WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

[Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Pagina: 1 ... 52 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvONfxX-kLxGgzkJoPsBKeMwBbE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HsYwJvISEBJvAt2PYVyqPY8F.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1H7_XtoV7lyOEnp-cIROwMUBGg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gF7xX0PUzWX0uVB7ma1FFmwv.jpg?f=user_large

Live op ZDF te zien (naast UEFA TV en het UEFA kanaal op Youtube). De andere halve finale tussen Arsenal en Ol Lyonnes wordt morgen gespeeld om 16:30u. ...

[ Voor 33% gewijzigd door apis29 op 25-04-2026 18:09 ]

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:38
Fijne eerste helf om te kijken. Mooie assist van Brugts en lekkere sfeer in het stadion.

Meta Quest 3

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:49
Waarom is aan het haar vasthouden erger dan aan een arm?
Het vasthouden aan de arm van de Bayern speelster was hinderlijker, want die had een veel grotere kans op een doorbraak naar het doel.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Aldoendex
Mogelijk omdat je iemands nek verdraait met risico's op letsel.

Plus dat het pijn doet en absoluut niets te maken heeft met duelleren om de bal.

Meta Quest 3

• apis29
  • Niet online
JukeboxBill schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 20:49:
Waarom is aan het haar vasthouden erger dan aan een arm?
Het vasthouden aan de arm van de Bayern speelster was hinderlijker, want die had een veel grotere kans op een doorbraak naar het doel.
Schijnbaar vanwege een zero tollerance beleid op 'hair pulling', wanneer het expres gebeurd valt het onder violent conduct en ook schijnbaar is het verschil moeilijk vast te stellen. Dit is net zo'n onzin kaart als die op het EK in de wedstrijd Duitsland - Frankrijk met een bos haar zo lang als het shirt in de weg van het vastgrijpen van het shirt. En blijkbaar is er recent nog een ander geval geweest in een wedstrijd van Arsenal met de Ierse McCabe die geen rood kreeg en waarbij het vastgrijpen nog veel duidelijker was dan vandaag het geval was :+ (edit: Chelsea - Arsenal in de vorige ronde).
Dat andere incident was natuurlijk bij lange na geen potentiele doelkans aan de zijlijn met volgens mij nog zeker twee verdedigers in het midden erachter ... dus gewoon het onderbreken van een potentieel gevaarlijke aanval en een gele kaart.

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 25-04-2026 23:06 ]

• Aldoendex
Tipje

Ik kom er net achter dat alle CL vrouwen wedstrijden ook via Disney+ worden uitgezonden.

Meta Quest 3

• apis29
  • Niet online
Aldoendex schreef op zondag 26 april 2026 @ 10:16:
Tipje

Ik kom er net achter dat alle CL vrouwen wedstrijden ook via Disney+ worden uitgezonden.
Die hebben idd de CL rechten overgenomen van DAZN sinds dit seizoen, en aangezien ESPN ook deel van de Disney groep is konden beide halve finales ook op ESPN uitgezonden worden (en zal dat voor de returns ook het geval zijn; de CL wedstrijden waarschijnlijk niet te zien geweest op UEFA TV of hun Youtube kanaal dus).

Eerder op de zaterdag was er een finalewedstrijd op het tweede europese niveau, de 'Europe Cup', tussen twee Zweedse teams gespeeld in ouderwetse UEFA Cup stijl over twee wedstrijden wordt gespeeld :D (zal wel niemand aangeboden hebben de finale te hosten voor deze eerste editie O-) ; de rest van het toernooi waren de clubs ook zelf verantwoordelijk voor het tonen van de wedstrijden waar dat al het geval was tenminste). Hammarby dat Ajax vroeg in het toernooi heeft uitgeschakeld en BK Häcken dat in de halve finale won van Eintracht Frankfurt (die op hun beurt PSV vroeg in het toernooi hadden uitgeschakeld).
De eerste finalewedstrijd was iig wel op Youtube te zien maar commentaar bij de wedstrijd kon er zelfs niet van af :')
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWo0rWhmBQsdVcOaNce8XuMq4O0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mcKAljsw0VBB0Y2CZDVOGi8J.jpg?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 27-04-2026 22:47 ]

• JukeboxBill
Met die versnippering en handel in rechten is het bijna niet meer bij te houden waar je wat kan zien.
Ik zie wel wat er op Youtube in de aanbevelingen voorbij komt. Naast NPO is dat het enige wat ik kan kijken.
Hammarby v Häcken zag ik ook, maar dacht dat het een oude wedstrijd was.

• AniMeshorer
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 19:53
Dat toeschouwersaantal tegen Frankrijk verbaast me. Had veel meer verwacht. Maar in een uithoek van het land spelen en dan dat aanvangsuur, tja...
HanG-BuiK-ZwijN schreef op maandag 20 april 2026 @ 23:53:
[...]

Neen. in heel NL zijn er mensen die best wel eens zo'n wedstrijd willen bijwonen. maar het is in heel NL zo goed als onmogelijk om na 2200 nog thuis te komen met OV, laat staan na 2300. Begin zo'n wedstrijd om 1830/1845 en doorloop alle 12 provincies in nederland. Iedere provincie heeft wel een 10+k stadion of zelfs 15+k. En met betaalbare prijzen zal er ook meer publiek komen.

Toen Ajax Vrouwen het zo goed deden in de WCL was het om het tijdstip van 2100 voor minimaal 80% van de fans onmogelijk om te komen naar de JC Arena zonder duur hotel of lange autorit. Had best willen gaan maar dan moeten ze niet op die idiote tijdstippen voetballen en voor de leeuwinnen alle 12 provincies afgaan. Groepsvoordeeltickets voor complete teams via hun eigen club et voila. Je hebt veel meer publiek.
Dat is bij ons in België net zo. Ik heb al meermaals wedstrijden aan me moeten laten voorbijgaan (zowel op clubniveau als qua nationale ploeg heren en dames) omdat het gewoon ondoenbaar was om nog tijdig thuis te geraken met het openbaar vervoer.
Vorige herfst wilde ik graag België-Liechtenstein in Luik bijwonen (het stadion van Standard Luik hoort bij de leukste in België vind ik), helaas was de aftrap pas om 20u45. Reken dan blessuretijd, aanschuiven om het stadion uit te raken, misschien de eerste tram na de wedstrijd die bomvol zit, ... en wetende dat mijn laatste trein huiswaarts om 23u was. Tja, helaas, maar dat ging dus niet door, op hotel gaan voor een voetbalwedstrijd zou ik enkel doen voor een buitenlandse groundhop of wanneer het mijn eigen club is die een verplaatsing op een onmogelijk tijdstip moet afwerken (hetgeen tot nu toe nog nooit een probleem was omdat de supportersclub bussen inlegt naar de uitwedstrijden. De enige keer dat er uitzonderlijk geen bus was én geen trein meer terug, was carpoolen de oplossing).

Overigens, onze nationale dames spelen hun thuiswedstrijden in Leuven. De aanvangsuren zijn soms ook erg ongemakkelijk, maar Leuven ligt wel erg centraal in België en naar Brussel, Gent en Oostende heb je zelfs om middernacht nog een trein. En dan heb ik dat er soms wel voor over, ik ga binnenkort onze dames weer gaan aanmoedigen tegen Luxemburg (en gezien het voor groepswinst op doelsaldo kan aankomen is heel veel scoren een must. Kans is zeer groot dan we gelijk met Schotland gaan eindigen en dan is het doelsaldo doorslaggevend, dus het wordt zaak om niet gewoon met 3-0 te winnen maar voor een zo hoog mogelijke score te gaan).

• apis29
  • Niet online

De aanvalsters van Häcken zagen er in ieder geval een stuk gevaarlijker uit dan die van Hammarby vorige week dus ik verwacht eigenlijk geen comeback van Hammarby in deze returnwedstrijd (werden nauwelijks gevaarlijk in hun thuiswedstrijd ondanks de meerderheid van het balbezit. Die Schröder van Häcken is wel een opkomend talent ook bekend van de Zweedse jeugdteams)

Edit: en één minuut later wordt bijna op bestelling door haar gescoord :D : 1-0 (2-0 agg.) voor Häcken ...

[ Voor 88% gewijzigd door apis29 op 01-05-2026 16:09 ]

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:28
HanG-BuiK-ZwijN schreef op maandag 20 april 2026 @ 23:53:
[...]

Neen. in heel NL zijn er mensen die best wel eens zo'n wedstrijd willen bijwonen. maar het is in heel NL zo goed als onmogelijk om na 2200 nog thuis te komen met OV, laat staan na 2300. Begin zo'n wedstrijd om 1830/1845 en doorloop alle 12 provincies in nederland. Iedere provincie heeft wel een 10+k stadion of zelfs 15+k. En met betaalbare prijzen zal er ook meer publiek komen.

Toen Ajax Vrouwen het zo goed deden in de WCL was het om het tijdstip van 2100 voor minimaal 80% van de fans onmogelijk om te komen naar de JC Arena zonder duur hotel of lange autorit. Had best willen gaan maar dan moeten ze niet op die idiote tijdstippen voetballen en voor de leeuwinnen alle 12 provincies afgaan. Groepsvoordeeltickets voor complete teams via hun eigen club et voila. Je hebt veel meer publiek.
Kunnen ook wel in andere stadions spelen, maar zo'n belangrijke tegen een sterk team moet natuurlijk gewoon in een bijna vol stadion zijn. Dat kan met Galgenwaard en een normale tijd. Ligt het meest centraal.

• Aldoendex
Wat een wedstrijd in de eerste 20 minuten zeg 😮

Meta Quest 3

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:21

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Beetje Heineken van de nos om wel lyon uit te zenden maar niet barcelona.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 15:28:
Beetje Heineken van de nos om wel lyon uit te zenden maar niet barcelona.
Morgen wel te zien bij ESPN4. Misschien daarom.

Ik kijk dan weer liever de wedstrijd in Lyon. Op de BBC en Ziggo Sport ook te zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 02-05-2026 15:32 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Aldoendex
Ik zit via Disney+ te kijken, die via ESPN doorlussen.

Meta Quest 3

• Aldoendex
Het is wel een VAR wedstrijd zeg.

Meta Quest 3

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Aldoendex schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 16:52:
Het is wel een VAR wedstrijd zeg.
Het zit de Arsenal dames niet mee nee.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 17:24

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Gunner schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 16:56:

Het zit de Arsenal dames niet mee nee.
Altijd flink balen als de beslissende goal in de 85e minuut is > ik zit net de samenvatting te kijken, en wel heel duidelijk buitenspel bij de 3e goal van Lyon :? of toch niet??

• JukeboxBill
JAN-B schreef op zondag 3 mei 2026 @ 12:53:
[...]

Altijd flink balen als de beslissende goal in de 85e minuut is > ik zit net de samenvatting te kijken, en wel heel duidelijk buitenspel bij de 3e goal van Lyon :? of toch niet??
Volgens VAR niet. Op tijdstip 11:47 in deze video kan je het VAR beeld zien:
YouTube: OL Lyonnes INTO THE FINAL with epic comeback vs. Arsenal | UEFA Wome...

Er stond wel een speler even buitenspel recht voor het doel, maar die kreeg de bal niet.

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Ja, die lijn heb ik ook gezien, je ziet duidelijk dat de elleboog voor de lijn staat; maar dat mag blijkbaar :?
(ben niet zo bekend met de spelregels)

• JukeboxBill
JAN-B schreef op zondag 3 mei 2026 @ 17:48:
[...]

Ja, die lijn heb ik ook gezien, je ziet duidelijk dat de elleboog voor de lijn staat; maar dat mag blijkbaar :?
Ik ook niet, want ik dacht altijd dat de plaats van de voeten maatgevend is. Maar het is ingewikkelder.
Je kan het allemaal opzoeken, bv. op Wikipedia

• apis29
  • Niet online
JAN-B schreef op zondag 3 mei 2026 @ 17:48:
[...]

Een elleboog telt niet omdat als je daarmee de bal speelt het ook meteen een handsbal is. Enkel lichaamsdelen waarmee je de bal mag spelen tellen voor buitenspel situaties ...

Vandaag ook de return in de tweede wedstrijd tussen FC Barcelona en Bayern München (ook deze nu weggestopt op ESPN4 waar ze vorige week nog op 1 werden uitgezonden). Nadat Barcelona op 4-1 was gekomen, en dachten er al te zijn, hebben ze een aantal wissels ingebracht (incl. de terugkeer van Bonmati na lang blessureleed) die niet bepaald goed uit pakten :+. Balverlies van Bonmati binnen een paar minuten na de entree leidde de 4-2 in en het continu hoog druk zetten van Bayern zorgde voor het nodige gevaarlijke balverlies door Barcelona. Een 4-3 werd om discutabele redenen na VAR interventie afgekeurd waarna de wedstrijd wel gespeeld was.
Een geoliede machine zoals ze een paar jaar terug nog leken is het iig niet meer (de financiële problemen bij de club hebben ook hun doorwerking bij de vrouwentak en ze hebben afgelopen seizoen dan ook noodgedwongen aardig wat spelers moeten laten gaan/verkopen).
Eigenlijk geen idee waar of wanneer de finale dit jaar is maar het zal weer eens gaan tussen achtvoudig Lyon (tegenwoordig gefinancierd door een rijke Amerikaanse zakenvrouw die meerdere clubs onder haar hoede heeft) en drievoudig winnaar Barcelona

[ Voor 57% gewijzigd door apis29 op 03-05-2026 22:00 ]

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

apis29 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:34:

Eigenlijk geen idee waar of wanneer de finale dit jaar is
23 Mei in Oslo.

• Aldoendex
Vanavond Champions league finale van de vrouwen om 18:00

Barcelona - Lyon

Onder andere te zien via Sporza, youtube, Disney+. De NOS doet een livestream via hun app / site

Meta Quest 3

• apis29
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zomkBbYclTaNpkIo5oqxpE5aCs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/C4rffupkWFWTrH7RHfDBwM7H.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6y6mNOh6KbWgWOUISyhIS3f_So=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fiLDhjBoFxnFGtPyE8Pg51Lx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61l51lKgZ3Iz4g-UwcguwUAmdGg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Pv9rIU5A0qvQQ9bd0mtWIItO.jpg?f=user_large

• apis29
  • Niet online
Nou heb ik van de week op tv ook voorbij horen komen dat het op Sporza uitgezonden zou worden waarbij ik ervan uitging dat ze daarmee tv bedoelden maar dat lijkt enkel om een stream te gaan net zoals bij de NOS (zo te zien toch wel op tv te zien op NPO Extra 1). Op ESPN inderdaad niks net als bij de returns van de halve finale om maar iedereen naar Disney+ te pushen O-)
Maar gelukkig zend de BBC het wel uit op reguliere tv ... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/bJHVvqqoVJQizAs9F0ot4xy3.png
  • NPO EXTRA 1 17:45u. CET
  • BBC TWO 17:30u. CET
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/nDslWjvDKHZBTCpeUXk8cOZb.png
https://nos.nl/livestream...ue-barcelona-ol-lyonnes-v
https://sporza.be/nl/2026...an-de-wome~1779524671938/

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 23-05-2026 13:37 ]

• apis29
  • Niet online
Gisteren ook nog het slot van de 'Eurojackpot Eredivisie' waar nog om de laatste plekken voor Europees voetbal gestreden werd nadat PSV al eerder voor het eerst de landstitel gepakt had. Waar afgelopen week nog de beker verloren werd tegen FC Twente, na het weggeven van een 2-0 voorsprong met nog maar iets van een kwartier te gaan, pakte PSV hun 'revenge' door de laatste wedstrijd van het seizoen uit tegen Twente in winst om te zetten en daarmee Twente van een plek in Europa te beroven. Die gaan naar Ajax met een tweede plaats, goed voor een CL voorronde plek en Feyenoord met een verrassende plaats drie een een plek in de Europa Cup. De ambitieuze nieuwkomer Hera United had daarentegen een dramatisch slot door de winst tegen FC Utrecht in de laatste minuut van de wedstrijd te verspelen en in extra tijd zelfs nog tegen een nederlaag aan te lopen waardoor het toch nog degradeerd (en daarmee lijfsbehoud voor oudgedienden ADO Den Haag) :o . De competitie krimpt volgend seizoen naar tien deelnemers vandaar dat de nummer tien van dit seizoen nog kon degraderen ... Tegelijkertijd moeten ze bij FC Utrecht aan de bedelstaf en gaan mogelijk niet eens voldoen aan de eisen voor een eredivisieplek volgend seizoen qua aantal contractspelers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/R8WNduzIPjEA2BMasGnGfS1h.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 23-05-2026 13:13 ]

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Bij FC U kunnen ze de overbetaalde mannen best een ton minder betalen. probleem opgelost.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• AniMeshorer
Schandalig dat de Women's Champions League Final hier in België niet op de reguliere televisie te zien was. Streaming wel, maar that's it. Zegt weer veel over hoe we hier in België nog tegen damesvoetbal aankijken. Zolang die stiefmoederlijke behandeling niet stopt, gaan we nooit vooruit.

Overigens, de damesploeg van mijn favoriete club Diksmuide-Oostende (onze damesploeg heet Famkes Diksmuide-Oostende) moesten door een onwaarschijnlijke slotspeeldag nog nacompetitie spelen om het behoud in tweede afdeling veilig te stellen. Twee wedstrijden met het mes op de keel: verlies betekende degradatie naar niveau 3. Maar onze dames deden het, net toen het echt moest, prima. In de halve finales van de nacompetitie wonnen we met 0-2 in en tegen RFC Liège. Vervolgens vond de finale plaats, op en tegen KRC Genk Ladies B. Ik heb vanuit Oostende de verplaatsing gemaakt naar Genk (4 uur onderweg, en 4 uur terug) om onze meiden te steunen. Het was een alles-of-niets wedstrijd: verlies betekende degradatie, winst betekende behoud in niveau 2. Best stresserend want je leeft zo mee met die dames op het veld, maar kijk, we wonnen met 0-3 en blijven zo in niveau 2! Het was nagelbijten en stressen want die 0-1 voorsprong is en blijft zeer nipt, tot in de laatste 5 minuten de verlossende 0-2 viel en kort nadien de 0-3. Dan was het behoud helemaal binnen. Ik was (heen en terug) 8 uur onderweg maar het was elke seconde waard!

• AniMeshorer
Nog een nieuw bericht: heb gisteren de finale van de Beker van België vrouwenvoetbal bijgewoond. In het gloednieuwe stadion van RAAL La Louvière (de EASI Arena).

Doorgaans val ik als groundhopper niet zo op moderne stadions, maar dit is een uitzondering. Het is heel fraai gebouwd, je zit heel dicht bij het veld, en de buitenkant van het stadion is volledig versierd met muurschilderingen over de historie van zowel stad als club. Dit is een zeldzaam geval van een modern stadion dat echt bij me in de smaak viel.

De finale was Anderlecht tegen Zulte-Waregem. Voor ZW was het hun eerste bekerfinale ooit, met als gevolg dat het een hoog aantal fans lokte. Anderlecht had ook aardig wat volk mee, maar het waren de supporters uit Waregem die voor sfeer zorgden. Tja, succes wordt een gewenning, zeker?

Anderlecht is in België dé absolute topclub in het damesvoetbal, samen met OH Leuven. Dus Anderlecht was wel torenhoog favoriet in deze bekerfinale. Maar dan maak je het als Zulte-Waregem (de underdog) zijnde jezelf wel onmogelijk door 2 keer een doelpunt te incasseren op hoekschop. Bij de eerste goal ging de doelvrouw compleet onder de hoekschop door, bij de tweede tegengoal zag ze er ook niet erg zeker uit. Zo geef je Anderlecht, dat al favoriet was voor de aftrap, 2 goals in geschenkverpakking.
Na de rust een ander verhaal, nu kwam Zulte-Waregem opzetten. Dat leidde tot eigenlijk de twee grootste kansen van de wedstrijd (de Anderlechtse goals waren cadeautjes) maar de Waregemse speelsters verprutsten beide grote kansen vakkundig. Mochten ze verdedigend beter gespeeld hebben én hun kansen afgewerkt hebben, dan had Zulte-Waregem zomaar kunnen winnen. Maar als je twee doelpunten weggeeft en je twee grote kansen verknoeit, dan schiet je jezelf in de voet. De derde Anderlechtse goal viel in het slot van de wedstrijd, weer op een hoekschop, dit keer bleef de doelvrouw aan haar doellijn geplakt en liet de verdediging wel erg gemakkelijk inkoppen. Drie totaal vermijdbare doelpunten, terwijl ze zelf hun twee grote kansen verprutsten, dan maak je het de tegenstander wel heel makkelijk.
Moet er wel bijzeggen, zeker in de eerste helft was de Anderlechtse dominantie zo groot dat ik de indruk had dat na rust Anderlecht gewoon de voet van het gaspedaal haalde. Stel dat Zulte-Waregem die 2-1 scoort, dan denk ik wel dat Anderlecht weer ging drukken en de score verder uitgediept zou hebben.

In dit artikel kan je ook de drie Anderlechtse doelpunten bekijken, en zoals je ziet zag het er achteraan niet goed uit bij Zulte-Waregem: https://sporza.be/nl/2026/05/30/geen-sprookjeseinde-voor-zulte-waregem-rsca-women-legt-finale-al-vroeg-in-beslissende-plooi-en-pakt-12e-beker~1780135699210/

Maar goed, heel fraai nieuw stadion bezocht, en best een amusante wedstrijd. Met OH Leuven als kampioen en Anderlecht als bekerwinnaar, is het nog eens duidelijk dat die 2 clubs erg ver voorop staan tegenover andere damesteams in België.

[ Voor 3% gewijzigd door AniMeshorer op 31-05-2026 19:11 ]

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

https://nos.nl/artikel/2617161-ieren-verkleinen-veld-voor-duel-met-oranje-als-ze-denken-dat-ze-zo-kunnen-winnen

De ieren denken morgen meer kans te maken door het veld de minimaal toegestane afmetingen te maken 8)7

• AniMeshorer
Vanavond België-Luxemburg. We leiden de groep samen met Schotland, waartegen we onszelf in de voet schoten door twee keer slechts gelijk te spelen (inclusief een gelijkmaker slikken in de slotminuut in Hampden Park). Dus we staan nu gelijk met Schotland. Het kan wel eens op doelsaldo aankomen, en dan is het dus zaak er zoveel mogelijk te scoren tegen Luxemburg. Het is geen wedstrijd waar na de 3-0 de voet van het gaspedaal mag, elk doelpunt kan wel eens cruciaal zijn. Dinsdag volgende week trekken onze dames naar Luxemburg voor de tweede wedstrijd. Hoe meer goals hoe beter, want Schotland heeft ook aardig vaak raak getroffen tegen Luxemburg en leidt momenteel de groep op doelsaldo. Dus hopelijk heeft onze bondscoach de speelsters ingepeperd om tegen Luxemburg van minuut 1 tot 90 voor de aanval te kiezen en de score zo hoog mogelijk op te drijven.

Overigens, ik heb altijd wel sympathie gehad voor Luxemburg, zowel op voetbalvlak als als buurland. Fijn landje, en leuke nationale ploeg, zowel bij de mannen als vrouwen. Het is jammer dat de vrouwen nog steeds dat kleine zusje zijn die elke wedstrijd weer met grote score verliezen. Bij de heren is Luxemburg nog steeds een laagvlieger maar lopen de scores zelden echt hoog op, en bij elke EK- of WK-voorronde pakken ze toch wel punten. Bij de dames is Luxemburg nog wel een echte voetbaldwerg.

• apis29
  • Niet online
Deze interlandperiode idd de afsluiting van de groepsfase WK Kwalificatie met voor Nederland nog een uitwedstrijd bij Ierland en (aanstaande dinsdag) een thuiswedstrijd tegen Polen op het programma. Maar eerst dus Ierland op het programma vanavond om 20:30u.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vhkmuLmYx76SrXevKYJivcL_Mv4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCoO09L7guAPTSgIjDLKoKsN.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLUuHV1yDUWsV_SrngScfkoZGVY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qP3XXo0yj1eMoyr6Y3aSdgMq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6gyhXIGJOdej1c_xtSUDPYakBM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bqHHjrKHiHMAXSHaadiKqFKT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 05-06-2026 19:28 ]

• AniMeshorer
Waarom Lize Kop in doel als er een topper als Daphne Van Domselaar is die ook nog eens bij 1 van de grootste clubs in het Europese damesvoetbal speelt? Waarom krijgt Kop de voorkeur op Van Domselaar?

Ierland heeft België vorig jaar uit de A-groep van de Nations League gekegeld. Niet de meest kwalitatieve ploeg, maar het zijn vechters die er 90 minuten heel intensief tegenaan gaan. Ze kunnen erg sterk pressing voeren en dat ook heel erg lang volhouden, de speelsters gooien er echt hun hoofd voor. Dat compenseert het gebrek aan meerdere topspeelsters wel grotendeels, bovendien is wat er loopt ook zeker niet slecht. Er is 1 speelster die er echt ver bovenuit steekt: Katie McCabe. Geweldige speelster. Die neemt ook de rest van de Ierse ploeg echt op sleeptouw. Maar het is niet dat de rest van de ploeg middelmaat is.

Ik heb in 2004-2005 in Ierland gewoond, het damesvoetbal kreeg amper aandacht en stelde niets voor. Dat bleef nog zeker 10 jaar zo. Maar sindsdien heeft Ierland een enorme inhaalbeweging gemaakt, veel meer geïnvesteerd in damesvoetbal. Intussen hebben ze op het WK gestaan en de A-poule van de Nations League bereikt, dus de resultaten volgen ook. Opletten voor "The Girls in Green", al is Nederland wel favoriet natuurlijk.

Spelen ze in het Aviva Stadium of in Tallaght? De wedstrijden tegen grote tegenstanders zijn meestal in het veel grotere Aviva Stadium (vroeger bekend als Lansdowne Road). Ze spelen occasioneel ook in Cork in een plaatselijk rugbystadion dat erg groot is en zonder veel moeite ook voor voetbal kan ingezet worden.

Niveau van de Poolse ploeg kan ik moeilijk inschatten. Met Ewa Pajor, die in Barcelona er vlotjes op los scoort, hebben ze wel een topper van formaat in de rangen, maar of de rest van de ploeg iets voorstelt?? Maar als ze in de A-poule zitten, kan het zeker geen slechte ploeg zijn. Maar ook hier lijkt Nederland me favoriet.

Maar wel opletten en er voor gaan zonder de tegenstander te onderschatten.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Nederland kan zich niet meer plaatsen dadelijk. Frankrijk heeft 0-2 gewonnen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:17

franssie

Save the albatross

HanG-BuiK-ZwijN schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:09:
Nederland kan zich niet meer plaatsen dadelijk. Frankrijk heeft 0-2 gewonnen.
Wat bedoel/schrijf je? NL is nog steeds #2 in de pool?
even van teletekst
code:
1
2
3
4
5
   Stand groep A2:                     
 1. Frankrijk        5-10  (10- 5)      
 2. NEDERLAND        4- 8  ( 7- 5)      
 3. Ierland          4- 6  ( 6- 6)      
 4. Polen            5- 1  ( 5-12)

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

franssie schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:13:
[...]

Wat bedoel/schrijf je? NL is nog steeds #2 in de pool?
even van teletekst
code:
1
2
3
4
5
   Stand groep A2:                     
 1. Frankrijk        5-10  (10- 5)      
 2. NEDERLAND        4- 8  ( 7- 5)      
 3. Ierland          4- 6  ( 6- 6)      
 4. Polen            5- 1  ( 5-12)
Afaik bij verlies frankrijk waren ze vanavond al geplaatst.

Ik heb de nos stream aanstaan (chromecast) maar die looped 'bedankt voor het kijken' zuigo ligt te zeiken om 905 op de chromecast.

zou toch iets van een voorbeschouwing moeten zijn. hmmm

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

nu ineens doet ie wel ... :r reclame die het wel doet.. typisch :')

stream is wel minder slecht dan de 720p van zuigo go :+

[ Voor 34% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 05-06-2026 20:27 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

HanG-BuiK-ZwijN schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:20:
[...]

Afaik bij verlies frankrijk waren ze vanavond al geplaatst.
Ja, helaas gebeurde dat niet. Maar ze moeten nog spelen

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

franssie schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:28:
[...]

Ja, helaas gebeurde dat niet. Maar ze moeten nog spelen
NL 'wint' wel de 'wedstrijd' minst vals zingen :+

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

... slecht gekeeped :X

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:09
Hebben we echt geen betere keeper in het damesvoetbal? Wat doet zij hier?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:59
Oef, dat schot op de lat wow!

• Miki
Als de Nederlandse dames geduldig blijven gaat het wel goed komen. Er is voldoende veldoverwicht en dan komen de kansen ook wel.

[ Voor 31% gewijzigd door Miki op 05-06-2026 20:58 ]

• Charles Hill
Grote kans gemist!

• Charles Hill
Nu moet er nog zo'n voorzet goed aankomen!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Het lijkt wel alsof alles bij nederland volgens een bepaald protocol moet. continu lang denken over de volgende handeling. zo krijgt ierland zeeen van tijd om zich erop in te stellen.
Minder Jaap Stam balletjes breed en terug. meer directer handelen.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Jumbo reclame over overpriced kaartjes.. dan kijk je toch in de tuin ... bizar. keusloos. flabbergasting. of ligt het aan mei?.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:48
HanG-BuiK-ZwijN schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:35:
Jumbo reclame over overpriced kaartjes.. dan kijk je toch in de tuin ... bizar. keusloos. flabbergasting. of ligt het aan mei?.
Keusloos? Flabbergasting? Mei?
Daar verbaas ik mij meer over.

Maar de prijzen van tickets zijn toch ook exorbitant hoog? Dus ja daar spelen reclames op in.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Waah schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:40:
[...]

Keusloos? Flabbergasting? Mei?
Daar verbaas ik mij meer over.

Maar de prijzen van tickets zijn toch ook exorbitant hoog? Dus ja daar spelen reclames op in.
typo's waren ekspres natuurlijk. Dames lijken iets sneller te handelen. of minder traag.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

imo snap ik wel dat 'de beste reclame is een geblokkeerde reclame' reclames dat doen maar ik vind het eerder schandalig dat het meest overpriced 'coachella festival' wk zo plaatsvind in het land van Oranje Krashnov. Het is wij van eens wc eend voor rijken geworden. (offtopic) en heeft NIETS meer te maken met de echte fans.

Het gaat op het veld absoluut niet van harte.

• Miki
Okay, Malen heeft er een paar gemist maar Berensteyn doet het bij de vrouwen niet veel beter.

• Charles Hill
Tjonge jonge, hoe groot moet de kans zijn om te scoren?

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

knap om dat te missen :X 8)7

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

dames reageren ook pas als de bal al ergens aangekomen is. beter anticiperen en er eerder op reageren. actiever.

• Miki
Mooi, en nu doorpakken met nog een doelpunt :Y

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ga vaker een blik bier pakken :+ (imo was dat rood) dus ..... 1-1

• Miki
wtf die keeper kan toch niet… jeetje zeg

• Charles Hill
Ongelooflijk

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

heinekens voor de keepster.

• PatrickC
Weer doet die keeper niets! Is die omgekocht of zo?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

PatrickC schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 22:01:
Weer doet die keeper niets! Is die omgekocht of zo?
de eerste 'blunder' was minder erg maar dit eas zeker een houdbare bal.

• PatrickC
Bang voor de bal of zo?

• Miki
Ze heeft er al genoeg op, tenminste zo lijkt ze wel te keepen. Het misschien wat hard maar het zijn toch wel 2 grote en beslissende missers die ze maakt.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Miki schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 22:02:
[...]

Ze heeft er al genoeg op, tenminste zo lijkt ze wel te keepen. Het misschien wat hard maar het zijn toch wel 2 grote en beslissende missers die ze maakt.
veel erger vind ik de 90+ breiclub of bingoclub de eerste x minuten met dat geballetje breed.

dan nog moet schijnbaar tot in den treure het protocol gevolgd worden. sneller handlen, minder tijd nemencom na te denken, het is gewoon allemaal net te traag. kunnen de mannen ook met nog 2 mins extra tijd, RUSTIG een bal terugspelen.

• Miki
Nou de 2-2

• Charles Hill
Nu geen gekke dingen meer doen, opletten en blijven aanvallen

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

pelova met individuele klasse.

• Miki
Ja… je roept het ook over jezelf af zo.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Miki schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 22:19:
Ja… je roept het ook over jezelf af zo.
offside ? hmmmm

• PatrickC
Stop er maar gewoon mee… wat een armoede…

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

nope niet uit de voorzet

• Charles Hill
Als je zo loopt te kloten achterin dan is het vragen om problemen!

En ongelooflijk dat Ierland zo afwachtend voetbalt en alleen komt zodra Nederland gelijk maakt

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ondanks de uitslag zou dit toch een zeer grote les moeten zijn voor de dames.

• PatrickC
HanG-BuiK-ZwijN schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 22:21:
ondanks de uitslag zou dit toch een zeer grote les moeten zijn voor de dames.
En voor de bondscoach…

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

drama continues.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

afgetroeft op pure wilskracht, inzet en het eeuwige protocol van het jaap stam balletje breed.

• Charles Hill
Heb je dus niets aan de resultaten tegen Frankrijk! Wat een waardeloze prestatie dit! 3 kansen 3 doelpunten tegen

• Aldoendex
Ik had vooraf toch een andere avond in gedachten.

Wat een treurnis.

Meta Quest 3

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Charles Hill schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 22:28:
Heb je dus niets aan de resultaten tegen Frankrijk! Wat een waardeloze prestatie dit! 3 kansen 3 doelpunten tegen
puur het verschil wat ik eerder zei. teveel jaap stam, frank de boer of whatever balletjes terug en breed. laatste 10 minuten daadwerkelijk iets van tempo maken maar nog steeds teveel tijd nodig, dan geef je de tegenstander zeeen van theedrinktijd om zich op te stellen. dus loop je met wat 'tegenslag' tegen dit soort zeperds aan. onnodig.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Aldoendex schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 22:29:
Ik had vooraf toch een andere avond in gedachten.

Wat een treurnis.
ik had een zwaarbevochten gelijkspel voorspeld.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Charles Hill schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 22:40:
Knap gedaan. 3x voor het doel gekomen, 2x scoren. Effectief
Charles Hill schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 22:28:
:+

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Wat een butwedstrijd.

En wat een zeer matige keeper…

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Ramzzz schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 22:45:
Wat een butwedstrijd.

En wat een zeer matige keeper…
net wakker ? :p

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

veurink vind dat ze te gehaast waren... how about minder jaap of frank balletjes breed en terug? tldr : typisch een NL elftal gebrek.

• franssie

franssie

Save the albatross

Jammer.

en zoals het op teletekst staat
Nederland begon nog wel aardig in Páirc
Ui Chaoimh,maar Brugts,Beerensteyn en
Leuchter verzuimden de score te openen.
Maar jammer, maar wordt vervolgt!

Pagina: 1 ... 52 53 Laatste

Let op:
Graag in dit topic on-topic blijven, klagen over het niveau van mannen versus vrouwen hoeft dus niet.