KnoxNL schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:09:
Ja het is zo cliche als het maar zijn kan, oefenen oefenen oefenen
Ik heb in het verre verleden ook momenten gehad dat ik het bijltje liefst er bij neer zou gooien, en ik heb ook wel eens langere tijd (een jaar ofzo) geen gitaar aangeraakt. Maargoed toen was ik wel erg jong, nu zou ik betere discipline hebben.
Als 40++ heb ik altijd gitaar tot beschikking gehad.
Oude Yamaha . 12 snarige accoustisch ding.
Maar ja ondanks muziekale family overwegend niet mijn muziek. Country indorock etc.
Dus eens in maand of kwartaal dat ding eens gepakt.
Later tja iedereen speeld gitaar dus maar een bas gehaald.
Maar ja muziek keuze trekt mij niet. Werdt stofvanger.
Toen was er eens een sale. Ook even fender gehaald.
Mexican stratocaster Dave Muray achtig ding. Vond hem vooral mooi voor €500,-
Maar toen ook maar Rocksmith gehaald..
En toen ging wereld open.
Oudere bekende liedjes her ontdekt.
Rare liedjes ontdekt die toch vet zijn om te spelen.
Ook het ruigere werk. Zeer gevarieerd.
Je speel in je uppie met de orginele band. Voor een complete noob ideaal want sommige liedjes zijn kwa inbreng ontiegelijk makelijk tot erg moeilijk.
Vooral die hele makelijke in contex van de orginele band geven je eigen spel zo een dimensie dat je graag speeld.
Uieraard ook moeilijke en snellere spul proberen en dan merk je dat door gewoon voor de fun spelen je skillz toch wel groeien.
Les kan nog veel meer waarde hebben. Maar iemand die lessen al snel te boring vind speeld liever zijn favo songs.
Ik ga DR neon multi collor snaren halen voor Jazzbass . Kijken of dat wat is. Iig goeie match kwa kleuren aan rocksmith .
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K