Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
garriej schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:58:
[...]

Tsja bij ons gaat het ongeveer zo: 'Je mag thuis werken als je dat wilt. Maar als je een zit/sta bureau wilt of een goede stoel dan kom je maar naar kantoor.'
Als er toegezegd wordt dat je thuis mag werken, is daarbij de Arbowet van toepassing. Zie https://www.arboportaal.n...n-de-wet-over-thuiswerken
Dit is in de wet vastgelegd als zorgplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Er staan best veel tips en modellen in dit topic hoor. Ik heb zelf die zoektocht ook gehad, helaas is een stoel zo enorm persoonlijk dat je echt moet gaan proefzitten.

Ik heb mijn stoel hier ook gepost, misschien is dat wat voor je.

[ Voor 43% gewijzigd door Ardana op 19-10-2024 11:33 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
garriej schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:58:
[...]

Tsja bij ons gaat het ongeveer zo: 'Je mag thuis werken als je dat wilt. Maar als je een zit/sta bureau wilt of een goede stoel dan kom je maar naar kantoor.'
Lekkere werkgever dan....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rembock
  • Nu online
Als je reacties misschien wat minder cynisch van aard zijn, en eventueel alle reacties opnieuw bekijkt, zie je dat je wel degelijk hulp aangeboden krijgt. Ik krijg alleen het gevoel dat je de antwoorden niet leuk vindt. Wel jammer eigenlijk, zie het hele topic omslaan in een negatieve sfeer. Heb het tot nu toe altijd in dit topic ervaren dat iedereen elkaar helpt, het mooie daarvan is dat er vaak dankbaar gereageerd wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door Ardana op 19-10-2024 11:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:47

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Duurdere modellen zijn over het algemeen op meerdere fronten instelbaar wat zeker een plus kan zijn. Als je goedkope opties zoekt zou ik naar de Ikea gaan en alle bureaustoelen uitproberen en daarna kijken of de stoel die je het meeste beviel op marktplaats wordt aangeboden. Andere optie is om voor zo'n standaard ahrend 230 of 220 stoel te kijken op markrplaats of op van die refurbished websites voor kantoormeubilair. Maar die zijn al iets 'prijziger'.

Hopelijk heb je hier iets aan.

[ Voor 31% gewijzigd door Ardana op 19-10-2024 11:34 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
@Crust - zoals je ziet ben ik dit topic begonnen - net omdat ik geen geld had voor een herman miller of een dure stoel..
Mijn bureau is een 2dehandse waar tablet kapot was... eentje van ikea op vast gemaakt..
Stoel is nu al 5 (!) jaar een... Ergochair 2. toen voor 350 - ja dat was pijnlijk ... maar gaat hopelijk nog een jaar of 5 mee.. dan is dat 35euro per jaar vs mijn vorige stoel van 150 euro welke nooit echt "lekker" zat....

Zoals hier boven gezegd kun je hier eens kijken:
https://www.mnkantoormeub...el-donkergrijs-zwart.html
https://www.mnkantoormeub...rt-zwart-nieuwe-stof.html

[ Voor 19% gewijzigd door Icekiller2k6 op 11-10-2024 18:07 ]

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 17:55
Crust schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:46:
Mijn god... ik dacht ff kijken en ik lees hier voorstellen van 1.5k bureaustoelen... wie heeft daar geld voor?

Proficiat!

Is er iemand die iets aan te raden heeft in de 150 a 200 euro klasse? Dat is betaalbaar voor me. Lagere rugondersteuning is voor mij het belangrijkste.

Ik had vroeger de Markus van Ikea maar zie dat deze ondertussen ook 150 euro is en tegenwoordig met stof ipv leder. Dus ik ga hier liever niet nog een keer voor. Rugsteun kwam trouwens los na x aantal jaren. Nu bengeld die maar wat.
Ik heb ooit in een YouTube filmpje een goede tip gezien om voor weinig geld op tweedehands sites een goede bureaustoel te kunnen vinden (en kopen), je hebt alleen wat geduld nodig. (en je dient je gewenste stoel uiteraard op foto's te kunnen herkennen) In plaats van letterlijk naar een merk en type te zoeken kun je beter een zoekopdracht instellen naar "bureaustoel" in de maximale omtrek waarin je bereid bent een stoel op te halen.

Uiteindelijk vind je op die manier een bureaustoel bij iemand die geen verstand heeft van wat hij of zij verkoopt en wat het waard is, of bij iemand die er gewoon vanaf wil. Ik heb op die manier na twee of drie maanden de directeurs uitvoering (met leren bekleding en hoofdsteun) van de Giroflex 64, die we op kantoor hebben, voor 75 euro kunnen ophalen in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:10
dddddaaf schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:47:
[...] ... voor weinig geld op tweedehands sites een goede bureaustoel te kunnen vinden (en kopen)...
@Crust Het is nu al weer een paar maanden geleden, maar ik heb ook een stoel via marktplaats en de andere als een tweedehands. Zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
Juancho schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:25:
[...]

Er staan best veel tips en modellen in dit topic hoor. Ik heb zelf die zoektocht ook gehad, helaas is een stoel zo enorm persoonlijk dat je echt moet gaan proefzitten.

Ik heb mijn stoel hier ook gepost, misschien is dat wat voor je.
Waar juist heer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ja in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Rembock schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:33:
[...]

Als je reacties misschien wat minder cynisch van aard zijn, en eventueel alle reacties opnieuw bekijkt, zie je dat je wel degelijk hulp aangeboden krijgt. Ik krijg alleen het gevoel dat je de antwoorden niet leuk vindt. Wel jammer eigenlijk, zie het hele topic omslaan in een negatieve sfeer. Heb het tot nu toe altijd in dit topic ervaren dat iedereen elkaar helpt, het mooie daarvan is dat er vaak dankbaar gereageerd wordt.
<knip>
Als ik om een bureaustoel een vraag stel? Wat dan met tips over hoeveel beweging iemand moet hebben? Als je dat niet duidelijk gemaakt is op latere leeftijd dan vraag ik me af waar je altijd gezeten hebt.

Dus excuse me als ik on point wil blijven eh. En daar ook naar verwijs eh. <knip>Offtopic en onvriendelijk

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 19-10-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Idee hoeveel weken geleden? Er zijn hier best al wel een aantal pagina's... ik ken u situatie niet maar ik zit hier anno 2024 met de handen uit het haar wegens tijdgebrek. Want voor alles moet men tegenwoordig anderehalf uur schoolwerk doen om de brol te filteren uit het ene goeie dat een minuut in beslag neemt anders moest de brol niet in de wereld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:03:
@Crust - zoals je ziet ben ik dit topic begonnen - net omdat ik geen geld had voor een herman miller of een dure stoel..
Mijn bureau is een 2dehandse waar tablet kapot was... eentje van ikea op vast gemaakt..
Stoel is nu al 5 (!) jaar een... Ergochair 2. toen voor 350 - ja dat was pijnlijk ... maar gaat hopelijk nog een jaar of 5 mee.. dan is dat 35euro per jaar vs mijn vorige stoel van 150 euro welke nooit echt "lekker" zat....

Zoals hier boven gezegd kun je hier eens kijken:
https://www.mnkantoormeub...el-donkergrijs-zwart.html
https://www.mnkantoormeub...rt-zwart-nieuwe-stof.html
Mate die arhends hebben zelfs geen lumbar... uhm.. waarom kopen mensen dan dit juist?

Ik zal eens naar die ergochair kijken thx. Is die stevig genoeg? Lijkt heel erg op van die stoelen op amazon.de die voor 100-200 per stuk gaan.

https://www.amazon.de/TRALT-Schreibtischst%C3%BChle-Schreibtischstuhl-Ergonomischer-H%C3%B6henverstellbar/dp/B0CXJNRSVM/ref=pd_ci_mcx_pspc_dp_d_2_i_2?pd_rd_w=XyxxR&content-id=amzn1.sym.f64db384-c613-477b-8285-4fc97cc7a60b&pf_rd_p=f64db384-c613-477b-8285-4fc97cc7a60b&pf_rd_r=VRBB9R5V57BME49M313F&pd_rd_wg=f18TR&pd_rd_r=e9b460df-b402-407e-bbb8-0f99c972012e&pd_rd_i=B0CXJNRSVM&th=1

Zag zulke stoelen ook maar in de negatieven staat er ook wel wat over dat je denkt... oei. uiteraard niet zoveel negatieve antwoorden maar toch... positieve kunnen gekocht worden, negatieve zijn vaker echter. Tenzij het concurrentie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
dddddaaf schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:47:
[...]

Ik heb ooit in een YouTube filmpje een goede tip gezien om voor weinig geld op tweedehands sites een goede bureaustoel te kunnen vinden (en kopen), je hebt alleen wat geduld nodig. (en je dient je gewenste stoel uiteraard op foto's te kunnen herkennen) In plaats van letterlijk naar een merk en type te zoeken kun je beter een zoekopdracht instellen naar "bureaustoel" in de maximale omtrek waarin je bereid bent een stoel op te halen.

Uiteindelijk vind je op die manier een bureaustoel bij iemand die geen verstand heeft van wat hij of zij verkoopt en wat het waard is, of bij iemand die er gewoon vanaf wil. Ik heb op die manier na twee of drie maanden de directeurs uitvoering (met leren bekleding en hoofdsteun) van de Giroflex 64, die we op kantoor hebben, voor 75 euro kunnen ophalen in de buurt.
Hier wil ik wel wat meer over weten! Is idd wat zoeken maar dan ben je gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-04 22:56
Crust schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:25:
[...]

Hier wil ik wel wat meer over weten!
Ik heb laatst ook mijn stoel via een ad op marktplaats gevonden, moest hem wel ophalen, daar moet je ook rekening mee houden.

Eerder al vermeld (posts), bij bureaustoelwinkels op stoelen gezeten en genoteerd welke mij enigzins bevielen.
Ook bij Ikea geweest, nadat ik bij zo'n winkel eerder had uitgeprobeerd.
Dan laat je echt die Ikea stoelen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
KLX16 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:14:
[...]

Ik heb laatst ook mijn stoel via een ad op marktplaats gevonden, moest hem wel ophalen, daar moet je ook rekening mee houden.

Eerder al vermeld (posts), bij bureaustoelwinkels op stoelen gezeten en genoteerd welke mij enigzins bevielen.
Ook bij Ikea geweest, nadat ik bij zo'n winkel eerder had uitgeprobeerd.
Dan laat je echt die Ikea stoelen staan.
Nou misschien rijden velen van jullie met bedrijfswagens en kan je daar en daar en daar naartoe zonder je blauw te betalen maar dat is hier niet het geval.

Ik snap ook niet goed dat men hier oh zo weinig met het financiële aspect rekening houd. Niet iedereen verdient zoveel geld dat die 50-100 euro aan verplaatsingskosten voor testen kan betalen en dan nogs 300 voor een stoel.

Maar goed...

Ik denk dat in mijn regio (belgie, ja belgie verschrikkelijk duur land) niet echt zo van die shops zijn buiten van die budgetshops die bureaustoelen aanbieden(die weinig zijn voor veel geld). Ook de 2de hands markt is hier een heel ander verhaal... 2dehands.be is zo goed als kapot en facebook market trekt ook al op niets.

Dus ook niet makkelijk... nu ik vind het wel belangrijk om een goede te hebben en wil best wat moeite erin stoppen. Maar vind het allemaal OH ZO HELAAS. Als ik kijk hoe moeilijk het dagdaags is om kwaliteit te vinden. Ik spendeer jaarlijks makkelijk 14 volle dagen aan dingen opzoeken als consument. Wat een klucht...

Zouden er nu eens wat bedrijven zijn die meer zekerheid boden voor een redelijk prijs dan zou ik direct klant zijn. Nu is het maar gissen of die 400-500 stoel wel zijn geld waard is. Of je moet hem gaan uitproberen 150 km van je deur...

[ Voor 17% gewijzigd door Crust op 16-10-2024 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
@Crust ik ben ook van belgie... van waar ben je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Icekiller2k6 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:59:
@Crust ik ben ook van belgie... van waar ben je ?
Kempen regio mol, kasterlee, turnhout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
@Crust je kan klagen maar een stoel mrt bijbehorende zithouding is zo enorm persoonlijk. Als je verwacht via een forum de juiste stoel voor jou te kunnen vinden zijn je verwachtingen gewoon niet goed. Hier kan je tips lezen, terug zien welke stoelen anderen hebben gekocht en wat de ervaringen zijn. En zelfs dan nog kan die stoel helemaal niks voor jou zijn.

Ik heb er ook veel moeite en tijd ingestoken. Heb zelf via een online verkooppunt geregeld dat de stoel die ik mogelijk zou willen kopen kon proefzitten bij ene meubelzaak redelijk in de buurt.

Ik zit zoveel op die stoel dst goed onderzoek en vooral ZELF proberen het waard is. Ik vind mijn rug iig heel belangrijk. Ik kan je de stoel doorgeven die ik gekocht hebt (via werkgever) maar dat biedt 0 garanties dat jij die ook prettig vindt.

Je kan tegenwoordig ook gewoon een stoel bestellen en als je het niks vindt weer terugsturen hé. Moet je het wel ff in en uit elkaar halen maar meestal is dat niet zo'n klus. Ook in jouw prijsklasse zijn stoelen zat te vinden. Nieuw of 2de hands (waarbij je misschien wel iets meer kwaliteit kan krijgen voor een goede prijs). Marktplaats staat vol met stoelen, in overleg met een verkoper kan je vast ook wel afspreken dat ze de stoel opsturen en jij de verzendkosten betaald.

[ Voor 31% gewijzigd door Juancho op 16-10-2024 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Juancho schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:44:
@Crust je kan klagen maar een stoel mrt bijbehorende zithouding is zo enorm persoonlijk. Als je verwacht via een forum de juiste stoel voor jou te kunnen vinden zijn je verwachtingen gewoon niet goed. Hier kan je tips lezen, terug zien welke stoelen anderen hebben gekocht en wat de ervaringen zijn. En zelfs dan nog kan die stoel helemaal niks voor jou zijn.

Ik heb er ook veel moeite en tijd ingestoken. Heb zelf via een online verkooppunt geregeld dat de stoel die ik mogelijk zou willen kopen kon proefzitten bij ene meubelzaak redelijk in de buurt.

Ik zit zoveel op die stoel dst goed onderzoek en vooral ZELF proberen het waard is. Ik vind mijn rug iig heel belangrijk. Ik kan je de stoel doorgeven die ik gekocht hebt (via werkgever) maar dat biedt 0 garanties dat jij die ook prettig vindt.

Je kan tegenwoordig ook gewoon een stoel bestellen en als je het niks vindt weer terugsturen hé. Moet je het wel ff in en uit elkaar halen maar meestal is dat niet zo'n klus. Ook in jouw prijsklasse zijn stoelen zat te vinden. Nieuw of 2de hands (waarbij je misschien wel iets meer kwaliteit kan krijgen voor een goede prijs). Marktplaats staat vol met stoelen, in overleg met een verkoper kan je vast ook wel afspreken dat ze de stoel opsturen en jij de verzendkosten betaald.
Heb nog niet echt veel tips gehad buiten dat men mij rugschool wou aanbieden. :o

Vertel me eens over jouw stoel en de tips die je zoal in je hoofd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Crust schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:51:
[...]

Heb nog niet echt veel tips gehad buiten dat men mij rugschool wou aanbieden. :o

Vertel me eens over jouw stoel en de tips die je zoal in je hoofd hebt?
Ik heb deze stoel uiteindelijk proefgezeten, getest en na een x aantal werken thuis gebruik ook besloten te houden: https://www.ergonomische-...l-600-nen-1335-grijs.html

De webwinkel was voor mij ook te ver weg (ze hadden wel een locatie) maar door gewoon eens te informeren bleek dat ze ook wel eens samenwerken met meubelzaken hier in het onze regio. Daar is de stoel heen gebracht (er gingen al wekelijks ritjes) en kon ik proefzitten, in elkaar gezet en al meenemen en ik wist dat ik de stoel heel fijn vond. Uiteindelijk gekocht voor €275 en ik werk al nu al een paar maand met heel veel plezier zo'n 3 a 4 dagen in de week op + privé in het weekend ook geregeld.

Als je nou gewoon even zoekt op mijn forum naam in dit topic dan zie je de posts incl. wat voorbeeld stoelen die ik tegen kwam. Kost je nog geen 5 seconden.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 16-10-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Juancho schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:10:
[...]

Ik heb deze stoel uiteindelijk proefgezeten, getest en na een x aantal werken thuis gebruik ook besloten te houden: https://www.ergonomische-...l-600-nen-1335-grijs.html

De webwinkel was voor mij ook te ver weg (ze hadden wel een locatie) maar door gewoon eens te informeren bleek dat ze ook wel eens samenwerken met meubelzaken hier in het onze regio. Daar is de stoel heen gebracht (er gingen al wekelijks ritjes) en kon ik proefzitten, in elkaar gezet en al meenemen en ik wist dat ik de stoel heel fijn vond. Uiteindelijk gekocht voor €275 en ik werk al nu al een paar maand met heel veel plezier zo'n 3 a 4 dagen in de week op + privé in het weekend ook geregeld.

Als je nou gewoon even zoekt op mijn forum naam in dit topic dan zie je de posts incl. wat voorbeeld stoelen die ik tegen kwam. Kost je nog geen 5 seconden.
Heb 5-10-15-20 seconden aan het kijken geweest op je profiel naam en ik kom niet echt uit op je posts... zoveel ken ik daarvan. ;)

Vind wel leuk dat je het zo schets maar ben toch al even op je profiel aan het kijken hoe ik het gevonden krijg.

[ Voor 4% gewijzigd door Crust op 16-10-2024 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Crust schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:23:
[...]

Heb 5-10-15-20 seconden aan het kijken geweest op je profiel naam en ik kom niet echt uit op je posts... zoveel ken ik daarvan. ;)

Vind wel leuk dat je het zo schets maar ben toch al even op je profiel aan het kijken hoe ik het gevonden krijg.
Uhm je moet niet naar mijn profiel gaan, maar in dit topic bovenaan even mijn forum naam intikken in het 'zoek in forum' veldje. Dan kom je mijn posts tegen over de zoektocht, wat voorbeelden en de keuzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 14:00

garriej

Ik las ondertieten.

Crust schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:23:
[...]

Bureaustoel 8 uur per dag
Alsjeblieft :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Echt veel tips zijn er uiteindelijk ook niet te geven, het is allemaal erg persoonlijk. Breed of smal, hard of zacht, mesh of niet, leer of stof, op 54 manieren in te stellen of is slechts op 10 manieren ook voldoende?

Natuurlijk kan men je wel tips geven over welke stoelen goede kwaliteit zijn, en waar je dus makkelijk 10 jaar op kan zitten. Maar niemand kan jou zeggen "Koop de Ergobips 245G Turbo Hybride" want misschien moet jij wel de 250F Super hebben.

Een stoel als de Aeron is populair omdat die bij veel mensen werkt, maar ook niet voor iedereen. Wat wel het geval lijkt te zijn is dat duurdere stoelen vaak voor meer mensen werken, maar dat is slechts mijn observatie.

Je hebt wat zaken waar je de stoel kan proefzitten voor een tijdje, maar dat zijn dan wel stoelen die rap naar de 400 euro of meer gaan.

Het beste is gewoon proefzitten in een rits stoelen, en ja, dan moet je even een stukje rijden naar een kantoomeubelhandel en dan hopen dat je iets kan vinden waar je blij van wordt. Kan met nieuwe stoelen zijn, kan met tweedehandse stoelen zijn. Maar ook een goede tweedehands begint doorgaans bij 200 euro, en bij een handelaar heb je dan een vrij eenvoudige stoel.

Mocht dat allemaal niks zijn of te duur zijn, dan is kijken bij Ikea waarschijnlijk wel de beste optie, dat zijn misschien geen ergonomische stoelen, maar qua prijs/kwaliteit wel vrij onverslaanbaar.

Complete wildcard is natuurlijk een of andere Chinese white label scoren op Amazon of zo, maar dan weet je dus niet echt wat je krijgt en wat de lange termijn kwaliteit is.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Hoe deed je dat voor toekomstige zaken? Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
@Crust klik p onderstaande
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOFcEVZA2oV-6i5NT4NXSB7ZixY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/WNO6iqPJAkEYiGbIi6wlfYTv.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Nu online
<knip> Quote en reactie verwijderd.
Als ik om een bureaustoel een vraag stel? Wat dan met tips over hoeveel beweging iemand moet hebben? Als je dat niet duidelijk gemaakt is op latere leeftijd dan vraag ik me af waar je altijd gezeten hebt.

Dus excuse me als ik on point wil blijven eh. En daar ook naar verwijs eh. <knip>
Zeg nergens dat je zo bent (of wat je dan ook bedoeld), zeg alleen maar dat je reacties nogal cynisch overkomen.
Crust schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:24:
[...]
Ik zal eens naar die ergochair kijken thx. Is die stevig genoeg? Lijkt heel erg op van die stoelen op amazon.de die voor 100-200 per stuk gaan.
Check ook een bureaustoelen met merknaam Kangaro, zijn exact hetzelfde als de ErgoChairs maar dan een stuk goedkoper.
https://www.amazon.nl/Kan...-instelbaar/dp/B08M62FNPX
https://discountoffice.nl...el-luxe-kangaro-wit-Rood/
Crust schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:25:
[...]

Hier wil ik wel wat meer over weten! Is idd wat zoeken maar dan ben je gerust.
Was het toevallig deze video @dddddaaf ?

[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 19-10-2024 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 17:55
Volgens mij was het inderdaad dat filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
oh dat was niet duidelijk! Nu wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-04 06:42

L0g0ff

omg

Ik ben op zoek naar een bureaustoel tot 450ex btw. Ik heb zelf een beetje research gedaan en kwam zo ook op dit draadje uit.

Er zijn 2 stoelen die me aanspreken:
https://www.ergonomische-...austoel-600-nen-1335.html
https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www

De bens heeft 5 jaar garantie en schaffenburg "maar" 2.

Eigenlijk zoek ik niks speciaals. Gewoon iets wat robuust is en na 5 jaar nog steeds gewoon prettig is om in te werken zonder dat de stoel bij elke beweging loopt te piepen en kraken. Er wordt gezegd dat die schaffenburg 6-8 uur comfortabel zit. Er zijn wel dagen dat ik 12 uur op zo'n stoel zit. Verder ben ik nogal snel overhit dus het zitvlak van de bens spreekt dan wel weer aan.

Qua prijs kan ik dan wel weer beter de schaffenburg kiezen.

Kent iemand beide (of 1 van beide) stoelen of kan ik beter zelf een keuze maken?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
L0g0ff schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:59:
Ik ben op zoek naar een bureaustoel tot 450ex btw. Ik heb zelf een beetje research gedaan en kwam zo ook op dit draadje uit.

Er zijn 2 stoelen die me aanspreken:
https://www.ergonomische-...austoel-600-nen-1335.html
https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www

De bens heeft 5 jaar garantie en schaffenburg "maar" 2.

Eigenlijk zoek ik niks speciaals. Gewoon iets wat robuust is en na 5 jaar nog steeds gewoon prettig is om in te werken zonder dat de stoel bij elke beweging loopt te piepen en kraken. Er wordt gezegd dat die schaffenburg 6-8 uur comfortabel zit. Er zijn wel dagen dat ik 12 uur op zo'n stoel zit. Verder ben ik nogal snel overhit dus het zitvlak van de bens spreekt dan wel weer aan.

Qua prijs kan ik dan wel weer beter de schaffenburg kiezen.

Kent iemand beide (of 1 van beide) stoelen of kan ik beter zelf een keuze maken?
Ik heb die Schaffenburg nu ruim een half jaar. Nog altijd erg tevreden over.

https://www.ergonomische-...l-600-nen-1335-grijs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenV023
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 29-10-2024
spam

[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 28-10-2024 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08:34
Mayonaise schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:14:
Ik ben 1.90m klein en 110kg licht en gebruik momenteel een Markus waar ik echt spijt van heb. Ik kan er niet recht opzitten waardoor ik altijd naar voor leun.

Ik zag eerst Hinomi H1 tegenkomen op Tiktok, maar na grondig onderzoek leek het mij een stoel te zijn met een te hoge verkoopsmarge en slechte kwaliteit.

Nu ben ik aan het twijfelen tussen een Sihoo V1, Corsair TC100 / T3, AutoFull C3 of een Titan Evo (zonder leer).

Leek me wel leuk om een stoel te hebben met een beensteun, maar ben toch nog aan het twijfel over de kwaliteit van Sihoo. En de gamestoelen zijn ook niet bepaald ergonomisch, maar zolang ik er uren lang aan een aangename positie op kan zitten zal ik wel tevreden zijn.Ik vind het vooral belangrijk om een redelijke lumbar support te hebben zoals ik het gewoon ben van Volvo en Polestar zetels. Zou zalig zijn een Volvo bureaustoel.

Wat raden jullie mij aan?
Wat heb je uiteindelijk gekocht?

Cat linux.txt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mayonaise
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-04 17:46
Gemmeke schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:10:
[...]

Wat heb je uiteindelijk gekocht?
Nog helemaal niks.

Ik ga waarschijnlijk voor een Steelcase Gesture of Herman Miller Aeron tijdens black friday.

[ Voor 4% gewijzigd door Mayonaise op 04-11-2024 19:03 . Reden: punt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rurouni45
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 11:02
Ik ben al eventjes op zoek naar een geschikte bureau stoel maar dan eentje voor grotere mensen.
Veel van de modellen die ik terug vind zijn eerder geschikt voor mensen van de standaard gemiddelde lengte.
Ik merk dat vooral in de ergonomische stoelen de rugleuning erg kort lijkt, veel van de Herman Millers lijken zo klein dat de rugleuning vermoedelijk zelfs niet tot in het midden van mijn rug komt.

Helaas vond ik in dit topic maar een paar reacties terug van mensen die groter zijn, hopelijk is er toch nog iemand met een gouden tip.
Ik heb het moeilijk om zomaar 500 euro uit te geven aan iets dat je nooit hebt getest, ok je kan in veel gevallen de stoel gaan terug sturen maar dat is ook weer een heel gedoe.
Zou handig zijn als ik gerichter kan zoeken en eventueel kan gaan test zitten in een winkel.
Het internet is vergeven met white label rebrands die overpriced worden doorverkocht.

Ik meet 1m96 en weeg een 120Kg en woon in vlaams-brabant.
De stoel moet een stevig zit kussen hebben dat niet door gaat zitten na een paar weken en een rechtehouding, geen gaming stoel waar je altijd licht naar achter in leunt.
Dagelijks zit ik gemiddeld meer dan 8 uur aan mijn bureau.
Budget max 500 +/- euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:38

Creesch

bla bla!

rurouni45 schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:13:
Ik ben al eventjes op zoek naar een geschikte bureau stoel maar dan eentje voor grotere mensen.
Veel van de modellen die ik terug vind zijn eerder geschikt voor mensen van de standaard gemiddelde lengte.
Ik merk dat vooral in de ergonomische stoelen de rugleuning erg kort lijkt, veel van de Herman Millers lijken zo klein dat de rugleuning vermoedelijk zelfs niet tot in het midden van mijn rug komt.

Helaas vond ik in dit topic maar een paar reacties terug van mensen die groter zijn, hopelijk is er toch nog iemand met een gouden tip.
Ik heb het moeilijk om zomaar 500 euro uit te geven aan iets dat je nooit hebt getest, ok je kan in veel gevallen de stoel gaan terug sturen maar dat is ook weer een heel gedoe.
Zou handig zijn als ik gerichter kan zoeken en eventueel kan gaan test zitten in een winkel.
Het internet is vergeven met white label rebrands die overpriced worden doorverkocht.

De stoel moet een stevig zit kussen hebben dat niet door gaat zitten na een paar weken en een rechtehouding, geen gaming stoel waar je altijd licht naar achter in leunt.
Budget max 500 +/- euro.
Wellicht wil je over de grens kijken naar stoelen met NPR 1813, dit is een Nederlandse richtlijn aanvullend op de Europese NEN-EN 1335 normering. Deze houdt er o.a. rekening mee dat Nederlands gemiddeld langer zijn.

Overigens gaat het dan vaak wel lastig zijn om de duurdere merkstoelen te vinden die hier aan voldoen omdat deze meer op de internationale markt zijn gericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 15:23

Budget max 500 +/- euro.
Iets boven je budget, maar ik heb sinds 2 weken deze in bezit: https://www.bureaustoel24...stof-xxl-bureaustoel.html
Echt een heerlijk brede en grote stoel waar ik ook zonder problemen de gehele dag op thuiswerk. Deze stoel is ook speciaal voor de grotere danwel zwaardere mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rurouni45
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 11:02
Creesch schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:45:
[...]

Wellicht wil je over de grens kijken naar stoelen met NPR 1813, dit is een Nederlandse richtlijn aanvullend op de Europese NEN-EN 1335 normering. Deze houdt er o.a. rekening mee dat Nederlands gemiddeld langer zijn.

Overigens gaat het dan vaak wel lastig zijn om de duurdere merkstoelen te vinden die hier aan voldoen omdat deze meer op de internationale markt zijn gericht.
Thanks, ik was niet bekend met NPR1813 ga ik zeker voor opletten.
JeroenV_ schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:08:
[...]

Iets boven je budget, maar ik heb sinds 2 weken deze in bezit: https://www.bureaustoel24...stof-xxl-bureaustoel.html
Echt een heerlijk brede en grote stoel waar ik ook zonder problemen de gehele dag op thuiswerk. Deze stoel is ook speciaal voor de grotere danwel zwaardere mens.
Deze lijkt in ieder geval groot en sterk genoeg met een stevig zitkussen.
Ik heb nog nooit langer dan 5 min in een bureaustoel met mesh rugleuning gezeten, het lijkt minder comfortabel dan een gewone rugleuning is dat zo of ervaar jij dat anders ?

Bedankt voor de reply's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S. Wassink
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-02 10:08

Budget max 500 +/- euro.
Grappig, toevallig zit ik een beetje in hetzelfde schuitje. Ben zelf 1m98 en 90kg, met een budget van ~500 euro. Hierbij is het wel belangrijk dat de stoel voldoet aan NPR-1813 / NEN-EN 1335 normeringen, gezien de stoel bij werk gedeclareerd dient te worden. Hierbij zoek ik vooral een stoel die over de hele rug (inclusief hoofdsteun) goede steun geeft, en dat is i.v.m. mijn lengte wel lastig om betaalbaar te vinden.

Momenteel heb ik een aantal opties op het oog, maar hoor het graag als mensen nog tips hebben!
- Secretlab titan 2022 XL
- Refurbished HM Aeron B/C (lees dat C vooral breder i.p.v. hoger/langer wordt) - bijvoorbeeld zoiets. Zou hier dan apart nog een hoofdsteun bij kopen.
- Stane Elite - Middels retourkoop erg goedkoop, maar betwijfel of de stoel lang genoeg is. Zelf hebben ze het ook over t/m 1m90 lange mensen. Link

@JeroenV_ De stoel die jij oppert ziet er ook uit als een goede optie, die neem ik mee! Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04
De stoel moet die certificeringen hebben en de eerste stoel uit je lijst heeft er geen 1? :)

Zit zelf nog te twifjelen over de Titan, de nieuwe versie klinkt nog beter maar dan zit je wel in het prijsbereik van "echte" bureaustoelen.
Degene die ik nu heb begint alleen wel heel hard af te takelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 15:23
rurouni45 schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:23:
Deze lijkt in ieder geval groot en sterk genoeg met een stevig zitkussen.
Ik heb nog nooit langer dan 5 min in een bureaustoel met mesh rugleuning gezeten, het lijkt minder comfortabel dan een gewone rugleuning is dat zo of ervaar jij dat anders ?

Bedankt voor de reply's
Mijn vorige stoel had ook een mesh rugleuning. Vind dat prettig zeker in de zomer, minder last van een zweetrug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S. Wassink
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-02 10:08
vassago schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:02:
De stoel moet die certificeringen hebben en de eerste stoel uit je lijst heeft er geen 1? :)

Zit zelf nog te twifjelen over de Titan, de nieuwe versie klinkt nog beter maar dan zit je wel in het prijsbereik van "echte" bureaustoelen.
Degene die ik nu heb begint alleen wel heel hard af te takelen.
Goed punt _/-\o_

Ik had iets soortgelijks met een zit-stabureau, die op enkele punten niet voldeed aan de normeringen. Maar na lang mailen heb ik die toch kunnen declareren. Ik denk dat iets soortgelijks mogelijk is met deze stoel als ze verder wel (nagenoeg) voldoen aan de gewenste specificaties.

Overigens zag ik wel nog het volgende: Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Budget max 500 +/- euro.
Ik zou toch echt gaan proefzitten.

Met mijn 191 ben ik niet overdreven lang maar de verstelbare lendesteun van mijn stoel gaat niet hoger dan mijn onderrug 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

nokiaan958GB schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:04:
[...]

Ik zou toch echt gaan proefzitten.

Met mijn 191 ben ik niet overdreven lang maar de verstelbare lendesteun van mijn stoel gaat niet hoger dan mijn onderrug 8)7
Ja? De bolling van een lendensteun moet ter hoogte van de bovenrand van het bekken zitten. Ter hoogte van je broekriem dus. Hoogstens iets hoger.

Maar de lendensteun van jou stoel lijkt met wat je omschrijft prima in hoogte verstelbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Creesch schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:17:
[...]

Ja? De bolling van een lendensteun moet ter hoogte van de bovenrand van het bekken zitten. Ter hoogte van je broekriem dus. Hoogstens iets hoger.

Maar de lendensteun van jou stoel lijkt met wat je omschrijft prima in hoogte verstelbaar te zijn.
Volgens mijn informatie vallen de onderste 5 wervels onder de lende.
Hoe hoog zou volgens jou een lendesteun dan idealiter moeten zitten? Of hoe kun je checken of hij goed zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

@rurouni45 Mesh is prima en kan net zo comfy zijn als een schuimleuning, maar het is wel een stuk koeler., zeker na een lange dag werken.

Ben er zelf erg happy mee, mijn andere stoel heeft een "normale" achterkant en vind de mesh-achterkant eigenlijk wel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

nokiaan958GB schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:22:
[...]

Volgens mijn informatie vallen de onderste 5 wervels onder de lende.
Hoe hoog zou volgens jou een lendesteun dan idealiter moeten zitten? Of hoe kun je checken of hij goed zit?
Ter hoogte van je broekriem ongeveer. Even googlen naar bureastoel afstellen met lendensteun in de opdracht laat het visueel goed zien.
Overigens kan het nog steeds zijn dat de lendensteun te laag valt bij jou, maar het kun dus ook zijn dat je deze te hoog probeert af te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-04 21:55

jrn

Ik ben ook op zoek naar een (nieuwe) stoel. Huidige is een IKEA Vilgot die ik toch al een 10-tal jaar aan het slijten ben. Dit weekend bij een vriend in zijn (cheap, his words) gaming chair gezeten en dat was wel een heel andere ervaring. Vooral de aansluiting rond mijn rug vond ik aangenaam.

Ik blijf graag bij een mesh achterkant en zou graag een hoofdsteun hebben, beide keuzes niet echt bevorderlijk voor het budget zie ik. Graag had ik rond de €400 gebleven.

Nadeel is dat er in België niet te veel mogelijkheden zijn om stoelen te proberen. Deze is wel in de buurt en daar zou ik kunnen proberen:
- BNO Ergo.05, lijkt me een OEM/white label stoel, iemand die hem toevallig herkent voor reviews?
- Interstuhl Every EV25R Light

Eentje die ik ook wel veel zie voorbij komen en interessant lijkt is de Schaffenburg 600.

Nog een belangrijke voor mij is dat de stoel (ook de armleuningen) onder de tafel kunnen. Ik heb een diepe bureau dus schuif ook graag door. Momenteel heb ik 71cm tussen vloer en de onderkant van de tafel. Zou dat genoeg zijn voor de meeste stoelen?

• Lagoyaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03 11:31
Ben even door verwezen naar hier voor een ergonomische bureaustoel.
Wil eentje kopen voor men vriendin die 2 dagen per week thuis werkt en toch snel 20 uur op haar stoel zit.

De goedkopere opties op Amazon zien er maar triestige kwaliteit uit, review video's maken het duidelijk dat het ''brol'' is.

Kwam deze tegen: https://eu.musso.co/nl/pr...em_WQlUQ44e6SzBlnHYNoD9Lw

259 euro met kortings code.

Iemand met meer verstand over ergonomische bureaustoellen of ervaring met dit model?

Ze is 158cm groot en lichtgewicht 😅

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

@Lagoyaz

Voor dat bedrag kun je ook nette tweedehands stoelen kopen van "een echt merk", is misschien wel even zoeken, of een stukje rijden naar een handelaar, maar dan kun je ook direct proefzitten in aardig wat stoelen. Weet je direct of het wat is, en dat je een stoel hebt die behoorlijk lang meegaat.

Ik heb nog geen 200 euro voor mijn Loffler betaald die gewoon in praktisch nieuwstaat was. Nu was dat wel uitzonderlijk goedkoop, maar tussen de 200 en 300 kun je echt prima dingen krijgen.

• Lagoyaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03 11:31
RobinHood schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:08:
@Lagoyaz

Voor dat bedrag kun je ook nette tweedehands stoelen kopen van "een echt merk", is misschien wel even zoeken, of een stukje rijden naar een handelaar, maar dan kun je ook direct proefzitten in aardig wat stoelen. Weet je direct of het wat is, en dat je een stoel hebt die behoorlijk lang meegaat.

Ik heb nog geen 200 euro voor mijn Loffler betaald die gewoon in praktisch nieuwstaat was. Nu was dat wel uitzonderlijk goedkoop, maar tussen de 200 en 300 kun je echt prima dingen krijgen.
Ben is aan het kijken geweest naar 2de hands stoelen maar binnen die prijs categorie vind je maar simpele stoelen van 'echte merken', ik ken er natuurlijk weinig van en verschiet mij een ongeluk bij sommige andere prijzen 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04
Ik krijg standaard jeuk als een aanbieder 50% korting geeft, al dan niet "tijdelijk".

• nokiaan958GB
  • Niet online
vassago schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:39:
Ik krijg standaard jeuk als een aanbieder 50% korting geeft, al dan niet "tijdelijk".
Als op enig moment een nieuwe collectie of serie uitkomt dan heb ik er begrip voor dat het oude spul met korting mag worden verkocht.

Dan krijg je vast ook elk jaar jeuk als je in de opruiming kleding met korting kan kopen :? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:09
nokiaan958GB schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:20:
[...]

Als op enig moment een nieuwe collectie of serie uitkomt dan heb ik er begrip voor dat het oude spul met korting mag worden verkocht.

Dan krijg je vast ook elk jaar jeuk als je in de opruiming kleding met korting kan kopen :? >:)
50 is wel heel extreem, meestal betekent dat gewoon dat de adviesprijs kunstmatig hoog is...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Lagoyaz schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:30:
Ben even door verwezen naar hier voor een ergonomische bureaustoel.
Wil eentje kopen voor men vriendin die 2 dagen per week thuis werkt en toch snel 20 uur op haar stoel zit.

De goedkopere opties op Amazon zien er maar triestige kwaliteit uit, review video's maken het duidelijk dat het ''brol'' is.

Kwam deze tegen: https://eu.musso.co/nl/pr...em_WQlUQ44e6SzBlnHYNoD9Lw

259 euro met kortings code.

Iemand met meer verstand over ergonomische bureaustoellen of ervaring met dit model?

Ze is 158cm groot en lichtgewicht 😅
Dat ziet er nog steeds uit als een relatief brol ding als ik heel eerlijk ben. 259 euro lijkt veel geld maar is relatief gezien goedkoop als het gaat om goede bureaustoelen. Nu zijn er voor die prijs goede stoelen, maar die hebben geen uitklapbare voetenbank ding wat er onder lijkt te zitten, maar verder nergens op de website genoemd wordt.... Verder kom ik er met wat googlen geen echte reviews over tegen.

Als er echt mee gewerkt moet worden zou ik een lokale winkel opzoeken die kantoor meubilair verkoopt en stoelen met NPR 1813 en/of NEN-EN 1335 normering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Na heel wat meekijken in dit topic de afgelopen dagen en mijn zoektocht op o.a. Reddit, heb ik dit weekend een uur van me vandaan een bureaustoel via MP opgehaald, namelijk de Steelcase Leap V2 :D. Ik ben zelf 1.65m, mijn vriendin ook en heb behoefte aan een stoel waarbij de 4D armsteunen ook naar binnen geplaatst kunnen worden. Dit omdat bij de meeste stoelen de leuningen te ver van mijn lichaam staan, waardoor het niet lekker werkt met mijn ellebogen naar beneden.

Ik ga heel erg benieuwd zijn naar mijn ervaringen, ik heb nog niet met zo'n 'premium' bureaustoel gewerkt en de instelmogelijkheden zijn al een stuk meer dan dat ik gewend ben. Mochten er nog tips zijn, wees welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3pqTsTUQDh23a2x0ZIIaSabFuQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJnxCoysjmSHrO2BmG1juJ8U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:59
JDFS schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:43:
Na heel wat meekijken in dit topic de afgelopen dagen en mijn zoektocht op o.a. Reddit, heb ik dit weekend een uur van me vandaan een bureaustoel via MP opgehaald, namelijk de Steelcase Leap V2 :D. Ik ben zelf 1.65m, mijn vriendin ook en heb behoefte aan een stoel waarbij de 4D armsteunen ook naar binnen geplaatst kunnen worden. Dit omdat bij de meeste stoelen de leuningen te ver van mijn lichaam staan, waardoor het niet lekker werkt met mijn ellebogen naar beneden.

Ik ga heel erg benieuwd zijn naar mijn ervaringen, ik heb nog niet met zo'n 'premium' bureaustoel gewerkt en de instelmogelijkheden zijn al een stuk meer dan dat ik gewend ben. Mochten er nog tips zijn, wees welkom!

[Afbeelding]
Bij dit soort stoelen heb ik altijd het idee dat de armleuningen te zwak zijn. Maar, dat is dan weer persoonlijk omdat ik zelf ook graag achterover mag hangen en tevens vaak in een halve kleermakers zit zit. Hierbij til ik mezelf feitelijk omhoog via de armleuningen. Daarom prefereer ik liever 'vaste' armleuningen.

Maar mijn huidige stoel is ook niets meer. Niet zo lang geleden is een wieltje gewoon spontaan afgebroken en bij nadere inspectie zag ik dat deze wieltjes ook enkel vast zaten met 3 puntlassen (spot weldings). Dat was het, enkel 3 lasnaden en verder ook niet verder vastgelast. Helaas kwam ik daar pas later achter toen het wieltje al spoor loos was maar ik zit nu al een maandje op een stoel met 4 wielen en dat geeft soms lastige situaties. Ook de vloerbedekking werkt niet echt mee door de vele ribbels die er in zitten. Als je met de stoel heen en weer rolt komt er veel druk op de wielen te staan. Als ik al een stoel zoek moet het een stoel zijn die :
- Gewicht aan kan tussen de 100 en 150 kg
- Vast armleuningen heeft
- Sterke wielen hebben die 'volledig' zijn vastgelast
* Snowwie houdt wel van lekker achterover hangen in de stoel en zelfs er in in slaap vallen tijdens YouTube kijken :+ 8) - suggesties zijn welkom

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-04 23:24
Stoelen van onbekende merken hebben denk ik goedkope vulling, waardoor je er snel doorheen zit. Ook de stof leeft dan niet zo lang.
Zelf heb ik gebruikte Ahrend 230 met hoge rugleuning gekocht. Nadat ik daar op het werk al lang ervaring mee had. De 230 bestaat in veel variaties, met bv verschuifbare zitting of niet. Refurbished stoelen daarvan hebben vaak een nieuwe bekleding, de kwaliteit daarvan zal meestal geen Ahrend kwaliteit zijn. Ahrend verkoopt ze ook zelf refurbished in eigen huis; https://www.ahrend.com/nl/collectie/refurbished/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-04 22:20
De afgelopen 8 jaar gebruik gemaakt van een Noblechairs Epic stoel. Een kwalitatief goede stoel, helaas... ;). Na 8 jaar ziet de stoel er nog prima uit en zit de stoel nog als nieuw, het is alleen jammer dat de stoel ook nieuw eigenlijk nooit echt goed heeft gezeten. Het blijft een plankharde 'L-vorm'. Mijn vrouw heeft 3 jaar geleden de Secretlab Titan aangeschaft en heeft helaas ook met die stoel dezelfde ervaring.
Vandaar richting deze Black Friday maar eens onderzoek gedaan naar goed zittende bureaustoelen voor gemiddeld 2 dagen thuis werken + gamen.

Ik ben helaas niet in de gelegenheid geweest om de stoelen ergens te testen, maar na veel twijfel tussen de Haworth Fern, Steelcase Gesture en Herman Miller Embody Gaming toch gekozen om de Herman Miller. De meeste reviews (en mensen ook hier op het forum) blijven lovend over deze stoel ondanks de forse prijs (zelfs tijdens black friday). Wat mij uiteindelijk over de streep trok was de aanvullende korting die ik via het Youtube kanaal van Ahnestly tegen kwam voor nog eens 5% op de basisprijs:
G2ESPORTS5

Ik kan natuurlijk pas echt iets zeggen over de stoel als deze geleverd is, maar wellicht dat ik voor nu iemand op dit forum ook nog help met de kortingscode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
[MAUS] schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:38:
De afgelopen 8 jaar gebruik gemaakt van een Noblechairs Epic stoel. Een kwalitatief goede stoel, helaas... ;). Na 8 jaar ziet de stoel er nog prima uit en zit de stoel nog als nieuw, het is alleen jammer dat de stoel ook nieuw eigenlijk nooit echt goed heeft gezeten. Het blijft een plankharde 'L-vorm'. Mijn vrouw heeft 3 jaar geleden de Secretlab Titan aangeschaft en heeft helaas ook met die stoel dezelfde ervaring.
Vandaar richting deze Black Friday maar eens onderzoek gedaan naar goed zittende bureaustoelen voor gemiddeld 2 dagen thuis werken + gamen.

Ik ben helaas niet in de gelegenheid geweest om de stoelen ergens te testen, maar na veel twijfel tussen de Haworth Fern, Steelcase Gesture en Herman Miller Embody Gaming toch gekozen om de Herman Miller. De meeste reviews (en mensen ook hier op het forum) blijven lovend over deze stoel ondanks de forse prijs (zelfs tijdens black friday). Wat mij uiteindelijk over de streep trok was de aanvullende korting die ik via het Youtube kanaal van Ahnestly tegen kwam voor nog eens 5% op de basisprijs:
G2ESPORTS5

Ik kan natuurlijk pas echt iets zeggen over de stoel als deze geleverd is, maar wellicht dat ik voor nu iemand op dit forum ook nog help met de kortingscode :)
Hier al ongeveer 2 jaar een embody (sync, maar verschil met gaming is minimaal aangezien de sync ook een achuimlaag heeft) en ik ben er zeer tevreden van.

Klein minpuntje is de bouwkwaliteit, je merkt hier en daar wel dat die minder stevig is dan bijvoorbeel de aeron.

Maar hij zit echt fantastisch, en ziet er na 2 jaar nog als nieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Zijn hier mensen die al een Atlas headrest hebben voor de Embody, zo ja hoe bevalt deze?

In tegenstelling tot de Aeron lijkt de Atlas de enige optie bij de Embody, inclusief verzending lijkt deze het goedkoopst bij https://scholtenswerkplek.nl/embody-sync-hoofdsteun-zwart/

Maar 216 euro blijft natuurlijk een hoop geld voor een hoofdsteun aangezien je voor die prijs al een hele stoel kunt kopen(denk aan een ikea markus bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-04 09:55
Ik ben opzoek naar een 2de handse of refurbished stoel en dan een van de volgende:
Herman Miller Embody
Steelcase Leap V2
Steelcase Gesture

Ik kan geen een kantoormeubelzaak vinden die 1 van deze stoelen verkoopt laat staan proefzit. Zijn hier misschien mensen die een goude tip hebben waar ik een dergelijke zaak kan vinden in de regio utrecht? Wil best wel wat ervoor rijden. Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Nu online
@Thrawni www.bureaustoelwijzer.nl heeft een locatie in Rotterdam en heeft de Embody in de showroom volgens hun website. Voor proefzitten op Steelcase stoelen kun je waarschijnlijk bij ferbox.nl terecht
Waar je refurbs het beste kunt halen kan ik je helaas niet vertellen

[ Voor 14% gewijzigd door Rembock op 04-12-2024 14:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
Thrawni schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:38:
Ik ben opzoek naar een 2de handse of refurbished stoel en dan een van de volgende:
Herman Miller Embody
Steelcase Leap V2
Steelcase Gesture

Ik kan geen een kantoormeubelzaak vinden die 1 van deze stoelen verkoopt laat staan proefzit. Zijn hier misschien mensen die een goude tip hebben waar ik een dergelijke zaak kan vinden in de regio utrecht? Wil best wel wat ervoor rijden. Alvast bedankt!
Wat betreft de hm embody, voor refurbs vragen ze al snel +1k

Je bent beter af met een goede deal op een nieuwe(soms rond de 1.2k te krijgen).

De gaming versies waren bijvoorbeeld met de code van een paar posts geleden rond de 1.3k, voor 600-700 ga je ze niet refurb vinden, wellicht lukt tweedehands wel.

Let ook op dat niet alle embody's hetzelfde zijn, de gaming versie en de modellen van de afgelopen paar jaar hebben een schuimlaag die de stoel zachter maakt, de vroege modellen hebben dit niet, das iets waar je zeker op moet letten als je niet de stoel koop die je proefzit.

De haworth fern was trouwens rond de 850 euro op hun eigen site met free returns, wellicht het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-04 09:55
izzet3838 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:22:
[...]

Wat betreft de hm embody, voor refurbs vragen ze al snel +1k

Je bent beter af met een goede deal op een nieuwe(soms rond de 1.2k te krijgen).

De gaming versies waren bijvoorbeeld met de code van een paar posts geleden rond de 1.3k, voor 600-700 ga je ze niet refurb vinden, wellicht lukt tweedehands wel.

Let ook op dat niet alle embody's hetzelfde zijn, de gaming versie en de modellen van de afgelopen paar jaar hebben een schuimlaag die de stoel zachter maakt, de vroege modellen hebben dit niet, das iets waar je zeker op moet letten als je niet de stoel koop die je proefzit.

De haworth fern was trouwens rond de 850 euro op hun eigen site met free returns, wellicht het proberen waard?
De haworth fern ziet er ook goed uit! Alleen zie ik hem nu alleen voor 1200+,- op hun website. Was dat een black friday deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Thrawni schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:49:
[...]

De haworth fern ziet er ook goed uit! Alleen zie ik hem nu alleen voor 1200+,- op hun website. Was dat een black friday deal?
Ja hij is hier nu ook +1.2k, tijdens black friday was de zwarte achankelijk van de config tussen de 800 en 900, dan heb je voor de prijs van een refurb embody eigenlijk een nieuwe stoel van vergelijkbare kwaliteit.

Nu heb ik hem nooit uitgeprobeerd, maar dat is toch wat de meeste zeggen, je kunt misschien je kans eens wagen en een mailtje sturen met te zeggen dat je de actie net hebt gemist, wellicht dat ze hem toch meegeven aan die prijs of dat ze kunnen zeggen wanneer de volgende sale is.

Anders zou ik afwachten als je de mogelijkheid hebt, of 1250 uitgeven en een embody bij loyalbrand halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Was nu zelf aan het kijken naar de huidige markt kwa prijzen
Herman Miller Aeron Graphite Posture Fit Full Option https://offeco.nl/herman-miller-aeron-graphite-posture-fit/ 744 euro + 135 euro voor headrest is dan... 908euro

De Embody gaming https://eustore.hermanmil...ducts/embody-gaming-chair is €1,281.00 met de 5% extra korting.. maar dan nog de headrest is een 190 euro zit je aan 1471 euro.. toch weer bijna 1500 euro pfff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Icekiller2k6 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:45:
Was nu zelf aan het kijken naar de huidige markt kwa prijzen
Herman Miller Aeron Graphite Posture Fit Full Option https://offeco.nl/herman-miller-aeron-graphite-posture-fit/ 744 euro + 135 euro voor headrest is dan... 908euro

De Embody gaming https://eustore.hermanmil...ducts/embody-gaming-chair is €1,281.00 met de 5% extra korting.. maar dan nog de headrest is een 190 euro zit je aan 1471 euro.. toch weer bijna 1500 euro pfff
Die offeco is een refurb, en heeft de normale posture fit, er is ook posturefit sl, das de gene die je vaak zult zien.

Daarnaast zijn veel refurbs oude Aerons, terwijl de Aerons in de reviews vaak Aeron remastered zijn(zoek ff op yt voor het verschil)

De goedkoopste nieuwe aeron is dus ook gewoon de gaming versie met de 5% code.

Al bijna 2 jaar een embody trouwens en het is 1 van mijn beste aankopen, ik zit er wel wekelijks 50-60 uur op, dus in principe zit ik meer in die stoel dan in mijn wagen, daardoor is de hoge kostprijs verantwoord lijkt me, daarnaast heb je ook 12j garantie, dus in principe kun je er super lang mee doen.

Waar haal je trouwens de headrest voor 190, de goedkoopste die ik kon vinden was 216?

[ Voor 5% gewijzigd door izzet3838 op 05-12-2024 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
@izzet3838 precies wel niet origineel maar baseerde het hier op: https://atlasheadrest.com...t-for-embody-gaming-chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Herman miller maakt zelf geen hoofdsteunen, is nl tegen hun filosofie, ze vinden dat een correcte bureaustoel die niet nodig heeft.

In principe ben ik akkoord maar ik zit niet altijd rechtover in een stoel, en het lijkt me wel plezant als je achterover leunt.

De Atlas is idd niet origineel, maar ze gebruiken grotendeels dezelfde materialen als hm waardoor ze wel een oem look en feel hebben, dus als je een hoofsteun koopt is atlas de beste optie.

Wel is het een bedrijf uit de vs, op die 180 komt dis nog 21% btw en 15 euro verzending, dan kom je rond de 230-240 uit.

De goedkoopste verkoper incl verzending was scholtens werkplek(die ik kon vinden) daar kost de atlas hoofdsteun 216.

In principe kun je zeker zonder, als je zit in de stoel ben je er idd niks mee, maar ik ga de gok toch wagen denk ik, maar ik leun echt vaak achterover.

Wel zal het voor over enkele weken/maanden zijn heb me iets te veel laten gaan met de bf deals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KerstRunner
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Piet91 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:13:
[...]

Denk dat we toch maar de gok moeten nemen. Er zal toch een keer een stoel moeten komen en de alternatieven zijn niet beter ofzo.

EDIT: besteld. Ben benieuwd...
En hoe is de Flexispot BS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik denk er niet veel anders over dan in het begin:
Piet91 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:41:
Tja, ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal, behalve dan de oude bureaustoel.
Ik denk dat die Flexispot BS3 meer een stoel is voor wanneer die door 1 persoon wordt gebruikt.
Zo moet je 2 schroeven losdraaien om de hoofdsteun hoger/lager te zetten; en de hoekverstelling daarvan gaat erg 'ruw'. Dat klinkt niet alsof je dat heel vaak moet gaan verstellen.
Ook kunnen de armsteunen niet niet naar voor of achter; zo had ik ze persoonlijk liever wat meer naar achter gehad. (Als ik op de juiste manier ga zitten; steken mijn handen nauwelijks voor de armleuningen uit) En de hoofdsteun zit voor mij denk ik wat te laag.

Maar de stoel is niet voor mij, maar voor m'n vader en hij is er blij mee. Hij zit weer op de juiste hoogte, de rugleuning is verstelbaar en hij zit er nu dus een stuk beter bij.
Denk dat het in vergelijking met de meeste bureaustoelen die hier worden besproken een behoorlijk eenvoudig instapmodel is. Maar goed; voor de persoon die hem gebruikt werkt het prima en die zit er ook geen hele werkweken in.
Ik zie dat de stoel ondertussen ook een stuk goedkoper is geworden. Een BS4 bijvoorbeeld is maar iets duurder en heeft beter verstelbare armsteunen.
Maar goed; ik heb sindsdien ook niet meer naar bureaustoelen gekeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:20
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn huidige Sharkoon Skiller SGS 2 gaming stoel.

Reden dat ik wil upgraden is dat ik naar net nog een comfortabelere en degelijkere stoel wil dan deze stoel. Ik ben qua bouw gemiddeld behalve dan een bierbuikje ;) >:)

Ik heb onderstaande wensen:

- Midrange stoel qua niveau en prijs. Voor circa 250 euro hoop ik toch wel een goede stoel te kunnen vinden, paar tientjes mag indien het echt een buitenkans is.

- Geschikt voor circa 120 kg
- Zitcomfort en goede steun in de rug zijn het belangrijkste. Ik weeg 110-115 kg dus moet fatsoenlijke vulling hebben.
- Ik zoek een stoffen bekleding of materiaal wat koel blijft. Ik houd niet van een stoel die warm wordt als ik meerdere uren game.
- Armsteunen in hoogte verstelbaar, maar dat hebben ze denk ik allemaal.

Het hoeft geen flashy stoel te zijn met allerlei toeters en bellen en stoel hoeft ook geen liggende stand te hebben.

Ik heb zelf weinig ervaring met merken van game stoelen. Dus geen idee wat goed en comfortabel is. Waar ik tot op heden naar zat te kijken zijn de uitvoering: Nitro Concepts S300 Zwart

Deze stoel oogt redelijk voor het bedrag qua kwaliteit. Merken zoals Secretlab zijn niet aan mij besteed helaas omdat ik 2 uurtjes per dag game en dat te duur vind voor een stoel.

Ik hoor graag advies of meningen van jullie. Ik heb helaas geen winkels in de buurt om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft niks met computerhardware te maken. Schopje maar AZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:03

Zalmanman

So long,

Ik heb Mauron Emmen/Tweedehands Kantoormeubelen hier wel eens voorbij zien komen, maar niet per se iets over hun gereinigde/niet-geherstoffeerde stoelen. Heeft iemand daar ervaring mee? Op dit moment heb ik mijn oog op de Ahrend 2020 Extra Verta met lendesteun. Bevalt me goed op kantoor, goede bouwkwaliteit en heel veel instellingen. Voor zo'n stoel in die markt zit ik op een verschil van pak 'm beet €90 (Mauron Emmen, met wielen voor harde vloer €496.10 vs €585.64) voor een al dan niet geherstoffeerde stoel.

Nu lijkt me dat ook wel een beetje een normale prijs voor het herstofferen - dat kost immers ook tijd en materiaal. De vraag is meer: is het noodzakelijk? Zou ik de zitkuil van de vorige eigenaar nog tegenkomen, of valt dat allemaal wel mee? Ergens is het opvallend dat de bestaande stofferingen 12 mnd garantie krijgen, terwijl nieuwe stofferingen 5 jaar garantie krijgen. Zou er dan toch zo veel slijtage in zitten, of is dat meer omdat ze niet kunnen garanderen dat het meer dan een jaar meegaat zonder herstoffering?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 11:48

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik gooi hier even een titelfix tegenaan, wat meer past bij het topic

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 11:48

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb je vraag gemerged in het juiste topic

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renect
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-04 22:39
*knip* Geen V&A op het forum

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 25-12-2024 02:04 ]

[CiP] Thermaltake Xaser III RoG Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Als ik door dit forum lees begrijp ik eigenlijk dat je geen goede bureau/game stoel hebt voor circa 250 euro ? Uitgegaan van nieuwprijs.

Ik game 2-3 uur per dag maximaal. In Zeeland zou ik geen winkel weten die 2ehands stoelen verkoopt om te gaan proef zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
@jerrot Goed is relatief. Als je een normale bouw hebt kun je voor een refurb Ahrend gaan.
https://www.welltrade.nl/ahrend-type-230-bureaustoel-2735

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
jerrot schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 22:51:
Als ik door dit forum lees begrijp ik eigenlijk dat je geen goede bureau/game stoel hebt voor circa 250 euro ? Uitgegaan van nieuwprijs.

Ik game 2-3 uur per dag maximaal. In Zeeland zou ik geen winkel weten die 2ehands stoelen verkoopt om te gaan proef zitten.
Ikea markus of jarv mogelijks.

Er zijn ook wel wat ergo stoelen op amazon, maar die van de ikea kun je eerst testen.

Als je echt een goede stoel wilt moet je inderdaad dieper id buidel tasten, maar voor 3 uurtjes per dag kan je misschien uit de voeten met een markus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
@izzet3838 ik zal inderdaad daar eens naar kijken dan. Dichtstbijzijnde Ikea voor mij is Breda. En anders nog ff sparen maar voor mijn gebruik vind ik het zonde een mega dure stoel aan te schaffen. Heb nu een Skiller SGS 2 stoel.

@Icekiller2k6 ansich heb ik een normale bouw. Echter wel een bierblikje en rond de 110-115 kg qua gewicht. En ik zal eens neuzen op die website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
@jerrot das volgens mij ok - en kwa lengte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
@Icekiller2k6 ik ben ongeveer 1.78 meter lang. En niet skinny maar ook niet breed gebouwd verder.

• Icekiller2k6
  • Nu online
Dan zou de ahrend hier boven zeker ok moeten zijn… gemiddeld gezien dan :)

• jerrot
@Icekiller2k6 dan zal ik eens wat opzoeken over die ahrend stoel inderdaad. Heb zelf ook nog gekeken naar onderstaand model en merk maar ben niet bekend met het merk. Tevens ook niet bij mijn favoriete webshops beschikbaar zoals azerty,megekko,alternate. Kleur uiteraard nog te bepalen.

uitvoering: Nitro Concepts S300 Zwart/Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphandor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:57
Ik heb een jaar of 10 geleden een tweedehands Giroflex 64-7578 bureaustoel gekocht, waarvan inmiddels de bekleding is doorgesleten. Nu zit ik te twijfelen tussen een andere (al dan niet tweedehandse) bureaustoel kopen, of deze opnieuw laten bekleden. Hebben jullie wel eens een bureaustoel opnieuw laten bekleden, wat waren de ervaringen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Prijs vaak niet waard ..: ofja vaak zo duur dat een nieuwe kopen meestal logischer is.
Heb enkel een sentimentele lounge chair laten herstofferen (en weef gedeelte ) welke van mijn oudere was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-04 22:56
Ik had een merkstoel, HAG, ook de bekleding versleten, stoel op zijn kop, bleek toch dat vering rubbers aan het verweren waren, verpulveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphandor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:57
De wieltjes waren eigenlijk ook aan vervanging toe. Ik heb hem toch maar weggegooid en had een mazzeltje dat ik via Marktplaats en paar straten verderop voor een prikkie tweedehands een nog goede andere bureaustoel kon kopen. Geen idee welk merk, ik denk Leen Bakker-achtig, maar hij zit lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Laatst online: 11:47
Iemand nog de ultieme stoel voor iemand van 1.98m?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Ozza schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:12:
Iemand nog de ultieme stoel voor iemand van 1.98m?
Heb je het topic al wat doorgekeken?

Met jouw lengte wil je sowieso een stoel met NPR 1813 normering. Dit is een aanvulling op de Europese NEN-EN 1335 normering specifiek gericht op Nederlanders aangezien we gemiddeld langer zijn en de onderlinge maatverschillen extremer.

Let wel, dit zegt alleen wat over de afstelmogelijkheden van de stoel niet of de stoel zelf lekker zit. Dat laatste is ook heel erg een persoonlijke ervaring en ook nog eens afhankelijk van hoe lang gemiddeld op een stoel zit. Proefzitten is altijd aan te bevelen overigens, waarbij je wel in het achterhoofd moet houden dat kort proefzitten alleen een eerste indruk geeft.

Succes!

[ Voor 9% gewijzigd door Creesch op 19-01-2025 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Laatst online: 11:47
Creesch schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:16:
[...]

Heb je het topic al wat doorgekeken?

Met jouw lengte wil je sowieso een stoel met NPR 1813 normering. Dit is een aanvulling op de Europese NEN-EN 1335 normering specifiek gericht op Nederlanders aangezien we gemiddeld langer zijn en de onderlinge maatverschillen extremer.

Let wel, dit zegt alleen wat over de afstelmogelijkheden van de stoel niet of de stoel zelf lekker zit. Dat laatste is ook heel erg een persoonlijke ervaring en ook nog eens afhankelijk van hoe lang gemiddeld op een stoel zit. Proefzitten is altijd aan te bevelen overigens, waarbij je wel in het achterhoofd moet houden dat kort proefzitten alleen een eerste indruk geeft.

Succes!
Bedankt voor de reply! Ik ga op zoek naar een zaak in de buurt die NPR 1813 normering heeft om ze te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:52
Na decennia op eenvoudige bureau's en tafels gamen, wordt het eens tijd voor een gaming bureau.
Ik zit te kijken naar de Secret Lab.

Het wordt OF
de zit-sta Secretlab Magnus Pro: https://secretlab.eu/nl/p...-pro?sku=MPB2-15F-STEALTH
OF de vaste Secretlab Magnus: https://secretlab.eu/nl/p...esk?sku=MagBdl15S-Stealth

Ik zie dat Hardware info daar destijds een review van heeft gemaakt in 2022:
https://nl.hardware.info/...el-meer-dan-de-looks.html

Zijn er mensen die zo'n dingen hebben?
Wat vind je ervan?
Of heb je iets vergelijkbaar wat veel beter is?
Ik ben benieuwd naar ervaringen....

Edit: de enige eis die ik heb, is de RGB verlichting: https://secretlab.eu/nl/p...edition?sku=Mag-RGB15C-v3

[ Voor 9% gewijzigd door GarBaGe op 28-01-2025 11:50 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

GarBaGe schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:48:
Na decennia op eenvoudige bureau's en tafels gamen, wordt het eens tijd voor een gaming bureau.
Ik zit te kijken naar de Secret Lab.

Het wordt OF
de zit-sta Secretlab Magnus Pro: https://secretlab.eu/nl/p...-pro?sku=MPB2-15F-STEALTH
OF de vaste Secretlab Magnus: https://secretlab.eu/nl/p...esk?sku=MagBdl15S-Stealth

Ik zie dat Hardware info daar destijds een review van heeft gemaakt in 2022:
https://nl.hardware.info/...el-meer-dan-de-looks.html

Zijn er mensen die zo'n dingen hebben?
Wat vind je ervan?
Of heb je iets vergelijkbaar wat veel beter is?
Ik ben benieuwd naar ervaringen....

Edit: de enige eis die ik heb, is de RGB verlichting: https://secretlab.eu/nl/p...edition?sku=Mag-RGB15C-v3
Verkeerde topic ;) Het grote zit/sta bureau's-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-04 13:44
Beste tweakers,

Hebben jullie ervaring met de stoelen van Stane? Ik kom deze nergens tegen in het topic.

Hoor graag jullie bevindingen als die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-04 22:54
Jongens ik zie echt door de bomen het bos niet meer.

Ik ben 176 cm en zit max 5 uur aaneengesloten aan mijn bureau. Atletisch gebouwd, weeg 90 (spiermassa, geen obesitas).
Budget max 500 euro. Kan iemand me alsjeblieft in de juiste richting sturen?

Zit zelf te denken aan Ikea maar lees erg verschillende verhalen.

[ Voor 11% gewijzigd door iasix op 08-02-2025 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
iasix schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 08:06:
Jongens ik zie echt door de bomen het bos niet meer.

Ik ben 176 cm en zit max 5 uur aaneengesloten aan mijn bureau. Atletisch gebouwd, weeg 90 (spiermassa, geen obesitas).
Budget max 500 euro. Kan iemand me alsjeblieft in de juiste richting sturen?

Zit zelf te denken aan Ikea maar lees erg verschillende verhalen.
Ik ben 184 en weeg ook 90 kilo, redelijk atletisch al mag mijn vetmassa nog wat lager :D

Heb zelf een embody maar ik zit/sta ook wel echt 8-12 uur per dag aan mijn bureau.

Een vriend heeft deze gekocht en heb er eens op gezeten en dit was echt veeeeeel beter dan al die ikea zooi, ik zou hem uittesten en desnoods terugsturen als het toch tegenvalt, maar ik vond het zeker gezien de prijs een ZEER goede stoel.

De armsteunen zijn ook verzacht bijvoorbeeld die van ikea zijn gewoon hard plastiek.

https://www.bol.com/be/nl...247499/?s2a=#productTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:56
Inmiddels ook toe aan een nieuwe bureaustoel. De huidige is net met 2 jaar al kapotgegaan waardoor de leuningen niet bruikbaar zijn.

Momenteel zit ik nog op deze. Indertijd voor veel goedkoper op de kop kunnen tikken.

Nu had ik al wel enige issues met deze stoel, zoals dat de zithoogte toch te laag zit voor mij. Zelfs op max stand, is die dus 54cm hoog. Overal hoor ik dus dat de Embody wel heel erg goed zit, maar als ik kijk op de website hebben ze een zithoogte van 56cm. Slechts 2 cm hoger dus.

Nu ben ik daar dan ook best huiverig over om €1500 uit te geven voor een stoel dat misschien alsnog te laag zit voor mij. Dat terwijl ik zo'n 187cm lang ben. Weet iemand of er ergens een winkel of zoiets is waar ik kan kijken voor de zitting?
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste