Het Grote Gitaartopic - deel 8 Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 96 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 08:29

CSB

:D

Dacide schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:14:
Thanks voor je reply :)

Dat is idd een behoorlijk gelijkende situatie als bij mij. Leuk dat je de smaak nog steeds te pakken hebt. Duidelijk dat jij ook last van GAS hebt ;)
(daar had ik nogal last van tijdens mij dj/producing periode... Synthje hier, controllertje daar).

Ik ga vanavond maar eens lessen. Ik ben benieuwd of ik de smaak te pakken krijg.
Heb jij die Yamaha f310 destijds direct van nieuwe snaren voorzien? Ik lees op diverse plekken dat ze dat wel aanraden.
Ja, er zit behoorlijk GAS op. :p Gitaartje, pedaaltje, versterkertje, nog een pedaaltje, etc. Overigens is het leuk om (als je een beetje wat kan spelen) eens je gitaar aan je DAW te hangen en wat op te nemen. Ik heb na een jaartje les gehad te hebben een dance-achtige plaat gemaakt waarbij ik wat slag gitaar had opgenomen. Goed, nu na een paar jaar verder denk ik er het mijne van, maar destijds vond ik het wel cool.

Ik heb overigens de snaren op de Yamaha nooit vervangen. Zolang de gitaar goed klinkt en gewoon speelbaar is (vooral als het je eerste gitaartje is) zie ik de noodzaak niet om dat te doen. Ik zou het pas doen op je volgende gitaar, mocht je echt een tijdje verder bent en je vind het nog steeds leuk.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Ook ik heb net dit topic ontdekt, leuk! Was al helemaal communities aan het zoeken, heb namelijk een ibanez prestige 20072 gevonden op internet(tweedehands) en vroeg me af of deze gitaar wat is maar kon er nergens wat over vinden. Wellicht dat iemand hier bekend is met deze gitaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54936

Nadat ik een lange tijd niet meer heb gespeeld wil ik graag weer beginnen. Ik heb een Epiphone valve junior combo versterker. Deze doet het niet echt meer. Als ik hem opstart dan doet hij het soms niet en soms komt er langzaam volume op en daarna gaat het ook langzaam weer weg. Er zitten twee buizen in. Is er iemand die een idee heeft van wat er aan de hand is met mijn versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 21:19

SG

SG surft naar info hardewaren

Anoniem: 525104 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:52:
Ook ik heb net dit topic ontdekt, leuk! Was al helemaal communities aan het zoeken, heb namelijk een ibanez prestige 20072 gevonden op internet(tweedehands) en vroeg me af of deze gitaar wat is maar kon er nergens wat over vinden. Wellicht dat iemand hier bekend is met deze gitaar?
Heb ook Ibanez een bas de SRFF806 2015 voor de low pitch tunings. Kwam in B mol. Dat was wat te laag voor mij.

Wat belangrijk is of je de gitaar lekker vind spelen en klinken. Daarnaast zou je ook de gitaar een onderhouds beurt geven bij een goede Luthier goed laten afstellen en ook beoordelen. Of er gebreken zijn waarvan herstel drastische maatregelen of dure reparatie kan zijn.

Geld trouwens ook voor nieuwe af fabriek gekochte gitaren. Een top luthier haald er vaker meer uit. Ook kwa afwerking. In de duurdere klasse is afwerking en afstel niveau vaak al heel stuk beter. Maar toch. Ook kan de afstelling meer afgestemd worden op de gitarist.

Als beginner zoals ik. Mis ik de gevoel de kennis om te weten wat eigenlijk goed bij mij past. De technische kant geen probleem. C of D shaped neck. How van zeer gevarieerde muziek. Mijn gitaren zijn iig nog niet grondig afgesteld. speel ze zoals ik ze gekocht heb. En false noten wat hint is op intonatie afwijking vallen niet op bij mijn low skills. Alleen de zelf bouw tja als je er toch aan bezig bent zet je het meteen goed.

Tja Gitaar klank. Vind mijn Gretch minder klinken dan Taylor van mijn broer. Maar ja Electrische hollowbody vs full accoustic. Strummen op de Taylor klink geweldig. Gretch stuk minder. Maar heb hem meer voor de The Cult sound met DD7 Boss akoestische is extra bonus feature.

Mijn Ibanez bas heeft zo een metalic klank en feel. Lijkt mij minder mooi dan Jazzbass. Meer voor het low pitch heavy metal zwaar distorted en muted sound. Een shredder bas.
Tja als je dan Pinkfloyd annother brick in the wall speeld. Dan valt die mindere clean klank wel op.

Ibanez SRFF806

[ Voor 4% gewijzigd door SG op 20-05-2017 17:56 . Reden: gitaarplaatje ]

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:44
Ik kan me ook nooit inhouden he....

Ik wilde gewoon even gaan "kijken" wat er weer allemaal hing in de winkel.

En dus ben ik sinds vanmiddag lid van de PRS familie met een dikke vette Custom 24:
O+

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/prs.JPG

KnoxNL: *O*

Bankrekening: -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:06
KnoxNL schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:12:
En dus ben ik sinds vanmiddag lid van de PRS familie met een dikke vette Custom 24:
Vuile patser :P
Gave inlays in het fretboard btw. :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Nah t is niet om mee te patsen hahaha.

Ik had het zelf ook niet verwacht want PRS staat toch bekend om het feit dat ze een heel eigen design hebben en een heel eigen feel, met name het nekprofiel.

Maar ik pakte hem op en was eigenlijk meteen verslingerd, zo soepel en smooth dat hij speelt.

Daarnaast is het geluid gewoon fantastisch.

Ik had mijn zinnen een hele tijd geleden gezet op een Gibson Les Paul, maar die blijken gewoon niet bij mij te passen. Nu heb ik een meer dan beter alternatief gevonden in PRS voor het meer rockende werk. Voor blues/clean blijf ik wss gewoon mijn Fenders gebruiken, daar gaat naar mijn mening niks boven de dynamiek van single coils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Ja die tiger stripe ziet er mooi uit. Ben ik ook gek op. Tiger flame & eye ook. Mijn LP van tiger stripe.
De body van mijn zelf assembled strat had ik de goedkoopste gehaald om oefenen en zo een pre routed body is toch al €145,- Fender replacement neck is duurder .
3 tone sunburst. Is beetje mislukt. Door fouten. Maar ja daarom goedkope body hout.
Zwart rood geel beits en PolyUrethaan als filler en aflak.
Zo tigerflame top plate body is heel stuk duurder.
Zouhet nu wel durven met mijn beits techniek. En schuur ervaring.
Heb geen mancave dus het groffe werk geen ruimte voor.
Dus dat is wat mij ook tegen houd en heb al half dozijn gitaren.
Zelfbouw

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur23
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-05 20:43
KnoxNL schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:14:
[...]

Vrees alleen voor je dat het nergens naat gaat klinken. Maar als je toch alles al in huis hebt, probeer het :)

Ben benieuwd naar je resultaat dus als je hier iets wilt laten horen zou top zijn.
Heb er tussen de studie door een beetje mee lopen proberen, tot nu toe nog niet echt met een goed resultaat. De input blijft volgens mij iets te hoog, klinkt met een vol akkoord aanslaan een beetje overstuurd/niet helemaal helder. Maar volgens mij is dat er wel uit te krijgen met wat instellingen aanpassen. Als ik iets heb post ik het!
PS. wat is eigenlijk de beste manier om hier een geluidsfragment te posten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
@SG Ach je kunt nooit genoeg gitaren hebben toch?

En anderen geven 40K uit aan een auto die na 20 jaar op de stort ligt, mijn gitaren koop ik voor het leven.

@Arthur23 : Als je gewoon ergens wat webruimte hebt en dan hier een linkje naar de audiofile is het makkelijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 29-04 08:29

CSB

:D

Arthur23 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:16:
[...]

Heb er tussen de studie door een beetje mee lopen proberen, tot nu toe nog niet echt met een goed resultaat. De input blijft volgens mij iets te hoog, klinkt met een vol akkoord aanslaan een beetje overstuurd/niet helemaal helder. Maar volgens mij is dat er wel uit te krijgen met wat instellingen aanpassen. Als ik iets heb post ik het!
PS. wat is eigenlijk de beste manier om hier een geluidsfragment te posten?
Probeer anders Soundcloud.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:12:
Ik kan me ook nooit inhouden he....

Ik wilde gewoon even gaan "kijken" wat er weer allemaal hing in de winkel.

O+

[afbeelding]

KnoxNL: *O*

Bankrekening: -O-
:9~ Lekkâh!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanavond ga ik kijken naar de Ibanez RG20072 SVW
Afbeeldingslocatie: https://vignette4.wikia.nocookie.net/ibanez/images/5/56/RG20072_SVW.jpg/revision/latest?cb=20100724071212

Ben echt benieuwd naar deze gitaar, kan op het internet vrijwel niks over vinden, Wish me luck:)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 22-05-2017 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Dank u :9

@Anoniem: 525104 Ik hoop dat hij iets scherper is dan op de foto :+ , maar succes! Heb het altijd erg mooie gitaren gevonden, alleen een flyd type trem is niks voor mij.

Weet niet hoe lang je al speelt maar als je net begint is het misschien niet ideaal om met een floyd te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

KnoxNL schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:35:
[...]

Dank u :9

@Anoniem: 525104 Ik hoop dat hij iets scherper is dan op de foto :+ , maar succes! Heb het altijd erg mooie gitaren gevonden, alleen een flyd type trem is niks voor mij.

Weet niet hoe lang je al speelt maar als je net begint is het misschien niet ideaal om met een floyd te beginnen.
Speel nog niet heel lang, maar heb wel elke week uurtje privé les van een ervaren gitarist die zelf ook fan is van de trem, heb dus wel de benodigde hulp zeg maar. Momenteel speel ik op een Epiphone LP, maar dat is niet echt mijn stijl. Ben meer op zoek naar een shred gitaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ik zit al jaren op zo'n ding te azen, maar dan als 'hardtail'. PRS staat erg hoog op het verlanglijstje.

Nodig? Neen, ik heb al 2 Hardtails, maar willen, jazeker...

Eigenlijk heb ik meer een ES-model 'nodig' (ES-335 o.i.d.) en die gaat voorlopig voor.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ramzzz schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:48:
[...]
<>
Eigenlijk heb ik meer een ES-model 'nodig' (ES-335 o.i.d.) en die gaat voorlopig voor.
'nodig' haha herkenbaar. Mooi spul. Lees ik dit nog even en ga ik toch twijfelen over een instapmodel ... https://reverb.com/news/thirteen-335s-under-1300-dollars

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
franssie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:21:
[...]

'nodig' haha herkenbaar. Mooi spul. Lees ik dit nog even en ga ik toch twijfelen over een instapmodel ... https://reverb.com/news/thirteen-335s-under-1300-dollars
Die heb ik vorige week ook zitten lezen. :D

Ik ben er nog niet uit.

Kleiner dan een '335' lijkt me op zich wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ramzzz schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:26:
[...]
<>
Kleiner dan een '335' lijkt me op zich wel prettig.
ja maar ... de 335 is natuurlijk een stuk geschiedenis (net zoals de telecaster). De resonator en banjo heb ik als ukelele model (en klinken beide heerlijk) maar bij een 335 ... :+
Soms is groot gewoon beter/warmer/dieper.

edit:// oh lol die bestaan natuurlijk ook gewoon 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.criterioninstruments.com/images/EP335_full_front.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door franssie op 22-05-2017 16:40 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:48:
[...]

Ik zit al jaren op zo'n ding te azen, maar dan als 'hardtail'. PRS staat erg hoog op het verlanglijstje.

Nodig? Neen, ik heb al 2 Hardtails, maar willen, jazeker...

Ik weet wat je bedoelt, ik ging ook met in mijn hoofd een hardtail maar als je verliefd wordt wordt je verliefd :P

Ik heb 3 PRS gitaren bespeeld maar al vrij snel stak deze er met kop en schouders bovenuit.

ES modellen trekken mij persoonlijk niet zo, ik vind ze vaak wat "dof" en niet erg open klinken, maar ik snap best dat je er 1 wilt.

Probleem is als je daar een goede "echte" van wilt dat je ook een paar duizend euro mag neerleggen.

@Ramzzz Keuzes, maar bij peppie en kokkie dot co dot uk hebben ze ook een hoop prs in de aanbieding als je blind oversees durft te bestellen.

[ Voor 8% gewijzigd door KnoxNL op 22-05-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:57
Dankzij al dat mooi materiaal dat hier langskomst ben ik zelf ook maar eens
beginnen dromen over nieuw speelgoed.

De Duesenberg Caribou lijkt me wel een mooie impulsaankoop :9
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0457/6517/products/duesenberg-caribou-nb_20-z_2048x2048.jpg?v=1419641392

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

KnoxNL schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:27:
[...]
<>Keuzes, maar bij peppie en kokkie dot co dot uk hebben ze ook een hoop prs in de aanbieding als je blind oversees durft te bestellen.
Wat bedoel je (or care to elaborate)? Misschien wel leuk om te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Kapoen schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:07:
Dankzij al dat mooi materiaal dat hier langskomst ben ik zelf ook maar eens
beginnen dromen over nieuw speelgoed.

De Duesenberg Caribou lijkt me wel een mooie impulsaankoop :9
[afbeelding]
Tof!!! :9

@franssie https://blog.andertons.co.uk/guitars/save-576-prs-s2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:42
Ik vond deze in de kast, en ik wilde eigenlijk na een kleine 15/20 jaar weer is gaan spelen.
Een SDGR uit ik meen '91

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TuM3lvC.jpg

Het idee is dat ik met mijn koptelefoon wil oefenen en vroeg me af wat ik voor interface ik wil.
Mijn PC zit aan een Yamaha (stereo) versterker en daar gaat via optical een kabel naar de Sennheiser RS220 Docking station. (draadloze koptelefoon)

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41KqUEhsP-L._SL500_AC_SS350_.jpg

Aan de RS220 dock zit nog een analoge input die ik kan schakelen en dus eventueel ook kan gebruiken.
Ik heb een klein versterkertje die ik eventueel ertussen kan gebruiken. De soundwave 35

Afbeeldingslocatie: https://reverb-res.cloudinary.com/image/upload/s--DXdhyMgt--/a_exif,c_limit,e_unsharp_mask:80,f_auto,fl_progressive,g_south,h_620,q_90,w_620/v1480784483/ujaucoggfrpxed2xnrvp.jpg

Aan de achterkant zit een send/return en een RCA ingang waar de speaker aan zit en simpel los te koppelen.
Die kan eruit en eventueel naar een interface? Zit zelf te denken om mss het hele apparaat uit de klankkast te halen. Geen idee wat handig is, misschien zeggen jullie wel "die heb je helemaal niet nodig"
Om te oefenen hoeft het niet perse naar de PC maar je weet nooit waarom je niet eens wat wilt opnemen dus ik zie de aansluiting via de PC wel zitten.
PC heeft gewoon de reguliere onboard uitgangen incluis optical.
Ook omdat ik dan geen gemuts met verwisselen van uitgangen heb.

Iemand een idee hoe ik dit het simpelst kan bewerkstelligen? Wil eventueel ook wel wat investeren.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
@Bad Brains

https://www.bax-shop.nl/e...1wmKJuGTStpk3UhoCemjw_wcB

Er zijn goedkopere en veel duurdere maar dit is een gemiddeld geprijsde oplossing waar je ook software bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Snel antwoord, deze gaat dus simpel in de USB en dan ziet b.v. audacity hem als geluids afspeel apparaat.
Handig zal is naar de verschillende soorten merken kijken of zijn er duidelijke voorkeuren voor idd rond de 100,- en kom je dan op eenzelfde apparaat uit wat algemeen als "beste" wordt gezien.

Kwam op het internet dit tegen.

Afbeeldingslocatie: https://andertons.scdn2.secure.raxcdn.com/2/1/images/catalog/i/xl_55940-AP2_BS_top.jpg

Natuurlijk niet wat ik vroeg maar dit is wel extreem simpel om snel even te oefenen zonder veel kabels.
Moet er dan wel even een bedrade koptelefoon bij halen.
Begreep dat de Beyerdynamic DT 770 pro erg fijn zijn.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
De oplossing waar ik naar linkte kun je in jouw situatie op heel veel manieren inzetten.

usb naar pc voor opnemen, maar ook meteen de headphones out om meteen terug te luisteren, al dan niet via je versterker (begreep dat je headphones ook nog een input vrij hadden).

Dit maakt het erg divers en m.i. altijd kwalitatief beter dan zo'n plugje waar je nu aan refereert. Zeker voor bas lijkt me het gebrek aan laag onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Top ik ga even op onderzoek, zie er een aantal op MP staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bad Brains schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:04:
Top ik ga even op onderzoek, zie er een aantal op MP staan.
Ik heb een 'iRig' om gitaar te spelen op mijn iPhone, een basic versterkerprogamma zit erbij.

Weliswaar gitaar, maar Bass zal ook wel werken. In de iRig zit een headphone-jack aansluiting.

Afbeeldingslocatie: https://static.bax-shop.nl/image/product/156021/922543/a71e27ac/1485882557ik_multimedia_irig_2.jpg

Werkt erg goed*, je zou 'm zelfs (stereo)jack->tulp op je stereo-installatie kunnen aansluiten.

* Afgezien van het (imho) onprettige aspect van een koptelefoon om jezelf terug te horen...

[ Voor 31% gewijzigd door Ramzzz op 23-05-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ramzzz schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:29:
[...]

Ik heb een 'iRig' om gitaar te spelen op mijn iPhone, een basic versterkerprogamma zit erbij.

Weliswaar gitaar, maar Bass zal ook wel werken. In de iRig zit een headphone-jack aansluiting.
Neem aan dat je bedoelt om op de PC aan te sluiten?
edit: koptelefoon is een must hier want de muren zijn van karton.

Andere vraag, moet ik ergens op letten ivm aktieve pickups?
Zat te kijken naar een Focusrite 2i2 maar die lijkt niet heel geschikt te zijn ivm clipping.
Is dit een kleine valkuil wat betreft een aankoop of valt dat wel mee.

Zie dat mensen het over DI (Direct input) recording hebben, neem aan dat dat makkelijk zou zijn omdat je niet afhankelijk ben van nog meer apparaten? Sorry voor de vele vragen ben over het algemeen niet zo'n nub.

[ Voor 3% gewijzigd door Bad Brains op 23-05-2017 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Ik heb zelf slechte ervaringen met digitale draadloze koptelefoons wegens teveel latency. Wegens de manier hoe digitale signalen met buffers werken is latency helaas onoverkoombaar. Helemaal als je het signaal ook nog naar de PC gaat sturen (en modelling gaat toepassen?) ben ik bang dat het onspeelbaar gaat worden.

Er bestaan gelukkig ook nog analoge (FM!) draadloze hoofdtelefoons, zoals de Sony MDR-RF811RK, en als je over een hoofdtelefoon wil spelen zou ik gewoon een simpele modelling amp kopen, zoals een Line6 pocket POD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bad Brains schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:40:
[...]

Neem aan dat je bedoelt om op de PC aan te sluiten?
edit: koptelefoon is een must hier want de muren zijn van karton.

Andere vraag, moet ik ergens op letten ivm aktieve pickups?
Zat te kijken naar een Focusrite 2i2 maar die lijkt niet heel geschikt te zijn ivm clipping.
Is dit een kleine valkuil wat betreft een aankoop of valt dat wel mee.

Zie dat mensen het over DI (Direct input) recording hebben, neem aan dat dat makkelijk zou zijn omdat je niet afhankelijk ben van nog meer apparaten? Sorry voor de vele vragen ben over het algemeen niet zo'n nub.
Nope, op mijn iPhone (iOS). iPad zou ook kunnen.

Wellicht worden ook andere platforms ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Het zijn allemaal vergelijkbare oplossingen die allemaal goed werken :)

Vraag is hoe belangrijk het opnemen e.d. voor je is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
@shadow deze koptelefoon heeft geen compressie, ga ervan uit dat dat wel goed komt.
Zoals gezegd zat ik al te kijken naar evt een Beyerdynamic DT 770 pro als het moet.

Opnemen is denk ik wel iets waar ik mee wil kieteballen, omdat het kan.

[ Voor 18% gewijzigd door Bad Brains op 23-05-2017 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bad Brains schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:43:
@shadow deze koptelefoon heeft geen compressie, ga ervan uit dat dat wel goed komt.
Zoals gezegd zat ik al te kijken naar evt een Beyerdynamic DT 770 pro als het moet.
De koptelefoon stuurt het signaal digitaal. Digitale signalen hebben buffers. Buffers voegen latency toe. Het is onoverkoombaar. Beetje latency tijdens film kijken / gamen is natuurlijk geen probleem, bij muziek maken wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 23-05-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Anoniem: 147126 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:44:
[...]

De koptelefoon stuurt het signaal digitaal. Digitale signalen hebben buffers. Buffers voegen latency toe. Het is onoverkoombaar. Beetje latency tijdens film kijken / gamen is natuurlijk geen probleem, bij muziek maken wel.
Van het interweb want ik had daar nog niet eens overna gedacht.
Moet dus serieus over die DT 770 nadenken als dit niks is, wat uiteraard ook geen probleem is behalve dat meer kabel vervelend is.
2 years ago I was on POD HD + Sennheiser RS 220.
Then one day I had to use wired headphones.
Man what a difference !! My game improved immediatedly, it was quicker and smoother.
This was due to the zero latency.
So I strongly advised against these headphones for playing guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bad Brains schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:50:
[...]

Van het interweb want ik had daar nog niet eens overna gedacht.
Moet dus serieus over die DT 770 nadenken als dit niks is, wat uiteraard ook geen probleem is behalve dat meer kabel vervelend is.

[...]
Er bestaan dus ook nog volledig analoge (FM) draadloze hoofdtelefoons. Enige nadeel is behoorlijk wat static noise. Hou ook rekening met latency als je het signaal heen en weer naar de PC stuurt. Nogmaals, ik zou gewoon een modelling amp kopen die het in hardware doet en allerlei amps / effecten en speaker/cabinet emulatie heeft. Dat is de enige manier hoe je een beetje fatsoenlijke sound kan krijgen op je koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ik had een analoge Sennheiser maar hoef daar niet naar terug, geluidskwaliteit in vergelijking met deze is vele malen slechter. Maar bedankt voor de info. Kom zo een aardig eind in de richting.

Modeling Amp moest het even opzoeken want ik had geen idee waar je het over had.
Dan gaan we een andere richting op, begrijp dat dit een gitaarversterker is met andere soundstages of hebben we het ook over een digitaal (naar PC) apparaat.
Want zo'n eerder genoemde Line 6 doet dit softwarematig, niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bad Brains schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:10:
Ik had een analoge Sennheiser maar hoef daar niet naar terug, geluidskwaliteit in vergelijking met deze is vele malen slechter. Maar bedankt voor de info. Kom zo een aardig eind in de richting.

Modeling Amp moest het even opzoeken want ik had geen idee waar je het over had.
Dan gaan we een andere richting op, begrijp dat dit een gitaarversterker is met andere soundstages of hebben we het ook over een digitaal (naar PC) apparaat.
Simpelweg 'simuleert' een modeling amp de gehele gitaarversterker en speaker. Er bestaan uiteraard ook modeling amps met een USB aansluiting (maar die doen het modelling nog steeds in het apparaat zelf). Maar als je bijvoorbeeld die simpelste Line6 pocket pod koopt kun je ook gewoon een kabeltje naar de line-ingang (de blauwe ingang) van je geluidskaart doen en dan opnemen... Je kunt het zo ingewikkeld maken als je zelf wil, tot het moment dat je een complete studio thuis aan het bouwen bent O-)
Want zo'n eerder genoemde Line 6 doet dit softwarematig, niet goed?
Klopt. Dat is een PC audio interface, en de modelling software draait dan op de PC. Als zo'n audio-interface 'low-latency' drivers heeft ('ASIO drivers') kun je dan modeling software zoals Amplitube4 draaien.

Het laaste alternatief is dat je de 'modeling' volledig analoog doet met een Preamp / speaker emulater / DI-box ding, zoals met een "Tech 21 SansAmp Bass Driver DI". Die hebben ook een vette sound!

Zelf heb ik voor m'n gitaar een Marshall JMP-1 (buizen preamp met speaker emulator) om 's nachts over m'n koptelefoon te spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
De grap is ik had zo'n sansamp toen hij net uit was maar ik nooit meer speelde.
Helaas verkocht en had hem min of meer voor wat grafisch werk gratis verkregen (nieuw)
Ik ga even nadenken, misschien wat ouder spul bekijken want heel veel budget is er niet om hele gekke sprongen te maken. Interface naar de PC moet er eigenlijk wel inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Ik speel achter de PC in de woonkamer.
Eigenlijk 2 PC PS4 digitale ontvanger. Met zware PC speakers met multi ingangen en vette bas.
Bass cube en Marshall SL5 gekoppeld aan een klein meng paneel.
Dat is ook meer omdat ik veel Rocksmith 2014 speel op PS4 of PC of Rocksmith customs via Youtube.
Ik speel ivm in de woonkamer als ik niet alleen ben sowieso op laag volume. Als anderen TV kijken of zo. En als het wat laat is. Heb ook Marshall mini ampje wat er uit ziet als double stack. Steek ik ook soms bass in.
Daarnaast heb ik ook accoustische Fender bas .

Dus goed uitgerust om voor woonkamer luid te gaan maar ook zachtjes.
Bassen via monitor speakers werkt als highpass dus sowieso erg zacht. Als ik via PS4 speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Iemand hier bekend mee?
Moeten tussen de 150 en 200 opbrengen zijn ze dat (nog) waard?

Line 6 bass pod XT live

Afbeeldingslocatie: https://oi1062.photobucket.com/albums/t486/Basselbaser/StudioSession-066.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bad Brains schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:05:
Iemand hier bekend mee?
Moeten tussen de 150 en 200 opbrengen zijn ze dat (nog) waard?

Line 6 bass pod XT live

[afbeelding]
Ik heb nog een POD XT pro (voor Gitaar) in het rack zitten. De geluiden varieëren van 'mwa' tot 'beh'. Het is al een wat oudere modeler dus verwacht geen top amp/speaker emulaties. De effecten zijn wel iets bruikbaarder, zoals de Fuzz, Compressor, etc, en die zijn helemaal leuk voor Bass. Om mee te beginnen en 'gewoon' te gaan spelen lijkt het me prima! 200 euro zou het niet waard zijn. Ik zou proberen om er wat af te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Lol "mwa tot beh" klinkt niet best.
Het ding is al meer dan 10 jaar oud dus in elektronica natuurlijk ver achterhaald lijkt me.
Probleem is dat als ik modellen zoek die recenter zijn dan zit er een echt prijskaartje aan dacht als ik dit voor 6-7 tientjes op de kop kan tikken dan is het nog "leuk" of ben ik dan erg kritisch zonder budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dat 'mwa' was enigsinds positief bedoeld. Zo van; toch nog positief verrast wat voor geluid er uit komt :P
Zo'n iets oudere modeler is prima om gewoon mee te oefenen. Het belangrijkste is natuurlijk dat je plezier in het spelen hebt, en een goed geluid kan daarbij helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
Zo dat was snel, net binnen.
Even drivers geinstalleerd en het lijkt allemaal te werken.
Heb geen batterij voor mijn bass dus kan even niets verder checken maar alle knoppen en lampjes doen het.

Ziet er best stevig uit qua bouwkwaliteit, morgen maar is mee kieteballen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mnq4y3d.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Bad Brains schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:15:
Zo dat was snel, net binnen.
Even drivers geinstalleerd en het lijkt allemaal te werken.
Heb geen batterij voor mijn bass dus kan even niets verder checken maar alle knoppen en lampjes doen het.

Ziet er best stevig uit qua bouwkwaliteit, morgen maar is mee kieteballen.

[afbeelding]
Geinig. :)

Ik heb behalve in Garageband, Logic en iRig geen ervaring met modelling, maar het zou zeker handig kunnen zijn om er (weer) in te komen.

Op het gebied van GAS... nieuwe maand komt eraan, en nieuw pedaal op het oog. Een goede 'Klon'-kloon. J. Rockett Archer.

Afbeeldingslocatie: https://rockettpedals.com/wp-content/uploads/2014/08/rockett-archer.jpg

Ik ben benieuwd!

Ik heb diverse overdrive/distortion/(fuzz)/boost-pedalen, maar deze moet 'the bee's knees' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05 23:42

pinda powerrr

Slow down...

Wow....dat moet idd een hele speciale zijn. Had er wel eens​ op gezocht, kende het wel, nu nog eens gegoogled en ik schrik in eerste instantie wel van de prijs :+
Ben benieuwd hoe het je bevalt. In welke muziekstijl speel je? Ik ben zelf zeer gecharmeerd van het geluid van John Mayer, hij gebruikt ook een Klon in meerdere nummers.
Maar zoals bij veel "grote" gitaristen, is het niet alleen een pedaal wat de sound bepaald, maar het totaal plaatje van Gear en de manier van spelen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Ramzzz schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:59:
[...]

Ik heb diverse overdrive/distortion/(fuzz)/boost-pedalen, maar deze moet 'the bee's knees' zijn.
Deze gezien?
Als de link niet werkt dan doe ik die later wel ff als ik achter de pc zit.

Vond deze toen ik naar kabels zocht.
Heb denk ik geen onderkant meer, ooit gekocht op rommelmarkt 25 jaar geleden.
Heeft volgens mij nooit gewerkt/uitgeprobeerd. Of het te repareren is, geen idee. Ziet er niet complex uit alhoewel het mij waarschijnlijk niet gaat lukken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r2clYsM.jpg

Nice fuzz pedal from the early '70s. Very gritty and fuzzy sound, yet remaining articulate and compact. Distortion cleans up nicely with the pedal, works as a volume pedal in off-mode. This effect contains BC413C and BC293C transistors.

[ Voor 36% gewijzigd door Bad Brains op 26-05-2017 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Wat een tof ding!

Zelfs ongeveer €200,- waard nu!

Ondertussen bevalt mijn PRS echt geweldig, wat een gitaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
"Verkocht"!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:43:
Wow....dat moet idd een hele speciale zijn. Had er wel eens​ op gezocht, kende het wel, nu nog eens gegoogled en ik schrik in eerste instantie wel van de prijs :+
Ben benieuwd hoe het je bevalt. In welke muziekstijl speel je? Ik ben zelf zeer gecharmeerd van het geluid van John Mayer, hij gebruikt ook een Klon in meerdere nummers.
Maar zoals bij veel "grote" gitaristen, is het niet alleen een pedaal wat de sound bepaald, maar het totaal plaatje van Gear en de manier van spelen.
Ik speel rock, jazz, en alles wat voorbij komt dat enigszins speelbaar is. :+

Die Archer wordt her en der vergeleken en schijnt zeer dicht bij het ideale 'Klon'-geluid te komen.

:+

Maar dat hangt natuurlijk nog steeds erg veel af van waarmee, waardoor en hoe je speelt. Ik maak me verder geen illusies, het zal lekker klinken, maar dat doet mijn Xotic BB-preamp ook al. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik had echt niet moeten reageren in dit topic....er staat weer eens wat op de wenslijst :P

Echt mooi pedaal, die eerste video laat gelijk wat "bekende" geluiden horen.

Edit: na wat zoekwerk, ben ik er achter dat de Electro Harmonix "soul food" nagenoeg hetzelfde geluid geeft, voor minder dan de helft van de prijs. Die kom ik ook geregeld tegen op Marktplaats, dus dat maar ff in de gaten houden (zolang ik me kan bedwingen niet gelijk naar KeyMusic te rijden)

@ramzzz en bedankt hè, dat worden weer discussies met de directie :+

[ Voor 51% gewijzigd door pinda powerrr op 27-05-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:07:
Ik had echt niet moeten reageren in dit topic....er staat weer eens wat op de wenslijst :P

Echt mooi pedaal, die eerste video laat gelijk wat "bekende" geluiden horen.

Edit: na wat zoekwerk, ben ik er achter dat de Electro Harmonix "soul food" nagenoeg hetzelfde geluid geeft, voor minder dan de helft van de prijs. Die kom ik ook geregeld tegen op Marktplaats, dus dat maar ff in de gaten houden (zolang ik me kan bedwingen niet gelijk naar KeyMusic te rijden)

@ramzzz en bedankt hè, dat worden weer discussies met de directie :+
Graag gedaan! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:59:
[...]

Ik heb behalve in Garageband, Logic en iRig geen ervaring met modelling, maar het zou zeker handig kunnen zijn om er (weer) in te komen.

Op het gebied van GAS... nieuwe maand komt eraan, en nieuw pedaal op het oog. Een goede 'Klon'-kloon. J. Rockett Archer.

[afbeelding]

Ik ben benieuwd!

En gekocht! :*)

Zodra ik 'm binnen heb, ga ik daar eens flink mee pielen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

pinda powerrr schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:07:
Edit: na wat zoekwerk, ben ik er achter dat de Electro Harmonix "soul food" nagenoeg hetzelfde geluid geeft, voor minder dan de helft van de prijs.
EH heeft wel meer 'clones' voor goedkoper. Zo is de 'OD Glove' die nog op m'n verlanglijstje staat bijna een regelrechte kopie van de Fulltone OCD.

Sowieso belachelijk om >>100 euro voor een overdrive pedaaltje te betalen, helemaal als je ziet wat er in zit aan electronica. Je bouwt het voor een 10tje zelf op een perfboard (schema's, stuklijst en layout zijn wel online te vinden), en dan nog 20euro voor de behuizing, potmeters, voetschakelaar en jacks en je bent in een middagje klaar. Nog meer pedaalbouwers hier?

Dit is een projectje dat ik zelf aan het ontwerpen ben: Een midi-controller die het centrale 'brein' van m'n pedalboard moet worden. 4x midi in/out, om oa. een drum-pedaal (beatbuddy), een looper (Pigtronix infinity), een FX-unit (TC G-major) en een versterker (Marshall JMP-1) te besturen dmv. van presets en wat fancy dingen met vertalen van timing-protocollen te doen (oa. van de looper, de drum-pedaal en de FX unit, zodat delays bijvoorbeeld altijd in sync blijven met de 'beat'). Prototype werkt al, software is voor een groot deel af, en nu ben ik het geheel netjes op een PCB aan het ontwerpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Bdd80n4aHJY88VsPrKO26TeQ/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/96Sh96UljV6vYycLoRpbBpk3/medium.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5e4tMawkXUP8lWm3kgkDtsbU/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ziet er cool uit!

Ik gebruik zelf maar echt weinig pedalen, ik gebruik een delay, reverb en af en toe een chorus en dan houdt het wel een beetje op.

Distortion hebben mijn blackstar series one 45 en ENGL screamer 50 met bakken dus daar hoef ik niets voor te hebben.

Dan heb ik nog nagenoeg ongebruikt liggen: Dunlop Wah, Boss compressor en Behringer Flanger en een DOD Yngwie Malmsteen pre-amp. Maarja, ongebruikt zegt al genoeg :P

Ik heb pedalen ook altijd onevenredig duur gevonden, en nog. Er zijn misschien uitzonderingen als echte tape delays, echte spring reverbs etc.

Maar over het algemeen is het een printplaatje met wat weerstandjes etc.

[ Voor 17% gewijzigd door KnoxNL op 29-05-2017 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op maandag 29 mei 2017 @ 07:11:
Ziet er cool uit!

Ik gebruik zelf maar echt weinig pedalen, ik gebruik een delay, reverb en af en toe een chorus en dan houdt het wel een beetje op.

Distortion hebben mijn blackstar series one 45 en ENGL screamer 50 met bakken dus daar hoef ik niets voor te hebben.

Dan heb ik nog nagenoeg ongebruikt liggen: Dunlop Wah, Boss compressor en Behringer Flanger en een DOD Yngwie Malmsteen pre-amp. Maarja, ongebruikt zegt al genoeg :P

Ik heb pedalen ook altijd onevenredig duur gevonden, en nog. Er zijn misschien uitzonderingen als echte tape delays, echte spring reverbs etc.

Maar over het algemeen is het een printplaatje met wat weerstandjes etc.
Tja, dat is op dezelfde manier als 'een Ferrari is maar wat staal, koolstofvezel en aluminium met wat rubber eronder.' ;)

Wel handig dat iemand dat circuit ontworpen heeft, zodat het gekloond kan worden...

Uiteraard, alles is na te maken als je de skills en de tools hebt, en het lichtende voorbeeld.

Velen kiezen daar niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ramzzz schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:18:
[...]

Tja, dat is op dezelfde manier als 'een Ferrari is maar wat staal, koolstofvezel en aluminium met wat rubber eronder.' ;)

Wel handig dat iemand dat circuit ontworpen heeft, zodat het gekloond kan worden...

Uiteraard, alles is na te maken als je de skills en de tools hebt, en het lichtende voorbeeld.

Velen kiezen daar niet voor.
Dat klopt, maar ik ben wel met @Shadow eens dat 99% van de OD's / Distortions toch echt niet meer dan €100,- zouden moeten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:22:
[...]

Dat klopt, maar ik ben wel met @Shadow eens dat 99% van de OD's / Distortions toch echt niet meer dan €100,- zouden moeten kosten.
Helemaal mee eens. Kostprijs €30,-, looks €30,-, marketing €100,-. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Enkele weken geleden begonnen met gitaar spelen en lessen. Gewoon op een akoestische yamaha.

Echter, vorige week kreeg ik een gitaar van een vriend te leen. Die hing nog ergens in zijn kast. Een oude elektrische ibanez uit 1978, de PF100 (les paul kloon). Geen idee of dit die zgn. lawsuit gitaren betreft?

Maar goed, toen had ik nog geen versterker. dus afgelopen weekend, vlak over de grens bij LL Music Center, een leuke Fender Mustang GT40 gekocht. Erg mooi versterkertje voor thuis. Ben er blij mee.

Volgende week heb ik weer les. En dan laat ik die ibanez eens checken. Want ik heb er te weinig verstand van. Als die nog goed is, dan speel ik voorlopig hier even mee. Indien toch niet goed, dan koop ik binnenkort een leuke Squier ofzo. Maar dan niet die instap modellen. Mag wel iets beter zijn... vintage modified, deluxe of classic vibe strat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
@Dacide De classic vibes schijnen erg veel waar voor je geld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dat had ik inderdaad al opgemaakt uit de diverse reviews. Zelfde geldt voor de Vintage modified serie.

Zoals ik het lees schijnt het een behoorlijke stap omhoog te zijn t.o.v. een Bullet, Affinity of Standard Series squier.

Denk dat ik binnenkort eens richting Music Store in Keulen rij. Kan ik ze eens vasthouden en voelen. (en horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Dacide schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:58:
Dat had ik inderdaad al opgemaakt uit de diverse reviews. Zelfde geldt voor de Vintage modified serie.

Zoals ik het lees schijnt het een behoorlijke stap omhoog te zijn t.o.v. een Bullet, Affinity of Standard Series squier.

Denk dat ik binnenkort eens richting Music Store in Keulen rij. Kan ik ze eens vasthouden en voelen. (en horen ;)
He dat is zelfs voor mij vanuit Eindhoven nog wel te doen als je er een dagje van maakt.

Lijkt me leuk om daar eens te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dat is zeker goed te doen ja.

Ik ben er al jaren niet meer geweest. Maar destijds (toen was ik nog volop bezig als dj/producer) heb ik mijn ogen uitgekeken daar. (mja, geen gitaren destijds voor mij, wel synthesizers :D )

Volgens mij ben je vanuit Eindhoven in +/- 1.45u in Keulen.

Liggen in Eindhoven ook nog goede muziekwinkels met veel gitaren op voorraad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
@Dacide

In Eindhoven zijn de dagen met veel en goede muziekwinkels helaas vevrlogen.

Vroegah hadden we o.a. EMI (Eindhoven Musical Instruments) Conijn, en Mary-Holland.

Alle 3 fantastische zaken waar veel kennis en service aanwezig was.

Tegenwoordig hebben we enkel nog de dozenduwers van Keymusic (voorheen feedback) die zo klantonvriendelijk zijn als het maar zijn kan, en Let's Play guitar center.

Let's Play is een geweldig leuke zaak met ruime kennis en hartstikke aardig behulpzaam personeel, ik heb er mijn PRS ook gekocht. Maar moest je van ver komen dan zou ik het je niet aanraden, omdat het een vrij kleine zaak is is het assortiment niet heel groot.

Geen nieuwe Fenders/Squiers/Gibsons/Epiphones/Ibanez etc bijvoorbeeld.

Wel een absolute aanrader als je werk aan je gitaar wilt laten doen.

Ook niet heel groot maar wel heel leuk en in de regio is Guitar King:

http://www.guitarking.nl/

Verder als je in de buurt woont of ooit komt kan ik je een bezoek aan de showroom van Bax in Goes van harte aanraden.

Zelf wil ik ook nog een keer naar Max guitars maar dat is gezien de locatie voor mij iets wat later nog een keer zal moeten plaatsvinden.

Bovendien is mijn gitaarbudget voorlopig op ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben nu ook een maandje of 3-4 bezig met leren spelen. 1 keer in de twee weken les en verder veel oefenen. Maar potver het is best lastig. Ik kan die standaard akkoorden dromen maar om ze snel over te pakken, dat blijft lastig.

Speel elektrisch een standaard fender mex strat, en heb laatst een Taylor GS Mini gekocht voor het snel kunnen pakken en meenemen.

[ Voor 22% gewijzigd door rodie83 op 29-05-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ja het is zo cliche als het maar zijn kan, oefenen oefenen oefenen :P

Ik heb in het verre verleden ook momenten gehad dat ik het bijltje liefst er bij neer zou gooien, en ik heb ook wel eens langere tijd (een jaar ofzo) geen gitaar aangeraakt. Maargoed toen was ik wel erg jong, nu zou ik betere discipline hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
KnoxNL schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:09:

Ik heb in het verre verleden ook momenten gehad dat ik het bijltje liefst er bij neer zou gooien, en ik heb ook wel eens langere tijd (een jaar ofzo) geen gitaar aangeraakt. Maargoed toen was ik wel erg jong, nu zou ik betere discipline hebben.
Jup! Ik moet ook zeggen dat het alweer heel anders voelt dan in de eerste weken. Ik vind het oefenen ook helemaal niet erg, tot zover pak ik elke dag die gitaar wel even. Ik heb ook maar geaccepteerd dat het een lang en niet bijster snel proces is, dat helpt ook een hoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb in het verre verleden ook momenten gehad dat ik het bijltje liefst er bij neer zou gooien
[video]https://www.youtube.com/watch?v=tOpLyT2SPp4"]YouTube: Should You Quit Guitar?[/video]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Voorzichtige peiling: hebben jullie misschien zin om een keer een bescheiden gitaar-meet te houden? :)

Have guitar, amp and way too many pedals, will travel. :+

Als er geen animo voor is, geen probleem hoor. Ik heb het ook altijd 'druk'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Als 40++ heb ik altijd gitaar tot beschikking gehad.
Oude Yamaha . 12 snarige accoustisch ding.
Maar ja ondanks muziekale family overwegend niet mijn muziek. Country indorock etc.
Dus eens in maand of kwartaal dat ding eens gepakt.
Later tja iedereen speeld gitaar dus maar een bas gehaald.
Maar ja muziek keuze trekt mij niet. Werdt stofvanger.

Toen was er eens een sale. Ook even fender gehaald.
Mexican stratocaster Dave Muray achtig ding. Vond hem vooral mooi voor €500,-
Maar toen ook maar Rocksmith gehaald..

En toen ging wereld open.
Oudere bekende liedjes her ontdekt.
Rare liedjes ontdekt die toch vet zijn om te spelen.
Ook het ruigere werk. Zeer gevarieerd.

Je speel in je uppie met de orginele band. Voor een complete noob ideaal want sommige liedjes zijn kwa inbreng ontiegelijk makelijk tot erg moeilijk.
Vooral die hele makelijke in contex van de orginele band geven je eigen spel zo een dimensie dat je graag speeld.
Uieraard ook moeilijke en snellere spul proberen en dan merk je dat door gewoon voor de fun spelen je skillz toch wel groeien.
Les kan nog veel meer waarde hebben. Maar iemand die lessen al snel te boring vind speeld liever zijn favo songs.

Ik ga DR neon multi collor snaren halen voor Jazzbass . Kijken of dat wat is. Iig goeie match kwa kleuren aan rocksmith .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
SG schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:10:
[...]

Als 40++ heb ik altijd gitaar tot beschikking gehad.
Oude Yamaha . 12 snarige accoustisch ding.
Maar ja ondanks muziekale family overwegend niet mijn muziek. Country indorock etc.
Dus eens in maand of kwartaal dat ding eens gepakt.
Later tja iedereen speeld gitaar dus maar een bas gehaald.
Maar ja muziek keuze trekt mij niet. Werdt stofvanger.

Toen was er eens een sale. Ook even fender gehaald.
Mexican stratocaster Dave Muray achtig ding. Vond hem vooral mooi voor €500,-
Maar toen ook maar Rocksmith gehaald..

En toen ging wereld open.
Oudere bekende liedjes her ontdekt.
Rare liedjes ontdekt die toch vet zijn om te spelen.
Ook het ruigere werk. Zeer gevarieerd.

Je speel in je uppie met de orginele band. Voor een complete noob ideaal want sommige liedjes zijn kwa inbreng ontiegelijk makelijk tot erg moeilijk.
Vooral die hele makelijke in contex van de orginele band geven je eigen spel zo een dimensie dat je graag speeld.
Uieraard ook moeilijke en snellere spul proberen en dan merk je dat door gewoon voor de fun spelen je skillz toch wel groeien.
Les kan nog veel meer waarde hebben. Maar iemand die lessen al snel te boring vind speeld liever zijn favo songs.

Ik ga DR neon multi collor snaren halen voor Jazzbass . Kijken of dat wat is. Iig goeie match kwa kleuren aan rocksmith .
:)

@Ramzzz Lijkt me leuk, maar eens kijken of er animo is.
Omdat ik altijd alleen speel leer ik niet altijd veel nieuws dus ik ben wel geïnteresseerd om wat nieuwe dingen te leren van wat tweakers 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik had twee weken geleden mijn eerste gitaar amp gekocht, voor thuis. Het was een Fender Mustang GT40 geworden.
Een weekje mee gespeeld. Maar toch weer teruggebracht naar de winkel.

De Mustang GT40 is in alle opzichten de perfecte amp voor thuis in de woonkamer. 2x20w, stereo, alle mogelijkheden en features die je maar kunt bedenken, 109 modeling amps ingebouwd, blueotooth, wifi, ingebouwde tuner etc.
Alles top, behalve de geluidskwaliteit. Die was het gewoon echt niet.
Clean sounds gingen nog wel. Maar zodra er een randje (high) gain of distortion overheen komt, dan slibt het hele geluid dicht tot een wollige, niet gedefinieerde en dichtgeslipte laag.

Terug naar de winkel gegaan en toen een Boss Katana gekocht met een beetje bijbetalen. Ik heb gekozen voor de 100W versie, met name omdat deze net iets meer features heeft. Maar voor thuis is het eigenlijk te zwaar/luid. Echter, er zit een regelaar op waarmee je kunt kiezen tussen 100W, 50W en 0,5W. En dat is echt ideaal :)

Ben er echt blij mee. Mooi geluid. Voldoende mogelijkheden en effecten. Degelijke behuizing. Jeps, helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ramzzz schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:28:
Voorzichtige peiling: hebben jullie misschien zin om een keer een bescheiden gitaar-meet te houden? :)

Have guitar, amp and way too many pedals, will travel. :+

Als er geen animo voor is, geen probleem hoor. Ik heb het ook altijd 'druk'. ;)
Lijk me tof, ben alleen nog in de beginnersfase, dus verwacht maar niet zoveel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Maakt toch niet uit. Ik zal ook nooit beter dan gemiddeld worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Dacide schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:15:
Ik had twee weken geleden mijn eerste gitaar amp gekocht, voor thuis. Het was een Fender Mustang GT40 geworden.
Een weekje mee gespeeld. Maar toch weer teruggebracht naar de winkel.

De Mustang GT40 is in alle opzichten de perfecte amp voor thuis in de woonkamer. 2x20w, stereo, alle mogelijkheden en features die je maar kunt bedenken, 109 modeling amps ingebouwd, blueotooth, wifi, ingebouwde tuner etc.
Alles top, behalve de geluidskwaliteit. Die was het gewoon echt niet.
Clean sounds gingen nog wel. Maar zodra er een randje (high) gain of distortion overheen komt, dan slibt het hele geluid dicht tot een wollige, niet gedefinieerde en dichtgeslipte laag.

Terug naar de winkel gegaan en toen een Boss Katana gekocht met een beetje bijbetalen. Ik heb gekozen voor de 100W versie, met name omdat deze net iets meer features heeft. Maar voor thuis is het eigenlijk te zwaar/luid. Echter, er zit een regelaar op waarmee je kunt kiezen tussen 100W, 50W en 0,5W. En dat is echt ideaal :)

Ben er echt blij mee. Mooi geluid. Voldoende mogelijkheden en effecten. Degelijke behuizing. Jeps, helemaal top.
Overdrive met de Marshall SL-5 is ook fijn dat die in 1 Watt kan. En nadeel van echte buizen versterker in high gain overdrive dat het al snel te luid wordt. Met mijn LP Studio 2015 in E_mol gun'nroses AFD proberen na te spelen. Via Rocksmith Youtubes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Ik ben een tijdje geleden begonnen met (pogingen tot) afstoten van wat overtollig materieel.

Maar helaas gaat dat minder vlot dan de aanschaf. :+ Ik heb tot nog toe alleen de Red Repeat weten te verpatsen. En een J.RAD Archer aangeschaft.

De teller staat nu op neutraal: 1 verkocht, 1 erbij. Waar zijn de verzamelaars/GAS'ers wanneer je ze nodig hebt? :P

Maar wel een lekker pedaal, die Archer. Dat wordt lastig kiezen, tussen een BB, een Archer en een Tube Screamer. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Tsjah mijn geld is op voorlopig :+

Niet echt veel animo voor een meet trouwens -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Mijn verzameling is nog klein, slechts twee pedalen Boss BD-2 en EHX LPB1, daar komt binnenkort wel de EHX Soul Food bij (mooie kloon van de Archer die @Ramzzz heeft, wat weer een kloon is van de Klon Centaur)
Heb ook niet echt meer nodig, speel alleen thuis en heel soms een avondje jammen met collega's. De versterker die ik heb staan is ook idioot overbemeten voor thuis :X en wellicht komt er eind dit jaar wel een andere...heb een kans om voor relatief weinig een Marshall JCM 2000 TSL602 over te nemen, die kans laat ik waarschijnlijk niet gaan, ondanks dat een 60W buizenbak voor thuis ook wat overkill is O-)

Misschien moet @Ramzzz maar eens een lijstje samenstellen, welke pedalen hij allemaal kwijt wil... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:54:
Mijn verzameling is nog klein, slechts twee pedalen Boss BD-2 en EHX LPB1, daar komt binnenkort wel de EHX Soul Food bij (mooie kloon van de Archer die @Ramzzz heeft, wat weer een kloon is van de Klon Centaur)
Heb ook niet echt meer nodig, speel alleen thuis en heel soms een avondje jammen met collega's. De versterker die ik heb staan is ook idioot overbemeten voor thuis :X en wellicht komt er eind dit jaar wel een andere...heb een kans om voor relatief weinig een Marshall JCM 2000 TSL602 over te nemen, die kans laat ik waarschijnlijk niet gaan, ondanks dat een 60W buizenbak voor thuis ook wat overkill is O-)

Misschien moet @Ramzzz maar eens een lijstje samenstellen, welke pedalen hij allemaal kwijt wil... 8)
Dat inventariseren ga ik sowieso voor mezelf al doen, dus ik kan het net zo goed ook hier melden. :P

Zonder dollen, ik heb echt veel te veel pedalen. :F

(En versterkers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:28

Barbas

Gallego!

Mensen hier nog tips voor string bending? Heb wat YouTube tutorials erbij gepakt maar wil vooralsnog niet echt lukken qua zuiver geluid :p

Mejor así

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Ook hier weer geldt: Oefenen oefenen oefenen. Eelt op je vingers kweken helpt ook.

Het klinkt een beetje lullig maar meer valt er niet over te zeggen, zeker niet als je ook al YT videos gekeken hebt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Brace yourselves... hier volgt * Ramzzz ' shitload aan pedalen:

Electro Harmonix:
  • Worm
  • Pitchfork
  • Holy Grail
  • Holy Grail Plus
  • Big Muff π (Russisch)
  • Small Stone (Russisch)

Boss:
  • CE-3 Chorus
  • TU-2 Tuner
  • EQ-20 graphic equalizer
  • AC-2 Acoustic Simulator
  • MT-2 Metal Zone

Ibanez:
  • Analog Delay
  • TS-10 Tube Screamer Classic
  • PUE5 multipedaal (incl. Tube Screamer)

Carl Martin:
  • Crush Zone
  • Red Repeat (verkocht)
  • Plexitone
  • ChorusX2 (2)
  • DeLayla
  • DeLayla XL
  • Compressor/Limiter (verkocht)
  • Andy Timmons Compressor/Limiter
  • Noise Terminator
  • TremO’vibe
  • Octaswitch
  • Headroom reverb

JRockett:
  • Archer

Xotic:
  • BB Preamp
  • SP Compressor

Jim Dunlop:
  • Crybaby Original

Coron:
  • AD-500 Analog Delay

https://nl.pinterest.com/ramseyjansen/my-gear/

:X

[ Voor 18% gewijzigd door Ramzzz op 20-09-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Oh-my-God..... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Je bent vergeten erbij te zetten welke te koop zijn :+ 8)

De Ibanez tube screamer is wel een gewilde, die zie ik op MP altijd voor aardig geld voorbij gaan.

Ben wel benieuwd hoe jij de verschillen zou omschrijven tussen de Tube Screamer, de Big Muff en de Archer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Toch maar meet bij @Ramzzz dan?

Kunnen we gelijk alles testen en meenemen wat we willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
KnoxNL schreef op zondag 11 juni 2017 @ 15:40:
Toch maar meet bij @Ramzzz dan?

Kunnen we gelijk alles testen en meenemen wat we willen :P
_O-

Alvast wat voorpret?

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 11-06-2017 17:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dacide
Zo, afgelopen zaterdag even naar Keulen gereden, Music Store.

Ik ging primair voor de Squier Deluxe, of eventueel een Classic Vibe...
Nou, het liep iets anders... de Deluxe hadden ze niet meer staan (en wordt volgens hun niet meer gemaakt??). En de Classic vibe heeft een zwaargelakte nek. Gevoelsmatig leek het alsof mijn hand daar meer aan 'vastplakt'.

Echter, toen stond vrouwlief de hele tijd naast me te vragen waarom ik niet voor een echte Fender ging. (te duur, ben nog maar een absolute beginner, etc etc). Maar anderhalf uur later dan toch met een Fender de deur uit gelopen. Als kadootje voor mijn verjaardag gekregen van vrouwlief :D :lovelove:

Het is een Fender American Special geworden in Two tone sunburst en witte slagplaat en rosewood toets.
Deze dus >>

Afbeeldingslocatie: https://www.fmicassets.com/Damroot/ZoomJpg/10002/0115600303_gtr_frt_001_rr.jpg

Nu kan ik wel even vooruit denk ik :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dacide op 12-06-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Goede aankoop, ga je geen spijt van krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik hoop het. Maar daar ga ik ook niet vanuit nee.
Ik ben een echte beginner. Speel pas anderhalve maand. Had me dus enkel verdiept in de Squier gitaren, Had ik dat geweten, dan had ik beter huiswerk gemaakt over de fender producten.

Ik kan ook nog niet beoordelen of een gitaar nu goed is of slecht. Maar als een squier al goed genoeg voor me is, dan is een US Fender dat al helemaal.

Wist ook niet of ik voor maple of rosewood moest gaan. Heb er even op gespeeld en gevoelsmatig 'leek' de RW versie mooier te klinken. Maar kan ook allemaal inbeeld zijn.

Deze American Special heeft Jumbo frets, drie Texas Special single-coil Stratocaster pickups en gebruikt het Greasebucket tone circuit. Helaas zonder koffer, wel met padded gig bag.

Maar goed, koffer is niet heel erg. Sowieso is dit (denk ik) het instapmodel van US Fender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Één van mijn medecursisten in de gitaarles speelt al jaar en dag op dezelfde gitaar. Absoluut een goed en veelzijdig instrument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Dacide schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:59:
Ik hoop het. Maar daar ga ik ook niet vanuit nee.
Ik ben een echte beginner. Speel pas anderhalve maand. Had me dus enkel verdiept in de Squier gitaren, Had ik dat geweten, dan had ik beter huiswerk gemaakt over de fender producten.

Ik kan ook nog niet beoordelen of een gitaar nu goed is of slecht. Maar als een squier al goed genoeg voor me is, dan is een US Fender dat al helemaal.

Wist ook niet of ik voor maple of rosewood moest gaan. Heb er even op gespeeld en gevoelsmatig 'leek' de RW versie mooier te klinken. Maar kan ook allemaal inbeeld zijn.

Deze American Special heeft Jumbo frets, drie Texas Special single-coil Stratocaster pickups en gebruikt het Greasebucket tone circuit. Helaas zonder koffer, wel met padded gig bag.

Maar goed, koffer is niet heel erg. Sowieso is dit (denk ik) het instapmodel van US Fender.
American Special is inderdaad tegenwoordig het instapmodel uit Corona, Texas. Deze komen zonder case.

Je kunt als beginner inderdaad niet inschatten of een gitaar nu goed of slecht is, maar met een Fender koop je natuurlijk wel een bepaalde kwaliteit.

Het nekprofiel (verwacht dat het een modern C is) is best een allemansvriend en zeker ook geschikt voor beginners.

Elke gitaar klinkt anders, al zijn het 2 identieke modellen. Rosewood wordt over het algemeen geacht wat voller en minder "treble-achtig" te klinken dan maple, maar veel verschil zul je niet merken. Maple necks worden door mensen vaak wat soepeler ervaren, zeker als ze afgelakt zijn.

Een goed iets om op te letten is afwerking van de frets (steekt er geen fretwire uit etc) en plaatsing van nek en de algemene look en feel.

Persoonlijk let ik ook op hoe de resonantie door het hele instrument is.Als ik een vol akkoord aansla en ik voel niets in de nek, dan is het voor mij al een no-go.

De texas special elementen kunnen een beetje schel overkomen, maar niets wat een beetje eq niet kan verhelpen. Mocht je willen kun je later nog andere pickups plaatsen als je over een jaar of wat wat meer gevorderd bent.

Ik heb bijvoorbeeld in mijn oude mex strat custom shop '69 pickups geplaatst:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:51

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Barbas schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 19:31:
Mensen hier nog tips voor string bending? Heb wat YouTube tutorials erbij gepakt maar wil vooralsnog niet echt lukken qua zuiver geluid :p
Oefenen, met verschillende vingers benden, op verschillende delen van de nek, muscle memory trainen, met meerdere vingers duwen waar het kan.
Wat ik in het begin deed is op een looper een noot aanslaan. En dan eerst 1 fret lager benden, 10 keer met elke vinger, dan 2 frets lager, etc. Als je met je pink of ringvinger niet ver genoeg kunt, dan kunnen je middel en wijsvinger helpen.

omnia mutantur, nihil interit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online
Dacide schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:54:
Zo, afgelopen zaterdag even naar Keulen gereden, Music Store.

Ik ging primair voor de Squier Deluxe, of eventueel een Classic Vibe...
Nou, het liep iets anders... de Deluxe hadden ze niet meer staan (en wordt volgens hun niet meer gemaakt??). En de Classic vibe heeft een zwaargelakte nek. Gevoelsmatig leek het alsof mijn hand daar meer aan 'vastplakt'.

Echter, toen stond vrouwlief de hele tijd naast me te vragen waarom ik niet voor een echte Fender ging. (te duur, ben nog maar een absolute beginner, etc etc). Maar anderhalf uur later dan toch met een Fender de deur uit gelopen. Als kadootje voor mijn verjaardag gekregen van vrouwlief :D :lovelove:

Het is een Fender American Special geworden in Two tone sunburst en witte slagplaat en rosewood toets.
Deze dus >>

[afbeelding]

Nou, er is dus nog hoop! :D Gefeliciteerd ermee!

Persoonlijk hoop ik dat mijn vrouw mij dan de lang gewenste ES 335 / 339 cadeau doet... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:06
Dacide schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:54:
Als kadootje voor mijn verjaardag gekregen van vrouwlief :D :lovelove:
...
En snel opgeven is er nu niet meer bij, daar kom je niet mee weg :)
Mooie gitaar!

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Lokale Musiek shop heeft geen Gibson & Gretch.
Dus al vaker in Keulen geweest.
Gaat ook online. Parts brstel ik wel online ook uit koln.
DR Neon op mijn Jazzbas gezet. Vind ze toch ook anders klinken
Meer als mijn Ibanez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
mekkieboek schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:15:
[...]

En snel opgeven is er nu niet meer bij, daar kom je niet mee weg :)
Mooie gitaar!
Haha, ik bedacht me al precies hetzelfde. Nu MOET ik wel :D
Maar goed, het scheelt dat ik echt een hele boel plezier ermee beleef. Ook al ben ik nog maar een absolute beginner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Ramzzz schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:15:
[...]

Ik heb Anytune+ zowel op mijn iPhone als op mijn MacPro, en het gaat z.s.m. ook op mijn iPad. :)

Hiervoor gebruikte ik Amazing Slowdowner. Maar Anytune is imho veel meet 'value for money' en gebruiksvriendelijk.
Ondertussen heb ik Anytune aangeschaft, en het is inderdaad een stukje software met een heel goede prijs/kwaliteit verhouding. De belangrijkste feature voor mij is dat het draait op m'n iPad en dat ik zo gezellig kan oefenen in m'n woonkamer ipv achter de PC in mijn bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Iemand toevallig nog een BAX code liggen?
Ik had er een, maar vrouwlief heeft die tussen de oude kranten gegooid....net nu ik wat wil bestellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Iemand ervaring met de c9 organ machine? Ik krijg daar wel redelijk GAS van als ik deze YT bekijk :
YouTube: Electro-Harmonix C9 Organ Machine

Voor het geld heb je een orgel in huis - is te verantwoorden toch?

Pagina: 1 ... 3 ... 96 Laatste