Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

All-inclusive zonder massa-toerisme, bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 12:25
Beste Tweakers,

Ik ben nog nooit op een all-inclusive vakantie geweest. Het beeld wat ik er bij heb is niet heel rooskleurig; mensen die vechten om bedjes, buffet avondeten wat koud staat te worden in bakken, bepaald slag volk wat het aantrekt. Dit zijn uiteraard allemaal vooroordelen omdat ik er zelf nog geen ervaring mee heb.

Voor een vakantie zoeken mijn vriendin en ik een plek om ons 'in de watten' te laten leggen. Afgelopen vakanties waren eerder een reis dan een relax vakantie. Veel culturen gezien en erg veel genoten, maar een keer (vrijwel) niks doen lijkt ons ook wel eens lekker. Het liefst intiem, kleinschalig, luxe. Zo'n vakantie waar je aan het strand ligt en de cocktails je worden gebracht en waar je 's avonds erg lekker (en naar eigen keus) kan eten zonder dat je je portomonnee nog hoeft te trekken want alles is al betaald.

Ik ben wat gaan neuzen op verschillende vakantie sites en de meeste all inclusives zien er erg massaal uit. Ergens ook wel logisch, all inclusive zal alleen lonen als je veel gasten hebt denk ik.

Anyway, de vraag kwam naar boven of wat wij zoeken wel bestaat? Is all inclusive altijd massaal? Hebben jullie ervaringen met vakanties zoals ik beschrijf? Tips? Of kunnen wij beter een mooi klein hotel boeken en zelf de cocktails en het avondeten afrekenen?

Alle reacties

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Het punt van all-inclusive is dat het relatief goedkoop is en dat kan vooral door massaliteit.

Maar wil je all-inclusive vanwege de lage prijs, of omdat je gewoon van tevoren wil weten wat het kost?

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 19:57
Zoals hier boven al gemeld; all inclusive is nagenoeg onmogelijk in een kleine setting. Dat gezegd hebbende....

Het verhaal wat je beschrijft klinkt bekend. In Turkije was dat ook mijn gevoel bij het all-inclusive resort.
In Egypte was het al wat minder ernstig; in sharm el sheikh hebben we in een all-inclusive gezeten waar het eten al veel beter was en je niet op elkaars lip zat. Dat had voor een deel te maken met het feit dat we daar in Januari zaten; heerlijk zomer weer (voor Nederlandse begrippen; 25 graden en zon) maar niet druk.

Mijn beste ervaring is, echter, Mauritius. Dat ga je niet redden binnen je budget maar daar zaten we heerlijk op een massaal resort in een appartementje in een huisje met 2 andere appartementjes. Dus niet in een massaal hotelkamer gebouw. Dat voelde al veel intiemer. De 3 restaurants op het resort waren heel erg ruim op gezet waardoor je nooit het gevoel had te moeten "vechten" voor je eten en alles werd vers bereid in open keukens en kook eilanden. Hetzelfde met de zwembaden/strand. Cocktails werden nog net niet naar je strandstoel gebracht (totdat je het personeel goed genoeg kent).

Ik denk dat je beste optie is te kijken naar bestemmingen die niet in de norm vallen. Dat betekend wel dat ik me serieus af vraag of je dat met een budget van 2k per persoon gaat redden. Mauritius praat je al snel over 3k-4k.

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-01 22:09

JT

VETAK y0

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:34:
Beste Tweakers,

Ik ben nog nooit op een all-inclusive vakantie geweest. Het beeld wat ik er bij heb is niet heel rooskleurig; mensen die vechten om bedjes, buffet avondeten wat koud staat te worden in bakken, bepaald slag volk wat het aantrekt. Dit zijn uiteraard allemaal vooroordelen omdat ik er zelf nog geen ervaring mee heb.
Alhoewel we in resorts zijn geweest waar het eten best ok was, denk ik dat je vooroordelen gemiddeld genomen geen vooroordelen zijn. Wij zijn ook van de cultuur en na een aantal keer all-in zijn we er een beetje klaar mee.
Voor een vakantie zoeken mijn vriendin en ik een plek om ons 'in de watten' te laten leggen. Afgelopen vakanties waren eerder een reis dan een relax vakantie. Veel culturen gezien en erg veel genoten, maar een keer (vrijwel) niks doen lijkt ons ook wel eens lekker. Het liefst intiem, kleinschalig, luxe. Zo'n vakantie waar je aan het strand ligt en de cocktails je worden gebracht en waar je 's avonds erg lekker (en naar eigen keus) kan eten zonder dat je je portomonnee nog hoeft te trekken want alles is al betaald.

Ik ben wat gaan neuzen op verschillende vakantie sites en de meeste all inclusives zien er erg massaal uit. Ergens ook wel logisch, all inclusive zal alleen lonen als je veel gasten hebt denk ik.

Anyway, de vraag kwam naar boven of wat wij zoeken wel bestaat? Is all inclusive altijd massaal? Hebben jullie ervaringen met vakanties zoals ik beschrijf? Tips? Of kunnen wij beter een mooi klein hotel boeken en zelf de cocktails en het avondeten afrekenen?
Ik denk dat als je hoog gaat zitten in prijsklasse, wat in Noord-Afrikaanse landen met 2k pp wel moet lukken, dat gemiddeld genomen je eten beter zal zijn en voorzieningen, zoals bedjes, beter geregeld zijn. Ook trekt het een ander soort volk, waarmee natuurlijk niet direct is gezegd dat je dit soort volk danj wél aangenaam vindt. Maar de types in de bijstand die zwart bijklussen uit de volkswijken zul je er minder snel vinden. Anderzijds zal het ook helpen denk ik als je rustigere locaties/periodes uitzoekt.

• alki
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:55
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:42:
[...]

Maximaal zo'n 2k per persoon voor 10 dagen, inclusief vliegreis. Tenzij we naar de andere kant van de wereld vliegen.

En op rekening laten zetten kan ook ja :) maar het lijkt mij wel fijn om van tevoren alles betaald te hebben en geen rekening meer achteraf te krijgen. Weet je precies wat je kwijt bent.
Dominicaanse Republiek is dan een optie voor je. Maar in Griekenland bv Kos en Rhodos daar liggen prachtige hotels zonder hoogbouw en meer intiemesfeer Met evt privatepools aan je kamer.

alki wijzigde deze reactie 18-04-2019 08:13 (12%)

• Piet_Piraat7
Buiten het hoogseizoen moet lukken :) we zijn niet gebonden aan schoolvakanties. Ik begin echter te twijfelen of we niet beter gewoon een intiem knus hotel moeten nemen en de drankjes op rekening moeten laten zetten. Dan ben je ook niet gebonden aan het restaurant in het hotel en kun je nog eens de stad in om zelf een restaurantje te zoeken zonder dat je denkt 'ja fuck ik heb al voor avondeten betaald eigenlijk'. Het leek mij gewoon een rustgevende gedachte dat je een X bedrag betaalt en dat daarmee alles al is gedekt.

Piet_Piraat7 wijzigde deze reactie 18-04-2019 08:16 (11%)

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Niet het goedkoopste nemen, of niet all inclusieve. Uit eten gaan is in andere landen vaak veel goedkoper als hier.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Vincentio
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Tot nu toe hebben wij aardig wat afgewisseld qua vakanties en ook budgetten. Je merkt dat als je in verhouding een duurder hotel hebt, het vaak ook net iets minder "vreetschuur" achtig aanvoelt.
Soms is All-inclusive wel makkelijk, maar het jammere is wel dat je vaak niet naar de lokale restaurants gaat die toch wel goed en soms ook best goedkoop kunnen zijn.
Thailand bijvoorbeeld, zou ik zeker niet All Inclusive doen, maar gewoon lekker lokale restaurantjes (en dan niet de te toeristische).
En als je dan niet al te gek doet met Alcohol ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan All-in.

Wij zijn afgelopen maand All-Inclusive naar Lanzarote geweest en hebben daar een wat duurder hotel gepakt, welke ook een apart "elite" deel had. Nu waren dat ook nog wel redelijk wat mensen die die keuze hadden, alleen het was net allemaal even iets luxer.
Bedjes bij de zwembaden waren wel allemaal hetzelfde, dus ja, als je laat was, lag je niet bij het zwembad zelf maar ergens anders.
En 's avonds laat was er ook een bar in het afgezonderde deel waar je zelf je sterke drank mocht pakken.
Maar daardoor maar 1 avond uit eten gegaan in een nabij gelegen plaats en dat was toch wel erg lekker.
(Hotel in kwestie was Sandos Papagayo)

• hyptonize
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:34

hyptonize

Mr. Awesome

Ja, die bestaan zeker. Arke heeft Sensimar hotels, en die passen volgens mij perfect bij je wensen. Wij hebben in 2017 in Zakynthos een paar nachten in zo'n hotel gezeten en dat was echt de beste vakantie die we ooit gehad hebben. Heerlijk rustig, 5x zoveel ligbedden als gasten (dus nooit vechten om een ligbed of om 7 uur je bed uit om een stoel te reserveren), eten was geweldig en alles was tot in de punten geregeld en afgewerkt, en ze kwamen zelfs op het strand vragen of je wat te drinken wou. Het is wel aan de prijs, maar dat is het echt wel waard.

• Practics
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 25-01 12:32
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:42:
[...]

Maximaal zo'n 2k per persoon voor 10 dagen, inclusief vliegreis. Tenzij we naar de andere kant van de wereld vliegen.

En op rekening laten zetten kan ook ja :) maar het lijkt mij wel fijn om van tevoren alles betaald te hebben en geen rekening meer achteraf te krijgen. Weet je precies wat je kwijt bent.
Dit vorig jaar gedaan alleen net boven budget denk ik.
https://www.tui.nl/xcaret...An-sEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Ik was hier zeer te spreken over!

• Trank00l
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ga naar Bali, heb je je eigen Villa of een superdeluxe hotel met alles erop en eraan.

• Piet_Piraat7
Fable schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:22:

Nadeel is wel dat ze nu verwacht dat je haar ten huwelijk vraagt als je nog niet getrouwd bent.
Haha :') dat heb ik 2 maanden terug in de jungle van Thailand al gedaan

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 21:18
Ik zou eens bij Club Med kijken. Dat is ook altijd all-inclusive, ook met diverse (sport) activiteiten.

Tis een aantal jaar geleden dat ik met ze weg ben geweest, maar de kwaliteit was prima.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19:45
Kijk eens bij Casa Cook hotels/appartementen. Zit oa. op Kos in Griekenland. Zelf niet geweest, maar mij spreekt het concept aan. Klein/intiem, boutique-style, echter ik weet niet of dit ook all-inclusive is of dat dit mogelijk is. :)

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:16
Man man man, hoop mooie tips komen hier voorbij hoor!
Wij hebben nog geen vakantieplannen en kunnen voor het eerst buiten het hoogseizoen op vakantie, dus komt onverwachts goed van toepassing dit topic :)

• Weltschmerz
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:07
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:34:
[...]

In een hotel kun je prima alles op je kamernummer laten zetten. Beetje onthouden hier en daar, en naderhand de rekening checken.

Dingen als een kuuroord in Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland, waar je je hotel inclusief badderen, sauna's, massages, en x-gangenmenu's hebt, zijn aan te raden als je echt even helemaal niets wilt.

https://www.aqua-dome.at/...l-spa-area/thermal-baths/

https://www.tripadvisor.c...rland_Canton_of_Bern.html

Je moet er van houden, maar bijvoorbeeld in die Aqua-Dome in Oostenrijk heb ik een fiks aantal jaren ook -heerlijk- gegeten en kunnen ontspannen. Sowieso een mooie vallei, mooi uitzicht op de bergen, je kunt er heerlijk wandelen, heeft goede naaktsauna's/-baden (alleen voor hotelbezoekers) zwembaden (voor hotel en niet-hotel bezoekers).

Als geld niet een te grote factor is, en je het niet erg vindt om even te vliegen, dan zaken als de Malediven?

Weltschmerz wijzigde deze reactie 18-04-2019 12:17 (4%)

The only constant in the universe is change

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17:42
Als iemand die uit de reiswereld komt: Zoek inderdaad het duurdere segment op, en vermijd Turkije / Egypte / Tunesië. Als je naar de Dominicaanse Republiek of Mexico gaat en daar de mooiere resorts pakt in Punta Cana of Playa del Carmen kan je een heel eind komen. Resorts blijven dan groot, maar ook ruim opgezet en qua accommodatie zit je vaak met meerdere keuzes waardoor je je in je eigen privé-paleisje waant.

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:58

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik ben zelf een aantal jaar terug naar Sensimar Oceanis geweest met mijn vrouw: https://www.tui.nl/tui-se...-en-spa-resort-509161449/

Dit is een adults only hotel, waardoor de sfeer al direct rustiger is. Het hotel was best groot, maar eigenlijk merkte je daar maar op 2 plekken iets van: bij het hoofdzwembad (daar was het wel druk, maar geen handoekjesleggen) en in het restaurant (puur omdat je dan iedereen ziet).
Over het algemeen voelde zelfs zo'n groot hotel nog klein aan, lekker rustig op het strand ipv bij het grote zwembad, lunchen in de beach bar ipv het grote restaurant en bij het kleinere 2e zwembad ook heerlijk kunnen relaxen.
Het eten was heerlijk en veel variatie.
Theo schreef op donderdag 18 april 2019 @ 08:42:
[...]

Zit je dan niet tussen de bejaarden en baby-boomers?
Adults Only hotels zijn juist erg in trek bij de categorie 25-40. Dit zijn vaak mensen die zelf geen kinderen hebben of willen, en dus de rust opzoeken. Senioren vindt je er ook wel (zoals bij elk hotel), maar het is geen bejaardenclub.

Verder wat algemene tips vanuit mijn oogpunt (werk in reiswereld):
- Vermijdt Spanje, Turkije, Egypte, Noord-Afrika. Hier is veel All Inclusive te vinden maar is vooral massaal en lage kwaliteit eten. Uitzondering zijn wel de betere ketens als RIU.
- Let naast AI ook op entertainment. Als je bijv. niet van de "Griekse avond" wil meegenieten, dan is het wel handig te checken of er wel/geen entertainment is.
- Adults Only hotels zijn een aanrader als je wat meer rust zoekt.
- Hoe duurder het hotel, hoe beschaafder het publiek (in het algemeen). Simpelweg omdat sjonnie en anita dit niet kunnen betalen.
- Hoe verder weg, hoe minder sjonnies. Dus ga je Long Haul, dan is het al direct een stuk beter dan hier rond de Middellandse Zee.
- Check vooral reviews, en dan eigenlijk alleen de negatieve lezen.

Angeloonie wijzigde deze reactie 18-04-2019 12:36 (3%)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Lollercopter
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 24-01 11:36
Ik ben een paar keer in RIU all-inclusive geweest (kaapverdie en Turkije), maar ik vind de kwaliteit dus precies waar je voor betaald .... oke maar niet bijzonder. Let wel op: ik ben een gigantische zeikert qua eten en drinken. Onbeperkte ranzige cocktails aan de pool hoef ik niet en elke avond friet met mayo al helemaal niet. Als ik een Mohito bestel dan wil ik gewoon een echte die gewoon zalig is, als ik daar 10 euro voor moet betalen ... so be it.

Mijn ervaring is: you get what you pay for. Als je echt top klasse wil dan moet je naar 5* niet all-inclusive gaan. Geen probleem je kan gewoon alles op je kamer nummer schrijven dus geen portomenee mee overdag. Dan zit je wel al snel aan de 2-3k per persoon per week als je het echt duur / sjiek aanpakt.

Ik ben vorige week op de Seychellen geweest en daar heb ik echt de bruutste resorts gezien tot nu toe. De echt swanky plekken daar zoals Four seasons, Constance lemuria (met name deze, holy shit) zijn echt peperduur (+- 500-1000 euro / dag). Maar dit is echt top of de bill, denk praktisch prive strand met bediening die cocktails komen brengen, 3 verdieping hoge infinty pools uitgehakt in de rotsen, midden in de jungle _/-\o_

En weet je wat de grap is: wij huurden gewoon een appartement voor +- 100 euro per dag, super netjes met Airco en mega schoon. Huur auto voor 35 euro per dag erbij en we gingen gewoon lekker overal en nergens op het eiland eten en chillen. Je mag gewoon als buitenstaander bij die extreem dure hotels ook eten of van de bar gebruik maken natuurlijk, wel even reserveren van tevoren zodat ze je doorlaten bij de gate. Tsja je bent hollander of je bent het niet he :D :+ :9

Mijn tip: boek een ticket naar een mooi land voor een goede prijs.
Boek zelf een hotel met beoordeling >9 bij Booking.com. Je kan het zo duur maken als je zelf wilt uiteraard. Vermijd die massale all inclusive als de pest en ga lekker genieten.

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:02
BazzH schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:23:
Adults only lijkt mij meer een ding voor als je vastzit aan het hoogseizoen en naar bestemming wil die populair is onder gezinnen. Wij zaten buiten het seizoen op Curaçao en zijn daar op verschillende stranden geweest en daar viel de kinderdrukte reuze mee. Natuurlijk heb je de stelletjes met een kleine, maar daar heb je niet zo heel veel last van.

Ik heb overigens ooit 1 keer all inclusive gedaan met een paar vrienden. Leuk, maar na een paar dagen heb je het resort ook wel een beetje gezien en ga je toch dingen ondernemen. Wij waren daar dus met een groepje vrienden (ook al een poosje geleden weer) en dan is zo'n all inclusive hartstikke leuk. Gewoon lekker de hele dag eten en drinken wat je wil.... Maar met mijn vrouw (voor de kleine) zagen de vakanties er toch heel anders uit. En nu met een kleine helemaal.

Als het dan toch geld mag kosten, kun je haast net zo goed op zoek gaan naar een luxe hotel en daar gewoon alles op je kamer laten zetten. Buiten het hotel moet je toch alles gewoon afrekenen.
Adults only is meer dan alleen kinderen vermeiden. Mijn ervaring daarmee is dat mensen welke voor rust kiezen daarvoor gaan en het typische brits,russisch vreetschuur volk (zonder kinderen) daar niet voor kiezen... vaak ook net ietsje duurder en minder massaal.

• indigo79
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13:31
Op zich is er niks mis met alle voorgaande suggesties, dus ik ga je een volledig andere suggestie doen. :p

Voor 2k per persoon kan je ook ergens in Europa een leuk klein hotel (of een leuke B&B) zoeken in of in de buurt van een leuk stadje en elke middag en avond uit eten gaan. Ja, je moet elke middag en avond je eten afrekenen, maar je kan kiezen waar je zin in hebt (ook gerechten die geen uur kunnen blijven staan) en je vindt probleemloos iets binnen dat budget. En als het eten toch eens tegen valt, is dat 1 middag of avond, geen 20. En je kan ook kiezen voor een avondje iets gewoners en je een avondje etensgewijs echt laten verwennen bijvoorbeeld.

Ik heb in elk geval nog geen all-in ervaringen gehoord die mij zouden overtuigen mijn leuke restaurantjes elke avond op te geven. Het zijn zeker niet allemaal horrorverhalen, verre van, maar ik voel er me niet door aangetrokken.

Enkel het hele dagen aan een zwembad liggen ga je dan misschien moeilijker kunnen uitvoeren, maar ga je dat 10 dagen volhouden als je typisch actieve vakanties doet? Ik heb zo'n zwembad na een dag of maximaal twee dagen echt wel gezien, een boekje lezen is zeker zo leuk in een fijne koffie-, thee- of andere bar en met TripAdvisor en aanverwanten vraagt een leuk restaurantje zoeken ook niet veel inspanning. Of je vraagt in je koffie-, thee- of andere bar naar suggesties, daar heb ik ook nog niet vaak spijt van gehad.

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21:05
Trommelrem schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:28:
Ik heb een keer een all-inclusive gedaan in Hawaii om bij te komen van de actieve dagen. Hoewel ik niet zo van de resorts ben, heb ik er wel plezier gehad. Ik was een beetje bang voor de dagelijkse ochtendrun naar de strandbedden waar iedereen het over heeft, maar daarvan heb ik niets gemerkt. Ik denk dat misschien maar 10% van de strandbedden in gebruik was, op het drukste moment. Ik kan het op zich wel aanraden. Het enige waar je nog rekening mee moet houden zijn de tips aan het personeel. Eigenlijk was het resort precies het tegenovergestelde van waar men voor waarschuwde. Ook het "type volk" was niet het type waar men voor waarschuwt als het gaat om all inclusive vakanties.
Als je Hawaï met Turkije, Griekenland, Spanje e.d. vergelijkt dan zul je inderdaad aangenaam verrast zijn _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 07:20
Doe al jaren all-in en met veel plezier.
Meeste info hierboven klopt, je krijgt waar je voor betaald.
TUI heeft een paar hele goede labels, denk Robinson en Blue. Club Med ook top, zelfde voor Riu.
Wij zelf gaan meestal naar Turkije, eerst zonder kids nu met.
Het meeste is al gezegd, wil graag nog wat aanvullen over het eten: alles zeer lekker, veel keuze en vers. De selecties salades, groenten, vers gegrilde vis en vlees. Bij bovengemoemde labels kom je geen bakken gefrituurde meuk tegen.

Waarom kiezen wij voor all-in resorts? Je kan echt even helemaal uit. Geen keuze stress, geen gedoe, geen herrie en geen massa.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Trommelrem klinkt heel tof :) maar Miami gaat denk ik wel over de 2k pp heen.

Ik hoor hier heel veel goede tips, dankjulliewel. Tweakers vraagt mij het 'beste antwoord' te selecteren maar die is er niet, alle tips zijn bruikbaar. Volgens mij sluiten all inclusive resorts in Mexico / Dominicaanse Republiek het beste aan bij onze wensen, maar een luxe hotel in Europa en alles op rekening laten zetten kan natuurlijk ook. Veel bruikbare info :) thanks

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:08
Ik snap sowieso niet waarom mensen hun kop eraf willen zuipen op vakantie; maar aan de andere kant is het wel prima, want je weet precies wat je moet mijden. Je moet dus gewoon de ''jongeren'' regio's overslaan. Als je naar Spanje gaat; ga je dus niet naar de regio Lloret of Benidorm aan de Middellandse zee kant.

Ik zou dan naar het noord westen gaan: Asturië . Prachtige kust en berggebied. Lekker ontspannend want over het algemeen komen hier alleen binnenlandse toeristen. En de paar buitenlandse toeristen die hier verblijven hebben een normaal IQ.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 22:47
wildhagen schreef op zondag 21 april 2019 @ 08:11:
[...]

Ik begrijp dat het buiten de resorts in de Dominicaanse Republiek nogal onveilig kan zijn, ook voor toeristen. Veel criminaliteit (overvallen, berovingen, mishandelingen), corruptie enzo.

Dan zit je bijna opgesloten in je resort vanwege de veiligheidssituatie. Niet mijn idee van een fijne vakantie...

Dat houdt mij persoonlijk ook tegen om naar de DR te gaan, ik wil er namelijk nog wel naartoe omdat het land op zich best mooi schijnt te zijn
Dat schijnt in Egypte en Tunesië ook zo te zijn. Maar TS geeft aan een luxe vakantie met niets doen te willen, dan zou het prima passen dan :)

In de DR kan je met bewaking wel iets doen toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Drardollan schreef op zondag 21 april 2019 @ 09:09:
[...]

Dat schijnt in Egypte en Tunesië ook zo te zijn.
True. Ik weet van een familielid die recent (februari) in Egypte op vakantie is geweest (Hurghada) en een uitstapje naar Luxor heeft gemaakt dat dat uitstapje gebeurt in een door militairen geescorteerd konvooi. Het mag ook alleen overdag, en je mag als toerist niet zomaar iets gaan bekijken zonder dat er militairen bij je zijn.

Tsja, niet mijn idee van een ontspannende, relaxede vakantie, maar ieder zijn ding natuurlijk.
Maar TS geeft aan een luxe vakantie met niets doen te willen, dan zou het prima passen dan :)
True, maar dan kan je denk ik beter in een all-inclusive in Turkije of Spanje ofzo gaan zitten. Minder reistijd, en nog goedkoper ook. En als je toch niet van het resort af wil, waarom dan zo ver reizen....?
In de DR kan je met bewaking wel iets doen toch?
Waarschijnlijk wel. Maar om nou excursies te gaan doen met militaire- of politie-begeleiding is persoonlijk niet mijn idee van een ontspannen vakantie ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet_Piraat7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:45
Wij zitten momenteel voor 18 dagen in een riu resort in Playa del Carmen. Voor de eerste keer all inclusieve.
3 a la carte restaurants. 1 buffet. Eten is degelijk/prima. Geen culinaire hoogstandjes, dat hadden wij ook niet verwacht. Op het vliegveld een auto gehuurd. Dan kan je alsnog doen wat je wil. Prima resort als uitvalsbasis.
Volk bestaat uit Amerikanen, Fransen, Engelsen, Duitsers en natuurlijk Nederlanders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Bali is geen land, het is een van de duizenden eilanden van Indonesië. Daarnaast is Bali ook niet echt goedkoop, en het is nogal massatoeristisch, wat de TS net niet wil.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 04-12-2019
Piet_Piraat7 schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:47:
@bassiej19 ziet er prachtig uit :) maar volgens mij kom ik op google alleen op Stella Resort
Dit is hem: https://m.corendon.nl/gri...a/analipsis/stella-island

Was zwaar boven verwachting. En die waren al hoog haha.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• netmeester
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23-12-2019
D-e-n schreef op zondag 21 april 2019 @ 12:49:
[...]
In pakweg Egypte kun je volgens mij niet zomaar ergens een restaurantje opzoeken. En ook in de veilige landen liggen veel all inclusive resorts toch vaak redelijk afgelegen?
Ik had Egypte in m'n achterhoofd toen ik dit typte :) In oud-Sharm kun je prima eten, in Hurgada ook.
Egypte valt best mee, behalve als je naar Luxor gaat. Dan moet je een stuk door de woestijn om daar te komen en dat is onveilig.
Nu komt het: het risico in de steden wordt nog wel eens overdreven door het hotel om daar winst mee te maken. Zo wordt verteld (ook door de reisorganisatie!) dat je alleen de taxi's moet pakken die op het terrein van het resort stoppen omdat de andere taxi's onveilig zijn. Dit is niet waar - ze hebben in zo'n geval een deal met dat taxibedrijf. Vaak staan tegenover het resort gewoon andere taxi's. Die zijn niet gevaarlijker of zo, maar wel VEEL goedkoper.

Best geinig wat je allemaal te horen krijgt als je met de lokale bevolking praat, dat verschilt nog al eens van wat het reisbureau en het hotel je wilt laten geloven.

Ipmi with your rhythm stick. Ipmi, IPMI!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:28
@netmeester dat is zo'n beetje overal zo :-) Daarom is zelf ondernemen op reis zo leuk.
Maar, moet zeggen, onvoorspelbare gebeurtenissen in met name wat Islamitische landen specifiek gericht op westerlingen maken het er niet gezelliger op. Kans dat precies jou iets overkomt als je daar bent is weliswaar klein, maar snap het best als mensen zeggen 'ik ga het niet opzoeken' als er ook alternatieven zijn die gewoon veiliger zijn.

Wij hebben een aantal weken door Egypte gereisd en ben ook steden als Aswan in geweest, er wonen gewoon mensen, minding their own business. Juist op de toeristische plekken vind je opdringerigere mensen. Zeker als je de enige toerist bent en ze allemaal volledig afhankelijk zijn van toerisme. Ik vrees alleen dat de situatie op veel plekken niet beter is geworden qua de emoties richting westerlingen, maar dat is meer ingegeven door de politieke situatie dan dat ik er recent ben geweest.

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 25-01 17:54
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:23:
[...]

Ik vind de prijzen van Mexico en Dominicaanse Republiek echt meevallen, zeker als je nagaat dat de vlucht er ook bij in zit.
Ik zou in april naar Mexico gaan, voor een 4/5 sterren all inclusive formule was ik 1700e pp kwijt voor slechts 9 dagen. Uiteindelijk maar toch weer voor Azie gekozen en in twee weken 1500e pp uitgegeven inc hotel, rondreizen overal eten. Dus het blijft soms nog wel lasting te verkopen voor mezelf, slechts 9 dagen op vakantie :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:44
Rev! schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:34:
echt 24/7 all-in inclusief alcohol
Is dat de manier op het all-in verhaal er ook daadwerkelijk uit te halen? :) Wij zijn hier namelijk niet van die zuipschuiten en ook niet de grootste eters als het op hoeveelheid aankomt. En dan ben je wellicht niet altijd goed af met een all-in formule.

Ik zie het ook bij all-in restaurants. Op een gegeven moment kunnen we ook niet meer :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Nee ik drink zelf eigenlijk nauwelijks alcohol op vakantie, maar vaak is alcohol niet 24/7 beschikbaar of alleen bier/wijn.

Vorige keer was ik 50€ pp per nacht kwijt en dan heb je naast het resort ook nog een hele range aan activiteiten die je kan doen waar je in NL alleen al 50€ voor zou kwijt zijn, thuisblijven was bijna duurder dus ik hoef te niet veel moeite te doen om het "eruit" te halen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Het grote voordeel van all-in is de ontzorging. En ik heb in Turkije ook ongelimiteerd sterk in het all-in arrangement gehad (alleen voor volwassenen ;) ). Het nadeel van all-in is dat je meestal een stuk minder van de omgeving ziet, zeker met kleine kinderen, die liever bij het zwembad blijven.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-01 16:29
Ja hoor, die zijn er zat :)

Titanic Beach Resort Lara. Vanwege de hoge prijs komen er niet veel mensen, en heb je geen coma zuipers.
Griekenland heb je genoeg "adult only" resorts waar je dus geen krijs koters hebt, waar de rust nog te vinden is en waar ook streng wordt toegezien op de gemiddelde bezoeker.

Je moet ze alleen weten te vinden :) het stereotype beeld zie je bij de budget plekken, hoe duurder je gaat, hoe minder je ze ziet (mijn ervaring)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True