[Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Pagina: 1 ... 52 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvONfxX-kLxGgzkJoPsBKeMwBbE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HsYwJvISEBJvAt2PYVyqPY8F.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1H7_XtoV7lyOEnp-cIROwMUBGg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gF7xX0PUzWX0uVB7ma1FFmwv.jpg?f=user_large

Live op ZDF te zien (naast UEFA TV en het UEFA kanaal op Youtube). De andere halve finale tussen Arsenal en Ol Lyonnes wordt morgen gespeeld om 16:30u. ...

[ Voor 33% gewijzigd door apis29 op 25-04-2026 18:09 ]

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:32
Fijne eerste helf om te kijken. Mooie assist van Brugts en lekkere sfeer in het stadion.

Meta Quest 3

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:59
Waarom is aan het haar vasthouden erger dan aan een arm?
Het vasthouden aan de arm van de Bayern speelster was hinderlijker, want die had een veel grotere kans op een doorbraak naar het doel.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Aldoendex
Mogelijk omdat je iemands nek verdraait met risico's op letsel.

Plus dat het pijn doet en absoluut niets te maken heeft met duelleren om de bal.

Meta Quest 3

• apis29
  • Niet online
JukeboxBill schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 20:49:
Waarom is aan het haar vasthouden erger dan aan een arm?
Het vasthouden aan de arm van de Bayern speelster was hinderlijker, want die had een veel grotere kans op een doorbraak naar het doel.
Schijnbaar vanwege een zero tollerance beleid op 'hair pulling', wanneer het expres gebeurd valt het onder violent conduct en ook schijnbaar is het verschil moeilijk vast te stellen. Dit is net zo'n onzin kaart als die op het EK in de wedstrijd Duitsland - Frankrijk met een bos haar zo lang als het shirt in de weg van het vastgrijpen van het shirt. En blijkbaar is er recent nog een ander geval geweest in een wedstrijd van Arsenal met de Ierse McCabe die geen rood kreeg en waarbij het vastgrijpen nog veel duidelijker was dan vandaag het geval was :+ (edit: Chelsea - Arsenal in de vorige ronde).
Dat andere incident was natuurlijk bij lange na geen potentiele doelkans aan de zijlijn met volgens mij nog zeker twee verdedigers in het midden erachter ... dus gewoon het onderbreken van een potentieel gevaarlijke aanval en een gele kaart.

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 25-04-2026 23:06 ]

• Aldoendex
Tipje

Ik kom er net achter dat alle CL vrouwen wedstrijden ook via Disney+ worden uitgezonden.

Meta Quest 3

• apis29
  • Niet online
Aldoendex schreef op zondag 26 april 2026 @ 10:16:
Tipje

Ik kom er net achter dat alle CL vrouwen wedstrijden ook via Disney+ worden uitgezonden.
Die hebben idd de CL rechten overgenomen van DAZN sinds dit seizoen, en aangezien ESPN ook deel van de Disney groep is konden beide halve finales ook op ESPN uitgezonden worden (en zal dat voor de returns ook het geval zijn; de CL wedstrijden waarschijnlijk niet te zien geweest op UEFA TV of hun Youtube kanaal dus).

Eerder op de zaterdag was er een finalewedstrijd op het tweede europese niveau, de 'Europe Cup', tussen twee Zweedse teams gespeeld in ouderwetse UEFA Cup stijl over twee wedstrijden wordt gespeeld :D (zal wel niemand aangeboden hebben de finale te hosten voor deze eerste editie O-) ; de rest van het toernooi waren de clubs ook zelf verantwoordelijk voor het tonen van de wedstrijden waar dat al het geval was tenminste). Hammarby dat Ajax vroeg in het toernooi heeft uitgeschakeld en BK Häcken dat in de halve finale won van Eintracht Frankfurt (die op hun beurt PSV vroeg in het toernooi hadden uitgeschakeld).
De eerste finalewedstrijd was iig wel op Youtube te zien maar commentaar bij de wedstrijd kon er zelfs niet van af :')
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWo0rWhmBQsdVcOaNce8XuMq4O0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mcKAljsw0VBB0Y2CZDVOGi8J.jpg?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 27-04-2026 22:47 ]

• JukeboxBill
Met die versnippering en handel in rechten is het bijna niet meer bij te houden waar je wat kan zien.
Ik zie wel wat er op Youtube in de aanbevelingen voorbij komt. Naast NPO is dat het enige wat ik kan kijken.
Hammarby v Häcken zag ik ook, maar dacht dat het een oude wedstrijd was.

• AniMeshorer
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 28-04 16:50
Dat toeschouwersaantal tegen Frankrijk verbaast me. Had veel meer verwacht. Maar in een uithoek van het land spelen en dan dat aanvangsuur, tja...
HanG-BuiK-ZwijN schreef op maandag 20 april 2026 @ 23:53:
[...]

Neen. in heel NL zijn er mensen die best wel eens zo'n wedstrijd willen bijwonen. maar het is in heel NL zo goed als onmogelijk om na 2200 nog thuis te komen met OV, laat staan na 2300. Begin zo'n wedstrijd om 1830/1845 en doorloop alle 12 provincies in nederland. Iedere provincie heeft wel een 10+k stadion of zelfs 15+k. En met betaalbare prijzen zal er ook meer publiek komen.

Toen Ajax Vrouwen het zo goed deden in de WCL was het om het tijdstip van 2100 voor minimaal 80% van de fans onmogelijk om te komen naar de JC Arena zonder duur hotel of lange autorit. Had best willen gaan maar dan moeten ze niet op die idiote tijdstippen voetballen en voor de leeuwinnen alle 12 provincies afgaan. Groepsvoordeeltickets voor complete teams via hun eigen club et voila. Je hebt veel meer publiek.
Dat is bij ons in België net zo. Ik heb al meermaals wedstrijden aan me moeten laten voorbijgaan (zowel op clubniveau als qua nationale ploeg heren en dames) omdat het gewoon ondoenbaar was om nog tijdig thuis te geraken met het openbaar vervoer.
Vorige herfst wilde ik graag België-Liechtenstein in Luik bijwonen (het stadion van Standard Luik hoort bij de leukste in België vind ik), helaas was de aftrap pas om 20u45. Reken dan blessuretijd, aanschuiven om het stadion uit te raken, misschien de eerste tram na de wedstrijd die bomvol zit, ... en wetende dat mijn laatste trein huiswaarts om 23u was. Tja, helaas, maar dat ging dus niet door, op hotel gaan voor een voetbalwedstrijd zou ik enkel doen voor een buitenlandse groundhop of wanneer het mijn eigen club is die een verplaatsing op een onmogelijk tijdstip moet afwerken (hetgeen tot nu toe nog nooit een probleem was omdat de supportersclub bussen inlegt naar de uitwedstrijden. De enige keer dat er uitzonderlijk geen bus was én geen trein meer terug, was carpoolen de oplossing).

Overigens, onze nationale dames spelen hun thuiswedstrijden in Leuven. De aanvangsuren zijn soms ook erg ongemakkelijk, maar Leuven ligt wel erg centraal in België en naar Brussel, Gent en Oostende heb je zelfs om middernacht nog een trein. En dan heb ik dat er soms wel voor over, ik ga binnenkort onze dames weer gaan aanmoedigen tegen Luxemburg (en gezien het voor groepswinst op doelsaldo kan aankomen is heel veel scoren een must. Kans is zeer groot dan we gelijk met Schotland gaan eindigen en dan is het doelsaldo doorslaggevend, dus het wordt zaak om niet gewoon met 3-0 te winnen maar voor een zo hoog mogelijke score te gaan).

• apis29
  • Niet online

De aanvalsters van Häcken zagen er in ieder geval een stuk gevaarlijker uit dan die van Hammarby vorige week dus ik verwacht eigenlijk geen comeback van Hammarby in deze returnwedstrijd (werden nauwelijks gevaarlijk in hun thuiswedstrijd ondanks de meerderheid van het balbezit. Die Schröder van Häcken is wel een opkomend talent ook bekend van de Zweedse jeugdteams)

Edit: en één minuut later wordt bijna op bestelling door haar gescoord :D : 1-0 (2-0 agg.) voor Häcken ...

[ Voor 88% gewijzigd door apis29 op 01-05-2026 16:09 ]

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 05-05 20:08
HanG-BuiK-ZwijN schreef op maandag 20 april 2026 @ 23:53:
[...]

Neen. in heel NL zijn er mensen die best wel eens zo'n wedstrijd willen bijwonen. maar het is in heel NL zo goed als onmogelijk om na 2200 nog thuis te komen met OV, laat staan na 2300. Begin zo'n wedstrijd om 1830/1845 en doorloop alle 12 provincies in nederland. Iedere provincie heeft wel een 10+k stadion of zelfs 15+k. En met betaalbare prijzen zal er ook meer publiek komen.

Toen Ajax Vrouwen het zo goed deden in de WCL was het om het tijdstip van 2100 voor minimaal 80% van de fans onmogelijk om te komen naar de JC Arena zonder duur hotel of lange autorit. Had best willen gaan maar dan moeten ze niet op die idiote tijdstippen voetballen en voor de leeuwinnen alle 12 provincies afgaan. Groepsvoordeeltickets voor complete teams via hun eigen club et voila. Je hebt veel meer publiek.
Kunnen ook wel in andere stadions spelen, maar zo'n belangrijke tegen een sterk team moet natuurlijk gewoon in een bijna vol stadion zijn. Dat kan met Galgenwaard en een normale tijd. Ligt het meest centraal.

• Aldoendex
Wat een wedstrijd in de eerste 20 minuten zeg 😮

Meta Quest 3

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:13

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Beetje Heineken van de nos om wel lyon uit te zenden maar niet barcelona.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 15:28:
Beetje Heineken van de nos om wel lyon uit te zenden maar niet barcelona.
Morgen wel te zien bij ESPN4. Misschien daarom.

Ik kijk dan weer liever de wedstrijd in Lyon. Op de BBC en Ziggo Sport ook te zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 02-05-2026 15:32 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Aldoendex
Ik zit via Disney+ te kijken, die via ESPN doorlussen.

Meta Quest 3

• Aldoendex
Het is wel een VAR wedstrijd zeg.

Meta Quest 3

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Aldoendex schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 16:52:
Het is wel een VAR wedstrijd zeg.
Het zit de Arsenal dames niet mee nee.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:50

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Gunner schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 16:56:

Het zit de Arsenal dames niet mee nee.
Altijd flink balen als de beslissende goal in de 85e minuut is > ik zit net de samenvatting te kijken, en wel heel duidelijk buitenspel bij de 3e goal van Lyon :? of toch niet??

• JukeboxBill
JAN-B schreef op zondag 3 mei 2026 @ 12:53:
[...]

Altijd flink balen als de beslissende goal in de 85e minuut is > ik zit net de samenvatting te kijken, en wel heel duidelijk buitenspel bij de 3e goal van Lyon :? of toch niet??
Volgens VAR niet. Op tijdstip 11:47 in deze video kan je het VAR beeld zien:
YouTube: OL Lyonnes INTO THE FINAL with epic comeback vs. Arsenal | UEFA Wome...

Er stond wel een speler even buitenspel recht voor het doel, maar die kreeg de bal niet.

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Ja, die lijn heb ik ook gezien, je ziet duidelijk dat de elleboog voor de lijn staat; maar dat mag blijkbaar :?
(ben niet zo bekend met de spelregels)

• JukeboxBill
JAN-B schreef op zondag 3 mei 2026 @ 17:48:
[...]

Ja, die lijn heb ik ook gezien, je ziet duidelijk dat de elleboog voor de lijn staat; maar dat mag blijkbaar :?
Ik ook niet, want ik dacht altijd dat de plaats van de voeten maatgevend is. Maar het is ingewikkelder.
Je kan het allemaal opzoeken, bv. op Wikipedia

• apis29
  • Niet online
JAN-B schreef op zondag 3 mei 2026 @ 17:48:
[...]

Een elleboog telt niet omdat als je daarmee de bal speelt het ook meteen een handsbal is. Enkel lichaamsdelen waarmee je de bal mag spelen tellen voor buitenspel situaties ...

Vandaag ook de return in de tweede wedstrijd tussen FC Barcelona en Bayern München (ook deze nu weggestopt op ESPN4 waar ze vorige week nog op 1 werden uitgezonden). Nadat Barcelona op 4-1 was gekomen, en dachten er al te zijn, hebben ze een aantal wissels ingebracht (incl. de terugkeer van Bonmati na lang blessureleed) die niet bepaald goed uit pakten :+. Balverlies van Bonmati binnen een paar minuten na de entree leidde de 4-2 in en het continu hoog druk zetten van Bayern zorgde voor het nodige gevaarlijke balverlies door Barcelona. Een 4-3 werd om discutabele redenen na VAR interventie afgekeurd waarna de wedstrijd wel gespeeld was.
Een geoliede machine zoals ze een paar jaar terug nog leken is het iig niet meer (de financiële problemen bij de club hebben ook hun doorwerking bij de vrouwentak en ze hebben afgelopen seizoen dan ook noodgedwongen aardig wat spelers moeten laten gaan/verkopen).
Eigenlijk geen idee waar of wanneer de finale dit jaar is maar het zal weer eens gaan tussen achtvoudig Lyon (tegenwoordig gefinancierd door een rijke Amerikaanse zakenvrouw die meerdere clubs onder haar hoede heeft) en drievoudig winnaar Barcelona

[ Voor 57% gewijzigd door apis29 op 03-05-2026 22:00 ]

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

apis29 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:34:

Eigenlijk geen idee waar of wanneer de finale dit jaar is
23 Mei in Oslo.
Pagina: 1 ... 52 53 Laatste

Let op:
Graag in dit topic on-topic blijven, klagen over het niveau van mannen versus vrouwen hoeft dus niet.