Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
s0kkie schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 08:26:

En hoe kan zo een grote monster door een klein mesje gelijk dood zijn? :p
Bekijk het zo: hoe kan een mens van 100KG door een kleine slagader doodgaan? Alles heeft een weak-spot :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* Raven dacht ook heel even Gizmo te zien :P
* Raven denkt aan YouTube: Star Trek: The Undiscovered Country (3/8) Movie CLIP - Those Were No... :X :+
Kirk: I was lucky that thing had knees.
Martia: That was not his knee. ...Not everybody keeps their genitals in the same place, Captain.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Ik vind de serie tot nu toe een beetje aanvoelen als een fanfilm. Je neemt bekende Star Wars ingrediënten en maakt er een verhaal omheen. Je laat niks nieuws zien wat uitleg nodig heeft, waardoor je karakters ook niks hoeven te zeggen. Het is iets wat fans zouden doen.

De lengte past wel bij de serie, want je wil niet een uur kijken naar een personage dat hoogstens 5 zinnen zegt en je maar moet gokken wat zijn motivatie is en je je continue afvraagt hoe die in godsnaam iets eet of drinkt, zonder zijn helm af te doen.

Hopelijk verschijnt Gina Carano O+ snel ten tonele om de serie wat meer diepgang te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Droefsnoet schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:13:

De lengte past wel bij de serie, want je wil niet een uur kijken naar een personage dat hoogstens 5 zinnen zegt en je maar moet gokken wat zijn motivatie is
Dit maakt de serie juist.

En waarom vraag je je continu af hoe hij heet of drinkt? Ik denk dat je met de verkeerde houding kijkt. Zo kunnen we wel 80% van alle series en films afkraken.

[ Voor 21% gewijzigd door Farabi op 16-11-2019 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:17

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Droefsnoet schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:13:
Hopelijk verschijnt Gina Carano O+ snel ten tonele om de serie wat meer diepgang te geven.
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/BCvnOe5zSi19u/giphy.gif

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik vind het ontzettend sterk openen. De 9,1 op IMDB zegt niet alles natuurlijk maar ik kan daar zelf wel helemaal in meegaan. Het zet de sfeer van de originele trilogie perfect neer en de production value is voor een serie echt heel hoog moet ik zeggen. Hele fraaie CGI van ILM, niet overdone met ook een mooie mix met poppen en practical effects. De 2e aflevering met name vond ik echt heel sterk.

Mooie soundtrack ook en de artwork tijdens de aftiteling kijk ik met minstens net zoveel plezier.

Zal wat kosten, wat wellicht de kortere speelduur verklaart. Gelukkig krijgen we in elk geval een 2e seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het tot nu toe erg matig allemaal. De uitvoering is gewoon niet goed en voelt soms goedkoop aan terwijl het zo'n dure serie hoort te zijn. Het wordt allemaal niet goed en duidelijk in beeld gebracht en de editing lijkt soms niet te kloppen of ze doen het bewust omdat het anders te nep lijkt ofzo.

Voelt een beetje zoals die Marvel series die je ook niet met de films kunt vergelijken.

Verder ontbreekt de bekende muziek ook en voelt de huidige niet spannend of heroïsch aan, wat het wel hoort te doen mijn inziens. Tevens is de serie tot nu toe erg voorspelbaar ofzo.

Anyway, ik zal de volgende aflevering wel gewoon weer kijken, ook al is het allemaal wat matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
:D Laatste 2 reacties in 10 minuten tijd: 'ontzettend sterk' vs 'erg matig' :+

Ik zit er een beetje tussenin eigenlijk. Ik heb me prima vermaakt met de eerste twee afleveringen, en ga ook zeker verder kijken, maar af en toe zitten er wat scenes tussen die ik wat minder vond.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:20

Major_ton

Shoot!

Ik hang ook tussen de uiteenlopende reacties in. Enerzijds is het een erg interessante setting waarin ze toch wel een verrassend element als de baby Yoda species laten verschijnen èn de Force laten gebruiken, anderzijds voelde de tweede aflevering meer aan als een filler dan dat het world building moet zijn. Het plot 'schip wordt geplunderd, zorg dat je de onderdelen terugkrijgt' voegt natuurlijk weinig toe aan het verhaal dat in chapter.1 in gang is gezet. Al met al was het mooi gemaakt en heb ik mij er zeker mee vermaakt, maar 5 minuutjes extra met een opbouw waar het straks naartoe gaat had geen kwaad gekund.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de force van Gizmo, wie moest nog meer gniffelen dat hij/zij force healing wilde toepassen en steeds weer werd teruggezet? Kan me niks anders voorstellen wat hij wilde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:41
Ik vond het zielig. Mijn vrouw keek mij raar aan ^_^

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Caelorum schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:53:
Ik vond het zielig. Mijn vrouw keek mij raar aan ^_^
Haha mooi is dat. Mijn vriendin heeft de standaard vrouwelijke afkeer tegen Star Wars, maar Yoda Gizmo moet ze vandaag even zien.

BREEK: Haar reactie; "Wat schattig, ik wil er ook eentje!" Ik heb gewoon iets van Star Wars laten zien wat leuk gevonden wordt *O*

[ Voor 18% gewijzigd door Major_ton op 17-11-2019 08:36 ]

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Vind beide afleveringen echt zeer matig. Het beste was voor mij letterlijk de artwork bij de credits.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:49

gws24

Thinking is hard!

Vind het tot nu toe ook maar tegenvallen (wel met potentie) en dan vooral het verhaal. De setting is wel fantastisch zoals oa het eerder genoemde roosteren van dat wezentje. Het is imo iets te veel fan service door de snelle introductie van een baby yoda en de force. Had gehoopt dat ze nou juist dat er buiten zouden laten. Verder een aantal onlogische zaken zoals dat monster bij het ijs maar ook bv het feit dat hij wel op die Blurgh(?) naar zijn doel rijd maar op de terugweg met de baby opeens gaat lopen. Als laatste kritiek puntje heb ik het gevoel dat de snelheid van het verhaal niet consistent is en voelt het op sommige plaatsen afgeraffeld aan.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Waarom willen zoveel mensen Star Wars zien zonder de Force? Kan je dan niet beter Star Trek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
Ook maar even een duit in het zakje doen dan, gisteren de 2 afleveringen gezien.

De setting, tempo, setdesign en effecten doen mij meer aan Star Wars denken hoe het in mijn beleving hoort te zijn dan de afgelopen 3-4 films.

Ik had dan ook geen al te hoge verwachtingen maar ben zeer aangenaam verrast. Voor het eerst sinds lange tijd weer het echte star wars gevoel. Hopen dat ze dit vasthouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Major_ton schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:31:
Waarom willen zoveel mensen Star Wars zien zonder de Force? Kan je dan niet beter Star Trek kijken?
offtopic:
Nee: SW is een vorm van space opera. Kijkt anders dan ST. Beide zijn entertainment, maar op een andere manier.

Ik hoop ook dat het force-gehalte heel beperkt gaat blijven. Ik hoop dat de baby een 'MacGuffin' is, op die ene keer gebruik na dan.

Als geen MacGuffin: een baby die force krachten kan gebruiken lijkt me nogal eng. Ik zou IRL een baby niet bij wijze van spreken een mes in handen durven geven :X En als de baby voldoende bewust is van de krachten dan is het geen baby meer maar gewoon klein..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_J_K schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:45:
[...]

offtopic:
Nee: SW is een vorm van space opera. Kijkt anders dan ST. Beide zijn entertainment, maar op een andere manier.

Ik hoop ook dat het force-gehalte heel beperkt gaat blijven. Ik hoop dat de baby een 'MacGuffin' is, op die ene keer gebruik na dan.

Als geen MacGuffin: een baby die force krachten kan gebruiken lijkt me nogal eng. Ik zou IRL een baby niet bij wijze van spreken een mes in handen durven geven :X En als de baby voldoende bewust is van de krachten dan is het geen baby meer maar gewoon klein..
Hoe kom je erbij dat het een baby is? 50 jaar lijkt me gewoon een (klein...) kind als je nagaat dat Yoda met 100 al een Jedi master was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s0kkie
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:49:
[...]
Hoe kom je erbij dat het een baby is? 50 jaar lijkt me gewoon een (klein...) kind als je nagaat dat Yoda met 100 al een Jedi master was.
De manier waarop die reageert, beweegt, loopt, niet praat. En omdat 'ie overal "baby Yoda" wordt genoemd en niet peuter Yoda, laat staan puber Yoda :P

(100? Dat is dan een scheve opgroeisnelheid, maar dat kan: verschillende soorten verschillende manieren van lichamelijk en geestelijk opgroeien. Een beetje hoefdier loopt meteen na geboorte, een mens bepaald niet).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:17
Op subreddit wordt de term "Yiddle" gebruikt voor little Yoda, maar mss komt er nog een officiële term. Met die vijftig jaar vraag je je dan wel af hoe de soort zo lang kon voortbestaan tenzij de rest van de planeet ook zo traag ging (erg lange Yoda-dagen en jaren met een traag metabolisme).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 12:28
algalid schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:42:
Op subreddit wordt de term "Yiddle" gebruikt voor little Yoda, maar mss komt er nog een officiële term.
Heb zelf ook al "Yodling" zien paseren, dat bekt wel lekker. Yiddle klink voor mij als iets Joods

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Tot nu toe doet dit me heel erg denken aan een 3rd person videogame. Daar zie je ook nooit het gezicht van de protagonist (behalve cutscenes) en de structuur heeft veel elementen daarvan:

-Je krijgt een missie, een fetch quest
-Een lading foot soldiers bewaakt het doel van je missie
-NPC's helpen je met expositie en in combat
-De NPC die je helpt stelt je voor een morele keuze: 'Press X to shoot IG-11'
-Je hebt het item en dat volgt je automatisch
-Sniping minilevel
-Climbing level op de Jawa Land Crawler met QTE's
-Nieuwe fetch quest van de Jawa's om je schip te kunnen repareren
-Boss fight die je niet kan winnen
-Twist ! Het item is een behulpzame NPC
-Press R2 to give Egg to Jawa
-Fixing ship montage
-NPC gaat niet mee naar het volgende level

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_J_K schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:24:
[...]

De manier waarop die reageert, beweegt, loopt, niet praat. En omdat 'ie overal "baby Yoda" wordt genoemd en niet peuter Yoda, laat staan puber Yoda :P

(100? Dat is dan een scheve opgroeisnelheid, maar dat kan: verschillende soorten verschillende manieren van lichamelijk en geestelijk opgroeien. Een beetje hoefdier loopt meteen na geboorte, een mens bepaald niet).
Een baby loopt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Een mensenbaby loopt niet. Weet jij veel hoe dat soort zich ontwikkeld. Genoeg diersoorten op onze planeet die minuten na de geboorte al fatsoenlijk kunnen lopen.

Maar de leeftijd is wat apart. Met 50 ziet hij er nog bijzonder jong uit, lijkt idd nog niet te kunnen spreken ofzo. Met 900 was Yoda oud, deel die twee door 10 en je zit in een vergelijking 5 tot 90 jaar.
Ik ben benieuwd hoe die soort in elkaar steekt en zich ontwikkeld.

Overigens zou hij met nu 50 jaar oud, 8 jaar voor The Phantom Menace geboren moeten zijn.

spoiler:
Dan is er ook nog de optie dat hij aangepast is en zijn ontwikkeling anders verloopt dan normaal. Als het inderdaad een kloon is kan daar mee geknoeid zijn, net zoals de clone troopers een verdubbelde groei hadden, kan dat bij deze kleine andersom gedaan zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Spike_wolf op 17-11-2019 20:46 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zag er allemaal weer mooi en authentiek uit. Proef bij Mando wel wat sarcasme à la Han Solo. Heb me in elk geval prima vermaakt.

V.w.b. de leeftijd van baby-Yoda vraag ik me eerst af of dit überhaupt Yoda is. Kan natuurlijk goed zijn dat er meer van zijn soort force hebben. Bovendien kan hij een lange groeitijd in het ei hebben gehad of juist straks nog een spurt maken richting groter worden, alhoewel dat relatief klein zal blijven :)

Vind het in elk geval een aandoenlijk, leuk ding.

Dat, plus de soms gritty, vieze sfeer doet mij wel weer denken aan het befaamde zanderige begin van elk van de drie trilogieën.

Jammer dat ik nu weer een tijdje moet wachten. Twijfel tussen opsparen of meteen kijken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
Jorgen schreef op zondag 17 november 2019 @ 21:19:
V.w.b. de leeftijd van baby-Yoda vraag ik me eerst af of dit überhaupt Yoda is.
Zeker weten van niet, want The Mandalorian speelt zich af tussen Return of the Jedi en The Force Awakens.

Als je de 50 jaar terug gaat rekenen is deze mini-yoda wel ongeveer tegelijkertijd geboren met Anakin.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:20:
[...]

Een mensenbaby loopt niet. Weet jij veel hoe dat soort zich ontwikkeld. Genoeg diersoorten op onze planeet die minuten na de geboorte al fatsoenlijk kunnen lopen.

Maar de leeftijd is wat apart. Met 50 ziet hij er nog bijzonder jong uit, lijkt idd nog niet te kunnen spreken ofzo. Met 900 was Yoda oud, deel die twee door 10 en je zit in een vergelijking 5 tot 90 jaar.
Ik ben benieuwd hoe die soort in elkaar steekt en zich ontwikkeld.

Overigens zou hij met nu 50 jaar oud, 8 jaar voor The Phantom Menace geboren moeten zijn.

spoiler:
Dan is er ook nog de optie dat hij aangepast is en zijn ontwikkeling anders verloopt dan normaal. Als het inderdaad een kloon is kan daar mee geknoeid zijn, net zoals de clone troopers een verdubbelde groei hadden, kan dat bij deze kleine andersom gedaan zijn.
What if's heb je weinig aan. Misschien is die soort al slimmer dan een 10 jarige met 1 jaar.....ondanks de trage groei.

Maar als je de handelingen gewoon analyseert, lopen, sympathie tonen, force gebruiken, kijken/analyseren....dan is het qua ontwikkeling zeker een kind en geen baby.

Spraak zou wel interessant zijn, dat is bij die soort altijd al apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
Jorgen schreef op zondag 17 november 2019 @ 21:19:
V.w.b. de leeftijd van baby-Yoda vraag ik me eerst af of dit überhaupt Yoda is. Kan natuurlijk goed zijn dat er meer van zijn soort force hebben.
nee, dit is niet Yoda en ja meer Yoda-species zijn force gevoelig, anders zou Yaddle niet in de Jedi Council hebben gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Nou ik dacht zelf ook dat dat Yoda was. We hebben toch nooit zijn soortgenoten gezien in de films. Ik vind deze serie leuk en interessant maar het is tot nu toe de enige wat ik wil zien op Disney+. Denk dat ik ze ga opsparen en dan hele rits in 1 keer kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

SOTD schreef op zondag 17 november 2019 @ 21:57:
Nou ik dacht zelf ook dat dat Yoda was.
Dan heeft Yoda aardig wat botox gehad, aangezien hij in de films die zich voor The Mandalorian afspelen een stuk gerimpelder is.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SOTD
Bart ® schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:21:
[...]

Dan heeft Yoda aardig wat botox gehad, aangezien hij in de films die zich voor The Mandalorian afspelen een stuk gerimpelder is.
Ik ben me niet bewust van wanneer Mandalorian afspeelt, ik dacht juist dat Mandalorian zich afspeelde voordat Anakin geboren was, dus nog voor deel 1. En dat we straks mini Han Solo, mini Chewbacca enz enz zouden gaan zien.

Ik moet me maar eens iets meer gaan verdiepen in deze serie voordat ik weer iets doms zeg. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

We hebben toch nooit zijn soortgenoten gezien in de films.
In 1 van de prequels zit er een vrouwlijke "Yoda" in de Jedi counsel dacht ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iGjsfMNYgevBWlW5KYPRipza/full.jpg

Op internet gaan nu ook weer van die theorieën rond dat deze baby Yoda het kind is van Yoda en deze Yaddle :+
Het is nu wel interessant dat elk lid van deze soort een force user lijkt te zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door ScrooLoose op 17-11-2019 22:37 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:22

Shabbaman

Got love?

Ik heb gisteren de tweede aflevering gezien. Het doet me denken aan een klassieke western: de eenzame, nukkige cowboy die tegenslagen overwint en samenreist met iemand die hem uit z'n schulp laat kruipen. Het is wel verschrikkelijk traag. Normaliter vind ik dat niet erg, maar wel als ik per maand moet betalen.

Wat me wel tegenvalt is de muziek. Niet slecht, ook wel toepasselijk, maar ik mis de bombarie.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

ScrooLoose schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:29:
[...]

In 1 van de prequels zit er een vrouwlijke "Yoda" in de Jedi counsel dacht ik.

[Afbeelding]

Op internet gaan nu ook weer van die theorieën rond dat deze baby Yoda het kind is van Yoda en deze Yaddle :+
Het is nu wel interessant dat elk lid van deze soort een force user lijkt te zijn.
Al mogen Jedi’s geen kinderen maken of überhaupt een relatie hebben :)
Anakin had er alleen schijt aan in de prequels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 10:10
Eerste twee afleveringen gezien, ik had er meer van verwacht op basis van de reviews, maar dat is waarschijnlijk omdat ik hoopte op een wat donkerder verhaal. Het is echter vrij standaard-Star Wars actie, met de nadruk op actie, het is vooralsnog niet heel erg story-driven, maar ik geef het wat tijd. Kan niet zeggen dat ik me verveeld heb in elk geval.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SOTD
s0kkie schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:49:
[...]

Al mogen Jedi’s geen kinderen maken of überhaupt een relatie hebben :)
Anakin had er alleen schijt aan in de prequels.
Ff serieus, Padmé is dan ook veel te lekker om vanaf te blijven. Had ze 2 onderkinnen gehad en een schorre stem, dan was het eenvoudiger geweest ja toch? Ik begrijp Anakin dus wel. :+

Dat ze geen relatie mogen hebben wist ik ook al niet, dat is niet in 1 van de Jedi films naar voren gekomen en de prequels staan niet op Disney+ toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

SOTD schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:17:
[...]

Ff serieus, Padmé is dan ook veel te lekker om vanaf te blijven. Had ze 2 onderkinnen gehad en een schorre stem, dan was het eenvoudiger geweest ja toch? Ik begrijp Anakin dus wel. :+

Dat ze geen relatie mogen hebben wist ik ook al niet, dat is niet in 1 van de Jedi films naar voren gekomen en de prequels staan niet op Disney+ toch?
Alle delen staan er op en in episode 2 en 3 wordt het besproken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
s0kkie schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:28:
[...]

Alle delen staan er op en in episode 2 en 3 wordt het besproken :P
Die vrouwelijke Yoda zat in 1 van de 8 Jedi films die op Disney+ staan? (ik weet wel dat er nog 1 nieuwe Jedi film is die niet op Disney+ staat en dat was volgens mij deel 9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Ik vind het best een vermakelijke serie, maar zoals hierboven ook al gezegd; Ik krijg ook wel een beetje het idee dat Disney heel erg z'n best doet om maar zoveel mogelijk Star Wars content te genereren om de kassa te laten rinkelen. Absoluut begrijpelijk, het is en blijft een commerciele aankoop van ze natuurlijk, maar het voelde haast zo mytisch aan toen er nog maar 1 of 2 trilogieën waren.

Ach, wekelijks een half uurtje nieuwe Star Wars content is altijd mooi toch? :D

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
SOTD schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:32:
Die vrouwelijke Yoda zat in 1 van de 8 Jedi films die op Disney+ staan?
Yaddle blijkt in de Jedi Council van episode 1 te zitten, daar kan je haar scènes vinden.

We weten niet de populatie van Yoda's species, dus het kan evengoed iemand anders zoon zijn. Maar aangezien het (voorzichtig afgeleid) allemaal Force users zijn zullen er niet veel soortgenoten over blijven na de ravage van de Empire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
algalid schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:09:
[...]

Yaddle blijkt in de Jedi Council van episode 1 te zitten, daar kan je haar scènes vinden.

We weten niet de populatie van Yoda's species, dus het kan evengoed iemand anders zoon zijn. Maar aangezien het (voorzichtig afgeleid) allemaal Force users zijn zullen er niet veel soortgenoten over blijven na de ravage van de Empire.
Ik zie het en snap nu ook waarom ik het niet onthouden heb: YouTube: Star Wars: But Only Yaddle Scenes

(er zitten overigens wel leuke reacties tussen. :D )

- This video is so powerful... I'm holding back tears.

- What’s the baby’s name, Yadda?
Yodle?
Yodele hee ho
Kevin?

- Who was this character.
Yoda's girlfriend
Yoda's call girl
Yoda's sister
Yoda but trans

[ Voor 15% gewijzigd door SOTD op 19-11-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Nou ik dacht zelf ook dat dat Yoda was. We hebben toch nooit zijn soortgenoten gezien in de films. Ik vind deze serie leuk en interessant maar het is tot nu toe de enige wat ik wil zien op Disney+. Denk dat ik ze ga opsparen en dan hele rits in 1 keer kijken.
Ik wacht ook totdat seizoen af is en dan pak ik de week gratis en kijk alles in een keer. De rest boeit mij toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Voorlopig vind ik de korte looptijd niet storend, het verhaal is redelijk compact (hoewel er idd lege scènes tussen zitten zoals rijden op een blurrg).Ik weet nu niet of de CGI allemaal gerendered is in volle 4K of enkel upscaled maar het is alleszins niet goedkoop (en tijdrovend).

De roadtrip bevat weinig verrassingen of plotwendingen die je ziet in Scandinavische/HBO series, maar denk nu niet dat mensen daar echt op zitten te wachten. Ik weet nu niet of er veel achterliggende info zal worden onthuld, het weinige mysterie waar je niet kan onder graven lijkt de wortel te zijn waardoor je verder blijft kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Droefsnoet
algalid schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:50:

De roadtrip bevat weinig verrassingen of plotwendingen die je ziet in Scandinavische/HBO series, maar denk nu niet dat mensen daar echt op zitten te wachten.
Waarom denk je dat mensen daar niet op zitten te wachten? Een serie is juist een uitgelezen kans om eens wat dieper in het Star Wars universum te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Met TLJ hebben ze een zijsprongetje gewaagd naar kritiek op roofkapitalisme (Canto Bight) maar dat werd negatief onthaald. Kijkers lijken wel enthousiaster om meer lore elementen te ontdekken, daar kan ik wel in volgen dat de diepgang is die oa Expanded Universe biedt.

Het dieper duiken zie ik als meer locaties, dieren, nieuwe aliens etc. Daar is niets mis mee! Ik denk evenwel niet dat we afleveringen mogen verwachten met diepe overpeinzingen en eerder actie-scènes in verschillende nieuwe gedaantes en formats zoals hier eerder al werd opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik hoop wel dat ze inderdaad dieper in de lore van de Mandalorian duiken. Het is een vrij oude levenswijze heb ik begrepen. Ongeveer 20.000 BBY.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:08

odan

The dark side is within all!

ShellGhost schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:29:
Ik hoop wel dat ze inderdaad dieper in de lore van de Mandalorian duiken. Het is een vrij oude levenswijze heb ik begrepen. Ongeveer 20.000 BBY.
dit is wel een interessant filmpje dan voor je:

YouTube: Mandalorian Documentary | 24,000 Years of Honor

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Die heb van het weekend zitten kijken toevallig. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooltje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-09 11:01
Meer mensen waarbij de ondertiteling compleet wegvalt bij de Mandalorian? Zowel Engels als Nederlands wordt of niet synchroon aan geluid weergegeven of valt buiten beeld. Zowel via PS4 als app op Samsung TV. Op mobiel nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
ooltje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:38:
Meer mensen waarbij de ondertiteling compleet wegvalt bij de Mandalorian? Zowel Engels als Nederlands wordt of niet synchroon aan geluid weergegeven of valt buiten beeld. Zowel via PS4 als app op Samsung TV. Op mobiel nergens last van.
Ik heb er ook last van. Chromecast werkt wel goed.

De hele aflevering voelde trouwens als opvulling. Waarbij de opvulling nog extra werd opgevuld met de nutteloze scene waarbij de Mandalorian op dat voertuig van de jawa's klom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
ferrywijn schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:33:
[...]

Ik heb er ook last van. Chromecast werkt wel goed.

De hele aflevering voelde trouwens als opvulling. Waarbij de opvulling nog extra werd opgevuld met de nutteloze scene waarbij de Mandalorian op dat voertuig van de jawa's klom.
Mag ik vragen hoe het loopt als jullie bijv Engelse ondertiteling aanzetten? Ik heb hetzelfde op Amazon Prime, Nederlandse ondertiteling loopt echt niet synchroon bij aantal films of afleveringen maar Engels wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Met de LG app geen problemen met ondertiteling..

Ik ben nu ook weer bij met The Mandalorian. Ep1 op dag 1 gekeken maar wist niet dat Ep2 er ook al zo snel op stond.
Over het algemeen ben ik wel positief tot nu toe. Deze 2 afleveringen roepen wel weer heel veel vragen op.. maar dat doet elke Star Wars film eigenlijk ook wel.

Dat die peuter de force ging gebruiken zag je natuurlijk van veraf aankomen. En het is me nu denk ik al wel duidelijk dat Oberyn Martell een zwak krijgt voor zijn force vriendje.
Heel benieuwd of er nog wat verrassend zit aan te komen, tot nu toe was het redelijk voorspelbaar allemaal.

Maar ach, beter dit nieuwe Star Wars materiaal dan helemaal geen Star Wars materiaal.

Ik blijf in ieder geval lekker kijken, prima vermaak :)

Edit: overigens, wat een ontzettend matig aanbod vooralsnog op Disney+ zeg.. hoop dat er snel wat bij komt. Dit wordt het komende jaar denk ik 2x een maandabbo nemen, alles bingen en dan weer opzeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door yorroy op 20-11-2019 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
scorpie schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:49:
Ik vind het best een vermakelijke serie, maar zoals hierboven ook al gezegd; Ik krijg ook wel een beetje het idee dat Disney heel erg z'n best doet om maar zoveel mogelijk Star Wars content te genereren om de kassa te laten rinkelen.
George Lucas deed hetzelfde, The Clone Wars (2008), Star Wars Holiday Special (1978), The Ewok Adventure (1984), Ewoks: The Battle for Endor (1985), The Ewoks and Droids Adventure Hour (1985–1987), Clone Wars (2003–2005) etc. Daar zat/zit overigens ook best wel wat content tussen die niet heel hoog van kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:27

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Woow what? Dat eind van de eerste aflevering _/-\o_ :o

spoiler:
Yoda? nee dit kan niet.. Hoe zit die tijdlijn met de films :) kan iemand mij hier wegwijs in maken?

Vond de hele eerste aflevering geweldig, dit beloofd veel goeds!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

G_Dragon schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:34:

spoiler:
Yoda? nee dit kan niet.. Hoe zit die tijdlijn met de films :) kan iemand mij hier wegwijs in maken?

Lees even wat posts terug.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
G_Dragon schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:34:

spoiler:

Dit speelt zich 5 jaar na Return of the Jedi (Ep VI) af. Dus 6 jaar na Yoda's dood.
Dit personage is 50 jaar oud en zou dus 8 jaar voor The Phantom Menace (Ep I) geboren moeten zijn.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
SOTD schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:44:
[...]

Mag ik vragen hoe het loopt als jullie bijv Engelse ondertiteling aanzetten? Ik heb hetzelfde op Amazon Prime, Nederlandse ondertiteling loopt echt niet synchroon bij aantal films of afleveringen maar Engels wel.
Even slecht en niet synchroon.
Na het opnieuw opstarten van de PS4-app kreeg ik trouwens alleen nog maar zwarte balken zonder letters. Erg buggy allemaal.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Spike_wolf schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:45:
[...]

Dit speelt zich 5 jaar na Return of the Jedi (Ep VI) af. Dus 6 jaar na Yoda's dood.
Dit personage is 50 jaar oud en zou dus 8 jaar voor The Phantom Menace (Ep I) geboren moeten zijn.
Om het visueel te maken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4raLk26.png

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Normaal zal ik dat doen, maar ben zelf laat met het kijken van de serie.
Wil daarom geen risico dat ik dingen lees die ik niet wil weten, soms staat niet alles in spoilertags.
Spike_wolf schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:45:
[...]

Bedankt voor de informatie :),
Wow ! Dank u _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 20-11-2019 09:01 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zit er voorlopig nog een beetje dubbel in.

De setting en de sfeer vind ik prima, echt Star Wars en de lengte van de afleveringen past prima bij het verhaal. Wel heb ik het idee dat ik meer naar een gameplay ipv naar een serie aan het kijken ben. Het zijn allemaal vrij lege scènes opgebouwd als inleiding, taak/actie, reizen, weer taak/actie, drie zinnen overgang, nog een taakje en wat sfeerbeeld. Moest zelfs sterk aan het paardrijden uit RDR2 denken.

Maar zeker vermakelijk genoeg om te blijven volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

G_Dragon schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:59:
[...]

Normaal zal ik dat doen, maar ben zelf laat met het kijken van de serie.
Wil daarom geen risico dat ik dingen lees die ik niet wil weten, soms staat niet alles in spoilertags.

[...]

Bedankt voor de informatie :),

[...]

Wow ! Dank u _/-\o_
Het slaat natuurlijk nergens op om spoilertags te gebruiken in een topic waarin uitgezonden content besproken wordt. Net zoals het niet handig is zaken in dat topic te lezen als je zelf de content niet gekeken hebt en nog verrast wilt worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik zal ook wel niet opgelet hebben maar gaat de serie uitleggen hoe de Mandalorian de sarlacc overleeft heeft?

Ik heb wel ooit een comic gelezen waarin hij door de sarlacc wordt uitgekotst maar dat zal wel geen canon zijn meer :P

[ Voor 35% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-11-2019 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatron
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 21:39

Megatron

Intergalactic Planetary

Dr. Strangelove schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:20:
Ik zal ook wel niet opgelet hebben maar gaat de serie uitleggen hoe de Mandalorian de sarlacc overleeft heeft?

Ik heb wel ooit een comic gelezen waarin hij door de sarlacc wordt uitgekotst maar dat zal wel geen canon zijn meer :P
Nope, aangezien dat twee verschillende personages zijn. :) Het was Boba Fett die in de Sarlacc viel in Return of the Jedi. Ook een bountyhunter/Mandalorian, maar niet dezelfde als in de serie. The Mandalorian speelt zich jaren af na die film.

[ Voor 6% gewijzigd door Megatron op 20-11-2019 14:33 ]

Scranton! What? The electric city.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ik denk dat het verwarrende aspect het harnas is. Alle Mandalorians dragen dat maar omdat we er telkens maar één op het scherm zien lijkt het alsof die allemaal Boba Fett zijn... Terwijl je dat bij de miljoenen stormtroopers nooit denkt (ook al waren dat oorspronkelijk klonen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatron

Megatron

Intergalactic Planetary

Inderdaad. En dan hebben we het nog niet eens over Jango Fett, die dan weer de 'template' van de eerste lichting stormtrooper is. :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
Boba is het harnas van zijn vader Jango gaan dragen inderdaad. En je moet het andersom zien, de harnassen van de clones zijn gebaseerd op Mandalorian harnassen volgens mij.
Boba en Jango zijn trouwens geen Mandalorians.

**update:

Oh, Boba draagt de helm van Jango trouwens ook niet.

Verwarrend allemaal }:O :P

[ Voor 49% gewijzigd door Chiron op 20-11-2019 14:51 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatron

Megatron

Intergalactic Planetary

Chiron schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:45:
Boba is het harnas van zijn vader Jango gaan dragen inderdaad. En je moet het andersom zien, de harnassen van de clones zijn gebaseerd op Mandalorian harnassen volgens mij.
Boba en Jango zijn trouwens geen Mandalorians.

**update:

Oh, Boba draagt de helm van Jango trouwens ook niet.

Verwarrend allemaal }:O :P
Ik bedoelde eigenlijk dat Jango (skills) als template werd gebruikt voor het Clone Army, waaruit de stormtroopers weer zijn voortgekomen. Maar ik had het ook niet heel lekker geformuleerd zag ik. Verwarring alom ;)

Ah, dat wist ik helemaal niet, dat Boba en Jango eigenlijk geen echte Mandalorians zijn. Interessant stuk, dank voor het delen.

• G_Dragon

G_Dragon

Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:27:
[...]

Het slaat natuurlijk nergens op om spoilertags te gebruiken in een topic waarin uitgezonden content besproken wordt. Net zoals het niet handig is zaken in dat topic te lezen als je zelf de content niet gekeken hebt en nog verrast wilt worden....
Sorry late reactie :).
Juist wel logisch voor de mensen die nog niet zover zijn, natuurlijk helemaal prima dat u het nergens op vind slaan. Maar precies dat risico wil ik niet lopen bij het teruglezen, want er hoeft maar 1 persoon de spoiler tag te vergeten en de verrassing is eraf O-) .

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
ooltje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:38:
Ik kijk via Chromecast. NL ondertitels lopen niet synchroon, maar Engelse ondertitels wel. Als ik ondertitels omzet van NL naar EN, en daarna weer terugzet, dan lopen de NL ondertitels wel weer synchroon. Maar laatst kon ik de ondertitels niet meer terugzetten omdat het lijstje met talen leeg was.

Nu kan ik ook wel leven met EN ondertitels, ook grappig om te zien daarin geluiden worden benoemd (zo wordt er veel gegrunt :D ) maar echt lekker werkt dit dus niet. Heb dit overigens alleen bij de Mandalorian, niet bij andere films op Disney+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

G_Dragon schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:10:
[...]

Sorry late reactie :).
Juist wel logisch voor de mensen die nog niet zover zijn, natuurlijk helemaal prima dat u het nergens op vind slaan. Maar precies dat risico wil ik niet lopen bij het teruglezen, want er hoeft maar 1 persoon de spoiler tag te vergeten en de verrassing is eraf O-) .
Je lijkt het uitgangspunt van de serie specifieke topics niet te begrijpen. Uitgezonden = bespreekbaar, dus geen posts met enorme zwarte balken, omdat iedereen de serie bespreekt. Dat is vrij vervelend voor de mensen die wel bij zijn.

Gevolg daarvan is dat je of weg moet blijven als je niet bij bent of spoilers moet accepteren.

Voor de Mandalorian moet je dus iedere week erop rekenen dat de laatste aflevering besproken wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Jeetje, deze discussie is al meerdere malen gemaakt in topics zoals Breaking Bad of Game Of Thrones |:(
Gewoon deze topic vermijden als er een nieuwe episode uitgekomen is en je deze nog niet hebt kunnen kijken.

• ShellGhost
Morgen nieuwe aflevering. _/-\o_
Dus vanaf morgenochtend tot morgenavond vermijd ik dit topic. :*)

• G_Dragon

G_Dragon

Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:15:
[...]

Je lijkt het uitgangspunt van de serie specifieke topics niet te begrijpen. Uitgezonden = bespreekbaar, dus geen posts met enorme zwarte balken, omdat iedereen de serie bespreekt. Dat is vrij vervelend voor de mensen die wel bij zijn.

Gevolg daarvan is dat je of weg moet blijven als je niet bij bent of spoilers moet accepteren.

Voor de Mandalorian moet je dus iedere week erop rekenen dat de laatste aflevering besproken wordt.
Prima dat je er zo over denkt :), als ik iets wil weten en spoilers wil vermijden vraag ik het gewoon netjes.
Dat was tenminste het enige wat ik deed, daar hoeft niet zo'n uitgebreide discussie uit te komen.
s0kkie schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:32:
Jeetje, deze discussie is al meerdere malen gemaakt in topics zoals Breaking Bad of Game Of Thrones |:(
Gewoon deze topic vermijden als er een nieuwe episode uitgekomen is en je deze nog niet hebt kunnen kijken.
Naja vermijden hoeft niet , je kan ook gewoon de vraag stellen zonder terug te lezen :).
Maar er hoeven inderdaad geen grote discussie om te komen :)

[ Voor 24% gewijzigd door G_Dragon op 21-11-2019 13:28 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
The Mandalorian,
Half-Man, Half-Delorean

Oke ik zie mezelf wel richting de uitgang :+

hoi

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:49

gws24

Thinking is hard!

G_Dragon schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:27:
[...]
Naja vermijden hoeft niet , je kan ook gewoon de vraag stellen zonder terug te lezen :).
Maar er hoeven inderdaad geen grote discussie om te komen :)
Tja, het is alleen erg irritant voor de mensen die wel het topic volgen om vragen te moeten beantwoorden die letterlijk een paar posts terug al beantwoord zijn, lijkt dan een beetje op een vraag dump van een newbie die geen moeite doet :P . Maar goed, ik snap hoe jij er in staat maar het beleid is gewoon geen spoilers dus......

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 11:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Chapter 3,The Sin, is beschikbaar. 37 min.

[ Voor 12% gewijzigd door Miesjh op 22-11-2019 10:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 15:05
Dit vond ik tot nu toe de beste aflevering ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 11:59

Miesjh

The bountyhunter is nu zelf de bounty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Megatron schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:32:
[...]

Nope, aangezien dat twee verschillende personages zijn. :) Het was Boba Fett die in de Sarlacc viel in Return of the Jedi. Ook een bountyhunter/Mandalorian, maar niet dezelfde als in de serie. The Mandalorian speelt zich jaren af na die film.
Oh wat suf, natuurlijk. Ik vond het karakter van deze Mandalorian ook al niet lijken op het generally assholish gedrag van de OT Mandalorian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:57:
[...]

Oh wat suf, natuurlijk. Ik vond het karakter van deze Mandalorian ook al niet lijken op het generally assholish gedrag van de OT Mandalorian.
En dat terwijl Boba Fett maar een van de vele was. Zo speciaal was hij eigenlijk niet. Maar ja, heeft wel bizar veel fanboys in de wereld..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
Was die bounty in Ep.3 nu General Akbar? Of is dat gewoon iemand van hetzelfde ras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatron

Megatron

Intergalactic Planetary

corset schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:12:
[...]

En dat terwijl Boba Fett maar een van de vele was. Zo speciaal was hij eigenlijk niet. Maar ja, heeft wel bizar veel fanboys in de wereld..
Ja inderdaad. Dat komt misschien door zijn toch wat mysterieuze verschijning in de originele films. En dan te bedenken dat Boba niet eens een Mandalorian was, zoals een aantal posts hierboven werd gesteld :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:14
PEBKAC schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:26:
Was die bounty in Ep.3 nu General Akbar? Of is dat gewoon iemand van hetzelfde ras?
Impliceer je nu dat alle Mon Calamari er hetzelfde uit zien?! Ik zou je moeten rapporteren voor racisme!

Toffe aflevering, ik ben benieuwd hoe de serie verder gaat nu. Bounty Hunten zal er voorlopig even niet in zitten voor Mando, zeker als er nog meer hunters met zo'n tag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Toffe aflevering. Helaas weer een week wachten. ;(
spoiler:
Mooi dat de anderen 'm kwamen helpen. Cool gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Viel me ineens op dat Epic Games in de credits voorbij kwam. En wat blijkt, Unreal Engine 4 wordt gebruikt voor het filmen van The Mandalorian: https://www.geek.com/game...e-for-filmmaking-1811238/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Droefsnoet
ErikT738 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:10:
[...]

Impliceer je nu dat alle Mon Calamari er hetzelfde uit zien?! Ik zou je moeten rapporteren voor racisme!
Het verbaast me dat zoveel tweakers niet doorhebben dat er meerdere karakters dezelfde soort kunnen zijn.
Hey een Mandolarian, dat moet wel Boba Fett zijn
Hey een Yoda species, dat moet wel Yoda zijn
Hey een Mon Calamari, dat moet wel Ackbar zijn
Hey een neger, dat moet wel Lando Calrissian zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
kazuka schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 18:33:
Viel me ineens op dat Epic Games in de credits voorbij kwam. En wat blijkt, Unreal Engine 4 wordt gebruikt voor het filmen van The Mandalorian: https://www.geek.com/game...e-for-filmmaking-1811238/
Aii dan moet de helft hier op tweakers deze serie nu gaan boycotten toch? (want epic.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SOTD
Droefsnoet schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:37:
[...]

Het verbaast me dat zoveel tweakers niet doorhebben dat er meerdere karakters dezelfde soort kunnen zijn.
Hey een Mandolarian, dat moet wel Boba Fett zijn
Hey een Yoda species, dat moet wel Yoda zijn
Hey een Mon Calamari, dat moet wel Ackbar zijn
Hey een neger, dat moet wel Lando Calrissian zijn
Je overdrijft, "zoveel" tweakers zijn het niet, een enkeling dacht dat Boba Fett ook een mandolorian was, niet DE mandolorian die de hoofdrol heeft. En een ander vroeg zich af of dat Ackbar was, niet dat hij met zekerheid Ackbar was. Ikzelf heb idd gedacht dat het Yoda was, ik ben best op de hoogte van SW maar qua tijdlijn zat ik verkeerd.

Maar gelukkig vergis jij je nooit. O wacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
@Droefsnoet Ik vroeg me gewoon af of het een Easter Egg was. Ik dacht misschien weet iemand meer ;)

[ Voor 7% gewijzigd door PEBKAC op 22-11-2019 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
De gedachte dat Boba/Jango Mandalorian was is niet zo gek. In veel “wiki”pedia’s over Star Wars staat dat Fett Mandalorians was
Bovendien draagt hij wel Mandolariaanse armor.

Aflevering 3 was leuk, mooi wat actie gezien.
Grootste gedeelte was wel weer erg voorspelbaar, maar het laatste stuk met de andere Mando’s zag ik niet aankomen.

Weer een week wachten..

[ Voor 7% gewijzigd door yorroy op 23-11-2019 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:41
kazuka schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 18:33:
Wat je ook van hun games en gedrag daar omheen kan vinden, de engine zelf en wat ze er mee doen is gewoon geweldig. Zeker 1 van de betere engines op de markt en het verbaast me echt niets dat ze dit hier inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik vond hem iets aan de lange kant dit keer. Had makkelijk 3 minuutjes korter gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Hamazaki schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 00:52:
Ik vond hem iets aan de lange kant dit keer. Had makkelijk 3 minuutjes korter gekund.
Het is ook nooit goed 8)7 ...

On-topic - ik vond deze aflevering zeer goed gelukt. Eindelijk wat meer actie!

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
*zich ook in topic meldt.

Wat een toffe aflevering was dit. Beste tot nu toe.
allemaal lekker voorspelbaar, maar doet niks af aan het prima star wars gevoel. Tof ook om de mandalorians weer in actie te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Was ook flauw bedoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Chapter 3 was inderdaad erg leuk. Al met al vind ik het een fijne serie, maar er mogen van mij nog wel meer verhaallijnen bij komen. Dat is er tot nu maar één, die van de Mandalorian zelf en dat voelt nog een beetje 'leeg'. Met de komst van een Obi-Wan en Cassian Andor serie zie ik het ook niet snel gebeuren dat we iets krijgen met de scope van een Vikings of The Expanse, om nog maar te zwijgen over Game of Thrones. En dat is jammer, want het Star Wars universum leent zich er perfect voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:10
Major_ton schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:02:
Chapter 3 was inderdaad erg leuk. Al met al vind ik het een fijne serie, maar er mogen van mij nog wel meer verhaallijnen bij komen. Dat is er tot nu maar één, die van de Mandalorian zelf en dat voelt nog een beetje 'leeg'. Met de komst van een Obi-Wan en Cassian Andor serie zie ik het ook niet snel gebeuren dat we iets krijgen met de scope van een Vikings of The Expanse, om nog maar te zwijgen over Game of Thrones. En dat is jammer, want het Star Wars universum leent zich er perfect voor.
Ik acht de kans op meer verhaallijnen, in elk geval dit seizoen, erg laag.
The Mandalorian is een serie met een (relatief) traag tempo, elke aflevering is qua verhaal mooi afgebakend (met ook kernachtige titels als 'the child' en 'the sin'), de afleveringen zijn kort en bovendien zijn er nog maar vijf afleveringen te gaan.
Wat mij betreft is dit alles ook de charme van deze western/scifi/noir/serie. Nu ineens nog meer karakters/verhaallijnen toevoegen zou daar ook afbreuk aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@Major_ton Qua verhaal is het nu nogal rechtlijnig, we volgen enkel Mando en het voelt allemaal nog wat kleinschalig. Ik hoef niet per se verschillende karakters te volgen, maar het zou leuk zijn als er beweging in het plot kwam buiten Mando om. Dat zou goed mogelijk zijn met de Empire remnants, die nu iets van informatie van baby Yoda in handen hebben of hem terug willen.

Ook was het wel vreemd dat ie baby Yoda inleverde, nadat ze in Chapter 2 al een soort band hadden geschept. Hij was door hem gered, ze hebben samen gereisd en vervolgens noemt ie hem "my enemy". Hij kreeg er natuurlijk een hoop Beskar voor, maar dat had ie ook gewoon kunnen jatten, zonder het risico van het verlies van baby Yoda.

Het was leuk om de Mandalorians te zien helpen, maar de actie was wel wat suf. Ze schoten en vlogen maar wat in het rond. Ze stonden ongeveer naast hun vijanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:38

SomerenV

It's something!

Tk55 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:22:
@Major_ton Qua verhaal is het nu nogal rechtlijnig, we volgen enkel Mando en het voelt allemaal nog wat kleinschalig. Ik hoef niet per se verschillende karakters te volgen, maar het zou leuk zijn als er beweging in het plot kwam buiten Mando om. Dat zou goed mogelijk zijn met de Empire remnants, die nu iets van informatie van baby Yoda in handen hebben of hem terug willen.
Dan wordt het al snel een 13 in het dozijn serie denk ik. Nu volg je één personage en weet je niet wat de wereld om hem heen in petto heeft. Genoeg series waar je het verhaal van twee kanten ziet en waar de bad guys iedere aflevering weer een plannetje hebben om hun doel te bereiken. Zoals het nu is vind ik wel tof eigenlijk. Er wordt niet teveel bloot gegeven, het tempo is langzaam maar daardoor precies goed en je leert langzaam de hoofdpersoon kennen in plaats van 'dit is 'm en zo is ie'.
Ook was het wel vreemd dat ie baby Yoda inleverde, nadat ze in Chapter 2 al een soort band hadden geschept. Hij was door hem gered, ze hebben samen gereisd en vervolgens noemt ie hem "my enemy". Hij kreeg er natuurlijk een hoop Beskar voor, maar dat had ie ook gewoon kunnen jatten, zonder het risico van het verlies van baby Yoda.
Mandalorians leven volgens een code. Je doelwit is je vijand. Die lever je in en dan is 't klaar. Dat is wat hij deed, maar je zag dat hij er mee worstelde (bijvoorbeeld vragen wat er met 'it' gaat gebeuren). Je zag het van mijlenver aankomen, maar het bleef tof om te zien.
Het was leuk om de Mandalorians te zien helpen, maar de actie was wel wat suf. Ze schoten en vlogen maar wat in het rond. Ze stonden ongeveer naast hun vijanden.
Wat ik vooral miste is waarom ze het besloten te doen, en hoe ze wisten dat ze in actie moesten komen. Van 'we moeten onopvallend zijn' naar 'alles kapot maken'. Ik snap dat je je mede Mandalorians wilt beschermen, maar het voelde wat apart.

Verder een toffe aflevering en baby Yoda blijft te cute voor woorden O+ Vooral dat handje op het einde als ie het balletje weer wil pakken <3

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZYHQNnN.jpg

Ik ben wel benieuwd hoe baby Yoda in het Star Wars-verhaal gaat passen. We hebben hier een soortgenoot van Yoda, nu nog baby maar al behoorlijk krachtig qua Force-gebruik en Yoda was een van de krachtigste Force-users. De Jedi zijn zo goed als uitgeroeid dus baby Yoda kan een grote rol spelen. Daarbij had je in The Last Jedi een scene waarin force sensitive kinderen te zien waren. In de toekomst misschien een film een paar honderd jaar later waarin baby Yoda een grote rol gaat spelen?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Let op:
Het topic gaat hier over de serie The Mandalorian. De politieke en maatschappelijke invloed over het ontslag van Gina Carano is hier off-topic.