Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:21
Tot nu toe vond ik alle afleveringen eigenlijk op z'n minst prima geslaagd, niet elke aflevering was even spectaculair of even lang, maar er zat altijd wel een lekker tempo in en bleef intrigerend genoeg om te kijken.

S3E3 is de eerste waarvan ik zoiets heb van: What were they thinking, and what the F am I watching?
Begin en einde is best aardig, maar de rest pffff... Andor is een toffe show, maar dit is Mando en moet geen Andor worden. 30 minuten aan oninteressante dialogen en drama (zonder Mando) alleen maar omdat de show nu een beetje een rode draad mist. Enerzijds krijgen we dus een berg aan info over die wetenschapper wat mij na een minuut of 10 echt niet meer kon boeien, anderzijds krijgen we helemaal geen info over wie er nu achter Mando etc aanzat? Die Mythosaur parkeren we ook maar voor later? Ow wel Bo-Katan even snel bij de groep betrekken.... Ik had het liever andersom gezien 80% Mando & Bo-Katan 20% wetenschapper.

Ook raar: dat het gehele tussenstuk zich haast realtime lijkt af te spelen terwijl Mando etc in Hyperspeed reizen, maar eigenlijk klopt daar ook niks van. Het vluchtje van Mando is hooguit een paar uur, maar op Coruscant lijken ze veel langer te verblijven. Misschien ben ik veel teveel aan het zeuren, maarja kennelijk verveelde ik me voor het eerst vrijwel de hele ep en dan ga je op andere dingen letten :P

Meh. Het was geen ramp, maar ik baal dat de eerste ep van 50+ minuten dus zo'n saaie was, meestal zijn het er maar 2-3 per seizoen van die lengte en tot op heden waren dat altijd de tofste.... Hopelijk zit er nog genoeg vuurwerk in het verschiet dat ze qua speelduur niet al hun kruit nu al verschoten hebben en dat er vooral korte eps zullen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

davidov schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:53:

S3E3 is de eerste waarvan ik zoiets heb van: What were they thinking, and what the F am I watching?
Een onderbouwing voor de sequels creeren vrees ik. Raar tussenstuk zo al met al en ook niet echt een verklaring wat de Republiek nu van plan is met een amnestie voor empire stooges.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-09 04:00
Vond het wel een prima aflevering. Wat minder Mando maar wel de backstory rondom Grogu zijn experiment. En laten we eerlijk zijn… opbouwen naar de sequels doen ze eigenlijk al vanaf het eerste seizoen.

Zou me trouwens niks verbazen als dit geschreven was als plot voor de Rangers serie. Sommige delen van dat verhaal zijn misschien essentieel.

Volgende week een aflevering van Dave Filoni. Ik zet mijn geld in op een Sabine cameo.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:17
Nou, hier was niet zo veel aan. Ik begrijp ook echt niet wat het doel van die meid nu eigenlijk was. Het is niet alsof ze nu ineens alle research heeft omdat ze wat laboratorium spullen hebben opgehaald, toch? Ik was eigenlijk van plan te stoppen met al deze Star Wars content na het teleurstellende Obi-Wan. Ik ben toch maar weer begonnen vondst Mandalorian weer tof scheen te zijn, maar als ze zo door gaan haak ik weer af...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raiders
Hmm had toch wat meer spektakel verwacht rondom Grogu’s Order 66 story. Hoeft geen cameo te zijn maar nu was het best een basis achtervolging scene. Ach ja… wel gered door niemand minder dan Ahmed Best (Jar Jar uit de prequels) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Kunnen we na aflevering 4 stellen dat Grogu:
spoiler:
The Yodalorian wordt? :+

Verder wel eens met hierboven. Seizoen 3 is tot nu toe niet veel aan (hoewel ik aflevering 3 op zich wel leuk vond).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:52
Ik denk dat ik eruit ben: er zit weinig emotie in de serie omdat iedereen een helm op heeft! Deze aflevering helemaal, bijna geen gezicht gezien.
spoiler:
Toch maar even in tags: De (korte) backstory van mandalor deed me niks, je zit naar een helm te kijken. "This is my son". Zal wel, ook helm.

Als een bij karakter in star wars was de mandalorian stoer, vaag, en vet. Als hoofd karakter best saai eigenlijk. Misschien dat het met Bo Katan nog wat wordt, dat is nog een interessanter karakter.

[ Voor 9% gewijzigd door sig69 op 23-03-2023 00:27 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ligt het aan mij of wordt er dit seizoen enorm veel gepraat. Heb al vreselijk veel dialogen gezien, terwijl dit juist eerst een serie was van heel weinig tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:30

s0kkie

Cowabunga

Waar Mando in Boba Fett bijna de show overnam, krijg ik in seizoen 3 het gevoel dat nu Mando de side character wordt :P
Vorige episode was 80% het saaie gepraat tussen twee characters, dit keer was het meer Bo Katan en Grogu.
En de flashback van Grogu was wel tof, maar zo slecht in het geheel geplaatst.

Grogu straks uiteindelijk met een Mandalorian helm ook op? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

sig69 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 00:25:
Ik denk dat ik eruit ben: er zit weinig emotie in de serie omdat iedereen een helm op heeft! Deze aflevering helemaal, bijna geen gezicht gezien.
spoiler:
Toch maar even in tags: De (korte) backstory van mandalor deed me niks, je zit naar een helm te kijken. "This is my son". Zal wel, ook helm.

Als een bij karakter in star wars was de mandalorian stoer, vaag, en vet. Als hoofd karakter best saai eigenlijk. Misschien dat het met Bo Katan nog wat wordt, dat is nog een interessanter karakter.
Ja dit. Had het er gisteren met mijn vrouw over: "starring Pedro Pascal"? Als stemacteur ja, geen idee of ie het echt is onder die helm.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Bra-Jo schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:18:
[...]

Ja dit. Had het er gisteren met mijn vrouw over: "starring Pedro Pascal"? Als stemacteur ja, geen idee of ie het echt is onder die helm.
Daar ga ik ook steeds meer over twijfelen, doe dan een scene zonder helm van Pascal toen ze bij het vuur apart gingen eten ipv Bo Katan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Hmm na ep 4 kan ik wel zeggen dat ik het nogsteeds onderhoudend genoeg vind om er elke week naar uit te kijken... maar dat ik allerminst onder de indruk ben van wat ze dusver in S3 hebben bedacht.

S1 en S2 zat sterk in elkaar, niet elke aflevering was even episch maar er zat altijd schot in de zaak. Telkens een nieuw avontuurtje en aan het eind een stap dichter bij de ontknoping. Weinig fluff, wel een mooi egaal geheel. De eerste 2 seizoenen waren ook vanuit 1 goed idee geschreven.... en ik merk nu vrij duidelijk dat ze bij het bedenken van S3 dachten: ok, de serie is succesvol, wat gaan we nu doen? En onder druk een goed idee verzinnen is zelden zo geslaagd als daadwerkelijk een goed idee hebben en dat vervolgens uitwerken.

Vond de ep van gister dan ook weer bol staan van zoethoudertjes en koerscorrecties. Na S3E01 nu alweer een groot beest op die planeet, en in tegenstelling tot S2E01 waar ze ook een groot beest te lijf gaan had het ditmaal allemaal weinig inhoud. Op Tatooine ging het om een legendarisch beest met achtergrondverhaal, introductie Cobb met tevens armor Boba, factoren die terug kwamen. Ditmaal lijkt het allemaal niet meer te dienen dan de koerscorrectie van Bo, omdat ze kennelijk een andere richting met haar op willen dan de vorige seizoenen.

Verder weer een suffe flashback. De beelden van die Jedi, waren dat nieuwe beelden of was dat grotendeels een herhaling van wat we al eerder gezien hebben? Dat ik het onderscheid niet makkelijk kan maken zegt eigenlijk al genoeg over de originaliteit of hoe uniek het was. En dan die achtervolging, nog suffer. Met een bizarre ontsnapping uit die tunnel; ik heb het 10x teruggekeken maar ik zie geen uitgang ad rechterkant, een superwazig shot waarin hij rechtsaf slaat en opeens is er een shot van een station...echter id tunnel was er geen station te zien. Alsof sommige beelden eerder door de CGI afdeling zijn gemaakt dan anderen, en dat niet onderling op elkaar is afgesteld.

En darts voor Grogu? Really? Come on. Waarom zouden ze in vredesnaam een dart-setje hebben op baby of Grogu formaat als Grogu praktisch de enige baby in het universum is die kan "vechten". Een normale mandalorian-baby heeft niks aan zo'n ding.

De animaties van het water bij die krabben was ook een beetje mislukt. Verder was het wel ontiegelijk voorspelbaar dat Bo ook een nieuw insigne mocht kiezen, ik zag die plate eraf vallen en wist direct wat ging komen. Meh.

Maar ik heb me echt wel vermaakt hoor :D

@raiders Ha leuk om te lezen dat de kerel die JarJar speelde een rolletje als Jedi had, thnx want had hem nooit herkend! Ik interpreteer dat als een goedmakertje voor alle onbedoelde haat die hij 20 jaar over zich heen heeft gehad, weet dat dat niet in de koude kleren is gaan zitten bij hem. Net als Anakin, die acteur zien we letterlijk nooit meer op het grote doek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00
Realistische aflevering. Ik zat me tijdens de chase af te vragen hoeveel delta-v zo'n jetpack eigenlijk heeft, en ja hoor; op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
@Stukfruit @s0kkie Ik heb het idee dat Book of Boba Fett een aantal afleveringen heeft gekaapt die eigenlijk in Mandalorian S3 hadden moeten zitten en dat het daarom nu allemaal een beetje inhoudsloze filler lijkt. Zo lijkt deze hele aflevering enkel gemaakt om in S4 op draken rijdende Mandalorians te introduceren.

@sig69 Ik ben er juist blij mee dat acteurs hun helm ophouden wanneer dat logisch is voor het karakter of het verhaal. Dat hele Hollywood geneuzel dat je nooit het gezicht van je acteur mag bedekken heb ik juist een hekel aan (zie bijvoorbeeld Judge Dredd met Stallone of recenter The Last of Us waar niemand nog een gasmasker draagt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:06
Iedereen lijkt te vergeten dat de vorige Mandolorian seizoenen ook filler episodes had en sommige ook behoorlijk saai waren, maar als je een geweldige seizoen finale krijgt ben je dat alweer snel vergeten (Iets met een verdwaalde X-Wing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 11:15

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Bra-Jo schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:18:
[...]

Het was na seizoen 1 al wel bekend dat hij lang niet altijd in het pak zit en het vaak door 2 andere stuntmannen wordt gedaan die onderling de manier van lopen en andere maniertjes op elkaar afstemmen.

Zie ook; https://screenrant.com/is...andalorian-suit-season-3/
Pedro Pascal certainly does wear the Mandalorian suit on screen, though not as often as audiences might think. In fact, for one entire episode of season 1 of The Mandalorian, Pedro was never once the one behind the mask, as he was starring in King Lear on Broadway at the time of filming episode 4, “Sanctuary.”
The Mandalorian, like most of Star Wars, is filled with exciting action. This means that a lot of stunt work is involved, especially for a show centered on a bounty hunter in the Star Wars universe. As a result, bringing The Mandalorian’s titular character to life requires the combined efforts of three performers: Pascal himself, and stunt actors Brendan Wayne and Lateef Crowder. In fact, when filming “Sanctuary” for The Mandalorian season 1, it was Wayne behind the mask the whole time.
The Mandalorian season 3 might be one of the most action-laden seasons yet. As such, a lot of stunt work was likely involved, meaning Pascal’s presence on set probably wasn’t always necessary.

In addition, both The Mandalorian season 3 and HBO’s The Last of Us, which also stars Pascal, were in production around the same time. The Last of Us began filming in June 2021 and wrapped in July 2022, while The Mandalorian season 3 started production in October 2021 and finished in March 2022. Given the overlap, it’s highly likely that Pascal wasn’t on set for much of The Mandalorian season 3’s production and instead recorded his dialogue at a later date.
Fun fact: "Brendan Wayne is the grandson of the legendary John Wayne"

Deze aflevering voelde een beetje als 'Monster of the Week' Ep met wat copy en paste achtervolgingsshots uit Attack of the Clones op Coruscant. Wel leuk dat ze Ahmed Best nog een leuk Jedi rolletje hadden gegeven! Vroeg me wel af hoe ze op het eind 3 van die beesten + alle Mandalorians in dat schip van Bo hadden gepropt? 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:21
Ik vind Mandolorian ook steeds minder interessant worden. Voelt alsof er amper een idee achter het verhaal zit. Elke aflevering staat te veel opzichzelf en voel ook 0.0 urgentie met wat hij aan het doen is. Begint met een probleem die Mando met hulp van vriendjes op gaat lossen. Heel warrig en al deze afleveringen ga ik ook over paar maanden vergeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:00
Probleem met dit seizoen is dat de stakes gewoon niet hoog zijn.

- Mando wil weer geaccepteerd worden door zijn clan.
- Een kereltje moet gered worden van een vliegend monster.
- Bo Katan moet weer een doel hebben in haar leven.
- Een scientist kan zijn werk niet meer doen.
- Grogu moet een helm verdienen.

Binnen de kaders van Star Wars, waarin we het doorgaans hebben over een epische strijd tussen goed en kwaad met het leven van miljarden in the balance zijn dit geen zaken waar ik mijn bed voor uit kom.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:21
Of het probleem is dat mensen ongeduldig zijn geworden en alles wat vroeger normaal was(monster of the week afleveringen met daarbij langzaam het verhaal opbouwen) nu opeens saai is geworden. Alles moet meteen in dezelfde aflevering opgelost worden.

Het is wat mij betreft veel te vroeg om al te oordelen over dit seizoen. Als er na de langzame opbouw een teleurstellende conclusie komt dan ben ik het met jullie eens. Maar in de afgelopen seizoen is er ook altijd al langzame opbouw geweest en uiteindelijk is het ook gewoon goed gekomen. Dus ik ben niet bang dat het dit seizoen anders zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb geen bezwaar tegen een langzame opbouw zolang het maar duidelijk is dat er überhaupt wat wordt opgebouwd. Dan kan je vooruit kijken en gissen. Nu voelt het gewoon als een stelletje random episodes. Kan best dat het straks allemaal fantastisch bij elkaar komt maar getting there is half the fun and I'm not having much fun so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:52
Iets meer directie had wel gemogen, Maar vind het eerlijk gezegt wel interessant dat het low key allemaal wat is, en denk dat we nog wel wat leuks krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:13
Na de finale van seizoen 2 is het lastig overtreffen. Waar ik van te voren had besproken met vrienden dat ''we echt niet Luke willen zien'', zaten we mooi met figuurlijke zakdoekjes te kijken hoe Luke liet zien wat hij hoort te doen.

Er mogen best wat filler afleveringen tussen zitten. Desnoods doen ze er twee achter elkaar.
Zelf mis ik nog een beetje het doel van het seizoen. Ik dacht dat het zou zijn: rein jezelf in de heilige wateren. En dat het om de planeet Mandalor zou draaien. Alleen heeft ie in aflevering 1 en 2 al een prima badje gehad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Ik denk niet dat iemand verwacht dat een random aflevering in season 3 de Luke Skywalker scene gaat overtreffen.

Vooral irritant dat je maar 8 afleveringen hebt en dat je dan een hele aflevering besteed aan het verslaan van een draak. Tuurlijk het bouwt op naar de aflevering van deze week want Bo-Katan heeft het vertrouwen van de groep gewonnen, het voelt alleen een beetje als verspilling van een aflevering. Na 5 / 8 episodes heb ik eindelijk het idee dat er wat gaat gebeuren. Volgens mij hebben we nu ook alle shots uit de trailer gehad dus zijn de aankomende 3 afleveringen een volledige verrassing. Goede hoop dat het vanaf hier een stuk beter wordt!

That being said; wel weer even blij geworden van de Zeb cameo haha en de dogfight scenes zagen er weer top uit! Wie zou Moff Gideon bevrijd hebben? Ik zet zelf in op Ahsoka en Sabine of de Mando's uit Bo-Katan's oude groep die er nu ineens niet meer zijn. Het werd expliciet genoemd in de eerste aflevering dat die ervandoor zijn gegaan als mercenaries.

[ Voor 38% gewijzigd door raiders op 29-03-2023 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Wel een beetje wasted potential van dat cool ontworpen piratenschip. Ik had gehoopt dat de Mandalorians het zouden boarden en over zouden nemen als start voor hun nieuwe vloot, aangezien ze zelf geen schepen lijken te hebben.

Hoe komen ze überhaupt op andere planeten als alleen Din en Bo een schip hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is Star Wars, niet teveel vragen stellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Op dezelfde manier hoe ze afgelopen aflevering drie mini-draken en een squad Mandalorians aan boord hebben gekregen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Uber natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik vind het juist wel leuk dat er soms ook gewoon monster-of-the-week-afleveringen tussen zitten. De hele mythologie van Mandalore vind ik nogal vergezocht. Er is nog maar een handjevol van ze over, een grot met water vergeeft alle zonden, en ze kunnen nooit samen eten omdat ze altijd hun helm willen ophouden. Onlogisch allemaal. Ik vind de losstaande dingen veel boeiender.

Het eerste seizoen had ook veel motw-afleveringen en dat was top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Het verhaal is heel slap geschreven en duidelijk gemaakt voor een jong publiek, het is nu een beetje The Last Jedi niveau.
Mando is een side character en ook Grogu voegt weinig toe.
Ik durf ook te wedden dat Pedro Pascal dit seizoen helemaal niet eens aanwezig was op de set ivm The Last Of Us.
Ik kijk het omdat het Star Wars blijft maar het niveau gaat helaas snel omlaag vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
willemd schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:30:
Er is nog maar een handjevol van ze over, een grot met water vergeeft alle zonden, en ze kunnen nooit samen eten omdat ze altijd hun helm willen ophouden.

En ze wonen op een maan van mandalore en hebben nooit ff gecheckt of het oppervlak al weer leefbaar was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wat een mooie aflevering deze week, zat met veel plezier te kijken! :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hotymoty
s0kkie schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:57:
Het verhaal is heel slap geschreven en duidelijk gemaakt voor een jong publiek, het is nu een beetje The Last Jedi niveau.
Mando is een side character en ook Grogu voegt weinig toe.
Ik durf ook te wedden dat Pedro Pascal dit seizoen helemaal niet eens aanwezig was op de set ivm The Last Of Us.
Ik kijk het omdat het Star Wars blijft maar het niveau gaat helaas snel omlaag vind ik persoonlijk.
Volledig mee eens. Niveau van alle Star wars producties (op Rogue One na) is allemaal veel te mager. En dat met zoveel budget. Zoveel potentie, zoveel wasted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
CopyCatz schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:36:
[...]

En ze wonen op een maan van mandalore en hebben nooit ff gecheckt of het oppervlak al weer leefbaar was ;)
Wonen ze op een maan van Mandalore? Volgens mij woonde alleen Bo Katan op een planeet in hetzelfde stelsel en is het niet bekend gemaakt waar de Tatooine-met-monsters planeet waar de Mandalorians zaten is. Het blijft natuurlijk wel stupide dat er in al die tijd niemand op Mandalore is geland om even met een droid te checken of de planeet leefbaar is.

Ik heb nu ook de seizoensfinale van Bad Batch gezien en krijg een beetje de indruk dat alle Star Wars series verplicht een storyline over kloon-research moeten opnemen om de sequel trilogy te verklaren...
willemd schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:30:
Ik vind het juist wel leuk dat er soms ook gewoon monster-of-the-week-afleveringen tussen zitten. De hele mythologie van Mandalore vind ik nogal vergezocht. Er is nog maar een handjevol van ze over, een grot met water vergeeft alle zonden, en ze kunnen nooit samen eten omdat ze altijd hun helm willen ophouden. Onlogisch allemaal. Ik vind de losstaande dingen veel boeiender.

Dat gedoe met die helmen is ook nooit onderdeel geweest van de lore voor zover ik weet. Kennelijk doet alleen Din's sekte dat.

[ Voor 30% gewijzigd door ErikT738 op 30-03-2023 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Leuke aflevering weer, maar vraag me wel af waarom op het eind gezegd wordt dat ze mandalore weer terug gaan innemen. Er staat ze sowieso toch niemand meer in de weg om dat te doen.

[ Voor 73% gewijzigd door CopyCatz op 30-03-2023 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Huh geen nieuwe aflevering vandaag? Heb ik wat gemist :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
G_Dragon schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:20:
Huh geen nieuwe aflevering vandaag? Heb ik wat gemist :D
Is het al woensdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Oh dan ben ik in de war, want dacht dat ik de afgelopen weken de nieuwe afleveringen op Dinsdag kon kijken. Sorry mijn fout :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:50

Player1S

Probably out in the dark

aflevering van vandaag (IMHO)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/NN89l8Ln8iIAAAAC/randy-marsh-south-park.gif

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Great Scott!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CopyCatz
Jack Black, Lizzo en Christopher Lloyd! Erg leuk maar voor de rest was het wederom een side quest.

I have spoken.

[ Voor 93% gewijzigd door CopyCatz op 05-04-2023 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Dit was weer een mooie aflevering, al vind ik wel dat je al kon voorspellen dat er weer een side quest tussendoor zou gaan komen. Maar dat maakt de aflevering niet minder mooi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik kan er niet zo goed tegen dat iemand als Jack Black en Lizzo in Star Wars zitten.
Ik kreeg een beetje een Marvel Jeff Goldblum idee bij Jack Black en Lizzo is geen actrice. Slecht geacteerd zeg!

Al met al een prima aflevering. Leuk om de battle droids te zien.

Ik krijg alleen een vieze nasmaak van Bo-Katan ondertussen. Het draait al lang niet meer om Din.
Bijna een Jon Snow idee. Ik wil het niet, my queen. En geef de Dark saber maar lekker weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:25
Het was wel de meest maffe aflevering tot nog toe.
Vond het wel leuk om Mando droids te horen afzeiken, 'you had me at battle droids' haha.

Het is en blijft wel een heel erg hap-slik-weg-serie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raiders
Deze aflevering was echt een live-action Clone Wars aflevering. Vage planeet met een probleem, de meest bizarre characters, terugkeer van de battle droids en lekker veel cameos haha.

Op zich wel grappig maar ik irriteer me er dan vooral aan hoe makkelijk Bo-Katan de dark saber krijgt. Ik had dan liever een aflevering gezien dat ze dat wat verder uitgewerkt hadden. Dit voelde wel echt als een goedkope oplossing. Ja weet je nog dat ik hem heb laten vallen en dat jij hem toen oppakte? Ja technisch gezien... :+

[ Voor 16% gewijzigd door raiders op 06-04-2023 11:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
Jovatov schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:38:
Het is en blijft wel een heel erg hap-slik-weg-serie.
Het is een beetje teren op de hele franchise, verder zijn het vaak tenenkrommend zwakke afleveringen.

Ik ben na aflevering 3 van dit seizoen afgehaakt, kan me totaal niet meer boeien. Binge 'm wel een keertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
raiders schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:37:
Deze aflevering was echt een live-action Clone Wars aflevering. Vage planeet met een probleem, de meest bizarre characters, terugkeer van de battle droids en lekker veel cameos haha.

Op zich wel grappig maar ik irriteer me er dan vooral aan hoe makkelijk Bo-Katan de dark saber krijgt. Ik had dan liever een aflevering gezien dat ze dat wat verder uitgewerkt hadden. Dit voelde wel echt als een goedkope oplossing. Ja weet je nog dat ik hem heb laten vallen en dat jij hem toen oppakte? Ja technisch gezien... :+
Dat moment deed me denken aan het moment in Phantom Menace dat ze JarJar mee willen nemen. En Quiqon die dan op de proppen komt met de 'lifedebt'.

Lekker makkelijk geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Beetje gemengde gevoelens bij de laatste ep. Sommige dingen waren erg tof, anderen haast tenenkrommend. Maffe casting, zowel Black als Lloyd voelden toch niet echt op hun plek helaas, en Lizzo had merkbaar geen acteerervaring. Voor mij iets te geforceerd; alsof Disney met grote namen het specialer wil maken dan het is.

De animaties van die battledroid vond ik ook een schraal contrast met de rest. Extreem opvallend en storend... gewoon onprettig om te zien, als kak op een schoon wit laken.

Verder wel een vermakelijke ep, er gebeurd in elk geval genoeg. Dat de Dark saber met deze reden overgedragen zou worden had ik me al tijdens ep 2 bedacht, en leek me ook wel logisch. Ik had niet verwacht dat Bo en Djin een duel aan zouden gaan, dat had dan vorig seizoen al gekund. Nee het enige wat ik hier jammer aan vind is dat het zo vlot ging; 90% vd ep lijkt fluff en dan aan het eind ff snel nog de saber overdragen. Van mij had dat de hoofdlijn van de episode mogen zijn, het is toch een vrij belangrijk plotpunt dat nu een bijzaak lijkt te zijn.

Verder merk ik wel dat ze voor seizoen 1 en 2 een groot overkoepelend idee hadden van wat ze exact wilden doen. Bij dit seizoen merk ik echt dat ze meer zijn gaan denken van "ok wat kunnen we nu nog erbij verzinnen".
Bijv: in de 2e ep van seizoen 2 was dacht ik met die ijsplaneet en spinnen, leek een filler, maar die new-republic dude die hij daar leert kennen speelt meerdere malen nog een belangrijke rol later in de serie.
In dit seizoen ontmoeten we meer onbelangrijke karakters; een zoon die gered moet worden, bekende acteurs in gastrolletjes, etc.

Ik vermaak me prima, maar S1 en S2 geeft ik echt 5*, dit seizoen vooralsnog 4,5* and falling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:02
Het overdragen van de dark light saber vond ik erg geknutseld. Ik hoop dat dit later toch geen steek blijkt te houden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Deze serie begon oorspronkelijk met het opbouwen van een band tussen Mando en Grogu, inmiddels wordt Grogu iedere keer bij een babysitter gedumpt en gaat Mando als side character in zijn eigen serie op pad om een onbelangrijk character te helpen met nutteloze opdrachten.
Doe dan iets met Moff Gideon die ze alleen 2 seconde even teasen dat hij ontsnapt is paar afleveringen terug. Oh nee, laten we dat straks snel even in de laatste episode van het seizoen proppen zodat we een cliffhanger voor seizoen 4 weer hebben dachten ze bij Disney. En ze kunnen ook gelijk de naam van de serie veranderen naar 'The Book of Bo Katan'.
Seizoen 3 is helemaal als een kaartenhuis in elkaar gestort in vergelijking met seizoen 1 & 2. Van mij mag dit het laatste seizoen zijn.
Gelukkig is er nog Andor met een goede hoop 8)

[ Voor 5% gewijzigd door s0kkie op 07-04-2023 13:23 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• IslandCow
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-05-2023
Ik ben zo blij dat mijn brein gewoon heel erg kan genieten van series zonder dat ik er zo kritisch naar kijk. Wat een geweldig seizoen weer, ik vind het zo erg leuk om te kijken. :9~ :9~ :9~

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• raiders
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Post hem even hier aangezien dit ook onderdeel van de Mandoverse is

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 11:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

IslandCow schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:22:
Ik ben zo blij dat mijn brein gewoon heel erg kan genieten van series zonder dat ik er zo kritisch naar kijk. Wat een geweldig seizoen weer, ik vind het zo erg leuk om te kijken. :9~ :9~ :9~
Nou, echt he. Zo'n beetje alle topics over series die ik in dit forum volg is het hetzelfde gezeur.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:05
Today during Lucasfilm's Studio Showcase at Star Wars Celebration Europe 2023, Lucasfilm president Kathleen Kennedy announced that three new live-action Star Wars films are on the way. Helming the movies are James Mangold (Logan, Indiana Jones and the Dial of Destiny), Dave Filoni (The Mandalorian, Ahsoka), and Academy Award- and Emmy Award-winning director Sharmeen Obaid-Chinoy (Ms. Marvel, Saving Face).

James Mangold’s movie will go back to the dawn of the Jedi, while Dave Filoni’s will focus on the New Republic, and close out the interconnected stories told in The Mandalorian, The Book of Boba Fett, Ahsoka, and other Disney+ series. Sharmeen Obaid-Chinoy’s film will be set after the events of Rise of Skywalker, and feature Daisy Ridley back as Rey as she builds a new Jedi Order.
raiders schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:30:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
[YouTube: Ahsoka | Teaser Trailer | Disney+]

Post hem even hier aangezien dit ook onderdeel van de Mandoverse is
Hera! Chopper! Sabine! Thrawn! "Heir to the empire!!!!" _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Nnoitra op 07-04-2023 16:46 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Interessante films. Alleen de Rey film die is aangekondigd lijkt mij dan weer helemaal niks. Zoals het nu beschreven staat lijkt het er op dat er helaas geen tweede seizoen van Boba Fett komt maar wel Andor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
alienfruit schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:48:
Interessante films. Alleen de Rey film die is aangekondigd lijkt mij dan weer helemaal niks. Zoals het nu beschreven staat lijkt het er op dat er helaas geen tweede seizoen van Boba Fett komt maar wel Andor :(
Ieder z'n meug maar Boba Fett was toch ook een verkapte Mando, en met Ahsoka komt daar nu sowieso nog meer van.

Dan ben ik blij dat er met Andor ook nog een andere tak Star Wars-serie bijkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groeneg2
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 13:56
Grappig artikel over deze serie. Ik vind dat het eerste seizoen het beste was en de seizoenen daarna wat minder geslaagd zijn. Maar daar zijn de meningen dus over verdeeld.

Mijn pagina op youtube http://www.youtube.com/groeneg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-01 22:39
Net bevestigd dat Lars Mikkelsen Thrawn gaat spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6b_uJLx0Wk97TadOe_4MlZV_RyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K8tmUqzLluU1XlhMecZlcPoJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Leuk dat blauwe Elon Musk nu ook in Star Wars zit :+

Kleine spoiler warning; de nieuwe aflevering van The Mandalorian is al getoond tijdens Star Wars Celebration. Zag helaas al een paar spoilers op Reddit :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

.oisyn schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:25:
[...]

Nou, echt he. Zo'n beetje alle topics over series die ik in dit forum volg is het hetzelfde gezeur.
Niet alleen hier. Op het hele internet heb je van die kanslozen die keihard krijsen dat een serie kut is om vervolgens week erop gewoon weer te kijken zodat ze weer kunnen janken hoe slecht het wel niet is. En oh wee dat jij er wel van geniet want dat kan niet, is onmogelijk!

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
Volgens mij komt het "gezeur" ook een beetje door het feit dat ze star wars series nu relatief snel en goedkoop kunnen maken door die ronde studio waar de cgi al in de achtergrond wordt weergegeven. Waar SF series vroeger bakken met geld kostten, moesten de verhalen ook meteen behoorlijk "epic" zijn, dat schept verwachtingen.

Nu is er gewoon ruimte voor wat meer standaard verhaallijnen, ik vind het prima zo. De kleinere verhalen in het Star Wars universum zijn ook leuk. Waar ik wel mijn twijfels over heb is al die spin-offs die dan weer samen moeten komen in een film; voor je het weet zitten we in star wars phase 4 met dezelfde neerwaartse spiraal als marvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
CopyCatz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:12:
Volgens mij komt het "gezeur" ook een beetje door het feit dat ze star wars series nu relatief snel en goedkoop kunnen maken door die ronde studio waar de cgi al in de achtergrond wordt weergegeven. Waar SF series vroeger bakken met geld kostten, moesten de verhalen ook meteen behoorlijk "epic" zijn, dat schept verwachtingen.
Ik weet vrij zeker dat er een hele hoop meer geld in de huidige Star Wars-series zit, met ook maar een handjevol afleveringen per seizoen, dan de SF-series van weleer zoals Star Trek en Stargate.

Het gezeur is vrij simpel te verklaren, Star Wars heeft gewoon een heel grote fanbase, mensen die fans zijn van de oude films, van de prequels, van de sequels, van de animatieseries, van de boeken... Die kan natuurlijk nooit allemaal tevreden houden.
In het Andor-topic had je hier volk dat het te saai en langdradig vond, en nu in dit topic mensen die het te makkelijk weggeschreven vinden. T kan niet allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:37
Jovatov schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:21:
[...]

Ik weet vrij zeker dat er een hele hoop meer geld in de huidige Star Wars-series zit, met ook maar een handjevol afleveringen per seizoen, dan de SF-series van weleer zoals Star Trek en Stargate.

Het gezeur is vrij simpel te verklaren, Star Wars heeft gewoon een heel grote fanbase, mensen die fans zijn van de oude films, van de prequels, van de sequels, van de animatieseries, van de boeken... Die kan natuurlijk nooit allemaal tevreden houden.
In het Andor-topic had je hier volk dat het te saai en langdradig vond, en nu in dit topic mensen die het te makkelijk weggeschreven vinden. T kan niet allemaal...
Andor begon ook vrij traag, maar met de verwachting dat het een drama-serie is maakte het voor mij al een stuk beter :)

Bij Mando merk ik zelf dat de afleveringen wel leuk zijn, maar meer richting standalone verhaalplotjes gaan met een hele dunne rode draad. Ik had bijvoorbeeld al wel verwacht dat er al teruggegrepen was naar een karakter van een paar afleveringen terug.
spoiler:
De dokter waarvan z'n hersens een soepje zijn geworden :D

Is natuurlijk maar een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 11:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ItMeAedri schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:31:
De dokter waarvan z'n hersens een soepje zijn geworden :D
Snap de spoiler niet helemaal, ik neem aan dat iedereen dat gezien heeft ;)

Wie we wel terugzagen was die chick die daarvoor zorgde. En dat doet mij vermoeden dat het uiteindelijk om haar ging, niet om die dokter :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 16:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Precies. Die dokter is geofferd zodat zij het ultieme vertrouwen kon krijgen binnen de new republic.

Ik snap het gezeur ook niet zo. Iedereen was lyrisch over S1 omdat het leuke stand-alone afleveringen waren, en nu is S3 zo klote omdat ze zelf de rode draad nog niet ontdekt hebben en alles maar als filler betitelen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Ik hoorde niks anders dan geklaag over S1 dat het losse afleveringen waren waarin Mando een quest kreeg van iemand, dat uitvoerde en weer verder ging naar de volgende planeet om vervolgens weer hetzelfde te doen, er ontbrak een doel in het verhaal en een rode draad :)
In S2 werd dit gelukkig veel beter, S3 is er totaal geen doel meer en zijn ze het kwijt wat te doen met het verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door s0kkie op 11-04-2023 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerreh
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-11-2024

gerreh

shit happens

Ik ga zeker niet klagen, ik heb gewoon vertrouwen in Filoni & Favreau dat ze weten wat ze doen, en uiteindelijk wederom een mooi seizoen neerzetten waarbij alles weer klopt. En ja misschien een cliffhanger, hoort erbij :)

Zelf boeit het mij niks dat er standalone afleveringen zijn, het is elke week gewoon weer op het puntje van m'n stoel zitten. Dat niet iedereen dat heeft, tja...

Dan is er maar even een stuk van de serie die meer over Bo Katan gaat, of over de doktor of die dame, we krijgen met The Mandalorian een pracht stukje star wars te zien, in een mooie verhaalrijke tijd met interessante karakters en prachtige beelden.

Elke week genieten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
S3 heeft een beetje het gevoel van de vroege ST:TNG seizoenen, planet of the week. S2 had een sterke overkoepelende verhaallijn met een stuk fanservice op het eind waar zowat iedereen van katzwijm in viel.

S2 is gewoon niet helder naar de kijker over wat het is. Het probleem is dat ze zowel een rode draad proberen neer te zetten met het terugnemen van Mandalore en de dreiging van Moff Gideon, maar het ook nodig vinden om self-contained 'planet of the week' verhaaltjes te presenteren. Om dat beiden te doen in episodes met een runtime van amper een half uur betekent dat je gewoon kort en simpel moet zijn.

Misschien dat sommigen dat leuk vinden, hun goed recht. Voor mij is het wat te summier na de perfecte balans tussen verhaal, karakterontwikkeling en actie die S2 bracht.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-04-2023 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 16:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

s0kkie schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:30:
In S2 werd dit gelukkig veel beter, S3 is er totaal geen doel meer en zijn ze het kwijt wat te doen met het verhaal.
Ik weet niet hoor, maar als ik zo een beetje naar de onderliggende thema's kijk zijn ze voor de korte termijn bezig met Mandalore, en voor de lange termijn de val van de New Republic en de opkomst van de First Order.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mmm, voor het eerst beetje nare nasmaak na de aflevering.

Uit respect voor diegene die niet gelijk kan kijken gebruik ik toch even spoilers al is dat officieel niet nodig

spoiler:
Mando wordt gevangen door de troepen van Moff Gideon terwijl Groku en de rest van de Mandalorians achter een blast-door vast zitten.

Groku staat er bij en kijkt er naar. Ik zat echt te wachten tot hij full power ging en die deur eruit force-pushte. Maar dat gebeurde dus niet.

Uiteindelijk zal hij en/of Bo Katan wel die Mythosaur temmen en daarmee de basis aanvallen wat uiteraard ook episch is maar vond het beetje Groku onwaardig dat hij zomaar zijn surogaat-vader laat vangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Ik vond het wel een top aflevering. Eindelijk een beetje voortgang in het verhaal. Het design van de super commando’s *O*

Interessant dat de aflevering “The Spies” heet. Wie was de spion in deze? Ik zag de theorie dat de armorer er wel heel subtiel tussenuit kneep voordat het grote gevecht begon. Of was het gewoon een referentie naar Paz Vizpa die gespiest werd door de Praetorian Guards? :+
Player1S schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:28:
spoiler:
Groku staat er bij en kijkt er naar. Ik zat echt te wachten tot hij full power ging en die deur eruit force-pushte. Maar dat gebeurde dus niet.
Haha of Bo-Katan die gewoon de deur open had kunnen snijden met de darksaber (wat ze later dus ook deden!). Dit soort dingen denk ik nooit teveel bij na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

raiders schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:01:

Haha of Bo-Katan die gewoon de deur open had kunnen snijden met de darksaber (wat ze later dus ook deden!). Dit soort dingen denk ik nooit teveel bij na.
Op zich kon ik dat nog wel begrijpen want dat gat is te klein om veilig door heen te gaan. Dan worden ze 1 voor 1 afgeschoten.
Maar Groku die er zo passief bij staat........ Zwaaide nog net niet dag-dag :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
Player1S schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:10:
[...]

Op zich kon ik dat nog wel begrijpen want dat gat is te klein om veilig door heen te gaan. Dan worden ze 1 voor 1 afgeschoten.
Maar Groku die er zo passief bij staat........ Zwaaide nog net niet dag-dag :+
Er is vast een spectaculair moment voor GroGu (google maar eens de correcte spelwijze, krijg je meteen een leuke easter egg) gepland in de finale. Zou een beetje zonde zijn als ie het in de voorlaatste episode allemaal al fixte toch?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• raiders
Grogu leid straks in zijn IG-12 een leger van B2 battle droids. De vorige aflevering was een setup daarvoor. Yes, yes, yes, yes, yes, yes <repeat>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik vind dat Grogu z'n eigen spinoff moet krijgen.

Yes, yes, yes, yes.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Dit was een geniale aflevering, vooral dat stuk wanneer Grogu in die robot werd gezet. Een puber die zijn speeltje niet wil opgeven, is een geniale combinatie! De hinderlaag van Moff Gideon was gewoon een zeer slimme en goede set, nu hopen dat Din Djarin het er goed vanaf komt. Waarom hebben ze hier niet Grogu de hoofdrol geven met zijn krachten, want toen Din Djarin gevangen werd was dat mijn eerste reactie en hoop. Aangezien Grogu toch heel veel om Mando geeft, en emoties maken vaak een kracht dan alleen maar sterker. Het was wel het perfecte moment voor hem om te shinen als je het mij vraagt :D

Het enige wat voor mij wel een kleine tegenvaller is over het algemeen van de serie is dat ik ergens de hoop had dat we toch veel meer van Grogu zijn krachten te zien zouden krijgen doordat hij zich had doorontwikkeld. Wat zelfs niet eens is gebeurd nadat hij heeft getraind met Luke, die toen opeens in de finale voorkwam.

Misschien had ik op dat gebied iets teveel hoop, maar het maakt de serie zeker niet slecht! Elke week zitten we weer te genieten van de nieuwe aflevering, zelfs mijn vriendin die 1 keer de Star Wars films heeft gezien op advies van mij kijkt met veel plezier mee.

Op naar de volgende _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door G_Dragon op 14-04-2023 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-08 19:08
Ik moest echt hardop lachen van Grogu die continu op de 'yes' knop zat te rammen haha. Echt mijn soort humor.

Verder leuke aflevering, ook al is het een beetje simpel af en toe, kijkt het gewoon erg lekker weg.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Major_ton
  • Laatst online: 10:21

Major_ton

Shoot!

In het algemeen heb ik tot nu toe genoten van het seizoen. Er mist behoorlijk wat focus en aflevering 6 met Lizzo en Jack Black haalde mij compleet uit de Mandoverse, maar gelukkig maakte episode 7 veel, zo niet alles, goed. Toch knaagt er wat en dat is dat Din Djarin duidelijk niet meer de lead heeft in dit seizoen. Het draait grotendeels om Bo-Katan en hoe leuk ik dat karakter (en Katee Sackhoff) ook vind, hoort dit natuurlijk Din's show te zijn, The Mandalorian. Het begint toch wel op te vallen dat Dinsney gewoon geen man in een sterke (hoofd)rol wil zien, of zo lijkt het. Han Solo werd snel afgemaakt, Luke Skywalker is een huilebalk geworden, Ben Solo is mentaal niet sterk, Obi-Wan is ook een schim van wat hij ooit was, Boba Fett is soft geworden en laat Fennec Shand het vuile werk doen en nu heeft Din ook op een slappe manier de lead aan Bo-Katan gegeven. Din en Boba horen gewoon flink kont te schoppen in het Star Wars universum en net toen het er goed uit begon te zien in de 2 Mando episodes van The Book of Boba Fett is Din in seizoen 3 van zijn eigen show eigenlijk maar slappe hap. Er gaan geruchten dat hij in de finale van dit seizoen aan zijn einde komt of dat zijn geheugen gewist gaat worden. Ik hoop dat beide niet het geval is en we nog wat kick-ass actie te zien krijgen van hem.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik ben bang dat heel veel mensen teleurgesteld zullen zijn in de season finale.

Puur omdat het internet de aflevering de afgelopen week enorm gehypet heeft want er zou nog een 2e spion onthuld worden.

Ik zat ook hele tijd te wachten op die onthulling en moest langzaam de kandidaten afstrepen. Toch vond ik het een goede finale ondanks dat ik door alle hype totaal wat anders verwachtte. Ik heb me er ook in mee laten slepen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hotymoty
Dit is mijn mening:

spoiler:
Wat een ongekend zwak einde van een middelmatig seizoen. Her verhaal van dit seizoen hadden ze net zo goed door kunnen skippen, totaal niet relevant. Geen onthullingen, geen plottwist, maar alleen maar veilige keuzes waardoor het gewoon saai is om naar te kijken. Puur omdat we dit soort afleveringen al 100x hebben gezien.

Wat is er nou in drie seizoenen gebeurd qua storytelling? 24 missies die allemaal dezelfde opbouw hebben: er is een probleem en Mando & zijn vriendjes fixen het.

Disney verneukt het echt zo hard als je kijkt naar de laatste trilogie, alle films (op Roque One na), Mandolorian, Obi Wan en Boba Fett. Alleen maar veilige keuzes worden er gemaakt in het verhaal waardoor het gewoon niet boeiend is. Zoveel potentie, zoveel wasted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het zag er mooi uit en meer vind ik er eigenlijk niet van.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hotymoty schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:06:
Dit is mijn mening:

spoiler:
Wat een ongekend zwak einde van een middelmatig seizoen. Her verhaal van dit seizoen hadden ze net zo goed door kunnen skippen, totaal niet relevant. Geen onthullingen, geen plottwist, maar alleen maar veilige keuzes waardoor het gewoon saai is om naar te kijken. Puur omdat we dit soort afleveringen al 100x hebben gezien.

Wat is er nou in drie seizoenen gebeurd qua storytelling? 24 missies die allemaal dezelfde opbouw hebben: er is een probleem en Mando & zijn vriendjes fixen het.

Disney verneukt het echt zo hard als je kijkt naar de laatste trilogie, alle films (op Roque One na), Mandolorian, Obi Wan en Boba Fett. Alleen maar veilige keuzes worden er gemaakt in het verhaal waardoor het gewoon niet boeiend is. Zoveel potentie, zoveel wasted.
bedankt voor het bevestigen van mijn vermoedens. dit is de reden waarom ik na seizoen 2 definitief ben gestopt. nooit zal mijn hand naar de play knop van seizoen 3 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Ach het is dus al drie seizoenen hetzelfde. Het tweede seizoen had met Boba Fett nog wat extra fanservice wat het voor mij persoonlijk nog wat vermakelijker werd, maar verder kijkt het gewoon prima weg.

Voor meer diepgang brengt Disney Andor, voor lekker hapsnap kijk je Mando. Ik kijk liever Andor maar schakel rustig weer in voor seizoen 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

altijd makkelijk roepen dat Disney het verneukt.

George Lucas was verantwoordelijk voor de prequals. En ik ben nu The Clone Wars animated series aan het afronden wat ook nog onder zijn verantwoording valt.
Ook daar valt genoeg op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:31
Het zag eruit als een series finale maar er komt nog een vierde seizoen. De CGI staat ondertussen op punt maar het was een mix van goede en saaie afleveringen. Die aflevering met Pershing en de verraadster kon helemaal geskipt worden, alsook Lizzo en Jack Black. En ik miste toch het lone cowboy gevoel, er is een groot blik van nevenkarakters geopend. De comic relief mechanica draafde zelfs maar enkele minuten op om de Mandalorian even te helpen om daarnna niets meer ervan te horen.

En nu een reeks verkeerde geruchten over de finale (moet er nu wel om lachen):
spoiler:
- Na Wen zou te voorschijn komen als sidekick. Ze was nergens te zien.
- Din Djarin zou sterven, uiteindelijk is hij lekker chill op zijn landgoed.
- Boba Fett zou helpen, geen spoor van.
- De Mythosaur zou een belangrijkere rol spelen dan cameo (troepen aanvallen, grond laten trillen, zelfs dat Mando op de mythosaur zou rijden/surfen maar uiteindelijk deed die niets)
- Mon Mothma zou ook verschijnen (geen idee waarom, gewoon omdat haar naam bekend is)

Gelukkig zag ik geen melding van Ahsoka maar fans speculeerden op cameo's van eerdere sidekicks en daar bleek dus niets van aan. Mss komt daar ook de hype van dat het vol sterren zou zitten maar het was gewoon een gevecht met Gideon waar Kryze het tegen hem opnam zonder "nieuwe" personages.

[ Voor 10% gewijzigd door algalid op 19-04-2023 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Dat al die geruchten niet uitgekomen zijn boeit me op zich niet zo. Het is meer dat er voor mijn gevoel niets gebeurt is dit seizoen? De Mandalorians zijn iets meer vriendjes geworden onderling maar had zelf net wat meer progressie verwacht dit seizoen.

Het kijkt makkelijk weg, het is vermakelijk maar persoonlijk vind ik de storyline net wat belangrijker. Ieder zijn ding, dan vind ik Andor leuker.

spoiler:
Ben ik trouwens de enige die een “somehow Gideon returned” aan voel komen? Kan toch niet anders dat dit een clone was of dat een clone terugkeert? Ze laten op deze manier in ieder geval wel de optie open om Giancarlo terug te laten komen in de toekomst.

Grappig trouwens hoe Din geen bounty hunter meer wil zijn omdat hij nu een kind heeft. Ondertussen vind hij het wel een goed idee om samen Imperial warlords te gaan verslaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

raiders schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:56:
Dat al doe geruchten niet uitgekomen zijn boeit me op zich niet zo. Het is meer dat er voor mijn gevoel niets gebeurt is dit seizoen? De Mandalorians zijn iets meer vriendjes geworden onderling maar had zelf net wat meer progressie verwacht dit seizoen.

Het kijkt makkelijk weg, het is vermakelijk maar persoonlijk vind ik de storyline net wat belangrijker. Ieder zijn ding, dan vind ik Andor leuker.

spoiler:
Ben ik trouwens de enige die een “somehow Gideon returned” aan voel komen? Kan toch niet anders dat dit een clone was of dat een clone terugkeert? Ze laten op deze manier in ieder geval wel de optie open om Giancarlo terug te laten komen in de toekomst.

Grappig trouwens hoe Din geen bounty hunter meer wil zijn omdat hij nu een kind heeft. Ondertussen vind hij het wel een goed idee om samen Imperial warlords te gaan verslaan >:)
spoiler:
volgens mij wou hij wel bounty hunter blijven maar meer selectiever worden met de opdrachten omdat ie een kind heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Leuke seizoen minder sterk dan vorige seizoenen. Maar sterker dan Andor. Blijft jammer dat daar een tweede seizoen van komt en niet Book of Boba Fett. Maar goed, Disney maakt al jaren rare beslissingen wat Star Wars betreft. Het toch qua filmwerk altijd wel sterk deze Star Wars televisieseries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
alienfruit schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:28:
Leuke seizoen minder sterk dan vorige seizoenen. Maar sterker dan Andor. Blijft jammer dat daar een tweede seizoen van komt en niet Book of Boba Fett. Maar goed, Disney maakt al jaren rare beslissingen wat Star Wars betreft. Het toch qua filmwerk altijd wel sterk deze Star Wars televisieseries.
Filmtechnisch (cinematics en cgi) wel sterk, maar verhaaltechnisch en character development is Star Wars één van zwakste franchise dat er bestaat helaas. De makers moeten wat meer kijken naar Christoper Nolan films en Last of Us. Als ze daar meer in investeren, dan is het echt een stuk beter.

[ Voor 4% gewijzigd door hotymoty op 19-04-2023 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, dat klopt. Het is volgens mij niet dat ze de schrijvers niet hebben of zo. Ik vraag mij ook af hoe Star Wars zal zijn als Kathleen Kennedy weg is. Er wordt vaak gesuggereerd dat zij vaak een negatief effect heeft op de franchise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik heb net de laatste twee afleveringen gezien. De voorlaatste aflevering vond ik best goed in elkaar zitten, maar de finale was wat teleurstellend. Ik wordt er vooral moe van dat de Mandalorian harnassen alles doen wat voor het plot nodig is.

Mandalorians praktisch onkwetsbaar maken voor de meeste wapens? Yep.
Stormtroopers net zo onkwetsbaar maken? Nope. Mandalorians zichzelf de ruimte in laten schieten? Geen probleem.
Mandalorians een draak laten achtervolgen? Niet genoeg brandstof!

@hotymoty gek genoeg had The Bad Batch een minder veilig einde.
spoiler:
De bad guys winnen en voor de overgebleven good guys is er op korte termijn geen oplossing in zicht. Ik hoop alleen dat Disney hier niet ook de makkelijke weg kiest en alles in de eerste aflevering van het volgende seizoen oplost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Wat een gave poster

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfL3qJO3cd1qwxXg4Jj_m-HUoXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/urIpFDtAmwFjBSatPURga5AJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
spoiler:
Ja, wat waren die rode gasten eigenlijk? Rodalorians? Red Troopers?

Hoewel ik alle films tot nu toe gezien heb ben ik totaal geen fan van Star Wars, dus misschien heb ik iets gemist :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Stukfruit schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:52:
[...]

spoiler:
Ja, wat waren die rode gasten eigenlijk? Rodalorians? Red Troopers?

Hoewel ik alle films tot nu toe gezien heb ben ik totaal geen fan van Star Wars, dus misschien heb ik iets gemist :P
Praetorian Guards, dezelfde waarmee Kylo Ren en Rey dansen vechten in The Last Jedi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

raiders schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:56:

spoiler:
spoiler:
Seizoen 1 en 2 had Gideon een snor. Zijn clones hadden geen snor en de Gideon die ze in deze aflevering vochten had ook geen snor.

Toeval? Volgens anderen doet Dave Feloni niet aan zulke toevallen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
raiders schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:15:
[...]

Praetorian Guards, dezelfde waarmee Kylo Ren en Rey dansen vechten in The Last Jedi.
Oh, dan is het logisch dat ik ze niet herkende. Die film heb ik mentaal onderdrukt.

Als dat de weg is dan laat ik vervolgseries lekker hangen omdat ik Star Wars eigenlijk alleen ooit ben gaan kijken uit cultuurhistorisch besef :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Het hele seizoen was een beetje meh.
Finale was meh.

Niet echt een voortgang. Ja met Bo Katan. Maar daar draait de serie niet om...... zou je zeggen.

Ik krijg het idee dat de Mandalorian gebruikt gaat worden om de Sequels een beetje recht te trekken.
Net als ze met de Clone Wars geprobeerd / gedaan hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Dubrillion schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:21:

Ik krijg het idee dat de Mandalorian gebruikt gaat worden om de Sequels een beetje recht te trekken.
Net als ze met de Clone Wars geprobeerd / gedaan hebben
Dat is zeker het geval. Ook straks met Ashoka. En met Obi-Wan

Op zich vind ik dat wel fijn. Of je nu eens bent met hoe het verhaal loopt of niet, als er tenminste maar een verklaring ligt voor wat er speelt.
Nu blijkt dat ze dus behoorlijk met klonen bezig waren dus dat bied verklaring voor terugkeer Palpatine. En als Jedi naar ghost-vorm kunnen gaan bij dood, waarom zou Sith dan niet naar ander lichaam kunnen?

Je hoeft het geen goede verklaring te vinden maar het is in ieder geval een betere verklaring dan "Somehow Palpatine returned...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Was een mooie aflevering zoals we gewend zijn, maar de grote misser dit seizoen voor mij is toch wel Grogu.
Ik had heel graag gezien dat Grogu veel meer op de voorgrond zou gaan treden en we meer van zijn krachten zouden gaan zien, ook het stukje wanneer hij alleen in de kamer kwam met die Praetorian Guards gaf mij de hoop dat we eindelijk meer van zijn krachten kregen te zien. Maar helaas bleef het heel erg beperkt tot een aantal keer de force te gebruiken, totdat het moment met die grote vuurzee kwam en hij daar wel een ontzettend mooi moment kreeg.

Hopelijk was dit wel het laatste seizoen die The Mandalorian krijgt en gaan ze nu niet meer verder.
Want het is nu goed en vredig afgesloten d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:40

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

G_Dragon schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:41:

Hopelijk was dit wel het laatste seizoen die The Mandalorian krijgt en gaan ze nu niet meer verder.
nou nee.. favreau was er nog niet klaar mee. 4e seizoen is in ontwikkeling al. dus er komen er nog wel wat denk ik :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
G_Dragon schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:41:
Na meer dan 2 jaar wachten was het gewoon een flinke afknapper..... en er zijn weinig signalen dat seizoen 4 beter gaat worden.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Het topic gaat hier over de serie The Mandalorian. De politieke en maatschappelijke invloed over het ontslag van Gina Carano is hier off-topic.