Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

All-inclusive zonder massa-toerisme, bestaat dat?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Bali al vaker voorbij zien komen, maar ik ben al eens wezen eiland-hoppen door Indonesië :) sowieso Zuid-Oost Azië vrij veel landen gezien.

Wat mij erg trekt uit de suggesties:

Boutique hotel ergens in Europa
Casa Cook
en all-inclusive Dominicaanse Republiek (en paar in Mexico)

• bassiej19
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 04-12-2019
Ik ben in Griekland bij Stella Island geweest. Als je echt je dame wilt verwennen en goed wilt eten moet je daarheen gaan.

Kinderen zijn daar ook niet toegestaan. Ernaast zit nog een stella resort, daar mogen wel kinderen komen en is wat minder luxe.

• Piet_Piraat7
  • Nu online
@bassiej19 ziet er prachtig uit :) maar volgens mij kom ik op google alleen op Stella Resort

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sowieso is Griekenland een aanrader. Ze kennen daar die grote blokken uit Turkije helemaal niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 04-12-2019
Piet_Piraat7 schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:47:
@bassiej19 ziet er prachtig uit :) maar volgens mij kom ik op google alleen op Stella Resort
Dit is hem: https://m.corendon.nl/gri...a/analipsis/stella-island

Was zwaar boven verwachting. En die waren al hoog haha.

• Erkel
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 26-01 10:17
Wij zijn zelf een keer naar Punta Cana geweest (Grand Palladium Punta Cana Resort en Spa), daar heb je een mix van buffet restaurants en a la carte. Ik denk dat afhankelijk van de periode dat best te doen is voor jouw budget. Bijvoorbeeld bij kras:
https://www.kras.nl/vakan...lladium-punta-cana-hotel-

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • +1Henk 'm!

• netmeester
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23-12-2019
D-e-n schreef op zondag 21 april 2019 @ 12:49:
[...]
In pakweg Egypte kun je volgens mij niet zomaar ergens een restaurantje opzoeken. En ook in de veilige landen liggen veel all inclusive resorts toch vaak redelijk afgelegen?
Ik had Egypte in m'n achterhoofd toen ik dit typte :) In oud-Sharm kun je prima eten, in Hurgada ook.
Egypte valt best mee, behalve als je naar Luxor gaat. Dan moet je een stuk door de woestijn om daar te komen en dat is onveilig.
Nu komt het: het risico in de steden wordt nog wel eens overdreven door het hotel om daar winst mee te maken. Zo wordt verteld (ook door de reisorganisatie!) dat je alleen de taxi's moet pakken die op het terrein van het resort stoppen omdat de andere taxi's onveilig zijn. Dit is niet waar - ze hebben in zo'n geval een deal met dat taxibedrijf. Vaak staan tegenover het resort gewoon andere taxi's. Die zijn niet gevaarlijker of zo, maar wel VEEL goedkoper.

Best geinig wat je allemaal te horen krijgt als je met de lokale bevolking praat, dat verschilt nog al eens van wat het reisbureau en het hotel je wilt laten geloven.

Ipmi with your rhythm stick. Ipmi, IPMI!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 28-01 22:44
@netmeester dat is zo'n beetje overal zo :-) Daarom is zelf ondernemen op reis zo leuk.
Maar, moet zeggen, onvoorspelbare gebeurtenissen in met name wat Islamitische landen specifiek gericht op westerlingen maken het er niet gezelliger op. Kans dat precies jou iets overkomt als je daar bent is weliswaar klein, maar snap het best als mensen zeggen 'ik ga het niet opzoeken' als er ook alternatieven zijn die gewoon veiliger zijn.

Wij hebben een aantal weken door Egypte gereisd en ben ook steden als Aswan in geweest, er wonen gewoon mensen, minding their own business. Juist op de toeristische plekken vind je opdringerigere mensen. Zeker als je de enige toerist bent en ze allemaal volledig afhankelijk zijn van toerisme. Ik vrees alleen dat de situatie op veel plekken niet beter is geworden qua de emoties richting westerlingen, maar dat is meer ingegeven door de politieke situatie dan dat ik er recent ben geweest.

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• Freshnub
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:12
Herken mezelf erg in je verhaal. Wij proberen twee keer per jaar te reizen, dit zijn dan vaak verre reizen die best intenstief zijn. Gevolg is dat je nooit echt uitgerust thuis komt. Nu zitten wij ook te kijken voor een luxe all inclusive, waar we echt 10-14 dagen gewoon kunnen relaxen. Zodat we dit ook een keer hebben meegemaakt en weten of het nou wel of niet iets voor ons is. Waar ik echter geen zin in heb, is vechten voor een ligbedje, vechten bij het buffet en gewoon slecht eten. Eten is voor ons altijd belangrijk geweest op vakantie, wij houden van nieuwe dingen proberen en ik ben bang dat ik het na 2-3 wel heb gezien in het resort.

Tot nu toe komen Mexico en de Dominicaanse republiek steeds naar voren, maar misschien moet ik wel zo een massa hotel in Turkije proberen. Kost beduidend minder en dan heb ik het ook meegemaakt.

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Freshnub schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:20:
Tot nu toe komen Mexico en de Dominicaanse republiek steeds naar voren, maar misschien moet ik wel zo een massa hotel in Turkije proberen. Kost beduidend minder en dan heb ik het ook meegemaakt.
Ik vind de prijzen van Mexico en Dominicaanse Republiek echt meevallen, zeker als je nagaat dat de vlucht er ook bij in zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:12
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:23:
[...]

Ik vind de prijzen van Mexico en Dominicaanse Republiek echt meevallen, zeker als je nagaat dat de vlucht er ook bij in zit.
Ik zou in april naar Mexico gaan, voor een 4/5 sterren all inclusive formule was ik 1700e pp kwijt voor slechts 9 dagen. Uiteindelijk maar toch weer voor Azie gekozen en in twee weken 1500e pp uitgegeven inc hotel, rondreizen overal eten. Dus het blijft soms nog wel lasting te verkopen voor mezelf, slechts 9 dagen op vakantie :/

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Zelf heb ik goede ervaring met de TUI Magic Life Resorts in Turkije. Lekker rustig en echt 24/7 all-in inclusief alcohol. Eten is ook enorm goed en elke dag een ander Thema, ook heb je gewoon Ala Carte restaurants waar je "echt" uit eten kunt. Zelf heeft all-inclusive niet niet perse mijn voorkeur, maar ik zit nu met een bijna 3 jaar oud monstertje en die kan daar lekker haar gang gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:03
Rev! schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:34:
echt 24/7 all-in inclusief alcohol
Is dat de manier op het all-in verhaal er ook daadwerkelijk uit te halen? :) Wij zijn hier namelijk niet van die zuipschuiten en ook niet de grootste eters als het op hoeveelheid aankomt. En dan ben je wellicht niet altijd goed af met een all-in formule.

Ik zie het ook bij all-in restaurants. Op een gegeven moment kunnen we ook niet meer :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Nee ik drink zelf eigenlijk nauwelijks alcohol op vakantie, maar vaak is alcohol niet 24/7 beschikbaar of alleen bier/wijn.

Vorige keer was ik 50€ pp per nacht kwijt en dan heb je naast het resort ook nog een hele range aan activiteiten die je kan doen waar je in NL alleen al 50€ voor zou kwijt zijn, thuisblijven was bijna duurder dus ik hoef te niet veel moeite te doen om het "eruit" te halen ;)

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online
All-in heb ik één keer gedaan in Oostenrijk, en dat was kleinschalig.
Maar dan loop je af en toe tegen beperkingen aan, en na 2 dagen buffeteten komt dat je oren uit.

Wij boeken altijd kamer met ontbijt, en daarna kies je wel wat je wil. Je kan dan ook eens elders gaan eten, en dat doen we dan ook.

In landen als Griekenland, Egypte, Turkije kost uit eten sowieso niet echt veel.
En hele dagen coctails zuipen verveelt ook snel.

Moet eerlijk toegeven dat we meestal overdag niet in het hotel te vinden zijn, en als je dan een uitstap maakt, dan kan je nog kiezen waar je eet, en hoef je niet zonodig vroeg terug te zijn om het buffet niet te missen.

Dat zijn keuzes...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Het grote voordeel van all-in is de ontzorging. En ik heb in Turkije ook ongelimiteerd sterk in het all-in arrangement gehad (alleen voor volwassenen ;) ). Het nadeel van all-in is dat je meestal een stuk minder van de omgeving ziet, zeker met kleine kinderen, die liever bij het zwembad blijven.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:15
Ja hoor, die zijn er zat :)

Titanic Beach Resort Lara. Vanwege de hoge prijs komen er niet veel mensen, en heb je geen coma zuipers.
Griekenland heb je genoeg "adult only" resorts waar je dus geen krijs koters hebt, waar de rust nog te vinden is en waar ook streng wordt toegezien op de gemiddelde bezoeker.

Je moet ze alleen weten te vinden :) het stereotype beeld zie je bij de budget plekken, hoe duurder je gaat, hoe minder je ze ziet (mijn ervaring)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Rev!
  • Niet online
corset schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:32:
Ja hoor, die zijn er zat :)

Titanic Beach Resort Lara. Vanwege de hoge prijs komen er niet veel mensen, en heb je geen coma zuipers.
Griekenland heb je genoeg "adult only" resorts waar je dus geen krijs koters hebt, waar de rust nog te vinden is en waar ook streng wordt toegezien op de gemiddelde bezoeker.

Je moet ze alleen weten te vinden :) het stereotype beeld zie je bij de budget plekken, hoe duurder je gaat, hoe minder je ze ziet (mijn ervaring)
Tjah wat is duur, dat Titanic resort zit ook op 71€ pp per nacht als je in mei gaat, noem ik niet echt duur ;)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Nofi, maar 14 dagen Turks eten trek ik niet. 14 dagen Grieks mogen er van mij daarentegen best 21 of meer worden :9

* The Eagle inmiddels een keer of 15 naar Griekenland geweest, weet inmiddels wel waar wel en niet te zijn en wat wel en niet te doen - AMA :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Workaholic
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Leuk topic! Zonder deze te willen kapen van de TS (denk dat deze antwoorden ook kan helpen bij de zoektocht van de TS):

Wij willen een weekje even uitrusten op basis van all-in in mei alvorens we in september op zomer vakantie gaan (USA). Eigenlijk zijn we niet echte All-In fans - en vinden we het leuk om een nabij gelegen stadje etc te bezoeken (desnoods met de taxi).

Met dit in het achterhoofd lijkt ons griekenland de beste keuze (minder afgelegen en veiligheid). Wat denken jullie? DR lijkt ons ook erg mooi (betere stranden), maar dan kunnen we het resort niet uit..
Budget is 500-700 euro p.p. Tips zijn welkom!

Workaholic wijzigde deze reactie 23-04-2019 16:32 (21%)

Mijn V&A aanbod | Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

• jan390
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 08:09
Al enkele replies gelezen dat je op de Dominicaanse republiek het resort niet kan afkomen, maar dat is zwaar overdreven. Je moet natuurlijk wel je gezonde verstand gebruiken. Kijk voor de aardigheid eens naar de landenwaarschuwing vanuit de amerikaanse overheid en die geven hetzelfde risico niveau aan voor de DR alsook voor Belgie en Nederland.
DR is wel een markt voor de Amerikanen, dus ook daar kun je zuipresorts tegenkomen. Wijzelf zouden de volgende keer op de bonnefooi rondreizen: minder massatourisme en meer charme.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Workaholic schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:14:
Leuk topic! Zonder deze te willen kapen van de TS (denk dat deze antwoorden ook kan helpen bij de zoektocht van de TS):

Wij willen een weekje even uitrusten op basis van all-in in mei alvorens we in september op zomer vakantie gaan (USA). Eigenlijk zijn we niet echte All-In fans - en vinden we het leuk om een nabij gelegen stadje etc te bezoeken (desnoods met de taxi).

Met dit in het achterhoofd lijkt ons griekenland de beste keuze (minder afgelegen en veiligheid). Wat denken jullie? DR lijkt ons ook erg mooi (betere stranden), maar dan kunnen we het resort niet uit..
Budget is 500-700 euro p.p. Tips zijn welkom!
Kijk hier eens. Kos stad is leuk en een dagtochtje naar Bodrum (Turkije) is ook heel leuk.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Qua Griekenland en all in is mijn ervaring dat ze dat niet echt kennen zoals in Turkije. Het is er wel, maar het zijn dan idd die speciale dure (meestal adult only) resorts. Enige keer dat ik all in zat was de drank beperkt tot bier/wijn en lokale sterke dranken en van 10.00 tot 2200 en was het eten buffet. Dat was op Kreta. Is ook wel logisch aangezien men in Griekenland dat echte massatoerisme zoals in Turkije niet kent. Heeft zijn oorzaak vnl in de belasting (hoe groter en hoger hoe meer belasting en als je nog naar noven wilt bouwen is het belastingvrij want nog niet af).
Having said that: de Griekse toeristendorpjes zijn relatief kleinschalig met ruim aanbod in goedkoop eten en drinken. En van vroeg tot laat open. Dus keus zat. Enige dat je nodig hebt is je creditcard en ze zien je allemaal graag komen, en allemaal even vriendelijk want men leeft als zelfstandige van de toeristen. Hele andere insteek dan de massas in Turkije.

En sowieso, in de meeste accomodaties in Griekenland is het zo dat als je zegt "zet maar op de kamer" dat allemaal geen probleem is. Ontbijt heb je daar sowieso, lunch bestel je wat tosti's of whatever en 's avonds uit eten bij een tentje van je keuze, of soms lokaal afhankelijk van of ze ook een restaurant hebben.

Kos vond ik btw een leuk eiland maar wel erg klein. Prima voor een week maar that's it. Rhodos was twee weken veel beter te doen, en ook veel meer te zien. Die oude stad is niet voor niks werelderfgoed ;)

Oh ja, check https://www.elizawashere.nl voor wat mooie pareltjes. En op Rhodos en Kreta weet ik op aanvraag nog prima uitvalsbases te zitten ;)

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True