Yep, bij mij is het een standaard-actie.anie schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:08:
[...]
Als het echt een hobby van je is, of je er echt plezier aan beleeft, om jouw gitaar zelf af te stellen dan zou ik idd voor nu de goedkope route kiezen en je ziel verkopen aan de Chinezen![]()
Als dat niet perse het geval is dan zou ik het aan de pro's overlaten. Er zijn best een aantal dingen die ik nu zelf kan aan mijn gitaren maar om het plaatje helemaal perfect te krijgen kom ik gewoon te kort. Ik betaal met liefde wat aan aan de gitaartech / luthier. Ook al heb ik best een collectie inmiddels, ik ga nooit zoveel ervaring opdoen als hij.
Ik zie het een beetje als mijn kinderen naar de kapper laten gaan. Ik zou het zelf ook enigszins kunnen, zou er best wat lol aan beleven, youtube is je vriend maar... Uiteindelijk zal het toch net niet worden.
Nieuwe gitaar: afstelbeurt. Daarna is er zelden nog echt iets aan werk nodig.
Vanavond nog mijn nieuwe (…) PRS Core Standard 22 weggebracht, uit 2000. Gitaartech was verbaasd, maar ook weer niet. Gewoon als nieuw. 25 jaar oud.
PRS wordt zelden afgeragd, meestal netjes. Deze was ongelooflijk netjes. Fretjes nog netjes, lak totaal onaangetast. Alleen de stemmechanieken waren vervangen (nu Schallers) en de potmeters anders ingericht: voor een push/push (coil split/unsplit) en achter de volumeknop, 3 standenschakelaar.
O ja, en een blokje om de vibratobrug vast te zetten, dat gaat er weer uit.
Klein beetje actie afstellen, verse snaren erop, en ik kan weer even vooruit.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan