Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

SomerenV schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:07:
Aflevering 7 maakt duidelijk dat afleveringen 5 en 6 totaal overbodig zijn. Dat einde van aflevering 6 kan nog wat betekenen, maar in principe gaat dit dus verder waar aflevering 4 ophield. Deze serie had in ieder geval makkelijk 2 afleveringen korter gekund en dan zou je niks missen. Het einde van aflevering 4 moet dan wel iets anders waardoor die chick direct met Mando mee gaat in plaats van dat ze op die planeet blijft. Verder kun je praktisch alles laten zoals het is :+

Maar goed, héle vette aflevering. Old skool Star Wars vibe, personages die terugkeren, rode draad die opgepakt wordt én een cliffhanger. Meer van dit graag!
Ik heb nu aflevering 8 ook gezien en ik blijf bij m'n statement dat afleveringen 5 en 6 totaal overbodig zijn. Aflevering 6 wordt héél even aangehaald maar that's it. Zonde want de serie bevat wel echt gave delen.

Aflevering 8 vond ik wel geinig ondanks de flinke laag plotarmor en het te langdradige stuk aan het begin. Afgelopen week heb ik ook The Witcher gezien. Die is qua opzet redelijk gelijk aan The Mandalorian. Belangrijk hulpeloos persoon met speciale krachten, iemand die haar moet redden/beschermen en per aflevering een 'verhaaltje' maar wel een duidelijke rode draad door alles heen. Je weet waarom je kijkt en je weet waar het naar toe gaat, zonder dat je de details weet. Dat had The Mandalorian echt een flink stuk beter kunnen maken. Nu is het een soort A-Team in space en dat is jammer aangezien de serie best wat potentie heeft.

Er zijn mensen die zeggen dat Disney rustig wil beginnen, kijken of er animo is en dat soort zaken. Niet te hard van stapel lopen enzo voor het geval het aantal kijkers of de feedback negatief is. Maar het is Disney. Een bedrijf dat een jaarlijkse omzet heeft van meer dan 50 miljard dollar en een 'programming budget' van 1 miljard dollar in 2020. Die hoeven niet rustig te beginnen :+ The Mandalorian zou zo'n 15 miljoen per aflevering hebben gekost. Op de absurde geldbedragen die er omgaan in dat bedrijf is dat haast kleingeld. Maar goed, hopelijk durven met seizoen 2 wat meer risico te nemen. Meer verhaal, meer rode draad, minder filler. Seizoen 1 was gaaf, maar ik sta op dit moment niet te springen om seizoen 2.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

Mando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
(jarig!)
Naar het laatste seizoen van The Clone Wars natuurlijk. Waar anders?

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 20:41

odan

The dark side is within all!

raiders schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:09:
Naar het laatste seizoen van The Clone Wars natuurlijk. Waar anders?
dat is pas ergens in februari.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Want mijn dochter wil opeens geen Disneyfilms meer kijken :?.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

Bart ® schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:37:
[...]

Want mijn dochter wil opeens geen Disneyfilms meer kijken :?.
Ik denk dat er wel wat meer mensen 'Disney' content kijken dan alleen jonge meisjes die prinsessen willen zien :+ Grote kans dat er flink wat Star Wars fans zijn die puur voor The Mandalorian een abonnement genomen hebben. Geen nieuwe live action Star Wars content = bye bye abonnement.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg genoten van deze serie, goed acteerwerk en mooi uitgewerkt verhaal in een wereld waar je echt ingezogen wordt.

Ik kijk met smart uit naar seizoen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SomerenV schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 01:14:
[...]

Ik denk dat er wel wat meer mensen 'Disney' content kijken dan alleen jonge meisjes die prinsessen willen zien :+ Grote kans dat er flink wat Star Wars fans zijn die puur voor The Mandalorian een abonnement genomen hebben. Geen nieuwe live action Star Wars content = bye bye abonnement.
Ik denk echter dat dat aantal compleet wegvalt tegen het aantal jonge meisjes dat prinsessen wil zien ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
:D

Kom er ook achter dat t is afgelopen. Ik dacht al: waar blijft de volgende aflevering toch?

Wel krapjes hoor 8 redelijk korte afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
readytoflow schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:19:
:D

Kom er ook achter dat t is afgelopen. Ik dacht al: waar blijft de volgende aflevering toch?

Wel krapjes hoor 8 redelijk korte afleveringen.
Een aantal van de beste series zijn kort en krachtig. Fawlty towers, The Office, twee seizoenen met 6 afleveringen per seizoen. Vind het heerlijk een niet sitcom serie van een half uur per aflevering. En die diepgang cq. complexiteit daar gaan de meeste series aan stuk. Zie House of Cards (briljant eerste seizoen en daarna berg afwaarts) en zelfs Game of Thrones (vam genoten hoor) had in alle seizoenen zelfa met alle uitleg, background en doden plotholes en plot armor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:34
Hoe zeker is het dat Fennec Shand uit de 'The Gunslinger' ( Ming-Na Wen ) werkelijk dood is?
Het enige wat ik zie is dat er geschoten is, ze geraakt is en dat er op het eind iemand er overheen buigt.
Is ze uitgeleverd of ergens verstopt?

Zat in de aflevering er na te wachten op een of andere aansluiting bij de groep.
Lijkt me erg mager om haar 20 seconden in beeld te hebben en dat dat het is.

Maar vind toch ook het aantal afleveringen per seizoen wel mager. Vind dat je dan weinig rode draad kan opbouwen en een thema per seizoen kan hebben. Het lijkt meer een lange film in stukjes gehakt.

Zal het allemaal nog eens gaan bekijken, zal best wat gemist hebben. Had gewacht to ze bijna allemaal opgenomen waren om ze in een ruk te bekijken. Maar met een kleine hier was er regelmatig wat afleiding.

[ Voor 33% gewijzigd door Lord Anubis op 11-01-2020 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het YouTube algoritme gaf mij dit, ik vond het stiekem wel geestig.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 20-01-2020 23:17 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 16:26
Licht gerelateerd nieuws, ze hebben eindelijk de merchandising aangekondigd die pas aankomt in de herfst... De bewegende Baby Yoda robot wordt wss een grote hit! In de US te bestellen voor $59
[YouTube: Baby Yoda Animatronic Hasbro The Child Figure | Star Wars The Mandalorian]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Er is al een 3e seizoen van The Mandalorian aangekondigd. Doen ze vlot daar bij Disney. :P

Bron

"When you grow up your heart dies"

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
De afgelopen twee dagen The Mandalorian nog eens gebinged. Ik was benieuwd of ik de serie nu anders zou waarderen als ik alle afleveringen achter elkaar keek en wist dat het een raar allegaartje was van problem of the week afleveringen en rode draad afleveringen. Het maakte echter geen verschil.

De serie blijft erg oppervlakkig. Vooral aflevering 4, 5 en 6 doen me denken aan afleveringen van series uit de jaren 80 (of zelfs 70). Een schril contract bij wat we tegenwoordig gewend zijn van streaming series, waarbij er één doorlopend verhaal is en afleveringen meestal meteen beginnen waar de andere is afgelopen. Alsof er één lange aflevering van 8 uur voor in 8 stukken is geknipt. Je ziet dat steeds vaker terug komen, ook bij niet streaming series. Zo hanteert South Park deze methode ook voortaan.

Naarmate ik ouder word merk ik dat ik ook steeds zuurder wordt over film/tv clichés. Niet alleen bij Star Wars, maar in deze serie wordt wel erg benadrukt dat elke planeet enkel lijkt te bestaan uit een piepklein dorpje dat het voor het zeggen heeft. Kom je in de buurt van Tatooine, dan moet je wel landen in Mos Eisley, een kleine stoffige nederzetting dat blijkbaar de hoofdstad is van de hele planeet.
En zo zijn er wel meer dingen die ik opmerkelijk vind, ik heb mijn beklag al eens gedaan over die fobs. Ik snap waarom ze het gebruiken, als je een doelwit moet zoeken ergens in een melkweg dan is een fob wel handig. Maar het is net zo'n cheat als de walkie talkies in Stranger Things die ze gebruiken als mobiele telefoons.

Is er dan niks goed aan de serie? Jawel de theme van Ludwig Göransson is top en eigenlijk de serie niet waard. Verder kijkt de serie toch wel makkelijk weg. Er zijn series die ik nooit meer heb verder gekeken na enkele afleveringen. Ben benieuwd wat ze van seizoen twee maken.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Droefsnoet schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 01:16:
De afgelopen twee dagen The Mandalorian nog eens gebinged. Ik was benieuwd of ik de serie nu anders zou waarderen als ik alle afleveringen achter elkaar keek en wist dat het een raar allegaartje was van problem of the week afleveringen en rode draad afleveringen. Het maakte echter geen verschil.
dat je alles opnieuw hebt bekeken vind ik knap, doe ik zelfs bij de beste series niet :) voelt dit niet een beetje als zonde aan? ik vul liever mijn tijd met nieuwe content..

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 20-08-2020 02:25 ]

• Droefsnoet
Hamazaki schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 02:24:
[...]

dat je alles opnieuw hebt bekeken vind ik knap, doe ik zelfs bij de beste series niet :) voelt dit niet een beetje als zonde aan? ik vul liever mijn tijd met nieuwe content..
Jij hebt The Mandalorian zelf niet gezien denk ik. Het zijn slechts 8 afleveringen en sommige afleveringen hebben een speeltijd van net iets meer dan 30 minuten. De laatste Avengers film duurt langer dan alle afleveringen van The Mandalorian bij elkaar en ondanks dat ik die 3 keer in de bioscoop heb gezien, ga ik de extended versie op Disney+ ook nog een keer kijken.

• Farabi
  • Niet online
Droefsnoet schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:02:
[...]

Jij hebt The Mandalorian zelf niet gezien denk ik. Het zijn slechts 8 afleveringen en sommige afleveringen hebben een speeltijd van net iets meer dan 30 minuten. De laatste Avengers film duurt langer dan alle afleveringen van The Mandalorian bij elkaar en ondanks dat ik die 3 keer in de bioscoop heb gezien, ga ik de extended versie op Disney+ ook nog een keer kijken.
Wel gezien, anders had ik niet gereageerd.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Hamazaki schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 02:24:
[...]

Films voor een tweede, derde of zesde keer kijken doe ik nog wel regelmatig.
Series heb ik nooit 2 keer gekeken (alleen Friends heb ik alles 5x gezien denk ik :o )
Maar ieder z’n ding, als je maar plezier haalt uit je leven :)

Het wordt overigens wel eens tijd voor een nieuw seizoen. Staat de release nog steeds gepland voor oktober?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:26

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

ikloon

Product Owner

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Via Youtube voor de beste kwaliteit:

spoiler:
Din Djarin en The Child op Ilum op zoek naar Ahsoka...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Laatst online: 00:04

Major_ton

Shoot!

Ik heb hier toch wel weer zin. Het enige beetje Star Wars dat nog waarde heeft en met liefde lijkt te zijn geproduceerd. Er is tevens aangegeven dat seizoen 2 hoofdzakelijk een doorlopend verhaal zal zijn en dat is alleen maar positief te noemen. Nu alleen nog beslissen of ik elke week één aflevering ga kijken of de boel opspaar en alles kijk wanneer het mij uitkomt.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat ziet er toch wel weer heel vet uit! Ik heb er weer zin in!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• yorroy
Ben alweer hyped! Eigenlijk de enige reden dat ik nog Disney+ heb.
Hopelijk komen de Marvel series er ook snel achteraan.

Ik moet overigens wel eerst nog even weer een recap van seizoen 1 gaan kijken.

[ Voor 25% gewijzigd door yorroy op 16-09-2020 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Ik ben ook heel benieuwd. De trailer is ook net goed, een mooie sfeer impressie maar eigenlijk helemaal niks over de story. Niet zoals The Rise of Skywalker dat Palpatine even terugkomt in de trailer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

De promo's en trailers gaan al een paar dagen helemaal los, morgenochtend om 9.00 uur is het dan eindelijk zo ver. This is the way!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
8 uur morgen. Ze hebben een fout gemaakt op hun twitteraccount. Wintertijd is ingewikkeld :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik had niet door dat het morgen al de 30e is... lekker hoor!

per aspera ad astra

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
De eerste aflevering staat inmiddels netjes online. 54 minuten lang :)

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Het is strikt gezien 52 minuten omdat er nog een recap is van 2 minuten vooraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Net klaar, wat een epic begin van het nieuwe seizoen _/-\o_ _/-\o_
Het productie niveau voelt ook van veel hogere kwaliteit.
Helaas wel weer Mando komt op locatie, wordt vrienden, doet een quest en gaat weer weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:46

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Vanavond beginnen aan Seizoen 2 _/-\o_
Staat alles er in een keer op ? O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

ikloon

Product Owner
G_Dragon schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:29:
Staat alles er in een keer op ? O-)
Nee, alleen de eerste aflevering. Net als bij seizoen 1 elke week een aflevering.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:46

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

ikloon schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:30:
[...]

Nee, alleen de eerste aflevering. Net als bij seizoen 1 elke week een aflevering.
Oke :) jammer!
Maar heeft aan de andere kant ook wel weer wat :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Wel een lekkere eerste aflevering hoor. Inderdaad wel weer Mando maakt vrienden en gaat weer weg, maar het was wel prima uitgewerkt (niet zoals de prison episode) en alsnog een tease op het einde waar het verhaal misschien wel heen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nouja, dat laatste shot maakt het wel veel meer dan enkel "hij maakt vrienden en vertrekt weer".
Met Boba in the picture, en vooral Boba die hem in the picture heeft belooft dat nog heel wat voor de rest van dit seizoen :D

Geweldige visuals ook weer. Ik ben erg te spreken over hoe mooi ze het allemaal in beeld weten te brengen :)

[edit]
Man, hoop speculatie nu.
Vorige seizoen was ik er vrij zeker van dat Moff Gideon de gene was die Fennic Shand vond. Maar als Boba daar al rondzwerft ... We horen op dat moment hetzelfde geluid als we in ESB horen als Boba in beeld is. Hij heeft zijn armor niet, dus dat die laarzen anders zijn en die cape, dat is dan logisch. We zien Boba nu ook in een cape/mantel, al lijkt die rafeliger te zijn dan wat we bij Fennic zagen.
Maar als Boba ergens rondhing toen Mando in die aflevering op pad ging en Din rond zag lopen in armor kan het zijn dat hij geïnteresseerd raakte en hem in de gaten ging houden. En daar aan het einde Fennic helpt en ze nu samenwerken.
Een motief waarom Boba achter Din aan zou gaan kan ik nog niet echt bedenken. Om zijn armor zal het hem niet gaan (misschien als bonus), want hij loopt blijkbaar al 5 jaar op Tatooine rond, het lijkt me heel sterk dat hij er in die vijf jaar nog niet in geslaagd is zijn armor te vinden. Helemaal omdat Amy Sedaris random min of meer op de kaart kon aanwijzen waar het was.
Tuurlijk zal Boba even uit de running geweest zijn, dat armor is dagen later al door de Jawa's gevonden, maar de paint job zag er toen al niet meer uit, dus dat verblijf in de Sarlac zal voor Boba zelf ook niet prettig geweest zijn. Even een herstelperiode lijkt logisch. Maar als hij zijn armor terug wilde zou hij daar geen 5 jaar voor nodig gehad hebben lijkt me.

[ Voor 87% gewijzigd door Spike_wolf op 30-10-2020 11:14 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Ze hebben veel opgestoken van de kritieken van het eerste seizoen. Persoonlijk vond ik het tempo iets te traag en zou een strakke 40 minuten beter zijn, maar dat is een eigen indruk.

Je ziet nu wel duidelijk dat alles zo glimt als Beskar armor, ze hebben kosten noch moeite bespaard om het goed en smooth te krijgen.

Wel grappig dat Boba zo opduikt. In de sequel films was er ook veel speculatie en talloze sites waren dan toch de ene of andere kant aan het opgaan. Na de 9e film was de balans richting "in de serlac al definitief dood" aan het hellen. En nu plots, kijk eens.

[ Voor 29% gewijzigd door algalid op 30-10-2020 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Ook wel leuke easter eggs deze aflevering, R5 met zijn "bad motivator", de speeder van Cobb Vanth die een motor heeft van (wat lijkt op) Anakins podrace speeder en de Boba Fett's jetpack die al de lucht in vliegt door een klein tikje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Ik vond het een prima begin van het seizoen, als dit niveau in alle aflevering blijft hangen dan belooft dat veel goeds. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Gaaf begin eindelijk weer wat Star Wars content :D

Wel een beetje een filler aflevering, wel leuke references en toch wel echt dat Star Wars gevoel!

Komt het verhaal van Cobb Vanth eigenljk wel een beetje overeen met de aftermath boeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Freshnezz schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:58:
Komt het verhaal van Cobb Vanth eigenljk wel een beetje overeen met de aftermath boeken?
Het komt niet helemaal overeen. Deze aflevering heeft weinig tot geen invloed op het meeste van wat er in die boeken verteld wordt (wat maar heel weinig is), maar hoe Cobb and Boba's armor komt is anders.

In Aftermath helpt hij een Red Key Raider bij een deal met de Jawa's voor dat armor, maar schiet hem vervolgens neer omdat hij het armor zelf wil hebben.

Maar wat we in Mando zien is enkel hoe Cobb verteld dat hij aan dat armor kwam, en het kan best dat hij dat verhaal een beetje verbloemd heeft om er als een nobel persoon uit te komen natuurlijk. Geen idee. Als we Cobb verder niet meer zien lijkt dat een prima verklaring. Als hij wel terug komt en alles anders loopt is dat ook niet een heel groot issue, zijn "rol" en achtergrond in die boeken was minimaal.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 20:08
Heerlijke aflevering om te beginnen. De leuke easters eggs tegenover Star Wars Lore is weer even top. Het geluid van Boba ze Jetpack, naar mijn idee Anakin ze Pod racer, Krayt dragon Pearl en nog zeker genoeg andere dingen.

Je kan duidelijk zien dat het budget is opgeschroefd en dat is helemaal niet erg. Kan niet wachten op de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Grappig dat als je de tekeningen/artwork op t einde ziet, dat in enkele Cobb effectief het hele pak van Boba Fett aan heeft :) (Dus ook broek, cape enzo)

Ook grappig detail:
spoiler:
De acteur Timothy Olyphant die de Marshall speelt, ook de Marshall speelt in de serie Deadwood :)

Geniale serie trouwens!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Gisteravond nogmaals gekeken maar dan op de PS4 D+ app en wel heel tof dat bij het grote gevecht de zwarte balken van het scherm werden weggehaald :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

poor Leno schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:23:
Grappig dat als je de tekeningen/artwork op t einde ziet, dat in enkele Cobb effectief het hele pak van Boba Fett aan heeft :) (Dus ook broek, cape enzo)

Ook grappig detail:
spoiler:
De acteur Timothy Olyphant die de Marshall speelt, ook de Marshall speelt in de serie Deadwood :)

Geniale serie trouwens!
En speelt een U.S. Marshal in Justified.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Moby schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:00:
[...]

En speelt een U.S. Marshal in Justified.
Die ken ik niet, maar ook wel 'westerny' zo te zien :)

Hij wordt duidelijk voor zo'n rol gecast :D
s0kkie schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:41:
Gisteravond nogmaals gekeken maar dan op de PS4 D+ app en wel heel tof dat bij het grote gevecht de zwarte balken van het scherm werden weggehaald :o
Ja wtf was dat? Het is niet zo dat het wordt weggehaald (het wordt gefilmd in 21:9 of 2,35, zo ver ik weet), maar er wordt ingezoomd naar 16:9, waardoor je een stuk van de zijkanten kwijt bent..

Misschien heb ik t mis hoor, maar vond t wel raar..

[ Voor 48% gewijzigd door poor Leno op 31-10-2020 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
dat was een IMAX-scene als ik me niet vergis. dat gebeurt ook met sommige uhd-schijfjes in bepaalde films. (dunkirk, interstellar, the dark knight enz)

[ Voor 57% gewijzigd door Farabi op 01-11-2020 00:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Prima aflevering. Budget lijkt inderdaad flink aan omhoog.
Deze aflevering had ook al bijna net zoveel dialoog als het hele eerste seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik had nog gedacht dat hij de helm niet zou meenemen op het einde, maar dat liet hem koud. Want de pak werd uiteindelijk voor een goede daad gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 01-11-2020 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:48
Van het weekend seizoen 1 gekeken. Best leuk, al zakt het na aflevering 3 wat in en wordt het pas echt weer ouderwets spannend bij aflevering 7. Eigenlijk mis je niet zoveel als je aflevering 4 t/m 6 skipt, behalve de introductie van enkele (bij)personages. Jammer dat we Mando's gezicht zien in de laatste aflevering. Ik had gehoopt dat ze het zoals in aflevering 4 zouden doen en dat ze een eventuele face reveal zouden bewaren tot het einde van de serie. Acteerwerk was wisselend. Eigenlijk bevielen de cgi personages me beter dan de menselijke acteurs. Vooral Kuiil was een tof personage en de stem van Nick Nolte paste perfect. Wel leuk om Mark Boone Jr te zien en Clancy Brown als die rode duivel had ik helemaal niet herkend. Naar mijn idee zat er ook iets te veel fanservice in af en toe, in plaats van dat het zijn eigen ding probeerde te doen. All in all best een vermakelijke show, maar geen meesterwerk. Wel vermakelijker dan de laatste 3 SW films. 7/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 16:52
Ik wist niet dat er een apart GoT-topic is van The Mandalorian. Leuk om hier de discussie te volgen :)
Zojuist heb ik naar de tweede aflevering gekeken en het was weer erg goed, maar niet zo goed als de aflevering van vorige week. Ik zat om 8 uur 'al klaar maar blijkbaar is de wintertijd ook ingegaan in de VS waardoor de aflevering om 9 uur pas online stond.

Deze aflevering begon best grappig
spoiler:
Mando die de backpack geeft in ruil voor Baby Yoda maar vervolgens de backpack weer terugclaimt
maar werd langzaamaan een horror-aflevering met de
spoiler:
spinnen en Baby Yoda die de eitjes eet van de kikkerpassagier

Wel is het goed om te zien dat Mando steeds meer praat en ook veel meer interactie heeft met The Child. Ook ben ik blij dat Amy Sedaris meer te zien is in dit seizoen. Hopelijk krijgen we ook meer Timothy Olyphant want zijn rol was erg goed de vorige aflevering.

[ Voor 4% gewijzigd door VirinR op 06-11-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:22
Ik heb zojuist geleerd dat de Krait Dragon die ze doden, het beest is waarvan je het skelet ziet liggen in episode 4 van de films, als C3PO en R2D2 op Tatooine zijn :)

Leuk gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
KnoxNL schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:19:
Ik heb zojuist geleerd dat de Krait Dragon die ze doden, het beest is waarvan je het skelet ziet liggen in episode 4 van de films, als C3PO en R2D2 op Tatooine zijn :)

Leuk gedaan.
Nee toch? Mandalorian speelt zich toch ruim 5 jaar na episode 6 af?
Dus als het goed is wat het beest nog niet geslacht toen C3PO en R2D2 op Tatooine liepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
yorroy schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:22:
[...]

Dus als het goed is wat het beest nog niet geslacht toen C3PO en R2D2 op Tatooine liepen
Ik ben wel star wars fan maar ken de tijdlijn niet uit mijn hoofd, ik las het hier (bevat spoilers):

https://www.xgn.nl/nieuws...WfKuLl_HjS8rGU22POO8iO5NU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
KnoxNL schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:19:

Leuk gedaan.
yorroy schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:22:
[...]

Beide Krayt dragons, maar niet dezelfde inderdaad.

Wel weer genoten van de tweede aflevering :)

Beetje wazig wel dat de child net het enkele spinnenei opende waar een onderontwikkelde foetus in zat, terwijl elk andere ei klaar was om uit te komen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Spike_wolf op 06-11-2020 10:29 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Jammer, een niks toevoegende filler episode.
Die kikker persoon was niet eens zo boeiend en haar eitjes zijn ook niet zo belangrijk eigenlijk. Af en toe alleen leuke momenten met het Child.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
Nog een kleine opmerking: aangezien LA vorige zondag overschakelde op wintertijd komen deze en volgende afleveringen om 9:00 op Disney+ ipv 8:00 's morgens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
KnoxNL schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:26:
[...]

Ik ben wel star wars fan maar ken de tijdlijn niet uit mijn hoofd, ik las het hier (bevat spoilers):

https://www.xgn.nl/nieuws...WfKuLl_HjS8rGU22POO8iO5NU
Daar wordt nergens beweerd dat het dezelfde Krayt dragon is als die uit deel 4. Alleen dat het onduidelijk was wat voor een skelet het is en dat dit mysterie nu is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 20:41

odan

The dark side is within all!

En weer een stukje EU dat terugkomt in de canon :)

Kinrath!

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 00:31
Het zijn toch wel gadget liefhebbers die mandalorians.. echte tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Volgens mij zijn dit de spinnen uit Star Wars Rebels die rondliepen op Atollon. Die lijken er in ieder geval meer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 20:39

gws24

Thinking is hard!

Verbaasd dat nog niemand hier Alien noemt met die eieren in die grot en de spinnen (facehuggers) :P . Aflevering bracht een glimlach of twee maar voor de rest niet erg interessant.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03
@gws24 Ik heb de aflevering net bekeken en dacht aan precies hetzelfde! Dus je bent niet de enige :)

Ik ben wel wat op zoek naar een wat duidelijkere rode lijn ipv "vind de Mandalorians", vind het tot noch toe wat karig en mis ook een echte antagonist wat ik toch wel verwacht in het Star Wars universum. Ik blijf wel kijken hoor, maar hoop wel dat dit wat meer terug gaat komen in de volgende afleveringen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Ik weet ook nog niet wat ik er van vind. Ik mis ook een beetje de rode draad in het geheel.

De Star Wars vibe zit er wel echt goed in wat mij betreft dus dat is gewoon top, maar toch zou iets meer van het hoofdverhaal prettiger zijn.
Maar dat blijft natuurlijk een nadeel van series, je kunt het zo lang rekken als je wil en uiteindelijk heeft iedereen wel weer iets te klagen.

The Witcher had een beetje hetzelfde, maar daar was de verhouding hoofdverhaal en bijverhaal wat meer in evenwicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
s0kkie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:24:
Jammer, een niks toevoegende filler episode.
Die kikker persoon was niet eens zo boeiend en haar eitjes zijn ook niet zo belangrijk eigenlijk. Af en toe alleen leuke momenten met het Child.
Je weet eigenlijk helemaal niets over het kikker persoon. Kan zo maar nog wel belangrijk worden. We weten ook dat de New Republic kennelijk alles weet wat Mando op het prison schip gedaan heeft.

Ik vind het qua verhaallijn helemaal niet zo gek. Mando weet niet zo gek veel van het Child en zo lang de afleveringen vermakelijk zijn hoeft er ook niet elke aflevering een groot stuk story line te worden toegevoegd.

[ Voor 9% gewijzigd door PolarBear op 07-11-2020 11:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CopyCatz
Iedereen schijnt hier meteen te willen dat mando in een nieuwe intergalactische oorlog belandt, de vloot leidt en weer een death star singlehandedly killt ofzo.. de kracht van deze serie is juist de kleinschaligheid en character building.. Het is een tv serie, geen film. En zou het wel meteen een epic storyline zijn dan gaat iedereen meteen weer mekkeren dat het niet realistisch is. Ik vind het tot nu toe een uitstekende serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Het kikkerpersoon brengt Mando natuurlijk naar een andere Mandalorian. In de trailer in het shot van de water planeet waar de mysterieuze character staat kun je de kikker (en ik denk dan haar man?) ook zien. Dat zou volgende aflevering wel zijn.

Dus het is niet helemaal nutteloos, al had ik stiekem wel gehoopt dat deze episode met een wat grotere cliffhanger voor het verhaal zou eindigen. Maar we zijn pas in aflevering 2/8, alles kan nog gebeuren. Overigens kan het ook een setup zijn voor een andere aflevering, wie weet keert de New Republic nog terug aan het einde van het seizoen.

[ Voor 15% gewijzigd door raiders op 07-11-2020 18:29 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Droefsnoet
Ik heb even gewacht met reageren op de eerste aflevering om te kijken wat er met de tweede zou gebeuren. Zou de teaser van Boba Fett (of een kloon) worden opgevolgd? Nah, in de tweede aflevering wordt Tatooine al weer snel verlaten. Het probleem van veel Mandalorian afleveringen is dat Mando op het einde van de aflevering net zo ver is als aan het begin van de aflevering. Inmiddels zit een kwart van het nieuwe seizoen er al weer op en we zijn nog steeds geen stap verder.

Visueel ziet de serie er goed uit, daar valt niks op aan te merken. Al mag er van mij wel eens wat geëxperimenteerd worden met andere type planeten dan woestijn, gras of ijs. Wanneer treft Mandalorian eens een echte stad zoals Corusant.
CopyCatz schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:29:
Iedereen schijnt hier meteen te willen dat mando in een nieuwe intergalactische oorlog belandt, de vloot leidt en weer een death star singlehandedly killt ofzo.. de kracht van deze serie is juist de kleinschaligheid en character building.. Het is een tv serie, geen film. En zou het wel meteen een epic storyline zijn dan gaat iedereen meteen weer mekkeren dat het niet realistisch is. Ik vind het tot nu toe een uitstekende serie.
Nee, niemand wil dat dat er een intergalactische oorlog is, maar wel iets meer dan een problem-of-the-week formaat. Als je ooit eens een andere serie zou kijken dan zal je merken dat niet elke serie gaat over epische gebeurtenissen. Kritiek gaat niet over een gebrek over een 'epic storyline' het gaat erom dat er meer storyline gewenst is dan zoals @s0kkie het omschrijft "Mando komt op locatie, wordt vrienden, doet een quest en gaat weer weg".
Je hebt het over character building, maar dat is er juist niet. Waar zijn de karakters met wie we mee kunnen leven? Ik snap dat het voor jou lastig is voor te stellen aangezien je nog nooit andere een televisie serie hebt gezien, maar doorgaans hebben series meerdere karakters die allemaal hun eigen persoonlijkheid en drama hebben. The Mandalorian heeft dat allemaal niet. Als je dan met 8 afleveringen per seizoen dan ook nog een heleboel filler afleveringen hebt, wat in het eerste seizoen er toch al snel 4 waren, dan kan je niet anders concluderen dat de serie wat mager is. Dertig jaar geleden was dat heel normaal geweest, maar inmiddels zijn we als seriekijker toch verwent met wat meer diepgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Hmm 36 minuten met aftiteling, recap en intro :/

EDIT: oke kort, maar wel een toffe episode. Iets korter maar echt stukken beter dan de vorige episode. Gek eigenlijk dat Din Djarin zo weinig weet over Mandalorians terwijl hij al best een tijdje rondloopt.

[ Voor 68% gewijzigd door raiders op 13-11-2020 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Weer aan de korte kant, maar dat zijn we gewend natuurlijk. Geweldige aflevering verder en de "er is geen rode draad zeurders" kunnen weer tevreden zijn :P

Het gebeurt niet vaak dat ik hoorbare geluiden maak als ik iets kijk, maar toen Bo in beeld kwam liet ik toch wel even een vreugdekreet los :D *O*
Jammer dat ze voor nu weer uit de picture zijn, maar die komen zeker wel weer terug, hopelijk dit seizoen ook nog.

Volgende stap is dus de zoektocht naar Ahsoka, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
raiders schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:20:
... gek eigenlijk dat Din Djarin zo weinig weet over Mandalorians terwijl hij al best een tijdje rondloopt.
Valt wel mee toch? Hij weet genoeg, maar alleen over de Children of the Watch zoals die groep blijkbaar bekend staat onder de rest. Vanaf het moment dat we zijn verleden zagen en leerden dat hij door Death Watch leden opgepikt en opgevoed is is al duidelijk dat zijn manier van leven nogal extremistisch is. Dat een extremistische cult je niets leert over de rest van de bevolking lijkt me niet meer dan "normaal" :P

Wel mooi dat hij nu in ieder geval een klein beetje informatie over echte Mandalorians weet, hopelijk leert hij in een vrij vlot tempo genoeg om aan wat punten van "the way" te gaan twijfelen en in ieder geval die helm eens af te zetten.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 16:52
Na de vorige twee afleveringen was ik bang dat The Mandalorian een ‘monster of the week’-serie werd. Gelukkig was deze aflevering niet zo. Er wordt nu eindelijk toegewerkt naar het brengen van The Child naar de Jedi.

Overigens heb ik Clone Wars niet gekeken dus hopelijk komt The Mandalorian met een goede introductie van Ahsoka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Tot nu toe is het nog niet heel veel, maar het is wel tof dat we eindelijk wat te zien krijgen van de overblijfselen van the Empire. Er waren al wat comics en boeken natuurlijk, maar in een serie is natuurlijk beter.
Spike_wolf schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:49:

[...]

Valt wel mee toch? Hij weet genoeg, maar alleen over de Children of the Watch zoals die groep blijkbaar bekend staat onder de rest. Vanaf het moment dat we zijn verleden zagen en leerden dat hij door Death Watch leden opgepikt en opgevoed is is al duidelijk dat zijn manier van leven nogal extremistisch is. Dat een extremistische cult je niets leert over de rest van de bevolking lijkt me niet meer dan "normaal" :P
Ja dat is ook wel weer waar natuurlijk. Ik had zelf het idee dat hij de Jedi wel zou kennen en de verhalen van Mandalore tijdens de timeline van Rebels. Maar we weten natuurlijk ook niet zoveel over the purge en hoeveel er nog over was van Death Watch nadat Maul ze achterlaten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:56

g0tanks

Moderator CSA
raiders schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:07:
Volgens mij zijn dit de spinnen uit Star Wars Rebels die rondliepen op Atollon. Die lijken er in ieder geval meer op.
Zie ook: Latest ‘The Mandalorian’ Creature of the Week Was Inspired By Old ‘Empire Strikes Back’ Concept Art

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
raiders schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:13:
[...]

Ja dat is ook wel weer waar natuurlijk. Ik had zelf het idee dat hij de Jedi wel zou kennen en de verhalen van Mandalore tijdens de timeline van Rebels. Maar we weten natuurlijk ook niet zoveel over the purge en hoeveel er nog over was van Death Watch nadat Maul ze achterlaten had.
Tja, het overgrote deel van het sterrenstelsel was de Jedi inmiddels vergeten door de propaganda van Palps. Die heeft ze heel effectief uit de geschiedenis laten verdwijnen.

Death Watch was verder niet echt een fan van Jedi/Sith, dus dat die hun geïndoctrineerde nieuwe leden niets over die sourcerers leert is ook niet meer dan normaal denk ik.

Din is als jong kind door ze gekidnapped/gered, dus min of meer zijn hele wereldbeeld is gevormd door zijn "redders". Dus ik denk dat we er prima vanuit kunnen gaan dat zijn wereldvisie heeeeel anders is dan de standaard.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Eindelijk weer een top aflevering! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ahem, moment: *coughs*

YAAAAAAAAASSSSSS

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Het duurt nu wel erg lang voordat Mando in een intergalactische oorlog belandt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• danslo
  • Laatst online: 22:14
Blijf erbij: leuke serie, was weer een leuke aflevering...

Maar ik moet wel even gezegd hebben dat het standaard "Mando heeft iets nodig, komt iemand tegen met een probleem, Mando krijgt <insert whatever> als hij helpt" verhaaltje wel een beetje lazy writing is. Die sprongetjes tussen verhalen kunnen echt wel wat creatiever...

Anyway, niet teveel klagen. Heb weer genoten :D

edit: Ah, had de vorige pagina niet gelezen. Bovenstaande is al vaak genoeg (in andere bewoordingen) gezegd.

[ Voor 12% gewijzigd door danslo op 13-11-2020 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
P-Rock schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:27:
Het duurt nu wel erg lang voordat Mando in een intergalactische oorlog belandt.
Totdat ze Mandalore terug gaan veroveren. Een grote siege past denk ik niet helemaal in de serie, maar wat zou het vet zijn om die stad in live action te zien :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
Nou, dit was wel erg kort vandaag, nog geen 30 minuten. Is dat normaal? En ik vind Mando ook wel erg goedgelovig, hij tuint echt overal in de laatste weken. Inderdaad nogal lazy writing zo...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
Harry Bosch! _/-\o_ :D

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:27

Punkrocker

Mostly harmless

Spike_wolf schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:49:
Weer aan de korte kant, maar dat zijn we gewend natuurlijk. Geweldige aflevering verder en de "er is geen rode draad zeurders" kunnen weer tevreden zijn :P

Het gebeurt niet vaak dat ik hoorbare geluiden maak als ik iets kijk, maar toen Bo in beeld kwam liet ik toch wel even een vreugdekreet los :D *O*
Jammer dat ze voor nu weer uit de picture zijn, maar die komen zeker wel weer terug, hopelijk dit seizoen ook nog.
...
Ik heb The Clone Wars serie niet gezien maar toen Bo-Katan Kryze haar helm afdeed herkende ik daar wel Battlestar Galactica's Starbuck in. :7

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Crazz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:32:
Nou, dit was wel erg kort vandaag, nog geen 30 minuten. Is dat normaal? En ik vind Mando ook wel erg goedgelovig, hij tuint echt overal in de laatste weken. Inderdaad nogal lazy writing zo...
Tja, realiteit is dat denk ik 99% van de shots CGI nodig hebben en dat kost gewoon geld en tijd. Trouwens wel heel gaaf hoe ze de CGI doen, geen greenscreens maar LED screens:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Snoke, force cloning, midichlorians, dark troopers? Allemaal leuk natuurlijk maar wanneer komt de spin off over de crew member die per ongeluk links in het shot blijft staan? ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8m2RXfpoDT3Ljch6mK-W9BGCtk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EkkQw0srUJTBOHdUiqmcqrWe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CopyCatz
Baby Yoda is gewoon de beste uitvinding van de 21e eeuw. Period.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Ik blijf het vreemd vinden dat andere mensen klagen dat elke aflevering naast een stukje van het hoofdverhaal ook een secundair verhaal voor die episode heeft dat alleen die episode duurt, zo werkt 99% van de tv series maar hier is dat blijkbaar raar...

De laatste 2 episodes waren fantastisch, bij die van deze week dacht ik in het wel dat dit alleen maar filler zou zijn om de Ahsoka hype erin te houden maar niets was minder waar met alle onthullingen.

spoiler: title
Dat Snoke moment in deze aflevering lijkt me de eerste echte link met episode 7 t/m 9 van de films)
raiders schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:13:

[...]

Hij weet ook niet van de oorlog met de Jedi dus ze hebben hem vrij weinig over de geschiedenis verteld of alleen hun versie ervan zo lijkt het. Overigens lijken in episode 1 t/m 3 van de films de Jedi buiten Coruscant ook niet heel erg bekend en vooral niet in de outer-rim waar dit zich veelal afspeelt, laat staan dat ze 30 jaar na het vrijwel uitroeien van de Jedi daar allemaal mee bekend zouden zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door 1shot1kill op 20-11-2020 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Ik vond het een top aflevering. Ik was wat bang voor een "filler" episode maar er was alsnog genoeg om het verhaal een nieuwe weg in te blazen (wat toch anders is voor S2:E2 al mag een episode voor world building er ook wel zijn). Misschien is dit wel mijn favoriete aflevering van dit seizoen tot nu toe.

Ik ben heel erg fan van The Clone Wars dus de terugkeer van Bo Katan was awesome, maar deze aflevering heeft toch iets onbekends. Was dat Snoke? Wil Moff Gideon zichzelf force sensitve maken? Willen ze shadow troopers maken? Heeft dit wat te maken met Palps uit episode 9? Het kan zeg maar heel veel kanten op gaan.

Volgens mij hebben we nu ook alle shots uit de trailers gezien in een aflevering, dus de komende 4 afleveringen zijn helemaal onbekend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Laatst online: 00:04

Major_ton

Shoot!

Tot nu toe vond ik het allemaal leuk en vermakelijk, maar na de laatste aflevering begint het meer te worden dan dat. Hoe gaaf was dit.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Tis wel hele tijd zo. je mag het wel hebben, maar je moet wel even dit uitschakelen of doden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
jaaoie17 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:49:
Tis wel hele tijd zo. je mag het wel hebben, maar je moet wel even dit uitschakelen of doden.
Ach ja, in games kom je zonder side quests ook nergens :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
Bedoelen jullie dit? :+
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/an4oPwL_700bwp.webp

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Datzelfde plaatje kun je ook voor de laatste film gebruiken. :P

Alhoewel het natuurlijk totaal niet overeenkomt met hoe het in de serie of films gaat, als hij bij punt A al wist dat hij uiteindelijk naar punt B moet dan had hij dat wel direct gedaan, maar hij weet bij punt A nog niet dat zijn doel punt B is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 13-09 17:00
CopyCatz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:08:
Baby Yoda is gewoon de beste uitvinding van de 21e eeuw. Period.
Ik vind juist baby Yoda steeds irritanter worden. Voegt vooralsnog weinig toe aan het verhaal, behalve in de weg lopen en niets nuttigs doen. Leuk dat 'ie zielig/lief/stout kan kijken en koerrr geluidjes maakt, maar na 2 afleveringen heb je dat ook wel gehad. Laten we hopen dat na deze laatste aflevering zijn verhaallijn wat beter gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 11:10
Major_ton schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:47:
Tot nu toe vond ik het allemaal leuk en vermakelijk, maar na de laatste aflevering begint het meer te worden dan dat. Hoe gaaf was dit.
Precies wat ik zelf ook had!

Koekjesactie van Baby Yoda zag ik van heel ver aankomen maar nog steeds geweldig. Veelvraat! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Over de hele heisa van 'vrouwelijk gevormde' armor na vorige aflevering :X

Hier uitgelegd:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
poor Leno schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:29:
Over de hele heisa van 'vrouwelijk gevormde' armor na vorige aflevering :X

Hier uitgelegd:

[YouTube: Is Mandalorian boob armor impractical, sexist or dangerous? Star Wars]
Zulk soort gekken gewoon negeren. Er is ook ophef omdat Baby Yoda eieren at...want blijkbaar is dat offensive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Terranova schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:37:
[...]

Zulk soort gekken gewoon negeren. Er is ook ophef omdat Baby Yoda eieren at...want blijkbaar is dat offensive...
Heb je t nou over de video, of bedoel je de mensen die klagen :? Want hij legt juist uit waarom t allemaal geen probleem is..
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Let op:
Het topic gaat hier over de serie The Mandalorian. De politieke en maatschappelijke invloed over het ontslag van Gina Carano is hier off-topic.