Schakelbrommer op latere leeftijd

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:09
s0ulmaster schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:19:
[...]

niet elke schakelbrommer is een 6 bak :P
Klopt vaak alleen de AM6 blokken die hebben een 6 bak en de andere zijn vaak maar 4 ( zeker de Lifan blokken of look likes)
alleen de AGM devil heeft een 5 bak :-) maar dat blok kom je bijna niet tegen op een andere brommer

[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 24-05-2019 14:43 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 22:19
Een zesbak, dan zit je met een sneheidsbereik van pakweg 10 km/h per versnelling :)

Andere koek dan een Blade, die 0-200 in slechts twee verzetten doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InsaneNL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:47

InsaneNL

ach waarom ook niet

@ravw Derbi's zijn ook allemaal 6 bakken. En die lopen met een ontgrensde standaard uitlaat en standaard tandwielen rustig 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
InsaneNL schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:39:
@ravw Derbi's zijn ook allemaal 6 bakken. En die lopen met een ontgrensde standaard uitlaat en standaard tandwielen rustig 80.
zijn ook AM6 blokken ;)

Am6 zijn ook watercooled blokken

dat van 80 km meter per uur lopen dat doen de Lifan blokken ook onbegrensd , alleen vinden ze dat niet heel lekker , maar de TZR en andere race bakken kan je met een beetje verstand makkelijk 100 km laten lopen en daar hoeft je echt niet veel voor te doen :D :9

Ik heb zelf ooit een FS1 gehad in de jaren 80 die 130 km liep met gemak .. dusja met een beetje kennis en verstand van zaken kan je elke brommer hard laten lopen , maar dat is niet de bedoeling
Ik ben tegen opvoeren van brommers , maar ik vind wel laat ze dan gewoon 55 lopen
dat je gewoon met het verkeer mee kan en niet dat je maar 40 / 45 rijd

dat is gewoon levens gevaarlijk als je tussen het andere verkeer zit ..zelfs zal ik het fijne vinden tot max 60
ivm iets extra's hebben aan vermogen , is soms wel eens nodig

maar toch echt niet harder , , want toen ik op die RAW 50 van mij 55 km reed , had ik nog het gevoel of ik op mijn snorfiets zat maar dan met helm :o
hoe vaak mij het niet gebeurd is dat ik naar zijn 5 wilde gaan .. terwijl ik er maar 4 heb ..

want je rijd wel op 16 , 18 inc banden daarbij was mijn zadel ook nog eens tril vrij :-) dus je zat gewoon op een bankstel _/-\o_
en ik kwam vanaf een 10 inc wielen dus nu had ik vaak het gevoel dat ik helemaal niet hard reed ..
dus iets harder had van mij wel gemogen

maar goed we moeten wel wok vrij blijven anders gaan we weer een hoop geld betalen dmv de rare regels in NL

>:)

[ Voor 77% gewijzigd door ravw op 24-05-2019 17:21 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InsaneNL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:47

InsaneNL

ach waarom ook niet

ravw schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:06:
[...]

zijn ook AM6 blokken ;)
Derbi NT en OT zijn zeker geen AM6 blokken, onderdelen zijn ook niet uitwisselbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:29

-tom-562

Oliesjeik

ravw schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:06:

Ik heb zelf ooit een FS1 gehad in de jaren 80 die 130 km liep met gemak .. dusja met een beetje kennis en verstand van zaken kan je elke brommer hard laten lopen , maar dat is niet de bedoeling
:D :D _O-
Mag ik je feliciteren dat je wss de eerste FS1 in Nederland had die 130 km/h liep? Altijd mooi die sterke verhalen van vroeger :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teunolan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-05 11:35
ik ben niet op een latere leeftijd maar het is echt leuk rijden op n schakelbrommer !

mooie tzr heb je daar !

voordelen +

realtief goedkoop vergeleken met rijden op n "echte" motor

nadelen -
en waneer ontgrenst vind ik het zelf lekkerder rijden (minder schakelen benodigt helaas wordt oom agent hier ietsjes minder vrolijk van)
en wees je erzef op voorbereid dat in de zomer je wel vaak aan de kant word gezet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2qSuCYNXdgt3ijVmDh34hKTj/full.jpg
n fototje van mijn brommertje

(ps: over dat die 2taktjes zo veel geluid maken dat heb je n soort van wel nodig omdat (vooral automobilisten) je vaak slecht zien en dan is n beetje geluid wel gewenst ;) )

veel rijplezier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@s006110 Mag ik je als fervent motorrijder een Honda MBX 80 óf 110 aanraden?

Nadeel is dat je er officieel eigenlijk een motorrijbewijs voor nodig hebt (+50CC) maar écht hard gaat 't natuurlijk nog steeds niet....

Dammn.... Wat dacht ik over die laatste opmerking anders toen ik ruim 30 jaar geleden nét 16 jaar oud was :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
-tom-562 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:29:
[...]

:D :D _O-
Mag ik je feliciteren dat je wss de eerste FS1 in Nederland had die 130 km/h liep? Altijd mooi die sterke verhalen van vroeger :P
nee dat was hij niet :-( het was ook geen standaard blok moet ik je er wel bij zetten
was een 65 CC Uitgeboord naar 80 CC professioneel gedaan door een monteur die ook motoren van de wegracerrij tuned
maar ik was zeker niet de eerste hier in de buurt was er een met een hoge top maar wat die er onder had weet ik niet , maar die had wel een watercooling

Hier nog een foto van mijn oude FS1

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cL73Jcby/IMG-20161021-101556716.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 24-05-2019 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
wimmel_1 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:38:

Nadeel is dat je er officieel eigenlijk een motorrijbewijs voor nodig hebt (+50CC) maar écht hard gaat 't natuurlijk nog steeds niet....

Dammn.... Wat dacht ik over die laatste opmerking anders toen ik ruim 30 jaar geleden nét 16 jaar oud was :+
MBX 80 waren echt vette dingen in die tijd .... rijd er bij ons toen ook een rond , later had hij een MT met het zelfde soort blok er onder

alhoe wel je een Vespa ook wel aardig kan tune

YouTube: On Board 2 • GoPro Hero4 Silver Vespa 50 Special 130 Zirri/Quattrini...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

ravw schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:41:
[...]

nee dat was hij niet :-( het was ook geen standaard blok moet ik je er wel bij zetten
was een 65 CC Uitgeboord naar 80 CC professioneel gedaan door een monteur die ook motoren van de wegracerrij tuned
maar ik was zeker niet de eerste hier in de buurt was er een met een hoge top maar wat die er onder had weet ik niet , maar die had wel een watercooling
Offtopic:
De maximale boring die je kan behalen is iets van 44mm, en dan is je cilinderwand super dun. Dan zit je op iets meer dan 60cc. Wil je groter dan. Moet je je carter oplassen en uitkotteren.
Er zijn in Nederland op dit moment een handvol FS1's die +120 km/h lopen op basis van een 50cc FS1 blok. Het meerendeel is voorzien van (watergekoelde) scooter cilinders en een 5-bak. Daar gaat heel veel werk, tijd en geld in zitten.
Dit ben ik op zo'n bewuste FS1 (een goede kennis van mij bouwt ze)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
teunolan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:35:
ik ben niet op een latere leeftijd maar het is echt leuk rijden op n schakelbrommer !

mooie tzr heb je daar !

voordelen +

realtief goedkoop vergeleken met rijden op n "echte" motor

nadelen -
en waneer ontgrenst vind ik het zelf lekkerder rijden (minder schakelen benodigt helaas wordt oom agent hier ietsjes minder vrolijk van)
en wees je erzef op voorbereid dat in de zomer je wel vaak aan de kant word gezet

(ps: over dat die 2taktjes zo veel geluid maken dat heb je n soort van wel nodig omdat (vooral automobilisten) je vaak slecht zien en dan is n beetje geluid wel gewenst ;) )

veel rijplezier !
ja brommers zo als de TZR zijn magneten voor de politie :o
ik zelf ben op mijn RAW50 niet 1 keer aan gehouden voor controle maar ik verwacht met de nieuwe dat het nu wel vaker gaat gebeuren , maar het ligt ook aan je rijstijl en aan hoe de staat van je brommer is

laatst reed ik ook in Rotterdam , politie achter me , en dan een boord voorbij rijden met U RIJD ........ ja wel 55 km met een :-) ( was 60 km toegestaan ) :D
Agent deed niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
-tom-562 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:00:
[...]

Offtopic:
De maximale boring die je kan behalen is iets van 44mm, en dan is je cilinderwand super dun. Dan zit je op iets meer dan 60cc. Wil je groter dan. Moet je je carter oplassen en uitkotteren.
Er zijn in Nederland op dit moment een handvol FS1's die +120 km/h lopen op basis van een 50cc FS1 blok. Het meerendeel is voorzien van (watergekoelde) scooter cilinders en een 5-bak. Daar gaat heel veel werk, tijd en geld in zitten.
Dit ben ik op zo'n bewuste FS1 (een goede kennis van mij bouwt ze)
[YouTube: Gino's Tuning, testrit #1 watercooled FS1 Dr. Bob]
klopt die van mij was ook watercooled maar was vaker lek dus de normale kop er maar weer opgezet
werd wel snel warm , dus je kon niet volgas blijven rijden , even een sprintje dat ging wel maar 10 min 100 rijden nee dat was er echt niet bij , en daarbij 80 km was mooi zat voor in de stad , toen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

De Yamaha F5B met roterende inlaatschijf was leuker dan FS1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Gebben crossblok.

Afbeeldingslocatie: https://www.kreidler.nl/forum/images/photos/5377e19e49fe0728ea146.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 08:44
wimmel_1 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:38:

Dat zijn inderdaad gave "brommers"! Ik had eerst mijn zinnen gezet op een Honda NSX, maar die vind ik veel te duur voor een brommer. Het moet wel leuk blijven. Anders kan ik inderdaad beter mijn motorrijbewijs halen. Ik ben nu met de TZR een stuk voordeliger uit (mede omdat ik mijn huidige Aprilia SR 50 goed kon inruilen)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 197141 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:12:
De Yamaha F5B met roterende inlaatschijf was leuker dan FS1
T/m 1972 hadden de FS1's roterende inlaat, daarna membraan, en vanaf +/- 1985 weer roterende inlaat (2RU modellen). Ik kan uit ervaring zeggen dat er nauwelijks verschil in rijden is, sterker nog, een membraan blok rijdt beter. Alleen bij extreem opvoeren heb je echt profijt aan een roterende inlaat.
Die laatste FS1 (2RU) is trouwens ook een aanrader voor de TS. Die worden regelmatig nog redelijk onverprutst aangeboden, en zijn niet zo duur. Heeft een stuk meer charme dan een nieuwe bami brommer of een TZR.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-tom-562 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:33:
[...]

T/m 1972 hadden de FS1's roterende inlaat, Alleen bij extreem opvoeren heb je echt profijt aan een roterende inlaat.
Het was ook erg simpel opvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

met "3-Speed" versnelling op het handvat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wimmel_1 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:37:
[...]

5 voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik ken Kreidler nog van de Florett (met een 3-speed op 't handvat) :*)

Brommers ging 't over, toch :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Meeste schakelbrommers waren 50cc lichte motorfietsen in de landen om ons heen.
Gemaakt om 90 km/u te rijden alleen in NL gingen ze 40 met trappers en max 4 versnellingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-06 22:12
Afbeeldingslocatie: https://2muchtime.org/uploads/IMG_0365.jpg

In 2011 gekocht, voor 400 EUR. Rijdt 1:35 ongeveer. Een Gilera GSM, bouwjaar 1999. Waterkoeling, startmotor, Ducati frame en zes versnellingen. (Het ding werd ook verkocht als motor). Ik ging er dagelijks mee van Arnhem naar Ede. Het ding won het in de spits makkelijk van de auto op de A12. Maar dat komt ook omdat er een goed fietspad ligt langs het spoor.

Hij heeft zijn geld dubbel en dwars opgebracht. Een heel stuk goedkoper dan een motor (benzine verbruik zuinige motors). Goed, je kunt Dax gaan rijden, die is zuiniger. Maar ook geen wegenbelasting en 6 euro verzekering.

Het mooiste compliment kreeg ik van een agent. Ik was van de weg af geplukt voor een rollerbank test. Ik moest in de rij gaan staan met allemaal pubers met hun scootertjes. De agent die de rij bewaakte zij toen ik erbij kwam staan "Kijk jongens, dat is nou een echte brommer!".

(Op de foto zit de uitlaat van Marktplaats er nog op... Deze brommer is door de vorige eigenaar voor de crosserij gebruikt. Er zit ook geen contactslot op het dashboard, er was zo'n dodemansknop (zo heet dat toch?) voor een koordje gemonteerd) Toen ik 'em net had wist ik niets van brommers, maar wel dat hij "ergens niet helemaal begrensd was". Helaas voor ik zelf actie heb ondernomen heeft de politie 'em zelf even getest op een rollerbank (niet de keer hier boven, dat was later). Dat was 275 euro boete... En verplicht een prop plaatsen.

Ik heb veel van het ding geleerd. Helemaal uit elkaar gehaald twee keer, en opnieuw in elkaar gezet. Zelfs met dat pakking papier, omdat ik de versnellingsbak ook open gemaakt heb. Helaas is een Gilera GMS een zeldzaamheid aan het worden. Er zijn vier stukken beplating die vervangen moeten worden, en ik kan nog één winkel vinden (in Roemenie) die ze verkoopt. Ze vragen voor set (alle zeven delen) alleen 1.350 EUR...

Ik weet dat als er iets kapot gaat dat ik niet zelf kan maken, dan is het over en uit. Dus toen ik in 2018 een baan kreeg op 60 kilometer van Arnhem, heb ik hem verkocht. Voor 150 euro. Als ik de balans opmaak heb ik heel veel lol gehad, en er nog geld mee verdiend ook. Helaas voor de nieuwe eigenaar, er is nu iets kapot gegaan met de waterkoeling op het blok. Dat betekent eigenlijk dat hij total loss is. Ik ben bang dat niemand deze GSM meer op de weg gaat zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ravw
wimmel_1 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:37:
[...]

met die handbak was mijn eerste ervaring rijden op een brommer , was toen nog 15 _/-\o_

goede oude tijd , 2 weken later 16 en kreeg een puch maxi ... ( top 75 Km per uur )
ander half jaar mee gedaan toen die ingeruild voor de FS 1
-tom-562 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:33:
[...]

Heeft een stuk meer charme dan een nieuwe bami brommer
dat zal ik als ik jou was maar niet te hard zeggen , ik kon met de HANWAY RAW 50 bijna nergens even stil staan of er kwamen al mensen aanlopen en vragen , ik houd er al rekening mee als ik boodschappen ging doen dat het 20 min langer zou kunnen duren

Zelf motorrijders groeten je en komen even een gesprek met je aangaan ...
Het rijden op een cafe racer ( Hanway ) maakt echt wel veel los in oudere mensen , zelfs dames die vroeger achter op hebben gezeten op de motor bij hun man komen even het verleden ophalen en een praat je met je maken :9
het zijn toch niet de minste dames die op je afstappen O+

dacht dat dit alleen in het begin was maar zelfs deze week moesten mensen even vragen wat het nou was een motor of een brommer

ik heb nog nooit zo veel aandacht met een brommer gehad als met de Hanway

om even een klein leuk dingetje te vertellen dat zelfs echte motor rijders soms vreemd staan te kijken dat het maar een 50 CC is ..
van de week ga ik even shag halen bij de pomp , en had hem dus even op de parkeer vakken staan
en toen ik terug kwam , stonde er 2 MP3 naast me en nog een oude Honda
Kwam aanlopen en 2 van de motorlui kwamen op me aflopen aangenaamd kennis te maken
????? ik had zo iets van ??? wat is dit , wat bleek ik stond op een parkeerplek waar hun hadden afgesproken met diverse motorrijders om naar de eiffel te gaan , dus hun dachten dat ik bij de groep hoorde

pas toen ik zei:maar ik ga naar me werk en trouwens het is geen motor maar een 50 CC ... je had die blikken moeten zien :o
ja toen pas keken ze naar me kenteken plaat , en we hebben nog even staan praten maar dit soort dingen is echt niet uitzonderingen hoor
en de groep nog even uitgezwaaid en ben naar me werk gegaan , maar die blikken en glimlach op die gezichten ... daar doe je het voor :*)

hier even een leuke foto om te laten zien dat hij niet misstaat tussen de big boys

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3xrMrV2Q/IMG-20180721-111641562.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door ravw op 25-05-2019 01:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:52
https://photos.app.goo.gl/u7XQ4zrZtrZyabf38

Mooie brommers die TZR50. Ik zelf ben geen fan van de 4takt schakelbrommertjes. Als je 'n schakel brommer koopt doe het dan ook goed heh 😉 of koop een dikke Tomos 🤭 heb sws een zwakte voor oldtimers donders lijp. Anyway aardig wat onderhoud in mn brommer. Michelin pilot street als bandjes doen het echt ontzettend goed. Ze zijn wat zachter en bieden veel meer grip in de regen dan mijn oude conti twist banden. Brommer rijd zeer zuinig voor wat ie kan 🤔. Rij gemiddeld 1 op 26 daarbij loopt ie natuurlijk keurig 45km/h met wat magie 🤭

[ Voor 4% gewijzigd door Puddi Puddin op 25-05-2019 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
ja ik had bij de RAW 50 ook betere banden er onder liggen ,Heidenau motor banden , waren getest op 180 zeer veel griep :-) dus dna met 55 km moet het dan ook wel goed zijn .. en dat was het ook

maar ik heb ook een voorkeur aan een wat oude look vandaar dat ik ook voor de Raw en nu voor de Muscle heb gekozen

omdat ik die "moderne" dingen niets vind , maar nu is hij wel modern , maar met een look van een oud beestje
Ik ben meer iemand van Choppers en Custum bikes , en ook de laatste tijd veel geintreseerd in de Cafe racer en Scrambles

Het hoeft van mij niet hard te gaan als het maar betrouwbaar is en geen last heb van dit oude lijf als ik afstapt
:X

Zelf ben ik ook liever een voorstander van de Europese wetgeving die helaas niet in NL van toepassing is op Brommers omdat ze daar niet aan toe willen geven hier in dit land , alles onder mom van verkeers veiligheid

maar vele agenten die je spreekt zijn het er ook niet mee eens dat brommer die maar 45 km per uur mogen tussen het grote verkeer door te laten gaan met alle gevaren die daar bij komt kijken
om maar niet te spreken over de Super G..... hoe je je op de weg moet rijden door die verschillende autoweg vs bromfietspad
en daarbij zijn vaak die stukjes maar kort en dan gooien ze je weer de weg op
laat ons net zo als motor rijder gewoon op de weg blijven dat scheelt al een hele hoop irritatie en ook ben je niet aan het spoorzoeken , en kan je ogen gebruiken op de andere weggebruikers

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

wimmel_1 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:43:
[...]

Ik ken Kreidler nog van de Florette (met een 3-speed op 't handvat) :*)

Brommers ging 't over, toch :9
Heb ik ook gehad Kreidler Florette met ik dacht 5 versnellingen :).
Was zo'n beetje toen de scooter populair werd (2000), maar ik vond een scooter maar een vrouwen ding. (mag je nu niet meer zeggen, eigenlijk)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
Sport_Life schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:02:
[...]

Was zo'n beetje toen de scooter populair werd (2000), maar ik vond een scooter maar een vrouwen ding. (mag je nu niet meer zeggen, eigenlijk)
nu zijn het Tupperware bakken , kom op zeg , die dingen horen in de keuken niet op straat :D

heb zelf maar 2 scooters gehad een Derbi Atlantis en een Kymco Agility 10 snor 8)
meer dan genoeg vond ik eigenlijk wel

de brommers die ik gereden heb
Puch maxi ( eerste brommer - mooie tijd ander half jaar op gereden )
Yamaha FS1 ( kort gehad)
Gilera Citta ( kort gehad )
Puch maxi Snor ( 2 weken gehad gestolen)
Derbi Atlantis ( 4 jaar op gereden )
Kymco Agility 10( 5 Jaar op gereden
Hanway RAW 50 ( 2 en half jaar op gereden )( beste brommer en het meeste geld aan uitgegeven O+ )

Nu de Hanway Muscle ( moet hem straks ophalen )

[ Voor 52% gewijzigd door ravw op 25-05-2019 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Mooi lijstje hier boven! (Jammer van de plastic stofzuigers dan.. ;) )

Een vriend van me had bik de RDW een aanvraag gedaan naar alle voertuigen die hij op naam heeft gehad. Stuk of 70 brommers (geen grap) en wat auto's. Scooters komen er bij ons nooit in, evenmin een 4-takt ding. 2-takt for live! :+

[ Voor 92% gewijzigd door DeVins op 25-05-2019 22:06 ]

antihipsteralliance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
DeVins schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:06:
Mooi lijstje hier boven! (Jammer van de plastic stofzuigers dan.. ;) )

Een vriend van me had bik de RDW een aanvraag gedaan naar alle voertuigen die hij op naam heeft gehad. Stuk of 70 brommers (geen grap) en wat auto's. Scooters komen er bij ons nooit in, evenmin een 4-takt ding. 2-takt for live! :+
Stofzuigertjes? Nee die eco motortjes die de show room schoonmaken daar doe ik niet aan! 't moet stinken, kabaal maken en de straat moet blauw staan als ik vol gas weg rij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeVins
Puddi Puddin schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:01:
[...]

Stofzuigertjes? Nee die eco motortjes die de show room schoonmaken daar doe ik niet aan! 't moet stinken, kabaal maken en de straat moet blauw staan als ik vol gas weg rij.
Als de straat blauw staat zal ik toch zelf m'n mengsmering gaan mengen haha. Maar loud pipes saves lives ja!!

Foto van mijn Puch uit 1978 (foto van 2019 ;) )

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kxkdG46/IMG-20190525-215300.jpg

Puch Z50 Zweigang handschakelblok, Powerone 50cc 6 poorts cilinder, opgeboorde 17mm Athena spruitstuk, 16mm Dellorto met eigen fabrieksel powerfilter, dikke uitlaatbocht en RS sigaar. Vertanding achter is te klein, maak in de 2e versnelling heel veel overtoeren maar daar mee loopt 'ie max net over de 60 km/u. Toch wel eens benieuwd wat het met een kleiner tandwiel doet..maar een wok hoeft van mij ook niet. :)

Als het lekker weer is staat Oom Agent vaak te genieten van het lekkere weer naast de rollerbank. Pas grote controle hier waar 4 motors actief op zoek gingen naar scooters, kwam de agent naast me rijden en bekeek m'n Puchje, deed zijn vizier open, stak zijn duim op en riep 'Mooi ding man! Geniet maar lekker van het weer!' :)

[ Voor 14% gewijzigd door DeVins op 26-05-2019 01:18 ]

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
DeVins schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:06:
[...]

Als de straat blauw staat zal ik toch zelf m'n mengsmering gaan mengen haha. Maar loud pipes saves lives ja!!

Foto van mijn Puch uit 1978 (foto van 2019 ;) )

[Afbeelding]

Puch Z50 Zweigang schakelblok, Powerone 50cc 6 poorts cilinder, opgeboorde 17mm Athena spruitstuk, 16mm Dellorto met eigen fabrieksel powerfilter, dikke uitlaatbocht en RS sigaar. Vertanding achter is te klein, maak in de 2e versnelling heel veel overtoeren maar daar mee loopt 'ie max net over de 60 km/u. Toch wel eens benieuwd wat het met een kleiner tandwiel doet..maar een wok hoeft van mij ook niet. :)

Als het lekker weer is staat Oom Agent vaak te genieten van het lekkere weer naast de rollerbank. Pas grote controle hier waar 4 motors actief op zoek gingen naar scooters, kwam de agent naast me rijden en bekeek m'n Puchje, deed zijn vizier open, stak zijn duim op en riep 'Mooi ding man! Geniet maar lekker van het weer!' :)
Hahaha lijp Action olie doet trouwens wonderen qua rook. Hier jagen ze juist op schakel brommertjes. Die worden standaard weg geplukt wantja die lopen gemakkelijk veelste hard. En die lui op die snor scooters maar vol gas op fietspad jagen en daar word minimaal wat aan gedaan! Heb zelf echt een zwakte voor oldtimers net name de Honda MTX! Vind mijn Tomos ook nog wel geinig af en toe. Al hoewel hij slecht naar zijn twee schakelt en vaak kapot is. (lekke keerringen) en dergelijke

[ Voor 4% gewijzigd door Puddi Puddin op 25-05-2019 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 22:00
@Vettigedennis Mag het ook een Zundapp CS 50 zijn? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xX2smn22IAOLLcHos19LaUC4/full.jpg

Moet nog een nieuwe foto maken, er zijn de nodige aanpassingen gedaan.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik had bij mijn Zundapp GT50 altijd problemen om de uitlaat goed vast te zetten met nogal wat extra druk in het uitlaatkanaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Heb alleen nog maar een folder helaas.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.zund-app.com/image-uploads/3-1457038511.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Zo had ik eens een mooie Kreidler Hondekop, tussenmodel met buffeltank ipv eitank. Wat daar van over is ook erg zonde.. project gestrandt 8 jaar geleden..onderdelen liggen in verschillende schuren :(

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dmZhFxf/Screenshot-20190526-012430-2.png

Maar, voordat het een 'deze had ik vroeger ook' topic wordt.. :)

..Rijdt er iemand hier ook met een slim gemaakte brommert? Boordcomputer dmv Arduino of Rpi? Zit er al een tijdje aan te denken om een temperetauursensor en toerenteller op te maken, maar hoe of wat weet ik nog niet.

[ Voor 33% gewijzigd door DeVins op 26-05-2019 01:31 ]

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeVins schreef op zondag 26 mei 2019 @ 01:27:
Zo had ik eens een mooie Kreidler Hondekop, tussenmodel met buffeltank ipv eitank. Wat daar van over is ook erg zonde.. project gestrandt 8 jaar geleden..onderdelen liggen in verschillende schuren :(

[Afbeelding]
Weet je nog wel welke schuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Anoniem: 197141 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 01:32:
[...]

Weet je nog wel welke schuren?
M'n eigen liggen de motorblokjes gelukkig..maar waar lag de koppelingsdrukveer ook al weer? Verder wat in particuliere opslaghokjes nadat ik te lui was na een paar keer verhuizen om alles uit te zoeken. :+

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een oude Kreidler die nog redelijk compleet is, brengt nog wel wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Klotenstoter.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.zund-app.com/image-uploads/rcgEtf1qh4PlhdG-1482159700.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Anoniem: 197141 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 01:14:
Ik had bij mijn Zundapp GT50 altijd problemen om de uitlaat goed vast te zetten met nogal wat extra druk in het uitlaatkanaal.
daarom ook altijd een steen op zak om hem weer vast te slaan als hij weer eens tijdens het rijden los raakte :-)

was met de KS 50 het zelfde probleem :D :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-06 11:49
servies schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:01:
[...]

Ook met 25 km/u kun je een behoorlijke hoeveelheid asfalteczeem oplopen 8)7
Klopt maar die 25 per uur haal je ook op de fiets dus wat is nu je punt. Moeten we de hele wereld vol leggen met rubber tegels voor je?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sport_Life schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:02:
[...]

Heb ik ook gehad Kreidler Florette met ik dacht 5 versnellingen :).
Ik doelde meer op onderstaand type ;)

Afbeeldingslocatie: https://assets.catawiki.nl/assets/2015/12/2/0/b/c/0bcf39e6-98df-11e5-91d0-9bdf6a95269f.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:30

servies

Veni Vidi Servici

SpoekGTi schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:37:
[...]

Klopt maar die 25 per uur haal je ook op de fiets dus wat is nu je punt. Moeten we de hele wereld vol leggen met rubber tegels voor je?
Als je nou had gelezen waarop ik reageerde, dan had je begrepen dat ik die redenering achter het eerste bericht een beetje dom vindt, alsof je onder de 45km/u niks geen gevaar loopt.
Het ligt vooral aan jezelf, hoe positioneer jij je op de weg, hoe anticipeer je etc. etc. En dan nog heb je een belangrijke 3e factor: die 1000en (andere) idioten op de weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-06 11:36
Brazos schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:46:
[...]

Dat vraag ik me af. Een 2-takt brommer verbruikt meer dan een lichte motor, maar ook bij een 4-takt brommer zou ik er niet zo zeker van zijn. Mijn 250cc Honda reed 1:33 gemiddeld, terwijl bijvoorbeeld een moderne 125cc scooter 1:40/50 kan halen. Dat zie ik een brommer niet doen.
Ik rij met mijn 2takt uit 2009 1 op 40 de afgelopen 600km. Toegegeven, ik rij niet als een mongool vol gas, maar netjes 45 op de teller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:52

dragonhaertt

@_'.'

[
DeVins schreef op zondag 26 mei 2019 @ 01:27:

[Afbeelding]

Maar, voordat het een 'deze had ik vroeger ook' topic wordt.. :)

..Rijdt er iemand hier ook met een slim gemaakte brommert? Boordcomputer dmv Arduino of Rpi? Zit er al een tijdje aan te denken om een temperetauursensor en toerenteller op te maken, maar hoe of wat weet ik nog niet.
:o :'(
Treurig om hem zo te zien, je mag hem wel doneren aan mij dan ga ik hem samen met @s0ulmaster wel opknappen O-)

Voor deze s0ulmaster schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:04 brommer waren we wel van plan om er een touchscreen LCD op te zetten voor kmteller en GPS/navigatie. Dat word denk ik een STM32 processortje, dus geen arduino of RPI.

eerst maar eens dat ding mechanisch afmaken.

Een paar jaar terug had ik zelf ook een Zundapp GTS50, maar deze is helaas gestolen. Toendertijd met een tentje achterop naar Monaco gereden. Prachtig avontuur, en ik zie geen reden waarom je geen schakelbrommer mag/hoort te hebben als je wat ouder bent 8)

Zundapp RIP ;( :'(

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
morgen mag ik misschien mijn nieuwe cafe racer op halen dan kunnen we weer blazen *O*

maar goed we houden het wel netjes moet nog ingereden worden

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/gjy9bn79/index.jpg

_O_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Mijn nieuwe aanwinst Hanway Muscle 50

Net binnen en ze zijn er mee bezig .. nu nog even wachten tot die klaar is

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JhWmKKbx/IMG-20190528-155020113.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/t4Z2tSVM/IMG-20190528-172251841.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QCYJc1ND/IMG-20190528-172939949.jpg

Dus morgen als het mee zit de eerste KM maken

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 28-05-2019 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Ow, leuk topic.

Ik ben recent in Belgie gaan wonen/werken, en had het idee om m'n motorrijbewijs te halen. Voorheen alleen scooter ervaring, en nooit een schakelbrommer gehad.
Nu met 37 heb ik een 125cc gekocht een kleine 2 weken geleden. Dit mag met Rijbewijs cat B. M'n idee is hier een paar maanden mee te stoeien en voornamelijk het schakelen in de vingers/voet te krijgen dan voor Rijb. Cat A te gaan in Belgie.

M'n motor is Bullit - Spirit. Leuke Cafe Racer.
Het schakelen/koppelen valt me mee.

bullit1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ravw
Frenzy_LS schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:29:
Ow, leuk topic.

Ik ben recent in Belgie gaan wonen/werken, en had het idee om m'n motorrijbewijs te halen. Voorheen alleen scooter ervaring, en nooit een schakelbrommer gehad.
Nu met 37 heb ik een 125cc gekocht een kleine 2 weken geleden. Dit mag met Rijbewijs cat B. M'n idee is hier een paar maanden mee te stoeien en voornamelijk het schakelen in de vingers/voet te krijgen dan voor Rijb. Cat A te gaan in Belgie.

[Afbeelding: bullit1]
Echt een gaaf ding :-) en het schakelen heb je best wel snel door hoor , in het begin is het even stoeien er mee maar dat gaat snel over ik heb vandaag mijn niuewe Hanway Muscle 50 ( 50CC) binnen en ook net even 18 km gereden , maar wat een verschil met die oude Hanway die ik had , het geeft nu echt een gevoel of je op een motor rijd alleen helaas tot maar 50 km per uur
dat blok geeft echt een zwaar geluid en is ook krachtiger dus dat is wel lekker
Hier even twee foto's er van ( deze is ook te koop in 125 CC en 250 CC _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W31T82MP/IMG-20190529-142307859-02.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/90j3SC9M/IMG-20190529-142327287-02.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Sx8PP0Kn/IMG-20190529-181150604.jpg

straks maar weer even de haartjes van mijn banden rijden _/-\o_ :D

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 29-05-2019 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Frenzy_LS schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:29:
Ow, leuk topic.

[Afbeelding: bullit1]
Belgisch rijbewijs behaald voor 2011 geld dit alleen. Erna moet je 4 uur rijschool gedaan hebben (geen theorie of praktijk examen).

In artikel 6 onder 3 van de EG richtlijn is bepaald dat categorie B ook voor de cat A1 motorfietsen mag gelden maar dat deze bevoegdheid uitsluitend voor het eigen grondgebied geldt en dat daarom deze bevoegdheid niet op het rijbewijs wordt vermeld.

Dus een Belg met alleen maar rijbewijs B mag in Nederland niet rijden met een lichte motorfiets en een Nederlandse toerist met rijbewijs B mag dit ook niet in België of Spanje.

Nuja kans is klein dat ze je gaan tegen houden. Ook 2 maand gereden zonder rijbewijs A (nuja ik had het wel maar bij verlies en nieuw rijbewijs hadden ze A niet aangeduid -_-, in de computer klopte het wel ).

Zolang je niks voor hebt.......

[ Voor 8% gewijzigd door SadisticPanda op 30-05-2019 11:14 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
SadisticPanda schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:08:
[...]

Belgisch rijbewijs behaald voor 2011 geld dit alleen. Erna moet je 4 uur rijschool gedaan hebben (geen theorie of praktijk examen).

In artikel 6 onder 3 van de EG richtlijn is bepaald dat categorie B ook voor de cat A1 motorfietsen mag gelden maar dat deze bevoegdheid uitsluitend voor het eigen grondgebied geldt en dat daarom deze bevoegdheid niet op het rijbewijs wordt vermeld.

Dus een Belg met alleen maar rijbewijs B mag in Nederland niet rijden met een lichte motorfiets en een Nederlandse toerist met rijbewijs B mag dit ook niet in België of Spanje.

Nuja kans is klein dat ze je gaan tegen houden. Ook 2 maand gereden zonder rijbewijs A (nuja ik had het wel maar bij verlies en nieuw rijbewijs hadden ze A niet aangeduid -_-, in de computer klopte het wel ).

Zolang je niks voor hebt.......
Ik ben dan ook geen tourist, ik woon en werk in Belgie en heb ook een Belgisch rijksregister nummer (en uitgeschreven uit NL). Ik kan idd niet de grens over naar NL met deze motor.

Toegegeven is de verstrekte informatie hierover online wat sumier, en kwam tegenstrijdig advies tegen hoe deze regel precies werkt voor NL'rs toen ik hier onderzoek naar deed vooraf.
Ik heb m'n situatie aan 3 verzekersingsmakelaars en 2 rijscholen uitgelegd, geen een gaf aan dat het rijbewijs an sich Belgisch hoeft te zijn, EU was voldoende. Maar Belgisch rijksregister nummer was belangrijk, anders had ik'm ook niet kunnen verzekeren op mijn naam.

Voor de zekerheid heb ik dit op email bewaard. Het gaat me met name dat ik wel correct verzekerd ben, mocht het toch niet helemaal precies kloppen zal de boete niet zo hoog zijn m.i.

Verbaasd me dat niet meer Belgen met 125cc rondrijden, het verkeer is echt drama meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Frenzy_LS schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:52:
[...]

Ik ben dan ook geen tourist, ik woon en werk in Belgie en heb ook een Belgisch rijksregister nummer (en uitgeschreven uit NL). Ik kan idd niet de grens over naar NL met deze motor.

Toegegeven is de verstrekte informatie hierover online wat sumier, en kwam tegenstrijdig advies tegen hoe deze regel precies werkt voor NL'rs toen ik hier onderzoek naar deed vooraf.
Ik heb m'n situatie aan 3 verzekersingsmakelaars en 2 rijscholen uitgelegd, geen een gaf aan dat het rijbewijs an sich Belgisch hoeft te zijn, EU was voldoende. Maar Belgisch rijksregister nummer was belangrijk, anders had ik'm ook niet kunnen verzekeren op mijn naam.

Voor de zekerheid heb ik dit op email bewaard. Het gaat me met name dat ik wel correct verzekerd ben, mocht het toch niet helemaal precies kloppen zal de boete niet zo hoog zijn m.i.

Verbaasd me dat niet meer Belgen met 125cc rondrijden, het verkeer is echt drama meestal.
Weet ik dat je geen toerist bent, maar 2 rijscholen en 3 verzekeringsagenten bepalen de wet niet :)

En die zegt dat je er niet mee mag rijden. Als je hier woont en werkt, waarom laat je je rijbewijs niet gewoon omruilen naar een Belgisch en ben je volledig in orde? De datums van behaalde rijbewijzen blijven toch bewaard.
Wanneer vervalt je nederlands rijbewijs? Binnenkort -> laten wisselen. Geen vervaldatum erop...verplicht om te wisselen naar een belgisch rijbewijs binnen de 2 jaar.

Een belgisch rijbewijs zonder vervaldatum is wel toegelaten :D

Enfin....zal mij uiteindelijk worst wezen of je mag of niet mag. Snap ook niet dat je gewoon niet direct gaat voor een A. Had je rijschool gehad en leerde je ook schakelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
SadisticPanda schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:45:
[...]

Weet ik dat je geen toerist bent, maar 2 rijscholen en 3 verzekeringsagenten bepalen de wet niet :)

En die zegt dat je er niet mee mag rijden. Als je hier woont en werkt, waarom laat je je rijbewijs niet gewoon omruilen naar een Belgisch en ben je volledig in orde? De datums van behaalde rijbewijzen blijven toch bewaard.
Wanneer vervalt je nederlands rijbewijs? Binnenkort -> laten wisselen. Geen vervaldatum erop...verplicht om te wisselen naar een belgisch rijbewijs binnen de 2 jaar.

Een belgisch rijbewijs zonder vervaldatum is wel toegelaten :D

Enfin....zal mij uiteindelijk worst wezen of je mag of niet mag. Snap ook niet dat je gewoon niet direct gaat voor een A. Had je rijschool gehad en leerde je ook schakelen..
Die is nog tot 2023 geldig. Zie dat je die niet zomaar kunt omwisselen, alleen 3 maanden voor verval.

https://www.antwerpen.be/...seling-europees-rijbewijs

Ik zal iig registreren bij de gemeente en verder navragen hoe/wat te doen.

De scholen die ik sprak lessen alleen in het weekend en gelijk halve dagen 3/4 uur per keer op een afgesloten terrein. Dit vond ik niet prettig, 1. omdat ik in het weekend meestal in NL of D was de afgelopen/ en nog komende periode 2. blokken van 3/4 uur beetje teveel van het goede is, en liever dan m'n eigen tempo een basis leg. 3. 125cc kon direct en is alleen voor plezier, voor woon werkverkeer heb ik geen file's en al een lease-auto.

Enfin, wil de topic verder niet kapen. Bedankt voor het advies iig :)
Ik heb alle intentie om de wet te volgen, en had gedacht dat de instanties waarmee ik sprak daar wel beter van op de hoogte zouden zijn. Online was informatie hierover ook erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:09
Ik heb er wel eens aan gedacht om motorrijbewijs/motor te nemen maar was mij een drempel te ver voor die paar dagen in het jaar dat je ermee rijdt.

Zelf heb ik op een peogot speedfight 2 gereden en die was best wel stil en reed goed.
Uiteindelijk weggedaan want was oud genoeg voor een rijbewijs/auto, en op een scooter was het altijd koud...

Maar toch denk ik regelmatig terug, daarop besloten een e-bike te nemen dat geeft net even meer vrijheid dan een brommer en als je geen zin meer hebt zet je hem in de schuur zonder omkijken en neemt het weinig ruimte.

Je zou ook een Quad kunnen nemen, ze zijn er waarmee je met rijbewijs B mag rijden en zit je niet met (snelheids)beperkingen.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

mr_evil08 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:54:
Ik heb er wel eens aan gedacht om motorrijbewijs/motor te nemen maar was mij een drempel te ver voor die paar dagen in het jaar dat je ermee rijdt.

Zelf heb ik op een peogot speedfight 2 gereden en die was best wel stil en reed goed.
Uiteindelijk weggedaan want was oud genoeg voor een rijbewijs/auto, en op een scooter was het altijd koud...

Maar toch denk ik regelmatig terug, daarop besloten een e-bike te nemen dat geeft net even meer vrijheid dan een brommer en als je geen zin meer hebt zet je hem in de schuur zonder omkijken en neemt het weinig ruimte.

Je zou ook een Quad kunnen nemen, ze zijn er waarmee je met rijbewijs B mag rijden en zit je niet met (snelheids)beperkingen.
Quad? Alle nadelen van de wagen en alle nadelen van motorfiets. Plus je gaat er nog sneller mee op je bek.

Kan je beter 11kw 2takt kopen in 125cc, vrijstellen en kan je vlot mee met de grotere jongens....plus geluid van 2takt heeft iets :D

[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 31-05-2019 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
SadisticPanda schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:57:
[...]
Plus je gaat er nog sneller mee op je bek.
Dat gebeurd alleen bij die goedkope quads, de grotere 4x4 met alles erop en eraan zijn gewoon stabiel op de weg, wil je die op ze kant hebben moet je echt wel wat voor doen.

[ Voor 198% gewijzigd door mr_evil08 op 31-05-2019 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

mr_evil08 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:05:
[...]

Dat gebeurd alleen bij die goedkope quads, de grotere 4x4 met alles erop en eraan zijn gewoon stabiel op de weg, wil je die op ze kant hebben moet je echt wel wat voor doen.
Dat zijn van die lompe, zware utility quads die zoveel kosten als kleine auto.

Sport quads/goedkoper zijn veel leuker maar inderdaad veel instabieler (geen differentieel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
FastFred schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:19:
Ik (bijna 29) overweeg het ook, een schakelbrommer voor er bij. Om wat schakelervaring op te doen. Eigenlijk wil ik motorrijbewijs halen, maar ik kan de draai niet halen de berging in, met brommer (waarschijnlijk) wel. En het is goedkoper als met de auto naar het werk.
Als je enige morivatie is om te oefenen om met een motor te schakelen, geloof me, bespaar je dan die aankoop. Schakelen ziet er misschien voor een leek ingewikkeld uit maar dat heb je dus echt binnen 10 minuten onder de knie. (Ik heb zelf mijn motor rbw gehaald zonder ooit maar een minuut op een brommer te hebben gereden)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
mr_evil08 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:54:

.....

een quad vind ik persoonlijk helemaal niks... heb al diverse keren op zo'n ding gezeten, van die kleine sportdingen, en van die grote, maar ik vind er geen reet aan...

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@s006110 of het het leuk vind of niet. Dat is persoonlijk, maar woon-werk verkeer is een quad waardeloos. Je zit in het nat en je moet evengoed aanschuiven met de auto's. Kan je beter gewoon met de wagen gaan, dan zit je droger.

@Ankona wat je zegt klopt, de basis heb je echt op 10 minuutjes onder de knie, zeker als je al met de wagen rijd. Dan ken je het principe van koppelingspunt enzo. Enige wat soms wennen is is dat het sequentiele bak is dus van 6 naar 2e is alle versnellingen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
SadisticPanda schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:58:
@s006110 of het het leuk vind of niet. Dat is persoonlijk, maar woon-werk verkeer is een quad waardeloos. Je zit in het nat en je moet evengoed aanschuiven met de auto's. Kan je beter gewoon met de wagen gaan, dan zit je droger.

@Ankona wat je zegt klopt, de basis heb je echt op 10 minuutjes onder de knie, zeker als je al met de wagen rijd. Dan ken je het principe van koppelingspunt enzo. Enige wat soms wennen is is dat het sequentiele bak is dus van 6 naar 2e is alle versnellingen door.
Punt (maar dat leer je nooit, ook niet als je al 15 je rbw hebt) is de neiging om hem door te willen schakelen naar de 7 of 8. Of voor een verkeerslicht in de 0 wil trappen.

Ach, kleinigheden. Verder ben je soms de tel kwijt en weet je niet in welke versnelling je rijdt.

(overigens is de beste manier van schakelen zonder koppeling. Leer je niet van je instructeur maar gaat verrassend soepel en vloeiend - ook het risico om hem van de 1 naar de N te schakelen ipv de 2 is dan een stuk kleiner.... eigenlijk hetzelfde eerst druk zetten dan ontkoppelen... of niet ontkoppelen en enkel even gas los)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ankona schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:55:
[...]

Punt (maar dat leer je nooit, ook niet als je al 15 je rbw hebt) is de neiging om hem door te willen schakelen naar de 7 of 8. Of voor een verkeerslicht in de 0 wil trappen.

Ach, kleinigheden. Verder ben je soms de tel kwijt en weet je niet in welke versnelling je rijdt.

(overigens is de beste manier van schakelen zonder koppeling. Leer je niet van je instructeur maar gaat verrassend soepel en vloeiend - ook het risico om hem van de 1 naar de N te schakelen ipv de 2 is dan een stuk kleiner.... eigenlijk hetzelfde eerst druk zetten dan ontkoppelen... of niet ontkoppelen en enkel even gas los)
Beste manier om te schakelen is niet koppelen. Waarom denkt iedereen met een motorfiets gelijk dat die rossi ofso is.

Die koppeling zit er met een reden op.....tis niet omdat het gaat dat het ook altijd moet.
Als je lekker gaat gassen ja, dan kan opschakelen zonder koppeling makkelijk... op 15k rpm gaat koppelingsloos schakelen als boter. Op 3k net iets minder. Terug sschakelen is al heel wat anders.

Anders rij maar gewoon met koppeling, is de gezondste manier.

How the hell schakel jij van 1 naar 0 zonder koppeling? Ik zet hem pas in neutraal als ik stil sta. Nu moet jij me es uitleggen hoe je als je stilstaat zonder koppeling hem van zijn in 1 of 2 in zijn N krijgt????

Of ben je zo eentje die 100m voor rood licht al bak in neutraal gaat zetten en dan de rest uitbollen. Want dat is enige mogelijkheid En dat is niet echt de goeie manier. Mss volgende keer toch instructies van instructeur opvolgen.....

Liever koppelingplaaten vervangen dan de bak vervangen...
Of je bent ervaren rijden en je gaat racen...en zelfs dan nog soms...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-06 22:54
Zou wat beter onderzoek doen voordat je zo stellig dingen zegt.

Schakelen zonder koppeling is gewoon een prima manier van rijden, een hele hoop motorrijders rijden zo. Dat kan gewoon, is helemaal niets mis mee.

[ Voor 27% gewijzigd door WEBGAMING op 04-06-2019 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SadisticPanda schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:51:
[...]

Beste manier om te schakelen is niet koppelen. Waarom denkt iedereen met een motorfiets gelijk dat die rossi ofso is.

Die koppeling zit er met een reden op.....tis niet omdat het gaat dat het ook altijd moet.
Als je lekker gaat gassen ja, dan kan opschakelen zonder koppeling makkelijk... op 15k rpm gaat koppelingsloos schakelen als boter. Op 3k net iets minder. Terug sschakelen is al heel wat anders.

Anders rij maar gewoon met koppeling, is de gezondste manier.

How the hell schakel jij van 1 naar 0 zonder koppeling? Ik zet hem pas in neutraal als ik stil sta. Nu moet jij me es uitleggen hoe je als je stilstaat zonder koppeling hem van zijn in 1 of 2 in zijn N krijgt????

Of ben je zo eentje die 100m voor rood licht al bak in neutraal gaat zetten en dan de rest uitbollen. Want dat is enige mogelijkheid En dat is niet echt de goeie manier. Mss volgende keer toch instructies van instructeur opvolgen.....

Liever koppelingplaaten vervangen dan de bak vervangen...
Of je bent ervaren rijden en je gaat racen...en zelfs dan nog soms...
Je wíst dat we hier ook nog ergens gewoon een topique hebben wat speciaal gemaakt is om over motoren en ALLES daaromheen te kunnen zágen :9

Als je je zelf daar laat zien én alleen maar zinnige praat verwacht dan..... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57

Harrie

NederVlaming

Frenzy_LS schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:52:
[...]

Heb je je NL rijbewijs nog niet omgewisseld voor een Belgisch? Normaal komt dan ook de Nederlandse afgifte datum erop, en zou het volgens mij geen probleem mogen zijn.
Mij werd verteld dat ik dit moest omzetten, maar was mij nooit echt duidelijk waarom.

Bijkomend voordeel was dat mijn Belgische rijbewijs niet vernieuwd hoefde te worden. Maar met de komst van de pasjes is dat nu anders.

Ik heb hetzelfde idee gehad. Wat oefenen op een 125cc, en daarna voor rijbewijs A gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeVins
Van het weekend weer wezen touren met de Puchies.. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/600jPdZ/IMG-20190602-184325.jpg

antihipsteralliance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
Gisteren dan eindelijk (na tweeenhalve week wachten) de brommer mogen ophalen...

Gelijk goed kunnen wennen (was een uur rijden van huis naar de brommerhandelaar), en ik moet zeggen dat ik echt wel heel blij van de machine word. Het rijd een stuk leuker op de Yamaha, dan op de Aprilia SR die ik ervoor had, en tevens een stuk comfortabeler (lang leve grotere wielen, en zachtere dempers)

nog ff een paar plaatjes:

afscheidsmoment

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/PJE_tfd7iWYTdkXm-43rJKsUrw_ARcQ6k7btJ1GhBH1RWxNd1gY6YvHIbUMLAoLEZYz6wqJoBQY0I0Za3SB7-x86VvlWnnwqZVRtgKW6hMz3NAscUL0DlyU59buRBBpOiVXT92AMzOsOALUL17q0YUw7UAPjdovMAoMKLcbCcA56P40jPJw-7iih5LkajwtmMGAsKwIbc8O5ucsX4bzubQo4nDF16dJdaCUmp_d41fzv6Nbt3qD76z1Kc_OUJkHfboizayBzcT4ozZkMFEipvO4Sq0GDWSqHG8c59G0hr1RtCCYckyuh29MFlr7G45hNdQSlI6bas6itxirmAYodJahz6J5nSBKQkCTJW3_qOUn8ycej-DhCOpgV-HNVybSOyLFZ_AOmSRep4PI6d4tUDucmyxempsvP9HT2zEsSYkZi-4yg8OMGRMNxx7XeA1y9Jzcnxv6TEHxcU_qMRDwq-vw-l118Y-10nhUywPvhe3gQ0L_688Kg-ExJ6zrF9yUFaX0jwXPmg3PZOFWGNNBePvcAM0N58Lf0P2PvPJQC9-RmmONFuZiQRHWRjdVW6RZxh-LCRuaNCz1aOxl7Ne9fi5ufGkevi3rlKeGoDOIkr4BbIJkocSZ8_cu4-HSjdjl4yPAT0Lj5XVVZSmbdLOuZZ47KRdBxXThKTBca1CoEQJZP6y9X9wRD0-oLq2i34vbQNzk00O_gxBqeWAowXYrrQAEx4g=w1730-h1297-no

na uurtje tuffen weer thuis

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/bkI1cquVHmAEOsqyjD5nLrrcqefPGitKdA_mWjDT2w0eg6dZkh3umGmwcanHxi6P7mPQAxdZ4b_lc8RJaq_mtvByEhqvjVPcpDA9zo4UZtma8YgJ8_lMFrcWtc4aj7PW0sU17fQYUg_bYgp-MrnjQF26lSC-Uf2tHBqdtaL9XGxKNASpFEVP7LAnn4AhJCnCSySVqEoaCEWep-TW_3Ovaun5C6vqiFDOHVnbiyvLDcSw2jVP443v3l1TaZLmNGGAcmgRAHut5u2ZiuS8-vPsQGcprfttNOjRw9jxuQV-KaVGKKdJecD14uOeBAl7nByQ9LwtXmKc-HNeA6aHSTNk1CVt_W5P7d3ipY60gmoqupt8Ifr-LElWyWTgrrt4_SETja8OlsxPzZjEuNIqItNTsfpfX8Mqs_nQdiSWJQFfyi5NDMgqKxLLwUfiyCGC1OpRkCLWTSRKIUMkXG9LwUpeEeVOg8ICV300sJ39HXFGlTZLUAvXarGcDtwJRs4Y3M6Pe4c-LBvKYXyB0t45E7yA-vD9SRUd-IFSgvqyydiyHAzkb8OUw6DIFFLcOjA7Utl1adSywmF7kKOy8bcY4RK0g6Cu1ERMyBwghD76WgLf-D-evMEhBMZ1VDgk-mo0mLX6zwm7aZwBYmD0AaYO8S4qjibTPB9RhhzOB6pL7CZHeg5nBqYmqkPSHe9KqxKZeBKsJ0aascgLOcnP6rHkR0l6pQNN1w=w1384-h1038-no

en in de garage

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/h-9IQXAR2Scxgro7jx1WsPgR5rfnJH6kuxmFdBv6fLe3Hm35ZV3T7EeQ-BDTDpwf9axo2xU0-TAaa9rA-C9N1lI1xewAKMTDpaXirkYqACwxcpo0OZeNtDpfbP5SN3IrsBRftdYmpfl8T4ker3jmjuYhMuPS0jym2LC1wNtfgWuDZKHyZA_CkoJstRA3BZqy0LosVu9BQN3nXM5gb__sv_346qScuajT8Fk7usG_blCZjOAHYPUpmizA46USN6N3lMx-SmI8bxmNV5Iez6fC_q0pd9j7DMMMEIOr0EyBwgjbY4wLRkmO8tad698Vf0BFpXMxZlOhjEHowqQui0Z6VyM7ug25_BW0sFJsRt9bHsXZOD6WrJse222p0YejQJpsso4Q2dTmIOEWmzpZ16It7g2nXBIAqLPg7ppUyrqUfjGidvaBMd4jHNimQiVyMPsvcq5ffPlXS6Q3GmeLCqnnfv8uiKjztu6N4BcSzSDjo7_jnsOh8AI01InFuZKyNLVJF9O9xyUfbD_3HyvFbSOfl3n05faaF8gDp79tjX0QWKoDYKrVf22Jp_vW1ioGuPeAKbWcZWH-Q0lwGNXRW89IN7rc297jN2mHWghmjVPWsRTKupsO3HCNllh6Jq-6pa8ReQPwin9Fezq8ukfprUJ6ykr4K_59kLCWFyb7A20kWZzTAMoEA_UC1G-TU1bUXn-5_vhQaAGJzskqmvQJWvQyR_VvJw=w1730-h1297-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 08:11
ravw schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:15:
[...]

Echt een gaaf ding :-) en het schakelen heb je best wel snel door hoor , in het begin is het even stoeien er mee maar dat gaat snel over ik heb vandaag mijn niuewe Hanway Muscle 50 ( 50CC) binnen en ook net even 18 km gereden , maar wat een verschil met die oude Hanway die ik had , het geeft nu echt een gevoel of je op een motor rijd alleen helaas tot maar 50 km per uur
dat blok geeft echt een zwaar geluid en is ook krachtiger dus dat is wel lekker
Hier even twee foto's er van ( deze is ook te koop in 125 CC en 250 CC _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

straks maar weer even de haartjes van mijn banden rijden _/-\o_ :D
Ziet er best leuk uit!
Het blijft alleen wel een grappig gezicht hoor, zo'n best mooi apparaat en dan ineens zo'n mini 50cc blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Stender
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-09-2019
Ik rij momenteel een Peugeot Citystar bromscooter
Ik rij daar woon/werk verkeer mee,maar ook als hobby bij een scootertourclub,of bezoek aan familie
Gemiddeld rij ik ongeveer 1000 km per maand
Mensen mogen mij voor gek verklaren,maar ik draag wel motorkleding op de scooter
Knulletjes van 16 jaar op knetterende Speedfights en Aerox scooters hebben mij wel eens uitgelachen om mijn motorkleding
2 dagen kon ik lachen,zo,n jochie op een Aerox was onderuit gegaan,spijkerbroek kapot,en flinke schaafwonden op de been
Stilletjes aan,zit ik te overwegen mijn Peug in te ruilen voor een Mash Fifty of Hanway Muscle 50
Ik heb op beide modellen al eens gereden,tja 45 km per uur,die begrensde CDI gooit roet in het eten
Maar vervang die voor een onbegrensde CDI,en de schakelbrommer presteert een stuk beter,rijd rustiger en het verbruik gaat omlaag,je rijd zo 1 op 55
500 a 600 km op een tank
En enorme herrie? Echt niet!
Een 4takt snort lekker,zeker met de onbegrensde CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:53

_Eend_

🌻🇺🇦

@ravw hoe bevalt je Muscle 50?

Ik zit er aan te denken om ook zo'n ding te kopen, maar ik twijfel nog tussen een Mash Fifty en dus de Muscle 50. Ik ga sowieso van het weekend denk ik even een proefritje maken op beide brommers om in ieder geval een keuze tussen die twee te maken.

@Jan Stender
Motorkleding lijkt me juist wel een must. Je hebt geen kangaroelederen racepak nodig, maar enige bescherming is toch wel handig. Zelfs 25 km/u komt behoorlijk hard aan.. Ik zit ook te kijken naar een goede motorjas, handschoenen en broeken.

Dan wordt ik liever door mensen uitgelachen dan dat ze me straks staan te filmen terwijl het ambulancepersoneel je nylon trainingsbroek van je been staan af te peuteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
_Eend_ schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:35:
@ravw hoe bevalt je Muscle 50?

Ik zit er aan te denken om ook zo'n ding te kopen, maar ik twijfel nog tussen een Mash Fifty en dus de Muscle 50. Ik ga sowieso van het weekend denk ik even een proefritje maken op beide brommers om in ieder geval een keuze tussen die twee te maken.

@Jan Stender
Motorkleding lijkt me juist wel een must. Je hebt geen kangaroelederen racepak nodig, maar enige bescherming is toch wel handig. Zelfs 25 km/u komt behoorlijk hard aan.. Ik zit ook te kijken naar een goede motorjas, handschoenen en broeken.

Dan wordt ik liever door mensen uitgelachen dan dat ze me straks staan te filmen terwijl het ambulancepersoneel je nylon trainingsbroek van je been staan af te peuteren.
Zou nu eigenlijk wel een hoger stuur willen hebben als de Mash , dat is beter voor mijn rug

maar els je de Muscle 50 wil hebben met hoogstuur zal je ook eens kunnen kijken naar de Hanway Scrambler 50 cc die heeft het zelfde blok .. het blok is geweldig het lijkt wel als of je op een lichte motor rijd

Hij bevalt me goed .. alleen het is niet de juiste brommer voor mijn lichaam ... maar de brommer is echt super
alleen ik krijg last van mijn rug omdat hij toch en lagere zit heb dan ik verwacht had ..
en daar bij ik raad je zeker aan een motorkleding te kopen .. Ik had ook een motor jas aan toen ik viel ( ja ik ben meer dan een maand geleden door olie en door regenbui hard onder uit gegaan ,, niets gebroken maar wel schaafwonden been en licht gekneusd , had ik een motorbroek aangehad dan was dat wil iets minder geweest

Nogmaals de Muscle is echt een BEEST ( maar deze oude vent heeft last met de zithouding waardoor ik niet ontspannen kan rijden

maar goed ik heb hem nu wel helemaal naar mijn smaak

hij was silver met kuip... :-) wilde al een zwarte hebben maar daarvoor moest ik nog 3 maanden wachten dus na de val dus maar gelijk helemaal laten aanpassen
Binnen 2 maanden ene nog geen 430 km op de teler 1000 euro schaden :-( ( is door de verzekering vergoed

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pXWp470x/IMG-20190819-144003.jpg
hier even een filmpje er van

YouTube: Hanway Muscle 50 changing

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 10-09-2019 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:53

_Eend_

🌻🇺🇦

Balen dat je zo snel al zoveel schade hebt ;( Maar zolang je er zelf maar een beetje ongeschonden uit komt, zo'n brommer is 'maar' blik en kan altijd nog vervangen/gerepareerd worden.

Ik neig ook meer naar de Mash, maar zoals ik al schreef; ik ga het (hopelijk) dit weekend en anders volgende week beleven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis1961
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-12-2021
Zaterdag een nieuwe Hanway Raw 50 ophalen bij de winkel. Ik ben benieuwd. Wordt dit een opstapje naar een motor? Eerst eens leren schakelen op mijn 59e ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 09:31
Haha vet topic. Vroeger had ik een Zundapp KS50. Misschien is dat idd wel leuk voor erbij :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik had vroeger een Kreidler RMC, vet ding was dat.

Zie ze heel af en toe nog weleens rondrijden, herken het geluid meteen :).

[ Voor 43% gewijzigd door Sport_Life op 08-04-2021 18:13 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
Ik heb ook wel aan een brommer gedacht want de drempel is erg laag, je rijdt toch soort van "motor" en de financiële voordelen van de lagere categorie.

Zelf heb ik dan ook een speed e-bike leuk maar daar kan je maar heel weinig 45 km/h mee rijden, de accuradius keldert naar beneden, eigenlijk is 30 km/h wel de max daarop.

Een brommer is lekker zuinig en weinig onderhoud, een motor heeft fors meer onderhoud, ook ik heb geen motorrijbewijs en dat vind ik het niet waard om te gaan halen om even rond te toeren.

Een brommer kan in praktijk vaak ook wel 50 km/h, mijn scooter van vroeger liep origineel gewoon 53 km/h.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 08-04-2021 18:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:23
Leuk topic!

Ik ben 35 en rij rond op dit beest! (sorry is een automaat snorfiets)
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/tt8rxgr1r7611.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=03c6ca3d658a5ae288e4169406e9f9b887dc7bb3

Moet er wel bij zeggen dat ik ook gewoon nog een paar andere tweewielers heb waaronder

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/x2zr08iscbw41.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=0689cbe8199365b118d6657fb17a5563e081b13a

En nog een caferacer van een yamaha xj 550 seca.

En ik kan garanderen dat de tomos nog steeds net zo leuk is om te rijden als al het andere _/-\o_ lekker in de

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 09:31
Sport_Life schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:12:
Ik had vroeger een Kreidler RMC, vet ding was dat.

Zie ze heel af en toe nog weleens rondrijden, herken het geluid meteen :).
Die had m’n broertje ook, prachtige brommer! Moet je eens kijken wat die dingen tegenwoordig kosten :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
assje schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:35:
[...]

Motorrijbewijs klinkt ook erger dan het is, bij mij ging het letterlijk als volgt:
2 uur intake
4 uur les + examen speciale verrichtingen aansluitend
4 uur les
2 uur les + examen op de weg aansluitend

Als je je best doet zelfs in een week te plannen, als je er een beetje gevoel voor hebt en al ervaring hebt met een schakelbrommer is het te doen in een week als het moet.
Om een oud topic af te stoffen... Nu twee jaar later heb ik nu zelf ook mijn motor rijbewijs gehaald... Alleen wel bijna een jaar over gedaan en heel wat meer lessen dan jij aangeeft! Theorie en AVB ging heel voorspoedig, maar AVD heeft lang geduurd! Covid hielp niet echt mee, en twee keer zakken ook niet (waarvan een keer door een grove fout van mezelf, en een keer een examinator die zijn dat niet had)

Maar nu staat er wel een ware zwaardere brommer in de garage (Honda CB-1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:23
Join het motortopic! Het is er meestal gezellig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:06
s006110 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:02:
[...]

Om een oud topic af te stoffen... Nu twee jaar later heb ik nu zelf ook mijn motor rijbewijs gehaald... Alleen wel bijna een jaar over gedaan en heel wat meer lessen dan jij aangeeft! Theorie en AVB ging heel voorspoedig, maar AVD heeft lang geduurd! Covid hielp niet echt mee, en twee keer zakken ook niet (waarvan een keer door een grove fout van mezelf, en een keer een examinator die zijn dat niet had)

Maar nu staat er wel een ware zwaardere brommer in de garage (Honda CB-1)
Goeie keuze die CB1.
Niet de allermooiste maar zijn niet kapot te krijgen, en een 4 cilinder klinkt machtig, zeker als je m ff laat gillen ;)
(geen distributieketting maar tandwielen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
kneusteun schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:54:
Join het motortopic! Het is er meestal gezellig ;)
Dat heb ik inmiddels ook al lang gedaan :P
ybos schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:59:
[...]

Goeie keuze die CB1.
Niet de allermooiste maar zijn niet kapot te krijgen, en een 4 cilinder klinkt machtig, zeker als je m ff laat gillen ;)
(geen distributieketting maar tandwielen)
Juist de looks vond ik een van de redenen om juist voor deze pretfiets te gaan! Ondanks dat het een oude motor is, zijn de looks (mijns insziens) tijdloos

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wybe1972
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-07-2024
Ja ik rijd ook weer op een schakelbrommer, ik ben sinds vorig jaar een trotse bezitter van een hagel nieuwe geheel mat zwarte Aprilia RS 50 Euro 4. Ik ben 49 jaar en als het mooi weer is rijd ik af en toe een stukje om lekker te ontspannen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6lCRenXjM2peeC1UsScHyPO7v0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GupZ9J7PtkcjMwmfO8Zt0ZZY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door wybe1972 op 19-04-2021 09:34 . Reden: Afbeelding toegevoegd ;) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
wybe1972 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:03:
Ja ik ben sinds vorig jaar een trotse bezitter van een hagel nieuwe geheel mat zwarte Aprilia RS 50 Euro 4. Ik ben 49 jaar en als het mooi weer is rijd ik af en toe een stukje om lekker te ontspannen.
[Afbeelding]
volgens mij ben ik je al eens eerder tegen gekomen op een ander forum inderdaad...

Gisteren een nog iets zwaardere 'brommer' aangeschaft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UgX-FzPB9ThDVVNJDDUiD_E21iA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QN9RdePteBBSIHA6K80JRUxx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-06 11:04
Leuk topic, toevallig was ik vandaag aan het kijken bij Aprilia (was mijn eerste schakelbrommer, een RS op mijn 16e) voor een sneller model (RSV4) maar volgens mij hebben ze alle schakelbrommers uit het assortiment gegooid (net zoals bij Yamaha). Ik ben blij dat ik de periode heb meegemaakt, natuurlijk opgevoerd (zonder prop in de uitlaat, lopen zowel het derbi blok als AM6 blok tegen de 100 kilometer per uur) met een hoop herrie met een race uitlaat (Gianelli) zelfs richting 110. Ik zou op zo'n ding nooit 45 km/h gaan rijden, dan rijd je wel echt voor schut. Mooie tijd en ik ben blij dat ik het heb gemaakt maar ik zou het zelf niet meer zo snel oppakken. Echt snel is het toch niet meer, als je motor rijd en je hebt maar beperkte bruikbaarheid.

Als ik een loods zou hebben, zou ik ze misschien laten terugkeren als nostalgie / verzamelobject maar ik keek ook naar het aanbod vandaag op Marktplaats maar ze worden steeds zeldzamer dus ik denk toch echt het einde van een tijdperk. Jammer maar ook wel begrijpelijk, een hoop herrie, uitstoot en ook veel ongelukken. Daartegen over stond wel een spannend en leuke periode met races tegen de politie, leuke community 's (veel mensen leren kennen) en altijd verhalen/avonturen, sleutelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wybe1972
s006110 schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:26:
[...]

volgens mij ben ik je al eens eerder tegen gekomen op een ander forum inderdaad...

Gisteren een nog iets zwaardere 'brommer' aangeschaft:

[Afbeelding]
Ik denk dat u zich vergist want ik stak niet op andere forums met mijn brommer :) wel op facebook trouwens..
mooie motor trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wybe1972
wm1234 schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:46:
Leuk topic, toevallig was ik vandaag aan het kijken bij Aprilia (was mijn eerste schakelbrommer, een RS op mijn 16e) voor een sneller model (RSV4) maar volgens mij hebben ze alle schakelbrommers uit het assortiment gegooid (net zoals bij Yamaha). Ik ben blij dat ik de periode heb meegemaakt, natuurlijk opgevoerd (zonder prop in de uitlaat, lopen zowel het derbi blok als AM6 blok tegen de 100 kilometer per uur) met een hoop herrie met een race uitlaat (Gianelli) zelfs richting 110. Ik zou op zo'n ding nooit 45 km/h gaan rijden, dan rijd je wel echt voor schut. Mooie tijd en ik ben blij dat ik het heb gemaakt maar ik zou het zelf niet meer zo snel oppakken. Echt snel is het toch niet meer, als je motor rijd en je hebt maar beperkte bruikbaarheid.

Als ik een loods zou hebben, zou ik ze misschien laten terugkeren als nostalgie / verzamelobject maar ik keek ook naar het aanbod vandaag op Marktplaats maar ze worden steeds zeldzamer dus ik denk toch echt het einde van een tijdperk. Jammer maar ook wel begrijpelijk, een hoop herrie, uitstoot en ook veel ongelukken. Daartegen over stond wel een spannend en leuke periode met races tegen de politie, leuke community 's (veel mensen leren kennen) en altijd verhalen/avonturen, sleutelen etc.
Vroeger had ik een Yamaha met roterende inlaat. Die reed voor die tijd snel. Mijn Aprilia is orgineel en dat blijft hij ook. Veel mensen denken dat het een motor is en dat is op zich wel grappig. Snel of niet snel ik geniet er lekker van en heb wel veel bekijks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wm1234 schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:46:

De community's/fora waren voor mij ook wel een hoogtepunt. Ik was toen erg actief met brommers in de 'golden age' denk ik qua fora (tussen 2002/2010). Nog geen facebook crap maar gewoon mega grote fora (brommerforum.nl, scooterfreaks, Kreidler.nl etc.). Veel naar meetings geweest, en zelf ook aardig grote meetings georganiseerd (specifiek voor oldtimer Yamaha brommers, via ons eigen FS1forum.com).
Dat is tegenwoordig een stuk minder helaas, er is weinig aanwas qua nieuwe brommerrijders.. Ik ben zelfs met wat vrienden 5x naar Brighton (UK) geweest voor een paar grote Yamaha meetings 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-05 23:35
Hey :)

Heeft iemand ervaring met https://www.deretroscoote...e-raw-50-caferacer-detail Hanway Cafe racer, Hanway Scrambler, Hanway Muscle, Mash Fifty, Bullit Hero 50 ?

Persoonlijk spreekt mij de Hanway Muscle https://www.deretroscoote...y-caferacer-muscle-detail erg aan want het blok is meer verticaal en het stuur is korter en het is oorspronkelijk een 125CC motor maar nu met een 50cc en op één of andere manier heeft deze veel minder roest dan de Cafe racer en Scrambler.

Bullit hero https://www.scooterhuis.nl/bullit-hero-50/a4751 ziet er heerlijk agressief uit maar ook geen ervaring mee net als met Hanway en Mash.

Er is ook nog Super Soco https://vmotosoco.nl/products/ts-street-hunter opzich lijkt het ideaal maar er komen nogal wat kosten bij door de accu vervanging omstreeks de 3 a 5 jaar van 1000€ en er zijn weinig erkende Soco dealers voor onderhoud en die onderhoud is ook duurder dan bij een standaard tweewielerzaak.

De brommers rijden op omstreeks 1 liter per 30km (sommige zeggen 1 op 40km of zelfs 45km) bijv. met 1000km per jaar is 33 liter x 2,50€ komt op 83€ x 5 jaar = 416€ dat scheelt een 584€ tegenover een accu van 1000€ die max 5 jaar mee gaat want geen winkel durft een indicatie te geven van x aantal km en uren per dag = zoveel totaal km en jaar.

De Super soco van 4000€ heeft maar 2 jaar en max 20.000km garantie terwijl de Hanway Scrambler en Cafe racer van tussen de 1900€ en 2300€ ook 2 jaar garantie geven maar geen max aantal km's en de 2500€ Hanway Muscle komt zelfs met 3 jaar garantie zonder max aantal km.

Kijk straks ook even op brommer forums maar dacht vraag het eerst hier even dus bedankt voor eventuele info en groetjes :)

TF.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kleine kick :P

@Tri Force heb jij nog iets leuks gevonden? :)

Ik kwam toevallig de Kymco K-pipe tegen en zag dat deze een semi-automaat was, iets wat ik bijna 30 jaar nooit heb geleerd... is schakelen.

Ze zijn voldoende te koop, maar is er nog wel onderhoud te doen in Nederland? De 4 'speciaalzaken' die ik in de regio heb gebeld, kwamen allemaal in de varatie 'we doen alles scooters / je koopt toch geen benzine ding meer? / nee, al tijd niet meer', dat ik me afvraag buiten dat ik zelf aardige sleutel-kennis heb, ik met grotere problemen nog wel ergens terecht kan.

Buiten dat ik nooit fan ben geweest van scooters, heb ik 2 proefritjes gedaan met zo'n e-scooter (IVA en Piaggio), buiten mij te duur, vind ik ze zwaar tegenvallen in bereik/rijden (met name topsnelheid).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-05 23:35
SinergyX schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:18:
Kleine kick :P

@Tri Force heb jij nog iets leuks gevonden? :)

Ik kwam toevallig de Kymco K-pipe tegen en zag dat deze een semi-automaat was, iets wat ik bijna 30 jaar nooit heb geleerd... is schakelen.

Ze zijn voldoende te koop, maar is er nog wel onderhoud te doen in Nederland? De 4 'speciaalzaken' die ik in de regio heb gebeld, kwamen allemaal in de varatie 'we doen alles scooters / je koopt toch geen benzine ding meer? / nee, al tijd niet meer', dat ik me afvraag buiten dat ik zelf aardige sleutel-kennis heb, ik met grotere problemen nog wel ergens terecht kan.

Buiten dat ik nooit fan ben geweest van scooters, heb ik 2 proefritjes gedaan met zo'n e-scooter (IVA en Piaggio), buiten mij te duur, vind ik ze zwaar tegenvallen in bereik/rijden (met name topsnelheid).
Hey Sinergy :D

Bedankt voor de info het wordt gewaardeerd en ik heb zo net even gekeken want het lijkt interessant wel schakelbrommer model maar een nieuw model met led verlichting en een 4 takt motorblok dus groen en zuinig genoeg maar is er niets nieuw te vinden en tweedehands liever niet dan liever wat meer uitgegeven en dat het gegarandeerd goed is.

En nee ook met Hanway enz. is het een drama er is niets nieuw te vinden dus ik moet of weer een benzine auto halen want een elektrische auto is mij te duur of toch een motor rijbewijs halen (theorie wordt een hel voor mij) of met het openbaar vervoer maar in het prachtige Fryslan is dat een drama met soms een uur wachtijd.. goed bezig M.R & co..

Als er iets gevonden is dan wordt het vermeld :)

Met vriendelijke groet,

TF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Inmiddels 2 dagen een Hanway Raw 50 :) Even flink wennen met schakelen en het weer werkt ook niet echt mee (ik rij met jas aan, no way dat ik met t-shirt op m'n plaat wil gaan). Prijzen van die dingen gaan aardig rap omhoog, maar toch nog een leuke Euro 2 gevonden.

Je merkt wel dat hij flink geknepen wordt door de CDI, sommige momenten heb je echt het idee dat je hem aan het verzuipen bent, maar voor mij is het meer lekker 'old school' touren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanya
  • Laatst online: 05-10-2024
Hmmm deze thread is zeer herkenbaar, inmiddels lijkt een 4T brommer een goed idee, liefst goed lopend op euro 95 en zo mogelijk met injectie zodat de carburateur niet dichtzit na enige stilstand....

Zijn de enige betaalbare alternatieven voor de hanway? Oude 2dehands modellen zijn ook prima, zolang het maar 4T is.... ik kijg teveel last van mijn luchtwegen met 2T,

ik heb geen belang bij opgevoerde modellen, en helaas is heel veel op de 2e hands markt al 'onder handen genomen'

Als iemand nog goede tips /suggesties heeft qua merken, modellen etc hoor ik het heel graag. Het uiterlijk boeit niet, 4T en schakel is waar het omdraait en zo mogelijk behoorlijk zuinig en relatief stil...
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Opscheppen over of patsen met opgevoerde brommers is niet toegestaan (Het algemeen beleid #verboden). Posts hierover worden dan ook zonder pardon verwijderd.