Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 97 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 02:38:
Iemand ervaring met de c9 organ machine? Ik krijg daar wel redelijk GAS van als ik deze YT bekijk :
YouTube: Electro-Harmonix C9 Organ Machine

Voor het geld heb je een orgel in huis - is te verantwoorden toch?
Ervaring niet, maar het zijn echt puike apparaten!
pinda powerrr schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:39:
Iemand toevallig nog een BAX code liggen?
Ik had er een, maar vrouwlief heeft die tussen de oude kranten gegooid....net nu ik wat wil bestellen |:(
Als het iets is dat in de juiste range valt, krijg je 15% korting met [ OPISOP ]. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Ramzzz op 01-07-2017 09:36 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Zojuist de Digitech Trio Band Creator gekocht. Ben erg benieuwd. Lijkt me een handig hulpje bij het oefenen (timing etc).
Hoop dat ik er nu al direct iets aan heb, daar ik een absolute beginner ben (speel net 2 maanden, 4 lessen gehad).

https://www.bax-shop.nl/o...band-creator-effectpedaal

Lijkt me in ieder geval een super handig apparaatje.

Het grote broertje is een stuk duurder, maar beschikt dan ook over een ingebouwde looper:
https://www.bax-shop.nl/o...band-creator-effectpedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ik struin nogal eens wat nieuwe/tweedehands websites voor gitaar gear af, Marktplaats, Ebay, etc.

Potentiële barnfinds, etc. - je weet immers maar nooit. ;)

Kom ik op Reverb een pedaal - dat ik bezit - tegen, à raison van €900. Bij een serieuze gitaareffectenwinkel (inkoop/verkoop) in Rotterdam. _O-

Voor een analoge delay. :| Die bij mij al zo'n 20 jaar ongebruikt (sindsdien) in een doos zit...

Werkelijk, wat vindt er toch een totaal opgeklopte, absurde hyperinflatie plaats op 'het vlak van 'vintage muziekinstrumenten.

Google voor de grap maar eens op 'Klon'.

* Ramzzz gaat maar eens een analoog delay-visje uitgooien... O-)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Vraagje:

Ik ben de enige gitarist in mijn bandje. Ik heb al een paar keer geopperd om een 2de gitarist erbij te nemen, om het e.e.a. een beetje op te vullen zodat het allemaal wat voller klinkt, maar de rest ziet daar niet zo veel in. Ze vinden het prima hoe het nu gaat en geen zin om met een nieuw persoon alle nummers opnieuw in te studeren. Die discussie heb ik opgegeven, die ga ik niet winnen. Dus daar hoeven we het hier niet over te hebben. 8)

Nu had ik het idee, om met 2x12 cabinet niet met 1 mic maar met 2 mics uit te versterken om alles wat voller en vetter te laten klinken. Heeft dit nut of ga je hier live helemaal geen verschil van horen?
(dus voor beide speakers 1 mic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Dat heeft naar mijn idee weinig zin. Waar je dan eens naar moet kijken is een multi-amp setup:

YouTube: That Pedal Show – How To Use More Than One Amp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
KnoxNL schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:25:
Dat heeft naar mijn idee weinig zin. Waar je dan eens naar moet kijken is een multi-amp setup:

YouTube: That Pedal Show – How To Use More Than One Amp
dank voor je linkje. Dat wordt me te duur. Het is maar hobby en we treden maar een paar keer per jaar op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Dan kun je nog met stereo effecten gaan werken (als je amp het ook stereo naar de cab kan sturen), en stereo uitversterken.

Heel misschien kun je nog een wat dikker geluid krijgen als je 2 totaal verschillende microfoons en posities voor de cones gebruikt. Bijvoorbeeld een SM57 en een Sennheiser E609 zijn een veelgebruikte combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik zou hem nog eens proberen. Misschien is hij het wel waard hahahaha.

En anders heel snel naar Rotterdam bellen dat ze er nog 1 van je over kunnen nemen voor € 650,- :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:44:

En anders heel snel naar Rotterdam bellen dat ze er nog 1 van je over kunnen nemen voor € 650,- :P
Of ook op Reverb zetten voor €750, zonder doos/bon. :+

'Price Drop!!!!11111'

Zie hier:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/T0kDytz0wEmPIDzw0QfNY4UOe7sy0hHm7DyNuYvsSO_wmVqk1wPrUAyEJxWg8DRWoBELDHirk21kUA=w1919-h1068-rw

/na het verwijderen van een dikke laag stof. :+

[ Voor 25% gewijzigd door Ramzzz op 03-07-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
KnoxNL schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:37:
Dan kun je nog met stereo effecten gaan werken (als je amp het ook stereo naar de cab kan sturen), en stereo uitversterken.

Heel misschien kun je nog een wat dikker geluid krijgen als je 2 totaal verschillende microfoons en posities voor de cones gebruikt. Bijvoorbeeld een SM57 en een Sennheiser E609 zijn een veelgebruikte combi.
Ik heb een Orange TH30 met een 1x12ppc en een 2x12ppc closed back. de 1x12 gebruik ik voor repetities, de 2x12 voor optredens. Helaas heeft deze amp geen stereo mogelijkheden. :(

De SM57 gebruik ik al, dus misschien een Sennheiser erbij, dat zou wel een optie kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Rudolf schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:51:
[...]

Ik heb een Orange TH30 met een 1x12ppc en een 2x12ppc closed back. de 1x12 gebruik ik voor repetities, de 2x12 voor optredens. Helaas heeft deze amp geen stereo mogelijkheden. :(

De SM57 gebruik ik al, dus misschien een Sennheiser erbij, dat zou wel een optie kunnen zijn.
Succes!

Met WKOA kun je het geheel risicoloos testen. Ik zou je als je dat wilt doen dan adviseren bij bax-shop te bestellen, fijne club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
KnoxNL schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:58:
[...]

Succes!

Met WKOA kun je het geheel risicoloos testen. Ik zou je als je dat wilt doen dan adviseren bij bax-shop te bestellen, fijne club.
ja ik ben daar vaste klant ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:44:

Ik werd net - mijn Marktplaats-advertentie stond er net 5 min. op, zonder prijs, en op Reverb voor een stevige prijs :+ - gebeld door een tussenhandelaar... en, nee ik nam niet op.

Jawel, dé tussenhandelaar die er €900 voor dacht te vragen. _O-

Pfff... :F

Hij biedt €180,-. €220,- En anders wil hij een kleine bank gaan beroven. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 04-07-2017 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Hahahaha schitterend verhaal dit.

Lekkere marges zo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:44

pinda powerrr

Slow down...

Nieuwe aanwinst :P
De Electro Harmonix "Soul Food". Een overdrive pedaal à la de fameuze Klon Centaur en een soort van de goedkopere versie van de J.D. Archer die @Ramzzz hier in het topic al heeft geshowed.

Fijn pedaaltje, maar ben nog zoekende naar de juiste instellingen en de juiste volgorde van pedalen. Huidige setup gitaar->Soul Food->Boss BD-2->EHX Boost pedal->Marshall amp
Ik merk, dat als ik de boost er bij aan zet, dan gaat de versterker oversturen, wat ook wel een leuk effect geeft, maar dat is niet de sound die ik wil hebben, dan had ik wel de ingebouwde overdrive aangezet ;) Dus een hoop spelen met knopjes en draaien. Het boost pedal geeft vooral een fijn geluid, omdat die het vrij zachte signaal van de Telecaster een boost geeft (duh...), wat een voller geluid geeft, maar toch het typische Fender geluid er heel mooi in laat.
Vandaag wat gespeeld en het boost pedaal uitgelaten, de soul food ietwat omhoog gezet qua volume, dus meer boost uit dat pedaal. Dan krijg ik al een beetje wat ik wil, een cleane sound, met een randje overdrive. Zet ik het boost pedaal aan, dan kan de volumeknop op de gitaar een eind terug en kan ik meer/minder overdrive krijgen met die knop, dat is ook een trucje dat John Mayer gebruikt.

Ik geef toe, ik ben een beetje zoekende naar het "Mayer" geluid. Clean, maar toch overdrive er in. Ik besef me, dat ik dan nog minimaal 10K euro's kan uitgeven aan amps, pedalen en gitaren :+ Maar met een hoop draaien en Googlen, kan je een eind komen. John Mayer gebruikt de Klon Centaur en de Ibanez Tube Screamer als overdrives (en de Boss BD-2 bij blues) icm een boost pedal. Ik besef me dat de mooie Two-Rock versterker ook wel wat aan de sound doet O-)

Instellen is ook lastiger, omdat ik de versterker niet voluit kan zetten. Heb al eens gehad, dat ik een perfecte instelling had, toen ging ik een avondje jammen en kon de versterker wel open gedraaid worden, sound veranderde toen wel wat en werd eigenlijk alleen maar beter.

De Boss is duidelijk een andere soort overdrive, zit veel meer gain in en is wat "zompiger"qua sound.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wSFVMsAl.jpg

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:19:
Nieuwe aanwinst :P
De Electro Harmonix "Soul Food". Een overdrive pedaal à la de fameuze Klon Centaur en een soort van de goedkopere versie van de J.D. Archer die @Ramzzz hier in het topic al heeft geshowed.

Fijn pedaaltje, maar ben nog zoekende naar de juiste instellingen en de juiste volgorde van pedalen. Huidige setup gitaar->Soul Food->Boss BD-2->EHX Boost pedal->Marshall amp
Ik merk, dat als ik de boost er bij aan zet, dan gaat de versterker oversturen, wat ook wel een leuk effect geeft, maar dat is niet de sound die ik wil hebben, dan had ik wel de ingebouwde overdrive aangezet ;) Dus een hoop spelen met knopjes en draaien. Het boost pedal geeft vooral een fijn geluid, omdat die het vrij zachte signaal van de Telecaster een boost geeft (duh...), wat een voller geluid geeft, maar toch het typische Fender geluid er heel mooi in laat.
Vandaag wat gespeeld en het boost pedaal uitgelaten, de soul food ietwat omhoog gezet qua volume, dus meer boost uit dat pedaal. Dan krijg ik al een beetje wat ik wil, een cleane sound, met een randje overdrive. Zet ik het boost pedaal aan, dan kan de volumeknop op de gitaar een eind terug en kan ik meer/minder overdrive krijgen met die knop, dat is ook een trucje dat John Mayer gebruikt.

Ik geef toe, ik ben een beetje zoekende naar het "Mayer" geluid. Clean, maar toch overdrive er in. Ik besef me, dat ik dan nog minimaal 10K euro's kan uitgeven aan amps, pedalen en gitaren :+ Maar met een hoop draaien en Googlen, kan je een eind komen. John Mayer gebruikt de Klon Centaur en de Ibanez Tube Screamer als overdrives (en de Boss BD-2 bij blues) icm een boost pedal. Ik besef me dat de mooie Two-Rock versterker ook wel wat aan de sound doet O-)

Instellen is ook lastiger, omdat ik de versterker niet voluit kan zetten. Heb al eens gehad, dat ik een perfecte instelling had, toen ging ik een avondje jammen en kon de versterker wel open gedraaid worden, sound veranderde toen wel wat en werd eigenlijk alleen maar beter.

De Boss is duidelijk een andere soort overdrive, zit veel meer gain in en is wat "zompiger"qua sound.

[afbeelding]
Wat jij nodig hebt, vriend, is een serieuze compressor. :P

Die ik net vorige week heb verpatst. :+

Echt een aanrader, en reken maar dat mensen als Mayer die gebruiken, veel cleans die helder maar wel gebalanceerd moeten klinken.

En win/win/win/win: ook de compressor geeft weer een 'boost', zodat je een extra boost in je gebooste boost kunt stoppen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:28:
[...]

Wat jij nodig hebt, vriend, is een serieuze compressor. :P

Die ik net vorige week heb verpatst. :+

Echt een aanrader, en reken maar dat mensen als Mayer die gebruiken, veel cleans die helder maar wel gebalanceerd moeten klinken.

En win/win/win/win: ook de compressor geeft weer een 'boost', zodat je een extra boost in je gebooste boost kunt stoppen. :+
Jij gaat me, met jouw tips nog eens mijn huwelijk kosten -O- :+

Ok....dat wordt sparen, zoeken, googlen en youtuben en ondertussen maar gewoon ff genieten van wat ik nu heb :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:33:
[...]

Jij gaat me, met jouw tips nog eens mijn huwelijk kosten -O- :+

Ok....dat wordt sparen, zoeken, googlen en youtuben en ondertussen maar gewoon ff genieten van wat ik nu heb :Y)
Xotic SP Comp is een goede, betaalbare, Mooer is ook niet slecht, als ik de reviews zo zie op YT.

Dat van dat huwelijk is inderdaad een herkenbare, ja. :X

In dat kader, ik gabinnenkort een hollowbody aanschaffen.

Eerst een 'Epi', ik denk een 'ES-339'. Ik heb er nu één op het oog.

Als dat bevalt, ga ik hem z.s.m. upgraden naar 'the real deal', de ware Gibson. :P

[ Voor 26% gewijzigd door Ramzzz op 06-07-2017 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Je gaat het toch wel "liken", maak dan maar één keer ruzie met je vrouw en koop gelijk de Gibson :P

Lekker wat zitten frummelen met de knopjes en volgorde van mijn pedalen. Ik heb het nu zo staan:

Telecaster->EHX Boost->EHX Soul Food->Boss Blues Driver->Marshall amp

Het boost pedaal heb ik wat terug gedraaid en staat nu op "12 uur", daarmee heb ik een goed ingangssignaal voor de Soul Food, waarbij ik nog veel wissel qua instellingen. Morgen nog even proberen hoe het klinkt als ik de Soul Food en Blues Driver ga stacken. Ik wil eigenlijk de boost altijd aan hebben, dan komt het geluid van de gitaar imo mooier naar buiten.

Verder nog het verschil beluisteren van True Bypass en Buffered op de SF, kan ook nog wat uitmaken qua sound.
De tip van de compressor spookt nu alweer in het hoofd...uiteraard al wat op YouTube gekeken. Een pedaal wat je veel tegenkomt op MP is de Boss CS-3, maar weet alle verschillen nog niet tussen de verschillende compressors. Rustig aan maar... O-)

Kl*te topic dit :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:51:
Je gaat het toch wel "liken", maak dan maar één keer ruzie met je vrouw en koop gelijk de Gibson :P

Lekker wat zitten frummelen met de knopjes en volgorde van mijn pedalen. Ik heb het nu zo staan:

Telecaster->EHX Boost->EHX Soul Food->Boss Blues Driver->Marshall amp

Het boost pedaal heb ik wat terug gedraaid en staat nu op "12 uur", daarmee heb ik een goed ingangssignaal voor de Soul Food, waarbij ik nog veel wissel qua instellingen. Morgen nog even proberen hoe het klinkt als ik de Soul Food en Blues Driver ga stacken. Ik wil eigenlijk de boost altijd aan hebben, dan komt het geluid van de gitaar imo mooier naar buiten.

Verder nog het verschil beluisteren van True Bypass en Buffered op de SF, kan ook nog wat uitmaken qua sound.
De tip van de compressor spookt nu alweer in het hoofd...uiteraard al wat op YouTube gekeken. Een pedaal wat je veel tegenkomt op MP is de Boss CS-3, maar weet alle verschillen nog niet tussen de verschillende compressors. Rustig aan maar... O-)

Kl*te topic dit :')
De CS3 was het allereerste pedaal dat ik ooit gebruikte. Te leen van een vriend, samen met zijn originele Gibson Lucille... wist ik destijds veel... :o

Ik kan de YT filmpjes van That Pedal Show van harte aanbevelen, maar daar wordt de rekening niet lager van, bijv. als je daarna per se een Cali'76 wilt. Don't come crying to me... :P

Die Carl Martin Compressor/Limiter wordt daar grappig genoeg ook uitbundig (aan)geprezen, die ik had (reeds voordat ik die episode had bekeken, net als de SP Comp) was fantastisch, de AT-versie ervan alleen nóg beter. En duurder, ik heb 'm in een aanbieding gekocht na lang lurken op Ebay, net als mijn Headroom (echte veren) reverb.

Kwestie van lang lurken en op het juiste moment weten wat een goede prijs is en die subiet betalen. ;)

De GAS voor een Archer kwam ook dankzij die twee lummels en hun kletsprogramma. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:24
Ik wil ook meedoen in dit topic! Ik speel zo'n 10 jaar gitaar, waarvan de laatste 3 serieus. Het serieus spelen is begonnen nadat ik me heb aangesloten bij mijn eerste bandje. Inmiddels ben ik 2 bandjes en heel wat ervaring verder.

Ik ben niet zo van de typenummers, dus exact vertellen welke gitaar ik heb kan ik momenteel niet. Ik heb een mooie Ibanez, voorzien van EMG 85/81 met Slinky .10 snaren. Voor mijn effecten gebruik ik een BOSS GT-10, maar ik krijg niet het gewenste geluid. Ik wil binnenkort kijken naar een alternatief. Dit hele setje breng ik ten gehore via een Marshall MA-50 met een 4x12 cabinetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Amens schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:30:
Ik wil ook meedoen in dit topic! Ik speel zo'n 10 jaar gitaar, waarvan de laatste 3 serieus. Het serieus spelen is begonnen nadat ik me heb aangesloten bij mijn eerste bandje. Inmiddels ben ik 2 bandjes en heel wat ervaring verder.

Ik ben niet zo van de typenummers, dus exact vertellen welke gitaar ik heb kan ik momenteel niet. Ik heb een mooie Ibanez, voorzien van EMG 85/81 met Slinky .10 snaren. Voor mijn effecten gebruik ik een BOSS GT-10, maar ik krijg niet het gewenste geluid. Ik wil binnenkort kijken naar een alternatief. Dit hele setje breng ik ten gehore via een Marshall MA-50 met een 4x12 cabinetje :)
Dat gaat in elk geval lekker luid! :P

Waar blijven de pro forma-aanmeldingen voor een Tweakers Axe Meat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Ramzzz schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:23:
[...]

Dat gaat in elk geval lekker luid! :P

Lawaai zat inderdaad! Ik ben vrij nieuw in de tube-amps.. Kan iemand mij geschikte buizen voor wat meer distortion aanraden?

Een Axe Meet (incl. Meat op de BBQ) lijkt mij wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:23:

Zou het wel leuk vinden, kan ik nog wat leren van anderen ;)

overigens, wij wonen bij elkaar om de hoek,
kunnen we carpoolen :P

Ik heb al een paar keer met collega's een oefenruimte gehuurd, werkt prima en dan kan je gewoon herrie maken, zonder gezeur van buren ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ja hallo ik heb allang aangegeven dat ik game ben :P

Jullie wonen alleen wel wat ver weg maar daar komen we wel uit. denk dan dat ik bij een eventuele meet mijn amp wel thuis laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
@pinda powerrr
spoiler:
Electro Harmonix Soul Preachter. Nano. Gitaar. Compressor.
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

AAAAAAAAAAAAAAAArrrrrrrgggggggggggghhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!

Nee!, Jij bent de duivel!!!!!!!! :( }:|

[officiële modus]
Nee, ik heb nog geen gedegen onderzoek gedaan naar de Soul Preacher, daarmee kan ik niet zeggen of het wat voor mij is[/]

Pfffffff, ff rustig aan @Ramzzz heb de Soul Food nog niet eens behoorlijk ingespeeld.
Gisteren op North Sea Jazz weer aardig wat budget erdoor heen gegooid, prijzen van eten gaan echt sky high daar en dan kom je nog met honger thuis :X
Wel ff wat zitten spelen op wat Fenders, zij hadden daar een stand met heel veel soorten en ook een leuke nieuwe versterker. Leuk voor thuis :P Maar in het achterhoofd heb ik toch liever een kleine buizenversterker.

Wel snap ik ondertussen een beetje waarom je met de tip van de compressor komt, YouTube draait weer overuurtjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 12:57:
[...]

AAAAAAAAAAAAAAAArrrrrrrgggggggggggghhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!

Nee!, Jij bent de duivel!!!!!!!! :( }:|

\[officiële modus]
Nee, ik heb nog geen gedegen onderzoek gedaan naar de Soul Preacher, daarmee kan ik niet zeggen of het wat voor mij is[/]

Pfffffff, ff rustig aan @Ramzzz heb de Soul Food nog niet eens behoorlijk ingespeeld.
Gisteren op North Sea Jazz weer aardig wat budget erdoor heen gegooid, prijzen van eten gaan echt sky high daar en dan kom je nog met honger thuis :X
Wel ff wat zitten spelen op wat Fenders, zij hadden daar een stand met heel veel soorten en ook een leuke nieuwe versterker. Leuk voor thuis :P Maar in het achterhoofd heb ik toch liever een kleine buizenversterker.

Wel snap ik ondertussen een beetje waarom je met de tip van de compressor komt, YouTube draait weer overuurtjes :+
Please, allow me to introduce myself... })

[YouTube: https://youtu.be/ZJTGaJbQu3s]
/allegekheidopeenstokje

Ik ben gewoon voorstander van de beste spullen en het beste geluid - binnen ieders budget - voor iedereen. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
On another note (pun intended) ;( : Ik heb eigenlijk altijd uit automatisme/gewoonte de standaard snaartjes gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://static.bax-shop.nl/image/product/31405/347191/942a40f6/450x450/EXL110_main.jpg

Maar mijn PRS kwam met Elixir snaren. Nu viel het me al op hoe lang deze goed blijven, maar ook hoe soepel smooth en gladjes ze aanvoelen, dus ik heb nu ook een set op mijn tele gelegd. Man, je krijgt er een compleet andere gitaar voor terug, qua feel EN geluid.

Afbeeldingslocatie: https://static.bax-shop.nl/image/product/40442/155582/a1becabe/450x450/Elixir_12052_Nanoweb_snarenset_voor_elektrische_gitaar_front.jpg

Moraal van het verhaal: Experimenteer met snaren. :)

EDIT: ik zag dit net op tweakers (kijk het 2e filmpje):

icegodd in "Bass-geluid dempen (naar buren toe)"

I need this in my life!!! :D _/-\o_ :9~

[ Voor 11% gewijzigd door KnoxNL op 09-07-2017 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:01:
On another note (pun intended) ;( : Ik heb eigenlijk altijd uit automatisme/gewoonte de standaard snaartjes gebruikt:

[afbeelding]

Maar mijn PRS kwam met Elixir snaren. Nu viel het me al op hoe lang deze goed blijven, maar ook hoe soepel smooth en gladjes ze aanvoelen, dus ik heb nu ook een set op mijn tele gelegd. Man, je krijgt er een compleet andere gitaar voor terug, qua feel EN geluid.

[afbeelding]

Moraal van het verhaal: Experimenteer met snaren. :)

EDIT: ik zag dit net op tweakers (kijk het 2e filmpje):

icegodd in "Bass-geluid dempen (naar buren toe)"

I need this in my life!!! :D _/-\o_ :9~
Interessant... ik dacht er nooit over na, gebruik al sinds mijn allereerste gitaar louter d'Addario XL 010. :o

Destijds zaten er 009 Slinky's op. Dat vond ik toen niks, en omdat ik d'Addario Pro Arte op mijn 'Spaanse' had, alleen aan dat merk gedacht, en volledig naar tevredenheid, eigenlijk. Zelden breuk, ook altijd glad en soepel spelend.

Alleen op mijn Guild western liggen Elixirs.

Toch 'es experimenteren dan! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik heb ook nooit klachten gehad over het setje wat jij gebruikt, dat doe ik zelf namelijk ook al bijna 20 jaar :)

Maar ik heb net de set even bij Bax opgezocht en ik blijk niet de enige te zijn als je de reviews leest:

https://www.bax-shop.nl/e...tails.html#productreviews

Het zal wel vergelijkbaar zijn dat ik ook geen klachten heb over mijn Toyota Starlet uit 1994, maar de lease Lexus van mijn collega rijd toch echt fijner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Ik ben op zoek naar een akoestische gitaar voor rockmuziek. Ik wil ongeveer 200-250 euro uitgeven. Tweedehands is geen probleem en heeft zelfs de voorkeur. Kan iemand mij wat modellen noemen die ik kan checken op youtube? Ben totaal niet thuis in de akoestische gitaren.

Ik wil gewoon lekker in de zomer wat pielen in de tuin en 's avonds beneden als mijn zoontje slaapt. Merk dat ik nu bijna niet meer speel sinds mijn zoontje er is, en dat vind ik jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Tja er zijn zoveel modellen dat ik het best lastig vind je hierin te adviseren.

Wat ik wel weet is dat ik zelf een Takamine heb, en die bevalt me uitstekend.

Als ik dan op marktplaats kijk zie ik bijvoorbeeld dit:

https://www.marktplaats.n...e3a&previousPage=lr&pos=6

En dat ZOU aantrekkelijk kunnen zijn, al ken ik dit exacte model niet persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Rudolf schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:08:
Ik ben op zoek naar een akoestische gitaar voor rockmuziek. Ik wil ongeveer 200-250 euro uitgeven. Tweedehands is geen probleem en heeft zelfs de voorkeur. Kan iemand mij wat modellen noemen die ik kan checken op youtube? Ben totaal niet thuis in de akoestische gitaren.

Ik wil gewoon lekker in de zomer wat pielen in de tuin en 's avonds beneden als mijn zoontje slaapt. Merk dat ik nu bijna niet meer speel sinds mijn zoontje er is, en dat vind ik jammer.
Tweedahands gaat het vrij gemakkelijk, nieuw lukt ook wel.

Dit moet zeker goed gaan:

https://www.bax-shop.nl/w...esign-cd-60s-all-mahogany

Voor een tikje meer, met een cutaway:

https://www.bax-shop.nl/e...ign-cd-60sce-all-mahogany

Maar zoek ook vooral aanbiedingen bij andere zaken. En een model naar je eigen smaak, kleur, etc.

Ik houd van 'all mahogany'. :P

Veel zaken kennen de 'B-stock'-optie, gitaren voor minder omdat de doos beschadigd of zoek is o.i.d., maar met volledige garantie.

[ Voor 22% gewijzigd door Ramzzz op 14-07-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
FWP: Moet eerst al mijn oude setjes snaren opmaken....

Vandaag de preamp volume en gain eens wat teruggeschroefd en de powersectie van de blackstar meer aan het werk gezet. Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gisteren even met mijn pa naar Keymusic Rdam geweest, hij was er al jaren niet meer geweest namelijk. Hij vond het enorm tegenvallen, maar dat is niet zo gek, want vorige week was hij nog in Keulen geweest bij Music Store, dat was een soort warenhuis zo groot.
Ach, hij was voor een andere basgitaar aan het kijken en wilde eens een Fender à la Marcus Miller (hij speelt nu een Precision Bass), speelde lekker, maar toen hij de Jazz Bass had gespeeld, was hij gauw om. Mooi geluid, lekker smalle hals, erg fijn!

Ondertussen kwijl ik nog even verder bij een Fender Blues Junior....ik zie het wel zitten, zo'n 15Watt buizenbakkie voor thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
GAS!!!!

Van mijn lieve collega's voor mijn verjaardag:

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/dreamstar.jpg

https://www.bax-shop.nl/m...a2aiTceXsQl8aAtImEALw_wcB

Sond ten tijde van bestellen op 66% korting (ongeveer 56 euro), na bestellen meteen op het huidige bedrag :+

Er goede deal dus.

Ik heb al een Boss chorus, maar ik wilde nog wel iets beters/uitgebreiders. Vanavond lekker prutsen! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:01:
GAS!!!!

Van mijn lieve collega's voor mijn verjaardag:

[afbeelding]

https://www.bax-shop.nl/m...a2aiTceXsQl8aAtImEALw_wcB

Sond ten tijde van bestellen op 66% korting (ongeveer 56 euro), na bestellen meteen op het huidige bedrag :+

Er goede deal dus.

Ik heb al een Boss chorus, maar ik wilde nog wel iets beters/uitgebreiders. Vanavond lekker prutsen! 8)
Nice, ik kende heel dat ding niet, ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn.

Ik heb een deal om een Gibson Midtown Standard (zwart) van iemand over te nemen, amper gebruikt, en de goede, te weten: met een echte 'rosewood'-houten toets.

Binnenkort! :*)

Afbeeldingslocatie: https://www.station-musicshop.de/WebRoot/Store8/Shops/64398533/55AE/6FC3/D57E/F4E2/2F99/C0A8/2BB8/0680/gibson_midtown-ebony5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:40
Ramzzz schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:10:
[...]

Nice, ik kende heel dat ding niet, ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn.

Ik heb een deal om een Gibson Midtown Standard (zwart) van iemand over te nemen, amper gebruikt, en de goede, te weten: met een echte 'rosewood'-houten toets.

Binnenkort! :*)

[afbeelding]
Fijne gitaar! Kruising tussen een Les Paul en een ES 335. :9

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ziet er tof uit hoor! Ik ben zelf niet van de sound van die types gitaar maar ik snap de aantrekking goed. Wanneer is de heugelijke dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
FragDaddy schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:13:
[...]

Fijne gitaar! Kruising tussen een Les Paul en een ES 335. :9
Ik twijfel al tijden tussen '335', '339' (zowel 'Epi' als 'Gibson', zowel 'standaard' als 'studio') en nog een aantal 'semi hollows', maar deze lijkt mij een erg gunstig compromis.

Prijs én kwaliteit, geluid en degelijkheid (chambered, niet gelamineerd). En geen 'robot-tuners'.

En zwart is niet per se mijn favoriet, maar dat deert niet. :)
KnoxNL schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:16:
Ziet er tof uit hoor! Ik ben zelf niet van de sound van die types gitaar maar ik snap de aantrekking goed. Wanneer is de heugelijke dag?
Misschien nog net voor mijn vakantie, anders eind augustus.

[ Voor 22% gewijzigd door Ramzzz op 19-07-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

Amens schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:30:

Gebruik je de MA-50 als eind versterker ? Of gebruik je de GT10 om je Marshall sound te kleuren ?
Je zou normaal gesproken toch een aardig basis geluid hier uit moeten krijgen. Wat voor tone ben je naar op zoek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Dhrax schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:02:
[...]

Gebruik je de MA-50 als eind versterker ? Of gebruik je de GT10 om je Marshall sound te kleuren ?
Je zou normaal gesproken toch een aardig basis geluid hier uit moeten krijgen. Wat voor tone ben je naar op zoek ?
Als je bedoeld dat ik de 4-cable method gebruik, momenteel niet. De setup is simpel, gitaar -> Input BOSS. Output BOSS -> Marshall.

Ik heb van de week mijn GT10 een factory reset gegeven en ben tutorials gaan volgen, het geluid is nu al een stuk meer naar de zin :) Als voorbeeld heb ik het geluid van Black Sabbath - Paranoid na proberen te bootsen. Dit is gelukt doormiddel van het gebruik van 2 channels met beide een eigen amp model. Op channel B heb ik 25 ms. delay gezet, het geheel klinkt hierdoor eigenlijk best heel bruut _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Voor iemand die nog hetzelfde overdrive pedaaltje zoekt als dhr Ramzzzz
https://link.marktplaats.nl/a1116912432
J. Rocket Audio Archer

Staan soms leuke dingetjes op MP, moet me dikwijls inhouden, anders had ik al van alles gekocht, niet omdat ik het nodig heb, maar om te proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:36:
Voor iemand die nog hetzelfde overdrive pedaaltje zoekt als dhr Ramzzzz
https://link.marktplaats.nl/a1116912432
J. Rocket Audio Archer

Staan soms leuke dingetjes op MP, moet me dikwijls inhouden, anders had ik al van alles gekocht, niet omdat ik het nodig heb, maar om te proberen :P
:Y

Gelukkig lukt verkopen ook best goed. ;)

Ik heb net mijn Charvette 'superstrat' (MIJ) verkocht, dus die nieuwe gitaar kan er komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Grappig, ik verkoop echt NOOIT iets, al is het nog zo crap, zoals mijn eerste amp en zo. Kan het niet over mijn hart verkrijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Vandaag een simpele maar doeltreffende "mod" gedaan. Ik heb de voorversterker buis van mijn Marshall Valvestate vervangen.
Na uitvoerig Googlen, lezen en nog eens lezen, de keuze gemaakt om te gaan voor de JJ Electronic 12ax7 High Gain. Vooral veel Amerikaanse fora gelezen, waar dit onderwerp regelmatig langs komt.
Nu weet ik ook, dat mijn Valvestate van een eerste serie is en dat deze nog steed behoorlijk wordt gewaardeerd, de latere Valvestates zijn "digitaler" en daarmee dus minder gewild. Mijn Valvestate is uit begin '90-er jaren, misschien wel eind '89.

De buis is meer dan alleen maar een gimmick en doet ook echt iets, dus na 27+ jaar mag daar wel eens een andere in ;) Het geluid is niet enorm veranderd, het is niet dat ik ineens een andere versterker heb. Wel is het duidelijk warmer, helderder, clean. Lastig om precies te omschrijven, maar het klinkt zeker wel beter, zelfs mijn vrouw hoorde het verschil (en die vindt het alleen maar herrie 8) ) Na een kwartiertje spelen had ik het idee dat het wat losser kwam, blijkbaar moet het nog wel een beetje inspelen en opwarmen.

Ik zit stiekem wel te kijken naar een echte buizenversterker, de Fender Blues Junior lijkt me wel wat bv, maar daar zal ik eerst wat centjes voor opzij moeten zetten. Nu voor een klein bedrag weer blij! :)

Afbeeldingslocatie: https://www.tonefactory.nl/media/catalog/product/cache/2/image/650x650/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/j/j/jj-ecc83-2_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:20:
Grappig, ik verkoop echt NOOIT iets, al is het nog zo crap, zoals mijn eerste amp en zo. Kan het niet over mijn hart verkrijgen :P
Ik ben er pas mee begonnen, ik zag zelf ook wel in dat 'no amount of mancave space' voldoende zal zijn om echt alles te bewaren... ;)
pinda powerrr schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:52:
Vandaag een simpele maar doeltreffende "mod" gedaan. Ik heb de voorversterker buis van mijn Marshall Valvestate vervangen.
Na uitvoerig Googlen, lezen en nog eens lezen, de keuze gemaakt om te gaan voor de JJ Electronic 12ax7 High Gain. Vooral veel Amerikaanse fora gelezen, waar dit onderwerp regelmatig langs komt.
Nu weet ik ook, dat mijn Valvestate van een eerste serie is en dat deze nog steed behoorlijk wordt gewaardeerd, de latere Valvestates zijn "digitaler" en daarmee dus minder gewild. Mijn Valvestate is uit begin '90-er jaren, misschien wel eind '89.

De buis is meer dan alleen maar een gimmick en doet ook echt iets, dus na 27+ jaar mag daar wel eens een andere in ;) Het geluid is niet enorm veranderd, het is niet dat ik ineens een andere versterker heb. Wel is het duidelijk warmer, helderder, clean. Lastig om precies te omschrijven, maar het klinkt zeker wel beter, zelfs mijn vrouw hoorde het verschil (en die vindt het alleen maar herrie 8) ) Na een kwartiertje spelen had ik het idee dat het wat losser kwam, blijkbaar moet het nog wel een beetje inspelen en opwarmen.

Ik zit stiekem wel te kijken naar een echte buizenversterker, de Fender Blues Junior lijkt me wel wat bv, maar daar zal ik eerst wat centjes voor opzij moeten zetten. Nu voor een klein bedrag weer blij! :)

[afbeelding]
Die blues juniors krijgen echt bijzonder veel waardering, alom.

Dus: of de kickback is reuze, of Fender doet iets bijzonder goed. :P

[ Voor 69% gewijzigd door Ramzzz op 03-08-2017 00:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
@Ramzzz Nou ja zo groot is mijn collectie nu ook weer niet. 4 amps, in totaal 7 gitaren en niet heel veel pedalen dus ja.

Main selectie van het moment (omdat het kan :P):

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/gitaren.jpg

Doen we die meet trouwens nog? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 07:30:
@Ramzzz Nou ja zo groot is mijn collectie nu ook weer niet. 4 amps, in totaal 7 gitaren en niet heel veel pedalen dus ja.

[afbeelding]
Nice! :) Zijn die Fenders origineel, USA, J of Mex?

Ik kom niet veel mensen tegen die zowel rosewood als maple neck kunnen waarderen, ik vind maple bijv. persoonlijk niet fijn.
Ik ben nog steeds voor.

Datumprikker doen?

Ik ben eerst nog ruim 2 weken betrekkelijk incommunicado, in de Ardêche. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Ramzzz op 03-08-2017 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
@Ramzzz Datumprikker dan doen wanneer je terug bent? Dan heb ik zelf ook meer inzicht in wanneer ik weg ben, ik ga de komende weken plannen uitwerken om naar Ijsland te gaan :)

De 2 voorste Fenders zijn origineel, een USA HSS strat Deluxe met noiseless pickups. Origineel dan op de nut na, dat was een roller nut wat ik sh*t vond, en daar is een Graphite nut in gezet. En dan de USA telecaster standard met ash body.

De achterste is een verhaal apart, dat was mijn eerste elektrische gitaar en heeft inmiddels vele vormen en kleuren pickguard gekend :P Hij is begonnen als een standaard mexican strat zwart met witte pickguard, Tussendoor is hij nog HSS geweest met een Epiphone les paul neck humbucker in de brig positie, en het enige wat nu nog origineel is is het hout en de brug.

Momenteel heeft hij compleet vernieuwde elektronica en bedrading, Fender custom shop '69 pickups, nieuwe 3-ply pickguard en Fender modern locking tuners.

Oh ja, en door een +/- 12 14 jarig jongetje uitgeknipte Fender sticker :+

Ik heb zelf niet echt een goed boost pedal en deze pickups komen eigenlijk het best tot hun recht met pedalen volgens Fender, dus stiekum ben ik heel benieuwd wat hij met jouw archer doet :P

Wat halzen betreft kijk ik niet meer naar de housoort maar wat goed voelt/klinkt :)

[ Voor 3% gewijzigd door KnoxNL op 03-08-2017 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Lichtelijke overdonderd door de hoeveelheid gitaren die @KnoxNL laat zien...toch ook interesse in de meet. Niet omdat ik zo goed durf, maar wel omdat ik weet dat zoiets altijd leuk is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
@pinda powerrr Maar dat is niet van gisteren op vandaag gekomen hoor, en ik heb er keihard voor moeten werken!

Ik heb het geluk gehad dat ik als jong jongetje (8 ofzo denk ik) op gitaarles mocht en dat heb ik 6 jaar gedaan, en de liefde is blijven plakken. Toen ik mijn eerste gitaar met eigen geld kocht was ik misschien 14 ofzo, en ik ben nu 34.

Dus ik heb 20 jaar gehad om dit op te bouwen. Een aantal versterkers en gitaren die ik minder fijn vind staan er niet op, maar als je er over nadenkt valt het dus nog wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik zoek een kleine amp voor naast mijn Katana 100. Echt bedoeld om thuis te oefenen, met respect naar de buren toe ;)

Ik twijfel momenteel tussen:
Yamaha THR10 (meer features)
Blackstar HT1-R (\'waarschijnlijk' betere geluidskwaliteit ivm 1W buizenversterker)

Iemand van jullie ervaring met een of beide amps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Maar die Katana is toch digitaal? Kan die niet deftig zachtjes, ook al is het een 100 Watt?

Mijn blackstar is 45 watt buizen, maar die kan ik thuis ook prima gebruiken.

Eventueel kun je ook nog aan een software oplossing denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Nou, ik kan de katana an sich prima gebruiken, maar ik merk dat het volle geluid op hogere volumes beter doorkomt. Maar kan ook gevoelsmatig zijn. (ik heb een 0.5W, 50W en 100W stand. Staat doorgaans altijd op de 0.5W stand)

Nu wil ik de katana op zolder zetten, bij mijn pc. En dan zet ik daar mijn Ibanez Les Paul kloon naast.
En in de woonkamer dan een kleinere amp, met mijn fender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik ben alleen bang voor je dat doordat er in kleine versterkers vaak een kleinere speaker zit, het geluid heel erg "boxerig" gaat klinken tov je katana. Of je er dan nog veel plezier uit haalt....

Ik zag trouwens laatst dit:

maarja als je dan dit bekijkt:

en dit:

heb je best kans dat je weer bij Katana uitkomt xD

De kleinere speaker in de mini kun je wel harder driven waardoor het geluid beter tot zijn recht zal komen dan met je 10 watter.

Maarja, om nu een 2e katana te kopen, hahaha.

Ik zou het persoonlijk met de Katana die je hebt proberen te regelen.

Of neem een buizenbak met pre-amp volume en gain regeleing en een master. Kun je de master knijpen en de pre-amp pushen (zo doe ik het ook met mijn series one 45).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
De katana mini heb ik ook al in mijn achterhoofd gehad... leuk compact bakkie. Maar weet niet of deze missch. net een stapje te compact is.

Denk dat het een rondje muziekwinkel wordt. Live horen is toch beter dan afgaan op recensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Dat is altijd het beste! Eigen gitaar mee en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Overigens, mooie amp heb je. Die series one 45 wordt volgens mij niet meer verkocht toch?
Was een duur dingetje als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Dacide schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:53:
...
Blackstar HT1-R (\'waarschijnlijk' betere geluidskwaliteit ivm 1W buizenversterker)
...
Ik ben voor deze amp naar de winkel gegaan (ben uiteindelijk met een Egnater Rebel 20 naar buiten gelopen) maar da's inderdaad een mooi versterkertje! Die heeft trouwens het zelfde probleem als de Katana: hij gaat pas echt goed klinken bij een beetje volume, en dat is al behoorlijk slaapkamer-onvriendelijk qua volume.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Dacide schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:17:
Overigens, mooie amp heb je. Die series one 45 wordt volgens mij niet meer verkocht toch?
Was een duur dingetje als ik me niet vergis.
Thanks, ben er ook nog erg blij mee na al die jaren!

Qua prijs viel het nog wel mee als je in het segment buizencombo's kijkt, ik geloof dat hij destijds rond de €1500,- was.

Volgens mij levert blackstar de series one nog gewoon, maar veel winkels hebben ze niet standaard op voorraad. Er is veel veranderd sinds ik hem kocht namelijk.

Op dat moment waren er nog nauwelijks buizenversterkers met een laag wattage, en alles wat digitaal/modelling te verkrijgen was was gen. 1 stuff, die echt beduidend minder klonken dan jouw katana. Denk Line6 Spider V1 en dat soort zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KnoxNL schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:20:
Dat heb ik ook, ik heb thuis nog een stratocaster staan waarop echt niet meer gespeeld kan worden. Die giraar staat al 22 jaar tegen de muur te leunen, daar moet op zijn minst een nieuwe neck op.

Mijn gitaarlessen na een jaar wegens tijdsgebrek beëindigd en veel verder dan wat simpele kampvuurliedjes ben ik nooit gekomen. Nu eindelijk een baan met normale werktijden/uren en meer vrije tijd. Denk erover na om hem op te knappen en toch weer op te pakken.

Achteraf voel ik mij wel wat suf ƒ 2500 uitgeven aan mijn eerste gitaar en na een jaar nooit meer aanraken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Nou ja, aan de andere kant, als zo'n duur (en waarschijnlijk goed instrument, Fender kennende) je nog niet aan het spelen heeft gebracht, dan kun je er vrij zeker van zijn dat het niet zo heeft moeten zijn :+

Mocht je er vanaf willen heb ik altijd interesse, die nek is misschien nog wel te redden zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Voor €25 kom ik hem morgen bij je halen! [/Marktplaats]

:P

Kom ik bij toeval tegen dat Electro Harmonix een nieuw compressor pedaal heeft uitgebracht, de reviews zijn veelbelovend. Gek wordt ik er van, ze doen het er om! Nu eens bedenken wanneer ik dit ga kopen...

https://www.bax-shop.nl/c...corset-analoge-compressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:47:
Voor €25 kom ik hem morgen bij je halen! [/Marktplaats]

:P

Kom ik bij toeval tegen dat Electro Harmonix een nieuw compressor pedaal heeft uitgebracht, de reviews zijn veelbelovend. Gek wordt ik er van, ze doen het er om! Nu eens bedenken wanneer ik dit ga kopen...

https://www.bax-shop.nl/c...corset-analoge-compressor
Ik heb de demo van EHX een paar weken geleden gezien, en inderdaad, GAS! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:24

franssie

Save the albatross

Ehx is wel gas spul. Ben zelf niet zo'n pedaal mens maar van hun spul wordt ik wel warm.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 01:07

CSB

:D

KnoxNL schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 07:30:

Dat is een nette collectie! Wat speel je voornamelijk?

Ik zal (als ik het niet vergeet) vanavond ff een fotootje maken van mijn "verzamelingetje". Stelt niet heel veel voor, maar ik heb sinds dit jaar een eigen mancave en heb ze dus mooi aan de wand kunnen hangen. :)

Edit:
Gitaren
gitaren

pedalen en amp
Pedalen & amp

Mochten jullie de specs willen weten dan hoor ik dat wel. (ben nu ff te lui om alle typenummers op te zoeken. :p

[ Voor 45% gewijzigd door CSB op 12-08-2017 23:01 . Reden: foto's toegevoegd ]

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Netjes!

Strat in fiesta red doet het altijd goed, nice!

Ik speel niet echt "iets", omdat ik gewoon thuis voor mezelf voor het plezier speel komt het altijd neer op gewoon lekker improviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik kloot ook altijd maar wat aan - ben wel voornemens om minimaal 30 seconden te leren spelen van Bach 731 - origineel een stukje voor een kerkorgel :+ Maar sinds vandaag heb ik een EHX Organ B9 in huis en dat is echt gaaf - klinkt beter dan een synthesizer, echt bizar welk een orgel geluid je uit je gitaar kan halen met dat pedaaltje. Merk wel dat je echt 'clean' moet spelen dus dat is wel goed om weer even op mijn aanslag en vingerzetting te oefenen.

Als het kleeft ga ik ook op zoek naar een Key9 en een Mel9 - bizar wat die gasten kunnen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacide
Zo te lezen vallen die pedals van EHX wel in de smaak dus?
Ik kende het merk niet. Zal eens kijken wat in hun assortiment hebben. Ik voel GAS opkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:06:
Ik kloot ook altijd maar wat aan - ben wel voornemens om minimaal 30 seconden te leren spelen van Bach 731 - origineel een stukje voor een kerkorgel :+ Maar sinds vandaag heb ik een EHX Organ B9 in huis en dat is echt gaaf - klinkt beter dan een synthesizer, echt bizar welk een orgel geluid je uit je gitaar kan halen met dat pedaaltje. Merk wel dat je echt 'clean' moet spelen dus dat is wel goed om weer even op mijn aanslag en vingerzetting te oefenen.

Als het kleeft ga ik ook op zoek naar een Key9 en een Mel9 - bizar wat die gasten kunnen.
Ik ben ook - reviews en demo's uit en te na gezien hebbend - zeer benieuwd of ik het iets zou vinden, vooral die mellotron!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Ramzzz je mag 'm wel eens lenen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:42:
@Ramzzz je mag 'm wel eens lenen als je wilt.
:D d:)b

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Leuk, een gitaar topic! Kan ik gelijk jullie mening vragen.
Jaren geleden heb ik een aantal jaar les gehad (klassiek en electrisch/jazz) Later heb ik regelmatig mijn gitaren weer een tijdje opgepakt danwel laten liggen. Mijn voorkeur gaat wel meer en meer uit naar klassiek. Inmiddels heb ik mijn electrische gitaar (viel uit elkaar) vervangen door een Gibson LP studio. Mijn klassieke gitaar is inmiddels zo'n 30 jaar oud en ook aan vervanging toe.
Nu vraag ik mij af in hoeverre een electrisch-akoestische klassieke gitaar zal bevallen. Niet omdat ik podium ambities heb, zo goed speel ik niet en dat hoeft voor mij ook niet. maar in huis wordt ook veel piano gespeeld en daar kom je met een klassieke gitaar niet bovenuit. Een goede keyboard versterker heb ik al dus ik zou hem er zo in kunnen prikken.
En... wat zijn dan de modellen/merken om naar te kijken en aandachtspunten?

alles kan off-topic

• franssie

franssie

Save the albatross

@Ankona hangt wel een beetje van je budget af en of je op Nylon of op Staal wil spelen.

Er zijn ook inzetten zie je in de klankkast kan klikken om je akoestische gitaar op een versterker aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
franssie schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:32:
@Ankona hangt wel een beetje van je budget af en of je op Nylon of op Staal wil spelen.

Er zijn ook inzetten zie je in de klankkast kan klikken om je akoestische gitaar op een versterker aan te sluiten.
Nylon. "Gewoon" klassieke gitaar met brede hals en spelen met je nagels.

Zo'n inzet ken ik niet. Hoe werkt dat dan met het doorvoeren van een instrumentkabel?

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 17:22
Ankona schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:52:
Leuk, een gitaar topic! Kan ik gelijk jullie mening vragen.
Jaren geleden heb ik een aantal jaar les gehad (klassiek en electrisch/jazz) Later heb ik regelmatig mijn gitaren weer een tijdje opgepakt danwel laten liggen. Mijn voorkeur gaat wel meer en meer uit naar klassiek. Inmiddels heb ik mijn electrische gitaar (viel uit elkaar) vervangen door een Gibson LP studio. Mijn klassieke gitaar is inmiddels zo'n 30 jaar oud en ook aan vervanging toe.
Nu vraag ik mij af in hoeverre een electrisch-akoestische klassieke gitaar zal bevallen. Niet omdat ik podium ambities heb, zo goed speel ik niet en dat hoeft voor mij ook niet. maar in huis wordt ook veel piano gespeeld en daar kom je met een klassieke gitaar niet bovenuit. Een goede keyboard versterker heb ik al dus ik zou hem er zo in kunnen prikken.
En... wat zijn dan de modellen/merken om naar te kijken en aandachtspunten?
Een andere keuze zou kunnen zijn om een staalsnarige akoestische gitaar te kopen, daar kom je al onversterkt een stuk beter boven een piano uit omdat je dan iets meer volume hebt en het geluid wat scherper is. Sowieso heb je dan al heel wat meer keuze voor modellen met een piezo element om alsnog een versterker aan te sluiten. Maar dan moet een western gitaar je wel liggen natuurlijk, speelt een stuk zwaarder.

Voor nylongitaren is de keuze wat beperkter met piezo-elementen en dergelijke, maar ook wel genoeg in te krijgen. Waar ik altijd wel goede verhalen over hoor zijn de Yamaha silent gitaren. Je kan dan niet echt zonder versterker (omdat je geen klankkast hebt), maar je kan er ook een koptelefoon op aansluiten.
Ankona schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:05:
[...]

Zo'n inzet ken ik niet. Hoe werkt dat dan met het doorvoeren van een instrumentkabel?
Die inzetten zijn vaak magnetische pickups waar je stalen snaren voor nodig hebt en met nylonsnaren niet gaat werken.

[ Voor 9% gewijzigd door Invisible_man op 18-08-2017 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ankona schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:05:
[...]

Bij nylon had ik ze wel eens gezien maar kan het zo 123 niet vinden. Dit lijkt dan een makkelijker alternatief https://www.dijkmanmuziek.nl/kremona-ng1-pickup/

Of een andere gitaar met ingebouwde brug pickup en voor-versterker kopen. Ik heb een landola die dit heeft ingebouwd maar ze zijn er ook wel goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gibson had in de jaren 90 de Gibson Chet Atkins. Spaanse gitaar mét element. Kostte destijds wel 5000 gulden...

BAX heeft flinke sale, tenminste, dat zeggen ze...

"Speciaal voor u geselecteerd!"
TC Electronic Polytune Clip, nu van €75 voor €55!
Ik heb al een Polytune Clip, notabene bij hun gekocht, voor €47.... en dat was geen aanbieding 8)7

Alpine Partyplug "Festival pakket, met zonnebril, waaier en opbergdoosje".
Van €30 voor €20, ik heb het vlak voor North Sea Jazz Festival gekocht voor €11....
Prijs inmiddels wel weer iets gezakt, nu voor €16

Nee, lekkere aanbiedingen hoor! :')
Er zullen vast wel wat koopjes tussen zitten, maar mail mij dan niet met de artikelen die ik al gekocht heb bij je, voor minder geld.

[ Voor 74% gewijzigd door pinda powerrr op 18-08-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Vorig jaar een Affinity Tele gekocht, speelt prima. Heb er vorige week Duncan Seymour telerails ingezet (ja die zijn ongeveer even duur als een Affinity Tele) en dat geeft wel een lekkere output. Ik vond het verschil met mijn strat wat klein maar dat is nu over.
Daarnaast een Amplug blues van VOX gekocht om op de bank te kunnen klooien met mijn hoofdtelefoon op en ik ben verbaasd over het geluid, best goed voor een ding van de afmeting van een aansteker of twee. Heb 'm liever niet in de gitaar dus wel met een kabel en dus wat effecten ervoor gezet (omdat het kan) - super geinig spul om als je wel je gitaar meeneemt naar niet de rest van je GAS om toch even iets te kunnen tokkelen op een elektrische gitaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Low output pcikups is anders ook wel cool, icm je eindbuizen lekker laten roken en eventueel een cleanboost.

Pickup upgrades zijn voor een gitaar waar je verder tevreden over bent altijd een goede update, ook al is het een goedkope gitaar.

Heb het zelfde (al een aantal keer) gedaan met mijn mex strat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

KnoxNL schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:54:
Low output pcikups is anders ook wel cool, icm je eindbuizen lekker laten roken en eventueel een cleanboost.

Pickup upgrades zijn voor een gitaar waar je verder tevreden over bent altijd een goede update, ook al is het een goedkope gitaar.

Heb het zelfde (al een aantal keer) gedaan met mijn mex strat.
Mijn vintage reissue strat blijft origineel. Daarom kloot ik wat met de affyu tele. Ik heb ook een frankending met floyd brug maar dat is elke keer een enorm gedoe om wat te vervangen.

Nu een Boss ME-25 (of meh-25) gekocht om met effecten te spelen maar ik krijg ze niet echt in dat ding via mijn mac, wellicht toch even een windows laptop opstarten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Na lang wachten, is-tie eindelijk binnen:

Gibson Midtown Standard Black

*O*

Vandaag ga ik 'm ('r?) maar eens beter leren kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik zeg "haar" :P

Mooi hoor!

Het was me in eerste instantie ontgaan dat er humbuckers in zitten, ze zal nog best wat output hebben denk ik zo!

Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Speechless..... :9~ _/-\o_ <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
De specs staan hier:

http://www.gibson.com/Pro...Standard.aspx#DSDC15EBCH3

Ik heb wel de versie met Grover tuners (G-force: no way José!).

Burstbucker pickups! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
En? Hoe bevalt ze?

Doe eens iets uploaden! :>

Ik ben er inmiddels wel uit dat ik bij Elixir blijf qua snaren.

Mijn tele (die ik meer bespeeld heb dan mijn strat, en welke ik eerder opnieuw besnaard heb) met elixir heeft nog zo goed als nieuwe snaren, terwijl mijn strat met standaard DDadario snaren alweer zwarte snaren heeft.

De Rocktron Chorus bevalt trouwens inmiddels prima! In het begin had ik wat moeite om er een tof geluid uit te krijgen maar inmiddels lukt dat meer dan prima.

Wat me altijd stoorde aan de Boss chorus heeft hij ook geen last van, de Boss maakte mijn geluid altijd dun en haalde een hoop bottom end weg, de Rocktron laat mijn geluid mooi in tact. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ramzzz schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:45:
De specs staan hier:

http://www.gibson.com/Pro...Standard.aspx#DSDC15EBCH3

Ik heb wel de versie met Grover tuners (G-force: no way José!).

Burstbucker pickups! :)
Grappig, we zitten hier op een forum vor technerds, die de nieuwste techniek willen, maar automatisch stemmen, ho maar! En ik zou het zelf ook niet willen, gek genoeg 8)7

Beauty van een gitaar! Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Klopt, maar het is wel ontzettend handig. Ik vond het ook niet zo nodig, maar wilde wel een LP. Dus het zit er op.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ze zijn er wel zonder hoor. Maar dan moet je niet de HP variant pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik heb sinds mei een Fender American Special. Deze heeft behoorlijk last van fret buzzing. Nu zit ik eraan te denken om er andere snaren op te leggen. Momenteel zit er een standaard 0.9 setje op. Denk dat ik wel een stapje dikker wil. Dus een 0.10 setje.
Kan ik dan gewoon het beste ervoor kiezen om de gitaar in de winkel te laten afstellen? Of wat raden jullie aan? Of kan ik ook de gitaar laten afstellen, en dan pas later een setje dikkere snaren erop leggen (ze zijn nog helemaal goed). Of is het afstellen sterk afhankelijk van het setje snaren dat er op ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Dacide schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:42:
Ik heb sinds mei een Fender American Special. Deze heeft behoorlijk last van fret buzzing. Nu zit ik eraan te denken om er andere snaren op te leggen. Momenteel zit er een standaard 0.9 setje op. Denk dat ik wel een stapje dikker wil. Dus een 0.10 setje.
Kan ik dan gewoon het beste ervoor kiezen om de gitaar in de winkel te laten afstellen? Of wat raden jullie aan? Of kan ik ook de gitaar laten afstellen, en dan pas later een setje dikkere snaren erop leggen (ze zijn nog helemaal goed). Of is het afstellen sterk afhankelijk van het setje snaren dat er op ligt?
Bij afstellen gaan er sowieso nieuwe snaren op, dus dat is een nobrainer... ;)

Afstellen kan echt geen kwaad, het kost niet de wereld. Tussen de €25-€50, vaak incl. snaren.

Ik heb het recentelijk in combinatie met een kleine reparatie (coil split push/pull potmeter), voor €100 laten doen (bij Guitar Chop Shop aan de Zoutmanstraat in Den Haag).

Het is wel handig om van tevoren te melden wat voor snaren je wilt, ik wilde bijv. per se geen Slinky's. Desnoods lever je die erbij, bij inleveren van je gitaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dacide schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:42:
Een essentiele skill van een gitarist is toch om zelf je instrument te kunnen onderhouden? Hoogte van de action, truss-rod, en intonatie afstellen is echt niet zo moeilijk, en daarmee heb je gelijk alle kennis om fret-buzz te voorkomen en/of om er een ander formaat snaren op te leggen. Als het daarmee niet lukt moeten de frets vlak gemaakt worden, en ik snap dat niet iedereen daar aan wil beginnen. Maar bovenstaande kun je toch gewoon zelf leren? Snap je ook gelijk je instrument beter... En vooral, dan kun je experimenteren met wat je -zelf- lekker vind spelen (qua action etc.) zonder dat je afhankelijk bent van wat iemand in een gitaarwinkel denkt dat ok is.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:22:
[...]

Een essentiele skill van een gitarist is toch om zelf je instrument te kunnen onderhouden? Hoogte van de action, truss-rod, en intonatie afstellen is echt niet zo moeilijk, en daarmee heb je gelijk alle kennis om fret-buzz te voorkomen en/of om er een ander formaat snaren op te leggen. Als het daarmee niet lukt moeten de frets vlak gemaakt worden, en ik snap dat niet iedereen daar aan wil beginnen. Maar bovenstaande kun je toch gewoon zelf leren? Snap je ook gelijk je instrument beter... En vooral, dan kun je experimenteren met wat je -zelf- lekker vind spelen (qua action etc.) zonder dat je afhankelijk bent van wat iemand in een gitaarwinkel denkt dat ok is.
Na jaren mijn eigen gitaren (met zwevende vibrato) afstellen, was ik eerlijk gezegd erg blij met het resultaat - de gitaar was veel beter speelbaar, alle fretbuzz weg, intonatie beter, etc. En ik had daarvoor nog nooit een hardtail afgesteld.

Ik ben het met je eens, maar niet elke gitarist heeft er de skills, de tijd, en de interesse voor over. Vaak is het ook de zorg dat je het instrument eerder minder goed dan beter afstelt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

In ander nieuws, een 1968 Hofner Galaxie gekregen ( :9~ ):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OyWudGg9sO5UxcZQtgRYEltT/full.jpg
Er zit een scheur in de body bij de nekbevestiging (gitaar is ooit gevallen waarschijnlijk), een van de pickups heeft een draadbreuk in de spoel, moeten nieuwe tuners op, waarschijnlijk nieuwe slagplaat maken, etc. etc. De nek is wel goed (en dat is het belangrijkste)!. Mooi opknapprojectje voor de winter.

Dit is hoe hij er dan in volle glorie uitziet (pic van internet)
Afbeeldingslocatie: http://www.sandroliva.com/guitars/hofner/galaxy/DSCF0007.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:22:
[...]

Heel eerlijk: Gewoon geen zin in.

Ik weet van top tot bottom hoe een gitaar werkt en hoe ik het in theorie zou moeten afstellen, maar ik ben gewoon ontzettend bang dat ik iets sloop.

Wat ik wel zou willen leren is het afstellen van een floating trem. Ik verwissel nu noodgedwongen de snaartjes 1 voor 1 ;w

Triest maar waar.

@Ramzzz Waar blijft die opname van je black beauty?
Pagina: 1 ... 4 ... 97 Laatste