Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vermakelijk slot, al wilden ze er wel weer veel te veel in proppen.

Waar the Book of Boba Fett halverwege eigenlijk the Mandalorian 2.5 werd, was dit seizoen eigenlijk meer the Book of Bo-Katan.

Duidelijk dat de serie als kapstok moet gaan dienen voor de overige series. Het verhaal van Mandalore is nu ook wel verteld.

Het is mij alleen niet duidelijk geworden wie nou de tweede spy was naar de titel van de vorige aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-01 22:39
Player1S schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:31:
[...]

Op zich vind ik dat wel fijn. Of je nu eens bent met hoe het verhaal loopt of niet, als er tenminste maar een verklaring ligt voor wat er speelt.
Nu blijkt dat ze dus behoorlijk met klonen bezig waren dus dat bied verklaring voor terugkeer Palpatine. En als Jedi naar ghost-vorm kunnen gaan bij dood, waarom zou Sith dan niet naar ander lichaam kunnen?
Als je naar de lore kijkt, had je in het verleden ook emperor Vitiate. Dit was de keizer van het oude Sith keizerrijk. De beste man is ook vaker teruggekomen uit de dood, door andere lichamen te gebruiken.

Dit karakter komt naar voren in The Old Republic games, alleen weet ik niet of deze canon zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:49
alienfruit schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:28:
Leuke seizoen minder sterk dan vorige seizoenen. Maar sterker dan Andor.
smaken verschillen gelukkig maar ik vind Andor er wel met kop en schouders boven uitsteken tussen de rest heerlijke serie

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:21

Ottooo

Vuurvlieg

Andor is de beste Star Wars sinds Rogue One.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
(jarig!)
Ik zou zo ver willen gaan als de beste Star Wars sinds Revenge of The Sith.

Wie overtreft hem met Empire?

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het blijft star wars dus voor de kwaliteit van het verhaal moet je niet kijken, voor de sfeer en eenvoudig vermaak wel.

En daar slaagt The Mandalorian wat mij betreft gewoon in.

Ik heb me vermaakt en zal seizoen 4 ook gewoon gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:44
Ottooo schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:23:
Andor is de beste Star Wars sinds Rogue One.
Rogue one vond ik geen slechte film maar wel wat overrated.

Maar Starwars shows/games/films zijn altijd hit and miss. Hoewel tot nu toe de animated features wel het meest constant zijn. Clone wars/Rebels e.d. Bad batch is ook niet verkeerd maar doet mij persoonlijk weinig.
Maar heeft wel zeldzame momenten waar je U tegen zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

Als een onafhankelijke studio een Star Wars fan serie maakt:
Bucketheads - Season 1 is a #StarWars fan project that has been in the making for a long time and we're proud to present the Prologue of Episode 1! This wouldn't have been possible without the support from our Patrons and to keep this channel going we will need your continuous support. Don't forget to subscribe and hit the bell to be among the first to see the next chapter!

Disclaimer:
This is a not for profit, unofficial fan-film that is not intended for commercial use. It was made solely for fun. Star Wars is owned by Lucasfilm/Disney and this fan-series is not connected in any way to said companies.
Gemiddeld 1 aflevering per jaar(!)

Inmiddels 2 afleveringen:

Prologue
YouTube: Bucketheads: Ep1 "Ground Zero" - Prologue (Star Wars Fan Series)
Chapter 2
YouTube: Bucketheads: Ep1 "Ground Zero" - Chapter 2 (Star Wars Fan Series)

THROUGH FIRE AND BLOOD!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:41

PinusRigida

I put the p in pool.

Major_ton schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 23:17:
...Het begint toch wel op te vallen dat Dinsney gewoon geen man in een sterke (hoofd)rol wil zien, of zo lijkt het. Han Solo werd snel afgemaakt, Luke Skywalker is een huilebalk geworden, Ben Solo is mentaal niet sterk, Obi-Wan is ook een schim van wat hij ooit was, Boba Fett is soft geworden en laat Fennec Shand het vuile werk doen en nu heeft Din ook op een slappe manier de lead aan Bo-Katan gegeven....
Het lijkt niet gewoon zo, het is ondertussen de enige Modus Operandi van Disney...
...en bij uitbreiding bepaalde andere productiehuizen, bvb. Marvel voor wat betreft het MCU waar het streven naar meer genderbalans -niks mis mee- verworden is tot het streven naar onderdanige en compleet incompetente mannelijke rollen vs. over the top untouchable totaal onoverwinnelijke vrouwen en dat alles ten koste van lore, legend en fanbase, maar ook ten koste van interessante, originele storytelling.

De voorbeelden zijn zo legio geworden dat ze al lang niet meer onder de noemer "toeval" vallen, jij noemt er al een deel.
Het wordt ook al lang niet meer onder stoelen en banken gestoken en héél erg graag* door hun politieke activisten, sorry, ik bedoel het "meer moderne" deel v/d cast, producers en andere medewerkers bijna letterlijk bewezen dat het niks minder dan exàct dat is waarmee ze bezig zijn.

Nerdrotic zegt het beter en vooral beknopter :D dan dat ik het kan zeggen.

*zie bvb. vanaf minuut 1, hoe Jodie Turner Smith (The Acolyte) na de domste oneliner ooit met 0,0 substantie; "my character, she's a powerful leader" al meteen pauzeert voor die 'instant gratification', de bevestiging en applausje van het gelijkdenkende publiek... dat blijkbaar toch niet zo groot, spontaan en snel was als ze zelf had gehoopt... :D ...dus nog eens herhaalt, nogmaals pauzeert voor het applausje... *cringe*

Zo is meteen duidelijk dat ze daar niet is om inhoud of duiding te brengen over haar rol in de serie waar kijkers voor zullen gaan betalen, maar om water te dragen voor sociaalpolitiek activisme op de zijlijn waar niemand naar vraagt behalve zij zélf, haar werkgever en hun clubje gelijkgestemde barricaderoepers.

Dan nog compleet gezwegen over de volledig verkeerde premisse waarop ze haar argument baseert want SW heeft een lange geschiedenis van sterke, leidende vrouwelijke rollen/personages.

Zich even verdiepen in de IP waarvan ze de eer krijgt er een deel van te mogen representeren, door er tijd en werk in te steken om het personage die ze zal moeten gaan vertolken en het universum waarin dat zal gebeuren effectief ook te leren kénnen is zo passé... zo Hamilton, zo Fisher, zo ...letterlijke élke goeie acteur/trice in de geschiedenis die hun job serieus nam, los van geslacht en huidskleur en niet de hele tijd liep te zeuren -gekleed in de meest exclusieve modepakjes- hoe hard ze toch het slachtoffer zijn van vanalles en nog wat.

ach, het is zo ont-zet-tend opvallend dat gender/race-representatie en natuurlijk geld nog hun énige bekommernissen zijn, al de rest is balast.

Groot deel van de franchise wordt al gemaakt/bestuurd/beslist en de cast bezet door mensen die geen bal van StarWars kénnen en gegarandeerd, durf ik voor wedden, nooit de moeite hebben gedaan om het te léren kennen... want dan zou je dit soort BS niet uit de mond van hun eigen acteurs horen, quote:
"the best part of Star Wars, is that there is no good or evil depending on what side you are standing on" 8)7 |:( :F
WTF?!?! Heeft die even het stukje over The Empire, The Sith en The Dark Side gemist ofwat?!
Klein stukje maar, zowat de godganse gehele franchise van begin tot einde, 'good vs evil' is zelfs de basis, het fundament en de kern van Star Wars en, dit komt dus van - een - acteur - binnen - de - franchise!! :F
Wel eentje van de nieuwe lichting weliswaar... figures...

...dan vindt Disney-StarWars het raar dat hun fanbase afhaakt, je weet wel, diegenen die ze op social media "toxic fascist trolls" noemen omdat ze liever goeie Star Wars content krijgen i.p.v. hersenloos mee te rijden op de 'minority/identity/victim-wave'...

En waar het wél nog goed loopt/liep, is het steeds afwachten tot wat het volgende seizoen brengt, bewijst S3 van The Mandalorian ons bvb.
Ben benieuwd hoe lang het zal duren tot Andor ook verwordt tot een container van Identity-politics, zullen zien in 2024 met de komst van S2.

Star Wars
MCU
TRoP
...
Van verschillende uitgevers maar krak dezelfde MO en bijgevolg gelijklopende resultaten; (hoofd)rollen met evenveel zwaktes als diepgang = 0

Hier een afkeurende mening over hebben = weggezet worden als misogyn en/of racist. :O

[ Voor 26% gewijzigd door PinusRigida op 25-04-2023 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:51
Psyonara schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:17:
Clone wars/Rebels e.d. Bad batch is ook niet verkeerd maar doet mij persoonlijk weinig.
Clone Wars en Bad Batch zijn heel erg hit or miss. Voor elke toffe aflevering (in CW vaak de afleveringen met de focus op clones en in BB afgelopen seizoen de Crosshair afleveringen) zijn er ook een hoop ongelofelijk middelmatige en slechte. Maar goed, het kijkt zo lekker weg in de pauze zo'n korte aflevering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

ErikT738 schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:49:
[...]

Clone Wars en Bad Batch zijn heel erg hit or miss. Voor elke toffe aflevering (in CW vaak de afleveringen met de focus op clones en in BB afgelopen seizoen de Crosshair afleveringen) zijn er ook een hoop ongelofelijk middelmatige en slechte. Maar goed, het kijkt zo lekker weg in de pauze zo'n korte aflevering :)
idd. wel meer genoten van BB dan van CW.
Oh en van Rebels ook, waarvan ik dacht dat ik het niks ging vinden, van gesmuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:49

The Zep Man

🏴‍☠️

amx schreef op zondag 23 april 2023 @ 21:20:
Als een onafhankelijke studio een Star Wars fan serie maakt:

[...]

Gemiddeld 1 aflevering per jaar(!)

Inmiddels 2 afleveringen:

Prologue
YouTube: Bucketheads: Ep1 "Ground Zero" - Prologue (Star Wars Fan Series)
Chapter 2
YouTube: Bucketheads: Ep1 "Ground Zero" - Chapter 2 (Star Wars Fan Series)

THROUGH FIRE AND BLOOD!
Best wel /r/EmpireDidNothingWrong-materiaal, als in dat het het verhaal eens vanaf de andere kant laat zien. :)

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 25-04-2023 11:27 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:47
Niks toe te voegen aan wat Pitch Meeting van dit seizoen vindt :)

'We're Disney, watch everything we make or else.' Precies dit.

[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-04-2023 10:48 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:45
PinusRigida schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:24:
[...]

Het lijkt niet gewoon zo, het is ondertussen de enige Modus Operandi van Disney...
...en bij uitbreiding bepaalde andere productiehuizen, bvb. Marvel voor wat betreft het MCU waar het streven naar meer genderbalans -niks mis mee- verworden is tot het streven naar onderdanige en compleet incompetente mannelijke rollen vs. over the top untouchable totaal onoverwinnelijke vrouwen en dat alles ten koste van lore, legend en fanbase, maar ook ten koste van interessante, originele storytelling.

De voorbeelden zijn zo legio geworden dat ze al lang niet meer onder de noemer "toeval" vallen, jij noemt er al een deel.
Het wordt ook al lang niet meer onder stoelen en banken gestoken en héél erg graag* door hun politieke activisten, sorry, ik bedoel het "meer moderne" deel v/d cast, producers en andere medewerkers bijna letterlijk bewezen dat het niks minder dan exàct dat is waarmee ze bezig zijn.

Nerdrotic zegt het beter en vooral beknopter :D dan dat ik het kan zeggen.

*zie bvb. vanaf minuut 1, hoe Jodie Turner Smith (The Acolyte) na de domste oneliner ooit met 0,0 substantie; "my character, she's a powerful leader" al meteen pauzeert voor die 'instant gratification', de bevestiging en applausje van het gelijkdenkende publiek... dat blijkbaar toch niet zo groot, spontaan en snel was als ze zelf had gehoopt... :D ...dus nog eens herhaalt, nogmaals pauzeert voor het applausje... *cringe*

Zo is meteen duidelijk dat ze daar niet is om inhoud of duiding te brengen over haar rol in de serie waar kijkers voor zullen gaan betalen, maar om water te dragen voor sociaalpolitiek activisme op de zijlijn waar niemand naar vraagt behalve zij zélf, haar werkgever en hun clubje gelijkgestemde barricaderoepers.

Dan nog compleet gezwegen over de volledig verkeerde premisse waarop ze haar argument baseert want SW heeft een lange geschiedenis van sterke, leidende vrouwelijke rollen/personages.

Zich even verdiepen in de IP waarvan ze de eer krijgt er een deel van te mogen representeren, door er tijd en werk in te steken om het personage die ze zal moeten gaan vertolken en het universum waarin dat zal gebeuren effectief ook te leren kénnen is zo passé... zo Hamilton, zo Fisher, zo ...letterlijke élke goeie acteur/trice in de geschiedenis die hun job serieus nam, los van geslacht en huidskleur en niet de hele tijd liep te zeuren -gekleed in de meest exclusieve modepakjes- hoe hard ze toch het slachtoffer zijn van vanalles en nog wat.

ach, het is zo ont-zet-tend opvallend dat gender/race-representatie en natuurlijk geld nog hun énige bekommernissen zijn, al de rest is balast.

...dan vindt Disney-StarWars het raar dat hun fanbase afhaakt, je weet wel, diegenen die ze op social media "toxic fascist trolls" noemen omdat ze liever goeie Star Wars content krijgen i.p.v. hersenloos mee te rijden op de 'minority/identity/victim-wave'...

...
Van verschillende uitgevers maar krak dezelfde MO en bijgevolg gelijklopende resultaten; (hoofd)rollen met evenveel zwaktes als diepgang = 0

Hier een afkeurende mening over hebben = weggezet worden als misogyn en/of racist. :O
Kon het zelf niet beter verwoorden. Ik vraag mij dan alleen af waar alsnog al die miljoenen aan cash vandaan komen (als de fanbase hierdoor niet meer komt opdagen).

Marvel films kijk ik al niet meer sinds infinity wars (vond de timetravel premise van endgame ook al een noodgreep). Star wars films of series niet meer na The force awakens (ik bedoel wtf was dat).

Soms ga je na alle bovenstaande opmerkingen denken: ligt dit nu aan mij? Dan zet je Aliens nog maar een keer op, of Iron man, of mad max fury road zodat je je herinnert hoe goede films in elkaar steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

jellybrah schreef op zondag 30 april 2023 @ 19:57:
[...]

Kon het zelf niet beter verwoorden. Ik vraag mij dan alleen af waar alsnog al die miljoenen aan cash vandaan komen (als de fanbase hierdoor niet meer komt opdagen).

Marvel films kijk ik al niet meer sinds infinity wars (vond de timetravel premise van endgame ook al een noodgreep). Star wars films of series niet meer na The force awakens (ik bedoel wtf was dat).

Soms ga je na alle bovenstaande opmerkingen denken: ligt dit nu aan mij? Dan zet je Aliens nog maar een keer op, of Iron man, of mad max fury road zodat je je herinnert hoe goede films in elkaar steken.
Goh, de fanbases van al die franchisen en de originele werken, zijn sowieso slechts een deel van het grote publiek, groot deel zijn gewone consumenten die graag een filmpje/serie kijken en niet erg stil staan of de film/serie trouw blijft aan het bronmateriaal of alles overboord gooit voor representatie van minderheden en het pushen van "the message", zolang er maar genoeg dingen dramatisch ontploffen, daar is ook niks mis mee.
Genoeg mensen die kunnen genieten van Cpt. Marvel en She-Hulk, of een gecastreerde Boba Fett, Mando, Luke, etc etc... die mensen kan je dat bezwaarlijk kwalijk nemen... maar ze zijn wel met miljoenen dus voor de grote studio's maakt het niet zoveel uit dat ze wat "échte" fans kwijtgeraken... die miljoenen krijgen ze toch binnen.

Bovendien zul je ook steeds mensen zoals ik hebben: mensen die -ondanks dat ze de bui al lang op voorhand voelen hangen- toch dingen nog een kans willen geven in de hoop er toch nog iets leuks uit te halen.

Zo had ik dat bvb. met S1 van Andor, zonder het te verwachten heel aangenaam door verrast, maar ook met de eerste 2 seizoenen van The Mandalorian, iemand hier zei het veel eerder in dit topic met -vind ik- de ideale woorden: The Mandalorian heeft/had een hoog "bubblegum-gehalte"...

Voor mij betekent dit dat het zichzelf niet al te serieus nam, het nooit héél spannend werd, het wat voorspelbaar was, het niet heel donker was maar het toch niet te happy of cheezy... maar het SW universum was herkenbaar genoeg en ik vond het leuk om naar te kijken en vooral S1, echt het herbekijken waard, was leuke, niet te zware entertainment, mét of zonder de kids te bekijken.

...maar toen moesten voor S3 ook Mando z'n ballen er af in faveure voor she-boss Bo-Katan... het is niks anders.

Heb trouwens helemaal geen probleem met Katie Sackoff, ik ken haar van d'r vertolking van Starbuck in de legendarische serie Battlestar Galactica en vond haar toen al een donders goeie actrice, waar ze trouwens ook een ont-zet-tend sterke hoofdrol vertolkte, làng voor al dat politieke identity/representation/slachtoffer-gezwets een ding was.

[ Voor 31% gewijzigd door PinusRigida op 03-05-2023 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:22

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJ0hLY_gvsmWUrNQ97VXNejaNEo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GZMOLiSjs4HiquJ6kSfzcJbV.jpg?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Het topic gaat hier over de serie The Mandalorian. De politieke en maatschappelijke invloed over het ontslag van Gina Carano is hier off-topic.