In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Al 3 wedstrijdenQuad schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:38:
Van de Sanden heeft ook weinig nuttigs gedaan. Valt tegen.

... na de zomer

[ Voor 18% gewijzigd door Yemoke op 20-06-2019 19:42 ]
Maar voor wie...?Quad schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:38:
Buiten de drie 'vaste' wissels en de tweede keeper ken ik er niet zo veel geloof ik...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
van der sanden mag dan wel snel zijn, maar ze vergeet het te gebruiken. gaat vaak pas lopen als de pass al gegeven is en als de back dan ook snel is win je hem niet zomaar. ze moet gewoon eerder starten, dan maar soms voor niets lopen.Quad schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:38:
rechterkant is sowieso zwak. van lunteren is de slechtste op het veld vind ik.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ja maar de rest van die wedstrijd niet.Yemoke schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:41:
[...]
sowieso al een prachtige voorzet op miedema vorige wedstrijd
... na de zomer
Daar zou ik ook voor opperen, die Beerensteyn speelt ook wel lekker fris.DaniëlWW2 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:42:
Als ik het goed heb gezien dan gaan de ballen vrijwel altijd naar van der Sanden. Daarna komen ze maar zelden aan bij Miedema of Martens. Martens zelf krijgt ook zeer, zeer weinig aangespeeld. Ik denk dat het wel eens interessant zou kunnen zijn als Beerensteyn zou beginnen i.p.v van der Sanden en de bal ook eens bij Martens zou komen.
... na de zomer
Dit dus. Het verbaast me niks van vdSanden op is na de zoveelste sprint, puur omdat de kant Martens voor geen meter draaide de eerste helft.DaniëlWW2 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:42:
Als ik het goed heb gezien dan gaan de ballen vrijwel altijd naar van der Sanden. Daarna komen ze maar zelden aan bij Miedema of Martens. Martens zelf krijgt ook zeer, zeer weinig aangespeeld. Ik denk dat het wel eens interessant zou kunnen zijn als Beerensteyn zou beginnen i.p.v van der Sanden en de bal ook eens bij Martens zou komen.
Renate Jansen is er idd nog ...Fiber schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:41:
[...]
Maar voor wie...?
Buiten de drie 'vaste' wissels en de tweede keeper ken ik er niet zo veel geloof ik...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Prima. Alleen gaat de verkeerde er uit. Dat had vd Sande of Van Lunteren moeten zijn.
Amerika wil je alleen in de finale. Zweden moeten 'we' ook wel kunnen hebben denk ik.
[ Voor 15% gewijzigd door Fiber op 20-06-2019 19:47 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Fiber schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:46:
[...]
Prima. Alleen gaat de verkeerde er uit. Dat had vd Sande of Van Lunteren moeten zijn.
Zweden is idd allang niet meer sterk, alleen met catenaccio naar de finale opnde OS.
Edit: alhoewel, er zit nu wel weer een aanvalster bij die het een beetje kan: Janogy.
[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 20-06-2019 20:08 ]
vd Donk.apis29 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:48:
[...]
ik heb niet eens gezien voor wie ze er in kwam, ging al standaard uit van vd Sanden

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
... na de zomer
Japan overtuigde geenszins gisteren.
Ik zie kansen...
Kwartfinale moet kunnen!
[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 20-06-2019 19:57 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
⏩ PVOutput☀️
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:58
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Gewonnen

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
<knip>
Kappen met dit soort totaal niet-onderbouwde aantijgingen.
[ Voor 43% gewijzigd door Ramzzz op 20-06-2019 20:00 ]
[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 20-06-2019 19:59 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Jammer, had het wel leuk gevonden als het 1-1 was gebleven en Thailand vanavond had gewonnen want dan waren zij in plaats van Kameroen als 1 van de beste nummers drie door gegaan. Zou toch grappig zijn als Thailand in de poule met 13-0 van de VS verliest om ze daarna in de finales nog eens tegen te komen.gambieter schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:59:
Kameroen echt in de laatste seconde, zeg (nou ja, 4m 49s van de 5 minuten). Netjes afgemaakt, iedereen duidelijk helemaal leeg.
Moeten ze wel even met 15-0 winnen oid anders gaat Nigeria op doelsaldo door als vierde nr.3Pompi schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:04:
[...]
Jammer, had het wel leuk gevonden als het 1-1 was gebleven en Thailand vanavond had gewonnen want dan waren zij in plaats van Kameroen als 1 van de beste nummers drie door gegaan. Zou toch grappig zijn als Thailand in de poule met 13-0 van de VS verliest om ze daarna in de finales nog eens tegen te komen.
Je had idd gelijk, Kameroen zou natuurlijk wegvallen als nr.3 die ook doorgaat.
[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 20-06-2019 20:16 ]
... na de zomer
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En blijkbaar ook door naar de volgende ronde.Pinobigbird schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:54:
Kameroen ook gewonnen

... na de zomer
Terwijl door de NOS keurig werd vermeld dat ze nergens in speelden.

En:
1: "Is dit de mond snoeren?" Van de Donk lacht en beetje.
2: "Van de Donk moest heel hard lachen om mond snoeren."
3: "Van de Donk zei dat ze ons de mond gesnoerd heeft."
W...t...f...

Oh, en dan: "Wiegman wil wel graag het laatste woord hebben.".
Wat is dit voor putje der journalistiek wat ze hierop gezet hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
... na de zomer
Uffje schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:24:
Die Jeroen mag van mij wel weer naar Nederland. Van de Donk heeft helemaal niet gezegd dat ze de media de mond hebben gesnoerd, dat heeft hij zelf in de mond gelegd.
Dat meende ik ook al. Irritante gewoonte van 'journalisten'.Gonadan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:28:
[...]
Terwijl door de NOS keurig werd vermeld dat ze nergens in speelden.
En:
1: "Is dit de mond snoeren?" Van de Donk lacht en beetje.
2: "Van de Donk moest heel hard lachen om mond snoeren."
3: "Van de Donk zei dat ze ons de mond gesnoerd heeft."
W...t...f...
Oh, en dan: "Wiegman wil wel graag het laatste woord hebben.".
Wat is dit voor putje der journalistiek wat ze hierop gezet hebben.
Laagbijdegronds, en hij heeft dat helemaal niet nodig.

Sjah schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:26:
Canada heeft tenminste nog iets in het veld staan dat als charmant mag doorgaan, ik noem Becky en Fleming.

Wat is dat nou weer voor een ongelooflijk subjectieve waarneming zeg...
Ik vind persoonlijk dat er ongelooflijk veel knappe vrouwen op het veld rondrenden, en dat in het hele toernooi al, bij meerdere landen.
Ja, er zullen een paar 'manwijven' - aldus mijn vrouw
En ik beoordeel ze eerlijk gezegd liever op hun spelkwaliteiten, of kijk jij ook liever naar Ronaldo om zijn spierballen?
[ Voor 70% gewijzigd door Ramzzz op 20-06-2019 20:44 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
... na de zomer
En een beetje credits opeisen voor het ‘onder druk zetten met kritiek’...Uffje schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:40:
Haha dit is echt niet leuk meer... wat een l*l

Heel matig.
Hahaha, USA-ZWE laten fluiten door een Russin.

⏩ PVOutput☀️

Zeiss Distagon 21 f/2.8
13:37
Goede openingen, vaak een keer raken. De VS spelen goed, alleen die slordigheden moeten eruit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
⏩ PVOutput☀️
De Amerikanen zijn zoveel beter. Ze staan ook goed, dat is ook belangrijk als je gaat voetballen. 30 jaar ontwikkeling, voordat Europa wakker werd, laat zich nu heel goed zien.
Wat een goed team en wat een goed voetbal.

Kreeg van Youtube een tijd terug wat wedstrijden voorgeschoteld uit hun 'Development League' en dat was vooral rennen als een kip zonder kop. Heel ander beeld dan een jeugd EK hier ...
Het is dat ze nog steeds harder kunnen rennen dan de rest (al kan je zeggen dat het tegenwoordige moderne voetbal daar ook steeds meer op begint te lijken)
Ik stel een spelersruil voor: Horan voor Spitse + vrije keuze bij Koeman z'n lijstje.
Sjah schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:26:
Canada heeft tenminste nog iets in het veld staan dat als charmant mag doorgaan, ik noem Becky en Fleming.
Laat nou net Hugo Borst in Studio France gisteravond een (zijn) top 5 voorbij hebben laten komenRamzzz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:38:
Wat is dat nou weer voor een ongelooflijk subjectieve waarneming zeg...
Ik vind persoonlijk dat er ongelooflijk veel knappe vrouwen op het veld rondrenden, en dat in het hele toernooi al, bij meerdere landen.
Ja, er zullen een paar 'manwijven' - aldus mijn vrouw- tussen lopen, maar zo'n Marta, Groenen, een aantal Italiaanse, die Amerikaanse spits (ok, ze vindt het zelf ook), maar het NL elftal doet er geenszins voor onder. dat kan ik best objectief bekijken, op 'esthetische gronden'.
En ik beoordeel ze eerlijk gezegd liever op hun spelkwaliteiten, of kijk jij ook liever naar Ronaldo om zijn spierballen?
Volwassenwording vrouwenvoetbal? Hugo Borst staat nog in de ballenbak
[ Voor 55% gewijzigd door apis29 op 20-06-2019 21:57 ]
Ik zie wel een elftal dat heel goed kan voetballen en ook nogeens goed op positie blijft spelen. Als Nederlanders zouden we dat total fussball noemen als onze vrouwen dit deden.
We zullen zien of Nederland tegen de Amerikanen zou kunnen winnen, maar ik heb er een hard hoofd in. ( Ik ga er even vanuit, dat Nederland mazzel heeft en tegen de USA komt te spelen.)
De VS spelen nu best goed, maar het is wel degelijk veel lange ballen de diepte in. Doet af en toe wat Engels aan. Daarnaast zijn ze ook gewoon nog erg slordig (wat Nederland net wél aangerekend werd) en heeft Morgan nog niet echt door dat het een teamsport is.
Nu ga ik zeker niet zitten beweren dat Nederland ervan gaat winnen, ik vind de VS nu beter ogen. Maar je kunt het ook overdrijven.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Beide teams overigens al 61 en 60km gelopen respectievelijk
Op zich wil je dat wel hebben natuurlijk (lopende mensen) en als je het meer en langer kan volhouden zoals nu nog steeds het geval, uiteraard gecombineerd met de nodige voetbalkwaliteiten, heb je wel een voorsprong.
Idd heel Premier League-achtig anno nu (fysiek de tegenstander overklassen)...
[ Voor 64% gewijzigd door apis29 op 20-06-2019 22:12 ]
⏩ PVOutput☀️
ik ookQuad schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:10:
Ik zeg buitenspel.
⏩ PVOutput☀️
Goal ging via voet van Zweedse speler.kevz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:12:
Blijkbaar mag je buitenspel staan als er iemand een bal op je schiet en zolang je hem niet aanraakt, weten we dat ook weer. Wel een mooie goal trouwens
⏩ PVOutput☀️
Bal gaat naar de speler die buitenspel staat, dat een Zweedse de bal raakt doet er toch niet toe.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee, een Zweedse die bij die speelster liep zorgde ervoor dat de bal er overheen ging.Gonadan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:17:
De bal gaat helemaal niet naar de speler die buitenspel staat, hij gaat er toch gewoon meters overheen?
Bij buitenspel is de VAR er toch alleen voor een ja/nee-beslissing, en hoeft de scheidsrechter toch niet zelf te komen kijken?
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Dan zag ik het verkeerd.Pinobigbird schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:20:
[...]
Nee, een Zweedse die bij die speelster liep zorgde ervoor dat de bal er overheen ging.
De VAR is sowieso alleen maar voor advies, de scheidsrechter bepaalt zelf of hij/zij dat blind opvolgt of zelf nog even wil kijken.Bij buitenspel is de VAR er toch alleen voor een ja/nee-beslissing, en hoeft de scheidsrechter toch niet zelf te komen kijken?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit doelpunt staaft mijn mening. Prima positiespel en goede technische vaardigheden.apis29 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:04:
Weinig geren? Ze doen niets anders dan rennen (en dan heb ik het niet over rennen mét de bal)
Beide teams overigens al 61 en 60km gelopen respectievelijk
Op zich wil je dat wel hebben natuurlijk (lopende mensen) en als je het meer en langer kan volhouden zoals nu nog steeds het geval, uiteraard gecombineerd met de nodige voetbalkwaliteiten, heb je wel een voorsprong.
Idd heel Premier League-achtig anno nu (fysiek de tegenstander overklassen)...
Ik kijk niet zo naar hardlopende spelers. Ik richt me meer op de plekken waar spelers zijn of opduiken in het geheel. Die Amerikaanse vrouwen doen dat heel goed. Je ziet het ook aan alle bijzaken in het spel. Supergoeie tackles en dat soort shit.
Het is een soort Barcelona op hun topniveau van wat jaar geleden. Dat niveau valt te overbruggen, maar ik denk niet dit toernooi. De Zweden zijn absolute top in Europa. Die lopen nu hard om hun moeder te roepen.
Goed dat je dit zegt over een typisch langebalmazzeldoelpunt. Dit kan alleen maar trollen zijn.mavaros schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:22:
Het is een soort Barcelona op hun topniveau van wat jaar geleden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee, de bal wordt voorgezet. Een Zweedse steekt haar poot uit en de bal vliegt over de verdediging. Daar staat per ongeluk expres een Amerikaan die de bal in het doel schiet. Die vrouw stond niet buitenspel, dus de goal was terecht.Trasos schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:14:
Snap hier dus helemaal niks van.
Bal gaat naar de speler die buitenspel staat, dat een Zweedse de bal raakt doet er toch niet toe.
Wat jaren geleden is de buitenspelregel in het voetbal aangepast. Vroeger was dit geen doelpunt, maar tegenwoordig is het geen buitenspel, wanneer je niet actief aan de aanval/spel deelneemt. Je kan dus tegenwoordig heel vet buitenspel staan, maar toch een terecht doelpunt scoren.
Ja, dat is best vreemd en discutabel.
En dan missen ze een penalty in de 85ste minuut..
[ Voor 41% gewijzigd door Pinobigbird op 20-06-2019 22:48 ]
Nee, dit is geen trollen.Gonadan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:23:
[...]
Goed dat je dit zegt over een typisch langebalmazzeldoelpunt. Dit kan alleen maar trollen zijn.
Het oude Barca was oppermachtig in de CL en competitie.
Dit Amerikaanse elftal is ook vele malen sterker dan de tegenstander. De Zweden komen er helemaal niet aan te pas en dat was na 30 seconden al duidelijk.
Het is geen kritiek, al vind ik dat er weldegelijk kritisch gekeken moet worden naar amateurs die niks op een WK te zoeken hebben.
Er is nog een lange weg te gaan en Amerika laat iedereen pijnlijk zien, dat het vrouwenvoetbal nog in de kinderschoenen staat.
Amerika speelt gewoon het beste voetbal en daar moeten we het maar mee doen in Europa.
Die speelster loopt buitenspel en de voorzet is voor haar alleen bedoeld, het kan niet simpeler, maar nee men heeft de regels zo complex gemaakt dat dit geen buitenspel is, omdat een zweedse met alle macht en moeite net de bal voor de neus van de tegenstander kan wegtikken en de amerikaanse daardoor zogenaamd niet actief deelneemt.
Die buitenspel regel is al net zo verpest als de hands-regel.
erutangiS
Exact dat.apis29 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:12:
Gezien Brazilië - Australië zou deze moeten tellen ... en idd geteld.
Een verdediger die zelf de eigen defensie in problemen brengt, door het buitenspel de facto op te heffen door zelf de bal te spellen.
Laat anders die aanvaller aan de bal komen...
En denk dat dit juist consequent is.
Sowieso een zoveelste teken dat buitenspel beter afgeschaft kan worden.
[ Voor 44% gewijzigd door Ramzzz op 20-06-2019 23:00 ]
@mavaros je bent duidelijk niet op de hoogte van de status van het huidige Zweedse team. Het heeft weinig meer te maken met het onwijs goede voetballand wat het eerder is geweest. Het is nu meer tegen houden en hopen op een mooie tegenaanval, dat is niet alleen tegen de VS.
Ter info, Nederland haalde dezelfde uitslag tegen Zweden in de kwartfinale van het EK.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als ze dit al niet goed kunnen doen...
Lucky goal = prima positiespel (buitenspel ja) en technische vaardigheden (aangeraakt schot)? Ik zeg vlgns mij ook nergens dat ze slecht zijnmavaros schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:22:
[...]
Dit doelpunt staaft mijn mening. Prima positiespel en goede technische vaardigheden.
Ik kijk niet zo naar hardlopende spelers. Ik richt me meer op de plekken waar spelers zijn of opduiken in het geheel. Die Amerikaanse vrouwen doen dat heel goed. Je ziet het ook aan alle bijzaken in het spel. Supergoeie tackles en dat soort shit.
Het is een soort Barcelona op hun topniveau van wat jaar geleden. Dat niveau valt te overbruggen, maar ik denk niet dit toernooi. De Zweden zijn absolute top in Europa. Die lopen nu hard om hun moeder te roepen.
Zweden is allang geen Europeese top meer (en vandaag nog met de halve bank op het veld) en op Barcelona voetbal lijkt dit Amerika al helemaal niet ... Wordt een leuke partij: Amerika - Spanje (want Spanje lijkt veel meer op Barcelona voetbal van welleer [of het nationale team] incl moeizaam scoren)
Zweden is iig niet één van de landen die ik onder 'goed voetballende' landen zet (itt Frankrijk, Duitsland, Spanje; naast Nederland de huidige Europese top)
Eindstand: 119km (0) - 118km (2)
Op Youtube staan als het goed is twee oefenwedstrijden uit Januari dit jaar, toevallig tegen Spanje en Frankrijk als je een voorbeschouwing wilt (wel zeggen ze dat Amerika veel beter in vorm is nu).
Samantha Mewis met zus in 2008 bij de WK Onder 17 (die gouden shirts kan ik me nog goed herinneren, misschien heb ik daar ook nog wel een wedstrijd van liggen. Zat nog iemand in het team met een NL achternaam)

[ Voor 46% gewijzigd door apis29 op 21-06-2019 01:31 ]
Ik weet dat iemand best buitenspel kan staan zonder actief deel te nemen, maar in dit geval is de bal gewoon voor haar bedoeld. Als die verdediger niets had gedaan of de bal had gemist, in plaats van alles geven om er net een teen tegenaan krijgen, dan was het wel afgefloten want dan had die speler de bal gehad.mavaros schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:37:
[...]
Nee, de bal wordt voorgezet. Een Zweedse steekt haar poot uit en de bal vliegt over de verdediging. Daar staat per ongeluk expres een Amerikaan die de bal in het doel schiet. Die vrouw stond niet buitenspel, dus de goal was terecht.
Wat jaren geleden is de buitenspelregel in het voetbal aangepast. Vroeger was dit geen doelpunt, maar tegenwoordig is het geen buitenspel, wanneer je niet actief aan de aanval/spel deelneemt. Je kan dus tegenwoordig heel vet buitenspel staan, maar toch een terecht doelpunt scoren.
Ja, dat is best vreemd en discutabel.
En hierin wordt door scheidsrechters ook weer inconsequent mee omgegaan. Want afgelopen week tijdens Brazilië tegen Venuzuela in de Copa America wordt een doelpunt wel afgekeurd vanwege dit zelfde voorval. En dat doelpunt werd afgekeurd door de VAR.kevz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:12:
Blijkbaar mag je buitenspel staan als er iemand een bal op je schiet en zolang je hem niet aanraakt, weten we dat ook weer. Wel een mooie goal trouwens
Zo zijn de regels, dus accepteer dat.Trasos schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 23:15:
[...]
Ik weet dat iemand best buitenspel kan staan zonder actief deel te nemen, maar in dit geval is de bal gewoon voor haar bedoeld. Als die verdediger niets had gedaan of de bal had gemist, in plaats van alles geven om er net een teen tegenaan krijgen, dan was het wel afgefloten want dan had die speler de bal gehad.
Dit was geen buitenspel. Trump heeft ook gewonnen bij de verkiezingen, omdat de regels zijn zoals ze zijn. Daar zeikt ook de hele wereld tot op de dag over.
Wil je het oude buitenspel terug, ga dan bij de FIFA of UEFA klagen. En nee, ik ben ook geen voorstander van die rare buitenspelregel
Het was gewoon 100% buitenspel.mavaros schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 23:31:
[...]
Zo zijn de regels, dus accepteer dat.
Dit was geen buitenspel. Trump heeft ook gewonnen bij de verkiezingen, omdat de regels zijn zoals ze zijn. Daar zeikt ook de hele wereld tot op de dag over.
Wil je het oude buitenspel terug, ga dan bij de FIFA of UEFA klagen. En nee, ik ben ook geen voorstander van die rare buitenspelregel
De vraag is alleen of ze actief aan het spel deelnam.
Zoja, dan afkeuren, zonee dan telt ie.
Het blijft gewoon subjectief nu.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Pepperidge Farm Remembers..
De VAR is simpelweg aan verbetering toe , wat doen we wel en niet? Vanaf welke kracht ('tikje') valt een leeg glas om en zou het glas moeten blijven staan , die 'pingel' vs 'overtreding erbuiten' van vanavond die ik nog wel meegekregen heb op werk was van het glas wat omviel na twee zandkorrels tegen zich aan te kriigen met windkracht 1

Nee de VAR kan nog Vele Malen Beter ...
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gonadan schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 07:13:
Dit heeft niets te maken met de VAR. Dit gaat simpelweg over de buitenspel regels die te veel ruimte voor interpretatie laten.
Ramzzz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:52:
[...]
Sowieso een zoveelste teken dat buitenspel beter afgeschaft kan worden.
[ Voor 22% gewijzigd door Ramzzz op 21-06-2019 07:30 ]
De Amerikaanse maakte ook niet duidelijk dat ze niks deed. Geen handen in de lucht. Ze liep daadwerkelijk in de lijn van de bal.
[ Voor 21% gewijzigd door GAIAjohan op 21-06-2019 07:48 ]
Klopt, maar die ruimte voor interpretatie hebben alleen de buitenstaanders/toeschouwers.Gonadan schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 07:13:
Dit heeft niets te maken met de VAR. Dit gaat simpelweg over de buitenspel regels die te veel ruimte voor interpretatie laten.
De buitenspelregel staat gewoon in steen uitgehakt op het hoofdkantoor van de FIFA. Zij bepalen de regels en zij hebben altijd gelijk, ook al is het niet zo.
En ja, dit was met de oude regels gewoon 100% buitenspel. Dus toen zou de goal afgekeurd worden. Echter toen gold ook al, dat het aanraken van de bal door de tegenstander (Verdedigende team) het buitenspel ophief. (Sorry, het is een beetje moeilijk om duidelijk te verwoorden wat ik hier nu bedoel.)
Ik heb nog eens flink nagedacht, maar dat doelpunt is gewoon rechtsgeldig. Ik zal vandaag eens met wat andere voetballiefhebbers in discussie gaan, omdat ik schijnbaar de enige ben die dat doelpunt wel kan accepteren. Dan ga je toch twijfelen aan jezelf.
Misschien kom ik hier later nog wel op terug, wanneer ditzelfde probleem opduikt bij andere teams. Ben dan heel benieuwd of het niet iets met gunfactor te maken heeft, of dat het gewoon geen kennis van de buitenspelregel is.
Voor nu denk ik het laatste. Te weinig kennis. Wat overigens geen probleem is, want de meeste mensen snappen geen bal van buitenspel of die nieuwe handsbalregel, dus de discussie zal voorlopig wel blijven bestaan.

De meeste goals vallen uit geblunder van de tegenstander, of penalties volgend uit klungelig verdedigen.
Tess Wester moet haar lach toch niet hebben kunnen inhouden bij het gestuntel van Van Veenendaal.
Damesvolleybal, -hanbal, -hockey: die sporten zijn heel erg volwassen, maar hoeveel aandacht schenkt de NOS aan de nationsleuague van het damesvolleybal? Nog niet eens in het sportjournaal als iedereen al ligt te tukken,.(ZIggosport zendt dit wél uit: en dat is smullen geblazen!)
Mind you: dit waren de beste 24 landen van de wereld, misschien dat de beste 16 die door zijn eindelijk iets op de mat gaan leggen wat op voetbal lijkt.
Houdoe
Hoe weet jij nou weer zeker dat die veredelde amateur sporten met nul budget volwassen zijn? Van elke van die sporten zijn er nog geen acht landen die een beetje niveau hebben ... ['Witte schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:30:
Damesvolleybal, -hanbal, -hockey: die sporten zijn heel erg volwassen, maar hoeveel aandacht schenkt de NOS aan de nationsleuague van het damesvolleybal? Nog niet eens in het sportjournaal als iedereen al ligt te tukken,.(ZIggosport zendt dit wél uit: en dat is smullen geblazen!)
Als je een beetje oplet zie je ontiegelijk veel fouten bij volleybal maar dat 'hoort' er zeker bij met een wedstrijd van tientallen punten. Tess Wester zei zelf ook nog dat het bij handbal niet direkt beslissend is als je een blunder maakt of een doelpunt doorlaat dus je kan het ook zo weer achter je laten en het is totaal niet vergelijkbaar qua keepen; kan je beter met zaalvoetbal gaan vergelijken (niet dat v. Veenendaal nou een bepaald verfijnde motoriek heeft dus dat ziet er altijd uit als gestuntel

Hockey is sowieso een veel gecontrolleerder spel van aard (net als handbal) en dan kijk je met NL nog ieder keer naar het absolute topland
Dit is al eerder voorbij gekomen bij dit WK (wedstrijd Australië - Brazilië) en volgens de huidige regelsmavaros schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:21:
[...]Misschien kom ik hier later nog wel op terug, wanneer ditzelfde probleem opduikt bij andere teams. Ben dan heel benieuwd of het niet iets met gunfactor te maken heeft, of dat het gewoon geen kennis van de buitenspelregel is.
Voor nu denk ik het laatste. Te weinig kennis. Wat overigens geen probleem is, want de meeste mensen snappen geen bal van buitenspel of die nieuwe handsbalregel, dus de discussie zal voorlopig wel blijven bestaan.
2. Offside offence
A player in an offside position at the moment the ball is played or touched by a team-mate is only penalised on becoming involved in active play by:• interfering with play by playing or touching a ball passed or touched by a team-mate or
• interfering with an opponent by:
- preventing an opponent from playing or being able to play the ball by clearly obstructing the opponent’s line of vision or
- challenging an opponent for the ball or
- clearly attempting to play a ball which is close when this action impacts on an opponent or
- making an obvious action which clearly impacts on the ability of an opponent to play the ball
[ Voor 75% gewijzigd door apis29 op 21-06-2019 12:05 ]
Ik zou ook zeggen op z'n minst nummer 3. De Amerikaanse gaat duidelijk richting de bal om deze aan te nemen en daarom moet de Zweedse er om strijden, dus ook nummer 2.apis29 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:35:
[...]2. Offside offence
A player in an offside position at the moment the ball is played or touched by a team-mate is only penalised on becoming involved in active play by:
• interfering with play by playing or touching a ball passed or touched by a team-mate or
• interfering with an opponent by:
Nummer 3 zou hier nog op kunnen gaan aangezien ze duidelijk voor de kopbal gaat (bij Australië wachtte de speler juist af of de bal eroverheen zou vallen)
- preventing an opponent from playing or being able to play the ball by clearly obstructing the opponent’s line of vision or
- challenging an opponent for the ball or
- clearly attempting to play a ball which is close when this action impacts on an opponent or
- making an obvious action which clearly impacts on the ability of an opponent to play the ball
[YouTube: Sweden v USA - FIFA Women’s World Cup France 2019™]

Het zijn zeker volwassen sporten. Punt is echter dat vrijwel niemand het wat interreseert en de entertainment waarde zeer laag is. NOS zend uit waar vraag naar is, toevallig is dat nu veel vrouwenvoetbal. Volgend seizoen zitten de stadions gewoon weer leeg. En hoe komt dat, de hype is over en mensen gaan zich realiseren dat het absolute bagger is geweest waar ze naar hebben gekeken. En gelijk hebben zeWitte schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:30:
Verwijderd
Nu moet ik bekennen dat ik de entertainment waarde van de overgrote meerderheid van de voetbalwedstrijden ook zeer laag vind.Dhrax schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:32:
[...]
Het zijn zeker volwassen sporten. Punt is echter dat vrijwel niemand het wat interreseert en de entertainment waarde zeer laag is. NOS zend uit waar vraag naar is, toevallig is dat nu veel vrouwenvoetbal. Volgend seizoen zitten de stadions gewoon weer leeg. En hoe komt dat, de hype is over en mensen gaan zich realiseren dat het absolute bagger is geweest waar ze naar hebben gekeken. En gelijk hebben ze
En dan is het ook vaak (gelukkig niet altijd) nog eens zo dat de wedstrijden waar het meest op het spel staat de meest waardeloze / saaie zijn.
(eerlijk gezegd vind ik dit voor vrijwel alle sporten gelden: doen is leuk, kijken is saai.)
Het gaat erom of ze invloed heeft op het spel. De Zweedse die de bal speelt zou dat evengoed gedaan hebben. Die andere Zweedse gaat ook blind voor de bal en laat haar eigen man (doelpuntenmaker) geheel vrij.Pinobigbird schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:15:
Ik zou ook zeggen op z'n minst nummer 3. De Amerikaanse gaat duidelijk richting de bal om deze aan te nemen en daarom moet de Zweedse er om strijden, dus ook nummer 2.
[Afbeelding: ZWE-USA buitenspel]
In die zin kan ik best begrijpen dat de Amerikaanse spits niet als onderdeel van het spel gezien wordt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee, nee en nog een keer nee.Pinobigbird schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:15:
[...]
Ik zou ook zeggen op z'n minst nummer 3. De Amerikaanse gaat duidelijk richting de bal om deze aan te nemen en daarom moet de Zweedse er om strijden, dus ook nummer 2.
[Afbeelding: ZWE-USA buitenspel]
Die Zweedse had haar poot niet moeten uitsteken. Dat maakt dat veel mensen lopen te zeiken over buitenspel of geen buitenspel.
Het is gewoon geen buitenspel, want die Amerikaan kan ook silmpel gaan roepen dat ze door een vliegje in het oog de weg kwijt was. Regel 3 is dus ook onzin.
Dat gediscussieer over regels hoort vooraf te gebeuren. Niet tijdens of na een voetbalwedstrijd. Dat doen ze alleen bij de Formule 1, wanneer Max V. ervoor zorgt dat de regels worden verandert.
Zover zijn we nog niet in het conservatieve voetbal.
Aanvulling: Ik wil niet mijn gelijk halen, maar de interpretatie van buitenspel laat te veel vrijheid. Daarom krijg je achteraf gezien onnodige discussies.
Ik denk dat Amerika kampioen gaat worden, want dat team maakte wel indruk. Nederland schiet nog wat tekort.

[ Voor 13% gewijzigd door mavaros op 21-06-2019 14:28 . Reden: woordkeuze ]
Van Rijbroek elaborates, “Most other top soccer nations, European and Asian, have a single playing model. Women’s professional leagues are forming and getting stronger. Players as young a U-17 and U-20 have a platform for top competition, high performance environments, and quality training. Many young players I saw at the U-17 World Cup already play in the highest pro women’s league of their country or are in a residency program — a high-performance program with national curriculum and international standards.”
Interessant en recent leesvoer:
https://www.soccernation....worlds-top-gu17-strikers/
Dus twee Zweedse verdedigsters gaan voor een bal richting een speler die buitenspel staat maar die heeft dus géén invloed op het spelGonadan schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:15:[...]
Het gaat erom of ze invloed heeft op het spel. De Zweedse die de bal speelt zou dat evengoed gedaan hebben. Die andere Zweedse gaat ook blind voor de bal en laat haar eigen man (doelpuntenmaker) geheel vrij.
In die zin kan ik best begrijpen dat de Amerikaanse spits niet als onderdeel van het spel gezien wordt.

Je ziet verdediger 1 nog duidelijk omkijken waar die Amerikaanse is die ook overduidelijk 'attempting to play a ball which is close' doet door voor een kopbal te gaan.
[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 21-06-2019 15:36 ]
Het gaat om dit moment:mavaros schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:15:
[...]
Nee, nee en nog een keer nee.
Die Zweedse had haar poot niet moeten uitsteken. Dat maakt dat veel mensen lopen te zeiken over buitenspel of geen buitenspel.
Het is gewoon geen buitenspel, want die Amerikaan kan ook silmpel gaan roepen dat ze door een vliegje in het oog de weg kwijt was. Regel 3 is dus ook onzin.
Dat gediscussieer over regels hoort vooraf te gebeuren. Niet tijdens of na een voetbalwedstrijd. Dat doen ze alleen bij de Formule 1, wanneer Max V. ervoor zorgt dat de regels worden verandert.
Zover zijn we nog niet in het conservatieve voetbal.
Aanvulling: Ik wil niet mijn gelijk halen, maar de interpretatie van buitenspel laat te veel vrijheid. Daarom krijg je achteraf gezien onnodige discussies.
Ik denk dat Amerika kampioen gaat worden, want dat team maakte wel indruk. Nederland schiet nog wat tekort.

Hier gaan beide speelsters naar de bal. De Zweedse raakt 'm, de Amerikaanse maakt een springende beweging in een poging om de bal te raken. Het is dat de Zweedse de bal net aan raakt anders had de Amerikaanse de bal in kunnen schieten. Bovendien zorgt haar beweging richting de bal ervoor dat de Zweedse met rugnummer 2 óók dezelfde richting oploopt, in plaats van richting Heath,die hierdoor vrij de bal aan kan nemen. Je kan hier niet beweren dat de Amerikaanse niet aan dezelfde actie deelneemt in een strijd om de bal; ze loopt niet weg van de actie.
Jawel, ze is in strijd met de Amerikaanse om de bal. Juist door wél haar been uit te steken maakt ze het een actie om de bal en is het buiten spel. Als ze de bal had laten gaan met als reden dat de Amerikaanse niet aan de actie deel zou nemen (en de Amerikaans zou 'm dan ook laten gaan), dán was er geen actie om de bal en geen buitenspel.Die Zweedse had haar poot niet moeten uitsteken.
... terwijl ze richting de bal gaat én en springende beweging maakt in een poging de bal te raken. Niet relevant wat ze dan gaat roepen.Het is gewoon geen buitenspel, want die Amerikaan kan ook silmpel gaan roepen dat ze door een vliegje in het oog de weg kwijt was. Regel 3 is dus ook onzin.
Laten we de regels samenvoegen met alle niet van toepassing zijnde criteria eruit.
A player in an offside position at the moment the ball is played by a team-mate is only penalised on becoming involved in active play by interfering with an opponent by clearly attempting to play a ball which is close when this action impacts on an opponent.
De twee verdedigsters gaan voor de bal, dat is het enige wat zeker is. De vraag is of ze dat doen vanwege die spits, of omdat er verderop nog een speler loopt, of omdat ze sowieso voor de bal willen gaan.apis29 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:28:
Dus twee Zweedse verdedigsters gaan voor een bal richting een speler die buitenspel staat maar die heeft dus géén invloed op het spel?
Je ziet verdediger 1 nog duidelijk omkijken waar die Amerikaanse is die ook overduidelijk 'attempting to play a ball which is close' doet door voor een kopbal te gaan.
Het is dus zeker mogelijk om ter discussie te stellen of zij daadwerkelijk invloed op het spel heeft of niet.
De Zweedse met rugnummer twee loopt mee met de balweg, niet met de spits, daar loopt ze juist van weg. De reden dat zij dat voor niets doet is omdat haar collega de bal van richting verandert, niet omdat die spits haar beïnvloed heeft.Pinobigbird schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:29:
Het gaat om dit moment:
[Afbeelding: ZWE-USA duel om de bal]
Hier gaan beide speelsters naar de bal. De Zweedse raakt 'm, de Amerikaanse maakt een springende beweging in een poging om de bal te raken. Het is dat de Zweedse de bal net aan raakt anders had de Amerikaanse de bal in kunnen schieten. Bovendien zorgt haar beweging richting de bal ervoor dat de Zweedse met rugnummer 2 óók dezelfde richting oploopt, in plaats van richting Heath,die hierdoor vrij de bal aan kan nemen. Je kan hier niet beweren dat de Amerikaanse niet aan dezelfde actie deelneemt in een strijd om de bal; ze loopt niet weg van de actie.
Dat een verdediger probeert om een bal te onderscheppen zegt niets over buitenspel, dat is gewoon de taak van een verdediger. Het enige wat iets zegt over buitenspel is of die aanvaller het gedrag van die verdediger beïnvloed heeft.Jawel, ze is in strijd met de Amerikaanse om de bal. Juist door wél haar been uit te steken maakt ze het een actie om de bal en is het buiten spel. Als ze de bal had laten gaan met als reden dat de Amerikaanse niet aan de actie deel zou nemen (en de Amerikaans zou 'm dan ook laten gaan), dán was er geen actie om de bal en geen buitenspel.
Vanaf welke afstand mag je dat 'close' noemen? Is dat ergens onomstotelijk vastgelegd zodat we geen ruimte voor interpretatie meer hebben?... terwijl ze richting de bal gaat én en springende beweging maakt in een poging de bal te raken. Niet relevant wat ze dan gaat roepen.
Laten we de regels samenvoegen met alle niet van toepassing zijnde criteria eruit.
A player in an offside position at the moment the ball is played by a team-mate is only penalised on becoming involved in active play by interfering with an opponent by clearly attempting to play a ball which is close when this action impacts on an opponent.
Ik speel nu een beetje advocaat van de duivel, want eigenlijk zal het me jeuken. Maar de stelligheid waarmee men poogt de regels toe te passen is gewoon niet correct.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 24% gewijzigd door Mx. Alba op 21-06-2019 16:00 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Maar het vrouwenvoetbal is nog jong en gaat nog groeien. Sommige teams waren echt niet goed genoeg voor dit WK, en dus ook sommige arbiters.
Graag in dit topic on-topic blijven, klagen over het niveau van mannen versus vrouwen hoeft dus niet.