Ik heb nu aflevering 8 ook gezien en ik blijf bij m'n statement dat afleveringen 5 en 6 totaal overbodig zijn. Aflevering 6 wordt héél even aangehaald maar that's it. Zonde want de serie bevat wel echt gave delen.SomerenV schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:07:
Aflevering 7 maakt duidelijk dat afleveringen 5 en 6 totaal overbodig zijn. Dat einde van aflevering 6 kan nog wat betekenen, maar in principe gaat dit dus verder waar aflevering 4 ophield. Deze serie had in ieder geval makkelijk 2 afleveringen korter gekund en dan zou je niks missen. Het einde van aflevering 4 moet dan wel iets anders waardoor die chick direct met Mando mee gaat in plaats van dat ze op die planeet blijft. Verder kun je praktisch alles laten zoals het is![]()
Maar goed, héle vette aflevering. Old skool Star Wars vibe, personages die terugkeren, rode draad die opgepakt wordt én een cliffhanger. Meer van dit graag!
Aflevering 8 vond ik wel geinig ondanks de flinke laag plotarmor en het te langdradige stuk aan het begin. Afgelopen week heb ik ook The Witcher gezien. Die is qua opzet redelijk gelijk aan The Mandalorian. Belangrijk hulpeloos persoon met speciale krachten, iemand die haar moet redden/beschermen en per aflevering een 'verhaaltje' maar wel een duidelijke rode draad door alles heen. Je weet waarom je kijkt en je weet waar het naar toe gaat, zonder dat je de details weet. Dat had The Mandalorian echt een flink stuk beter kunnen maken. Nu is het een soort A-Team in space en dat is jammer aangezien de serie best wat potentie heeft.
Er zijn mensen die zeggen dat Disney rustig wil beginnen, kijken of er animo is en dat soort zaken. Niet te hard van stapel lopen enzo voor het geval het aantal kijkers of de feedback negatief is. Maar het is Disney. Een bedrijf dat een jaarlijkse omzet heeft van meer dan 50 miljard dollar en een 'programming budget' van 1 miljard dollar in 2020. Die hoeven niet rustig te beginnen