Ik vind Mandolorian ook steeds minder interessant worden. Voelt alsof er amper een idee achter het verhaal zit. Elke aflevering staat te veel opzichzelf en voel ook 0.0 urgentie met wat hij aan het doen is. Begint met een probleem die Mando met hulp van vriendjes op gaat lossen. Heel warrig en al deze afleveringen ga ik ook over paar maanden vergeten.
Probleem met dit seizoen is dat de stakes gewoon niet hoog zijn.
- Mando wil weer geaccepteerd worden door zijn clan.
- Een kereltje moet gered worden van een vliegend monster.
- Bo Katan moet weer een doel hebben in haar leven.
- Een scientist kan zijn werk niet meer doen.
- Grogu moet een helm verdienen.
Binnen de kaders van Star Wars, waarin we het doorgaans hebben over een epische strijd tussen goed en kwaad met het leven van miljarden in the balance zijn dit geen zaken waar ik mijn bed voor uit kom.
- Mando wil weer geaccepteerd worden door zijn clan.
- Een kereltje moet gered worden van een vliegend monster.
- Bo Katan moet weer een doel hebben in haar leven.
- Een scientist kan zijn werk niet meer doen.
- Grogu moet een helm verdienen.
Binnen de kaders van Star Wars, waarin we het doorgaans hebben over een epische strijd tussen goed en kwaad met het leven van miljarden in the balance zijn dit geen zaken waar ik mijn bed voor uit kom.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Of het probleem is dat mensen ongeduldig zijn geworden en alles wat vroeger normaal was(monster of the week afleveringen met daarbij langzaam het verhaal opbouwen) nu opeens saai is geworden. Alles moet meteen in dezelfde aflevering opgelost worden.
Het is wat mij betreft veel te vroeg om al te oordelen over dit seizoen. Als er na de langzame opbouw een teleurstellende conclusie komt dan ben ik het met jullie eens. Maar in de afgelopen seizoen is er ook altijd al langzame opbouw geweest en uiteindelijk is het ook gewoon goed gekomen. Dus ik ben niet bang dat het dit seizoen anders zou zijn.
Het is wat mij betreft veel te vroeg om al te oordelen over dit seizoen. Als er na de langzame opbouw een teleurstellende conclusie komt dan ben ik het met jullie eens. Maar in de afgelopen seizoen is er ook altijd al langzame opbouw geweest en uiteindelijk is het ook gewoon goed gekomen. Dus ik ben niet bang dat het dit seizoen anders zou zijn.
Ik heb geen bezwaar tegen een langzame opbouw zolang het maar duidelijk is dat er überhaupt wat wordt opgebouwd. Dan kan je vooruit kijken en gissen. Nu voelt het gewoon als een stelletje random episodes. Kan best dat het straks allemaal fantastisch bij elkaar komt maar getting there is half the fun and I'm not having much fun so far.
Iets meer directie had wel gemogen, Maar vind het eerlijk gezegt wel interessant dat het low key allemaal wat is, en denk dat we nog wel wat leuks krijgen.
Na de finale van seizoen 2 is het lastig overtreffen. Waar ik van te voren had besproken met vrienden dat ''we echt niet Luke willen zien'', zaten we mooi met figuurlijke zakdoekjes te kijken hoe Luke liet zien wat hij hoort te doen.
Er mogen best wat filler afleveringen tussen zitten. Desnoods doen ze er twee achter elkaar.
Zelf mis ik nog een beetje het doel van het seizoen. Ik dacht dat het zou zijn: rein jezelf in de heilige wateren. En dat het om de planeet Mandalor zou draaien. Alleen heeft ie in aflevering 1 en 2 al een prima badje gehad!
Er mogen best wat filler afleveringen tussen zitten. Desnoods doen ze er twee achter elkaar.
Zelf mis ik nog een beetje het doel van het seizoen. Ik dacht dat het zou zijn: rein jezelf in de heilige wateren. En dat het om de planeet Mandalor zou draaien. Alleen heeft ie in aflevering 1 en 2 al een prima badje gehad!
Ik denk niet dat iemand verwacht dat een random aflevering in season 3 de Luke Skywalker scene gaat overtreffen.
Vooral irritant dat je maar 8 afleveringen hebt en dat je dan een hele aflevering besteed aan het verslaan van een draak. Tuurlijk het bouwt op naar de aflevering van deze week want Bo-Katan heeft het vertrouwen van de groep gewonnen, het voelt alleen een beetje als verspilling van een aflevering. Na 5 / 8 episodes heb ik eindelijk het idee dat er wat gaat gebeuren. Volgens mij hebben we nu ook alle shots uit de trailer gehad dus zijn de aankomende 3 afleveringen een volledige verrassing. Goede hoop dat het vanaf hier een stuk beter wordt!
That being said; wel weer even blij geworden van de Zeb cameo haha en de dogfight scenes zagen er weer top uit! Wie zou Moff Gideon bevrijd hebben? Ik zet zelf in op Ahsoka en Sabine of de Mando's uit Bo-Katan's oude groep die er nu ineens niet meer zijn. Het werd expliciet genoemd in de eerste aflevering dat die ervandoor zijn gegaan als mercenaries.
Vooral irritant dat je maar 8 afleveringen hebt en dat je dan een hele aflevering besteed aan het verslaan van een draak. Tuurlijk het bouwt op naar de aflevering van deze week want Bo-Katan heeft het vertrouwen van de groep gewonnen, het voelt alleen een beetje als verspilling van een aflevering. Na 5 / 8 episodes heb ik eindelijk het idee dat er wat gaat gebeuren. Volgens mij hebben we nu ook alle shots uit de trailer gehad dus zijn de aankomende 3 afleveringen een volledige verrassing. Goede hoop dat het vanaf hier een stuk beter wordt!
That being said; wel weer even blij geworden van de Zeb cameo haha en de dogfight scenes zagen er weer top uit! Wie zou Moff Gideon bevrijd hebben? Ik zet zelf in op Ahsoka en Sabine of de Mando's uit Bo-Katan's oude groep die er nu ineens niet meer zijn. Het werd expliciet genoemd in de eerste aflevering dat die ervandoor zijn gegaan als mercenaries.
[ Voor 38% gewijzigd door raiders op 29-03-2023 12:40 ]
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Wel een beetje wasted potential van dat cool ontworpen piratenschip. Ik had gehoopt dat de Mandalorians het zouden boarden en over zouden nemen als start voor hun nieuwe vloot, aangezien ze zelf geen schepen lijken te hebben.
Hoe komen ze überhaupt op andere planeten als alleen Din en Bo een schip hebben?
Hoe komen ze überhaupt op andere planeten als alleen Din en Bo een schip hebben?
Op dezelfde manier hoe ze afgelopen aflevering drie mini-draken en een squad Mandalorians aan boord hebben gekregen...
Ik vind het juist wel leuk dat er soms ook gewoon monster-of-the-week-afleveringen tussen zitten. De hele mythologie van Mandalore vind ik nogal vergezocht. Er is nog maar een handjevol van ze over, een grot met water vergeeft alle zonden, en ze kunnen nooit samen eten omdat ze altijd hun helm willen ophouden. Onlogisch allemaal. Ik vind de losstaande dingen veel boeiender.
Het eerste seizoen had ook veel motw-afleveringen en dat was top.
Het verhaal is heel slap geschreven en duidelijk gemaakt voor een jong publiek, het is nu een beetje The Last Jedi niveau.
Mando is een side character en ook Grogu voegt weinig toe.
Ik durf ook te wedden dat Pedro Pascal dit seizoen helemaal niet eens aanwezig was op de set ivm The Last Of Us.
Ik kijk het omdat het Star Wars blijft maar het niveau gaat helaas snel omlaag vind ik persoonlijk.
Ik durf ook te wedden dat Pedro Pascal dit seizoen helemaal niet eens aanwezig was op de set ivm The Last Of Us.
Ik kijk het omdat het Star Wars blijft maar het niveau gaat helaas snel omlaag vind ik persoonlijk.
En ze wonen op een maan van mandalore en hebben nooit ff gecheckt of het oppervlak al weer leefbaar waswillemd schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:30:
Er is nog maar een handjevol van ze over, een grot met water vergeeft alle zonden, en ze kunnen nooit samen eten omdat ze altijd hun helm willen ophouden.
Wat een mooie aflevering deze week, zat met veel plezier te kijken!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Volledig mee eens. Niveau van alle Star wars producties (op Rogue One na) is allemaal veel te mager. En dat met zoveel budget. Zoveel potentie, zoveel wasteds0kkie schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:57:
Het verhaal is heel slap geschreven en duidelijk gemaakt voor een jong publiek, het is nu een beetje The Last Jedi niveau.
Wonen ze op een maan van Mandalore? Volgens mij woonde alleen Bo Katan op een planeet in hetzelfde stelsel en is het niet bekend gemaakt waar de Tatooine-met-monsters planeet waar de Mandalorians zaten is. Het blijft natuurlijk wel stupide dat er in al die tijd niemand op Mandalore is geland om even met een droid te checken of de planeet leefbaar is.CopyCatz schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:36:
[...]
En ze wonen op een maan van mandalore en hebben nooit ff gecheckt of het oppervlak al weer leefbaar was
Ik heb nu ook de seizoensfinale van Bad Batch gezien en krijg een beetje de indruk dat alle Star Wars series verplicht een storyline over kloon-research moeten opnemen om de sequel trilogy te verklaren...
Dat gedoe met die helmen is ook nooit onderdeel geweest van de lore voor zover ik weet. Kennelijk doet alleen Din's sekte dat.willemd schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:30:
Ik vind het juist wel leuk dat er soms ook gewoon monster-of-the-week-afleveringen tussen zitten. De hele mythologie van Mandalore vind ik nogal vergezocht. Er is nog maar een handjevol van ze over, een grot met water vergeeft alle zonden, en ze kunnen nooit samen eten omdat ze altijd hun helm willen ophouden. Onlogisch allemaal. Ik vind de losstaande dingen veel boeiender.
[ Voor 30% gewijzigd door ErikT738 op 30-03-2023 13:35 ]
Leuke aflevering weer, maar vraag me wel af waarom op het eind gezegd wordt dat ze mandalore weer terug gaan innemen. Er staat ze sowieso toch niemand meer in de weg om dat te doen.
[ Voor 73% gewijzigd door CopyCatz op 30-03-2023 20:10 ]
Huh geen nieuwe aflevering vandaag? Heb ik wat gemist
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Is het al woensdag?G_Dragon schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:20:
Huh geen nieuwe aflevering vandaag? Heb ik wat gemist
Oh dan ben ik in de war, want dacht dat ik de afgelopen weken de nieuwe afleveringen op Dinsdag kon kijken. Sorry mijn fout
aflevering van vandaag (IMHO)
spoiler:

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Jack Black, Lizzo en Christopher Lloyd! Erg leuk maar voor de rest was het wederom een side quest.
I have spoken.
I have spoken.
[ Voor 93% gewijzigd door CopyCatz op 05-04-2023 16:42 ]
Dit was weer een mooie aflevering, al vind ik wel dat je al kon voorspellen dat er weer een side quest tussendoor zou gaan komen. Maar dat maakt de aflevering niet minder mooi
Ik kan er niet zo goed tegen dat iemand als Jack Black en Lizzo in Star Wars zitten.
Ik kreeg een beetje een Marvel Jeff Goldblum idee bij Jack Black en Lizzo is geen actrice. Slecht geacteerd zeg!
Al met al een prima aflevering. Leuk om de battle droids te zien.
Ik krijg alleen een vieze nasmaak van Bo-Katan ondertussen. Het draait al lang niet meer om Din.
Bijna een Jon Snow idee. Ik wil het niet, my queen. En geef de Dark saber maar lekker weg.
Ik kreeg een beetje een Marvel Jeff Goldblum idee bij Jack Black en Lizzo is geen actrice. Slecht geacteerd zeg!
Al met al een prima aflevering. Leuk om de battle droids te zien.
Ik krijg alleen een vieze nasmaak van Bo-Katan ondertussen. Het draait al lang niet meer om Din.
Bijna een Jon Snow idee. Ik wil het niet, my queen. En geef de Dark saber maar lekker weg.
Het was wel de meest maffe aflevering tot nog toe.
Vond het wel leuk om Mando droids te horen afzeiken, 'you had me at battle droids' haha.
Het is en blijft wel een heel erg hap-slik-weg-serie.
Vond het wel leuk om Mando droids te horen afzeiken, 'you had me at battle droids' haha.
Deze aflevering was echt een live-action Clone Wars aflevering. Vage planeet met een probleem, de meest bizarre characters, terugkeer van de battle droids en lekker veel cameos haha.
Op zich wel grappig maar ik irriteer me er dan vooral aan hoe makkelijk Bo-Katan de dark saber krijgt. Ik had dan liever een aflevering gezien dat ze dat wat verder uitgewerkt hadden. Dit voelde wel echt als een goedkope oplossing. Ja weet je nog dat ik hem heb laten vallen en dat jij hem toen oppakte? Ja technisch gezien...
Op zich wel grappig maar ik irriteer me er dan vooral aan hoe makkelijk Bo-Katan de dark saber krijgt. Ik had dan liever een aflevering gezien dat ze dat wat verder uitgewerkt hadden. Dit voelde wel echt als een goedkope oplossing. Ja weet je nog dat ik hem heb laten vallen en dat jij hem toen oppakte? Ja technisch gezien...
[ Voor 16% gewijzigd door raiders op 06-04-2023 11:39 ]
Het is een beetje teren op de hele franchise, verder zijn het vaak tenenkrommend zwakke afleveringen.Jovatov schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:38:
Ik ben na aflevering 3 van dit seizoen afgehaakt, kan me totaal niet meer boeien. Binge 'm wel een keertje.
Dat moment deed me denken aan het moment in Phantom Menace dat ze JarJar mee willen nemen. En Quiqon die dan op de proppen komt met de 'lifedebt'.raiders schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:37:
Deze aflevering was echt een live-action Clone Wars aflevering. Vage planeet met een probleem, de meest bizarre characters, terugkeer van de battle droids en lekker veel cameos haha.
Lekker makkelijk geschreven.
Beetje gemengde gevoelens bij de laatste ep. Sommige dingen waren erg tof, anderen haast tenenkrommend. Maffe casting, zowel Black als Lloyd voelden toch niet echt op hun plek helaas, en Lizzo had merkbaar geen acteerervaring. Voor mij iets te geforceerd; alsof Disney met grote namen het specialer wil maken dan het is.
De animaties van die battledroid vond ik ook een schraal contrast met de rest. Extreem opvallend en storend... gewoon onprettig om te zien, als kak op een schoon wit laken.
Verder wel een vermakelijke ep, er gebeurd in elk geval genoeg. Dat de Dark saber met deze reden overgedragen zou worden had ik me al tijdens ep 2 bedacht, en leek me ook wel logisch. Ik had niet verwacht dat Bo en Djin een duel aan zouden gaan, dat had dan vorig seizoen al gekund. Nee het enige wat ik hier jammer aan vind is dat het zo vlot ging; 90% vd ep lijkt fluff en dan aan het eind ff snel nog de saber overdragen. Van mij had dat de hoofdlijn van de episode mogen zijn, het is toch een vrij belangrijk plotpunt dat nu een bijzaak lijkt te zijn.
Verder merk ik wel dat ze voor seizoen 1 en 2 een groot overkoepelend idee hadden van wat ze exact wilden doen. Bij dit seizoen merk ik echt dat ze meer zijn gaan denken van "ok wat kunnen we nu nog erbij verzinnen".
Bijv: in de 2e ep van seizoen 2 was dacht ik met die ijsplaneet en spinnen, leek een filler, maar die new-republic dude die hij daar leert kennen speelt meerdere malen nog een belangrijke rol later in de serie.
In dit seizoen ontmoeten we meer onbelangrijke karakters; een zoon die gered moet worden, bekende acteurs in gastrolletjes, etc.
Ik vermaak me prima, maar S1 en S2 geeft ik echt 5*, dit seizoen vooralsnog 4,5* and falling.
De animaties van die battledroid vond ik ook een schraal contrast met de rest. Extreem opvallend en storend... gewoon onprettig om te zien, als kak op een schoon wit laken.
Verder wel een vermakelijke ep, er gebeurd in elk geval genoeg. Dat de Dark saber met deze reden overgedragen zou worden had ik me al tijdens ep 2 bedacht, en leek me ook wel logisch. Ik had niet verwacht dat Bo en Djin een duel aan zouden gaan, dat had dan vorig seizoen al gekund. Nee het enige wat ik hier jammer aan vind is dat het zo vlot ging; 90% vd ep lijkt fluff en dan aan het eind ff snel nog de saber overdragen. Van mij had dat de hoofdlijn van de episode mogen zijn, het is toch een vrij belangrijk plotpunt dat nu een bijzaak lijkt te zijn.
Verder merk ik wel dat ze voor seizoen 1 en 2 een groot overkoepelend idee hadden van wat ze exact wilden doen. Bij dit seizoen merk ik echt dat ze meer zijn gaan denken van "ok wat kunnen we nu nog erbij verzinnen".
Bijv: in de 2e ep van seizoen 2 was dacht ik met die ijsplaneet en spinnen, leek een filler, maar die new-republic dude die hij daar leert kennen speelt meerdere malen nog een belangrijke rol later in de serie.
In dit seizoen ontmoeten we meer onbelangrijke karakters; een zoon die gered moet worden, bekende acteurs in gastrolletjes, etc.
Ik vermaak me prima, maar S1 en S2 geeft ik echt 5*, dit seizoen vooralsnog 4,5* and falling.
Het overdragen van de dark light saber vond ik erg geknutseld. Ik hoop dat dit later toch geen steek blijkt te houden.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Deze serie begon oorspronkelijk met het opbouwen van een band tussen Mando en Grogu, inmiddels wordt Grogu iedere keer bij een babysitter gedumpt en gaat Mando als side character in zijn eigen serie op pad om een onbelangrijk character te helpen met nutteloze opdrachten.
Doe dan iets met Moff Gideon die ze alleen 2 seconde even teasen dat hij ontsnapt is paar afleveringen terug. Oh nee, laten we dat straks snel even in de laatste episode van het seizoen proppen zodat we een cliffhanger voor seizoen 4 weer hebben dachten ze bij Disney. En ze kunnen ook gelijk de naam van de serie veranderen naar 'The Book of Bo Katan'.
Seizoen 3 is helemaal als een kaartenhuis in elkaar gestort in vergelijking met seizoen 1 & 2. Van mij mag dit het laatste seizoen zijn.
Gelukkig is er nog Andor met een goede hoop
Doe dan iets met Moff Gideon die ze alleen 2 seconde even teasen dat hij ontsnapt is paar afleveringen terug. Oh nee, laten we dat straks snel even in de laatste episode van het seizoen proppen zodat we een cliffhanger voor seizoen 4 weer hebben dachten ze bij Disney. En ze kunnen ook gelijk de naam van de serie veranderen naar 'The Book of Bo Katan'.
Seizoen 3 is helemaal als een kaartenhuis in elkaar gestort in vergelijking met seizoen 1 & 2. Van mij mag dit het laatste seizoen zijn.
Gelukkig is er nog Andor met een goede hoop
[ Voor 5% gewijzigd door s0kkie op 07-04-2023 13:23 ]
Ik ben zo blij dat mijn brein gewoon heel erg kan genieten van series zonder dat ik er zo kritisch naar kijk. Wat een geweldig seizoen weer, ik vind het zo erg leuk om te kijken.
Post hem even hier aangezien dit ook onderdeel van de Mandoverse is
Nou, echt he. Zo'n beetje alle topics over series die ik in dit forum volg is het hetzelfde gezeur.IslandCow schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:22:
Ik ben zo blij dat mijn brein gewoon heel erg kan genieten van series zonder dat ik er zo kritisch naar kijk. Wat een geweldig seizoen weer, ik vind het zo erg leuk om te kijken.![]()
![]()
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Today during Lucasfilm's Studio Showcase at Star Wars Celebration Europe 2023, Lucasfilm president Kathleen Kennedy announced that three new live-action Star Wars films are on the way. Helming the movies are James Mangold (Logan, Indiana Jones and the Dial of Destiny), Dave Filoni (The Mandalorian, Ahsoka), and Academy Award- and Emmy Award-winning director Sharmeen Obaid-Chinoy (Ms. Marvel, Saving Face).
James Mangold’s movie will go back to the dawn of the Jedi, while Dave Filoni’s will focus on the New Republic, and close out the interconnected stories told in The Mandalorian, The Book of Boba Fett, Ahsoka, and other Disney+ series. Sharmeen Obaid-Chinoy’s film will be set after the events of Rise of Skywalker, and feature Daisy Ridley back as Rey as she builds a new Jedi Order.
James Mangold’s movie will go back to the dawn of the Jedi, while Dave Filoni’s will focus on the New Republic, and close out the interconnected stories told in The Mandalorian, The Book of Boba Fett, Ahsoka, and other Disney+ series. Sharmeen Obaid-Chinoy’s film will be set after the events of Rise of Skywalker, and feature Daisy Ridley back as Rey as she builds a new Jedi Order.
Hera! Chopper! Sabine! Thrawn! "Heir to the empire!!!!"raiders schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:30:
![]()
![]()
![]()
[YouTube: Ahsoka | Teaser Trailer | Disney+]
Post hem even hier aangezien dit ook onderdeel van de Mandoverse is
[ Voor 18% gewijzigd door Nnoitra op 07-04-2023 16:46 ]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Interessante films. Alleen de Rey film die is aangekondigd lijkt mij dan weer helemaal niks. Zoals het nu beschreven staat lijkt het er op dat er helaas geen tweede seizoen van Boba Fett komt maar wel Andor
Ieder z'n meug maar Boba Fett was toch ook een verkapte Mando, en met Ahsoka komt daar nu sowieso nog meer van.alienfruit schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:48:
Interessante films. Alleen de Rey film die is aangekondigd lijkt mij dan weer helemaal niks. Zoals het nu beschreven staat lijkt het er op dat er helaas geen tweede seizoen van Boba Fett komt maar wel Andor
Dan ben ik blij dat er met Andor ook nog een andere tak Star Wars-serie bijkomt
Grappig artikel over deze serie. Ik vind dat het eerste seizoen het beste was en de seizoenen daarna wat minder geslaagd zijn. Maar daar zijn de meningen dus over verdeeld.
Mijn pagina op youtube http://www.youtube.com/groeneg
Leuk dat blauwe Elon Musk nu ook in Star Wars zit
Kleine spoiler warning; de nieuwe aflevering van The Mandalorian is al getoond tijdens Star Wars Celebration. Zag helaas al een paar spoilers op Reddit
Kleine spoiler warning; de nieuwe aflevering van The Mandalorian is al getoond tijdens Star Wars Celebration. Zag helaas al een paar spoilers op Reddit

Niet alleen hier. Op het hele internet heb je van die kanslozen die keihard krijsen dat een serie kut is om vervolgens week erop gewoon weer te kijken zodat ze weer kunnen janken hoe slecht het wel niet is. En oh wee dat jij er wel van geniet want dat kan niet, is onmogelijk!.oisyn schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:25:
[...]
Nou, echt he. Zo'n beetje alle topics over series die ik in dit forum volg is het hetzelfde gezeur.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Volgens mij komt het "gezeur" ook een beetje door het feit dat ze star wars series nu relatief snel en goedkoop kunnen maken door die ronde studio waar de cgi al in de achtergrond wordt weergegeven. Waar SF series vroeger bakken met geld kostten, moesten de verhalen ook meteen behoorlijk "epic" zijn, dat schept verwachtingen.
Nu is er gewoon ruimte voor wat meer standaard verhaallijnen, ik vind het prima zo. De kleinere verhalen in het Star Wars universum zijn ook leuk. Waar ik wel mijn twijfels over heb is al die spin-offs die dan weer samen moeten komen in een film; voor je het weet zitten we in star wars phase 4 met dezelfde neerwaartse spiraal als marvel.
Nu is er gewoon ruimte voor wat meer standaard verhaallijnen, ik vind het prima zo. De kleinere verhalen in het Star Wars universum zijn ook leuk. Waar ik wel mijn twijfels over heb is al die spin-offs die dan weer samen moeten komen in een film; voor je het weet zitten we in star wars phase 4 met dezelfde neerwaartse spiraal als marvel.
Ik weet vrij zeker dat er een hele hoop meer geld in de huidige Star Wars-series zit, met ook maar een handjevol afleveringen per seizoen, dan de SF-series van weleer zoals Star Trek en Stargate.CopyCatz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:12:
Volgens mij komt het "gezeur" ook een beetje door het feit dat ze star wars series nu relatief snel en goedkoop kunnen maken door die ronde studio waar de cgi al in de achtergrond wordt weergegeven. Waar SF series vroeger bakken met geld kostten, moesten de verhalen ook meteen behoorlijk "epic" zijn, dat schept verwachtingen.
Het gezeur is vrij simpel te verklaren, Star Wars heeft gewoon een heel grote fanbase, mensen die fans zijn van de oude films, van de prequels, van de sequels, van de animatieseries, van de boeken... Die kan natuurlijk nooit allemaal tevreden houden.
In het Andor-topic had je hier volk dat het te saai en langdradig vond, en nu in dit topic mensen die het te makkelijk weggeschreven vinden. T kan niet allemaal...
Andor begon ook vrij traag, maar met de verwachting dat het een drama-serie is maakte het voor mij al een stuk beterJovatov schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:21:
[...]
Ik weet vrij zeker dat er een hele hoop meer geld in de huidige Star Wars-series zit, met ook maar een handjevol afleveringen per seizoen, dan de SF-series van weleer zoals Star Trek en Stargate.
Het gezeur is vrij simpel te verklaren, Star Wars heeft gewoon een heel grote fanbase, mensen die fans zijn van de oude films, van de prequels, van de sequels, van de animatieseries, van de boeken... Die kan natuurlijk nooit allemaal tevreden houden.
In het Andor-topic had je hier volk dat het te saai en langdradig vond, en nu in dit topic mensen die het te makkelijk weggeschreven vinden. T kan niet allemaal...
Bij Mando merk ik zelf dat de afleveringen wel leuk zijn, maar meer richting standalone verhaalplotjes gaan met een hele dunne rode draad. Ik had bijvoorbeeld al wel verwacht dat er al teruggegrepen was naar een karakter van een paar afleveringen terug.
spoiler:
De dokter waarvan z'n hersens een soepje zijn geworden 
Is natuurlijk maar een voorbeeld.
Snap de spoiler niet helemaal, ik neem aan dat iedereen dat gezien heeftItMeAedri schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:31:
De dokter waarvan z'n hersens een soepje zijn geworden
Wie we wel terugzagen was die chick die daarvoor zorgde. En dat doet mij vermoeden dat het uiteindelijk om haar ging, niet om die dokter
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Precies. Die dokter is geofferd zodat zij het ultieme vertrouwen kon krijgen binnen de new republic.
Ik snap het gezeur ook niet zo. Iedereen was lyrisch over S1 omdat het leuke stand-alone afleveringen waren, en nu is S3 zo klote omdat ze zelf de rode draad nog niet ontdekt hebben en alles maar als filler betitelen.
Ik snap het gezeur ook niet zo. Iedereen was lyrisch over S1 omdat het leuke stand-alone afleveringen waren, en nu is S3 zo klote omdat ze zelf de rode draad nog niet ontdekt hebben en alles maar als filler betitelen.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik hoorde niks anders dan geklaag over S1 dat het losse afleveringen waren waarin Mando een quest kreeg van iemand, dat uitvoerde en weer verder ging naar de volgende planeet om vervolgens weer hetzelfde te doen, er ontbrak een doel in het verhaal en een rode draad 
In S2 werd dit gelukkig veel beter, S3 is er totaal geen doel meer en zijn ze het kwijt wat te doen met het verhaal.
In S2 werd dit gelukkig veel beter, S3 is er totaal geen doel meer en zijn ze het kwijt wat te doen met het verhaal.
[ Voor 4% gewijzigd door s0kkie op 11-04-2023 12:31 ]
Ik ga zeker niet klagen, ik heb gewoon vertrouwen in Filoni & Favreau dat ze weten wat ze doen, en uiteindelijk wederom een mooi seizoen neerzetten waarbij alles weer klopt. En ja misschien een cliffhanger, hoort erbij 
Zelf boeit het mij niks dat er standalone afleveringen zijn, het is elke week gewoon weer op het puntje van m'n stoel zitten. Dat niet iedereen dat heeft, tja...
Dan is er maar even een stuk van de serie die meer over Bo Katan gaat, of over de doktor of die dame, we krijgen met The Mandalorian een pracht stukje star wars te zien, in een mooie verhaalrijke tijd met interessante karakters en prachtige beelden.
Elke week genieten!
Zelf boeit het mij niks dat er standalone afleveringen zijn, het is elke week gewoon weer op het puntje van m'n stoel zitten. Dat niet iedereen dat heeft, tja...
Dan is er maar even een stuk van de serie die meer over Bo Katan gaat, of over de doktor of die dame, we krijgen met The Mandalorian een pracht stukje star wars te zien, in een mooie verhaalrijke tijd met interessante karakters en prachtige beelden.
Elke week genieten!
S3 heeft een beetje het gevoel van de vroege ST:TNG seizoenen, planet of the week. S2 had een sterke overkoepelende verhaallijn met een stuk fanservice op het eind waar zowat iedereen van katzwijm in viel.
S2 is gewoon niet helder naar de kijker over wat het is. Het probleem is dat ze zowel een rode draad proberen neer te zetten met het terugnemen van Mandalore en de dreiging van Moff Gideon, maar het ook nodig vinden om self-contained 'planet of the week' verhaaltjes te presenteren. Om dat beiden te doen in episodes met een runtime van amper een half uur betekent dat je gewoon kort en simpel moet zijn.
Misschien dat sommigen dat leuk vinden, hun goed recht. Voor mij is het wat te summier na de perfecte balans tussen verhaal, karakterontwikkeling en actie die S2 bracht.
S2 is gewoon niet helder naar de kijker over wat het is. Het probleem is dat ze zowel een rode draad proberen neer te zetten met het terugnemen van Mandalore en de dreiging van Moff Gideon, maar het ook nodig vinden om self-contained 'planet of the week' verhaaltjes te presenteren. Om dat beiden te doen in episodes met een runtime van amper een half uur betekent dat je gewoon kort en simpel moet zijn.
Misschien dat sommigen dat leuk vinden, hun goed recht. Voor mij is het wat te summier na de perfecte balans tussen verhaal, karakterontwikkeling en actie die S2 bracht.
[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-04-2023 12:58 ]
Ik weet niet hoor, maar als ik zo een beetje naar de onderliggende thema's kijk zijn ze voor de korte termijn bezig met Mandalore, en voor de lange termijn de val van de New Republic en de opkomst van de First Order.s0kkie schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:30:
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
mmm, voor het eerst beetje nare nasmaak na de aflevering.
Uit respect voor diegene die niet gelijk kan kijken gebruik ik toch even spoilers al is dat officieel niet nodig
Uit respect voor diegene die niet gelijk kan kijken gebruik ik toch even spoilers al is dat officieel niet nodig
spoiler:
Mando wordt gevangen door de troepen van Moff Gideon terwijl Groku en de rest van de Mandalorians achter een blast-door vast zitten.
Groku staat er bij en kijkt er naar. Ik zat echt te wachten tot hij full power ging en die deur eruit force-pushte. Maar dat gebeurde dus niet.
Uiteindelijk zal hij en/of Bo Katan wel die Mythosaur temmen en daarmee de basis aanvallen wat uiteraard ook episch is maar vond het beetje Groku onwaardig dat hij zomaar zijn surogaat-vader laat vangen
Groku staat er bij en kijkt er naar. Ik zat echt te wachten tot hij full power ging en die deur eruit force-pushte. Maar dat gebeurde dus niet.
Uiteindelijk zal hij en/of Bo Katan wel die Mythosaur temmen en daarmee de basis aanvallen wat uiteraard ook episch is maar vond het beetje Groku onwaardig dat hij zomaar zijn surogaat-vader laat vangen
Ik vond het wel een top aflevering. Eindelijk een beetje voortgang in het verhaal. Het design van de super commando’s 
Interessant dat de aflevering “The Spies” heet. Wie was de spion in deze? Ik zag de theorie dat de armorer er wel heel subtiel tussenuit kneep voordat het grote gevecht begon. Of was het gewoon een referentie naar Paz Vizpa die gespiest werd door de Praetorian Guards?

Interessant dat de aflevering “The Spies” heet. Wie was de spion in deze? Ik zag de theorie dat de armorer er wel heel subtiel tussenuit kneep voordat het grote gevecht begon. Of was het gewoon een referentie naar Paz Vizpa die gespiest werd door de Praetorian Guards?
Haha of Bo-Katan die gewoon de deur open had kunnen snijden met de darksaber (wat ze later dus ook deden!). Dit soort dingen denk ik nooit teveel bij na.Player1S schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:28:
spoiler:Groku staat er bij en kijkt er naar. Ik zat echt te wachten tot hij full power ging en die deur eruit force-pushte. Maar dat gebeurde dus niet.
Op zich kon ik dat nog wel begrijpen want dat gat is te klein om veilig door heen te gaan. Dan worden ze 1 voor 1 afgeschoten.raiders schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:01:
Haha of Bo-Katan die gewoon de deur open had kunnen snijden met de darksaber (wat ze later dus ook deden!). Dit soort dingen denk ik nooit teveel bij na.
Maar Groku die er zo passief bij staat........ Zwaaide nog net niet dag-dag
Er is vast een spectaculair moment voor GroGu (google maar eens de correcte spelwijze, krijg je meteen een leuke easter egg) gepland in de finale. Zou een beetje zonde zijn als ie het in de voorlaatste episode allemaal al fixte toch?Player1S schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:10:
[...]
Op zich kon ik dat nog wel begrijpen want dat gat is te klein om veilig door heen te gaan. Dan worden ze 1 voor 1 afgeschoten.
Maar Groku die er zo passief bij staat........ Zwaaide nog net niet dag-dag
Grogu leid straks in zijn IG-12 een leger van B2 battle droids. De vorige aflevering was een setup daarvoor. Yes, yes, yes, yes, yes, yes <repeat>
Dit was een geniale aflevering, vooral dat stuk wanneer Grogu in die robot werd gezet. Een puber die zijn speeltje niet wil opgeven, is een geniale combinatie! De hinderlaag van Moff Gideon was gewoon een zeer slimme en goede set, nu hopen dat Din Djarin het er goed vanaf komt. Waarom hebben ze hier niet Grogu de hoofdrol geven met zijn krachten, want toen Din Djarin gevangen werd was dat mijn eerste reactie en hoop. Aangezien Grogu toch heel veel om Mando geeft, en emoties maken vaak een kracht dan alleen maar sterker. Het was wel het perfecte moment voor hem om te shinen als je het mij vraagt
Het enige wat voor mij wel een kleine tegenvaller is over het algemeen van de serie is dat ik ergens de hoop had dat we toch veel meer van Grogu zijn krachten te zien zouden krijgen doordat hij zich had doorontwikkeld. Wat zelfs niet eens is gebeurd nadat hij heeft getraind met Luke, die toen opeens in de finale voorkwam.
Misschien had ik op dat gebied iets teveel hoop, maar het maakt de serie zeker niet slecht! Elke week zitten we weer te genieten van de nieuwe aflevering, zelfs mijn vriendin die 1 keer de Star Wars films heeft gezien op advies van mij kijkt met veel plezier mee.
Op naar de volgende
Het enige wat voor mij wel een kleine tegenvaller is over het algemeen van de serie is dat ik ergens de hoop had dat we toch veel meer van Grogu zijn krachten te zien zouden krijgen doordat hij zich had doorontwikkeld. Wat zelfs niet eens is gebeurd nadat hij heeft getraind met Luke, die toen opeens in de finale voorkwam.
Misschien had ik op dat gebied iets teveel hoop, maar het maakt de serie zeker niet slecht! Elke week zitten we weer te genieten van de nieuwe aflevering, zelfs mijn vriendin die 1 keer de Star Wars films heeft gezien op advies van mij kijkt met veel plezier mee.
Op naar de volgende
[ Voor 15% gewijzigd door G_Dragon op 14-04-2023 10:06 ]
Ik moest echt hardop lachen van Grogu die continu op de 'yes' knop zat te rammen haha. Echt mijn soort humor.
Verder leuke aflevering, ook al is het een beetje simpel af en toe, kijkt het gewoon erg lekker weg.
Verder leuke aflevering, ook al is het een beetje simpel af en toe, kijkt het gewoon erg lekker weg.
In het algemeen heb ik tot nu toe genoten van het seizoen. Er mist behoorlijk wat focus en aflevering 6 met Lizzo en Jack Black haalde mij compleet uit de Mandoverse, maar gelukkig maakte episode 7 veel, zo niet alles, goed. Toch knaagt er wat en dat is dat Din Djarin duidelijk niet meer de lead heeft in dit seizoen. Het draait grotendeels om Bo-Katan en hoe leuk ik dat karakter (en Katee Sackhoff) ook vind, hoort dit natuurlijk Din's show te zijn, The Mandalorian. Het begint toch wel op te vallen dat Dinsney gewoon geen man in een sterke (hoofd)rol wil zien, of zo lijkt het. Han Solo werd snel afgemaakt, Luke Skywalker is een huilebalk geworden, Ben Solo is mentaal niet sterk, Obi-Wan is ook een schim van wat hij ooit was, Boba Fett is soft geworden en laat Fennec Shand het vuile werk doen en nu heeft Din ook op een slappe manier de lead aan Bo-Katan gegeven. Din en Boba horen gewoon flink kont te schoppen in het Star Wars universum en net toen het er goed uit begon te zien in de 2 Mando episodes van The Book of Boba Fett is Din in seizoen 3 van zijn eigen show eigenlijk maar slappe hap. Er gaan geruchten dat hij in de finale van dit seizoen aan zijn einde komt of dat zijn geheugen gewist gaat worden. Ik hoop dat beide niet het geval is en we nog wat kick-ass actie te zien krijgen van hem.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Ik ben bang dat heel veel mensen teleurgesteld zullen zijn in de season finale.
Puur omdat het internet de aflevering de afgelopen week enorm gehypet heeft want er zou nog een 2e spion onthuld worden.
Ik zat ook hele tijd te wachten op die onthulling en moest langzaam de kandidaten afstrepen. Toch vond ik het een goede finale ondanks dat ik door alle hype totaal wat anders verwachtte. Ik heb me er ook in mee laten slepen.
Puur omdat het internet de aflevering de afgelopen week enorm gehypet heeft want er zou nog een 2e spion onthuld worden.
Ik zat ook hele tijd te wachten op die onthulling en moest langzaam de kandidaten afstrepen. Toch vond ik het een goede finale ondanks dat ik door alle hype totaal wat anders verwachtte. Ik heb me er ook in mee laten slepen.
Dit is mijn mening:
spoiler:
Wat een ongekend zwak einde van een middelmatig seizoen. Her verhaal van dit seizoen hadden ze net zo goed door kunnen skippen, totaal niet relevant. Geen onthullingen, geen plottwist, maar alleen maar veilige keuzes waardoor het gewoon saai is om naar te kijken. Puur omdat we dit soort afleveringen al 100x hebben gezien.
Wat is er nou in drie seizoenen gebeurd qua storytelling? 24 missies die allemaal dezelfde opbouw hebben: er is een probleem en Mando & zijn vriendjes fixen het.
Disney verneukt het echt zo hard als je kijkt naar de laatste trilogie, alle films (op Roque One na), Mandolorian, Obi Wan en Boba Fett. Alleen maar veilige keuzes worden er gemaakt in het verhaal waardoor het gewoon niet boeiend is. Zoveel potentie, zoveel wasted.
Wat is er nou in drie seizoenen gebeurd qua storytelling? 24 missies die allemaal dezelfde opbouw hebben: er is een probleem en Mando & zijn vriendjes fixen het.
Disney verneukt het echt zo hard als je kijkt naar de laatste trilogie, alle films (op Roque One na), Mandolorian, Obi Wan en Boba Fett. Alleen maar veilige keuzes worden er gemaakt in het verhaal waardoor het gewoon niet boeiend is. Zoveel potentie, zoveel wasted.
bedankt voor het bevestigen van mijn vermoedens. dit is de reden waarom ik na seizoen 2 definitief ben gestopt. nooit zal mijn hand naar de play knop van seizoen 3 gaan.hotymoty schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:06:
Dit is mijn mening:
spoiler:Wat een ongekend zwak einde van een middelmatig seizoen. Her verhaal van dit seizoen hadden ze net zo goed door kunnen skippen, totaal niet relevant. Geen onthullingen, geen plottwist, maar alleen maar veilige keuzes waardoor het gewoon saai is om naar te kijken. Puur omdat we dit soort afleveringen al 100x hebben gezien.
Ach het is dus al drie seizoenen hetzelfde. Het tweede seizoen had met Boba Fett nog wat extra fanservice wat het voor mij persoonlijk nog wat vermakelijker werd, maar verder kijkt het gewoon prima weg.
Voor meer diepgang brengt Disney Andor, voor lekker hapsnap kijk je Mando. Ik kijk liever Andor maar schakel rustig weer in voor seizoen 4.
Voor meer diepgang brengt Disney Andor, voor lekker hapsnap kijk je Mando. Ik kijk liever Andor maar schakel rustig weer in voor seizoen 4.
altijd makkelijk roepen dat Disney het verneukt.
George Lucas was verantwoordelijk voor de prequals. En ik ben nu The Clone Wars animated series aan het afronden wat ook nog onder zijn verantwoording valt.
Ook daar valt genoeg op aan te merken.
George Lucas was verantwoordelijk voor de prequals. En ik ben nu The Clone Wars animated series aan het afronden wat ook nog onder zijn verantwoording valt.
Ook daar valt genoeg op aan te merken.
Het zag eruit als een series finale maar er komt nog een vierde seizoen. De CGI staat ondertussen op punt maar het was een mix van goede en saaie afleveringen. Die aflevering met Pershing en de verraadster kon helemaal geskipt worden, alsook Lizzo en Jack Black. En ik miste toch het lone cowboy gevoel, er is een groot blik van nevenkarakters geopend. De comic relief mechanica draafde zelfs maar enkele minuten op om de Mandalorian even te helpen om daarnna niets meer ervan te horen.
En nu een reeks verkeerde geruchten over de finale (moet er nu wel om lachen):
En nu een reeks verkeerde geruchten over de finale (moet er nu wel om lachen):
spoiler:
- Na Wen zou te voorschijn komen als sidekick. Ze was nergens te zien.
- Din Djarin zou sterven, uiteindelijk is hij lekker chill op zijn landgoed.
- Boba Fett zou helpen, geen spoor van.
- De Mythosaur zou een belangrijkere rol spelen dan cameo (troepen aanvallen, grond laten trillen, zelfs dat Mando op de mythosaur zou rijden/surfen maar uiteindelijk deed die niets)
- Mon Mothma zou ook verschijnen (geen idee waarom, gewoon omdat haar naam bekend is)
Gelukkig zag ik geen melding van Ahsoka maar fans speculeerden op cameo's van eerdere sidekicks en daar bleek dus niets van aan. Mss komt daar ook de hype van dat het vol sterren zou zitten maar het was gewoon een gevecht met Gideon waar Kryze het tegen hem opnam zonder "nieuwe" personages.
- Din Djarin zou sterven, uiteindelijk is hij lekker chill op zijn landgoed.
- Boba Fett zou helpen, geen spoor van.
- De Mythosaur zou een belangrijkere rol spelen dan cameo (troepen aanvallen, grond laten trillen, zelfs dat Mando op de mythosaur zou rijden/surfen maar uiteindelijk deed die niets)
- Mon Mothma zou ook verschijnen (geen idee waarom, gewoon omdat haar naam bekend is)
Gelukkig zag ik geen melding van Ahsoka maar fans speculeerden op cameo's van eerdere sidekicks en daar bleek dus niets van aan. Mss komt daar ook de hype van dat het vol sterren zou zitten maar het was gewoon een gevecht met Gideon waar Kryze het tegen hem opnam zonder "nieuwe" personages.
[ Voor 10% gewijzigd door algalid op 19-04-2023 16:55 ]
Dat al die geruchten niet uitgekomen zijn boeit me op zich niet zo. Het is meer dat er voor mijn gevoel niets gebeurt is dit seizoen? De Mandalorians zijn iets meer vriendjes geworden onderling maar had zelf net wat meer progressie verwacht dit seizoen.
Het kijkt makkelijk weg, het is vermakelijk maar persoonlijk vind ik de storyline net wat belangrijker. Ieder zijn ding, dan vind ik Andor leuker.
Het kijkt makkelijk weg, het is vermakelijk maar persoonlijk vind ik de storyline net wat belangrijker. Ieder zijn ding, dan vind ik Andor leuker.
spoiler:
Ben ik trouwens de enige die een “somehow Gideon returned” aan voel komen? Kan toch niet anders dat dit een clone was of dat een clone terugkeert? Ze laten op deze manier in ieder geval wel de optie open om Giancarlo terug te laten komen in de toekomst.
Grappig trouwens hoe Din geen bounty hunter meer wil zijn omdat hij nu een kind heeft. Ondertussen vind hij het wel een goed idee om samen Imperial warlords te gaan verslaan
Grappig trouwens hoe Din geen bounty hunter meer wil zijn omdat hij nu een kind heeft. Ondertussen vind hij het wel een goed idee om samen Imperial warlords te gaan verslaan
raiders schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:56:
Dat al doe geruchten niet uitgekomen zijn boeit me op zich niet zo. Het is meer dat er voor mijn gevoel niets gebeurt is dit seizoen? De Mandalorians zijn iets meer vriendjes geworden onderling maar had zelf net wat meer progressie verwacht dit seizoen.
spoiler:Ben ik trouwens de enige die een “somehow Gideon returned” aan voel komen? Kan toch niet anders dat dit een clone was of dat een clone terugkeert? Ze laten op deze manier in ieder geval wel de optie open om Giancarlo terug te laten komen in de toekomst.
spoiler:
volgens mij wou hij wel bounty hunter blijven maar meer selectiever worden met de opdrachten omdat ie een kind heeft
Leuke seizoen minder sterk dan vorige seizoenen. Maar sterker dan Andor. Blijft jammer dat daar een tweede seizoen van komt en niet Book of Boba Fett. Maar goed, Disney maakt al jaren rare beslissingen wat Star Wars betreft. Het toch qua filmwerk altijd wel sterk deze Star Wars televisieseries.
Filmtechnisch (cinematics en cgi) wel sterk, maar verhaaltechnisch en character development is Star Wars één van zwakste franchise dat er bestaat helaas. De makers moeten wat meer kijken naar Christoper Nolan films en Last of Us. Als ze daar meer in investeren, dan is het echt een stuk beter.alienfruit schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:28:
Leuke seizoen minder sterk dan vorige seizoenen. Maar sterker dan Andor. Blijft jammer dat daar een tweede seizoen van komt en niet Book of Boba Fett. Maar goed, Disney maakt al jaren rare beslissingen wat Star Wars betreft. Het toch qua filmwerk altijd wel sterk deze Star Wars televisieseries.
[ Voor 4% gewijzigd door hotymoty op 19-04-2023 20:15 ]
Ja, dat klopt. Het is volgens mij niet dat ze de schrijvers niet hebben of zo. Ik vraag mij ook af hoe Star Wars zal zijn als Kathleen Kennedy weg is. Er wordt vaak gesuggereerd dat zij vaak een negatief effect heeft op de franchise
Ik heb net de laatste twee afleveringen gezien. De voorlaatste aflevering vond ik best goed in elkaar zitten, maar de finale was wat teleurstellend. Ik wordt er vooral moe van dat de Mandalorian harnassen alles doen wat voor het plot nodig is.
Mandalorians praktisch onkwetsbaar maken voor de meeste wapens? Yep.
Stormtroopers net zo onkwetsbaar maken? Nope. Mandalorians zichzelf de ruimte in laten schieten? Geen probleem.
Mandalorians een draak laten achtervolgen? Niet genoeg brandstof!
@hotymoty gek genoeg had The Bad Batch een minder veilig einde.
Mandalorians praktisch onkwetsbaar maken voor de meeste wapens? Yep.
Stormtroopers net zo onkwetsbaar maken? Nope. Mandalorians zichzelf de ruimte in laten schieten? Geen probleem.
Mandalorians een draak laten achtervolgen? Niet genoeg brandstof!
@hotymoty gek genoeg had The Bad Batch een minder veilig einde.
spoiler:
De bad guys winnen en voor de overgebleven good guys is er op korte termijn geen oplossing in zicht. Ik hoop alleen dat Disney hier niet ook de makkelijke weg kiest en alles in de eerste aflevering van het volgende seizoen oplost.
spoiler:
Ja, wat waren die rode gasten eigenlijk? Rodalorians? Red Troopers?
Hoewel ik alle films tot nu toe gezien heb ben ik totaal geen fan van Star Wars, dus misschien heb ik iets gemist
Dat zit wel Schnorr.
Praetorian Guards, dezelfde waarmee Kylo Ren en Rey dansen vechten in The Last Jedi.Stukfruit schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:52:
[...]
spoiler:Ja, wat waren die rode gasten eigenlijk? Rodalorians? Red Troopers?
Hoewel ik alle films tot nu toe gezien heb ben ik totaal geen fan van Star Wars, dus misschien heb ik iets gemist
raiders schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:56:
spoiler:Ben ik trouwens de enige die een “somehow Gideon returned” aan voel komen? Kan toch niet anders dat dit een clone was of dat een clone terugkeert? Ze laten op deze manier in ieder geval wel de optie open om Giancarlo terug te laten komen in de toekomst.
spoiler:
Seizoen 1 en 2 had Gideon een snor. Zijn clones hadden geen snor en de Gideon die ze in deze aflevering vochten had ook geen snor.
Toeval? Volgens anderen doet Dave Feloni niet aan zulke toevallen......
Toeval? Volgens anderen doet Dave Feloni niet aan zulke toevallen......
Oh, dan is het logisch dat ik ze niet herkende. Die film heb ik mentaal onderdrukt.raiders schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:15:
[...]
Praetorian Guards, dezelfde waarmee Kylo Ren en Rey dansen vechten in The Last Jedi.
Als dat de weg is dan laat ik vervolgseries lekker hangen omdat ik Star Wars eigenlijk alleen ooit ben gaan kijken uit cultuurhistorisch besef
Dat zit wel Schnorr.
Het hele seizoen was een beetje meh.
Finale was meh.
Niet echt een voortgang. Ja met Bo Katan. Maar daar draait de serie niet om...... zou je zeggen.
Ik krijg het idee dat de Mandalorian gebruikt gaat worden om de Sequels een beetje recht te trekken.
Net als ze met de Clone Wars geprobeerd / gedaan hebben
Finale was meh.
Niet echt een voortgang. Ja met Bo Katan. Maar daar draait de serie niet om...... zou je zeggen.
Ik krijg het idee dat de Mandalorian gebruikt gaat worden om de Sequels een beetje recht te trekken.
Dat is zeker het geval. Ook straks met Ashoka. En met Obi-WanDubrillion schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:21:
Op zich vind ik dat wel fijn. Of je nu eens bent met hoe het verhaal loopt of niet, als er tenminste maar een verklaring ligt voor wat er speelt.
Nu blijkt dat ze dus behoorlijk met klonen bezig waren dus dat bied verklaring voor terugkeer Palpatine. En als Jedi naar ghost-vorm kunnen gaan bij dood, waarom zou Sith dan niet naar ander lichaam kunnen?
Je hoeft het geen goede verklaring te vinden maar het is in ieder geval een betere verklaring dan "Somehow Palpatine returned...."
Was een mooie aflevering zoals we gewend zijn, maar de grote misser dit seizoen voor mij is toch wel Grogu.
Ik had heel graag gezien dat Grogu veel meer op de voorgrond zou gaan treden en we meer van zijn krachten zouden gaan zien, ook het stukje wanneer hij alleen in de kamer kwam met die Praetorian Guards gaf mij de hoop dat we eindelijk meer van zijn krachten kregen te zien. Maar helaas bleef het heel erg beperkt tot een aantal keer de force te gebruiken, totdat het moment met die grote vuurzee kwam en hij daar wel een ontzettend mooi moment kreeg.
Hopelijk was dit wel het laatste seizoen die The Mandalorian krijgt en gaan ze nu niet meer verder.
Want het is nu goed en vredig afgesloten
Ik had heel graag gezien dat Grogu veel meer op de voorgrond zou gaan treden en we meer van zijn krachten zouden gaan zien, ook het stukje wanneer hij alleen in de kamer kwam met die Praetorian Guards gaf mij de hoop dat we eindelijk meer van zijn krachten kregen te zien. Maar helaas bleef het heel erg beperkt tot een aantal keer de force te gebruiken, totdat het moment met die grote vuurzee kwam en hij daar wel een ontzettend mooi moment kreeg.
Hopelijk was dit wel het laatste seizoen die The Mandalorian krijgt en gaan ze nu niet meer verder.
nou nee.. favreau was er nog niet klaar mee. 4e seizoen is in ontwikkeling al. dus er komen er nog wel wat denk ikG_Dragon schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:41:
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Na meer dan 2 jaar wachten was het gewoon een flinke afknapper..... en er zijn weinig signalen dat seizoen 4 beter gaat worden.G_Dragon schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:41:
Vermakelijk slot, al wilden ze er wel weer veel te veel in proppen.
Waar the Book of Boba Fett halverwege eigenlijk the Mandalorian 2.5 werd, was dit seizoen eigenlijk meer the Book of Bo-Katan.
Duidelijk dat de serie als kapstok moet gaan dienen voor de overige series. Het verhaal van Mandalore is nu ook wel verteld.
Het is mij alleen niet duidelijk geworden wie nou de tweede spy was naar de titel van de vorige aflevering.
Waar the Book of Boba Fett halverwege eigenlijk the Mandalorian 2.5 werd, was dit seizoen eigenlijk meer the Book of Bo-Katan.
Duidelijk dat de serie als kapstok moet gaan dienen voor de overige series. Het verhaal van Mandalore is nu ook wel verteld.
Het is mij alleen niet duidelijk geworden wie nou de tweede spy was naar de titel van de vorige aflevering.
Als je naar de lore kijkt, had je in het verleden ook emperor Vitiate. Dit was de keizer van het oude Sith keizerrijk. De beste man is ook vaker teruggekomen uit de dood, door andere lichamen te gebruiken.Player1S schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:31:
[...]
Op zich vind ik dat wel fijn. Of je nu eens bent met hoe het verhaal loopt of niet, als er tenminste maar een verklaring ligt voor wat er speelt.
Nu blijkt dat ze dus behoorlijk met klonen bezig waren dus dat bied verklaring voor terugkeer Palpatine. En als Jedi naar ghost-vorm kunnen gaan bij dood, waarom zou Sith dan niet naar ander lichaam kunnen?
Dit karakter komt naar voren in The Old Republic games, alleen weet ik niet of deze canon zijn?
smaken verschillen gelukkig maar ik vind Andor er wel met kop en schouders boven uitsteken tussen de rest heerlijke seriealienfruit schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:28:
Leuke seizoen minder sterk dan vorige seizoenen. Maar sterker dan Andor.
Andor is de beste Star Wars sinds Rogue One.
Ik zou zo ver willen gaan als de beste Star Wars sinds Revenge of The Sith.
Wie overtreft hem met Empire?
Wie overtreft hem met Empire?
Het blijft star wars dus voor de kwaliteit van het verhaal moet je niet kijken, voor de sfeer en eenvoudig vermaak wel.
En daar slaagt The Mandalorian wat mij betreft gewoon in.
Ik heb me vermaakt en zal seizoen 4 ook gewoon gaan kijken.
En daar slaagt The Mandalorian wat mij betreft gewoon in.
Ik heb me vermaakt en zal seizoen 4 ook gewoon gaan kijken.
Rogue one vond ik geen slechte film maar wel wat overrated.Ottooo schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:23:
Andor is de beste Star Wars sinds Rogue One.
Maar Starwars shows/games/films zijn altijd hit and miss. Hoewel tot nu toe de animated features wel het meest constant zijn. Clone wars/Rebels e.d. Bad batch is ook niet verkeerd maar doet mij persoonlijk weinig.
Maar heeft wel zeldzame momenten waar je U tegen zegt.
Als een onafhankelijke studio een Star Wars fan serie maakt:
Inmiddels 2 afleveringen:
Prologue
YouTube: Bucketheads: Ep1 "Ground Zero" - Prologue (Star Wars Fan Series)
Chapter 2
YouTube: Bucketheads: Ep1 "Ground Zero" - Chapter 2 (Star Wars Fan Series)
THROUGH FIRE AND BLOOD!
Gemiddeld 1 aflevering per jaar(!)Bucketheads - Season 1 is a #StarWars fan project that has been in the making for a long time and we're proud to present the Prologue of Episode 1! This wouldn't have been possible without the support from our Patrons and to keep this channel going we will need your continuous support. Don't forget to subscribe and hit the bell to be among the first to see the next chapter!
Disclaimer:
This is a not for profit, unofficial fan-film that is not intended for commercial use. It was made solely for fun. Star Wars is owned by Lucasfilm/Disney and this fan-series is not connected in any way to said companies.
Prologue
Chapter 2
THROUGH FIRE AND BLOOD!
Het lijkt niet gewoon zo, het is ondertussen de enige Modus Operandi van Disney...Major_ton schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 23:17:
...Het begint toch wel op te vallen dat Dinsney gewoon geen man in een sterke (hoofd)rol wil zien, of zo lijkt het. Han Solo werd snel afgemaakt, Luke Skywalker is een huilebalk geworden, Ben Solo is mentaal niet sterk, Obi-Wan is ook een schim van wat hij ooit was, Boba Fett is soft geworden en laat Fennec Shand het vuile werk doen en nu heeft Din ook op een slappe manier de lead aan Bo-Katan gegeven....
...en bij uitbreiding bepaalde andere productiehuizen, bvb. Marvel voor wat betreft het MCU waar het streven naar meer genderbalans -niks mis mee- verworden is tot het streven naar onderdanige en compleet incompetente mannelijke rollen vs. over the top untouchable totaal onoverwinnelijke vrouwen en dat alles ten koste van lore, legend en fanbase, maar ook ten koste van interessante, originele storytelling.
De voorbeelden zijn zo legio geworden dat ze al lang niet meer onder de noemer "toeval" vallen, jij noemt er al een deel.
Het wordt ook al lang niet meer onder stoelen en banken gestoken en héél erg graag* door hun politieke activisten, sorry, ik bedoel het "meer moderne" deel v/d cast, producers en andere medewerkers bijna letterlijk bewezen dat het niks minder dan exàct dat is waarmee ze bezig zijn.
Nerdrotic zegt het beter en vooral beknopter
*zie bvb. vanaf minuut 1, hoe Jodie Turner Smith (The Acolyte) na de domste oneliner ooit met 0,0 substantie; "my character, she's a powerful leader" al meteen pauzeert voor die 'instant gratification', de bevestiging en applausje van het gelijkdenkende publiek... dat blijkbaar toch niet zo groot, spontaan en snel was als ze zelf had gehoopt...
Zo is meteen duidelijk dat ze daar niet is om inhoud of duiding te brengen over haar rol in de serie waar kijkers voor zullen gaan betalen, maar om water te dragen voor sociaalpolitiek activisme op de zijlijn waar niemand naar vraagt behalve zij zélf, haar werkgever en hun clubje gelijkgestemde barricaderoepers.
Dan nog compleet gezwegen over de volledig verkeerde premisse waarop ze haar argument baseert want SW heeft een lange geschiedenis van sterke, leidende vrouwelijke rollen/personages.
Zich even verdiepen in de IP waarvan ze de eer krijgt er een deel van te mogen representeren, door er tijd en werk in te steken om het personage die ze zal moeten gaan vertolken en het universum waarin dat zal gebeuren effectief ook te leren kénnen is zo passé... zo Hamilton, zo Fisher, zo ...letterlijke élke goeie acteur/trice in de geschiedenis die hun job serieus nam, los van geslacht en huidskleur en niet de hele tijd liep te zeuren -gekleed in de meest exclusieve modepakjes- hoe hard ze toch het slachtoffer zijn van vanalles en nog wat.
ach, het is zo ont-zet-tend opvallend dat gender/race-representatie en natuurlijk geld nog hun énige bekommernissen zijn, al de rest is balast.
Groot deel van de franchise wordt al gemaakt/bestuurd/beslist en de cast bezet door mensen die geen bal van StarWars kénnen en gegarandeerd, durf ik voor wedden, nooit de moeite hebben gedaan om het te léren kennen... want dan zou je dit soort BS niet uit de mond van hun eigen acteurs horen, quote:
"the best part of Star Wars, is that there is no good or evil depending on what side you are standing on"

WTF?!?! Heeft die even het stukje over The Empire, The Sith en The Dark Side gemist ofwat?!
Klein stukje maar, zowat de godganse gehele franchise van begin tot einde, 'good vs evil' is zelfs de basis, het fundament en de kern van Star Wars en, dit komt dus van - een - acteur - binnen - de - franchise!!

Wel eentje van de nieuwe lichting weliswaar... figures...
...dan vindt Disney-StarWars het raar dat hun fanbase afhaakt, je weet wel, diegenen die ze op social media "toxic fascist trolls" noemen omdat ze liever goeie Star Wars content krijgen i.p.v. hersenloos mee te rijden op de 'minority/identity/victim-wave'...
En waar het wél nog goed loopt/liep, is het steeds afwachten tot wat het volgende seizoen brengt, bewijst S3 van The Mandalorian ons bvb.
Ben benieuwd hoe lang het zal duren tot Andor ook verwordt tot een container van Identity-politics, zullen zien in 2024 met de komst van S2.
Star Wars
MCU
TRoP
...
Van verschillende uitgevers maar krak dezelfde MO en bijgevolg gelijklopende resultaten; (hoofd)rollen met evenveel zwaktes als diepgang = 0
Hier een afkeurende mening over hebben = weggezet worden als misogyn en/of racist.

[ Voor 26% gewijzigd door PinusRigida op 25-04-2023 16:50 ]
Clone Wars en Bad Batch zijn heel erg hit or miss. Voor elke toffe aflevering (in CW vaak de afleveringen met de focus op clones en in BB afgelopen seizoen de Crosshair afleveringen) zijn er ook een hoop ongelofelijk middelmatige en slechte. Maar goed, het kijkt zo lekker weg in de pauze zo'n korte afleveringPsyonara schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:17:
Clone wars/Rebels e.d. Bad batch is ook niet verkeerd maar doet mij persoonlijk weinig.
idd. wel meer genoten van BB dan van CW.ErikT738 schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:49:
[...]
Clone Wars en Bad Batch zijn heel erg hit or miss. Voor elke toffe aflevering (in CW vaak de afleveringen met de focus op clones en in BB afgelopen seizoen de Crosshair afleveringen) zijn er ook een hoop ongelofelijk middelmatige en slechte. Maar goed, het kijkt zo lekker weg in de pauze zo'n korte aflevering
Oh en van Rebels ook, waarvan ik dacht dat ik het niks ging vinden, van gesmuld.
Best wel /r/EmpireDidNothingWrong-materiaal, als in dat het het verhaal eens vanaf de andere kant laat zien.amx schreef op zondag 23 april 2023 @ 21:20:
Als een onafhankelijke studio een Star Wars fan serie maakt:
[...]
Gemiddeld 1 aflevering per jaar(!)
Prologue
Chapter 2
THROUGH FIRE AND BLOOD!
[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 25-04-2023 11:27 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Niks toe te voegen aan wat Pitch Meeting van dit seizoen vindt 
'We're Disney, watch everything we make or else.' Precies dit.
'We're Disney, watch everything we make or else.' Precies dit.
[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-04-2023 10:48 ]
Kon het zelf niet beter verwoorden. Ik vraag mij dan alleen af waar alsnog al die miljoenen aan cash vandaan komen (als de fanbase hierdoor niet meer komt opdagen).PinusRigida schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:24:
[...]
Het lijkt niet gewoon zo, het is ondertussen de enige Modus Operandi van Disney...
...en bij uitbreiding bepaalde andere productiehuizen, bvb. Marvel voor wat betreft het MCU waar het streven naar meer genderbalans -niks mis mee- verworden is tot het streven naar onderdanige en compleet incompetente mannelijke rollen vs. over the top untouchable totaal onoverwinnelijke vrouwen en dat alles ten koste van lore, legend en fanbase, maar ook ten koste van interessante, originele storytelling.
De voorbeelden zijn zo legio geworden dat ze al lang niet meer onder de noemer "toeval" vallen, jij noemt er al een deel.
Het wordt ook al lang niet meer onder stoelen en banken gestoken en héél erg graag* door hun politieke activisten, sorry, ik bedoel het "meer moderne" deel v/d cast, producers en andere medewerkers bijna letterlijk bewezen dat het niks minder dan exàct dat is waarmee ze bezig zijn.
Nerdrotic zegt het beter en vooral beknopterdan dat ik het kan zeggen.
*zie bvb. vanaf minuut 1, hoe Jodie Turner Smith (The Acolyte) na de domste oneliner ooit met 0,0 substantie; "my character, she's a powerful leader" al meteen pauzeert voor die 'instant gratification', de bevestiging en applausje van het gelijkdenkende publiek... dat blijkbaar toch niet zo groot, spontaan en snel was als ze zelf had gehoopt......dus nog eens herhaalt, nogmaals pauzeert voor het applausje... *cringe*
Zo is meteen duidelijk dat ze daar niet is om inhoud of duiding te brengen over haar rol in de serie waar kijkers voor zullen gaan betalen, maar om water te dragen voor sociaalpolitiek activisme op de zijlijn waar niemand naar vraagt behalve zij zélf, haar werkgever en hun clubje gelijkgestemde barricaderoepers.
Dan nog compleet gezwegen over de volledig verkeerde premisse waarop ze haar argument baseert want SW heeft een lange geschiedenis van sterke, leidende vrouwelijke rollen/personages.
Zich even verdiepen in de IP waarvan ze de eer krijgt er een deel van te mogen representeren, door er tijd en werk in te steken om het personage die ze zal moeten gaan vertolken en het universum waarin dat zal gebeuren effectief ook te leren kénnen is zo passé... zo Hamilton, zo Fisher, zo ...letterlijke élke goeie acteur/trice in de geschiedenis die hun job serieus nam, los van geslacht en huidskleur en niet de hele tijd liep te zeuren -gekleed in de meest exclusieve modepakjes- hoe hard ze toch het slachtoffer zijn van vanalles en nog wat.
ach, het is zo ont-zet-tend opvallend dat gender/race-representatie en natuurlijk geld nog hun énige bekommernissen zijn, al de rest is balast.
...dan vindt Disney-StarWars het raar dat hun fanbase afhaakt, je weet wel, diegenen die ze op social media "toxic fascist trolls" noemen omdat ze liever goeie Star Wars content krijgen i.p.v. hersenloos mee te rijden op de 'minority/identity/victim-wave'...
...
Van verschillende uitgevers maar krak dezelfde MO en bijgevolg gelijklopende resultaten; (hoofd)rollen met evenveel zwaktes als diepgang = 0
Hier een afkeurende mening over hebben = weggezet worden als misogyn en/of racist.
Marvel films kijk ik al niet meer sinds infinity wars (vond de timetravel premise van endgame ook al een noodgreep). Star wars films of series niet meer na The force awakens (ik bedoel wtf was dat).
Soms ga je na alle bovenstaande opmerkingen denken: ligt dit nu aan mij? Dan zet je Aliens nog maar een keer op, of Iron man, of mad max fury road zodat je je herinnert hoe goede films in elkaar steken.
Goh, de fanbases van al die franchisen en de originele werken, zijn sowieso slechts een deel van het grote publiek, groot deel zijn gewone consumenten die graag een filmpje/serie kijken en niet erg stil staan of de film/serie trouw blijft aan het bronmateriaal of alles overboord gooit voor representatie van minderheden en het pushen van "the message", zolang er maar genoeg dingen dramatisch ontploffen, daar is ook niks mis mee.jellybrah schreef op zondag 30 april 2023 @ 19:57:
[...]
Kon het zelf niet beter verwoorden. Ik vraag mij dan alleen af waar alsnog al die miljoenen aan cash vandaan komen (als de fanbase hierdoor niet meer komt opdagen).
Marvel films kijk ik al niet meer sinds infinity wars (vond de timetravel premise van endgame ook al een noodgreep). Star wars films of series niet meer na The force awakens (ik bedoel wtf was dat).
Soms ga je na alle bovenstaande opmerkingen denken: ligt dit nu aan mij? Dan zet je Aliens nog maar een keer op, of Iron man, of mad max fury road zodat je je herinnert hoe goede films in elkaar steken.
Genoeg mensen die kunnen genieten van Cpt. Marvel en She-Hulk, of een gecastreerde Boba Fett, Mando, Luke, etc etc... die mensen kan je dat bezwaarlijk kwalijk nemen... maar ze zijn wel met miljoenen dus voor de grote studio's maakt het niet zoveel uit dat ze wat "échte" fans kwijtgeraken... die miljoenen krijgen ze toch binnen.
Bovendien zul je ook steeds mensen zoals ik hebben: mensen die -ondanks dat ze de bui al lang op voorhand voelen hangen- toch dingen nog een kans willen geven in de hoop er toch nog iets leuks uit te halen.
Zo had ik dat bvb. met S1 van Andor, zonder het te verwachten heel aangenaam door verrast, maar ook met de eerste 2 seizoenen van The Mandalorian, iemand hier zei het veel eerder in dit topic met -vind ik- de ideale woorden: The Mandalorian heeft/had een hoog "bubblegum-gehalte"...
Voor mij betekent dit dat het zichzelf niet al te serieus nam, het nooit héél spannend werd, het wat voorspelbaar was, het niet heel donker was maar het toch niet te happy of cheezy... maar het SW universum was herkenbaar genoeg en ik vond het leuk om naar te kijken en vooral S1, echt het herbekijken waard, was leuke, niet te zware entertainment, mét of zonder de kids te bekijken.
...maar toen moesten voor S3 ook Mando z'n ballen er af in faveure voor she-boss Bo-Katan... het is niks anders.
Heb trouwens helemaal geen probleem met Katie Sackoff, ik ken haar van d'r vertolking van Starbuck in de legendarische serie Battlestar Galactica en vond haar toen al een donders goeie actrice, waar ze trouwens ook een ont-zet-tend sterke hoofdrol vertolkte, làng voor al dat politieke identity/representation/slachtoffer-gezwets een ding was.
[ Voor 31% gewijzigd door PinusRigida op 03-05-2023 10:14 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GZMOLiSjs4HiquJ6kSfzcJbV.jpg?f=user_large)
Let op:
Het topic gaat hier over de serie The Mandalorian. De politieke en maatschappelijke invloed over het ontslag van Gina Carano is hier off-topic.
Het topic gaat hier over de serie The Mandalorian. De politieke en maatschappelijke invloed over het ontslag van Gina Carano is hier off-topic.