Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Het is zeker vermakelijk en prima te kijken maar ik vind de '1 episode - 1 issue - happy ending'-tendens toch wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:19
Mwah, vond het te voorspelbaar.. geen verrassing dat Mando verraden werd, geen verrassing dat hij zich er moeiteloos uit weet te werken. En ondertussen is het verhaal geen steek verder gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 11:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Voelt nog steeds erg gehaast aan. Weer geen diepgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The Mandalorian S01E06
_O- , om de een of andere reden moet ik nu aan YouTube: Family Matters Compilation - "Did I do that?" (every moment) denken :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

Pfff episode 6 gezien. Word hier gewoon niet blij van. Wat een slecht acteerwerk van de bijrollen. En ja niet intressant. Heb de hoop opgegeven dat het beter word.. sowieso onder disney geloof ik er niet meer zo in. Zag ook dat er een serie komt van die cassiam ofzo komt van Rogue one... Waarom!! Wie heeft hierom gevraagd...

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:10
MonkeyJohn schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:44:
Het is zeker vermakelijk en prima te kijken maar ik vind de '1 episode - 1 issue - happy ending'-tendens toch wel jammer.
Mee eens. We komen niks verder qua achtergrond verhaal, wat star wars mensen juist willen denk ik. Wordt een beetje 13 in een dozijn problem of the week show zo, maar dan in een star wars sausje.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jannickdeb
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-09 09:47
Toffe aflevering. Persoonlijk vindt ik het een goede serie, en helemaal geen probleem dat elke aflevering zijn eigen verhaal vertelt. Zaten leuke dingen in kwa worldbuilding (New Republic, Canto Bight) maar ook dingen als slechte stormtrooper aim en gungan shaming. Ook blij dat er opeen een (geupdate) Rogue-class starfighter was (mijn favoriete sinds ik die zag in de TCW film and serie eerder deze week.). Natuurlijk heel voorspelbaar enzo met een prison-break die sowieso niet probleemloos verloopt, maar desondanks heel tof om te zien. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
(jarig!)
Die dingen als slechte stormtrooper aim en Gungan shame vind ik echt over the top in deze serie. Het voelt een beetje alsof ze het met die references moeten hebben. Zeker omdat het ook allemaal van die obvious references zijn. Vind kleine dingen zoals die Loth Cat van twee weken geleden of Dave Filoni als starfighter pilot leuker en wat subtieler.

Vond dit in ieder geval wel weer een leuke episode maar zoals velen mis is ik een overall story. Baby yoda wordt ook maar niks mee gedaan.

[ Voor 23% gewijzigd door raiders op 14-12-2019 12:39 ]

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:22

SomerenV

It's something!

v8power67 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 21:26:
Pfff episode 6 gezien. Word hier gewoon niet blij van. Wat een slecht acteerwerk van de bijrollen. En ja niet intressant. Heb de hoop opgegeven dat het beter word.. sowieso onder disney geloof ik er niet meer zo in. Zag ook dat er een serie komt van die cassiam ofzo komt van Rogue one... Waarom!! Wie heeft hierom gevraagd...
Jup, weer een aflevering die enorm aanvoelt als filler. De serie begon écht goed wat mij betreft, maar is nu een redelijk standaard actieserie geworden. Het acteerwerk van de bijrollen viel me overigens ook op. Vooral die rooie, die chick en haar broer. Dat onnodige gegrom en overacteren was niet om aan te zien. Die meid kan overigens wel prima acteren (Game of Thrones) dus daar ligt het niet aan.

Maar ook met die droids. Eerst hebben ze met z'n 3en moeite om dat groepje droids te verslaan en doet Mando het (maar ook met moeite) en even later maait Bill Burr ze zo omver met z'n blasters. En waar is de meedogenloze Mando gebleven? Waar hij eerst zonder pardon Jawa's omtoverde tot stof en vonken laat hij nu die gasten leven ook al hebben ze hem verraden.

Dat hele 'Disney maakt Star Wars kapot' doe ik niet perse aan mee dus die discussie hou ik me buiten, maar The Mandalorian gaat wat mij betreft echt de verkeerde kant op. We hebben nog 2 afleveringen te gaan en we weten eigenlijk nog steeds niks. We hebben een klein beetje achtergrond over Mando en that's it. The Guild? Nergens te bekennen. Baby Yoda? Wordt niks mee gedaan. Interessant plot als rode draad? Vooralsnog niet echt. De vorige aflevering had aan het einde nog 'iets' maar was verder hol. Deze aflevering is in zijn totaliteit hol. Een serie hoeft van mij niet perse enorm diepgaand te zijn, maar zo oppervlakkig als The Mandalorian nu is... naah.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:04

Major_ton

Shoot!

Pfffff, wat een hoop gemiep toch hier zeg, ongelooflijk. Misschien wordt het tijd om dat vergrootglas eens weg te leggen en de serie aan te zien voor wat het is; de eerste live action Star Wars serie gemaakt door twee Star Wars 'nerds' met een voorliefde voor de OT. Ik vind de referenties (fan service bla bla bla) fantastisch en er is gelijktijdig genoeg nieuws te zien waardoor het niet als een herhaling van 40 jaar geleden aanvoelt. Als je de films gewend bent, dan is het misschien even wennen dat de pacing van een serie anders is, maar van mij mag het zelfs nog iets langzamer gaan. Een stukje meer world building, iets minder 'problem of the day' en wat meer vaste personages zouden welkom zijn, maar voor het begin van een serie die nog lang mee zal gaan (hopelijk) en waar nog veel afgetast moet worden vind ik het al erg vermakelijk. Chapter 6 vond ik zelf een topper. Ik had niet verwacht dat Bill Burr zo'n prominente rol zou hebben en vooral dat hij zijn rol zo overtuigend zou vertolken. Wie zien we hem nog eens terug.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Major_ton schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 00:58:
Pfffff, wat een hoop gemiep toch hier zeg, ongelooflijk. Misschien wordt het tijd om dat vergrootglas eens weg te leggen en de serie aan te zien voor wat het is; de eerste live action Star Wars serie gemaakt door twee Star Wars 'nerds' met een voorliefde voor de OT. Ik vind de referenties (fan service bla bla bla) fantastisch en er is gelijktijdig genoeg nieuws te zien waardoor het niet als een herhaling van 40 jaar geleden aanvoelt. Als je de films gewend bent, dan is het misschien even wennen dat de pacing van een serie anders is, maar van mij mag het zelfs nog iets langzamer gaan. Een stukje meer world building, iets minder 'problem of the day' en wat meer vaste personages zouden welkom zijn, maar voor het begin van een serie die nog lang mee zal gaan (hopelijk) en waar nog veel afgetast moet worden vind ik het al erg vermakelijk. Chapter 6 vond ik zelf een topper. Ik had niet verwacht dat Bill Burr zo'n prominente rol zou hebben en vooral dat hij zijn rol zo overtuigend zou vertolken. Wie zien we hem nog eens terug.
Niks mis met traag. Zo heb ik genoten van de eerste paar seizoenen van Game of Thrones. Heel veel meer worldbuilding en trage afleveringen ga je niet snel zien in een serie :+ Echter moet je dan wel een duidelijke rode draad hebben. Iets om naar toe te bouwen en dat mist The Mandalorian. Nu is het vooral 'het is cool want het is Star Wars' maar zonder dat sausje stelt de serie op dit moment echt geen reet voor (beetje het niveau A-Team). Ik hoop van harte dat het verandert omdat ik de setting en het personage echt enorm tof vindt, maar als het nergens naar toe blijft gaan dan haak ik af. Doe maar meer zoals aflevering 1 en 2 en minder zoals 5 en 6. Dat, wat meer inhoud, een duidelijkere rode draad en dan ben je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
MonkeyJohn schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:44:
Dit is geen Game of Thrones hè, dit is het soort serie met een achterliggend verhaal maar waar er elke aflevering ook gewoon een los verhaal is. Niets mis mee zijn er honderden succesvol mee geweest en dit kijkt gewoon lekker weg en het is fijn dat je niet het complete internet moet vermijden tot je een aflevering hebt gezien. Als Star Wars fan ben ik zeer blij met deze serie en hoop dat er nog veel meer van deze kwaliteit mag komen in seizoen 2 en in de Obi Wan serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De rode draad, in elk geval in dit eerste seizoen, is toch min of meer Baby Yoda? Daar draait het seizoen tot nu toe om. Wie is het, waar komt het vandaan en wat is het doel van Mando om het bij zich te houden?

Eigenlijk doet The Mandalorian me erg denken aan Firefly. Ook een 'problem of the week' show maar waar elke aflevering er langzaam aan steeds meer duidelijk wordt door world building en de personages waarmee de hoofdrolspelers in contact komen. De rode draad daar was het mysterie van River Tam en de Alliance. Die analogie kan hier min of meer doorgetrokken worden. Volgens mij was Firefly super populair en zijn er nu nog genoeg mensen pissig op Fox dat ze het na 1 seizoen al opgaven.

Ik ben in elk geval erg positief verrast en waardeer de hoge production value. Het voelt voor mij echt aan als Star Wars maar het heeft wel een eigen stijl en smoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
absrnd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:52:
[...]

Ik denk dat ik afhaak van deze thread, er wordt alleen maar geklaagd, en niet ingegaan op het verhaal e.d.
Het probleem is dat er geen verhaal is, dan is er ook niets om op in te gaan. Het zijn allemaal losse afleveringen. Op zich niks mis mee, maar ik denk dat veel mensen iets anders hadden verwacht. De Netflix Originals zijn heel anders van opzet, waarbij een seizoen eigenlijk één lange aflevering is, maar dan opgesplitst in 8 stukken. Omdat er één overkoepelend verhaal is wil je blijven kijken. Bij Mandalorian is dit niet het geval. Ondanks dat hij wordt gezocht kan hij gewoon op zijn gemakje reizen. Hij doet geen moeite om iets met Baby Yoda te doen, je zou denken dat hij de tracking fob gaat verwijderen, maar dat gebeurt niet. Aflevering 2, 4, 5 en 6 kan je weglaten en je mist niks aan het verhaal.

Nouja wat @SomerenV ook al heeft gezegd dus.
Major_ton schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 00:58:
Ik had niet verwacht dat Bill Burr zo'n prominente rol zou hebben en vooral dat hij zijn rol zo overtuigend zou vertolken.
Ik vond Bill Burr ook verrassend goed, zeker gezien hij van origine een comedian is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Ben dan wel weer heel benieuwd naar de episode van woensdag die inhaakt op The Ros of Skywalker. Deze aflevering zat ik eigenlijk de hele tijd te wachten op het moment dat de New Republic de groep zou oppakken. En dan uiteraard dat alles goed kwam wanneer ze ontdekken dat Mando een force sensitive bij zich heeft. Maar dat kan nog komen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

kazuka schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 05:29:
De rode draad, in elk geval in dit eerste seizoen, is toch min of meer Baby Yoda? Daar draait het seizoen tot nu toe om. Wie is het, waar komt het vandaan en wat is het doel van Mando om het bij zich te houden?
Dat is inderdaad de rode draad, maar die is wel flinterdun. Nu weet je vanaf het moment dat Baby Yoda in beeld kwam niet veel meer dan dat overblijfselen van de Empire er iets mee willen en dat ie Force powers heeft. Gaandeweg leer je niks nieuws en komen er geen puzzelstukjes die langzaam op hun plek vallen. Dat is wat ik enorm mis in deze serie.

Mando is redelijk goed uitgewerkt maar de rest van de personages zijn voor het merendeel niet meer dan set dressing. Weinig inhoud en puur bedoeld om een op zichzelf staand verhaaltje te vertellen. Juist door enorm goede series als Breaking Bad, Better Call Saul, Westworld en Game of Thrones (om maar wat te noemen) voelt The Mandalorian enorm karig aan, juist op het gebied van world building en character development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik denk niet dat Disney een Breaking Bad of Westworld in het Star Wars universum voor ogen had bij The Mandalorian, hoe vet mij dat trouwens ook lijkt. Daar lijkt Favreau mij ook niet de juiste regisseur voor, als je naar z'n voorgaande werk kijkt.

Ik zie echt meer een sci-fi western met 'problem of the week' show a la Firefly en een rode draad die inderdaad dun is en zolang mogelijk uitgereikt kan worden over meerdere seizoenen. En dat bevalt mij meer dan prima.

Dit zal niet het enige nieuwe materiaal in het Star Wars universum zijn dat Disney de komende jaren gaat maken, dus ik hoop eigenlijk ook wel op een toekomstige serie die wat dieper ingaat op karakter ontwikkeling en sterke dialogen op Vince Gilligan niveau, dat zou best tof kunnen worden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft star wars ooit bekend gestaan om z'n geniale verhaallijn? Ik heb alle films casual gekeken en vind deze serie perfect passen in het gecreëerde universum. Dat draait echt niet om een ingewikkeld verhaal. Zeker deze serie is gewoon scifi western en dat werkt prima. Juist die korte afleveringen passen goed bij een dergelijke set up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Ja en nee. Bij the Rise of Skywalker ben ik bijvoorbeeld heel benieuwd wat er gaat gebeuren met Rey, Kylo Ren en hoe Palps nog leeft. Ik wil niet zeggen dat de story heel
Erg diepgaand of geniaal is, maar er zijn wel cliffhangers en een groter verhaal waar steeds stukjes bijkomen.

Dat mis ik dus een beetje bij Mando. De episodes zijn allemaal leuk om te kijken maar de hype wat er volgende week gaat gebeuren mist een beetje. Dat is prima, maar voor mij zijn de theoriëj en het napraten misschien wel net zo leuk als de afleveringen/ films op zich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik vond aflevering 6 maar matig, Bill Burr? Het acteerwerk vond ik erg 'cringe'.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 23:49:
Ik vond aflevering 6 maar matig, Bill Burr? Het acteerwerk vond ik erg 'cringe'.
Dank voor deze informatie. Je vindt iets een werkwoord? Werkelijk waar geen idee wat je daarmee wil zeggen. Kritiek geven is altijd heel makkelijk op het internet, leesbare zinnen formuleren niet.
raiders schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 23:38:
Ja en nee. Bij the Rise of Skywalker ben ik bijvoorbeeld heel benieuwd wat er gaat gebeuren met Rey, Kylo Ren en hoe Palps nog leeft. Ik wil niet zeggen dat de story heel
Erg diepgaand of geniaal is, maar er zijn wel cliffhangers en een groter verhaal waar steeds stukjes bijkomen.

Dat mis ik dus een beetje bij Mando. De episodes zijn allemaal leuk om te kijken maar de hype wat er volgende week gaat gebeuren mist een beetje. Dat is prima, maar voor mij zijn de theoriëj en het napraten misschien wel net zo leuk als de afleveringen/ films op zich.
Tjah dat ligt eraan of je de trilogieën neemt of de stand alone films. En bij de trilogieën is het vooral dat de speelduur veel meer mogelijk maakt. Los van diepgang vind ik deze serie iedere week nog vermakelijk om te kijken. Genoeg streaming voer waar ik dat niet bij heb, prima voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
SomerenV schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:43:
[...]

Mando is redelijk goed uitgewerkt maar de rest van de personages zijn voor het merendeel niet meer dan set dressing.
Zelfs de Mandalorian is niet uitgewerkt, hij is een wandelend cliché en een enorme softie terwijl hij lid is van een van de meest gevreesde strijders in de melkweg. Als je bij elke opdracht gaat nadenken wat ze met de persoon gaan doen die je inlevert dan is premiejagen misschien niet je beste beroepskeuze.

@kazuka vergelijkt de serie graag met Firefly, maar het is hem vast opgevallen dat in Firefly er negen karakters waren, dat zijn er acht meer dan in Mandalorian. Hierdoor kon er overlegd worden wat ze die week gingen doen, kon er gekibbeld worden, konden er romances opbloeien. Elk karakter had zijn eigen eigenschappen. Totaal niet te vergelijken met Mandalorian die een zwijgzame eenling is naar wiens motief je alleen kan raden. Zoals ik al eerder schreef, als er nou andere vaste karakters waren die de oppervlakkigheid van de serie konden opvullen dan was het niet zo'n probleem geweest.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 23:10:
Heeft star wars ooit bekend gestaan om z'n geniale verhaallijn?
Geniaal kan je het niet noemen, maar het had wel een verhaallijn. In A New Hope was er een conflict tussen Darth Vader en Prinses Leia, tegelijkertijd was Luke op zoek naar Leia en ondertussen leerde je de mythologie over Jedi's en The Force. Dat is meer verhaal dan Mandalorian, waarbij niet duidelijk is waar die nou mee bezig is.

In de prequel trilogie maakte George Lucas het verhaal onnodig complex door veel politiek te stoppen in films die bedoeld zijn om zoveel mogelijk speelgoed te verkopen aan kinderen. Dat zou dan weer veel beter passen in een serie.

Voor mensen die alleen de films kennen is Star Wars misschien ontzettend oppervlakkig, maar er is ontzettend veel lore in het Star Wars universum. Wijs een karakter aan in een film en er is wel een backstory over geschreven. Elke alien in de Mos Eisley Cantina scene in A New Hope heeft een achtergrond met wat hij/zij/het deed voordat die op dat moment in die kroeg terecht kwam. Het is bizar dat elk personage dat slechts luttele seconden in beeld is een uitgebreide historie heeft gekregen. Volgens mij zijn er zelfs telefoongids dikke boeken geschreven over bepaalde onderdelen van de Millenium Falcon.

Dan is het best apart dat bij een TV serie, waar je juist de kans hebt om de verdieping op te zoeken, er is gekozen wordt voor een format uit de jaren 70 van de vorige eeuw zoals de series Kung Fu en Incredible Hulk, al hadden daar de protagonisten wel een doel: respectievelijk Caine zocht zijn broer, Bruce Banner zocht een geneesmiddel. Mandalorian heeft geen doel. Wil hij voor de rest van zijn leven rondzwerven met Baby Yoda? Ze hadden hem makkelijk een doel kunnen geven, al was het maar (gestolen) beskar opsporen, dan wisten we in elk geval waarom hij bepaalde klussen aanneemt. Omdat beskar wordt gebruikt voor het maken van harnas zouden we allemaal verwachten dat op een gegeven moment de Mandalorians in hun nieuwe harnassen weer ten strijde zouden trekken. Zo simpel kan het zijn.

Aangezien mensen het graag een sci fi western noemen zou je de serie nog beter kunnen vergelijken met Wanted Dead or Alive uit eind jaren 50 van de vorige eeuw. Want waarom zou je je splinternieuwe streamingdienst niet promoten met een kopie van een serie die 60 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

We hebben pas 6 afleveringen gehad en sommige duiken er bovenop alsof seizoen 4 al aan de gang is. Ik zou ook graag meerdere verhaallijnen zien. Zoals ik al eerder aangaf kan je binnen het Star Wars universum met gemak iets neerzetten met de scope van een The Expanse, Vikings of zelfs GoT. Maar ergens vermoed ik dat na alle kritiek die de laatste films om hun oren hebben gekregen, Disney ervoor heeft gekozen om het begin klein te houden. In het geval van een flop zou het huidige verhaal makkelijk af te ronden zijn. Gelukkig is het een behoorlijk succes, dus vanaf hier kan er uitgebreid gaan worden. En als je door de 'problem of the day' setting heen kijkt zijn er best al wat zaadjes gepland voor een complexer verhaal. Ik geniet in ieder geval van deze (zeker nog niet perfecte) serie en kijk ernaar uit wat het allemaal nog gaat brengen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Major_ton schreef op zondag 15 december 2019 @ 21:09:
We hebben pas 6 afleveringen gehad en sommige duiken er bovenop alsof seizoen 4 al aan de gang is.
Het zo inderdaad heel gaaf zijn als tijdens de cliffhanger aflevering (nummer 8) blijkt dat al die losse afleveringen toch een samenhang hebben.

Overigens vind ik het een prima, vermakelijke, serie. Het heeft geen oneindige diepgang (die de films overigens ook pas kregen in de boeken), er is (nog) geen overarching story arc. Maar dat is prima, er zijn al genoeg series die verzuipen in hun 'diepgang'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
PolarBear schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:00:
[...]

Het zo inderdaad heel gaaf zijn als tijdens de cliffhanger aflevering (nummer 8) blijkt dat al die losse afleveringen toch een samenhang hebben.

Overigens vind ik het een prima, vermakelijke, serie. Het heeft geen oneindige diepgang (die de films overigens ook pas kregen in de boeken), er is (nog) geen overarching story arc. Maar dat is prima, er zijn al genoeg series die verzuipen in hun 'diepgang'.
Aan de andere kant, door een baby Yoda neer te zetten als constante belangrijke factor wordt er wel gesuggereerd dat er een rode draad is. Het ding is blijkbaar super belangrijk... Maar wordt weinig mee gedaan.

Als ze gewoon Story of the week hadden willen doen, had Yoda er niet in gehoeven. En kon het gewoon gaan over hoe een bountyhunter overleefd in de wereld oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

analogworm schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:26:
[...]

Aan de andere kant, door een baby Yoda neer te zetten als constante belangrijke factor wordt er wel gesuggereerd dat er een rode draad is. Het ding is blijkbaar super belangrijk... Maar wordt weinig mee gedaan.
De eerste 3 eps was hij belangrijk (en de cliffhanger) en nu hangt hij er 3 eps een beetje bij. De dreiging van de restanten van The Empire die hem willen hebben is er nog steeds maar ik verwacht dat dat de cliffhanger van dit seizoen wordt en dat seizoen 2 'los' gaat qua meer rode draad en dat dit seizoen meer aftasten was wat wel en niet werkte in een live-action Star Wars serie.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 20:25

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Ik sluit me eigenlijk bij de rest aan. Ik vermaak me op zich met de serie maar, vond de laatste best wel okay en ben een fan van baby Yoda. Maar een verhaallijn is ver te zoeken en dat vind ik erg jammer. Ik had me er al helemaal op verheugd om het hele seizoen als een mega film in een keer te kijken maar dat gaat niets toevoegen in dit geval :(

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Deze week staat aflevering 7 op woensdag al klaar, samen met een extra sneak peek van TROS die deze week natuurlijk officieel uit komt. Let er dus op als je bewust trailers ontwijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* Raven doet nieuwe ep kijken
Wat wordt er precies bedoelt met "Strand-Cast."?

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 18-12-2019 19:16 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Chapter 7, The Reckoning, 40 min.

[ Voor 29% gewijzigd door Miesjh op 19-12-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:39

gws24

Thinking is hard!

Na afleveringen 4, 5 en 6 was ik bijna afgehaakt, het waren afleveringen met wat fan service maar vooral hele simplistische verhaaltjes van de week. Aflevering 7 echter is zoveel beter! Het grotere verhaal begint te komen en een aantal karakters van de vorige afleveringen komen terug. Het enige mindere vond ik die scene met het repareren van de robot, compleet onnodig imo. Hopelijk is de rest van de serie ook zo goed.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Aflevering 7 maakt duidelijk dat afleveringen 5 en 6 totaal overbodig zijn. Dat einde van aflevering 6 kan nog wat betekenen, maar in principe gaat dit dus verder waar aflevering 4 ophield. Deze serie had in ieder geval makkelijk 2 afleveringen korter gekund en dan zou je niks missen. Het einde van aflevering 4 moet dan wel iets anders waardoor die chick direct met Mando mee gaat in plaats van dat ze op die planeet blijft. Verder kun je praktisch alles laten zoals het is :+

Maar goed, héle vette aflevering. Old skool Star Wars vibe, personages die terugkeren, rode draad die opgepakt wordt én een cliffhanger. Meer van dit graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Raven schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:15:
* Raven doet nieuwe ep kijken
Wat wordt er precies bedoelt met "I think it might be a Strand-Cast."?
'Ik denk dat het een Strand-Cast is'.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
gws24 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:00:
Het enige mindere vond ik die scene met het repareren van de robot, compleet onnodig imo. Hopelijk is de rest van de serie ook zo goed.
Ik denk dat IG-11 juist degene is die Kuiil overhoop heeft geknald.

Verder een supertoffe aflevering. Er waren zowaar karakters in de serie met leuke interactie. Cara die niet mee wil tot ze hoort dat het om imperials gaat, leuk. Kuiil en Cara die ooit tegenstanders waren. Dat plan dat eigenlijk een valstrik was lag er dik bovenop, het aloude 'doe net alsof ik een gevangene ben' is een groot cliché, maar wat helpt het als er leuke personages zijn, zoals Cara die maar blijft doorzagen over de vier stormtroopers. Werner Herzog die aanstipt waarom onder het Keizerrijk vallen helemaal zo slecht niet is. Supergaaf om de biker scouts te zien die onder het zand zaten, tof dat er death troopers werden gebruikt. Ik ben zowaar heel erg enthousiast over deze aflevering en eindelijk een cliffhanger die ook echt een cliffhanger is. Jammer dat we nu langer op de volgende aflevering moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Net aflevering 6 gezien. Enerzijds wel vermakelijk, maar het voelde eerlijk gezegd ook van begin tot eind als een B-film. Het uiterlijk van de aliens, het acteren, het script; allemaal het minste tot nu toe.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 11:10
Droefsnoet schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:02:
[...]

Ik denk dat IG-11 juist degene is die Kuiil overhoop heeft geknald.

Verder een supertoffe aflevering. Er waren zowaar karakters in de serie met leuke interactie. Cara die niet mee wil tot ze hoort dat het om imperials gaat, leuk. Kuiil en Cara die ooit tegenstanders waren. Dat plan dat eigenlijk een valstrik was lag er dik bovenop, het aloude 'doe net alsof ik een gevangene ben' is een groot cliché, maar wat helpt het als er leuke personages zijn, zoals Cara die maar blijft doorzagen over de vier stormtroopers. Werner Herzog die aanstipt waarom onder het Keizerrijk vallen helemaal zo slecht niet is. Supergaaf om de biker scouts te zien die onder het zand zaten, tof dat er death troopers werden gebruikt. Ik ben zowaar heel erg enthousiast over deze aflevering en eindelijk een cliffhanger die ook echt een cliffhanger is. Jammer dat we nu langer op de volgende aflevering moeten wachten.
Daar had ik nog niet zo over nagedacht. Ik denk dat IG-11 los gaat op de troopers nu zijn "vader" is gedood.

Ep 7 was tof. Plot wat voorspelbaar, maar leuke wending op het einde! De death choke van baby Yoda was ook tof 8)

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:26
Ik ben niet zeker of Kuill dood is, hij ligt neer, dat zeker maar mss is hij gewoon zwaar gewond.

Voor de rest is mijn voorspelling uitgekomen: BY wordt meegenomen. Ik verwacht dat hij volgende aflevering weer veilig en wel bij "the gang" is. Mss komen de bad guys van epi 5 en 6 terug opduiken om hen te dwarsbomen (of plots helpen wie weet).

Toch blijven de epi's 4,5,6 wat wrang los staan, daar hadden ze toch een paar minuten dialoog aan kunnen breien. Bvb in epi 4 wil Mando de tracking fob verwijderen en probeert tijd te kopen op die verlaten planeet. Een technician wil hem helpen mits hij bewijst dat hij een goede man is, dus moet hij dat dorpje redden. In epi 5 zou Fennec Shand meer info hebben over BY, het enige dat ze weet is dat een prison ship een belangrijke Imperial huist die cruciaal is en dat leidt naar epi 6. Blijkt dat hij enkel binnen kan door mee te gaan met dat team van bad guys en hij leert uiteindelijk niets omdat hij moet vluchten.

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
spoiler: episode7
Het einde van Episode 7 laat voor mij 2 opties over;

- IG11 blijkt toch nog een moordmachine en heeft kuill vermoord vanwege een subprogramma.

-Kuill is toch door de scout troopers neergeschoten en IG11 ziet het gebeuren en gaat hierop wraak nemen op de imperials.

Overigens verwacht ik ook nog dat Boba Fett een reveal gaat krijgen in episode 8

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 14:29

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Ik heb een tijd gewacht om deze serie te beoordelen, maar na de 7e episode heb ik niet echt het vertrouwen dat het beter gaat worden.

Er is geen enkele diepgang in de serie, het lijkt wel een cosplay met wat onzinnige side-quests, waarom wordt er niet in gegaan op baby yoda, hij heelt de grote wond in de arm van Karga in een paar seconden en het enige commentaar wat hier op wordt komt is wat comic relief.

Of de tracking fob?? Zit er een tracker in baby yoda, of is dit puur en alleen voor de side-quests met andere hunters? Waarom zoekt Mando dit niet uit, het enige waardoor hij tot nu toe alles overleeft komt door z'n armor, aangezien hij deze niet sinds het begin compleet heeft moet hij met zijn skills regelmatig gewond zijn geweest en dus wel een dokter ergens kennen die baby yoda kan onderzoeken op een tracker.

Waarom is iedereen zo positief over deze serie?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:46
noobgrinder schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:09:
Ik heb een tijd gewacht om deze serie te beoordelen, maar na de 7e episode heb ik niet echt het vertrouwen dat het beter gaat worden.

Er is geen enkele diepgang in de serie, het lijkt wel een cosplay met wat onzinnige side-quests, waarom wordt er niet in gegaan op baby yoda, hij heelt de grote wond in de arm van Karga in een paar seconden en het enige commentaar wat hier op wordt komt is wat comic relief.

Of de tracking fob?? Zit er een tracker in baby yoda, of is dit puur en alleen voor de side-quests met andere hunters? Waarom zoekt Mando dit niet uit, het enige waardoor hij tot nu toe alles overleeft komt door z'n armor, aangezien hij deze niet sinds het begin compleet heeft moet hij met zijn skills regelmatig gewond zijn geweest en dus wel een dokter ergens kennen die baby yoda kan onderzoeken op een tracker.

Omdat het een heerlijk eenvoudige serie is in het SW universum

Ik verbaas me hier al een tijdje over mensen die zo verbaasd lopen doen over het feit dat mensen deze serie leuk vinden.

Is het een complexe serie als GoT? Nee
Is het een inzichtvol perspectief op de menselijk conditie? Nou nee.

Wat het wel is is een luchtige serie, die per episode een simpel verhaaltje afwikkelt, met een klein beetje plot wat door de serie heenloopt, kijkt lekker weg.

Misschien nu duidelijker?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

SomerenV schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:07:
Aflevering 7 maakt duidelijk dat afleveringen 5 en 6 totaal overbodig zijn....
Mwah, ik zou het andersom zien. Aflevering 7 haalt alles terug uit afleveringen 1, 2, 3 en 4. Misschien zien we vrijdag in aflevering 8 de elementen van aflevering 5 en 6 terug komen. In 6 zag je immers ook al dat die droid het bericht van Greef Karga tegen kwam.

Je kutn uiteraard best gelijk hebben, maar eigenlijk kun je na aflevering 8 pas echt zeggen of 5 en 6 overbodig waren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

smurfinmark schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:12:
[...]

Omdat het een heerlijk eenvoudige serie is in het SW universum

Ik verbaas me hier al een tijdje over mensen die zo verbaast lopen doen over het feit dat mensen deze serie leuk vinden.

Is het een complexe serie als GoT? Nee
Is het een inzichtvol perspectief op de menselijk conditie? Nou nee.

Wat het wel is is een luchtige serie, die per episode een simpel verhaaltje afwikkelt, met een klein beetje plot wat door de serie heenloopt, kijkt lekker weg.

Misschien nu duidelijker?
Ik zal het wel niet snappen, maar Star Wars kan zo veel meer zijn dan dit.
Je vergelijking met GoT is ook wel het andere uiterste.

[ Voor 70% gewijzigd door noobgrinder op 19-12-2019 12:33 ]

• smurfinmark
noobgrinder schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:33:
[...]

Je vergelijking met GoT is ook wel het andere uiterste.
Dat is ook het punt, het kan, maar het hoeft niet.

De films zijn dat ook niet geweest, de boeken kun je een case voor maken.

Complexiteit maakt een serie niet beter of slechter, het is een keuze in opzet.

• Droefsnoet
noobgrinder schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:09:
Niet iedereen is positief, er wordt genoeg kritiek gegeven (wat sommige niet op prijs stellen). De serie is een beetje vlees noch vis. De afleveringen zijn weer niet losstaand zoals bij Xena, maar heeft weer veel te weinig verhaal als zo'n beetje elke serie die na 2004 is gemaakt. Het heeft een gebrek aan karakters om de serie leuk te maken zoals de villain of the week Arrowverse shows. In episode 7 zijn alle ingrediënten wel aanwezig.. Er is interactie tussen karakters, er zijn zowaar gesprekken die wat achtergrond geven en de bekende Star Wars elementen voelden niet aan als alleen fanservice.
noobgrinder schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:33:
[...]

Dat vind ik ook, ik ben dan ook best verbaasd dat mensen het wel prima vinden dat de eerste Star Wars televisie serie zo slap is, terwijl er al bijna 30 jaar boeken en strips worden geschreven waarin wel de diepte wordt opgezocht. Zelfs de tekenfilmserie Clone Wars had meer diepgang en dat was specifiek gericht op kinderen.

Ik denk dat de Mandalorian zelf ook een beetje een raar hoofdpersoon is, waar je al snel vast zit. Een kampvuur scene waarin iedereen lekker aan het eten is, maar Mandolarian niet, omdat hij zijn helm niet kan afzetten blijft toch een beetje gek. De volgende dag lekker vechten op een lege maag. En ja dat is een nitpick, maar als er niet continue scenes zijn waarin gegeten en gedronken zou worden, zou het niet zo opvallen dat Mandalorian dat niet kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

smurfinmark schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:56:
[...]

Dat is ook het punt, het kan, maar het hoeft niet.

De films zijn dat ook niet geweest, de boeken kun je een case voor maken.

Complexiteit maakt een serie niet beter of slechter, het is een keuze in opzet.
Ik vraag niet om complexiteit, maar gewoon wat meer diepgang. De rode draad lijkt baby yoda te zijn, maar Mando (waarom heeft hij geen naam? Ze kunnen hem net zo goed "Persoon" noemen) zoekt niks uit, hij vind het allemaal wel goed zo, lekker aan het werk blijven en vooral niet verder kijken dan z'n neus lang is.
De karakters hebben blijkbaar geen idee van "the Force" want voor iedereen is het een wonder, maar laten we dat maar gewoon vergeten en verder gaan met onnozele side-quests.

Ik hoop dat het met seizoen 2 beter wordt, want het is zo allemaal wel heel simpel.

Betreft de films, die zijn inderdaad niet veel beter en de nieuwe ga ik ook zeker niet in de bios kijken, maar van een serie op een streaming service die niet vast zit aan vaste tv uitzendingen mag je mijn inziens toch wel wat meer verwachten.

• smurfinmark
noobgrinder schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:25:
[...]

Ik vraag niet om complexiteit, maar gewoon wat meer diepgang. De rode draad lijkt baby yoda te zijn, maar Mando (waarom heeft hij geen naam? Ze kunnen hem net zo goed "Persoon" noemen) zoekt niks uit, hij vind het allemaal wel goed zo, lekker aan het werk blijven en vooral niet verder kijken dan z'n neus lang is.
De karakters hebben blijkbaar geen idee van "the Force" want voor iedereen is het een wonder, maar laten we dat maar gewoon vergeten en verder gaan met onnozele side-quests.

Ik hoop dat het met seizoen 2 beter wordt, want het is zo allemaal wel heel simpel.

Betreft de films, die zijn inderdaad niet veel beter en de nieuwe ga ik ook zeker niet in de bios kijken, maar van een serie op een streaming service die niet vast zit aan vaste tv uitzendingen mag je mijn inziens toch wel wat meer verwachten.
Diepgang en complexiteit liggen natuurlijk wel een beetje in het verlengde van elkaar.

Wat je omschrijft is hoe jij de serie liever zou zien, prima zat
je noemt allerlei zaken die je zou willen zien in een SW serie, maar....., die serie is niet voor jou gemaakt
mijn indruk is dat de serie over het algemeen positief ontvangen wordt

Voor mij is heerlijk weer een keer een serie te hebben die in half uur een verhaaltje doet.
Ik kijk ook graag dingen als the Expanse, Battlestar Galactica (de nieuwe :) ), en dit is gewoon iets anders
Meer A-team, minder GoT, zoiets

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Heerlijke aflevering. Cool om die Tie Fighter te zien landen :)

Ik verwacht dat er in de laatste episode ook nog wel elementen van episode 5 en 6 gaan terugkomen zodat het allemaal wat beter op elkaar aansluit.

En voor diegenen die meer diepgang willen in een Star Wars serie: dat wil ik zeker ook en ik acht de kans dat zo'n serie er gaat komen best reëel. Disney heeft niet voor niets de Star Wars rechten gekocht, they are in it for the long haul. Maar ze staan ook niet echt bekend om diepgaande content dus ik snap goed dat ze als debuut serie iets lanceren dat in de stijl van de films ligt.

Ik heb ook nog steeds het idee dat we in de laatste episode iets terug gaan zien dat zich afspeelt in Rise Of The Skywalker of vice versa. Of het nou een grote of kleine tie-in is, qua timing van episode releases en de film kan dat bijna niet anders zou ik denken.

• Droefsnoet
kazuka schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:44:

Disney heeft niet voor niets de Star Wars rechten gekocht, they are in it for the long haul. Maar ze staan ook niet echt bekend om diepgaande content dus ik snap goed dat ze als debuut serie iets lanceren dat in de stijl van de films ligt.
Maar de serie ligt helemaal niet in de stijl van de films. Kijk de films nog eens, dan zal je zien dat er zowel scenes zijn met de protagonisten als met de antagonisten. Dat is in Mandalorian helemaal niet het geval. In A New Hope is de boodschap van Leia de reden dat Luke naar de Death Star gaat. In Mandalorian zou zo'n boodschap worden weggewuifd en er eerst 12 andere avonturen worden beleefd. In The Phantom Menace heb je op het einde deze vier verhalen lopen: Anakin die in de ruimte vecht, Padme die naar de troonzaal wil, de Gungans die tegen de droids vechten en Qui-Gon Jin en Obi Wan vechten tegen Darth Maul. Ik zie niet in hoe dat overeenkomt met Mandalorian, waarbij alles vanuit zijn perspectief is.

• raiders
(jarig!)
Ik denk dat deze serie misschien wel iets meer episodes zou moeten hebben (langer ook graag maar eigenlijk niet zo heel erg). Een Clone Wars achtige aanpak zou ik wel mooi vinden. Dan zou je een rode draad kunnen maken met een grotere verhaallijn. Maar ondertussen zou je ook wel eens een “mando gaat op avontuur” episode doen. Want laten we eerlijk zijn, die 1 episode stories passen ook mooi in het Star Wars universum en zeker als bounty hunter.

Wellicht dat, dat het volgende seizoen wel komt. Dit was wellicht wel wat experimenteren. Volgende week is de seizoens finale en op het moment is baby yoda in handen van de enemy...

[ Voor 17% gewijzigd door raiders op 19-12-2019 20:36 ]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Droefsnoet schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:32:
[...]

Maar de serie ligt helemaal niet in de stijl van de films. Kijk de films nog eens, dan zal je zien dat er zowel scenes zijn met de protagonisten als met de antagonisten. Dat is in Mandalorian helemaal niet het geval. In A New Hope is de boodschap van Leia de reden dat Luke naar de Death Star gaat. In Mandalorian zou zo'n boodschap worden weggewuifd en er eerst 12 andere avonturen worden beleefd. In The Phantom Menace heb je op het einde deze vier verhalen lopen: Anakin die in de ruimte vecht, Padme die naar de troonzaal wil, de Gungans die tegen de droids vechten en Qui-Gon Jin en Obi Wan vechten tegen Darth Maul. Ik zie niet in hoe dat overeenkomt met Mandalorian, waarbij alles vanuit zijn perspectief is.
Met stijl bedoel ik in deze meer qua diepgang, cinematografie en dialoog. Dat vind ik heel erg op de films lijken.

Dat de opzet anders is dan de films is wel vrij duidelijk maar dat komt ook omdat het format anders is. Met een TV serie heb je veel meer tijd hebt om het verhaal op te bouwen en aan world en character building te doen. En dat gaat in The Mandalorian al niet bepaald in een moordend tempo :P Zeker niet met de achterliggende gedachte dat er meerdere seizoenen komen. In de films moeten alle eindjes aan elkaar geknoopt worden binnen 2 uur, dan is het ook logischer dat er veel meer tegelijkertijd gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

De Death Troopers waren heel awesome om weer terug te zien, een TIE fighter landt helemaal niet op die manier :F
En dan eindelijk na 7 afleveringen een cliffhanger waarmee je graag de volgende wil gaan zien, waarom deden ze dit niet al 3 afleveringen geleden....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Droefsnoet
kazuka schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:50:
[...]

In de films moeten alle eindjes aan elkaar geknoopt worden binnen 2 uur, dan is het ook logischer dat er veel meer tegelijkertijd gaande is.
Maar hoe verklaar je dan dat bij andere televisieseries er wel meerdere verhaallijnen door elkaar kunnen lopen? Waarom lukt het Stranger Things een compleet nieuwe succesvolle IP uit de grond te stampen in een seizoen van 8 episodes met 10 hoofdkarakters waarbij er drie tot vier verhaallijnen elkaar doorkruisen, maar moet The Mandalorian, gebaseerd op Star Wars dat meer dan 40 jaar oud is en als franchise inmiddels 65 miljard dollar heeft opgeleverd, de kat uit de boom kijken. Die moet even aftasten wat werkt en de kijkers laten wennen aan de wereld waar het zich in afspeelt.

Ondertussen lanceert Netflix vandaag The Witcher dat met 8 episodes een lopend verhaal heeft. Niks niet halfbakken op zichzelf staande afleveringen, omdat er eerst gekeken moet worden of mensen The Witcher wel trekken. Gewoon meteen een fatsoenlijk verhaal neerzetten, zoals je van een serie anno 2019 verwacht.
s0kkie schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:44:
een TIE fighter landt helemaal niet op die manier :F
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar aan de andere kant zorgt dit er wel voor dat de piloot zelf kan uitstappen en er niet eerst een trapje naar hem toe gerold hoeft te worden. Plus het is weer een compleet nieuw Lego model dat je kan verkopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vond ep7 in elk geval veel beter dan ep6.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
RoamingZombie schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:05:
Ik had me er al helemaal op verheugd om het hele seizoen als een mega film in een keer te kijken maar dat gaat niets toevoegen in dit geval :(
Ik kijk met een stuk lagere verwachting (namelijk geen) en dat is een stuk leuker, geld voor wel meer series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:58
Afgelopen twee avonden eps 3-6 gekeken. Het is echt wel heel erg licht entertainment hoor, het gebrek aan een sterke verhaallijn en goede supporting characters maakt het bijna een klus om naar te kijken.

Het acteerwerk is ook echt tenenkrommend bij vlagen, vooral in eps 5 en 6. Sowieso vond ik episode 5 echt heel erg slecht, dat verhaal ging echt nergens over, net alsof ze een paar losse scenes uit een film aan elkaar geplakt hadden.

Baby Yoda is een geniale vondst maar ze doen er niks mee. What is the point?

Mogelijk dat het nog gaat komen, er ligt natuurlijk het een en ander aan losse eindjes inmiddels en een hoop van de supporting characters overleven de aflevering of het is niet duidelijk of ze wel echt dood zijn dus het is duidelijk dat ze die willen laten terugkomen maar het probleem is dat je op dit moment een situatie van 'who cares' creëert. Ik wil ze niet terugzien als ze toch niet interessant zijn.

De serie heeft echt desperately wat goede rode draden nodig die door de afleveringen heen lopen. Het hoeft echt geen GoT te worden maar iets meer diepgang mag wel. Op dit moment doet het me nog het meest denken aan de cartoons die ik in de jaren 80 op zondagochtend keek.

[ Voor 47% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-12-2019 15:43 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

s0kkie schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:44:
De Death Troopers waren heel awesome om weer terug te zien, een TIE fighter landt helemaal niet op die manier :F
En dan eindelijk na 7 afleveringen een cliffhanger waarmee je graag de volgende wil gaan zien, waarom deden ze dit niet al 3 afleveringen geleden....
Dit is dan ook een Outland TIE Fighter ;)
Moet zeggen dat de serie me tot nog toe ook een beetje tegenvalt. Wellicht zijn we verwend geraakt en werkt zo'n Monster-of-the-week show gewoon niet meer. In 8 eps toch zeker 2-3 fillers is gewoon ook wel erg veel. Evengoed kijk ik het (met name door Baby Yoda :P) met veel plezier en ben ik zeker benieuwd naar de laatste ep van dit seizoen (zeker gezien de regisseur heb ik redelijk hoge verwachtingen)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Serie bevalt mij wel. Ja, het verhaal is soms ver te zoeken, maar ik zie wel dat ze hier een mooie serie van kunnen maken. De afleveringen lijken nu nog wat los te hangen. Maar ik heb wel het idee de eindjes aan elkaar geknoopt gaan worden later in een volgend seizoen. Als dat inderdaad zo is en de verhaallijn wordt goed opgebouwd, heb je een ijzersterke serie wat mij betreft.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Chapter 8 Redemption staat online. 49 minuten.

[ Voor 13% gewijzigd door Miesjh op 27-12-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Miesjh schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:04:
Chapter 8 Redemption staat online. 49 minuten.
Oh my... die laatste scene.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Dit was wel echt een top aflevering hoor. Een groot gevecht en eindelijk een groter verhaal waar ze dus naartoe werken in season 2.

spoiler:
DARK SABER! Ik ben misschien een beetje fanboy van The Clone Wars maar het kan toch bijna niet anders dat Mando Ahsoka en Sabine vind. Ahsoka is een van de laatste Jedi en kan dus mooi Baby Yoda “guiden”. En Sabine kan als Mandalorian Mando helpen.

Ook weer een hint naar The Old Republic era (Mandalorian war).

[ Voor 7% gewijzigd door raiders op 27-12-2019 10:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Oef, deze aflevering was erg tof. Gave actie, groter verhaal, huge reveal met de implicaties die daar bij horen! Oef... Binnenkort een rewatch van alle afleveringen achter elkaar :)
raiders schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:49:
Dit was wel echt een top aflevering hoor. Een groot gevecht en eindelijk een groter verhaal waar ze dus naartoe werken in season 2.

spoiler:
DARK SABER! Ik ben misschien een beetje fanboy van The Clone Wars maar het kan toch bijna niet anders dat Mando Ahsoka en Sabine vind. Ahsoka is een van de laatste Jedi en kan dus mooi Baby Yoda “guiden”. En Sabine kan als Mandalorian Mando helpen.

Ook weer een hint naar The Old Republic era (Mandalorian war).
Ik denk niet dat we Ahsoka en Sabine gaan zien. Ik denk wel dat we Katee Sackhoff als Bo-Katan gaan zien.
Het einde zou ons moeten geloven dat ze dood is, maar ik denk dat Mando haar gaat vinden en helpt om haar eigendom en leiderschap terug te winnen.

[ Voor 70% gewijzigd door Spike_wolf op 27-12-2019 12:02 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
Ik denk dus dat dit twee verhalen gaat krijgen. Mando die een thuis gaat zoeken voor baby Yoda en Mando die meer wilt weten over zijn verleden. Hij wist namelijk niet over The Mandalorian war en over de Jedi. Maar hij is wel gevonden door de Death Watch clan dus ik denk wel dat hij weet wat the dark saber is(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Laatst online: 22:02
Dit was echt een toffe serie (alleen episode 5 viel me tegen), ik kan niet wachten op het volgende seizoen! De serie voelt ook veel meer als Star Wars voor mij dan de nieuwe films terwijl ze juist niet de SW "formule" volgen. Misschien omdat het universum nog wat meer in lijn is met hoe het met RotJ voor mij is afgelopen.

Nu nog even wachten op een Lego Razor Crest inclusief baby Yoda. Die AT-ST heb ik al puur voor het Mando poppetje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:14
Was niet heel erg hoopvol na de "filler" afleveringen, maar afgelopen 2 afleveringen waren erg vermakelijk! Zit er weer helemaal in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
(jarig!)
danslo schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:54:
Was niet heel erg hoopvol na de "filler" afleveringen, maar afgelopen 2 afleveringen waren erg vermakelijk! Zit er weer helemaal in :)
Ja dat heb ik dus ook een beetje maar nu moeten we weer een jaar wachten O-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marioe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09-2023
Kinderhanden zijn gauw gevuld. Maar dat geeft niks, men keek vroeger immers ook naar (het superieure) A-Team en Knight Rider etc. Wel een gemiste kans dat de in Rogue One ingeslagen weg niet gevolgd wordt, met wat rauwer materiaal dan de bloedeloze slachtpartijen van the Mandalorian.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ben gek op Star Wars, maar vind deze serie net zo mehhhh als de gemiddelde SF-serie eigenlijk. Niet om Disney te bashen, maar hij is gewoon oppervlakkig imo. Dus kijken, even genieten, maar ga ze niet bewaren waarschijnlijk- het is te mager om mij er nogmaals op te verheugen. Geen re-run waardig, imo.

Ik eis eigenlijk een rewrite! ;)

(Oh en iedereen noemt die baby "Yoda", maar het is 0,0 zeker dat dit Yoda is. Hoe heet deze soort? Yoda is de persoonlijke naam van, niet 'the species' aanduiding.)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2019 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Laatst online: 22:02
marioe schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:59:
Kinderhanden zijn gauw gevuld. Maar dat geeft niks, men keek vroeger immers ook naar (het superieure) A-Team en Knight Rider etc. Wel een gemiste kans dat de in Rogue One ingeslagen weg niet gevolgd wordt, met wat rauwer materiaal dan de bloedeloze slachtpartijen van the Mandalorian.
Eh, geïmpliceerd geweld komt op mij vaak harder over dan bloed wat in beeld komt. Ik zou niet graag willen ruilen met die Stormtroopers die een hammer to the face kregen. Verder is Star Wars altijd kindvriendelijk geweest wat betreft het geweld. Als het je meer gaat om het einde van Rogue One dan had ik dat ook liever iets anders/positiever gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:18:
Ben gek op Star Wars, maar vind deze serie net zo mehhhh als de gemiddelde SF-serie eigenlijk. Niet om Disney te bashen, maar hij is gewoon oppervlakkig imo. Dus kijken, even genieten, maar ga ze niet bewaren waarschijnlijk- het is te mager om mij er nogmaals op te verheugen. Geen re-run waardig, imo.

Ik eis eigenlijk een rewrite! ;)

(Oh en iedereen noemt die baby "Yoda", maar het is 0,0 zeker dat dit Yoda is. Hoe heet deze soort? Yoda is de persoonlijke naam van, niet 'the species' aanduiding.)
Deze serie is fan service pur sang en ik geniet er van! Dat je begint over baby Yoda geeft aan dat je niet goed opgelet hebt (niet lullig bedoeld). Yoda is ten tijde van deze serie 6 jaar dood. Het ras waar Yoda, Yaddle en The Child toe behoren is nog altijd onbekend en wordt daarom Yoda Species genoemd. The Child is net een kleine Yoda, a.k.a. baby Yoda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
Episode 8 begon ijzersterk met het geouweneel tussen de scout troopers. Nog even erin wrijven dat ze voor geen meter kunnen schieten (maar gek genoeg toch Kuiil wisten te raken). Verder een mooie actievolle aflevering die ook nog achtergronden gaf aan de Mandalorian en Mandalorians. Blijft toch jammer dat pas in de laatste twee afleveringen er iets van relaties ontstaan tussen karakters.

Waarom Moff Gideon de helden in leven wilde laten is mij niet duidelijk, anders dan ze tijd geven om te ontsnappen. Gideon had wat mij betreft ook best wat eerder opgevoerd mogen worden als 'the big bad'.

Gina Carano ziet er geweldig uit met een heavy blaster onder haar arm. Zonde dat Mando op het eind weer zonder haar vertrekt.

Aflevering 2, 5 en 6 zijn nog steeds rare afleveringen. Aflevering 1 en 2 hadden één lange pilot moeten zijn, maar ongetwijfeld dat de episodes daarom zo snel achter elkaar werden uitgezonden. Aflevering 5 lijkt op een hele lange voorbereiding voor het ten tonele laten verschijnen van het mysterieuze figuur in de laatste paar seconden. Aflevering 6 was op zich wel vermakelijk, maar had toch wat beter geïntegreerd moeten worden in een/het overkoepelende verhaal.

Ondanks mijn kritiek kijkt de serie wel lekker weg.
ErikT738 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:08:
De serie voelt ook veel meer als Star Wars voor mij dan de nieuwe films terwijl ze juist niet de SW "formule" volgen. Misschien omdat het universum nog wat meer in lijn is met hoe het met RotJ voor mij is afgelopen.
Dat gevoel heb ik ook, de serie speelt zich ook af in de tijd van de originele trilogie dus alles ziet er herkenbaarder uit. Ook leuk dat de Deathtroopers uit Rogue One erbij zijn en dat deze aflevering de Incinerator Trooper uit de EU/Legends nu weer canon maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• algalid
Leuk nieuws heet van de naald:

[ Voor 4% gewijzigd door algalid op 28-12-2019 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Beste episode van het hele seizoen imho. Wel jammer dat ze niet even gecheckt hebben of Moff Gideon dood was, er was immers ook geen explosie.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vond het begin van de serie maar matig, echter werd ik er meer en meer ingezogen. Mijn inziens een stuk vermakelijke dan de laatste SW film die nu in de bioscoop draait. Kijk erg uit naar seizoen 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Net episode 8 gekeken (en daarmee seizoen 1 afgerond) :)
Leuke serie, vooral de laatste 2 afleveringen vond ik erg leuk en vermakelijk om te kijken.
Ik kan nu al niet wachten op het 2e seizoen!

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major_ton schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:21:
[...]

Deze serie is fan service pur sang en ik geniet er van! Dat je begint over baby Yoda geeft aan dat je niet goed opgelet hebt (niet lullig bedoeld). Yoda is ten tijde van deze serie 6 jaar dood. Het ras waar Yoda, Yaddle en The Child toe behoren is nog altijd onbekend en wordt daarom Yoda Species genoemd. The Child is net een kleine Yoda, a.k.a. baby Yoda.
Dat hij op Yoda lijkt, ziet mijn blinde hamster ook nog wel...
De schrijver heeft aangegeven dit vaag te willen houden, tot een later moment.
Ik vind het prima om hem Yoda te noemen overigens, maar haal je vandaan dat de 'echte' Yoda al 6 jaar dood is? Werd dat in ep1 of 2 verteld ofzo? Deze serie speelt zich toch juist ver voor de eerste SW delen (OT) af? Vandaar de oude ST-helmen etc.? Dan zou het sense maken imo, dat hij later idd 'de Yoda' is die Luke gaat trainen.

Episode 8 vond ik behoorlijk chill, had die gast nou een zwarte lightsaber (met lichtblauwe halo er omheen) op het eind? Met zijn haartjes golvend achterover gekamd...en die pauper-blik op zijn gezicht, toen hij zo rondkeek nadat hij zich bevrijdt had :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2019 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:03:
[...]
Ik vind het prima om hem Yoda te noemen overigens, maar haal je vandaan dat de 'echte' Yoda al 6 jaar dood is? Werd dat in ep1 of 2 verteld ofzo? Deze serie speelt zich toch juist ver voor de eerste SW delen (OT) af? Vandaar de oude ST-helmen etc.? Dan zou het sense maken imo, dat hij later idd 'de Yoda' is die Luke gaat trainen.
Uit het verhaal kun je afleiden dat The Empire niet meer bestaat (wordt in de serie episode 7 of 8 herhaald, weet even niet welke omdat ik ze vlak achter elkaar keek), dus Yoda is al dood. Hij kan dus niet Yoda zijn. Het verhaal speelt zich af tussen de originele trilogie (deel 4 t/m 6) en de nieuwe trilogie (deel 7 t/m 9).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan90 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:09:
[...]

Uit het verhaal kun je afleiden dat The Empire niet meer bestaat (wordt in de serie episode 7 of 8 herhaald, weet even niet welke omdat ik ze vlak achter elkaar keek), dus Yoda is al dood. Hij kan dus niet Yoda zijn. Het verhaal speelt zich af tussen de originele trilogie (deel 4 t/m 6) en de nieuwe trilogie (deel 7 t/m 9).
Oh, zo. Dat verklaart alles. Ik zit meestal te kanen tijdens het kijken, dus dan mis je weleens iets. Thanks for the heads up! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
[...]

Episode 8 vond ik behoorlijk chill, had die gast nou een zwarte lightsaber (met lichtblauwe halo er omheen) op het eind?
The Darksaber was an ancient and unique black-bladed lightsaber created by Tarre Vizsla, the first Mandalorian ever inducted into the Jedi Order, prior to 1019 BBY.
https://starwars.fandom.com/wiki/Darksaber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

[...]

Dat hij op Yoda lijkt, ziet mijn blinde hamster ook nog wel...
De schrijver heeft aangegeven dit vaag te willen houden, tot een later moment.

Episode 8 vond ik behoorlijk chill, had die gast nou een zwarte lightsaber (met lichtblauwe halo er omheen) op het eind? Met zijn haartjes golvend achterover gekamd...en die pauper-blik op zijn gezicht, toen hij zo rondkeek nadat hij zich bevrijdt had :)
Het is al een aantal keer in dit topic voorbij gekomen dat deze serie zich zo'n 5 jaar ná Return of the Jedi afspeelt en zodanig is Yoda 6 jaar dood. Het zwaard wat je ziet is de fameuze Dark Saber. Daar kan je best wat info over vinden op het www :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank, ben weer helemaal bij. Ik lees geen comics etc. Zit niet alle wiki's/topics uit te pluizen, dus beschouw mij maar als n00b.

Wel vet dan, die 'Dark Saber.' :) I would like to have one.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Zou het in plaats van een dark saber ook een vibro-blade zijn? Zou het wel sterk vinden dat een Moff een saber heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

MichielK71 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:58:
Zou het in plaats van een dark saber ook een vibro-blade zijn? Zou het wel sterk vinden dat een Moff een saber heeft.
Ik ben 99,9% zeker dat het de Dark Saber is van Bo-Katan. Dit zwaard kan een lightsaber blocken. Ik hoop dus ook dat we in de toekomst nog Ahsoka gaan treffen in deze serie. Waarschijnlijk zal de Dark Saber uiteindelijk wel in de handen van onze held Mando terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
MichielK71 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:58:
Nee, dat is 100% zeker de Darksaber (niet "een" maar de enige :P ).

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de blade wel wat aan de lange kant, op de wiki wordt een kortere blade beschreven...ben ik de enige met deze observatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:22:
Ik vond de blade wel wat aan de lange kant, op de wiki wordt een kortere blade beschreven...ben ik de enige met deze observatie?
Darksaber

Hij komt prima overeen met alle andere keren dat we hem gezien hebben :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
In welke serie komt de Darksaber dan voor? Ik heb inmiddels alle films gezien en vroeger ook zo’n beetje alle boeken gelezen maar ik herken het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Hij werd in de Mandalore arc in The Clone Wars geïntroduceerd, en in Rebels kwam hij in die Mandalorian arc tevoorschijn.

Humankind… be both.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• calivaty
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 09:13
Blijkt maar weer hoe erg meningen kunnen verschillen :) Ik vond de laatste aflevering namelijk enorm slap. Voor mij een dikke tegenvaller. Paar zaken waar ik mij aan ergerde:

- Drie man zitten klem in een gebouw vs een shitload aan stormtroopers. Waarom vallen ze niet gewoon binnen? Waarom geven ze hun bedenktijd? Waarom een speciaal kanon erbij halen en er niks mee doen?
- Breekt vervolgens een gevecht uit. Drie man zonder cover komen naar buiten en 1 shot is maar raak? Vond de choreografie van de shootout erg lame. Stormtrooper die achter Karga rustig afwacht tot hij zich omdraait om hem neer te knallen....
- Ene moment staat Mando op het punt dood te gaan. Afscheid genomen etc etc. In de volgende scene komt de droid ineens met oplossing, maarja dan moet wel ze helm af.... Oke dan, zat eraan te komen dat dit zou gebeuren in de laatste aflevering dan maar op deze manier. Scene later heeft Mando ze intussen al ingehaald in de tunnel, knap aangezien hij net nog op sterven na dood was....
- Hoe kunnen we een ontsnapping nog vetter maken? Weet je wat, via een ondergrondse rivier. Nee! We maken er een lava rivier van!
- Aan het einde van de tunnel zijn die paar stormtroopers ineens een uitzichtloze situatie, terwijl ze een paar minuten eerder een heel bataljon hebben gesloopt....

Klinkt nu alsof ik heel zuur ben, terwijl ik me met de andere 7 aflevering erg hebt vermaakt! Ik kreeg het gevoel of er veel zaken geschreven waren die niet of nauwelijks effect hebben in het plot. Alsof er scenes uitgehaald zijn ofzo. Kan er mijn vinger niet op leggen. Andere schrijvers voor deze aflevering wellicht? Bleh, jammer om het eerste seizoen zo af te sluiten. Ik zal seizoen 2 vast gaan kijken, maar mijn hype ervoor is helaas wel weg voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
calivaty schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:11:
- Aan het einde van de tunnel zijn die paar stormtroopers ineens een uitzichtloze situatie, terwijl ze een paar minuten eerder een heel bataljon hebben gesloopt....
De eerdere situatie was ook uitzichtloos totdat de droid er was (om stormtroopers neer te schieten en toegang tot het riool/ondergrond te verlenen). Een aantal stormtroopers die aan het eind van een tunnel staan, die je dus niet kan beschieten, is ook tactisch een uitzichtloze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:14
- Drie man zitten klem in een gebouw vs een shitload aan stormtroopers. Waarom vallen ze niet gewoon binnen? Waarom geven ze hun bedenktijd? Waarom een speciaal kanon erbij halen en er niks mee doen?
Dit werd wel uitgelegd als "ze hebben het kind niet, anders waren we al dood geweest". Mag je ook slap vinden, maar er is wel over nagedacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Blijkt maar weer hoe erg meningen kunnen verschillen :) Ik vond de laatste aflevering namelijk enorm slap. Voor mij een dikke tegenvaller. Paar zaken waar ik mij aan ergerde:

- Breekt vervolgens een gevecht uit. Drie man zonder cover komen naar buiten en 1 shot is maar raak? Vond de choreografie van de shootout erg lame. Stormtrooper die achter Karga rustig afwacht tot hij zich omdraait om hem neer te knallen....
- Ene moment staat Mando op het punt dood te gaan. Afscheid genomen etc etc. In de volgende scene komt de droid ineens met oplossing, maarja dan moet wel ze helm af.... Oke dan, zat eraan te komen dat dit zou gebeuren in de laatste aflevering dan maar op deze manier. Scene later heeft Mando ze intussen al ingehaald in de tunnel, knap aangezien hij net nog op sterven na dood was....
- Hoe kunnen we een ontsnapping nog vetter maken? Weet je wat, via een ondergrondse rivier. Nee! We maken er een lava rivier van!

Klinkt nu alsof ik heel zuur ben, terwijl ik me met de andere 7 aflevering erg hebt vermaakt! Ik kreeg het gevoel of er veel zaken geschreven waren die niet of nauwelijks effect hebben in het plot. Alsof er scenes uitgehaald zijn ofzo. Kan er mijn vinger niet op leggen. Andere schrijvers voor deze aflevering wellicht? Bleh, jammer om het eerste seizoen zo af te sluiten. Ik zal seizoen 2 vast gaan kijken, maar mijn hype ervoor is helaas wel weg voorlopig.
Man zuurpruim! Ben het er wel mee eens eigenlijk. Ik vind het gewoon lui geschreven. Past totaal niet in de huidige trend van series met diepgang. Mja, wellicht vinden de kleine kinders het allemaal wel fantastisch zo'n oppervlakkig deusexmachina gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Het enige waaraan ik mij stoorde was die scene waarin die twee Scouttroopers op hun bike aan het wachten waren. Too cringy... Daarin had ik ook wel idee het idee dat dit een hele goedkope scene was. Outfit van de Scouttroopers zelf leek van lage kwaliteit (gefrommel bij de boots vind ik niet passen op een of andere manier) te zijn.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichielK71 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 18:54:
In welke serie komt de Darksaber dan voor? Ik heb inmiddels alle films gezien en vroeger ook zo’n beetje alle boeken gelezen maar ik herken het niet.
Ik voel mij ineens minder n00b. Thanks. Ik dacht al dat ik the only one was, die nog nooit de Darksaber gezien had...may the force be with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Zeror schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:30:
Het enige waaraan ik mij stoorde was die scene waarin die twee Scouttroopers op hun bike aan het wachten waren. Too cringy... Daarin had ik ook wel idee het idee dat dit een hele goedkope scene was. Outfit van de Scouttroopers zelf leek van lage kwaliteit (gefrommel bij de boots vind ik niet passen op een of andere manier) te zijn.
Zou goed kunnen gezien het cameo rollen waren van 2 bekende acteurs(alhoewel, ik kende er maar 1tje en ik ben nog best een grote film/serie kenner :+ ), zou zo maar eens ergens in een aparte studio in hollywood opgenomen kunnen zijn ipv op de normale locatie

[ Voor 11% gewijzigd door Terranova op 30-12-2019 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ik heb het eens opgezocht en het gaat om:
• Jason Sudeikis
• Adam Pally
Ik denk dat ze bekender zijn in de USA zelf, ze zullen bij ons niet in de top 100 bekende acteurs voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46
Ik kreeg het gevoel of er veel zaken geschreven waren die niet of nauwelijks effect hebben in het plot. Alsof er scenes uitgehaald zijn ofzo. Kan er mijn vinger niet op leggen. Andere schrijvers voor deze aflevering wellicht? Bleh, jammer om het eerste seizoen zo af te sluiten. Ik zal seizoen 2 vast gaan kijken, maar mijn hype ervoor is helaas wel weg voorlopig.
Wel verschillende directors en schrijvers per aflevering ja: Wikipedia: The Mandalorian

[ Voor 24% gewijzigd door doobieters op 30-12-2019 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-09 14:20
Zeror schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:30:
Vond ik juist lachen, om te laten zien dat er ook maar gewoon mensen onder die harnassen zitten. (Mijn vriendin dacht lange tijd dat stormtroopers een soort robotten waren...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
Dit is wel een hele overrated serie als je naar IMDB kijkt. Matig acteerwerk, matig verhaal, matige effects, maar 'baby yoda' is super cute.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Ik wachtte wel elke keer als Moff Gideon praatte tot de details van de komende heist (of dat hij fried chicken zou aanbieden) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
MichielK71 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 18:54:
https://starwars.fandom.com/wiki/Darksaber
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Let op:
Het topic gaat hier over de serie The Mandalorian. De politieke en maatschappelijke invloed over het ontslag van Gina Carano is hier off-topic.