Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Schakelbrommer op latere leeftijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 24-01 15:36
Zijn er hier mensen die op latere leeftijd (30+) besluiten om een schakelbrommer te kopen?
Puur voor de fun/hobby om rond te toeren...

In mijn geval is het niet mogelijk / verstandig om op dit moment voor mijn motorrijbewijs te gaan, en ik toch graag gemotoriseerd op twee wielen rond rij (al dan niet samen met mijn dochtertje, nu op een scooter), heb ik recent een schakelbrommert gekocht (en om het maar gelijk goed te doen, een Yamaha TZR50 uit 2009)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• s006110
Gewoon interesse of er andere tweakers zijn die ook op latere leeftijd weer gaan brommerrijden

• s006110
Rijd jij brommer voor de hobby, of als dagelijks vervoer?

• s006110
Divak schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:34:
...
Als je geen motorrijbewijs wilt halen, zou een 3-wieler altijd nog kunnen? Piaggio MP3 en vergelijkbaar. Het is geen motor, maar in ieder geval wel méér motor dan een schakelbrommer. (Hierbij ga ik er vanuit dat je je rijbewijs al voor 2013 hebt, anders zul je zelfs voor die driewielers een motorrijbewijs moeten hebben)
Een driewieler heb ik ook al langs zien komen, echter vind ik die dingen nog wel stevig aan de prijs, en vind ik ze nogal lelijk (ja het oog wil ook wat). Wel heel cool dat je daar met een b rijbewijs op mag (en ja, mijn rijbewijs is van voor 2013)

• s006110
Topic gaat alle kanten uit ... Maar er zijn hier dus niet zoveel hobby matige brommer rijders

• s006110
World Citizen schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:47:
[...]

Wellicht is er wel plek voor een "Het oudjes brommer Topic"..

Leuk onderwerp! Meer foto's!
Dit topic had ik ook wel een beetje bedoeld als oudjes brommer topic (qua berijders dan...)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• s006110
Ik vind het leuk om te lezen dat de charme van brommerd ook ligt in het sleutelen. Gisteren de halve dag bezig geweest met een Agm Retro. Deze heb ik voor €50 overgenomen van een familielid half uit elkaar liggend. Kreng wilde niet starten. Vervolgens het uitpluizen waarom die niet wil starten is echt enorm leuk.

P.s. ding doet het nog steeds niet, want het bleek dat ik onderdelen moest bestellen. Waarschijnlijk heb ik hem straks voor €25 weer klaar..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• s006110
SadisticPanda schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:21:
Als je schakelen en sleutelen leuk vind...... chinese daxjes vallen nog mee. Kosten weinig. Onderdelen zijn goedkoop. En als je paar basis onderdelen vervangt zijn ze relatief betrouwbaar. Veel stukje voor te vinden ook en omdat ze vaak half automaat zijn of 3/4 versnellingen hebben zijn ze iets handiger om 50 me te rijden...

Ok echte dax is beter maar stukken duurder in aankoop :D

Dingetjes zijn heerlijk om te cruisen....de schakelbrommer die je nu hebt is echt niet gemaakt om 50 te rijden.
Ik heb daar inderdaad naar gekeken... Hanway, Agm etc hebben hele leuke modellen in schakel uitvoering. Ik heb er nu voor gekozen om te beginnen met iets betrouwbaarders voor mijn gevoel... Maar ik sluit niet uit dat er tzt ook een chinese caferacer bij gaat komen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• s006110
Ik had nog mijn twijfels bij een bamibrommer, maar het lijkt dus onterecht te zijn...

zo'n hanway is wel heel gaaf!

s006110 wijzigde deze reactie 24-05-2019 10:13 (46%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• s006110
-tom-562 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:00:
Ja, ik zou wel wat basis dingen verbeteren. Goede banden, merk bougie en een goede (waterdichte) bougie dop en een benzinefiltertje plaatsen.
Verder de boel een beetje vet houden, en als je gaat sleutelen, ieder boutje/moertje wat je los draait vervangen voor een Europees kwaliteits boutje/moertje, dat scheelt je een hoop ergernis en verrot schroefdraad :P
Ik ben dus nu inderdaad aan een bamiscooter aan het sleutelen... Ding is van 2017, en heeft nog geen 1500km gelopen. En alle 'RVS' boutjes en moertjes zijn al driftig aan het roesten... Als ik dat vergelijk met de Aprilia SR van 2008 met 35000+ km op het klokkie, is dat wel een wereld van verschil. Je kan aan alles merken dat die Aprilia veel degelijker is gebouwd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• s006110
wimmel_1 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:38:
@s006110 Mag ik je als fervent motorrijder een Honda MBX 80 óf 110 aanraden?

Nadeel is dat je er officieel eigenlijk een motorrijbewijs voor nodig hebt (+50CC) maar écht hard gaat 't natuurlijk nog steeds niet....

Dammn.... Wat dacht ik over die laatste opmerking anders toen ik ruim 30 jaar geleden nét 16 jaar oud was :+
Dat zijn inderdaad gave "brommers"! Ik had eerst mijn zinnen gezet op een Honda NSX, maar die vind ik veel te duur voor een brommer. Het moet wel leuk blijven. Anders kan ik inderdaad beter mijn motorrijbewijs halen. Ik ben nu met de TZR een stuk voordeliger uit (mede omdat ik mijn huidige Aprilia SR 50 goed kon inruilen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• s006110
mr_evil08 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:54:
Ik heb er wel eens aan gedacht om motorrijbewijs/motor te nemen maar was mij een drempel te ver voor die paar dagen in het jaar dat je ermee rijdt.

.....

Je zou ook een Quad kunnen nemen, ze zijn er waarmee je met rijbewijs B mag rijden en zit je niet met (snelheids)beperkingen.
een quad vind ik persoonlijk helemaal niks... heb al diverse keren op zo'n ding gezeten, van die kleine sportdingen, en van die grote, maar ik vind er geen reet aan...

• s006110
Gisteren dan eindelijk (na tweeenhalve week wachten) de brommer mogen ophalen...

Gelijk goed kunnen wennen (was een uur rijden van huis naar de brommerhandelaar), en ik moet zeggen dat ik echt wel heel blij van de machine word. Het rijd een stuk leuker op de Yamaha, dan op de Aprilia SR die ik ervoor had, en tevens een stuk comfortabeler (lang leve grotere wielen, en zachtere dempers)

nog ff een paar plaatjes:

afscheidsmoment

na uurtje tuffen weer thuis

en in de garage

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True