Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

All-inclusive zonder massa-toerisme, bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:54
Beste Tweakers,

Ik ben nog nooit op een all-inclusive vakantie geweest. Het beeld wat ik er bij heb is niet heel rooskleurig; mensen die vechten om bedjes, buffet avondeten wat koud staat te worden in bakken, bepaald slag volk wat het aantrekt. Dit zijn uiteraard allemaal vooroordelen omdat ik er zelf nog geen ervaring mee heb.

Voor een vakantie zoeken mijn vriendin en ik een plek om ons 'in de watten' te laten leggen. Afgelopen vakanties waren eerder een reis dan een relax vakantie. Veel culturen gezien en erg veel genoten, maar een keer (vrijwel) niks doen lijkt ons ook wel eens lekker. Het liefst intiem, kleinschalig, luxe. Zo'n vakantie waar je aan het strand ligt en de cocktails je worden gebracht en waar je 's avonds erg lekker (en naar eigen keus) kan eten zonder dat je je portomonnee nog hoeft te trekken want alles is al betaald.

Ik ben wat gaan neuzen op verschillende vakantie sites en de meeste all inclusives zien er erg massaal uit. Ergens ook wel logisch, all inclusive zal alleen lonen als je veel gasten hebt denk ik.

Anyway, de vraag kwam naar boven of wat wij zoeken wel bestaat? Is all inclusive altijd massaal? Hebben jullie ervaringen met vakanties zoals ik beschrijf? Tips? Of kunnen wij beter een mooi klein hotel boeken en zelf de cocktails en het avondeten afrekenen?

Alle reacties

• Piet_Piraat7
Freezerator schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:41:
Wat is je budget?

En ik zie het probleem niet zo, bij veel hotels kan je het op de "kamer" laten zetten en bij uitchecken afrekenen.
Maximaal zo'n 2k per persoon voor 10 dagen, inclusief vliegreis. Tenzij we naar de andere kant van de wereld vliegen.

En op rekening laten zetten kan ook ja :) maar het lijkt mij wel fijn om van tevoren alles betaald te hebben en geen rekening meer achteraf te krijgen. Weet je precies wat je kwijt bent.

• Piet_Piraat7
@anandus het tweede. Van tevoren weten wat het kost lijkt mij fijn :)

• Piet_Piraat7
Buiten het hoogseizoen moet lukken :) we zijn niet gebonden aan schoolvakanties. Ik begin echter te twijfelen of we niet beter gewoon een intiem knus hotel moeten nemen en de drankjes op rekening moeten laten zetten. Dan ben je ook niet gebonden aan het restaurant in het hotel en kun je nog eens de stad in om zelf een restaurantje te zoeken zonder dat je denkt 'ja fuck ik heb al voor avondeten betaald eigenlijk'. Het leek mij gewoon een rustgevende gedachte dat je een X bedrag betaalt en dat daarmee alles al is gedekt.

Piet_Piraat7 wijzigde deze reactie 18-04-2019 08:16 (11%)

• Piet_Piraat7
NiGeLaToR schreef op donderdag 18 april 2019 @ 08:28:
Ik vond all inclusive in de Caribean in een 5* hotel anders dan all inclusive in Egypte of Tunesie. In de Caribean was de sfeer een stuk relaxter, het eten beter en de all inclusive ‘dekking’ ook echt 100% qua drank, a la carte restaurants, etc.
Dit hoor ik inderdaad veel om mij heen :)

• Piet_Piraat7
Fable schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:22:

Nadeel is wel dat ze nu verwacht dat je haar ten huwelijk vraagt als je nog niet getrouwd bent.
Haha :') dat heb ik 2 maanden terug in de jungle van Thailand al gedaan

• Piet_Piraat7
Mensen wat een hoop input :D erg tof, dankjewel. Sorry dat ik niet op ieder afzonderlijk reageer. Ik heb wel een veel beter beeld van all inclusives (waar wel en waar niet). En ik heb enorm zin om op vakantie te gaan door al die links en ervaringen.

• Piet_Piraat7
Ja dat wel helaas. Zal mei/juni volgend jaar worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Trommelrem klinkt heel tof :) maar Miami gaat denk ik wel over de 2k pp heen.

Ik hoor hier heel veel goede tips, dankjulliewel. Tweakers vraagt mij het 'beste antwoord' te selecteren maar die is er niet, alle tips zijn bruikbaar. Volgens mij sluiten all inclusive resorts in Mexico / Dominicaanse Republiek het beste aan bij onze wensen, maar een luxe hotel in Europa en alles op rekening laten zetten kan natuurlijk ook. Veel bruikbare info :) thanks

• Piet_Piraat7
@wildhagen ik hou wel van wat avontuur :) in Egypte een nachttrein gehad waar de kogelgaten in de slaapcabine zaten. Ik zoek inderdaad luxe en relaxed en tot dusver lijkt Dominicaase Republiek daar het dichtste bij te komen qua witte stranden, luxe en ècht alles inclusieve vakanties.

Enige twijfels zijn nog wel of het niet gaat vervelen. Ik heb met all inclusive namelijk nog geen ervaring, tot nu toe vooral echt gereisd en cultuur geproefd. Misschien heb ik totaal niet de rust om elke dag aan het strand te liggen. Maar bij een huwelijksreis past 'in de watten laten leggen' wel echt naar mijn mening. Of we moeten het combineren; deels reis en eindigen op all incuslive.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet_Piraat7

• Piet_Piraat7
Bali al vaker voorbij zien komen, maar ik ben al eens wezen eiland-hoppen door Indonesië :) sowieso Zuid-Oost Azië vrij veel landen gezien.

Wat mij erg trekt uit de suggesties:

Boutique hotel ergens in Europa
Casa Cook
en all-inclusive Dominicaanse Republiek (en paar in Mexico)

• Piet_Piraat7
@bassiej19 ziet er prachtig uit :) maar volgens mij kom ik op google alleen op Stella Resort

• Piet_Piraat7
Freshnub schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:20:
Tot nu toe komen Mexico en de Dominicaanse republiek steeds naar voren, maar misschien moet ik wel zo een massa hotel in Turkije proberen. Kost beduidend minder en dan heb ik het ook meegemaakt.
Ik vind de prijzen van Mexico en Dominicaanse Republiek echt meevallen, zeker als je nagaat dat de vlucht er ook bij in zit.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True