Enkel spijtig dat er geen savegames op mogelijk zijn.ared schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:20:
Maar goed, de Madness Engine en LiveTrack zijn zo'n beetje op het lijf geschreven voor endurance racing, dus ik ben er van overtuigd dat er echt wel iets moois aan gaat komen.
Precies dat. Als AMS2 mid-race saves mogelijk zou kunnen maken dan denk ik dat ik RFactor2 niet heel veel meer zou gebruiken.
Ja, zat van de week nog een video te kijken over hoeveel functionaliteit er in de Grand Prix serie zat, eigenlijk al vanaf deel 1 maar met name deel 3 en 4, die nog steeds niet/niet meer standaard is in moderne race games:
- savegames
- in-game telemetrie terugkijken in de pits
- veranderend weer
- lokaal nat wordende/opdrogende baan
- geanimeerde marshalls en cranes die gestrande auto's opruimen
- gele vlaggen in zones waar auto's staan
etc.
Echt bizar, zo moeilijk lijkt het niet als het eenmaal al een keer gedaan is...
- savegames
- veranderend weer
etc.
Ik vond het inderdaad ook grappig om te zien dat ze hebben geleerd om de verwachtingen beter te managen, en ze lijken zichzelf ook beter en beter te kennen.ared schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:20:
Wordt nog wel een lange wacht op Le Mans en de bijbehorende auto's.tot "...much later this year (with historical versions and associated cars most likely going further than that)" en "in anticipation for next year´s event"
Tel daarbij op dat Reiza soms Muskiaanse timelines aanhoudt, en ik hoop dat alles er voor de volgende Le Mans is![]()
Maar goed, de Madness Engine en LiveTrack zijn zo'n beetje op het lijf geschreven voor endurance racing, dus ik ben er van overtuigd dat er echt wel iets moois aan gaat komen.
Ik vraag mij af of het de moeite is om de volgende "season pass" aan te schaffen. Het noemt zo niet maar dat is het in feite wel, zonder dat ze zich willen vastpinnen op wat de inhoud is van die season pass...
Lokaal nat zit toch wel in AMS2?ared schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:43:
Ja, zat van de week nog een video te kijken over hoeveel functionaliteit er in de Grand Prix serie zat, eigenlijk al vanaf deel 1 maar met name deel 3 en 4, die nog steeds niet/niet meer standaard is in moderne race games:
- savegames
- veranderend weer
etc.
Ja, het weer is helemaal top in AMS2, maar bijvoorbeeld iRacing heeft nog steeds geen regen. Ik bedoel meer dat er geen enkele grote sim is op dit moment alles heeft wat een game eind jaren 90 begin 00 wel had.
Bijvoorbeeld bij Grand Prix 3 en 4 kreeg je bij het kiezen van je strategie een verwachting voor de komende 2 uur. Dat klopte niet altijd (net echt...), maar je kon enigszins inschatten of, wanneer, hoe hard en hoe lang het zou gaan regenen. In AMS2 zie je alleen de huidige condities voor de race, tenzij het weer voorgeprogrammeerd is, natuurlijk.
Maar als AMS2 simuleert hoe buien over het circuit trekken en/of werkelijke weerdata gebruikt, hoe moeilijk is het dan om een soort buienradar of pluimverwachting te laten zien voor of tijdens de race?
Ik klaag niet, he? Ik vind het alleen verbazend hoe er ogenschijnlijk simpele functies verdwenen zijn die er 20 jaar geleden wel waren.
Vandaag even die nieuwe RallyCross uitgeprobeerd… in VR…
En die nieuwe 1.5 physics zijn wel weer een flinke stap vooruit.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Jij test mee in de beta? Of hoe heb je dat voor elkaar gekregen?PatrickC schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:20:
Vandaag even die nieuwe RallyCross uitgeprobeerd… in VR…En die nieuwe 1.5 physics zijn wel weer een flinke stap vooruit.
Zit er elke dag al halsreikend naar uit te kijken, dacht vandaag even blij gemaakt te worden, maar was alleen een statusupdate van de 1.5 patch op Steam.
Voordat AMS2 uitkwam was er een backing campaign waar je ook nog eens voordeliger aan mee kon doen als je ook al backer was van AMS1 destijds (Reiza waardeert trouwecklanten). Dat was een no-brainer voor mij, want bij AMS1 pakte dat ook geweldig uit. Ik kreeg hierdoor alle DLC wat voor die game uit kwam zonder kosten en ook de rFactor 2 Reiza Packs waren gratis. Ik geloof dat ik destijds iets van €80 moest betalen voor beta toegang en hierna kreeg je ook alle DLC die ze zouden uitbrengen de eerste paar jaar gratis. Sindsdien heb ik beta toegang en alle AMS2 DLC tot nu toe gratis gekregen.Infinchible schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:58:
Jij test mee in de beta? Of hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zelfde gedaan voor mijn prive account, geen moment spijt.PatrickC schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:13:
[...]
Voordat AMS2 uitkwam was er een backing campaign waar je ook nog eens voordeliger aan mee kon doen als je ook al backer was van AMS1 destijds (Reiza waardeert trouwecklanten). Dat was een no-brainer voor mij, want bij AMS1 pakte dat ook geweldig uit. Ik kreeg hierdoor alle DLC wat voor die game uit kwam zonder kosten en ook de rFactor 2 Reiza Packs waren gratis. Ik geloof dat ik destijds iets van €80 moest betalen voor beta toegang en hierna kreeg je ook alle DLC die ze zouden uitbrengen de eerste paar jaar gratis. Sindsdien heb ik beta toegang en alle AMS2 DLC tot nu toe gratis gekregen.
Een nuance, ik was 30 euro kwijt
1.5 is uit! Enjoy!
Het bedrag was volgens mij afhankelijk van een bepaald membership level wat je al voor AMS1 had destijds. Maar €80 is nog een koopje voor alles wat er tot nu toe voor AMS2 is uitgebracht.Darkangle schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:15:
[...]
Zelfde gedaan voor mijn prive account, geen moment spijt.
Een nuance, ik was 30 euro kwijt
Dat is toch niet de 1.5 patch met physics update voor alle wagens?PatrickC schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:18:
1.5 is uit! Enjoy!
Wel de nieuwe DLC, met rallycross, maar zover ik begrijp niet de 1.5 dus.
Heb hem wel meteen aangeschaft, erg leuk rijden, maar het is wel even wennen. Al ben ik ook echt niet een goede chauffeur...
:strip_exif()/f/image/iCs17xJF0EfvHhiGr7lGIkqN.jpg?f=fotoalbum_large)
Jawel, alle wagens behalve de karts. Die zijn onaangeroerd gebleven tijdens deze 1.5 update.Infinchible schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 00:37:
[...]
Dat is toch niet de 1.5 patch met physics update voor alle wagens?
Wel de nieuwe DLC, met rallycross, maar zover ik begrijp niet de 1.5 dus.
Heb hem wel meteen aangeschaft, erg leuk rijden, maar het is wel even wennen. Al ben ik ook echt niet een goede chauffeur...![]()
[Afbeelding]
Basement Bios ---- Exo-S
Hier is te lezen wat allemaal in de 1.5 versie zit:
https://forum.reizastudio...fficially-released.31491/
https://forum.reizastudio...fficially-released.31491/
Hangt er natuurlijk vannaf hoeveel je het speelt en heel persoonlijk, maar ja, helemaal mee eens aan deze kant.PatrickC schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:20:
[...]
Het bedrag was volgens mij afhankelijk van een bepaald membership level wat je al voor AMS1 had destijds. Maar €80 is nog een koopje voor alles wat er tot nu toe voor AMS2 is uitgebracht.
Zijn er hier nog Custom FFB file gebruikers?
Ik gebruik voor mijn CSL DD Pro 8Nm:
rFuktor Daniel V80 for belt and dd 5-8Nm
Een verzameling van een groot aantal Custom FFB files is hier te vinden:
Automobilista 2 Custom Force Feedback - Overview & Recommendations
Ah toch wel, dan heb ik het verkeerd gelezen. Dankjewel!Mystikal schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 04:08:
[...]
Jawel, alle wagens behalve de karts. Die zijn onaangeroerd gebleven tijdens deze 1.5 update.
Wauw, ik heb nog nooit zoveel plezier gehad (since the beta early days) met AMS2 sinds de 1.5 update! Zo gaaf nu!
Moet zelf nog testen; Is het een groot verschil? Iedereen lijkt toch erg positief te zijn.Milan1NL schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:58:
Wauw, ik heb nog nooit zoveel plezier gehad (since the beta early days) met AMS2 sinds de 1.5 update! Zo gaaf nu!
Ik heb V70 geloof ik.PatrickC schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:06:
Zijn er hier nog Custom FFB file gebruikers?
Welke gebruik jij voor je CSL DD 8Nm?
rFuktor Daniel V80 for dd 8-30Nm
rFuktor Daniel V80 for dd 8-30Nm (Motion-tactile)
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mijn vorige reactie niet helemaal gelezen?Rivanov schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:05:
Welke gebruik jij voor je CSL DD 8Nm?
rFuktor Daniel V80 for dd 8-30Nm
rFuktor Daniel V80 for dd 8-30Nm (Motion-tactile)
Zeker! Zou voor de zekerheid ff je AMS2 folder even deleten uit de documenten map. Zo ben je goed voorbereid voor de nieuwste update.Flying Hawkic schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:16:
[...]
Moet zelf nog testen; Is het een groot verschil? Iedereen lijkt toch erg positief te zijn.
Dat was toch niet nodig deze keer? Alle setups zijn automatisch gereset. En bij het deleten van de AMS2 map uit de documenten map, ben je ook al je game settings kwijt.Milan1NL schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:25:
[...]
Zeker! Zou voor de zekerheid ff je AMS2 folder even deleten uit de documenten map. Zo ben je goed voorbereid voor de nieuwste update.
Woeps! Excuses. Nog specifieke reden waarom je deze van de drie hebt gekozen?PatrickC schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:09:
[...]
Mijn vorige reactie niet helemaal gelezen?
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heb ik inderdaad niet gedaan en de setups waren inderdaad weg. Niet meer nodig om een manuele reset te doen deze keer.PatrickC schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 00:00:
[...]
Dat was toch niet nodig deze keer? Alle setups zijn automatisch gereset. En bij het deleten van de AMS2 map uit de documenten map, ben je ook al je game settings kwijt.
Ik heb gisteren de GT1 geprobeerd. Dat was altijd al een heerlijke class om mee te rijden dus ik denk dat de gevolgen van de 1.5 update voor GT1 beperkter zijn. Het voelt zeker wat beter aan, maar ook niet bijzonder veel beter (aangezien GT1 al goed was).
Ik heb trouwens ook de indruk dat er nog minder grip is naast de ideale lijn. Niet zeker of dat ook iets met deze update te maken heeft.
Omdat de base max 8nM is en volgens mij stond de base ook in de comments van deze file.Rivanov schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:03:
[...]
Woeps! Excuses. Nog specifieke reden waarom je deze van de drie hebt gekozen?
Hangt een beetje van de auto af, maar gemiddeld:
Type = Custom
Gain = 65-75
Low Force Boost = 0
FX = 0-35
Damping = 0
Voor wie het interesseert: op Racecraft.Online staat nu een poll om feedback van de gebruikers te horen.
Mocht je de behoefte voelen om te laten weten wat je er vind, ook als je er ondertussen niet meer op zit om wat voor reden dan ook, dan kan dat hier:
link
Mocht je de behoefte voelen om te laten weten wat je er vind, ook als je er ondertussen niet meer op zit om wat voor reden dan ook, dan kan dat hier:
link
Zo vanavond op RD de groep C auto's gereden op historic Monza. Wat een heerlijke auto is dit na de update. Met name de Nissan is een handvol met de turbo.
Super spannende race gehad. Helaas 2e race een fout met pitstop instelling en dus werd er ook damage gefixed wat een goede uitslag verpeste. Ik lag op de koers voor 3e. Eerste race was een nette 3e plaats.
Volgende week rijden we ze weer.
Super spannende race gehad. Helaas 2e race een fout met pitstop instelling en dus werd er ook damage gefixed wat een goede uitslag verpeste. Ik lag op de koers voor 3e. Eerste race was een nette 3e plaats.
Volgende week rijden we ze weer.
Basement Bios ---- Exo-S
ik heb net een nieuwe PC gebouwd en begon vol goede moed om alles opnieuw te installeren maar loop tegen een heel irritant probleem aan waar ik niks over kan vinden ik heb uren zitten zoeken, maar vind niemand met hetzelfde probleem.
Op mijn vorige PC altijd via Oculus of SteamVR gespeeld maar omdat iedereen het had over OpenXR en Opencomposite had ik dat 2 weken geleden geprobeerd op mijn oude systeem. Dat werkte ionderdaad goed en wilde nu alles in een keer goed instellen op mijn nieuwe PC.
Maar ik krijg op geen enkele manier Opencomposite gedownload!!
Als ik op Github op de downloadlink klik gebeurd er niets. https://znix.xyz/OpenComp...witcher.php?branch=openxr
De pagina opent niet en download niets.
Gelukkig had ik dat besstand nog op mijn oude pc staan maar als ik dan opencomposite open en op de switch druk krijg ik een foutmedling 404 en download hij de dll niet en gebeurd er niets. Het lijkt wel alsof dat hele opencomposite offline is. Ik heb het gisteren ook via een hele andere computer geprobeerd te dowloaden maar daar deed hij het ook niet. Ik dacht even dat het misschien aan een beveiligingsinstelling ofzo zou liggen op mijn nieuwe PC.
Ik baal echt als een stekker want SteamVR krijg ik ook niet echt lekker aan de praat.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen?
Op mijn vorige PC altijd via Oculus of SteamVR gespeeld maar omdat iedereen het had over OpenXR en Opencomposite had ik dat 2 weken geleden geprobeerd op mijn oude systeem. Dat werkte ionderdaad goed en wilde nu alles in een keer goed instellen op mijn nieuwe PC.
Als ik op Github op de downloadlink klik gebeurd er niets. https://znix.xyz/OpenComp...witcher.php?branch=openxr
Gelukkig had ik dat besstand nog op mijn oude pc staan maar als ik dan opencomposite open en op de switch druk krijg ik een foutmedling 404 en download hij de dll niet en gebeurd er niets. Het lijkt wel alsof dat hele opencomposite offline is. Ik heb het gisteren ook via een hele andere computer geprobeerd te dowloaden maar daar deed hij het ook niet. Ik dacht even dat het misschien aan een beveiligingsinstelling ofzo zou liggen op mijn nieuwe PC.
Ik baal echt als een stekker want SteamVR krijg ik ook niet echt lekker aan de praat.
GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2
Heb je wel de juiste link? Als ik deze link open dan kom ik op de download pagina. En kan je het downloaden (naast de clone button)Jeroenit schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:50:
ik heb net een nieuwe PC gebouwd en begon vol goede moed om alles opnieuw te installeren maar loop tegen een heel irritant probleem aan waar ik niks over kan vinden ik heb uren zitten zoeken, maar vind niemand met hetzelfde probleem.
Steam - PTR83
ja op die pagina kom ik en en kan dat OPenXR bestand ook dowloaden als bv een zip bestand. Maar het gaat om de Opencomposite file een stukje verder naar beneden:
System-wide installation
Download the OpenComposite Launcher. Unzip it to a folder of your choosing,
and run OpenComposite.exe. Click 'Switch to OpenComposite', and wait while the DLLs are downloaded. Games will now run via OpenComposite
rather than SteamVR.
Dus als ik op OpenComposite Launcher druk, laadt hij de volgende pagina niet en wordt dat bestand ook niet gedownload.
System-wide installation
and run OpenComposite.exe. Click 'Switch to OpenComposite', and wait while the DLLs are downloaded. Games will now run via OpenComposite
rather than SteamVR.
Dus als ik op OpenComposite Launcher druk, laadt hij de volgende pagina niet en wordt dat bestand ook niet gedownload.
GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2
Is dat zoveel beter? Ik ken het niet. Ik gebruik voor AMS2 op mijn Quest 2 gewoon Virtual Desktop en SteamVR.Jeroenit schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:50:
Ik heb helemaal nog geen VR maar zag dit bericht en ik moet dan toch ff zoeken.Jeroenit schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:32:
ja op die pagina kom ik en en kan dat OPenXR bestand ook dowloaden als bv een zip bestand. Maar het gaat om de Opencomposite file een stukje verder naar beneden:
System-wide installation
rather than SteamVR.
Via de discord server kom je bij een andere github blijkbaar, deze link zou moeten werken:
https://cdn.discordapp.co...3671858/opencomposite.rar
Leuke video van Mike, zeker als je nog niet weer dat deze rulesets bestaan.
Ams2 weer even aangeslingerd voor een avondje racen met (niet simrace) vrienden. Wil een paar onderdelen doen: (ghost) time trial, race tegen AI en verzien nog wel even wat. Wat zijn een beetje leuke auto's voor beginners? Begin denk maar even met een voorwiel aangedreven auto en dan daarna een vriendelijke achterwiel aangedreven. Tips zijn welkom
Ghost time trial is tijdelijk niet mogelijk owv reset van alle tijden na de grote 1.5 update (tijden om ghosts te laden worden niet weergegeven)savale schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:14:
Ams2 weer even aangeslingerd voor een avondje racen met (niet simrace) vrienden. Wil een paar onderdelen doen: (ghost) time trial, race tegen AI en verzien nog wel even wat. Wat zijn een beetje leuke auto's voor beginners? Begin denk maar even met een voorwiel aangedreven auto en dan daarna een vriendelijke achterwiel aangedreven. Tips zijn welkom
- Ginetta g40cup en de GT5 versie zijn leuke beginners auto's
- In Copa class b zitten leuke beginners auto's.
- De Caterham supersport en superlight zijn aanraders
- De kleine racing Camaro (soort van kitcar) is ook leuk.
- Chevrolet Montana
- De diverse kevers (in verschillende klasses) zijn ook goed te doen
- Beide Lancers zijn leuk (AWD)
- MINI Cooper JCW UK
edit
Hier kan je een algemeen overzicht vinden vd auto's:
https://ams2cars.info/cars/ (niet 100% up-to-date)
https://www.game-automobilista2.com/vehicles
[ Voor 11% gewijzigd door TiezZ_BE op 09-10-2023 15:49 ]
Ga die even proberen! Zal tzt nog even de opzet posten en wat wel / niet werkte voor echte beginnersTiezZ_BE schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:33:
[...]
Ghost time trial is tijdelijk niet mogelijk owv reset van alle tijden na de grote 1.5 update (tijden om ghosts te laden worden niet weergegeven)...
- Ginetta g40cup en de GT5 versie zijn leuke beginners auto's
- In Copa class b zitten leuke beginners auto's.
- De Caterham supersport en superlight zijn aanraders
- De kleine racing Camaro (soort van kitcar) is ook leuk.
- Chevrolet Montana
- De diverse kevers (in verschillende klasses) zijn ook goed te doen
- Beide Lancers zijn leuk (AWD)
- MINI Cooper JCW UK
edit
Hier kan je een algemeen overzicht vinden vd auto's:
https://ams2cars.info/cars/ (niet 100% up-to-date)
https://www.game-automobilista2.com/vehicles
In de AMS2 Demo werd natuurlijk de TSI cup als beginner auto gepositioneerd, maar of die nou echt leuk is om te rijden? Ik ben er nooit echt warm van geworden in ieder geval.
De MINI JCW UK vind ik echt een top auto voor beginners, ABS, stabiel en kan een stootje hebben, dus is redelijk vergevingsgezind bij foutjes, maar snel genoeg dat "goed" rijgedrag (met beleid gasgeven en op tijd remmen) wel beloond wordt.
De oude Mini's vind ik ook super, maar vond ik zelf best moeilijk om te leren rijden, zeg maar dat hele gasgeven om 'm uit overstuur te trekken is voor beginners misschien niet heel intuïtief?
Voor achterwielaangedreven sluit ik me helemaal aan bij Ginetta G40Cup en Caterham Supersport. Niet te snel, redelijk beheersbaar overstuur.
Hou er wel rekening mee dat Time Trial op dit moment wel werkt maar dat er geen records (of überhaupt tijden) beschikbaar zijn, dus je kunt op dit moment volgens mij ook niet tegen ghosts rijden.
De MINI JCW UK vind ik echt een top auto voor beginners, ABS, stabiel en kan een stootje hebben, dus is redelijk vergevingsgezind bij foutjes, maar snel genoeg dat "goed" rijgedrag (met beleid gasgeven en op tijd remmen) wel beloond wordt.
De oude Mini's vind ik ook super, maar vond ik zelf best moeilijk om te leren rijden, zeg maar dat hele gasgeven om 'm uit overstuur te trekken is voor beginners misschien niet heel intuïtief?
Voor achterwielaangedreven sluit ik me helemaal aan bij Ginetta G40Cup en Caterham Supersport. Niet te snel, redelijk beheersbaar overstuur.
Hou er wel rekening mee dat Time Trial op dit moment wel werkt maar dat er geen records (of überhaupt tijden) beschikbaar zijn, dus je kunt op dit moment volgens mij ook niet tegen ghosts rijden.
[ Voor 0% gewijzigd door ared op 10-10-2023 11:02 . Reden: woordje "demo" vergeten ]
De TSI cup wagens vielen me zwaar tegen, maar ik denk dat ik ze sinds de grote 1.5 update niet meer heb getest. Sowieso zijn ze een beetje saai owv het gebrek aan HP.ared schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:01:
In de AMS2 Demo werd natuurlijk de TSI cup als beginner auto gepositioneerd, maar of die nou echt leuk is om te rijden? Ik ben er nooit echt warm van geworden in ieder geval.
Heb de oude mini's niet aangeraden om exact die reden. Leuk wagentje (vooral de sterkste versie), maar idd niet de makkelijkste FWD
De 2 Uno's vind ik ook leuk, maar ook hier moet je de FWD handling een beetje leren kennen om snel te zijn.
RWD:
Chevrolet (Opel) Omega stock car is eigenlijk ook leuk, na eerste initiatie goed te doen.
De Opala 86 vond ik zelf zeer goed na de 1.5 update (ervoor had die snel last van oververhitte banden bij warm weer). Handig karretje om H-shifter icm heel-toe te oefenen.
[ Voor 3% gewijzigd door TiezZ_BE op 10-10-2023 13:37 ]
Zag toevallig deze week ergens die tip voorbij komen om tegen ghosts te rijden.ared schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:01:
Dus wilde het vd week gaan proberen, maar inderdaad helaas. Kon geen tijden zien.
Het speelt zo lekker in VR met de G2 + 4090
7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3
Gisteren een fantastische combo gedaan met de Gen 4 F1 op Donington GP via RaceDepartment.
Deze auto is goed te besturen, maar gaat erg snel over dit circuit waardoor je eigenlijk bijna geen rustmomenten hebt. In VR ben je na 25 minuten wel behoorlijk afgemat (althans ik). Maar super leuk.
Deze auto is goed te besturen, maar gaat erg snel over dit circuit waardoor je eigenlijk bijna geen rustmomenten hebt. In VR ben je na 25 minuten wel behoorlijk afgemat (althans ik). Maar super leuk.
Basement Bios ---- Exo-S
Inderdaad, begin dit jaar een 4090 en een Vive Pro 2 gekocht en word nog iedere keer blij als ik in stap. Helemaal nu alle (Europese) circuits over zijn op herfstkleuren, dreigende wolkenluchten en laagstaande zon... zo intens mooi.
Heb een tijdje geleden Donnington '93 nagespeeld met die auto. Damn wat een uitdaging...Mystikal schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:36:
Gisteren een fantastische combo gedaan met de Gen 4 F1 op Donington GP via RaceDepartment.
Ga hem vanavond hopelijk weer testen met de Q3. En hoop echt dat de DLC binnenkort weer de sale in gaat.ared schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:44:
[...]
Inderdaad, begin dit jaar een 4090 en een Vive Pro 2 gekocht en word nog iedere keer blij als ik in stap. Helemaal nu alle (Europese) circuits over zijn op herfstkleuren, dreigende wolkenluchten en laagstaande zon... zo intens mooi.
We moeten toch beetje op de kleintjes letten he
Het is echt jammer dat er op racecraft zo weinig activiteit is. Heb sinds de leen G2 al paar keer F1 22 gedaan omdat het wel lekker speelt en vrij makkelijk is even een race te starten.
Inderdaad. Vorige week waren de aantallen op racecraft wel wat beter, maar sinds Forza en de nieuwe RF2 multiplayer zijn uitgekomen heb ik het gevoel dat veel simracers daar even zoet mee zijn.
Maar ik heb ook de eerste mensen alweer zien zeggen dat de kwaliteit van racen in Forza en RF2 (in ieder geval op de lage niveau's) nog beroerder is dan in AMS2 open lobby's, dus met een beetje mazzel komen de mensen die clean willen racen weer snel terug.
Probleem met racecraft is dat (volgens de dev in ieder geval) de mensen er op zich wel zijn op de site, maar niemand zich als eerste in wil schrijven voor een race omdat ze bang zijn dat ze alleen tegen AI moeten rijden. Maar zodra er 2 of 3 inschrijvingen zijn, begint de sneeuwbal wel te rollen en gaan meer mensen zich voor die race inschrijven. Het is moeilijk om mensen die eerste drempel over te helpen.
Maar ik heb ook de eerste mensen alweer zien zeggen dat de kwaliteit van racen in Forza en RF2 (in ieder geval op de lage niveau's) nog beroerder is dan in AMS2 open lobby's, dus met een beetje mazzel komen de mensen die clean willen racen weer snel terug.
Probleem met racecraft is dat (volgens de dev in ieder geval) de mensen er op zich wel zijn op de site, maar niemand zich als eerste in wil schrijven voor een race omdat ze bang zijn dat ze alleen tegen AI moeten rijden. Maar zodra er 2 of 3 inschrijvingen zijn, begint de sneeuwbal wel te rollen en gaan meer mensen zich voor die race inschrijven. Het is moeilijk om mensen die eerste drempel over te helpen.
Kwaliteit van racen in rFactor 2 Ranked Mode is juist bovengemiddeld goed te noemen. Zelfs bij de Beginners / Rookies wordt er uitermate clean en fair gereden!
Dat afwachten leek mij inderdaad ook wel beetje op te vallen.ared schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:06:
Inderdaad. Vorige week waren de aantallen op racecraft wel wat beter, maar sinds Forza en de nieuwe RF2 multiplayer zijn uitgekomen heb ik het gevoel dat veel simracers daar even zoet mee zijn.
Misschien kunnen we met een aantal tweakers proberen af en toe wat lobbys te vullen?
Vind het wel weer jammer dat Bronze GT3 is. Dit terwijl ik Zilver ben, maar liever GT3 rij, maar dan dus geen zilver races doe en dan blijf hangen in zilver? Of is het systeem toevallig aangepast?
Vroegâh (tot en met eind mei) waren er ieder uur 3-4 races in iedere licentie van Rookie, Bronze, Silver, Gold en Platinum. Omdat er niet genoeg rijders zijn om al die races te vullen is het eerst teruggebracht naar 2 races per licentie (dus 10 totaal), en daarna zelfs maar naar 3 in totaal per uur + iedere avond een feature race. Nu zijn er 5 AMS2 races ieder uur, 1 iedere 3 uur en 1 feature per dag.
We zijn een beetje zoekende naar de balans tussen genoeg keuze om mensen te interesseren, maar niet zoveel dat iedereen z'n eigen ding doet en het een soort online singleplayer wordt.
Op dit moment zijn er inderdaad geen Gold of Platinum races ieder uur, hoogste is Silver (Pro Series). Er zijn nog wel twee Gold feature races (Premier Cup op woensdag voor F-USA en diverse lange-afstand races in Endurance op zaterdag).
We hebben het er wel eens over gehad om het systeem te vereenvoudigen, dat het niet meer uit maakt welke races je doet om te kunnen promoveren, zolang je gemiddelde rating maar goed genoeg is. Maar vooralsnog zou je inderdaad wat Pro Series moeten doen of Silver feature races (Historic of Challenge the Elements) om Gold licentie te krijgen.
Maar als je vooral van GT3 houd heeft een hogere licentie naast bragging rights niet echt toegevoegde waarde. Je verdient er geen extra S.ELO mee, en er zijn meestal maar 1 of 2 Endurance races per seizoen voor GT3.
We zijn een beetje zoekende naar de balans tussen genoeg keuze om mensen te interesseren, maar niet zoveel dat iedereen z'n eigen ding doet en het een soort online singleplayer wordt.
Op dit moment zijn er inderdaad geen Gold of Platinum races ieder uur, hoogste is Silver (Pro Series). Er zijn nog wel twee Gold feature races (Premier Cup op woensdag voor F-USA en diverse lange-afstand races in Endurance op zaterdag).
We hebben het er wel eens over gehad om het systeem te vereenvoudigen, dat het niet meer uit maakt welke races je doet om te kunnen promoveren, zolang je gemiddelde rating maar goed genoeg is. Maar vooralsnog zou je inderdaad wat Pro Series moeten doen of Silver feature races (Historic of Challenge the Elements) om Gold licentie te krijgen.
Maar als je vooral van GT3 houd heeft een hogere licentie naast bragging rights niet echt toegevoegde waarde. Je verdient er geen extra S.ELO mee, en er zijn meestal maar 1 of 2 Endurance races per seizoen voor GT3.
In het begin leek het nog wel eens mis te lopen (dat practice/races/servers niet laden, of je geen toegang had, ...).ared schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:44:
Vroegâh (tot en met eind mei) waren er ieder uur 3-4 races in iedere licentie van Rookie, Bronze, Silver, Gold en Platinum. Omdat er niet genoeg rijders zijn om al die races te vullen is het eerst teruggebracht naar 2 races per licentie (dus 10 totaal), en daarna zelfs maar naar 3 in totaal per uur + iedere avond een feature race. Nu zijn er 5 AMS2 races ieder uur, 1 iedere 3 uur en 1 feature per dag.
Dat heeft m.i. veel mensen doen afhaken, maar lijkt nu opgelost gelukkig.
Er zijn nog steeds wel problemen hoor, maar minder mensen = minder klachten. En het is ook niet altijd duidelijk wat de bron van de problemen is.TiezZ_BE schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:12:
In het begin leek het nog wel eens mis te lopen (dat practice/races/servers niet laden, of je geen toegang had, ...).
Dat heeft m.i. veel mensen doen afhaken, maar lijkt nu opgelost gelukkig.
Sowieso eentje die heel vaak voor komt, is als de dedicated server opgestart is, dan wordt de eerste die joined de host gemaakt. Maar als een tweede persoon joined voordat dat proces is afgerond, wordt er geprobeerd om deze ook host te maken (omdat er nog geen host is), en deze persoon wordt dan uiteindelijk gekicked omdat de eerste al host is. Maar dit is echt een AMS2 issue, hoewel RCO er natuurlijk last van heeft omdat iedere race en practice sessie een nieuwe dedicated server is en iedereen tegelijk te horen krijgt dat de server klaar staat.
Afgelopen twee weken werd ook steeds iedereen in de endurance race op zaterdag gedisconnect. Maar toen we daarna dezelfde race probeerden als een open lobby, werden we ook allemaal disconnected. Dus ook dat leek geen RCO issue te zijn.
En waar de Amerikanen vaak last van hebben is dat als er Steam maintenance is (onze nacht van dinsdag op woensdag), en er is op dat moment een race bezig, wordt ook iedereen gedisconnect omdat AMS2 verbinding met Steam nodig heeft voor multiplayer.
Maar voor een gemiddelde gebruiker is misschien niet altijd duidelijk dat het probleem niet bij RCO ligt.
Update van Reiza over de update en leaderboards.
A Development Update is planned to release soon (not giving an exact date because i'm not writing it and development is doing crunch time currently, which has influence on it obviously).
The game update is planned to be released at the end of this month which will also bring back wiped leaderboards which have been disabled too early due to the update being postponed shortly afterwards for further polish on various developments (this includes not only vehicle physics but also track rubber state in Time Trial mode which will be not "all track at full saturation no matter what line" but rubber actually being at the correct places on the ideal line in the future).
The update will also contain of other work than just physics of course!
A Development Update is planned to release soon (not giving an exact date because i'm not writing it and development is doing crunch time currently, which has influence on it obviously).
The game update is planned to be released at the end of this month which will also bring back wiped leaderboards which have been disabled too early due to the update being postponed shortly afterwards for further polish on various developments (this includes not only vehicle physics but also track rubber state in Time Trial mode which will be not "all track at full saturation no matter what line" but rubber actually being at the correct places on the ideal line in the future).
The update will also contain of other work than just physics of course!
Basement Bios ---- Exo-S
Benieuwd wat er in de update zit. Wel heel vervelend dat TT zo lang uit is.
Inderdaad, dat is slecht aangepakt van Reiza.Flying Hawkic schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:26:
Benieuwd wat er in de update zit. Wel heel vervelend dat TT zo lang uit is.
Basement Bios ---- Exo-S
Nou de DLC is aangeschaftLikeABawzs schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:09:
[...]
En hoop echt dat de DLC binnenkort weer de sale in gaat.
We moeten toch beetje op de kleintjes letten he
Al zijn we wel recent begonnen met iracing, en vind dat toch wel erg prettig rijden tegenover acc en ams2
Lekker, veel plezier er mee!LikeABawzs schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:20:
Nou de DLC is aangeschaft![]()
Al zijn we wel recent begonnen met iracing, en vind dat toch wel erg prettig rijden tegenover acc en ams2
Nog een paar dagen en dan zou de Historic Track Pack 2 en de Formula High-Tech Gen 1&2 (Formule 1 auto's uit 1992 en 1993) uit moeten komen. Ben heel benieuwd!
En dan is het wachten op Le Mans en de Endurance uitbreiding... hopelijk is die er voor de kerstvakantie...
Dat wordt echt 2024, daar twijfel ik niet over....(Le Mans bedoel ik dan).ared schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:06:
[...]
Lekker, veel plezier er mee!
Nog een paar dagen en dan zou de Historic Track Pack 2 en de Formula High-Tech Gen 1&2 (Formule 1 auto's uit 1992 en 1993) uit moeten komen. Ben heel benieuwd!
En dan is het wachten op Le Mans en de Endurance uitbreiding... hopelijk is die er voor de kerstvakantie...
Hier een goede insight mbt de aankomende update.
YouTube: An Offline Experience Worth Playing - First Look at AMS2 1.5.3
Ook een update van Renato (eigenaar Reiza) mbt het commentaar over het missen van MP verbetering in de aankomende update.
I´m going to reply to this somewhat obnoxious post one last time, because I´ve already replied to posts like it too many times before and unfortunately some of you just refuse to get it and just keep repeating it ad nauseaum as though foot-stomping is the thing that is going to leads us to finally doing what you want. Hopefully you, @Roy Niessink and others of similar attidude who keep posting this sort of reply on rotation get it this time because it really can´t be made any clearer, and won´t be attempted again.
Please grasp this - whatever Multiplayer issues persist is not for lack of effort or attention, we are not going to fix anything by getting artists, audio and physics people looking really hard at it. This is a fundamental misunderstanding of how development works. There are deep-rooted issues in what is a very complex 3rd party engine, and (at least up to now) it has been the achilles heel of an engine that is full of upsides. We don´t think it´s impossible to fix the issues or make enough improvements so that multiplayer in AMS2 is at least reliable and serviceable, but these take an unquantifable amount of info, time and effort which the devs who can actually move the needle in the area haven´t quite amassed yet.
As stated in the dev update, we are aware of and need no lecturing on the value of Multiplayer, and we know a lot of our users badly want further development of it, and the reason we keep saying we are pushing to improve it it´s because we have been. Unfortunately this sort of development push doesn´t bring the same sort of tangible incremental improvements as say, physics development - we can and have fixed several bugs causing session transitions to stall, mass disconnections and other such reliability issues, but if 10 others persist you´ll still be running into unreliability every once in a while. It doesn´t mean these 10 other issues won´t be fixed or can´t be fixed, we just haven´t managed to debug them yet. We have added extra logging info precisely to try gather more info to try debug them, which we just haven´t managed from our own internal testing so far. If you think that´s just cheap talk that means nothing, I can´t really help you there.
Now a bit of perspective for you and others who think they get the business just because they can see figures on Steamcharts - we´ve been at this for 14 years now, slowly but surely growing with every new product release. We developed pre-release AMS2 with an yearly budget that barely broke six figures, and have had revenue on the seven figures every year since, selling hundreds of thousands of copies with 2023 looking to be the strongest year in terms of both new sales AND revenue - three years after its original release. That revenue has proved enough for us to continue expanding the team, acquiring new premium licenses, paying regular bonuses to our developers and resisting buyout offers from two bigger companies, because we kinda like what we do on our own, and we do it well.
The reason AMS2 has relatively low number of simultaneous players (the sole stat people who seem to think it´s failing keep pointing to) is because it´s a sim people play more casually and more sparsely - it´s the sim they go to have some fun every once in a while, be it because they don´t sim race all that much or because they have another primary sim to compete in, and use AMS2 to unwind every now and then. Doesn´t mean they aren´t happy with it - the fact AMS2 has a 91% rating on Steam just 1% short of the highest rated sim racing title would suggest the opposite.
Now all that doesn´t mean we all need to be happy with AMS2 being just that and with its state right now, and we certainly haven´t been. We know many of our users aren ´t satisfied with it and they want further improvements (in Multiplayer or elsewhere) before they are, and we have been pushing to deliver those improvments month in and month out relentlessly. While I´m pretty confident we have the highest rate of development of any sim racing studio irrespective of size, there is still only so much we can deliver in any given cycle, and the fact there is one most sought-out area to be improved on does not make it the one we can more easily and readily improve on.
If when all is said and done we fail or take too long to get it where you´d like it to be by all means give us the negative review we deserve and feel free to never buy our products again, both rights your have as customers. But you´re not entitled to continue posting repetitively when not obnoxiously on the same topic over and over again. Please understand this and let´s not get on a high horse about how "this is not the way to talk to your customers" because we´ve been trying to communicate with you in more constructive terms quite possibly every since the game was released to no avail. This is a small shop where we take pride on our work, and while we push to give our costumers all they want we do expect them to behave like grown-ups and respect that work and ourselves. If that´s asking too much don´t be surprised if you find yourself getting invited to leave.
Basement Bios ---- Exo-S
Momenteel zijn zowel het spel als de season pass DLC in de aanbieding (herfst sale steam)!
AMS2
https://store.steampowered.com/app/1066890/Automobilista_2/ 50% korting, nu 18,49 euro
Season Pass
https://store.steampowere...a_2_20202022_Season_Pass/ 60% korting, nu 35,99 euro
AMS2
https://store.steampowered.com/app/1066890/Automobilista_2/ 50% korting, nu 18,49 euro
Season Pass
https://store.steampowere...a_2_20202022_Season_Pass/ 60% korting, nu 35,99 euro
[ Voor 5% gewijzigd door DeTjuk op 23-11-2023 09:21 ]
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Nee, dat lijkt mij ook. Maar de laatste paragraaf van de November update:Mystikal schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:45:
Dat wordt echt 2024, daar twijfel ik niet over....(Le Mans bedoel ik dan).
https://forum.reizastudio...development-update.32206/With this update AMS2 should be in a great place for its 2023 grand finale at some point in December - having wrapped our historical formula projects for the year, it´s time to set the clock back to the future for a different type of racing and machinery altogether. We will cover that and all that is to come with it in our final catch-up of the year!
Volgens mij staat daar dat historische f1 projecten nu zijn afgerond, en dat er in december nog een grande finale komt met moderne auto's, onder een plaatje van Le Mans.
Of denk je dat ze bedoelen dat Historic Track Pack 2 & F-High Tech de grande finale is, en dat er alleen nog een dev update in december komt over wat ze in 2024 van plan zijn?
De Bundle heeft 65% korting. € 32,39 voor Automobilista 2 + 2020 / 2022 Season PassDeTjuk schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:20:
Momenteel zijn zowel het spel als de season pass DLC in de aanbieding (herfst sale steam)!
AMS2
Season Pass
https://store.steampowere..._2__20202022_Season_Pass/
Kort gezegd. Reiza haalt zijn beloftes niet in het tijdspanne wat ze communiceren. Vandaar dat ze eigenlijk niets meer communiceren mbt de verwachte ETA.ared schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:10:
[...]
Nee, dat lijkt mij ook. Maar de laatste paragraaf van de November update:
[...]
https://forum.reizastudio...development-update.32206/
Volgens mij staat daar dat historische f1 projecten nu zijn afgerond, en dat er in december nog een grande finale komt met moderne auto's, onder een plaatje van Le Mans.
Of denk je dat ze bedoelen dat Historic Track Pack 2 & F-High Tech de grande finale is, en dat er alleen nog een dev update in december komt over wat ze in 2024 van plan zijn?
Dus ik zet mijn geld op 2024. Eerder zou natuurlijk top zijn!
Basement Bios ---- Exo-S
Als Reiza roept dat iets eind december komt, tel er maar gerust 1 of 2 maanden bijop.

Klopt, daarom communiceren ze geen release data meer. En dat vind ik slim.Edwin7290 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:34:
Als Reiza roept dat iets eind december komt, tel er maar gerust 1 of 2 maanden bijop.
Basement Bios ---- Exo-S
In hun geval wel. Want ik denk niet dat ze al ooit één deadline gehaald hebben, die BrazilianenMystikal schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:24:
[...]
Klopt, daarom communiceren ze geen release data meer. En dat vind ik slim.
Ga ik ook bij mijn baas voorstellenMystikal schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:24:
[...]
Klopt, daarom communiceren ze geen release data meer. En dat vind ik slim.
Vandaag wordt dan echt de update verwacht! Nieuwe DLC is al beschikbaar.
En inmiddels is de update Live!
En inmiddels is de update Live!
[ Voor 19% gewijzigd door Mystikal op 25-11-2023 18:29 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Net op het moment dat ik even stuurloos ben!
Ik heb AMS2 weer eens opgestart maar krijg mij rev lights en display op het stuur niet aan de gang. Het gaat om een Fanatec GT DD pro met Fanatec V2.5 formula stuur. Ik heb al in Fanalab zitten kijken maar dat is een beetje abracadabra voor mij.
Is er iemand die een oplossing weet?
Is er iemand die een oplossing weet?
YouTube: Recreating Schumacher's 1993 Portuguese Grand Prix - 1.5.3 Automobil...
YouTube: Automobilista 2 Brings An Impressive New Feature with Update 1.5.3
YouTube: AMS2 V1.5.3.2 Beta - Top 20 Updates Tested + Formula HiTech & Histor...
YouTube: AMS 2 Just Became The Best Single Player Experience With One Update
Kleine selectie van YT over de laatste update van Reiza en de nieuwe DLC (tracks en de Formule High Tack).
Steam laat ook mooie stijging zien van aantal mensen die het spelen. Hopelijk blijven er veel 'plakken'.
YouTube: Automobilista 2 Brings An Impressive New Feature with Update 1.5.3
YouTube: AMS2 V1.5.3.2 Beta - Top 20 Updates Tested + Formula HiTech & Histor...
YouTube: AMS 2 Just Became The Best Single Player Experience With One Update
Kleine selectie van YT over de laatste update van Reiza en de nieuwe DLC (tracks en de Formule High Tack).
Steam laat ook mooie stijging zien van aantal mensen die het spelen. Hopelijk blijven er veel 'plakken'.
[ Voor 7% gewijzigd door DeTjuk op 27-11-2023 11:16 ]
Net aangeschaft, aan het shiften van flightsim naar race. Paar races gedaan in VR met de Quest3 (wow!), maar mis echt wel stuur/pedalen. Binnenkort eens zot doen en investeren in cockpit met alles erop en eraan. Jammer genoeg de sale gemist, dus enkel de basegame nu.
Ik denk aan volgende setup:
Moza R12 wheelbase (12nm), Moza SR-P pedal, Moza CS V2 Steering Wheel (en nadien ook F1 stuurtje), en deze cockpit https://sim-lab.eu/en-be/...it?variant=48605516595549 . Daar dan nog een 34” VA ultrawide bij en voor VR mijn Quest3.
Moza R12 wheelbase (12nm), Moza SR-P pedal, Moza CS V2 Steering Wheel (en nadien ook F1 stuurtje), en deze cockpit https://sim-lab.eu/en-be/...it?variant=48605516595549 . Daar dan nog een 34” VA ultrawide bij en voor VR mijn Quest3.
Zou aanraden ook even naar de Simagic mini GT4 combo te kijken (zegt 10 nm, maar haalt makkelijk 12-13) Jammer dat je na BF gaat bouwen, want anders had ik je ook de Fanatec Elite V2 pedalen aangeraden gezien die afgeprijsd waren naar 200 euro (beste onder de 300 euro pedalen). Anders even besparen met de cockpit als je een budget wil aanhouden, want die dikte profiel is niet nodig (wel een mooie rig).lapino schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:37:
Net aangeschaft, aan het shiften van flightsim naar race. Paar races gedaan in VR met de Quest3 (wow!), maar mis echt wel stuur/pedalen. Binnenkort eens zot doen en investeren in cockpit met alles erop en eraan. Jammer genoeg de sale gemist, dus enkel de basegame nu.
[ Voor 6% gewijzigd door Beakzz op 30-11-2023 23:48 ]
Kijk ook eens bij TREQ. Velen hier, waaronder ikzelf, hebben een rig van deze heren.lapino schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:37:
Topkwaliteit.
Als iemand met wat meer kennis van zaken setup kan samenstellen, doe gerust! Budget zou ik toch ergens tussen 1.5K en 2K willen houden voor rig, stuur/wheelbase/pedalen en stoel.
Voor discussies en vragen over rigs enzo hebben we andere topics. Het vriendelijke verzoek het hier over AMS2 te hebben
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Na een avondje racen met een vriend en een veld vol met AI GT3, Porsche Cup, GTE, Super V8 kan ik alleen maar zeggen dat ik zeer positief ben over de nieuwe AI. Ze rijden niet meer op rails, beuken niet zomaar. Natuurlijk genoeg verbeter punten (blauwe vlaggen, voorwielen die een rare hoek hebben en over de baan 'slepen'). Maar over het algemeen top en een 100% verbetering.
Overigens weten mensen of dit standaard functionaliteit is van Crew Chief om verschillende pitstop strategieen binnen AMS te selecteren of werkt dit met macro's en key binds om door de menu's te komen?
YouTube: AMS2-Automobilista 2 with Crew Chief Voice Activated Pit Stops
Overigens weten mensen of dit standaard functionaliteit is van Crew Chief om verschillende pitstop strategieen binnen AMS te selecteren of werkt dit met macro's en key binds om door de menu's te komen?
YouTube: AMS2-Automobilista 2 with Crew Chief Voice Activated Pit Stops
[ Voor 31% gewijzigd door Mystikal op 08-12-2023 09:04 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Reiza hint op de komst van Porsche 992 GT3 R auto en de komst van Le Mans circuit nog voor de kerst. Ij ben benieuwd, met name of we dan ook met 50+, auto's op verschillende circuits kunnen rijden in multi class.
Basement Bios ---- Exo-S
Voor Kerst? Dan hebben ze nog een uurtje of 11... ok, 15 in Brazilie... wordt krapMystikal schreef op zondag 24 december 2023 @ 07:30:
Reiza hint op de komst van Porsche 992 GT3 R auto en de komst van Le Mans circuit nog voor de kerst. Ij ben benieuwd, met name of we dan ook met 50+, auto's op verschillende circuits kunnen rijden in multi class.
Maar ik vind het ook geen probleem als de download morgenochtend "pas" binnen komt
Haha ja of ze de kerst gaan halen is met de boys van Reiza altijd maar de vraag.
Hopen mag altijd....ared schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:07:
[...]
Voor Kerst? Dan hebben ze nog een uurtje of 11... ok, 15 in Brazilie... wordt krap
Maar ik vind het ook geen probleem als de download morgenochtend "pas" binnen komt
Dat klopt!DeTjuk schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:07:
Haha ja of ze de kerst gaan halen is met de boys van Reiza altijd maar de vraag.
Basement Bios ---- Exo-S
... en dan met een nieuw filmpje over ruitenwissers komen, in plaats van de aankondiging waar iedereen op zit te wachten
YouTube: Automobilista 2 - Updated windshield rain dynamics Preview
maar wel weer met Le Mans op de achtergrond als ik het tussen de druppels door goed zie...
YouTube: Automobilista 2 - Updated windshield rain dynamics Preview
maar wel weer met Le Mans op de achtergrond als ik het tussen de druppels door goed zie...
Ze willen duidelijk LMU voor zijn. 2024 belooft een mooi Endurance Racing jaar te worden.ared schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:06:
oh, en de dev update is er!
https://forum.reizastudio...development-update.32461/
[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 24-12-2023 19:21 ]
ja, en komt dus niet morgen, maar wel dit jaar nog. Gelukkig heb ik de eerste week van januari ook nog vrijPatrickC schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:16:
[...]
Ze willen duidelijk LMU voor zijn. 2024 belooft een mooi Endurance Racing jaar te worden.En ‘red hot’ is een hint naar Ferrari?
Ik ook! Inderdaad, maar een mooie update. Mis alleen blauwe vlag voor AI, maar goed, komt vast ook nog.ared schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:23:
[...]
ja, en komt dus niet morgen, maar wel dit jaar nog. Gelukkig heb ik de eerste week van januari ook nog vrij
Wat me ook opvalt. Geen woord over MP en dat is teleurstellend en geeft voor 2024 weinig vertrouwen...
Basement Bios ---- Exo-S
Nee, geen concreet nieuws, maar wel:Mystikal schreef op zondag 24 december 2023 @ 21:10:
Wat me ook opvalt. Geen woord over MP en dat is teleurstellend en geeft voor 2024 weinig vertrouwen...
en:...we are setting off in a different direction as we begin a push to make AMS2 as compelling for Endurance racing fans as it already is for fans of modern and historic formula cars, and as strong for Multiplayer racing as it has become in Single Player.
wordt dus wel 2024, maar ze gaan in ieder geval wel serieus aan de slag met MP, waar ze eerder soms een beetje het idee gaven dat ze zich vooral op SP wilden richten.Such developments include a built-in content management system, a substantial UI & HUD overhaul, a more powerful Dedicated Server Multiplayer tool
Ah je hebt gelijk. Heb er overheen gelezen tussen alle kerst activiteiten door.ared schreef op zondag 24 december 2023 @ 23:05:
[...]
Nee, geen concreet nieuws, maar wel:
[...]
en:
[...]
wordt dus wel 2024, maar ze gaan in ieder geval wel serieus aan de slag met MP, waar ze eerder soms een beetje het idee gaven dat ze zich vooral op SP wilden richten.
Mooi zo!
Ze hebben wel voorheen gezegd dat het eerst SP en physics zou zijn en daarna MP ivm de complexiteit er van.
[ Voor 11% gewijzigd door Mystikal op 25-12-2023 07:27 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Je bent niet de enige zo te lezen op het Reiza forum. Er wordt al aan gewerkt, dus zal binnenkort wel opgelost zijn. Of het wordt toch nog 2024!paragon schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:41:
Kreeg net een update binnen, maar game crashed nu na eerste splash screen,,,
En het is al gefixt door Reiza. Wat een toewijding op zondag 31-dec-23.
En nieuwe content is een paar dagen gratis te spelen in deze update.
Ziet er erg goed uit! 
Zojuist een Multiclass race gedaan. De Caddy klinkt heerlijk.
[ Voor 56% gewijzigd door Rivanov op 01-01-2024 09:15 ]
Ik kan hem nog niet kopen blijkbaar? Enkel gratis spelen?
Klopt, DLC komt later beschikbaar.stijn014 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 21:52:
Ik kan hem nog niet kopen blijkbaar? Enkel gratis spelen?
Heb gisteren voorbereiding getroffen om alles soepel te kunnen draaien.
Wordt een RTX 4090 icm 7800X3D. Woensdag binnen. Eindelijk het potentieel van de Reverb G2 en AMS2 kunnen benutten.
Basement Bios ---- Exo-S
Ik race graag met GT3 en GTE. Gisteren een race Lemans gedaan met de McLaren gen2, rijdt lekker weg zoRivanov schreef op maandag 1 januari 2024 @ 09:15:
Ziet er erg goed uit!
Deze DLC ga ik ook weer kopen, AMS2 is mijn goto SIM en heb alle overige content...
Gisteren ook even een 24-uurs race gedaan in een half uur in de McLaren in een veld van nieuwe GT3’s en Hypercars. Mooiste moment is toch wel wanneer het weer licht wordt en je af en toe door wat ochtendmist vlagen rijdt. Maar… één cruciaal ding ontbreekt… het maximum aantal auto’s op het circuit. In rF2 rijdt ik Le Mans altijd tegen zo’n 60 AI’s. AMS2 lijkt gelimiteerd te zijn op 31? Dat is te laag voor endurance racing op Le Mans vind ik.Engineer Stewie schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 07:56:
[...]
Ik race graag met GT3 en GTE. Gisteren een race Lemans gedaan met de McLaren gen2, rijdt lekker weg zo.
Deze DLC ga ik ook weer kopen, AMS2 is mijn goto SIM en heb alle overige content...
Ik ben constant aan het switchen tussen sims. AMS2 vind ik gewoon zeer goed tegen AI (ik speel nooit online) maar vind de GUI toch wat gedateerd en simplistisch aanvoelen (bijv audio moet je bron selecteren in menu ipv dat hij standaard die van windows neemt). AC vind ik dan weer zalig voor de mods maar daar is de AI rotslecht. En ACC is dan op beide vlakken wél goed, maar is dan weer zeer gelimiteerd tot GT. Heb een enorme hoop gesteld in AC2, al vrees ik teleurstelling alom