Qua Griekenland en all in is mijn ervaring dat ze dat niet echt kennen zoals in Turkije. Het is er wel, maar het zijn dan idd die speciale dure (meestal adult only) resorts. Enige keer dat ik all in zat was de drank beperkt tot bier/wijn en lokale sterke dranken en van 10.00 tot 2200 en was het eten buffet. Dat was op Kreta. Is ook wel logisch aangezien men in Griekenland dat echte massatoerisme zoals in Turkije niet kent. Heeft zijn oorzaak vnl in de belasting (hoe groter en hoger hoe meer belasting en als je nog naar noven wilt bouwen is het belastingvrij want nog niet af).
Having said that: de Griekse toeristendorpjes zijn relatief kleinschalig met ruim aanbod in goedkoop eten en drinken. En van vroeg tot laat open. Dus keus zat. Enige dat je nodig hebt is je creditcard en ze zien je allemaal graag komen, en allemaal even vriendelijk want men leeft als zelfstandige van de toeristen. Hele andere insteek dan de massas in Turkije.
En sowieso, in de meeste accomodaties in Griekenland is het zo dat als je zegt "zet maar op de kamer" dat allemaal geen probleem is. Ontbijt heb je daar sowieso, lunch bestel je wat tosti's of whatever en 's avonds uit eten bij een tentje van je keuze, of soms lokaal afhankelijk van of ze ook een restaurant hebben.
Kos vond ik btw een leuk eiland maar wel erg klein. Prima voor een week maar that's it. Rhodos was twee weken veel beter te doen, en ook veel meer te zien. Die oude stad is niet voor niks werelderfgoed
Oh ja, check
https://www.elizawashere.nl voor wat mooie pareltjes. En op Rhodos en Kreta weet ik op aanvraag nog prima uitvalsbases te zitten
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)