Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:51
Spike_wolf schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:14:
[...]

Om dezelfde reden dat TIEs geen shields hebben. Manschappen zijn goedkoop, goedkoper dan betere apparatuur. De empire ziet het merendeel van de manschappen als kanonvuur en imposatiemiddel, meer niet.

Het armor ziet er imposant uit en is best tegen het een en ander bestand, zet 100 TKs in een stad die je wil overnemen en dat gebeurt vrij makkelijk, worden er 10 overhoop geschoten? Meh, prima, laten we weer tien nieuwe aanrukken.
Ik heb een keer ergens gelezen dat Stormtrooper armor regulier blaster vuur zo opvangt dat de trooper wel neer gaat/bewusteloos raakt maar niet sterft, maar dat zou net zo goed speculatie van een fan kunnen zijn.

Zijn er überhaupt kleine schepen zoals TIE-fighters met shields in Star Wars? Als ik het me goed herinner moeten de X-wings het ook zonder doen, die hebben alleen soms plot-armor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerreh
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-11-2024

gerreh

shit happens

Wat een schitterende serie is dit toch, goede star wars atmosphere, fantastische kwaliteit van de CGI, mooi verhaal, en zoveel dingen die je 'direct in the feels' raken. Natuurlijk zijn er wat filler episodes maar dat vind ik echt niet erg. Sure, ik will graag meer weten wat er gaat gebeuren, maar ook de episodes die weinig of niets toevoegen aan het hoofdverhaal laten mij weer op het puntje van mijn stoel zitten.
Ik heb, tegen beter weten in, elke week nu de nieuwe afleveringen zitten kijken, en ik denk dat ik niet de enige ben die nu deze week aan het aftellen is naar de finale. De 18e kan niet snel genoeg komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56

Shabbaman

Got love?

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Shabbaman op 14-12-2020 15:07 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:27
gerreh schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:30:
Wat een schitterende serie is dit toch, goede star wars atmosphere, fantastische kwaliteit van de CGI, mooi verhaal, en zoveel dingen die je 'direct in the feels' raken. Natuurlijk zijn er wat filler episodes maar dat vind ik echt niet erg. Sure, ik will graag meer weten wat er gaat gebeuren, maar ook de episodes die weinig of niets toevoegen aan het hoofdverhaal laten mij weer op het puntje van mijn stoel zitten.
Ik heb, tegen beter weten in, elke week nu de nieuwe afleveringen zitten kijken, en ik denk dat ik niet de enige ben die nu deze week aan het aftellen is naar de finale. De 18e kan niet snel genoeg komen :)
Ik heb tot nu toe de eerste drie afleveringen van seizoen twee gekeken, en ervaarde juist een minder geïnspireerd verhaal dan omdat van seizoen 1. Vooralsnog wat teleurstellend wmb, maar ik kijk door.

Ik vind Favreau ook af en toe iets teveel doen alsof een Mandalorian gewoon een soort Iron Man in het zwart is trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoffa op 16-12-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoals altijd kijk ik star wars niet omdat het goed is, maar de sfeer is fantastisch. En dat geldt ook voor deze serie.
Of het ook voor de 10 star wars series van volgend jaar gaat gelden? Ik vraag het me af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Stoffa schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:12:
[...]

Ik heb tot nu toe de eerste drie afleveringen van seizoen twee gekeken, en ervaarde juist een minder geïnspireerd verhaal dan omdat van seizoen 1. Vooralsnog wat teleurstellend wmb, maar ik kijk door.
Ik vond de eerste afleveringen van seizoen 2 ook niet zo boeiend (eerste was wel geinig), maar de laatste afleveringen waren een stuk leuker. Dat zie je ook aan de IMDB-scores, Chapter 13 en 14 scoren een 9.6 en 9.4.

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Laatste aflevering gekeken, 10000X WOW.

spoiler:
Ben nogsteeds in tranen ervan!

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
(jarig!)
Echt wow... ook gewoon Mark Hamill als Luke! Ik zie al wat mensen zeuren over de CGI maar ik vind het juist heel tof dat ze op zo'n manier de originele acteur terug brengen.

En voor wie het gemist heeft: er is een after credits scene met een nieuwe announcement!

[ Voor 44% gewijzigd door raiders op 18-12-2020 10:20 ]

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Chapter 16, The Rescue 45 min

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:38

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
OMG OMG OMG.

Gelijk maar even met de deur in huis vallen: Luke! Dat had ik 100% niet verwacht!
Toen die X-wing aan kwam was het "New Republic, yay.... eentje maar, okay dan". Maar toen hij geen antwoord gaf was et duidelijk, dat kon niet anders dan Luke zijn.
Maar man wat een vragen roept dat op. Wat gebeurt er verder met Grogu. Groeit hij verder op in de academy van Luke? Waar is hij tijdens de ST? Mando S3 zonder Grogu? Hoe dan? (S3 is Mando en de Mando's voor Mandalore?!!).
Also, "I'll see you again". Bro, je hebt niet eens gevraagd hoe Luke heet, laat staan hoe je met hem in contact kan komen. Swap telefoonnummers uit zodat je kan checken hoe het met je kiddo gaat! FFS! -O-
En wat gebeurt er met Grogu??!!!! Op het moment dat Ben over de zeik gaat is Grogu daar niet, we zien dat moment in de comics, we zien hoe Ben andere leerlingen vermoord, we zien dat Grogu daar niet bij aanwezig is. Was hij toevallig weg? Lijkt me niet want dan was Ben hem wel gaan zoeken als hij relatief sterk is. Heeft Ben hem nooit gekend omdat hij tegen die tijd al lang weer bij Din is? I need answers!!

Het duurde hier even voor ik door had wat er voor Bo fout ging. Haar opmerking aan het begin maakte het al duidelijk "I don't care what happens to him as long as he surrenders to me", maar het kwartje viel pas tegen de tijd dat Din goed en wel met Gideon in gevecht was. Zij moest de Darksaber winnen, hem krijgen van een ander werkt niet voor haar. Sure, in Rebels "kreeg" ze hem ook gewoon van Sabine, maar dat was een bijzondere situatie waarin de Darksaber een tijd weg was en alle clans het er over eens waren dat Bo hem moest accepteren. Hier was het anders. Zij is hem ergens kwijt geraakt, en omdat ze zo actief naar Gideon opzoek was ga ik er vanuit dat hij hem van haar gejat heeft. Nja, benieuwd hoe ze dat gaan oplossen straks.
Din's reactie op dat nieuws was wel leuk, zonder een seconde bedenktijd heel droog "Ik geef me over, hier" :P

En dan Book of Boba Fett! Eindelijk een officiële bevestiging van de Boba serie. Hoe dat gaat uitpakken, Boba en Fennec die Jabba's domein overnemen? Klinkt niet helemaal als de Boba die we kennen, maar wie weet wat hij de afgelopen 5 jaar allemaal uitgespookt heeft wat dat een doel gemaakt kan hebben.
December 2021. Tegelijk met Mando S3? Of verplaatst Mando naar een ander tijdsframe? Of verdwijnt Mando en wordt dat omgevormd naar The MandalorianS als we inderdaad met zijn allen Mandalore gaan terugwinnen?

Also, Mercedes (Sasha Banks) kunnen we dus niet geloven. Ze heeft straight up gelogen toen ze zei dat ze dit seizoen maar één aflevering had. Niets zeggen, hinten, en weet ik het doen ze allemaal, maar straight up liegen is zeldzaam.
Also: Mark! The F. Dude kan een geheim bewaren, lol.

[Edit]
Oh en Din die zijn helm afdeed voor Grogu zat er dik in natuurlijk. Mooi om zijn reactie te zien toen Grogu zijn wang aanraakte O+
Tegen de tijd dat Luke klaar was om te vertrekken viel me ook op dat de rest van de gang allemaal achter hem stond en zijn gezicht nog niet gezien had. Ik zat helemaal klaar om te zien wat hij ging doen. Helm weer op en omdraaien, of zijn "geloof" maar overboord gooien en gewoon omdraaien. Guess what, fade to credits, do'h.

En Bo. Dat was een vreemd iets. Ze werd overduidelijk door Gideon neergeschoten. Het werd heel duidelijk in beeld gebracht dat ze down ging. Tijdens bijna de hele Luke scene was ze down, maar het laatste shot stond ze ineens weer overeind.
Was dat de bedoeling? Of hadden we tot S3 in spanning moeten zitten dat ze dood was? Als je haar val overduidelijk in beeld brengt waarom dan niet een shot dat je haar ziet opstaan? Dat moet haast wel een foutje in de edit zijn. Zou Bo morgen in dat shot verdwenen zijn?
Also, waarom deden Koska en Bo hun helm niet af daar? Ze doen hun helm te pas en te onpas af, maar op het moment dat hun gezichten waarde hebben in eenshot laten ze ze op? Weird.

[ Voor 24% gewijzigd door Spike_wolf op 18-12-2020 10:46 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:28
Spike_wolf schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:36:

En dan Book of Boba Fett! Eindelijk een officiële bevestiging van de Boba serie. Hoe dat gaat uitpakken, Boba en Fennec die Jabba's domein overnemen? Klinkt niet helemaal als de Boba die we kennen, maar wie weet wat hij de afgelopen 5 jaar allemaal uitgespookt heeft wat dat een doel gemaakt kan hebben.
December 2021. Tegelijk met Mando S3? Of verplaatst Mando naar een ander tijdsframe? Of verdwijnt Mando en wordt dat omgevormd naar The MandalorianS als we inderdaad met zijn allen Mandalore gaan terugwinnen?
Optie 4: S3 van The Mandalorian heet The Book of Boba Fett en S1-S2 krijgen de subtitel The Book of Din Djarin. Een titelverandering lijkt mij erg onwaarschijnlijk in verband met de bekendheid van de serie en de regels van de Television Academy (voor de Emmy Awards).
Daarnaast zie ik Disney niet twee Star Wars-series tegelijkertijd uitbrengen want Mando S3 komt namelijk ook in December 2021 uit.

Wel is het leuk dat we na de Investor Day alsnog een aankondiging krijgen. Ik had dat niet verwacht gezien er al zoveel series werden aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Ik denk dat het misschien wel logisch is dat er meerdere series naast elkaar lopen. Ahsoka en Rangers of the New Republic zullen zich ook afspelen in deze timeline.

Ik zie een soort MCU, arrowverse situatie voor me waar elke serie zijn eigen verhaal heeft maar ze wel zo nu en dan crossover episodes hebt. Zo zou je een Siege of Mandalore crossover kunnen hebben waar een aflevering van The Mandalorian het verhaal van Din verteld, maar ook een aflevering in de Ahsoka serie waar je Ahsoka zijn kant ziet.

Dat kan uiteraard los van elkaar, maar het is natuurlijk tof als je de hele Siege dan kunt kijken verdeeld over het weekend. Zo zou je ook toe kunnen werken naar een big bad guy die gedeeld wordt tussen elke serie. Een Thanos van Star Wars, misschien Thrawn? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Dat van die datum is vreemd inderdaad. Twee series tegelijk in december is wat onwaarschijnlijk. Dat de Boba serie geen serie is maar een seizoen in The Mandalorian is een optie inderdaad. S1 en S2 gingen over Din, S3 over Boba, S4 over Bo-Katan, met gastrollen voor Din.
Din is in zijn eentje niet super interessant nog, tot nu toe moest hij het van zijn connectie met Grogu hebben. Maar een Din die twijfelt aan zijn identiteit en opzoek gaat naar een nieuwe leven kan wel interessant worden (tijdelijk) zonder Grogu. Hij kan Omera weer gaan opzoeken, op die planeet even bijkomen en zijn gedachten ordenen. Of datzelfde bij Grief en Cara en er vallen vast wat verhalen te bedenken waarbij hij wat rondzwerft, maar ik denk dat ze hem voorlopig met Bo en co willen teamen en dat we naar Mandalore toewerken daar.
S3 met Boba rondhangen zou ze de optie geven om de Din/Bo tijdlijn wat vooruit te schuiven zodat ze inmiddels wat gevestigd zijn als een team voor we weer bij ze terugkomen.

[Edit]
@raiders
Dat kan, maar waarom een jaar niets, dan twee of drie series naast elkaar laten lopen en vervolgens weer in een gat vallen van niets? Als ze D+ subscribers willen houden is het verspreiden logischer. Een serie afgelopen? De week erop een Disney Gallery en dan door naar de volgende serie, DG, volgende serie, etc.
Dan kun je ook doorlopende elementen hebben, en hebben de kijkers elke week wat om naar uit te kijken.
Twee maanden 2-3 afleveringen per week en dan een jaar niets is voor D+ een vreemde setup denk ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Spike_wolf op 18-12-2020 11:04 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Spike_wolf schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:02:
Dat van die datum is vreemd inderdaad. Twee series tegelijk in december is wat onwaarschijnlijk. Dat de Boba serie geen serie is maar een seizoen in The Mandalorian is een optie inderdaad. S1 en S2 gingen over Din, S3 over Boba, S4 over Bo-Katan, met gastrollen voor Din.
Din is in zijn eentje niet super interessant nog, tot nu toe moest hij het van zijn connectie met Grogu hebben. Maar een Din die twijfelt aan zijn identiteit en opzoek gaat naar een nieuwe leven kan wel interessant worden (tijdelijk) zonder Grogu. Hij kan Omera weer gaan opzoeken, op die planeet even bijkomen en zijn gedachten ordenen. Of datzelfde bij Grief en Cara en er vallen vast wat verhalen te bedenken waarbij hij wat rondzwerft, maar ik denk dat ze hem voorlopig met Bo en co willen teamen en dat we naar Mandalore toewerken daar.
S3 met Boba rondhangen zou ze de optie geven om de Din/Bo tijdlijn wat vooruit te schuiven zodat ze inmiddels wat gevestigd zijn als een team voor we weer bij ze terugkomen.

[Edit]
@raiders
Dat kan, maar waarom een jaar niets, dan twee of drie series naast elkaar laten lopen en vervolgens weer in een gat vallen van niets? Als ze D+ subscribers willen houden is het verspreiden logischer. Een serie afgelopen? De week erop een Disney Gallery en dan door naar de volgende serie, DG, volgende serie, etc.
Dan kun je ook doorlopende elementen hebben, en hebben de kijkers elke week wat om naar uit te kijken.
Twee maanden 2-3 afleveringen per week en dan een jaar niets is voor D+ een vreemde setup denk ik.
Din is nu wel de heerser (per ongeluk) van Mandalore. Dat kan nog wel eens interessant worden voor S3.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Bensimpel schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:07:
[...]

Din is nu wel de heerser (per ongeluk) van Mandalore. Dat kan nog wel eens interessant worden voor S3.
Dat is de hook waarom Din mee moet werken aan het terugwinnen van Mandalore. Gaandeweg komt er ruzie, Bo wint (opzettelijk) van Din om alsnog in de ogen van het volk weer de heerser te worden.
Maar dit geeft Din reden om niet terug te gaan naar Omera of Grief en met Bo en Co aan de slag te gaan.

[Edit]
Maar hoe langer ik er over nadenk, hoe meer het mogelijk lijkt dat "The Mandalorian" helemaal niet zozeer Din is, maar meer whichever Mando/niet-Mando we in dat seizoen volgen.
S-1-2 draait om Din, S3 om Boba, S4+ om Bo-Katan, S-later Sabine, etc. Zo kan de serie een heleboel richtingen op zonder aan van alles vast te zitten, en kun je een hoop perspectieven en verhalen introduceren zonder dat die een heleboel opzet nodig hebben.
Een anthologie series.

[ Voor 30% gewijzigd door Spike_wolf op 18-12-2020 11:12 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik moest een traantje wegpinken. DIT.IS.STARWARS.
Veel dank aan Jon Favreau, dat hij ons bracht waar niemand meer op hoopte na de misbaksels na de OT.

Wat een aflevering. Luke, het afscheid, en Boba Fett after credit scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011

s0kkie

Cowabunga

Gewoon alleen 1 woord: WAUW

Zo gedetailleerd letten op timelines moet je bij SW al helemaal nooit doen, klopt al jaren geen snars meer van.
Ik ben sinds kort eindelijk begonnen met de Clone Wars serie (wat er doorheen werd gedrukt als 'canon' maar voor mij persoonlijk wordt het nooit canon want er klopt geen reet van wat er allemaal gebeurd tussen de films 2 en 3) en dat maakt een hoop dingen ook ongeloofwaardig in episode 3.
Characters van die serie dat nu ook opeens in The Mandalorian voorbij komen maar in de films 4,5,6 nog niet eens 1 seconde over wordt gepraat (terwijl ze toen wel ergens leefde ;))

De after credits had ik niet gezien, ik snapte al niet waarom er bijna 7 minuten aan credits waren maar die ga ik zo weer even opnieuw bekijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
s0kkie schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:21:
Characters van die serie dat nu ook opeens in The Mandalorian voorbij komen maar in de films 4,5,6 nog niet eens 1 seconde over wordt gepraat (terwijl ze toen wel ergens leefde ;))
Jij praat elke dag van je leven even over elk persoon dat je ooit ontmoet hebt of over gehoord hebt want als je dat niet doet bestaan ze niet?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
De characters uit The Mandalorian zijn ook niet heel relevant voor het verhaal van episode 4, 5 en 6. Bo Katan is gewoon iemand die ooit de heerser was van een van de velen stelsels.

Alleen Ahsoka en Ezra zou je in twijfel kunnen trekken want de original trilogy zegt heel duidelijk dat Luke de laatste Jedi is. Maar deze twee characters hebben beide een excuus om niet in het verhaal van de original trilogy te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Ik ben benieuwd of Grogu echt niet meer terug komt want ik denk dat Disney daar best een probleem mee gaat hebben. :P Maar dat Luke de Jedi is die terugkomt lijkt dat boek wel af te sluiten anders hadden ze waarschijnlijk wel een andere Jedi gebruikt waarbij een verhaal over zou gaan in het volgende seizoen.

Die after credits scene was erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Best wel knap eigenlijk dat ze acteurs nu met CGI zo jong kunnen laten lijken. Goede deepfake in ieder geval.
Want dit was gewoon Mark Hamil zelf. :o

[ Voor 16% gewijzigd door Bensimpel op 18-12-2020 11:52 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
De discussies beginnen al over welke hallway massacre beter was, die van Vader in Rogue One of die van Luke in deze aflevering. :P

[ Voor 5% gewijzigd door 1shot1kill op 18-12-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
1shot1kill schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:26:
De discussies beginnen al over welke hallway massacre beter was, die van Vader in Rogue One of die van Luke in deze aflevering. :P
Is het een massacre als je droids afmaakt?

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Alvanosa schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:41:
[...]

Is het een massacre als je droids afmaakt?
Geen idee maar in ieder geval een stuk moeilijker dan die rebels die vader tegenover zich had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:46
1shot1kill schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:41:
Ik ben benieuwd of Grogu echt niet meer terug komt want ik denk dat Disney daar best een probleem mee gaat hebben. :P Maar dat Luke de Jedi is die terugkomt lijkt dat boek wel af te sluiten anders hadden ze waarschijnlijk wel een andere Jedi gebruikt waarbij een verhaal over zou gaan in het volgende seizoen.

Die after credits scene was erg tof.
Vanuit een bedrijfsperspectief zou het heel onhandig zijn om Grogu niet meer te laten verschijnen. Ik denk dat ze komende seizoenen meerdere perspectieven gaan volgen. Als ik het goed heb is er afgelopen tijd ergens door de makers gehint dat ze meerdere verhaallijnen en perspectieven 'a la GoT' willen gaan volgen. Kan even geen bron vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1shot1kill
EdwardK123 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:47:
[...]

Vanuit een bedrijfsperspectief zou het heel onhandig zijn om Grogu niet meer te laten verschijnen. Ik denk dat ze komende seizoenen meerdere perspectieven gaan volgen. Als ik het goed heb is er afgelopen tijd ergens door de makers gehint dat ze meerdere verhaallijnen en perspectieven 'a la GoT' willen gaan volgen. Kan even geen bron vinden.
Hopelijk eindigt Pedro Pascal wat beter dan in GoT.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Jeeeetjee wat gaaf, moest wel een traantje wegpinken hoor, Master Luke zoals we hem al die jaren wilden zien :'( _/-\o_

Ben benieuwd of we Groku nog zullen zien, ik neem aan dat ze nu richting Mandalore gaan, ook vet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
holy shit wat awesome weer. Elke keer weer een grotere reveal en het dan goed uitvoeren(op de CGI/Deepfake na dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Wat een goed einde van het seizoen zeg! Ik moet zeggen dat dit seizoen een stuk minder kritiek vanuit mijn kant krijgt t.o.v. vorig seizoen. Helemaal de laatste 4 afleveringen volgden als een film!

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bensimpel schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:52:
Best wel knap eigenlijk dat ze acteurs nu met CGI zo jong kunnen laten lijken. Goede deepfake in ieder geval.
Want dit was gewoon Mark Hamil zelf. :o
Ik vind The Mandalorian visueel gezien heel geslaagd, en ook Grogu doet best wel levensecht aan, maar ik vond 'Mark Hamill himself' eigenlijk flink uit de toon vallen, vanwege de overduidelijke deepfake en vrij levenloze gezichtsuitdrukkingen. Ik heb op YouTube stuk betere deepfakes gezien :+

Dat doet verder weinig af aan dat dit seizoen genieten was, zeker de tweede helft :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 18-12-2020 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Laatst online: 13-09 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wat een ongeloofelijke vette laatste aflevering. Kippenvel momentje toen Luke kwam. Pfff... kippenvel.. wat een aflevering zeg!

Kan niet wachten op seizoen 3! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerreh
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-11-2024

gerreh

shit happens

Ja echt schitterende aflevering, ik was er echt stil van toen het afgelopen was, en dan nog de after-credits. Ik vind het echt knap hoe goed Jon Favreau en consorten dit zo prachtig op beeld hebben gezet, het gevoel wat je erbij krijgt is echt star wars op z'n best.
Natuurlijk speculeer ik zelf (kijk/lees niks online erover) en dan krijg je deze aflevering die werkelijk alles overtreft van wat ik verwacht had. Luke die in beeld komt, totale wtf moment en dan de scenes erna waar Grogu meegaat met Luke, prachtig.

En dan op IMDB zien dat de aflevering een 9.9 krijgt... te laag, veel te laag.

Nu wachten op seizoen 3, die kan inderdaad maar niet snel genoeg komen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
is het seizoen weer voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:52
De climax en het afscheid waren idd wel pakkend. Een lange tocht is geeïndigd. Nu vraag ik me af wat seizoen 3 zal brengen, want het zal toch een nieuwe avontuur moeten worden.

Het tweede seizoen was leuk en vlot gebracht, maar al die scenes met stormtroopers gaven toch telkens een dip met mis schieten en neervallen voor ze nog geraakt worden. Hopelijk wordt het volgende seizoen iets meer body en minder "planet of the week".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

WOW wat een aflevering!
Ben super benieuwd wat S3 gaat worden.
Had echt niet verwacht dat Luke voorbij zou komen, dacht eerst dat het Ahsoka was, maar toen zag ik de handschoen en was het meteen duidelijk!
Toen meteen de vraag: welke acteur hebben ze geregeld? Maar vermoedde al een Deepfake net als Young Leia en Moff Tarkin.

Wow. Echt wow.
Ze redden echt het SW universum hiermee. :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:52
@Angeloonie De double was Max Lloyd-Jones. Hij deed ook al motion capture voor War for the Planet of the Apes. In principe lijkt hij wat op Mark Hamill maar uiteindelijk is het oospronkelijke gezicht over het zijne gezet.

Met aloude make-up en retouchering zou het wss ook gelukt zijn maar CGI is the way blijkbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
De CGI is dan nog niet perfect, maar ik doe het ervoor. Vind het erg knap gedaan. Het was alweer een stuk beter dat Leia in Rogue One.
De laatste 3 afleveringen waren echt fantastisch, met een 10/10 slotaflevering.

Jammer dat we weer lang moeten wachten, maar ik kijk nu toch het meest uit naar de Obi Wan serie.

Dit brengt toch star wars weer terug waar het hoort. De OT was top en Ep 1-3 waren ook prima te pruimen, maar na de misbaksels van Ep 8 en 9 ben ik blij dat we weer wat kwaliteit terug hebben.
Hulde!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:48
Even dacht ik nog dat The Mandalorian los ging gaan op de dark troopers met de darksaber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Die dark saber wil ik sowieso meer in actie zien. En waarom is het seizoen nu alweer voorbij? Met die veel te korte afleveringen?

Supergave aflevering met een enorm bevredigend laatste deel, waar ik full nerd kon gaan. Dit is meer dan ik van Disney wilde verwachten.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:38
Het is zo fijn dit samen met mijn zoon te mogen meemaken, echt een nerddream.

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:46
Hele vette aflevering!! Vind de CGI met Luke wel echt schandalig slecht en lelijk gemaakt. Totaal ongeloofwaardig en zonder ziel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:08

g0tanks

Moderator CSA
Wow wat een vette laatste aflevering van seizoen 2. Ik heb niets toe te voegen wat al is gezegd. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vond het persoonlijk eigenlijk wat matigjes (voor Mandalorian normen althans). Luke was een beetje een deus ex machina. Alsnog grotendeels een leuke aflevering, hoe de andere Mandalorians coördineerden voelde ook echt zoals Mandalorians zich gedragen in de CGI shows, en in het algeheel was seizoen 2 gewoon flink goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:24
Leuke aflevering, maar ik ben een beetje in de war. Wanneer speelt zich dit nu af? Een maat van me zegt na the return of the Jedi. Dat kan verklaren waarom Luke nog zo jong eruit ziet.
Maar dat verklaart dan toch niet dat in het begin die piloot tegen Cara Dune zegt:

Piloot: Ik zat in de Death Star
Cara: Welke?
Piloot: Vind je jezelf grappig?

Gaat dat niet over de 2de deathstar, die opgeblazen wordt in The Force Awakens?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
segil schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:49:
Leuke aflevering, maar ik ben een beetje in de war. Wanneer speelt zich dit nu af? Een maat van me zegt na the return of the Jedi. Dat kan verklaren waarom Luke nog zo jong eruit ziet.
Maar dat verklaart dan toch niet dat in het begin die piloot tegen Cara Dune zegt:

Piloot: Ik zat in de Death Star
Cara: Welke?
Piloot: Vind je jezelf grappig?

Gaat dat niet over de 2de deathstar, die opgeblazen wordt in The Force Awakens?
Dit is 5 jaar na Return of the Jedi.
De eerste Death Star was in A New Hope, de tweede Death Star in return of the Jedi. The Force Awakens was Starkiller Base, geen Death Star.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:24
Spike_wolf schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:53:
[...]

Dit is 5 jaar na Return of the Jedi.
De eerste Death Star was in A New Hope, de tweede Death Star in return of the Jedi. The Force Awakens was Starkiller Base, geen Death Star.
Aha, dat verklaart het, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

internaut schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:24:
Even dacht ik nog dat The Mandalorian los ging gaan op de dark troopers met de darksaber.
Had mij ook wel wat geleken ja en had meteen de aankomende ruzie met BoKatan anders ingericht. Die heeft wel vaker moeite dat zwaard te pakken te krijgen of gewoon kado krijgt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 15:05
Wat een aflevering ! Disney doet eindelijk iets goed in het Star Wars universum. Ik had niet verwacht dat uiteindelijk Luke Skywalker zelf kwam opdagen.

Ook vond ik het vet om de muziek van John Williams te horen, dat heb ik eigenlijk ook wel erg gemist.

Ik hoop dat ze Han Solo ook nog een keer uit de hoge hoed toveren (ik verwacht het niet).

[ Voor 17% gewijzigd door PEBKAC op 19-12-2020 10:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22
Ik vond het dark trooper theme ook wel tof, dubstep en starwars mixt best goed.. kan 'm alleen nog niet vinden online.

YouTube: Dark Troopers. Soundtrack | The Mandalorian Season 2 Chapter 16

[ Voor 46% gewijzigd door CopyCatz op 19-12-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:02
Ik vond het gevecht met de dark troopers nou niet echt epic te noemen, ze liepen als makke schapen tegen een lightsaber aan. En dat zou de nieuwe generatie "super droids" moeten zijn? Maar goed, ik probeer er niet teveel over na te denken. Het is star wars dus ik vind het sowieso prachtig.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
sig69 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:31:
Ik vond het gevecht met de dark troopers nou niet echt epic te noemen, ze liepen als makke schapen tegen een lightsaber aan. En dat zou de nieuwe generatie "super droids" moeten zijn? Maar goed, ik probeer er niet teveel over na te denken. Het is star wars dus ik vind het sowieso prachtig.
Ik had precies hetzelfde, nu ik er nog een keer over nadenk doet het heel erg aan als Captain Marvel in Avengers: Endgame. Iemand die super overpowered is, die alles en iedereen met gemak sloopt. Zorgde bij mij voor totaal geen spanning, en voelde sowieso best wel uit verhouding als je kijkt hoeveel moeite Mando had met 1 zo'n Dark Trooper.

Ik vind het heel cool dat ze Luke erin hebben gestopt, maar door zowel het 'gevecht' als de matige gezichtsanimaties vind ik dat deel van deze aflevering niet heel erg geslaagd. Doet meer aan als fan-service, waar een groot deel van de kijkers blijkbaar genoegen mee neemt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
De vraag is meer hoe ze geprogrammeerd zijn natuurlijk. Hoeveel Jedi/mensen met lightsaber zijn er op het moment in het sterrenstelsel aanwezig? En belangrijker, van hoeveel weet Gideon dat ze bestaan? Waarom moeite steken in het programmeren van anti lightsaber combat als de kans dat dat nodig is bijna 0 is?
Je zag dat ze tegen Din heel effectief waren tot hij zijn speer ging gebruiken (ook weer een wapen dat heel zeldzaam is), lijkt me dat ze met hun huidige programmering in 99,9% van de gevallen heel effectief zijn.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
1shot1kill schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:26:
Wat mij betreft blijft die van Vader de voorkeur hebben. Deze was daar iets te lang voor en ik had iets meer tegenstand van de Dark troopers verwacht. Daar komt bij dat ik voor Rogue One nog niet zoveel Star Wars films in de bioscoop gezien had en daardoor was dat wel extra overweldigend. De donkere kleuren, de rode saber, Darth Vader op de top van zijn kunnen. Echt een van de wreedste Star Wars scènes voor mij.

Neemt niet weg dat dit ook echt geweldig was. Toen die X-wing solo aangevlogen kwam en er verder geen X-wings meer aankwamen had ik al sterk het vermoeden dat dit Luke moest zijn. En ondanks dat de CGI techniek niet al te best was vond ik dit toch een geweldig moment. R2-D2 er nog bij, die hele leuke interactie had met Grogu, maakte het af voor mij.

Ik had aan het einde van de aflevering alleen wel een beetje alsof dit ook het einde van de serie was. Ja, er zijn zeker nog genoeg aanknopingspunten, maar het voelde toch echt alsof er iets afgerond is. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik blij ben dat we van Grogu "af zijn". Hij is natuurlijk super cute en ook wel tof, maar ik ergerde me dit seizoen toch ook wel af en toe aan hem omdat ik vond dat de serie teveel om hem draaide en hem ook een soort van nutteloos vond. Dus in die zin ben ik blij dat hij nu, naar het lijkt, van het toneel verdwijnt (ik zeg expliciet naar het lijkt, want ik kan me niet voorstellen dat Disney dat ook daadwerkelijk gaat doen) en de focus van de serie wat verlegd kan gaan worden.

Maar goed, een tof seizoen (vooral de tweede helft van het seizoen) wat ik ook een stuk beter vind dan het eerste seizoen. Er zijn eindelijk wat meer verhaallijnen en personages bijgekomen die ervoor kunnen gaan zorgen dat het niet meer continu een 'probleem van de week' aflevering hoeft te zijn. En ik kan me wel vinden in sommige gedachtespinsels die ik hier lees over 'the Book of Boba Fett'... en dan specifiek die over of het een nieuwe serie gaat zijn of dat het seizoen 3 van the Mandalorian gaat zijn. Dat laatste zou me zeker niet verbazen.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Spike_wolf schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:47:
[...]

De vraag is meer hoe ze geprogrammeerd zijn natuurlijk. Hoeveel Jedi/mensen met lightsaber zijn er op het moment in het sterrenstelsel aanwezig? En belangrijker, van hoeveel weet Gideon dat ze bestaan? Waarom moeite steken in het programmeren van anti lightsaber combat als de kans dat dat nodig is bijna 0 is?
Je zag dat ze tegen Din heel effectief waren tot hij zijn speer ging gebruiken (ook weer een wapen dat heel zeldzaam is), lijkt me dat ze met hun huidige programmering in 99,9% van de gevallen heel effectief zijn.
Je kan er hele leuke theorieën bij bedenken, maar ik vind het (ook) scheef hoeveel moeite Mando had met eentje, vergeleken met Luke die zonder enige vorm van inspanning er 30+ op een rij aan stukken snijdt, alsof het niks was.

Natuurlijk kan het prima zijn dat een sterke Jedi veel beter overweg kan met Dark Troopers dan Mando, maar iets meer spanning had de scene wat mij betreft een boel goed gedaan. Nu was het, in ieder geval voor mij, zo uit verhouding hoe sterk Luke was, dat de scene bijna saai werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:02
Spike_wolf schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:47:
[...]

Programmering? Sorry hoor maar je denkt er veel te ver over na. Ze hadden op z'n minst wat meer kunnen schieten bijvoorbeeld. De helft werd zonder maar *iets* te doen in tweeën gehakt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 15:05
Het was trouwens maar goed dat Boba Fett weg was voordat Luke arriveerde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
@Hahn @sig69
Als je de scene nog eens bekijkt zie je dat de troopers min of meer non stop aan het schieten zijn, alleen op het einde wanneer er nog maar 2 over zijn stopt het schieten min of meer. Daar is 1 trooper die nogal lomp niets doet en geslibde wordt, die 2e (en laatste) wordt overduidelijk door Luke met de force gegrepen, dat die niet schiet is daar logisch. De seconden ervoor staat er een andere trooper voor hem dus dan heeft schieten ook geen nut. Sure hij had een stap opzij kunnen zetten, maar als ik er veel te ver over nadenk is die beredenering op hier van toepassing want het hele nu van de tv scene is om te laten zien dat Luke goed is in wat hij doet ;)
De enige darktrooper waarvan ik me verder kan indenken dat mensen denken dat hij nutteloos op Luke afkomt is vlak nadat hij uit de lift stapt, maar als je daar beter naar kijkt zie je ook daar dat Luke hem met de Force grijpt en naar zich toe trekt.

Dus tja, zo onlogisch als men het doet overkomen is het volgens mij ook weer niet. Als je die scene onlogisch vindt kun je beter een stap terug denken en je afvragen waarom Boba niet terug kwam en ze tot stof schoot toen ze nog buiten het schip waren ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Ach je moet er ook niet te veel over nadenken. Anakin was 8 of zo toen hij een gigantisch ruimtestation opblies. Luke was ook ontzettend jong. En The Empire is natuurlijk altijd al een grap geweest. De sterkste macht in het heelal maar ze schieten geen bal raak.

Ik vond juist dat de dark troopers vrij OP waren tegen Din. De speer is inderdaad een zeldzaam wapen, en behalve dat was het volgens mij ook wel een gelukstreffer. Daarbij is Luke op dit moment in de timeline zo'n beetje de allersterkste die in het heelal nog rondloopt.

Maar goed, misschien had ik mijn roze bril ook wel op tijdens het kijken van deze scene. Ik vond de CGI ook niet zo heel slecht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Zaphara schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:12:
Ik moest een traantje wegpinken. DIT.IS.STARWARS.
Veel dank aan Jon Favreau, dat hij ons bracht waar niemand meer op hoopte na de misbaksels na de OT.

Wat een aflevering. Luke, het afscheid, en Boba Fett after credit scene.
Dit.
Mijn god, wat een conclusie van dit verhaal. Nooit van mijn leven had ik dit verwacht. Nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Ik krijg nog steeds kippenvel als ik aan de opkomst van Luke denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-08 19:08
Weet iemand hier wat die scene met Boba Fett na de aftiteling betekent? Kan het niet helemaal plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Edwin__ schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:56:
Weet iemand hier wat die scene met Boba Fett na de aftiteling betekent? Kan het niet helemaal plaatsen.
Nope, niemand die heet zeker weet, dat laten ze expres vaag.

De meest aannemelijke theorie vind ik dat vanaf seizoen 3 The Mandalorian vooral over Boba Fett zal gaan, vandaar The Book of Boba Fett. Wat we tot nu toe hebben gezien heette The Book of Din Djarin.

Maar het kan ook zijn dat er een spin-off serie/film (of echt boek) komt :P

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 19-12-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En wat betreft de scene zelf, dat is Jabba's Palace, waar Jabba's voormalige majordomo Bib Fortuna de zaak blijkbaar overgenomen heeft. Boba en Fennec hebben Bib en zijn posse overhoop geschoten en nu lijkt het er op dat Boba aan het hoofd van Jabba's voormalige imperium wil gaan staan. Waarom? Anyones guess.

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Ik hoop dat dit niet The Mandalorian gaat overnemen. De serie zonder Grogu zou wennen zijn, maar er is nog genoeg te vertellen. Zonder Din is het gewoon een andere serie als je het mij vraagt. Ik kan het me ook zo slecht voorstellen omdat we de hele arc met de dark saber nog hebben.

Maar ik denk dat we hier deze week wel meer duidelijkheid over krijgen. Vanaf maandag posten de officiële accounts spoilers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
CopyCatz schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:21:
Ik vond het dark trooper theme ook wel tof, dubstep en starwars mixt best goed.. kan 'm alleen nog niet vinden online.

YouTube: Dark Troopers. Soundtrack | The Mandalorian Season 2 Chapter 16
Ook op Spotify: Troopers - Ludwig Goransson 8)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Spike_wolf schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:02:
En wat betreft de scene zelf, dat is Jabba's Palace, waar Jabba's voormalige majordomo Bib Fortuna de zaak blijkbaar overgenomen heeft. Boba en Fennec hebben Bib en zijn posse overhoop geschoten en nu lijkt het er op dat Boba aan het hoofd van Jabba's voormalige imperium wil gaan staan. Waarom? Anyones guess.
En de trapdoor deed het ook niet meer.. geen nieuwe rancor meer gehaald bij de dierenwinkel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Tegen Jedi hadden ze andere wapens zoals general grievous. Lijkt me niet zinvol om, wanneer je de bulk om zeep hebt geholpen, nog een heel droid leger te ontwikkelen cq in stand te houden daarvoor.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
A Sith, a Jedi, and a Mandalorian walk into a bar...

They start talking and after a few drinks the conversation shifts to cars. The Jedi living a life of austerity and frugality only has a 1991 Camry. The Sith and Mando laughs at him saying he has a Bad Car. The Sith having manipulated others into giving him their wealth shows off his McLaren F1. The patrons at the bar are amazed and even the Jedi has to admit it’s a nice ride. They both end up saying it’s a Good Car. The Mandalorian walks around the corner and after a few minutes comes screaming back on his jet pack and blows up the other cars. He has the Beskar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Was dit de final van the mando? Gaat met een andere serie door zo te zien? Geen seizoen 3?

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 19-12-2020 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hamazaki schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:25:
Was dit de final van the mando? Gaat met een andere serie door zo te zien? Geen seizoen 3?
Seizoen 3 is al aangekondigd. Of dat nog steeds met Din Djarin in de hoofdrol zal zijn, weet niemand hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:28:
[...]

Seizoen 3 is al aangekondigd. Of dat nog steeds met Din Djarin in de hoofdrol zal zijn, weet niemand hier.
Jammer, was wel een prima afsluiter zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Veel is al gezegd, prima seizoen.
Begon sterk, paar mindere afleveringen en de laatste 3 werden echt steeds beter.
Vond het een veel beter seizoen dan het eerste, duidelijk ook meer budget.

Moet nog wel even kwijt dat ik de muziekuitvoering ook fantastisch vond en zeer ondersteunend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
luke skywalker en leia was toch de zoon /dochter van darthvader? (alle star war films gezien, maar weer vergeten haha)

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 19-12-2020 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
Hamazaki schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:51:
luke skywalker en leia was toch de zoon /dochter van darthvader? (alle star war films gezien, maar weer vergeten haha)
Goed onthouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:10
Wat een afsluiter !

Ik was wel een beetje teleurgesteld dat de face swap zo ondermaats was. Het niveau was mijlenver verwijderd van wat we gezien hebben dat mogelijk is in de films bij grandmoff Tarkin (Rouge One ) en princess Leia. (Rouge One/TROS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Hahn schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:59:
[...]

Nope, niemand die heet zeker weet, dat laten ze expres vaag.

De meest aannemelijke theorie vind ik dat vanaf seizoen 3 The Mandalorian vooral over Boba Fett zal gaan, vandaar The Book of Boba Fett. Wat we tot nu toe hebben gezien heette The Book of Din Djarin.

Maar het kan ook zijn dat er een spin-off serie/film (of echt boek) komt :P
Dat word gewoon een eigen serie met 1 seizoen, dat was van tevoren al gelekt. Ze hebben met de Dark Saber en Bo-Katan nu ook teveel opgebouwd om ineens te stoppen met Din.

De vraag is alleen of ze allebei tegelijk gaan uitkomen of achter elkaar. Dat kan in principe als de Boba serie een mini-serie is met 4 afleveringen, de Boba serie is aangekondigd voor december 2021, The Mandalorian seizoen 3 voor kerst 2021, dan kun ze bijvoorbeeld op vrijdag 3, 10, 17 en 24 december de Boba serie laten uitkomen en dan The Mandalorian seizoen 3 beginnen op zaterdag 25 of zondag 26 december, om daarna weer elke vrijdag verder te gaan. Maar goed daar zullen we halverwege volgend jaar waarschijnlijk pas achter komen.
justmike schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:16:
Wat een afsluiter !

Ik was wel een beetje teleurgesteld dat de face swap zo ondermaats was. Het niveau was mijlenver verwijderd van wat we gezien hebben dat mogelijk is in de films bij grandmoff Tarkin (Rouge One ) en princess Leia. (Rouge One/TROS)
Over de deepfake zijn de meningen nogal verdeeld merk ik, er zijn ook veel mensen die deze juist vele malen beter vonden dan die in Rogue One,ik vond het prima voor het korte moment dat het hier nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vond het gevecht met de dark troopers nou niet echt epic te noemen, ze liepen als makke schapen tegen een lightsaber aan. En dat zou de nieuwe generatie "super droids" moeten zijn?
Haha dat had ik ook een beetje, zelfde met de force powers, zag er allemaal niet echt spectaculair uit naar mijn mening.

Van een hele gang dark troopers moet er toch wel eentje een slome Jedi kunnen raken met zijn lasergun zou je zeggen.

Nou goed verder vond ik het seizoen wel oké. Beetje “probleem > oplossen op nieuwe lokatie > einde > probleem > oplossen op andere lokatie > repeat” maar verder wel lekker weg kijken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
The Book of Boba Fett, a new Original Series, starring Temuera Morrison and Ming-Na Wen and executive produced by Jon Favreau, Dave Filoni and Robert Rodriguez, set within the timeline of The Mandalorian, is coming to @DisneyPlus Dec. 2021.
https://twitter.com/thema...tatus/1341013863110762496

Ik weet niet wat erger is, de CGI van Luke of het design van dit logo :P

[ Voor 11% gewijzigd door raiders op 21-12-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Laatst online: 14-09 23:14
raiders schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:40:
[...]

https://twitter.com/thema...tatus/1341013863110762496

Ik weet niet wat erger is, de CGI van Luke of het design van dit logo :P
Dus begrijp ik het goed dat het een aparte serie wordt naast the Mandalorian (maar in dezelfde tijdsspanne) en dat we dus gewoon doorgaan met Din Djarin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zKe6hdL1MTrVZozmtTLh5Qkq-k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wu9ITRRoarQAnFu0pqJtvdLr.jpg?f=user_large

Eindelijk iets meer duidelijkheid dus. The Book of Boba Fett is dus wel degelijk een los staande serie (zelfde tijdperiode, maar geen onderdeel van Mando).

Productie van TBoBF is begonnen en deze verschijnt dus in december volgend jaar op Disney+.
Productie van Seizoen 3 van The Mandalorian begint volgend jaar. Dan is nu de vraag, wanneer verschijnt S3 van Mando op D+? :P
Kennedy zei in de investors call dat "The next chapter of the Mandalorian" met kerst 2021 komt. Ik blijf het vreemd vinden dat ze een jaar niets hebben, dan twee shows tegelijk en dan weer maanden niets. Klinkt niet logisch.
Maar misschien dat ze in elkaar doorlopen. Boba 4 afleveringen, laatste is een two parter die doorloopt in mando ep1 ofzo. Geen idee.

[edit]

Favreau zei bij Good Morning America dat Kathy met "The Next Chapter" The Book of Boba Fett bedoelde. Voor Mando S3 is dus nog geen datum. Boba is nu in productie, Mando Pre-productie, productie volgend jaar als ze klaar zijn met de Boba productie.

Hoe dan ook, Boba staat dus los van Mando :)

[ Voor 10% gewijzigd door Spike_wolf op 22-12-2020 10:14 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Met een beetje geluk komt de Bad Batch nog in 2021z Maar dat ligt er denk ik net aan wat LucasFilm ziet onder “coming soon”.

Ming Na Wen keert in ieder geval terug als Fennec Shand.

[ Voor 3% gewijzigd door raiders op 21-12-2020 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
https://www.thathashtagsh...n-development-for-disney/

Mocht dit waar zijn dan ben ik ondertussen de tel kwijt hoeveel Star Wars series we de komende jaren krijgen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Wat doet Ludwig Goransson het toch goed zeg als componist (vind ik). Ben al jaren fan van zijn werk met Childish Gambino (aka Donald Glover aka young Lando), maar was toch erg verbaasd toen het bleek dat hij de soundtrack zou doen (kwist niet eens dat hij films deed).

Maar jeetje, wat een werk levert deze man af. Hallway scene is zo'n goede aanloop naar the Force theme zonder iets te verraden. En de dubstep achtige sounds bij die dark troopers? Vettte shittt 8)

Vind het een waardige opvolger van John Williams, daar waar de componisten van de overige films toch wel John Williams proberen te imiteren (wat logisch is), lijkt Goransson wel echt zijn eigen sound in te brengen.. ik vind t supertof 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hele cheesy en houterige hoort toch gewoon bij Star Wars? Heeft George Lucas in een interview ook wel eens verteld meen ik.

Al die stormtroopers die sneuvelen kan allemaal, maar als dan een Jedi de robots omlegt is het allemaal onrealistisch?

Hoort bij die hele wereld, lekker campy en cheesy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
S3 komt pas na de Boba Fett spin-off release, wordt nog even op een houtje bijten en hopen dat deze spin-off 'net zo leuk' is als de serie over Mando. Het spreekt me tot nu toe niet zo aan, ligt ook meer aan de uitstraling van Boba

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:51:
[...]
Van een hele gang dark troopers moet er toch wel eentje een slome Jedi kunnen raken met zijn lasergun zou je zeggen.
had een beetje een Iron man 2 gevoel hierbij :

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/ArtisticJadedAdamsstaghornedbeetle-size_restricted.gif

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShellGhost
YouTube: Reactors Reaction To Seeing Luke Skywalker On The Mandalorian Season...

Mooi om te zien dat een relatief kleine scene zoveel kan losmaken bij fans.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Laatst online: 14-09 23:14
Freshnezz schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:17:
Wat doet Ludwig Goransson het toch goed zeg als componist (vind ik). Ben al jaren fan van zijn werk met Childish Gambino (aka Donald Glover aka young Lando), maar was toch erg verbaasd toen het bleek dat hij de soundtrack zou doen (kwist niet eens dat hij films deed).

Maar jeetje, wat een werk levert deze man af. Hallway scene is zo'n goede aanloop naar the Force theme zonder iets te verraden. En de dubstep achtige sounds bij die dark troopers? Vettte shittt 8)

Vind het een waardige opvolger van John Williams, daar waar de componisten van de overige films toch wel John Williams proberen te imiteren (wat logisch is), lijkt Goransson wel echt zijn eigen sound in te brengen.. ik vind t supertof 8)
Hier kan ik me volledig in vinden. Daarnaast staan alle nummers uit the Mandalorian op zijn Spotify pagina, erg fijne 'achtergrond'muziek tijdens het thuiswerken moet ik zeggen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Herax10NL op 23-12-2020 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megatron
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 21:39

Megatron

Intergalactic Planetary

Haha, wat een topfilmpje zeg! De reacties zijn inderdaad prachtig _/-\o_ Net zoals ik zelf gillend voor de TV stond bij het verschijnen van de X-Wing.

Scranton! What? The electric city.

• .oisyn
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, dat snap ik dus niet. X-wings hebben we toch al vaker gezien in deze serie? Ik vond het feit dat er ineens een X-wing binnenkwam nou niet zo bijzonder.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:56

Major_ton

Shoot!

.oisyn schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:20:
Ja, dat snap ik dus niet. X-wings hebben we toch al vaker gezien in deze serie? Ik vond het feit dat er ineens een X-wing binnenkwam nou niet zo bijzonder.
Omdat sommige hier al door hadden dat Luke in die X-Wing zat. Na de 'space-call' van Grogu wisten we dat we nog een Jedi zouden gaan zien. Dit konden een aantal verschillende karakters zijn, maar in die tijd vloog er maar ééntje in een X-wing. Dat verraadde min of meer wie er aan kwam vliegen :-)

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:10
.oisyn schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:20:
X-wings komen normaal gezien in een squadron. Dat er nu een (rebellen ) X-wing piloot het lef had om zijn eentje op een Imperial ship af te vliegen wil zeggen dat die piloot niet de eerste de beste is .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Herax10NL schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:08:
[...]

Hier kan ik me volledig in vinden. Daarnaast staan alle nummers uit the Mandalorian op zijn Spotify pagina, erg fijne 'achtergrond'muziek tijdens het thuiswerken moet ik zeggen :)
Top inderdaad, ik heb hem zelf ook al op de achtergrond staan. Ik zie dat we niet de enige zijn want de track toen Luke aankwam is op Spotify ook al 240.000 keer gestreamed.

Vanaf morgen is trouwens de behind the scenes show te zien die ze vorig seizoen ook hadden gemaakt. Ik ben toch wel benieuwd naar Ahsoka en Luke :9~

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
raiders schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:05:
Vanaf morgen komt is trouwens de behind the scenes show te zien die ze vorig seizoen ook hadden gemaakt. Ik ben toch wel benieuwd naar Ahsoka en Luke :9~
Hier kijk ik ook wel naar uit inderdaad. Deze keer maar één langere aflevering ipv weer een stel korte verspreidt over een paar weken. Eén langere is voor dat format ook wel fijner denk ik :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ok, ik ben ook helemaal bij. Prachtige serie en wat een epic einde :Y

• alienfruit
  • Laatst online: 14-09 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Pablo Hidalgo is toch wel een behoorlijke oelewapper zeg!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
alienfruit schreef op donderdag 31 december 2020 @ 22:23:
Pablo Hidalgo is toch wel een behoorlijke oelewapper zeg!
Wat bedoel je? Een beetje context is wel handig.

• alienfruit
  • Laatst online: 14-09 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Star Wars Theory (2.7m+ volgers op Youtube) wordt uitgemaakt als mietje omdat hij begon te huilen tijdens de Luke scene. Ik vind het zelf niet kunnen dat je je eigen klanten gaat afzeiken als Lucasfilms executive, zie ook: https://variety.com/2020/...uke-skywalker-1234875850/

[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 31-12-2020 22:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:30

thijsco19

KTM 990 SMT

alienfruit schreef op donderdag 31 december 2020 @ 22:27:
Star Wars Theory (2.7m+ volgers op Youtube) wordt uitgemaakt als mietje omdat hij begon te huilen tijdens de Luke scene. Ik vind het zelf niet kunnen dat je je eigen klanten gaat afzeiken als Lucasfilms executive, zie ook: https://variety.com/2020/...uke-skywalker-1234875850/
Knap dat jij dat zo leest? Aangezien dit de letterlijke tekst is die hij heeft geplaatst:"emotions are not to be shared".
Er word nergens iemand uitgemaakt voor mietje, dat is geheel jouw eigen interpretatie.

Ik las het eerder als; emoties zijn privé en dus niet om te delen met een ruim publiek.

Hij had zijn tweet mogelijk iets duidelijker moeten maken zodat het voor iedereen duidelijk was wat hij bedoelde.
Zoals hij later uitlegde was het sarcastisch bedoeld.

Ik vind het niet meer dan overdreven gezeik om niks.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Het topic gaat hier over de serie The Mandalorian. De politieke en maatschappelijke invloed over het ontslag van Gina Carano is hier off-topic.