Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:48
poor Leno schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:44:
[...]

Heb je t nou over de video, of bedoel je de mensen die klagen :? Want hij legt juist uit waarom t allemaal geen probleem is..
Over de mensen die klagen, zelfde met dat baby yoda eieren ding, altijd zijn er wel gekken die ergens boos over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Terranova schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:12:
[...]

Over de mensen die klagen, zelfde met dat baby yoda eieren ding, altijd zijn er wel gekken die ergens boos over zijn.
Ah ok, ja idd :)

Dat van die eieren had ik niet eens meegekregen, dat mensen daar moeilijk over deden :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Na de leuke aflevering van vorige week, waarbij wordt verwezen naar Ahsoka kon het natuurlijk niet anders dan dat we weer een stap terug moesten. Deze keer belandt Mandalorian weer op Nevarro, de plek waar hij aan het eind van het vorige seizoen vertrok. Na een half seizoen is de Mandalorian nog steeds niet verder op zijn zoektocht.

Het meest interessante komt deze keer weer niet vanuit het perspectief van Mando, er wordt gehint naar de snode plannen van het Keizerrijk. Of wat daar van over is. Hoe dat nou precies werkt is mij niet duidelijk. Had Apollo Creed niet meteen een belletje kunnen doen naar de New Republic om te zeggen dat er nog een basis is van het Keizerrijk? Hij bevestigde wel mijn vermoeden dat elke planeet uit maar één nederzetting bestaat, aangezien zonder de basis hij naar eigen zeggen de hele planeet onder controle heeft.

En waarom moest die blauwe accountant eerst in zijn landspeeder wachten, maar bleek hij daarna een integraal onderdeel voor het uitschakelen van de reactor? Het zijn dit soort slordigheden waardoor de serie op het niveau The A-Team blijft hangen.
1shot1kill schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:02:
Ik blijf het vreemd vinden dat andere mensen klagen dat elke aflevering naast een stukje van het hoofdverhaal ook een secundair verhaal voor die episode heeft dat alleen die episode duurt, zo werkt 99% van de tv series maar hier is dat blijkbaar raar...
Zo werkt 99% van de tv series helemaal niet (meer). Ik weet niet onder welke steen jij de afgelopen 10 jaar hebt geleefd, maar de rest van de wereld was de afgelopen jaren in de ban van de TV serie Game of Thrones. Dat had toch een heel ander format dan wat jij omschrijft. Wellicht heb je in jouw ondergrondse bunker ooit van Netflix gehoord. Staan een heleboel series op waarbij een seizoen uit één verhaal bestaat. De meest gelauwerde series van de afgelopen jaren hebben allemaal een vervolg structuur. Weet je wat de Emmy's zijn? Dat zijn Amerikaanse prijzen die worden uitgegeven voor televisieproducties, bestaat al sinds 1951 dus misschien heb je dat nog meegekregen voordat jij je afsloot van de buitenwereld. Je zal merken dat de laatste jaren de primetime Emmy nominaties voor beste dramaseries vrijwel allemaal gaan naar series die het niet moeten hebben van standalone episodes. Je zal 20 jaar terug moeten zoeken naar een tijd dat er géén serie met een problem-of-the-week format werd genomineerd. Ken je de serie Star Trek? Die is na 50 jaar ook overgestapt naar een vervolg structuur (waarbij juist wel een episodische structuur werd verwacht). Het zijn eigenlijk nog vooral misdaad- en comedyseries die elke week een apart avontuur hebben. Die hebben vaak ook nog 24 afleveringen per seizoen. Je verwacht zo'n format niet bij een serie met maar 8 afleveringen. Tja ik lijk zelf een beetje op The Mandalorian met het herhalende plot, aangezien ik dit al continue aanhaal.
1shot1kill schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 01:43:
Datzelfde plaatje kun je ook voor de laatste film gebruiken. :P

Alhoewel het natuurlijk totaal niet overeenkomt met hoe het in de serie of films gaat, als hij bij punt A al wist dat hij uiteindelijk naar punt B moet dan had hij dat wel direct gedaan, maar hij weet bij punt A nog niet dat zijn doel punt B is.
In dit geval is gaat Mando van punt A naar B, terug naar A, naar C, naar D, weer naar A, weer naar C, naar E, naar F en weer terugkeert naar A. Dan duurt het lang voordat je bij Z uit komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
Droefsnoet schreef op zondag 22 november 2020 @ 23:35:

Zo werkt 99% van de tv series helemaal niet (meer). Ik weet niet onder welke steen jij de afgelopen 10 jaar hebt geleefd, maar de rest van de wereld was de afgelopen jaren in de ban van de TV serie Game of Thrones. Dat had toch een heel ander format dan wat jij omschrijft. Wellicht heb je in jouw ondergrondse bunker ooit van Netflix gehoord. Staan een heleboel series op waarbij een seizoen uit één verhaal bestaat.
Dit beschrijft het probleem compleet. Netflix kijkers raken verwend en denken dat de "Netflix" manier de enige goede manier is. De meeste series die gewoon op TV kijken doen het gewoon nog op die manier hoor.

Ik ben daarom ook blij dat The Mandalorian eigenlijk gewoon een "normale" TV serie is, die toevallig op een streamingservice staat. Gewoon elke week een nieuwe aflevering, waar je dus een week naar kan uitkijken, discussiëren en over nadenken wat er eventueel zou kunnen gebeuren. Dat hoort voor mij de bij kijkervaring van een serie.

Maar ieder heeft z'n eigen voorkeur. Dat mensen liever alles op 1 dag gedropt zien worden en het zo kunnen bingen is ook een mogelijkheid. Voor mij geen probleem mee, alleen het zijn vooral die mensen die "verwend" zijn geraakt met de Netflix manier die klagen over hoe een serie moet werken en niet door hebben dat er ook gewoon nog andere manieren zijn.

Zelf ken ik veel mensen die alleen nog maar via Netflix kijken en series die op TV komen maar niet kijken en dus niet door hebben dat de "oude" manier nog gewoon bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Zo werkt 99% van de tv series helemaal niet (meer). Ik weet niet onder welke steen jij de afgelopen 10 jaar hebt geleefd, maar de rest van de wereld was de afgelopen jaren in de ban van de TV serie Game of Thrones. Dat had toch een heel ander format dan wat jij omschrijft. Wellicht heb je in jouw ondergrondse bunker ooit van Netflix gehoord. Staan een heleboel series op waarbij een seizoen uit één verhaal bestaat. De meest gelauwerde series van de afgelopen jaren hebben allemaal een vervolg structuur. Weet je wat de Emmy's zijn? Dat zijn Amerikaanse prijzen die worden uitgegeven voor televisieproducties, bestaat al sinds 1951 dus misschien heb je dat nog meegekregen voordat jij je afsloot van de buitenwereld. Je zal merken dat de laatste jaren de primetime Emmy nominaties voor beste dramaseries vrijwel allemaal gaan naar series die het niet moeten hebben van standalone episodes. Je zal 20 jaar terug moeten zoeken naar een tijd dat er géén serie met een problem-of-the-week format werd genomineerd. Ken je de serie Star Trek? Die is na 50 jaar ook overgestapt naar een vervolg structuur (waarbij juist wel een episodische structuur werd verwacht). Het zijn eigenlijk nog vooral misdaad- en comedyseries die elke week een apart avontuur hebben. Die hebben vaak ook nog 24 afleveringen per seizoen. Je verwacht zo'n format niet bij een serie met maar 8 afleveringen. Tja ik lijk zelf een beetje op The Mandalorian met het herhalende plot, aangezien ik dit al continue aanhaal.
Nee ik leef niet onder een steen, zelfs Game of Thrones had naast de doorlopende verhaallijn ook verhaallijnen die 1 episode duurden. Jij doet nu net alsof The Mandalorian alleen maar standalone episodes heeft, wat het duidelijk niet heeft. Juist door bijvoorbeeld Netflix, Prime Video, Disney + etc zou jij juist moeten weten dat ook series met naast een hoofdverhaallijn ook een verhaallijn hadden per episode scoren. Geen idee waarom je alleen met het genre drama aankomt als het om Mandalorian aankomt aangezien dit ook (en misschien zelfs nog meer) onder Science Fiction en space-western valt,

Wat betreft awards waarbij jij blijkbaar alleen de Emmy's waardig vind (of misschien zelf onder een steen leeft als je niet weet dat er nog meer dan alleen de Emmy's bestaat) terwijl er nog meer in de wereld bestaat doen dit soort series het ook zeker niet verkeerd, en zelfs onder het drama genre stond The Mandalorian bij de Emmy's dit jaar bij de 8 genomineerden dus ja de serie doet zelfs in dat genre erg goede zaken. De laatste zin waarbij je suggereert dat The Mandalorian een herhalend plot heeft raakt al helemaal kant noch wal.

Ps. Ga maar nooit naar de Clone Wars serie kijken want daar zal jij waarschijnlijk helemaal witheet van worden met de vele echt standalone episodes, gek genoeg wordt die serie toch zeer hoog gewaardeerd, wat volgens jouw logica niet meer kan in deze tijd.)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22
Waarom vergelijken we the Mandalorian uberhaupt met Game of Thrones? GoT was één grote sidequest waarvan de main quest uiteindelijk niet bleek te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
raiders schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:35:
Ik vond het een top aflevering. Ik was wat bang voor een "filler" episode maar er was alsnog genoeg om het verhaal een nieuwe weg in te blazen (wat toch anders is voor S2:E2 al mag een episode voor world building er ook wel zijn). Misschien is dit wel mijn favoriete aflevering van dit seizoen tot nu toe.

Ik ben heel erg fan van The Clone Wars dus de terugkeer van Bo Katan was awesome, maar deze aflevering heeft toch iets onbekends. Was dat Snoke? Wil Moff Gideon zichzelf force sensitve maken? Willen ze shadow troopers maken? Heeft dit wat te maken met Palps uit episode 9? Het kan zeg maar heel veel kanten op gaan.

Volgens mij hebben we nu ook alle shots uit de trailers gezien in een aflevering, dus de komende 4 afleveringen zijn helemaal onbekend :)
Gisteravond ook even de laatste aflevering bekeken, maar deze laatste episode zet je wel aan het denken zeg.
Overigens moet ik elke keer wel weer even schakelen in welke tijdlijn we nu precies zitten. Ergens tussen ep 6 en 8 is namelijk wel erg ruim.
Heel benieuwd waar dit naar toe gaat richting einde seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
(jarig!)
yorroy schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:45:
[...]
Overigens moet ik elke keer wel weer even schakelen in welke tijdlijn we nu precies zitten. Ergens tussen ep 6 en 8 is namelijk wel erg ruim.
Volgens mij hebben ze nooit officieel gezegd hoeveel jaar na episode 6 het is. Maar volgens mij heb ik in meerdere videos mensen horen zeggen dat het rond de 5 jaar na episode 6 is en dus een jaar of 25 voor episode 7. Van The Empire is bijna niks meer over, alleen warlords en gekkies de de oude manier terug willen brengen. The First Order bestaat ook nog niet en Luke is (denk ik?) nog niet verdwenen.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CopyCatz
raiders schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:41:
Snoke, force cloning, midichlorians, dark troopers? Allemaal leuk natuurlijk maar wanneer komt de spin off over de crew member die per ongeluk links in het shot blijft staan? ;)
Daarvan is de lego set inmiddels verschenen: https://www.flickr.com/photos/ochre_jelly/50640467836

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:46

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Chapter 13, The Jedi. 42 min

Grogu...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
ZOMG. zit te stuiteren hier! :D Zo awesome! Zo veel vragen!
Grogu! Ahsoka EN een Thrawn name drop?!!

Had niet verwacht dat ze Ahsoka al in de eerste minuut zouden introduceren en ze gewoon een complete aflevering krijgt. Had 99% verwacht dat ze een end of season cliffhanger zou zijn.

Okay, Dawson maakt een hele degelijke Ahsoka. De montrals en head tails zijn wel bizar klein geworden. Gelijk of kleiner dan in S5 van Clone Wars, Kleiner dan S6 van CW, een heel stuk kleiner dan in Rebels en een fractie van wat we van Shaak-Ti gezien hebben, vreemde keus, maar dat zal qua beweging wel veel makkelijker geweest zijn natuurlijk.
Over beweging gesproken, die lightsaber choreografie was heel netjes, no doubt dat dat Ahsoka was die korte metten maakte met die goons en droids.

Grote vraag is wel hoe Bo-Katan wist dat Ahsoka daar was. Ze had hier een duidelijke missie, dorpje redden en uitvinden wat Beskar-speer dame van Thrawn wist. Het is niet alsof ze al een decennium in een hutje op deze planeet leeft. Met het tempo dat Ahsoka in haar eentje deze situatie had kunnen oplossen zou ze hier niet veel langer dan een week geweest hoeven zijn. Dus of ze neemt tegenwoordig overal ruim de tijd voor en laat onschuldige mensen nodeloos lijden, of ze heeft regelmatig contact met Bo-Katan. Wat een interessante gedachte is.

Het was wel heel on-Ahsoka om din en Grogu alleen weg te sturen en niet mee te gaan. 100% logisch dat ze liever ziet dat hij gwoon bij Din blijft en ze samen een clan of two blijven, een nieuwe Jedi opleiden die al zoveel kwaads heeft meegemaakt, helemaal een met wellicht de potentie van Yoda is een gevaarlijk idee.

Over Yoda gesproken, Grogu was in de Tempel tijdens de Clone Wars?!!!!! :open_mouth:
Maar Yoda is de enige van die soort die Ahsoka kent, is dat een bevestiging dat Yaddle ergens tussen Ep1 en 3 is overleden?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Haha je bent niet de enige! Dit was echt awesome, en eigenlijk nog beter dan ik gehoopt had. Ik was toch wel benieuwd hoe live action Ahsoka eruit zag maar ze hebben het fantastisch gedaan. Het enige wat een beetje onwennig was, was de stem maar deal with it zou ik zeggen!

Waar ik vooral heel erg benieuwd naar ben is of er nog een andere Jedi bij komt kijken nu ze naar Tython(!) gaan. Luke misschien? Het is wat vroeg in de timeline maar wellicht is hij al zieltjes aan het verzamelen voor zijn Jedi temple :9~

Was ik trouwens de enige die de hele tijd op het puntje van zijn stoel zat omdat ik Moff Gideon elk moment aan zag komen?
Spike_wolf schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:28:
Het was wel heel on-Ahsoka om din en Grogu alleen weg te sturen en niet mee te gaan. 100% logisch dat ze liever ziet dat hij gwoon bij Din blijft en ze samen een clan of two blijven, een nieuwe Jedi opleiden die al zoveel kwaads heeft meegemaakt, helemaal een met wellicht de potentie van Yoda is een gevaarlijk idee.
Ahsoka is blijkbaar ook nog druk met Ezra zoeken, tenminste dat is wat ik verwacht met de Thrawn namedrop. Sowieso vraag ik me af of Ahsoka het sowieso wel zo'n goed idee vind om een nieuwe Jedi Order te maken. De situatie waar Luke in zat in The Last Jedi is ook niet eens zo gek voor Ahsoka na jarenlang drama. De Jedi waren nou niet echt meer wat ze ooit geweest waren aan het einde van de Clone Wars.

En hoe awesome het ook was, ik hoop niet dat alle bekende character d focus gaan worden van de serie. Maar nu we weten dat een live action Ahsoka goed zit mag de spin off er komen hoor, of in de Siege of Mandalore 2? _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door raiders op 27-11-2020 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:38

s0kkie

Cowabunga

BESTE aflevering tot nu toe!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Wow, deze aflevering was echt super! Hoogtepunt van beide seizoenen zover.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Shit, wil/moet nog werken vandaag, dus dat wordt vanavond. Ik zag het al op Twitter, dat ontplofte. Geloof dat de in US de episodes ook na 12 uur 's nachts Pacific live gaan.

Ik vrees voor de films de komende jaren (je bent knettergek als studio als je 200 miljoen in een bioscoop film stopt, maar met dit soort series is het prima uit te houden).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Ik plemp hem hier ook nog even neer, omdat Dave Filoni toch wel mijn held aan het worden is.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Thrawn is wel de bad guy die hierin past, die had ik eerder verwacht maar toen kregen we Gideon, maar nu krijgen we ze dus (hopelijk) beiden. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 20:39

gws24

Thinking is hard!

Op zich een leuke aflevering met een mooi gevecht in het begin maar zo positief als iedereen hierboven ben ik niet. Voor mij was het namelijk het standaard verhaaltje van land op planeet, help de bevolking en dood de bad guy en dat heb ik nu wel gezien eigenlijk.

De onthulling van de naam van baby yoda doet mij persoonlijk namelijk niks en om enthousiast te worden van die jedi en de name drop op het eind moet je denk ik meer dan een casual kijker zijn en ook die andere series gezien hebben zodat je die personages goed of überhaupt kent. Ik moest ze namelijk googlen en heb er dus geen band mee en kan er dus ook niet erg warm van worden ;)

edit: neemt niet weg dat ik het voor jullie wel leuk vind dat jullie het zo gaaf vinden ;)

[ Voor 14% gewijzigd door gws24 op 27-11-2020 16:29 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Spike_wolf schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:28:
of ze heeft regelmatig contact met Bo-Katan. Wat een interessante gedachte is.
Star Whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:52
Ik vond het een toffe aflevering. Ik zie idd de commentaren dat de diepgang ontbreekt of de episodische aanpak met planeet van de week wat minder aantrekt, maar ik heb me kunnen zetten in de mindset van Favreau. Voor diepgang zijn er tig andere series te bekijken.

Ik was wat verbaasd over de Thrawn namedrop, ik dacht dat die uit de canon universe was gekieperd na 9 films zonder vermelding maar hier duikt die dus expliciet op! De vraag is wel of we net zoals Gideon weinig van de man gaan zien buiten een soort "cameo" appearance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:51
En zo wordt de EU stukje bij beetje weer canon gemaakt. Ik begin me nu serieus af te vragen of ze het budget hebben om Mark Hamill te krijgen en hem ook nog eens digitaal jonger te maken. Geen idee welke andere Jedi de training van baby Yoda op zich zou kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
ErikT738 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:43:
En zo wordt de EU stukje bij beetje weer canon gemaakt. Ik begin me nu serieus af te vragen of ze het budget hebben om Mark Hamill te krijgen en hem ook nog eens digitaal jonger te maken. Geen idee welke andere Jedi de training van baby Yoda op zich zou kunnen nemen.
Mark Hamill is zelf fan, ik denk dat hij dit ook voor minder dan zijn normale prijs zou doen maar ik verwacht niet dat ze hem hebben gevraagd. Ezra Bridger of Cal Kestis worden veel genoemd, vooral die laatste zou tof zijn want Cameron Monaghan is een fantastisch acteur en het breid het universum wel weer flink uit door ook karakters uit een game te gebruiken maar Ezra is meer waarschijnlijk met het name-droppen van Thrawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25

servies

Veni Vidi Servici

Zo werkt 99% van de tv series helemaal niet (meer).
Helaas ja, ik vind 90% van de tegenwoordige tv series ook niet om aan te gluren...
Ik weet niet onder welke steen jij de afgelopen 10 jaar hebt geleefd, maar de rest van de wereld was de afgelopen jaren in de ban van de TV serie Game of Thrones.
Spreek voor jezelf, ik ben onderdeel van de rest van de wereld en ik was niet in de ban van die serie...
Wellicht heb je in jouw ondergrondse bunker ooit van Netflix gehoord. Staan een heleboel series op waarbij een seizoen uit één verhaal bestaat.
Kwantiteit is niet gelijk aan kwaliteit
De meest gelauwerde series van de afgelopen jaren hebben allemaal een vervolg structuur. Weet je wat de Emmy's zijn? Dat zijn Amerikaanse prijzen die worden uitgegeven voor televisieproducties, bestaat al sinds 1951 dus misschien heb je dat nog meegekregen voordat jij je afsloot van de buitenwereld. Je zal merken dat de laatste jaren de primetime Emmy nominaties voor beste dramaseries vrijwel allemaal gaan naar series die het niet moeten hebben van standalone episodes. Je zal 20 jaar terug moeten zoeken naar een tijd dat er géén serie met een problem-of-the-week format werd genomineerd.
Dat zegt meer over de mensen die beoordelen dan over de kwaliteit van de series...
Ken je de serie Star Trek? Die is na 50 jaar ook overgestapt naar een vervolg structuur (waarbij juist wel een episodische structuur werd verwacht).
Toch grappig dat Discovery in het 3e seizoen een hoofdverhaal heeft als een rode draad doorloopt, maar dat alle episodes nu een eigen verhaal hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
algalid schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:59:
Ik was wat verbaasd over de Thrawn namedrop, ik dacht dat die uit de canon universe was gekieperd na 9 films zonder vermelding maar hier duikt die dus expliciet op! De vraag is wel of we net zoals Gideon weinig van de man gaan zien buiten een soort "cameo" appearance.
Thrawn is sinds een jaar of 3 weer canon gemaakt in Star Wars Rebels maar wel op een andere manier. De character dus wel en dat wat ze in de serie laten zien ook, maar de oude boeken niet. Wat wel en niet canon is, is soms wat verwarrend. Zo is Darth Revan ook canon gemaakt in The Rise of Skywalker maar ook vrij beperkt.

Het volgende in spoiler tags voor wie Rebels niet gezien heeft maar nog wel wilt kijken:
spoiler:
Ik verwacht een kleine cameo of helemaal niks van Thrawn in The Mandalorian. In de Rebels serie is Thrawn verdwenen met een Jedi genaamd Ezra Bridger. Ahsoka is op zoek naar Ezra die “ergens” is samen met Thrawn.

Er gaan al een tijdje geruchten dat er een Rebels sequel komt dus misschien was dit alleen maar een teaser daarvoor. Ahsoka zoekt wel samen met een mandalorian naar Ezra dus het kan samen gaan met deze serie. Al weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden dat deze serie een Rebels sequel wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door raiders op 27-11-2020 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ik vond de boekenreeks over Thrawn helemaal geweldig, de nieuwe factie na de val van de empire, maar dat is in de filmreeks overgenomen door de first order. Dus hij zal hier wel niet zo'n rol krijgen, terwijl ze het op de een of andere manier zo draaien dat hij de first order heeft opgebouwd maar voor de rest van de films door Mando is omgelegd ofzo. Lastig passen en meten zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dus, baby yoda is geen baby? Maar een geval van PTSS en regressie?

[ Voor 40% gewijzigd door Virtuozzo op 28-11-2020 01:13 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:55

weebl

YARR!

Virtuozzo schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 01:13:
Yoda is +/- 900 geworden dacht ik, dus de term baby is relatief denk ik :p

Heb ergens gelezen dat baby Yoda (Grogu) 50 is.

[ Voor 8% gewijzigd door weebl op 28-11-2020 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Holy shit, wat een aflevering :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1shot1kill
Virtuozzo schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 01:13:
Hij is wel een baby, alleen een baby die ouder is dan Din Djarin en Ahsoka. :P
weebl schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 01:26:
[...]

Heb ergens gelezen dat baby Yoda (Grogu) 50 is.
Dat hoef je niet eens ergens te lezen, dat werd gewoon in de allereerste aflevering verteld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:46
Ik vond het een leuke aflevering, maar ook zo laf en slap dat Disney de kill van Ahsoka skipte. Maakt het gelijk een stuk kinderachtiger en ongeloofwaardiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
hotymoty schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:36:
Ik vond het een leuke aflevering, maar ook zo laf en slap dat Disney de kill van Ahsoka skipte. Maakt het gelijk een stuk kinderachtiger en ongeloofwaardiger...
Volgens mij heb je inderdaad geen enkele kill van Ahsoka daadwerkelijk gezien.

Ik vond hem ook erg leuk, maar voornamelijk vanwege het feit dat er een Jedi in zit, dat blijft voor mij toch het leukste van Star Wars.
Persoonlijk heb ik maar een paar afleveringen gezien van de animatieserie, dus ik wist nog net wie Ahsoka was en Thrawn zegt mij sowieso niks.

Maar eigenlijk kunnen we wel concluderen dat Groku Grogu uiteindelijk niet opgeleid gaat worden toch? Immers was Rey uiteindelijk The Last Jedi.

Wel benieuwd wat er dan uiteindelijk van Ahsoka en Groku Grogu terecht komt. Dat is voor mij eigenlijk spannender dan wat er verder met Mando gebeurd :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
yorroy schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:30:
[...]

Volgens mij heb je inderdaad geen enkele kill van Ahsoka daadwerkelijk gezien.

Ik vond hem ook erg leuk, maar voornamelijk vanwege het feit dat er een Jedi in zit, dat blijft voor mij toch het leukste van Star Wars.
Persoonlijk heb ik maar een paar afleveringen gezien van de animatieserie, dus ik wist nog net wie Ahsoka was en Thrawn zegt mij sowieso niks.

Maar eigenlijk kunnen we wel concluderen dat Groku uiteindelijk niet opgeleid gaat worden toch? Immers was Rey uiteindelijk The Last Jedi.

Wel benieuwd wat er dan uiteindelijk van Ahsoka en Groku terecht komt. Dat is voor mij eigenlijk spannender dan wat er verder met Mando gebeurd :o
Grogu, niet Groku :+ En dat Rey de laatste Jedi was zegt niet zoveel, misschien wordt Grogu wel opgeleid, maar overleeft 'ie het niet. We weten het (nog) niet!

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Als Grogu gevonden wordt door Luke dan vrees ik voor zijn leven. Een paar jaar later steekt Ben Solo de hele nieuwe Jedi tempel in brand... :(

Mijn gok is dat Grogu geen Jedi wordt en met Din Djarin mee gaat als force sensitive Mandalorian. And they live happily ever after (of niet, want Grogu wordt waarschijnlijk honderden jaren ouder dan Din...).

[ Voor 3% gewijzigd door raiders op 28-11-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
yorroy schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:30:
[...]

Grand Admiral Thrawn is degene die na de val van de keizer de controle over de nog overgebleven troepen van The Empire heeft overgenomen en ruim 20 jaar een favoriet van de die-hard fans was tot Disney hem na de overname van Lucasarts non-canon maakte.

Hij is niet veel later in Star Wars Rebels weer canon geworden en de zoektocht van Ahsoka naar hem stemt dus daar vanaf. Meer valt er denk ik niet over te zeggen zonder spoilers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Okay, even wat speculatie over de komende eps en het grotere geheel.

Spoiler want niet iedereen vind speculatie tof, maar again, dit is enkel speculatie van mijn kant. Wel spoilers voor Star Wars Rebels.
spoiler:
Dit is denk ik (voorlopig?) de enige keer dat wat Ahsoka in Mando zien. In Rebels zien we haar voor het laatst in de World between Worlds aflevering, waar ze het samen met Ezra tegen Palpatine opneemt in de world between worlds. Vlak daarna neemt Ezra het tegen Thrawn op waarbij de Purgil hun Star Destroyer meenemen in hyperspace, never to be seen again. De hele Rebels crew, minus Ahsoka, ziet dit gebeuren.
In de epiloog zien we Ahsoka terugkeren op Lothal en de voice over van Sabine impliceert dat dit de eerste keer in een lange tijd is en dat ze daarna samen opzoek gaan naar Ezra.
Dit doet me vermoeden dat deze aflevering van Mando zich na die epiloog afspeelt en Sabine en Ahsoka dus inmiddels op avontuur zijn.

Thrawn vinden is hoogstwaarschijnlijk hetzelfde als Ezra vinden, maar Thrawn heeft nog mensen in dit sterrenstelsel dus hem vinden zal makkelijker zijn dan Ezra vinden. We zijn jaren verder, dus er is best een kans dat er communicatie is tussen Thrawn en zijn crew, helemaal als Ezra en Thrawn uiteindelijk in de Chiss Ascendancy terecht gekomen zijn bijvoorbeeld.

Er gaan al tijden geruchten dat er een vervolg op Star Wars Rebels aankomt, ik denk dat dit een glimp daarop is. Ik ging er vanuit dat dit ook een animatie serie zou zijn, maar misschien is het ook live action. Misschien is Ahsoka hier een test case om te zien of het haalbaar is dat in live action te doen. Zijn ze hier tevreden over (het proces en het resultaat) dan gaan ze misschien verder in Live Action, zijn ze minder tevreden, dan toch animatie. Maar het kan natuurlijk dat dit altijd een Ahsoka one-off ging zijn en dat het Ahsoka en Sabine avontuur altijd al animatie ging zijn. Of misschien ging het altijd al live action zijn, who knows :P

Anyway, ik denk dat dit de enige Ahsoka appearance gaat zijn hier (misschien nog een one-episode cameo in de Kenobi serie).

Dan door naar de volgende Mando aflevering.
Gideon heeft een tracker op de Razor Crest zitten, dus de Imps gaan Mando vinden. Ik denk dat de aflevering opent met de Razor Crest in sublight. Ze vliegen wat voort, Mando en Grogu zijn aan het chillen, uitzoeken waar Tython ligt, of de Razor Crest is weer brak en ze proberen hem weer te fixen ofzo.

Ineens *Mruuuaaaaawwwwww* (TIE Fighter scream) en *piew piew* , de Razor Crest ligt onder vuur van een wing TIE Fighters, met Gideon's schip op een afstandje. Din springt weer achter de knuppel en laat een knap stijltje vliegwerk zien, haalt wat TIEs neer, maar het zijn er te veel. Op het moment dat de kijker denk ”dit is het einde van Din” ineens *Piew piew* een TIE explodeert achter de Razor Crest en de F-ing Slave 1 vliegt voor hun windshield langs!

Boba doet wat meer bad ass flying en maait het overgrote deel van de TIEs neer en samen gaan ze op de vlucht en eindigen ergens veilig op een planeet ofzo. Boba en Din praten wat over Mandalorians, Din leert weer wat meer en gaat misschien wat aan zijn cult twijfelen. Boba krijgt als beloning zijn armor terug van Din en vertrekt, never to be seen again in The Mandalorian and Grogu.

De geruchten over een Boba serie zijn heel sterk en ik denk dat die zich ergens na deze aflevering afspeelt.
In eerste instantie ging ik er vanuit dat de Boba serie zou openen met Boba die uit de Sarlack klimt en zijn leven voortzet. Maar van Aftermath en Cobb Vanth eerder dit seizoen weten we dat de Jawa’s al vrij snel na het Sarlack incident Boba’s armor in hun bezit hadden. Dus als de Boba serie zich in dat tijdsbestek afspeelt hebben we een Boba serie zonder Boba armor. En een Boba serie zonder Boba in armor gaat hem niet worden denk ik. No-way dat ze dat aandurven, no-way dat het publiek dat gaat accepteren. Dus de tijd tussen de Sarlack en Mando S2 zal hooguit in Flashbacks of dialoog bekend worden in de serie. Misschien dat een boek dat verder uitdiept.

Maar op deze manier krijgt Boba zijn armor terug, en kan hij dus als ”echt” Boba Fett aan zijn serie beginnen. En dan denk ik dat de kans vrij groot is dat Fennic daar de tweede hoofdrol gaat zijn. Nog een serie met een protagonist die amper praat gaat niet echt een succes zijn denk ik. Ik ben er vrij zeker van dat Boba de gene is die naast het ”lijk” van Fennic staat aan het einde van die episode, en ik ben er ook heel zeker van dat ze niet dood was. Ik denk dat die twee samen de Boba serie gaan vormen. Zo heeft Boba iemand om mee te praten, en het publiek toch nog meer van een bad ass Ming-Na.

Bo-Katan an haar crew gaan we dit seizoen niet meer terug zien denk ik (al is het maar omdat Sasha Banks gezegd heeft dat ze maar in 1 aflevering zit :P ). Die gaan we wel terug zien, want Din moet meer over zijn cult en andere Mandalorians leren, en Bo-Katan moet Gideon uitschakelen en haar Darksaber terugkrijgen. Maar dat zal volgend seizoen pas weer aan bod komen denk ik.

Na de encounter met Boba en Gideon gaan Din en Grogu weer op pad naar Tython, daar zullen ze in de laatste aflevering wel aankomen (we hebben er nog drie dus misschien dat de Gideon/Boba saga een episch stuk van 2 eps gaat worden), waar ze opzoek gaan naar de Jedi tempel, daar wat rond zoeken opzoek naar wat Grogu moet doen, Din zal hem wel helpen/overtuigen en vervolgens zendt Grogu een signaal uit naar andere Jedi/Force sensitives in de omgeving/het sterrenstelsel.

En dan, wie vangt dat signaal op? Niemand? En Din en Grogu stappen weer in de Razor Crest en vervolgen hun leventje om straks Bo-Katan te helpen met Gideon. Of er komt wel iemand op af en daar zijn wat mogelijkheden:

• Luke zou kunnen, maar dat verwacht ik niet, dat maakt deze wereld weer bizar klein terwijl ze juist hun best aan het doen zijn om hem te vergroten. Mark de-agen is prima te doen, maar hij kan zijn stem niet overtuigend meer terug naar die tijd brengen. Dus een jonge Mark met een brakke stem of een jonge Mark met iemand anders die de stem doet? Of een andere acteur? Ik denk het niet

• Cal Kestis lijkt me een reële mogelijkheid. Cal loopt nog rond, hij is in de Jedi Order getraind en kan zich zonder moeite een Jedi (laten) noemen. Daarnaast is Cal’s game mesh een 3D scan van Cameron Monaghan, dus hem 1:1 in de serie neerzetten is super eenvoudig. Cameron is klaar om de Volume in te stappen en ook nog eens een degelijke acteur.

• Een random Jedi die we nog niet kennen. Als er iets is dat we de afgelopen jaren geleerd hebben is het dat er genoeg Jedi zijn die Order 66 overleeft hebben. Ahsoka, Kanan, Cal, de Inquisitors, die dude in de Vader comic waar Vader zijn eerste rode Lightsaber van steelt. Of ”nieuwe” Jedi die daaruit voort kwamen, Luke, Leia, Ezra, etc.
Er waren duizenden Jedi, de kans dat er honderd+ niet bij Clones in de buurt waren tijdens Order 66 en zichzelf hebben weten verborgen te houden is vrij groot, dus een random nieuw personage introduceren kan opzich prima. Al heeft dat geen emotioneel gewicht, en zou dat wat plat vallen denk ik. Dat kan werken als ze vrij vlot met een boek komen om de geschiedenis van dat personage uit te diepen en een band te scheppen, maar als we reëel zijn had dat boek deze zomer uit moeten komen. Dus die optie zie ik niet zo gebeuren.

• Er is nog een Jedi die we veelvuldig bij tempel/force avonturen hebben zie opduiken om ondersteuning te geven en wijsheden te delen. Yoda. Ik denk dat de kans best aanwezig is dat Grogu zijn ding doet en dat Force Ghost Yoda tevoorschijn komt wat wijsheden deelt en Grogu duidelijk maakt dat hij bij Din moet blijven. Dat Din hem alles kan leren dat hij moet leren om een goed leven te leiden. Om over zijn duistere verleden als proefpersoon heen te komen en een sterk moreel kompas te verkrijgen. Din kan een uitstekende vader/leraar voor hem zijn, niet zozeer in Force abilities, maar wel in alle andere aspecten van het leven. Terwijl Grogu hem net zoveel kan leren over het leven. Force dingen komen er geleidelijk aan vanzelf wel bij. Zo houden we een Din en Grogu serie (want let’s be honest, zonder Grogu is er geen The Mandalorian :P ) en blijven de Force aspecten simpel en verspreidt.
Hoe dit op Din overgebracht gaat worden weet ik niet. Voor zover we weten kan een Force Ghost zich niet laten zien aan non-Force users (niemand op Endor leek Ani, Obi en Yoda te zien, zelfs Leia niet). Maar aan de andere kant kan Yoda wel bliksem tevoorschijn toveren, dus wellicht dat er opties zijn. Als Grogu en Din samen weer op pad gaan is de weg vrij voor ze om in S3 met Bo-Katan en co de strijd aan te gaan Gideon.

Again, speculatie, maar na er even over nagedacht te hebben heb ik het gevoel dat deze ideeën best reëel zijn. Thoughts?

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Ook in spoilers vanwege de speculatie:
spoiler:
Deze setup voor de Boba serie zie ik ook nog wel gebeuren inderdaad. Het kan dan zo zijn dat episode 1 dan de space battle is en episode 2 de battle tegen Gideon en de dark troopers.

Het zou eventueel wel Luke kunnen zijn. Sebastian Stan is ook vaker genoemd als “fan casting” omdat hij op Luke zou lijken. Ik vraag me alleen af of Disney dat aandurft nadat veel mensen toch niet heel positief waren over Solo.

Ik zet ook in op Cal Kestis of helemaal niemand. Ik zie het ook nog gewoon gebeuren dat Grogu zichzelf steeds meer open stelt in The force en stukken van zijn training weer leert, eigenlijk een beetje zoals de Fallen Order game. Het ding is dat ik wel wat twijfel over de “training” die Grogu gehad heeft op de leeftijd.

Ezra heb ik ook al een paar keer gelezen, maar wat zou dat karig zijn haha. Ahsoka en Sabine jarenlang opzoek, maar Din vind hem in een paar dagen.

Misschien krijgen we ook nog een soort flashback scene naar de escape van Grogu tijdens order 66 of geven oude Jedi guidance aan Grogu. Ewan Mcgregor is op de set geweest van The Mandalorian om zijn kostuum voor de Kenobi serie te passen... yeah right ;)
https://www.ign.com/artic...me-on-the-mandalorian-set

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Laatst online: 14:56

Major_ton

Shoot!

Langzaamaan begint het Star Wars universum zich te openen voor de kijker. De lore is natuurlijk zo groot en diepgaand dat de potentie er is om op dit front de scope van Game of Thrones voor bij te streven. Ik zie dat niet snel gebeuren overigens, maar onze Mando kan niet voor altijd van planeet naar planeet blijven reizen om telkens in een stadje een 'side quest' aan te gaan. Boba Fet, Bo-Katan, Ahsoka, Thrawn zijn ineens 4 nieuwe namen die nu genoemd zijn. En Din en Grogu zijn dus op zoek naar mogelijk nog een Jedi. Ik ben heel benieuwd waar Fraveau en Filoni naartoe willen met deze serie. Met het huidige tempo en slechts acht afleveringen per seizoen weten we in 2030 waarschijnlijk pas iets meer. Tot die tijd blijf ik hooked.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
Ongelofelijk, Grogu zat gewoon al in Episode 3 toen Anakin de tempel kwam binnenstormen. Had zich gewoon goed verstopt achter die stoel :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0UuQT9fbG8GO1b8DugIYqkMs5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zvVllzAplsUkX3Vhfj9dQOmC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:46

Miesjh

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EoG3_f-XMAYpDVe?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Mando is nu een main character in het nieuwe seizoen van Fortnite geworden :P
Grogu is unlockable op level 100 van de battlepass als backpack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:51
Nooooooooooo!
spoiler:
Niet de Razor Crest!

Verder lijkt de scope van The Mandalorian toch wat groter te worden nu, al krijgen we misschien nog wat sidequests waarin hij een team samenstelt.

Ik vond deze aflevering het verlies van de jetpack wel een beetje geforceerd, maar kennelijk was dat nodig om een lopend verhaal te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Wel weer een toffe aflevering hoor. "I'm a simple man trying to make my way through the galaxy", I see what you did there ;)

Ik had al een tijdje het idee dat de Razor Crest het lootje zou leggen, misschien dat Din hem nu inwisselt voor een van die Mandalorian schepen uit Clone Wars en Rebels :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sgnLJ5758ioyAKVQTWbqSh4xV_8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zrMfWg7Kbah43iYQurKt5HUw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door raiders op 04-12-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Hij was weer leuk. Al was het overgrote gedeelte van dat Fennec/Trooper gevecht echt ontzettend oudbollig, zo veel onnozele dingen die enkel voor toffe shots moesten zorgen.

Maar mijn ideeën van vorige week? Zeker geen 1:1, maar de broad strokes? Jup :P

Eindelijk wat meer info over Boba/Jango. Jango was dus een foundling, geboren Mando. Dat maakt die uitspraak van Almec wat logischer. Maakt Almec nog steeds een intolerante zak, though :+

Dat de Razor Crest compleet gedisentegreerd zou worden zag ik niet aankomen (ik hoorde iedereen die net een zak geld neergelegd had voor de Hasbro 6" Razor Crest schreeuwen in pijn :P ).
Mando had al weinig, maar nu heeft hij helemaal niet meer dan zijn armor, speer en shift knob (dat die het zou overleven was ook gelijk te verwachten natuurlijk :P ). Dat maakt hem wellicht nog gevaarlijker voor de Empire, hij heeft nu helemaal niets meer te verliezen.

Cara's reactie was wel tof "ik moet me aan de regels houden". "ze hebben het kind", "f de regels".

Mayfeld was verre van mijn favo personage in S1, maar hem terug halen lijkt een hele logische keuze voor Din, Met Mayfeld, Fennec, Boba, Cara en Din (en potentieel Bo) tegen zich maken Gideon en co geen schijn van kans :P

En Grogu heeft een duidelijk teken van zijn aanwezigheid het sterrenstelsel in gestuurd. Het kan niet anders dan dat we aan het eind van dit seizoen een Force user ontmoeten die daar op af gekomen is.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Ik was toch eerst even naar Ahsoka gevlogen. :P

Alhoewel Boba dat misschien wat minder zou vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/9rp1f3rar4361.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=4bde8d7289b3e182c475f3f3126e4ac07952573e

Vond de cinematografie deze week wel redelijk amateuristisch overigens, en veel goedkope CGI. Viel me vies tegen, daar het seizoen tot nu toe toch ook vanuit die twee oogpunten een vlucht had gemaakt m.i.

[ Voor 43% gewijzigd door Zaphara op 04-12-2020 11:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Heet ie vanaf nu Boba Fat? :+

Waar ik vorige week dacht nog beste aflevering ging deze daar even makkelijk nog overheen, NERDGASMS!

Echt 12/10 voor mij deze episode _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Ik moet zeggen dat ik deze wat minder vond dan de vorige. De planeet was wat saaier en Ahsoka is gewoon mijn favoriete character dus ik ben wel biased :P

Ik ben nog wel benieuwd of de New Republic (The Resistance) een rol gaat spelen in het gevecht tegen de overblijfselen van The Empire. Ik hoop het eerlijk gezegd niet, maakt het direct weer zo Empire vs Rebels waar wel al zoveel van hebben, maar ik zie het wel gebeuren nu Cara ook in zee gaat met de New Republic.

En de season finale... Cara, Mando, Boba, Fennec en Mayfeld die een Imperial base (of Gideons cruiser) gaan plunderen? Misschien ook nog met Bo Katan, Ahsoka of een andere Jedi die de oproep in The Force gehoord heeft _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door raiders op 04-12-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
raiders schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:05:
En de season finale... Cara, Mando, Boba, Fennec en Mayfeld die een Imperial base (of Gideons cruiser) gaan plunderen? Misschien ook nog met Bo Katan, Ahsoka of een andere Jedi die de oproep in The Force gehoord heeft _/-\o_
Bo-Katan verwacht ik niet aangezien Sasha Banks al heeft laten weten dat ze verder niet meer in het seizoen zit en het vreemd zou zijn als Bo ineens alleen komt opdraven. Alhoewel dat ook alleen gezegd kan zijn om ons te laten denken dat ze niet terug komt dit seizoen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
raiders schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:05:
Ik moet zeggen dat ik deze wat minder vond dan de vorige. De planeet was wat saaier en Ahsoka is gewoon mijn favoriete character dus ik ben wel biased :P

Ik ben nog wel benieuwd of de New Republic (The Resistance) een rol gaat spelen in het gevecht tegen de overblijfselen van The Empire. Ik hoop het eerlijk gezegd niet, maakt het direct weer zo Empire vs Rebels waar wel al zoveel van hebben, maar ik zie het wel gebeuren nu Cara ook in zee gaat met de New Republic.

Qua Jedi zet ik mijn geld in op Ezra Bridger. Hopelijk wel een geloofwaardige acteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Zaphara schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:59:
[...]

Qua Jedi zet ik mijn geld in op Ezra Bridger. Hopelijk wel een geloofwaardige acteur.
Dat lijkt me heel sterk. Dat haalt de complete missie van Sabine en Ahsoka onderuit. Hun hele doel is op dit moment om Ezra te vinden, als hij random ineens zelf tevoorschijn komt leg je ineens een complete verhaallijn plat.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Spike_wolf schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:15:
[...]

Dat lijkt me heel sterk. Dat haalt de complete missie van Sabine en Ahsoka onderuit. Hun hele doel is op dit moment om Ezra te vinden, als hij random ineens zelf tevoorschijn komt leg je ineens een complete verhaallijn plat.
Hoeft niet, chronologisch kan het, enige dat je dan mist is de tijdslijn waarin ze hem gevonden hebben en wat er verder gebeurd is. Daarbuiten, en ik quote Dave Filoni hieronder, weet je niet hoeveel tijd er tussen de laatste Rebels zit en de huidige tijdslijn in de Mandalorian:
Here’s his exact quote from the interview when asked where his scene fits into the timeline:
Right. But no, it’s an interesting one… That’s not necessarily chronological. I think the thing that people will most not understand is they want to go in a linear fashion, but as I learned as a kid, nothing in Star Wars really works in a linear fashion. You do [Episodes] IV, V and VI and then I, II, and III. So in the vein of that history, when you look at the epilogue of Rebels you don’t really know how much time has passed. So, it’s possible that the story I’m telling in The Mandalorian actually takes place prior to that. Possible. I’m saying it’s possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Zaphara schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:24:
[...]

Hoeft niet, chronologisch kan het, enige dat je dan mist is de tijdslijn waarin ze hem gevonden hebben en wat er verder gebeurd is. Daarbuiten, en ik quote Dave Filoni hieronder, weet je niet hoeveel tijd er tussen de laatste Rebels zit en de huidige tijdslijn in de Mandalorian:

[...]

[...]
Het punt is dat je een verhaallijn onttrekt aan het publiek. Of de epiloog nu voor of na deze aflevering van Mando was maakt niet uit.

In Rebels is neergezet dat Sabine en Ahsoka jaren na de finale van Rebels opzoek zijn naar Ezra. Dat is een verhaallijn die het publiek nu verwacht. Ezra volgende week in Mando neergooien spoilt gelijk een mogelijke (live action of animated) Rebels sequel want "surprise, Ezra leeft nog en is weer terug in dit sterrenstelsel".
Daarmee ben je de spanning voor die serie al kwijt voor hij begonnen is.

Dat Ahsoka vorige week nog opzoek was naar Thrawn is wat mij betreft een hele duidelijke aanwijzing dat ze nog steeds opzoek zijn naar Ezra. Als Ezra nu uit zichzelf hier tevoorschijn komt is de hele zoektocht van Sabine en Ahsoka ook nutteloos, want blijkbaar heeft hij dan zelf zijn weg terug gevonden en kan hij nu met behulp van Mando Ahsoka en Sabine opzoeken.

Dat is geen sterke manier van story telling, een potentiële serie gelijk spoilen en het doel dat deze twee dames al jaren hebben onderuit maaien door Ezra zelf tevoorschijn te laten komen.

Het lijkt me waarschijnlijker dat het Cal (en/of Cere Junda) is. Force Ghost Yoda was een optie geweest, maar die had ik dan deze aflevering al daar verwacht, hem later pas tevoorschijn laten komen is ook weer niet logisch voor een Force Ghost die min of meer kan teleporteren.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Spike_wolf schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:53:
[...]

Het punt is dat je een verhaallijn onttrekt aan het publiek. Of de epiloog nu voor of na deze aflevering van Mando was maakt niet uit.

In Rebels is neergezet dat Sabine en Ahsoka jaren na de finale van Rebels opzoek zijn naar Ezra. Dat is een verhaallijn die het publiek nu verwacht. Ezra volgende week in Mando neergooien spoilt gelijk een mogelijke (live action of animated) Rebels sequel want "surprise, Ezra leeft nog en is weer terug in dit sterrenstelsel".
Daarmee ben je de spanning voor die serie al kwijt voor hij begonnen is.

Dat Ahsoka vorige week nog opzoek was naar Thrawn is wat mij betreft een hele duidelijke aanwijzing dat ze nog steeds opzoek zijn naar Ezra. Als Ezra nu uit zichzelf hier tevoorschijn komt is de hele zoektocht van Sabine en Ahsoka ook nutteloos, want blijkbaar heeft hij dan zelf zijn weg terug gevonden en kan hij nu met behulp van Mando Ahsoka en Sabine opzoeken.

Dat is geen sterke manier van story telling, een potentiële serie gelijk spoilen en het doel dat deze twee dames al jaren hebben onderuit maaien door Ezra zelf tevoorschijn te laten komen.

Het lijkt me waarschijnlijker dat het Cal (en/of Cere Junda) is. Force Ghost Yoda was een optie geweest, maar die had ik dan deze aflevering al daar verwacht, hem later pas tevoorschijn laten komen is ook weer niet logisch voor een Force Ghost die min of meer kan teleporteren.
Oh luister, helemaal mee eens, maar van de hedendaagse Starwars storytelling kun je alles verwachten.
Cere Junda denk ik zeker niet, ze zijn nu zo overduidelijk bezig met de link naar Rebels dat je dan als andere kandidaat alleen nog maar Cal overhoudt. Wat mij naar Ezra doet neigen is hoe Dave hem ook beschijft als een " blank slate in the Star wars universe". Met andere woorden, die kunnen ze alle kanten op kneden qua verhaal. Ezra was wel een focuspunt in Rebels, dus lijkt het mij (afgezien van problemen met continuiteit) de meest voor de hand liggende keuze.

Als ik de keuze had? Kyle Katarn natuurlijk, de enige echte lore is de EU lore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Spike_wolf schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:53:
[...]

Maar hetzelfde zou je nu kunnen zeggen over het feit dat Thrawn nu blijkbaar wel terug is in de known regions. Het leuke aan de mogelijke verhaallijn na Rebels, is i.m.o. hoe Thrawn en Ezra zich samen zien te redden in die unknown regions.

We weten nu in ieder geval dat Thrawn dan niet de pijp uit gaat in de eventuele Rebels sequel.

[ Voor 8% gewijzigd door Freshnezz op 04-12-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Zaphara schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:59:
[...]

Oh luister, helemaal mee eens, maar van de hedendaagse Starwars storytelling kun je alles verwachten.
Cere Junda denk ik zeker niet, ze zijn nu zo overduidelijk bezig met de link naar Rebels dat je dan als andere kandidaat alleen nog maar Cal overhoudt. Wat mij naar Ezra doet neigen is hoe Dave hem ook beschijft als een " blank slate in the Star wars universe". Met andere woorden, die kunnen ze alle kanten op kneden qua verhaal. Ezra was wel een focuspunt in Rebels, dus lijkt het mij (afgezien van problemen met continuiteit) de meest voor de hand liggende keuze.

Als ik de keuze had? Kyle Katarn natuurlijk, de enige echte lore is de EU lore.
Maar Ezra Mando in trekken legt een Rebels sequel weer plat. Waarom zou je hem hierin trekken als je een complete serie met hem kunt vullen?
Doe 1/2 seizoenen van Ahsoka en Sabine, dan vinden ze Ezra en gaat het een stapje verder met het drietal dat het sterrenstelsel moet redden ofzo.
Ezra hier introduceren maakt Mando een bijpersonage in zijn eigen serie.
Freshnezz schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:04:
[...]

Maar hetzelfde zou je nu kunnen zeggen over het feit dat Thrawn nu blijkbaar wel terug is in de known regions. Het leuke aan de mogelijke verhaallijn na Rebels, is i.m.o. hoe Thrawn en Ezra zich samen zien te redden in die unknown regions.

We weten nu in ieder geval dat Thrawn dan niet de pijp uit gaat in de eventuele Rebels sequel.
Ik heb niet het idee dat Thrawn al terug is (Ezra ook niet). Ezra en hij zijn beide kwijt, Ahsoka is naar Ezra opzoek, maar daar zijn 0 aanknopingspunten voor. Thrawn was een hoogstaande officier die allerlei lakeien rond had lopen. De kans is aanwezig dat hij op de een of andere manier contact heeft weten te leggen, dus zijn matties afgaan en uithoren is de beste manier om aanknopingspunten te vinden om Ezra te vinden.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Hoe Thrawn uiteindelijk ook opduikt, dat moet echt zorgvuldig gebeuren. De man was een tactisch genie, was mooie in de EU lore dat de overgebleven Imperial officers mijmerden over hoe the Battle of Endor verlopen zou zijn als Thrawn het bevel had gevoerd over de fleet.
Mijn vrees is dat dit aspect totaal verpest gaat worden, terwijl dit toch was wat Thrawn Thrawn maakte.
En als we dan toch bezig zijn, kan Thrawn zijn Noghri assassins krijgen? :+

[ Voor 9% gewijzigd door Zaphara op 04-12-2020 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Zaphara schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:19:
Hoe Thrawn uiteindelijk ook opduikt, dat moet echt zorgvuldig gebeuren. De man was een tactisch genie, was mooie in de EU lore dat de overgebleven Imperial officers mijmerden over hoe the Battle of Endor verlopen zou zijn als Thrawn het bevel had gevoerd over de fleet.
Mijn vrees is dat dit aspect totaal verpest gaat worden, terwijl dit toch was wat Thrawn Thrawn maakte.
En als we dan toch bezig zijn, kan Thrawn zijn Noghri assassins krijgen? :+
Thrawn heeft in Rebels en de canon boeken gewoon Rukh als maatje rondrennen ;)
Hij heeft alleen zijn Ysalamiri niet meegekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 04-12-2020 16:23 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Spike_wolf schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:22:
[...]

Thrawn heeft in Rebels en de canon boeken gewoon Rukh als maatje rondrennen ;)
Hij heeft alleen zijn Ysalamiri niet meegekregen.
Oh ja, totaal vergeten dat ze ook in Rebels opdoken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Eens dat Thrawn een minder grotere spoiler is dan Ezra. We weten trouwens sowieso niet of Thrawn terug is, dat is een aanname die veel kijkers doen. Misschien zien we uberhaupt Thrawn niet in The Mandalorian (of pas in een later seizoen wanneer de Rebels sequel al uit is).

Het punt is dat een Jedi Fallen Order sequel ook verwacht wordt. Volgens mij is daar nooit officieel iets over gezegd maar ik denk wel dat het erg aannemelijk is, ook als je kijkt naar het einde van de game. Als Cal tevoorschijn komt zou dat ook al spoilen dat hij de hele tijd van de Empire overleeft. Het kan werken, maar je krijgt een beetje een situatie zoals Clone Wars season 7. De afleveringen waren top, the Siege of Mandalore is een van de beste Star Wars canon van de aflopen jaren. Maar het zou nog beter zijn als we niet al wisten dat Ahsoka order 66 gewoon overleefd en jaren later weer terugkeert in Rebels.

Misschien dan toch Luke? Ik zag ook al een theory over Mara Jade :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 20:39

gws24

Thinking is hard!

Gave aflevering maar wel met een erg domme mando :P . 3x tegen dat force field oplopen was nou niet echt slim. Ook zijn jetpack achterlaten, waarom? En kon hij die trouwens niet bedienen met zijn arm ding?
ErikT738 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:41:
Nooooooooooo!
spoiler:
Ik vond deze aflevering het verlies van de jetpack wel een beetje geforceerd, maar kennelijk was dat nodig om een lopend verhaal te schrijven.
Dit dus.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Overigens, enorme plothole imho: In plaats van Cobb Vanth te confronteren, die een makkelijke prooi was, wacht Boba dus al die tijd totdat de velen malen dodelijkere Mando het in handen krijgt, en hem halverwege het universum te volgen?

Wat me tegenvalt qua karakteropbouw van Boba Fett, is hoe hij nu een Jedi (Ja Grogu is (nog) geen Jedi, maar je begrijpt wat ik bedoel) beschermt. Ja, hij gaf zijn woord, maar denk eens aan zijn jeugd. Hij verloor alles door de Jedi, hij heeft een intrinsieke haat jegens hen. Dat komt op mij dan niet helemaal geloofwaardig over. Je eventueel kunnen beredeneren dat hij iets ziet in de vader-zoon relatie dynamiek tussen Grogu and Mando, maar het doet af aan wie Boba Fett was in de OT en EU lore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Zaphara schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:34:
Overigens, enorme plothole imho: In plaats van Cobb Vanth te confronteren, die een makkelijke prooi was, wacht Boba dus al die tijd totdat de velen malen dodelijkere Mando het in handen krijgt, en hem halverwege het universum te volgen?
We weten niet hoe lang Boba al weet waar zijn armor is of überhaupt wist dat zijn armor zich niet meer in de Sarlacc bevond voor die episode.
Wat me tegenvalt qua karakteropbouw van Boba Fett, is hoe hij nu een Jedi (Ja Grogu is (nog) geen Jedi, maar je begrijpt wat ik bedoel) beschermt. Ja, hij gaf zijn woord, maar denk eens aan zijn jeugd. Hij verloor alles door de Jedi, hij heeft een intrinsieke haat jegens hen. Dat komt op mij dan niet helemaal geloofwaardig over. Je eventueel kunnen beredeneren dat hij iets ziet in de vader-zoon relatie dynamiek tussen Grogu and Mando, maar het doet af aan wie Boba Fett was in de OT en EU lore.
Boba weet alleen dat er een kind met Din Djarin meereist, niet dat deze force powers heeft lijkt mij. En zoals je zegt is hij nog geen Jedi, misschien wordt het wel Darth Grogu en met de Sith heeft Boba minder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Slave I!

Lijkt wel een beetje een patroon te worden nu :P
Chapter 9: Boba Fett
Chapter 10: X-Wings
Chapter 11: Mandalorians/Bo Katan
Chapter 12: Tie Fighters/Scout Troopers
Chapter 13: Ahsoka
Chapter 14: Slave I

M.a.w.: elke aflevering krijgen we een cool bestaand element te zien :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
1shot1kill schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:20:[...]We weten niet hoe lang Boba al weet waar zijn armor is of überhaupt wist dat zijn armor zich niet meer in de Sarlacc bevond voor die episode.
In EU ontsnapte hij in zijn armor aan de Sarlacc, maar dat is geen canon meer tegenwoordig, dus dat verhaal kan Disney aanpassen naar eigen wil. Zou dan inderdaad wel aangepast kunnen worden om het kloppend te maken.
1shot1kill schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:20:
Boba weet alleen dat er een kind met Din Djarin meereist, niet dat deze force powers heeft lijkt mij. En zoals je zegt is hij nog geen Jedi, misschien wordt het wel Darth Grogu en met de Sith heeft Boba minder problemen.
Mm, tijdens die standoff scène waar Fennec haar rifle op Grogu gericht heeft, zie je dat Grogu Force Powers aan het focussen is (blauwe beam), maar goed, is geen foolproof indicatie dat daardoor de link = Jedi gelegd wordt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Angeloonie schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:31:
Slave I!

Lijkt wel een beetje een patroon te worden nu :P
Chapter 9: Boba Fett
Chapter 10: X-Wings
Chapter 11: Mandalorians/Bo Katan
Chapter 12: Tie Fighters/Scout Troopers
Chapter 13: Ahsoka
Chapter 14: Slave I

M.a.w.: elke aflevering krijgen we een cool bestaand element te zien :)
Die X-wings hebben we in seizoen 1 ook al gezien, de Krykna's zijn in die aflevering meer een element die we niet eerder in deze serie en live action hebben gezien.
Zaphara schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:32:
[...]
Mm, tijdens die standoff scène waar Fennec haar rifle op Grogu gericht heeft, zie je dat Grogu Force Powers aan het focussen is (blauwe beam), maar goed, is geen foolproof indicatie dat daardoor de link = Jedi gelegd wordt inderdaad.
Eerst zou de vraag nog gesteld kunnen worden of ze ook maar iets van the Force/Jedi/Sith af weet, want dat doet het grootste deel van het universum in deze tijdsperiode niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:48
Zit er eigenlijk logica achter waarom stormtroopers altijd als complete idioten worden neergezet ?
Nogal kinderlijk om er altijd naast te schieten, altijd plat te gaan na 1 treffer en altijd direct in de vuurlijn lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12:04
internaut schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:41:
Zit er eigenlijk logica achter waarom stormtroopers altijd als complete idioten worden neergezet ?
Nogal kinderlijk om er altijd naast te schieten, altijd plat te gaan na 1 treffer en altijd direct in de vuurlijn lopen....
Er zijn flink wat discussies over te vinden, met theorieën als 'de Force zorgt ervoor dat ze belangrijke personages niet kunnen raken'.

Ik gok dat het voor een groot deel komt uit de jaren '70 films waarin het allemaal nog wat meer in de kinderschoenen stond qua uitwerking en acteren, en dat het daarna altijd op hetzelfde niveau gehouden is, om trouw en consistent te blijven aan hoe het is begonnen. Net zoals de overgangen (star wipes, etc) die je soms ziet, die bijzonder ouderwets en corny zijn, maar ook heel typisch Star Wars :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:42

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Schrijf je toevallig voor IGN ? :P
The whole endeavor was so deeply nerdy that I'm even willing to forgive the slight logic gap that Boba Fett would've allowed the far less threatening Cobb Vanth to hold on to his armor all this time, and instead chose to wait until a clearly deadly Mandalorian took it halfway across the galaxy before he and Fennec tried to get it back

[ Voor 17% gewijzigd door BlackEyedAngel op 04-12-2020 22:33 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
BlackEyedAngel schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:32:
[...]

Schrijf je toevallig voor IGN ? :P

[...]
Haha het viel me gewoon op, net als dat jetpack ding. Het doet enigszins af aan de geloofwaardigheid, daar ben ik extreem kritisch in geworden sinds het fiasco van de nieuwe trilogie, kan het niet helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Oh man, elke week wat fantastisch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
internaut schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:41:
Zou het mss kunnen dat de kijker ook verwacht dat ze incompetent zijn? Ik had liever gehad dat het wat korter was. Nu kwamen er tientallen uit de 2 landers en ik begon wat met mijn ogen te rollen omdat hun onhandigheid vervelend werd.

We hebben ze nu al een aantal keren gezien en steeds zijn ze kanonnenvoer dus ik zou niet verwachten dat ze in een van de volgende afleveringen plots professionals worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:48
algalid schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:32:
[...]

Zou het mss kunnen dat de kijker ook verwacht dat ze incompetent zijn? Ik had liever gehad dat het wat korter was. Nu kwamen er tientallen uit de 2 landers en ik begon wat met mijn ogen te rollen omdat hun onhandigheid vervelend werd.

We hebben ze nu al een aantal keren gezien en steeds zijn ze kanonnenvoer dus ik zou niet verwachten dat ze in een van de volgende afleveringen plots professionals worden :)
Pro's zullen het inderdaad nooit worden maar wat minder kinderlijk en onhandig kan al een stuk helpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Twee nieuwe series in the Mandalorian timeline zijn aangekondigd voor Disney+. Ahsoka en Rangers of the New Republic _/-\o_
https://twitter.com/starwars/status/1337173861956108288?s=21
https://twitter.com/starwars/status/1337173771682103297?s=21

[ Voor 14% gewijzigd door raiders op 11-12-2020 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Degelijke aflevering weer.
Prachtige locatie. Fresh paint job voor Boba! En een seismic charge! :D

Mooi om te zien hoe Grogu het beste in mensen naar buiten brengt. Vorige aflevering had Cara geen seconde nodig om de regels overboord te gooien en de locatie van Mayfeld op te zoeken. Deze keer is zijn gezicht laten zien in een relatief drukke omgeving de enige manier waarop Din Grogu kan helpen? Prima, F die helm dan!

Mayfeld's personage was ook beter uitgewerkt dan in S1 gelukkig. Daar was hij nogal meh, daar was ik deze keer ook bang voor, maar deze keer heeft hij daadwerkelijk diepgang en een geloofwaardige persoonlijkheid.

Het was ook wel mooi hoe Din zijn vechtstijl moest aanpassen in dit inferieure armor. Hij is zo gewend om zijn bracers te gebruiken om van alles tegen te houden, maar toen een klap hier het cheap ass plastoid om zijn arm deed desintegreren was hij even van de kaart :P

Die piraten waren een minpuntje. Het was natuurlijk veel te toevallig dat die lui net dit moment uitkozen om stennis te schoppen. En met de manschappen en vuurkracht die ze hebben hadden ze er beter aan gedaan om een andere strategie te kiezen. Zo'n transport opkomen kan blijkbaar vrij makkelijk zonder gezien te worden. Waarom dan niet thermal detonators in al die transports gooien met een veel langere timer zodat ze pas exploderen als ze bij die refinery zijn?
Nja, dan hadden Din en Mayfeld niet zo makkelijk naar binnen kunnen lopen zonder eerst de taken van hun vermommingen uit te hoeven voeren natuurlijk. Maargoed, los daarvan een sterke aflevering weer :)

[ Voor 9% gewijzigd door Spike_wolf op 11-12-2020 15:49 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Seizoen 3 komt overigens uit rond Kerst 2021, dus niet meer de oktober release:
https://collider.com/the-mandalorian-season-3-release-date/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1shot1kill
Weer een fantastische aflevering, de eerste aflevering zonder Grogu erin.
Spike_wolf schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:45:

Die piraten waren een minpuntje. Het was natuurlijk veel te toevallig dat die lui net dit moment uitkozen om stennis te schoppen.
Gezien de wrakken langs de weg deden ze dat niet toevallig nu, daarmee werd wel duidelijk gemaakt dat The Empire hier constant te maken mee heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Boba Fett: “they might recognize my face”. Hmmm zou je denken? :+

Ik vond de piraten ook wat minder, al had ik stiekem hoop dat Hondo nog even langs zou komen. De rest van de aflevering was wel heel goed. Wel grappig dat ze Moff Gideon even opbellen om aan te kondigen dat ze eraan komen. Als ik Gideon was had ik mijn schip even met light speed naar een ander sterrenstelsel gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
1shot1kill schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:44:
Weer een fantastische aflevering, de eerste aflevering zonder Grogu erin.

[...]

Gezien de wrakken langs de weg deden ze dat niet toevallig nu, daarmee werd wel duidelijk gemaakt dat The Empire hier constant te maken mee heeft.
Maar gezien de hoeveelheid wrakken en hoe voorbereid ze blijkbaar waren is het zeker niet iets dat dagelijks/wekelijks gebeurt. Dus again, toevallig nu :P
En dat ze het vaker doen, zonder succes, is nog een punt waarom die transports aanvallen niet werkt en ze er beter een getimede detonator in kunnen gooien.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Vet hoor, the Night King in het Star Wars universum :P
Tof om te zien hoe ver Mando ook gaat voor Grogu, ondanks zijn geloof om nooit het masker af te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Wow voor een filler vond ik het wel echt een vet deel!

Dat geluid van die seismic charge _/-\o_

Was idd ook geen fan van Mayfeld in S1 maar vond hem toch wel diepgang hebben nu. Hadden ze hem niet beter gewoon mee kunnen nemen naar Gideon?

Wie regisseert eigenlijk de laatste deel, Taika Waititi weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Eindelijk de binnenkant van de Slave 1. :o
Gaaf dat ze eindelijk de roterende binnenkant lieten zien, hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Freshnezz schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:45:
Wie regisseert eigenlijk de laatste deel, Taika Waititi weer?
Wel grappig inderdaad dat ze dat nog niet bekend hebben gemaakt. Krijgen we straks de terugkeer van Luke Skywalker en dan op het einde... directed by George Lucas? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:58

Ottooo

Vuurvlieg

Heel tof weer, echt een lekker Star Wars sfeer in deze serie, love it!
En dan al die nieuwe series, it is too much, maar toch ook weer niet! 8)

Maar één dingetje over deze aflevering waar ik aan moet denken: Wat is eigenlijk het nut van die face-scan? Zolang het maar een gezicht is wat gescand wordt, dan heb je toegang tot alle data... Dan is de face-scan op mijn mobiel een betere beveiliging dan dit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

raiders schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:50:
[...]

Wel grappig inderdaad dat ze dat nog niet bekend hebben gemaakt. Krijgen we straks de terugkeer van Luke Skywalker en dan op het einde... directed by George Lucas? :P
Hahahah wow dat zou wat zijn, maar ik denk t niet ;)

Zal denk ik Favreau wel weer zijn, las net dat Waititi geen één episode van seizoen 2 zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Ottooo schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:52:
Heel tof weer, echt een lekker Star Wars sfeer in deze serie, love it!
En dan al die nieuwe series, it is too much, maar toch ook weer niet! 8)

Maar één dingetje over deze aflevering waar ik aan moet denken: Wat is eigenlijk het nut van die face-scan? Zolang het maar een gezicht is wat gescand wordt, dan heb je toegang tot alle data... Dan is de face-scan op mijn mobiel een betere beveiliging dan dit. :+
Misschien dat het enkel is om onderscheid te maken tussen mensen, aliens en droids. Is het een mens die die console gebruikt? Prima, zal wel goed zijn. Is het een droid? Dan andere rechten of buitengesloten. Alien? Ja, de Imps zijn zo xenofobisch als wat, dus dan gaat gelijk het alarm :P

Meer dan dat kan ik ook niet bedenken om het nuttig te maken inderdaad.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Spike_wolf schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:51:
[...]

Misschien dat het enkel is om onderscheid te maken tussen mensen, aliens en droids. Is het een mens die die console gebruikt? Prima, zal wel goed zijn. Is het een droid? Dan andere rechten of buitengesloten. Alien? Ja, de Imps zijn zo xenofobisch als wat, dus dan gaat gelijk het alarm :P

Meer dan dat kan ik ook niet bedenken om het nuttig te maken inderdaad.
Of om zeker te weten dat een bekende rebel geen gebruik kan maken van het systeem, of erger, een Jedi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
ShellGhost schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:59:
[...]

Of om zeker te weten dat een bekende rebel geen gebruik kan maken van het systeem, of erger, een Jedi.
Nja, een beveiligingssysteem dat toegang uitsluit voor een aantal mensen ipv toegang toestaat voor een aantal mensen is een wat vreemde keus natuurlijk. Alleen x personen toestaan lijkt me veiliger. Maar misschien dat de doorloop van random personen daar heel groot is waardoor uitsluiten idd makkelijker is. Who knows.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Spike_wolf schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:02:
[...]

Nja, een beveiligingssysteem dat toegang uitsluit voor een aantal mensen ipv toegang toestaat voor een aantal mensen is een wat vreemde keus natuurlijk. Alleen x personen toestaan lijkt me veiliger. Maar misschien dat de doorloop van random personen daar heel groot is waardoor uitsluiten idd makkelijker is. Who knows.
Gezien de doorlooptijd van storm troopers is het makkelijker om mensen uit te sluiten dan voor x personen toe staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Is volgens mij gewoon een computer in een terminal, kan mij voortstellen dat locaties van schepen wel handig is voor de troopers. Hetzelfde als 9292 bijvoorbeeld. Gevoelige informatie over geheime projecten zul je daar niet op vinden.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Mijn head canon is dat het systeem was afgesteld op clones. Lekker makkelijk 1 foto toevoegen en alle werknemers hebben toegang. Toen de Empire overging op andere mensen koste het teveel werk dus was iedereen gewoon toegestaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:05
Is niemand de referentie aan de film office space opgevallen? _/-\o_
Toffe aflevering inderdaad, kan niet wachten op de final showdown.!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Zawaponga schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:59:
Is niemand de referentie aan de film office space opgevallen? _/-\o_
Toffe aflevering inderdaad, kan niet wachten op de final showdown.!!
Uh ? Die zat toch in de trailer voor Andor.

Vond het ook wel grappig dat die officier tijdens het bakkie koffie met Lando en die scherpschutter in de kantine over de empire begon and letterlijk zei "all people want is ORDER". Referentie naar 1st order ?

Prima aflevering. Vooral erg gaaf dat je de binnenkant van de Slave 1 zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Waarom hebben imperials eigenlijk armor als je ze met een stok kapot kunt slaan en cara ze gewoon door de helm heen bewusteloos kan slaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Laatst online: 14:56

Major_ton

Shoot!

CopyCatz schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 23:25:
Waarom hebben imperials eigenlijk armor als je ze met een stok kapot kunt slaan en cara ze gewoon door de helm heen bewusteloos kan slaan...
Lekker belangrijk, wat er toe doet is dat we na 18 jaar weer eens een seismic charge hebben zien knallen! Bwoahh *O* oOo <3

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:02
Dat is geen armor, dat is een uniform. Mando heeft armor (beskar) :Y)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
loekf2 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:58:
[...]

Uh ? Die zat toch in de trailer voor Andor.

Vond het ook wel grappig dat die officier tijdens het bakkie koffie met Lando en die scherpschutter in de kantine over de empire begon and letterlijk zei "all people want is ORDER". Referentie naar 1st order ?

Prima aflevering. Vooral erg gaaf dat je de binnenkant van de Slave 1 zag.
Hoe bedoel je? Wat heeft de andor trailer met tps reports te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Om dezelfde reden dat TIEs geen shields hebben. Manschappen zijn goedkoop, goedkoper dan betere apparatuur. De empire ziet het merendeel van de manschappen als kanonvuur en imposatiemiddel, meer niet.

Het armor ziet er imposant uit en is best tegen het een en ander bestand, zet 100 TKs in een stad die je wil overnemen en dat gebeurt vrij makkelijk, worden er 10 overhoop geschoten? Meh, prima, laten we weer tien nieuwe aanrukken.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zawaponga schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 02:46:
[...]

Hoe bedoel je? Wat heeft de andor trailer met tps reports te maken?
Het is ook niet per se een referentie naar Office Space, al heeft die de term wel populair gemaakt: Wikipedia: TPS report

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
@.oisyn ah bedankt voor de info, ik dacht het was echt alleen uit de film :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
raiders schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:00:
Boba Fett: “they might recognize my face”. Hmmm zou je denken? :+
Haha, daar had ik nog geeneens zo over nagedacht tot je het schreef! :o

Wat een heerlijke serie. Het leuke is, ik kijk dit als SW fan, maar vrienden van mij genieten er ook gewoon van terwijl ze de hele Star Wars lore niet kennen en hoofdzakelijk negatieve sentimenten horen over de sequels. Zelfs mijn moeder blijft er voor zitten als het aan staat, dat zegt mij genoeg. Het verenigt mensen met elkaar die elke week lekker kunnen kletsen over entertainment.

Elke episode heeft weer wat nieuws en de magie zit hem vooral in het niet al te epische verhaal. De focus ligt op de characters, waarbij S2 enkele verbeteringen laat zien zoals met Mayfeld. Prachtig om te zien hoe hij aan tafel zit met zijn oude leidinggevende, waarbij je stiekem hoopt dat hij actie gaat ondernemen maar denkt ''dat zal wel niet joh'' en dan toch actie.

Kleine foutjes zijn er natuurlijk wel, maar welke serie heeft dat niet. Persoonlijk soms iets teveel ''ga hierheen los dit op en ga weer door'' (en Fix-That-Damn-Ship-Mando!) gehalte, maar het script lijkt ook steeds iets meer substantie te gaan krijgen naarmate de recurring characters verschijnen wat de show in zijn gehaal iets meer diepgang geeft. Men heeft een goede keuze gemaakt door Favreau en Filoni hierin te betrekken. Hoe excentriek hij ook mag doen voorkomen, Filoni heeft hart voor de zaak en dat kwam slechts beperkt tot uiting in de animatieserie vond ik zelf omdat de focus iets meer lag op jeugdigen. Voor iemand met nagenoeg geen Live-action ervaring maakt hij een ijzersterke entree samen met de ruime ervaring van Favreau.

Lange tijd geleden dat ik zo op het puntje van mijn stoel zat bij een serie waarbij de verhaallijnen goed in elkaar zitten en een serie echt immersive aanvoelt, de laatste zijnde GoT / Breaking Bad of zelfs nog verder terug, Lost.

Elke week weer genieten tot nu toe! _/-\o_

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Let op:
Het topic gaat hier over de serie The Mandalorian. De politieke en maatschappelijke invloed over het ontslag van Gina Carano is hier off-topic.