Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:24
@cavey
Delta heeft ping niet geblokkeerd in haar netwerk, maar het is wel geblokkeerd in sommige van de door haar verstrekte modem/routers. Met een eigen modem/router heb je daar geen last van.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowbagger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 14-06-2024
cavey schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 01:12:
[...]

Ik heb m’n genexis modem oid vervangen dus door een tplink media converter, die aan een HP1800-8G switch hangt. Daar heb ik vlan100 op geconfigureerd, en dat gaat naar m’n linux server/router/firewall/mail/apache/fileserver bak (die ook vlan aware is, aangezien ik maar 1 ethernet poort erop heb zitten).
Een switch voor een router? Waarom dat? En ICMP enabled betekent dat de dagelijks duizenden pings richting je IP (ik zie er rond de 10.000 per dag) een respons krijgen. Ik hoop dat je firewall rules goed zijn.
Of je moet net de pech hebben dat je in een soort van blacklisted IP range zit.
Dat gaat vanzelf gebeuren als jouw firewall rules niet goed zijn ;) .

“What’s up?” “I don’t know,” said Marvin, “I’ve never been there.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:02
Is iemand misschien bekend met het volgende probleem?
Goede kennis van me heeft 2 Delta TV ontvangers, de Kamai 7X.

Op beide ontvangers het probleem dat bij het zappen sommige zenders geen beeld geven. Je ziet wel de info balk onderin.
Even terug zappen naar een andere zender en weer terug en het probleem is opgelost.

Probleem speelt op allebei de TV ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Wowbagger schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:00:
[...]

Een switch voor een router? Waarom dat? En ICMP enabled betekent dat de dagelijks duizenden pings richting je IP (ik zie er rond de 10.000 per dag) een respons krijgen. Ik hoop dat je firewall rules goed zijn.

[...]

Dat gaat vanzelf gebeuren als jouw firewall rules niet goed zijn ;) .
M’n linux server draait al sinds m’n studententijd als router :) is netjes meegeevolueerd van ipchains naar iptables.

Managed switch zit er tussen ivm vlans. Zo hangt de delta kabel in vlan100, en m’n server hangt met een poort in vlan100 en m’n interne vlan. Eigenlijk vooral “omdat het kon”. Zo heb ik een netwerkkaart geelimineerd. Jaren met twee 3com 509x kaarten gedraaid, maar dat begon ook beetje gaat te worden.

En m’n firewall rules zitten wel redelijk. Misschien niet perfect, maar naar mijn idee goed genoeg voor mn doeleinden. Draait al 27 jaar zo (zoals gezegd, wel mee geevolueerd met voortschrijdend inzicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Roetzen schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:31:
@cavey
Delta heeft ping niet geblokkeerd in haar netwerk, maar het is wel geblokkeerd in sommige van de door haar verstrekte modem/routers. Met een eigen modem/router heb je daar geen last van.
Ah kijk, vandaar dat ik niet die ervaring deel idd. Zodra ik kon heb ik die tplink mediaconverter erin gehangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cavey schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:31:
[...]

M’n linux server draait al sinds m’n studententijd als router :) is netjes meegeevolueerd van ipchains naar iptables.
offtopic:
Ook naar nftables? De kernel infrastructuur is al heel wat jaren terug vervangen. En de iptbles tools zullen vaak onderwater ook de nftables interfaces gebruiken. Maar ook daadwerkelijk nftables (/nft CLI commando) gebruiken geeft meer voordelen.
Managed switch zit er tussen ivm vlans. Zo hangt de delta kabel in vlan100, en m’n server hangt met een poort in vlan100 en m’n interne vlan. Eigenlijk vooral “omdat het kon”. Zo heb ik een netwerkkaart geelimineerd. Jaren met twee 3com 509x kaarten gedraaid, maar dat begon ook beetje gaat te worden.
Je bent je er van bewust dat je hiermee een bottleneck creëert? Sure, ethernet is full duplex, maar als je met 1Gbit/s download op een client device betekent dat dat je de switch poort + server poort helemaal dicht trekt met 1Gbit/s in beide richtingen. Zou je een gescheiden LAN poort hebben (en dus direct vanaf de mediaconverter naar de server, of via een losse switch poort doorlussen*) dan kun je tegelijkertijd 1Gbit/s dosn- én uploaden.

* kabel naar switch port X en dan untagged zonder additionele tagged VLANs op een andere poort zetten heeft weinig nut, tenzij... Je bv de WAN op een switch "op de benedenverdieping" aansluit en de router is aangesloten op een switch "op de bovenverdieping". Als je dan switches met 1Gbit/s RJ45 hebt maar SFP+ (=10Gbit/s) onderling dan heb je geen bottleneck over de backhaul en is het logischer om de WAN aansluiting naar een switch te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Het wil maar niet lukken met de groei van Delta.

https://www.totaaltv.nl/n...-fiber-blijft-ver-achter/

Ik vind het een zorgelijke ontwikkeling dat Delta maar niet groeit.

Wat zou de reden hiervan zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door dolopfriet op 13-06-2024 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Ze hebben dan ook niet echt een concurrerend prijsaanbod i.t.t. budget aanbieders op het KPN Netwerk of goede acties van Odido a la Haastmakers e.d.

Voorbeeld: Odido internet over het Delta netwerk nu een jaartje af te sluiten voor gemiddeld zo'n 30 euro per maand (1000/1000). Bij Delta actie 35 euro p/m de 1e 12 maanden en daarna 12 maanden 55 euro want 24 maanden contract. Ze snappen t gewoon niet daar, of het kan niet uit... maar lijkt me niet aangezien Odido ook de lijn nog moet huren en daar gaat heus geen geld bij iedere maand :D

[ Voor 7% gewijzigd door Trackerfire op 13-06-2024 13:25 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Wat je zegt klopt wel hoor, Trackerfire. Ik moet ook vijf euro meer per maand betalen voor Solcon op de glasvezel van DeltaFiber vergeleken bij andere netwerken.
Maar blijkbaar groeit ook het eigen product van Delta niet.
Zouden teveel klanten na een jaar weer opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

dolopfriet schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:27:
Wat je zegt klopt wel hoor, Trackerfire. Ik moet ook vijf euro meer per maand betalen voor Solcon op de glasvezel van DeltaFiber vergeleken bij andere netwerken.
Maar blijkbaar groeit ook het eigen product van Delta niet.
Zouden teveel klanten na een jaar weer opzeggen?
Ik denk het. De openingsactie is op zich prima, paar maanden voor een tientje o.i.d. en daarna ook nog de volle pond, maar die eerste 3 maanden middelen dat mooi uit. Na een jaar ga je dan naar 55 euro per maand. Volgens mij hoef je in NL nooit (veel) meer dan 35 euro p/m voor je internet only te betalen als je een beetje rondkijkt. Tevens hebben ze blijkbaar meer "last" van de openstelling van hun netwerk dan bijv. een KPN of Odido. Misschien toch de naamsbekendheid ook. Ik hoor vaak in de Alblasserwaard, Delta dat is toch die Zeeuwse club? Sinds wanneer zitten die ook in de rest van NL? Tsja...

Je zou je bijvoorbeeld kunnen onderscheiden op je bijproducten, maar ook dat is niet veel anders dan andere aanbieders. Ze hebben niet echt iets waarin ze écht uitblinken. Geen top TV platform, prima dienstverlening maar niet beter dan anderen etc.

[ Voor 30% gewijzigd door Trackerfire op 13-06-2024 13:57 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roetzen
De paradox is dat Delta te veel heeft ingezet op zo snel mogelijk zo veel mogelijk aansluitingen plaatsen. Met te weinig aandacht voor de kwaliteit van het aangeboden product. Met als gevolg dat veel klanten aan het eind van het eerste jaar hun heil weer elders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trackerfire schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:39:
Volgens mij hoef je in NL nooit (veel) meer dan 35 euro p/m voor je internet only te betalen als je een beetje rondkijkt.
Bij Ziggo goedkoopste zou ik €42,50 betalen (excl aanstaande inflatiecorrectie). DSL is een mogelijkheid, en wellicht ook nog eens rond die €35 die je aanhaalt. Maar KPN geeft zelf al aan dat het maximum dan 20Mbit/s down is en 4Mbit/s up.

Dus DSL is niet echt een optie (streamen in 4K is de bandbreedte al te laag voor). En Ziggo is dan 7,50 duurder dan die 35 die je aanhaalt. Echter krijg je bij Ziggo internet only wel "gratis" ~50 TV zenders via DVB-C waaronder vele in FHD.

Dus ja, Delta is duur (toen ik 2 jaar geleden er naar keek om en nabij gelijk aan Ziggo). Maar dat je voor 35 degelijk internet kunt krijgen is ook niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

RobertMe schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:55:
[...]

Bij Ziggo goedkoopste zou ik €42,50 betalen (excl aanstaande inflatiecorrectie). DSL is een mogelijkheid, en wellicht ook nog eens rond die €35 die je aanhaalt. Maar KPN geeft zelf al aan dat het maximum dan 20Mbit/s down is en 4Mbit/s up.

Dus DSL is niet echt een optie (streamen in 4K is de bandbreedte al te laag voor). En Ziggo is dan 7,50 duurder dan die 35 die je aanhaalt. Echter krijg je bij Ziggo internet only wel "gratis" ~50 TV zenders via DVB-C waaronder vele in FHD.

Dus ja, Delta is duur (toen ik 2 jaar geleden er naar keek om en nabij gelijk aan Ziggo). Maar dat je voor 35 degelijk internet kunt krijgen is ook niet het geval.
Je kunt als je Delta fiber kunt afnemen toch de overstap maken naar Odido, dan betaal je in een jaar minder dan 30 euro voor internet-only?

Ook bij Ziggo was vorig jaar een belletje met retentie trouwens voldoende om 6 maanden 20 euro per maand korting te ritselen op het goedkoopste internet-only pakket van Ziggo na een jaartje voor 35 euro (black friday actie) al reeds bij Ziggo te hebben gelopen. Zat ik dus ook weer voor 32,50 gebeiteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tknI69XW9XXWBgxV4JXzGVNFmUg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eapnjw8SdczvMi9278HDlLCS.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Trackerfire op 13-06-2024 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Dat hoor ik inderdaad vaak Roetzen. Dat de kwaliteit van het product afgezet tegen de prijs niet voldoende is.

Ik vermoed dat dit onder andere de reden is dat delen van het glasvezelnetwerk in de verkoop gaat.
DeltaFiber krijgt met zijn eigen merken Caiway en Delta nooit voldoende klanten voor een gezonde bezetting van het glasvezelnetwerk.

Wat dat betreft is het een groot gemis dat KPN niet op de glasvezel zit van Deltafiber .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Trackerfire schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:58:
[...]

Je kunt als je Delta fiber kunt afnemen toch de overstap maken naar Odido, dan betaal je in een jaar minder dan 30 euro voor internet-only?
Dat eerste kan dus niet :p. DFN heeft al meer dan een jaar terug de kabel naar de voordeur gebracht, en daar is het bij gebleven. Afgaande op deltanetwerk.nl met een (brute forced :p) postcode + huisnummer waar een abo op is aangevraagd is de opleverdatum ook onbekend en is er nog geen POP gebouwd. Dus dat gaat nog wel even duren.
Enige opties dus DSL of Ziggo.

En gezien Odido geen IPv6 doet zou ik dat ook al geen optie vinden. Dat ze eerst maar eens een "modern" internet leveren.
Ook bij Ziggo was vorig jaar een belletje met retentie trouwens voldoende om 6 maanden 20 euro per maand korting te ritselen op het goedkoopste internet-only pakket van Ziggo na een jaartje voor 35 euro (black friday actie) al reeds bij Ziggo te hebben gelopen. Zat ik dus ook weer voor 32,50 gebeiteld.

[Afbeelding]
Ja ok. Via die route valt vast wel iets te regelen om langere tijd een (gemiddeld) goedkoper abo te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowbagger
Roetzen schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:54:
Met als gevolg dat veel klanten aan het eind van het eerste jaar hun heil weer elders zoeken.
Aanname. Ik denk niet dat je dit kunt onderbouwen. Of heb je een bron over de retentie cijfers? Graag noemen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
Wowbagger schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 19:18:
[...]

Aanname. Ik denk niet dat je dit kunt onderbouwen. Of heb je een bron over de retentie cijfers? Graag noemen dan.
Ik doe de zelfde aanname, alhoewel de meeste niet over konden stappen. Nu men wel kan overstappen omdat het netwerk eindelijk na meer dan 10 jaar opengaat. (Einde monopolie, alhoewel de fiber nog steeds dfn is) Ga ik direct weg. Volgende week is eindelijk onze glasvezel xgspon ready en kan ik overstappen naar freedom. Mijn beide buren stappen ook over.

In mijn omgeving zie ik ook veel mensen overstappen. Niet alleen vanwege de prijs, maar voornamelijk vanwege de kwaliteit.

Over 1 -2 jaar zullen we het weten wie gelijk had. Als er dan al geen andere eigenaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door internet4me op 13-06-2024 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowbagger
internet4me schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 19:37:
[...]

Ik doe de zelfde aanname, alhoewel de meeste niet over konden stappen. Nu men wel kan overstappen omdat het netwerk eindelijk na meer dan 10 jaar opengaat. (Einde monopolie, alhoewel de fiber nog steeds dfn is) Ga ik direct weg. Volgende week is eindelijk onze glasvezel xgspon ready en kan ik overstappen naar freedom. Mijn beide buren stappen ook over.

In mijn omgeving zie ik ook veel mensen overstappen. Niet alleen vanwege de prijs, maar voornamelijk vanwege de kwaliteit.

Over 1 -2 jaar zullen we het weten wie gelijk had. Als er dan al geen andere eigenaar is.
Overstappen vanwege de kwaliteit zeg je. Maar welke issues ervaar jij dan en de “veel mensen” waar je over spreekt? Ik heb nu drie jaar Caiway 1Gbps, telefonie en TV en ik ben zeer tevreden. Duurder dan anderen inderdaad maar prijs is niet mijn belangrijkste criterium. Ik heb zakelijk ook Vodafone, KPN en Odido en daarmee vergeleken is Caiway prima. Hoge beschikbaarheid, stabiel 940/930 Mbps met 3 ms. latency.

Het is ook geen kwestie van “gelijk hebben” zoals je noemt. Maar als iemand - anders dan een Delta medewerker - hier zegt (zonder bron) dat de beperking in groei komt door slechte retentie dan is dat een niet onderbouwde aanname, in principe dan ook omdat de bron ontbreekt tegen de Tweakers huisregels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
De vraag is wel of de bezettingsgraad van de glasvezel van DeltaFiber voldoende is om rendabel te zijn.
Blijkbaar trekken de eigen merken niet voldoende klanten op de glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Wowbagger schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:10:
[...]

Overstappen vanwege de kwaliteit zeg je. Maar welke issues ervaar jij dan en de “veel mensen” waar je over spreekt? Ik heb nu drie jaar Caiway 1Gbps, telefonie en TV en ik ben zeer tevreden. Duurder dan anderen inderdaad maar prijs is niet mijn belangrijkste criterium. Ik heb zakelijk ook Vodafone, KPN en Odido en daarmee vergeleken is Caiway prima. Hoge beschikbaarheid, stabiel 940/930 Mbps met 3 ms. latency.

Het is ook geen kwestie van “gelijk hebben” zoals je noemt. Maar als iemand - anders dan een Delta medewerker - hier zegt (zonder bron) dat de beperking in groei komt door slechte retentie dan is dat een niet onderbouwde aanname, in principe dan ook omdat de bron ontbreekt tegen de Tweakers huisregels.
Kwaliteit is gewoon niet goed. Zie deze en de caiway thread.
Ik zal een paar zaken noemen.
1. Administratie die regelmatig fout gaat.
2. Mij in totaal 4x achter cgnat gezet.
3. Het regelmatige wijzigen van mijn externe ip. (Okay ze beloven niks maar wel irritant, zeker de geodb issues)
4. Nog steeds geen ipv6. Eerst bagataliseren en later een noodgreep naar cgnat. Omdat ze te laat waren.
5. Veel wisselende latency zaken.
6. Slechte modem die delta en caiway klanten krijgen, maar collega isp’s klanten krijgen wel een echt modem van dezelfde dfn.
8. De vele en ook echt velen dns issues.
9. Etc etc.
99. Kwaad bloed omdat ze 10 jaar geleden de mensen in het oosten “misleid” hebben door ziggo de deur uit te gooien en geforceerd over gezet hebben naar caiway. (Ja het is langgeleden maar het was geen nette actie)

Vandaar de aanname, die onderbuik gevoelens worden bevestigd en onderbouwd met zaken die ik overal om me heen zie. De laatste maanden. Namelijk mensen die willen overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowbagger
internet4me schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:36:
[...]

Kwaliteit is gewoon niet goed. Zie deze en de caiway thread.
Ik zal een paar zaken noemen.
1. Administratie die regelmatig fout gaat.
2. Mij in totaal 4x achter cgnat gezet.
3. Het regelmatige wijzigen van mijn externe ip. (Okay ze beloven niks maar wel irritant, zeker de geodb issues)
4. Nog steeds geen ipv6. Eerst bagataliseren en later een noodgreep naar cgnat. Omdat ze te laat waren.
5. Veel wisselende latency zaken.
6. Slechte modem die delta en caiway klanten krijgen, maar collega isp’s klanten krijgen wel een echt modem van dezelfde dfn.
8. De vele en ook echt velen dns issues.
9. Etc etc.
99. Kwaad bloed omdat ze 10 jaar geleden de mensen in het oosten “misleid” hebben door ziggo de deur uit te gooien en geforceerd over gezet hebben naar caiway. (Ja het is langgeleden maar het was geen nette actie)

Vandaar de aanname, die onderbuik gevoelens worden bevestigd en onderbouwd met zaken die ik overal om me heen zie. De laatste maanden. Namelijk mensen die willen overstappen.
Tja. Probeer “kwaliteit” eens te definiëren… je kunt er zelfs van in een psychose raken zoals Robert Pirsig in “Zen and the art of motorcycle maintenance” beschreef (cult boek, aanrader).

Maar mijn ervaringen op bovenstaande:

1 In drie jaar tijd altijd correct geweest.
2 Sinds XGS-PON hier, dynamisch IP gekregen, in 1 uur uit CGNAT en sinds die tijd gebleven
3 Non issue, want zoals je zegt is het dynamisch, met DDNS en scripting goed op te lossen
4 Heb hier al maanden IPv6
5 Latency, gemeten met iPerf3 naar VM in mijn eigen cloud 3-5 ms.
6 Zaram SFP in een UDM Pro en gaan, ISP routers zijn altijd bagger, van welke ISP dan ook
7 ?
8 Welke issues? Hier PI-Hole ingesteld op Google en Cloudflare, werkt perfect, nooit een issue

En dan noem ik nog wat positieve issues: directe link naar Delta engineers op een Discord server (moet je eens proberen bij andere ISP’s, enige met dezelfde directe lijn is Glasnet), gratis 2e settop box, eigen VoIP ATA mogelijk, point-to-point fiber naar POP, 100 Gbps. uplink…

Maar zoals gezegd, kwaliteit ervaring is een persoonlijke perceptie. Ik ben tevreden, jij niet. Velen wel, velen niet.

Zolang niemand een bron weet te noemen die aangeeft of Delta klanten na hun contract periode meer overstappen vergeleken met andere ISP’s blijft het bij persoonlijke verhalen, “horen zeggen” “ik ken mensen” etc.

In het KPN forum hier op Tweakers lees ik weinig over techniek, vrijwel elke post gaat over overstappen. Betekent dat dat KPN een slechte ISP is? Ik denk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 08:32
ik zit nu ongeveer een maand bij Delta kom bij tweak vandaan.

Moet zeggen modem is echt 5 stappen terug. de fritzbox van tweak werkt stukken fijner en sneller.
Daarnaast ervaar ik sinds mijn ovestap in ongeveer 1 maand al meer kleine onderbrekingen dan in de laatste jaren bij tweak. afentoe komen in eens 6/7 pings niet aan en dan gaat het weer uren goed waardoor je net uit een game gegooid word maar discord net blijft werken

en ja de prijs vergeleken met tweak is een stuk hoger maar goed dat is overal waar ik na toe zou zijn gegaan.

En de helpdesk van delta heb ik ook nog niet een helehoge pet van op uit cgnat gehaald willen worden ja duurt 4 uur na 4 uur he ticket is niet goed ingeschoten duurt weer 4 uur. (en heb nog een paar van die ervaringen met wijzigingen met hun helpdesk

[ Voor 19% gewijzigd door hjvg op 13-06-2024 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Wowbagger schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:58:
[...]

Tja. Probeer “kwaliteit” eens te definiëren… je kunt er zelfs van in een psychose raken zoals Robert Pirsig in “Zen and the art of motorcycle maintenance” beschreef (cult boek, aanrader).

Maar mijn ervaringen op bovenstaande:

1 In drie jaar tijd altijd correct geweest.
2 Sinds XGS-PON hier, dynamisch IP gekregen, in 1 uur uit CGNAT en sinds die tijd gebleven
3 Non issue, want zoals je zegt is het dynamisch, met DDNS en scripting goed op te lossen
4 Heb hier al maanden IPv6
5 Latency, gemeten met iPerf3 naar VM in mijn eigen cloud 3-5 ms.
6 Zaram SFP in een UDM Pro en gaan, ISP routers zijn altijd bagger, van welke ISP dan ook
7 ?
8 Welke issues? Hier PI-Hole ingesteld op Google en Cloudflare, werkt perfect, nooit een issue
Laten we deze discussie maar stoppen, iemand die de tekortkomingen omzeilt en het daarmee het goed praat. Daar kun je je niet mee discussiëren.

Mooi dat het bij jou goed werkt met omwegen maar dat wil niet zeggen dat andere dat ook hebben.

Ps. Ik omzeil de tekortkomingen ook. Maar is natuurlijk niet normaal en zou niet moeten. Zeker omdat de buurt en familie bij mij komt klagen over de dienst verlening en een oplossing willen. (Het nadeel van it-er zijn)

Ps. Mooie ping tijden. De mijn wisselen regelmatig. Van 4ms naar 20 ms. Dagen hetzelfde en dan opeens anders. Gemiddeld 11ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
*knip*. Speculatie.

[ Voor 94% gewijzigd door rens-br op 14-06-2024 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:35
Als je een matig product voor een scherpe prijs verkoopt is er een grote markt voor. Als je een matig product voor een hoge prijs verkoopt is de markt een stuk kleiner....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowbagger
esky schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:01:
Als je een matig product voor een hoge prijs verkoopt is de markt een stuk kleiner....
*knip* Offtopic.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 14-06-2024 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowbagger
internet4me schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:52:
[...]
Laten we deze discussie maar stoppen, iemand die de tekortkomingen omzeilt en het daarmee het goed praat. Daar kun je je niet mee discussiëren.
We zitten hier op Tweakers. Tekortkomingen zoals jij het noemt, aanpakken is toch prachtig?
Mooi dat het bij jou goed werkt met omwegen maar dat wil niet zeggen dat andere dat ook hebben.
Nogmaals; zonder inzage in aantal abonnees, retentie, groeicijfers, markt cijfers etc. hebben we het over persoonlijke ervaringen. Ik denk dat als ik hier in de straat zou informeren iedereen bijzonder positief is omdat we eerder pre-historisch VDSL hadden met digitenne voor TV. Dat was pas echt bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
In ieder geval is het triest dat Delta maar niet wil groeien….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
dolopfriet schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:05:
In ieder geval is het triest dat Delta maar niet wil groeien….
Klein voorbeeldje, in de wijk waar ik woon is alle laagbouw aangesloten op glasvezel, er staan echter ook 3 flats met per flat 28 appartementen. Ik heb met Delta geprobeerd in contact te komen om ook die drie flats aangesloten te krijgen, heb meerdere keren gebeld met het aanbod het contact tussen Delta en de VvE te willen regelen, ondanks meerdere keren terugbellen vanuit mijn kant is er nooit contact met me opgenomen.

Een maand geleden kreeg iedere bewoner een brief van KPN met de vraag of ze de gegevens van de VvE aan KPN konden doorgeven ivm de wens van KPN om de flats aan te sluiten, lang verhaal kort, er komt nu glasvezel van KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:35
J-roenn schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:14:
[...]

Klein voorbeeldje, in de wijk waar ik woon is alle laagbouw aangesloten op glasvezel, er staan echter ook 3 flats met per flat 28 appartementen. Ik heb met Delta geprobeerd in contact te komen om ook die drie flats aangesloten te krijgen, heb meerdere keren gebeld met het aanbod het contact tussen Delta en de VvE te willen regelen, ondanks meerdere keren terugbellen vanuit mijn kant is er nooit contact met me opgenomen.

Een maand geleden kreeg iedere bewoner een brief van KPN met de vraag of ze de gegevens van de VvE aan KPN konden doorgeven ivm de wens van KPN om de flats aan te sluiten, lang verhaal kort, er komt nu glasvezel van KPN.
Dit zelfde heb ik gehad met mijn huur appartement op de 1e verdieping.
veel contact gehad met Delta waarna ik te horen kreeg dat ze geen toestemming hebben voor
hoger gelegen aansluitingen.

Ben toen zelf naar de woningbouw gestapt en de complex beheerder uitgenodigd.
Deze heeft zwart op wit akkoord gegeven en daar mee naar Delta gegaan, en toen is het balletje gaan rollen.

Heeft een aantal maanden geduurd, maar inmiddels hebben buren er ook al dankbaar gebruik van gemaakt.

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Nou, hier de eerste ervaringen met Delta.
Ben er al weer klaar mee.

Oude Caiway verbinding is afgesloten. Hierna is Guidion geweest en het Nokia modem aangesloten.
Deze komt niet online (PON lampje brand wel, internet niet).
Modem zou niet geregistreerd zijn.

Krijg nu een email dat het probleem niet op afstand opgelost kon worden en naar een "speciale afdeling" is doorgezet.

Hoe moeilijk kan het zijn..... Pff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeirCo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:47
Ook hier een eerste ervaring met Delta Fiber;

Verbinding is net een dikke week operationeel, snelheid zo rond de 920Mbit/s up & down, mijn eigen router doet max 1Gbps.

Na eerst wat administratieve vragen aan de servicedesk (via chat), naar volledige tevredenheid beantwoord had ik nog een vraag of ik een normaal IP kon krijgen ipv een CG-NAT IP. Dat was na 4 uurtjes geregeld. Ook info gekregen over evt. een eigen modem aansluiten, want de huidige Nokia doet nog geen bridge. Netjes document gekregen over de requirements hiervoor.

Installatiepakket was ruim op tijd geleverd, verbinding tot nu toe superstabiel.

Twitch Kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
@WeirCo dan zijn jouw ervaringen beter dan de mijne.

Ben toch wel teleurgesteld dat bij zo'n nieuwe installatie niet even snel een modem geactiveerd kan worden.
Guidion monteur heeft een melding gemaakt bij de support afdeling. Heb nog via WhatsApp contact gezocht en gevraagd naar de status maar 0 reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirCo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:47
Flappie schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:14:

Ben toch wel teleurgesteld dat bij zo'n nieuwe installatie niet even snel een modem geactiveerd kan worden.
Guidion monteur heeft een melding gemaakt bij de support afdeling. Heb nog via WhatsApp contact gezocht en gevraagd naar de status maar 0 reactie.
Tot nu toe zeker inderdaad! Je zou nog kunnen vragen bij de servicedesk per wanneer je verbinding / pakket actief is. Bij mij duurde dat toch iets langer dan de datum die eerst genoemd werd. Ook bij mij brande het Power lampje en het PON lampje, maar geen internet.

Toen ik terug kwam van vakantie afgelopen week was het modem online en had ik intussen wat e-mail gekregen waaruit bleek dat het pakket later geactiveerd was dan ik eerst doorgekregen had.

Twitch Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:17
Wowbagger schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:12:
[...]

We zitten hier op Tweakers. Tekortkomingen zoals jij het noemt, aanpakken is toch prachtig?

[...]

Nogmaals; zonder inzage in aantal abonnees, retentie, groeicijfers, markt cijfers etc. hebben we het over persoonlijke ervaringen. Ik denk dat als ik hier in de straat zou informeren iedereen bijzonder positief is omdat we eerder pre-historisch VDSL hadden met digitenne voor TV. Dat was pas echt bagger.
Ik heb een tweede lijn dus kan dingen goed vergelijken, met Delta diverse soorten problemen en met mijn andere lijn geen problemen en is veel meer responsief. Dit ondank dat Delta 5 keer zo snel zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Flappie schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:14:

Misschien roep ik iets heel geks anno 2024, maar heb je al eens geprobeerd te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:48:
[...]

Misschien roep ik iets heel geks anno 2024, maar heb je al eens geprobeerd te bellen?
Heeft geen nut. Is iets voor de technische afdeling en dat heeft de monteur al doorgegeven. Maar waarschijnlijk is het dus iets wat maandag ochtend wordt opgelost omdat het nu weekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 07:12:
[...]

Heeft geen nut. Is iets voor de technische afdeling en dat heeft de monteur al doorgegeven. Maar waarschijnlijk is het dus iets wat maandag ochtend wordt opgelost omdat het nu weekend is.
Je bedoelt het goed echter. @Flappie had een afspraak. Monteur komt. DFN heeft haar werk niet correct gedaan, dfn heeft geen proces om dit direct op te pakken en de klant heeft 3-4 dagen geen internet.
Dit vindt ik niet normaal. Dus aub dit niet goed praten. Ookal zal je effectief gelijk hebben maar we mogen cq moeten dit niet accepteren.

Het is ook niet de eerste keer in dit topic, volgens mij de zoveelste. Het is een omzetting die ze hopelijk vaker doen.

[ Voor 8% gewijzigd door internet4me op 15-06-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Ik geef aan hoe het werkt. Heb voor de rest even veel invloed als jij op de uitkomst hebt. Dus je kunt heel moeilijk gaan doen, alleen heb je alleen maar jezelf te pakken en niemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Sinds het EK voetbal zijn veel (alle?) kanalen tonen nu in HDR. Ik weet alleen over UHD op 999 (EK voetbal) maar over de HDR heb ik geen berichten gezien.

Ik heb een Kamai7x

[ Voor 6% gewijzigd door Boeryepes op 15-06-2024 14:27 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Blijft je televisie hangen in de HDR stand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhaand
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 15-09 19:06
Hoi,

Ik heb sinds kort Delta glasvezel met de befaamde Nokia modem/router.

Nu valt het mij op dat deze geen lokale DNS heeft voor alle machines op het netwerk. Via DHCP krijgen de machines wel netjes de DNS servers van Delta doorgegeven. Alleen kan ik ze niet benaderen via de naam die ik ze gegeven heb.

Wat is de verstandigste oplossing hiervoor.

* Op 1 van de Linux machines Dnsmasq draaien die zowel DHCP als ook DNS doet voor het subnet. DHCP op de Nokia uitzetten.
* Of DnsMasq alleen DNS laten doen en DHCP via de Nokia router. Al denk ik dan dat er adressen en namen dan door elkaar gaan lopen.

Ik bezit ook nog een Fritz box welke als Wifi accespoint en switch dienst doet op het subnet. Deze zou dit ook moeten kunnen overnemen.

Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:33
jhaand schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:12:
Hoi,

Ik heb sinds kort Delta glasvezel met de befaamde Nokia modem/router.

Nu valt het mij op dat deze geen lokale DNS heeft voor alle machines op het netwerk. Via DHCP krijgen de machines wel netjes de DNS servers van Delta doorgegeven. Alleen kan ik ze niet benaderen via de naam die ik ze gegeven heb.

Wat is de verstandigste oplossing hiervoor.

* Op 1 van de Linux machines Dnsmasq draaien die zowel DHCP als ook DNS doet voor het subnet. DHCP op de Nokia uitzetten.
* Of DnsMasq alleen DNS laten doen en DHCP via de Nokia router. Al denk ik dan dat er adressen en namen dan door elkaar gaan lopen.

Ik bezit ook nog een Fritz box welke als Wifi accespoint en switch dienst doet op het subnet. Deze zou dit ook moeten kunnen overnemen.

Wat is wijsheid?
Als je een vm kan draaien of iets een pi, doe dan pihole. Ben je ook gelijk van je ads af.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhaand
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 15-09 19:06
Renegade666 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:18:
[...]

Als je een vm kan draaien of iets een pi, doe dan pihole. Ben je ook gelijk van je ads af.
Dat is ook een optie. Al laat ik liever de clients met advertenties omgaan.

Ik denk dat een aparte host voor DHCP + DNS voldoende werkt totdat m'n jaarcontract afgelopen is en ik dan overstap op Freedom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Laatst online: 28-07 17:04
Glasvezel helemaal top. Maar EK via Delta Galsvezel is niet leuk… een halve minuut vertraging tov mijn buren… is dat een provider ding of kan ik daar wat aan doen? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-09 17:44
xppn schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:15:
Glasvezel helemaal top. Maar EK via Delta Galsvezel is niet leuk… een halve minuut vertraging tov mijn buren… is dat een provider ding of kan ik daar wat aan doen? Tips?
Kijk je via een mediabox? Of via app? App lopen vaak achter op de mediabox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
king006 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:41:
[...]

Kijk je via een mediabox? Of via app? App lopen vaak achter op de mediabox
Mediabox kamai 7x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Had je het ‘UHD’ kanaal aan? Of gewoon normale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
king006 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:29:
[...]

Had je het ‘UHD’ kanaal aan? Of gewoon normale?
Tussen beide zit geen verschil qua tijd. Al paar keer heen en weer gezapt. Maar verschil is nihil.

Enige wat zou kunnen is dat het niet de de vlan101 gaat. Want dat kan niet met UniFi WAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
xppn schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:41:
[...]

Enige wat zou kunnen is dat het niet de de vlan101 gaat. Want dat kan niet met UniFi WAN.
Dat is mogelijk. Al lopen providers ook vaak van elkaar af. Wellicht hebben je buren KPN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DVB-C is altijd veel sneller dan elke vorm van IPTV (of dat nu met de media box is of via een TV app). En daarvoor was analoog weer sneller dan DVB-C. Enige oplossing is dus TV kijken via DVB-C / coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 08:32
ik heb gisteren het zelfde gemerklt mensen die via kpn website keken
en ik die van delta website keek liep ik 30 seconden achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Laatst online: 07:29
Delta heeft bij ons thuis de glasvezel lijn aangelegd (XGS-PON) een jaar of drie geleden. Ik zit nu al drie jaar bij Delta glasvezel op een 1Gbit lijn (kan upgraden naar 8Gbit). ik heb een Nokia XS-2426G-A modem. Ik was even aan het rond kijken en ik zag dat Odido (via Delta glasvezellijn) een leuke aanbieding had (eerste twee maand 30 euro daarna nog eens 5 euro korting per maand).

Ik wil binnenkort ook een eigen modem kopen (Fritzbox 5690) als die ooit eens uitkomt.

Ik kan overstappen van Delta naar Odido (voor een jaartje) en dan krijg ik nieuwe hardware vanuit Odido. Zijn er zaken die anders zijn bij Odido of is het dezelfde service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
@Kapotto
Odido levert geen IPv6.

[ Voor 8% gewijzigd door Roetzen op 17-06-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:46:
DVB-C is altijd veel sneller dan elke vorm van IPTV (of dat nu met de media box is of via een TV app). En daarvoor was analoog weer sneller dan DVB-C. Enige oplossing is dus TV kijken via DVB-C / coax.
Klopt, ik keek gisteren even met een vriend op afstand voetbal en hadden via facetime met elkaar contact. Hij via zijn Ziggo DVB-C box, ik via online streaming en op een gegeven moment hoorde ik hem hard nee roepen, ik denk wat is er met hem? En 15-20 sec later zie ik Polen scoren bij mij... toen zijn we maar gestopt want dit was een dikke spoiler. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vraag of je vriend zijn TV/settopbox even 30sec op pauze zet en daarna weer op afspelen, dan lopen jullie synchroon.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zonoskar schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:27:
Vraag of je vriend zijn TV/settopbox even 30sec op pauze zet en daarna weer op afspelen, dan lopen jullie synchroon.
Het mooie van voetbal is dat je het gewoon kunt timen, die 90 minuten klok welke meeloopt linksboven is niet voor het spel maar voor de Tweakers die de beelden willen syncen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:17
Kan je wel via HE Tunnelbroker een setup doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord Anubis schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:10:
[...]

Dat zal vast kunnen. Maar of je daar veel mee op schiet? Wordt uiteindelijk vaak herkent / aangemerkt als een VPN. Dus even Netflixen met een HE tunnel gaat niet lukken. Tenzij je dan weer de HE tunnel niet by default gebruikt. Maarja, wat heeft het dan voor nut? Dan ga je IPv6 alleen gebruiken bij IPv6 only zaken? En die zijn nog zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 12:54
Ben pas een maand klant en wordt nu sinds een paar dagen gebeld door een +31 118 nummer uit Middelburg, een zelfde soort nummer dus waar Delta mee belt. Als je opneemt krijg je gelijk een bandje te horen dat je bent gebeld door Delta en dat je terug kan bellen op, ja ja, een 088 nummer. Als je terugbelt naar dat 118 nummer krijg je gelijk een bandje te horen.

Heb het gemeld bij Delta en ze gaan het "serieus oppakken". Maar dit betekent toch simpelweg dat er een datalek is of dat mijn gegevens worden doorgespeeld? Ik ben amper een maand klant bij Delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Waarom denk je dat? Waarom kan het niet gewoon Delta zijn? Wat is het nummer? Delta heeft namelijk meerdere nummers die beginnen met 088-2249.

[ Voor 29% gewijzigd door bjusterbaarlik op 17-06-2024 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
internet4me schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:22:
[...]

Je bedoelt het goed echter. @Flappie had een afspraak. Monteur komt. DFN heeft haar werk niet correct gedaan, dfn heeft geen proces om dit direct op te pakken en de klant heeft 3-4 dagen geen internet.
Dit vindt ik niet normaal. Dus aub dit niet goed praten. Ookal zal je effectief gelijk hebben maar we mogen cq moeten dit niet accepteren.

Het is ook niet de eerste keer in dit topic, volgens mij de zoveelste. Het is een omzetting die ze hopelijk vaker doen.
Inmiddels is het modem actief. Denk dat deze gewoon niet bekend (PON-ID niet geregistreerd?).
Maar goed, internet en TV werkt.
Nu hebben ze alleen het telefoonnummer niet geporteerd en is er een nieuw telefoonnummer toegekend.
De opdracht was duidelijk om het nummer te porteren.
Daarvoor is nu een nieuwe melding gemaakt. Hopelijk lossen ze dat ook snel op en dan ben ik tevreden.

Weet iemand trouwens of je op het Nokia modem een statische route kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
bjusterbaarlik schreef op maandag 17 juni 2024 @ 18:52:
Waarom denk je dat? Waarom kan het niet gewoon Delta zijn? Wat is het nummer? Delta heeft namelijk meerdere nummers die beginnen met 088-2249.
Omdat ik contact heb gehad met Delta en zij aangeven dat de nummers niet van hun zijn. Plus dat het ook een standaard werkwijze van oplichters is. Als je het 0118 nummer opneemt wordt er gelijk "opgehangen" en een bandje afgespeeld dat je gebeld bent door Delta en een ander nummer moet terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Justevo schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:44:
[...]

Omdat ik contact heb gehad met Delta en zij aangeven dat de nummers niet van hun zijn. Plus dat het ook een standaard werkwijze van oplichters is. Als je het 0118 nummer opneemt wordt er gelijk "opgehangen" en een bandje afgespeeld dat je gebeld bent door Delta en een ander nummer moet terugbellen.
Toevallig Guidion langsgeweest? Ben er van overtuigd dat dat tuig je gegevens doorverkopen.

Die gasten moesten langskomen en sinds die contact met mij hebben gehad begonnen de spammails binnen te stromen, op een adres dat ik al jaren alleen voor DELTA in gebruik had. 1+1=2 in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
bluewalk schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:56:
[...]

Toevallig Guidion langsgeweest? Ben er van overtuigd dat dat tuig je gegevens doorverkopen.

Die gasten moesten langskomen en sinds die contact met mij hebben gehad begonnen de spammails binnen te stromen, op een adres dat ik al jaren alleen voor DELTA in gebruik had. 1+1=2 in dit geval.
Die zijn wel langs geweest ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:05
[...]

Dat kun je MijnDelta regelen :

https://www.delta.nl/mijn/zelf-regelen/#telefonie

Blokkades voor individuele inkomende gesprekken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roetzen
Lord Anubis schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:10:
[...]

Waarschijnlijk wel, maar ik weet het niet zeker.

Maar ik vind dat dat helemaal niet meer nodig zou moeten zijn. ISP moeten anno 2024 gewoon fatsoenlijk IPv6 kunnen leveren. De tjid dat de klant door zulke hoepels moet springen is gewoon voorbij. Vind ik. Voor mij is geen IPv6 echt show stopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
Mapje schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:29:
[...]

Dat kun je MijnDelta regelen :

https://www.delta.nl/mijn/zelf-regelen/#telefonie

Blokkades voor individuele inkomende gesprekken
Uhm, ze bellen op mijn persoonlijk mobiele nummer he.. Gegevens die alleen Delta zou moeten hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Justevo op 17-06-2024 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
[...]

Wat was het nummer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Justevo schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:20:
[...]

Die zijn wel langs geweest ja.
Dan zou ik daar eerder de blaam leggen dan bij DELTA. Ik had namelijk nooit spam op dat adres totdat ik de eerste bevestiging van Guidion kreeg voor het "aansluiten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
+31 118 72 60 32

En Delta heeft aan mij bevestigd dat dit geen nummer van hun is. Google resultaten laat ook zien dat meerdere mensen dit hebben ervaren. Je krijgt een bandje te horen dat je naar een ander nummer moet terug bellen, dat is natuurlijk een duur betaald nummer waar die gasten aan verdienen want je komt oneindig in de wacht te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Justevo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:06:
[...]

+31 118 72 60 32

En Delta heeft aan mij bevestigd dat dit geen nummer van hun is. Google resultaten laat ook zien dat meerdere mensen dit hebben ervaren. Je krijgt een bandje te horen dat je naar een ander nummer moet terug bellen, dat is natuurlijk een duur betaald nummer waar die gasten aan verdienen want je komt oneindig in de wacht te staan.
Het nummer waar je heen moet bellen, de 088 hadden we het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Justevo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:06:
[...]

+31 118 72 60 32

Volgens mij is het toch 'opgelost' dan? Gewoon niet terugbellen en (o.a.) hier het 088-nummer delen waar je geacht wordt naartoe te bellen zodat je anderen er ook voor behoedt.

Dit is een best wel oude truc namelijk, omdat je met een 088-nummer mag bepalen wat de beller ervoor betaalt en degene die het 088-nummer in beheer heeft los van de servicekosten voor het 088-nummer alles wat daartussen zit opstrijkt. Dus zeg dat het hebben van een 088-nummer €0,10/min kost en ze vragen €1,00/min dan strijken ze €0,90/min op. Niet enorm veel, maar als er dagelijks maar genoeg mensen (tijdelijk) intuinen kan dat honderden euro's per dag opleveren. En hun 'voordeel' is dat het een kleine misdaad is, jij bent als persoon nooit belachelijke bedragen kwijt (tenzij je uren gaat wachten), dus weinig mensen die de moeite nemen hier aangifte over te doen bij de politie, wat vaak ook nog eens lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik hoor van familieleden die Delta hebben en Caiway dat Delta maar ook Caiway, de zender NPO1 UHD doorgeeft in 1080i op hun interactieve ontvangers.

Vreemd, want NPO1 UHD hoort in 1080p te zijn.

Delta geeft dus helemaal geen UHD door volgens de vastgestelde normen.

Mag Delta zijn klanten zo bedotten door reclame te maken dat ze NPO1 in UHD doorgeven maar dat feitelijk dus helemaal niet doen?

25 beelden per seconde of 50 beelden per seconde is nogal een verschil !!

[ Voor 9% gewijzigd door dolopfriet op 18-06-2024 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
MooDyBLueS schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:40:
[...]

Volgens mij is het toch 'opgelost' dan? Gewoon niet terugbellen en (o.a.) hier het 088-nummer delen waar je geacht wordt naartoe te bellen zodat je anderen er ook voor behoedt.

Dit is een best wel oude truc namelijk, omdat je met een 088-nummer mag bepalen wat de beller ervoor betaalt en degene die het 088-nummer in beheer heeft los van de servicekosten voor het 088-nummer alles wat daartussen zit opstrijkt. Dus zeg dat het hebben van een 088-nummer €0,10/min kost en ze vragen €1,00/min dan strijken ze €0,90/min op. Niet enorm veel, maar als er dagelijks maar genoeg mensen (tijdelijk) intuinen kan dat honderden euro's per dag opleveren. En hun 'voordeel' is dat het een kleine misdaad is, jij bent als persoon nooit belachelijke bedragen kwijt (tenzij je uren gaat wachten), dus weinig mensen die de moeite nemen hier aangifte over te doen bij de politie, wat vaak ook nog eens lastig is.
Opgelost? Er is een datalek of gegevens worden doorgespeeld. Ik ben amper een maand klant. Voor mij is dit alles behalve opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Justevo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:48:
[...]

Opgelost? Er is een datalek of gegevens worden doorgespeeld. Ik ben amper een maand klant. Voor mij is dit alles behalve opgelost.
Dan vraag ik het voor de vierde keer wat is het nummer? En waarom wil je het niet delen? En nogmaals 088-2249... is Delta zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Justevo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:48:
[...]

Vandaar tussen haakjes. ;) Maar waaruit zou moeten blijken dat er een datalek is dan? Heb je daar aanwijzingen of bewijzen voor? Wie zou aan wie de gegevens doorspelen volgens jou dan?

Vergeet niet dat afhankelijk van wat je allemaal op internet zet, hoe goed/slecht je mail en social media beveiligd zijn en hoe open dingen staan in je profielen, dat het bij sommige personen (ik zeg niet dat het bij jou zo is) kinderlijk eenvoudig is om praktisch hun hele levensverhaal te achterhalen incl. waar ze werken, wonen, hoe hun sociale leven eruit ziet, etc.

Ik zeg dus niet dat je geen gelijk hebt, maar... wie zegt dat dit gelijk een datalek is? Het kan ook stom toeval zijn.

Zo krijg ik af en toe sms'jes van malafide 'banken' die zogenaamd mijn pas hebben geblokkeerd of dat mijn betaling is mislukt of verzin het maar. En van de banken waar ik niet bij zit is het natuurlijk lachwekkend, maar af en toe is de bank waar ik wél bijzit aan de beurt en dan moet ik zelfs twee keer kijken. Je eerste reactie is toch een soort schrikreactie of in ieder geval "huh?" en tuurlijk als je een 2e keer kijkt is het een 06-nummer ipv de bank zelf. Waarmee ik wil zeggen: ooit gedacht aan puur toeval? Of dus een andere mogelijkheid behalve een datalek bij Delta? Wat zeker een mogelijkheid is, maar nogal een grote uitspraak voor iets wat je blijkbaar niet kan bewijzen en er op dit moment ogenschijnlijk (nog) geen grootschalige gevolgen aan hangen.

En nogmaals: je kan toch gewoon dat telefoontje negeren? Als dat het énige is waar je last van hebt, dan zou ik me er niet zo druk om maken als jij nu doet. Als je echt zeer sterk een vermoeden of zelfs bewijs hebt van een datalek, dan kan je daar een melding van maken. En hou ons vooral op de hoogte van de voortgang dan.
Tip de AP over een datalek
Heeft u gezien dat er bij een organisatie een datalek is, en twijfelt u of dat datalek wel goed afgehandeld is? Of heeft u het vermoeden dat uw gegevens zijn gelekt?

[ Voor 15% gewijzigd door MooDyBLueS op 18-06-2024 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:08
dolopfriet schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:50:
Ik hoor van familieleden die Delta hebben en Caiway dat Delta maar ook Caiway, de zender NPO1 UHD doorgeeft in 1080i op hun interactieve ontvangers.

Mag Delta zijn klanten zo bedotten door reclame te maken dat ze NPO1 in UHD doorgeven maar dat feitelijk dus helemaal niet doen?

Je leest er snel overeen, maar volgens de mail die ik kreeg, en de daaropvolgende link is het een "test"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvwUjRgcrDaanAYmkSAWBzcVVE0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fOdoe1DIRFJwDWvJXUSdcIgH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
bjusterbaarlik schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:59:
[...]

Dan vraag ik het voor de vierde keer wat is het nummer? En waarom wil je het niet delen? En nogmaals 088-2249... is Delta zelf.
Omdat ik het nummer niet weet uit m'n hoofd en heb het niet opgeschreven. Ik heb zelf niet naar dat nummer gebeld natuurlijk. Daarnaast heb ik het voorgesteld aan Delta en met een teamlead gesproken die aangaf dat dit ook helemaal geen werkwijze van hun is. Vandaag ben ik ook door Delta terug gebeld hierover.

Dus wat dat 088 nummer ook was, het is niet iets wat Delta doet. Plus dat dat 0118 nummer ook niet van Delta is. Veel duidelijker kan je het niet hebben. Als een 0118 nummer wat niet van Delta is mij belt dan is dat 088 nummer ook niet van Delta. Wat Delta ook meermaals aan mij heeft bevestigd.

[ Voor 15% gewijzigd door Justevo op 18-06-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
MooDyBLueS schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:29:
[...]

Vandaar tussen haakjes. ;) Maar waaruit zou moeten blijken dat er een datalek is dan? Heb je daar aanwijzingen of bewijzen voor? Wie zou aan wie de gegevens doorspelen volgens jou dan?

Vergeet niet dat afhankelijk van wat je allemaal op internet zet, hoe goed/slecht je mail en social media beveiligd zijn en hoe open dingen staan in je profielen, dat het bij sommige personen (ik zeg niet dat het bij jou zo is) kinderlijk eenvoudig is om praktisch hun hele levensverhaal te achterhalen incl. waar ze werken, wonen, hoe hun sociale leven eruit ziet, etc.

Ik zeg dus niet dat je geen gelijk hebt, maar... wie zegt dat dit gelijk een datalek is? Het kan ook stom toeval zijn.

Zo krijg ik af en toe sms'jes van malafide 'banken' die zogenaamd mijn pas hebben geblokkeerd of dat mijn betaling is mislukt of verzin het maar. En van de banken waar ik niet bij zit is het natuurlijk lachwekkend, maar af en toe is de bank waar ik wél bijzit aan de beurt en dan moet ik zelfs twee keer kijken. Je eerste reactie is toch een soort schrikreactie of in ieder geval "huh?" en tuurlijk als je een 2e keer kijkt is het een 06-nummer ipv de bank zelf. Waarmee ik wil zeggen: ooit gedacht aan puur toeval? Of dus een andere mogelijkheid behalve een datalek bij Delta? Wat zeker een mogelijkheid is, maar nogal een grote uitspraak voor iets wat je blijkbaar niet kan bewijzen en er op dit moment ogenschijnlijk (nog) geen grootschalige gevolgen aan hangen.

En nogmaals: je kan toch gewoon dat telefoontje negeren? Als dat het énige is waar je last van hebt, dan zou ik me er niet zo druk om maken als jij nu doet. Als je echt zeer sterk een vermoeden of zelfs bewijs hebt van een datalek, dan kan je daar een melding van maken. En hou ons vooral op de hoogte van de voortgang dan.

[...]
Omdat ik nu net een paar weken klant ben bij Delta en het nu ineens begint met specifiek telefoontjes over dat Delta je gebeld heeft.

Als je zoekt op dat 0118 nummer zie je dat er al honderden keren naar gezocht is.

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0118726032

En wat dat 088 nummer ook is, wat ik dus niet meer weet, dat 0118 is uberhaupt al niet van Delta. Dus wat daarna volgt is al niet meer relevant.

Het zou wel erg toevallig zijn dat ik nog nooit dit soort dingen heb gehad en nu ik amper een maand klant ben bij Delta dat ik word gebeld door dit soort nummers. Dat is in mijn ogen geen toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Justevo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:53:

Het zou wel erg toevallig zijn dat ik nog nooit dit soort dingen heb gehad en nu ik amper een maand klant ben bij Delta dat ik word gebeld door dit soort nummers. Dat is in mijn ogen geen toeval.
Zoals ik al eerder aangaf, ik weet bijna zeker dat delta de gegevens niet lekt (heeft voor hen namelijk 0.0 voordelen) maar een derde partij; ik verdenk Guidion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
bluewalk schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:12:
[...]

Zoals ik al eerder aangaf, ik weet bijna zeker dat delta de gegevens niet lekt (heeft voor hen namelijk 0.0 voordelen) maar een derde partij; ik verdenk Guidion.
Zoiets kan een Delta medewerker ook doen natuurlijk. Handeltje on the side om data door te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:29

Bever!

3

bluewalk schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:12:
[...]

dan dien een klacht in bij hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Justevo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:40:
[...]
Zoiets kan een Delta medewerker ook doen natuurlijk. Handeltje on the side om data door te verkopen.
Bever! schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:47:
[...]

dan dien een klacht in bij hen.
Dat, maar het kan natuurlijk ook nog elders liggen. Guidion in kan bv een Saas oplossing gebruiken voor het plannen of relatiebeheer (doen ze volgens mij ook) die gehacked is of data doorspeelt, kijk maar naar alles rondom Snowflake op dit moment.

Het zal lastig achterhalen zijn waar het “lek” vandaan komt. Bij mij - 4 jaar geleden - deed did zich voor direct nadat ik een mail van hen kreeg om een afspraak in te plannen. Delta had natuurlijk netjes het delta@domein adres doorgegeven aan hen daar dat het enige adres is dat bij hun bekend is.

[ Voor 3% gewijzigd door bluewalk op 18-06-2024 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Na het hele avontuur van de (dure) glasvezel aanleg, zit ik nu ook de providers te vergelijken.
Dat is ook niet makkelijker op geworden zeg. Je kunt wel of niet cashback krijgen (en verschillende hoeveelheden), je krijgt wel of niet eerste maanden korting, welke decoder krijg je en welke zenders (bij KPN hebben ze nu Plus pakket vanwege kinderen).
Wel of niet opnemen (en wat precies het verschil daarvan is met terugkijken)

En dan is er nog de mogelijkheid dat je voordelen kunt krijgen als internet en TV combineert met mobiele abonnement(en).
En dat verschilt ook weer welke voordelen je dan weer krijgt (korting, TV-zenders, hoeveelheid mobiele data).

En dan neem ik nog niet eens mee of er - al dan niet gegronde - voorkeur is voor bepaalde providers of juist andersom.

Pfff...

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 18-06-2024 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:05
dolopfriet schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:50:

Je hebt idd gelijk gekregen :

https://www.totaaltv.nl/n...emen-doorgifte-npo-1-uhd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik vind het schandalig dat Delta en Caiway pronken in hun reclame met UHD, terwijl ze dit helemaal niet doorgeven.

Zo misleid je je klanten wel op een zeer laaghartige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Weet iemand hoe ik handmatig een IPv4 route aanmaak op het Nokia modem van Delta?
Ik heb een Raspberry Pi die Wireguard VPN doet. Ik moet daarom een bepaald subnet laten routeren naar die Raspberry.
Lijkt erop dat deze optie er niet in zit?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50

pietje63

RTFM

Piet91 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:48:
Na het hele avontuur van de (dure) glasvezel aanleg, zit ik nu ook de providers te vergelijken.
Dat is ook niet makkelijker op geworden zeg. Je kunt wel of niet cashback krijgen (en verschillende hoeveelheden), je krijgt wel of niet eerste maanden korting, welke decoder krijg je en welke zenders (bij KPN hebben ze nu Plus pakket vanwege kinderen).
Wel of niet opnemen (en wat precies het verschil daarvan is met terugkijken)

En dan is er nog de mogelijkheid dat je voordelen kunt krijgen als internet en TV combineert met mobiele abonnement(en).
En dat verschilt ook weer welke voordelen je dan weer krijgt (korting, TV-zenders, hoeveelheid mobiele data).

En dan neem ik nog niet eens mee of er - al dan niet gegronde - voorkeur is voor bepaalde providers of juist andersom.

Pfff...
internetten.nl en vergelijkbare sites geven geen goed beeld? Zoveel aanbieders zijn er toch ook al weer niet, Excelletje lijkt me in een uurtje gemaakt

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
pietje63 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:19:
internetten.nl en vergelijkbare sites geven geen goed beeld?
Nee.
Bij internetten.nl geeft bijvoorbeeld niet eens het 75/75 Mbit/s pakket van Caiway. (laagste snelheid is snel zat)
Breedbankwinkel filtert providers weg omdat die zogenaamd niet op dit adres leveren.
En dan heb je nog zaken als bepaalde TV-zenders en de combinatie met mobiele abonnementen.
Zoveel aanbieders zijn er toch ook al weer niet, Excelletje lijkt me in een uurtje gemaakt
Ze kunnen kiezen uit Delta, Caiway, Freedom, Glasnet, Odido, Online, Plinq en Solcon.
Daarnaast nog Kliksafe, providers gericht op bedrijven. Maar op het overzicht van providers op https://www.deltanetwerk.nl/telecomaanbieders/ zie ik nu ook ineens Onvi en Multifiber staan; die stonden er en week geleden nog niet tussen. Onvi lijkt vooralsnog vrij duur (allerlei extra eenmalige kosten en hoge maandprijs) en bij Multifiber kom ik niet door de postcodecheck (website geeft fout) en kan die dus ook niet (prijs)vergelijken. Maar lees daar ook niet al te positieve berichten over.

Alle providers die met Canal+ werken kan ik wegstrepen, want die bieden bepaalde (kinder)zenders niet.
Dus Freedom, Glasnet, Online en Onvi vallen weg, Multifiber biedt geen Cartoonito.
Delta, Caiway, Odido, Plinq en Solcon blijven over.

Heb het inderdaad wel in een Excel bestand gezet om enigszins overzichtelijk te krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCc_3bFDCuppitDrKD4FQY1zvg4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W605rhLuTmKFj1cTWas3EQu3.png?f=fotoalbum_large

Nu dus eens de overgebleven providers naast elkaar zetten.
En dan ook nog eens kijken naar het netwerkdeel; want de meegeleverde modem/routers gaan niet voldoende dekking Wifi-dekking geven en hoe het precies zit met eventuele eigen router bij de providers.
(indien gewenst)

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 21-06-2024 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlitzerNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 22:30
Behoorlijk Leek schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:07:
[...]

Je leest er snel overeen, maar volgens de mail die ik kreeg, en de daaropvolgende link is het een "test"

[Afbeelding]
Deze mail heb ik niet gehad, fijn dat ik het hier toevallig lees, kan ik vrijdag mooi gebruiken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 12:31
Er is weer wat aan de hand met Delta internet.

Ik kon geen sites meer laden, ondanks dat ik Quad9 gebruik.

Enige DNS die nu lijkt te werken is 8.8.8.8.

Af en toe valt de verbinding er voor een paar seconden weg waardoor ik uit games knal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Zelfde verhaal hier. Het werkt momenteel nogal wisselvallig.

VPN richting mijn werk deed het niet meer, maar na een reboot van mijn laptop weer wel.

[ Voor 43% gewijzigd door pven op 21-06-2024 14:20 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is deze keer geen simpele dns storing lijkt me, want zelfs via de VPN gaat het stroef.

Systeem specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 12:31
Blisterin_Bull schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:18:
Het is deze keer geen simpele dns storing lijkt me, want zelfs via de VPN gaat het stroef.
Ik kan helemaal niet meer met een VPN verbinden op dit moment.

Edit: alles lijkt af en aan te werken, maar niet stabiel.

[ Voor 10% gewijzigd door BlazeMuis op 21-06-2024 14:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 09:12
Hier ook onstabiele verbinding. Ik gebruik geen delta dns servers.

Wel grappig. Kreeg net onderstaand mail van delta en zat te lezen en hoorde vrouw (thuis aan het werk) roepen waarom haar vpn uitvalt :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mv4ckdJ05l6iKjhpldLIOjCdd4c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/S3fEKD8PpvXIckav2gMhBiRT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Hier ook verbindingsproblemen met Delta, postcode 6581

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 12:36
Hier ook, postcode 6617.
Ik gebruik niet de Delta dns, maar lijkt toch een dns issue. Online training die ik volgde loopt netjes door maar vertraging als ik naar andere servers ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Laatst online: 10:30

Woohooo

Smilie, James Smilie

Hier is alles weer stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 09:55
2801

Paar glitches hier ook, maar weer stabiel. Gebruik eigen DNS en/of DNS via OpenVPN van m'n werk.

[ Voor 4% gewijzigd door MOmax op 21-06-2024 14:38 ]

Pagina: 1 ... 96 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.