Het hangt ook ervanaf waar je naartoe gaat, er zijn ook best wel goede all-inclusives.
Als je naar een typische jongeren-bestemming gaat zou ik idd all-inclusives vermijden. Daar draait het namelijk meestal maar om één ding: comazuipen, comazuipen en nog meer comazuipen. En daarna nog wat meer comazuipen. En als ze dan 's ochtends uit hun alcohol-coma bijkomen, gaan ze weer door met comazuipen.
Ga je naar een gebied wat minder populair is bij jongeren, heb je meteen al een stuk kwalitatievere all-inclusives.
Daarnaast is er ook nogal een verschil tussen all-inclusives met 2 sterren (comazuipen bijna gegarandeerd) of één met 5 sterren (comazuipen zul je daar minder zien, want die zijn een stuk duurder).
In Turkije heb ik (jaren terug) bijvoorbeeld een 4.5-sterren all-inclusive gehad, en dat was gewoon uitstekend. Geen jongeren te zien (want te duur), niet alleen buffet, maar ook a la carte, en prima kwaliteit eten en drinken. En niet echt massaal, want hotel met maar 60 kamers, dus geen resort met 1000+ kamers.
Aan de andere kant moet je ook uitkijken, want all-inclusive betekent niet dat alles altijd inclusief is. Paar jaar terug zat ik in Griekenland (Kreta, Rethymnon) in een hotel dat all-iinclusive deed (naast ook gewoon B&B en half/vol-pension overigens), maar daar zat de helft van de dranken en 1 van de 2 restaurants niet in het all-inclusive concept. Zelf zat ik daar overigens gewoon B&B.
Een all-inclusive zal ik tegenwoordig niet snel meer doen, maar in het verleden heb ik er best een aantal gedaan. Verschil is dat ik niet random wat geboekt hebt, maar echt onderzoek gedaan heb. Daardoro heb ik bewust all-inclusives uitgekozen die niet zo populair zijn onder jongeren. En als gevolg daarvan heb ik er vrijwel atijd prima vakanties gehad, met één uitzondering die idd iets minder was (maar nog steeds vrij redelijk).
Ik probeerde dan wel altijd voor Adults Only (let wel op dat dit niet altijd hetzelfde is, soms is het 16+, soms 18+ en soms 21+) te gaan. Maarja, die heb je niet overal en niet in enorme aantallen, dus dat is niet altijd een optie.
All-inclusive heeft namelijk ook één groot voordeel: je weet van tevoren waar je aan toe bent en wat je kunt verwachten qua kosten, drinken en eten. Je hoeft dus zelf helemaal niks meer te regelen, want alles wordt voor je geregeld.
[
Voor 5% gewijzigd door
wildhagen op 20-04-2019 09:30
]