Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:57

Zalmanman

So long,

Juancho schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:23:
[...]

Ik heb idd ondertussen net een paar dagen die Schaffenburg in huis. Voordeel is dat ik die vlak bij huis kon proefzitten, dat de stoel al gemonteerd mee genomen kon worden en als er wat is... Komen ze gewoon even langs. Maar belangrijkste, het is tot nu to zo'n enorm fijne stoel! Het zitvlak is wat dikker dan ik gewend ben en dat zit voor meerdere uren zo fijn! In de rug ook top, lendesteun incl en de hoofdsteun gebruik ik nu al vaker dan ik dacht.

Kan die stoel echt aanbevelen maar ga vooral even proefzitten natuurlijk (thuis of op locatie 😁)
Hahaha, mooi dat het bevalt! Ik zie nu ook net pas dat jij de OP bent van de post die ik quotte. 't is weer vrijdag }:O
Maar je hebt dus geen last van het feit dat de hoofdsteun niet te verstellen is? Ik ben zelf ong 1.75m lang, dus niets bijzonders, maar ik vroeg het me wel af. Het kan wel bij die Sihoo, vraag is dan hoeveel meerwaarde dat zou bieden.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:09
[...]

Ik heb idd ondertussen net een paar dagen die Schaffenburg in huis. Voordeel is dat ik die vlak bij huis kon proefzitten, dat de stoel al gemonteerd mee genomen kon worden en als er wat is... Komen ze gewoon even langs. Maar belangrijkste, het is tot nu to zo'n enorm fijne stoel! Het zitvlak is wat dikker dan ik gewend ben en dat zit voor meerdere uren zo fijn! In de rug ook top, lendesteun incl en de hoofdsteun gebruik ik nu al vaker dan ik dacht.

Kan die stoel echt aanbevelen maar ga vooral even proefzitten natuurlijk (thuis of op locatie 😁)
Je weet me wel te overtuigen! Nu nog een plek zoeken in de buurt waar ik proef kan zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:38
Zalmanman schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:05:
[...]

Hahaha, mooi dat het bevalt! Ik zie nu ook net pas dat jij de OP bent van de post die ik quotte. 't is weer vrijdag }:O
Maar je hebt dus geen last van het feit dat de hoofdsteun niet te verstellen is? Ik ben zelf ong 1.75m lang, dus niets bijzonders, maar ik vroeg het me wel af. Het kan wel bij die Sihoo, vraag is dan hoeveel meerwaarde dat zou bieden.
nee met mijn 1.78 zit die juist perfect, niks meer aan doen. Als ik iets onderuit zak zit de hoofdsteun perfect tegen mn achterhoofd. Hoe het zit bij kortere of langere mensen kan/ga/wil ik niet zeggen. Maar idd, verstellen kan volgens mij niet.

@Joop34 ik heb de stoel gekocht bij Ergologics in Wijhe en kon bij een kantoorhandel die stoel testen (ze hadden hem daar neer gezet omdat ze zelf alleen online doen). Ik weet niet waar jij woont maar als het in Overijssel is of je wilt er wel een stukje voor rijden (voordeel is dat je de stoel kant en klaar gelijk mee kan nemen) maar misschien hebben andere stores deze stoel ook wel en kunnen ze die ergens in elkaar laten zetten waar je gelijk kan proefzitten.

Ik ben geen expert op gebied van stoelen en misschien zie ik dingen over het hoofd, maar eenmaal in deze stoel wil je er bijna niet meer uit. Zo comfortabel ziet deze.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Dank voor de informatie, @Juancho.

Wat mij inmiddels aan de Sihoo Doro C300 (en in de vergelijkbare prijsklasse de ergonomische LifeGoods bureaustoel) is opgevallen, is dat heel veel reviews laaiend enthousiast zijn. Dusdanig enthousiast dat het een beetje opvallend begint te worden. Echt kritische reviews missen een beetje.

Het ziet ernaar uit dat in Groningen Office Noord deze stoelen heeft staan. Ik weet niet of je daar als consument ook welkom bent, want hun website is stuk en mailtjes komen niet aan :+ Morgen maar eens een belletje doen om te zien of ze 'm hebben staan, want je hebt me wel enthousiast gemaakt ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Zalmanman op 17-03-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zalmanman schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:38:
Dank voor de informatie, @Juancho.

Wat mij inmiddels aan de Sihoo Doro C300 (en in de vergelijkbare prijsklasse de ergonomische LifeGoods bureaustoel) is opgevallen, is dat heel veel reviews laaiend enthousiast zijn. Dusdanig enthousiast dat het een beetje opvallend begint te worden. Echt kritische reviews missen een beetje.

Het ziet ernaar uit dat in Groningen Office Noord deze stoelen heeft staan. Ik weet niet of je daar als consument ook welkom bent, want hun website is stuk en mailtjes komen niet aan :+ Morgen maar eens een belletje doen om te zien of ze 'm hebben staan, want je hebt me wel enthousiast gemaakt ;)
Ik heb geen Sihoo Doro C300 of life goods hé 😏. Of bedoel je dat mijn Schaffenburg 600 NEN daar ook staat?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 17:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

snaggyheadshot schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:03:
Zojuist gezocht op 'Verus' maar het woord komt niet voor in dit topic. Niemand ervaring met dit Herman Miller model? Vind het namelijk nog redelijk geprijsd.

Krijg zo'n 1000 euro van mijn werkgever voor inrichting van mijn nieuwe werkplek. Maar ik heb ook nog geen verstelbaar bureau dus dan is het budget niet zo heel groot voor iemand die veel thuis (moet) werken.
Van mijn werkgever moeten we verplicht bij Gispen afnemen.. :'(

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:20
Na lang zoeken in dit topic tijd terug maar eens een stoel uitgekozen. Omdat het via werk ging kon het alleen met het assortiment van de partij waarmee ze aangesloten zijn.

Uiteindelijk uit gekomen op de be brave 200, deze kon ook met hoofdsteun geleverd worden wat ik zelf erg fijn vind. https://betastoelen.nl/Product/be-brave/

De stoel lijkt behoorlijk op een standaard kantoorstoel, maar moet zeggen 2 weken in gebruik nu en ik ben er erg blij mee. Valt veel aan de stoel te configureren. (Al helemaal bij de hoofdsteun, die dingen zitten er voor mijn gevoel te vaak voor spek en bonen op)

Had het merk nog niet veel voorbij zien komen in dit topic, dus bij deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Juancho schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:34:
[...]

Ik heb geen Sihoo Doro C300 of life goods hé 😏. Of bedoel je dat mijn Schaffenburg 600 NEN daar ook staat?
Dat had ik veel beter kunnen verwoorden, scsi.

Eerste deel ging erom dat het me opviel dat er meerdere stoelen zijn met een bijzonder hoog percentage positieve reviews in het ietwat lagere prijssegment. Daaronder valt de Sihoo die jij een paar maanden geleden linkte, maar ook die LifeGoods. Daardoor hebben juist die stoelen voor mij nu een verminderde interesse, alhoewel ze op eerste oog wel interessant lijken.

Tweede deel ging over jouw enthousiastme over de Schaffenburg 600. Daardoor heb je ook mij weten te enthousiastmeren om die stoel op te gaan zoeken. Dat kan dus mogelijk bij het Office Noord in Groningen. Ik ben nog even in afwachting van hun reactie of dat inderdaad een mogelijkheid is. Zo ja, dan is dat een mooie locatie in het noorden om die stoel te kunnen testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Zalmanman schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:59:
[...]

Tweede deel ging over jouw enthousiastme over de Schaffenburg 600. Daardoor heb je ook mij weten te enthousiastmeren om die stoel op te gaan zoeken. Dat kan dus mogelijk bij het Office Noord in Groningen. Ik ben nog even in afwachting van hun reactie of dat inderdaad een mogelijkheid is. Zo ja, dan is dat een mooie locatie in het noorden om die stoel te kunnen testen.
Helder :). Tja het is heel persoonlijk he, maar ik zit vandaag ook weer heerlijk op deze stoel thuis te werken. Zo comfortabel, maar dat zegt natuurlijk niks over hoe een ander deze stoel kan ervaren. Nog wel een tip, vraag altijd om nog extra korting. Ik heb zo de stoel voor €295,-- excl BTW kunnen kopen. Paste dus net in mijn budget voor een stoel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 13:16
Iemand die weet waar ik kwaliteit en ergonomische bureaustoelen kan testen in België? (regio Limburg of Vlaams-brabant)

[ Voor 12% gewijzigd door Gemmeke op 27-03-2024 12:27 ]

Cat linux.txt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:54
Gemmeke schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:23:
Iemand die weet waar ik kwaliteit en ergonomische bureaustoelen kan testen in België? (regio Limburg of Vlaams-brabant)
Sit & sleep in Hasselt.
Goed advies, weekje proefzitten mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
wiemelen schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:07:
[...]

Sit & sleep in Hasselt.
Bedankt ! , vandaag eens een bezoekje aan brengen. :)

Cat linux.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:46
Hah das een goede @wiemelen thx!

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
wiemelen schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:07:
[...]

Sit & sleep in Hasselt.
Is het normaal dat een stoel daar boven de 1000 euro kost??

Cat linux.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:02
Gemmeke schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:36:
[...]

Ja hoor heel normaal :)

Zelfde verhaal als een matras, je kunt ook een krijgen voor 100 euro, maar als je iets goeds wilt kost het een pak meer...

Dat zeggende 1k uitgeven betekend niet automatisch dat je een voor jou goede stoel koopt...

[ Voor 34% gewijzigd door izzet3838 op 27-03-2024 20:49 ]

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Gemmeke schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:36:
[...]
Ik heb nooit beweerd dat ze goedkoop zijn.
Wel krijg je de mogelijkheid op goed advies, meerdere modellen in de toonzaal en thuis uitproberen, wat wel een (kleine) meerprijs waard is.
Maar ondanks dat het goede stoelen zijn, wel stevig aan de prijs inderdaad.

Mocht 2de hands je niet afschrikken, kan je ook eens bij ED Officefurniture in Heusden-Zolder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
wiemelen schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:50:
[...]

Wel krijg je de mogelijkheid op goed advies, meerdere modellen in de toonzaal en thuis uitproberen, wat wel een (kleine) meerprijs waard is.

Mocht 2de hands je niet afschrikken, kan je ook eens bij ED Officefurniture in Heusden-Zolder kijken.
Welke stoel gebruik jij momenteel?

Cat linux.txt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wiemelen
Gemmeke schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:02:
[...]
Welke stoel gebruik jij momenteel?
Wij zijn uiteindelijk op een Viasit Toledo geëindigd.
Zoals @izzet3838 al zei, het is niet omdat het een dure stoel is, dat die voor jou goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
wiemelen schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:50:
[...]

Thuis proberen is wel geweldig inderdaad.
Soms zit een stoel goed id winkel maar als je er langer op zit krijg je toch pijn.
Heb zelf onegeveer 1 uur stoelen zitten proberen id winkel en toch een half uurtje op men embody gezeten alvorens hem te kopen.

Denk dat ik hem nu 1 jaar heb icm zit sta bureau, en mijn rugklachten zijn verdwenen...

Nu game ik er ook wel in dus hij wordt effectief +50 uur per week gebruikt...

Los daarvan een tip, een goede stoel betekent niet dat je constant kunt zitten, probeer wat te bewegen en te wiebelen, of nog beter ga koffie halen, of sta kort even recht...

Best ook kijken hoe je de stoel het beste afsteld, dingen als zithoogte zijn bv heel belangrijk maar mensen staan er vaak niet bij stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:13
Gemmeke schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:23:
Je zou hier eens kunnen kijken https://www.pami.be/contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
wiemelen schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:31:
[...]

Wij zijn uiteindelijk op een Viasit Toledo geëindigd.
Zoals @izzet3838 al zei, het is niet omdat het een dure stoel is, dat die voor jou goed zit.
Prima stoel ook over getwijfeld, wel de versie met een pocketvering zitvlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod
  • Laatst online: 12:44

Nimrod

King in the land of Shinar

Momenteel hard aan 't twijfelen tussen een HM Mirra 2 Blue Turquoise incl Butterfly-rug & een Aeron Graphite Business met 'maar' kunststof voet, Mirra beschikbaar aan 1080 & Aeron aan 1200, die laatste prijs is een paasdeal bij Royalbrand en komt zgz van 1700.

Ik kan deze modellen helaas niet makkelijk uitproberen in de buurt. Adhv teveel meningen en reviews lijkt de Mirra 2 meest bang for buck te bieden tav de Aeron (en ook es iets anders dan zwart zwart grijs zwart), maar lees ik ook iets vaker dat de M2 na verloop van x jaren kraakt en scheurt en ..., de Aeron lijkt dan weer iets slijtvaster. De armpads bij de Mirra zijn ook uitgesproken wijd, bij de Aeron lijkt dat element beter afstelbaar.

Los van de kleur lijkt de Aeron momenteel de beste deal, of schommelt die eigenlijk altijd rond de 1200?

(En waarom figureren klassiekers als deze twee, die naast wellicht nog wel een stuk of 10 klassieker-alternatieven, die elk al menig jaar op de markt zijn, niet in de PriceWatch, incluis prijsevolutie, reviews etcet ... ?)

[ Voor 12% gewijzigd door Nimrod op 29-03-2024 15:40 . Reden: Laatste bedenking ]

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
Iemand een idee welk stoel dit is? ik kan nergens een merk vinden op de stoel...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALVnmHzBnDD_QiOPZNDScUzpMP8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J185EDpmPntdylU0O5IM3WGC.jpg?f=fotoalbum_large

Cat linux.txt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Gemmeke schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:43:
Iemand een idee welk stoel dit is? ik kan nergens een merk vinden op de stoel...

[Afbeelding]
Als er geen merk op staat (labeltje of sticker) dan lijkt me de kans groot dat het typisch zo'n stoel is waar er zoveel van zijn, die eigenlijk allemaal hetzelfde zijn maar die allemaal een eigen naampje hebben. De meeste echte merken hebben wel een labeltje of dergelijke. Mijn Schaffenburg stoel heeft dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:20
Klopt, dat is een generieke Chinese stoel waar veel verschillende variaties van zijn. (andere zitting, ander onderstel, andere armen, wel/geen hoofdsteun, etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 16:11
Nimrod schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:34:
Momenteel hard aan 't twijfelen tussen een HM Mirra 2 Blue Turquoise incl Butterfly-rug & een Aeron Graphite Business met 'maar' kunststof voet, Mirra beschikbaar aan 1080 & Aeron aan 1200, die laatste prijs is een paasdeal bij Royalbrand en komt zgz van 1700.

Ik kan deze modellen helaas niet makkelijk uitproberen in de buurt. Adhv teveel meningen en reviews lijkt de Mirra 2 meest bang for buck te bieden tav de Aeron (en ook es iets anders dan zwart zwart grijs zwart), maar lees ik ook iets vaker dat de M2 na verloop van x jaren kraakt en scheurt en ..., de Aeron lijkt dan weer iets slijtvaster. De armpads bij de Mirra zijn ook uitgesproken wijd, bij de Aeron lijkt dat element beter afstelbaar.

Los van de kleur lijkt de Aeron momenteel de beste deal, of schommelt die eigenlijk altijd rond de 1200?

(En waarom figureren klassiekers als deze twee, die naast wellicht nog wel een stuk of 10 klassieker-alternatieven, die elk al menig jaar op de markt zijn, niet in de PriceWatch, incluis prijsevolutie, reviews etcet ... ?)
Ik heb de Aeron met alle opties al tijdje niet gezien voor €1195,-. Ik wou al een tijdje een Aeron en deze Paasdeal was voor mij de reden om het wel aan te schaffen. (Tijdens black friday was dit €1285,-).

Die problemen die jij benoemt met de Mirra heb ik inderdaad ook gelezen.

Ik ben overigens erg tevreden met mijn Aeron maat C :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Juancho schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:45:
[...]

Als er geen merk op staat (labeltje of sticker) dan lijkt me de kans groot dat het typisch zo'n stoel is waar er zoveel van zijn, die eigenlijk allemaal hetzelfde zijn maar die allemaal een eigen naampje hebben. De meeste echte merken hebben wel een labeltje of dergelijke. Mijn Schaffenburg stoel heeft dat ook.
Mijn Secretlab heeft zelfs een NFC tag die ik met mijn telefoon kan scannen en dan gaat ie naar een website en daar zie ik dan dit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3eFGFtgl.png

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rv0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 00:49

Rv0

[...]

Mij heb je overtuigd. Ik heb ongeveer een half jaar op een Mirra 2 butterfly gezeten. Ik was geen fan van de arm leuningen en merkte dat ook het ergonomische aspect van de stoel niet goed bij mij werkte omdat ik soms toch onderuit wilde zitten maar dit niet mogelijk was en ik dus met mijn elleboog op het bureau ging leunen.

Stoel is binnen en zit prima.

[ Voor 49% gewijzigd door Rv0 op 01-04-2024 23:26 . Reden: Lang bericht wat korter gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick_kraster
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-08 16:01
Misschien dat iemand een aanrader voor mij heeft. Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuwe office/personal bureau stoel. Er is zoveel keuze en aan de hand van reviews is elke stoel natuurlijk niet goed genoeg. Ik heb een budget tot max 800-1000 (hoeft natuurlijk niet zo veel). Met als wens dat je de stoel kan vastzetten als je achterovergeleund zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Rv0 schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:38:
[...]

Mij heb je overtuigd. Ik heb ongeveer een half jaar op een Mirra 2 butterfly gezeten. Ik was geen fan van de arm leuningen en merkte dat ook het ergonomische aspect van de stoel niet goed bij mij werkte omdat ik soms toch onderuit wilde zitten maar dit niet mogelijk was en ik dus met mijn elleboog op het bureau ging leunen.

Stoel is binnen en zit prima.
Dezelfde stoel als mij dus? Ben benieuwd! Ik zit er ondertussen al een paar weken veelvuldig op met thuiswerken en de stoel bevalt echt top!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:17

Dennis1812

Amateur prutser

Ik krijg ivm rugklachten nu een aangepaste stoel van het werk. 17 april de eerste. Ik mag meerdere proefplaatsingen om de beste uit te zoeken.
17 april komt de RH Logic 400 op proef. Wordt voor mij dan ook afgesteld en gaat alleen door mij gebruikt worden.
Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

(Kleine info, ik werk op de meldkamer ambulancezorg. Dus veel zitten. 8 of 12uurs diensten zonder pauze. Dag, avond of nachtdienst. Door gezondheidsproblemen ben ik totaal ~70x geopereerd aan mijn rug waardoor ik rugproblemen heb. Deze gaan niet weg. Maar worden momenteel verergerd door de stoel/zithouding. Ik hoop dit te verbeteren en dat mijn pijnstillers gebruik weer iets omlaag kan na een fatsoenlijke stoel te hebben.

Ik ben benieuwd. Sowieso 2 stoelen proberen om te vergelijken. Zijn het ze beiden niet gaan we net zo lang door tot er wel een goede is.
Prima contacten met t bedrijf tot nu toe en manager is goed meedenkend.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Dennis1812 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 00:30:
Ik krijg ivm rugklachten nu een aangepaste stoel van het werk. 17 april de eerste. Ik mag meerdere proefplaatsingen om de beste uit te zoeken.
17 april komt de RH Logic 400 op proef. Wordt voor mij dan ook afgesteld en gaat alleen door mij gebruikt worden.

(Kleine info, ik werk op de meldkamer ambulancezorg. Dus veel zitten. 8 of 12uurs diensten zonder pauze. Dag, avond of nachtdienst. Door gezondheidsproblemen ben ik totaal ~70x geopereerd aan mijn rug waardoor ik rugproblemen heb. Deze gaan niet weg. Maar worden momenteel verergerd door de stoel/zithouding. Ik hoop dit te verbeteren en dat mijn pijnstillers gebruik weer iets omlaag kan na een fatsoenlijke stoel te hebben.

Ik ben benieuwd. Sowieso 2 stoelen proberen om te vergelijken. Zijn het ze beiden niet gaan we net zo lang door tot er wel een goede is.
Netjes, ik heb ook veel rugklachten gehad in de tijd dat ik op kantoor werkte en dan was het gewoon, oh in de kelder staat nog wel een andere stoel, misschien is die beter. Net als pols/RSI klachten, kreeg wel een keertje een andere muis, maar niet zelf mogen kiezen. De hele dag op een laptop werken is ook niks. Maar ja, iedereen doet het en die klaagden niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nimrod

Nimrod

V-rg schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:08:
[...]
Ik ben overigens erg tevreden met mijn Aeron maat C :).
Bedankt voor je reactie. De keuze is nog niet beslecht, en niet zo eenvoudig in het pakjestijdperk. Tenzij je naast een toonzaal woont, moet je eigenlijk beide bestellen met een 30 dagen retourrecht, en ze in die periode een behoorlijke tijd uitproberen. Wat initieel geweldig zit kan na enkele uren, of na enkele dagen, pijnlijk worden. En kan na enkele weken van 'inlopen' opnieuw geweldig aanvoelen. En het moet natuurlijk nog retournabel blijven :)

Zucht, ik heb me intussen ook mentaal laten verleiden door de Hag Capisco, als een van de weinige stoeltjes die alle standaard ergonomische principes 'omgooit' en mikt op onvoldoende comfort opdat de gebruiker regelmatig wisselt en zo klassieke problemen vermijdt. Wat ik ook een plus vindt tav de HM-opties: geen mesh maar traagschuim, en niet teveel liflafjes, halfverborgen oppervlaktes waar na verloop van tijd stof ophoopt (ook achter mesh blijkbaar, en moeilijk te reinigen).

Is de Capisco nu vooral inventief in marketing (we verkopen een ergonomisch slechte designstoel als 'actieve houding bevorderend') of echt inventief (qua 8u-gebruik). Probleem met de meeste reviews is dat die geschreven zijn door overtuigd/ betaalde ergonomen (of gespecialiseerde webshops zoals flokk en quiesco bv), of door enthousiaste gebruikers die het ding bijna verafgoden. Op reddit was er ook ergens vraag naar 'honest reviews', ik peil hier even bij de tweaker community of iemand de balans kan opmaken.
Is het zijn geld waard, of kan je beter voor een klassieke 'passieve' stoel gaan icm een zitbal bv...

Heeft iemand een aanbeveling qua stoffering (synthetisch, wol, leder). (Bij synthetisch is er bv. een 'duurzame' pet-recycled optie, maar daar heb ik vragen bij sinds ik ook las dat er in China petflessen geproduceerd worden om meteen te 'recycleren', puur opdat de afnemers aan greenwashing kunnen doen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:12
Dennis1812 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 00:30:

Ik zit nu ook op proef op deze stoel ivm rugklachten (zit er nu 3 weken op). Bevalt mij heel goed. De mijne is dan ook besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nl_umpire
Nimrod schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:12:
[...] Zucht, ik heb me intussen ook mentaal laten verleiden door de Hag Capisco, als een van de weinige stoeltjes die alle standaard ergonomische principes 'omgooit' en mikt op onvoldoende comfort opdat de gebruiker regelmatig wisselt en zo klassieke problemen vermijdt. Wat ik ook een plus vindt tav de HM-opties: geen mesh maar traagschuim, en niet teveel liflafjes, halfverborgen oppervlaktes waar na verloop van tijd stof ophoopt (ook achter mesh blijkbaar, en moeilijk te reinigen).

Is de Capisco nu vooral inventief in marketing (we verkopen een ergonomisch slechte designstoel als 'actieve houding bevorderend') of echt inventief (qua 8u-gebruik). Probleem met de meeste reviews is dat die geschreven zijn door overtuigd/ betaalde ergonomen (of gespecialiseerde webshops zoals flokk en quiesco bv), of door enthousiaste gebruikers die het ding bijna verafgoden. Op reddit was er ook ergens vraag naar 'honest reviews', ik peil hier even bij de tweaker community of iemand de balans kan opmaken.
Is het zijn geld waard, of kan je beter voor een klassieke 'passieve' stoel gaan icm een zitbal bv...

Heeft iemand een aanbeveling qua stoffering (synthetisch, wol, leder). (Bij synthetisch is er bv. een 'duurzame' pet-recycled optie, maar daar heb ik vragen bij sinds ik ook las dat er in China petflessen geproduceerd worden om meteen te 'recycleren', puur opdat de afnemers aan greenwashing kunnen doen)
Ik heb deze HÅG CAPISCO 8106 'zadelstoel' (nl_umpire in "Bureaustoel 8 uur per dag") nu sinds eind januari 2024. Ik heb deze (tweedehands) gekocht in de gestoffeerde uitvoering met een verlengde veer, zodat je er wat hoger op kan zitten. Tijdens het kort proefzitten in de winkel snapte ik de logica erachter, maar dat moet natuurlijk ook met de praktijk te rijmen zijn. Vooralsnog ben ik er erg tevreden en enthousiast over. Ik heb een actieve zithouding met name omdat ik mijn zit-/sta bureau op een hogere stand heb, zodat ik kan wisselen van staan en ondersteund werken --- je kan het niet echt 'zitten' noemen. De afwisseling tussen verschillende zithoudingen is mogelijk, maar dat moet je fijn vinden zitten.

Of het marketing is wat deze stoel zo gewild maakt; misschien. Daarnaast is ook het uiterlijk 'anders' wat mede bepaald hoe je de stoel kan gebruiken. Ik heb ook op een zitbal (https://www.hijdra.com/zitballen/211/) gezeten, zat ook goed maar neemt veel ruimte in de breedte in beslag + je kan niet in hoogte afwisselen en de hoogte bereiken die ik graag wil zodat ik staan en ondersteund staan ('zitten') kan combineren.

Daarnaast heb ik ook een RH Mereo 220 (nl_umpire in "Bureaustoel 8 uur per dag"), ondanks dat deze ook erg goed zit ("lekker" mocht ik niet zeggen van de ergonomie specialist, omdat een bank/sofa "lekker" zit en niet voldoet aan de ondersteuning die je nodig zou moeten hebben ...) neig ik toch vaker naar de HÅG CAPISCO 8106 zadelstoel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nimrod

Nimrod

nl_umpire schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:49:
[...]
De afwisseling tussen verschillende zithoudingen is mogelijk, maar dat moet je fijn vinden zitten. ... neig ik toch vaker naar de HÅG CAPISCO 8106 zadelstoel
Bedankt voor de uitgebreide ervaring en alle extra links _/-\o_

Hoe bevalt dat ondersteund staan tav normaal staan? Van alle 'zit'houdingen is dat de meest onbekende. Ik vermoed dat het itt langdurig staan voor minder onderrugpijn zorgt, maar krijg je dan niet ergens meer spanning in de benen?
Laat dat zadel een opgeplooid been onder het andere toe (halve kleermakerszit)? En als je de rug naar voren draait, kan je dan nog toetsenbord/muis gebruiken, of alleen bruikbaar bij passief werk (ik bedoel schermkijken of online meeting of zo)

Dit is wat far fetched, en een reden om een toonzaal te zoeken, I know, maar wie weet kan je eigen ervaring toch wat helpen, ik vraag maar: ik ben 176 cm lang en zit momenteel redelijk ergonomisch aan een vast bureau op 52 cm zithoogte (bekken boven knieën). (Redelijk want mijn vast bureaublad is net iets te laag om ellebogen rond de 90° te houden, is 73 maar zou beter 76-77cm zijn). Op termijn kan/ zal ik nog wel iets boven mijn vast (in de muur verwerkt) blad plaatsen om een flexibeler zit/sta desk te hebben.
Vertaald naar stangopties zou de 200cm wellicht ok zijn voor laag, maar mss net niet genoeg voor hoog. En de 265 mss net te hoog voor laag, maar wel ok voor hoog... Naar lengte toe zit ik ook net op de adviesgrens (200 tot 175, 265 vanaf 175 lengte).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rv0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 00:49

Rv0

Juancho schreef op woensdag 3 april 2024 @ 00:08:
[...]

Dezelfde stoel als mij dus? Ben benieuwd! Ik zit er ondertussen al een paar weken veelvuldig op met thuiswerken en de stoel bevalt echt top!
Ik wil hier dus even op terugkomen. Deze china dropship stoel heeft een lumbar support die ontworpen is door Satan zelf in het 7e level van de hell. De prijs kwaliteit is zo goed maar die lumbar... hoe ik hem ook in stel, ik heb het idee dat mijn rug te "breed" is en na 4 uur zitten lijkt het alsof iemand mij van beide kanten van achter met kartelmessen in in mijn organen prikt.. Hopelijk wen ik hier nog aan want anders sloop ik de lumbar eruit dan is hij prima.

edit/
Vandaag een stuk minder last, misschien overdreef ik wel een beetje, was een lange game nacht, excuses voor de rant. :9

[ Voor 8% gewijzigd door Rv0 op 08-04-2024 21:51 . Reden: Ik overdreef ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Rv0 schreef op zondag 7 april 2024 @ 03:22:
[...]

Ik wil hier dus even op terugkomen. Deze china dropship stoel heeft een lumbar support die ontworpen is door Satan zelf in het 7e level van de hell. De prijs kwaliteit is zo goed maar die lumbar... hoe ik hem ook in stel, ik heb het idee dat mijn rug te "breed" is en na 4 uur zitten lijkt het alsof iemand mij van beide kanten van achter met kartelmessen in in mijn organen prikt.. Hopelijk wen ik hier nog aan want anders sloop ik de lumbar eruit dan is hij prima.
China dropship stoel? Schaffenburg is toch echt een NL familiebedrijf hoor. Als je ergens last van hebt zou ik ze ook zeker even contacten.

https://www.schaffenburg.nl/over-ons/

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 07-04-2024 11:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:24

Creesch

bla bla!

Juancho schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:38:
[...]

China dropship stoel? Schaffenburg is toch echt een NL familiebedrijf hoor. Als je ergens last van hebt zou ik ze ook zeker even contacten.

https://www.schaffenburg.nl/over-ons/
Uh-uh, daarom kan je de exact zelfde stoel ook vinden onder andere merknamen in andere landen ;) Maakt het weliswaar nog geen dropship stoel, maar waarschijnlijk wel een zogenaamd "white label" product.

Dat het een familiebedrijf is maakt hier ook helemaal niet uit. White labeling is heel normaal en hoeft ook niet erg te zijn. Zolang het bedrijf dat er zijn naam op zet (in dit geval Schaffenburg) er voor zorgt dat ze kwalitatief goede producten afnemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Creesch op 07-04-2024 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nl_umpire
Nimrod schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:51:
Hoe bevalt dat ondersteund staan tav normaal staan?
Well fijn. Maar ik denk dat ik meer verhoogd zit. Zoals bijvoorbeeld op een barkruk, dan ondersteunend sta. Merk wel dat ik dat fijn vind. Zeker met die ring eronder waar je je voeten op kan zetten. Als ik dan opsta is het een kleine verandering in positie
Van alle 'zit'houdingen is dat de meest onbekende. Ik vermoed dat het itt langdurig staan voor minder onderrugpijn zorgt, maar krijg je dan niet ergens meer spanning in de benen?
Ik heb nog geen last ondervonden. De omdat het ook komt door de wat hogere zithouding en afwisselen met staan.
Laat dat zadel een opgeplooid been onder het andere toe (halve kleermakerszit)?
Ja, maar het is even de juiste positie vinden, omdat het zitoppervlak totaal anders is. Even wennen dus.
En als je de rug naar voren draait, kan je dan nog toetsenbord/muis gebruiken, of alleen bruikbaar bij passief werk (ik bedoel schermkijken of online meeting of zo)
Dat het ik nog niet vaak geprobeerd maar dat kan wel. Heb al wel wat vaker de rug naar een andere 90 graden hoek gedraaid, maar dat was meestal op een video call.
Dit is wat far fetched … (200 tot 175, 265 vanaf 175 lengte).
Kom ik nog op terug. Heb je plek voor een (elektrisch) zit/sta bureau ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod

Nimrod

nl_umpire schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:33:
Nimrod schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:51:

[...]

Kom ik nog op terug. Heb je plek voor een (elektrisch) zit/sta bureau ?
Bedankt voor de extra toelichting. Een verstelbaar bureau heb ik (nog) niet, ik heb eerder een vaste zit en een vaste sta-optie. De vaste zit-optie kan wel een extra verstelbaar blad aan, wordt dan DIY-projectje. De vaste sta heeft als nadeel dat er geen beenruimte is (volle muur onder blad), en er sowieso amper stoelruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
JDx schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:53:
[...]

Mijn Secretlab heeft zelfs een NFC tag die ik met mijn telefoon kan scannen en dan gaat ie naar een website en daar zie ik dan dit.

[Afbeelding]
Ik heb ook wel interesse in zo'n secretlab stoel.
Ben wel benieuwd naar jouw ervaring JDx omtrent het zitcomfort van deze stoel ben je tevreden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Amok schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:00:
[...]

Ben wel benieuwd naar jouw ervaring JDx omtrent het zitcomfort van deze stoel ben je tevreden?
Ja zeker tevreden, zit er echt graag in, als ik wakker word of thuis kom, duik ik meteen die stoel weer in, hij zit wel vrij hard (ben misschien ook te licht met 69kg om er echt in te zakken), rugleuning geeft ook niet mee zoals een mesh stoel, maar bij juist gebruik wel goede ondersteuning.

Die aanpasbare lumbar support is wel een gepriel om een beetje fijn te krijgen, dat lees je ook op internet.

Ook had ik misschien de XL versie moeten hebben, met het hoofdkussen zo hoog mogelijk is het meer een neksteun dan een hoofdsteun. Ik ben 1,84 lang.

Ik heb de Charcoal Blue stof versie, zou sowieso niet voor dat nep leer gaan, echt leer is vrij prijzig.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TwRtU8n.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U98MgVR.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:29
Amok schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:00:
[...]

Hier nog een tevreden SecretLab Titan gebruiker. Ben zelf 1,99m en 92kg. Stoel nu 5 jaar in bezit en zeker tijdens corona had ik dagen dat ik er 12 uur gebruik van maakte.
Stoel zit voor mij nog altijd meer dan prima. Hij zit stug, wat niet iedereen kan waarderen. Maar zelf vind ik het wel lekker. Hij forceert je rechtop te gaan zitten. Volop instelmogelijkheden.

Puntjes van aandacht:
Achteraf gezien had ik voor de XL moeten gaan. Door mijn lengte kan ik het nek/hoofdkussen niet heel goed gebruiken, zit simpelweg op een onhandige plek ergens tussen mijn nek/hoofd. Soms gebruik ik hem, maar meestal niet.
PLU leer is van hoge kwaliteit, maar warm in de zomer. Als je kan, kies voor mesh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:42
Ik heb het hier al eerder gepost, ik heb mijn Secretlab Titan nu ruim 6 jaar.
Toen kon je alleen kiezen uit de Omega of de Titan, deze waren maar in 1 maat te krijgen.

Ik sta wel op het punt hem te vervangen, de bekleding begint slijtplekken te vertonen bij de knieholtes en de armleuningen beginnen te scheuren.(PU leer variant)
Je zou kunnen zeggen dat dat redelijk snel is voor een stoel van slechts 6 jaar oud, maar dit is de enige stoel waar ik op zit thuis en ik werk veel thuis, tijdens corona 100%
De stoel is dan zo'n beetje 20 jaar oud in "stoel-jaren" :+
Toen kostte hij ook nog 379,- zie ik. :o

Zodra het vakantiegeld binnen is bestel ik gewoon de Titan XL, de stoel bevalt gewoon uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:29
vassago schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:34:
Ik heb het hier al eerder gepost, ik heb mijn Secretlab Titan nu ruim 6 jaar.
Toen kon je alleen kiezen uit de Omega of de Titan, deze waren maar in 1 maat te krijgen.

Ik sta wel op het punt hem te vervangen, de bekleding begint slijtplekken te vertonen bij de knieholtes en de armleuningen beginnen te scheuren.(PU leer variant)
Je zou kunnen zeggen dat dat redelijk snel is voor een stoel van slechts 6 jaar oud, maar dit is de enige stoel waar ik op zit thuis en ik werk veel thuis, tijdens corona 100%
De stoel is dan zo'n beetje 20 jaar oud in "stoel-jaren" :+
Toen kostte hij ook nog 379,- zie ik. :o

Zodra het vakantiegeld binnen is bestel ik gewoon de Titan XL, de stoel bevalt gewoon uitstekend.
Ik ben wel benieuwd: ga je weer voor het PU leer? Of kies je nu voor een ander materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:42
Ik zit een beetje vast aan het PU leer aangezien ik 2 valkparkieten heb rondvliegen. Oftewel het moet makkelijk schoon te maken zijn en dan is (nep) leer ideaal.
Van de warmte heb ik in het huidige huis geen last, het wordt binnen nooit > 22.5C. Waar ik voorheen woonde werd het binnen 35C+ maar met een handdoek eroverheen is dat ook goed te doen. (Relatief dan :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
JDx schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:21:
[...]

Ja zeker tevreden, zit er echt graag in, als ik wakker word of thuis kom, duik ik meteen die stoel weer in, hij zit wel vrij hard (ben misschien ook te licht met 69kg om er echt in te zakken), rugleuning geeft ook niet mee zoals een mesh stoel, maar bij juist gebruik wel goede ondersteuning.

Die aanpasbare lumbar support is wel een gepriel om een beetje fijn te krijgen, dat lees je ook op internet.

Ook had ik misschien de XL versie moeten hebben, met het hoofdkussen zo hoog mogelijk is het meer een neksteun dan een hoofdsteun. Ik ben 1,84 lang.

Ik heb de Charcoal Blue stof versie, zou sowieso niet voor dat nep leer gaan, echt leer is vrij prijzig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken en ben de marketingfuik van Secret Lab ingezogen. Stond op het punt de Titan te bestellen in stof Black. Mooi om te zien, fijn hoofdkussen en wilde de gel leuningen erbij doen. Maar eerst nog even wat reviews bekeken... Na veel YouTube reviews en comments te hebben gelezen kom ik regelmatig de volgende klachten tegen en ben ik daardoor huiverig geworden om een Secret Lab Titan te bestellen:
  • Na enkele maanden kraakgeluiden hoorbaar, zowel bij draaien als bij achterover leunen
  • Harde zitting, voor veel mensen té hard
  • Rechte rug zonder goede support
  • Gamestoel ipv Office chair, zie je o.a. terug in de hoge zijkanten bij het zitvlak en de leuning, handig voor een race auto als je in het midden van je stoel moet blijven zitten, maar niet voor een bureaustoel.
  • Het ruggedeelte tov het zitgedeelte is vaak niet goed/netjes in het midden uitgelijnd, waarschijnlijk vooral slordig ipv oncomfortabel
  • Slechte garantievoorwaarden en duur om terug te sturen
  • Stiksels zijn niet netjes afgewerkt
  • Bulten in het schuim zichtbaar, vooral goed te zien bij de leren versie
Hoor graag van jou of anderen in hoeverre jullie dit ook ervaren. Zal ook vast een stukje investment bias bij zitten, maar ik heb het gevoel dat het een goede gamestoel is, maar om echt 8 uur per dag op te zitten ivm kantoorwerk minder fijn is. Klopt dat?

Ik neig nu naar een Herman Miller Embody of Steelcase Gesture, andere prijsklasse, maar zit volgens mij een stuk beter en dat is waar het om draait. Dat vind ik tov de Titan een saaie kantoorstoel, maar uiteindelijk gaat het wel om je rug, zitcomfort en gezondheid en zijn looks minder belangrijk. Ik ben ook immers geen 18-jarige gamer meer :)

Ga sowieso nog kijken of ik de Embody kan proefzitten, maar als ik de klachten en opmerkingen over de Secret Lab's hoor, icm slechte voorwaarden en hoge kosten ivm terugsturen (110 Euro?), denk ik dat ik mijzelf veel gezeik op de hals haal door die eerst te proberen, daarna waarschijnlijk terug te sturen en daarna alsnog een andere stoel koop die ik dan beter direct had kunnen kopen. Benieuwd naar de ervaringen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
Taro schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:31:
[...]

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken en ben de marketingfuik van Secret Lab ingezogen. Stond op het punt de Titan te bestellen in stof Black. Mooi om te zien, fijn hoofdkussen en wilde de gel leuningen erbij doen. Maar eerst nog even wat reviews bekeken... Na veel YouTube reviews en comments te hebben gelezen kom ik regelmatig de volgende klachten tegen en ben ik daardoor huiverig geworden om een Secret Lab Titan te bestellen:
  • Na enkele maanden kraakgeluiden hoorbaar, zowel bij draaien als bij achterover leunen
  • Harde zitting, voor veel mensen té hard
  • Rechte rug zonder goede support
  • Gamestoel ipv Office chair, zie je o.a. terug in de hoge zijkanten bij het zitvlak en de leuning, handig voor een race auto als je in het midden van je stoel moet blijven zitten, maar niet voor een bureaustoel.
  • Het ruggedeelte tov het zitgedeelte is vaak niet goed/netjes in het midden uitgelijnd, waarschijnlijk vooral slordig ipv oncomfortabel
  • Slechte garantievoorwaarden en duur om terug te sturen
  • Stiksels zijn niet netjes afgewerkt
  • Bulten in het schuim zichtbaar, vooral goed te zien bij de leren versie
Hoor graag van jou of anderen in hoeverre jullie dit ook ervaren. Zal ook vast een stukje investment bias bij zitten, maar ik heb het gevoel dat het een goede gamestoel is, maar om echt 8 uur per dag op te zitten ivm kantoorwerk minder fijn is. Klopt dat?

Ik neig nu naar een Herman Miller Embody, andere prijsklasse, maar zit volgens mij een stuk beter en dat is waar het om draait. Dat vind ik tov de Titan een saaie kantoorstoel, maar uiteindelijk gaat het wel om je rug, zitcomfort en gezondheid en zijn looks minder belangrijk. Ik ben ook immers geen 18-jarige gamer meer :)

Ga sowieso nog kijken of ik de Embody kan proefzitten, maar als ik de klachten en opmerkingen over de Secret Lab's hoor, icm slechte voorwaarden en hoge kosten ivm terugsturen (110 Euro?), denk ik dat ik mijzelf veel gezeik op de hals haal door die eerst te proberen, daarna waarschijnlijk terug te sturen en daarna alsnog een andere stoel koop die ik dan beter direct had kunnen kopen. Benieuwd naar de ervaringen.
Ik heb gehoord dat de nieuwe secretlabs qua zitting, vorm en herdheid beter zouden zijn.

Persoonlijk wilde ik geen stoel kopen zonder hem uit te testen, moest dit mogelijk zijn geweest bij secretlab had ik het geprobeerd maar was helaas niet het geval.

Toen een embody gekocht en 2 jaar later nog steeds heel blij mee, deze had wel kraakgeluiden(moet je invetten) maar hij zit echt heel fijn, hij zit niet comfortabel zoals een sofa bijvoorbeeld, maar je hebt een goede houding en de stoel zorgt er ook voor dat je veel beweegt tijdens het zitten...

Persoonlijk kan ik een embody zeker aanraden, ik moet alleen zeggen ik had net wat betere afwerking verwacht voor de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb sinds gisteren een HM Aeron in huis. De stoel, bij LoyalBrand gekocht, werd afgeleverd en de chauffeur gaf een uitgebreide uitleg over hoe de stoel af te stellen. Zeer tevreden over de service!

De stoel zelf zit als gegoten. Ondanks de uitgebreide uitleg is het een uitdaging om een goede posture fit te vinden. Hier heb ik hem toch voor gekocht, om de ergonomische aspecten maar dat zal wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03
Op iBood staan ook 2 stoelen...dacht meld het even, maarja ik vermoed dat men hier zijn neus ophaalt voor prijzen van 110 en 230 respectievelijk. Ben daar zelf ook toe geneigd, goedkoop is vaak duurkoop, maar erger nog waaro kan je proefzitten voor dit soort dingen dat van containerschepen uit China afkomstig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
Sjah schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:09:
Op iBood staan ook 2 stoelen...dacht meld het even, maarja ik vermoed dat men hier zijn neus ophaalt voor prijzen van 110 en 230 respectievelijk. Ben daar zelf ook toe geneigd, goedkoop is vaak duurkoop, maar erger nog waaro kan je proefzitten voor dit soort dingen dat van containerschepen uit China afkomstig zal zijn.
Ik neem aan dat dat geen HM Aerons zijn? Maar ik zou altijd voor nieuw gaan. Alleen al het hygiëne aspect…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikel55
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-09 11:07
Deze week 20% korting op alle Herman Miller bureaustoelen, via de officiële website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

maikel55 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:09:
Deze week 20% korting op alle Herman Miller bureaustoelen, via de officiële website.
Ik zie hier bijv. de Embody voor https://loyalbrand.nl/sho...siness-editie-sync-black/ voor 1349 Euro incl. BTW staan vs 1516 Euro op de HM website. Dus leuke korting, maar niet per se de beste aanbieding. Of zijn er nog voordelen aan het direct bij HM bestellen die ik over het hoofd zie?

Edit: Oh, verschil in stof, 1479 Euro incl. BTW voor deze: https://loyalbrand.nl/sho...ler-embody-balance-black/, dan is het verschil al kleiner. Gaat mij niet om een paar tientjes, maar ook om het evt. terug kunnen sturen en servicevoorwaarden.

Ik wil de komende weken een knoop doorhakken tussen HM Embody en Steelcase Gesture. Weet iemand of je ze toevallig beide op 1 locatie kunt testen?

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 27-04-2024 09:37 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel55
Taro schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:33:
[...]

Edit: Oh, verschil in stof, 1479 Euro incl. BTW voor deze: https://loyalbrand.nl/sho...ler-embody-balance-black/, dan is het verschil al kleiner. Gaat mij niet om een paar tientjes, maar ook om het evt. terug kunnen sturen en servicevoorwaarden.
Ik ben voor de gaming versie gegaan, €1464,- gratis levering, retourkosten zijn €59,00. Deze heeft ook de 12 jaar garantie en dezelfde servicevoorwaarden als de "normale" bureaustoelen.
25 april besteld, 26 april bericht dat hij bij Jan Krediet in het magazijn klaar staat, ik verwacht hem volgende week in huis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Zojuist deze video gekeken met Fern vs Embody vs Gesture. In de eerste 75% had de Gesture mijn voorkeur, in de laatste 25% kwam de Embody weer in beeld mbt hoe ver de rugleuning naar voren kan en hoe soepel die beweegt:

De Fern valt op basis hiervan voor mij af, maar die had ik toch al niet op #1 of #2 staan.

Dan is de vraag in hoeverre de rugleuning naar voren kan voor mij relevant is en dat moet ik toch echt live gaan testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

maikel55 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:42:
[...]

Ik ben voor de gaming versie gegaan, €1464,- gratis levering, retourkosten zijn €59,00. Deze heeft ook de 12 jaar garantie en dezelfde servicevoorwaarden als de "normale" bureaustoelen.
25 april besteld, 26 april bericht dat hij bij Jan Krediet in het magazijn klaar staat, ik verwacht hem volgende week in huis te hebben.
Mooie en goede optie inderdaad. Als ik hem alleen privé zou gebruiken vind ik het zeker iets hebben, maar voor zakelijk gebruik voor mij niet neutraal genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Taro schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:16:
Zojuist deze video gekeken met Fern vs Embody vs Gesture. In de eerste 75% had de Gesture mijn voorkeur, in de laatste 25% kwam de Embody weer in beeld mbt hoe ver de rugleuning naar voren kan en hoe soepel die beweegt:
[YouTube: Embody vs. Fern vs. Gesture (DON'T Buy Until You WATCH!)]

De Fern valt op basis hiervan voor mij af, maar die had ik toch al niet op #1 of #2 staan.

Dan is de vraag in hoeverre de rugleuning naar voren kan voor mij relevant is en dat moet ik toch echt live gaan testen :)
Ik heb een embody en ik moet zeggen dat de rug zeer soepel is, was eerst ff wennen, maar nu wil ik niet meer anders.

Wel is het zo dat de stoel wat kraakgeluiden heeft(kun je invetten kijk maar op reddit), en op sommige plaatsen wat mindere schone afwerking dan je zou verwachten, bij mij zijn bijvoorbeeld de 2 armleuningen net niet even hoog...

Ik heb me er uiteindelijk bij neergelegd aangezien ze allemaal wel iets lijken te hebben, maar dat zou voor deze bedragen niet mogen vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikel55
Taro schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:59:
[...]

Mooie en goede optie inderdaad. Als ik hem alleen privé zou gebruiken vind ik het zeker iets hebben, maar voor zakelijk gebruik voor mij niet neutraal genoeg.
Ik ben voor de compleet zwarte versie gegaan, het G logo zie je niet als je er op zit en die gekke hanger aan de achterkant kan er vast van af (en anders maar niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
Met wat voor stoelen dan ook is het altijd een kwestie of ze de goede gasveren gebruiken en niet toch? Heb veel gehoord van HM modellen die nog steeds binnen een paar jaar 'wobbel' krijgen bij de gasveer, ook wel dingen over gelezen dat de stoel nog zo goed bovenop moet zijn, maar als er rotte onderdelen voor onder je billen worden gekozen het altijd duurkoop is.

Maar... dat is 'van horen zeggen'. Is er een beetje een consensus in dit topic over welke merken ook jaren mee gaan, ook voor de mensen van meer dan 80kg?

Ergens in Corona tijd was m'n eigen stoel aan vervanging toe thuis, en toen eigenlijk gewoon blind gevraagd bij m'n werkgever 'wat voor stoelen hebben we daar?' en dezelfde kocht, gewoon omdat ik wist dat ik daar al tijden goed op zat (en minder verschil te verduren krijg tussen 'op kantoor' en 'thuis'). Dat was een Schaffenburg 300.

Je kan er echt van alles aan afstellen, maar ik merk nu toch na een tijdje dat ik de zitdiepte eigenlijk wat meer had gewild (ook al staat ie op max). Misschien ga ik deze stoel wel naar m'n vriendin doneren en zelf een nieuwe regelen, maar ik vroeg me af wat tegenwoordig wel bekend staat om jaren mee te gaan.

Elke andere stoel die ik ooit gehad heb (of het nu Ikea was of een ander ik-weet-het-niet-meer-kantoor-stoel-ergo-merk) heb ik altijd na 3+ jaar last gehad dat de gasveer begon te wiebelen. Voor m'n huidige stoel is het nog te vroeg om iets over te zeggen den ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
Heeft iemand ervaring met de BMA Axia versie 2.x reeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb zelf de Secretlab Titan Evo 2022 gekocht, maar wat voor de ene fantastisch is, werkt voor mij dus totaal niet. Dus als iemand met een goede korting een nieuwe Secretlab stoel zoekt...

Ben dus ook weer op zoek naar een fijne bureaustoel met goede ondersteuning van de rug waar ook nog lekker in gegamed kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
n00bs schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:38:
Ik heb zelf de Secretlab Titan Evo 2022 gekocht, maar wat voor de ene fantastisch is, werkt voor mij dus totaal niet. Dus als iemand met een goede korting een nieuwe Secretlab stoel zoekt...

Ben dus ook weer op zoek naar een fijne bureaustoel met goede ondersteuning van de rug waar ook nog lekker in gegamed kan worden.
Proefzitten (of het gebrek aan) is wel een ding met die stoelen.
Terugsturen geen optie? Scheelt je wss meer geld dan 2e hands verkopen.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

DaWizza schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:19:
[...]

Proefzitten (of het gebrek aan) is wel een ding met die stoelen.
Terugsturen geen optie? Scheelt je wss meer geld dan 2e hands verkopen.
Dat is inderdaad de harde les voor een volgende keer ;) maar zoals bijna met alles, wordt steeds meer online geregeld. Ik heb de verpakking al weggegooid en terugsturen van een stoel van bijna 30KG + nieuwe verpakking is amper te doen. Volgens mij enkel UPS, dat zal wel rond de 100 Euro gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
PatRamon schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:56:
[...]

Wat is duur moet je zelf afvragen.
Als je een echte goeie stoel koopt en je gaat er voorzichtig mee om is het inweze een stoel voor het leven.
Voor thuis werk echt ideaal of gewoon om te hangen achter de pc.

Zelf in bezit van een "BMA (Konig Secur) Secur24 Exclusive"
Kost wel wat en is een 24/7 stoel waar je totaal geen last krijgt van het zitten.

Kosten nieuw rond de 2200 / 2800 euro afhankelijk van het type.

~Maar af en toe staan ze ook bij kantoorhandels te koop als refurbished met nieuwe bekleding en voering
Refurbished..... = Basic / Exclusive tussen de 800 / 1100 euro
Heb je daar de normale bma armleggers op gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Lootbox schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:19:
[...]

Heb je daar de normale bma armleggers op gezet?
Klopt ik heb niet die soort van vrachtwagen armleuningen.
*Werkt niet fijn achter desk.

Volgens mij heten ze: "8SC armleggers" ofwel die ook op de Axia zitten.
Afbeeldingslocatie: https://winkel.meinema.nl/cdn/shop/products/Armleggers_Axia.jpg?v=1712654187&width=1445

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Lootbox schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:25:
Heeft iemand ervaring met de BMA Axia versie 2.x reeks?
Staan op het werk bij mij.
Ben zelf vrij groot en loop continu met de instellingen te klooien.
Geen prettige stoel, zelf in bezit (thuis) van de secur24 ex.

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lootbox
PatRamon schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:34:
[...]

Klopt ik heb niet die soort van vrachtwagen armleuningen.
*Werkt niet fijn achter desk.

Volgens mij heten ze: "8SC armleggers" ofwel die ook op de Axia zitten.
[Afbeelding]
Bedankt voor het reageren. Ik heb de BMA Secure Exclusive nu op proef voor 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
n00bs schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:38:

Wat beviel niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik had een S gekocht op basis advies website. Maar de stoelmaten doen mij meer Amerikaans overkomen en dat past totaal niet bij mijn lichaamsbouw. Daardoor juist extra pijn met zitten (te grote zitting) en geen goede ondersteuning in de rug. In tegenstelling tot wat vrienden die ook de stoel hebben en het fantastisch vinden zitten.

Maar als iemand hem wil overnemen, dan kan die voor 400 afgehaald worden.

[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 14-07-2024 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithax
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 22:16
Even deze topic hijacken want ik heb geen idee waar ik dit anders moet stellen.

Ik ben op zoek naar een bureaustoel rond de 150-250 euro. Het is vooral voor gamen savonds/in het weekend(2-8 uur sessies).

Momenteel een gaming stoel maar die valt uit elkaar en bied natuurlijk weinig steun/instel mogelijkheden dus zoek het liefst een normale ergonomische bureaustoel liefst met lendensteun, aanpasbare zitting voor diepte en hoofdsteun. Ben 1,80.

Ik zag deze twee modellen maar heb geen idee of dit het enigzins waard is of allemaal crappy modellen zijn welke gedropshipt worden uit China.

https://www.bol.com/nl/nl...eatureOption#productTitle

https://www.betaalbarewer...el-black-chrome-nen-1335/ (Hier zit een kortingscode op v 100 euro zodat deze 199 euro wordt)

Als jullie andere suggesties hebben hoor ik het graag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Mithax schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:53:

Ik ben op zoek naar een bureaustoel rond de 150-250 euro. Het is vooral voor gamen savonds/in het weekend(2-8 uur sessies).

Momenteel een gaming stoel maar die valt uit elkaar en bied natuurlijk weinig steun/instel mogelijkheden dus zoek het liefst een normale ergonomische bureaustoel liefst met lendensteun, aanpasbare zitting voor diepte en hoofdsteun. Ben 1,80.

Ik zag deze twee modellen maar heb geen idee of dit het enigzins waard is of allemaal crappy modellen zijn welke gedropshipt worden uit China.

https://www.betaalbarewer...el-black-chrome-nen-1335/ (Hier zit een kortingscode op v 100 euro zodat deze 199 euro wordt)

Ik herken de zoektocht en ik het het als onmogelijk ervaren. Zoveel merken en vaak lijken stoelen ook nog eens enorm veel op elkaar. Alleen een andere vage merknaam is wat het verschillend maakt. Ik denk ook niet dat het te doen is via internet als je niet puur de bekendere/grotere merken zoekt. Maar die stoelen zijn vaak heel duur en zeker niet heilig.

Ik heb persoonlijk een paar maand terug deze gekocht, die best veel lijkt op die laatste link van jou:
https://www.ergonomische-...l-600-nen-1335-grijs.html

Ben er erg te spreken over, maar vooral, ik kon deze stoel proefzitten op locatie in de buurt. De mensen van die site zijn super behulpzaam en je kan ze vragen of ze de stoel die jij bij hun ziet ergens bij een kantoor/stoelenzaak staat. Zo kon ik de mijne testen in een plaatsje vlakbij, ik was overtuigd en ik kon hem zo in elkaar gezet en al netjes meenemen naar huis.

Dus misschien nog eens de moeite waard om op hun site te kijken of je wat ziet in jouw budget. En vraag trouwens altijd om korting, zo heb ik nog ene leuke discount gekregen op de stoel want ik had ook een max budget van het werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:24

Creesch

bla bla!

Het helpt als je een winkel in de buurt kan vinden die kantoor meubilair verkoopt waar je ook kan proefzitten en een idee krijgen van het product. Verder idd zorgen dat de stoel NEN 1335 of NPR 1813 gecertificeerd is. De laatste is gericht op Nederland (houd o.a. meer rekening met onze gemiddeld langere lengte) de andere is een Europese certificering.
Deze zeggen overigens niks over de verdere kwaliteit, maar wel dat een bureaustoel over de juist afstelmogelijkheden beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
...
Allemaal goede ideeën en input. Ik heb zelf ook een zoektocht gehad en uiteindelijk wat ik fijn vond (zitten, lezen, adies hier in dit forum), op op Marktplaats gevonden en via een tweedehands aanbieder met garantie. Beide merk stoelen en vooralsnog geen spijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
  • Laatst online: 09-09 23:14
Herman Miller Aeron is bij loyalbrank in de aanbieding. het gaat om Graphite editie. Is het goed prijs?
https://loyalbrand.nl/sho...maat-b-graphite-business/

Goedkoopste versie met kunstroof draaivoet. Aluminium draaivoet of gepolijst is handig mee te nemen?

Verder ben ik wel geïnteresseerd in hoofdsteun Graphite. Is het echt handig in de praktijk?
https://loyalbrand.nl/sho...te-business-editie-kopie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
aotholland schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:02:
Herman Miller Aeron is bij loyalbrank in de aanbieding. het gaat om Graphite editie. Is het goed prijs?
https://loyalbrand.nl/sho...maat-b-graphite-business/

Goedkoopste versie met kunstroof draaivoet. Aluminium draaivoet of gepolijst is handig mee te nemen?

Verder ben ik wel geïnteresseerd in hoofdsteun Graphite. Is het echt handig in de praktijk?
https://loyalbrand.nl/sho...te-business-editie-kopie/
Hij komt af en toe wel voorbij rond deze prijs, dus uitzonderlijk is het niet.

Maar onder de 1.1 heb ik ze ook nooit gezien, dus als je in de markt bent zou ik het gewoon doen.

Heb zelf een embody, en al jaren heel tevreden van...

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 19:20
Ik vind het zelf erg lastig om een goede keuze te maken. Zeker omdat een duurdere stoel niet perse voor jou/mij beter zit.

Zelf denk ik aan de https://rmalkmaar.nl/prod...ordan02-en1335-rmkantoor/

Die zat goed. Nadeel is dat de armleunig wel wat kan draaien, maar niet in de breedte (dus stoel smaller of breder maken) In mijn geval smaller trouwens ;-)

Op kantoor hebben we Schaffenburg 250N. Fijne stoel wel, maar vond die van RM Alkmaar qua zitten nog fijner. Daar ook duurdere Ahrends etc geprobeerd. Maar steeds kwam ik uit op een stoel met een extra dikke zitting.

Hebben jullie nog andere suggesties qua stoelen welke ik wellicht vergeten ben:

Geprobeerd Sedus Se:do. IS niet mijn houding
Ahrend (geen idee welk model) erg actief, niet mijn houding
Schaffenburg 250--->Fijne stoel
RMA zat in de showroom erg fijn, geen ervaring mee

Andere vraag: PVC vloer hier. Heb bij de oude bureaustoel zo'n IKEA mat eronder. BEhoorlijk wat krassen op die mat.

De winkel zegt: als je een schone vloer hebt, zijn wielen zoals die van scratchnomore niet nodig. Wat is jullie ervaring?

[ Voor 11% gewijzigd door meermarco op 29-08-2024 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 03:40
Bedankt voor alle input in dit topicdeel.

Toch op een aantal stoelen gezeten.
Ik wilde een stoel met een hoofdsteun, ook dure stoelen geprobeerd, ondanks wellicht dat het een hele goede stoel is, schreef ik hem af omdat het niet lekker voegde bij de nek.
Lastig een keuze te maken.
Daarnaast had ik gekeken naar stoelen met een hoge rug en dacht, hoe vaak zal ik de hoofdsteun gebruiken, is een nekkussen ook een oplossing op die momenten. Makkelijker schoon maken, vette haren.
Zo zag ik de Be Noble van Beta, hoge rug. Zat niet onaardig.
Bovendeel rug is te kantelen.
Na veel twijfel, zou ik die eens bestellen.
Wilde geen stoel boven de duizend euro, ik wilde er ook twee hebben, meerdere werkplekken in huis, dezelfde stoel is dan fijner.
Laat ik eens op Marktplaats kijken en kocht ze voor 175 euro per stuk, zien er uit als nieuw. (nieuwe 675-800 euro incl BTW)
Van de week opgehaald.
Dit is een stoel met meer instellingen, actieve mogelijkheden, meer dan ik gewend was bij mijn oudere HAG, ooit ook tweede hands gekocht.
Om nu een eindoordeel te geven is het nog te kort dag.
Gebogen bovendeel rug en een kussen, dat zat op zich niet verkeerd. Alleen rugrand is zo,zo.

Alles heeft met het postuur te maken, verhouding lengte onderbenen tot knie (zithoogte) en lengte bovenarmen tot onder elleboog, juist dat laatste, mijn armsteunen staan in de onderste stand, dat vindt ik jammer, geen speling om naar onderen toe om eens een lagere stand uit te proberen. Dat had ik ook bij vele andere merken.

Lage rug video.

Hoge rug
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erqDjIYeMjH2ND9sBctPe4NDNik=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DzRBAwhXrLdO82oSbZLR7w7M.png?f=user_large

Donati Epron Plus Asychron

[ Voor 3% gewijzigd door KLX16 op 08-09-2024 12:19 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:44
Voor in mijn thuiskantoor ben ik op zoek naar een nieuwe stoel. Op zich allemaal niet zo lastig, maar mijn thuiskantoor is ook mijn thuisstudio waar ik veel tijd achter mijn PC met een gitaar op schoot zit. Bij een normale bureaustoel betekent dat op het puntje van de zitting zitten, zodat ik met m'n gitaar voor de armliggers uitkom. Maar dat ben ik een beetje zat :+
Dus ik ben op zoek naar een fatsoenlijke stoel met in hoogte verstelbare armliggers die ook snel/makkelijk weg te klappen zijn. En die combinatie van in hoogte verstelbaar én wegklapbaar lijkt wat lastig te zijn. Ik vind bijvoorbeeld wel zoiets of zoiets, maar daar zijn de armliggers weer niet in hoogte verstelbaar. Nog afgezien van het feit dat mesh niet mijn voorkeur heeft voor de rugleuning.
Oplossingen als 'een andere stoel om gitaar te spelen' werken voor mij niet. Daarvoor wissel ik te vaak en te snel in waar ik mee bezig ben. Dus ook iets als 'armligger losdraaien en verwijderen' is teveel gedoe. Ze moeten echt met een klik/zwiep weg zijn, en dan met een klik/zwiep weer terug én op mijn ingestelde hoogte :+
Iemand tips? Al is het maar tips over hoe ik dit kan Googlen 8)7 Ik wil graag onder de 500 euro blijven (refurb is prima natuurlijk), maar ik ben ondertussen ook wel op het punt waar ik het ok vind om meer uit te geven als het in ieder geval is wat ik zoek.

[ Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 08-09-2024 12:57 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

• npourq
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 14:08
Iemand hier ervaring met het mer bensbureaustoelen? Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
Mijn god... ik dacht ff kijken en ik lees hier voorstellen van 1.5k bureaustoelen... wie heeft daar geld voor?

Proficiat!

Is er iemand die iets aan te raden heeft in de 150 a 200 euro klasse? Dat is betaalbaar voor me. Lagere rugondersteuning is voor mij het belangrijkste.

Ik had vroeger de Markus van Ikea maar zie dat deze ondertussen ook 150 euro is en tegenwoordig met stof ipv leder. Dus ik ga hier liever niet nog een keer voor. Rugsteun kwam trouwens los na x aantal jaren. Nu bengeld die maar wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Crust schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:46:
Mijn god... ik dacht ff kijken en ik lees hier voorstellen van 1.5k bureaustoelen... wie heeft daar geld voor?

Proficiat!

Is er iemand die iets aan te raden heeft in de 150 a 200 euro klasse? Dat is betaalbaar voor me. Lagere rugondersteuning is voor mij het belangrijkste.
Voor een goede bureaustoel is dat gewoon een wat laag budget. Dan kun je misschien nog het beste naar tweedehands of refurbished kijken. 1500 euro vind ik zelf ook overdreven, maar thuis zit ik prima op een IKEA JÄRVFJÄLLET, maar die is dan ook al 250 euro.

Heb je een werkgever en gebruik je die voor je thuiswerkplek? Ga dan eens in gesprek met je werkgever. Wij hebben bijvoorbeeld een regeling dat je met een flink belastingvoordeel dergelijke zaken kunt aanschaffen (er geldt overigens ook een verplichting voor de werkgever om als ze thuiswerken mogelijk maken ook daar voor een goede werkplek te zorgen, maar de invulling kan verschillen en recht krijgen is nog iets anders dan recht hebben).

En ga eens wat proefzitten. De ene rug is de andere niet. Wat voor jou werkt, kan voor iemand anders niet werken en andersom. Ik zie soms mensen de hele dag zitten op stoelen waar ik na 10 minuten al last van zou krijgen, maar als zij er geen last van hebben, prima.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Metalfreak schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:55:
[...]

Voor een goede bureaustoel is dat gewoon een wat laag budget. Dan kun je misschien nog het beste naar tweedehands of refurbished kijken. 1500 euro vind ik zelf ook overdreven, maar thuis zit ik prima op een IKEA JÄRVFJÄLLET, maar die is dan ook al 250 euro.

Heb je een werkgever en gebruik je die voor je thuiswerkplek? Ga dan eens in gesprek met je werkgever. Wij hebben bijvoorbeeld een regeling dat je met een flink belastingvoordeel dergelijke zaken kunt aanschaffen (er geldt overigens ook een verplichting voor de werkgever om als ze thuiswerken mogelijk maken ook daar voor een goede werkplek te zorgen, maar de invulling kan verschillen en recht krijgen is nog iets anders dan recht hebben).

En ga eens wat proefzitten. De ene rug is de andere niet. Wat voor jou werkt, kan voor iemand anders niet werken en andersom. Ik zie soms mensen de hele dag zitten op stoelen waar ik na 10 minuten al last van zou krijgen, maar als zij er geen last van hebben, prima.
Ben wat aan het rondkijken naar 'niet merken' op amazon.

Niet via werkgever.

https://www.amazon.de/Fel...r%2Caps%2C97&sr=8-44&th=1

https://www.amazon.de/TRA...r%2Caps%2C97&sr=8-13&th=1

https://www.amazon.de/Tic...ir%2Caps%2C97&sr=8-5&th=1

Deze sprongen in het oog en budget maar men kan hierover een opinie hebben en ik zal het dan nog bekijken. Vanuit mijn expertise (geen :p) zie ik weinig verschil bij deze 3. De derde ziet er het goedkoopst uit en is 129, tweede is 150 en ziet er het meest high end uit en eerste is goedkoopste en zit precies tussen nummer 3 en 2.

Iemand met kritischer oog?

[ Voor 3% gewijzigd door Crust op 09-10-2024 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Crust schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:44:
[...]

Ben wat aan het rondkijken naar 'niet merken' op amazon.

Niet via werkgever.

https://www.amazon.de/Fel...r%2Caps%2C97&sr=8-44&th=1

https://www.amazon.de/TRA...r%2Caps%2C97&sr=8-13&th=1

https://www.amazon.de/Tic...ir%2Caps%2C97&sr=8-5&th=1

Deze sprongen in het oog en budget maar men kan hierover een opinie hebben en ik zal het dan nog bekijken. Vanuit mijn expertise (geen :p) zie ik geen verschil bij deze 3. Iemand met kritischer oog?
Zo te zien wel veel gebruikersreviews op Amazon, dus die zou ik eens goed doornemen. Het kan zijn dat je geluk hebt hiermee, maar ik denk dat hier in dit topic weinig mensen dit zullen aanbevelen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb enkele weken geleden de CLP XL Troy besteld.
Op zich een prima stoel, en heeft de (voor mij) hele belangrijke feature dat er een ingebouwde voetsteun in zit, en dat hij relatief ver naar achter kan kantelen (niet bijna plat zoals de gemiddelde race stoel, maar wel platter dan de meeste bureaustoelen).

Alleen.. de zitting kantelt niet. Niet handmatig, niet automatisch, gewoon helemaal niet. Dat maakt het nogal ongemakkelijk omdat je bij achteruit leunen dus meteen naar voor schuift.

Ook is de vulling van de zitting relatief dun, dus het is nogal een harde zit.

Ik heb nog altijd geen betere optie gevonden. De BenS stoel die ik een jaar of twee geleden voor meer dan 300 euro heb gekocht is echt de grootste miskoop ooit geweest; zit voor geen meter omdat het een ergonomische stoel is, en de mesh rugleuning liet al meteen vanaf het begin los. Fabrikant/verkoper geeft geen gehoor, en terugsturen via Bol (waar ik 'm gekocht heb) was te veel moeite.

Nu ben ik toch aan het denken of ik ze niet kan samenvoegen ofzo; rugleuning van deze goedkope CLP stoel op de basis van de BenS stoel, en de voetsteun (gewoon twee steuntjes, twee buizen en een kussentje) eronder schroeven.

Mocht iemand andere tips hebben dan zijn die welkom, maar anders hier in ieder geval een mini-review van zowel BenS als CLP.

[ Voor 4% gewijzigd door Oon op 09-10-2024 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crust
Metalfreak schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:47:
[...]

Zo te zien wel veel gebruikersreviews op Amazon, dus die zou ik eens goed doornemen. Het kan zijn dat je geluk hebt hiermee, maar ik denk dat hier in dit topic weinig mensen dit zullen aanbevelen.
Ja zullen hier wel menig mensen zijn die wel gebruik kunnen maken van een werkgeversregeling en dan is het ook een heel ander verhaal als je zelf niet moet dokken.

@Oon Sorry maar die je doorstuurde, hoewel die voor jouw wat kan zijn, vind ik echt niets.

[ Voor 8% gewijzigd door Crust op 09-10-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:07

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Even een zijdelingse opmerking. Geen enkele stoel is goed voor je rug en de enige manier om je rug sterker te maken is door te sporten. Stoelleuningen doen namelijk helemaal niets voor je rugspieren.

Dus mensen die een andere stoel hebben omdat ze last hebben van hun rug, dat is niet de oplossing.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
RoamingZombie schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:26:
Even een zijdelingse opmerking. Geen enkele stoel is goed voor je rug en de enige manier om je rug sterker te maken is door te sporten. Stoelleuningen doen namelijk helemaal niets voor je rugspieren.

Dus mensen die een andere stoel hebben omdat ze last hebben van hun rug, dat is niet de oplossing.
Korrel zout? Ik snap je initiatief en bezorgdheid om dat te zeggen. Maar een strooien matras of een matras met een deftig ondersteuningsprofiel, een houten barkruk of een stoel die voldoende ondersteuning biedt. Snap je?

[ Voor 12% gewijzigd door Crust op 09-10-2024 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Crust schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:28:
[...]

Korrel zout? Ik snap je initiatief en bezorgdheid om dat te zeggen. Maar een strooien matras of een matras met een deftig ondersteuningsprofiel, een houten barkruk of een stoel die voldoende ondersteuning biedt. Snap je?
Wat is je punt :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:07

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Crust schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:28:
[...]

Niks korrel zout. Je rugspieren worden echt niet sterker van een stoelleuning maar gaan door het vele zitten wel achteruit. Dus als je dat niet compenseert dan gaat zelfs de beste stoel te wereld je niet helpen.

Grappig genoeg is een barkruk zonder leuning beter want dan zet je je spieren weer aan het werk.

Ik ken bijna niemand in de leeftijdsgroep 40-60 die dit niet zo ervaart.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crust
Ik dacht dat men hier om bureaustoel advies kon vragen maar je krijgt er gewoonweg gratis rugschool bij se! 8) 8)

[ Voor 146% gewijzigd door Crust op 10-10-2024 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Sowieso vind ik een zitsta bureau voor thuiswerken misschien nog wel belangrijker/fijner dan een top stoel. Voor mij werkt iig de afwissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Juancho schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:07:
Sowieso vind ik een zitsta bureau voor thuiswerken misschien nog wel belangrijker/fijner dan een top stoel. Voor mij werkt iig de afwissing.
Als ik straks paar K extra heb zowiezo goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Crust schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:16:
[...]

Als ik straks paar K extra heb zowiezo goed plan.
Als je werkgever daar geen vergoeding voor geeft is het natuurlijk idd wat lastiger. Maar in de huidige tijd kan ik me amper een werkgever voorstellen die nee zegt tegen een zitsta bureau als je met regelmatig thuis werkt. Zo duur hoeft dat echt niet te zijn hoor, had even gekeken maar die van mij koste €815 incl. BTW, extra lade en PC houder. Tevens elektronisch verstelbaar en thuis afgeleverd en gemonteerd. Top ding!

[ Voor 20% gewijzigd door Juancho op 10-10-2024 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
een staan bureau is geen paar k ... 420 euro heb je eentje bij ikea https://www.ikea.com/be/nl/cat/zit-stabureaus-55008

als je met de hand wilt draaien vanaf 200..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
Icekiller2k6 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:49:
een staan bureau is geen paar k ... 420 euro heb je eentje bij ikea https://www.ikea.com/be/nl/cat/zit-stabureaus-55008

als je met de hand wilt draaien vanaf 200..
Heb inmiddels al een gekocht en zo bureau moet ook passen. Heb hier specifieke afmetingen nodig helaas.

En 420 hier 420 daar... voor sommige mensen is het blijkbaar allemaal zo breed... als dat zo is, ik neem donaties aan en doe later wel een vermelding voor ze ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:00

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

RoamingZombie schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:26:

Als je een stoel hebt die een verkeerde zithouding afdwingt omdat ie bijvoorbeeld niet goed is in te stellen dan kan een andere stoel die je zithouding verbetert wel degelijk die last verminderen. Maar het is idd zo dat langdurig zitten niet goed is voor een mens en ze versterken idd niet je spieren. En bij ernstige rugklachten is wel meer dan een betere stoel nodig, maar als de klachten zijn opgelost kan je beter niet weer op die slechte stoel gaan zitten. Een goede stoel stimuleert ook je bewustwording . Ook op een kruk kan je een verkeerde zithouding hebben dus dat is niet per definitie beter dan een stoel. Het staat of valt bij een juiste zithouding.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Juancho schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:34:
[...]

Als je werkgever daar geen vergoeding voor geeft is het natuurlijk idd wat lastiger. Maar in de huidige tijd kan ik me amper een werkgever voorstellen die nee zegt tegen een zitsta bureau als je met regelmatig thuis werkt. Zo duur hoeft dat echt niet te zijn hoor, had even gekeken maar die van mij koste €815 incl. BTW, extra lade en PC houder. Tevens elektronisch verstelbaar en thuis afgeleverd en gemonteerd. Top ding!
Tsja bij ons gaat het ongeveer zo: 'Je mag thuis werken als je dat wilt. Maar als je een zit/sta bureau wilt of een goede stoel dan kom je maar naar kantoor.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@Crust je hebt maar 1 lichaam... <knip>Offtopic

[ Voor 71% gewijzigd door Ardana op 19-10-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
<knip> Offtopic en onvriendelijk

[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 19-10-2024 11:31 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste