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gwevceikNJcLas6zq0G9u99b.jpg?f=fotoalbum_large
Gaat wel een stukje ten koste van de isolatie onder 't raam maar was echt de mooiste optie, alternatief was gebakken raamdorpelstenen of een aluminium profiel, beide opties vonden we niet bij 't uiterlijk van t huis passen.

Wel weer een fuckup met steenstrips want nu zijn er 600 hoekstukken tekort, levertijd 4 weken... Heb maar aangegeven dat ze dan de rest maar met de ladder plakken ofzo, maar dat de steiger sowieso weg gaat... Ik zou toch wel graag de warmtepomp op z'n plek kunnen zetten zodat er iets van verwarming te maken is ;)

• deWit

deWit

Topicstarter
Het zijn echt losse plakjes baksteen die ze in de fabriek zagen uit complete bakstenen. Het afval hergebruiken ze. Ze worden zo geleverd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6tnYXVamtaHcO2uAMX3Q7r1ZU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNomFfMkeKaIMfONSBvj2A37.jpg?f=fotoalbum_large

Ze plakken ze dus steen voor steen en daarmee is er wat vrijheid om te variëren met metselverband/rollaag etc. Ze worden nu in kruisverband geplakt, dat betekend dus dat ze van de hele steen ze er steeds door midden moeten zagen om een 'halve' steen te maken. Dat kost ook best wat tijd.

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kx52fNZzXtMWm8k-bIx_MtcKi8s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1gz2xdLDNU1zBg4Sr55HSBU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKNMgBjpUNKj0Mcfbr9eQSsQQQI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXohbP1x9AFul4GBH1Dsdx2h.jpg?f=fotoalbum_tile

Vooruitgang! Nu nog wachten op de missende hoeken, de dakgoten/zinkwerk en de screens dan is het buiten klaar.

Edit: net cadeautje uitgepakt en ook beneden de glasfolie eraf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXEpBxRErSdZkmEwMzYUq92jkDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ki7sgEtaamg5u5abVnp4W7Vq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door deWit op 20-10-2020 12:22 ]

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1QElJQG_ks5ShdAyd078MuKaaWc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MTJ2Jbkf3YRxORKbu3D2bQlZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0Lqs7DmFT1pzR6xonWbV09ZeYQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7lfVTi2qCB7J9J5E3sX0yJzo.jpg?f=fotoalbum_tile

Nu met dakgoten rondom en betonvloer in het voorhuis. Komend weekend maar even bijkomen. Hoop van harte voor t einde van t jaar de stukadoor erin te hebben maar ik weet niet of dat helemaal gaat lukken...

• deWit

deWit

Topicstarter
aschja schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:57:
Zeker mooi geworden, maar als ik zie wat er allemaal verbouwd is. Had je het dan niet beter gewoon plat kunnen gooien?
Maar waar had ik dan in de tussentijd gaan wonen? Daarnaast is de drempel om 'savonds nog even iets te doen een stuk groter als je eerst in de auto moet stappen om er naartoe te gaan om dan nog even iets te knutselen.
TwiSteD1 schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:02:
Erg mooi geworden en petje af voor je doorzettingsvermogen met al dat werk naast je gezin en je baan _/-\o_ Succes in de komende maanden met de verbouwing en de kleine, gelukkig is de levertijd daar wel van bekend :+ Ik heb zelf een kleine verbouwing gedaan en het meest irritante is dat iedereen constant vraagt of het al opschiet, vaak zie je een hele tijd geen voortgang, maar is er wel veel gebeurd. Die dakkapel maakt echt een groot verschil, goed dat je daar niet op bezuinigd hebt en de kamertjes zien er ook mooi uit. Hoeveel uur besteed je per week aan je baan en de verbouwing? Het aanleggen van de verwarming en warmtepomp lijkt me ook nog wel een flink klusje, doe je dat ook zelf, of schakel je daar hulp voor in?
Ik denk dat ik per week er, gemiddeld genomen, 15 tot 20 uur in heb zitten. Vaak 1 weekenddag van 0730 tot 1800 en dan nog 1 a 2 avonden. Ik probeer 1 weekenddag vrij te houden voor gezin en de helft van mijn papadag is in principe voor met m'n zoontje, maar soms is het prima om samen nog wat aan te rommelen in de tuin. Ik doe iets, hij werkt vooral tegen ;) Maar dat heeft ook z'n charmes.

De warmtepomp en vloerverwarming doe ik allemaal zelf. Uiteindelijk komt het vooral neer op pijpen buigen en koppelingen eraan zetten en das geen rocket science. Worst case gaat er een stuk pijp mis en begin ik opnieuw, maar dat stuk pijp is nog steeds goedkoper dan het uitbesteden :)
invine schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:40:
[...]
Konden de steenstrips niet doorgetrokken worden met een rollaag onder de goot?
Verder echt een mooie verbouwing! Dit bewijst maar weer dat de goede steenstrip echt heel erg mooi kan zijn!
We zijn zeker blij met de steenstrips. Een rollaag achter de goot had gekunt als daar daadwerkelijk iets zit, maar door de schuinte van de dakplaat en de hoogte van de gevelplaat mist daar een stuk. De gevelisolatieplaat had iets verder nog naar boven gekunt, maar niet helemaal. Dan leek me dit de minst lelijke oplossing (en redelijk courant, ik heb natuurlijk ook even gekeken naar de huizen om ons heen en daar zit vaak een kantplank achter de goot. Vroeger zat die mooi rechtstreeks op de balklaag, die dan lekker door naar buiten staken op de steens muur....)
SpelFaut schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:17:
Ontzettend gaaf project zeg! Vanaf jongs af aan altijd al de stiekeme droom gehad om eenzelfde woning als deze semi-zelf te gaan verbouwen. Heb je zelf een achtergrond in de bouw waardoor je zoveel zelf kunt doen? Ik beschouw mezelf als een oké DHZ`er, maar een complete woning is toch andere koek. Petje af voor je project!
Ik heb een PhD in Chemical Engineering :P .

Ok, dat is een technische opleiding maar mijn motto is dat als de gemiddelde bouwvakker het kan dan zonder al te lang erover na te moeten denken dan moet ik met een beetje logisch nadenken en de handleiding/verwerkingsvoorschrift wel een eind komen. Mijn vader heeft wel een achtergrond in de bouw dus ik heb van kleins af aan wel het nodige mee gekregen, maar uiteindelijk is het maar gewoon beginnen.

Ik heb de buitenboel uitbesteed omwille van tijd, en voor binnen doe ik in principe alles zelf maar daar speel ik af en toe ook vals en laat ik een dag een ZZP'er mee werken. Met z'n tweeen doe je veel meer en als je iemand hebt die sommige klussen elke dag doet is hij er sneller mee en kan ik nog wat leren (o.a. deuren afhangen, dat lukt mij prima maar ik doe er een halve dag over, iemand met het juiste gereeedschap en de ervaring heeft ze er alle 5 voor de lunch in hangen.)

Goed nieuws, vandaag zijn eindelijk de ontbrekende hoekstenen geleverd! :o

Verder druk met schilderwerk en aftimmerwerk in de babykamer en tussendoor ben ik de tuin aan het afgraven. De oude paardenbak bestaat uit 1.5 meter diep zand; de marktplaatsadvertentie doet het goed en inmiddels heb ik wat mensen die ook serieuze hoeveelheden zand komen halen. Mooie van landelijk wonen is dat de trekkers dus nu af en aan rijden :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjsPOZFY54WWEBzuIRTzxZrMSGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ukqQB2bwqWfAXlPfYSVq3oBs.jpg?f=fotoalbum_large

De zandafgraving heeft geen prioriteit, maar de buurman gaat een zwembad graven en zo kom ik weer gratis en zonder gedoe aan prima zwarte grond.

• deWit

deWit

Topicstarter
Kent u de grap van de 900 hoekstrippen die later werden geleverd? Ze waren er dinsdag, en ze zijn woensdag begonnen met plakken.

Guess what. Ze hebben er tekort... 8)7

Er zijn er te weinig geleverd. Nu ligt het weer aan de transporteur... Wat een soap. We gaan iig wel voor (financiële) compensatie want ik ben er echt helemaal klaar mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlofDwciFQ-3FIrM8FNzqXbjfF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i8IqM8jcXPvfMWdRrNs7VIYu.jpg?f=fotoalbum_large

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vO2maPKEv53wJ4QpZ2wzz33IXGE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0idvR122WJz1QikvIfGfy6TB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJvPctfmix-UM4yb3NAqfvnxskI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQmwBLZ4rABBOfU7zkWW9eAv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0yIc8b1erT14CZ6x-QIa7M-viM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYaSw7iPGBdOwCdZx8Zuqlm9.jpg?f=fotoalbum_tile

Afgelopen week heeft de hoekstripsoap z'n hoogtepunt bereikt, maar met als resultaat dat nu eindelijk alle steenstrips erop zitten. Uiteindelijk was het vooral veel wijzen naar elkaar, en elkaar de schuld geven tussen aannemer, onderaannemer, leverancier, transporteur en wie ze dan ook nog meer maar de schuld konden geven. Ik was er op een gegeven moment zo klaar mee dat ik ze een ultimatum heb gesteld en als het er voor die tijd niet op zat dan had zou het verdere financiële consequenties hebben en zou de rechtsbijstand het gaan oppakken. Uiteindelijk hebben ze hele stenen laten leveren per expres levering via Fedex en heeft er een mannetje met een grote steenzaag ze ter plekke staan zagen. :+

Dus kon de steiger ook aan de achterkant weg. Alleen moet er nog gevoegd worden tot aan de rollaag en bij sommige kozijnen, nog 6 screens en de badkamervloer door de aannemer, dus helemaal klaar zijn we nog niet.

Binnen is de babykamer goed gevorderd met aftimmerwerk en in de grondverf en kan daar van 't weekend het behang tegen de muur. Volgend weekend de warmtepomp op z'n plek en de straat dicht zodat we eindelijk buiten uit de rommel zijn 8) Heeft het maar een maand of 8 geduurd, vs 3 volgens de initiële planning.

[ Voor 15% gewijzigd door deWit op 20-11-2020 12:13 ]

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuGsEEOlpUooQOGO2cr0f7-4vqI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1lKnJCFacmOHHuHSLfdo3Dkh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MfTVxXSwPBD6CngSH-WuXKKwZlk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uarv0LqKJQ0mwVgdrZiA9t8J.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogva37PKVLHyJxSpdc1ODLAsEtM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RI2PWOOhV06IkFPlJvj0eMvv.jpg?f=fotoalbum_tile

Eindelijk de laatste binnenwanden erin gezet, dus nu krijgt de woonkamer en de technische ruimte eindelijk vorm ;)

• deWit

deWit

Topicstarter
De technische ruimte is gestuukt, de warmtepomp staat op z'n plek (maar er ligt nog nergens vloerverwarming), ik heb een 'thuiskantoor' met industriele look en de babykamer is klaar (genoeg) voor een baby. Progress in wat foto's!:

De muren van de technische ruimte staan er helemaal in en zijn gestuukt zodat ik ook spul kan ophangen zoals een MV box en de boiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjHkBGfnm1Bh2-TzO2d85mMnFQ4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VExjyWXCgBsLeR9O9dwhWyrg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mv4blviWAdwnJmvQxP5mDr9fCPs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8SeQiRFpgZ4ub0fK01860Y1H.jpg?f=fotoalbum_tile

Het lijkt best wel ready for baby
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1M9nhfSZQRK-0Y5TNru-mfVY8A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5eav8wwNAxtO1D11BPxOAU6X.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8-uxSmuUzFzCgmDmFZFerCFe8w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ujh7SnFhswq9Iyt4iSEfTU9u.jpg?f=fotoalbum_tile

Warmtepomp op z'n plek en een covid-thuiskantoor in wat straks de woonkamer moet worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWmHvkn7A5sqPOyN-D6NfkaZmPM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YS4KorFCX9bIMGnT62V5JWIg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wy9NiKz1lN32Kb9vR2mp4DqTlp0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HV8zqwtI1Zaqeg2PK23kXWrc.jpg?f=fotoalbum_tile

Als tussendoortje kwam er ook nog even 100 m3 grond voorbij die nu in de achtertuin ligt. Er moest wel een gazonnetje zijn voor als er straks een peuter en baby moeten rondhollen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOlprB28fjUJf2OEIg0HMlSMhSc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MoXd8S7bl057G7gKabwdYOFJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_04BdzGg6k1FOd7quI8pK_9BIw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KLgVxHNDqF43HrrIMar1Vy7m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ajqbh1n-WmIHDRsHvOUHOlUKBNk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zy3eBqvAMwAk574fB5LqMRpq.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_K_ws3goSXYFP3q0nFeRs7KymUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zGXEpnW5I9Ed60VgKFAjI4vt.jpg?f=fotoalbum_large

De buitenboel is klaar. Van de week wil ik nog even een stuk van de oprit provesorisch dicht straten zodat we ook schoon de bijkeuken in kunnen lopen en dan ga ik de komende tijd even pauzeren en een baby in leven houden in plaats van klussen. Na de afgelopen weken ben ik ook wel even een beetje moe van het klussen. Als dingen deadlines krijgen gaat het opeens op werk lijken en dan is het een stuk minder leuk ;)

Vanaf januarimaart verder met de badkamers en installaties in de technische ruimte.

• deWit

deWit

Topicstarter
De baby laat nog even op zich wachten dus er is nog wat tijd over om een 3D puzzel te maken met MV buizen. Zou mooi zijn als de MV/WTW nog voor baby draait. Verder druk met sleuven frezen en dozen boren voor de elektra/domotica (en nadenken want alles zit in m'n hoofd en is in het werk te bepalen ipv van te voren helemaal op de mm uitgedacht).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHf_LGQBuXdJ_PGo8cQXMjjz0_s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tR1awqKzV5s1MwQWNn9Rs1Fs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fpKEDl1sfHQYCUkAhvjVYKEiFw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EwCc8cvTjyMB0jhAC7sY2H6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dC2cjyEpvWxt-g6UxmG44hiZifs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GWyRTsaLNtKRYpYlZVRcMYGf.jpg?f=fotoalbum_tile

• deWit

deWit

Topicstarter
Na een 'kleine' <3 vertraging halverwege januari...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2yvJ9Aeppt4bPncyz5DBBT5Co5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4z67yOVs5qGSTIZwJdgiFoh.jpg?f=fotoalbum_large

...kunnen we af en toe weer wat doen. Lang leve 6 weken geboorteverlof >:) De MV doet het met inblaas en afzuiging wat een hoop vocht en open ramen scheelt. Het toilet boven is aangesloten en klaar om betegeld te worden (succes met tegels uitzoeken vanaf een schermpje, dus dat duurt nog ff) en de badkamer kan de vloer in. Ook daar kan dan iets met tegels gebeuren :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-Xin1q1z0clRKTPP0ip29YPN_8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVScH0zUaeTP9iIA5ej6rRnr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SbnpZk9vodSoxuxEu8_An7xaWRI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxJQsudaOO33FrljRYFwZc4F.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YmzEfw0IDWXqwgAYwamngO2KteE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDI5TfKHqFK2gILAFk1eEn59.jpg?f=fotoalbum_tile

• deWit

deWit

Topicstarter
Zoals je zou verwachten met een kleine in huis heeft het klussen even op een wat lager pitje gestaan, maar we zijn weer aan de slag. Uiteraard is met een kleine baby in huis klussen wat lastiger, maar met 1 dag in de week en af en toe een dagje vrij maken we nog steeds voortgang. Helaas is het verlof van m'n vrouw vanaf volgende week voorbij dus gaan we echt terug naar 'normaal'

Update:

De tuin is geëgaliseerd en voorzien van wadi. Nu wachten op warm genoeg weer zodat ik gras kan zaaien. Dan her en der nog wat planten en dan lijkt het heel wat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjj3clPZItJj5BGjdAvXnOfaaug=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5gHbVAo1paUsvPszffmT85l.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tsn1Bl5CTkFXhA3JXzLRJWY0DQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gWUYt6Lp0JK2h3xZ30nMXBa3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbeJcVeT3-ggr6eQxEgRFR3ruic=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJTOP0M0y5haaCWJkPAjeGA4.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWCMzwXu6ndSNSoPFyMUiXcucEc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1UV20w6LerJKewBqe80pFpk8.jpg?f=fotoalbum_tile

In huis druk bezig met kabels in de plafonds en vloeren zodat er stucplaten tegenaan kunnen en de dekvloer gestort kan worden als ook de vloerverwarming erin ligt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSE4-pdGjxeOO9F0lyQ3zwn2v7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvNwIVAdaVeW8cjrSzWzw50q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbmEzpABeizO3omlquYEVmwjLko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qQPTn6SiTFnG38KYpUsgiScC.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas kan ik door een issue met de vloer van de badkamer daar niet verder (scheuren, constructief niet stabiel). Lang verhaal kort vind ik dat de aannemer dat moet oplossen (en de rest van de opleverpunten). De aannemer vind van alles maar doet niets. Inmiddels in gebreke gesteld en met nog een week te gaan zal dat wel uitdraaien op de rechtsbijstand aan het werk zetten. Helaas kan dan de douche nog niet naar boven maar douchen we nog wat langer in wat straks de bijkeuken moet worden.

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4nhotl3az_bSin4zt8khCgyVcc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQKurNeThiYsuV8n1LgWQDCp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/11InqzfANKMW11J8N8h3MuTaAO4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U73crzv6mS0DGqDxaRSnyo4v.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTNhv3P5SF9pdfPZ3Pa-jpA293k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lowIyroZ07Cjyx2NyV7brpGZ.jpg?f=fotoalbum_tile

De aannemer doet weer dingen, dus hebben we eindelijk een jaar later dan de planning onze screens op de gevel zitten. Verder zit ook het plafond voor de keuken erin, Inc alle led, knx, 230V kabels. Nu nog de rest van de kabels over de betonvloer en dozen boren en dan kan ik de dekvloer gaan plannen... Die laat ik doen. Daarna weer afdekken, nog een zwik gaten boren voor het injecteren tegen vocht en dan kan de stucadoor aan de gang.
Haribo112 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:01:
Mooi om te zien hoe het steeds een beetje verder af komt. Heeft de viervoetige inspecteur je plafond goedgekeurd? ;)
Meestal zitten ze hard in de weg ;-)

• deWit

deWit

Topicstarter
Afgelopen week met het lange hemelvaartsweekend erbij maar weer eens de turbo aangezet. Alle waterleiding er in gemaakt zodat de douche naar boven kon, alle electra erin zodat de vloerverwarming gelegd kon worden, de plafonds zijn allemaal gevuld met steenwol en dicht, en overmorgen komt de dekvloer. En het en der wat klusjes voor de afwisseling, zoals kastdeuren of tuinsproeiers inbouwen in de tuin als het lekker weer is. Wat foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7quVZz-qzN4OyDg2sdh-4IaqoY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5aynlD5jRdBqNNxBSXv47Gxo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqNzI0cy9LQoSedES_MGLeW0Fe8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SbljJ5ZkevfImupr9E5rLyh3.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZCJOA2Cc_1cscprXRCR9N-uDAU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjb1W1udvKrkMFfmfzYRzBg9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TwgpVvXZ-uUd5pZzSWzKyr3A3M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qS0nyabeQ2qkYzV3WfPyhNjU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98AjHUlymWG4Q_GGVSEykrLllEo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gdOFqhZKAoOaC4Onj9sEdOY.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-AhzsnyNVQDWe3Vn0lpVPhbURY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mx8HxZ0kX4UzWK1Mg4tjZ45y.jpg?f=fotoalbum_large

Na de dekvloer komt half juni de stukadoor en dan gaat t hard *O*

Edit: detail van het screen in het kozijn had @Haribo112 nog tegoed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHKI4NsTdhqkLnuxWWBTnWPA2Oc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KUHmheaZOccgkNsSIg2Q7uVD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door deWit op 17-05-2021 14:40 ]

• deWit

deWit

Topicstarter
Na wat gedoe woensdag met de orginele dekvloer toko (no-show) uiteindelijk vandaag een andere dekvloeren toko over de vloer gehad om alle leidingen te verstoppen. Fijn om eens lekker zichtwerk te hebben waar je niet eens zelf de handen voor moet uitsteken ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5krrg5SQPhXC0NwO2-66kS2reLg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VEnsceftQzlkBxcYhQwbAHz0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRxmyuR-QMCpnavSm0NYWmF1vu0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RoFLHhvWTY1J5ztsIQJx1sMr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8eLwGUnQlf5GRMjNBFCHgxlPjFE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t4zJ0JsIFrrG9ORGwQeBQtfL.jpg?f=fotoalbum_tile

Volgend weekend een deel de vloertegels erop, de rest van de vloer afwerking kan pas na droging en t bezoek van de stukadoor.

• deWit

deWit

Topicstarter
De stukadoor is er! Wat lijkt het me ontzettend dankbaar kutwerk ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqjllUJuzncuWXzyRLsepxqHW3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulIPAYuxLxZslknzSGOncepB.jpg?f=fotoalbum_large

Kleine teaser voordat alles klaar is (tegen t weekend als het meezit). Halverwege juli komt de keuken en de pvc vloer dus dan maken we echt meters.

• deWit

deWit

Topicstarter
Het werk van de stukadoor zit erop, en nu is het vooral wachten tot het droog is. Op sommige plekken bijna 3 cm dik dus dat zal wel even duren voor het helemaal droog is... Besloten het plafond in de bijkeuken niet te laten stuccen maar gewoon met gipsplaat af te werken, omdat ik niet uit kan sluiten dat ik daar nog een keer weer in het plafond moet zijn bij de leidingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wN8cBIcjNlm6m8Qps4Pnl5kcgw0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQorGUSi0EGz7X4Rg1Y2iq3m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3ZUbFQcXGx5ZG3uQQmAGZPJ61w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6GGCm7rpcudMBK89aY5cvEiD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyZPJNq09fGgq3l_N5rzi4grpu0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aHuYtzJlcLT8NoPaxcIlLAtl.jpg?f=fotoalbum_tile

Ook de keuken staat definitief de levering op 12 juli, dus dat is lekker snel. IKEA als basis met wat tweaks; custom fronten, los blad en een verhoogd houten blad-deel. Bijna 3.40 eiland straks, en een tweetal hoge kasten voor koelkast en ovens. Ertussen een laag stuk met deur ervoor om de keukenmachine te verstoppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1d9Jsm5gXikEsRRxMdY8RVsQh1M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vAz8Q8iOZl356WqDylCMkQxI.jpg?f=user_large

En de vloer komt de 14e, voor die tijd en als het een beetje wil drogen met de bouwdroger gaan de plinten er al op en de boel geëgaliseerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdnQhyoYdRkR4suXB8x6GgXhkb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TeUzNZrh3j0rQfkXeZeh8Rjd.jpg?f=fotoalbum_large

• deWit

deWit

Topicstarter
De PVC vloer-buurman is gestart en er zijn dus plinten. Helaas is het vochtgehalte van de dekvloer nog wat te hoog dus hebben we nog twee weken uitstel voordat we egaliseren en plakken. De stuc droogt lekker met de bouwdroger, die haal ik er vanavond uit en dan kunnen we gaan kitten en voorstrijken/sauzen. Nog een voordeel van eerst plinten, je kan ze mooi afkitten en sauzen maar je hebt nog geen vloer die je vies kan maken. Verder staat de keuken in heel veel dozen (2.5 m3 volgens de vrachtbrief) in de schuur, maar is een vloer echt eerst handiger. Nog wat kleine klusjes om het warm water van de tijdelijke boiler naar de wp boiler om te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yv_2EryNOOlk-Z_vT7EcYJ54JPQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9SYeyt4IxbhAc4BJnNmqS32j.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FekrGBJ2PdrzcUfwAZ2JDexRU5A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uL0dkHh4obEFCpI6km4j716e.jpg?f=fotoalbum_tile

Afgelopen week zou er iemand komen om de oprit glad te maken en te voorzien van een pad langs het huis en grind met plek voor 4 auto's. Bewust besloten om het uit te besteden want heb nog genoeg te doen in huis. Helaas is het tegenwoordig een dingetje om als 'vakman' gewoon niet te komen opdagen en vervolgens ook niet meer te reageren. Lang verhaal kort, ik had het voorbereidende werk gedaan en een grote zandbak voor de deur en geen pad meer.

Dus uiteindelijk toch maar zelf gedaan...
Gebakken klinkers geregeld een dorp verderop, kabels voor verlichting en EV lader erin, bandjes erin, en dan maar leggen... Kan ik het, ja. Besteed ik het liever uit; JA!
K-werk maar kan nu ten minste weer schoon het huis in en het oog wil ook wat... Het grind-deel zoek ik wel weer iemand voor na de bouwvak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDRr3T8FnBahTNoeaCZGE7KbQLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gg40lNBH703m6pshYheEfRpU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCNkzhS3cPK4t8bhuzNOYdyfKwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hriqABr6mpDrRwHaydio1jqg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7sJYDwjAau7UF71s1dt3nwJMfg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sadEENbzkn0ivvz0Btg2SvF.jpg?f=fotoalbum_large

• deWit

deWit

Topicstarter
We hebben een vloer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzPAbIhwPZTBXm4WAaYTHmBhzG0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/32EsqBFybLjFNMfVjCQXG3Th.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ba6vksBOaOiW1VQyyq14q_T5j_g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EB6Y9RHhOAzHT1KcWykebq2E.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDgIyCxDostjSHqWRAezynfzrFk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pam82ZnAfGjksJFFi7HVh2LC.png?f=fotoalbum_tile

Gisteren nog even 40m1 plint afgekit en morgen op vakantie. Kan ik na de vakantie mooi beginnen met het plaatsen van de keuken en het sauzen van de muren en plafonds. De tegelzetter is ook wezen kijken en gaat in week 34 beginnen met de tegels in de bijkeuken en de badkamer/toilet boven zodat dat ook ergens op gaat lijken.

[ Voor 24% gewijzigd door deWit op 30-07-2021 13:55 ]

• deWit

deWit

Topicstarter
Ja, de plinten zijn meegegaan met de latex van de muur.

Afgelopen week vooral voorbereidend werk gedaan zodat de tegelzetter volgende week aan de gang kan. Dat betekende alle waterleiding voor de badkamer afmaken en testen, de wanden van de badkamer dichtmaken met qboard, het bad plaatsen, stellen en testen en de ombouw maken. En een hoop kleine klusjes zoals even zorgen dat er ook licht is op wat plekken zodat met de kortere avonden we niet in het donker werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bB0DPtmevdRPyH6fLacnFoHkmbk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWAnHEUb3bTaDQTImZ1zZGs6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brqsfD6_zGX1pnoc5NGdZCIwff8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVBNawld31lnK24N9la8PbAr.jpg?f=fotoalbum_tile

Voordat de keuken op z'n plek kan dus eerst even de boel voorgestreken en geverfd, architraven geplaatst, een hoop kastjes alvast in elkaar gezet en wat voorbereidend werk gedaan met de afvoer etc. De eerste kasten staan op hun plek om een beetje te kunnen uitmeten, volgende week de boel definitief op z'n plek, daar heb ik even een handje extra bij nodig voor de kasten van 2m op hun plek zetten.

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNv1Xrw8s6-l2xmtBa2TCK_p-gE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrFnnBOaKCsuPsRR9I0tltsw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JuDN1kOgRO_o5lenrB_f6mkPqQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ilSiFHpZDdL3DEi12oGTT4B.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j66eQO2YA1CTgi8krUi6fR2k60I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SmFEUXhGY95tvNjbdprdnnP1.jpg?f=fotoalbum_tile

Er word druk getegeld in de badkamer en de keuken staat. Nouja, de kasten staan gesteld en vast en er is water en stroom, maar nog geen deuren en lades. Soms is een weekend te kort... (en een veel te drukke brandweer piketdienst helpt ook niet mee)

Dit is een tijdelijk keukenblad. Het eiland word nog langer maar dat deel van het huis is de vloer nog niet vervangen. De gipswand op de foto is voor het stof en moet er dan ook nog uit.

[ Voor 5% gewijzigd door deWit op 29-08-2021 21:44 ]

• deWit

deWit

Topicstarter
Badkamer updates! Er mist alleen nog een plafond (stukadoor) en badmeubel (besteld).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBe9UjprQNosbK1igiiQigPISsA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RFZQn8q4wnN9q1Emevz9wyBQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4EtIMShXvabWPf_johbfZmW2u4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNvKzUQxgXWjhRD43jnWJwag.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5DiOPn-55pQ9cM6fZKonYKbP0o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wVNScAji7PCj1njN1LHJKLoW.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSDs7kY3Xh9vchlW3ghpYg1g9Xo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMx7VSxkFUOYEXao2dWHl21U.jpg?f=fotoalbum_tile

Veder is de oprit een eind klaar voor de grindmatten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_HfOcejsixFs13vikIDJ6pU2mXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9u3TuCN2dM8G96qHgsp1ed4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cY4vl_AeE7NpxOLOpojvpdoJdPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ji9WXCHgxOdbTY4UD6CPDOX8.jpg?f=fotoalbum_large

De keuken is grotendeels klaar, moeten nog wat fronten die missen op en de plint. Kasten kunnen ook de bijkeuken in, daar is inmiddels ook een vloer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeHPtkeV2yBc1qUlyBRWBARVKUU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xSzkN3HXXsXwM4SuzpIS06o7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mJLC4vLmPs5yNL04EzZ6VqJYZI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7laWpS6iRVEo6d5JWWct8slY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ByxyFf_b3cToCmxIVA-wJUmXJ4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUyxzMLllMiGTJq7UrgzIZ4T.jpg?f=fotoalbum_tile

• deWit

deWit

Topicstarter
Weer eens een update; de keuken en badkamer zijn op wat kleine dingen klaar; in de badkamer moet het plafond nog gestuuct worden maar de stukadoor heeft geen tijd. De keuken missen nog wat kitrandjes en moeten de koplatten en kozijnen nog geverfd worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7R-m94o1KyFvmfUIikjuTfYtCzM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTQcakxFZSgV8YTGhxIXsFFZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vl1OUp80-mJifL7rsTazgGmXgWA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MKZy5nlH86o33z5FIG7pWUXX.jpg?f=fotoalbum_tile

Tussendoor ook de oprit even afgemaakt, met de winter op komst was het wel fijn om dat klaar en schoon te hebben. Er passen nu 4 auto's op, komende week nog even de beukenhaag langs het pad erin en de laadpaal plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNXrCs1pKF5ahR2szw6jGLatfSg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OXUJznWWeQdoP2hUUlS1Fezg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DetGk08XB34sYNm_zozoVFCmDYo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XhcIaZMetltE2RPJaEmSxHH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfdrhzTg9ZU4EpVK9JB8o__JL40=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HB8ra3yF6BkEuN7LChPEFPcD.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtJJViwdM5qEObHL0cgihPEdDGc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YEoOF4LpanGTZdLJcvQ0yULe.jpg?f=fotoalbum_tile

Gisteren weer verlost van een stukje bankrekening/asbest. Het schuurdak was zo slecht aan het worden dat het binnen ook niet meer droog was, dat is onhandig voor het opslaan van dingen/gereedschap. Dus maar vervangen voor een geïsoleerd sandwichplatendak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71SCioDrGx8KAx1r1oibjoMt_-o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8Y0quV1Th2t2pngAmzxaE1f.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZJpC4Uasdjuzo4Al9eO8RduPJ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nxeo1tpkgAfLcX8aX2yydyve.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vn3yRZSCBWCwIUUyU8SQOA_YxA8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W4ufuWF7vGEru7P27d9EdxKY.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2iH6Nv6ene0VlEh9MHXo_PmisCo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DU9QR4Qq7TVW0ruEjEkY8Ht7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRd80P5mNWw0AQyjY-XvO6PKsm4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Wpd2VITSR3hxW1qNSEUXKix.jpg?f=fotoalbum_tile

Komende tijd vooral afwerkklusjes (lange lijst) en heel veel schilderwerk. En daar heb ik een hekel aan dus dat kan zomaar eens even wat langer duren, er is dan al snel iets 'beters' te doen.

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pa9wwHiIZmgqDPZqnv8KV5Q84gA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddFOs54GjD6k82xbrg5ZFxVO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lelTORqFG11F8boUrgH4Wl5UjA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RFVZ7QgiZoiJEtzpX04XDVUO.jpg?f=fotoalbum_tile

Vooruitgang, de to-be woonkamer schiet eindelijk een beetje op. Verfwerk uitbesteed, electra en spots aangesloten, voor de kerst hopelijk daar zitten. Kan ik mooi m'n kerstcadeau aanschouwen op de besta-met-eiken-blad over de hele breedte. Overigens ook de oprit afgemaakt met de beukenhaag...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Z-75U2395PGkZ_ZFx5SmHrIadU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXmLLl3zJj7kCnNp4t5wfgkr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvNmnVC_6kG2Fcx8yZXn5AZlUe8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLAjgcBPkaUtRpcjOGXCpsEp.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 16% gewijzigd door deWit op 13-12-2021 21:12 ]

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05-bozHWPuVvXyNxPXZLy6LdFFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bUWYrMp2S75R5XpLWEkMpJuP.jpg?f=fotoalbum_large

Nou, best wel opgeknapt zo. Er missen nog planken op de kast en aan de muur, de lampenkap mist nog en de aankleding.

Even pauze en dan de bijkeuken eens afmaken.

• deWit

deWit

Topicstarter
Na 2 maandjes even op een wat lager pitje te hebben gestaan is het tijd voor deelproject-2; 'het achterhuis' waar nog wat moet gebeuren. Doordat we de boel in fases doen moeten we nu aan de achterkant nog de oude houten vloer eruit halen, nieuwe betonvloer erin storten, de trap vervangen, toilet vervangen, vloerverwarming, dekvloer, stucwerk, afwerkvloer en verven. Op zich hebben we daar inmiddels wel wat ervaring mee en de 'achterkant' is minder werk (want geen technische ruimte of keuken met alle leidingwerk van dien).

Het plan (en nog een laatste foto van de nu wel af zijnde woonkamer). Bij het rode lijntje staat nu nog een tijdelijke stofwand als scheiding tussen nieuw en oud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-dwc5puF5TPAZhS0hQ2wN6izp8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hgqyodPQChdSo9qHEBm7wXt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGCc1XKqkLQ-SlErcIY0enMIgOQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4CMiTqcrurmp1H8PHqBn1ouv.png?f=fotoalbum_tile

De afgelopen tijd is de schuur geupgrade met een nieuw dak, dakrandje en nog wat extra zonnepanelen 'omdat het kan'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ARty5Lzc6lKisBEepRV7khrT9I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hl3aGaovGF7t0NfIHCULMPxM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CnEoCPOWf3lf0i7ACdP0uBN0lpc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Lvbdy7zkKifAwaZ0GMSG04G.jpg?f=fotoalbum_tile

Vorig weekend maar eens begonnen met het eruit halen van de oude zachtboard plafonds, de MV buizen erin, wat elektrakabels, steenwol en daarna het plafond weer dichtmaken met stucplaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3FadNE6TUe18PiZhX8ET1cAMbvI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZFPldHzS0wdLoizyMFKo9p4e.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Swc8Dz0MweID4oGeYSmum7rZhU0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7hUNcVX3PGr98KzIytvoM9t.jpg?f=fotoalbum_tile

Volgend weekend het plafond verder dichtmaken, hopelijk de latei boven de deur tussen de gang en eetkamer erin en dan kan de vloer er in twee delen uit. Idee is om eerst een deel eruit te halen, te egaliseren en de EPS erin te leggen en dan in 1 keer deel 2 eruit en erin om zo kort mogelijk niet bij de trap te kunnen. Sowieso is dat een dingetje, want ik wil het liefste de trap tijdelijk laten zitten maar die hangt op een stukje muur dat er weer uit moet. Waarschijnlijk daar nog wat voor knutselen zodat het een beetje blijft hangen.

• deWit

deWit

Topicstarter
De betonvloer uit de hal ligt in de container buiten...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2f83jYX-z8Ngt3FGWjCs51R3dsU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hwa1ElQKtr7ZFyD23JIcVWTp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxwLc0yJm60ugifi_6WUQLO34tI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8WgrQ6ZBfnkGJ18Aq7as2vJB.jpg?f=fotoalbum_tile

Net op tijd voor de volgende prijsstijging wat pruttel besteld...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oa2ETmyOqOqdEoetUvWAvtjMn-Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DXcARSxaCuZtYUgo7bClYxVv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHGbIagJSrmBvFnjP-RNrbeokQo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iWPZYZdu6rasx9ajG4DyWMMy.jpg?f=fotoalbum_tile

Balkje erin (overkill, maar leftover) en de deur sparing die niet meer nodig is dicht zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5UH6oIsaWCuKiWm1Y2Bv8ZWbbM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nP6zkrMbu6xTWKPsdnrox0p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ye_EJXcA1K6JV0dOk5jqXwYOIc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwXssew9VicpFVIylWk3cTJT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYX_ya1WiVK5yeFHpgRvG2n0qtU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NSvGw294gaCGOeYfNxB5iVlD.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vob22nUqoK_hoGOSTFPJF70NQU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FTFUb2OoerM21QvEbSx2iE3e.jpg?f=fotoalbum_tile

Vloer eruit slopen en plafond weer dicht maken. Moet klein beetje zand in om af te vlakken en dan eps stapelen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8WH0ZtFvkiE6VW1LHIK_mmpANg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZ1LNuuw4vTzi8runHG2PZxs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZROOVO6Smy9V12SHz-CCyta4XI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAGMVpp2dLO0eRLlQf4fcu2Y.jpg?f=fotoalbum_tile

Wel klaar mee, maar dit is het laatste stukje kutwerk. Uitbesteden is geen optie, niemand te vinden op korte termijn (lees voor eind 2022). Dan maar weer alles zelf, dus nu 25 mei betonstorten...

• deWit

deWit

Topicstarter
Komend weekend de rest van de EPS erin en de wapening, dan eens kijken hoe snel men kan komen storten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODLRY1Lhv5C68yKvxPX5yvcVH3w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7NpniLHMpISI975RRmsyMXC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPi44v5Xa6ovBPjcsOrbVEopP-c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Nzj5zs61nzEw5SlOKcutIXL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVKCKObO_IRNynbm2MjXYVFkF9U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myuHIp7bkWGMu7klUkLhSaPO.jpg?f=fotoalbum_tile

• deWit

deWit

Topicstarter
Zo, Pils...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdQjanDDPddYWaHKosqe_f7i7rg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjNUV39IbMWV94J3FyJVI5gG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIr2fVRU-qp62D5bz2koW78RK6c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E2huKeRGTHQTGPqojUyoc0X9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejYsgo2AskipQeF6ggV_DMALfpc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFMU3elgc53pMG5zeKX5j7Yx.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5o3K9kkMgVwSkBaDl4yFmyQYw0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDJfdDalNByOLP32tkVjAVSf.jpg?f=fotoalbum_tile

En huilen in een hoekje dat ik niet genoeg EPS heb (wist ik) en hoe duur dat nu is vergeleken met een jaar geleden (wist ik niet)

• deWit

deWit

Topicstarter
Meer EPS, randisolatie er overal in, missende platen erin, en de netten op 1 na. Eens zien wanneer ze kunnen komen storten...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjJLrhlHjXG7NU_OK8XZmutYSfo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqDUfr8RvWCWHBynWi84wkbL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z12FiF5gUD03qm5SvCizzpftGFo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oMrGFAY890v6CDd43GEYpsG5.jpg?f=fotoalbum_tile

• deWit

deWit

Topicstarter
En dat is vandaag al mooi vroeg. Kan het mooi uitharden tot aan het weekend en dan weer verder. Electrakabels erin en de nieuwe WC opbouwen. Zo'n dixi is best ok maar binnenshuis en begane grond is wel prettiger ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wx82qMNz0cQP76fWCNvylvk0Oxc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/egBG71nSU1oF7ZyeeLN2UmC8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbaLzIwigdZA8Zcxi_1YPQ_kroU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igvqFlnXqw16hZ5OnOoVC8rQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3sSoFON7NRoU0TCRZ8jxtuN4_Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SfcrduztbyI1d59lcF1DNAua.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmH7G69_Vw5SGghom8iBP0iSuQM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQL08Kh8BC4aUrLOTJnH4pDJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxHtbRZsYwEMeTgKNTchjzYH3No=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cz7J3Y7F6cXMTclW605HOYoi.jpg?f=fotoalbum_tile

Nee de kat zit niet in de vloer.... ;) >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPwjgboJcpcXzGDesNIEeGklrs0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJ5f0bEs0e2eLy2LQm8e2U0r.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door deWit op 19-04-2022 07:55 ]

• deWit

deWit

Topicstarter
Even stil geweest, had er niet zo veel zin in dus even een paar weekenden familiy-time. Verder wat in de tuin rommelen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQ5kH3hl0t8iYPKGUrCdEYOXfLw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2Y8Zb48eNoJ8F8TkWyRVFGJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9nEPmMBsjA2UJhDKX0hlX8bbg8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cX3jExxM1OQkqsaB0guMncMP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkGSeHCjfg5flx59cPwPYTrW_NI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2g6WDQYkcHFBs579BzaOTLyn.jpg?f=fotoalbum_tile

Nu dus weer even wat inhalen. Vandaag de oude trap gesloopt zodat ik de wanden van de nieuwe wc beneden erin kan zetten. Hemelvaartsweekend alles stuc en vloer klaar maken, 30 mei vloerverwarming erin, 1 juni de dekvloer, 7 juni de nieuwe trap en vanaf de 15e juni komt de stukadoor weer langs.

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVEHzN441XS6Q9josrqxxQu_jdw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d02pvKirZ6MWiZwaG1OwRIiX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7fVfO1qeIxSmOy6tfiqEAFvDfk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQM5yKtsS59cIut17AA5zo4Q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TICwwNjckPPdFbxorhKViMl_huU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tltmsRc1QQTH4UmpGjDc3qPK.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a61ZqPNACDtlBi6WKtSzN3DVuig=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmyQtnM9pXXN6Z7vOxORjSUH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQ0sll13M-Y0kGhNOudWy0R5VdI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HhmUxgJxEbzmNtocLdUrvE8w.jpg?f=fotoalbum_tile

Vandaag alle bekabeling in het plafond van het trapgat gemaakt; led spots, knx bewegingsmelder, rookmelder, loze leiding voor rolgordijn, loze leiding naar buiten om toch op de dakkapel toch maar screens te maken en daarna dicht.

Groot deel van de netten voor de vloerverwarming ligt er in, en begonnen met de WC opbouw en aansluitingen.

• deWit

deWit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1324b_P42x3wEP2htvtXHq4Y_8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XWGkxzKYc1ZRcsgPHKhrASgu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KabZZ-wWrdmEtYsOdmpsPLIpR-c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cvxeQBMKQwfs0Ad4lWz40W95.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5vts8FaKd2ODSfpOBNMHu5xxzM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ViQQZzHkw9Ud8XDOrNs2zTrP.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSlSUXepEmQFRG10S-jsJ1ZlSV4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cukNjtP5VnUoQs3kaKShYhFR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGVd1kQBwrAFjG1D_4JoC1r_CjQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jH1Sa0aCz2EZXK1X4XSDlevZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Zo, de wanden van het toilet, en toilet zelf, zitten erin, het luik op de overloop zit erin, morgen nog even de laatste netten voor de vloerverwarming erin schuiven en dan maandag slangen knopen.

Omdat de dekvloer gestort word moest de tijdelijke tussenwand er uit. Tof te zien hoe groot en licht de keuken/eetkamer straks gaan zijn.

• deWit

deWit

Topicstarter
Slangen erin, en doorrrr.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQ82_F1lAYDMIzpA5gxiitmwMFs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wwzV7daupYytseZzlBeRU8MS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u3AcxpPfbr_cTENjP-98U_kZX84=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1LE2QtqjjnFYay8uzPnUVFps.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNeCNSN9_IC2k-7Qcx-r9JoH_Gk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZi2wbnTuZJfTP2IAL1CBKQQ.jpg?f=fotoalbum_tile

• deWit

deWit

Topicstarter
Zo, en nu maar wachten tot het droog is. En op de stukadoor, maar daarvoor moet ik nog wat dingen doen...

Voordeel van uitbesteden is dat je eens kunt toekijken hoe iemand aan het werk is. Nadeel is het achteraf moeten afrekenen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGxcym-U8nwHCDZuX_heKLSDbx4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3OElWvNqsmQHD9J3duesf1rF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiwP-ZkeusZxjIGmS2sUDL9BWj8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7gSr04urBWviBK1hC1vbWAK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmsuPpdZYR9P_wYBkxgfvf91FfQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PHyzI71Enpib3hFoGsCeUS0.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SbEFO9TC2Nq9OkqrqP0mJaqEVw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gL82WshfB2Hx3ZRpLZn2eV4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7skjQu_xDLrZNsj8nnXqD8uQtRg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vyyUWTCATxpAsnghHiTIstUZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Uiteraard inspectie van de viervoeter...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpZxGOcbRyYSORDSYdVjrKlWbTY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFsvb3ITzJkgd9CZqTlnhZI2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fyao074Q02i_j-UPBUJ6ldXmM0U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JL7tkDXURkxjhKRFa959ocN.jpg?f=fotoalbum_tile

En na het glad polijsten niets meer te zien (en de kat buiten opsluiten voor een paar uur... 8) ) De bult die je ziet is een inbouwdoos voor een vloerstopcontact voor onder de eettafel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QsddmiyOads3CZ5Y0Fi0PxTijJU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmqTNal3GAzlk1OJrDx0Hb4L.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzF3hcAWEPVGwGckJiQ4_NJHhcU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ro9RM9e8rTfQYtZSlKUPM8KA.jpg?f=fotoalbum_tile

• deWit

deWit

Topicstarter
Alles is dicht, in de voorstrijk en maar even een toiletpot opgehangen beneden zodat de dixi ook weg kan...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNr4HXBzyMVl-TNnQ9ZFcOenXgM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDCMOy20PO0N49Zm8DAO0lo9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjxGHq2S_ZeWZtnNc_AZ0oEEV54=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smAPg9cfGZbF5SW6WiNm2SMQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZVTMRkNH1CmBkzKiOyLOTYzsHg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3TMrmbr9KbGrWEqjG7fH4fvb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6Ua0nmI7QRAe1uYGWf9UiF2zkk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZh8utDix9q62LmegU0xdPKy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCNmlgbtzJmGxCgsvaILCHK4FNU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8hGwGwvIqALFmAgUp7Jvxaqf.jpg?f=fotoalbum_tile

• deWit

deWit

Topicstarter
Werkende mensen, kan er uuuuren naar kijken. Vooral als ik het niet zelf hoef te doen dus vandaag is de stukadoor begonnen met het deel van het achterhuis. Eindelijk grote stappen vooruit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qUer7TDiuDV1nR2_NXCbHqhlA2E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ecTDsw6zzcDIcSzupVFwCvtk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVeez89ewcO-xfsRJWjuYAw-IHs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DT2CqpB7xeJJFkao5SGNycfG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLGnWhoYLH0iEbTqGNWpUuV84lA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LO4ccS7cyWAMmtswJJTusUw0.jpg?f=fotoalbum_tile

Eind volgende week komt eindelijk de trap en dan is het weer een beetje een huis. De ladder op is leuk voor een dagje, maar met een dreumes van anderhalf eigenlijk gewoon heel kut. Scheelt wel dat we nu grossieren in traphekjes ;)

[ Voor 11% gewijzigd door deWit op 16-06-2022 11:29 ]

• deWit

deWit

Topicstarter
O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KR1vo5FUx12cV27UWwdSbHxHV4k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OndJXPMmcbrAePGOki3jcgeU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQHWZ8qFLfjgutDXD_o6HuhOnIs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I6er54g1ZYgfDXSD6ldriwut.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrfxtyMcQhjPRiXqe12yXp5liuI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nvq7PcrKDxiuRnYDT9UD8v6U.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAmw9JnnazGXkuHL0xTPrNiEYzc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMC1B8RGMQc5nSAbEU0RXlOF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClaYy-YK_YpyFWIr8bBSzt5dAJE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o0vlLmFXbQYknF4lcIabQiKE.jpg?f=fotoalbum_tile

• deWit

deWit

Topicstarter
Zo, weekendje de stuc droog kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aoQBfi9bc8SMDrZ0kcd7B2979no=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUsoYQhcMsvtNTL6rZnLaz8D.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VnF1_sarFIRFnxl2RNRnhXbMcfk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/01fC9uJdgGpyjf9x0za1L1Ge.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjHuXIl8k0qzJFYr8Gix9_333Mo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwo5Om8IeFFUFkFHPc7YYe1F.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_PX5956H-wutqxAUsXiy3Tfjt0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzbP79EcElgIxUG8n23j51Wb.jpg?f=fotoalbum_tile

Dinsdag de trap erin. Schildermaatje heeft in aug tijd, tegelzetter eind juli voor het toilet beneden. Kan ik mooi alle afwerklijsten er op gaan zetten, de schuifdeuren naar de werkkamer erin maken en het resterende stukje keuken erin zetten zodat het definitieve blad ingemeten kan worden.

• deWit

deWit

Topicstarter
Drogen gaat lekker snel met de airco op ontvochtigen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5T1f-zE5BXtB96WKldQaG8DqSt0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9V7hawCuBaz2tPTAIpSHVQhZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdELe_z6be-pZN_FCJtJft3VE_4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1r17ePOMXzhEISvXxFz4L8l.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3C8imv_G-EPYU8pR1Ajm-yZX3U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SCQgyGb3IKV0OSiCWTBH65xO.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdD6EXphWdNDywTEm5_g6pcszzQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwZVZS9x7WyvMrNnvpP47nGi.jpg?f=fotoalbum_tile

Eindelijk, een trap. Nog een heel gevecht om die erin te krijgen, want met inmeten was er nog niet gestuct en ondanks mijn opmerking extra speling te houden was het toch nog een gedoetje. Uiteindelijk de hele ochtend maar zelf meegeholpen zodat ik toch een trap had. Zelfs het bovenste schopplankje moest er aan geloven (maar toch stofferen dus geen groot probleem).

Maarrrr, hij staat erin <3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRd-fxzW-Rb3SNpo4-YDe1V58I8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6uWDM8FjL6pWTPfPAvSA0vjJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkDLHJQfW1rBJFOgOSejV59uor8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vrzdMmQ0keRhrBWNksoSpCF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLKs3UsiQ_n4Ga-oS_osJZlNgbk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k0pCaR9pCIAy3qqx4vwv1heK.jpg?f=fotoalbum_tile

• deWit

deWit

Topicstarter
We gaan richting afwerken (en vakantie)

De vloer en stuc is droog, dus alle afwerklijsten, vensterbanken en de schuifdeuren erin maken. Schuifdeuren zijn nog tijdelijke deuren, we weten nog niet of we met of zonder ruitje willen.

10 aug gaat als het goed is de PVC vloer erin, en vanaf de 12 komt de schilder weer dingen doen. Heb daar zelf echt geen zin meer in >:)

Na de vakantie het laatste keukenkastje op zn plek zodat het definitieve blad ingemeten kan worden, wcds, ethernet en verlichting aansluiten en een eettafel kopen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4mMa-nOaEsLNXkU1ekpK5Jumdk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUVAhVwxLl0jXOJ35AoUW9G8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aY6Zs8OzB-EZZAwEvk8DKsnOte8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BtNEAkDzwCU83MMweh9YxQmU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9jZ8LTmSD4TVuN5whUG2JA5lPY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T2o9wSURAI6t8jLwjJ9ouTRR.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvHtsC8MUcp2OaeH782SqShvS2s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g1ORQ5mFw6iSc4oGJtI63Dnp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4Qj31EZ1f59MfMCru7Kn-nVXfo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4EYBT1M3dqdSfy2ApjzKaTwd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7DHfeyRmvQQL0T9K1nYCylDiuU8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8m7AffpxvJw1HTGe2gUKhEZn.jpg?f=fotoalbum_tile

• deWit

deWit

Topicstarter
Alle naadjes dichtgezet en de muren nagelopen (stukadoor is ook maar een mens, renoband ftw), vloer geëgaliseerd, mooi op vakantie gaan zo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2qB4B5c8hFQoWnqgVRmgEf8kJI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PSMC0m85lW2gS709DU6Gm7bQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VqmN_gUmtTLfG6Ho-6lLBZqcNE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gtmdbmlPBVHAiG4n81L5YgkC.jpg?f=fotoalbum_tile

• deWit

deWit

Topicstarter
Vloer was sneller klaar dan gedacht O+ *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ClyC3t2u-z8B0MYiUnwia89Clw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/riAPnQn19201F83BBbX1FEnc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bppRafVD0nsBpuplWXBBpELAFjE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OaKjcZHpiQqx1t5wzqSAfUGd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26JXnGCz_dZz-fMfehzBWVGIK5I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2BHIJGFgpTSq2Be6MRvg1o3H.jpg?f=fotoalbum_tile

• deWit

deWit

Topicstarter
15 augustus 2019 kregen we de sleutel...

Inmiddels drie jaar later, 10 jaar ouder loopt het op z'n einde. Vandaag alle muren en plafonds gedaan, alle afwerklatjes her en der er in gemaakt zodat als het wat minder warm is de schilder al het houtwerk kan doen, deurbeslag uitgekozen en de eerste proefversie gemonteerd, behang voor de studeerkamer uitgekozen (schuifdeurwand).

Jaar langer bezig dan gepland nu. Maar het einde is ein-de-lijk in zicht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOmiHGS3MDycJVE2QhYgtREZNl4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vEgc9A6hQRG1yzwpXdM66tSj.jpg?f=fotoalbum_tileca. 2.5 jaar terug...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mr4ghmOJxJI0dbsHPcOCYEDkRI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xquc47bwZUMK1ghHfHe5IRAE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_qmklPkcgcpEABExGENSlmRK7E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bd39XOHsgEEtzfgwK2D2V6gU.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdPHaqqNjSLOQGsGipzLYil73cs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pn9WkDKdkagvCVl0cwstNWtJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jq692QFDQbKq2xyzOcyWiRIIY54=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ByS3oYd5bJqhvM89XYVBz4dK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FufKBm9HO1S0PhZc_KeidpQXlhs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wt3zBnqderLlPqA908ntmSx8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCSs8xa3yUEUNRJaSu5_TKoEJe8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9Q7JRkQbtC5EoIwjwsi161K.jpg?f=fotoalbum_tilezo was het 3 jaar terug...

• deWit

deWit

Topicstarter
Morgen toilet beneden voegen, schilder is klaar met de rest beneden. Van het weekend de wcds afmonteren, en dan is het beneden wel soort van klaar denk ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7ufiikckaxTnxeVrQ90pIuSgP0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w5rB0hP8Lgha8yASeOj9oQDN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QepekdcPlvAwMIvBEm8e6mkHQE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cjNcw9so2wDSCqevwdx2byps.jpg?f=fotoalbum_tile

• deWit

deWit

Topicstarter
pjottum schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:24:
En dan? De rest? Of is die ook al klaar? Is dit topic dan klaar? Wat gaat @deWit dan doen? Bankhangen?

Vragen, vragen.. 😊😊

Top gedaan @deWit!
Echt geheel klaar is het nog niet, er is nog een grote lijst met klusjes maar het grote verbouwwerk is wel langzaamaan richting het einde aan het gaan. Vooral veel afwerk en inricht klusjes.

Bankhangen zal het sowieso niet worden, daar ben ik niet goed in. Er staan nog twee schuren in de tuin die gesloopt moeten worden waarvan 1 herbouwd (termijn 5ish jaar...) en er is nog 1000 m2 tuin waar nog wel wat mee mag gebeuren.

Voor nu eerst de keuken, werkkamer en hal helemaal afmaken en dan is er boven de ouderslaapkamer waar nog wat verf en behangwerk is.

Verplicht voortgangsplaatje in elke post:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXFfr9HboDNh0U0mCyTbDctOvxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3JplINrJWg9c7I4mGzdteFSB.jpg?f=fotoalbum_large

• deWit

deWit

Topicstarter
Ik hou het bij warmtepompen advies ;-) het aansluiten en de service moeten verlenen sla ik over ;)

Langzaamaan een beetje rommelen, behang erop (wat een k-werk), wcds erin zetten, spotjes monteren, dat soort werk. Verplicht voortgangsplaatje;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PoLuMabmZMtYXB0jXpTv2HRveY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d6GUf4jQu2dWZ3ndZf5IXKbY.jpg?f=fotoalbum_large

• deWit

deWit

Topicstarter
Eindelijk ook een keukenblad. Vooral veel kleine klusjes in en om het huis nu maar ik denk dat beneden nu wel soort van af (genoeg) is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXdNQpqFTa8YvKLN7o7mjJal6YY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dsfMLA6Y8AsMoksK2PM1Vf0o.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1IP0kj9jiJtvaickCD6HGi0sCk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qLrgftL2XNvJVf0x9wJOUOCf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uIbFveTP4kg0Xdzb5ClJODFuC5Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwOe65cvBqGyZSUOXCuX7mLi.jpg?f=fotoalbum_tile

Geen verveling, over een paar weken gaat het laatste asbest eraf en dan een schuur slopen en een fietsenschuur terug zetten. Als ik zin heb, en als ik geen zin heb doe ik lekker even niets. Dat bevalt wel na drie jaar en hebben vrouw en kinderen ook wel verdiend. :)

• deWit

deWit

Topicstarter
In huis niet veel gedaan, wel de laatste schuur gesloopt.. dakje eraf en toen viel de rest al om. Buurman met grote kraan al het puin eruitgehaald, tussen kerst en oud en nieuw een beetje opruimen zodat ik in het voorjaar de nieuwe schuur kan gaan neerzetten... Komt nog best veel puin vanaf, zit nu al op 18m3...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32RgAwFOpZy-kPQgD8jQ7ErTmV4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dl1CqnWpXsX1t7ANj1sx0zZf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15_mnCUNyz7LeVcIp5ymoOamnkU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2otbnVviSRsWa2t0MSHLs5Ib.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTMN1P3sQLLXOWvly3pTB-nF3Ac=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M54JeacWVJakSdRwIyYBtpAN.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXbSd_Qa7xTKol1AKJebmZfD22I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OEuuVHLcsq7TEM7CUSgGofIm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YgrDVi6I2sre5mPyUtbl1G8Z_hs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bdwAYcFRqhFFsEiPIXOoTf30.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45OhrIbHluPkZAHWCHmg2xYhocc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSel6Kk4zvjwt393u2uaQDIC.jpg?f=fotoalbum_tile

• deWit

deWit

Topicstarter
Die 10 kwh is dat de WP doet op een dag in de winter. Totaal verbruik/opwek is 8000 kwh, maar een heel groot deel van het verbruik zit in electrisch rijden.

Als ik kijk naar afgelopen januari dan is de verdeling een beetje als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHVS6P7krRnrYrkiw0xwzOaAlKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1mPMgNOTJgJfRmy6YXlYesqz.png?f=fotoalbum_large
deWit schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 08:45:
In huis niet veel gedaan, wel de laatste schuur gesloopt.. dakje eraf en toen viel de rest al om. Buurman met grote kraan al het puin eruitgehaald, tussen kerst en oud en nieuw een beetje opruimen zodat ik in het voorjaar de nieuwe schuur kan gaan neerzetten... Komt nog best veel puin vanaf, zit nu al op 18m3...

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik realiseer me dat ik hier nooit meer een update over heb gedaan. Inmiddels is er een nieuwe schuur gebouwd van 6.5x4 waar de aanhanger, fietsen en tuinpruttel in kan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uEdbKHLCuRnW-vrW3yzKGPWjwa4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IY8uwEKLbHuF7QWvBvDjFk0u.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmpW-DSDSR2hZcA49iMGPKkTb8U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/g809vTcd9uERa8SjZTT1VQBv.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Lbq3ZBt_teXTAEkxeJ5igOCff0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O4LOWfOsSjdkgN2r1c1LlJvi.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hHXVSD2bgl3dd5lgmo44fUUKWs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2329RNttrkT1JAy3fxvxYtKL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBLvU_cDloX1RMjHeoIpNF67ZWw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1g0sgNAKHkzolxi8wmRXPedi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmkX35dEiemSuXP0AeZYtGBlOdI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LlnsIRI4F9c9DeQ5jANJ32IB.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WsY1ZfG5snrQG2jnUQwGqRwnld8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PYjSq5s7rOS3kBBz7X1IvgOE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUfPvmV6wuClxYA4q237AtUi2N4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4LIXi1cIEdclVpng9P3T9QQo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDZCoGj1UMLtD9BW7xE3hSZ_g90=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9A1shW10pxypTWxHssGHtgMz.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 140% gewijzigd door deWit op 31-01-2024 09:25 ]

Pagina: 1