Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 74 ... 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:21
Kapoen schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:22:
[...]

Ik vind het toch fijn om unplugged te spelen terwijl ik naar TV kijk vanuit mijn luie zetel.
Dat doe ik voornamelijk voor het drill werk dat niet persé veel volume nodig heeft: akkoordwisselingen, toonladders, strumming/ontspannen,...

Maar goed, ieder z'n oefengewoontes natuurlijk :P
Absoluut, dat doe ik zelf ook veel! Maar je mist natuurlijk wat nuances die je versterkt wel zou hebben. Dat is op zich niet erg, maar als het je enige manier van oefenen is, is dat m.i. niet handig :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Edgenumber schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:38:
Het is natuurlijk een eersteklas first world probleem.

Ik vind het niet erg dat mijn gitaar aan mijn versterker vast zit met een kabel. Maar ik loop altijd te klooien met die tweede kabel van de koptelefoon. En ik heb er best wel wat voor over om dat kwijt te zijn. Maar niet om het ene probleem met het andere te verruilen.

Dank voor je info en voor je test :)
Draadloze koptelefoon i.c.m. bedrade gitaar-interface is dus geen gek idee.

Je kunt voor (veel) minder geld dan de Waza Air een combinatie van een instrument-interface naar een $computer en een $bluetooth koptelefoon naar keuze aanschaffen, en lekker aankloten zonder connectieproblemen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Wormaap schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:06:
[...]

Dean heeft ook een Koreaanse lijn die voor zover ik weet heel aardig is :)
Af en toe een béétje spijt dat ik mijn USA Hardtail weg heb gedaan...
Hé dat wist ik niet? (dat je een Hardtail hebt gehad) :D

Ik had 2 MiK Dean Hardtails, heerijke gitaren, dus humbucker én split coil.

Trans Brazil:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTrDyCFDs008gS-gIoqtcolEW48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VyeSSxof2Fz4b45CNhhTC0S.jpg?f=fotoalbum_large

Trans Amber:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orbZeVj2WgxtrHC1v1o23jciBKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHJLnrXsqLnqG5we9zJKxnPL.jpg?f=fotoalbum_large

Allebei verkocht... niet extreem veel spijt van, maar voor het geld waren ze echt onverslaanbaar.

Ik heb ze naaste elkaar kunnen vergelijken met de meest exclusieve USA Hardtail - de MiK was dus veelzijdiger dan de USA Hardtails. 8)7

En goedkoper dan een PRS SE. En veel beter gebouwd dan Epiphone LP of aanverwante…

[ Voor 51% gewijzigd door Ramzzz op 03-10-2022 15:21 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Ramzzz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:17:
[...]

Hé dat wist ik niet? (dat je een Hardtail hebt gehad) :D

Ik had 2 MiK Dean Hardtails, heerijke gitaren, dus humbucker én split coil.

Trans Brazil:
[Afbeelding]

Trans Amber:
[Afbeelding]

Allebei verkocht... niet extreem veel spijt van, maar voor het geld waren ze echt onverslaanbaar.

Ik heb ze naaste elkaar kunnen vergelijken met de meest exclusieve USA Hardtail - de MiK was dus veelzijdiger dan de USA Hardtails. 8)7

En goedkoper dan een PRS SE. En veel beter gebouwd dan Epiphone LP of aanverwante…
Is ook alweer 15 jaar geleden ofzo :+ Een USA Professional (toen de goedkoopste USA-made lijn) Hardtail. Geweldige gitaar, die V-neck speelde echt bizar fijn. Maar op de één of andere manier kon ik er toen geen vriendjes mee worden qua sound en heb ik'm na een half jaar ofzo weer verkocht. Ik denk dat de 59 en JB gewoon wat weinig output hadden voor wat ik er toen mee wilde (prog-metal), en dat ik er tegenwoordig meer lol mee zou hebben :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZGAEqarHYuYP2Q0XTNh4Sv38cU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HEVIPPEBOqgpeCiHY9tLQcvy.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:42
Maar heb je met een bluetooth koptelefoon vanaf je pc dan geen probleem met de latency?

Any hoe. Ik zat gisteravond de GP te kijken en toen brachten ze me op een idee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDfIqesUYkUvG3PiX3GRPfCcqsU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dSBDMjlNUo2YgrU6en9twSuc.jpg?f=user_large
Die luchtslangen van die wheelguns komen ook van boven. Dus waarvoor het kabeltje van mijn koptelefoon niet. Dan kan ik hem gewoon voor mij op het bureau leggen zonder dat de de kabel mij tijdens het spelen in de weg zit.

Dus er is nu een kabeltje van 7 euro onderweg wat het probleem waarschijnlijk gaat oplossen. Twee haakjes aan het plafond kabeltje er door.

Wat niet wil zeggen dat ik niet nog steeds een gadget wil hebben >:) :+ Er geeft niks zo veel voldoening als een gadget van 400 euro wat een probleem van 7 euro kan oplossen. :+

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
Edgenumber schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:37:
Maar heb je met een bluetooth koptelefoon vanaf je pc dan geen probleem met de latency?

Any hoe. Ik zat gisteravond de GP te kijken en toen brachten ze me op een idee.
[Afbeelding]
Die luchtslangen van die wheelguns komen ook van boven. Dus waarvoor het kabeltje van mijn koptelefoon niet. Dan kan ik hem gewoon voor mij op het bureau leggen zonder dat de de kabel mij tijdens het spelen in de weg zit.

Dus er is nu een kabeltje van 7 euro onderweg wat het probleem waarschijnlijk gaat oplossen. Twee haakjes aan het plafond kabeltje er door.

Wat niet wil zeggen dat ik niet nog steeds een gadget wil hebben >:) :+ Er geeft niks zo veel voldoening als een gadget van 400 euro wat een probleem van 7 euro kan oplossen. :+
voor mijn VR-headset gebruik ik een pulley systeem om de kabel langs het plafond te laten lopen. Niet dat je dat nodig hebt voor je koptelefoon, maar zo'n skipashouder zorgt ervoor dat je kabel ook nog wat bewegingsvrijheid houdt. Als je toch al een haakje in het plafond schroeft kun je er net zo goed zo'n houder aan hangen :)

Edit: fotootje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgLCiKl2JJIKN6V_48ke0IFXPis=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RabQwQmg6Jqd5KnZtzaoMbrm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Wormaap op 03-10-2022 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Hahaha, briljant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:53
Poooh net een half uurtje gespeeld op de waza air... En dat ding is echt bizar goed.. Ben heel benieuwd naar het verschil met bijvoorbeeld een mustang micro neemt iemand die mee naar de meet?

Geen vebrindingsproblemen overigens.. Schoot me nu te binnen dat ik hem als eerste in nl had, dus was er erg vroeg bij. En heb altijd oneplus telefoons gehad die vaak niet uitblinken in combinatie met nieuwe technologie

Edit: blijft bizar veel voor een headphone amp natuurlijk.. En je kan er niet echt wat anders mee.. Elke keer als ik er op speel wil ik dit geluid aan anderen laten horen.. Wat dus niet gaat.. Heb ook een tijdje zo'n katana air gehad maar die had niet dezelfde kwaliteit. De waza air geeft echt een verslavend geluid. Komende week krijgt hij weinig rust denk ik 😂. Beetje oefenen voor een jamsessie volgende week.

[ Voor 33% gewijzigd door anie op 03-10-2022 18:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

offtopic:
het moment dat je erachter komt dat je tape label printer (omdat de batterijen op zijn) ook gewoon 9V neg pin nodig heeft en je dan denkt dat je daar je voeding van een van je vele pedalen voor kan gebruiken ,,, win/win 8)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-10 21:25
anie schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:40:
Geen vebrindingsproblemen overigens.. Schoot me nu te binnen dat ik hem als eerste in nl had, dus was er erg vroeg bij. En heb altijd oneplus telefoons gehad die vaak niet uitblinken in combinatie met nieuwe technologie
Waar stream je het geluid naar toe? Bluetooth koptelefoon, PC, stereosetje?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Om toch nog even terug te komen op de vraag elektrisch/western.

Als ik uitga van Stones liedjes zoals:
- Wild horses
- Angie
- Happy
- You got the silver
- Miss you
- Sweet Virginia
Etc.

Is dan elektrisch een must om diezelfde sound te krijgen?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Dean Martin schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 07:42:
Om toch nog even terug te komen op de vraag elektrisch/western.

Als ik uitga van Stones liedjes zoals:
- Wild horses
- Angie
- Happy
- You got the silver
- Miss you
- Sweet Virginia
Etc.

Is dan elektrisch een must om diezelfde sound te krijgen?
Wisselt per nummer.

Op Exile on Main Street staan veel (deels) akoestische nummers bijv. (zoals Sweet Virginia), maar de bulk is toch echt elektrische gitaar.

Met een (al dan niet kleine) licht oversturende versterker en een Telecaster (evt. ‘Deluxe’, met een humbucker) ben je er al snel.

Hoeft niet de wereld te kosten, maar het zijn wel keuzes.

Je kunt elk nummer ook akoestisch spelen, maar dat is wel wezenlijk iets heel anders... ;)

Akoestisch met een pickup (element) zou evt. ook nog kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 05-10-2022 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:28:
[...]

Wisselt per nummer.

Op Exile on Main Street staan veel (deels) akoestische nummers bijv. (zoals Sweet Virginia), maar de bulk is toch echt elektrische gitaar.

Met een (al dan niet kleine) licht oversturende versterker en een Telecaster (evt. ‘Deluxe’, met een humbucker) ben je er al snel.

Hoeft niet de wereld te kosten, maar het zijn wel keuzes.

Je kunt elk nummer ook akoestisch spelen, maar dat is wel wezenlijk iets heel anders... ;)

Akoestisch met een pickup (element) zou evt. ook nog kunnen.
Wederom thanks (ik ga daar maar mee stoppen denk ik :P, iedereen is hier zo behulpzaam)!

Akoestisch met element heb ik wel voorbij zien komen bij een aantal shops, maar nog niet echt in verdiept wat het nou precies is.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:40

hneel

denkt er het zijne van

Wat betreft goedkope elektrische gitaren: ik heb zelf een Squier. Is ook relatief goedkoop, en dat merk heeft denk ik toch een naam hoog te houden als zijnde gerelateerd aan Fender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Dean Martin schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:31:
[...]

Wederom thanks (ik ga daar maar mee stoppen denk ik :P, iedereen is hier zo behulpzaam)!

Akoestisch met element heb ik wel voorbij zien komen bij een aantal shops, maar nog niet echt in verdiept wat het nou precies is.
Denk aan dit ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
De prijs in ansich niet mijn struikelblok. De drempel voor het oppakken van de gitaar, de versterker aansluiten etc. wellicht wel.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Dean Martin schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:33:
De prijs in ansich niet mijn struikelblok. De drempel voor het oppakken van de gitaar, de versterker aansluiten etc. wellicht wel.
Stekker erin, versterker aanzetten, gitaar pakken, snoer inprikken, klaar! :+

Welke drempel? :?

De meeste drempels zitten virtueel in je hoofd. :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 05-10-2022 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik hoor het verschil niet tov een elektrische :X ?
Of ben ik nu aan het vloeken >:) ?!

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:34:
[...]

Stekker erin, versterker aanzetten, gitaar pakken, snoer inprikken, klaar! :+

Welke drempel? :?
Nou, ik speel het liefst gewoon in de woonkamer, mijn vrouw wilt daar geen versterker hebben staan.
Dus, versterker uit andere kamer halen, en dan de rest :p

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Dean Martin schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:35:
[...]

Ik hoor het verschil niet tov een elektrische :X ?
Of ben ik nu aan het vloeken >:) ?!
Omdat hij een element in zijn akoestische gitaar heeft en die wordt versterkt (en overstuurd).
Dean Martin schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:35:
[...]

Nou, ik speel het liefst gewoon in de woonkamer, mijn vrouw wilt daar geen versterker hebben staan.
Dus, versterker uit andere kamer halen, en dan de rest :p
Versterker met een hoge WAF (*) kopen.

(*) Wife Acceptance Factor

[ Voor 37% gewijzigd door Ramzzz op 05-10-2022 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Dean Martin zoek eens naar unplugged sessies MTV, was eind vorige eeuw vrij populair.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Maar een akoestische met element kun je ook unplugged spelen dus? Dan heb je meer geluid dan een elektrische unplugged neem ik aan, als ik naar de bouw kijk?

Zit er een nadeel aan deze gitaren?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Dean Martin schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:01:
Maar een akoestische met element kun je ook unplugged spelen dus? Dan heb je meer geluid dan een elektrische unplugged neem ik aan, als ik naar de bouw kijk?

Zit er een nadeel aan deze gitaren?
Dat klopt. Akoestisch is dat beter, versterkt zeker niet.

Veel meer kans op oversturen en 'feedback' (rondzingen)

Er zijn ook gitaren expliciet ontworpen op dit grensvlak, zoals de Acoustasonic-serie van Fender.

Zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.fender.com/acoustasonic/player/findyour/fender-acoustasonic-player-mobile.jpg

Ik heb echt geen idee hoe dat akoestisch klinkt, nooit geprobeerd.

Dit geeft een indruk.

Het beste zou zijn als je een keer een zaak (met goed assortiment) binnenloopt met iemand die al wat verstand van zaken heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 05-10-2022 11:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:58
Het loopt al mis bij het "luisteren naar de vrouw" 😁😂

Is een klein versterkertje geen optie waar je je hoofdtelefoon kan inpluggen en dat je ergens in een kast kan zetten.
Eventueel een blackstar Ht1R?

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
Het klinkt mij te veel als compromis.

Als ik het zo hoor wil je electrisch en ben jij je in een bocht aan het wringen om toch bij akoestisch uit te komen.

Als je hier een compromis moet sluiten dan zou ik die sluiten op het soort versterker en niet op de soort gitaar. Een nux plug, fender micro mustang of als je overboord wil gaan de waza air.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Moet 't vooral heel klein zijn en groot(s) klinken?

:+

[ Voor 23% gewijzigd door Ramzzz op 05-10-2022 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
Kalief schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 01:57:
[...]

Waar stream je het geluid naar toe? Bluetooth koptelefoon, PC, stereosetje?
In dit geval gaat het over een Boss waza air. Een vrij uitgebreide headphone amp met daadwerkelijk headphones erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
anie schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:27:
[...]

In dit geval gaat het over een Boss waza air. Een vrij uitgebreide headphone amp met daadwerkelijk headphones erbij.
Ach ja, ik zat niet op te letten. 🤦🏽‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalief
Moechy schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:16:
Het loopt al mis bij het "luisteren naar de vrouw" 😁😂

Is een klein versterkertje geen optie waar je je hoofdtelefoon kan inpluggen en dat je ergens in een kast kan zetten.
Eventueel een blackstar Ht1R?
Boss Katana Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:32
Zijn er hier al gitaristen die gekeken hebben naar Rocksmith Plus? Is nu een dikke maand uit, de trailer zien er veelbelovend uit. Mij Yousician abo loopt ten einde en ik zit naar alternatieven te kijken, vandaar mijn vraag.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen
  • Laatst online: 14-10 20:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Omdat ik ondertussen een elektrische gitaar heb, waar ik gevoel bij heb en heel erg blij mee ben (zo goed als perfect afgewerkt, rounded fret ends voelen heerlijk), is het tijd om jullie een paar vragen te stellen over het zoeken van een lesinstructeur/school. :) Zouden jullie mij op weg willen helpen alsjeblieft? Ik kan eventueel ook de gevonden muziekscholen in Delft hier plaatsen zodat jullie daar eventueel een mening over kunnen geven. :)
1. Is het aangeraden om te lessen bij iemand die op het conservatorium heeft gezeten en dit heeft afgemaakt, of maakt dat niets uit?
2. Kan ik lessen bij iemand die eigenlijk alleen akoestisch doet of kan ik dat beter bij iemand doen die elektrisch speelt?
3. Ik gebruik ondertussen justinguitar.com, denk je dat ik dat "overboord" moet gooien als ik bij een docent ga lessen of kan ik daar gewoon mee verder?
4. Is 1x per 2 weken lessen genoeg als ik dat combineer met justinguitar (met oog op de centjes).
5. Is lessen in duo's voldoende, of kan ik beter privélessen nemen?
6. Kan ik beter bij een muziekschool gaan, of bij een particulier?

[ Voor 12% gewijzigd door Frozen op 07-10-2022 14:25 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Frozen schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:23:
Omdat ik ondertussen een elektrische gitaar heb, waar ik gevoel bij heb en heel erg blij mee ben (zo goed als perfect afgewerkt, rounded fret ends voelen heerlijk), is het tijd om jullie een paar vragen te stellen over het zoeken van een lesinstructeur/school. :) Zouden jullie mij op weg willen helpen alsjeblieft? Ik kan eventueel ook de gevonden muziekscholen in Delft hier plaatsen zodat jullie daar eventueel een mening over kunnen geven. :)
1. Is het aangeraden om te lessen bij iemand die op het conservatorium heeft gezeten en dit heeft afgemaakt, of maakt dat niets uit?
2. Kan ik lessen bij iemand die eigenlijk alleen akoestisch doet of kan ik dat beter bij iemand doen die elektrisch speelt?
3. Ik gebruik ondertussen justinguitar.com, denk je dat ik dat "overboord" moet gooien als ik bij een docent ga lessen of kan ik daar gewoon mee verder?
4. Is 1x per 2 weken lessen genoeg als ik dat combineer met justinguitar (met oog op de centjes).
Ik ben zelf ook pas begonnen met Justin Guitar, en als ik zie dat ik op gemak (met dagelijks oefenen) 3 blokken in een week doe, denk ik dat 1x in de 2 weken les wellicht wat traag is, niet?
Als je je gaat vervelen lijkt me dat qua motivatie ook niet prettig.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19:33
Tof dat je met gitaar bent begonnen en het zo enthousiast aangaat! Ik doe een poging je vragen te beantwoorden, een deel van het antwoord is echter 'hangt er vanaf':

1. Er is geen gouden maatstaf voor wat een goede leraar is, ik denk dat de meesten wel conservatorium hebben gedaan, en als iemand dat niet heeft gedaan moet je je goed nagaan of diegene de juiste skills heeft. Iemand die conservatorium heeft gedaan kan echter ook een waardeloze leraar zijn, en iemand die geen conservatorium heeft gedaan een fantastische. Altijd goed om een proefles te nemen en te kijken of er een klik is.
2. Als je elektrisch gitaar gaat spelen kan je het beste les nemen bij iemand die in elektrische gitaar lesgeeft. Akoustisch is echt een andere insteek.
3/4. 1x in de 2 weken les is in mijn ogen prima. Je hebt geneog tijd nodig om tussendoor te oefenen. Het combineren met een ander online gestructureerd lesprogramma zou ik echter niet aanbevelen. Je gitaarleraar pakt het als het goed is gestructureerd aan en gaat je op een logische volgorde door de techniek en theorie lopen. Een online programma gaat daar parallel aan. Wat als je in justinguitar verder bent dan met je gitaarles? Je hebt liever dat een echte leraar het uitlegt, in plaats van online. Als je op optimale snelheid wil leren kan je beter de oefeningen van je gitaarleraar goed doen, en tegelijk zoveel mogelijk nummers die je gaaf vindt spelen, oefenen, experimenteren. En een losse tutorial online is natuurlijk altijd prima en interessant.
5. Ik ben altijd voorstander van privélessen met gerichte aandacht/focus, zelf geen ervaring met duo-lessen. Misschien werkt het voor je
6. Kan beide, zoals gezegd bij 1. is de klik met leraar het meest belangrijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Alles hieronder is geheel en volledig mijn mening. En daarom waar :+

1. Je moet les nemen bij iemand waar je een klik mee hebt en waar je je goed bij voelt. Er komen een hoop goede muzikanten van het conservatorium. Er komen ook een hoop slechte muzikanten die dénken dat ze goed zijn van het conservatorium. En een goede muzikant is niet per se een goede leraar. Zoek iemand waar je gezellig mee kan kletsen en die ook wat kan met de muziek die jij gaaf vindt om te spelen.
2. Nee.
3. Gewoon lekker doorgaan, zolang het elkaar niet in de weg gaat zitten. En dan heb ik het niet zo zeer over 'Justin zegt dat het zo moet, maar mijn leraar zegt wat anders', maar meer over 'ik heb nu de hele week Justindingen zitten oefenen en daardoor geen tijd gehad om de dingen waar ik met mijn leraar mee bezig ben aandacht te geven'.
4. Meer is beter, maar elke twee weken geeft ook wat rust om goed te oefenen. Les is instructie, en instructie geeft je handvatten om te oefenen. Als je genoeg leert om twee weken vooruit te kunnen met oefenen zit je prima. Als je je huiswerk na een paar dagen perfect kan spelen is het te lang :)
5. Als duo's betekent dat je om de beurt je huiswerk mag voorspelen heb je effectief maar een halve les. Als duo's betekent dat je ook samen leert spelen, dan zou ik daar altijd voor gaan :)
6. Zie 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:21
Hebben jullie ervaring met een goed systeem om een paar gitaren aan de muur de hangen? Heb een holle gipsplaat waar ik drie gitaren aan zou willen hangen, maar de balken achter de muur staan te ver weg waardoor ik ze daar niet in kan hangen. Heb geen plek op de vloer meer voor een standaard, dus ik moet iets handigs verzinnen. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 19:24
@Frozen Wat Wormaap zegt op vraag 1, is denk heel belangrijk.

Mijn leraar was een verrassing voor mij, de eerste dat ik hem zag, dit was een proefles.
Denk aan de gitaristen van ZZ-Top, zo ongeveer zag mijn leraar er uit, alleen wat jonger.
De proefles verliep goed, had er meteen een goed gevoel erbij.

Hij geeft zowel les in akoestisch als elektrisch en vroeg bij de proefles al wat mijn muziekvoorkeuren waren en welke stijl ik wilde spelen. Ik ben een blues liefhebber en hou ook van sologitaar spel..
Hij heeft dus de lessen aangepast aan mijn wensen. Mijn leraar had het conservatorium gedaan en speelt nu in een Trash-Metal band, hij is de lead-player.

Neem dus een proefles bij verschillende leraren e.d., vind degene die bij je past.

apollo13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

@jelmuur @Wormaap @apollo13 @Dean Martin bedankt! :) Dan ga ik op zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:39
Orangelights23 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:04:
Hebben jullie ervaring met een goed systeem om een paar gitaren aan de muur de hangen? Heb een holle gipsplaat waar ik drie gitaren aan zou willen hangen, maar de balken achter de muur staan te ver weg waardoor ik ze daar niet in kan hangen. Heb geen plek op de vloer meer voor een standaard, dus ik moet iets handigs verzinnen. Iemand tips?
No problem:

https://www.toggler.nl/hollewandplug

Zijn er ook van Fisher enzo.

Zelf ooit een kapstok mee aan een dunne gipsplaat gehangen waar tig kilo aan leren jassen aan hebben gehangen en zo. Kan makkelijk.

Vervolgens gewoon gitaarhouder aan monteren:

https://www.bax-shop.nl/g...6ryy6Q7GDDwAaArdzEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:48:
[...]

No problem:

Zelf ooit een kapstok mee aan een dunne gipsplaat gehangen waar tig kilo aan leren jassen aan hebben gehangen en zo. Kan makkelijk.

Ik had (in de nineties :+ ) al mijn (3) gitaren aan haken aan een gipswand hangen.

Niet dat nou die zo duur waren, die gitaren, maar het waren wel de enige gitaren die ik toen had, als in ook gewoon kostbaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
KnoxNL schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:48:
[...]

No problem:

Had het al geprobeerd met een paar hollewandpluggen en een gitaarhaak (heb ik genoeg liggen) en het bleek dat de muur te dun was. Zal eens kijken of die 3mm pluggen wat zijn, die hadden ze niet in de bouwmarkt hier. Bedankt!

Blijft wel spannend, heb een paar gitaren die een paar duizend euro kosten, ik hoop van harte dat ze niet naar beneden gaan donderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Orangelights23 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:00:
[...]

Had het al geprobeerd met een paar hollewandpluggen en een gitaarhaak (heb ik genoeg liggen) en het bleek dat de muur te dun was. Zal eens kijken of die 3mm pluggen wat zijn, die hadden ze niet in de bouwmarkt hier. Bedankt!

Blijft wel spannend, heb een paar gitaren die een paar duizend euro kosten, ik hoop van harte dat ze niet naar beneden gaan donderen :P
Misschien via het plafond? 2 staalkabeltjes naar beneden en op een of andere manier daaraan de gitaar bevestigen?
Ik ben niet zo van d.i.y., maar wie weet brengt dit je op een ideetje of 2.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Orangelights23 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:00:
[...]

Hoe kan de muur te dun zijn, maar de balken te ver weg? De gipsplaten zitten toch ergens op gemonteerd neem ik aan? Een methode die ik online veel heb gezien voor gitaarhangers in holle wanden is om een plank op de wand te monteren waar je dan de hangers aan hangt. Die plank is breder en vangt daarmee de scharnierende kracht op. En je kan de plank zelf weer aan meerdere balken of studs monteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Hmm een plank ophangen is misschien wel een goede ja.

Het betreft een huis uit 1930 en staat in Denemarken. Geraamte staat er met ruimte tussen de verschillende wanden. Logisch? Nee. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-10 00:30
Ik heb ook van die gipsplaten in mijn muziekkamer en heb maar besloten mijn gitaren niet op te hangen en zo'n gitaarrek te kopen waar ze in schuiven. Ik zou het alleen aandurven met de methode waar Wormaap het over heeft (zwaarte verdelen over een veel groter oppervlak). Zonder plank wordt het een regelrechte ellende denk ik. Heel waarschijnlijk dat na twintig keer pakken en terughangen die plug al gaat wrikken/wiebelen.

Irritante bij mij is dat die holle gipswand ook nog eens een ronding heeft. Heeft iemand daar een goede tip voor ;). En mijn rek is inmiddels ook drie plekken te klein :( .

[ Voor 4% gewijzigd door Elzavo op 07-10-2022 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-10 22:04
Masch schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:18:
Zijn er hier al gitaristen die gekeken hebben naar Rocksmith Plus? Is nu een dikke maand uit, de trailer zien er veelbelovend uit. Mij Yousician abo loopt ten einde en ik zit naar alternatieven te kijken, vandaar mijn vraag.
ik zelf heb dag 1 een 3 maanden (+1 maand gratis) abbo afgesloten.
Mijn grootste probleem tot nu toe is dat de keuze uit nummers in de stijl die ik graag wil spelen (metal) echt bijna niks heeft. de keuze bij andere genres is wel wat groter maar voornamelijk Rock is goed gevult, dus kwa genre ligt het er heel erg aan wat je wil spelen.

de detectie en gameplay ten opzichte van 2014 is verbeterd, en het feit dat je nu zowel standaard tabs als de rocksmith noteway kan hebben vind ik zelf erg fijn, aangezien de noteway bij shreddy stukjes soms een beetje onduidelijk is.

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19:33
energydrank schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:35:
[...]

ik zelf heb dag 1 een 3 maanden (+1 maand gratis) abbo afgesloten.
Mijn grootste probleem tot nu toe is dat de keuze uit nummers in de stijl die ik graag wil spelen (metal) echt bijna niks heeft. de keuze bij andere genres is wel wat groter maar voornamelijk Rock is goed gevult, dus kwa genre ligt het er heel erg aan wat je wil spelen.

de detectie en gameplay ten opzichte van 2014 is verbeterd, en het feit dat je nu zowel standaard tabs als de rocksmith noteway kan hebben vind ik zelf erg fijn, aangezien de noteway bij shreddy stukjes soms een beetje onduidelijk is.
Heb je het idee dat je iets van Rocksmith opsteekt? Kan me niet voorstellen dat dit echt een nuttige methode is, los van dat het misschien leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Laatst online: 21-10 23:44
jelmuur schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:48:
[...]

Heb je het idee dat je iets van Rocksmith opsteekt? Kan me niet voorstellen dat dit echt een nuttige methode is, los van dat het misschien leuk is.
Ik heb Rocksmith 2014 wel eens gedaan en je leert er genoeg van; techniek, ritme etc. Alleen theorie niet zoveel maar je kunt je zelf afvragen of je dat nodig hebt. Theorie zou je nog met een andere methode kunnen leren. Mijn oudste zoon kreeg ik zowaar ook geïnteresseerd in gitaarspelen, ook al was dat maar van korte duur :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
GodDamage schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:25:
[...]

Ik heb Rocksmith 2014 wel eens gedaan en je leert er genoeg van; techniek, ritme etc. Alleen theorie niet zoveel maar je kunt je zelf afvragen of je dat nodig hebt. Theorie zou je nog met een andere methode kunnen leren. Mijn oudste zoon kreeg ik zowaar ook geïnteresseerd in gitaarspelen, ook al was dat maar van korte duur :-(
Hoewel een leraar die je vertelt wat je goed en fout doet natuurlijk heel erg helpt, is m.i. heel veel nummers leren spelen één van de belangrijkste dingen die je als muzikant kan doen om beter te worden. En daar kan zoiets als Rocksmith natuurlijk enorm bij helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
GodDamage schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:25:
[...]

Is er ook een eindbaas? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Net nieuwe snaartjes op de Ibanez gelegd.
Setje power slinky's van Ernie ball (0.11 - 0.48).
Die Gitaar staat meestal toch in D-standard om Ghost en Volbeat te (proberen) spelen :D
Klinkt toch altijd wel lekker zo'n setje verse snaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Door wie wordt het gemaakt? square enix?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BU5cbOSQHIapExWtoD5GYlrQfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YgqfbkXvA0Nbpaoh4sv2JdLH.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: o, ubisoft. Wil je er een setje nieuwe snaren om leggen? Dat is dan €5 dlc.

[ Voor 7% gewijzigd door Edgenumber op 10-10-2022 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-10 22:04
jelmuur schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:48:
[...]

ik speel vanaf het begin van mijn gitaar carriere al rocksmith (nu ongeveer 6/7 jaar) dus ik heb zeker wel het idee dat ik er iets van opsteek, kwa muziek theorie niet heel veel, maar als je gewoon wat liedjes wil kunnen spelen die je leuk vindt is het daadwerkelijk een goeie methode.

uiteraard gaat een leraar je veel beter kunnen helpen en waarschijnlijk in een veel kortere tijd maar daar heb ik persoonlijk nog geen ervaring mee. Rocksmith is in mijn ogen simpelweg een laagdrempelige manier om wat basics te leren zodat je wat liedjes mee kan doen, of je daarna een leraar wil nemen om verder te gaan of je simpelweg houden bij rocksmith houden is natuurlijk volledig de keuze van die persoon.

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:10

pinda powerrr

Slow down...

Mocht iemand het toevallig zoeken:

Positive Grid Spark mini versterker in de aanbieding bij Amazon.

https://www.amazon.de/Pos...img_58_bbd40a46_dt_sl7_19

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Vraagje aan de wat meer gevorderde spelers: Wat is de beste vingersetting voor onderstaande?
Momenteel een lastige voor mij, is nogal een stretch. Als ik me niet vergis is dit een soort van G-akkoord.

--1----
--3----
--3----
-------
-------
--3----

[ Voor 11% gewijzigd door apollo13 op 11-10-2022 19:40 ]

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
apollo13 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:36:
Vraagje aan de wat meer gevorderde spelers: Wat is de beste vingersetting voor onderstaande?
Momenteel een lastige voor mij, is nogal een stretch. Als ik me niet vergis is dit een soort van G-akkoord.

--1----
--3----
--3----
-------
-------
--3----
Als je geen duim erover wil doen dan
-wijs-
-pink-
-ring-
---
---
-mid-

Ik zou hem met mijn duim op de lage E spelen.
Dus dan
-wijs-
-ring-
-middel-
---
---
-duim-

Voordeel van duim erover is dat je een vinger over hebt, in mijn geval de link om nog ergens een noot erbij te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
anie schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:12:
[...]

Als je geen duim erover wil doen dan
-wijs-
-pink-
-ring-
---
---
-mid-

Ik zou hem met mijn duim op de lage E spelen.
Dus dan
-wijs-
-ring-
-middel-
---
---
-duim-

Voordeel van duim erover is dat je een vinger over hebt, in mijn geval de link om nog ergens een noot erbij te pakken.
@anie Thanks, was mijn duim helemaal vergeten |:(
Dat maakt het idd een stuk makkelijker. Toch wel handig soms dat Tweakers gedoe :P

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
apollo13 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:36:

--1----
--3----
--3----
-------
-------
--3----
Eens met wat @anie zei. En het is een Gmin7 :) G Bb D F.
Mocht je het leuk vinden, de meest basic/gangbare ligging daarvoor zou dit zijn:

3
3
3
3
-
3

Met je middelvinger op de laagste snaar en je ringvinger geplet over de rest. Of duim op de laagste en middelvinger over de rest.

[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 11-10-2022 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
@Wormaap
3
3
3
3
-
3

Deze komt ook voor in het stuk, Schindlers List. Gek genoeg speelde ik die al wel met mijn duim. Het kwartje viel niet bij de Gmin7

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Beetje laat, maar als in december ‘20 gestarte speler nog even mijn 2 cents:

De klik is het belangrijkst. Wat @Wormaap zegt; goed lesgeven is iets anders dan goed zelf heel goed zijn, al helpt dat laatste zeker. Ik heb, toen ik begon, gewoon eens overlegd met potentiële leraren over hoe zij zelf de combi zien tussen online en live les en degene die ik koos gaf daar een mooie mix aan. In het begin had ik elke week les, tot de lockdowns, toen ben ik naar 1x in de 2 weken gegaan en daarna weer terug naar 1x in de week. Zeker in het begin was dat heel fijn. Later werd het weer 1x in de 2 weken, omdat het makkelijker werd om complexere zaken te leren en die qua inslijpen en oefenen juist weer meer tijd nodig hadden. Vaak appten we wel even wat opnames heen en weer.

Mijn leraar is er echter mee gestopt. De inkomsten waren te laag en hij kreeg het niet meer rond. Omdat ik in deze maanden erg veel van huis ben ivm sport, wil ik eigenlijk pas na de winter weer live les en in de tussentijd zelf online verder. Ik gebruik nu GuitarTricks, maar merk dat ik makkelijker dagen oefenen oversla dan voorheen. Of dat door het vele van huis zijn komt of het gebrek aan liveles, dat weet ik nog niet. Ik ben ook nog wat aan het zoeken naar betaalde online lessen, GuitarTricks lijkt goed om de basis van verschillende stijlen door te krijgen en heeft een prettige manier van liedjes leren spelen, maar ik sta ook open voor andere suggesties:).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
Het fijne aan live les vind ik de feedback die je denk ik uit online lessen mis.

Ik zit vol met vragen, ik lees hier dingen, ik lees daar dingen. En dan is het fijn dat mijn leraar het kaf van het koren kan scheiden tussen wat nu belangrijk is en wat straks belangrijk is.

Ik had laatst iets wat ik op een bepaalde manier mijzelf had aangeleerd voordat ik les had. En mijn leraar legt het op een andere manier uit. En bij online lessen zou ik gedacht hebben "dus ik doe het fout". Terwijl mijn leraar aangeeft dat het gewoon twee verschillende manieren zijn om het zelfde te kunnen doen.

Zeg maar het zelfde wat @anie boven uitlegt aan @apollo13 over hoe het akkoord te spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Edgenumber op 12-10-2022 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ZieMaar! schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 07:45:
[...]

Beetje laat, maar als in december ‘20 gestarte speler nog even mijn 2 cents:

De klik is het belangrijkst. Wat @Wormaap zegt; goed lesgeven is iets anders dan goed zelf heel goed zijn, al helpt dat laatste zeker. Ik heb, toen ik begon, gewoon eens overlegd met potentiële leraren over hoe zij zelf de combi zien tussen online en live les en degene die ik koos gaf daar een mooie mix aan. In het begin had ik elke week les, tot de lockdowns, toen ben ik naar 1x in de 2 weken gegaan en daarna weer terug naar 1x in de week. Zeker in het begin was dat heel fijn. Later werd het weer 1x in de 2 weken, omdat het makkelijker werd om complexere zaken te leren en die qua inslijpen en oefenen juist weer meer tijd nodig hadden. Vaak appten we wel even wat opnames heen en weer.

Mijn leraar is er echter mee gestopt. De inkomsten waren te laag en hij kreeg het niet meer rond. Omdat ik in deze maanden erg veel van huis ben ivm sport, wil ik eigenlijk pas na de winter weer live les en in de tussentijd zelf online verder. Ik gebruik nu GuitarTricks, maar merk dat ik makkelijker dagen oefenen oversla dan voorheen. Of dat door het vele van huis zijn komt of het gebrek aan liveles, dat weet ik nog niet. Ik ben ook nog wat aan het zoeken naar betaalde online lessen, GuitarTricks lijkt goed om de basis van verschillende stijlen door te krijgen en heeft een prettige manier van liedjes leren spelen, maar ik sta ook open voor andere suggesties:).
Thanks! Ondertussen eerste proefles gehad, was top! Hij doet voornamelijk lead spelen, daar is zijn methode ook naar gemaakt. Omdat ik nog niet zoveel kan beginnen we met liedjes en akkoorden. Heb afgesproken 1x/2 weken 45 minuten te doen, dat is 70 euro en als ik ergens anders bespaar moet dat hopelijk lukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edgenumber
Kleine update van mijn Waza Air "avontuur".

De budget Waza Air is inmiddels geïnstalleerd.

Het was even zoeken wat dat de juiste plek was voor de aansluiting. Getuige de verf die kennelijk beter aan de duct tape hecht ipv aan de ondergrond. Dus daar moet ooit eens een verfkwast weer over. Maar goed een groot deel van de mancave is functionaliteit over vorm.

Zie ook de "tijdelijke" bevestiging met duct tape. Volgend jaar, over twee, drie jaar.... Als de duct tape los komt maak ik een permanente oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZgY6IL_9zKGFc9Gm7UnywJcgkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AWY3KuCQaZPG5i4syKC1ztaD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OoQQY2CKwvjXzMPzGbiP5039zdo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5i3eGcPHGdJetYeADISOj1BK.jpg?f=fotoalbum_large

Maar wat ik hier nu wel van heb geleerd is dat ik niet op een te zacht staande versterker moet spelen.

Voor dat ik mijn gitaar had dacht ik dat een elektrische gitaar niet meer dan een zacht plonk geluid zou maken en dat al het geluid uit de versterker zou komen. Dus mijn verbazing was best groot toen ik er achter kwam dat uit een on-versterkte elektrische gitaar nog best wel een volume aan geluid komt.

Ik speelde in de avond altijd best wel zacht. Ik heb wel geluidsisolatie op mijn mancave, maar de kleine werd op een te hoog volume wakker. Maar de afgelopen maanden heb ik wel een aantal keer gehad als ik clean speelde dat ik het best k#t vond klinken. Ik had het er ook met delft guitar works over die mijn gitaar had afgesteld die ook vroeg of ik het wel versterkt hoorde. Met de koptelefoon op kom ik er nu achter dat het een stuk fijner speelt.

Dus voor andere beginners. Let op dat als je zacht speel dat je op de juiste geluiden let en niet op de bij productie.

Het fijne hiervan vind ik ook wel dat ik gewoon mijn versterker kan gebruiken, en niet weer iets van een app. En dat het mij een kabeltje van 7 euro heeft gekost.

[ Voor 3% gewijzigd door Edgenumber op 18-10-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

@Edgenumber, ziet er leuk uit! Zou i.p.v. duct-tape het een suggestie kunnen zijn om een schroef met oog of plafondhaak als in het plafond te draaien? Dat houdt beter dan tape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Dat is ook het plan. Ik heb de tape gebruikt om de juiste locatie te vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:32
Ik heb het afgelopen weekend een aantal uren gespeeld met Rocksmith +. Helaas is mijn conclusie dat deze, in potentie geweldige dienst, helaas nog niet goed werkt. Ik heb het gespeeld op de manier zoals wordt aanbevolen (met true tone kabel, welke ik nog had van Rocksmith 2014), maar ik merkte dat het niet 'lekker' speelde. Ik heb er flink wat energie ingestopt, diverse nummers gespeeld, maar ik merk dat het gewoon niet lekker speelt. Dit heeft diverse redenen:

- Lag, geluid komt later binnen dan het beeld. Wel enigzins te tweaken, maar niet perfect te krijgen in mijn geval.
- Muziek keuze, wel veel, maar weinig bekende nummers (geen Queen, Rolling Stones, Eagles, etc, etc)
- Opbouw moeilijkheid nummers, dit gaat te langzaam en onlogisch
- Vingerzetting is onduidelijk, dit moet je zelf uitvinden
- Lessen zijn summier en niet heel interactief.
- Geen 'jam mogelijkheid' (wel in 2014 versie)
- Geen 'arcade games' (wel in 2014 versie)

Dit is natuurlijk puur persoonlijk, wellicht dat anderen er wel lol aan hebben, maar ik hou het voorlopig bij Yousician. Mijn abbo heb ik opgezegt.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10 14:16
Zijn er hier toevallig ook gebruikers van de Justin Guitar app?
Wat is jullie ervaring daarmee?
Ik twijfel om de app (jaar abbo) nog aan te schaffen omdat ik de "grade1" lessen al via de website heb gedaan. De app lijkt me vooral gemakkelijk om niet elke keer de laptop aan te moeten zetten en het meespelen met de liedjes tijdens het oefenen, maar om alleen daar nou €100,- voor neer te tellen... tja.
Ik vraag mij dus af of dat het nog wel het waard is aangezien alleen de grade 1 (die ik al af heb) en grade 2 lessen in de app staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Ben-i schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:25:
Zijn er hier toevallig ook gebruikers van de Justin Guitar app?
Wat is jullie ervaring daarmee?
Ik twijfel om de app (jaar abbo) nog aan te schaffen omdat ik de "grade1" lessen al via de website heb gedaan. De app lijkt me vooral gemakkelijk om niet elke keer de laptop aan te moeten zetten en het meespelen met de liedjes tijdens het oefenen, maar om alleen daar nou €100,- voor neer te tellen... tja.
Ik vraag mij dus af of dat het nog wel het waard is aangezien alleen de grade 1 (die ik al af heb) en grade 2 lessen in de app staan.
Ik vind zelf de app wel prima en de kosten meevallen.

Je krijg ook heel veel songs welke je mee kan leren spelen.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Hier trouwens net begonnen met gitaarspelen te leren alszijnde 40+er. :)

Ik heb om de week een leraar en tussendoor via online sites (Justin guitar / Andy Guitar) lesjes aan het volgen. Leuk zo!

Heb mijn oude waaibomenhouten akoestische en '80 euro setje' electrische vervangen voor een:

Fender Classic CD-60S
Epiphone Les Paul Classic
Boss Katana 50

Nu loop ik bij de Epiphone tegen het volgende aan. Binnen een aantal weken de fabrieksnaren vervangen door een setje Ernie Balls (009-042). Sindien klinkt hij niet meer zuiver (voor zover mijn ongetrainde oor dit kan horen).

Ben bezig geweest met het intoneren waarbij E en A op fret 12 niet goed komen terwijl de saddles al helemaal aan de max zitten.

Nu zit mijn online boodschappenmandje alweer gevuld met een "Graph Tech TUSQ" topkam en een "Gibson Nashville brug" maar misschien dat ik eerst even nog iets verder moet kijken om deze onzuiverheid op te lossen?

Bij deze. :)

(En buiten deze post al contact gezocht met een gitaarreparateur in de buurt, maar nog niets gehoord.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

MrJ schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:19:
Nu loop ik bij de Epiphone tegen het volgende aan. Binnen een aantal weken de fabrieksnaren vervangen door een setje Ernie Balls (009-042). Sindien klinkt hij niet meer zuiver (voor zover mijn ongetrainde oor dit kan horen).
Domme vraag, maar heb je toevallig bij het vervangen van je snaren perongeluk je tune-o-matic brug omgedraaid? Ik heb dat namelijk zelf ook eens gehad, en kwam er maar niet uit hoe ik de boel niet geintoneerd kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Gnermo schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:40:
[...]

Domme vraag, maar heb je toevallig bij het vervangen van je snaren perongeluk je tune-o-matic brug omgedraaid? Ik heb dat namelijk zelf ook eens gehad, en kwam er maar niet uit hoe ik de boel niet geintoneerd kreeg.
Nope, die keurig laten zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Heeft er niks mee te maken maar ik vind een .009 setje eerder iets voor op een telecaster.

Ff mijn ongezouten mening 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:34

Zorro

Z

Moechy schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:13:
Heeft er niks mee te maken maar ik vind een .009 setje eerder iets voor op een telecaster.

Ik ook. Daarom heb ik .008 op mijn Les Paul :+

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Zorro schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:24:
[...]

Ik ook. Daarom heb ik .008 op mijn Les Paul :+
Jan Akkerman ook, die staat elke keer halverwege de show met minimaal één gitaar met kapotte snaren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:34

Zorro

Z

pinda powerrr schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:47:
[...]

Jan Akkerman ook, die staat elke keer halverwege de show met minimaal één gitaar met kapotte snaren 8)7
Billy Gibbons kan het met .007 (The name is Gibbons. Billy Gibbons) - geloof ik - nog wel zonder kapotte snaren.

Bij mij gaan ze kapot als ze doorroesten. En dat is heel snel bij mij. Daarom nu aan het testen met coated :)

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Hier liggen er op de Ibanez 0.11 op en op de les Paul 0.10.

Dunner heb ik nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Oh? :X

Had gelijk een aantal reserve setjes gekocht. Leken ok voor een beginner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:43
MrJ schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:19:

Ik heb om de week een leraar en tussendoor via online sites (Justin guitar / Andy Guitar) lesjes aan het volgen. Leuk zo!

Heb mijn oude waaibomenhouten akoestische en '80 euro setje' electrische vervangen voor een:

Fender Classic CD-60S
Epiphone Les Paul Classic
Boss Katana 50

Ben bezig geweest met het intoneren waarbij E en A op fret 12 niet goed komen terwijl de saddles al helemaal aan de max zitten.

Nu zit mijn online boodschappenmandje alweer gevuld met een "Graph Tech TUSQ" topkam en een "Gibson Nashville brug" maar misschien dat ik eerst even nog iets verder moet kijken om deze onzuiverheid op te lossen?

Bij deze. :)

(En buiten deze post al contact gezocht met een gitaarreparateur in de buurt, maar nog niets gehoord.)
Hier ook een beginnende gitarist, ik loop met mijn Epiphone SG Special VE CH tegen hetzelfde probleem aan.
Ik krijg de intonatie op de dikste snaar met geen mogelijkheid goed.
Heb er niet veel last van behalve als ik rocksmith wil spelen, dan zit ik er op deze snaar steeds 1 semitone naast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Hier snap ik echt geen ene jota van…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

thriller schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:51:
[...]

Hier ook een beginnende gitarist, ik loop met mijn Epiphone SG Special VE CH tegen hetzelfde probleem aan.
Ik krijg de intonatie op de dikste snaar met geen mogelijkheid goed.
Heb er niet veel last van behalve als ik rocksmith wil spelen, dan zit ik er op deze snaar steeds 1 semitone naast.
Ook je saddles maxed out?

Ik speel nu met het idee deze aan te schaffen, die schijnen meer lengte te hebben.

https://www.bax-shop.nl/g...-bridge-chrome-gitaarbrug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
MrJ schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:16:
[...]

Ook je saddles maxed out?

Ik speel nu met het idee deze aan te schaffen, die schijnen meer lengte te hebben.

https://www.bax-shop.nl/g...-bridge-chrome-gitaarbrug
Ja volledig maxed out, maar toch niet goed te krijgen.
Jammer genoeg was mijn gitaar te goedkoop om er nu nog geld aan uit te geven dus ik denk dat ik het nog een paar maanden vol hou en dan voor een beter exemplaar ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Ik gebruik enkel nog .95, maar dat is dan weer een ander instrument hé.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F9sEqmx.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:28
thriller schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:01:
[...]

Ja volledig maxed out, maar toch niet goed te krijgen.
Jammer genoeg was mijn gitaar te goedkoop om er nu nog geld aan uit te geven dus ik denk dat ik het nog een paar maanden vol hou en dan voor een beter exemplaar ga.
Als je het zadeltje omdraait, kun je de snaar lengte nog wat langer maken. Dus met de platte kant naar achter. Bij mijn SG zijn de zadels van de EAD daarom omgedraaid. Misschien dat het jou ook helpt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:26
Moechy schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:00:
Hier liggen er op de Ibanez 0.11 op en op de les Paul 0.10.

Dunner heb ik nog nooit geprobeerd.
Is best lekker hoor na een avond stappen met extra knoflook saus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
mannowlahn schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:16:
[...]

Is best lekker hoor na een avond stappen met extra knoflook saus.
Dönner wel ja 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Casual Ruud schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:32:
[...]

Als je het zadeltje omdraait, kun je de snaar lengte nog wat langer maken. Dus met de platte kant naar achter. Bij mijn SG zijn de zadels van de EAD daarom omgedraaid. Misschien dat het jou ook helpt.
Bedankt voor de tip, heb ze omgedraaid en het is nog niet perfect maar zeker een stuk beter. En rocksmith herkent nu mijn aanslagen correct zonder dat ik iets hoef te tunen (nu nog leren spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:06
Update over mijn zoektocht naar een 335.

Afgelopen periode twee keer, bij totaal verschillende zaken gekeken naar een Gibson 335.
Maar wat valt dat toch elke keer tegen... heb er nu een stuk of 5 in mijn handen gehad.

Afwerking is toch echt structureel een ding (I know its a Gibson) maar altijd bij de hals (aansluiting op de body) is het ruw en slecht afgewerkt.
Binding is echt op geen enkel exemplaar perfect geweest, de laatste was (helaas) ook echt de slechtste daar stak de binding van de body op plekken echt zichtbaar en voelbaar uit en zat de kleur onder de lak op.
Tooling marks op de nek van de 335's viel hier en daar nog wel mee maar nergens perfect.

Markant is dat ik de laatste keer een Epiphone 335 erbij heb gepakt om te vergelijken en die zijn beter gewoon afgewerkt; in speelbaarheid en klank zit wel een verschil.

Ben ik te kritisch, moet ik maar accepteren dat er flaws zitten in een gitaar van 3,8k omdat er Gibson op de headstock staat?

Overweeg nu maar om "gewoon' de Epiphone 335 te kopen en het daar voorlopig bij te laten, want gezien de beschikbaarheid van de Gibson gaat het nog wel even duren.
Alternatief is er eentje van de EU demo shop te kopen waar je korting krijgt vanwege flaws die er standaard toch wel inzitten.... of toch maar eens een PRS proberen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@Linkser heb wel eens een tijdje bij Max Guitar wat zitten pielen op verschillende 335's en inderdaad, wat een verschillen! Belachelijk dat een gitaar van 3,5K niet lekker speelt, je allerlei dingen ziet en voelt etc. Die van 4,6K was alweer wat beter, maar idioot...

Vorig jaar een paar PRS-en in de handen gehad van ~4K en goddelijk...wat een afwerking.

Sorry, maar leuk dat sentiment, maar ik zou er het geld niet voor neerleggen.

Nu scheelt het wel dat ik dat geld niet heb, probleem minder :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik ergerde me al een tijdje aan het plakkerige gevoel van de hoogglans coating achter op de nek.

Dus vandaag de stoute schoenen aangetrokken om deze een satijn gevoel te geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w97lNFrGBytPPO0HxU-LkgPdFvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogUH9tBMmXwJgt8m8ESftDFr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jW_JHEFI9lh90hauYHyoYXSWc2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nBkWqOBrsNJxuhPv1oHAV8I7.jpg?f=fotoalbum_large

Het resultaat tot nu toe is naar mijn smaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gdKUn0QrYuymwKOfBvmWDpBjxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5cL5x2gCfN6s7llyIK9eIOMj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Edgenumber schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:13:
Ik ergerde me al een tijdje aan het plakkerige gevoel van de hoogglans coating achter op de nek.

Dus vandaag de stoute schoenen aangetrokken om deze een satijn gevoel te geven.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het resultaat tot nu toe is naar mijn smaak.

[Afbeelding]
Het ziet eruit of je de coating helemaal hebt afgeschuurd. Ga je er nog een andere finish opzetten? Olie, of was?
Of heb je het alleen mat gemaakt met scotchbrite ofzo?

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Heel lichtjes met de scotsbrite er overheen gegaan. Dus de coating zit er nog op. Wegschuren en dan anders afwerken kan altijd nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Als de deelnemers aan de a.s. Meet mij een berichtje sturen op K1n8fisher@gmail.com dan zal ik wat GuitarPro files doorsturen van Zombie, Black Magic Woman, Hey Joe, Angie, Need your love so bad, La Grange, Black Velvet, Race Against Time (GBH), Powersurge (Overkill) en Attitude Adjustment (idem).
Als je graag de gitaar (of bas)partij als PDF wil kan dat ook.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-08 09:24
Voor de mensen met GAS: van 22 november t/m 6 december worden alle instrumenten van het failliete Key Music geveild bij veilinghuis Hammertime.
De korting van 90% die ze vermelden zal wel meevallen, maar wellicht valt er wat leuks te scoren :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Toch wel een dikke glimlach op m'n gezicht van de naam van dat veilinghuis... Hammertime _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moechy
Straks gaan jammen met een maatje van me.
Long overdue zeg maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Linkser schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:52:
Update over mijn zoektocht naar een 335.

Afgelopen periode twee keer, bij totaal verschillende zaken gekeken naar een Gibson 335.
Maar wat valt dat toch elke keer tegen... heb er nu een stuk of 5 in mijn handen gehad.

Afwerking is toch echt structureel een ding (I know its a Gibson) maar altijd bij de hals (aansluiting op de body) is het ruw en slecht afgewerkt.
Binding is echt op geen enkel exemplaar perfect geweest, de laatste was (helaas) ook echt de slechtste daar stak de binding van de body op plekken echt zichtbaar en voelbaar uit en zat de kleur onder de lak op.
Tooling marks op de nek van de 335's viel hier en daar nog wel mee maar nergens perfect.

Markant is dat ik de laatste keer een Epiphone 335 erbij heb gepakt om te vergelijken en die zijn beter gewoon afgewerkt; in speelbaarheid en klank zit wel een verschil.

Ben ik te kritisch, moet ik maar accepteren dat er flaws zitten in een gitaar van 3,8k omdat er Gibson op de headstock staat?

Overweeg nu maar om "gewoon' de Epiphone 335 te kopen en het daar voorlopig bij te laten, want gezien de beschikbaarheid van de Gibson gaat het nog wel even duren.
Alternatief is er eentje van de EU demo shop te kopen waar je korting krijgt vanwege flaws die er standaard toch wel inzitten.... of toch maar eens een PRS proberen :/
Misschien de Bonamassa-versie? Dan heb je in ieder geval Gibson humbuckers en een hardcase erbij. Wel aardig aan de prijs overigens…
https://www.epiphone.com/...962-ES-335/Sixties-Cherry

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Zit er geen 335 bij de veilingverkoop van keymusic binnenkort?
Misschien kan je daar een gokje mee wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

@Moechy Ik vind het lastig te voorspellen wat er bij de boedel zou zitten.
KeyMusic had (naar mijn mening) redelijk veel budget spul, wat middenklasse segment en enkele high-end dingen. Dus of je daar een mooie 335 gaat aantreffen waag ik te betwijfelen.

En als die al bij de boedel behoorde kan ik me voorstellen dat enkele oud-medewerkers nu mogelijk wat mooie spulletjes heeft thuishangen. Of dat Wild Romance nu is voorzien van wat mooie nieuwe spullen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
Moechy schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:46:
Zit er geen 335 bij de veilingverkoop van keymusic binnenkort?
Misschien kan je daar een gokje mee wagen.
Goede kans dat als je wat leuks ziet en koopt, je het niet kan ruilen of geld terug krijgt, als het niet bevalt.
Vellingen doen zulke dingen anders, vaak niet, dan een reguliere winkel.
Check dus van te voren de voorwaarden van de veiling.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
apollo13 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:07:
[...]

Goede kans dat als je wat leuks ziet en koopt, je het niet kan ruilen of geld terug krijgt, als het niet bevalt.
Vellingen doen zulke dingen anders, vaak niet, dan een reguliere winkel.
Check dus van te voren de voorwaarden van de veiling.
Zo werkt een veiling. Kopen = houden.

Ik ga wel eens kijken voor een leuke SG of Telecaster als ik de kans heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:06
Moechy schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:11:
[...]

Zo werkt een veiling. Kopen = houden.

Ik ga wel eens kijken voor een leuke SG of Telecaster als ik de kans heb
Vergeet niet de “verborgen” kosten zoals veilingkosten(soms 10%) en BTW.
Allemaal dat soort geintjes komen er nog bij, maar indien het echt een spotprijsje is, waarom niet.

Edit: Tenzij anders vermeld, bedragen de veilingkosten 17% van de koopsom in opgeld vermeerderd met de BTW.

Invoerkosten nog erbij, indien niet in BE wonend?

[ Voor 16% gewijzigd door Linkser op 26-10-2022 19:37 ]

Pagina: 1 ... 74 ... 98 Laatste