Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeowhite
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-11-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYJemyLPBSVpe2K1fz390A6fax8=/i/2002686646.jpeg

Dit topic gebruiken we voor status-updates, voor vragen en voor al die andere dingen waar je niet uitkomt bij het maken van je review.

Heel veel plezier en succes!

[ Voor 21% gewijzigd door Romeowhite op 20-05-2019 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:50
Erg leuke dag gehad Zaterdag op Tweakers HQ, het uitzicht over t'IJ blijft me verbazen. Erg leuke sessies gehad en toffe mensen leren kennen. Hierbij wil ik meteen iedereen bedanken met in het bijzonder Romee voor het organiseren, moet bekennen dat dit een meer geslaagde dag was als het Oktober testfest.

Monitor staat inmiddels en de eerste lap tekst is geschreven. Het wachten is nog even op de banners.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xuc7qLml.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensTX
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-01-2024
Mooie dag gehad zaterdag, ik hoop ook dat iedereen (medetweakers, +1's, werknemers en wie nog meer) ervan hebben genoten. Het is nu maandag, ik loop uit te vinden hoe ik in 's hemelsnaam een voeding kan testen zonder dat ik 30k euros uit moet geven aan testequipment zoals ze die hebben bij tweakers HQ of bij CM BNLx. Ik denk dat ik het ga meten door een paar games te benchen en van 3 resulataten(ik heb een stroommeter) het gemiddelde neem, die tegen mij G-650 zet en dan ga kijken of er veel verschil is. Warmteproductie lijkt mij ook moelijk te meten, want voeding. Geluidsproductie zou ik dnek ik nog wel kunen testen als ik genoeg fans loskoppel(ik heb een redelijk stille pc, maar niet zo stil als de voeding denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:19
Ook een super leuke dag gehad op HQ! Iedereen van de organisatie bedankt!
Eerste foto is gemaakt:
startfoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 08:23
Heb helaas nog geen tijd gehad de doos uit te pakken, maar mijn schoonouders hebben dezelfde router al in huis en daar heb ik al wat extra tijd in gestoken. Het mooie is dat ik de Asus AiMesh niet met 2, maar met 3 routers kan testen! Ze hebben een groot huis met veel beton en vrijwel geen mogelijkheid om een bedraad netwerk aan te leggen, dus een goede uitgangspositie om deze router te testen.

In de eerste mail stond overigens de deadline op 10 juni, de laatste mail rept over 3 juni. Voor mij gelukkig geen probleem, hoop niet dat mensen nu ineens gestresst zijn en/of hun review afraffelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 08:49

ricjuh

Make each day your masterpiece

Hele leuke dag gehad zaterdag, bijzondere ervaring om het Tweakers kantoor van binnen te zien.
Mijn monitor zojuist uitgepakt en geplaatst. Laat het testen beginnen!

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hR9VL7C/IMG-20190519-190431.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door ricjuh op 20-05-2019 19:36 ]

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBetaGamma
  • Laatst online: 22-07-2023
Super leuke dag gehad op het Tweakers HQ, veel nieuwe dingen meegemaakt. Heb de AOC monitor vandaag uitgepakt en al de eerste tests uitgevoerd. Die ga ik natuurlijk nog niet bekend maken ;) .

Eerste tekst zal snel geschreven worden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dIqw2yk.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door AlphaBetaGamma op 20-05-2019 19:33 . Reden: afbeeling werkte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:40
Ik mocht een instap gaming toetsenbord van HyperX uitproberen. Mijn review is al klaar en hier te lezen:

productreview: HyperX Alloy Core RGB (US) review door coinman63

HyperX Alloy Core RGB

[ Voor 25% gewijzigd door coinman63 op 20-05-2019 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensTX
korte update: ik heb net 2 pagina's volgekalkt over hoe de doos/voeding eruit ziet, en dan moet ik nog foto's invoegen. Zit nog steeds te bedenken hoe ik in hemelsnaam die voeding test zonder voedingstest equipment te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:43
Super bedankt voor het leuke en gezellige Testfest! Was heel erg geslaagd volgens mij. Ben nu de PS63 aan het instellen / testen. Nog niks geschreven :p

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
JensTX schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:56:
korte update: ik heb net 2 pagina's volgekalkt over hoe de doos/voeding eruit ziet, en dan moet ik nog foto's invoegen. Zit nog steeds te bedenken hoe ik in hemelsnaam die voeding test zonder voedingstest equipment te kopen...
Ik moet ook een PSU testen. Zelf ga ik geen testen doen zoals ze dat normaal bij Hardware.info doen. Dat kan gewoon niet al simpele tweaker. De enige echte test die ik ga doen is om te kijken of de ventilator uit blijft onder load. Dit zegt wat over de temperatuur en het functioneren van de voeding.
Verder zei Walter van Seasonic ook terecht dat er weinig echt aan een voeding te testen/reviewen valt. Hij moet vooral stabiel en stil zijn was zijn mening.

[ Voor 16% gewijzigd door chrisborst op 20-05-2019 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensTX
chrisborst schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:24:
[...]

Ik moet ook een PSU testen. Zelf ga ik geen testen doen zoals ze dat normaal bij Hardware.info doen. Dat kan gewoon niet al simpele tweaker. De enige echte test die ik ga doen is om te kijken of de ventilator uit blijft onder load. Dit zegt wat over de temperatuur en het functioneren van de voeding.
Verder zei Walter van Seasonic ook terecht dat er weinig echt aan een voeding te testen/reviewen valt. Hij moet vooral stabiel en stil zijn was zijn mening.
Mij lukt het ook nooit om met mijn geringe test equipment tests te doen zoals ze dat doen op techsites, maar ik probeer er wel wat van te maken!

Edit, meer algemeen: Ik ben klaar met de review te typen, nu nog de foto's

[ Voor 5% gewijzigd door JensTX op 20-05-2019 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-06 18:31
Mijn zoon en ik kijken terug op een super geslaagd Testfest. Dank aan Tweakers HQ en partners voor de genoten gastvrijheid. Erg leuk ook om de workshops en rondleiding te hebben mogen meemaken. De sfeer was excellent en het was top om enthousiaste mede tweakers en redacteuren te ontmoeten.

Ik heb het plezier een Lenovo Ideapad 530S te testen. What a pleasure to 'work' with. De laptop wordt onder huiskameromstandigheden getest. Dus Office 365 geínstalleerd, Minecraft en ik zal er nog wat zwaardere spellen op zetten. Ook zal ik een fotobewerkingsprogramma selecteren en installeren. Eerste indruk: premium afwerking, goed scherm, uitstekend toetsenbord. Snel ook, maar geen hardcore gaming laptop. De laptop is niet zwaar, 'lekker' dun en wordt niet snel heet. Ik ben benieuwd naar mijn eigen ervaringen de komende periode...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tortcAXSmZconl23jnEj8wUe/thumb.jpg

Vermoedelijk wordt het binnenkort een zwaar afscheid ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door adjep07 op 20-05-2019 22:05 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamezfreak
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-12-2024
Sinds vandaag aan de slag gegaan met de Asus RT-AC67U en ben er tevreden over de functionalteiten. Moet nog zo veel dingen testen (snelheid, betrouwbaarheid, beheerbaarheid en de AIMesh mode). Mochten jullie nog dingen willen terug zien of suggesties hebben om dingen te testen. Dan hoor ik het graag.
Ik zal de volle 2 weken wel nodig hebben, gezien er zo veel functionaliteit erop staat.

Stay tuned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensTX
update 3: Ik ben bijna klaar met de review(alles is geschreven, foto's staan in het document), nu komt het leuke nog, benchmarken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caseum
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-06 13:22
Hallo mede-Tweakers,

Zaterdag heb ik echt genoten van de dag.
Het was geweldig om eens bij een bedrijf waar je veel van leest eens binnen te zijn.

Helaas heb ik nog geen tijd gehad om de router te testen.
Hopelijk kan ik daar morgen mee beginnen !

Succes iedereen!

Kaas is baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunarEagle
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-08-2024
Heb een erg leuke dag gehad zaterdag bij het Testfest en wil graag iedereen bij Tweakers bedanken voor de gastvrijheid. Ik heb die avond de Acer Swift 3 laptop die ik ga testen meteen uitgepakt, maar ben er nog niet aan toe gekomen om die echt goed te gaan testen.
Morgen ga ik waarschijnlijk echt beginnen met het testen van de laptop en een eerste opzet schrijven voor mijn review met mijn eerste indruk van oa de featureset en bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroemaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 22:12
Vanavond tijd gevonden om de voeding in te bouwen, dus kan nu echt beginnen met het reviewen.
Hmm, het is toch lastiger dan je denkt om goede testcases te bedenken en uit te voeren...
Gelukkig was ik vorige week al een beetje begonnen met wat testjes met mijn oude voeding om het te kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBetohn
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 20:05
Na het Testfest heb ik onmiddelijk het Asus RT-AC67U WiFisysteem met AiMesh thuis geïnstalleerd.
Mijn eerste indrukken waren zeer goed. Maar na twee dagen gebruik, ben ik al wat problemen tegengekomen op het gebied van betrouwbaarheid en stabiliteit. Soms verlies ik al mijn bandbreedte of is er zelfs geen verbinding meer.
Dit kan natuurlijk ook liggen aan mijn opstelling. Vanavond zal ik dit proberen uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommessmits
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-02 10:56
Sinds het testfest heb ik de MSI ps42 uitgepakt en direct opnieuw windows op geïnstalleerd. Dit omdat hier al een account in stond en het hier gaat om een review model gaat. Bij het uit de doos halen zag ik ook al kleine ,beschadigingen aan de behuizing en de audio poort. Dit verbaast mij dan nu ook niet meer, de behuizing van de laptop is alles behalve stevig en voelt goedkoop aan.

De snelheid voor de rest valt me dan weer niet tegen. Heb daarin alleen geen referentie kader met andere laptops met dezelfde snelheid. Heb verder ook nog even op tweakers gekeken en is een laptop met precies dezelfde specs(pricewatch: HP Pavilion 14 ce0510nd) van HP €250 goedkoper, dit is een significant verschil.

De laptop heb ik ook al even gebruikt op mijn schoot gebruikt, dit werd snel heel oncomfortabel door de hitte die je op je benen krijgt. Ook schakelt af en toe de ventilator aan op hoge snelheid terwijl ik niet zwaar werk op de laptop aan het verrichten ben.

De komende 2 weken ga ik de laptop gebruiken tijdens mijn studie en werk als programmeur en wil ik gaan kijken of ik mijn Dell XPS 13 links kan laten liggen.

Voor zover mijn bevindingen tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ducktape7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-06 12:01
Ik ben met de 32" iiyama QHD naar huis gegaan na het testfest. In eerste instantie onder de indruk van hoe groot een 32"scherm is! De monitor heeft nu als eerste een mooi plaatsje gewonnen als kleine tv in mijn appartement, in combinatie met een chromecast (jammer genoeg dus gelimiteerd tot full HD, al heb ik er nog geen last van gehad).

iiyama 32inch als tv

Later eens vergelijken met content die wel op 1440p wordt uitgestuurd, en zien of ik verschil kan zien. Natuurlijk ga ik het scherm ook als monitor gebruiken, ben vooral benieuwd of 32 inch niet te groot is, en of de resolutie voldoende is als je er dicht bij zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-06 11:19
Gisteren voor het eerst de FRITZ!Repeater 3000 uit de doos gehaald en via WPS verbonden met de Experia Box. Door de handige LAN poorten meteen de internet snelheid naar de computerkamer verzesvoudigd! Was voorheen powerline die maximaal 50Mbps haalde, nu gemakkelijk 200-300Mbps via de repeater/bridge. En daarbij is de ping niet eens gestegen, deze is nog steeds rond de 3ms.

Ook positief verrast over de diepgang van de FRITZ! software, alleen is wel te merken dat het een Duits product is door het ontbreken van een Engelse vertaling op een aantal plekken.

Ga eerst nog wat rommelen met deze opstelling en dan kijken wat de combinatie met een echte FRITZ!Box als router toevoegd qua (mesh) features en prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-05 10:10
Was een hele leuke ervaring om eens te zien hoe het Tweakers kantoor eruit zag.
Het was een zeer geslaagde dag, veel geleerd en het geheel was goed verzorgd.
De voeding voor te testen die ik heb meegekregen is nog niet uit de verpakking geweest, ben wel al aan het brainstormen geweest hoe ik de review ga opstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caseum
JohnBetohn schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:33:
Na het Testfest heb ik onmiddelijk het Asus RT-AC67U WiFisysteem met AiMesh thuis geïnstalleerd.
Mijn eerste indrukken waren zeer goed. Maar na twee dagen gebruik, ben ik al wat problemen tegengekomen op het gebied van betrouwbaarheid en stabiliteit. Soms verlies ik al mijn bandbreedte of is er zelfs geen verbinding meer.
Dit kan natuurlijk ook liggen aan mijn opstelling. Vanavond zal ik dit proberen uit te zoeken.
@JohnBetohn

Ik heb die router ook om te testen. Ik ben heel erg benieuwd naar het vervolg van je test.
Vandaag of morgen ga ik ook beginnen en ben benieuwd of ik hetzelfde tegen ga komen.

Kaas is baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensTX
laatste update voordat de review online komt: mijn stroommeter werkt voor een een of andere reden niet meer, dus al het benchen vervalt. Nu maar hopen dat ik een review redelijk makkelijk in de site kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusbas
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-06 10:39
Een zeer leuke dag gehad op het Tweakers kantoor. Heel wat gezien en opgestoken. Ik heb daar de LG Experience gehad.

Ik heb vandaag ook het testproduct binnen gekregen. Helaas nog niet uitgepakt. Dit gaat zeker vanavond gebeuren. Verder ga ik de monitor zeer zeker goed uittesten en (hopelijk) een mooi review schrijven. Ik heb in ieder geval al wat in mijn hoofd.

De doos waar de monitor in kwam zag er in ieder geval al zeer uitlokkend uit:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appieh4ck
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 14:10
Heb ook het Asus RT-AC67U WiFisysteem met AiMesh. Nu heb ik overal in mijn huis consistent 200 mbps over wifi. Mijn Netflix gebruik zal zeker stijgen in de slaapkamer.

[ Voor 20% gewijzigd door appieh4ck op 21-05-2019 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JensTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
@JensTX Zo, dat heb je snel gedaan! De review van mijn voeding (dezelfde) zal iets later komen. Wel al alle foto's gemaakt behalve van de ingebouwde voeding.

[ Voor 24% gewijzigd door chrisborst op 21-05-2019 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrux
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-10-2024
Was een mooie dag op Tweakers HQ afgelopen zaterdag!

Nu thuis, aan de slag met de Hyper Alloy Core RGB Keyboard. Zie dat de eerste review van dit toetsenbord al binnen is, dat is snel!

Plug & Play!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LEPMltBZDEaxI32gDvrQKdJa/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Helaas viel mij vandaag toch wel een grote hoeveelheid backlight bleeding op in het wachtscherm van Battlefield. Inmiddels ook wel genoeg ervaring en testen gedaan met de AOC monitor om een eerlijk oordeel te kunnen vellen. Hij is hieronder te lezen:

productreview: AOC AGON AG273QCX Zwart review door mr.DJ95

Mok bevalt ook erg goed:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DuOtf5yl.jpg

Aanbaaiheid:
1/10
Geur:
10/10
Geur zonder koffe:
4/10

Heb je vragen of opmerkingen let me know.

[ Voor 15% gewijzigd door mr.DJ95 op 21-05-2019 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-06 12:00
Afgelopen zaterdag een leuke dag gehad op het hoofdkantoor van Tweakers. Ik mocht met het Wooting One toetsenbord naar huis. Strakke doos zeg! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4HRdTXlh3hgVW303xhXwhLMw/medium.jpg

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manyuken
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 23:15
Update 1:
Geslaagde dag al moet ik zeggen dat ik de LG Experience wel behoorlijk vond tegenvallen (vonden de heren zelf ook..) omdat ze eigenlijk een Apex toernooi hadden gepland. Echter was dit niet op tijd voor elkaar dus stonden er 4 pc's waar je alleen even Far Cry New Dawn op kon spelen om de monitor te testen, maar dit spel leent zich daar helaas compleet niet voor :(

Ik mocht naar huis met een mooi HyperX Pulsefire FPS Pro (RGB) en die heb ik afgelopen zondag meteen geïnstalleerd. De unboxing + review komt er uiteraard 1 dezer dagen aan ;)
Tot dusver bevalt de muis uitstekend en is ook een prima vervanging voor mijn 10+ jaar oude Logitech G500 die toch wat ouderdomskwaaltjes begon te vertonen...
HyperX installed

[ Voor 12% gewijzigd door Manyuken op 21-05-2019 20:50 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Felix! schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:37:
Afgelopen zaterdag een leuke dag gehad op het hoofdkantoor van Tweakers. Ik mocht met het Wooting One toetsenbord naar huis. Strakke doos zeg! :)

[Afbeelding]
Unauthorized
Deze foto staat in een map die beveiligd is met een wachtwoord; ga naar de fotoalbum-map om het wachtwoord in te voeren.
Er staat een wachtwoord op het mapje waar je foto inzit.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-06 12:00
@Yorinn Thanks, fixed.

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducktape7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-06 12:01
Even een tweede update over de https://tweakers.net/pric...ma-xb3270qs-b1-zwart.html. Ik ben bezig in eerste instantie gewoon de monitor te gebruiken, en daarbij zoveel mogelijk te observeren en af te wachten wat me opvalt. Deze dingen probeer ik dan later in de finale review te steken, samen met wat meer algemene kenmerken die je natuurlijk in een review test.

Even een klein lijstje van een aantal dingen die me opvallen:
- De behuizing kan lichtjes los van het paneel geplooit worden... Maar valt gelukkig mee.
- De monitor wordt odneraan heel erg warm, zoals een metalen laptop heel warm kan worden.
- De monitorstand is heel stevig en heeft alle opties om te verstellen. Twee leuke dingen: draaien kan meer dan 360 graden (eigenlijk oneindig aantal graden), en de voet draait niet mee, maar de arm wel (zo blijft de voet altijd netjes evenwijdig op de bureau staan, vind ik wel fijn).
- de productpagina zegt 75Hz, maar dat kan je enkel halen op belachelijke lage resoluties, dus eigenlijk gewoon een 60Hz scherm. Dit wist ik al op voorhand door te googlen, maar toch.
- Er zit een vrij sterke verfgeur aan de monitor?
- ik mis een tweede hdmi poort en eigenlijk ook een usb hub.
- voor 270 euro is dit een heel mooi scherm lijkt me! Dit is een bedrag dat ik zelf zou durven betalen voor een dergelijk scherm, en ik ben nogal kritisch als het op mijn eigen geld aankomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-06 09:51

Grannd

da Granndest

Nou hierbij mijn update nummer één:

Ik heb zaterdag de AOC AGON 27" game-monitor meegenomen en inmiddels geïnstalleerd.

Mooi dat ik nu behalve tijd vinden om überhaupt te gamen óók nog mijn bevindingen over het scherm in een review mag gaan opstellen.. Gaat goedkomen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Grannd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:32:
Nou hierbij mijn update nummer één:

Ik heb zaterdag de AOC AGON 27" game-monitor meegenomen en inmiddels geïnstalleerd.

Mooi dat ik nu behalve tijd vinden om überhaupt te gamen óók nog mijn bevindingen over het scherm in een review mag gaan opstellen.. Gaat goedkomen hoor :)
Ben benieuwd naar de mening van andere gebruikers van de AOC. Ik kijk uit naar je review. Die van mij zal in de loop van de week vast nog wel wat aanpassingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie1239
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 13:28
Zaterdag een leuke dag gehad op Tweakers hoofdkantoor en nu dan door met het testen van de MSI laptop

Ik ben al enkel dagen onderweg met de MSI P65 Creator 8RF-456N en ik moet zeggen dat er veel dingen opvallen aan de machine, in zowel positieve als negatieve zin...

Erg benieuwd hoe dit gaat veranderen in de komende dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caseum
De eerste korte testen met de Asus Router waren verbluffend goed.
Op de 5 GHz haal je flink wat snelheid.
Het was echt vele malen sneller als mijn huidige 'systeem'

Kaas is baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

mr.DJ95 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:04:
Helaas viel mij vandaag toch wel een grote hoeveelheid backlight bleeding op in het wachtscherm van Battlefield. Inmiddels ook wel genoeg ervaring en testen gedaan met de AOC monitor om een eerlijk oordeel te kunnen vellen. Hij is hieronder te lezen:

productreview: AOC AGON AG273QCX Zwart review door mr.DJ95
Zo dat heb je snel gedaan, ik zal mijn review van het weekend uitwerken en plaatsen. Op het eerste gezicht als ik hem vergelijk met mijn TN scherm valt de blacklight bleeding wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
Manyuken schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:42:
Update 1:

Ik mocht naar huis met een mooi HyperX Pulsefire FPS Pro (RGB) en die heb ik afgelopen zondag meteen geïnstalleerd. De unboxing + review komt er uiteraard 1 dezer dagen aan.
Lijkt wel wat op de muis van Razer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Laatst online: 23:16

Vagax

Hehe

Heb me Acer Swift 3 binnen en heb er al veel plezier mee, ben al op de helft van me review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manyuken
coinman63 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:20:
[...]

Lijkt wel wat op de muis van Razer.
Vond ik ook ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caseum
Vanavond eindelijk het huidige aan elkaar geknoopte netwerk thuis vervangen voor de Asus Routers.

Wie had dat verwacht. van 3 netwerken (excl. 5 GHz) naar 1 8)7
Als mn ouders maar tevreden zijn O-)

Kaas is baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evd
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-10-2024
Mijn testperiode van de Fritz repeater is geweldig begonnen. Een fout van T-mobile heeft er toe geleid dat we geen thuis internet (en geen tv / bellen) meer hebben. Dit zal tot minstens volgende week dinsdag duren :(.

De repeater wordt nu dus getest met een 4G modem. Omdat hij niet i.c.m. een firitzbox gebruikt wordt, vallen veel features weg. AVM had tijdens hun presentatie aangegeven dat de review specifiek over de repeater moest gaan. Ze gaven wel een Fritzbox mee (slim, want zonder een fritzbox werken dingen zoals mesh niet). Omdat ik deze nu dus niet kan gebruiken, zal het mij benieuwen of de repeater zijn geld waard is wanneer je geen Fritzbox met de laatste software hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:40
Update 1: Zit midden in een verhuizing en heb de AOC AG273QCX27 binnen nu. Kleine beschadiging op de poot maar niet echt te zien. Ik ga hem testen met een PS4 Pro. Heb hem inmiddels een aantal minuten in gebruik en moet zeggen merk al behoorlijk verschil met me tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-06 11:19
evd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:45:
Mijn testperiode van de Fritz repeater is geweldig begonnen. Een fout van T-mobile heeft er toe geleid dat we geen thuis internet (en geen tv / bellen) meer hebben. Dit zal tot minstens volgende week dinsdag duren :(.
Als je een programma als iPerf gebruikt, of de FRITZ! WLAN app kun je je Wifi snelheid meten zonder dat je gelimiteerd bent door je connectie met het internet. Dat vervangt je dagelijkse gebruikservaring niet, maar kan je wel een idee geven van de prestaties en het prestatieverschil met je oude opstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:55
Zo, al flink wat activiteit hier, mooi :)
Ik ben zelf nog bezig met de voorbereidingen om ook de Seasonic Prime Titanium te reviewen. Voornamelijk met het opruimen hier... Het is/was nogal een zooitje en wil goed de ruimte hebben om alles uit te spreiden en goede foto's te maken :+
Mijn plan was ook om met een stroommeter te kijken of ik verschil kan ontdekken in hoeveel stroom er uit de muur getrokken wordt onder bepaalde workloads. Ik kan helaas alleen vergelijken met een 6 jaar oude voeding (wel ook een Seasonic :P), maar ja de meesten van ons hebben inderdaad geen uitgebreid testlab met tig verschillende voedingen en dure apparatuur thuis.

Testfest was in ieder geval erg leuk, super om eens een kijkje in de keuken te mogen nemen en even te kletsen met een paar van de medewerkers :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iCore
Manyuken schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:42:

Ik mocht naar huis met een mooi HyperX Pulsefire FPS Pro (RGB) en die heb ik afgelopen zondag meteen geïnstalleerd. De unboxing + review komt er uiteraard 1 dezer dagen aan ;)
Tot dusver bevalt de muis uitstekend en is ook een prima vervanging voor mijn 10+ jaar oude Logitech G500 die toch wat ouderdomskwaaltjes begon te vertonen...
[Afbeelding: HyperX installed]
Wel HyperX muismat gebruiken he! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenScyth
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-02 15:49
Veel plezier gehad op het testfest, vanwege drukte met school en verhuizen nog niet veel tijd gehad om te beginnen met het testen van de HyperX Pulsefire maar daar komt volgende week genoeg tijd voor beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
iCore schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:09:
[...]

Ik gebruik nooit een muismat, nou ja alleen op een glazen tafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
[...]

Nu je het zegt, helemaal niet meer gekeken naar die muismatjes die we meegekregen hebben... Dat is wel even wat anders dan die muismatjes wat je vroeger wel eens bij een event kreeg, dit is goed spul!
Die van Kingston is naar mijn smaak wat klein (maar toch al heel netjes, betere kwaliteit dan ik in een goodiebag verwacht), maar had er ook een meegekregen van Seasonic en dat is zo'n grote waar ook je keyboard op past... Awesome :D
Zal denk ik wel een foto maken van de voeding op de muismat om het thema mooi aan te houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-06 18:31
Ik heb het videoverslag van zaterdag nog niet gezien. Jullie wél?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
@Finraziel Is inderdaad de kleinste, de gasten van HyperX konden de groter rniet meenemen, waren er niet genoeg in stock daarvoor. (Was bij hun ingedeeld vandaar, hele aardige mensen trouwens). Maar inderdaad een hele mooie (en fijne) muismat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
iCore schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:58:
@Finraziel Is inderdaad de kleinste, de gasten van HyperX konden de groter rniet meenemen, waren er niet genoeg in stock daarvoor. (Was bij hun ingedeeld vandaar, hele aardige mensen trouwens). Maar inderdaad een hele mooie (en fijne) muismat
Perfecte maat voor in de lanparty krat :+ (mocht ik daar ooit nog eens naar toegaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro4sho
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-02 18:40
Bedankt voor de sublieme organisatie! De monitor is inmiddels uitgepakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qvsRATvaLwrVfRp0qhCHzb73/thumb.jpg

Reviewen maar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 17:29
JJ White schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:47:
Gisteren voor het eerst de FRITZ!Repeater 3000 uit de doos gehaald en via WPS verbonden met de Experia Box. Door de handige LAN poorten meteen de internet snelheid naar de computerkamer verzesvoudigd! Was voorheen powerline die maximaal 50Mbps haalde, nu gemakkelijk 200-300Mbps via de repeater/bridge. En daarbij is de ping niet eens gestegen, deze is nog steeds rond de 3ms.

Ook positief verrast over de diepgang van de FRITZ! software, alleen is wel te merken dat het een Duits product is door het ontbreken van een Engelse vertaling op een aantal plekken.

Ga eerst nog wat rommelen met deze opstelling en dan kijken wat de combinatie met een echte FRITZ!Box als router toevoegd qua (mesh) features en prestaties.
Dat kan ik alleen maar bevestigen. Van de 25 Mbps met de Fritz! 310, haal ik nu met de Fritz! 3000 ook tussen de 200 en 300 Mbps. Beide waardes met Mesh aan.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manyuken
[...]

Die is veel te klein :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manyuken
ro4sho schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:36:
Bedankt voor de sublieme organisatie! De monitor is inmiddels uitgepakt.

[Afbeelding]

Reviewen maar!
Misschien je foto even draaien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Finraziel schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:00:
[...]

Perfecte maat voor in de lanparty krat :+ (mocht ik daar ooit nog eens naar toegaan).
En een goede ondergrond wanneer je een dbrand skin gaat plakken :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/26N9m8C/IMG-20190521-191212.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 12:44
Ik heb het ook ontzettend naar mijn zin gehad! Ik kan niet wachten om te beginnen, maar het scherm (LG GK950F) heb ik nog niet mogen ontvangen. Hoop dat het nog voor het weekend wel komt, dan heb ik wat meer testtijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommessmits
Flappie1239 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 07:52:
Zaterdag een leuke dag gehad op Tweakers hoofdkantoor en nu dan door met het testen van de MSI laptop

Ik ben al enkel dagen onderweg met de MSI P65 Creator 8RF-456N en ik moet zeggen dat er veel dingen opvallen aan de machine, in zowel positieve als negatieve zin...

Erg benieuwd hoe dit gaat veranderen in de komende dagen!
Wat zijn dingen die je zoal opgevallen zijn? Zelf test ik de PS42 daar valt mij vooral op dat de behuising niet erg stevig is.

Heeft de p65 daar ook last van?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Romeowhite
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-11-2023
@adjep07 Videoverslag komt volgende week op de frontpage! Ik zal het linkje wel even hier plaatsen zodra we live zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manyuken
Update 2:
Mijn review van de muis staat inmiddels online :)
productreview: HyperX Pulsefire FPS Pro review door Manyuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunnyowl
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-08-2024
Update 1: Het is alweer bijna een week geleden dat wij allemaal op het Testfest waren. De tijd vliegt, maar gelukkig heb ik al wel de HyperX Pulsefire FPS Pro RGB Gaming Mouse kunnen testen. Momenteel gebruik ik de muis meer voor dagelijks gebruik dan voor gaming. Mijn eerste reactie is dat de muis erg fijn werkt. Hij ligt lekker in je hand en de grip control aan de zijkant van de muis kan ik wel waarderen. Tot zo ver ben ik wel positief over deze muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBetaGamma
Update 2: Begonnen met schrijven van de review, de AOC monitor zo ver bijna dagelijks gebruikt. Mijn mening begint al goed vorm te krijgen. Ondertussen ook al alles uitgeprobeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
AlphaBetaGamma schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:19:
Update 2: Begonnen met schrijven van de review, de AOC monitor zo ver bijna dagelijks gebruikt. Mijn mening begint al goed vorm te krijgen. Ondertussen ook al alles uitgeprobeerd!
Ben benieuwd of die remote ook weer bij jou in de doos is verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:10
Gister is de pricewatch: Lenovo IdeaPad 530S-14IKB 81EU00SXMH bij me bezorgd, en zojuist heb ik 'm uitgepakt. De eerste indruk (na 10 minuten) is beter dan verwacht: het scherm is mat in plaats van het glanzende dat in de specificaties staat :)

De komende dagen zal ik de laptop beter aan de tand voelen en wat meer inspiratie opdoen en controleren of de pricewatch link inderdaad naar de goede versie van de laptop verwijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Bijna klaar met de review. Nu nog even laten controleren door de hoofdredactie (mijn vrouw :P) Morgen komt mijn nieuwe videokaart binnen en hopelijk ook mijn nieuwe kast. Zou wel leuk zijn om nog 1 test te doen onder een hogere load en een foto van de ingebouwde voeding in z'n nieuwe verblijfplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 00:05
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1HtUA53Jz7iajoW.jpeg
Deze doos is ondertussen open. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scripted
Deze zat in de doos trouwens.... ;-) #2

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1HtUdT3hVca1T9c.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaBetaGamma
mr.DJ95 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:06:
[...]

Ben benieuwd of die remote ook weer bij jou in de doos is verdwenen
Enige handige er van is door de opties scrollen in het begin. Momenteel is het een onderzetter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caseum
Gister begonnen met het typen van de review. Ik dacht dat ik nooit een heel lang verhaal zou kunnen maken, maar schijnbaar gaat het sneller dan ik dacht :D

Kaas is baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie1239
tommessmits schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:14:
[...]

Wat zijn dingen die je zoal opgevallen zijn? Zelf test ik de PS42 daar valt mij vooral op dat de behuising niet erg stevig is.

Heeft de p65 daar ook last van?
Ik ben juist erg te spreken over de bouwkwaliteit na een tijdje ermee testen. Het gewicht is ook iets wat me erg positief opvalt, ik ervaar het zelfs zo dat hij lichter aanvoelt dan mijn xps 13...

Maar dat toetsenbord :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommessmits
Flappie1239 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:33:
[...]

Ik ben juist erg te spreken over de bouwkwaliteit na een tijdje ermee testen. Het gewicht is ook iets wat me erg positief opvalt, ik ervaar het zelfs zo dat hij lichter aanvoelt dan mijn xps 13...

Maar dat toetsenbord :X
Dat die lichter is als de xps 13 heb ik ook wel gemerkt met dit model en het toetsenbord is ook niet te gebruiken. Er zit een rij met functie toetsen naast de backspace en enter rij en ik klik de hele tijd mis waardoor mijn cursor weer helemaal verspringt. Maar de rest van het toetsenbord begint nu onderhand een klein beetje te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
Ondertussen is m'n review ook online...
productreview: Wooting Two review door Scripted

Wat ben ik toch weer lekker bezig, misschien nog een beetje uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie1239
tommessmits schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:51:
[...]

Dat die lichter is als de xps 13 heb ik ook wel gemerkt met dit model en het toetsenbord is ook niet te gebruiken. Er zit een rij met functie toetsen naast de backspace en enter rij en ik klik de hele tijd mis waardoor mijn cursor weer helemaal verspringt. Maar de rest van het toetsenbord begint nu onderhand een klein beetje te wennen.
Het is een andere machine in ieder geval dan ik gewent ben. De indruk zover is dat het een machine is met fantastische pluspunten (scherm en prestaties) maar ook grote nadelen (toetsenbord, trackpad en de CPU fan)

De review schrijven wordt in ieder geval een flinke kluif!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:59
Update 1:

Vandaag er aan toe gekomen om de HyperX Alloy Core RGB uit te pakken en uit te testen.
Tot nu toe vallen een aantal dingen op.

-De USB kabel is netjes gevlochten en de afwerking ervan is top.

-Toetsen voelen sompig aan (Membraan) en geen duidelijke feedback wanneer een toets is ingedrukt.
Toetsenbord is hierdoor wel stil bij het indrukken van een toets.

-De bouwkwaliteit is in dikke prima, hij is zwaarder dan dat ik hem had verwacht, hij licht stevig op het bureau. Het toetsenbord kan je ook amper buigen/flexen :)

-Aan de onderkant zitten 3 afvoer gaten voor eventuele gemorste vloeistof, dat gaan we nog uit proberen!
Op de website staat dat het getest is "up to 120ml" vloeistof. Lekker onduidelijk welke vloeistof dus.
Ik denk dat ik 120ml cola/mountain dew probeer zoals een "echte gamer" en daarna afspoel met gedemineraliseerd water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Nou, nu mijn voorbereidingen wat betreft mijn huiskamer een beetje in de juiste richting komen ben ik eerst maar eens gaan testen hoeveel stroom mijn PC met de huidige PSU (een Seasonic M12II 620w als ik me niet vergis) trekt bij verschillende loads... Maar dat is nog knap lastig. Ik gebruik een Cresta meter, zo'n ding wat je in het stopcontact steekt en dan snoer van de PC daarin. Op het display verschijnt dan (als je dat selecteert) hoeveel watt er op dat moment gevraagd wordt. Alleen, dat cijfertje verspringt nogal. Ik weet niet of het de PSU is, of de meter, of dat de PC zelf dan weer wat meer en dan weer wat minder trekt, maar het lijkt wel bijna alsof de PSU zijn capacitors af en toe even vol zuigt, dan weer even wat minder uit de muur trekt en de lading die hij heeft 'op eet'... Bijvoorbeeld in de zwaarste load, prime95 + furmark, trekt het systeem zo rond de 340 watt... Maar op enig moment springt hij misschien ineens naar 365 watt, en dan valt hij terug naar 310 watt, het bounced lekker op een neer zo. Meestal stabiliseert het op een gegeven moment weer dus ik probeer door een tijdje te kijken maar een beetje te schatten waar het evenwichtspunt zo'n beetje lijkt te zitten, maar heel exact lukt het me daardoor dus niet ben ik bang.

Ik ben nu wel benieuwd of dat beeld gelijk blijft met de Prime Titanium, zou het wel cool vinden als die ineens veel stabieler zou blijken te zijn (even afgezien van of en hoeveel zuiniger hij is). Dat ga ik dit weekend testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickie19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 10:56
Ik zie dat velen al erg druk zijn geweest en sommigen al helemaal klaar zijn... goed bezig!
Voor mijn was het deze week vooral een “gevecht” om de monitor die ik moet gaan reviewen thuis bezorgd te krijgen.

Maar vandaag is het dan eindelijk zover. Een half uurtje geleden kwam hij binnen en kan ik dus echt gaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Zo, eindelijk begonnen met de echte test van de RT-AC67U. Bij m'n schoonouders staat al een RT-AC68U, dus een ideale testopstelling van 3 nodes in het meshnetwerk. Gelukkig werkt het koppelen helemaal out of the box, want ik ben m'n USB-C-netwerkkaart vergeten. (heb geen netwerkaansluiting op m'n laptop).

Edit, eerste indruk: euh, hoe werkt dit precies? Ben al echt een tijdje aan het klooien maar krijg het niet aan de praat. Ik zie nu 4 (2x2) netwerken in m'n network analyzer, maar m'n router vindt 0 AiMesh apparaten en ik zie hem ook niet terug in de DHCP list. Wijzigen in het netwerk (2,4Ghz uitschakelen) komen ook niet door. Ook bedraad aansluiten maakt geen verschil.

@Caseum @appieh4ck @JohnBetohn @gamezfreak Hebben jullie al wel apparaten gehad in de 'List of AiMesh nodes in your AiMesh system'? Ik krijg het niet voor elkaar. Al meerdere factory resets gedaan en zowel draadloos als bedraag geprobeerd.

Edit 23:00. Tweede indruk: wat een ***systeem.
Ik ben inmiddels meer dan 3 uur non-stop bezig met het instellen van de router en het is nog steeds niet gelukt. Ik heb de bestaande RT-AC68U al losgelaten om de setup niet nodeloos complex te maken. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo lang zonder resultaat bezig ben geweest met routers en -zoals wellicht meerdere Tweakers herkennen- ik heb bij menig vriend, familielid of vage kennis routers geconfigureerd. Een dieptepunt.

Edit 00:09: met de AC68U krijg ik 250 Mbits uit m'n verbinding, met de AC67U's slecht 25 Mbit, met precies dezelfde instellingen en dezelfde firmware. DOA? Eerst maar even slapen.

[ Voor 79% gewijzigd door StephanVierkant op 25-05-2019 00:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
Update 1:
Het eerste testje heb ik erop zitten die ik ga gebruiken voor de review van de Seasonic Prime 650 watt Titanium.
Deze test is het verbruik meten van mijn "oudere" voeding een Corsair RM650x, nu ga ik de resultaten natuurlijk niet hier vermelden op het forum maar die komen mooi in mijn review voor de Seasonic.
Tevens heb ik al wat product foto's weten te maken in de buitenlucht het was redelijk mooi uiteraard droog weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Ik heb het Titanium monster van Sea Sonic (viel me op dat ze het zelf zo schrijven in de handleiding en ik zie het nu ook op hun website zo staan wanneer het in tekst staat en niet het logo) ook eens uitgebreid op de gevoelige plaat gelegd. Zit al op 29 foto's :+ eens kijken hoeveel ik er werkelijk in de review wil gebruiken... Foto's zijn goed maar misschien niet zó veel.

Zometeen nog eens ter controle opnieuw bekijken hoeveel mijn huidige voeding verbruikt (hopelijk gewoon hetzelfde als gisteren) en dan de nieuwe aansluiten om te zien hoeveel verschil dat maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appieh4ck
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 14:10
Update over de Asus Router:

Heb Plex geportforward gekregen. Moest eerst de router in de DMZ zone zetten van mijn ISP router, en dan kreeg ik het werkende. Er is wel geen officiele gids Asus, ook niet in de doos. Maar met een beetje Google magie heb ik het wel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunarEagle
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-08-2024
Update 2:

Dit weekend wat benchmarks gedraaid op de laptop en wat mooie foto's gemaakt voor bij de review.
Nu nog de rest van de review schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:40
Update 2: inmiddels de aoc scherm iets langer in gebruik, moet zeggen dat de zwart waardes slecht zijn het lijkt ook op een soort backlight bleeding, zal foto plaatsen zodra dat lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:10
LunarEagle schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:14:
Update 2:

Dit weekend wat benchmarks gedraaid op de laptop en wat mooie foto's gemaakt voor bij de review.
Nu nog de rest van de review schrijven.
Welke benchmarks heb je gedraaid? Ik wil er ook nog wat doen voor mij laptop, en zoek nog inspiratie ;)

Ik ben nu aan het kijken hoelang ik netflix kan kijken zonder netspanning. Dit is natuurlijk een totaal onwetenschappelijke benchmark, maar het geeft in elk geval een idee hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBetohn
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 20:05
Ondertussen al een week de RT-AC67U aan het testen.
De router is momenteel geconfigureerd als acces point dus niet alle functionaliteit van de router is beschikbaar. Als acces point ben ik wel tevreden van de router. Maar het aimesh systeem steekt een beetje tegen. Ik heb de aimesh node al op verschillende locaties geplaatst maar connectiveit en bandbreedte verdwijnen op al de verschillende posities behalve op de aangeraden 3 meter van de router in de handleiding. Maar op die afstand zie ik het nut niet in om een mesh-systeem te gebruiken...
Mijn smartphone heeft ook regelmatig problemen met het verbinden met het aimesh-node. Hij wordt regelmatig geweigerd of krijgt maar een paar kB/s bandbreedte.

In de loop van volgende week zal ik het aimesh testen door de node te verbinden met een kabel.
StephanVierkant schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:06:

@Caseum @appieh4ck @JohnBetohn @gamezfreak Hebben jullie al wel apparaten gehad in de 'List of AiMesh nodes in your AiMesh system'? Ik krijg het niet voor elkaar. Al meerdere factory resets gedaan en zowel draadloos als bedraag geprobeerd.
@StephanVierkant
Ik heb de node verbonden met de mobiele applicatie. Hierbij ben ik geen problemen tegengekomen.
Maar via de webapplicatie kon ik de node ook niet zien in de lijst. Misschien eens proberen met de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroemaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 22:12
Ik alleen naar het korte stukje bovenaan gelezen (om mijzelf niet te laten beinvloeden door jouw review). En toen moest ik natuurlijk direct checken of de 'hybrid mode' inscriptie bij mij niet op z'n kop staat.
Bij mij is de orientatie van 'hybrid mode' hetzelde als die van het Seasonic logo. Ben benieuwd hoe dat bij de andere testers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamezfreak
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-12-2024
Zo, eindelijk begonnen met de echte test van de RT-AC67U. Bij m'n schoonouders staat al een RT-AC68U, dus een ideale testopstelling van 3 nodes in het meshnetwerk. Gelukkig werkt het koppelen helemaal out of the box, want ik ben m'n USB-C-netwerkkaart vergeten. (heb geen netwerkaansluiting op m'n laptop).

Edit, eerste indruk: euh, hoe werkt dit precies? Ben al echt een tijdje aan het klooien maar krijg het niet aan de praat. Ik zie nu 4 (2x2) netwerken in m'n network analyzer, maar m'n router vindt 0 AiMesh apparaten en ik zie hem ook niet terug in de DHCP list. Wijzigen in het netwerk (2,4Ghz uitschakelen) komen ook niet door. Ook bedraad aansluiten maakt geen verschil.

Edit 23:00. Tweede indruk: wat een ***systeem.
Ik ben inmiddels meer dan 3 uur non-stop bezig met het instellen van de router en het is nog steeds niet gelukt. Ik heb de bestaande RT-AC68U al losgelaten om de setup niet nodeloos complex te maken. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo lang zonder resultaat bezig ben geweest met routers en -zoals wellicht meerdere Tweakers herkennen- ik heb bij menig vriend, familielid of vage kennis routers geconfigureerd. Een dieptepunt.

Edit 00:09: met de AC68U krijg ik 250 Mbits uit m'n verbinding, met de AC67U's slecht 25 Mbit, met precies dezelfde instellingen en dezelfde firmware. DOA? Eerst maar even slapen.
Sorry voor mijn late reactie, had het beetje druk :P

Bij mij werkt het wel naar behoren, ik krijg alle verbonden devices te zien. De de AiMesh mode moet op een heel andere manier ingesteld worden, dit is kwestie van RTM, Mocht je niet uitkomen, ping me maar ;) Wat belangrijk is, is dat beide nodes dezelfde firmware hebben, 1 node word je hoofdrouter. de 2e node moet je resetten, waarna je via je hoofdnode het kan toevoegen.

Om de 2e router als AI node te kunnen gebruiken, moet je eerst een hoofdnode hebben, daarna moet je de 2e router resetten naar factory default, waarna je via je hoofdrouter de router als AiMesh Node kan gebruiken. Op het moment getest met Ziggomodem -> bekabeld Asus 1 -> Draadloos Asus 2. de Node die draadloos verbonden is, is soms wat aan de trage kant (CSMA /CA), oftewel bekabeld is altijd beter ;)

Bekabeling van Ziggo modem naar Asus verloopt via CAT7 SFTP, om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk storing op de lijn komt.

De AiMesh mode werkt wel naar behoren, zowel beneden als boven goede bereik.

Heb nog tot 3 juni om de review online te maken, dit moet wel lukken, het testen is bijna klaar en review moet nog alleen geschreven worden met de nodige screenshots erbij.

Mochten jullie nog vragen hebben, stuur maar een berichtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caseum

@StephanVierkant
Ik moest eerst een software update uitvoeren om de router die ik wilde koppelen.
Eerder zag hij hem wel maar kon hij hem niet koppelen.
Heeft mee een paar uur gekost om uit te vinden.

Kaas is baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
gamezfreak schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:36:
[...]

Sorry voor mijn late reactie, had het beetje druk :P

Bij mij werkt het wel naar behoren, ik krijg alle verbonden devices te zien. De de AiMesh mode moet op een heel andere manier ingesteld worden, dit is kwestie van RTM, Mocht je niet uitkomen, ping me maar ;) Wat belangrijk is, is dat beide nodes dezelfde firmware hebben, 1 node word je hoofdrouter. de 2e node moet je resetten, waarna je via je hoofdnode het kan toevoegen.

Om de 2e router als AI node te kunnen gebruiken, moet je eerst een hoofdnode hebben, daarna moet je de 2e router resetten naar factory default, waarna je via je hoofdrouter de router als AiMesh Node kan gebruiken. Op het moment getest met Ziggomodem -> bekabeld Asus 1 -> Draadloos Asus 2. de Node die draadloos verbonden is, is soms wat aan de trage kant (CSMA /CA), oftewel bekabeld is altijd beter ;)

Bekabeling van Ziggo modem naar Asus verloopt via CAT7 SFTP, om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk storing op de lijn komt.

De AiMesh mode werkt wel naar behoren, zowel beneden als boven goede bereik.

Heb nog tot 3 juni om de review online te maken, dit moet wel lukken, het testen is bijna klaar en review moet nog alleen geschreven worden met de nodige screenshots erbij.

Mochten jullie nog vragen hebben, stuur maar een berichtje ;)
Ze hadden dezelfde firmware, maar het wilde niet lukken. Ik hebben ze allebei apart moeten updaten voordat het überhaupt werkte. Ik snap dat je de firmware moet updaten om een nieuwe functie te krijgen of compatible te worden met andere apparaten, maar ik had niet verwacht dat het product gewoon niet (goed) werkt als je het uit de doos haalt. Ik snap 'bugfixes' of 'stability improvements' bij een update, maar een niet-werkend product uit de doos halen is toch een tegenvaller. Mij is het uiteindelijk gelukt, maar ik maak me wel zorgen als een minder tech savvy persoon dit zou moeten doen.

@JohnBetohn
JohnBetohn schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:54:
Mijn smartphone heeft ook regelmatig problemen met het verbinden met het aimesh-node. Hij wordt regelmatig geweigerd of krijgt maar een paar kB/s bandbreedte.
[...]

@StephanVierkant
Ik heb de node verbonden met de mobiele applicatie. Hierbij ben ik geen problemen tegengekomen.
Maar via de webapplicatie kon ik de node ook niet zien in de lijst. Misschien eens proberen met de app?
Weet je zeker dat die tweede node überhaupt werkt? Ik had hem namelijk ook als node toegevoegd en hij kreeg ook hetzelfde SSID/wachtwoord, maar hij werkte niet. Toen ik m'n telefoon geforceerd verbinding liet maken, kreeg hij geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBetaGamma
Update 3:

Zo, de review de de AOC monitor staat klaar!
productreview: AOC AGON AG273QCX Zwart review door AlphaBetaGamma

Feedback wordt gewaardeerd!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostk1998
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-02 10:43
nou inmiddels begonnen met het schrijven van mijn bevindingen over de seasonic voeding. Ik moet wel zeggen dat ik het reviewen van een voeding nog geen peulenschil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowTech
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-12-2024
Gisteravond eindelijke de tijd genomen om rustig de Seasonic voeding in te bouwen, de verpakking is aantrekkelijk en de voeding voelt kwalitatief aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:45

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Update 1.
Gister de muis uit de doos gehaald en begonnen met testen. Gelijk maar screenshots gemaakt van de installatie en de software

[ Voor 4% gewijzigd door Koen Hendriks op 27-05-2019 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightWish1978
Update 2:

Heb de testen op de seasonic prime ultra titanium 650W die ik zelf relevant vond uitgevoerd en ga nu beginnen met het schrijven van mijn review.
Ben benieuwd of dit me ook een beetje gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 12:44
Update 2: Ik begrijp dat het scherm, de 34GK950F, helemaal geen onderdeel is van het TestFest... :o Moet dus volgens LG de 34GK950 G zijn.

Is heulemaal niet erg: ik heb een Nvidia GPU, hier komen we wel (beter) uit. Ik moet alleen het scherm nog ontvangen, en dan gaan we kijken.

Overigens vind ik het wel bijzonder dat er vijf maanden geleden er ook al een testpanel review over dit product is geschreven.
Pagina: 1 2 3 Laatste