Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Wereldkampioenschap Vrouwen 2019

Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

Every day, it's a party day 🎉

Het was een mooi WK, en mooie wedstrijden! Helaas zijn de Leeuwinnen uitgevochten, maar mag Sari bij terugkomst zeker even goed bedankt worden! De rest natuurlijk ook _O_

Zo is het, en zo gaat het, en zo zal het altijd gaan! 😁

Acties:
  • 0Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 12:41
Tsja ik kijk niet naar statistieken.. ik zie gewoon hoe veel NL de VS heeft uitgespeeld en ‘rondgedold’ en dat deed zeker niet onder voor elkaar.

En ook al was t een ander land geweest, ik vond die penalty niet heel terecht omdat t duidelijk naar de bal was. (Wel ietsje te laat, maar met slomo/highspeed lijkt t veel erger)

Dus dat :)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Mogen ook wel wat respect hebben voor de US dames. Word een beetje geklaagd dat ze arrogant zijn en de aandacht opeisen, maar: Het zijn gewoon sportbeesten, die willen winnen kosten wat kost. Geen gelul, noppen naar voren. Niks trots zijn met een 2de plek, winnen of niks.

Ze waren gewoon de beste van alle teams, hadden de meeste drive van de teams en hebben ook nog eens individueel meer lopen dan anderen.

Waar damesvoetbal een inhaalslag moet maken op mannenvoetbal, mogen alle damesteams nog jaren aan de bak op de Amerikanen bij de te houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 10:40

gws24

Thinking is hard!

poor Leno schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:21:
Tsja ik kijk niet naar statistieken.. ik zie gewoon hoe veel NL de VS heeft uitgespeeld en ‘rondgedold’ en dat deed zeker niet onder voor elkaar.
Welke roze bril heb je? Ik wil er ook één!

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:45
foxgamer2019 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:02:
[...]

Maar echt top was het nu ook weer niet. Prestatie is knap, maar de uitvoering niet toch wel wat de wensen over. Van defensief spelen en je tegenstander laten komen, ben ik sowieso geen fan van.
Dat je geen fan bent, dat mag. Maar uiteindelijk gaat het om winnen. En de Nederlandse School doen we altijd trots op, maar een WK hebben we er nog nooit mee gewonnen....

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
waah schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:27:
[...]

Dat je geen fan bent, dat mag. Maar uiteindelijk gaat het om winnen. En de Nederlandse School doen we altijd trots op, maar een WK hebben we er nog nooit mee gewonnen....
Nee, dat komt dus omdat wij trots zijn om tweede te worden :+
poor Leno schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:21:
De Nederlandse dames hebben voetballes gekregen. Ze mochten blij zijn dat ze op het veld konden staan tegen zo'n team. Er is echt geen enkel moment geweest dat ze aanspraak hadden op de winst, geen seconde. Ze hebben ook geen pech gehad, het zat ze niet tegen (in tegendeel), ze hebben gewoon met geluk 2-0 mogen verliezen.

Dit was Feyenoord tegen Barcelona, in goede doen ;)

PWM wijzigde deze reactie 07-07-2019 20:30 (48%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
PWM schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:28:
[...]

Nee, dat komt dus omdat wij trots zijn om tweede te worden :+
Of zijn we trots op tweede worden omdat we nooit eerste zijn geworden en het dus altijd maar met een tweede plek moesten doen? :+

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 10:40

gws24

Thinking is hard!

De volkskrant heeft een wedstrijdverslag/analyse waar ik het compleet mee eens ben:

De Oranje vechtmachine verliest in Lyon met 2-0 van de Amerikaanse voetbalmachine
https://www.volkskrant.nl...-voetbalmachine~b4f71a89/
Het balverlies was legio, de zogenoemde topspelers met buitengewone kwaliteiten waren te weinig in vorm. Lieke Martens, Daniëlle van de Donk, Shanice van de Sanden, van hen viel veel te weinig te genieten dit toernooi. Zo kwam Nederland zondag vrijwel nooit tot fatsoenlijk aanvalsspel en was de bal telkens weer net zo snel terug als hij weg was getrapt
Elke keer dat eenvoudige balverlies, dat kon niet goed blijven gaan. Niet kloppende passes. Overal een stapje tekort.

gws24 wijzigde deze reactie 07-07-2019 20:34 (29%)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Anima Sana in Corpore Sano

[...]

Zo slecht was het nou ook weer niet...

;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 15:06
Qu3st schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:05:
@toolkist Heeft helemaal gelijk, en helemaal aan de statistieken is te zien dat we geen kans hebben gehad om kampioen te worden. Waar we de eerste helft nog goed verdedigend stonden en geluk hadden met een pqal/goed keepen, was dat in de 2e helft weg. Er werd na de 1-0 Nog een offensiefje ingezet maar die sloeg nergens op, ik denk in totaal 2 rollertjes richting doel van de VS. Nee Nederland deed aardig mee in 1e helft, maar totaal verdiend verloren. En de VAR had 100% gelijk.
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar de tegenstander het spel onmogelijk maken is ook een kwaliteit. Het is een kwaliteit van dit oranje dat ze weinig weg geven en zelf efficiënt met de kansen om gaan. Zonder die belachelijke penalty had de VS nog maar eens moeten zien of ze de muur konden breken, en in elke wedstrijd krijg je een kans. En anders 0-0 en penalties.

Kans had Oranje zeker gehad. Je hebt altijd kans, zelfs als je na 90 minuten 0 keer op de goal geschoten hebt maar de tegenstander ook niet gescoord heeft.

Ik vind het juist klasse dat als het voetballend niet lukt dat je met strijd en tactiek het je tegenstander toch moeilijk weet te maken, en zelfs alles weet te winnen tot de finale.

ph4ge wijzigde deze reactie 07-07-2019 21:18 (7%)

SW-0040-8191-9064

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:15

Martinspire

Awesomeness

Mja het probleem van Nederland dit toernooi was simpelweg dat de aanval gewoon niet lekker liep. Veel problemen voorin. Passes die niet aankomen, communicatie niet goed, alleen maar afgeven en niet een keer zelf schieten, etc. Ze hebben verdedigend het beste spel gespeeld denk ik en dat biedt hoop voor de toekomst, maar het is jammer dat Martens en Miedema amper bereikt werden en dat ook deze 2 de bal erg makkelijk weggaven of kansen lieten mislukken. Dat Miedema goed gedekt werd, lijkt me duidelijk, maar er is een groot contrast met het EK waar ze gewoonweg telkens goed bereikt kon worden (ook al liep er iemand mee). Kijk maar hoe weinig goals men gemaakt heeft, Miedema 3 doelpunten, Martens 2 en nog 6 speelsters me 1 doelpunt. Ook opvallend dat Spitze er geen heeft terwijl die wel alle vrije trappen heeft genomen (tuurlijk veel als voorzet, maar toch).

Martens vind ik vooral tegenvallen. Tuurlijk had die wat met dr teen, maar de inbreng van Roord was telkens een stuk beter dat ik me afvraag waarom Martens er nog in stond. Geef lekker die teen de schuld en zet er iemand neer die wat meer gedaan krijgt. Ook Beerensteyn vond ik telkens een rare keuze. Was wel beter aanspeelbaar, maar kon het de tegenstander ook niet echt moeilijk maken.

Daar staan wel weer een Van der Gragt, Bloodworth, Groenen, Van der Donk en Van Vleuten tegenover die gewoon prima bezig waren. Dat bepaalde dingen gebeuren door balverlies maakt ook weinig uit, ik denk dat alle dames wel teveel balverlies hebben geleden. Dat nou net de bal van Van der Donk in de goal beland lijkt me irrelevant om haar prestatie daaraan vast te leggen.

Het is enorm jammer dat de penalty werd gegeven want het haalde de wedstrijd uit elkaar. En wellicht hadden de dames zich beter moeten herstellen om niet ook een 2e goal weg te geven.

Ik heb van de dames genoten dit toernooi en gezien de leeftijd van de meesten denk ik dat we nog wel een paar mooie toernooien gaan krijgen. Het EK wordt wel weer een mooie en natuurlijk op de spelen van Tokio wordt het ook een feestje.

Martinspire wijzigde deze reactie 07-07-2019 20:54 (6%)

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:16

Bossie

PSN = Patje_b_

ph4ge schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:51:
[...]

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar de tegenstander het spel onmogelijk maken is ook een kwaliteit. Het is een kwaliteit van dit oranje dat ze weinig weg geven en zelf efficiënt met de kansen om gaan. Zonder die belachelijke penalty had de VS nog maar eens moeten zien of ze de muur konden breken, en in elke wedstrijd krijg je een kans. En anders 0-0 en een penalty.
Idd, tot de penalty was het gewoon een wedstrijd waarbij de de USA de de bovenliggende ploeg was.
Na de penalty waren de rollen omgedraaid omdat Nederland niet meer verdedigend/reactief kon voetballen maar zelf ook de aanval moest gaan zoeken.

Als het meezit scoor je dan opportunistisch de gelijkmaker, maar dat zat er niet in een na een tijdje was het team duidelijk leeg en is het dankzij de keeper maar 2-0 gebleven.

Vanavond nog maar eens zien hoe de dames van Brazillie het gaan doen :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Bossie schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:58:
[...]

Idd, tot de penalty was het gewoon een wedstrijd waarbij de de USA de de bovenliggende ploeg was.
Na de penalty waren de rollen omgedraaid omdat Nederland niet meer verdedigend/reactief kon voetballen maar zelf ook de aanval moest gaan zoeken.

Als het meezit scoor je dan opportunistisch de gelijkmaker, maar dat zat er niet in een na een tijdje was het team duidelijk leeg en is het dankzij de keeper maar 2-0 gebleven.

Vanavond nog maar eens zien hoe de dames van Brazillie het gaan doen :+
Niet echt. Tot de 1-0 leek de aanpak van NL (in feite 8-1-1) best stand te houden. Na de 1-0 probeerde NL iets meer de aanval te zoeken en plaatste een iets kleiner formaat bus voor de doel. Daardoor viel snel de 2-0 en bijna ook gelijk de 3-0. Daarna ging NL weer 8-1-1 spelen en geloofde Amerika het wel.

Wat betreft het spel van NL, dat leek best een kans te hebben. De fout was dat ze met Miedema als middenvelder (ja op papier lijkt het anders maar in de praktijk was zij het middenveld) iemand op een sleutelpositite hadden die alleen kan koppen maar niet kan voetballen. Kick & Rush vanuit de verdediging kunnen de dames niet dus daardoor kwam er nooit een gevaarlijke aanval uit. Had het wel eens willen zien zonder Miedema maar met bijvoorbeeld Martens op die plek.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
ph4ge schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:51:
[...]

Ik heb de wedstrijd niet gezien...
Huh? Wat is dat nu van betoog? Ik heb de wedstrijd wel gezien en het was weer driewerf niks. Een aanval die geen aanval genoemd kan worden en een verdediging die overeind blijft door onkunde.

Doen we nu allemaal zo romantisch omdat het vrouwen zijn? Komop zeg je speelt voor een finale in een wedstrijd die er 1 keer komt maar na de 1-0 is er geen schot op goal meer geweest van NL. Wel tig passjes over 5m die allemaal verkeerd waren. Dan moet je wellicht eens gaan denken hoe dat beter kan, want alleen het spel ontregelen maar verder machteloos zijn maakt van die 1% kans gewoon 0% kans.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 15:06
Typhone schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:22:
[...]

Huh? Wat is dat nu van betoog? Ik heb de wedstrijd wel gezien en het was weer driewerf niks. Een aanval die geen aanval genoemd kan worden en een verdediging die overeind blijft door onkunde.

Doen we nu allemaal zo romantisch omdat het vrouwen zijn? Komop zeg je speelt voor een finale in een wedstrijd die er 1 keer komt maar na de 1-0 is er geen schot op goal meer geweest van NL. Wel tig passjes over 5m die allemaal verkeerd waren. Dan moet je wellicht eens gaan denken hoe dat beter kan, want alleen het spel ontregelen maar verder machteloos zijn maakt van die 1% kans gewoon 0% kans.
Ik heb alleen de penalty gezien, en ik concludeer dat het op dat moment nog 0-0 stond, en tenzij de Amerikanen daarvoor pech hebben gehad met de arbitrage waren ze dus nog niet beter en had Nederland dus nog een goede kans.

Als zij veel kansen creëren (wat volgens de verslagen reuze meeviel), maar onze keeper pakt alles, dan is die goede keeper net zo goed een kwaliteit.

SW-0040-8191-9064

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Drie uur later blijf ik het zonde vinden dat ze VAR hebben geïntroduceerd in het voetbalwereldje.

Een scheidsrechter moet net zoveel talent en kunde hebben als de 22 spelers op het veld. Opletten, concentreren, positiespel in orde, goed overzicht hebben.

Nu is het zo dat de scheidsrechter een corner geeft. Prima. Helaas dat de VAR dan een rol heeft als de Almachtige lieve Heer en dan een soort 'rewind' doet, zoals in Codemaster's F1 racespel en vervolgens USA een penalty geeft.

Gewoon hartstikke oneerlijk, want Miedema kan na een verloren bal ook niet even 'rewinden' en zorgen dat ze de bal niet verliest en toch scoort.

Tja. De scheidsrechter op het veld moet ten aller tijden de baas blijven. Laat de VAR maar lekker achterwege. Vind het een rare manier om te (on)kunde van een scheidsrechter te maskeren.

Afijn, ik denk dat Nederland het wellicht het gered tot de penaltyserie en dan misschien alsnog had kunnen winnen. Niet om aan te zien, maar zo werkt het spelletje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ankona
  • Nu online
ph4ge schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:35:
[...]

Ik heb alleen de penalty gezien, en ik concludeer dat het op dat moment nog 0-0 stond, en tenzij de Amerikanen daarvoor pech hebben gehad met de arbitrage waren ze dus nog niet beter en had Nederland dus nog een goede kans.

Als zij veel kansen creëren, maar onze keeper pakt alles, dan is die goede keeper net zo goed een kwaliteit.
Was net als bij de wedstrijd tegen Zweden. Compleet veldoverwicht maar de giga bus in de 16 is voor die dames een te grote hindernis om tot schieten te komen. Die keeper had een paar ballen maar echte reddingen waren het niet. Waren bijna allemaal ballen recht op haar af (de meest spectaculaire was nog wel toen ze volledig mis zat en de bal toch nog tegen haar buik kreeg)

Tactisch stond het best goed. Zo'n bus parkeren werkt gewoon.

alles kan off-topic

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Ankona
  • Nu online
Ivysaur schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:40:
Drie uur later blijf ik het zonde vinden dat ze VAR hebben geïntroduceerd in het voetbalwereldje.

Een scheidsrechter moet net zoveel talent en kunde hebben als de 22 spelers op het veld. Opletten, concentreren, positiespel in orde, goed overzicht hebben.

Nu is het zo dat de scheidsrechter een corner geeft. Prima. Helaas dat de VAR dan een rol heeft als de Almachtige lieve Heer en dan een soort 'rewind' doet, zoals in Codemaster's F1 racespel en vervolgens USA een penalty geeft.

Gewoon hartstikke oneerlijk, want Miedema kan na een verloren bal ook niet even 'rewinden' en zorgen dat ze de bal niet verliest en toch scoort.

Tja. De scheidsrechter op het veld moet ten aller tijden de baas blijven. Laat de VAR maar lekker achterwege. Vind het een rare manier om te (on)kunde van een scheidsrechter te maskeren.

Afijn, ik denk dat Nederland het wellicht het gered tot de penaltyserie en dan misschien alsnog had kunnen winnen. Niet om aan te zien, maar zo werkt het spelletje.
De VAR is juist een aanwinst. Mits die goed ingrijpt en het spel niet onnodig vertraagt. In dit geval was de ingreep gewoon terecht. Niet miepen. 100% strafschop. Zonder VAR hadden we eindeloos wat-als discussies gehad en zouden de amerikanen zich benadeeld voelen. Ja het was zwak dat de scheids het zelf niet zag, maar juist daarom is het goed dat de VAR in kan grijpen. Jammer voor ons, geen meevallertje. Maar wel de enige juiste beslissing.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:16

Bossie

PSN = Patje_b_

Ankona schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:44:
[...]

De VAR is juist een aanwinst. Mits die goed ingrijpt en het spel niet onnodig vertraagt. In dit geval was de ingreep gewoon terecht. Niet miepen. 100% strafschop. Zonder VAR hadden we eindeloos wat-als discussies gehad en zouden de amerikanen zich benadeeld voelen. Ja het was zwak dat de scheids het zelf niet zag, maar juist daarom is het goed dat de VAR in kan grijpen. Jammer voor ons, geen meevallertje. Maar wel de enige juiste beslissing.
mwoah, vond het persoonlijk erg zwaar, op zondagochtend / zatermiddag zal bij de meeste potjes hiervoor niet eens gefloten worden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toolkist
  • Laatst online: 10:19
Met Feyenoord als USA en Barca als NL? :+

Acties:
  • +8Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 15:08
Jezus was zitten er hier toch een hoop slechte verliezers. :D

Kut VAR, arrogante Amerikanen, onterecht verloren...

We zijn gewoon finaal van de mat getikt, en dat is niet per se erg want vooraf wist je dat de VS zoveel beter is. We hadden geen enkel moment aanspraak op de wereldtitel want ze creëerden geen enkele kans. De 1-0 van de VS hing al vanaf minuut 1 in de lucht en dat het zo lang duurde voordat die viel had niks te maken met het feit dat Nederland zo geweldig stond te ballen.

De enige manier waarop Nederland had kunnen winnen is als de VAR niet had ingegrepen en de VS bestolen werd van een penalty, we met hangen en wurgen nog een uur lang de 0 wisten te houden en de penalties er beter in schoten. Utopia dus.

Take your loss. We waren simpelweg nooit goed genoeg.

En ik heb de wedstrijd met veel plezier zitten kijken als enige Nederlandse fan in een sportsbar in de VS, tussen een hoop Amerikanen die niet arrogant waren, maar simpelweg blij voor hun team en trots op hun land.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15:00

Clush

Do as I say...

Ankona schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:18:
De fout was dat ze met Miedema als middenvelder (ja op papier lijkt het anders maar in de praktijk was zij het middenveld) iemand op een sleutelpositite hadden die alleen kan koppen maar niet kan voetballen. [...] Had het wel eens willen zien zonder Miedema maar met bijvoorbeeld Martens op die plek.
Martens heeft het hele tournooi eigenlijk gewoon niks goed gedaan. En Miedema kan niet voetballen? Dit is wel erg moeilijk serieus te nemen, hoor. Ze is juist de enige aanvaller die wél haar niveau heeft gehaald.

De aanval heeft het hele tournooi niet goed gelopen omdat zowel op links als op rechts de boel systematisch vastliep. Het aantal hanteerbare ballen dat Miedema vanaf de vleugels heeft gekregen is over 7 wedstrijden op een halve hand te tellen. Dat Miedema dan terugzakt om zelf iets te forceren is niet meer dan normaal, maar dat is niet haar normale rol.

Het gevaar op de vleugels is altijd de kracht geweest van Nederland. Van de Sanden die op snelheid de verdediging kan opentrekken en Martens die een of twee verdedigers kan passeren. Beiden zijn de afgelopen weken compleet niet uit de verf gekomen, waardoor Nederland aangewezen was op dode spelmomenten en hier een daar een flinke portie geluk.

... not as I do.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ankona
  • Nu online
Clush schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:57:
[...]

En Miedema kan niet voetballen? Dit is wel erg moeilijk serieus te nemen, hoor. Ze is juist de enige aanvaller die wél haar niveau heeft gehaald.
Als Miedema een bal aanneemt springt die eerst 2 meter weg. Als ze een stap doet met de bal aan de voet heeft ze 2 of 3 stappen nodig om weer in balans te komen en de bal te kunnen controleren. Geen wonder dat ze nooit tot een schot komt. Tegen Zweden was ze niets, vandaag weer niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Anima Sana in Corpore Sano

Zonder VAR waren we er al veel eerder uitgeknikkerd en zonder VAR en zonder Sari wisten we niet eens wie vd Gragt is :+.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ankona schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:10:
[...]

Als Miedema een bal aanneemt springt die eerst 2 meter weg. Als ze een stap doet met de bal aan de voet heeft ze 2 of 3 stappen nodig om weer in balans te komen en de bal te kunnen controleren. Geen wonder dat ze nooit tot een schot komt. Tegen Zweden was ze niets, vandaag weer niet.
Elke keer als ze de bal krijgt, en was ook bij Zweden te zien is het van Miedema.exe stopped working...

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
Ankona schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:10:
[...]

't Is ook best moeilijk om langs 4 verdedigers te komen. Verder is Miedema gewoon een diepe spits, dus het verbaast me niks dat ze nergens kwam als ze ook nog eens de taak van een aanvallende middenvelder moest overnemen. Zoals de commentatoren al aangaven, Nederland speelde een soort 4-4-1-1, en probeerde zo lang mogelijk het op 0-0 te houden met die kleine kans van een goal voor ons.
Ik vind dat Miedema dus een prima toernooi heeft gespeeld. Maar ze kan niet alles zelf doen.

2-0 valt me nog mee, ik had erger verwacht eigenlijk. De penalty was terecht en daarna kakte het gewoon in en dat was het. 2e plaats op een WK is echt een stuk hoger dan gedacht, ik plaatste het Nederlandse team ergens in de top5 :)
Slavy schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:21:
[...]

Elke keer als ze de bal krijgt, en was ook bij Zweden te zien is het van Miedema.exe stopped working...
Ja dat merkte ik ook wel. Ze kwam niet zo goed uit de kleine ruimtes, maar hoeveel aanvallende spelers zie je wel met gemak voorbij 3-4 verdedigers komen met succes? Ze kan wel heel goed de bal plaatsen met koppen en schieten. Een echte afmaker dus.

kevz wijzigde deze reactie 07-07-2019 22:25 (17%)

Mijn YouTube

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 08-07 12:58
Er lagen ontzettend veel mogelijkheden deze wedstrijd voor Nederland. In de eerste helft stond het complete team van de USA op de middenlijn of daarover. Er lag belachelijk veel ruimte aan de rechterkant (waar Beerensteyn/Vd Sanden normaliter spelen).

Mede door de honderden slechte ballen die men gaf moest het hele team vele meters extra maken, waardoor ze er rond minuut 75 compleet doorheen zaten. Zo overtuigend was USA niet en dat was ook wel te verwachten als je ziet hoeveel moeite ze al hadden met Spanje.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online
CryptoNL schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:32:
Er lagen ontzettend veel mogelijkheden deze wedstrijd voor Nederland....
Mede door de honderden slechte ballen die men gaf moest het hele team vele meters extra maken, waardoor ze er rond minuut 75 compleet doorheen zaten.
Dat is zo'n beetje het verhaal van het hele WK. De zonder-bal beweging is er compleet niet, inschatten wat de snelheid van een speelster is lukt ook niet en onder druk drie keer een balletje rondpassen (zouden ze ooit rondo's doen?) lukte ook al niet en aanvallend hebben we helemaal niks gepresteerd. Ik zat net eens te denken dat dit dus wel gewoon 'de top van de top is'. Dat geeft wel te denken toch?

Voorzet vanuit vrije positie? Misschien 1x aangekomen, de rest vloog achter, over de zijlijn aan de andere kant of in de voeten van de eerste de beste verdediger.

Schoten op goal? Laatste twee wedstrijden wellicht 2 of 3 die serieus waren (vandaag 0). De rest verdient de term schot niet.

Verdedigen -> meelopen zonder intentie de bal te spelen en in veel gevallen gewoon op 3m afstand blijven staan. Elke 'gewonnen' bal in de verdediging (richting hoek van de 16 op de eigen achterlijn) werd geregeld een 'moeilijke' bal vanwege een compleet gebrek aan techniek. Ballen die rustig rondgespeeld kunnen worden, worden in paniek gelanceerd de 16 uit.

Combineren op de helft van de tegenstander -> niet gezien.
Ballen aannemen als er een keer een goede pass is -> een paar keer geslaagd met gevaar, veel vaker nog springt de bal van de voet en zijn er veel correcties nodig.

Ik denk dat de VS niet overtuigend was omdat die ook wel weten dat wanneer ze twee minuten gas geven Nederland met 3-0 achter staat. Als je ziet hoe ongelofelijk slecht de VS al hun 4 tegen 2, en 3 tegen 1 kansen uitspeelde vandaag. In een finale hè... In een normale situatie is twee keer een bal overspelen voldoende voor heel wat doelpunten extra. Zeggen dat Nederland het spel ontregelde vind ik nogal brutesk gezegd door sommigen hier.

Volgens mij is het tijd om enkele spelers van deze generatie gauw door te schuiven en de types te laten komen die niet omhoog gepraat worden maar die ook 'echt' moeten. Dat vergt echter ook een coach die durft te wisselen en niet haar standaard stokpaardjes constant laat staan. Een Lieke Martens? Halve toernooi met pijnstillers gespeeld en totaal geen schim van de 'goede speelster' die ze was. Toch elke keer laten staan. Spitse die in het begin (toernooi) heel erg matig was maar zich later wel herstelde. Miedema, leuk dat je een paar keer scoort maar een handelingssnelheid van de Exxon Valdez waardoor veel van de schaarse aanvallen direct mislukten en NL weer in de achteruit kon. Shanice vd Sanden... meer bezig met de looks voor de camera (bewijzen kan ik het niet) maar mij compleet een raadsel waarom je bij het beste clubteam ter wereld in de basis staat.

Typerend en als besluit vond ik deze quote van v. Lunteren:
'Als je kijkt waar we vandaan komen, doen we het heel goed. We hebben het EK gewonnen en vervolgens hier de finale gehaald. We zetten stappen vooruit en het kan alleen maar beter.'
Je wint een EK met goed veldspel en een portie drang van heb ik jou daar. Vervolgens speel je als een lelijk eendje een WK, haalt de finale en met iets beter veldspel ligt er gigantisch veel ruimte om te benutten...ook tegen de VS. Ik heb in elk geval niet gezien welke stap er vooruit is gezet, behalve niet geslacht worden door de VS.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Mooi stuk in de Guardian, als tegenwicht voor de azijn:
Dutch women downhearted but have makings of future champions

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:17
Mjah, ik moet zeggen, de finale is de eerste wedstrijd die ik zag, en ik heb de topic warning gezien, maar het was toch echt om te huilen. Ik heb zelden een slechtere wedstrijd gezien. Het is een wonder dat mensen hier uberhaubt naar kijken. Tot de penalty was het uiterste droevenis van beide zijden, waarbij de US wel iets beter was.

Heb geen moment het idee gehad dat er voor NL wat te halen viel en zelfs een goede actie voor de geest halen is gewoon uiterst moeilijk. Lijkt me dat ze de vrouwen gewoon een tijdje mee moeten laten trainen met de mannen, zodat de basics in ieder geval in order zijn. Dat moet toch mogelijk zijn?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 15:09

Player1S

Formerly known as L1nt

Snowdog schreef op zondag 7 juli 2019 @ 23:49:
Mjah, ik moet zeggen, de finale is de eerste wedstrijd die ik zag, en ik heb de topic warning gezien, maar het was toch echt om te huilen. Ik heb zelden een slechtere wedstrijd gezien. Het is een wonder dat mensen hier uberhaubt naar kijken. Tot de penalty was het uiterste droevenis van beide zijden, waarbij de US wel iets beter was.

Heb geen moment het idee gehad dat er voor NL wat te halen viel en zelfs een goede actie voor de geest halen is gewoon uiterst moeilijk. Lijkt me dat ze de vrouwen gewoon een tijdje mee moeten laten trainen met de mannen, zodat de basics in ieder geval in order zijn. Dat moet toch mogelijk zijn?
Ik kan zelf letterlijk voor geen meter voetballen dus ben al snel onder de indruk van iemand die de bal enigszins richting een medespeler krijgt. :+

Zonder gekheid, je moet het gewoon los zien van mannenvoetbal. Het spel is gewoon een klap minder,
Wat mij trekt, behalve de leuke dames, is dat er meer plezier in lijkt te zitten. En wat ik veel fijner vind is dat er een klap minder toneel en gezeik is.
Bij de mannen zie je ze het hele veld over stormen om de scheids, die er bovenop stond, het toch echt fout gezien heeft :X
Bij een tackle rollen ze ook niet half uur door en gillen alsof het been eraf ligt om vervolgens direct weer handje op te steken en Ursais Bolt voor schut te zetten zodra ze het veld weer in mogen.

Het is niet hoogstaand maar het is wel puur voetbal, als je begrijpt wat ik daar mee bedoel.

Player1S: Mixer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:28:
[...]

Ik kan zelf letterlijk voor geen meter voetballen dus ben al snel onder de indruk van iemand die de bal enigszins richting een medespeler krijgt. :+

Zonder gekheid, je moet het gewoon los zien van mannenvoetbal. Het spel is gewoon een klap minder,
Wat mij trekt, behalve de leuke dames, is dat er meer plezier in lijkt te zitten. En wat ik veel fijner vind is dat er een klap minder toneel en gezeik is.
Bij de mannen zie je ze het hele veld over stormen om de scheids, die er bovenop stond, het toch echt fout gezien heeft :X
Bij een tackle rollen ze ook niet half uur door en gillen alsof het been eraf ligt om vervolgens direct weer handje op te steken en Ursais Bolt voor schut te zetten zodra ze het veld weer in mogen.

Het is niet hoogstaand maar het is wel puur voetbal, als je begrijpt wat ik daar mee bedoel.
Vond er bij de VS er toch wel wat zeikerds tussen zitten.
Maar over het algemeen is het zeker minder gezeur.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• toolkist
Wacht maar tot er meer geld in het vrouwenvoetbal beschikbaar is, dan komt dat gezeur en gerol vanzelf ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 12:07
Zo, het toernooi zit erop en we zijn vertrouwd 2e geworden.

Dat is ook knap, en geheel in lijn met onze voetbaltraditie. Je kan met zo'n 2e plek altijd hoop blijven houden dat het de volgende keer wel beter gaat. Dat kan ook met een 6e of 12 e plek, maar dat voelt dan toch wat minder goed.

Gisteren had Nederland geen enkele kans tegen de USA. De achterstand van ons team is nog te groot en dat zag je gisteren terug in het spel. Slordig, slordig en slordig.

Daarnaast stonden de speelsters verkeerd opgesteld. Dat is dus een blunder van de trainer. Doordat ze verkeerd stonden, kwamen onze aanvallers helemaal niet uit de verf. Niemand had het gemerkt als we gewoon zonder aanvallers hadden gespeeld. Nu hebben we geen breed elftal, dus niet alle posities zijn dubbel gedekt. Daar moeten we eens mee gaan beginnen, want elk goed topelftal kan als het moet 2 volwaardige teams op de been krijgen.

Gisteren liet ons zien dat we nog een lange weg te gaan hebben. Het is overbrugbaar, maar dan moet er naar mijn mening na dit toernooi actie worden ondernomen.

Dus beginnen met een volwaardige vrouwencompetitie. De KNVB moet verplichten dat de BVO's mee gaan doen in die competitie. Het liefst fullprof en verplicht meetrainen met de mannen. Mannen zijn verder in de voetbalwereld en de basistechnieken horen in het geheugen gegrift te staan. (Misschien zou je in de Eerste Divisie een verplichting kunnen doorvoeren om minimaal 2 vrouwen in de basis elf te zetten bij het mannenteam.)

Verder zou ik de trainer eruit trappen. Het is een soort Cocu, en dat is ook zo'n behouden coach. Ik wil een trainer die wil voetballen. Iemand die niet wars is van controversiële stappen, om de wedstrijd te laten kantelen als het noodzakelijk is. Iemand die met 3 verdedigers durft te beginnen en de tegenstander bij de strot wil pakken. Het totaalvoetbal, waar wij berucht om zijn, zou de insteek moeten zijn. Dat is iemand anders dan Wiegman.

Nederland speelde dit toernooi echt waardeloos, maar ik zag wel de potentie van het team. Als dit vrouwenelftal goed staat en daardoor lekkerder kan voetballen, dan hoeft het voor niemand bang te zijn. Ook niet voor Amerika.

We gaan het op de spelen van volgend jaar zien en over 4 jaar op het WK. Het is allemaal nog niet hopeloos en verloren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Uiteindelijk dus een goede keuze geweest om hier niet te lezen op de wedstrijddag. :P

Het was op zich best een leuke pot om te zien. Aanvallende en explosieve VS, Nederland wat goed stand houdt, een mooi gevecht.
Jammer dat het zich voornamelijk op de helft van Nederland heeft afgespeeld, het lukte niet om de aanval echt te betrekken en zodoende zijn ze nooit echt gevaarlijk geworden. De VS waren voetballend gewoon te sterk dus moet je dan maar tegen houden en hopen op een uitbraak. Niet het voetbal wat we in Nederland meestal waarderen, maar het kan je wel succes brengen. Na de 1-0 knakte er wat en na de relatief snelle 2-0 was het klaar.

Gelukkig maakten de VS nog een goed velddoelpunt, anders had ik met een nasmaak blijven zitten. De strafschop wil ik zeker niet onterecht noemen, maar hij was wel wat makkelijk. De speelster van de VS had al zeer snel niet meer de intentie om zelf nog voor de bal te gaan, al voordat duidelijk was dat ze zo hoog geschopt ging worden.
Daarom lekker dat het snel 2-0 werd, wat qua veldoverwicht logisch was. Anders blijft je toch het gevoel houden dat er meer in had gezeten.

De VS zijn de terechte winnaars, zij waren gewoon beter. Onze dames mogen wel trots zijn dat ze het zo ver geschopt hebben. Niet altijd het voetbal wat je zou willen en niet het niveau wat ze eerder hebben laten zien, maar ze hebben er toch gewoon een wedstrijd van gemaakt en de finale gespeeld.

Hopelijk hebben speelsters zich wat meer in de kaart gespeeld zodat ze bij grotere clubs terecht kunnen en wil men wat meer investeren. Daarnaast werken aan fysieke en schotkracht. Je zag dat de Amerikanen gewoon fit en snel zijn en vaak best een goed schot hebben, van de Nederlanders zijn er weinig die van buiten de zestien echt gevaarlijk kunnen zijn. Wil je ooit de bus beslechten dan moet je daaraan werken.
toolkist schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:22:
Wacht maar tot er meer geld in het vrouwenvoetbal beschikbaar is, dan komt dat gezeur en gerol vanzelf ;)
Dat is nu juist precies de charme, het gaat nog om sport in plaats van geld.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

mavaros schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:41:

Dus beginnen met een volwaardige vrouwencompetitie. De KNVB moet verplichten dat de BVO's mee gaan doen in die competitie. Het liefst fullprof en verplicht meetrainen met de mannen.
Waarom moeten het huidige BVO's zijn?
Als FC Bal Op Het Dak het budget rond krijgt, waarom mogen zij dan geen BVO vrouwen beginnen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• waah
  • Laatst online: 14:45
Ivysaur schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:40:

Nope: VAR is het beste wat de sport is overkomen.

Voetbal is een spel van 1 team tegen een ander team. Niet Van 2 teams tegen elkaar, en een (hopelijk) talentvolle scheidsrechter. Die laatste is belangrijk, maar voor de écht bepalende momenten wil je gewoon dat het eerlijk verloopt.

Dankzij de VAR is de wedstrijd eerlijk verlopen. Ja dat kan in je nadeel of voordeel zijn. Maar het maakt het spelletje eerlijk. Iets wat de afgelopen decennia steeds minder is geworden. Ziet het tijdrekken, de Schwalbes en het "zoeken" om een penalty. Dankzij de VAR kan je dit er gelukkig gewoon uitpikken. Idem met buitenspel.

Dat Miedema niet kan terugspoelen is logisch. Zij is een speler, die het spel speelt.
De scheidsrechter is geen speler. Enkel de baas die zorgt dat het eerlijk verloopt. De fouten van de scheidsrechter mogen geen voordeel geven aan welk team ook.

In een perfecte wereld zou de computer alles bepalen. Maar zo ver zijn we (nog) niet. Ik kan tenminste niet wachten tot je ook schwalbes gewoon met rood (spelbederf) kan bestraffen. Dat zou de kijkbaarheid van het voetbal ten goede komen. Idem met ongeoorloofd tijdrekken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona
  • Nu online
Player1S schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:50:
[...]

Als FC Bal Op Het Dak het budget rond krijgt, waarom mogen zij dan geen BVO vrouwen beginnen?
Idd gewoon een eigen tak. Als een club het goed voor elkaar heeft klimmen ze vanzelf omhoog in de piramide. Je moet juist niet willen dat er een door de bvo's in stand gehouden speelgoed competitie is voor bevoorrechte dames.
Natuurlijk kan je als bond zijnde wel de bvo's vragen om in het algemene belang van het voetbal, die vrouwen tak wat extra te steunen. Maar laat het vooral een eigen piramide zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:14
Vond het echt een slechte pot voetbal, maar goed dat zijn bijna alle finales.

Penalty was gewoon terecht, zoiets moet je niet doen in de 16, helemaal tegenwoordig met de VAR

Verder vind ik de verdediging erg matig en zit er niet echt een aanvallende opbouw in waardoor het aanvallend ook gewoon tegen valt.

Ook denk ik dat de coach er niet alles uit haalt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Ankona schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:54:
[...]

Idd gewoon een eigen tak. Als een club het goed voor elkaar heeft klimmen ze vanzelf omhoog in de piramide. Je moet juist niet willen dat er een door de bvo's in stand gehouden speelgoed competitie is voor bevoorrechte dames.
Natuurlijk kan je als bond zijnde wel de bvo's vragen om in het algemene belang van het voetbal, die vrouwen tak wat extra te steunen. Maar laat het vooral een eigen piramide zijn.
Ik snap overigens niet waarom de meeste BVO's er niet in springen. Ja, ik snap dat het geld kost maar ik ben er van overtuigd dat dit op langere termijn zich terug gaat betalen.

De markt voor supporters onder mannen lijkt me redelijk vast liggen. Links en rechts kun je wel wat zieltjes winnen maar je zult geen grote verschuivingen teweeg brengen.

Onder vrouwen heb je echter nog genoeg te winnen. En ik zie daar een vrouwentak voor een BVO als een uitstekend lokmiddel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mavaros
Player1S schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:50:
[...]

Natuurlijk mag dat en het zou die clubs juist sieren.

Ik pikte de twee fullprofcompetities eruit als voorbeeld. Dat wil niet zeggen dat de rest maar genegeerd wordt. De KNVB kan de poen best breder verdelen, zodat FC B.O.D. niet alles bij elkaar hoeft te bedelen, om een vrouwenteam op te richten. :Y

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ankona
  • Nu online
Player1S schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:02:
[...]

Ik snap overigens niet waarom de meeste BVO's er niet in springen. Ja, ik snap dat het geld kost maar ik ben er van overtuigd dat dit op langere termijn zich terug gaat betalen.

De markt voor supporters onder mannen lijkt me redelijk vast liggen. Links en rechts kun je wel wat zieltjes winnen maar je zult geen grote verschuivingen teweeg brengen.

Onder vrouwen heb je echter nog genoeg te winnen. En ik zie daar een vrouwentak voor een BVO als een uitstekend lokmiddel.
Blijkbaar zien niet alle bvo's daar zoveel business in. Ze zien meer in computerspelletjes, veel doen mee met een of andere fifa competitie. Daar zit natuurlijk een grote sponsor achter en een doelgroep die dat graag volgt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:18
[...]

Omdat het (nu) niet pakt. Ik ken meer dan genoeg voetballiefhebbers die de WK finale (!) niet of met een half oog gekeken hebben. Als je op dat niveau al amper mensen aantrekt (relatief gezien) dan vinden mensen het de investering nog niet waard.

En de meeste BVO's hebben nou eenmaal niet enorm veel budget, dat kun je maar 1 keer uitgeven. Wat dat betreft mag de discussie over het gelijktrekken van salarissen en aandacht wel ook volledig uitgewerkt worden, want als je qua niveau en omstandigheden nog (tientallen) jaren achterligt, maar wel verwacht dat je alle faciliteiten en beloning van de mannen kan krijgen dan snap je marktwerking niet.

Vanuit het standpunt gelijkheid heel begrijpelijk en daar kan ik weinig op tegen hebben, maar voor een club dat gewoon een bedrijf is zou het een aderlating en potentieel een doodssteek zijn. Heel zuur, want voor die vrouwen is het gewoon een werkgever die een totaal andere behandeling heeft voor vrouwen dan voor mannen. En dan krijg je het kip-ei verhaal, kunnen de vrouwen zich voldoende ontwikkelen en fans en sponsoren verkrijgen zonder dat het geld vooraf al klaar ligt?

Na dit WK zal ik misschien over 2 jaar bij het EK weer eens vrouwen zien voetballen. Ik heb ook maar zoveel tijd beschikbaar en dit vond ik m'n tijd niet waard......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 13:02
[...]
En wat ik veel fijner vind is dat er een klap minder toneel en gezeik is.
Nou, tijdens de halve finale hield ik me in tot mijn vriendin tegen me zei: Nou, die meiden mogen wel wat minder overdrijven zeg, kom op, sta op en ga verder. Daar hebben ze toch wel wat liggen rollebollen hoor, zonder echt medische assistentie nodig te hebben (behalve dan diep in de blessuretijd een geval).

Daarnaast hoeven we dit niet te vergelijken met iets anders om te kunnen zien dat het gewoon best wel slecht was, zeker aanvallend gezien. Passes die niet aankwamen, voorzetten die bijna de tribune in gingen, buitenspel waarvan ze opkeken "Huh, wat is dat?". Lange ballen naar voren -> Hopen op een vrije trap. Dat is wat ik tijdens de halve finale zag, en zelfs dat zag ik tijdens de finale niet eens. In de finale stopte het bij "Ho, we moeten die Amerikanen tegen houden".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Genomineerd voor doelpunt van het toernooi:

Hier op te stemmen (en andere genomineerden, waaronder die van Japan tegen NL): https://www.fifa.com/wome...s/goal-of-the-tournament/
[...]

In Amerika komt er ook (nog steeds) geen kip kijken naar de competitie (op een of twee clubs na), het enige wat telt is het nationale team (nieuw record shirtverkoop dit WK geloof ik van zowel mannen óf vrouwenteam) en misschien nog de college teams.
Hoorde volgens mij gister nog ergens voorbij komen dat ze er in Engeland misschien een double header van willen maken met een vrouwenwedstrijd voorafgaand aan de mannen. Voorheen hadden ze in Engeland juist een zomercompetitie maar dat hebben ze vorig jaar 'gelijk' getrokken naar een normale speelkalender. Maar ook dat had niet het gewenste effect op de toeschouwersaantallen.

apis29 wijzigde deze reactie 08-07-2019 11:58 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mavaros
@apis29: Dat zou een insteek kunnen zijn, maar ik weet niet of je nu je kinderen en vrouw naar een Ajax-Feijenoord kan laten gaan, wetende dat er ook vele hooligans rondlopen. Ik zou ook andere clubs kunnen noemen, maar het gaat om het idee. Al die risicowedstrijden zijn halve oorlogsgebieden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toolkist
Gonadan schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:46:
Dat is nu juist precies de charme, het gaat nog om sport in plaats van geld.
Alleen roepen de dames zelf nogal eens dat ze meer gelijkheid willen in de financiële waardering ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ankona
  • Nu online
Zo'n voorprogramma wedstrijd zou helemaal zichtbaar sneu zijn. Niets lulligers dan in een groot leeg stadion te moeten spelen en pas het laatste kwartier de tribunes vol te zien stromen. (of misschien ook dan nog niet, de heren willen ook warming-up doen en inspelen op het veld. Dat is meestal pas het moment dat het publiek binnen komt)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
toolkist schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:15:
Alleen roepen de dames zelf nogal eens dat ze meer gelijkheid willen in de financiële waardering ;)
Nogal logisch, je moet er wel van kunnen leven. Als je wilt dat het niveau echt stijgt zullen ze als fulltime prof aan de gang moeten. Zie je dat de meesten een salaris krijgen wat ruim onder dat van een gewone baan in het bedrijfsleven ligt dan snap ik wel dat ze graag iets meer willen.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
Gonadan schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:00:
[...]

Nogal logisch, je moet er wel van kunnen leven. Als je wilt dat het niveau echt stijgt zullen ze als fulltime prof aan de gang moeten. Zie je dat de meesten een salaris krijgen wat ruim onder dat van een gewone baan in het bedrijfsleven ligt dan snap ik wel dat ze graag iets meer willen.
Ik snap dat ze dat willen.. maar je denkt toch niet dat het dan stopt bij 'Ok nu verdien ik 50k per jaar dat is voldoende'?
Zodra er meer geld bij komt kijken gaat het "het is maar een spelletje" gevoel ook bij de dames snel genoeg weg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ankona
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:00:
[...]

Waarom moeten ze ervan kunnen leven? Kunnen de waterpolo internationals dat dan ook? De meeste topsporters zijn al blij met een onkostenvergoeding waardoor ze met een partime baan erbij een sober leven kunnen leiden. Gewoon omdat ze van hun sport houden en het leuk vinden de top te halen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 14:55
[...]

Je hebt Kameroen niet gezien merk ik. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
toolkist schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:23:
[...]

Ik snap dat ze dat willen.. maar je denkt toch niet dat het dan stopt bij 'Ok nu verdien ik 50k per jaar dat is voldoende'?
Zodra er meer geld bij komt kijken gaat het "het is maar een spelletje" gevoel ook bij de dames snel genoeg weg.
50k verdienen genoeg mannen niet in de 1ste divisie......als ze al een profcontract hebben. Je kunt een sport of team niet populair maken door er maar geld tegenaan te gooien. Sport is een combinatie van niveau, professionaliteit, geld en populariteit. Hoeveel olympische sporters en NK's die nooit meer dan onkosten plus wat sponsoring binnenhalen zijn er? Allerhande sporten zijn niet populair en dan verdien je er amper mee. Die mensen hebben ook een leven lang geïnvesteerd in hun sport. Die medaille heb je 15 jaar later niet meer zoveel aan.

Dat het bij de mannen zo de spuigaten uitloopt op bepaald niveau, maakt niet opeens dat vrouwenvoetbal dat ook kan afdwingen.
Ankona schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:32:
[...]

Waarom moeten ze ervan kunnen leven? Kunnen de waterpolo internationals dat dan ook? De meeste topsporters zijn al blij met een onkostenvergoeding waardoor ze met een partime baan erbij een sober leven kunnen leiden. Gewoon omdat ze van hun sport houden en het leuk vinden de top te halen.
Omdat hier de vergelijking met de mannen wel gemaakt wordt.....en dat is ook niet terecht lijkt me. De sport zou opzich zelf bekeken moeten worden en zelfstandig moeten kunnen bestaan. Bestaansrecht is geen automatisch gegeven ofzo. Precies wat jij zegt met al die andere sporten die niks opleveren.

Hoijong wijzigde deze reactie 08-07-2019 13:37 (29%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toolkist
Hoho, het is niet dat ik vind dat ze dat moeten verdienen he ;)
Ik vind dat de dames er zelf voor moeten zorgen dat ze zoveel toeschouwers/media aandacht trekken dat er op die manier genoeg geld gegenereerd wordt om fatsoenlijke salarissen te kunnen betalen. Het moet niet een gesubsidieerd feestje worden.

De kansen zijn er met de huidige media aandacht, nu moeten ze zien dat ze in de competitie ook de stadions vol krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
toolkist schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:23:
Die kans is zeker reëel, maar dan hoeven we er nu toch nog niet cynisch over te doen? Op dit moment is het gewoon prettig dat het echt om het sportieve gaat. Dat is overigens sowieso al iets wat bij interlandvoetbal veel meer speelt dan bij clubvoetbal.
Daarom zijn internationale landentoernooien eigenlijk leuker. :P
Zoals ik al zei: om fulltime prof te kunnen zijn. Dan kan je de maximale tijd aan je sport besteden en is de kans op het verhogen van het niveau het grootst.
Dat het bij andere sporten minder gebruikelijk is doet daar niets aan af. Dezelfde discussie loopt niet voor niets ook meestal rondom de Olympische Spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online

Trouble

Meisje!

[...]

Als je als land wilt dat een sport kwalitatief van hoog niveau gaat worden, dan is het best handig dat de sporters zich niet druk hoeven te maken over hun inkomen. En dat geldt voor elke sport, niet alleen voor voetbal.

(en dat betekend niet direct dat ze volledige onkostenvergoeding moeten krijgen, maar wel een fatsoenlijk bedrag denk ik)

Trouble wijzigde deze reactie 08-07-2019 13:45 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ankona
  • Nu online
Trouble schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:43:
[...]

Als je als land wilt dat een sport kwalitatief van hoog niveau gaat worden, dan is het best handig dat de sporters zich niet druk hoeven te maken over hun inkomen. En dat geldt voor elke sport, niet alleen voor voetbal.

(en dat betekend niet direct dat ze volledige onkostenvergoeding moeten krijgen, maar wel een fatsoenlijk bedrag denk ik)
Doet me meteen aan de DDR denken. Waarom zou je als land dat willen? Moet er dan belastinggeld in die sport gepompt worden? En wie bepaalt in welke sporten geld gepompt moet worden?

Vrouwenvoetbal heeft al een enorm exposure voordeel tov andere sporten dankzij de populariteit van het mannenvoetbal. Er gaat echt veel meer geld in om dan je gezien de bezoekersaantallen zou kunnen verantwoorden. Laat die meiden nou eerst eens zelf veel beter presteren en publiek gaan trekken. De volwassenheid van hoe zij spelen/trainen staat nog niet in de schaduw van wat er bij de mannen op 3e divisie niveau gebeurt of bij bijvoorbeeld vrouwen in hockey, volleybal, handbal etc. (als ik het mis heb, dan moeten we concluderen dat een oude volkswijsheid echt opgaat: "vrouwen kunnen niet voetballen" Vooralsnog ga ik ervan uit dat vrouwen technisch en tactisch niet onder hoeven te doen voor mannen en met evenveel beleving kunnen strijden.)

Sport is gewoon recreatie. Dat doe je omdat het leuk is om te doen. Bij topsport kan een stuk entertainment komen waar geld in omgaat. bij sommige sporten slaat dat helemaal door (en niet toevallig zijn dat de sporten die we veel op tv zien....)

(@PWM was 3 seconde te laat :+ )

alles kan off-topic

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Toch is het een beetje vreemd dat we blijkbaar een oproep gaan doen om te belonen naar iets wat er helemaal niet is.

Hoe gaan we dat kwantificeren? Gaan we meisjes 70.000 per jaar betalen, terwijl ze het niveau nog niet hebben, omdat ze misschien dat later wel waard zijn? Of vrouwen nu allemaal een salaris geven, zodat ze meisjes kunnen inspireren en we over 2 generaties een betere lichting hebben? En hoe is dat dan eerlijk tegenover jongens die een hoger niveau halen, maar voor 30.000 in de KD moeten spelen?

We mogen het allemaal wel best een handje helpen, maar het blijft een evolutie. Dit WK keken er weer meer mensen dan naar het vorige WK. Het volgende zal het weer beter gaan. Er zijn steeds meer vrouwen die er hun geld mee kunnen verdienen, omdat ze het ook opleveren. Dat is in de afgelopen 5 jaar pas ontstaan. Geef het wat tijd.

EDIT: @Ankona was mij net 3 seconde voor :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Gonadan schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:46:
[...]

Uiteindelijk dus een goede keuze geweest om hier niet te lezen op de wedstrijddag. :P
Hier nog één.

Ik heb een wedstrijd gezien die toch echt wel gewonnen had kunnen worden, centraal achterin was USA niet veel.

Als je in de 55e minut, of direct na de rust diepte in het spel brengt (Roord) dan kun je vael meer aanvals- en duelkracht tonen, en Martens was weer eens totaal onzichtbaar.

Tactisch matig deze strategie. Als je het middenveld van NED 1 op 1 vergelijkt met USA, dn moet je dat gewoon kunnen afdwingen. Lavelle is klein en licht (-> v.d. Donk), Roord kan met gemak Ertz of Mewis aan, Spitse idem (behalve op snelheid), Groenen speelde ook tamelijk sterk.

Ja, de vleugelspeelsters van USA waren beter dan de onze, maar qua backs was NED niet slecht, en alleen Dunn vond ik bij USA sterk spelen.

Er lagen echt kansen, zelfs na de pingel en de 1-0.

Morgan was bedwingbaar, Rapinoe eveneens, Heath idem, die speelde niet sterk deze wedstrijd.

Van Veenendaal was zeer sterk. Dus de zwakte lag in de aanval. Beerensteyn was vrijwel niet in het spel te betrekken, omdat Miedema aangever moest zijn - en dat is ze niet. Eén min of meer veelbelovende pass, net niet te belopen.

Met een andere opstelling (sowieso Roord erin, Martens op de bank) was meer bereikt, met een 'echte' 4-4-2 (i.p.van deze 4-4-1-1), om te zetten naar 4-5-1 of 4-3-2-1 waar nodig.

Slechts één andere speelster, en je staat heel anders te spelen, vergelijkbaar met NED-SPA op het WK onder Van Gaal.

Gemiste kans, wat mij betreft. En een kolossale.

(ja, ik ben ten aanzien van kansen in sport een onverbeterlijke optimist)

Ramzzz wijzigde deze reactie 08-07-2019 14:36 (4%)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online
Ramzzz schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:16:
[...]

...en Martens was weer eens totaal onzicltbaar....
Daar schuilt nog wel de grootste fout :). 'Weer eens'. Jij ziet het, ik zie het, vele anderen zien het maar Wiegman handelt er niet naar. Onbegrijpelijk helemaal omdat het om een toernooi gaat waar namen niet belangrijk zijn. Zie de wissel Krul - Cillessen. Alles voor het resultaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Miedema heeft bij zowel Bayern als Arsenal regelmatig de 10 positie ingevuld (bij Arsenal in wisselwerking met vd Donk), zo vreemd was het helemaal niet gister. Vond het nog best redelijk uitpakken ...
Wat Martens betreft had ik haar tegen Italië (edit: en de finale wellicht als ze nog steeds zo kreupel was) op de bank laten zitten of beginnen en met Beerensteijn en vd Sanden gestart (heb liever óf Beerensteijn óf Martens achter de hand dan vd Sanden O-) , laat die maar eerst de verdediger moe maken en Martens helemaal gespaard voor de volgende ronde). Roord is sowieso zeker niet sneller dus wat had je daar aan gehad? Enige plek is Roord voor Spitse en de rest een plekje terugzakken.
Trouble schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:43:
[...]Als je als land wilt dat een sport kwalitatief van hoog niveau gaat worden, dan is het best handig dat de sporters zich niet druk hoeven te maken over hun inkomen. En dat geldt voor elke sport, niet alleen voor voetbal.

In Amerika krijgen sporters helemaal geen geld van de overheid. Genoeg verhalen te lezen geweest over sporters die op het absolute minimum leven of ouders met tonnen aan leningen, etc.
Ooit nog een verhaal gelezen van een schaatster of short trackster die in haar auto 'woonde' in de aanloop naar een Winterspelen.

In Engeland heeft de FA wel een mimimumvergoeding ingesteld voor clubs die in de Premier League Dames willen meedoen, iirc iets van 28000 pond. Een van de Nederlandse speelsters vertelde dat daarnaast de club ook de vaste lasten betaalde. De eerste competitie in Europa die 'full-prof' is ...

In Europa heb je sowieso wel in veel landen dat je van de overheid bij A/B-status of vergelijkbaar een vergoeding krijgt en idd sommige landen pompen er vanuit de overheid veel geld in om zich op de kaart te zetten (Polen bijv. een x aantal jaar terug).

apis29 wijzigde deze reactie 08-07-2019 15:27 (19%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 14:33

Baseman77

We move

Wel komisch dat Wiegman internationaal wordt geroemd vanwege haar tactisch inzicht en haar opstelling tegen de VS (zie bijv: https://www.vi.nl/pro/ana...penalty-zonder-beloning), maar hier juist wordt 'afgemaakt' daarop.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
Baseman77 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:03:
Wel komisch dat Wiegman internationaal wordt geroemd vanwege haar tactisch inzicht en haar opstelling tegen de VS (zie bijv: https://www.vi.nl/pro/ana...penalty-zonder-beloning), maar hier juist wordt 'afgemaakt' daarop.
Ik denk dat ze wel alles er uit gehaalt heeft wat ze kon. Vooral het bang zijn om overrompeld te worden door het scorende vermogen van team US maakte denk ik die 4-4-1-1. Hadden we met een standaard opstelling gespeeld had het misschien al 0-3 geweest voor de rust. 't Is net hoe je het bekijkt; Minder snel verliezen door een muur op te stellen en waarschijnlijk zelf geen goals scoren, of speel je losser met meer kansen op scoren en meer goals tegen krijgen? Tja, maak die beslissing maar. En het blijft altijd makkelijk als Captain Hindsight om het anders te willen doen :P

Mijn YouTube

Acties:
  • +9Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13-07 14:06

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Nederlanders zijn gewoon een zeikvolk en zijn bijzonder slecht in het positieve zien, je haalt een wk finale ? Ach wat een bagger aldus de 17 miljoen zeikcoaches in nederland.

Verloren op verschil in kwaliteit, en kudos voor het lang volhoiden op een goede tactische keuze. Zeer vermoeiend en na de VAR en de snelle 2-0 gespeeld. Is er genoeg op te zeiken? Jazekers. Is er ook genoeg positiefs te zeggen? Absoluut.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ankona
  • Nu online
Het tactisch plan was niet slecht en werkt blijkbaar goed. Gewoon een giga bus parkeren en de tegenstander daarop laten beuken terwijl je met snelle counters incidenteel iets probeert aan de andere kant. Bij Zweden pakte het goed uit, ook tegen Amerika werkte het lange tijd.
Kapitale blunder blijft dat Miedema als enige middenvelder de aanval moest lanceren terwijl ze dat niet kan.

Het materiaal is gewoon erg beperkt maar tactisch is er door de coach meer uigehaald dan je zou verwachten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Volgende vraag (die bij Fox Sportzomer ook behandeld werd): met dezelfde selectie door naar de OS of nu al doorselecteren/verjongen met het oog op het EK 2021? O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 05:12
apis29 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:17:
Volgende vraag (die bij Fox Sportzomer ook behandeld werd): met dezelfde selectie door naar de OS of nu al doorselecteren/verjongen met het oog op het EK 2021? O-)
volgens mij zijn ze allemaal nog onder de 30 en doorselecteren om het doorselecteren heb ik een ***hekel aan. Gewoon de beste spelers selecteren. Dus als er een talentje doorbreekt, of Jill Roord altijd in de basis moet, dan is dat zo.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:50
HanG-BuiK-ZwijN schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:07:
Nederlanders zijn gewoon een zeikvolk en zijn bijzonder slecht in het positieve zien, je haalt een wk finale ? Ach wat een bagger aldus de 17 miljoen zeikcoaches in nederland.

Verloren op verschil in kwaliteit, en kudos voor het lang volhoiden op een goede tactische keuze. Zeer vermoeiend en na de VAR en de snelle 2-0 gespeeld. Is er genoeg op te zeiken? Jazekers. Is er ook genoeg positiefs te zeggen? Absoluut.
Dat is dus scorebord-journalistiek. Je haalt een finale dus prima? Ik denk dat het schema, een flinke dosis geluk en een goede keepster daar de drie oorzaken van zijn. Tactisch vernuft van de coach, of groei van de spelers hoort daar niet bij.

Het voetbal was van een bedroevend niveau. Geen enkele wedstrijd is er fatsoenlijk gevoetbald. De tweede helft tegen Italië kan acceptabel worden genoemd, maar hell, dat is een kwartfinale!

Zeggen dat er 'stappen zijn gezet' is een leugen verkondigen. Er is niet beter gespeeld (tactisch en technisch) dan op het ek van 2017, en al helemaal niet met meer 'sturm und drang'.

Ik heb 7 wedstrijden het gevoel gehad dat er veel meer in zou zitten als het iets anders wordt neergezet. Laat ik het zo zeggen: die meiden zijn allemaal profs uit de Premier Leaugue of de Ligue 1, die kunnen echt wel een balletje naar een speelster met het zelfde shirt passen. Het is immers hun werk (ze zouden het in ieder geval moeten kunnen). Toch kwamen de Nederlandse speelsters onder voortdurende druk te staan, zodat het passen niet meer ging, en een roei naar voren of balverlies het directe gevolg was.
Dat heeft een aantal gevolgen:
- Je moet de hele tijd zaken repareren, wat enorm veel energie kost. Dat breekt na een uurtje op.
- Je komt niet aan ook maar één aanval toe
=> dan verlies je dus de wedstrijd.

Ik ben het eens met de stelling, dat ondanks de vorm er niet was, er mogelijkheden hadden gelegen tegen de VS. Dat zijn echt geen supervoetballers, maar ze blijven kalm, beheersen de basisvaardigheden, staan op de goede plek en komen dan dus niet snel onder druk. Dan is het wachten op de onvermijdelijke vermoeidheid om definitief toe te slaan.
(de Engelsen kregen het wél voor elkaar om de VS aan het wankelen de brengen)

Houdoe

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Omdat negen van de tien Nederlanders nog steeds denkt dat je het alleen maar goed doet met 85% balbezit rondom de 16 van de tegenstander.
Het feit dat Nederland de enige was die de Amerikanen zo lang kon bedwingen is zeker te danken aan het plan van Wiegman. Dat het helaas ten koste van de aanval ging is dan het enige wat men ziet en daar wordt op geoordeeld.
Typhone schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:28:
Daar schuilt nog wel de grootste fout :). 'Weer eens'. Jij ziet het, ik zie het, vele anderen zien het maar Wiegman handelt er niet naar. Onbegrijpelijk helemaal omdat het om een toernooi gaat waar namen niet belangrijk zijn. Zie de wissel Krul - Cillessen. Alles voor het resultaat.
En is dat omdat Martens slecht was of een gevolg van de opstelling? Zo werd Van de Sanden ook behoorlijk afgebrand, natuurlijk deed ze een hoop fout maar zij kreeg ook zelden een goede bal in haar loop.
Zo ook Martens, die continu twee man om zich heen had en de bal pas in de voeten kreeg als ze met de rug naar het doel vast stond. In die zin heb ik het gevoel dat een creatieve middenvelder die het spel goed kan verdelen miste. We hadden genoeg slopers maar te weinig bouwers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:34:
[...]En is dat omdat Martens slecht was of een gevolg van de opstelling? Zo werd Van de Sanden ook behoorlijk afgebrand, natuurlijk deed ze een hoop fout maar zij kreeg ook zelden een goede bal in haar loop.
Zo ook Martens, die continu twee man om zich heen had en de bal pas in de voeten kreeg als ze met de rug naar het doel vast stond. In die zin heb ik het gevoel dat een creatieve middenvelder die het spel goed kan verdelen miste. We hadden genoeg slopers maar te weinig bouwers.
Een goede Martens heeft geen problemen met twee verdedigers tegenover haar B-)
P.O. Box schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:26:
[...]

volgens mij zijn ze allemaal nog onder de 30 en doorselecteren om het doorselecteren heb ik een ***hekel aan. Gewoon de beste spelers selecteren. Dus als er een talentje doorbreekt, of Jill Roord altijd in de basis moet, dan is dat zo.
Dan is de vraag misschien wel óf dit wel de beste selectie/speelsters zijn of degenen die ze het vertrouwen heeft gegeven vanwege een of andere misplaatste loyaliteit (EK prestaties?). Naar de OS mogen ook maar 18 ipv 23 maar dat zal geen probleem zijn aangezien er 8 bij zitten die voor de opvulling mee zijn :+ .
Denk ook dat ze het meer over de basis hadden ...

Qua leeftijd zit het verder wel goed ja (en de handvol die het niet gered heeft)

apis29 wijzigde deze reactie 08-07-2019 16:15 (32%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14:43

CurlyMo

www.pilight.org

De taktiek van Wiegman was volgens mij wat ze geleerd had van Engeland - USA. De Amerikanen gingen in dat duel in de eerste helft met een enorme energie aan de slag. Oftewel, er wel veel snelheid getoond, maar die snelheid legde het af tegen het uithoudingsvermogen. Verder in de tweede helft zag je dat de Amerikanen vermoeider werden en de Engelse meer ruimte kregen (en bijna benutte).

Volgens mij was dat het doel nu ook. De Amerikanen laten komen in de eerste helft. Met onze verdediging en keepster stand houden en in de tweede helft Roord en Van der Sanden erin om snelheid in het spel te krijgen bij Nederland. Om vervolgens de vermoeide Amerikanen eruit te kunnen lopen.

Wat dat betreft is die taktiek prima gelukt. Nederland wist lang stand te houden. Ik denk dat wanneer de penalty er niet was geweest de wedstrijd er anders uit had gezien. Ik denk dat Wiegman verder in de tweede helft misschien was gewisseld naar een 4 3 3 om de Amerikanen te kunnen overrompelen. Ik dacht alleen wel te zien dat die penalty killing was voor het moraal van de speelsters. Zoals een Van der Donk die opeens met een stuk minder energie ging spelen. Waarschijnlijk hadden we alsnog verloren, maar was het wel langer een gelijkwaardiger wedstrijd geweest.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:03
Witte schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:31:
[...]

Dat is dus scorebord-journalistiek. Je haalt een finale dus prima? Ik denk dat het schema, een flinke dosis geluk en een goede keepster daar de drie oorzaken van zijn. Tactisch vernuft van de coach, of groei van de spelers hoort daar niet bij.

Het voetbal was van een bedroevend niveau. Geen enkele wedstrijd is er fatsoenlijk gevoetbald. De tweede helft tegen Italië kan acceptabel worden genoemd, maar hell, dat is een kwartfinale!

Zeggen dat er 'stappen zijn gezet' is een leugen verkondigen. Er is niet beter gespeeld (tactisch en technisch) dan op het ek van 2017, en al helemaal niet met meer 'sturm und drang'.

Ik heb 7 wedstrijden het gevoel gehad dat er veel meer in zou zitten als het iets anders wordt neergezet. Laat ik het zo zeggen: die meiden zijn allemaal profs uit de Premier Leaugue of de Ligue 1, die kunnen echt wel een balletje naar een speelster met het zelfde shirt passen. Het is immers hun werk (ze zouden het in ieder geval moeten kunnen). Toch kwamen de Nederlandse speelsters onder voortdurende druk te staan, zodat het passen niet meer ging, en een roei naar voren of balverlies het directe gevolg was.
Dat heeft een aantal gevolgen:
- Je moet de hele tijd zaken repareren, wat enorm veel energie kost. Dat breekt na een uurtje op.
- Je komt niet aan ook maar één aanval toe
=> dan verlies je dus de wedstrijd.

Ik ben het eens met de stelling, dat ondanks de vorm er niet was, er mogelijkheden hadden gelegen tegen de VS. Dat zijn echt geen supervoetballers, maar ze blijven kalm, beheersen de basisvaardigheden, staan op de goede plek en komen dan dus niet snel onder druk. Dan is het wachten op de onvermijdelijke vermoeidheid om definitief toe te slaan.
(de Engelsen kregen het wél voor elkaar om de VS aan het wankelen de brengen)
Ik zou zeggen, solliciteer als Coach. Blijkbaar weet je het allemaal beter, en kan je met je zondagmiddag amateur clubje "FC de malloten" ook prima het WK winnen. Veel succes!

Ik ga gewoon genieten van een leuk WK met wedstrijden van leuke landen, en blij zijn dat nederland zo ver is gekomen. Dat azijn zeiken is niks voor mij.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
[...]
Het feit dat Nederland de enige was die de Amerikanen zo lang kon bedwingen is zeker te danken aan het plan van Wiegman. Dat het helaas ten koste van de aanval ging is dan het enige wat men ziet en daar wordt op geoordeeld.
Het is simpel, maar je gaat niet winnen als je nooit aanvalt. Dan kun je nog zo lang tegenhouden, de tegenstander gaat gewoon een keer scoren.
In die zin heb ik het gevoel dat een creatieve middenvelder die het spel goed kan verdelen miste. We hadden genoeg slopers maar te weinig bouwers.
Ik heb ook het gevoel dat er wat miste op het middenveld. Spitse bijvoorbeeld, werd in de eerste wedstrijden afgebrand door haar veelvuldig balverlies. Omdat ze vervolgens een paar mooie assists maakt via vrije trappen, hoor je nog maar weinig mensen over haar.
Met Roord in het veld, kreeg Nederland een stabieler middenveld.

De zijkanten waren ook een probleem:
Zelfs na goed invallen van Roord, bleef Martens telkens starten, zelfs met een blessure. Ze werd nauwelijks in stelling gebracht en ze zat ook niet echt lekker in haar vel. Er werd gewoon te veel gehoopt op haar magische moment.

Van de Sande / Beerensteyn hebben beide snelheid, maar geen goede voorzet. En dat terwijl je een spits hebt die veel kan met een aardige voorzet. Maar dan moet je die bal niet huizenhoog over haar heen schieten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online
[...]

En is dat omdat Martens slecht was of een gevolg van de opstelling? Zo werd Van de Sanden ook behoorlijk afgebrand, natuurlijk deed ze een hoop fout maar zij kreeg ook zelden een goede bal in haar loop.
Ik weet niet zeker in hoeverre de blessure een rol speelde bij Martens. Bij Van de Sanden ben ik het niet met je eens. Ik heb haar vaak genoeg met veel ruimte gelanceerd zien worden en de voorzetten die daar vanaf kwamen waren bedroevend. Evenals de weinige schoten die op goal gelost hadden kunnen worden. Er zijn zeker slechte passes aan haar adres gericht geweest maar dit jaar lanceerde ze nauwelijks bruikbare voorzetten terwijl zij twee jaar geleden een wapen was op het EK. En de ruimte en mogelijkheden tot goede voorzetten heeft ze dit jaar wel ook gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
CurlyMo schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:48:
Ik denk dat Wiegman verder in de tweede helft misschien was gewisseld naar een 4 4 3 om de Amerikanen te kunnen overrompelen.
Als je met twaalf man mag gaan spelen dan is dat wel lekker ja. :P
Ik dacht alleen wel te zien dat die penalty killing was voor het moraal van de speelsters. Zoals een Van der Donk die opeens met een stuk minder energie ging spelen. Waarschijnlijk hadden we alsnog verloren, maar was het wel langer een gelijkwaardiger wedstrijd geweest.
Dat gevoel had ik ook, zeker omdat vrij snel die 2-0 viel. Dat heeft ze mentaal geknakt. Was Nederland met een mooie uitbraak op voorsprong gekomen dan had het ze wellicht vleugels gegeven en hadden ze het eruit gespeelt.
Tk55 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:52:
Het is simpel, maar je gaat niet winnen als je nooit aanvalt. Dan kun je nog zo lang tegenhouden, de tegenstander gaat gewoon een keer scoren.
@CurlyMo legt het goed uit. Je kunt wel als een blinde gaan aanvallen omdat het moet als Nederlander, maar je kunt ook realistisch kijken tegenover wat voor team je staat en hoe het eerdere tegenstanders tegen hen verlopen is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

@Typhone Het is dan extra frustrerend om te zien dat NL de WK finale bereikt met een aantal kernspelers niet in vorm zoals Martens en Van de Sanden. Hoe het de finale en de weg er naartoe uit gezien als deze speelsters wel in vorm waren geweest :)

@Gonadan Inderdaad, 4 3 3 |:( Fijn ook om voor de eerste keer in mijn leven een compliment te krijgen voor mijn allereerste publieke voetbal analyse. Kijk het ook nooit buiten de internationale wedstrijden :p

CurlyMo wijzigde deze reactie 08-07-2019 16:01 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16-07 16:50
Vind het wel een goed idee om de vrouwenwedstrijd voor de mannenwedstrijd te doen.
Vrijwel alle teams in de Eredivisie van de vrouwen spelen ook in de reguliere competitie.
Dan heb je meteen atmosfeer die niet veel vrouwenwedstrijden momenteel hebben.

Overigens denken veel mensen hier dat je techniek op deze leeftijd nog veel gaat ontwikkelen.
Je moet juist op jonge leeftijd veel uren maken zodat je hersenen getraind worden en alles vanzelf gaat. Het liefst natuurlijk op straat of een situatie die dit nabootst.
Iedereen kan een bal aannemen, op snelheid gaat ook nog wel, maar op snelheid en onder druk is nog wel wat lastiger. Ik vind overigens de techniek op de korte ruimte nog best prima, maar alleen de traptechniek is bedroevend. Het gaat bijna altijd in een boogje en zonder wreeftrap over de grond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Typhone schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:54:
Ik weet niet zeker in hoeverre de blessure een rol speelde bij Martens. Bij Van de Sanden ben ik het niet met je eens. Ik heb haar vaak genoeg met veel ruimte gelanceerd zien worden en de voorzetten die daar vanaf kwamen waren bedroevend. Evenals de weinige schoten die op goal gelost hadden kunnen worden. Er zijn zeker slechte passes aan haar adres gericht geweest maar dit jaar lanceerde ze nauwelijks bruikbare voorzetten terwijl zij twee jaar geleden een wapen was op het EK. En de ruimte en mogelijkheden tot goede voorzetten heeft ze dit jaar wel ook gehad.
Tijdens het EK werd ze dan ook vele malen vaker met succes gelanceerd. Ik ben het met je eens dat veel voorzetten nu niet best waren, maar dat is normaal niet heel veel beter. Het rendement van de aanvallen is nooit echt hoog geweest, alleen kwamen er gewoon veel meer aanvallen waardoor er ook meer doelpunten waren.
Het is een combinatie van factoren geweest, maar het kwam dit toernooi allemaal wat minder goed uit de verf. Je kunt dat echter echt niet helemaal aan de betreffende speelsters zelf ophangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online
michelwuyts schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:00:
Vind het wel een goed idee om de vrouwenwedstrijd voor de mannenwedstrijd te doen.
Vrijwel alle teams in de Eredivisie van de vrouwen spelen ook in de reguliere competitie.
Please not. Halve veld naar de de knoppen voordat het los gaat bij de mannen (die ik een iets warmer hart toedraag dan de vrouwen ondanks dat die vrouwen in dezelfde clubkleuren spelen).

Typhone wijzigde deze reactie 08-07-2019 16:03 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Ik zou heel graag twee wedstrijden / competities zien:
1. De aloude NL mannen tegen de vrouwen. Om te zien hoe goed ze nu echt zijn in vergelijking. Net als dat iedereen dacht dat USA nu echt enorm veel beter was dan NL en dat ook wel mee viel.
2. Een gemengde competitie. En dan geen 11 tegen 11, maar 12 tegen 12. Waarbij de helft man en de helft vrouw moet zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Wat moet dat toevoegen dan? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Welke van de twee?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online
@CurlyMo
Ik acht de kans dat zo'n wedstrijd er gaat komen niet zo hoog in geval 1. Die vrouwen maken helemaal geen schijn van kans tegen de mannen. Er zit een gigantisch verschil op voetbaltechnisch niveau want nog wel wat jaren nodig heeft om uit te kristalliseren. Ik zet als horizon neer: 15-18 jaar. Waarom? Omdat het vrouwenvoetbal nu pas de professionalisering gaat meemaken. De huidige generatie en de generatie 12+ ouder zijn te laat. De meisjes die op hun 6e al goede begeleiding krijgen (zoals bij de mannelijke equivalenten het geval is) dat gaat de eerste generatie worden die serieus goed gaat zijn.

Een mixed team... dat gaat niet werken. Afhankelijk van welk geslacht op welke positie loopt wordt dat een gatenkaas van heb ik jou daar haha.

In dit topic ben ik er heel voorzichtig mee uit respect voor anderen maar de US vrouwen verloren een oefenwedstrijd tegen een Dallas jeugdteam (onder de 15) met 5-2:

Bron

Dus nee zet de vrouwen never nooit tegen een gelijkwaardig mannenteam. Ja het was een oefenwedstrijd en dit en dat maar toch. Wat ik de discussie wel waard vind is waarom het sporttechnisch zo slecht gesteld is bij de vrouwen, los van fysieke verschillen zoals @kevz al benoemt onder mij.
Hockey gaat on par met mannen, volleybal hetzelfde, handbal vrouwen zijn beesten en bij atletiek zit er qua looks en feel heel weinig verschil tussen mannen en vrouwen. Maar bij voetbal... daar gaat het toch net allemaal wat amateuristischer wanneer er een direct 1 op 1 vergelijk is.

Ik wil de discussie daarmee ook niet in de richting mannen/vrouwen sturen maar puur even op het technische aspect bekeken. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er hier heel wat fervent voetbalvolgers zijn en de rest een incidentele kijker zoals bijv. @CurlyMo. Dan krijg je wellicht een heel ander beeld van de vrouwen.

Typhone wijzigde deze reactie 08-07-2019 16:17 (46%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
Dat vergelijken hoeft echt niet. Het is al lang al duidelijk dat er fysieke verschillen zijn. Laat dat gewoon voor wat het is. Het maakt vrouwen sporten echt niet minder hoor, slechts een ander tempo :)

Mijn YouTube

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ik zou Martens en Sanden er uit gooien. Leuke spelers voor op clubniveau. Passen ze beter tussen, maar op Internationaal niveau zou ik het team bouwen rondom Gragt, Veendendaal, Roord en Miedema. Als Miedema eerst wat lessen krijgt met de bal aannemen en minder ego.

Edit: Misschien Pelova en Kop ook een kans geven. Die goed jong en kunnen misschien wat betekenen. De rest is allemaal al aardig oud.

Ivysaur wijzigde deze reactie 08-07-2019 16:18 (19%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:58:
@CurlyMo legt het goed uit. Je kunt wel als een blinde gaan aanvallen omdat het moet als Nederlander, maar je kunt ook realistisch kijken tegenover wat voor team je staat en hoe het eerdere tegenstanders tegen hen verlopen is.
Helemaal waar! Bij de tactiek van "bus parkeren" hoort echter ook een razendsnelle én effectieve uitbraak. Ter illustratie: Het Nederlands Elftal (m) deed dit goed in 2014. Verdedigende opstelling, maar als ze aanvielen dan was het snel en vaak succesvol.

Bij dit WK waren de uitbraken niet effectief en het opbouwend voetbal te slordig. Dat laten de statistieken in de finale wel zien met slechts 2 (ongevaarlijke) schoten op doel voor Nederland.

Het lastige van de bus parkeren is dan ook dat als de tegenstander door de bus breekt, je volle bak moet gaan spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
AD rapportcijfers: https://www.ad.nl/wk-vrou...-sjaan-tot-sari~a2230d11/
Ivysaur schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:12:
Ik zou Martens en Sanden er uit gooien. Leuke spelers voor op clubniveau. Passen ze beter tussen, maar op Internationaal niveau zou ik het team bouwen rondom Gragt, Veendendaal, Roord en Miedema. Als Miedema eerst wat lessen krijgt met de bal aannemen en minder ego.

Edit: Misschien Pelova en Kop ook een kans geven. Die goed jong en kunnen misschien wat betekenen. De rest is allemaal al aardig oud.
De rest is helemaal niet oud, die moeten in hun topjaren komen nu: apis29 in "[Voetbal] Wereldkampioenschap Vrouwen 2019"
Vd Gragt heeft een of andere chronische (knie?)blessure had ik volgens mij voorbij horen komen, waar ze om de zoveel wedstrijden last van heeft.

apis29 wijzigde deze reactie 08-07-2019 16:24 (79%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@apis29 Dan Gragt er uit en Lunteren or Bloodworth der in. Die ook prima. Maar Gragt heeft zo'n lekkere rotkop die angst inboezemt bij de tegenstander. Zo'n Jaap Stam.

Ivysaur wijzigde deze reactie 08-07-2019 17:07 (4%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

michelwuyts schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:00:
Op zich niet gek, dat gebeurt in hockeycompetities ook veel. :)

Modbreak:Na de huldiging (die komt er vast) kan dit topic binnenkort wel dicht.

Het ligt in de mogelijkheden - en voor de hand - om een nieuw (algemeen) topic over vrouwenvoetbal aan te maken. Vrijwilligers? :)

Ramzzz wijzigde deze reactie 08-07-2019 18:40 (20%)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:50
Fijn zeg, dag iedereen zo gauw tevreden is. Oranje shirtje aan, bier op tafel, wk op de teevee en lekker hossen, lekker carnavalesk.
Maar om voetbal wordt geen zak gegeven, als je dat doet en je bent dan wat kritisch, dan ben je een azijn pisser. Ja doei.
Toevallig kwam ik op Youtube een wedstrijd tegen USA-Ned uit 2016, ik denk een oefenpot of zo, dat won de VS met 3-1, en dan kan je zeggen: ook 2 goals verschil, ongeveer hetzelfde.
Nee dus, Nederland had drang naar voren, dwong goede kansen af, maar werd uiteindelijk toch afgetroefd. En dat met ongeveer dezelfde spelers. Ik vraag me af: wat is er in 2-3 jaar verkeerd gelopen? Niemand kan toch volhouden dat Nederland fris voetbal speelde...
Ow, wacht dat mag ik miet zeggen. Hiep hoera 2e op het wk :)

Houdoe

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 15:15
Ramzzz schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:22:
[...]

Op zich niet gek, dat gebeurt in hockeycompetities ook veel. :)

[modbreak]Na de huldiging (die komt er vast) kan dit topic binnenkort wel dicht.

Het ligt in de mogelijkheden - en voor de hand - om een nieuw (algemeen) topic over vrouwenvoetbal aan te maken. Vrijwilligers? :)
[/]
Die huldiging gaat denk ik niet komen hoor, niet zoals de 2e plaats in Zuid-Afrika. Enne, ik weet niet of het echt lang druk zal zijn om een speciaal topic voor de vrouwen aan te maken. Amper media aandacht en de wedstrijden zijn niet live te zien op Foxsport, behalve bekerfinale volgens mij.

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

Acties:
  • +4Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 05:12
Witte schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:46:
Fijn zeg, dag iedereen zo gauw tevreden is. Oranje shirtje aan, bier op tafel, wk op de teevee en lekker hossen, lekker carnavalesk.
Maar om voetbal wordt geen zak gegeven, als je dat doet en je bent dan wat kritisch, dan ben je een azijn pisser. Ja doei.
Toevallig kwam ik op Youtube een wedstrijd tegen USA-Ned uit 2016, ik denk een oefenpot of zo, dat won de VS met 3-1, en dan kan je zeggen: ook 2 goals verschil, ongeveer hetzelfde.
Nee dus, Nederland had drang naar voren, dwong goede kansen af, maar werd uiteindelijk toch afgetroefd. En dat met ongeveer dezelfde spelers. Ik vraag me af: wat is er in 2-3 jaar verkeerd gelopen? Niemand kan toch volhouden dat Nederland fris voetbal speelde...
Ow, wacht dat mag ik miet zeggen. Hiep hoera 2e op het wk :)
ik weet niet welk topic jij leest maar volgens mij is er voldoende ruimte voor kritiek. Zolang het onderbouwd is. Zie bijvoorbeeld de posts van @Typhone maar ook anderen. Ik ben het niet allemaal perse met hem eens, maar hij onderbouwt zijn kritiek prima. Is het er niet mee eens zijn gelijk aan "dan vind ik Typhone dus een azijnpisser", neen. Jouw bericht druipt daarentegen wel wat azijn van af in het eerste deel ;) je tweede deel is prima onderbouwd met een voorbeeld van een eerdere wedstrijd. Als je die toon nou aan blijft houden ,dan mag je helemaal los gaan hoor. Maar ga niet janken bij tegengas: andere mensen, andere meningen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zo'n beetje tijd om er een einde aan te breien, kijken of er in de komende dagen nog wat interessante media dingen te posten komen. In de tussentijd nog een herinnering aan de stemming voor doelpunt van het toernooi: (niet per se de 10 beste vlgns mij)

En de L'Equipe cijfers van de laatste twee wedstrijden:

En die van 90min
  • Starting XI: Naeher (6); O'Hara (7), Dahlkemper (6), Sauerbrunn (6), Dunn (8); Mewis (7), Ertz (6), Lavelle (7); Heath (6), Morgan (6), Rapinoe (7)
  • Substitutes: Krieger (6), Press (6), Lloyd (N/A)
  • Starting XI: Van Veenedaal (8); Van Lunteren (6), Dekker (6). Van der Gragt (5), Bloodworth (6); Groenen (6), Van de Donk (6), Spitse (5); Beerensteyn (6), Miedema (6), Martens (5)
  • Substitutes: Roord (6), Van de Sanden (5)

apis29 wijzigde deze reactie 09-07-2019 12:16 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
O-) Shirtje ruilen ...

apis29 wijzigde deze reactie 09-07-2019 12:22 (30%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
https://www.ad.nl/wk-vrou...ld-in-knvb-tuin~aefd8673/
Niet Sari, maar Sarina krijgt een standbeeld.

• apis29
  • Niet online
Thompson schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:49:
Ik volg het EK van vrij dichtbij, mijn nichtje is namelijk een van de sterspelers bij het NL elftal, Jackie Groenen :)
apis29 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:42:
[...]

:D die wilde ik nog gaan posten in m'n topicstart post #2 als 'one-to-watch'.
Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True