Toon posts:

Plezier in gamen deels kwijt

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-05 12:36
Nog 2 centen in het bakje...
Vroeger kon ik uren spelen; shooters, Age of Empires, Midnight Club: grijs gedraaid. Na Skyrim werden spellen echt "te groot", ik kon het niet een maand in de hoek leggen zonder terug te halen wat er precies gebeurd was, waarom ik wat deed etc. Alles had invloed, en ik overzag het niet meer.
Mijn redding? ik game nu voor "de verhalen". Ik zoek dus ook aardig liniare games (God of War, Horizon Zero Dawn) en alleen de aller- alles beste. Spellen die ik samen met de vriendin kan spelen zijn ook een optie: Until Dawn / Life is strange. Nu met de PS5 (en GoW Ragnarok) kan ik even een uurtje in een vast verhaal spelen, en weer uit zonder safe points, zonder gezeur. Net "it takes two" gehad en dat was ook een ervaring samen.

Of ik speel het "als een boek", of "fun voor samen". Gamen voor tijdsverdrijf? No way

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 10:34
Ik game juist steeds meer (inmiddels 40 gepasseerd met 2 kids)! Alles is op orde kwa werk/sociaal/woning dus wat er dan nog overblijft is jezelf vermaken en dat doe ik liever gamen'd of reisen'd dan op de bank naar de TV staren of "klussen".

Het is ook geen getouw trek tussen de TV gebruiken voor gamen of netflix aangezien de game PC naast de TV staat en er ook een rijk gevulde switch in huis is, dus we zijn altijd "samen". Ook nog een dedicated game room waar de buurt kids dagelijks te vinden zijn voor de couch coop en party games.

Alle genres zijn fair game voor mij en tussen de big AAA blockbusters door zijn er tegenwoordig zoveel goede games van indies te vinden zodat je eigenlijk nooit zonder komt te zitten. Dit allemaal zonder dailies of fomo battle passes, gewoon old skool fun!

Instagram

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-06 17:49
Ik merk dat ik er gewoon de puf niet meer voor heb om er veel moeite in te willen steken.

En als ik een spel wil spelen op de PC of PS4 dan zit je altijd weer te wachten op de verrekten updates en is mijn motivatie al gelijk verdwenen. :(

Toevallig laatst mijn Sega Megadrive afgestoft en die weer eens aangesloten. Echt een verademing! Console aan te zetten, op start te drukken en gaan met die banaan. Geen laad tijd of updates etc..

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:52
Retro schreef op zondag 18 december 2022 @ 17:23:
Misschien raar, maar ik merk dat ik steeds vaker aan het lezen/kijken ben over/naar games en de industrie dan dat ik daadwerkelijk aan het gamen ben. Recent een nieuwe baan en merk dat ik in mijn vrije tijd liever wat passievere activiteiten doe. Aangezien gaming mijn interesse heeft kijk ik dus lekker naar Digital Foundry, volg wat topics hier op GoT, etc. Probeer mij er niet te slecht over te voelen, maar soms denk ik weleens: 'je had nu ook lekker twee uur kunnen gamen'. :P
Dit is een trend die nu pas plaatsvind bij volwassen, maar al veel eerder onder de jeugd te zien was. Namelijk streams kijken: twitch & youtube. Actief gamen lijkt in verval.
Ik speel dan bijvoorbeeld een JRPG als Octopath Traveler, maar toch zal ik deze niet zo snel aanraden voor een average persoon. Verder heb ik 156 free games in de Epic store die ik nooit speel. Het lijkt dan ook of er steeds meer games zijn, en er minder uur per game wordt gespendeerd.
Ik zie ook wel een toekomst in korte, epische verhalende games die niet te moeilijk zijn. Misschien dat de nieuwe God Of War of Horizon wel die kant op gaan.

[Voor 6% gewijzigd door Harm_H op 19-12-2022 15:06]

Mijn tweakblog over de toekomst

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 13:25

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Retro schreef op zondag 18 december 2022 @ 17:23:
Misschien raar, maar ik merk dat ik steeds vaker aan het lezen/kijken ben over/naar games en de industrie dan dat ik daadwerkelijk aan het gamen ben. Recent een nieuwe baan en merk dat ik in mijn vrije tijd liever wat passievere activiteiten doe. Aangezien gaming mijn interesse heeft kijk ik dus lekker naar Digital Foundry, volg wat topics hier op GoT, etc. Probeer mij er niet te slecht over te voelen, maar soms denk ik weleens: 'je had nu ook lekker twee uur kunnen gamen'. :P
Het is niet anders van voetbal op TV. Het halve land lijkt het WK te kijken maar de meesten daarvan hebben dit jaar geen bal aangeraakt.

Ik heb het zelf bij Formule 1, dat kijk ik alleen maar ;)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:47

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Hier nog eentje die het wel herkent.

Vroegah, had ik zeeën aan tijd en kon ik na school mezelf uren zitten vermaken met een simulatiespel. Toen kwam er werk bij, minder game tijd. Toen een gezin: papa van drie heeft het met liefde en plezier soms steendruk. effectief heb ik op vrijdagavond nog 2 a 3 hobby-uurtjes in de week over. Da's niet genoeg om echt te gamen uiteraard. Wat daarbij erg helpt is om simpele casual games op te zoeken of terug te pakken op oude retro games.
Nog steeds kan ik me vermaken met spelletjes als SimCity 4, OpenTTD en Duke Nukem 3D (DNKROZ). Vooral die eerste twee kun je na een half uurtje weer opslaan en wat andres gaan doen.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 13:25

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

TunderNerd schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:25:
Mijn redding? ik game nu voor "de verhalen". Ik zoek dus ook aardig liniare games (God of War, Horizon Zero Dawn) en alleen de aller- alles beste.
Goh, ik heb dusver juist de omgekeerde ontwikkeling gehad. Ik ben me steeds meer gaan richten op gameplay en steeds minder op graphics en verhaal. Bij een game als Borderland wil ik alle verhaalelementen zo snel mogelijk doorskippen en verder gaan met shoot & loot. Bij de GTA's heb ik halverwege het spel geen flauw idee meer welke karakters er allemaal rondlopen en wat hun relaties en verhaallijnen zijn.
Een game als Factorio vind ik daarom helemaal geweldig, dat is 99% gameplay en 1% aankleding.

Althans, dat was de afgelopen jaren de ontwikkeling. Ik ben net aan Red Dead Redemption 2 begonnen (3 uur gespeeld) en ik moet zeggen dat ik de manier waarop spel en verhaal verweven zijn erg kan waarderen. Niettemin merk ik dat ik ook in RDR2 niet op de bank kan blijven zitten tijdens de verhalende gedeeltes als ik niet iets heb om er bij te doen, gelukkig had ik nog een mand was om te vouwen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als bijna-veertiger heb ik tijd teveel (geen kids, geen relatie, momenteel een sabbatical aan het nemen) en vind ik mij hier ook wel een beetje in, ik moet niks hebben van verplichte co-op games, en games met veel "diepgang" (wat vaak niet eens waar is) en game mechanics vind ik irritant.

De games die ik graag speel zijn makkelijk om goed in te zijn, maar moeilijk om heel erg goed in te zijn.

Een lijstje aan chronologisch recent gespeelde games op Steam alleen al, en dan sla ik Battle.net even over (Overwatch 2 speel ik dagelijks ook een paar keer Quick Play; ik moet niks hebben van Competitive):
  • Cities Skylines: 1000+ uur - makkelijk om snel even een stadje te bouwen, leuk om met mods de nodige dingen steeds beter en leuker te maken. Je bent zo 4 uur verder en begint de volgende keer gewoon weer een nieuwe stad.
  • Civilization 6: 1800+ uur - makkelijk om in te verzinken met je gedachten, veel lore lezen, strategie kiezen, difficulty verhogen, de fijnere details leren kennen, etc. "One more turn..." is een cliche die maar al te waar is.
  • Forza Horizon 5: 150+ uur - dom racen, geen sim-racer, gewoon arcade racen. Off-road, road, track, drag, van trucks tot racewagens en alles er tussen in.
  • Spider-Man Remastered: 25+ uur - beetje slingeren tussen gebouwen in NYC. Leuk. Herhaaldelijk wel op een gegeven moment, maar het verhaal is leuk uitgewerkt.
  • Cyberpunk: 100+ uur - ik vond de game in het begin, met al die belachelijk bugs, veel leuker dan vandaag de dag. Maar het is een mooie game met een leuk verhaal.
  • Skyrim: 200+ uur - al die mods maken de game eindeloos herspeelbaar. Zelfs grafisch gezien is het mogelijk de game tot moderne looks te krijgen, bijna. Goed genoeg.
  • Far Cry 5: 80+ uur - gewoon een Far Cry game met dezelfde strategie als alle andere Far Cry games. Maar wel een geinig verhaal om doorheen te lopen, alle side-missies te doen, etc.
  • The Witcher 3: 100+ uur - geweldige game om meerdere keren opnieuw te spelen met een andere strategie.
En dat zijn allemaal games die ik in 2022 nog heb gespeeld :)

Civ6 is een mooi voorbeeld van veel afwisseling en de mogelijkheid om het simpel te houden of enorm complex te maken (door alle details te kennen, timings, etc.)

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-06 17:49
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:27:
[...]

Een game als Factorio vind ik daarom helemaal geweldig, dat is 99% gameplay en 1% aankleding.
Dat is het enige spel die mij de laatste jaren nog zo ver kreeg om in het weekend tot bijna de volgende ochtend aan het gamen liet.. :$

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
wauskoek schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:39:
[...]

Dat is het enige spel die mij de laatste jaren nog zo ver kreeg om in het weekend tot bijna de volgende ochtend aan het gamen liet.. :$
Dat had ik met Satisfactory. Zelfde soort game, alleen dan 3D. Gamen tot de zon weer op komt. En dan zijn je opdrachten/missies klaar, en direct is alle fun uit de game.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:04
Herkenbaar. Erg herkenbaar.

Nu 37 jaar, getrouwd en 3 kids. Daar gaat heel veel tijd in zitten en als ik wat tijd heb, wil ik niet per se op zolder gaan zitten gamen. Alleen.

Daarom ben ik nu aan het kijken of we beneden een oplossing voor mij kunnen bedenken, waardoor ik gewoon in de gezellige, warme ruimte zit met mijn vrouw (en eventueel kids). Ipv alleen op zolder.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:38
Ook hier erg herkenbaar.

Ben nu 46 en single, maar na een lange dag werken wil je eerst alle adulting achter de rug hebben (boodschappen, koken, wassen, opruimen, etc) voordat er iets van gamen kan plaatsvinden, maar dan blijf ik vaak maar wat vegeteren achter youtube. TV kijken doe ik al jaren niet meer.

In 2021 een burnout opgelopen waardoor ik thuis kwam te zitten, en daardoor wel weer meer gaan gamen, want tja, je moet toch wat om de tijd door te komen ondanks dat het niet elke dag er in zit qua energie. Ben inmiddels wel weer full time aan het werk, maar wel bij een andere locatie. (wel dezelfde werkgever)

Wat de mensen hier beschrijven over de compexiteit van games van tegenwoordig is ook heel herkenbaar, ik had onlangs Cyberpunk gekocht, op aanraden van vrienden maar ik heb het spel al een paar weken niet meer aangeraakt. Bij een uurtje spelen komt er zoveel informatie op je af dat ik daar gewoon moeite mee heb om dat allemaal te verwerken waardoor ik automatisch een pauze inlas.

Gewoon lekkere eenvoudige games doen het echter wel goed, tijdje terug Dome Keeper aangeschaft en die is gewoon ideaal als je ff vlug een uurtje (of 2) wilt gamen. Gewoon een kwestie van je map size groter of kleiner zetten, en andere variabelen die je kan tweaken maken iedere game weer anders. En je kan lekker achterover hangen in de stoel, xbox controllertje erbij en voetjes op het buro. 8)

Magoed, het zal ongetwijfeld ook de leeftijd zijn. :+

Mn 3D printer blogje..

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:47
StealthyPeanut schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:56:
Daarom ben ik nu aan het kijken of we beneden een oplossing voor mij kunnen bedenken, waardoor ik gewoon in de gezellige, warme ruimte zit met mijn vrouw (en eventueel kids). Ipv alleen op zolder.
Een oplossing. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:29

Agent47

I always close my contracts.

Ik had laatst het gevoel even terug. Far Cry aangeslingerd. Snackies erbij, speciaal biertje, kacheltje aan. Helaas was het gevoel de dag erop weer weg.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:16
Ik beperk mezelf tot single player op de PS5, dan kan ik die in de avond een uurtje aanzetten. Meer tijd wil ik er ook niet meer aan besteden. En met een vrouw en een kind van 2,5 (die slecht slaapt) en ook nog een hond, lig ik toch al gauw om half 10 in bed.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:04
Als fervent pc gamer is dit leuk voor een keer op de bank, maar het grootste deel van mijn collectie wil ik op een groter scherm spelen. Eventueel met een controller ipv muis/tobo, maar niet op een handheld scherm. Ook een tijd gedaan op de switch, maar het is toch minder.

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:46
FiXeL schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:44:
Ook hier erg herkenbaar.

Ben nu 46 en single, maar na een lange dag werken wil je eerst alle adulting achter de rug hebben (boodschappen, koken, wassen, opruimen, etc) voordat er iets van gamen kan plaatsvinden, maar dan blijf ik vaak maar wat vegeteren achter youtube. TV kijken doe ik al jaren niet meer.

In 2021 een burnout opgelopen waardoor ik thuis kwam te zitten, en daardoor wel weer meer gaan gamen, want tja, je moet toch wat om de tijd door te komen ondanks dat het niet elke dag er in zit qua energie. Ben inmiddels wel weer full time aan het werk, maar wel bij een andere locatie. (wel dezelfde werkgever)

Wat de mensen hier beschrijven over de compexiteit van games van tegenwoordig is ook heel herkenbaar, ik had onlangs Cyberpunk gekocht, op aanraden van vrienden maar ik heb het spel al een paar weken niet meer aangeraakt. Bij een uurtje spelen komt er zoveel informatie op je af dat ik daar gewoon moeite mee heb om dat allemaal te verwerken waardoor ik automatisch een pauze inlas.

Gewoon lekkere eenvoudige games doen het echter wel goed, tijdje terug Dome Keeper aangeschaft en die is gewoon ideaal als je ff vlug een uurtje (of 2) wilt gamen. Gewoon een kwestie van je map size groter of kleiner zetten, en andere variabelen die je kan tweaken maken iedere game weer anders. En je kan lekker achterover hangen in de stoel, xbox controllertje erbij en voetjes op het buro. 8)

Magoed, het zal ongetwijfeld ook de leeftijd zijn. :+
Zelfde leeftijd dus quote jou 😉.

Ooit een demo gezien van BF2 bij een computer shop en direct verslaafd geworden.

BF2, en opvolgers gespeeld tot aan BF4 toe.

Wat bij mij het probleem werd is dat we op 3 weken op vakantie gingen naar Amerika bijvoorbeeld en heel actief waren. Mooie uitzichten, hikes, de wereld zien en dan kom je terug en zit je ineens weer op zolder achter je schermpje een game te spelen. Beetje deprimerend zeg maar.

Ik ben toen gestopt voor 4-5 jaar maar bij toeval Steam weer geïnstalleerd en ik zit toch weer dagelijks BF4 te spelen 🙂

Geen idee of ik het lang vol ga houden maar het bevalt erg goed! Ook al ben ik erg slecht ineens na al die jaren.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58
Het maar ook net een game zijn waar je tegen aanloopt en denkt, nou daar wil ik meer tijd investeren.
Zo kwam dochter van 12 even aanzetten met Genshin Impact.... Twee jaar verder, en nog steeds speel ik het elke dag.
Maar als ik zo eens kijk naar de games die nu uit zijn gekomen, ze kunnen we me niet hetzelfde gevoel van voldoening geven als deze game. (en dan heb ik stray zeker 10 uur gespeeld, en Bayonetta 3, zit nog in het vet)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
[b]Blue-eagle schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:34:[
Civ6 is een mooi voorbeeld van veel afwisseling en de mogelijkheid om het simpel te houden of enorm complex te maken (door alle details te kennen, timings, etc.)
Civ 6 is een gevaarlijke game, daar kan ik zomaar een bizar lange tijd mee bezig zijn.
Dat is echter ook de reden dat ik deze game eigenlijk al tijden niet heb aangeraakt.

Civ 5 heb ik nog veel meer gespeeld, ik had toendertijd nog een iMac in de hoek van de kamer staan en daarop regelmatig single-player potjes lopen van meerdere dagen. De iMac ging toch wel in powersaving mode en binnen 5-10 seconde kon je altijd weer verder.

Ik had ook een app op iPad waarmee je op de iMac inloggen/screen sharen wat ook prima werkte met Civ.

Mischien dadelijk maar eens kijken hoe Civ6 tegenwoordig op de ARM Mac draait :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55
Ik heb momenteel best wel weer aardig lol met MW2 / Warzone 2.0.

Maar niet meer zoals vroeger. Nu is het vooral dailies halen, soms nog wat extra potjes. Dan nog een DMZ en een Warzone, en dan is het vaak wel weer klaar. Tenzij Double XP weekend zoals afgelopen weekend, dan speel ik wat meer :+
Vroeger nog wel eens een multiplayer week gehad met maten, dan zaten we CoD bijna de hele dag te spelen. Daar zou ik me niet meer toe kunnen zetten nu, hoe leuk het spel ook is.

Toch komen er zo nu en dan wel weer pareltjes voorbij die het plezier in gamen volledig terug doen laten komen. Hades bijvoorbeeld. Toen ie op de Switch uit kwam echt he-le-maal grijs gespeeld. Als ik thuis kwam, gegeten had en de kinderen op bed lagen, kon ik niet wachten om 'm aan te slingeren. Toen ie later op de PS5 uit kwam heb ik 'm daar weer op gekocht en op Platinum gezet :+

Dus het kan nog wel. Het wordt alleen zeldzamer. Het is denk ik ook een kwestie van "niet nieuw meer". WoW was vernieuwend, zat goed in elkaar, het sociale aspect was geweldig en ik heb in de weekenden echt nachten doorgehaald. Maar ja, het is nu niet (ver)nieuw(end) meer, de maten waarmee ik speelden spelen het nu niet meer, ik heb simpelweg geen tijd meer voor die enorme grind, en er zijn nog meer sociale verplichtingen in het leven :P

Join het GoT Pulse-Team!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:17
Blijf veel herkenbaarheid lezen in dit topic. Het afgelopen jaar eigenlijk alleen Stray uitgespeeld op de PlayStation 5 omdat het een vrij korte game is. De afgelopen tijd redelijk wat uurtjes in MW2 gestoken en Vampire Survivors op de Steamdeck bleek ook een grandioze aankoop te zijn. Verder best vaak begonnen aan nieuwe games maar raak op de een of andere manier overweldigd door alle (op het oog lijkende) opties dat ik alweer vlot afhaak. Na een dag werken, huishoudelijke klusjes, relatie/sociaal leven mist de concentratie om een skill tree/attrributes/perks uit te pluizen naar de 'beste' opties om zo optimaal te kunnen genieten van de game die ik speel. Afgelopen maandag begonnen aan Bioshock op de Steamdeck, hopelijk gaat het me lukken om geboeid te blijven deze keer. Het gamenieuws (zij het op een luchtige manier) volgen blijf ik wel altijd doen via Tweakers, Eurogamer en Gamekings. Vooral uit die laatste haal ik heel veel plezier door de items als podcasts te beluisteren als ik onderweg ben :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

• Baatje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-06 08:09
Wat een fijn topic is dit met veel herkenning wat ik zelf de laatste jaren als 46 jarige gamer ook ervaar.

Het lijkt me fijn om daar eens met meer mensen dieper op in te gaan.

Bestaan er bijvoorbeeld Whatsapp groepen, Telegram kanalen of wat dan ook waar er op een gezellige manier gesproken kan worden over zaken zoals in dit topic gedaan wordt? In dit soort kanalen is er mijn inziens toch wat meer leven dan in een topic als dit 😊.

Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....

• menne
  • Laatst online: 03-06 19:39
StealthyPeanut schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:59:
[...]

Als fervent pc gamer is dit leuk voor een keer op de bank, maar het grootste deel van mijn collectie wil ik op een groter scherm spelen. Eventueel met een controller ipv muis/tobo, maar niet op een handheld scherm. Ook een tijd gedaan op de switch, maar het is toch minder.
Als je een laptop met (voor jou) voldoende groot scherm hebt kan ik je GeForce Now erg aanraden (als er games op beschikbaar zijn die je zou willen spelen).

Zo speel ik in de huiskamer enkel nog op mijn MacBook met Xbox controller. Op die manier heb ik eindelijk A Plague Tale uitgespeeld. En ben nu bezig aan Cyberpunk 2077 en Death Stranding. Je kunt dan toch makkelijker “even een uurtje” meepakken wanneer je zin hebt.

Wat voor mij ook bevrijdend is, is dat ik geen dedicated game device meer heb (pc, console etc). Dat gaf mij toch altijd het gevoel dat ik iets “moest” spelen, ook al had ik daar weinig behoefte (meer) aan in sommige periodes van mijn leven. Nu met zo’n (gratis) GFN abonnement kan ik met gemak zonder “schuldgevoel” of FOMO maanden niks spelen zonder dat er voor je gevoel steeds ergens iets ligt te “verstoffen” in de kast wat “zonde” is. En dan even een weekje wel kunnen gamen als ik een opleving heb.

Ik ben echt heel blij met GFN. Voor mijn use case een ideale oplossing.

[Voor 8% gewijzigd door menne op 28-12-2022 13:02]

• RobertL1984
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-03 16:28
Hier ook de struggle..

Ik heb een paar jaar geleden een gamepc gekocht waarop ik alles kon draaien wat ik ooit wilde spelen of gemist had! De steam library kon ik eindelijk aanbreken! Maar eigenlijk kwam er niks van of was het een teleurstelling. De oudere games waar ik zo naar uitkeek om te spelen, waren vooral fantastisch door de nostalgie. Veel frustrerende gameplay met oude point n click games. Veel games voelen 'puberaal'. Nieuwe games vaak geen energie voor na een dag kantoor. Geen zin om iets nieuws te leren. Uiteindelijk de boel verkocht en verder op de xbox. Ik blijf nog altijd regelmatig hangen bij Oblivion en Fallout om te ontspannen, omdat ik precies weet hoe de game in elkaar steekt en wat ik kan verwachten. Ik heb geen zin om veel tutorials te moeten doorlopen voordat ik kan spelen.

Toen dacht ik, waarom moet ik eigenlijk gamen? Jaar of langer niks aangeraakt. En dan ga je andere dingen doen, gitaar spelen, schilderen, andere hobbys en interesses.
En dan ontdek je weer eens bij toeval leuke games in de indie hoek. Zoals Night in the woods, Virginia, Rainswept. Ik speel wel eens Anno 1800. Soms wel eens Eve online.... (ja i know over tutorials gesproken). En dan valt het weer eens paar weken of maanden stil.

Wat mij het meeste energie tegenwoordig kost is dat er zoveel aanbod is. Het netflix-effect. Je zit een uur te scrollen om iets te vinden, bent bang dat je je kostbare tijd in het verkeerde steekt en uiteindelijk kijk je maar weer naar Friends of whatever, omdat je weet dat dat tenminste leuk is.

Maar leuk topic, gedeelde smart is halve smart.

Nu maar eens Return to Monkey Island opstarten ;)

• Retro
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:48
RobertL1984 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:33:
Hier ook de struggle..

Ik heb een paar jaar geleden een gamepc gekocht waarop ik alles kon draaien wat ik ooit wilde spelen of gemist had! De steam library kon ik eindelijk aanbreken! Maar eigenlijk kwam er niks van of was het een teleurstelling. De oudere games waar ik zo naar uitkeek om te spelen, waren vooral fantastisch door de nostalgie. Veel frustrerende gameplay met oude point n click games. Veel games voelen 'puberaal'. Nieuwe games vaak geen energie voor na een dag kantoor. Geen zin om iets nieuws te leren. Uiteindelijk de boel verkocht en verder op de xbox. Ik blijf nog altijd regelmatig hangen bij Oblivion en Fallout om te ontspannen, omdat ik precies weet hoe de game in elkaar steekt en wat ik kan verwachten. Ik heb geen zin om veel tutorials te moeten doorlopen voordat ik kan spelen.

Toen dacht ik, waarom moet ik eigenlijk gamen? Jaar of langer niks aangeraakt. En dan ga je andere dingen doen, gitaar spelen, schilderen, andere hobbys en interesses.
En dan ontdek je weer eens bij toeval leuke games in de indie hoek. Zoals Night in the woods, Virginia, Rainswept. Ik speel wel eens Anno 1800. Soms wel eens Eve online.... (ja i know over tutorials gesproken). En dan valt het weer eens paar weken of maanden stil.

Wat mij het meeste energie tegenwoordig kost is dat er zoveel aanbod is. Het netflix-effect. Je zit een uur te scrollen om iets te vinden, bent bang dat je je kostbare tijd in het verkeerde steekt en uiteindelijk kijk je maar weer naar Friends of whatever, omdat je weet dat dat tenminste leuk is.

Maar leuk topic, gedeelde smart is halve smart.

Nu maar eens Return to Monkey Island opstarten ;)
Haha, die overvloed hé. Zat er onlangs aan te denken. Hoe anders wat het voor mij pak 'em weg 20-25 jaar geleden.

Ik zat op de middelbare school en werkte daarnaast zo'n 12 uur per week. Ik had misschien max. 150 euro vrij te besteden per maand. Wat destijds best veel geld was voor een scholier. Ik had een Nintendo GameCube, Nintendo DS en Xbox met circa 40 games. Een groot aantal kocht ik fullprice, dus €40 tot €60. Daar werkte ik voor. Het was mijn grote hobby. Ik had een abonnement op de Power Unlimited en dat was mijn maandelijkse nieuwsbron. Dat was lekker overzichtelijk. Ik had wel een prepaid mobiel, maar dat apparaat was geen reet aan. Die bleef in mijn rugzak zitten na school. Hoe anders is dat nu. Er was geen smartphone, geen streaming, geen social media en geen internet thuis (wij waren redelijk laat bij ons thuis, prima eigenlijk). Gaming was daardoor ook nog mysterieuzer. Weet nog wel dat ik de lokale gamestore in liep en daar stond ineens een Nintendo DS demopod. Ik was helemaal van slag, dat apparaat moest nog uitkomen! :D Nog tig keer terug geweest.

Helaas zal leeftijd en de roze bril ook een flinke duit in het zakje doen. Wil niet zuur klinken dat alles vroeger beter was. Als je jong bent dan is er gewoon nog veel meer te ontdekken. En het gaat minder snel, door schaarste in geld. En al helemaal vroeger, toen er simpelweg veel minder afleiding was. Verveling bestond nog, ik had gewoon tijd om oude magazines weer eens door te bladeren.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-05 14:41
Ik heb gaming lange tijd aan de kant geschoven, door scheiding en een kind dat in mij co-ouderschapsweek ge-entertained moest worden. De andere week werkte ik dan weer meer om de schade in te halen.

Tegenwoordig ben ik net een 40+'er, samenwonend met een nieuwe vriendin (+2 kinderen), werk loopt vlot, huis is in orde (al gaan we mss nog eens gezamelijk een huis bouwen over een aantal jaar), kinderen kunnen meer alleen spelen (komt wel huiswerk ter vervanging). Er komt dus meer tijd vrij en die spendeer ik ook vaker aan gamen.

Omdat ik zoveel gemist heb op PC is het hebbedingetje nu de steam deck. Kan nog wel even door met de games die ik nu heb. Ik merk wel dat ik echt game voor game speel, ik mix niet meer graag. Dat maakt dat het aantal gespeelde games laag blijft. Ik heb Tunic 100% gespeeld, nu is deathloop aan de beurt. Ben zelfs alle achievements aan het clearen :).

Dus de periode dat er geen zin/weinig tijd is, is hier wat voorbij denk ik. Ben wel zover nog niet dat ik een dedicated game setup zou aanschaffen, weet niet of dat ooit nog de moeite wordt. Maar ik amuseer me en dat is het belangrijkste.

• RobertL1984
Retro schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:05:
[...]

Haha, die overvloed hé. Zat er onlangs aan te denken. Hoe anders wat het voor mij pak 'em weg 20-25 jaar geleden.

Ik zat op de middelbare school en werkte daarnaast zo'n 12 uur per week. Ik had misschien max. 150 euro vrij te besteden per maand. Wat destijds best veel geld was voor een scholier. Ik had een Nintendo GameCube, Nintendo DS en Xbox met circa 40 games. Een groot aantal kocht ik fullprice, dus €40 tot €60. Daar werkte ik voor. Het was mijn grote hobby. Ik had een abonnement op de Power Unlimited en dat was mijn maandelijkse nieuwsbron. Dat was lekker overzichtelijk. Ik had wel een prepaid mobiel, maar dat apparaat was geen reet aan. Die bleef in mijn rugzak zitten na school. Hoe anders is dat nu. Er was geen smartphone, geen streaming, geen social media en geen internet thuis (wij waren redelijk laat bij ons thuis, prima eigenlijk). Gaming was daardoor ook nog mysterieuzer. Weet nog wel dat ik de lokale gamestore in liep en daar stond ineens een Nintendo DS demopod. Ik was helemaal van slag, dat apparaat moest nog uitkomen! :D Nog tig keer terug geweest.

Helaas zal leeftijd en de roze bril ook een flinke duit in het zakje doen. Wil niet zuur klinken dat alles vroeger beter was. Als je jong bent dan is er gewoon nog veel meer te ontdekken. En het gaat minder snel, door schaarste in geld. En al helemaal vroeger, toen er simpelweg veel minder afleiding was. Verveling bestond nog, ik had gewoon tijd om oude magazines weer eens door te bladeren.
haha dat prepaid mobiel verhaal is herkenbaar ja. Snakes spelen, maar verder deed je er niks mee. Heel bewust je mp3 playlist maken en op je mp3 speler zetten. Iets meer focus.
Alles overal toegang toe tegenwoordig is niet goed voor het brein denk ik.

Over Fallout (3) en TES Oblivion gesproken. Ik speel dat al jaren en verbaas met toch nog steeds over de content. Sidequests die ik nog net kende of ik speel wat rustiger en lees eens wat er in zo'n boek staat of op een terminal. Een nieuw karakter met een andere playthrough is ook weer leuk, vooral als je wat meer moeite doet om je te gedragen zoals je je karakter voor ogen hebt ;) Het is eigenlijk een soort comfort food geworden.
Eve online heeft ook zo een rust-effect. Mss maar eens aansluiten bij een ouderen-casual-druk-met-ook-andere-dingen corp :P

[Voor 13% gewijzigd door RobertL1984 op 19-01-2023 16:41]

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:17
RobertL1984 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:33:Nieuwe games vaak geen energie voor na een dag kantoor. Geen zin om iets nieuws te leren. Uiteindelijk de boel verkocht en verder op de xbox. Ik blijf nog altijd regelmatig hangen bij Oblivion en Fallout om te ontspannen, omdat ik precies weet hoe de game in elkaar steekt en wat ik kan verwachten. Ik heb geen zin om veel tutorials te moeten doorlopen voordat ik kan spelen.

Herkenbaar hoor, het netflix-effect, veel keus hebben werkt voor mij nogal verstikkend. Het doet me denken toen ik als puber besloot om mijn Xbox 360 te modden. Opeens was elke nieuwe game 'gratis' waardoor games een beetje hun waarde verloren en ook veel sneller aan de kant werden geschoven.

Klinkt wat overdreven maar ik probeer inmiddels te accepteren dat, hoewel gaming altijd een hobby van me zal zijn, het ook geen ramp is om er een tijdje wat minder actief mee bezig te zijn. Inmiddels dit jaar al twee boeken uitgelezen :+
Retro schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:05:
[...] Haha, die overvloed hé. Zat er onlangs aan te denken. Hoe anders wat het voor mij pak 'em weg 20-25 jaar geleden.

Haha, dit is heel herkenbaar, zo is het hier ook wel gegaan :o Terwijl een deel van m'n vriendjes al een internet verbinding thuis had speelde ik nog lokaal op de computer m'n Doom, Commander Keen en Wolfenstein games uit de floppy bak die bij de PC stond. Vermaakte me er uitstekend mee en alles wat ik las in de PU of zag op TV bij 'Gammo' had een magisch laagje (eerste keer een 3D GTA zien was mind blowing). Vroeger was inderdaad zeker niet alles beter, maar wel lekker vertrouwd :+ Volgens mij begin ik op m'n 32e al een boomer te worden 8)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
pro tip: pak een single player game titel die laagdrempelig is maar wel iets van verhaallijn bevat. zo heb ik laatst Uncharted 1 opgestart en dat is nog best wel entertaining zonder moeilijke controls.

van daaruit langzaam weer opbouwen (uithoudingsvermogen) en steeds meer korte sessies inroosteren.

~

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:47
WinterBase schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:06:
Herkenbaar hoor, het netflix-effect, veel keus hebben werkt voor mij nogal verstikkend. Het doet me denken toen ik als puber besloot om mijn Xbox 360 te modden. Opeens was elke nieuwe game 'gratis' waardoor games een beetje hun waarde verloren en ook veel sneller aan de kant werden geschoven.
Deels eens, deels oneens. Vroeger probeerde ik alles, bij een gebrek aan kennis over waar ik mijn tijd aan wil besteden. Door de zee te bevaren en daar vrij te vissen kon ik goed proeven wat ik wel en niet leker vind (demo's waren niet representatief of bestonden inmiddels al nier meer). Daarna kocht ik enkel wat mijn interesse heeft. Het grote aanbod is daardoor voor mij niet verstikkend, maar bevrijdend. Er is altijd wel iets dat ik leuk vind.

Nu heb ik bijvoorbeeld met een maatje een eigen Valheim server opgezet. Met twee Steam Decks en een internetverbinding kunnen wij ons daar prima mee vermaken. Zoals @JJ Le Funk noemt helpt het wanneer je sessies zo kort of zo lang kan maken als je wilt, en Valheim staat dat voor ons toe (beiden uitgelogd: wereld bevriest en wacht op onze terugkeer).

Verder speel ik eigenlijk enkel single player, en vermijd ik AAA-spul.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:09

sh4d0wman

Long live the King!

Nu mijn dochters ouder worden heb ik meer tijd om te gamen. Dat is voornamelijk single player door onderbrekingen. Makkelijk even opslaan of pauzeren. Fallout 3, New Vegas, Wasteland 2 en 3, Hard West, Doorkickers, Sniper Elite alle delen, GTA alle delen, etc

Multiplayer speel ik met de kinderen waarbij ik op de laptop speel en zei beiden een smartphone gebruiken. Papa kan alleen FPS met muis en toetsenbord spelen haha. Ik heb nog wel een controller voor race games... :P

Oh ja ik werk mijn wishlist op steam af en op Ubisoft pak ik gratis games mee. Zitten soms titels op die ik anders gekocht zij hebben tijdens summer of winter sales. Nieuwe releases volg ik alleen van oude franchises zoals GTA, Fallout, Sniper Elite.

Being a hacker does not say what side you are on. Being a hacker means you know how things actually work and can manipulate the way things actually work for good or for harm.
Come to the dark side. We've got cookies.

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 22:33
Blue-eagle schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:34:
Als bijna-veertiger heb ik tijd teveel (geen kids, geen relatie, momenteel een sabbatical aan het nemen) en vind ik mij hier ook wel een beetje in, ik moet niks hebben van verplichte co-op games, en games met veel "diepgang" (wat vaak niet eens waar is) en game mechanics vind ik irritant.

De games die ik graag speel zijn makkelijk om goed in te zijn, maar moeilijk om heel erg goed in te zijn.

Een lijstje aan chronologisch recent gespeelde games op Steam alleen al, en dan sla ik Battle.net even over (Overwatch 2 speel ik dagelijks ook een paar keer Quick Play; ik moet niks hebben van Competitive):
  • Cities Skylines: 1000+ uur - makkelijk om snel even een stadje te bouwen, leuk om met mods de nodige dingen steeds beter en leuker te maken. Je bent zo 4 uur verder en begint de volgende keer gewoon weer een nieuwe stad.
  • Civilization 6: 1800+ uur - makkelijk om in te verzinken met je gedachten, veel lore lezen, strategie kiezen, difficulty verhogen, de fijnere details leren kennen, etc. "One more turn..." is een cliche die maar al te waar is.
  • Forza Horizon 5: 150+ uur - dom racen, geen sim-racer, gewoon arcade racen. Off-road, road, track, drag, van trucks tot racewagens en alles er tussen in.
  • Spider-Man Remastered: 25+ uur - beetje slingeren tussen gebouwen in NYC. Leuk. Herhaaldelijk wel op een gegeven moment, maar het verhaal is leuk uitgewerkt.
  • Cyberpunk: 100+ uur - ik vond de game in het begin, met al die belachelijk bugs, veel leuker dan vandaag de dag. Maar het is een mooie game met een leuk verhaal.
  • Skyrim: 200+ uur - al die mods maken de game eindeloos herspeelbaar. Zelfs grafisch gezien is het mogelijk de game tot moderne looks te krijgen, bijna. Goed genoeg.
  • Far Cry 5: 80+ uur - gewoon een Far Cry game met dezelfde strategie als alle andere Far Cry games. Maar wel een geinig verhaal om doorheen te lopen, alle side-missies te doen, etc.
  • The Witcher 3: 100+ uur - geweldige game om meerdere keren opnieuw te spelen met een andere strategie.
En dat zijn allemaal games die ik in 2022 nog heb gespeeld :)

Crusader Kings III is ook geweldig vind ik

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-05 06:32
Hier in hetzelfde schuitje.

Ben 35 jaar en heb jarenlang games gespeeld op zowel consoles als pc.

Als tiener helemaal verslaafd aan Gothic(1), Delta Force, Age of Empires, Metal Gear Solid.

Nu eigenaar van een PS5 en naast het fantastische spel "Ghost of Tsushima" platinum behaald te hebben ben ik een beetje doelloos aan het gamen.

Merk dat ik games snel beu ben en vaak wissel. Dit is echt iets van de laatste jaren en ik merk dat het plezier enorm snel weg is op deze manier.

Maar! Als een game mij eenmaal heeft zoals Ghost, kan ik er helemaal in opgaan.

Iemand wat tips om het "gevoel" een beetje terug te krijgen?

LG C1 '55

• Retro
BvanOsch schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:37:

Als tiener helemaal verslaafd aan Gothic(1), Delta Force, Age of Empires, Metal Gear Solid.

Nu eigenaar van een PS5 en naast het fantastische spel "Ghost of Tsushima" platinum behaald te hebben ben ik een beetje doelloos aan het gamen.

Merk dat ik games snel beu ben en vaak wissel. Dit is echt iets van de laatste jaren en ik merk dat het plezier enorm snel weg is op deze manier.

Mijn belangrijkste tip is om te accepteren dat het gevoel er soms niet is. Stop dan gewoon even, leg de controller een paar weken weg en er komt vanzelf weer een moment dat de zin er weer is. Verkoop in de tussentijd niet je console(s), want dan moet je het weer opnieuw gaan kopen.

Verder helpt een vorm van minimalisme. Dat is ook al uitgebreid aan bod gekomen in dit topic. Dus geen grote backlog, niet te veel tegelijkertijd spelen, koop een goede game (liefst fysiek) i.p.v. een subscription met groot aanbod. Overvloed beperken dus. Heel bewust een game uitkiezen en die met volle aandacht spelen. Net als vroeger dus. ;)

Het is eigenlijk met heel veel zaken tegenwoordig. De smartphone, Gamepass, etc. Ik kan op momenten enorm genieten van wat er tegenwoordig allemaal mogelijk en beschikbaar is. Maar mijn brein heeft soms moeite met deze overvloed. Dan komt dus keuzestress en fomo om de hoek kijken en dat verpest de hele ervaring. Dan zit je dus doelloos door je Steam of Gamepass library te scrollen. Of bij de eerste de beste hindernis sluit je de game af opzoek naar iets nieuws. Dan wil ik weer instant gratification. Terwijl een beloning na flinke inspanning en doorzettingsvermogen (eindelijk die eindbaas verslaan of die puzzel opgelost of ander soort progressie) veel fijner voelt.

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:28

Ryatzu

Nintendo FC: SW-7206-7059-7605

Sinds kort een eigen oled switch aangeschaft. Af en toe game ik met mijn kinderen maar heb af en toe ook een momentje voor mezelf nodig. Nu heb ik moonlighter gekocht en zelfs uitgespeeld.

Nintendo FC: SW-7206-7059-7605

• RobertL1984
BvanOsch schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:37:

Accepteren en minimaliseren zijn inderdaad de beste tips.
Een ander genre proberen kan ook helpen. Zelf speel ik nu ook meer strategy dan first person. Dat is vaak wat meer nadenken, maar het gaat op een rustiger tempo. Ik vond bijvoorbeeld Shadow Tactics een heerlijke game mocht je daarvan houden. Daarbij wat menne zegt, Geforce now of een cloud dienst. Dan heb je de hardware niet nodig, je wordt sowieso al beperkt in het aantal games en dan heb je het gevoel dat er iets te verstoffen staat niet meer.
En bovenal niet te druk maken, op je 50ste kun je ook nog gamen, en op je 60ste, 70ste, 80+ ;)

[Voor 8% gewijzigd door RobertL1984 op 21-01-2023 11:10]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Retro schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:31:
[...]

Mijn belangrijkste tip is om te accepteren dat het gevoel er soms niet is. Stop dan gewoon even, leg de controller een paar weken weg en er komt vanzelf weer een moment dat de zin er weer is. Verkoop in de tussentijd niet je console(s), want dan moet je het weer opnieuw gaan kopen.

Verder helpt een vorm van minimalisme. Dat is ook al uitgebreid aan bod gekomen in dit topic. Dus geen grote backlog, niet te veel tegelijkertijd spelen, koop een goede game (liefst fysiek) i.p.v. een subscription met groot aanbod. Overvloed beperken dus. Heel bewust een game uitkiezen en die met volle aandacht spelen. Net als vroeger dus. ;)

Het is eigenlijk met heel veel zaken tegenwoordig. De smartphone, Gamepass, etc. Ik kan op momenten enorm genieten van wat er tegenwoordig allemaal mogelijk en beschikbaar is. Maar mijn brein heeft soms moeite met deze overvloed. Dan komt dus keuzestress en fomo om de hoek kijken en dat verpest de hele ervaring. Dan zit je dus doelloos door je Steam of Gamepass library te scrollen. Of bij de eerste de beste hindernis sluit je de game af opzoek naar iets nieuws. Dan wil ik weer instant gratification. Terwijl een beloning na flinke inspanning en doorzettingsvermogen (eindelijk die eindbaas verslaan of die puzzel opgelost of ander soort progressie) veel fijner voelt.
Sluit ik me bij aan. Het door de bomen het bos niet meer zien is sowieso iets van deze tijd (voor mij iig). Film kijken? Ja, zó veel keus op Netflix, HBO, Disney, etc. Ga er maar aan staan om dan een keus te maken. Zelfde heb ik wel eens als ik voor een schap in de super sta, of als ik muziek wil luisteren. Je kan zo makkelijk wisselen en iets anders gaan doen, dat ik nog weleens verloren raak in alle keuzes en het makkelijk elders vandaan halen van prikkels.

In die zin is het beter je ogen gewoon te sluiten voor wat er allemaal kan, en je lekker op een game te focussen. Ik koop ook graag gewoon een game i.p.v. een subscription service. Nu al een tijd bezig met Xenoblade op de Switch. Daar kan ik veel meer in op gaan als ik eens niet bezig ben met alle ruis die er ook nog omheen komt. Zodra ik het heb uitgespeeld komt er wel weer wat anders.

E: Daarnaast bij mij ook acceptatie dat ik gamen niet altijd leuk vind of moet vinden. Tijden veranderen nu eenmaal. Toen ik jong(er) was had ik meer tijd om te gamen en ging ik er voor mijn gevoel meer in op dan nu. Prima, vooral niet doorgaan met gamen als ik er nu geen zin in heb.

[Voor 5% gewijzigd door Thomas op 21-01-2023 11:16]

• Roman_Craig
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-04 14:33
Thomas schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:12:
[...]

Sluit ik me bij aan. Het door de bomen het bos niet meer zien is sowieso iets van deze tijd (voor mij iig). Film kijken? Ja, zó veel keus op Netflix, HBO, Disney, etc. Ga er maar aan staan om dan een keus te maken. Zelfde heb ik wel eens als ik voor een schap in de super sta, of als ik muziek wil luisteren. Je kan zo makkelijk wisselen en iets anders gaan doen, dat ik nog weleens verloren raak in alle keuzes en het makkelijk elders vandaan halen van prikkels.

In die zin is het beter je ogen gewoon te sluiten voor wat er allemaal kan, en je lekker op een game te focussen. Ik koop ook graag gewoon een game i.p.v. een subscription service. Nu al een tijd bezig met Xenoblade op de Switch. Daar kan ik veel meer in op gaan als ik eens niet bezig ben met alle ruis die er ook nog omheen komt. Zodra ik het heb uitgespeeld komt er wel weer wat anders.

E: Daarnaast bij mij ook acceptatie dat ik gamen niet altijd leuk vind of moet vinden. Tijden veranderen nu eenmaal. Toen ik jong(er) was had ik meer tijd om te gamen en ging ik er voor mijn gevoel meer in op dan nu. Prima, vooral niet doorgaan met gamen als ik er nu geen zin in heb.
Muziek luisteren ja. Even geteld, 143 playlists gemaakt... En dan even de reminder dat playlists verschillende artiesten door elkaar zijn doorgaans :P Weet je vroeger nog, met je 40 gulden naar de free record shop, na een paar maanden sparen. Je kon alles meezingen en luisterde ook naar de nummers van die artiest die niet in de top40 stonden. Haha, ouwe-lullen-modus. :9

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Roman_Craig schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:23:
[...]

Muziek luisteren ja. Even geteld, 143 playlists gemaakt... En dan even de reminder dat playlists verschillende artiesten door elkaar zijn doorgaans :P Weet je vroeger nog, met je 40 gulden naar de free record shop, na een paar maanden sparen. Je kon alles meezingen en luisterde ook naar de nummers van die artiest die niet in de top40 stonden. Haha, ouwe-lullen-modus. :9
Ik ben iets jonger, van de tijd dat je een stuk of 40 nummers op een MP3 speler (die op een luxe USB stick leek) kon zetten en ook écht niet alles kon vinden/downloaden. Daardoor luisterde ik maanden naar een album of paar nummers van een artiest. Nu is het hier een gigantische favorieten lijst die ik altijd shuffle :’) .

• Windows10app
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19:25
Ik heb dit ook dat ik het Plezier in Gamen deels kwijt ben.

Ik ben 44 Jaar jong/oud

Maar ik heb vandaag de beslissing genomen om mijn
Asus Gaming-Laptop terug te sturen naar de
Mediamarkt Webshop Technische dienst.

Bij de Technische dienst van de Mediamarkt Webshop
hebben ze proffesionele apparatuur
om je Gaming-Laptop te callibreren en
het beeld af te stellen en de gameplay.

Zelf kun je hier niet bij komen.
Dit kan alleen maar via een computer shop.
Bij een computer winkel leggen ze je gaming laptop
dan aan de apparatuur.

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:04
Windows10app schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:03:
Bij de Technische dienst van de Mediamarkt Webshop
hebben ze proffesionele apparatuur
om je Gaming-Laptop te callibreren en
het beeld af te stellen en de gameplay.

Zelf kun je hier niet bij komen.
Dit kan alleen maar via een computer shop.
Bij een computer winkel leggen ze je gaming laptop
dan aan de apparatuur.
Wat? 🤔
Wat doen ze dan precies?
Drivers downloaden, firmware installeren en wat temp mappen weggooien?

• Windows10app
Kheos schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:17:
[...]

Wat? 🤔
Wat doen ze dan precies?
Drivers downloaden, firmware installeren en wat temp mappen weggooien?
Dit weet ik niet precies.

Ik ga er vanuit dat het goed komt.

Ik zit natuurlijk in spanning af te wachten totdat
ik mijn Gaming-Laptop terug gestuurd krijg
van de Mediamarkt Webshop Technische dienst.

Ik heb nog nooit bij de Mediamarkt technische dienst
gewerkt.

Ik heb geluk dat dit gratis kan.
Volgende week is mijn garantie verlopen op mijn
Gaming-Laptop voor 2 jaar.

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:04
Windows10app schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:40:
[...]

Dit weet ik niet precies.

Ik ga er vanuit dat het goed komt.

Ik zit natuurlijk in spanning af te wachten totdat
ik mijn Gaming-Laptop terug gestuurd krijg
van de Mediamarkt Webshop Technische dienst.

Ik heb nog nooit bij de Mediamarkt technische dienst
gewerkt.

Ik heb geluk dat dit gratis kan.
Volgende week is mijn garantie verlopen op mijn
Gaming-Laptop voor 2 jaar.
Laten we zeggen dat het gratis is en je er dus moeilijk op achteruit kunt gaan, maar ik zou ook geen spectaculaire verbetering verwachten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-06 14:23
Kan me hier ook wel in vinden. Vroeger pc gamer geweest, dan een 360, ps4 gehad. Nu een PS5 in het bezit. Ik speel best redelijk wat games hoewel de tijd die ik er voor heb best beperkt is (kinderen).

Het echt magische gevoel van games is voor mij al even weg. Ik geniet zeker nog altijd van games maar het gevoel dat ik als 10 jarige had met mijn NES... tja dat gevoel komt helaas nooit meer terug.

Deels is dat puur nostalgie en sentimenteel gedoe denk ik :-)

Wat ik uiteraard wel ervaar is gewoon de overload aan games die er tegenwoordig zijn. Draai de klok eens 25 jaar terug... Toen je toen een game winkel binnenstapte had je een paar games waaruit je kon kiezen. En dan moest je hopen dat je goed koos. Je keuze hing volledig af van de boxart. Nu heb je zoveel recensie van games... je weet wat je kan verwachten waardoor dat nieuwsgierige gevoel toch weg is. Tegenwoordig heb je 100den games waar je kan uit kiezen. Het aanbod is gewoon gigantisch. Ik heb bv recent The Witcher 3 gespeeld, vond ik een fantastische game maar tegelijk lag ook GOW Ragnarock in de kast en wou ik die gewoon ook spelen. Na 50 uur The Witcher heb ik gewoon de main story uitgespeeld omdat ik gewoon wat anders wou. Nu heb ik net 40 uur in GOW steken en heb ik die ook gewoon uitgespeeld omdat er in de kast nog 3 nieuwe games liggen die ik wil spelen. Conclusie... na verloop van tijd speel ik de games gewoon uit zonder nog sidequests te doen omdat ik gewoon een te grote backlog begin te krijgen.

Wat bij mij wel wat geholpen heeft om het plezier wat terug te vinden > broaden your horizon. Ik speelde vroeger vrijwel ALTIJD hetzelfde type games. Uncharted, GOW, Tomb Raider,.... action adventure games. En dit vind ik nog steeds leuk maar ik probeer nu ook gewoon andere games te spelen. En ik merk dat dat wel een leuke afwisseling is. Op dit moment heb ik in de kast liggen :
- Resident Evil 4 > nog nooit Resident Evil gespeeld dus dat is weer wat nieuws
- TMNT Shredders Revenge > puur voor dat retro gevoel en omdat het prima game is
- Octopath Traveler 2 > ook gewoon omdat dit eens een nieuwe stijl is

Verder heb ik een paar weken geleden ook een switch lite gekocht. Ik twijfelde of dit geen impulsieve aankoop ging zijn maar wat heb ik me daar al kostelijk mee vermaakt. Heerlijk om terug dat Nintendo gevoel te hebben. (Zelda, Mario Kart, Super Mario) Het is mss allemaal minder mooi dan op Xbox en PS maar heb wel al meer een glimlach op mijn gezicht gehad met dit toestel dan met mijn PS5 de laatste maanden.

[Voor 4% gewijzigd door Rebbelx op 07-04-2023 08:29]

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:06
Wat ik hierboven allemaal lees is heel herkenbaar.
Je hebt een overload aan entertainment (tv, streamen, games,internet om er maar een paar te noemen) en beperkte tijd (werk, kinderen, sociaal leven, bioscoopje, uit eten) en dan maak je keuzes.

Sommige games kosten zoveel tijd om alles af te ronden dat daar het plezier -bij mij althans- al heel snel wegebt.. Ik heb wel eens een game een paar maanden niet gespeeld en toen ik het weer opstartte wist ik niet meer wat ik moest doen, waar ik gebleven was en hoe de controller-schema in elkaar zat
Dan gaat de lol van het gamen er vanaf (ik las dat iemand Stray had gespeeld omdat het zo lekker kort was....dat gevoel had ik nou ook en heb me daar dan ook goed mee vermaakt. :-) )

Wat bij mij ook helpt is om maar 1 game actief te hebben op bijvoorbeeld 3ds, vita etc. Hoe meer games je kan spelen hoe minder je ze uitspeelt (dat is mijn ervaring tenminste)

• Rebbelx
  • Laatst online: 01-06 14:23
LaFleche schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:03:
Wat ik hierboven allemaal lees is heel herkenbaar.
Je hebt een overload aan entertainment (tv, streamen, games,internet om er maar een paar te noemen) en beperkte tijd (werk, kinderen, sociaal leven, bioscoopje, uit eten) en dan maak je keuzes.

Sommige games kosten zoveel tijd om alles af te ronden dat daar het plezier -bij mij althans- al heel snel wegebt.. Ik heb wel eens een game een paar maanden niet gespeeld en toen ik het weer opstartte wist ik niet meer wat ik moest doen, waar ik gebleven was en hoe de controller-schema in elkaar zat
Dan gaat de lol van het gamen er vanaf (ik las dat iemand Stray had gespeeld omdat het zo lekker kort was....dat gevoel had ik nou ook en heb me daar dan ook goed mee vermaakt. :-) )

Wat bij mij ook helpt is om maar 1 game actief te hebben op bijvoorbeeld 3ds, vita etc. Hoe meer games je kan spelen hoe minder je ze uitspeelt (dat is mijn ervaring tenminste)
Dit ook! Games zijn tegenwoordig zo gigantisch groot geworden... een paar dagen niet meer spelen en ik ben totaal de draad kwijt waar ik precies in de verhaallijn zat. The Witcher 3 is zo een voorbeeld. Daar heb ik meermaals quest geaccepteerd die ik pas 2 weken later effectief speelde en waar ik totaal niet meer wist wat of waarom ik die aan het doen was :) Het enige wat me infeite nog interesseerde was XP halen en mn character uplevellen.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:02
Mooi topic. Herkenbaar met drukte wat uit te spelen. Heb daarom op de PS geen PS Plus genomen. En als Game pass over 20 maanden (ver weg) verloopt ga ik die ook niet verlengen. Wil lekker in alle rust gamen en niet de haast hebben iets uit te moeten spelen. Zeker met een drukker wordend leven. Mooie posts wou ik even zeggen.

• Windows10app
hoi

Ik heb dit ook dat ik het plezier in Gamen deels kwijt ben.

Ik zit bij de geestelijke gezondheidszorg GGZ.
Ik moet medicatie slikken.
Inderdaad de Medicatie heeft Grote invloed
op je gevoelsleven en gedachtes bij het Gamen.

Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik meer tijd
aan het opzoeken besteed van een Game op Youtube
en Google dan aan het Gamen zelf.

Je hebt dan de interesse in het Gamen.

Het gebeurd ook wel een dat je een Game opstart
en gelijk weer afkapt.

Maar ik woon in Dokkum in Friesland.

Vroeger kocht ik al mijn Game spullen uit Dokkum weg.
Later ben ik vaste klant geworden van de Mediamarkt Webshop.

In Dokkum heb je de internet-profider kabelnoord.
Later ben ik overgestapt naar KPN Hussel.

Als je niet blij bent met je Game spullen dan ga je juist meer kopen.
Je wilt je dan blij kopen.

Ik heb toen die Xbox Elite 2 controller gekocht.
Ik heb toen een scuf instinct controller gekocht.

Ik ben 44 jaar jong/oud.

Maar mijn Gaming-laptop is dinsdag aangekomen bij de Mediamarkt Webshop Technische dienst.
Ik heb gemeld dat ik de gameplay en de beelden
van mijn Asus Gaming-Laptop niks aan vond.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:10
Rebbelx schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:01:
[...]

Dit ook! Games zijn tegenwoordig zo gigantisch groot geworden... een paar dagen niet meer spelen en ik ben totaal de draad kwijt waar ik precies in de verhaallijn zat. The Witcher 3 is zo een voorbeeld. Daar heb ik meermaals quest geaccepteerd die ik pas 2 weken later effectief speelde en waar ik totaal niet meer wist wat of waarom ik die aan het doen was :) Het enige wat me infeite nog interesseerde was XP halen en mn character uplevellen.
Precies,

Ik heb totaal niets met die grote games van 100+ uur, volgestopt met sidequests die alleen als opvulling dienen. Ik had weinig zin meer om te gamen, maar een game als RE4 Remake laat me zien dat ik nog altijd graag game, maar ik heb gewoon geen tijd meer om honderden uren in een game te stoppen.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Aardig topic, herkenbaar ook. Zonder alles gelezen te hebben denk ik dat er een paar factoren meespelen bij mij, ben trouwens PC en Playstation gamer.

- Teveel keuze: Ik heb tientallen ongespeelde games voor PS3, PS4 en PC en zelfs nog PS2 en PSX liggen. Daarnaast een library op EPIC en Steam van +200 games die ik amper of nooit heb aangeraakt. Het werkt bijna verlammend. Vroegah spaarde ik een half jaar voor een spel en speelde het helemaal dood. Er was gewoon minder beschikbaar.

- Tijd: Ik ben, zoals meerderen hier merk ik, in de 40 en vader met jonge kinderen. De beperkte vrije tijd die je hebt is lastig te alloceren omdat de keuze voor het één betekent dat je drie andere dingen niet kan doen. Ook dit werkt op een bepaalde manier verlammend. Ik merk dat als ik een keer een uurtje over heb toch niet makkelijk een game oppak.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:44
Als FPS games voor mij ook geen makkelijke tijden. De meeste AAA games die ik vroeger speelde zijn inmiddels verworden tot een soort gok- en grindfest. Battlefield tm 4 was geweldig, maar met BF1 werd het al minder en daarna niet meer aangeraakt.

Games als Insurgency Sandstorm zijn dan wel weer eenvoudig en leuke shooters - geen levelup afhankelijke kits, gewoon een rol kiezen en gaan, je krijgt alles vanaf de eerste minuut. Recent gestart met Squat en daar hetzelfde, de leercurve is in het begin even heel steil, maar je treft wel een vriendelijke community van spelers aan en je moet het hebben van samenwerking en communicatie. Wel weer vaak wachten op een plek in een drukbezette servers, want servers die half vol zijn spelen niet.

Heb dus wel een weg gevonden om te blijven gamen en toch wat lichtpuntjes in games die ik nog leuk vind. Alles wat met lootboxes en grinden te maken heeft kan ik gewoon niets mee, heb de tijd niet en het geduld niet. Ik beperk mezelf met opzet maar tot 1 game elke keer, zodat ik vooral de tijd die ik dan kan spelen wel enigszins mee kan komen. Insurgency heeft bijv een grote co-op gameplay online waardoor je altijd met je team tegen bots speelt, dat maakt de instapdrempel ook wat lager. Bots campen toch wat minder :+

Je kent het gezegde: ben je jong, heb je tijd maar geen geld, word je ouder heb je geld en geen tijd, ben je nog ouder heb je tijd en heb je geld, maar geen energie meer. Tis dus soms een beetje zoeken.

[Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 18-04-2023 10:11]

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Cyrax0508 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:49:
[...]

Precies,

Ik heb totaal niets met die grote games van 100+ uur, volgestopt met sidequests die alleen als opvulling dienen. Ik had weinig zin meer om te gamen, maar een game als RE4 Remake laat me zien dat ik nog altijd graag game, maar ik heb gewoon geen tijd meer om honderden uren in een game te stoppen.
Daarom speel ik veel games van kleinere uitgevers. ETS2, Thief Simulator, Gas station simulator, Arcade Paradise, Contraband Police, nu lijkt Dredge me wel leuk om te proberen. Het is allemaal wat minder gepolijst en diep, maar wel tof.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Windows10app

Ik heb dit ook dat ik het plezier in gamen deels kwijt ben.

Maar is het niet zo dat goedkoop duurkoop is?

[Voor 14% gewijzigd door Windows10app op 27-05-2023 05:38]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
2000 euro besteden aan een game PC is echt niet nodig.

Ik heb momenteel een Ryzen 5600X, 16GB RAM en een Radeon 5700 XT en kan alles nog draaien op 1080p (24" monitor) met genoeg fps.

Momenteel bezig met The Last of Us, sinds patch 1.05 draait het gewoon snel en probleemloos. Goed verhaal en er worden automatisch veel checkpoints gemaakt zodat je niet ver terug gaat in het spel wanneer je het niet haalt.
The Division 1 of 2 is ook een aanrader.
#singleplayergames4ever ;)

PC#1: Pentium MMX 200 @ 233 MHz
PC#2: Athlon Classic 700 MHz Orion / Thunderbird 1000 MHz
PC#3: AthlonXP 1700+ @ 2200 MHz (3200+)
SET BLASTER=A220 I5 D1 T3

• Windows10app

Ik heb dit ook dat ik het plezier in Gamen deels kwijt ben.

Hopelijk is dit geen dubbel-post

Ik vond nog iets interesants
Stond gewoon op Tweakers

[Voor 18% gewijzigd door Windows10app op 27-05-2023 07:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
Windows10app schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 05:34:
[Afbeelding]

Ik heb dit ook dat ik het plezier in gamen deels kwijt ben.

Maar is het niet zo dat goedkoop duurkoop is?
Ik draai al zes jaar weer op een i5 en een 1070. Zelfs recente games draaien prima met high settings op 1080P. Ik weet niet wat een vergelijkbare spec nu nieuw kost maar tweedehands heb je het al voor 500 euro.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

PD2JK schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 06:11:
2000 euro besteden aan een game PC is echt niet nodig.

Ik heb momenteel een Ryzen 5600X, 16GB RAM en een Radeon 5700 XT en kan alles nog draaien op 1080p (24" monitor) met genoeg fps.

Momenteel bezig met The Last of Us, sinds patch 1.05 draait het gewoon snel en probleemloos. Goed verhaal en er worden automatisch veel checkpoints gemaakt zodat je niet ver terug gaat in het spel wanneer je het niet haalt.
The Division 1 of 2 is ook een aanrader.
#singleplayergames4ever ;)
Ik heb Gforce Now (founder?) voor 5 euro per maand. en kan spelen op mijn werkpc en budgetlaptop uit 2015. Het enige nadeel is dat ze games laat patchen (ik wacht nu al weer 2 weken op een game), het helpt ook niet dat het geen AAA titles zijn die ik leuk vind. Ik vind het de 5 euro wel waard, maar ze zouden je de ondersteunde games zelf gewoon moeten laten installeren dat je in elk geval kan spelen als er een update is.

Voorheen ook op Stadia gespeeld. Dat had minder games maar ook minder problemen dat iets niet opstarte.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramon27
  • Laatst online: 03-06 14:58
Heb bij vlagen dat ik game en dan weer een tijdje helemaal niet, nu ben in onlangs ook nog papa geworden en ook speelt mijn AHD niet helemaal mee waardoor ook ik snel afgeleid/uitgekeken ben.

Ben nu bijv begonnen aan Watch Dogs Legion maar na 1 uur spelen ben ik er ook eigenlijk wel weer klaar mee. Open wereld games zijn té geworden voor me (teveel te doen, teveel icoontjes) Ik ben meer van de A naar B games gaan houden. Deze geven mij ook meer voldoening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Windows10app
Off-topic over hardware issue

[Voor 146% gewijzigd door Ircghost op 30-05-2023 11:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:25
Ik ben een aardige tijd uit gaming geweest waar ik tot mijn 16e (?) echt vol in gamen zat vond ik keihard festivals/fitness en alles erbij een stuk leuker en viel eigenlijk alles wat daar niet bij hoorde weg.

Was wel een stuk fitter maar had veel andere problemen met mijzelf waardoor ik denk ik ook veel hobbies die ik toen had weg propte.

Na de burn-out weer een soort van gezonde balans gevonden. We sporten weer (al zijn we een stuk minder fit) en gaan nog naar festivals. Maar lezen nu ook e-books, kijken series en films en anime en vooral gamen weer heel veel.

Sinds de PS5 en de Steamdeck ook echt weer een liefde gevonden voor gamen. Eigenlijk met PS5 launch de Demon Souls remake bracht een heel breed schala aan nieuwe games voor mij die ik ervoor nooit speelde. Ik was echt een die-hard FIFA speler toen ik gamede ( het soort dat op feestjes is en heeft van.. Ow ik moet nog 20 potjes spelen dit weekend) en nu speel ik veel gevarieerder (Zelda, Persona, FF7R, F1, Souls, Diablo)

Voordeel is dat diverse smaak het wel leuk maakt. Groot nadeel is dat er zo veel uit komt (Star wars kwam vorige(?) maand uit en nu Zelda en vrijdag alweer Diablo) dat ik het met de geringe tijd niet vol houdt om alle games te spelen die ik wil zonder overweldigd te raken. Een luxe probleem.. En dan speel ik ook nog heel veel Football Manager laatste dagen

Vraag voor dit topic dat dan misschien wel interessant is mijn echte liefde voor games kwam denk ik weer terug toen ik uit die comfort zone ging van Fifa naar Persona, FROM games.. Is het niet gewoon zo voor veel mensen in dit topic dat zij enorm veel dezelfde games spelen al jaren lang?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:57
dglavimans schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 01:32:

Vraag voor dit topic dat dan misschien wel interessant is mijn echte liefde voor games kwam denk ik weer terug toen ik uit die comfort zone ging van Fifa naar Persona, FROM games.. Is het niet gewoon zo voor veel mensen in dit topic dat zij enorm veel dezelfde games spelen al jaren lang?
Je laatste vraag is terecht, maar in mijn geval is het vaak een "been there, done that" gevoel. :)
Zelf al heb ik jarenlang multiplayer games gespeeld gezien ik graag competitie heb, wanneer ik een single player opstart heb ik minder dat "wauw" gevoel. Ik heb games zoals Spider-Man, Uncharted, God Of War uitgespeeld (gek genoeg altijd 1st party titles van Playstation) en eens je die hebt gespeeld, dan heb je het snel gezien.

RTS genre is niet mijn ding, enorm grote RPG's ook niet echt. Dus dan komt er ook wel niet altijd iets uit dat interesse opwerkt waardoor je weken of maanden niet meer gamed. Wat perfect oké is. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:06
Ik herken dit, sinds ik in het bezit ben van de RTX 4090 game ik weer meer en game ik nu dagelijks. Het is nu ook niet dat ik uren achter elkaar aan het gamen ben.

Ik word 40 jaar in 2 weken. Vroeger in mijn jeugd/studententijd kon ik echt uren achter elkaar gamen.

[Voor 20% gewijzigd door van der Berg op 30-05-2023 10:27]

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - GeForce RTX 4090 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 11:37
van der Berg schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:18:
Ik herken dit, sinds ik in het bezit ben van de RTX 4090 game ik weer meer en game ik nu dagelijks. Het is nu ook niet dat ik uren achter elkaar aan het gamen ben.

Ik word 40 jaar in 2 weken. Vroeger in mijn jeugd/studententijd kon ik echt uren achter elkaar gamen.
Word binnenkort 42, maar heb sinds kort het kleinere broertje van de 4090, de 4080 :) . Game nu zeker meer op de PC. Ben het vooral heel erg eens met de constatering dat er tegenwoordig echt belachelijk veel games beschikbaar zijn. Erg veel wildgroei. Soms werkt dit verlammend. Ik heb dan allerlei plannen om die game te spelen en die game etc.. Maar omdat het soms zoveel is, kom ik eigenlijk niet ver met die plannen. Het kan nogal overweldigend zijn. Wat mij vooral helpt bij het spelen van games en daarbij rekening houdend met de bekende backlog, is een kleine groep aan games selecteren. Zo speel ik af en toe 13 sentinels op de Switch, dan weer wat Judgment en Ishin op de PC. Hier en daar wat visual novels op de PC. Zo bewaar ik mijn interesse in games. Ben ik Ishin even zat, dan ga ik weer verder op de Switch. Ik speel zeker geen korte stukken, maar genoeg om toch een soort van "investment" te hebben in een game. Om echt net zo gefocust te zijn op 1 game zoals "vroeger" heb ik niet echt meer, tenzij de gameplay echt een verschil uitmaakt. Bijvoorbeeld in een game als Elden Ring.

[Voor 8% gewijzigd door Meister Sachs op 30-05-2023 11:09]

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:24

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MAX3400 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:20:
Andersom, ben je bereid €60 voor een AAA-titel uit te geven en dan binnen 3 uur 100% lineair klaar te zijn?
ik koop bijna al mijn games 2dehands :)

max 20 euro voor zo'n AAAtitel

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-06 12:54
Ik heb een PlayStation 5 staan maar speel daar echt amper op. Af en toe en rondje F1 en dat is het wel, maar als ik dat ding 1 keer per maand aan slinger is het veel. Ben ook recentelijk verhuisd en heb thuis ook nog veel werkzaamheden liggen.

Daarnaast ben ik 's avonds ook gewoon te moe om me nog in te spannen. Als ik klaar ben met werken is het koken, afwassen, stofzuigen en verder wat zaken opruimen. Tegen de tijd dat ik helemaal klaar ben is het 21:00/21:30.

Ook trekken de games mij tegenwoordig minder en minder. Alles zit vol met lootboxes, battle/season passes en weet ik veel wat. De tijd van vroeger lekker een avondje knallen in Battlefield 2 ofzo is gewoon voorbij. Ik heb ook geen (gamende) vrienden dus echt een avondje afspreken om te gamen zit er ook niet in.

Ik ben nu ook wel ergens op een punt dat ik het zonde van mijn tijd vindt. Ik heb een soort onrust in me dat ik altijd het idee heb dat ik mijn tijd nuttiger/productiever moet besteden.

Wel heb ik een Nintendo Switch en daar speel ik iets vaker op, maar dan vooral korte stukjes. Heb onlangs Borderlands (1) gespeeld en heb me daar wel mee vermaakt. Grote voordeel van de Switch is dat je hem zo oppakt en weglegt. Je hebt geen trophies en ook een stuk minder opdringerige games. De games van Nintendo zijn ook prima. Potje Mario Kart of een leveltje Kirby doe ik sneller dan dat ik die PlayStation opstart.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik zit tegenwoordig ook maar doelloos spellen te kopen in de PSN-store met het idee om dat ene pareltje te scoren die mij weer terug in het spel brengt. maar tevergeefs.

het enige spel die me tot nu toe heeft kunnen bekoren is RE4 remake. die heeft me echt het oude game-gevoel weer teruggegeven.

voor de rest merk ik dat de PS5 mij alleen maar in de weg begint te zitten, omdat het je 'verplicht' om te gamen als het in het zicht staat. ik denk soms weleens om hem de deur uit te doen. maar dan zie ik aankondigingen als MGS snake eater remake. dat is al de enige reden hier om dit ding thuis te houden.

[Voor 35% gewijzigd door Farabi op 30-05-2023 11:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:38
DedSec85 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:28:
Ik heb een PlayStation 5 staan maar speel daar echt amper op. Af en toe en rondje F1 en dat is het wel, maar als ik dat ding 1 keer per maand aan slinger is het veel. Ben ook recentelijk verhuisd en heb thuis ook nog veel werkzaamheden liggen.

Daarnaast ben ik 's avonds ook gewoon te moe om me nog in te spannen. Als ik klaar ben met werken is het koken, afwassen, stofzuigen en verder wat zaken opruimen. Tegen de tijd dat ik helemaal klaar ben is het 21:00/21:30.

Ook trekken de games mij tegenwoordig minder en minder. Alles zit vol met lootboxes, battle/season passes en weet ik veel wat. De tijd van vroeger lekker een avondje knallen in Battlefield 2 ofzo is gewoon voorbij. Ik heb ook geen (gamende) vrienden dus echt een avondje afspreken om te gamen zit er ook niet in.

Ik ben nu ook wel ergens op een punt dat ik het zonde van mijn tijd vindt. Ik heb een soort onrust in me dat ik altijd het idee heb dat ik mijn tijd nuttiger/productiever moet besteden.

Wel heb ik een Nintendo Switch en daar speel ik iets vaker op, maar dan vooral korte stukjes. Heb onlangs Borderlands (1) gespeeld en heb me daar wel mee vermaakt. Grote voordeel van de Switch is dat je hem zo oppakt en weglegt. Je hebt geen trophies en ook een stuk minder opdringerige games. De games van Nintendo zijn ook prima. Potje Mario Kart of een leveltje Kirby doe ik sneller dan dat ik die PlayStation opstart.
ik heb echt exact dit haha, "fijn" om te lezen dat meer mensen dat hebben....

Ik doel dan op het stukje "ik heb altijd het idee mijn tijd nuttiger en productiever te kunnen besteden"

vaak beland ik dan alsnog voor de TV savonds (want ook hier: eer dat alles klaar is en kids in bed is het tussen 8 en 9 ) , maar op 1 of andere manier geeft dat minder gevoel van "ik moet wat doen" dan achter de PS5 kruipen of de PC voor een rondje ETS2.

soms ben ik dan na een half uur al zo onrustig dat ik het afsluit :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Farabi schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:34:
voor de rest merk ik dat de PS5 mij alleen maar in de weg begint te zitten, omdat het je 'verplicht' om te gamen als het in het zicht staat. ik denk soms weleens om hem de deur uit te doen. maar dan zie ik aankondigingen als MGS snake eater remake. dat is al de enige reden hier om dit ding thuis te houden.
Mijn PS5 ligt ook voornamelijk stof te happen hoor, echter zijn er tussendoor soms wel titels waardoor het gebruik weer eens een periode omhoog schiet.

Echter na de pandemie is het gamen met >95% verminderd.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Sorry, maar jullie worden gewoon allemaal oud. :+

Zelfde hier hoor (47). Ik heb helemaal geen zin in Far Cry 36, FIFA 310 of online hamster-wheels zoals ik MMOs altijd noem. Deels is dat gewoon een andere fase in je leven, deels is dat ook dat games vandaag de dag echt op een andere manier worden ontwikkeld. Het is niet meer zoals vroeger dat iedere game die uitkwam iets bijzonders was, het is vandaag de dag water uit de kraan.

Ik focus dus zelf op een handvol pareltjes (voor mij dan) en de rest laat ik allemaal aan me voorbij gaan, beleef ik toch geen plezier aan.

Dus mijn tip: ga eens ff lekker flink schrappen in je lijstje geinstalleerde games, en kies er 1 die past bij je huidige levensfase/dagindeling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Retro
Ik heb een PS5 gekocht aan het begin van een vrije periode: omdat ik tussen twee banen inzit heb ik de afgelopen twee maanden flink meer kunnen gamen dan normaal. Het was best interessant omdat het mij deed denken aan vroeger, d.w.z. dat ik lekker veel vrije tijd had om te gamen. Herken wel dat ik het al snel zonde van mijn tijd vond, daarom heb ik achteraf gezien helemaal niet zo heel veel gegamed. Vaak merkte ik dat er een kantelpunt was. Eerst verwondering (wat ziet het er toch gaaf uit tegenwoordig), daarna voelde het als werk. Zeker bij bepaalde open-wereld games.

Ben benieuwd hoeveel ik de komende tijd nog ga gamen. Denk er soms over om een oude Game Boy of DS aan te schaffen om laagdrempelige spellen te spelen die niet zo groots zijn. Mario Kart op de Switch bijv. heb ik veel lol mee gehad en voelde niet als werk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-05 12:52
Herkenbaar, als ik dan voor mezelf mag spreken :

Mij valt op dat het competitieve uit games is gehaald.
Equal playing field is soms ver te bekennen als het om pure skills gaat, er is teveel ruis.

Vroegah waren de basic loadouts ( in FPS zoals COD/bf2 etc etc ) vaak gewoon de beste.
Tegenwoordig veranderd alles per dag/week met meta loadouts, heb je op te boksen tegen mensen die slim gebruik maken van kleine voordelen die te behalen zijn icm controllers.
Skill based matchmaking, het grinden van gamemodussen om maar bepaalde attachments te behalen voor je erwtenschieter.. nee, dit alles maakt 't er voor mij niet leuker op. ik heb ook geen tijd meer om daar uren in te stoppen.

Gewoon een spel op starten, een 2v2/4v4 lobby vinden met gelijke wapens en gelijke hardware zoals vroegah. ( shit we worden oud )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Het is grappig. Aan de ene kant moeten spellen steeds groter worden. Hoevaak lees je wel "met slechts tien uur spelen rollen de credits al voorbij"?

Maar als een spel steeds groter wordt met generieke quests, collectibles, vrij te spelen torens, helmpjes, verfjes, truitjes, hangertjes en legio andere ijdelheidsitems... Dan vinden we weer dat het te groot is, er allemaal onzin in zit, teveel op werken lijkt en we weer terugverlangen naar "de basis".

Voor nostalgische shooter gevoelens zou je eventueel nog kunnen kijken naar de boomershooters. Die hebben ook nog dikwijls een retro look ook. Bijvoorbeeld Dusk en het recent uitgebrachte Boltgun.

[Voor 18% gewijzigd door Vrijdag op 30-05-2023 15:01]

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-05 12:52
Vrijdag schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:59:
Het is grappig. Aan de ene kant moeten spellen steeds groter worden. Hoevaak lees je wel "met slechts tien uur spelen rollen de credits al voorbij"?

Maar als een spel steeds groter wordt met generieke quests, collectibles, vrij te spelen torens, helmpjes, verfjes, truitjes, hangertjes en legio andere ijdelheidsitems... Dan vinden we weer dat het te groot is, er allemaal onzin in zit, teveel op werken lijkt en we weer terugverlangen naar "de basis".
Omdat de basis vaak niet op orde is, en zo'n spel ontworpen is om het verslavende aspect groter te maken. de honger naar helmpjes, truitjes en dergelijke onzin daar prikken we als volwassenen wat makkelijker doorheen dan onze kinderen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
Tja, de ene speler is de andere niet -- die houdingen spreken elkaar niet per se tegen. Hele volksstammen zijn inderdaad gewoon blij als ze 100 uur lang door de open wereld kunnen trekken en daarbij telkens dezelfde minigame opnieuw doen, en die zijn oprecht teleurgesteld als ze na 10 uur al klaar zijn. Er is ook nog een verschil tussen een spel dat voor 70 piek op de markt wordt geslingerd (of nog meer, als je de extra gepimpte editie wil) of een spel dat voor 20 euro over de toonbank gaat. Bij die laatste zul je eerder een goed doorwrochte ervaring van niet meer dan een paar uur verwachten (en accepteren) dan bij die eerste.

Hoe lang een spel iemand weet te boeien, en waarom, en wat de verwachting was voor de speelduur, is allemaal subjectief, en er is voor alles wel een markt. Er zullen in ieder geval heel weinig mensen zijn die zeggen "ik ben het plezier kwijt want de spellen zijn niet lang genoeg". :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• menne
  • Laatst online: 03-06 19:39
Farabi schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:34:
voor de rest merk ik dat de PS5 mij alleen maar in de weg begint te zitten, omdat het je 'verplicht' om te gamen als het in het zicht staat. ik denk soms weleens om hem de deur uit te doen.
Ik had dit ook afgelopen jaren met mijn game PC, Switch en Quest 2. Inmiddels zijn die allemaal een tijd de deur uit. Voor mij is GeforceNOW een oplossing gebleken. Heb een tijd de gratis variant gebruikt, dan voel ik mij dus helemaal niet meer "verplicht" of iets dergelijks. Dan is het veel meer gericht op, ALS ik zin heb, kan ik gewoon spelen. En als ik 6 maanden geen zin heb, is dat ook prima. Inmiddels heb ik voor de 2e keer een 6 maanden priority abo in de aanbieding aangeschaft (5,- per maand), wat voor mij nog steeds het verplicht gevoel eraf haalt omdat er geen gaming dedicated device in huis staat en voor dat ene speciaal biertje per maand ik ook niet kan klagen.

Toch merk ik dat ik nu weer aan het "game hunten" ben om die ene game te vinden (die er niet is...), over games lezen enz. Ik was eigenlijk juist eindelijk blij om daar vanaf te zijn met alle game devices het huis uit, dat je er gewoon helemaal niet meer mee bezig hoeft te zijn voor je gevoel. Maar ik merk dat door GFN ik toch weer een beetje die kant op geduwd wordt, dus dat moet ik nog even zien te voorkomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PB-powell
  • Laatst online: 13:44

PB-powell

Mr. Laziness

NLxAROSA schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:46:
Sorry, maar jullie worden gewoon allemaal oud. :+

Zelfde hier hoor (47). Ik heb helemaal geen zin in Far Cry 36, FIFA 310 of online hamster-wheels zoals ik MMOs altijd noem. Deels is dat gewoon een andere fase in je leven, deels is dat ook dat games vandaag de dag echt op een andere manier worden ontwikkeld. Het is niet meer zoals vroeger dat iedere game die uitkwam iets bijzonders was, het is vandaag de dag water uit de kraan.

Ik focus dus zelf op een handvol pareltjes (voor mij dan) en de rest laat ik allemaal aan me voorbij gaan, beleef ik toch geen plezier aan.

Dus mijn tip: ga eens ff lekker flink schrappen in je lijstje geinstalleerde games, en kies er 1 die past bij je huidige levensfase/dagindeling.
Ik kan dit deels beamen, een tijd terug had ik ook last van het 'geen zin in gamen'-syndroom maar de laatste tijd ben ik toch meerdere uren per week achter een beeldscherm te vinden. Ik heb daarom voor mijzelf bepaald dat ik maar aan 1 grote game tegelijk bezig ben. Momenteel is dat Zelda: TotK, daarvoor was het Hogwarts Legacy en daarvoor speelde ik Anno 1800. Maar ik merk dat ik het niet meer kan opbrengen/bijhouden om van 2 grote games tegelijk alles 'te onthouden' en dan heb ik in beide geen zin.
Tussendoor doe ik nog wel eens een rondje GT7 of Mini Highways op de pc, maar dat mag bijna geen naam hebben.
Verder ben ik 2 avonden per week in de sportschool, en heb ik nog een vrouw en kind thuis die ook aandacht willen, door op deze manier te gamen kan ik alles prima combineren :)

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 15:54
Twee tipjes voor de mensen die de lol kwijt zijn. Met deze twee games heb ik gewoon veel lol (gehad).
1) Afgelopen tijd Dead Island 2 op de PS5 gespeeld. Ziet er eigenlijk uit als een hersenloos en simpel spel. Beetje banaal wellicht. Het is het allemaal, maar damn wat was dat leuk om te spelen!
2) Daarnaast weer verder gegaan met Vampire Survivor. Voor de xboxers onder ons, deze zit in gamepass en kost anders nog geen reet. Dat is echt zo'n vette game en heel wat anders dan wat je ooit gespeeld hebt. Ziet er simpel uit, maar is echt insane diepgaand.

Edit: Humanity op de PS5 is ook zo'n puzzel parel. Weer eens wat anders en heb me daar al uren in verloren. Normaliter ben ik niet zo van die games, maar dit ziet er zo lekker uit. Geeft veel voldoening als het lukt. Echt een kunstwerkje. De vrouw wordt helemaal knetter van de muziek in die game. Kan een dingetje zijn :+

Edit 2: You suck at parking moet iedereen ook eens proberen.

[Voor 24% gewijzigd door Hulleman op 30-05-2023 15:30]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 15:34
Ikzelf merk het ook, ik ben in 2019 permanent opgehouden met World of Warcraft en mmorpg's .
en heb mezelf meer gefocussed eerst op nintendo switch games waarvan Zelda Botw fantastisch was , en zeker super mario odessey/ 3dworld (kort maar krachtige games )

Op mn pc speel ik nog wel eens een rondje strategy/sim games zoals Stellaris en Cities Skylines, maar meestal in het weekend, als ik tijd er voor heb ;)

ik denk dat het gewoon met de leeftijd te maken heeft ,

[Voor 6% gewijzigd door Metallize op 30-05-2023 15:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rayban89
  • Laatst online: 22:36
Ik heb het zelf ook, 34 jaar 2 kids en werk fulltime overdag. In de weekenden bezig met kids, zwemlessen, voetbal, dansles. Partner is ook nog om het weekend werken, dus dan blijft er 'als de zon schijnt' weinig tijd over om te gamen. In de avond dan vaak te moe om actief een game te spelen, lig dan wat op de bank YouTube te kijken of een serie of iets dergelijks.
Heb een mooie G1 OLED 55 inch hangen met een xbox series X, helaas kom ik er weinig aan toe. Laatst wel Hogwarts Legacy opgepakt, ongeveer tot 50% story gespeeld en daarna afgehaakt.
Van het weekend hebben we een switch gehaald, voornamelijk voor de kids. Ze zitten veel op de iPad en de kwaliteit van de mobiele 'reclame' gratis games is zo tergend dat ik er gek van werd en ze een switch gehaald heb met Mario kart en Mario Bros. Topkwaliteit, je ziet ze meteen veel meer engagement en plezier hebben.

Daarnaast hoop ik met de switch ook met Zelda Tears of the kingdom weer wat avondjes vooruit te kunnen. In ieder geval de storyline uitspelen. Vanavond van start, ben benieuwd hoelang ik het volhoud.

Ik merk vaak bij singleplayer games dat ik afhaak als ik niet regelmatig speel, dus probeer nu 2 tot 3 avonden in de week in te plannen in m'n agenda om ook echt te gaan spelen. Kijken of dat helpt om weer meer plezier in games te hebben. Met een topkwaliteit titel als Zelda Tears of the Kingdom moet dat toch lukken?!

https://www.flickr.com/photos/133617783@N08/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:22

sapphire

Die-hard pruts0r

PB-powell schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:27:
[...]

Ik kan dit deels beamen, een tijd terug had ik ook last van het 'geen zin in gamen'-syndroom maar de laatste tijd ben ik toch meerdere uren per week achter een beeldscherm te vinden. Ik heb daarom voor mijzelf bepaald dat ik maar aan 1 grote game tegelijk bezig ben. Momenteel is dat Zelda: TotK, daarvoor was het Hogwarts Legacy en daarvoor speelde ik Anno 1800. Maar ik merk dat ik het niet meer kan opbrengen/bijhouden om van 2 grote games tegelijk alles 'te onthouden' en dan heb ik in beide geen zin.
Tussendoor doe ik nog wel eens een rondje GT7 of Mini Highways op de pc, maar dat mag bijna geen naam hebben.
Verder ben ik 2 avonden per week in de sportschool, en heb ik nog een vrouw en kind thuis die ook aandacht willen, door op deze manier te gamen kan ik alles prima combineren :)
Dit herken ik wel, mijn game plezier kwam vooral terug toen ik verder ging kijken dan de zoveelste CoD MW 17 black ops, BF 340679, ect.

Eerst Begonnen met de Tomb Raider reboot in 2017, al heb ik al meer dan een jaar halverwege Shadow of the Tomb raider maar die vind ik gewoon minder.
Daarna bijna 2 jaar over the Witcher III gedaan, jaren niet zoveel plezier uit een game gehaald! Beetje rondlopen, beetje klooien, ect. Af en toe een uurtje of een avondje en soms maanden niet.
Toen RDR2, vond ik wel leuk maar iets minder doordat je vaak op punten niet kon saven :( iets meer dan een jaar over gedaan.
Nu nét begonnen aan Horizon Zero Dawn en zal ook wel weer lang duren :+

Daarna hoop ik ergens Cyberpunk 2077 in de aanbieding te scoren.

Wat bij mij ook wel een beetje hielp, en daar ga ik zeker mensen mee tegen het zere been schoppen, was cheaten O-).
Ik speel alleen, niets online en puur voor de fun en word sommige avonden gewoon vaak 'afgeleid' (huilende baby, ff speentje erin doen, ect.) en omdat weet ik hoeveel uur te moeten zoeken naar één of ander plantje om wat te craften om eindelijk verder te kunnen...nee dank je.Maakt het soms nét even makkelijker en dus leuker.

En de Switch, ik ben er zelf bar slecht in emt een controller maar man wat een leuke spellen heb je daarvoor! Hoeveel uur puzzelen met de kinderen we er al op hebben zitten om álle maanen te vinden :X

Gabriël ITX

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PB-powell
  • Laatst online: 13:44

PB-powell

Mr. Laziness

sapphire schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:03:
[...]

Dit herken ik wel, mijn game plezier kwam vooral terug toen ik verder ging kijken dan de zoveelste CoD MW 17 black ops, BF 340679, ect.

Eerst Begonnen met de Tomb Raider reboot in 2017, al heb ik al meer dan een jaar halverwege Shadow of the Tomb raider maar die vind ik gewoon minder.
Daarna bijna 2 jaar over the Witcher III gedaan, jaren niet zoveel plezier uit een game gehaald! Beetje rondlopen, beetje klooien, ect. Af en toe een uurtje of een avondje en soms maanden niet.
Toen RDR2, vond ik wel leuk maar iets minder doordat je vaak op punten niet kon saven :( iets meer dan een jaar over gedaan.
Nu nét begonnen aan Horizon Zero Dawn en zal ook wel weer lang duren :+

Daarna hoop ik ergens Cyberpunk 2077 in de aanbieding te scoren.

Wat bij mij ook wel een beetje hielp, en daar ga ik zeker mensen mee tegen het zere been schoppen, was cheaten O-).
Ik speel alleen, niets online en puur voor de fun en word sommige avonden gewoon vaak 'afgeleid' (huilende baby, ff speentje erin doen, ect.) en omdat weet ik hoeveel uur te moeten zoeken naar één of ander plantje om wat te craften om eindelijk verder te kunnen...nee dank je.Maakt het soms nét even makkelijker en dus leuker.

En de Switch, ik ben er zelf bar slecht in emt een controller maar man wat een leuke spellen heb je daarvoor! Hoeveel uur puzzelen met de kinderen we er al op hebben zitten om álle maanen te vinden :X
Cheaten doe ik dan niet aan, maar het aantal opgezochte youtube walktroughs loopt wel met de jaren op O-) Zeker in Zelda als ik na 15min aanklooien in een shrine er nog niet uit ben ga ik toch zoeken hoe het wel moet, het moet idd wel leuk blijven.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19:39
Grappig en intressant om de verschillende verhalen te horen. Ben zelf 23 jaar jong en dus nog een bloempje vergeleken met de meeste van jullie.

Ik ben opgegroeid in de technologie wereld, met in het begin niet de vele games die ik hier voorbij zie komen.
Mijn fase begon met simpele tycoon games zoals Rollercoaster tycoon, animal tycoon's en mario 64. Uiteindelijk kwam het gedeelte van WII games bij mij met onderandere WII Sport en Mario kart, hiernaast deed ik vele PC games met voornamelijk Habbo Hotel en Runescape. Telkens als ik thuis kwam van school rende ik naar me computer om te gaan spelen, uren per dag kon ik me vermaken. Stiekem met me grotere broer mee kijken op de PS2 met GTA San Andreas om vervolgens stiekem te spelen wanneer hij niet thuis was met cheatblaadjes naast me liggend.
Nostalgische tijden en mooie herinneringen! Uiteindelijk ben ik zelf overgegaan op dit soort games, met ook grote deels Minecraft. Een groot deel van me 'game-jeugd' bestaat uit Minecraft en wat was dat geweldig met veel servers en vooral het sociale aspect met vrienden groepen op Skype en telkens contact blijven zoeken. Ook speelde ik met de wat grotere Youtubers van nu in Nederland en als kind vond je dat ubergaaf!
In 2016 ben ik echter overgestapt van het veelal Minecraft spelen naar World of Warcraft en een wereld ging voor me open, het MMORPG gedeelte kende ik al via Runescape maar WoW dat was altijd betaald en dat konden alleen volwassenen mensen spelen althans dat dacht ik! Ik speel tot op de dag van vandaag nog WoW en mijn uren zijn behoorlijk wat in games. Wat eigenlijk fijn is, is dat ik geen kritische gamer ben ik speel veel genre's door elkaar. Ik kan me amuseren met survivalgames als Minecraft, DayZ, Rust of ARK. Maar ook games op de switch als Mario kart blijf ik leuk vinden.

Wat betreft de uren, ik kan me voorstellen dat wanneer ik een gezin heb ik ook minder tijd heb voor games desondanks is maar hoeveel zin/moeite je er in wilt steken. Je hebt games die kan je opstarten en een halfuurtje spelen en dan wegleggen maar er zijn ook een hoop grindy games waar je uren achter elkaar kan spelen om maar dat ene item te halen. Tijd is zeldzaam en je moet vooral gamen voor je plezier. Gamen is geen moeten, en soms betrap ik me zelf er wel op dat ik verplichtingen voor me zelf opleg. Wat meer genieten, achter over op je stoel liggen dat is wel een doel voor me zelf.

Ik hoop op nog vele mooie game jaren!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
sapphire schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:03:
Ja, dat is bij mij wel een gevoelige snaar. Ik kan me ontzettend ergeren aan mensen... die er een probleem van maken hoe iemand ervoor kiest een single-player spel te spelen. :P

Gelukkig zie je steeds meer dat spellenmakers dit gewoon tegemoet komen door expres dingen als "story mode" erin te stoppen, dus nog een graadje makkelijker dan "easy" waarbij je echt niet stuk kunt. Wie dit niet wil staat het natuurlijk gewoon vrij het niet aan te raken. Aan het handjevol puristen dat zich dan gaat opwinden over dat het überhaupt mogelijk is "want het moet moeilijk zijn" heeft men doorgaans gelukkig geen boodschap.

Moddability is natuurlijk ook altijd een pre op dit punt voor de PC. Als je een of ander mechanisme niet leuk vindt of niet goed gebalanceerd en een mod kan dat fixen, alleen maar mooi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 15:54
PB-powell schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:18:
[...]

Cheaten doe ik dan niet aan, maar het aantal opgezochte youtube walktroughs loopt wel met de jaren op O-) Zeker in Zelda als ik na 15min aanklooien in een shrine er nog niet uit ben ga ik toch zoeken hoe het wel moet, het moet idd wel leuk blijven.
Dat doe ik dus ook. Heb Elden Ring, vooral de eerste 50 a 60 uur, praktisch met een walkthrough in de hand gespeeld. Had echt de grootste lol. De resterende 100uur al veel minder, maar bijna alle NPC questlines heb ik met een WT gedaan. Die waren dermate onnavolgbaar. Dus wat je zegt, het moet wel leuk blijven :)

Met andere games doe ik hetzelfde. Ik wil geen 15 minuten zoeken naar een bepaalde knop/item waar ik toch maar overheen blijf kijken.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jeffrey
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-06 14:42
Ik ben sinds een jaar helemaal gestopt met gamen. Ik had steeds het gevoel dat ik wilde gamen, maar na een half uur voelde ik me nutteloos. Dat zorgde ervoor dat ik er ook helemaal niet meer van kon genieten. Zo gek want toen ik jonger was kon ik hele vakanties lang achter elkaar gamen en raakte ik niet uitgekeken. Mijn inziens heeft dat met twee dingen te maken:
  1. Leeftijd
  2. De hele dag achter een computer werken
Als ik al de hele dag achter de computer heb gezeten voor werk dan heb ik geen zin meer om 's avonds ook nog 'actief' achter een computer te gaan zitten. Gamen voelt voor mij dan als werk. Even naar de sportschool of een serie kijken op netflix voelt dan meer als rust.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 17:27
Verder ontopic; toch wel een mooi topic hoor. Brengt ook een stuk nostalgia in mij naar boven! Ik heb toen ik vader werd (10 en 8 jaar terug) veel plezier gehad aan games zoals FTL en later met vrouwlief met spellen zoals Civilization. Iets wat je simpel met een vrije arm met de muis kan doen en/of kan pauzeren. Baby op de ene arm en muis in de andere ;).

Nu nog vind ik gamen bij vlagen leuk en in game ik nog wel zo'n 1 a 2x per week. De tijden van mijn jeugd en voor het gezinsleven dat ik uren per dag aan het (online) gamen was liggen wel achter mij. Andere prioriteiten.
Toch zal het hier wel blijven, zo spelen de kids nog wel eens dansspelletjes op de Xbox one, minecraft of een kartspelletje waar ik weleens aanhaak. Recentelijk zet ik af en toe eens Super Mario World op met de kids, wat nog steeds die aantrekkingskracht op mijn kinderen heeft als dat het vroeger op mij had.

Spellen zoals Factorio en Anno of games zoals Mass Effect en The Witcher liggen nu meer stof te happen en worden er in grotere vakanties (soms) nog wel eens bijgepakt. Gamen blijft wel; maar het is anders dan vroeger en niet meer mijn hoofdbezigheid/hobby :).

Nog iets wat anders is dan vroeger: Ik was altijd bezig met benchmarken van mijn zelfbouw pc met 3dmark (later Futuremark). Ik wilde de meeste performance uit mijn machine halen. Later overclocken, zelfs nog eens waterkoeling gehad. Nu steek ik daar geen tijd meer in, ding moet het gewoon doen 8).

[Voor 28% gewijzigd door BM op 31-05-2023 08:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:37
Youtube walkthroughs gebruik ik vaak puur om te zien waar ik me in het spel bevind. Eigenlijk dus om te zien 'hoe lang moet ik nog'.
Mij maakt het niets uit of een goede game maar 10 uur duurt. De volgende ligt toch al klaar en het geeft ook wel weer een gevoel van completion om er weer eentje af te ronden.
Ik speel zo veel mogelijk op momenten dat ik alleen in de huiskamer ben, en dat is niet heel vaak (gelukkig!).

Vorige week bovenop alle backlog een psvr2 gekocht. Zit ik weer twee uur een 3d puzzel in elkaar te draaien in plaats van iets te spelen dat 'aan de beurt' is.
Echt fantastisch hoor, maar je bezorgt jezelf toch een soort van schuldgevoel. Wat een geld weer voor een paar uurtjes iets nieuws. En dat neemt serieus een stuk van het gameplezier weg. Een beetje een 'dip na de rush' gevoel.

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 16:48
Een goede game kan toch weer die oude vlam laten ontwaken. Heb al meerdere weken zoveel plezier van de nieuwe Zelda.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee