Dit topic gebruiken we voor status-updates, voor vragen en voor al die andere dingen waar je niet uitkomt bij het maken van je review.
Heel veel plezier en succes!
[ Voor 21% gewijzigd door Romeowhite op 20-05-2019 16:52 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Romeowhite op 20-05-2019 16:52 ]
[ Voor 3% gewijzigd door ricjuh op 20-05-2019 19:36 ]
[ Voor 19% gewijzigd door AlphaBetaGamma op 20-05-2019 19:33 . Reden: afbeeling werkte niet ]
[ Voor 25% gewijzigd door coinman63 op 20-05-2019 19:34 ]
Don't let perfect be the enemy of good.
Ik moet ook een PSU testen. Zelf ga ik geen testen doen zoals ze dat normaal bij Hardware.info doen. Dat kan gewoon niet al simpele tweaker. De enige echte test die ik ga doen is om te kijken of de ventilator uit blijft onder load. Dit zegt wat over de temperatuur en het functioneren van de voeding.JensTX schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:56:
korte update: ik heb net 2 pagina's volgekalkt over hoe de doos/voeding eruit ziet, en dan moet ik nog foto's invoegen. Zit nog steeds te bedenken hoe ik in hemelsnaam die voeding test zonder voedingstest equipment te kopen...
[ Voor 16% gewijzigd door chrisborst op 20-05-2019 20:32 ]
Mij lukt het ook nooit om met mijn geringe test equipment tests te doen zoals ze dat doen op techsites, maar ik probeer er wel wat van te maken!chrisborst schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:24:
[...]
Ik moet ook een PSU testen. Zelf ga ik geen testen doen zoals ze dat normaal bij Hardware.info doen. Dat kan gewoon niet al simpele tweaker. De enige echte test die ik ga doen is om te kijken of de ventilator uit blijft onder load. Dit zegt wat over de temperatuur en het functioneren van de voeding.
Verder zei Walter van Seasonic ook terecht dat er weinig echt aan een voeding te testen/reviewen valt. Hij moet vooral stabiel en stil zijn was zijn mening.
[ Voor 5% gewijzigd door JensTX op 20-05-2019 21:20 ]
[ Voor 7% gewijzigd door adjep07 op 20-05-2019 22:05 . Reden: foto toegevoegd ]
Kaas is baas
@JohnBetohnJohnBetohn schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:33:
Na het Testfest heb ik onmiddelijk het Asus RT-AC67U WiFisysteem met AiMesh thuis geïnstalleerd.
Mijn eerste indrukken waren zeer goed. Maar na twee dagen gebruik, ben ik al wat problemen tegengekomen op het gebied van betrouwbaarheid en stabiliteit. Soms verlies ik al mijn bandbreedte of is er zelfs geen verbinding meer.
Dit kan natuurlijk ook liggen aan mijn opstelling. Vanavond zal ik dit proberen uit te zoeken.
Kaas is baas
[ Voor 20% gewijzigd door appieh4ck op 21-05-2019 16:53 ]
[ Voor 24% gewijzigd door chrisborst op 21-05-2019 18:16 ]
[ Voor 15% gewijzigd door mr.DJ95 op 21-05-2019 20:23 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Manyuken op 21-05-2019 20:50 . Reden: Plaatje toegevoegd ]
Felix! schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:37:
Afgelopen zaterdag een leuke dag gehad op het hoofdkantoor van Tweakers. Ik mocht met het Wooting One toetsenbord naar huis. Strakke doos zeg!
[Afbeelding]
Er staat een wachtwoord op het mapje waar je foto inzit.Unauthorized
Deze foto staat in een map die beveiligd is met een wachtwoord; ga naar de fotoalbum-map om het wachtwoord in te voeren.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
No one is listening until you fart
Ben benieuwd naar de mening van andere gebruikers van de AOC. Ik kijk uit naar je review. Die van mij zal in de loop van de week vast nog wel wat aanpassingen krijgen.Grannd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:32:
Nou hierbij mijn update nummer één:
Ik heb zaterdag de AOC AGON 27" game-monitor meegenomen en inmiddels geïnstalleerd.
Mooi dat ik nu behalve tijd vinden om überhaupt te gamen óók nog mijn bevindingen over het scherm in een review mag gaan opstellen.. Gaat goedkomen hoor
Kaas is baas
Zo dat heb je snel gedaan, ik zal mijn review van het weekend uitwerken en plaatsen. Op het eerste gezicht als ik hem vergelijk met mijn TN scherm valt de blacklight bleeding wel mee.mr.DJ95 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:04:
Helaas viel mij vandaag toch wel een grote hoeveelheid backlight bleeding op in het wachtscherm van Battlefield. Inmiddels ook wel genoeg ervaring en testen gedaan met de AOC monitor om een eerlijk oordeel te kunnen vellen. Hij is hieronder te lezen:
productreview: AOC AGON AG273QCX Zwart review door mr.DJ95
Lijkt wel wat op de muis van Razer.Manyuken schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:42:
Update 1:
Ik mocht naar huis met een mooi HyperX Pulsefire FPS Pro (RGB) en die heb ik afgelopen zondag meteen geïnstalleerd. De unboxing + review komt er uiteraard 1 dezer dagen aan.
Kaas is baas
Als je een programma als iPerf gebruikt, of de FRITZ! WLAN app kun je je Wifi snelheid meten zonder dat je gelimiteerd bent door je connectie met het internet. Dat vervangt je dagelijkse gebruikservaring niet, maar kan je wel een idee geven van de prestaties en het prestatieverschil met je oude opstelling.evd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:45:
Mijn testperiode van de Fritz repeater is geweldig begonnen. Een fout van T-mobile heeft er toe geleid dat we geen thuis internet (en geen tv / bellen) meer hebben. Dit zal tot minstens volgende week dinsdag duren.
Gamertag: FinrazielNL
Wel HyperX muismat gebruiken he!Manyuken schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:42:
Ik mocht naar huis met een mooi HyperX Pulsefire FPS Pro (RGB) en die heb ik afgelopen zondag meteen geïnstalleerd. De unboxing + review komt er uiteraard 1 dezer dagen aan![]()
Tot dusver bevalt de muis uitstekend en is ook een prima vervanging voor mijn 10+ jaar oude Logitech G500 die toch wat ouderdomskwaaltjes begon te vertonen...
[Afbeelding: HyperX installed]
Ik gebruik nooit een muismat, nou ja alleen op een glazen tafel.
Nu je het zegt, helemaal niet meer gekeken naar die muismatjes die we meegekregen hebben... Dat is wel even wat anders dan die muismatjes wat je vroeger wel eens bij een event kreeg, dit is goed spul!
Perfecte maat voor in de lanparty kratiCore schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:58:
@Finraziel Is inderdaad de kleinste, de gasten van HyperX konden de groter rniet meenemen, waren er niet genoeg in stock daarvoor. (Was bij hun ingedeeld vandaar, hele aardige mensen trouwens). Maar inderdaad een hele mooie (en fijne) muismat
Dat kan ik alleen maar bevestigen. Van de 25 Mbps met de Fritz! 310, haal ik nu met de Fritz! 3000 ook tussen de 200 en 300 Mbps. Beide waardes met Mesh aan.JJ White schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:47:
Gisteren voor het eerst de FRITZ!Repeater 3000 uit de doos gehaald en via WPS verbonden met de Experia Box. Door de handige LAN poorten meteen de internet snelheid naar de computerkamer verzesvoudigd! Was voorheen powerline die maximaal 50Mbps haalde, nu gemakkelijk 200-300Mbps via de repeater/bridge. En daarbij is de ping niet eens gestegen, deze is nog steeds rond de 3ms.
Ook positief verrast over de diepgang van de FRITZ! software, alleen is wel te merken dat het een Duits product is door het ontbreken van een Engelse vertaling op een aantal plekken.
Ga eerst nog wat rommelen met deze opstelling en dan kijken wat de combinatie met een echte FRITZ!Box als router toevoegd qua (mesh) features en prestaties.
a backup is a man's best friend
Misschien je foto even draaien?ro4sho schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:36:
Bedankt voor de sublieme organisatie! De monitor is inmiddels uitgepakt.
[Afbeelding]
Reviewen maar!
En een goede ondergrond wanneer je een dbrand skin gaat plakkenFinraziel schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:00:
[...]
Perfecte maat voor in de lanparty krat(mocht ik daar ooit nog eens naar toegaan).
Wat zijn dingen die je zoal opgevallen zijn? Zelf test ik de PS42 daar valt mij vooral op dat de behuising niet erg stevig is.Flappie1239 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 07:52:
Zaterdag een leuke dag gehad op Tweakers hoofdkantoor en nu dan door met het testen van de MSI laptop
Ik ben al enkel dagen onderweg met de MSI P65 Creator 8RF-456N en ik moet zeggen dat er veel dingen opvallen aan de machine, in zowel positieve als negatieve zin...
Erg benieuwd hoe dit gaat veranderen in de komende dagen!
Ben benieuwd of die remote ook weer bij jou in de doos is verdwenenAlphaBetaGamma schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:19:
Update 2: Begonnen met schrijven van de review, de AOC monitor zo ver bijna dagelijks gebruikt. Mijn mening begint al goed vorm te krijgen. Ondertussen ook al alles uitgeprobeerd!
Enige handige er van is door de opties scrollen in het begin. Momenteel is het een onderzettermr.DJ95 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:06:
[...]
Ben benieuwd of die remote ook weer bij jou in de doos is verdwenen
Kaas is baas
Ik ben juist erg te spreken over de bouwkwaliteit na een tijdje ermee testen. Het gewicht is ook iets wat me erg positief opvalt, ik ervaar het zelfs zo dat hij lichter aanvoelt dan mijn xps 13...tommessmits schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:14:
[...]
Wat zijn dingen die je zoal opgevallen zijn? Zelf test ik de PS42 daar valt mij vooral op dat de behuising niet erg stevig is.
Heeft de p65 daar ook last van?
Dat die lichter is als de xps 13 heb ik ook wel gemerkt met dit model en het toetsenbord is ook niet te gebruiken. Er zit een rij met functie toetsen naast de backspace en enter rij en ik klik de hele tijd mis waardoor mijn cursor weer helemaal verspringt. Maar de rest van het toetsenbord begint nu onderhand een klein beetje te wennen.Flappie1239 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:33:
[...]
Ik ben juist erg te spreken over de bouwkwaliteit na een tijdje ermee testen. Het gewicht is ook iets wat me erg positief opvalt, ik ervaar het zelfs zo dat hij lichter aanvoelt dan mijn xps 13...
Maar dat toetsenbord
Het is een andere machine in ieder geval dan ik gewent ben. De indruk zover is dat het een machine is met fantastische pluspunten (scherm en prestaties) maar ook grote nadelen (toetsenbord, trackpad en de CPU fan)tommessmits schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:51:
[...]
Dat die lichter is als de xps 13 heb ik ook wel gemerkt met dit model en het toetsenbord is ook niet te gebruiken. Er zit een rij met functie toetsen naast de backspace en enter rij en ik klik de hele tijd mis waardoor mijn cursor weer helemaal verspringt. Maar de rest van het toetsenbord begint nu onderhand een klein beetje te wennen.
[ Voor 79% gewijzigd door StephanVierkant op 25-05-2019 00:09 ]
Welke benchmarks heb je gedraaid? Ik wil er ook nog wat doen voor mij laptop, en zoek nog inspiratieLunarEagle schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:14:
Update 2:
Dit weekend wat benchmarks gedraaid op de laptop en wat mooie foto's gemaakt voor bij de review.
Nu nog de rest van de review schrijven.
@StephanVierkantStephanVierkant schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:06:
@Caseum @appieh4ck @JohnBetohn @gamezfreak Hebben jullie al wel apparaten gehad in de 'List of AiMesh nodes in your AiMesh system'? Ik krijg het niet voor elkaar. Al meerdere factory resets gedaan en zowel draadloos als bedraag geprobeerd.
Ik alleen naar het korte stukje bovenaan gelezen (om mijzelf niet te laten beinvloeden door jouw review). En toen moest ik natuurlijk direct checken of de 'hybrid mode' inscriptie bij mij niet op z'n kop staat.
Sorry voor mijn late reactie, had het beetje drukStephanVierkant schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:06:
Zo, eindelijk begonnen met de echte test van de RT-AC67U. Bij m'n schoonouders staat al een RT-AC68U, dus een ideale testopstelling van 3 nodes in het meshnetwerk. Gelukkig werkt het koppelen helemaal out of the box, want ik ben m'n USB-C-netwerkkaart vergeten. (heb geen netwerkaansluiting op m'n laptop).
Edit, eerste indruk: euh, hoe werkt dit precies? Ben al echt een tijdje aan het klooien maar krijg het niet aan de praat. Ik zie nu 4 (2x2) netwerken in m'n network analyzer, maar m'n router vindt 0 AiMesh apparaten en ik zie hem ook niet terug in de DHCP list. Wijzigen in het netwerk (2,4Ghz uitschakelen) komen ook niet door. Ook bedraad aansluiten maakt geen verschil.
@Caseum @appieh4ck @JohnBetohn @gamezfreak Hebben jullie al wel apparaten gehad in de 'List of AiMesh nodes in your AiMesh system'? Ik krijg het niet voor elkaar. Al meerdere factory resets gedaan en zowel draadloos als bedraag geprobeerd.
Edit 23:00. Tweede indruk: wat een ***systeem.
Ik ben inmiddels meer dan 3 uur non-stop bezig met het instellen van de router en het is nog steeds niet gelukt. Ik heb de bestaande RT-AC68U al losgelaten om de setup niet nodeloos complex te maken. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo lang zonder resultaat bezig ben geweest met routers en -zoals wellicht meerdere Tweakers herkennen- ik heb bij menig vriend, familielid of vage kennis routers geconfigureerd. Een dieptepunt.
Edit 00:09: met de AC68U krijg ik 250 Mbits uit m'n verbinding, met de AC67U's slecht 25 Mbit, met precies dezelfde instellingen en dezelfde firmware. DOA? Eerst maar even slapen.
@StephanVierkantStephanVierkant schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:06:
Edit, eerste indruk: euh, hoe werkt dit precies? Ben al echt een tijdje aan het klooien maar krijg het niet aan de praat. Ik zie nu 4 (2x2) netwerken in m'n network analyzer, maar m'n router vindt 0 AiMesh apparaten en ik zie hem ook niet terug in de DHCP list. Wijzigen in het netwerk (2,4Ghz uitschakelen) komen ook niet door. Ook bedraad aansluiten maakt geen verschil.
Kaas is baas
Ze hadden dezelfde firmware, maar het wilde niet lukken. Ik hebben ze allebei apart moeten updaten voordat het überhaupt werkte. Ik snap dat je de firmware moet updaten om een nieuwe functie te krijgen of compatible te worden met andere apparaten, maar ik had niet verwacht dat het product gewoon niet (goed) werkt als je het uit de doos haalt. Ik snap 'bugfixes' of 'stability improvements' bij een update, maar een niet-werkend product uit de doos halen is toch een tegenvaller. Mij is het uiteindelijk gelukt, maar ik maak me wel zorgen als een minder tech savvy persoon dit zou moeten doen.gamezfreak schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:36:
[...]
Sorry voor mijn late reactie, had het beetje druk
Bij mij werkt het wel naar behoren, ik krijg alle verbonden devices te zien. De de AiMesh mode moet op een heel andere manier ingesteld worden, dit is kwestie van RTM, Mocht je niet uitkomen, ping me maarWat belangrijk is, is dat beide nodes dezelfde firmware hebben, 1 node word je hoofdrouter. de 2e node moet je resetten, waarna je via je hoofdnode het kan toevoegen.
Om de 2e router als AI node te kunnen gebruiken, moet je eerst een hoofdnode hebben, daarna moet je de 2e router resetten naar factory default, waarna je via je hoofdrouter de router als AiMesh Node kan gebruiken. Op het moment getest met Ziggomodem -> bekabeld Asus 1 -> Draadloos Asus 2. de Node die draadloos verbonden is, is soms wat aan de trage kant (CSMA /CA), oftewel bekabeld is altijd beter
Bekabeling van Ziggo modem naar Asus verloopt via CAT7 SFTP, om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk storing op de lijn komt.
De AiMesh mode werkt wel naar behoren, zowel beneden als boven goede bereik.
Heb nog tot 3 juni om de review online te maken, dit moet wel lukken, het testen is bijna klaar en review moet nog alleen geschreven worden met de nodige screenshots erbij.
Mochten jullie nog vragen hebben, stuur maar een berichtje
Weet je zeker dat die tweede node überhaupt werkt? Ik had hem namelijk ook als node toegevoegd en hij kreeg ook hetzelfde SSID/wachtwoord, maar hij werkte niet. Toen ik m'n telefoon geforceerd verbinding liet maken, kreeg hij geen verbinding.JohnBetohn schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:54:
Mijn smartphone heeft ook regelmatig problemen met het verbinden met het aimesh-node. Hij wordt regelmatig geweigerd of krijgt maar een paar kB/s bandbreedte.
[...]
@StephanVierkant
Ik heb de node verbonden met de mobiele applicatie. Hierbij ben ik geen problemen tegengekomen.
Maar via de webapplicatie kon ik de node ook niet zien in de lijst. Misschien eens proberen met de app?
[ Voor 4% gewijzigd door Koen Hendriks op 27-05-2019 14:33 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq