Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
SomerenV schreef op zondag 24 november 2019 @ 00:46:
[...]

Dan wordt het al snel een 13 in het dozijn serie denk ik. Nu volg je één personage en weet je niet wat de wereld om hem heen in petto heeft. Genoeg series waar je het verhaal van twee kanten ziet en waar de bad guys iedere aflevering weer een plannetje hebben om hun doel te bereiken. Zoals het nu is vind ik wel tof eigenlijk. Er wordt niet teveel bloot gegeven, het tempo is langzaam maar daardoor precies goed en je leert langzaam de hoofdpersoon kennen in plaats van 'dit is 'm en zo is ie'.

[...]

Mandalorians leven volgens een code. Je doelwit is je vijand. Die lever je in en dan is 't klaar. Dat is wat hij deed, maar je zag dat hij er mee worstelde (bijvoorbeeld vragen wat er met 'it' gaat gebeuren). Je zag het van mijlenver aankomen, maar het bleef tof om te zien.

[...]

Wat ik vooral miste is waarom ze het besloten te doen, en hoe ze wisten dat ze in actie moesten komen. Van 'we moeten onopvallend zijn' naar 'alles kapot maken'. Ik snap dat je je mede Mandalorians wilt beschermen, maar het voelde wat apart.

Verder een toffe aflevering en baby Yoda blijft te cute voor woorden O+ Vooral dat handje op het einde als ie het balletje weer wil pakken <3

[Afbeelding]

Ik ben wel benieuwd hoe baby Yoda in het Star Wars-verhaal gaat passen. We hebben hier een soortgenoot van Yoda, nu nog baby maar al behoorlijk krachtig qua Force-gebruik en Yoda was een van de krachtigste Force-users. De Jedi zijn zo goed als uitgeroeid dus baby Yoda kan een grote rol spelen. Daarbij had je in The Last Jedi een scene waarin force sensitive kinderen te zien waren. In de toekomst misschien een film een paar honderd jaar later waarin baby Yoda een grote rol gaat spelen?
Precies mijn gedachte. Persoonlijk hoop ik dat het verhaal na The Rise of Skywalker qua tijdlijn verder gaat naar een nieuwe start van de Jedi Order.
Maar dat is off topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:51

Chiron

Moderator Discord
Dat ie die kogel van die pook steeds jat is ook een leuke referentie naar de eerste ontmoeting van Luke en Yoda, Yoda zat ook ongegeneerd aan Luke z'n spullen en had zn zinnen gezet op een zaklampje.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:46
Chiron schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:57:
Dat ie die kogel van die pook steeds jat is ook een leuke referentie naar de eerste ontmoeting van Luke en Yoda, Yoda zat ook ongegeneerd aan Luke z'n spullen en had zn zinnen gezet op een zaklampje.
Was inderdaad grappig, net een kraai die iets glimmends ziet.

Die zwarte droid was ook opvallend, zelfde type als in de originele films als soort van martel-droid gebruikt.
Nu blijkbaar om iets te "harvesten" bij baby Yoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
https://www.serietotaal.n...nu-al-een-daverend-succes

Mooi om te zien dat Star Wars echt nog wel springlevend is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Dit is gewoon een RPG film waarbij in elke opvolgende aflevering de Mandoloriaan zijn wapens upgrade.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:57
Zo lang ze geen bagger als The Last Jedi afleveren blijf ik gewoon kijken. Mijn verwachtingen voor de nieuwe film zijn behoorlijk laag alleen...
Mandrake466 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 18:47:
Dit is gewoon een RPG film waarbij in elke opvolgende aflevering de Mandoloriaan zijn wapens upgrade.
Maar dan heeft hij nu al de endgame gear. Ik verwacht eerder dat het een soort Metroid wordt waar hij uiteindelijk z'n toffe armor weer verliest :P

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:00

Major_ton

Shoot!

ErikT738 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:48:
[...]

Zo lang ze geen bagger als The Last Jedi afleveren blijf ik gewoon kijken. Mijn verwachtingen voor de nieuwe film zijn behoorlijk laag alleen...
Ik denk dat de verwachtingen voor de meeste niet erg hoog liggen. Al die geruchten over meerdere eindes die gescreend zijn om te kijken welke het beste uit zou pakken helpen ook niet echt mee. Je kan je ook afvragen wat er van waar is natuurlijk. Naar het schijnt zijn er meerdere malen mensen gewoon weggelopen van ellende tijdens screenings, maar het kan natuurlijk ook gewoon clickbait en YouTube sensatie zijn. YouTube begint sowieso een vergaarbak van negativiteit te worden, maar dat is weer een hele andere discussie.

Ik heb in ieder geval wel zin in TROS en heb bewust de trailer maar één keer bekeken om zo min mogelijk verwachtingen te creëren, goed of slecht.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Major_ton schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:25:
[...]

Ik denk dat de verwachtingen voor de meeste niet erg hoog liggen. Al die geruchten over meerdere eindes die gescreend zijn om te kijken welke het beste uit zou pakken helpen ook niet echt mee. Je kan je ook afvragen wat er van waar is natuurlijk. Naar het schijnt zijn er meerdere malen mensen gewoon weggelopen van ellende tijdens screenings, maar het kan natuurlijk ook gewoon clickbait en YouTube sensatie zijn. YouTube begint sowieso een vergaarbak van negativiteit te worden, maar dat is weer een hele andere discussie.
Dat is heel simpel, daar is niets van waar want er zijn geen screenings geweest. Er zijn voor geen enkele Star Wars film test screenings geweest, ook voor tRoS niet.
De enige mensen die weten hoe de complete film verloopt kun je op twee handen tellen, de overgrote meerderheid van de mensen die aan de film gewerkt hebben hebben zelfs geen idee hoe alles in elkaar steekt tot ze hem straks in de bioscoop zien :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 11:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Chapter 4, Sanctuary, staat online. 42 minuten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Mando: Stop touching things
Baby Yoda: Hem recht aankijkend, flipt een switch _O-

En dat soepslurpen, omg Baby Yoda for the win :P

Die Lothcat en AT-ST waren ook erg tof om te zien.

En deze week een verbale bevestiging dat de Mandalorian geen Mandalorian by blood is. Die terugblikken in eerdere afleveringen waren opzicht al duidelijk genoeg, maar een bevestiging is altijd fijn.
De kans is nog aanwezig dat hij wel van Mandalore komt en zijn familie pacifisten waren natuurlijk, maar daar lijkt het tot dusver niet op.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Haha, Witcher Vision !

Sterke aflevering, die night battle was beter gemaakt dan wat de films de laatste jaren leveren met hun CGI overload.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Wat nieuwe info over "the way" geeft wel stof tot nadenken.
Deze Mando groep doet hun helm nooit af in het bijzijn van anderen. Geldt dat alleen voor de helm, of ook de rest van hun armor? Onze Mando heeft sinds jonge leeftijd zijn gezicht aan niemand meer laten zien. Inderdaad niemand? Ook de rest van de groep niet?

Als we die code volgen zouden deze "Mando's" zich niet voort kunnen planten en nieuwe leden enkel kunnen werven zoals onze Mando.
Wat zou betekenen dat (een groot deel van) deze groep Mando's helemaal geen echte Mando's zijn maar wannabe's die alleen het armor cool vinden en van hun gewone leven vluchten naar een harde code die ze kunnen volgen.

Terugkijkend naar de Mando cultuur heeft het overgrote deel van de bevolking van Mandalore nooit armor gedragen, dat was maar een kleine groep. En de groep die wel armor droeg deed dit niet op de manier als deze groep doet, zij zette hun helm met regelmaat af en ook het armor ging uit wanneer nodig/gewild.
Zelfs bij de meest geradicaliseerde groep, Death Watch, was het geen issue om de helm af te zetten.

Ik ben benieuwd waar deze groep vandaan komt, hoe ze zich ontwikkeld hebben en of ze roots in Mandalore/Death Watch hebben. En hoe groot het aandeel "echte" Mandalorians onder hen is.

Voor zover we weten bestaat Mandalore en de bevolking nog gewoon in deze tijdsperiode. Er zijn zat Mando's die in de oorlog met de Empire gevochten hebben, dus Mando's aantrekken tot deze groep kan ook, maar deze groep bestaat al een tijd, sinds onze Mando nog jong was. We weten zijn leeftijd niet maar hij zal op zijn minst 10-15 jaar lid zijn van deze groep, uitgaande van zijn leeftijd in de flashbacks en hoe hij er nu uitziet, klinkt en zich gedraagt. Met wat natte vinger werk zou hij rond een paar jaar voor/tot A New Hope bij deze groep gevoegd zijn. In die tijdsperiode weten we van Rebels dat de Mandalorians nog springlevend waren en hun cultuur nog grotendeels zo in elkaar zat als tijdens de Clone Wars. Deze groep moet dus voor die tijd en voor de Civil War tussen de Rebelion en Empire) afgesplitst/opgezet zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Spike_wolf op 29-11-2019 11:19 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Spike_wolf schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:10:
Wat nieuwe info over "the way" geeft wel stof tot nadenken.
Deze Mando groep doet hun helm nooit af in het bijzijn van anderen. Geldt dat alleen voor de helm, of ook de rest van hun armor? Onze Mando heeft sinds jonge leeftijd zijn gezicht aan niemand meer laten zien. Inderdaad niemand? Ook de rest van de groep niet?

Als we die code volgen zouden deze "Mando's" zich niet voort kunnen planten en nieuwe leden enkel kunnen werven zoals onze Mando.
Wat zou betekenen dat (een groot deel van) deze groep Mando's helemaal geen echte Mando's zijn maar wannabe's die alleen het armor cool vinden en van hun gewone leven vluchten naar een harde code die ze kunnen volgen.

Terugkijkend naar de Mando cultuur heeft het overgrote deel van de bevolking van Mandalore nooit armor gedragen, dat was maar een kleine groep. En de groep die wel armor droeg deed dit niet op de manier als deze groep doet, zij zette hun helm met regelmaat af en ook het armor ging uit wanneer nodig/gewild.
Zelfs bij de meest geradicaliseerde groep, Death Watch, was het geen issue om de helm af te zetten.

Ik ben benieuwd waar deze groep vandaan komt, hoe ze zich ontwikkeld hebben en of ze roots in Mandalore/Death Watch hebben. En hoe groot het aandeel "echte" Mandalorians onder hen is.

Voor zover we weten bestaat Mandalore en de bevolking nog gewoon in deze tijdsperiode. Er zijn zat Mando's die in de oorlog met de Empire gevochten hebben, dus Mando's aantrekken tot deze groep kan ook, maar deze groep bestaat al een tijd, sinds onze Mando nog jong was. We weten zijn leeftijd niet maar hij zal op zijn minst 10-15 jaar lid zijn van deze groep, uitgaande van zijn leeftijd in de flashbacks en hoe hij er nu uitziet, klinkt en zich gedraagt. Met wat natte vinger werk zou hij rond een paar jaar voor/tot A New Hope bij deze groep gevoegd zijn. In die tijdsperiode weten we van Rebels dat de Mandalorians nog springlevend waren en hun cultuur nog grotendeels zo in elkaar zat als tijdens de Clone Wars. Deze groep moet dus voor die tijd en voor de Civil War tussen de Rebelion en Empire) afgesplitst/opgezet zijn.
De oude Mandalorians droegen wel degelijk armor aangezien zij voornamelijk in clans zaten die continue in oorlog met elkaar waren.
https://starwars.fandom.com/wiki/Mandalorian_armor/Legends

Het is goed mogelijk dat ze alleen als ze bij clan genoten zijn dat ze hun helm af doen.

Dus ik ben benieuwd naar de bronnen van je betoog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
ShellGhost schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:50:
[...]

De oude Mandalorians droegen wel degelijk armor aangezien zij voornamelijk in clans zaten die continue in oorlog met elkaar waren.
https://starwars.fandom.com/wiki/Mandalorian_armor/Legends

Het is goed mogelijk dat ze alleen als ze bij clan genoten zijn dat ze hun helm af doen.

Dus ik ben benieuwd naar de bronnen van je betoog. :)
Je linkt naar Legends, dat is niet Canon.
In alle Canon verhalen (wat voor de Mando's vooral de tv series Clone Wars en Rebels betekend) krijg je een heel ander beeld van de Mandalorians ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
Spike_wolf schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:01:
[...]

Je linkt naar Legends, dat is niet Canon.
In alle Canon verhalen (wat voor de Mando's vooral de tv series Clone Wars en Rebels betekend) krijg je een heel ander beeld van de Mandalorians ;)
Ow crap. My bad. :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Spike_wolf schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:10:

Dat lijkt me geen probleem zolang het alleen om de helm gaat, alleen een beetje onpersoonlijk misschien :P

Ik hoop echt dat de kwaliteit van de serie zo hoog blijft! Hier kunnen de films nog wat van leren!

Must... Not... Buy...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Spike_wolf schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:40:
Mando: Stop touching things
Baby Yoda: Hem recht aankijkend, flipt een switch _O-

En dat soepslurpen, omg Baby Yoda for the win :P
Deze was ook wel leuk: Ew!!! :P
The Mandalorian S01E04

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:26
Ik vond deze erg leuk, hij wordt echt een publiekslieveling :)
[YouTube: Baby Yoda drinks soup during fight - funny | The Mandalorian 1x04]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Het blijft af en toe verwarrend :P

Humankind… be both.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25
Jeetje, wat voor een aflevering was S01E04 dan? Slechtste aflevering tot nu toe, imho.

Ik wil de serie echt leuk vinden, maar de kwaliteit is gewoon niet consistent. Iedere aflevering lijkt het maar weer de vraag wat je voorgeschoteld gaat krijgen ... En in het geval van E04 vond ik het ronduit slecht. Het acteerwerk? Vlak. CGI? Niveau 2005. Verhaal? Cliché, geforceerde character development en wel érg Disney! Tempo / pacing? Raar. Muziek? Niet passend, uit de toon.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom iedere aflevering door een ander is geregistreerd. Tuurlijk, er zijn series die dit ook doen en succesvol zijn gebleken, maar er zijn er genoeg die hierdoor falen. Dit moet zeker niet 'the way' zijn, lijkt me.

Mijn ratings tot nu toe:
S1E01: 6 / 10;
S1E02: 7,5 / 10;
S1E03: 8,5 / 10;
S1E04: 3 / 10.

Gelukkig had E04 dan nog wel baby Yoda. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De officiële Baby Yoda merchandise zal ongetwijfeld wel een goudmijntje worden. Kunnen ze een gedeelte van de productiekosten wel weer mee terugverdienen :P

Ik ben ook benieuwd of we deze Yoda nog terug gaan zien in de volgende Star Wars film. Het 1e seizoen van the Mandalorian eindigt volgens mij ongeveer gelijktijdig met de release van The Rise of Skywalker in de bios?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Yonix schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 21:09:
Jeetje, wat voor een aflevering was S01E04 dan? Slechtste aflevering tot nu toe, imho.

Ik wil de serie echt leuk vinden, maar de kwaliteit is gewoon niet consistent. Iedere aflevering lijkt het maar weer de vraag wat je voorgeschoteld gaat krijgen ... En in het geval van E04 vond ik het ronduit slecht. Het acteerwerk? Vlak. CGI? Niveau 2005. Verhaal? Cliché, geforceerde character development en wel érg Disney! Tempo / pacing? Raar. Muziek? Niet passend, uit de toon.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom iedere aflevering door een ander is geregistreerd. Tuurlijk, er zijn series die dit ook doen en succesvol zijn gebleken, maar er zijn er genoeg die hierdoor falen. Dit moet zeker niet 'the way' zijn, lijkt me.

Mijn ratings tot nu toe:

Totaal niet mee eens, Ik vind iedere aflevering steeds beter worden. Steeds komt er meer achtergrond verhaal bij, en baby Yoda begint steeds schattiger te worden. (Ik ben benieuwd wanneer hij zijn eerste woordjes leert O+ )

Ep4 Toont de vriendelijke kant van Mando en laat zien dat hij geen evil bounty hunter meer is. Ik vond hem tof.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

kazuka schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 21:12:
De officiële Baby Yoda merchandise zal ongetwijfeld wel een goudmijntje worden. Kunnen ze een gedeelte van de productiekosten wel weer mee terugverdienen :P

Ik ben ook benieuwd of we deze Yoda nog terug gaan zien in de volgende Star Wars film. Het 1e seizoen van the Mandalorian eindigt volgens mij ongeveer gelijktijdig met de release van The Rise of Skywalker in de bios?
Einde seizoen 1 is op 27-12 en de film komt 18-12. Daarnaast speelt de serie zich ver voor The Force Awakens af, dus dat past ook niet bij de nieuwste film :)

Over aflevering 4:
Voor mij ook de slechtste tot nu toe, het begon als een soort LOTR met orcs en daarna het trainen van een paar simpele mensen was zo tenenkrommend slecht, de AT-ST deed ook eigenlijk helemaal niks en een paar cheesy dialogen. Nee dit was gewoon een opvul aflevering.

[ Voor 18% gewijzigd door s0kkie op 30-11-2019 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
De afleveringen zijn ook heel kort vind ik. In 40 minuten moet er een verhaaltje doorheen gedraaid worden. Dus hup hup in 1 minuut is het hele dorp getraind. Sowieso ging het nergens over, met houten paaltjes een AT-ST tegenhouden. Die griet zij eerder nog dat een zo'n ding haar hele peloton had afgemaakt, en nu staat ie daar een beetje? Schiet dat hele dorp naar de klote! En toch vind ik het leuk. Het is Star Wars en het sfeertje klopt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:15
sig69 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 02:41:
. Sowieso ging het nergens over, met houten paaltjes een AT-ST tegenhouden.
In de film werden de at-st ook gesloopt door twee bomen aan lianen, struikelden ze over boomstammen, etc. zal wel met die gedachte in het achterhoofd zijn bedacht :-P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
De afleveringen zijn ook heel kort vind ik. In 40 minuten moet er een verhaaltje doorheen gedraaid worden. Dus hup hup in 1 minuut is het hele dorp getraind. Sowieso ging het nergens over, met houten paaltjes een AT-ST tegenhouden. Die griet zij eerder nog dat een zo'n ding haar hele peloton had afgemaakt, en nu staat ie daar een beetje? Schiet dat hele dorp naar de klote! En toch vind ik het leuk. Het is Star Wars en het sfeertje klopt.
Cara heeft het over een AT-ST die bestuurd wordt door goed getrainde soldaten die niets anders doen dan oorlog voeren in dergelijke voertuigen.
Deze is door een stel bandieten gevonden en wordt gebruikt door wezens die er verder weinig verstand van oorlog hebben en helemaal geen baat hebben bij grootschalige vernieling. Hun ding is dorpelingen bang maken zodat ze hun oogst kunnen stelen, niet het uitroeien van een vissersdorp dat ze zelf nodig hebben om gemakkelijk te overleven.
Schieten ze dit hele dorp overhoop kunnen ze hier op zijn minst generaties lang geen voedsel meer stelen.

Ik zie ook andere mensen dit een filler noemen terwijl ep2 dan vaak geprezen wordt.
In ep 4 krijgen we achtergrond info over Mando en zijn groep, we zien een compleet nieuwe cultuur, worden geïntroduceerd aan nieuwe personages die met grote waarschijnlijkheid terug komen en belangrijk voor Mando gaan zijn. We zien Mando voor een moeilijk persoonlijke keuze staan en bijna zijn hele leven opzij zetten. We zien het morele centrum van Mando waardoor we daar zeker van zijn, BY was geen eenmalig ding, als er mensen hulp nodig hebben is hij blijkbaar de gene die naar voren stapt.

Krijgen we een aflevering met waardevol character development EN een vuurgevecht met een AT-ST en dat is filler. Maar een aflevering war hij op een planeet aankomt, zijn shit kwijt raakt, met een Mudhorn vecht en zijn shit weer terug krijgt is in dat opzicht beter? 8)7

Humankind… be both.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Spike_wolf schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:15:
[...]
Krijgen we een aflevering met waardevol character development EN een vuurgevecht met een AT-ST en dat is filler. Maar een aflevering war hij op een planeet aankomt, zijn shit kwijt raakt, met een Mudhorn vecht en zijn shit weer terug krijgt is in dat opzicht beter? 8)7
Maar in EP4 voelde dat, imho, veel te geforceerd. Zo van: 'Ja, EP4 wordt de aflevering waarin Mando wat meer over zichzelf gaat vertellen.'

EP2 leek meer in het straatje te passen, de sfeer klopte. EP4 voelde 'off beat' en niet passend met de rest. Het acteerwerk was tevens belabberd en vlak te noemen. Daarnaast verviel de aflevering in clichés en tropes. En character build-up? Er ontstaat niets tussen Cara en Mando, opeens is het daar. Voorbeeld: de aflevering skipt gewoon WEKEN in het verhaal en dan moeten wij als kijker maar geloven dat de band sterker is geworden, Mando een gerespecteerd lid is van de gemeenschap e.d. Dat noemen we 'lazy writing'. 8)7

En man, die scène met de AT-ST ... wat een lachertje! Eerst stoppen bij het water, want suspense, en vervolgens (gemakshalve) maar even vergeten dat er voor hem een flinke plas water ligt!

Just because it's 'Star Wars' doesn't mean it's good! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Yonix schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:46:
[...]

Maar in EP4 voelde dat, imho, veel te geforceerd. Zo van: 'Ja, EP4 wordt de aflevering waarin Mando wat meer over zichzelf gaat vertellen.'

EP2 leek meer in het straatje te passen, de sfeer klopte. EP4 voelde 'off beat' en niet passend met de rest. Het acteerwerk was tevens belabberd en vlak te noemen. Daarnaast verviel de aflevering in clichés en tropes. En character build-up? Er ontstaat niets tussen Cara en Mando, opeens is het daar. Voorbeeld: de aflevering skipt gewoon WEKEN in het verhaal en dan moeten wij als kijker maar geloven dat de band sterker is geworden, Mando een gerespecteerd lid is van de gemeenschap e.d. Dat noemen we 'lazy writing'. 8)7

En man, die scène met de AT-ST ... wat een lachertje! Eerst stoppen bij het water, want suspense, en vervolgens (gemakshalve) maar even vergeten dat er voor hem een flinke plas water ligt!
De introductie tussen Cara en Mando schepte die band natuurlijk al, het was duidelijk ten opzichte van elkaar wie ze waren, ze hadden direct respect voor elkaar, het feit dat ze voor een schamel bedrag mee ging om die dorpelingen te helpen bewees ook dat zij een goed persoon is en het geld haar eigenlijk niet boeit, genoeg basis voor een degelijke vriendschap daar imo.

Dat die AT-ST wat klungelig exact daar stil bleef staan was wat lomp inderdaad, maar je vergeet hier dat het niet om de plas water gaat. Die bestuurders zagen dat water echt wel, maar dat water was er altijd al en dat water is ondiep genoeg voor dat ding om gewoon in te staan. Die dorpelingen lopen er immers ook gewoon zonder problemen in (net als hun vissende droid op lange poten).
Het gevaar in DIT stukje water zat hem in het feit dat Mando de dorpelingen daar een diep gat had laten graven. Er was 0 reden voor die AT-ST bestuurders om te denken dat in het water stappen een probleem was.
Just because it's 'Star Wars' doesn't mean it's good! :o
Insunueer je nu dat ik hersenloos alles waar "Star Wars" boven sta maar goed vindt en er geen kritiek op kan hebben? :')

[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 30-11-2019 10:00 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
Ik heb gisteren ep 4 gezien. Waar ik bij de eerste 3 laaiend enthousiast was heb ik geen idee waar ik gisteren naar heb zitten kijken.

Het voelde op de een of andere manier "cheap", en ik heb me net als iemand hierboven mateloos geirriteerd aan het slechte acteerwerk.

Zo jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 15:05
Yonix schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 21:09:

Mijn ratings tot nu toe:

Ik heb even gekeken naar de regisseurs de laatste 2 afleveringen worden geregisseerd door Debora Chow (Episode 3) en Taika Waititi (Thor Ragnarok). Dus dat kan best leuk worden :)

Anyway, ik vond Ep. 4 echt een verschrikkelijk hoog cheesy gehalte kennen. Paste qua sfeer ook totaal niet in de rest van het verhaal.

wat the crap Uruk-Hai in SW :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:12
Ik vond 'm wel vermakelijk, maar hoogstaand was het zeker niet. Het was (bijna) allemaal heel erg voorspelbaar.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:08

odan

The dark side is within all!

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
De hele serie is tot nu toe nog vrij voorspelbaar maar vind hem wel leuk. Ben benieuwd hoe dit hopelijk gaat groeien naar een groter verhaal. Vind de afleveringen elke week ook steeds beter worden. Deze deed me een beetje denken aan de Clone Wars episode waar Obi Wan, Anakin en Ahsoka Felucians trainen om te vechten tegen piraten. Je kunt wel merken dat ze ideeën delen.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
raiders schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:06:
De hele serie is tot nu toe nog vrij voorspelbaar maar vind hem wel leuk.

[...]
Je kunt wel merken dat ze ideeën delen.
Het verhaal van episode 4 is al zo vaak gedaan, daar is wel meer leentjebuur gespeeld dan alleen bij Clone Wars (hoi Seven Samurai uit 1954). Het is jammer dat én het verhaal van de serie voorspelbaar is én er geen leuke karakters zijn om af te leiden dat het verhaal al zo vaak gedaan is. Het is wachten op de aflevering waarin een oude bekende van de Mandalorian achter hem aanzit en daarna het avontuur waarin hij zich bij een groep slechteriken aansluit, omdat de leider zoveel over hem heeft gehoord, maar de tweede man hem niet vertrouwd en een aflevering waarin hij gewond raakt en verzorgd wordt door een commune met alleen vrouwen mag ook niet ontbreken. Bonuspunten als een van die vrouwen zwanger is en hij moet helpen met de bevalling.

Wel mooi dat er wat meer is uitgelegd over het helm protocol. Het is namelijk erg ongemakkelijk om hem steeds een kroeg binnen te zien stappen, terwijl hij niks kan eten of drinken. Toch leuk dat hij dat dan stiekem doet als niemand kijkt.

Ook mooi: Gina Carano. Hopelijk komt ze weer terug.

Weet iemand hoe zo'n tracking fob werkt? Is zo'n fob voor het leven? Moet iemand persoonlijk gefobt worden of gebeurt dat van een afstand? Hoe weet een fob of een doel wel of niet op de juiste plek is? In episode 3 werd Baby Yoda meegenomen door de Mandalorian en gingen alle fobs af, maar wat als de regisseur van Rescue Dawn Baby Yoda zelf had verplaatst, was de fob dan ook af gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Ik hoop echt dat we Obi Wan nog in een van de laatste afleveringen te zien krijgen, als soort van voorproefje op de nieuwe serie :D

Edit: lekker in de war met de tijdlijn van deze serie 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door yorroy op 30-11-2019 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

yorroy schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 22:30:
Ik hoop echt dat we Obi Wan nog in een van de laatste afleveringen te zien krijgen, als soort van voorproefje op de nieuwe serie :D
obi wan is al jaren dood ten tijde van deze serie...

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
odan schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 23:19:
[...]

obi wan is al jaren dood ten tijde van deze serie...
Je hebt uiteraard gelijk..
Ik zat echt te slapen kennelijk en in de war met de tijd.. deze is pas na ROTJ en voor TFA

[ Voor 5% gewijzigd door yorroy op 30-11-2019 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Wat een teleurstelling deze aflevering.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Laatst online: 16:00

Major_ton

Shoot!

Dit vierde hoofdstuk voelde net als het tweede hoofdstuk meer als een filler/problem of the day aflevering aan. Het 'red een dorpje met kansloze inwoners van de boze bad guys' concept is al 100 keer uitgekouwd in The-A-Team en toch heb ik mij aardig vermaakt vanwege baby Yoda en de AT-ST die ten tonele kwam. Verder voelt de serie nog steeds erg 'klein' aan en laat de directie in technische zin soms nog wat te wensen over, maar misschien ligt dat alleen aaan mij.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:55
ReVision. schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:17:
Wat een teleurstelling deze aflevering.
Bedankt voor je onderbouwing van je mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
absrnd schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:47:
[...]

Bedankt voor je onderbouwing van je mening :)
Ik vond de 4e aflevering ook minder. Dit was een filler episode net zoals aflevering 2, maar dan met een Xena Warrior Princess sausje erover heen... :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:40
Ik heb me nog steeds vermaakt met de 4e aflevering. Maar ik ben het wel eens met sommige reacties dat het verhaaltje al zo vaak is gedaan. Hopelijk de 5e weer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
chrisO schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:46:
[...]

Ik vond de 4e aflevering ook minder. Dit was een filler episode net zoals aflevering 2, maar dan met een Xena Warrior Princess sausje erover heen... :X.
Ik krijg toch het idee dat men vergeet voor welke leeftijdsgroep dit is, die hebben zeker Xena nog noooit gezien, en alles wat wij al honderde keren hebben gezien, het was een 1 op 1 verhaal van The A-Team :)

[ Voor 3% gewijzigd door absrnd op 02-12-2019 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
absrnd schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:18:
[...]

Ik krijg toch het idee dat men vergeet voor welke leeftijdsgroep dit is, die hebben zeker Xena nog noooit gezien, en alles wat wij al honderde keren hebben gezien, het was een 1 op 1 verhaal van The A-Team :)
Deze aflevering was een omage aan Seven Samurai van Akira Kurosawa. Net zoals Star Wars in zijn geheel op veel Kurosawa werk gebaseerd is. Met Mando doen ze net als wat ze met Clone Wars deden, bekende genres en films als template pakken om jongere (of onbekende) kijkers kennis te laten maken met deze genres.

[ Voor 11% gewijzigd door Spike_wolf op 02-12-2019 16:25 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee hoe deze serie een 9.1 krijgt op IMDB. Alleen visueel is er weinig op aan te merken (op het hdr fiasco na dan), voor de rest is het echt een plot van lik m'n vestje. Characters hebben de diepgang van een a4-tje. Nergens ontwikkeling in persoonlijkheid of een fatsoenlijke opbouw om hun motivaties te verklaren. Het is net alsof ik naar een CW serie met betere special effects zit te kijken. Met dit budget is dit werkelijk een absolute blamage.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:42
Ik vind eigenlijk juist het gebrek aan diepgang wel eens lekker. Eindelijk weer eens een serie die ik ook na een hectische dag nog kan kijken en alles dan nog steeds kan volgen.
En dan met mooi beeld erbij. Prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
Spike_wolf schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:24:
[...]

Deze aflevering was een omage aan Seven Samurai van Akira Kurosawa. Net zoals Star Wars in zijn geheel op veel Kurosawa werk gebaseerd is. Met Mando doen ze net als wat ze met Clone Wars deden, bekende genres en films als template pakken om jongere (of onbekende) kijkers kennis te laten maken met deze genres.
Je, de verwijzing is wel leuk. Hidden Fortress natuurlijk de template voor de originele SW films.

Vind de serie tot nu toe prima, maar vond het trainings gedeelte in E04 niet zo sterk.
Beetje met speren oefenen ;w

Maar goed, baby Yoda :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
chrisO schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:46:
[...]

met een Xena Warrior Princess sausje erover heen... :X.
Nu je het zo zegt, vraag ik me af wat de bedoeling is van de makers. Ik had iets volwassener verwacht, maar wellicht mikken de makers juist op iets banaals. Als je Xena gaat kijken met de verwachting iets als Rome te zien, dan kom je bedrogen uit.
Tja dat lijkt de grote troef te zijn van de serie, Baby Yoda. Over een paar jaar zullen we met zijn allen mijmeren:
- "Weet je nog hoe The Baby Yoda Show ooit was begonnen als The Mandalorian."
- "De Mandawie?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
@Droefsnoet Het is Disney dus het moet natuurlijk ook wel geschikt zijn voor alle leeftijden. Maar ik moet zeggen dat ik het iets meer had verwacht als de Han Solo film.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45
Ik vind het echt een hele toffe serie want star wars fan, dus eigenlijk vind ik alles mooi van dit universum.
1 ding waar ik mij enorm aan irriteer en het kijken bijna onmogelijk maakt is de stem van mandi, dat holle geluid zo van onder die helm vandaan, tikkeltje te zacht, yikes.
Als je dat vergelijkt met boba fett klinkt het heel anders, waar boba wel een coole stem had (praatte erg weinig) maar toch.

iemand anders die deze frustratie deelt?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond aflevering 4 top. En ondanks dat het één en ander voorspelbaar was, heb ik mij zeker vermaakt.
Dat iedereen struikelt (pun intended) over de AT-ST verrast mij. Zoals geschetst, hoe kon de bestuurder weten dat het water opeens mega diep was gemaakt. Dat de AT-ST eerst stopte leek meer puur toeval. En inderdaad, het geval werd bestuurd door bandieten die niet bepaald een dikke training achter de rug hadden.

Vond overigens het gevecht tussen Mando en de vrouw in het begin vermakelijk, vooral hoe de baby erbij kwam staan :-)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

https://www.instagram.com...h81/?igshid=1hnfl33ajpygw

Ook Armin van Buuren is fan van baby Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 17:13
die is behoorlijk briljant!

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• algalid
Deze is ook goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Caelorum schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:01:
Ik vind eigenlijk juist het gebrek aan diepgang wel eens lekker. Eindelijk weer eens een serie die ik ook na een hectische dag nog kan kijken en alles dan nog steeds kan volgen.
En dan met mooi beeld erbij. Prima toch?
We mogen toch zeker wel meer verwachten van een star wars franchise dan alleen maar hersendood op de bank ernaar kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[sarcasm]En het moment waarop we allemaal zaten te wachten [/sarcasm]:

De eerste Baby Yoda merchandise

Ik krijg echt het idee dat Disney de serie hier omheen heeft gebouwd. Zonder Baby Yoda zou de serie waarschijnlijk na 1 seizoen in de vergetelheid raken. Ik hoop dat ik het mis heb...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Mando>Baby Yoda

Veel interessanter en draagt de gehele serie op zichzelf tot nu toe. Die baby is gewoon een leuke extraatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ok met die logica;

Hoe kan Rey zonder training een mind trick uitvoeren (Force Awakens)
Hoe kan 1 speeder een AT AT slopen? (Empire strikes back)
Hoe kan Darth Vader in Rebels moeite hebben met een schip kapot schieten in z'n Tie
Hoe kan Luke zo super sterk zijn dat hij alles magisch overleefd tot hij zelf besluit dood te gaan?
etc
etc

Je kijkt geen enkele star wars omdat het zo serieus is, echt niet. Dat er absurde dingen bijhoren? Dat past gewoon bij de films.
4, 5, en 6 waren al absurd over the top. Laat de rest dat ook blijven.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

corset schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:31:
[...]

Hoe kan 1 speeder een AT AT slopen? (Empire strikes back)
Touwtje om de benen heen wikkelen en hoppa klaar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
s0kkie schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:08:
[...]

Touwtje om de benen heen wikkelen en hoppa klaar :P
Mijn punt was meer aanwijzen hoe absurd dat stukje was :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Droefsnoet
Milo85 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:07:
@Droefsnoet Het is Disney dus het moet natuurlijk ook wel geschikt zijn voor alle leeftijden. Maar ik moet zeggen dat ik het iets meer had verwacht als de Han Solo film.
Er hoeft ook niet gevloekt te worden of open wonden te zien zijn, maar het niveau is nu erg slapjes. De Clone Wars tekenfilm had veel meer karakterontwikkeling. Daarin wisten ze klonen van elkaar een persoonlijkheid te geven, zodat ze uniek werden.

Ik vind het niet erg dat alles zo voorspelbaar is, je wist al vanaf het einde van de eerste aflevering dat de Mandalorian Baby Yoda niet ging inleveren. Dat hoort nou eenmaal zo, omdat het verwacht wordt van een genadeloze premiejager om ineens niet meer genadeloos te zijn. Het probleem is dat er geen boeiende karakters zijn die de oppervlakkigheid wat kleur geven. De Mandalorian, die nota bene het hoofdpersonage is, is ontzettend saai. Hij is niet cynisch, sarcastisch of grappig. Door de helm heeft hij geen charisma zoals Oberyn Martell dat wel had. Het is iemand die zich aan de ene kant heel erg aan de regels houdt "this is the way", maar de 'guild code' makkelijk aan de kant schuift door Baby Yoda te ontvoeren. Blijkbaar wordt dit geaccepteerd door de Mandalorians, die voorheen superveel moeite deden om zich schuil te houden, maar nu hun "way" verlaten voor Baby Yoda. Dat is op zich een interessante ontwikkeling, maar daar wordt niks meegedaan en dat is jammer.

De Mandalorians die in deze serie te zien zijn, zijn heel anders dan die uit de Clone Wars serie. Is dit bedoeld als retcon? Is dit een hele andere groep? Genoeg materie om een serie mee te vullen zou je denken, maar er wordt liever tijd besteed aan de Baby Yoda quest. Ik had meer verwacht van deze serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:42
Hij houdt zich (voor nu alsnog) aan zijn geloof, niet aan de regels.
Maar dit zijn ook mandalorian die niet alleen aan het recht van de sterkste doen gelden houden, of iig niet meer sinds dat akkefietje rondom Yoda. Tot nu toe is alles nog wel enigszins logisch/te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
@Droefsnoet de Clone Wars is dan ook wel 6-7 seizoenen. En dit zijn nog maar 4 afleveringen, kleine nuance ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Chapter 5, The Gunslinger, staat online. 35 minuten.

[ Voor 19% gewijzigd door Miesjh op 06-12-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Helaas nog steeds weinig diepgang in Chapter 5. Vermaak me er wel mee want Star Wars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Aangezien het hele seizoen al een tijd is ingeblikt zou ik niet verwachten dat we plots een deep dive gaan doen in character building.

Ik ben er wel van overtuigd dat ze voor het 2e seizoen meerdere kritieken en wensen zullen overnemen. De serie is enorm populair dus ik denk eerder dat ze opteren voor tweaks links en rechts ipv grote overhauls die mensen zouden wegjagen.

Iedere kijker verstaat uiteraard iets anders qua diepgang. Gaat het dan om veel meer backstory? Meer uitleg over waarom en hoe the Mandalorian er rond loopt tijdens zijn tocht? Ik denk dat ze ergens willen vermijden dat een uitleg in de serie op controverse stuit (zoals in GoT bepaalde verklaringen stom werden bevonden). Dan maar mysterie en show don't tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 15:05
EP.5 Tatooine !!! :)

verder wel een leuk aflevering, maar van weinig toegevoegde waarde.
Ik zou toch wat meer diepgang willen hebben en dat het verhaal zich verder ontwikkeld.

[ Voor 79% gewijzigd door PEBKAC op 06-12-2019 12:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Droefsnoet
Milo85 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:58:
@Droefsnoet de Clone Wars is dan ook wel 6-7 seizoenen. En dit zijn nog maar 4 afleveringen, kleine nuance ;)
Dus je hoeft in je eerste vier afleveringen niks interessants op te bouwen? Pas na zes seizoenen heb je leuke karakters nodig? De reden dat ik Clone Wars aanhaal is omdat daar continue gebruik werd gemaakt van mini arcs binnen een seizoen. Dus dan had je drie afleveringen met Obi Wan en Death Watch, dan een luchtig avontuur van Anakin en Ahsoka en dan weer twee afleveringen met karakter ontwikkeling van een kloon. En in die twee afleveringen werd meer opgebouwd dan in vier afleveringen Mandalorian.

Normaal haak ik af als de eerste aflevering(en) mij niet boeien van een serie. Nou is Mandalorian ook weer niet vervelend om naar te kijken, maar het is gewoon erg slap. Zoals @Miesjh ook zegt het is Star Wars, dus ik kijk het toch wel.
algalid schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:04:
Ik denk dat ze ergens willen vermijden dat een uitleg in de serie op controverse stuit (zoals in GoT bepaalde verklaringen stom werden bevonden). Dan maar mysterie en show don't tell.
Verschil is dat GoT jaren heeft gelopen. Als je 7 jaar mee leeft met een serie kan je teleurgesteld raken. Daar hoef je na slechts vijf afleveringen met amper enige achtergrond of karakter ontwikkeling niet bang voor te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeenD
  • Laatst online: 12-09 16:57
Ik vind die tracking fobs echt een dooddoener aan het worden. Elke keer wordt het gebruikt als ze geen inspiratie hebben om echt iets te bedenken.

Hoe werken die dingen eigenlijk? DNA gebaseerd?

[ Voor 14% gewijzigd door SeenD op 06-12-2019 12:30 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Ik vond Tatooine wel heel geforceerd hoor.

Je land toevallig op Tatooine en toevallig ook in Mos Eisley. Oke leuke throwback. Heeel toevallig loopt die de wel bekende kantine in. Er zit ook iemand in een hoekje en wat voor een hoekje? Degene die daar zit, zit er ook niet op een normale manier maar exact zoals Han Solo. En had hij nou ook een DL-44?

spoiler:
Nu maar hopen dat de character aan het einde niet Boba Fett is. Zou het juist toffer vinden als het een andere Mandalorian clan is en dat ze op die manier een wat diepere storyline gaan opbouwen.

[ Voor 23% gewijzigd door raiders op 06-12-2019 19:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
SeenD schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:29:
Ik vind die tracking fobs echt een dooddoener aan het worden. Elke keer wordt het gebruikt als ze geen inspiratie hebben om echt iets te bedenken.

Hoe werken die dingen eigenlijk? DNA gebaseerd?
Tja, er is niet veel anders dat het plot beweegt. Waar streeft Mando bijvoorbeeld naar? Elke episode is gedreven door de slechterik van de week...

Waar is de ontwikkeling van het karakter van Mando? Wat leren we?
  1. Mando is een badass
  2. Jawa's zijn irritant. Baby Yoda heeft force powers.
  3. Mando levert Baby Yoda in. Oh nee! hij is toch een good guy (en een badass!).
  4. Oh hij is nog niet klaar om te settlen.
  5. Hij is een slechte (adoptie)vader.
Wat spookt de Empire uit? Waarom is Baby Yoda zo belangrijk? Wie is Mando zijn tegenhanger? Waarom zien we niet meer van Mando zijn clan?

Het heeft gewoon allemaal zoveel meer potentie dan er nu uit gehaald wordt. Ook laten de episodes zich onnodig beperken door de standaard televisie runtime van <=42 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Bedenk me trouwens wel ineens dat het wel grappig is dat baby Yoda hetzelfde lot begaat als Rey. Force sensitive kids die random ergens gedumpt worden. Zou dat de tie-in zijn van chapter 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:35

SomerenV

It's something!

raiders schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:44:

Je land toevallig op Tatooine en toevallig ook in Mos Eisley. Oke leuke throwback. Heeel toevallig loopt die de wel bekende kantine in. Er zit ook iemand in een hoekje en wat voor een hoekje? Degene die daar zit, zit er ook niet op een normale manier maar exact zoals Han Solo. En had hij nou ook een DL-44?

spoiler:
Nu maar hopen dat de character aan het einde niet Boba Fett is. Zou het juist toffer vinden als het een andere Mandalorian clan is en dat ze op die manier een wat diepere storyline gaan opbouwen.
Ik vind deze aflevering ook by far de minste. Voegt niks toe, beweegt het verhaal vooralsnog niet verder en is vooral enorm veel fanservice. Leuk, al die herkenbare dingen, maar dat is 't dan ook. Aangezien men vaak de vergelijking met RPG's maakt: deze aflevering doet me heel erg denken aan een random quest die je van een random persoon krijgt. Je wint er niet perse wat mee maar doet het gewoon voor de fun. Leuk in een game (als je er zin in hebt) maar in een serie hoeft het niet wat mij betreft.

Mijn gok is dat The Mandalorian pas écht interessant gaat worden tegen het einde aan, puur zodat Disney wat klanten vast kan houden tot er wat meer originele en exclusieve Star Wars content is.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
raiders schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:44:

spoiler:
Boba gaat dood in return of the jedi dus lijkt me stug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
pagani schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:57:
[...]

Boba gaat dood in return of the jedi dus lijkt me stug.
spoiler:
In de oude canon heeft hij dat overleeft, in de nieuwe canon is dat nog onbekend, maar je ziet hem niet dood gaan in episode 6 en hij heeft een jetpack dus die deur staat wagenwijd open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
1shot1kill schreef op zondag 8 december 2019 @ 02:03:
[...]

spoiler:
In de oude canon heeft hij dat overleeft, in de nieuwe canon is dat nog onbekend, maar je ziet hem niet dood gaan in episode 6 en hij heeft een jetpack dus die deur staat wagenwijd open.
Favreau heeft zelf aangegeven dat Boba er niet in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
Plus, Boba Fett wordt opgegeten in Return of the Jedi, ongeacht welke retcon Tim Veitch heeft verzonnen in de periode dat er maar weinig origineels werd gedaan met Star Wars. Plus Boba Fett is geen Mandalorian, hij draagt alleen het harnas van een Mandalorian. En als mensen eens de films zouden kijken dan zien ze dat Boba Fett een kloon is van Jango Fett en niet op jonge leeftijd is ingelijfd door de Mandalorians en valt ze vast op dat het schip van Boba Fett heel anders is dan het schip van de Mandalorian. Daarbij verwacht ik niet dat Boba Fett zo'n slappe ruggengraat heeft om met Baby Yoda rond te gaan zuilen.

De uitdrukking 'deur wagenwijd open' betekent in de realiteit van @1shot1kill waarschijnlijk iets heel anders dan in de echte wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeyPrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-07 14:07
Droefsnoet schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:50:
Plus, Boba Fett wordt opgegeten in Return of the Jedi, ongeacht welke retcon Tim Veitch heeft verzonnen in de periode dat er maar weinig origineels werd gedaan met Star Wars. Plus Boba Fett is geen Mandalorian, hij draagt alleen het harnas van een Mandalorian. En als mensen eens de films zouden kijken dan zien ze dat Boba Fett een kloon is van Jango Fett en niet op jonge leeftijd is ingelijfd door de Mandalorians en valt ze vast op dat het schip van Boba Fett heel anders is dan het schip van de Mandalorian. Daarbij verwacht ik niet dat Boba Fett zo'n slappe ruggengraat heeft om met Baby Yoda rond te gaan zuilen.

De uitdrukking 'deur wagenwijd open' betekent in de realiteit van @1shot1kill waarschijnlijk iets heel anders dan in de echte wereld.
"De Mandalorian" is zeer waarschijnlijk ook geen echte Mandalorian, als je opgelet had hoor je hem zeggen dat hij is opgevangen door de Mandalorians.

"Mando revealed in Episode 4 that the Mandalorians "took care" of him after his parents died, and he was happy that they took him in, even though it means he hasn't shown his face since he was a kid."

https://www.cinemablend.c...questions-after-episode-4
Boba Fett wordt opgegeten in Return of the Jedi
Zoals 1shot1kill aangeeft heeft Boba Fett dat overleefd in de oude canon (extended universe): https://starwars.fandom.c...at:_The_Tale_of_Boba_Fett - we weten simpelweg niet of dat in de nieuwe canon ook het geval is.

Kun je wel snarky gaan doen; "De uitdrukking 'deur wagenwijd open' betekent in de realiteit van @1shot1kill waarschijnlijk iets heel anders dan in de echte wereld." maar zorg dan ook dat je weet waar je het over hebt...

[ Voor 11% gewijzigd door JoeyPrr op 08-12-2019 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

ja wat is canon als echte mandalorian? in de oude canon kwamen de originele mandalorians van coruscant. en waren het Taung.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
JoeyPrr schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:45:
[...]

Zoals 1shot1kill aangeeft heeft Boba Fett dat overleefd in de oude canon (extended universe): https://starwars.fandom.c...at:_The_Tale_of_Boba_Fett - we weten simpelweg niet of dat in de nieuwe canon ook het geval is.

Kun je wel snarky gaan doen; "De uitdrukking 'deur wagenwijd open' betekent in de realiteit van @1shot1kill waarschijnlijk iets heel anders dan in de echte wereld." maar zorg dan ook dat je weet waar je het over hebt...
Klopt, ik had het bericht van Raiders verkeerd gelezen, dacht dat hij doelde dat de Mandolarion Boba Fett zou zijn, maar het ging om het mysterieuze karakters op het einde van de aflevering. Moest van een vriend van me goed naar het geluid luisteren van dat karakter, omdat dit dezelfde geluiden zijn doe Boba Fett maakt (de radio chatter, het gerinkel van de sporen), dus er zit dan toch een kans in dat Boba Fett nog leeft. Sta ik mooi voor paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Gisteravond EP5 gezien en helaas wist ook deze aflevering niet te bekoren. Zo jammer om te zien hoe een serie, die zo sterk begon, zo snel weet weg te glijden ...

Het zou mij niets verbazen als Disney zich er teveel mee heeft bemoeid. Dat lees je, achteraf, dan vaak terug: 'Kwaliteit van de serie viel tegen, want [insert] creative differences, corporate bemoeienis, need to sell merchandise e.d. [/].'

Nu heeft Disney+ buiten 'The Mandalorian' niets anders te bieden, dus gaat deze streaming dienst out the window en far, far away!

Jammer. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
Ik vond episode 5 (na de failure die 4 was) dan wel weer uitermate vermakelijk.

Ik merk dat het mij vooral gaat om of het acteerwerk een beetje te doen is (ik verwacht geen wonderen) en dat het me doet denken aan het Star Wars universum zoals dat alweer +/- 40 jaar geleden geschetst is door George Lucas.

En in die 2 opzichten is ep 5 voor mij geslaagd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 21:27

Budha

Online ergo sum

Sorry, maar moet dit even kwijt. Ik heb nu twee afleveringen gezien en erger me kapot aan alle plot armor. Het is ongelooflijk dat die Mando nog in leven is, want hij loopt keer op keer in zeven sloten tegelijk.

spoiler:
Hij landt met zijn ruimteschip op een planeet om vervolgens nog een eind te moeten reizen op het beest dat hem vlak daarvoor overmeesterd had (leve de toevallig passerende pensionado).

Tijdens het gevecht in een basis schuilen hij en de robot met meer zelfmoordneigingen dan Bender, veilig achter een stenen pilaar voor een wapen waarmee ze even later gemakkelijk een gewapende deur wegblazen.

De bounty is zo bijzonder dat het niet volgens de normale manier wordt uitgegeven, maar enkel 1-op-1 door de opdrachtgever om vervolgens te ontdekken dat letterlijk iedere premiejager ervan weet.

Eerst gebruikt Mando zijn nutteloze vlammenwerpertje tegen een enorme mammoetachtige neushoorn en daarna een mini-harpoen (waarom?!). Later gebruikt hij die vlammenwerper, die duidelijk alleen dichtbij enig nut heeft, als afstandswapen in het gevecht tegen de andere premiejagers.

En als blijkt dat die Jawas zijn spullen hebben gejat klimt hij als een kip zonder kop op hun rupsvoertuig. Gelukkig gebruiken die wezens wapens met de kracht van ons categorie 1 vuurwerk.

Misschien moet ik toch Xena nog maar eens afstoffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Vorige week een poging gedaan om te kijken maar ben na een half uur afgehaakt. Wat een saaie bedoening! Ik ben zelf een groot Star Wars fan en kan niet wachten tot volgende week, maar deze serie kan me tot nu toe niet bekoren. Afgezien van het HDR debacle (zelden zo'n slechte 4K "HDR" gezien), vond ik de effecten maar zeer matig. Zeker toen hij aangevallen werd door die beesten en "gered" wordt.
Daarnaast stoor ik me mega aan de ondertiteling van Disney+

Zeker gezien de reacties van velen, dat de kwaliteit erg wisselend is, ga ik niet de moeite nemen tijd de spenderen aan deze serie. Mocht het geheel uiteindelijk toch nog gigantisch goed worden, wil ik best nog wel een poging wagen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Budha schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 00:57:
Sorry, maar moet dit even kwijt. Ik heb nu twee afleveringen gezien en erger me kapot aan alle plot armor. Het is ongelooflijk dat die Mando nog in leven is, want hij loopt keer op keer in zeven sloten tegelijk.
Als je op zo een manier naar Star Wars kijkt dan zijn lettelijk alle films kapot te analyseren. Mag hoor, maar kijk dan niet. Ik kijk met een hele andere mindset, hoge productie value (voor een 'tv' serie), star wars universe, lekkere korte afleveringen, hoog spagetti western gehalte al met al vermakelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• absrnd
MazeWing schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 06:37:
Vorige week een poging gedaan om te kijken maar ben na een half uur afgehaakt.
Zolang duurt de aflevering toch ?! :)

Ik denk dat ik afhaak van deze thread, er wordt alleen maar geklaagd, en niet ingegaan op het verhaal e.d.

[ Voor 19% gewijzigd door absrnd op 10-12-2019 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha

Budha

Online ergo sum

PolarBear schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:00:
[...]

Als je op zo een manier naar Star Wars kijkt dan zijn lettelijk alle films kapot te analyseren. Mag hoor, maar kijk dan niet. Ik kijk met een hele andere mindset, hoge productie value (voor een 'tv' serie), star wars universe, lekkere korte afleveringen, hoog spagetti western gehalte al met al vermakelijk.
Zo'n kritische kijker ben ik normaal echt niet. Als je sci-fi leuk vindt moet je een hoop op de koop toenemen. En blijkbaar is dit meer gericht op kinderen/tieners.

Nu noem ik inderdaad wel wat muggenzifterige zaken. Het meeste daarvan kan ik me ook wel overheen zetten. Maar de protagonist in deze serie maakt veel domme keuzes en heeft niet echt de skill-set om zijn lef te rechtvaardigen. Zonder plot armor was deze serie al voor het einde van de pilot afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
Budha schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:57:
[...]

Zo'n kritische kijker ben ik normaal echt niet. Als je sci-fi leuk vindt moet je een hoop op de koop toenemen. En blijkbaar is dit meer gericht op kinderen/tieners.

Nu noem ik inderdaad wel wat muggenzifterige zaken. Het meeste daarvan kan ik me ook wel overheen zetten. Maar de protagonist in deze serie maakt veel domme keuzes en heeft niet echt de skill-set om zijn lef te rechtvaardigen. Zonder plot armor was deze serie al voor het einde van de pilot afgelopen.
Kom op, dat geldt toch voor vrijwel iedere actiefilm?

De hoeveelheid films waar baddies gewoon geen hoofdrolspelers kunnen raken is enorn, en de originele Star Wars films maken zich hier ook schuldig aan. De nieuwe ook trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha

Budha

Online ergo sum

smurfinmark schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:38:
[...]

Kom op, dat geldt toch voor vrijwel iedere actiefilm?

De hoeveelheid films waar baddies gewoon geen hoofdrolspelers kunnen raken is enorn, en de originele Star Wars films maken zich hier ook schuldig aan. De nieuwe ook trouwens :)
Zeker, in vrijwel alle actieseries en films is de hoofdrolspeler veilig voor serieus gevaar. Het verschil is dat hij of zij desondanks ook vaardig is. Mando kan bargevechten winnen, maar verder is het meer geluk dan wijsheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Budha schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:57:
[...]
Maar de protagonist in deze serie maakt veel domme keuzes en heeft niet echt de skill-set om zijn lef te rechtvaardigen. Zonder plot armor was deze serie al voor het einde van de pilot afgelopen.
Ach ja, als dat wel was geweest was er wel iemand anders geroepen had dat het totaal ongeloofwaardig is dat Mando zo goed kan vechten en nooit fouten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha

Budha

Online ergo sum

PolarBear schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:01:
[...]

Ach ja, als dat wel was geweest was er wel iemand anders geroepen had dat het totaal ongeloofwaardig is dat Mando zo goed kan vechten en nooit fouten maakt.
Je kunt het in het belachelijke trekken, maar hoewel mijn kritiek misschien wat overtrokken is, heb ik nog geen tegenargumenten gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Budha schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:53:
[...]

Je kunt het in het belachelijke trekken, maar hoewel mijn kritiek misschien wat overtrokken is, heb ik nog geen tegenargumenten gezien.
dat komt omdat het niet van belang is, het is SciFi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ach ja, er zitten in dit topic voornamelijk fans lijkt het die zoals praktisch alle die hard star wars fans enorm gepolariseerd zijn. Zo heb ik ze in mijn vriendenkring ook, als ik aangeef dat ik de nieuwe trilogie beter vind dan losstaande films als Rogue One krijg ik een hele kanonnade over me heen dat er zoveel zaken niet kloppen en het zo enorm slecht is. Evenzo hier voor de Mandalorian. Ik kijk die gelukkig met veel plezier en de 9.1 op IMDB heeft wel aan dat ik niet de enige ben. Zelfs mijn vrouw kijkt graag mee, dat is in dit universum best uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:55:
Ach ja, er zitten in dit topic voornamelijk fans lijkt het die zoals praktisch alle die hard star wars fans enorm gepolariseerd zijn. Zo heb ik ze in mijn vriendenkring ook, als ik aangeef dat ik de nieuwe trilogie beter vind dan losstaande films als Rogue One krijg ik een hele kanonnade over me heen dat er zoveel zaken niet kloppen en het zo enorm slecht is. Evenzo hier voor de Mandalorian. Ik kijk die gelukkig met veel plezier en de 9.1 op IMDB heeft wel aan dat ik niet de enige ben. Zelfs mijn vrouw kijkt graag mee, dat is in dit universum best uniek.
Nou het is best knap dat jij een trilogie beter kunt vinden dan een losstaande film als die trilogie nog niet uitgekomen is. Los van de derde film die nog moet uitkomen is dat appels met peren vergelijken.

Over de Mandalorian, ik kijk die als casual star wars kijker eveneens met veel plezier. Als mensen daar hier kritiek op willen leveren vind ik dat prima voor het topic. Mensen die komen melden dat ze stoppen met kijken mogen lekker wegblijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Wat een negativiteit!

Niet alleen over de serie maar ook naar elkaar. Haal adem, het is maar fantasie...

Ik persoonlijk geniet er enorm van. Eerst kijk ik de aflevering alleen of met mijn vrouw, daarna per twee nogmaals met een maatje die geen Disney+ heeft. Heerlijk!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:04:
[...]

Nou het is best knap dat jij een trilogie beter kunt vinden dan een losstaande film als die trilogie nog niet uitgekomen is. Los van de derde film die nog moet uitkomen is dat appels met peren vergelijken.
Afgaande op de twee films tot nu toe...

[ Voor 81% gewijzigd door pagani op 11-12-2019 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
pagani schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:55:
Rogue One is voor mij de film die er ver bovenuit steekt vergeleken met de rest van de "nieuwe" films, maar goed ieder zijn smaak en zijn eigen mening. :)

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
absrnd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:52:
[...]

Zolang duurt de aflevering toch ?! :)

Ik denk dat ik afhaak van deze thread, er wordt alleen maar geklaagd, en niet ingegaan op het verhaal e.d.
Welluke verhaal?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Ik vond het best een toffe aflevering, beter dan de vorige in ieder geval. Het beetje worldbuilding wat er in zit is cool maar ik begin langzaam toch te verlangen naar een rode draad in het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Inderdaad eindelijk weer een betere aflevering na 2 shit afleveringen. Persoonlijk vind ik Natalia Tena echt een vreselijke actrice maar gelukkig zitten characters alleen 1 aflevering in deze serie :p
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Let op:
Het topic gaat hier over de serie The Mandalorian. De politieke en maatschappelijke invloed over het ontslag van Gina Carano is hier off-topic.