[Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Pagina: 1 ... 41 ... 52 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56
Over de hele wedstrijd gezien meer dan terecht.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:53
hoevenpe schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:06:
Over de hele wedstrijd gezien meer dan terecht.
Zeker weten, alleen stom dat het dan op deze manier gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

kevz schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:05:
Fraai versierd die penalty, je zag die franse speelster stoppen met rennen ipv voor de bal te gaan, maar ja tis wat het is.
De Franse speelster trapte tegen het been van Janssen zodat die de tackle niet meer kon afmaken. Anders had Janssen de bal misschien wel geraakt.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:17
Sjurm schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:04:
Snap niet waarom ze daar zo lang voor nodig hebben
Ik snap dan weer niet waarom ze daar naar kijken, die Franse stapt naar links tegen de verdediger aan. Dat is toch vast wel iets van obstructie of zo, ze kan geen kant meer op. Dat been wordt letterlijk tussen haar benen geplaatst.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Een niet zo handige tackle dus terechte strafschop. Maar Frankrijk had allang minstens op 2-0 kunnen en moeten staan. Oranje heeft nauwelijks runs naar voren durven te maken, enkel tik naar achteren en opzij. En zelfs nu het gewoon do or die is het niet mogelijk om alle ballen naar voren te jagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zwak NL elftal hoor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
kevz schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:05:
Fraai versierd die penalty, je zag die franse speelster stoppen met rennen ipv voor de bal te gaan, maar ja tis wat het is.
Weinig aan versierd, gewoon heel erg dom om zo te gaan glijden. Dan moet je em raken en dat was bij voorbaat kansloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15
Als neutrale kijker is het wel een leuke wedstrijd. Alleen ben ik niet neutraal.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:05:
Bah. En nu Miedema eruit en Geurts erin. Dat had allang moeten gebeuren, Miedema is allang leeg.
Groenen idem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
JukeboxBill schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:13:
Als neutrale kijker is het wel een leuke wedstrijd.
Het is zeker vermakelijk, maar het verschil met de mannen is echt heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
hoevenpe schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:15:
[...]

Het is zeker vermakelijk, maar het verschil met de mannen is echt heel groot.
Daar zouden we het hier niet over hebben. Zie het roze kader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JukeboxBill schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:13:
Als neutrale kijker is het wel een leuke wedstrijd. Alleen ben ik niet neutraal.
Wat is hier zo leuk aan als neutrale kijker? 1 team wat aanvalt en 1 team wat niks voor elkaar krijgt. Zelfs als ze een keer op goal kunnen koppen leggen ze em liever nog een keer terug waar het vol verdedigers staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
JukeboxBill schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:16:
Daar zouden we het hier niet over hebben. Zie het roze kader.
Check! Zie het nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:47
toolkist schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:13:
[...]

Weinig aan versierd, gewoon heel erg dom om zo te gaan glijden. Dan moet je em raken en dat was bij voorbaat kansloos.
Dat is het hele punt toch, die aanvalster zakte dusdanig terug in tempo en liet haar voet staan waar Jansen viel bij de tackle (en kon dus ook niet de tackle succesvol maken), dus ja ik vond het wel een versierde penalty, of het nou terecht of onterecht gegeven was :)

Sowieso is Frankrijk wel een divisie boven Nederland dit jaar, dat mag je gerust stellen :)

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Staat Miedema nog steeds op het veld?? Wat een coach...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:44
toolkist schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:17:
[...]

Wat is hier zo leuk aan als neutrale kijker? 1 team wat aanvalt en 1 team wat niks voor elkaar krijgt. Zelfs als ze een keer op goal kunnen koppen leggen ze em liever nog een keer terug waar het vol verdedigers staat.
Weinig, de leuke wedstrijden die ik dit toernooi heb gezien waren niet van Oranje.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:58
De keepster is de enige die een beetje niveau heeft, voor de rest vallen leeuwinnen erg tegen.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Laatst online: 16:58
Arbitrage gaat wel mee in het bizar lage niveau zeg.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Commentator mag wel een oranje bril afzetten en het regelboek lezen.
Geen hands en vlak erna zuiver de bal gespeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Probleem is ook dat Miedema totaal niet aan het spelen is gezet. Niet via de flank, niet via het middenveld. En Frankrijk is flink fysiek en op sprint snel en dodelijk in de omschakeling. Dat valt als Oranje niet 90min lang te matchen. Maar juist nu in nog 10 min gooi full pressure aan en gaan. Frankrijk speelt de fifa meta: rennen tot de achterlijn, cut back en bam trigger overhalen. Dat we dan een Van Domselaar in vorm hebben scheelt en dat de bal op de lat gaat helpt ook.

Dus ja slordig en onnodig om nu je eigen glazen in te gooien met de penalty. Want Frankrijk speelt de bal rond in eigen helft en klaar. Weg kwart finale vloek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Frankrijk doet niet echt moeite het af te maken, wat een kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gewoon geel dit voor die oranje speelster, smerig om zo bukkend in te komen dan weet je dat dit gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
hoevenpe schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:24:
Frankrijk doet niet echt moeite het af te maken, wat een kansen.
Dat zie je vaker dit toernooi, de bal moet vrijwel het doel in gecombineerd worden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:18:
Staat Miedema nog steeds op het veld?? Wat een coach...
Die zal morgen of anders maandag wel weg zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:08
toolkist schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:34:
[...]

Die zal morgen of anders maandag wel weg zijn
Ik mag het hopen. Er zit totaal geen visie in, tikkies breed en terug en hopen op een bevlieging van Miedema.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door tweakduke op 24-07-2022 00:06 . Reden: Het topic als uitlaatklep gebruiken voor een rant laten we achterwege. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Sempy schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:37:
[...]

Ik mag het hopen. Er zit totaal geen visie in, tikkies breed en terug en hopen op een bevlieging van Miedema.
Idd, als je dan kijkt hoe bijvoorbeeld Spanje speelde _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bossie schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:39:
[...]

Idd, als je dan kijkt hoe bijvoorbeeld Spanje speelde _/-\o_
Sempy schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:37:
[...]

apis29 in "[Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic" ;)

Tikkies breed en terug heeft Sarina er goed ingeslapen ja. 2019 was net zo matig qua spel enkel zijn ze geen tegenstanders van formaat tegengekomen (net als in 2017 overigens)... In de oefenwedstrijd tegen Spanje toen ze even wat wilden laten zien werden ze volledig van het kastje naar de muur gestuurd, sommigen slapen er nog steeds slecht van :P (drie keer raden onder wie dat was?)

Miedema's probleem is dat ze (tegenwoordig) overal is behalve waar ze moet zijn. Perfecte 45 graden pass van Groenen en ze staat ergens op de rand van de 16 te dromen om er maar een te noemen

[ Voor 37% gewijzigd door apis29 op 24-07-2022 00:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

De uitkomst is uiteindelijk bepaald door dit moment:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sw9yr3DOU4HzrLBj47Oo82l32OM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/nbVKw6RDGZFDnAZWVA13qW94.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3rXxEVoeqpaJrvEazn3v8RH_TU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/iol8fpCiY1TjboXOBl7nxhUY.gif?f=user_large

In de eerste clip zie je dat Diani haar been onverwacht ver naar links zet. In de tweede clip zie je Diani daardoor het been van Janssen wegtikt, en dat Janssen anders de bal had geraakt. Ik vind het maar een dubieuze penalty.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maar dat Miedema overal staat behalve op een plek waar ze wel kan scoren is toch ook te danken aan Parsons, ik hoor heb steeds zeggen dat hij speelsters in hun kracht laat spelen, maar daar blijkt weinig van, het is niet alleen Miedema die overal lijkt te lopen behalve waar nodig, het spel lijkt nu vaak complete chaos, iedereen rent en vliegt overal naartoe, veel meer dan hopen op een goede persoonlijke actie van een paar speelsters waardoor toch een aanval wordt opgezet is het niet. Het ironische is dat een groot deel van de speelsters meer dan aardig kunnen voetballen, maar ze komen er zelden aan toe lijkt het.

Misschien is het nu net nog te vroeg en lukt het het team domweg niet om Parsons opdracht uit te voeren (wat imho de trainer nog steeds ongeschikt maakt, je zou nu toch met een uitvoerbare spelopvatting moeten spelen) wie weet helpt iets meer doorselecteren, die nieuwe namen doen het prima (maar het is imho ook niet eerlijk dit matige spel uitsluitend aan de "vorige" generatie speelsters toe te schrijven behalve van Veenendaal en Martens was niemand echt slecht, hopelijk komt Martens nog terug in vorm en kan ze deed concurrentie aan, en van Veenendaal, die lijkt al langer niet meer zo goed te kunnen keepen ;)) . Ik hoop dat het team weer een beetje gaat lopen, dat het vandaag moeilijk ging is te begrijpen, maar ook hiervoor liep het nooit echt lekker.

[ Voor 3% gewijzigd door Norjee op 24-07-2022 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
fopjurist schreef op zondag 24 juli 2022 @ 00:08:
De uitkomst is uiteindelijk bepaald door dit moment:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

In de eerste clip zie je dat Diani haar been onverwacht ver naar links zet. In de tweede clip zie je Diani daardoor het been van Janssen wegtikt, en dat Janssen anders de bal had geraakt. Ik vind het maar een dubieuze penalty.
Ze is gewoon eerder bij de bal, waardoor de sliding haar dus raakt.
Vond het vrij duidelijk, bizar dat hier eerst nog een paar minuten aan VAR vooraf ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
@Norjee Dat zou een goed punt gewezen zijn ware het niet dat het bij Arsenal net zo goed het geval is. Ze zegt zelf ook in een interview eerder dit jaar:
"Despite being so prolific in front of goal, scoring 83 league goals in 74 games for Heerenveen, 52 in 78 for Bayern and 72 in 85 for Arsenal, Miedema sees herself in a deeper role on the pitch.

"I've never viewed myself as a number nine or a finisher. My position was always number 10 when I was younger - I wanted to set people up. I know I can score goals but I wouldn't say it is the main part of my game."
https://www.bbc.com/sport/football/61215886
"You are looked upon as a pure finisher, though, and look at all your goalscoring records. Have you always wanted a different role? I always played in the No 10 position when I was a kid but because we didn’t have a striker in the national team I ended up playing there. And when you score that many goals you know you are not going to change position again. I think I can contribute even more in the No 10 position and so far it hasn’t had an effect on the number of goals I have scored either. Now I have more freedom and I can show more of myself. In the past I was often an island on my own up front. Now I am a connecting player and much more involved in the game."
https://www.theguardian.c...-but-we-have-to-do-better
Bij Bayern speelde ze ook achter de spits kan ik me nog goed herinneren en nu is dat bij Arsenal het geval met Blackstenius van Zweden als diepe spits.
Wel is het eerder ter sprake gekomen bij de uitwedstrijd van Nederland tegen Tsjechië in de WK Kwalificatie dat Parssons met inverted wingers en overlappende backs wil spelen waardoor het een drukke bedoening werd in de 16 meter en het Miedema niet beviel.
Dat ren- en vliegwerk is wel waarmee NL het eerste half uur Engeland domineerde (totdat ze op voorsprong kwamen en het gas eraf ging O-) en het van 0-1 uiteindelijk in 5-1 voor Engeland eindigde; na een hele hoop blunders/persoonlijke fouten waar je iig vier zo niet ook de vijfde direct aan kon wijten ...)

Dit toernooi kan je in ieder geval te vroeg noemen om een eindoordeel te geven en de oorspronkelijk beoogde opvolger van Wiegman zit hier ook gewoon op de bank hoor dus aan wie je hierna aan moet denken als nieuwe bondscoach zal een nog langere speurtocht worden zeker ... (al zou je wel aan één persoon kunnen denken die ook meegegaan is naar kamp Engeland)
Zo goed als ze al dan niet individueel kunnen voetballen, het is altijd nog lichtjaren verwijderd van het niveau van een Frankrijk en Spanje. Zowel technisch als fysiek de mindere ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
apis29 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 03:05:
@Norjee Dat zou een goed punt gewezen zijn ware het niet dat het bij Arsenal net zo goed het geval is. Ze zegt zelf ook in een interview eerder dit jaar:
[...]

[...]

Bij Bayern speelde ze ook achter de spits kan ik me nog goed herinneren en nu is dat bij Arsenal het geval met Blackstenius van Zweden als diepe spits.
Wel is het eerder ter sprake gekomen bij de uitwedstrijd van Nederland tegen Tsjechië in de WK Kwalificatie dat Parssons met inverted wingers en overlappende backs wil spelen waardoor het een drukke bedoening werd in de 16 meter en het Miedema niet beviel.
Dat ren- en vliegwerk is wel waarmee NL het eerste half uur Engeland domineerde (totdat ze op voorsprong kwamen en het gas eraf ging O-) en het van 0-1 uiteindelijk in 5-1 voor Engeland eindigde; na een hele hoop blunders/persoonlijke fouten waar je iig vier zo niet ook de vijfde direct aan kon wijten ...)

Dit toernooi kan je in ieder geval te vroeg noemen om een eindoordeel te geven en de oorspronkelijk beoogde opvolger van Wiegman zit hier ook gewoon op de bank hoor dus aan wie je hierna aan moet denken als nieuwe bondscoach zal een nog langere speurtocht worden zeker ... (al zou je wel aan één persoon kunnen denken die ook meegegaan is naar kamp Engeland)
Zo goed als ze al dan niet individueel kunnen voetballen, het is altijd nog lichtjaren verwijderd van het niveau van een Frankrijk en Spanje. Zowel technisch als fysiek de mindere ...
Allemaal leuk en aardig dat ze dat wil en kan, maar als ze als 9 opgesteld wordt en er niemand is die in haar plaats op de 9 kan gaan staan als zij uitzakt, dan speel je gewoon zonder spits/aanspeelpunt.

En als je de 'onvrede' bij diverse speelsters hoort plus de rare tactieken ziet, dan denk ik dat er maar 1 oplossing is en het gaat dan niet lang duren voor die aangekondigd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb de wedstrijden van het NL-vrouwenelftal onder Parsons niet echt kunnen waarderen.

Een paar lichte uitschieters naar boven, maar gemiddeld vond ik het heel matig.

Tactisch, strategisch, technisch. Matig.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wow, de 3-0 van Engeland is een plaatje.

Het eerste schot had er in moeten gaan, maar dan dat hakballetje, perfect. Die gaat wel vaker herhaald worden. _/-\o_

Engeland is veel sterker, beter georganiseerd en heeft goede spelers.

[ Voor 78% gewijzigd door gambieter op 26-07-2022 22:29 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tof om te zien dat het toch lekker loopt. Zou leuk zijn als Wiegman het redt met die Engelsen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Op zich gun ik het Wiegman compleet, die verdient het met al haar fantastische werk, haar carrière zou ermee een fantastische hoogtepunt krijgen, maar de Engelsen gun ik het dan weer compleet niet.

Zoveel ‘thuistoernooien’ gehad (M/V) de laatste decennia, en elke keer denk ik, waarom moet dat perfide Albion steeds al dat thuisvoordeel? En dan als één land steeds met 4 f*ing ijzers in het vuur…

En ze verprutsten het elke keer weer.

Die Premier League (M/B) met het constante inkopen uit andere competities dankzij de kolossale TV-inkomsten en geldschieters van extreem dubieuzen huize - nee, Engeland heeft het qua voetbal voor velen al decennia verbruid.

En dat moet niet beloond worden, imho. :9

Ik zet mijn hoop op ‘ze Germans’. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 27-07-2022 16:56 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Ramzzz schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:54:
Op zich gun ik het Wiegman compleet, die verdient het met al haar fantastische werk, haar carrière zou ermee een fantastische hoogtepunt krijgen, maar de Engelsen gun ik het dan weer compleet niet.

Zoveel ‘thuistoernooien’ gehad (M/V) de laatste decennia, en elke keer denk ik, waarom moet dat perfide Albion steeds al dat thuisvoordeel? En dan als één land steeds met 4 f*ing ijzers in het vuur…

Die Premier League (M/B) met het constante inkopen uit andere competities dankzij de kolossale TV-inkomsten en geldschieters van extreem dubieuzen huize - nee, Engeland heeft het qua voetbal voor velen al decennia verbruid.

Wat Engeland wel goed doet zijn de BBC uitzendingen zeker ivm slaapverwekkende variant bij de NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Duitsland is zo goed, dat ze zelfs de tegentreffer zelf scoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Duitsland en Frankrijk zijn aan elkaar gewaagd, twee mooie goals. De 1-1 is een goede afspiegeling van de krachtsverhoudingen.

Frankrijk is wat creatiever, die zie het wel winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:27

Herman

FP ProMod
gambieter schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:19:
Duitsland en Frankrijk zijn aan elkaar gewaagd, twee mooie goals. De 1-1 is een goede afspiegeling van de krachtsverhoudingen.

Frankrijk is wat creatiever, die zie het wel winnen.
Frankrijk werd de eerste helft weggetikt maar kwam door een lucky doelpunt weer terug in de wedstrijd ;)

edit:
Oh 2-1 voor duitsland nu.

[ Voor 4% gewijzigd door Herman op 27-07-2022 22:33 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Hansie Hansie heeft 't er maar druk mee :P

Ramzzz schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:54:

Heel goed, we support Abe (anyone but England) *O*
Des te jammerder dat Frankrijk Katoto moet missen, dan gaf ik ze geheid de meeste kans om Engeland te verslaan. Maar dit Duitsland zou er ook nog tot in staat zijn, alleen dan krijg je wel weer de verhalen in de Engelse pers van 'achtvoudig Europees Kampioen' etc etc (dan liever nog twee landen die voor de eerste titel gaan O-))
Mocht het 'mis' gaan dan komen er tenminste nog wel de verhalen dat 'de vrouwen' slaagden waar de mannen weer faalden.
[Zoveel thuistoernooien zijn er overigens niet geweest? '66' '96' '05(W), ' 21, '22(W)]

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 27-07-2022 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 25 juli 2022 @ 06:08:
[...]

Allemaal leuk en aardig dat ze dat wil en kan, maar als ze als 9 opgesteld wordt en er niemand is die in haar plaats op de 9 kan gaan staan als zij uitzakt, dan speel je gewoon zonder spits/aanspeelpunt.

En als je de 'onvrede' bij diverse speelsters hoort plus de rare tactieken ziet, dan denk ik dat er maar 1 oplossing is en het gaat dan niet lang duren voor die aangekondigd wordt.
Ze hebben al een afkoopsom betaald om hem te halen en dan nog een erbovenop om weer van hem af te komen? ;)
Het is gewoon een feit dat een groot deel van de huidige selectie fysiek en techniek tekort komt in vergelijking met de echte toplanden, landen die ze met goeie lotingen hebben weten te ontwijken in de voorgaande toernooien... Lekker doorselecteren dus, is hem bij Portland ook gelukt... (uiteraard een andere zaak met beschikbare tijd met de selectie van een club vs land maar dat is bij vrouwenvoetbal dan nog redelijk veel. Spitse zit niet voor niets al op 200 interlands...)

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 27-07-2022 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De duitse dames bewijzen Duits te zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Leuke wedstrijd gezien, behoorlijk 50/50 :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bossie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:38:
[...]

Wat Engeland wel goed doet zijn de BBC uitzendingen zeker ivm slaapverwekkende variant bij de NOS.
Bij de NOS maar doorhameren dat Stroot Popp op 6 gebruikt heeft :+. Alsof ie niet weet dat ze al haar hele leven een echte 9 is geweest...
'Analysten' die blijkbaar nooit voetbal kijken, als ze Duits voetbal hadden gevolgd was Brand geen onbekende geweest (die had je ook al gespot kunnen hebben bij het EK Onder 17 in 2019, een vd weinigen aan Duitse kant die eruit sprong)

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 27-07-2022 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
apis29 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:58:
[...]

Bij de NOS maar doorhameren dat Stroot Popp op 6 gebruikt heeft :+. Alsof ie niet weet dat ze al haar hele leven een echte 9 is geweest...
'Analysten' die blijkbaar nooit voetbal kijken, als ze Duits voetbal hadden gevolgd was Brand geen onbekende geweest (die had je ook al gespot kunnen hebben bij het EK Onder 17 in 2019, een vd weinigen aan Duitse kant die eruit sprong)
kijk dan op BBC :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Goed te pruimen, behalve als Engeland speelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
In dit geval was het wel interessant om te horen wat de gast te melden had ;) (de coach van de Wolfsburg vrouwen). De presentator was degene die er op bleef terugkomen en de analyst, 1 vd 2, was de NOS Engeland correspondent (Suze v Kleef)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
apis29 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:12:
[...]

In dit geval was het wel interessant om te horen wat de gast te melden had ;) (de coach van de Wolfsburg vrouwen). De presentator was degene die er op bleef terugkomen en de analyst, 1 vd 2, was de NOS Engeland correspondent (Suze v Kleef)
Geen idee, heb de wedstrijd en alles er omheen bij de BBC gekeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:16

gws24

Thinking is hard!

Sari van Veenendaal stopt met haar voetbalcarriére:
Na een carrière van veertien jaar en 91 interlands stopt Sari van Veenendaal per direct met voetballen. Dat besluit heeft de 32-jarige keeper vandaag wereldkundig gemaakt.
bron: https://nos.nl/artikel/24...leuke-momenten-in-voetbal

Veel betekend voor het vrouwenvoetbal met natuurlijk de EK winst in 2017 als hoogtepunt. Echter vind ik het wel best want de laatste tijd was ze echt niet heel goed meer en dat zal misschien ook te maken hebben gehad met het feit dat ze eigenlijk niet meer wilde.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dg7dfjUOwPHyi9ggZpuZ1b7jAPY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hc2UJIFJCreUgHvKkqXzM0RP.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBRRwxxE6gvqhjUBMhIdT6p4kLo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MtpcUEPWHvdAjeLhwaSIIUux.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/071c3Ch29wdVkFdImqAem6lYTOM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1ks33RtdYKqMGytBswDLMjlm.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27
Die dans-mevrouw is meer gekleed voor een zwemwedstrijd.
Tikkie ordinair allemaal, maar goed past wel bij modern-brits geloof ik.

[ Voor 39% gewijzigd door gekkie op 31-07-2022 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Ik dacht al dat ik op de verkeerde zender zat.Wat een freak-show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:57
9-4 voor de Duitsers.

Duitsers hebben een geniepig elftal, en Engelsen onderschatten in het voetbal bijna altijd de Duitsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
mavaros schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:56:
9-4 voor de Duitsers.

Duitsers hebben een geniepig elftal, en Engelsen onderschatten in het voetbal bijna altijd de Duitsers.
Zou toch wel heel leuk zijn dat na het eeuwige "it's coming home" bij de mannen, de Engelse vrouwen het wel zou lukken :)

Ben eigenlijk vrij neutraal, maar England heeft toch een klein beetje de gunfactor door Wiegman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik heb ein-de-lijk een fatsoenlijke stream te pakken. Radio1.

Abominabel internet hier @camping. :/

Video is kansloos…

Hoor ik nou (haperde even) dat Popp geblesseerd is afgehaakt? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Ramzzz schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:19:
Ik heb ein-de-lijk een fatsoenlijke stream te pakken. Radio1.

Abominabel internet hier @camping. :/

Video is kansloos…

Hoor ik nou (haperde even) dat Popp geblesseerd is afgehaakt? :o
Popp is geblesseerd bij de warm-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Damn, het zit die Engelsen echt niet tegen zeg… :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
mavaros schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:56:
9-4 voor de Duitsers.

Ze moeten nu wel hun best gaan doen om nog 13 doelpunten te maken.
39ste minuut: bijna nog maar 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wat is dit voor thuisfluiter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Eerder wat is dit voor een beuk elkaar de grond in pot. Nog maar weinig mooie combinatie voetbal gezien van beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Waar komt die Engeland haat vandaan op dit forum als ik vragen mag?

Verder wel een vermakelijke wedstrijd, anything can happen tot nu toe :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
kevz schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:43:

Verder wel een vermakelijke wedstrijd, anything can happen tot nu toe :)
Door 'its coming home'

Hey ze fluit een keer voor Duitsland, gekkenhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Engeland heeft al 2 gele kaarten, dus het valt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
toolkist schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:44:
[...]

Door 'its coming home'

Hey ze fluit een keer voor Duitsland, gekkenhuis
Thats it? Daarom haten we Engeland? 8)7

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
En bij de mannen ergerde ik me wel aan dat staaltje Dutch courage gevoel bij de Britten. Om die reden zou ik het idd vermakelijk vinden als de vrouwen hem wel binnen hengelen. Plus ik gun het Wiegman wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

kevz schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:47:
[...]

Die ‘es niet zo raar joh. :/

Als we niet op de banken staan voor EN is er geen sprake van ‘haat’, maar gewoon een andere voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JukeboxBill schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:46:
[...]

Engeland heeft al 2 gele kaarten, dus het valt wel mee.
Nou ja, ik zie binnen 5min toch echt 4 beslissingen tegen Duitsland die er geen van allen terecht zijn. Engelse die te laat is en zelf tegen iemand aan trapt, en die uitbal waar zelfs Hemp verrast was dat ze em mee kreeg waren toch wel de toppers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Sinds 1974 gun ik die Duitsers niets meer, dus ik ben voor Engeland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevz
Oh ik was er niet van bewust dat ik niet zou mogen haten op de Engeland haters :+

Anyway, Go England! Ik gun het ze wel. Maar waar ik het meeste naar kijk is of een wedstrijd vermakelijk is of niet, en tot nu toe zijn de wedstrijden van Engeland wel leuk geweest. Maar ook Duitsland en Frankrijk waren dit EK goed te pruimen, dus het is voor mij gewoon may the best team win, thats it :D

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
kevz schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:47:
[...]

Daardoor gun ik ze een verloren finale.
Verder is haten zwaaaaaaar overdreven van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
toolkist schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:51:
[...]

Daardoor gun ik ze een verloren finale.
Verder is haten zwaaaaaaar overdreven van je.
Hoezo dat dan, elke pagina zie ik wel iets van 'ik gun Engeland dit totaal niet omdat...' Dus ik vroeg het me gewoon af. Ik dacht even dat ik een nieuwsbericht over de Engelse had gemist omdat ze iets totaal verkeerds hadden gezegd ofzo, of fans die iets belachelijks deden, ik weet het niet. Ik observeer gewoon dat dit forum niet bepaald achter Engeland staat, dat is alles.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En dan zie ik nu die handsbal op de lijn pas.. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
kevz schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:53:
[...]

Hoezo dat dan, elke pagina zie ik wel iets van 'ik gun Engeland dit totaal niet omdat...' Dus ik vroeg het me gewoon af. Ik dacht even dat ik een nieuwsbericht over de Engelse had gemist omdat ze iets totaal verkeerds hadden gezegd ofzo, of fans die iets belachelijks deden, ik weet het niet. Ik observeer gewoon dat dit forum niet bepaald achter Engeland staat, dat is alles.
Niet achter staan is niet hetzelfde als haten. Mooi he? Je maakt het veel dramatischer dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Engeland heeft er maar moeite mee aan het begin van de 2e helft zeg, maar daar komen wat wissels aan.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Zo waar wat voorzetten en doelpogingen. Earps heeft gekeken hoe de mannen blijven doorrollen.

[ Voor 3% gewijzigd door Joosie200 op 31-07-2022 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hey waar blijft de gele kaart nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Earps kan echt prima keepen, maar dat acteren hoeft voor mij ook niet zo. De VAR lijkt ook niets toe te voegen tot zo ver.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Joosie200 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:14:
Zo waar wat voorzetten en doelpogingen. Herbs heeft gekeken hoe de mannen blijven doorrollen.
Idd in de 1e helft ook al volle bak aanstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hebben ze deze scheids aangesteld omdat ze ook echt kan fluiten of omdat ze uit de Oekraine komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Mooi uitgespeelde uitbraak. Lekkere omschakeling en lobje van Toone.

[ Voor 16% gewijzigd door Joosie200 op 31-07-2022 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Netjes afgemaakt hoor d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
JukeboxBill schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:39:
[...]

Ze moeten nu wel hun best gaan doen om nog 13 doelpunten te maken.
39ste minuut: bijna nog maar 12.
Dat zit er niet meer in.

Het verschil met de Nederlandse vrouwen is wel schrikbarend groot, overigens. Andere landen maken best grote stappen, als je zo zit te kijken naar het spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terechte gelijkmaker, Engeland wordt helemaal op een hoopje gespeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat was een fraaie goal. En verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:34
Prima goal inderdaad, net ingeschakeld.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Echt die scheids.. Duitsland krijgt om niks kaarten, hier gewoon bewust met de arm en natuurlijk geen geel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:45
Ligt het aan mij of heeft Hans Kraay jr een zus die ook in het voetbal zit en coach van het Duitse team is ...?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/74FyVGok7z5oXh-l-p-4ILb4Owo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rep1hwlmRIEeOE5JevE0ArJf.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:59
renegrunn schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:45:
Ligt het aan mij of heeft Hans Kraay jr een zus die ook in het voetbal zit en coach van het Duitse team is ...?[Afbeelding]
Hannie Kraaij Jr?

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
*Maarten_E ergert zich kapot aan de spacing
van het NOS logo, alsof zijn tv op de verkeerde beeldverhouding staat.*

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Het blijft eeuwig zonde dat de beste vrouwelijke scheidsrechter alleen met een bord langs de lijn mag staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
kevz schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:43:
Hoor je dat publiek niet? (Bijna) niks walgelijkers dan Engels chauvinisme :P. Een nieuw flesje Engelse kindertraan zou wel lekker zijn :9 O-). })
Wel een mooie goal van een vd weinige speelsters die wel te pruimen is (als dat de winnende goal was geweest had ik er nog 'vrede' mee gehad), de rest van de aanval is van team vallende ziekte net als Earp idd op een andere manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
mavaros schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:03:
Het blijft eeuwig zonde dat de beste vrouwelijke scheidsrechter alleen met een bord langs de lijn mag staan.
'Beste', vaak zat dat ik me aan haar dooderger en Frankrijk speelde bovendien in de halve finale dus of ze dan soortgelijke regels hebben dat die niet meer in aanmerking komen om de halve en finale te fluiten zou ook nog kunnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
apis29 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:05:
[...]
. . . (Bijna) niks walgelijkers dan Engels chauvinisme :P. . . .
Nederlanders die juichen als Hamilton crasht bij de Formule 1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
mavaros schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:03:
Degene die nu op het veld staat is echt finale onwaardig. Niet eens een kaart voor 2 voeten vooruit, want een Engelse die het doet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JukeboxBill schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:09:
[...]

Nederlanders die juichen als Hamilton crasht bij de Formule 1 ?
Of Engelsen die dat doen als Verstappen de muur in vliegt? Begin daar maar niet over hier svp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
Vind de scheids niet te pruimen, finale-onwaardig. Had niet verwacht dat Duitsland zoveel tegenstand zou geven gezien de wedstrijden van Engeland tot nu toe.

En 2-1 Engeland.

[ Voor 6% gewijzigd door Maarten_E op 31-07-2022 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En daarom staat er bij de mannen altijd een verdediger bij de aanvaller die bij de keeper staat
Pagina: 1 ... 41 ... 52 Laatste

Let op:
Graag in dit topic on-topic blijven, klagen over het niveau van mannen versus vrouwen hoeft dus niet.