Kleine update van mijn Waza Air "avontuur".
De budget Waza Air is inmiddels geïnstalleerd.
Het was even zoeken wat dat de juiste plek was voor de aansluiting. Getuige de verf die kennelijk beter aan de duct tape hecht ipv aan de ondergrond. Dus daar moet ooit eens een verfkwast weer over. Maar goed een groot deel van de mancave is functionaliteit over vorm.
Zie ook de "tijdelijke" bevestiging met duct tape.
Volgend jaar, over
twee,
drie jaar.... Als de duct tape los komt maak ik een permanente oplossing.
Maar wat ik hier nu wel van heb geleerd is dat ik niet op een te zacht staande versterker moet spelen.
Voor dat ik mijn gitaar had dacht ik dat een elektrische gitaar niet meer dan een zacht plonk geluid zou maken en dat al het geluid uit de versterker zou komen. Dus mijn verbazing was best groot toen ik er achter kwam dat uit een on-versterkte elektrische gitaar nog best wel een volume aan geluid komt.
Ik speelde in de avond altijd best wel zacht. Ik heb wel geluidsisolatie op mijn mancave, maar de kleine werd op een te hoog volume wakker. Maar de afgelopen maanden heb ik wel een aantal keer gehad als ik clean speelde dat ik het best k#t vond klinken. Ik had het er ook met delft guitar works over die mijn gitaar had afgesteld die ook vroeg of ik het wel versterkt hoorde. Met de koptelefoon op kom ik er nu achter dat het een stuk fijner speelt.
Dus voor andere beginners. Let op dat als je zacht speel dat je op de juiste geluiden let en niet op de bij productie.
Het fijne hiervan vind ik ook wel dat ik gewoon mijn versterker kan gebruiken, en niet weer iets van een app. En dat het mij een kabeltje van 7 euro heeft gekost.
[
Voor 3% gewijzigd door
Edgenumber op 18-10-2022 11:23
]