Precies mijn gedachte. Persoonlijk hoop ik dat het verhaal na The Rise of Skywalker qua tijdlijn verder gaat naar een nieuwe start van de Jedi Order.SomerenV schreef op zondag 24 november 2019 @ 00:46:
[...]
Dan wordt het al snel een 13 in het dozijn serie denk ik. Nu volg je één personage en weet je niet wat de wereld om hem heen in petto heeft. Genoeg series waar je het verhaal van twee kanten ziet en waar de bad guys iedere aflevering weer een plannetje hebben om hun doel te bereiken. Zoals het nu is vind ik wel tof eigenlijk. Er wordt niet teveel bloot gegeven, het tempo is langzaam maar daardoor precies goed en je leert langzaam de hoofdpersoon kennen in plaats van 'dit is 'm en zo is ie'.
[...]
Mandalorians leven volgens een code. Je doelwit is je vijand. Die lever je in en dan is 't klaar. Dat is wat hij deed, maar je zag dat hij er mee worstelde (bijvoorbeeld vragen wat er met 'it' gaat gebeuren). Je zag het van mijlenver aankomen, maar het bleef tof om te zien.
[...]
Wat ik vooral miste is waarom ze het besloten te doen, en hoe ze wisten dat ze in actie moesten komen. Van 'we moeten onopvallend zijn' naar 'alles kapot maken'. Ik snap dat je je mede Mandalorians wilt beschermen, maar het voelde wat apart.
Verder een toffe aflevering en baby Yoda blijft te cute voor woordenVooral dat handje op het einde als ie het balletje weer wil pakken
![]()
[Afbeelding]
Ik ben wel benieuwd hoe baby Yoda in het Star Wars-verhaal gaat passen. We hebben hier een soortgenoot van Yoda, nu nog baby maar al behoorlijk krachtig qua Force-gebruik en Yoda was een van de krachtigste Force-users. De Jedi zijn zo goed als uitgeroeid dus baby Yoda kan een grote rol spelen. Daarbij had je in The Last Jedi een scene waarin force sensitive kinderen te zien waren. In de toekomst misschien een film een paar honderd jaar later waarin baby Yoda een grote rol gaat spelen?
Maar dat is off topic