Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:25
Na 20 minuten chatgesprek, 'oh, ik zie dat er een algemene storing is in uw regio, daar ligt het vast aan'. Goh, zou je denken? :X
Ziggo ligt er hier niet vaak uit (als in: hele wijk of regio) maar áls het gebeurt, staat het ook nooit op de site. Je weet dus idd nooit of het alleen aan jouw aansluiting ligt of niet.

En breek me de bek niet open over hun klantenservice. Het niveau van de gemiddelde medewerker laat zwaar te wensen over maar daarnaast zijn de procedures rigide en allerlei details onduidelijk. Van alles werkt gewoon niet.

Ziggo heeft bijvoorbeeld een aparte app, speciaal om Wifi-netwerkproblemen op te lossen. Prachtig idee: Zelf op verschillende plaatsen je bereik meten in je huis, om te beginnen bij je router. Het gebruikt zelfs augmented reality. Hoewel dat weinig toevoegt, ziet het er heel cool uit.

Maar zelfs al sta je tegen je nagelnieuwe Ziggo-router aan zegt de app nog: Slecht bereik, ga dichterbij staan. :(

Bel je daarover, dan blijft de klantenservice ijskoud volhouden: ‘WiFi is nou eenmaal wisselend van bereik… Doen we niks aan.’ Belachelijk. Geef dan gewoon toe dat je app waardeloos is.

Laatst had Vimexx last van een ddos op hun mailservers -> precies hetzelfde verhaal: Niets op de storingspagina en de klantenservice verzoop in de meldingen dus je kwam er niet door, dus je weet dan niks.

Tip: Kijk op allestoringen.nl Zie je daar een enorme piek, dan weer je wel hoe laat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.totaaltv.nl/n...k-toch-nog-4k-sportzomer/

Ook bij Delta is de grote vraag ???

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:25
laptopleon schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:48:
[...]

Ziggo ligt er hier niet vaak uit (als in: hele wijk of regio) maar áls het gebeurt, staat het ook nooit op de site. Je weet dus idd nooit of het alleen aan jouw aansluiting ligt of niet.

En breek me de bek niet open over hun klantenservice. Het niveau van de gemiddelde medewerker laat zwaar te wensen over maar daarnaast zijn de procedures rigide en allerlei details onduidelijk. Van alles werkt gewoon niet.

Ziggo heeft bijvoorbeeld een aparte app, speciaal om Wifi-netwerkproblemen op te lossen. Prachtig idee: Zelf op verschillende plaatsen je bereik meten in je huis, om te beginnen bij je router. Het gebruikt zelfs augmented reality. Hoewel dat weinig toevoegt, ziet het er heel cool uit.

Maar zelfs al sta je tegen je nagelnieuwe Ziggo-router aan zegt de app nog: Slecht bereik, ga dichterbij staan. :(

Bel je daarover, dan blijft de klantenservice ijskoud volhouden: ‘WiFi is nou eenmaal wisselend van bereik… Doen we niks aan.’ Belachelijk. Geef dan gewoon toe dat je app waardeloos is.

Laatst had Vimexx last van een ddos op hun mailservers -> precies hetzelfde verhaal: Niets op de storingspagina en de klantenservice verzoop in de meldingen dus je kwam er niet door, dus je weet dan niks.

Tip: Kijk op allestoringen.nl Zie je daar een enorme piek, dan weer je wel hoe laat het is.
Ik had ook op allestoringen gekeken, maar daar stond ook niets, of vrijwel niets (<10 meldingen).. :)

Ik vraag me wel af waarom die bedrijven een storing niet gewoon op hun pagina zetten. Zijn ze zo bang voor gezichtsverlies dat ze denken te lijden als ze aangeven dat ze een storing hebben? In mijn ogen is een bedrijf alleen maar beter als ze transparant daar in zijn.

De medewerker kan wel zien dat er een storing is, er is dus een systeem waarin het geregistreerd wordt. Het kan toch niet moeilijk zijn dat automatisch op de website te tonen als het langer duurt dan x minuten bijvoorbeeld of welke conditie dan ook, of gewoon altijd?

Ik heb altijd het idee dat providers voornamelijk voor de winst gaan en zo min mogelijk kosten willen maken, alles voor de winst. Maar daar staat dit compleet haaks op, klantenservice medewerkers die klanten te woord moeten staan zijn duurder dan investeren in zo'n automatische berichtgeving..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
bluewalk schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 07:40:
[...]

Dan zou ik inderdaad direct voor Caiway kiezen! Tot nu toe (aanloop problemen daar gelaten de eerste 1.5 week) erg tevreden over de glasvezel verbinding!

Voor de DELTA mensen, ik gok dat je gewoon je smartcard bij een kennis met coax kan toevoegen en zo toch nog HD tv te kunnen kijken via coax, zolang de boel in de wijkkast niet losgeschroefd is. >:)
Hmm, ik zit hier nu zo beetje te lezen, en ik vroeg me dit al een tijdje af inderdaad, bij het overstappen op glas, komt er dus een kastje binnen. (Ok, iets teveel komma's).

Toen ze me belden vorig jaar, had ik niet het idee dat glas ook alleen voor internet kon zijn, is het dan niet mogelijk om glas en kabel (voor tv) te combineren? Zit er eigenlijk niet op te wachten om zo'n interactieve ontvanger in huis te hebben. Ben ergens wel gehecht geraakt aan m'n tvheadend setup (vooral ook voor zoonlief om pokemon op te nemen :D)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:46
cavey schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:28:
[...]

Hmm, ik zit hier nu zo beetje te lezen, en ik vroeg me dit al een tijdje af inderdaad, bij het overstappen op glas, komt er dus een kastje binnen. (Ok, iets teveel komma's).

Toen ze me belden vorig jaar, had ik niet het idee dat glas ook alleen voor internet kon zijn, is het dan niet mogelijk om glas en kabel (voor tv) te combineren? Zit er eigenlijk niet op te wachten om zo'n interactieve ontvanger in huis te hebben. Ben ergens wel gehecht geraakt aan m'n tvheadend setup (vooral ook voor zoonlief om pokemon op te nemen :D)
Voor nu kun je nog wel een paar jaar die constructie hanteren. Op termijn zul je er waarschijnlijk aan moeten geloven en zonder coax, maar met IPTV te moeten leven. Ik denk dat dat op zichzelf een onomkeerbare ontwikkeling is nu Delta / Caiway heeft ingezet op grootschalige glasvezel uitrol.

Overigens moet ik inderdaad zeggen dat de glasvezelverbinding zelf behoorlijk stabiel is, en ik er geen noemenswaardige problemen mee heb gehad sinds de aansluiting. Administratief is het echt een rommeltje. Bij de keuze voor Delta vorig jaar kreeg ik het Try&buy abonnement voorgeschoteld, waarbij de 3x10€ ook bij 'doorgaan' zou worden teruggestort. Uiteraard werden na 3 maanden de 'extratjes' wel direct uitgeschakeld, maar die verrekening kwam natuurlijk niet automatisch. Zelfs na 3x contact in 4 weken leek het nog steeds niet te regelen. Uiteraard beloofden ze me herhaaldelijk terug te bellen (hoewel de medewerkers van Delta dat al zeker 10 hebben beloofd, is dat nog nooit gebeurd :+ ). Inmiddels is het geregeld en wordt het met de 7e maand factuur verrekend...

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
robbierzz schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:05:
[...]

Voor nu kun je nog wel een paar jaar die constructie hanteren. Op termijn zul je er waarschijnlijk aan moeten geloven en zonder coax, maar met IPTV te moeten leven. Ik denk dat dat op zichzelf een onomkeerbare ontwikkeling is nu Delta / Caiway heeft ingezet op grootschalige glasvezel uitrol.
Ach, ik ben op zich al ruim 14 jaar kabelaar bij Delta, heb de nodige issues gehad waarbij de klantenservice best snel heeft gehandeld (doorgefikte adapter, opgeblazen cisco docsis ding daardoor, paar stoppen in huis doorgeslagen). Soms had ik wat hele technische issues, werd door de toenmalige zeelandnet helpdesk goed afgehandeld (tweede/derde lijns techneut aan de lijn gekregen). Hoe het gaat lopen met de vernieuwde delta fiber structuur (voor mij dan) is even afwachten.

IPTV zou ik niet zo'n drama vinden, dat kan ik ook wel afvangen met tvheadend dan, zolang het maar niet "IPTV" via een login/mediabox/login moet gaan.

@Mesjefskie hoe lang is jouw custom glas kabeltje naar de mediaconverter? Ik zit me vast mentaal voor te bereiden tot ze mijn glas aansluiting-welkomstpakket gaan opsturen, zit niet te wachten op een rare NAT router, als ik al een eigen router heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
cavey schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:28:
[...]

Klopt, bij DELTA is het bij de overstap gedaan met TV via coax, ze zouden zelfs de aansluiting in de wijkkast los schroeven. Nu lees ik hier dat dit bij Caiway niet het geval is, dus dan zou mijn keuze snel gemaakt zijn :P

Plus het feit dat de IPTV ontvanger bij DELTA mijn inziens qua kwaliteit een stap achteruit is, hoop dat ze dat nog gaan opschroeven. Je moet dus voor elke TV een kastje hebben want een Roku/AppleTV/AndroidTV app is er natuurlijk (nog?) niet. Die kastjes kosten 5 euri per maand, belachelijk!
cavey schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:36:
[...]
@Mesjefskie hoe lang is jouw custom glas kabeltje naar de mediaconverter? Ik zit me vast mentaal voor te bereiden tot ze mijn glas aansluiting-welkomstpakket gaan opsturen, zit niet te wachten op een rare NAT router, als ik al een eigen router heb.
Je kan ook de SFP + kabel uit het modem halen, de kabel daar is bijna 1.5 metr lang :)

[ Voor 16% gewijzigd door bluewalk op 11-05-2021 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Delta en Caiway zijn van dezelfde eigenaar. Het gaat zelfs zo ver dat ze een klantenservice delen. Dus het lijkt me sterk dat er verschil zit in de al-dan-niet-tv-via-coax, zeker aangezien die coax van Ziggo is en ze niet in Ziggo’s wijkkast komen.
Je moet dus voor elke TV een kastje hebben want een Roku/AppleTV/AndroidTV app is er natuurlijk (nog?) niet. Die kastjes kosten 5 euri per maand, belachelijk!
Dan koop je toch gewoon een kastje en neem je er een NLziet abonnement bij?

Kun je heel dat tv-pakket gewoon laten vallen en ben je nog goedkoper uit ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesjefskie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:38

Mesjefskie

If it works, it's true!

cavey schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:36:
[...]

@cavey 50 centimeter. Maar je kunt ze bij FS op lengte bestellen: Customized Length SC UPC to SC APC Simplex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
bluewalk schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:28:

Je kan ook de SFP + kabel uit het modem halen, de kabel daar is bijna 1.5 metr lang :)
Heb op het zeelandnet forum inderdaad een foto van de onderkant voorbij zien komen waar de SFP module goed te zien is. Ik dacht in eerste instantie dat de kabel volledig geintegreerd was in de modem, tov oudere genexis modellen. Dus een mediaconverter zal volstaan. Tnx!

@Mesjefskie dank je, die had ik inderdaad gezien van je doorlink (of zelfs je review van de unify op pricewatch :D), wilde alleen de maat even weten. Halve meter is wel netjes. Kan ik altijd nog doen, mochten ze me ooit eens gaan aansluiten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Zoals de meesten weten is DELTA glasvezel dezelfde verbinding als Caiway glasvezel. De diensten eroverheen kunnen uiteraard wel anders zijn.

Verschillen met DELTA/ZeelandNet kabel-internet zijn in elk geval:
  • Geen IPv6 meer
  • Geen toegang meer tot highwinds.zeelandnet.nl (nieuwsgroepen)
  • Digitale tv via een settop-box met beperkte bandbreedte voor audio en video, en (nog) geen Dolby ondersteuning
  • Geleverde Genexis Platinum 7840 ‘kan’ niet in bridge mode tenzij je het ondernemerspakket afneemt
Er zullen nog wel meer verschillen zijn, er zijn ook workarounds voor sommige verschillen. Zo kun je de SFP in een eigen router of media converter steken om het publieke IP op je eigen router te krijgen, maar voor wie ook telefonie afneemt is dat een extra uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Voor alle duidelijkheid: Je krijgt dus geen IPv6 bij Caiway? En niet meer dus eerst wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laptopleon schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:22:
Voor alle duidelijkheid: Je krijgt dus geen IPv6 bij Caiway? En niet meer dus eerst wel?
Delta biedt IPv6 via COAX internet. Neemt niet weg dat dit op den duur op glasvezel ook zal gaan komen.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Octopuz schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:36:
Zoals de meesten weten is DELTA glasvezel dezelfde verbinding als Caiway glasvezel. De diensten eroverheen kunnen uiteraard wel anders zijn.

Verschillen met DELTA/ZeelandNet kabel-internet zijn in elk geval:
  • Geen IPv6 meer
  • Geen toegang meer tot highwinds.zeelandnet.nl (nieuwsgroepen)
  • Digitale tv via een settop-box met beperkte bandbreedte voor audio en video, en (nog) geen Dolby ondersteuning
  • Geleverde Genexis Platinum 7840 ‘kan’ niet in bridge mode tenzij je het ondernemerspakket afneemt
Er zullen nog wel meer verschillen zijn, er zijn ook workarounds voor sommige verschillen. Zo kun je de SFP in een eigen router of media converter steken om het publieke IP op je eigen router te krijgen, maar voor wie ook telefonie afneemt is dat een extra uitdaging.
Die kan echt niet in bridge modus, als je het ondernemerspakket neemt krijg je een ander modem van Genexis, deze als ik het goed heb: https://genexis.eu/product/hybrid

Na een maand kan je het ondernemerspakket weer opzeggen en dan kan je dit modem blijve gebruiken. Dus voor diegene die zelf geen spul hebben is dit een eenmalige investering van een tientje, goed te doen gok ik :)

Verder klopt alles wat je oplijst, geen IPv6 en geen toegang tot de nieuwsgroepen meer vind ik ronduit teleurstellend. Zit toch nog steeds bij Delta?
Verder zegt men bezig te zijn met de kwaliteit van IPTV en dat hoop ik echt. Maar eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepstra
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 17:01
bluewalk schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:20:
[...]

Die kan echt niet in bridge modus, als je het ondernemerspakket neemt krijg je een ander modem van Genexis, deze als ik het goed heb: https://genexis.eu/product/hybrid
Ha, toen ik dat eens vroeg via de chat werd mij verteld dat het wel degelijk hetzelfde modem zou zijn. Ik vond dat toen al raar want dan zouden ze gewoon een vinkje kunnen zetten achter de schermen voor bridge mode, net als bij Ziggo.

Waarom ze dat niet doen werd beantwoord met: "het gaat vaker fout dan goed..."

Weg keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Sinds november hebben wij hier Delta glas.
Echter sinds het begin valt mij altijd wat op.

Via de WiFi van het genexis modem komt het wel eens voor dat websites of apps niet willen laden.
Schakelen we over op 4G dan hebben we geen problemen.
Met het terugschakelen naar WiFI hebben we dan ook even geen problemen meer.

Was benieuwd of meer mensen dit wel eens ervaren :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Na een maand kan je het ondernemerspakket weer opzeggen en dan kan je dit modem blijve gebruiken. Dus voor diegene die zelf geen spul hebben is dit een eenmalige investering van een tientje, goed te doen gok ik :)

Verder klopt alles wat je oplijst, geen IPv6 en geen toegang tot de nieuwsgroepen meer vind ik ronduit teleurstellend. Zit toch nog steeds bij Delta?
Verder zegt men bezig te zijn met de kwaliteit van IPTV en dat hoop ik echt. Maar eerst zien, dan geloven.
Geen nieuwsgroepen is niet de grootste ramp. Caiway biedt het aan nieuwe klanten ook niet meer aan.
Het is een dienst die je via een separaat abonnement (Usenet) gewoon zelf kan aanschaffen, en veelal goedkoper en met een hogere retentie tov Caiway en Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Gepstra schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:16:
[...]

Ha, toen ik dat eens vroeg via de chat werd mij verteld dat het wel degelijk hetzelfde modem zou zijn. Ik vond dat toen al raar want dan zouden ze gewoon een vinkje kunnen zetten achter de schermen voor bridge mode, net als bij Ziggo.

Waarom ze dat niet doen werd beantwoord met: "het gaat vaker fout dan goed..."

Weg keuze.
Ja dat was het eerst ook, maar op het forum van zeleandnet (delta) is het bevestigd dat je een ander modem krijgt bij het businesspakket. Dat is dus een optie :)

[ Voor 3% gewijzigd door bluewalk op 16-05-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepstra
bluewalk schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:59:
[...]

Ja dat was het eerst ook, maar op het forum van zeleandnet (delta) is het bevestigd dat je een ander modem krijgt bij het businesspakket. Dat is dus een optie :)
Ah kijk eens aan, dat is een stuk recenter idd haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Laatst was er toch een nieuwsbericht dat de verbinding van glasvezelverbindingen van Delta sowieso een factor 10 sneller zou worden of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ik bedoel wordt de modem dan ook niet van een ander type of kan deze dat wel aan?

[ Voor 20% gewijzigd door laptopleon op 16-05-2021 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 13:43
Gepstra schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:01:
[...]

Ah kijk eens aan, dat is een stuk recenter idd haha.
Ik kan bevestigen dat dit zo is. Ik heb nu al een paar weken zo'n rare Genexis Hybrid modem. Raar modulair ontwerp. Is echt gemaakt voor wand montage (al ligt ie bij mij ook gewoon in de kast)
Maar het werkt prima. Er is nu ook zo'n 3ms van de latency af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:48
Tijdje terug bericht gehad dat Delta bij voldoende animo glasvezel gaat uitrollen hier. Kreeg ik van de week een mailtje van efiber (of een partner) dat Delta geen overeenkomst heeft met de gemeente, maar zij wel, en dat mensen niet nu op Delta in moeten gaan maar beter kunnen wachten.

Vaag toch, gaan ze dan 2 glasvezel kabels leggen? Want beide partijen beweren dus de infrastructuur te gaan uitrollen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:54:
Tijdje terug bericht gehad dat Delta bij voldoende animo glasvezel gaat uitrollen hier. Kreeg ik van de week een mailtje van efiber (of een partner) dat Delta geen overeenkomst heeft met de gemeente, maar zij wel, en dat mensen niet nu op Delta in moeten gaan maar beter kunnen wachten.

Vaag toch, gaan ze dan 2 glasvezel kabels leggen? Want beide partijen beweren dus de infrastructuur te gaan uitrollen.
Het zou niet voor het eerst zijn.. KPN en E-Fiber in Deurne. KPN en T-Mobile in Den Haag...

Maar ik verwacht het in dit geval eigenlijk niet. Zowel E-Fiber als Delta laten hun aanleg altijd afhangen van een vraagbundeling en voldoende voorinschrijvingen op abonnementen. De kans dat ze beiden hun eigen gewenste percentage vooraf halen is minimaal. Vandaar ook die mail van E-Fiber met steek naar de concurrent.
KPN is gestopt met die vraagbundelingen en legt gewoon overal glasvezel aan (niet tegelijk uiteraard, maar in de komende jaren). Dus ja, dan kan je wel eens tegelijk met een concurrent gaan aanleggen en twee netwerken in de grond hebben liggen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:46
Phusebox schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:54:

Er zijn inderdaad gebieden waar je van twee aanbieders een glasvezel binnen krijgt. Naast de voorbeelden die @Barre73 aangeeft is dit volgens mij ook aan de hand in een deel van Terneuzen.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ja, Delta en (wederom) KPN tegelijk ja. Dat speelt in Zeeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooit ook in het Cogasgebied in Twente?!
Of men moet fuseren/elkaar inlijven. Daar is ook sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:40:
Ooit ook in het Cogasgebied in Twente?!
Of men moet fuseren/elkaar inlijven. Daar is ook sprake van.
Daar was sprake van en zoals je hebt kunnen lezen heeft KPN dat voorstel afgewezen. Dus er speelt niks meer momenteel.
Of en wanneer KPN naast Cogas wil gaan aanleggen zal de toekomst uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Daar was sprake van en zoals je hebt kunnen lezen heeft KPN dat voorstel afgewezen. Dus er speelt niks meer momenteel.
Of en wanneer KPN naast Cogas wil gaan aanleggen zal de toekomst uitwijzen.
Ik wou niet off topic gaan, maar ik mag toch hopen dat de aanvragen er al liggen bij de diverse Gemeentes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziggo test het NPO1 4K kanaal lees ik op TotaalTV. Ik ben erg benieuwd of Delta em Caiway deze ook gaan doorgeven. Ergens zou zeer vreemd zijn wanneer Delta em Caiway dit niet gaan leveren. De klant is compleet van hen afhankelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-10 23:06
Hier in Buchten (Limburg) brief van Delta in de bus gekregen over aanleg glasvezel indien 35% v.d. mensen mee in zee gaat.

Spannend.. Benieuwd of dat gehaald wordt :)

[ Voor 6% gewijzigd door roT- op 17-05-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:27

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hier in Drenthe is Delta druk bezig zieltjes te winnen, vanavond had ik ze al aan de deur. :/
Vind hun marketing toch we een beetje irritant aan het worden, er hangen zelfs spandoeken in het dorp.
Ben voorlopig tevreden met Ziggo en prijstechnisch is het niet interessant om over te stappen. (kijk Formule 1)

Hoe zit er nou exact met die minimaal 35% deelname, vind het maar ondoorzichtig.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Harmen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:28:
Hier in Drenthe is Delta druk bezig zieltjes te winnen, vanavond had ik ze al aan de deur. :/
Vind hun marketing toch we een beetje irritant aan het worden, er hangen zelfs spandoeken in het dorp.
Ben voorlopig tevreden met Ziggo en prijstechnisch is het niet interessant om over te stappen. (kijk Formule 1)

Hoe zit er nou exact met die minimaal 35% deelname, vind het maar ondoorzichtig.
Ik zou altijd happen op glasvezel. Ziggo is ook niet alles en F1 en Bundes Liga zijn ze volgend jaar kwijt. Dat gaat naar de nieuwe zenders van V Sports ( Viaplay van The Nordic Enterntainment Group). Evenals PDC Darts van RTL en de Bundes Liga van ESPN. Tot zover de exclusiviteit van het 4K F1 kanaal van Ziggo Sports. Arrogantie wordt afgestraft!

Bron: Chris Woerts Sports Marketeer, bekend gemaakt bij Veronica Inside,

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 17-05-2021 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:37
Harmen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:28:

Dan zal ik toch maar even gaan kijken. Vandaag bericht naar buiten gekomen dat f1 vanaf seizoen 2022 niet meer via ziggo gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
roT- schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:30:
Hier in Buchten (Limburg) brief van Delta in de bus gekregen over aanleg glasvezel indien 35% v.d. mensen mee in zee gaat.

Spannend.. Benieuwd of dat gehaald wordt :)
Hier in Born ook. Ik twijfel alleen over de kwaliteit van de aangeboden providers (en met name de iptv). Ik lees redelijk wat negatieve info over de iptv van Delta/Caiway (provider Stoneroos) en ook Online.nl zie ik veel negatieve reacties (provider Canaal digitaal).

De vierde provider (Helden van nu) is voor mkb, maar accepteert blijkbaar ook particulieren. Zij bieden tv aan via Compenz Media, maar daar vind ik weinig info over.

Maar op dit moment is Ziggo de enige mogelijkheid (betaalbaar) voor een snelle verbinding (en ook voor Ziggo zijn veel negatieve reacties te vinden). Met KPN (Vdsl) kom ik niet verder dan 100Mbit.

Ondanks dat ik twijfel over de providers vind ik het wel belangrijk dat er voor snellere verbindingen een keuze is en glasvezel biedt die keuze. Vandaar dat ik hoop dat dat de 35% behaald wordt (ik schrijf me in ieder geval in, ik twijfel alleen nog over de provider).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Delta verhoogt weer de prijzen, maar zijn interactieve televisie product geeft nog steeds slechts stereo geluid door. Waar zijn die prijsverhogingen voor nodig als Delta toch zijn product niet verbetert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Naar aanleiding van het bericht dat Delta de prijzen en snelheden verhoogd, ging ik eens kijken wat dit voor mij betekend.
Ik heb een 'Flexpakket Basis 150 Mbps' die 45 euro per maand kost. Als ik het overzicht van prijswijzigingen bekijk, dan staat deze er niet op, dus er is blijkbaar geen wijziging aan. Maar 'Flexpakket Basis 100 Mbps' gaat naar 50 euro per maand? Je betaalt meer voor minder? Wie zou dat pakket nog nemen dan, hetzelfde als het flexpakket 50mbps. Die zijn toch helemaal niet interessant? :?

Of zijn er regio's waar ze alleen die 50 en 100 aanbieden en die 150 niet?

[ Voor 19% gewijzigd door Tankiej op 18-05-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:03

RobertowNL

For your gear!

Tankiej schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:33:
Naar aanleiding van het bericht dat Delta de prijzen en snelheden verhoogd, ging ik eens kijken wat dit voor mij betekend.
Ik heb een 'Flexpakket Basis 150 Mbps' die 45 euro per maand kost. Als ik het overzicht van prijswijzigingen bekijk, dan staat deze er niet op, dus er is blijkbaar geen wijziging aan. Maar 'Flexpakket Basis 100 Mbps' gaat naar 50 euro per maand? Je betaalt meer voor minder? Wie zou dat pakket nog nemen dan, hetzelfde als het flexpakket 50mbps. Die zijn toch helemaal niet interessant? :?

Als ik de tabelletje bekijk op de frontpage dan ontbreken de glasvezel pakketten?

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gepstra
RobertowNL schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:15:
[...]

Als ik de tabelletje bekijk op de frontpage dan ontbreken de glasvezel pakketten?
Klopt, dit geldt niet voor de glasvezelpakketten zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-10 16:20

B2

wa' seggie?

Tankiej schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:33:

Ik weet dat er verschillen zitten tussen het ‘reguliere’ Delta en Delta in ‘glasvezelbuitenaf’ gebieden. Heet niet meer zo, maar dat verschil was er wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb wat offtopic berichten verwijderd die gingen over Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

dolopfriet schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:02:
Delta verhoogt weer de prijzen, maar zijn interactieve televisie product geeft nog steeds slechts stereo geluid door. Waar zijn die prijsverhogingen voor nodig als Delta toch zijn product niet verbetert ?
Aangezien mijn vorige reactie hierover in het zelfde bericht als een reactie op een Ziggo bericht stond is deze verwijderd, daarom nog een keer : Inflatie wellicht..

Iedereen wil een hoger loon, diensten die providers afnemen worden duurder, kortom voor hun zijn de kosten waarschijnlijk ook hoger. Dat wordt gewoon doorberekend op de klanten. Net als in alle andere commerciële sectoren, ze zijn geen filantropische instelling natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
RobertowNL schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:15:
[...]

Oh, dat kan ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B2 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:25:
[...]

Aangezien mijn vorige reactie hierover in het zelfde bericht als een reactie op een Ziggo bericht stond is deze verwijderd, daarom nog een keer : Inflatie wellicht..

Iedereen wil een hoger loon, diensten die providers afnemen worden duurder, kortom voor hun zijn de kosten waarschijnlijk ook hoger. Dat wordt gewoon doorberekend op de klanten. Net als in alle andere commerciële sectoren, ze zijn geen filantropische instelling natuurlijk.
*knip* commentaar op de moderatie graag gewoon via een DM of het feedback topic.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 19-05-2021 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
* knip*

Verder is het volgens mij alleen Delta die de 4K ontvangers aanbiedt. Geen idee of er nog andere ontvangers in omloop zijn die geen 4K ondersteunen. Zo ja dan zal het nu nog weinig zin hebben om 4K aan te gaan bieden aan alle Delta klanten.

De kruks van het verhaal is dat we het vanzelf gaan merken / horen / zien / lezen als 4K en / of Dolby er zijn.

Het heet dan ook niet het speculatie topic maar het ervaringen topic

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 19-05-2021 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rfbroek schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:50:
[...]

[mbr]* knip*

[/]

Verder is het volgens mij alleen Delta die de 4K ontvangers aanbiedt. Geen idee of er nog andere ontvangers in omloop zijn die geen 4K ondersteunen. Zo ja dan zal het nu nog weinig zin hebben om 4K aan te gaan bieden aan alle Delta klanten.

De kruks van het verhaal is dat we het vanzelf gaan merken / horen / zien / lezen als 4K en / of Dolby er zijn.

Het heet dan ook niet het speculatie topic maar het ervaringen topic
Caiway heeft de Amino 7x, die kan naar 4K upscalen. De Kamai 7x werd/wordt ook geleverd door Caiway, ik heb er zelf eentje en die kan gewoon 4K. Verder kunnen ze een 4K kanaal ook in de app stoppen zodat deze gestreamt kan worden. Mogelijkheden genoeg, We gaan vamzelf zien wat het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-09 18:05
[...]

Bij die Genexis Hybrid kun je een vaste (VOIP) telefoon toch direct aansluiten? Dan is het ook eindelijk mogelijk om Delta's vaste telefoonabonnementen te gebruiken icm een eigen router (omdat Delta de VOIP gegevens niet openbaar wil maken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdgroot83
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-03 14:50
Woon ook in Born en hoop dat we de 35% gaan halen. Puur om het feit dat Ziggo hun monopoly kwijt raakt en er meer concurrentie komt. Ik twijfel helaas ook nog welke aanbieder te kiezen. Delta, Caiway of Online.nl. Je leest voornamelijk negatieve reacties, maar aan de andere kant lees ik die ook over Ziggo terwijl ik daarover tevreden ben, behalve de prijs dan😅

[ Voor 3% gewijzigd door bdgroot83 op 19-05-2021 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
MarnickS schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:23:
[...]

Bij die Genexis Hybrid kun je een vaste (VOIP) telefoon toch direct aansluiten? Dan is het ook eindelijk mogelijk om Delta's vaste telefoonabonnementen te gebruiken icm een eigen router (omdat Delta de VOIP gegevens niet openbaar wil maken).
Correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
bdgroot83 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:21:
Woon ook in Born en hoop dat we de 35% gaan halen. Puur om het feit dat Ziggo hun monopoly kwijt raakt en er meer concurrentie komt. Ik twijfel helaas ook nog welke aanbieder te kiezen. Delta, Caiway of Online.nl. Je leest voornamelijk negatieve reacties, maar aan de andere kant lees ik die ook over Ziggo terwijl ik daarover tevreden ben, behalve de prijs dan😅
Elke provider heeft zo zijn voor en tegens.
Vorig jaar zijn ze bij ons begonnen.
Ik heb toen bewust gekozen voor internet via delta fiber, om net zoals jij zegt een concurrent in onze plaats te krijgen.
Om die reden dat ik nog 3 smartcards gebruik van Ziggo heb ik mijn tv bij Ziggo gehouden en in internet via delta

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laptopleon
*knip* Ziggo is hier een beetje Offtopic.

[ Voor 190% gewijzigd door rens-br op 20-05-2021 21:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:53:
[...]
Caiway heeft de Amino 7x,,,
De Amino 7x bestaat niet.
Je hebt de Amino Aria 7x en de Amino Kamai 7x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:00
Als ik die tabel goed begrijp kan ik straks voor 57,50 gigabit krijgen? Flex van 45 en extra snelheid van 12,50? Dat is dan een betere deal dan wat caiway aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rfbroek schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:01:
[...]

De Amino 7x bestaat niet.
Je hebt de Amino Aria 7x en de Amino Kamai 7x
Maakt voor het verhaal niet uit, Aria levert een HDR upscale en Kamai 4K.

*knip* geruchten verspreiden zonder bron is dus niet de bedoeling.

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 21-05-2021 21:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb de bezem weer even door het topic geen gehaald. Zullen we het nu weer gezellig houden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:12
@roT- @bdgroot83

Born/Graetheide hier :w

Ook hier natuurlijk de campagne brief ontvangen, en ik denk dat ik voor Caiway ga kiezen.
Ik zie zojuist dat ze ook een bepaalde actieperiode hebben ( zie hier )

In de voorwaarden staat dat deze actie vanaf 1 juni a.s. geldt, dus ik wacht nog wel even met aanvragen. Voor de zekerheid ;)

Hier ook altijd tevreden geweest over Ziggo, maar extra concurrentie juich ik toe.
Hopelijk halen we de 35%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
fender89 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 08:35:
@roT- @bdgroot83
In de voorwaarden staat dat deze actie vanaf 1 juni a.s. geldt, dus ik wacht nog wel even met aanvragen. Voor de zekerheid ;)
In de voorwaarden staan ook de volgende zinnen:
2. Het aanbod geldt niet voor klanten woonachtig op een adres waaraan een vastrechtvergoeding
is gekoppeld of adressen die deel uitmaken van een vraagbundelingscampagne.

11. Als uiterste ingangsdatum van het abonnement geldt 31 augustus 2021
Zoals ik het lees geldt deze actie dus niet voor de vraagbundelingscampagne die nu in de omgeving van o.a. Born loopt.

[ Voor 6% gewijzigd door pdukers op 23-05-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En toen lag er van alles plat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:09
Ik heb het eigenlijk al sinds gisteren, ik heb een 1000 verbinding, maar ik haal nog maar 300 sinds gisteren. TV doet het niet erg lekker hier, maar af en toe doet hij het random weer.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
idd. alles, tv, hun website, hun telefoonnummer ... alles plat maar 1 lichtpuntje: wel internet :-)

[ Voor 22% gewijzigd door Boeryepes op 26-05-2021 20:23 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:40
Nergens last van, internet werkt prima icm een UDM Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Hebben jullie ook last van snelheidsverlies, of zou het aan m'n dream machine liggen die ik sinds eergisteren heb geïnstalleerd.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Boeryepes schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:23:
idd. alles, tv, hun website, hun telefoonnummer ... alles plat maar 1 lichtpuntje: wel internet :-)
Yep, IPTV ook stuk. Via de webbrowser, mits je reeds ingelogd was, werkt het ondertussen weer. De app en ontvanger zijn nog steeds de weg kwijt.
carpebios schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:30:
Hebben jullie ook last van snelheidsverlies, of zou het aan m'n dream machine liggen die ik sinds eergisteren heb geïnstalleerd.
Ik had dat in het begin ook, leek in de hele wijk te zijn. Blijven melden en monteur eisen, die monteur vervolgens wireshark captures alten maken.
Het was toen, nadat de monteur langs geweest is, na 1 dag verholpen (zat idd iets fout in het pop).

Hier ook een UDMP en haal de volle gigabit gemakkelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door bluewalk op 26-05-2021 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik heb geen pro, ik heb de wifi versie, maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
de reacties op twitter zijn niet mals. Ik moet zeggen dat het 2 maanden (sinds 1 april zit ik op delta) het als een zonnetje heeft gedraaid.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Veel asociale kinderen op Twitter vooral. Alsof ze het erom doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
carpebios schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:42:
Veel asociale kinderen op Twitter vooral. Alsof ze het erom doen.
Ik denk het niet, in Twente had Caiway al een slechte naam. Een kleinigheid is er nodig om dan Twitter weer te doen ontploffen en de “ik wil ziggo terug” statements zijn er weer. Maar nu komen met storingen vlak voor het EK voetbal is slechte reclame. Evenals het feit dat men nog niets heeft losgelaten of men NPO in 4K gaat leveren of als alternatief HD Ultra met HDR (beide streams zijn beschikbaar gesteld door NPO)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:40
Sjakie0101 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:47:
[...]

Ik denk het niet, in Twente had Caiway al een slechte naam. Een kleinigheid is er nodig om dan Twitter weer te doen ontploffen en de “ik wil ziggo terug” statements zijn er weer. Maar nu komen met storingen vlak voor het EK voetbal is slechte reclame. Evenals het feit dat men nog niets heeft losgelaten of men NPO in 4K gaat leveren of als alternatief HD Ultra met HDR (beide streams zijn beschikbaar gesteld door NPO)
De mensen die grotendeels zeuren over de “WiFi” zijn vaak gebruikers die helemaal geen kennis van internet hebben en hun modem en router (of WiFi modem) ergens in de meterkast gooien en daarna gaan zeuren dat het internet het niet doet.

Daarnaast, stop nu eens met zeuren over alle missende TV functies, zeuren heeft geen nut en je gaat maar door en door en door. :r

Als de provider je niet aanstaat dan ben je vrij om bijvoorbeeld naar KPN te gaan (dsl, adsl, vdsl of indien je in het buitengebied zit 4G Thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zie wat meer mensen uit omgeving Sittard hier. De grote storing die er nu gaande is op het Delta netwerk en het feit dat het wel vaker schijnt voor te komen in deze mate maakt mij huiverig.

De tv ervaring schijnt niet echt geweldig te zijn terwijl ik nu dik tevreden ben.

Plus als ik overstap raak ik mijn 3 gratis smart cards kwijt die ik nog heb.

Heb lang gewacht op glasvezel maar ik hoopte eigenlijk op KPN dus denk dat ik me niet ga inschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:29:
Zie wat meer mensen uit omgeving Sittard hier. De grote storing die er nu gaande is op het Delta netwerk en het feit dat het wel vaker schijnt voor te komen in deze mate maakt mij huiverig.

De tv ervaring schijnt niet echt geweldig te zijn terwijl ik nu dik tevreden ben.

Plus als ik overstap raak ik mijn 3 gratis smart cards kwijt die ik nog heb.

Heb lang gewacht op glasvezel maar ik hoopte eigenlijk op KPN dus denk dat ik me niet ga inschrijven.
Ik zou sowieso wachten. Volgens de gemeente Sittard heeft delta nog niet eens een vergunning; gemeente is not pleased dat men al met werving bezig is. Daarnaast zou ook e-fiber ook geïnteresseerd.

Stukjes uit een artikel van de Limburger:
Een gemeentewoordvoerder bevestigt dat Delta Fiber en E-Fiber de twee telecombedrijven zijn waarmee B en W nu in een ‘afrondende fase’ in gesprek zijn.
….
Ook B en W laten weten daar allesbehalve blij mee te zijn. „Dat kan verkeerde verwachtingen wekken. Wij hebben de betrokken bedrijven daarom verzocht dit niet te doen voordat er een overeenkomst is. Maar we kunnen hen niet tegenhouden. Zodra de partijen hun voorstellen hebben ingediend, maken we de keuze of we ingaan op één of meerdere voorstellen. Op dit moment ligt er nog geen enkele overeenkomst”, zo benadrukken B en W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
pdukers schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:03:
[...]

Ik zou sowieso wachten. Volgens de gemeente Sittard heeft delta nog niet eens een vergunning; gemeente is not pleased dat men al met werving bezig is. Daarnaast zou ook e-fiber ook geïnteresseerd.

Stukjes uit een artikel van de Limburger:

[...]
Of de andere partij zoveel beter is. Die hebben het sowieso over beginnen in 2022 en een uitroltermijn van 2 tot 3 jaar. Dus als die denken dat ik een abonnement ga afsluiten voor 2025 eind dit jaar dan zijn ze goed gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:18:
[...]

Of de andere partij zoveel beter is. Die hebben het sowieso over beginnen in 2022 en een uitroltermijn van 2 tot 3 jaar. Dus als die denken dat ik een abonnement ga afsluiten voor 2025 eind dit jaar dan zijn ze goed gek.
Dit dus, de klagers hoor je altijd het beste. Kijk voor de gein maar eens op Trustpilot.
Kijk je bij delta is het een grote ellende met vaak de tekst "had ik nou maar nooit overgestapt van provider X" en "zodra ik kan opzeggen ga ik naar provider X".
Ga je vervolgens provider X op trustpilot opzoeken lees je hetzelfde, zelfde scores etc. Zegt genoeg denk ik.

Dat er storing is, kan gebeuren. Dit is de eerste keer in drie maanden dat IPTV kuren heeft, nadeel is we dat je smartcards vervallen na de overstap op glasvezel en je nu dus geen TV hebt, dan maar Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bluewalk schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 06:34:
[...]

Dit dus, de klagers hoor je altijd het beste. Kijk voor de gein maar eens op Trustpilot.
Kijk je bij delta is het een grote ellende met vaak de tekst "had ik nou maar nooit overgestapt van provider X" en "zodra ik kan opzeggen ga ik naar provider X".
Ga je vervolgens provider X op trustpilot opzoeken lees je hetzelfde, zelfde scores etc. Zegt genoeg denk ik.

Dat er storing is, kan gebeuren. Dit is de eerste keer in drie maanden dat IPTV kuren heeft, nadeel is we dat je smartcards vervallen na de overstap op glasvezel en je nu dus geen TV hebt, dan maar Netflix.
De eerste keer in 3 maanden, klinkt nog altijd niet positief. En ja dat die reviews niet alles zeggen weet ik maar goed het is gewoon lastig ook omdat je nergens die tv ervaring kunt testen of de interface en werking van de aangeboden dienst kunt zien of proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
ik herinner me nog goed de beginjaren van ziggo (toen upc): dikke bagger. Ik heb me daar opingesteld bij de overstap naar Delta.

Waar ik wel van baal is dat ze telefonische niet bereikbaar zijn. UPC was ook slecht maar niet zo slecht en stonden wat meer in schijnwerpers (consumentenprogamma's op tv) waardoor het beter werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
Sjakie0101 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:14:
[...]

Ik verwacht vanaf bestellen ca 7 dagen.
Direct op 7 mei besteld maar ik zit nog zonder hoor. En na 6 keer bellen blijkt dat ik nu nogmaals minimaal 2 weken mag wachten. Wat een ballentent.

Op mijn adres liggen 2 Glasvezelkabels van Delta zelf; 1 naar de woning (ik) en 1 naar een loods op het aangelegen bedrijventerrein (loodsen). Blijkbaar is het systeem dusdanig rigide dat alles daar vastloopt op 2 abbo’s op 1 adresregel.

Hier heb ik uiteraard nooit zelf melding van gekregen van ze. Mijn bestelling lag netjes in limbo en tegelijkertijd hebben ze de AVG meermaals geschonden, bleek toen ik ze voor de 4e keer belde. Behalve dat mijn bestelling aan de kant gezet was vanaf dag 1 ondanks dat een medewerker deze voor mij had ingeklopt, bleek ook nog eens dat mijn eerste chats en contacten puur op basis postcode en huisnummer onder het account van de loodseigenaar waren verwerkt. Die naam
kreeg ik nog te horen ook, en al mijn berichten waren dus inder ZIJN account opgeslagen.. Ja gaat lekker daar. Hoe hoog is die boete ookalweer?

Afijn;
- 7 mei besteld via chat mbv medewerker, bevestiging ontvangen all good
- Twee weken Radiostilte
- 19 mei maar eens gechat, status bestelling gevraagd. “Kan ik niet zo zien, beter even bellen”.
- Nog een keer gechat, dit keer niet met postcode/huisnr maar gewoon mijn naam: “ik verwacht dat hij na het weekend wordt opgepikt en verstuurd, excuus voor de vertraging, systeemmigratie gehad”
- 20 mei toch maar gebeld, die kon mijn bestelling niet vinden, raar, doorverbonden. Die zag hem uiteindelijk wel, en vertelde mij dat ze er ‘spoed’ achter kon zetten en ik m dan wellicht alsnog voor het pinksterweekend had.
- 22 mei, zaterdag, uiteindelijk geen pakket. Nog eens de chat aangezwengeld, die zag weer niks (ja, want ik wordt steeds onder naam van die andere eigenaar gegooid), bel maar evennaar de klantenservice.
- 22 mei meermaals gebeld, klantenservice dicht, andere afdelingen konden me niet helpen.
- 24 en 25 mei uiteraard geen pakket.
- 26 mei, nog maar eens gebeld. Eindelijk(!) de aap uit de mouw: er ligt op ons huisnummer al een abbo en die blokkeert je aanvraag. Daar is dus sinds dag 1 niks mee gebeurd en niemand heeft me erover geinformeerd. Er liggen dus 2 kabels (1 naar de loods, het andere kastje hangt hier netjes zonder aansluitingen in de meterkast), maar hun ICT systeem is niet berekend op 2 abbo’s. Er werd me aangeraden, i kid you not, om een bewijs van bewoning te mailen zodat de loodseigenaar van de lijn gemikt kon worden 8)7. Even met loodseigenaar overlegd, ze hadden in het verleden al geprobeerd met man en macht een letter achter het huisnummer te krijgen, maar Delta kon dat niet omdat de gemeente dat niet herkende.
- 26 mei nogmaaals gebeld, duidelijk gemaakt dat aan de verbinding van de loodseigenaar absoluut niks mocht versanderen. Na veel over en weer en meermaals de floormanager erbij, hebben ze besloten mijn bestelling om te zetten in een ‘actie’ op de ‘extra lijn’. Jaja, nou blijkt dus dat hoogstwaarschijnlijk de lijn “XTR01” in mijn woning ligt, en de lijn die in hun systeem als “hoofdvestiging” aangeduid staat naar de loods gaat. De grap? Ze kunnen zelf niet met zekerheid zeggen welke lijn waar ligt, hah. De extra grap? Ja meneer helaas omdat het nu een nieuwe bestelling is gaat hij achterop de stapel, dus duurt het vanaf nu ongeveer 10 werkdagen. We hebben geen spoedsysteem helaas

Tot deze tijd ben ik alleen maar vriendelijk geweest, de helpdeskmedewerkers kunnen er ook niks aan doen immers. Vriendelijk bedankt, maar weer wachten. Nachtje over geslapen en vanochtend begon ik me toch steeds meer en meer te ergeren aan de gang van zaken en de oplopende kosten van mijn mobiel internet. Ik was ruim op tijd met aanvragen, maar krijg het gevoel dat de taak van de klantenservice is om toch zoveel mogelijk alles via de bestaande systemen te sturen en er een straf staat op het leveren van maatwerk waar nodig. Dat doorverbinden naar hogerop minpunten op je functioneringsgesprek oplevert.

- 27 mei, vandaag, dus nog eenmaal gebeld, omdat ik ook nog geen bevestiging van de wijziging had ontvangen die de medewerker me gisteren wel had toegezegd. Meteen gevraagd of ik dit keer doorverbonden kan worden naar een leidinggevende omdat ik niet steeds het riedeltje “oh maar ik zie nu de heer XX staan wat gek” wil. Nee kon niet, “ik kijk wel even voor je, wat is je postcode? Ok, naam en geboortedatum? [Boxman, 1990]. ... Ooooh ik zit helemaal verkeerd?!? [Ja dat bedoel ik dus, je ziet heet XX staan he?]”... zucht. Ja nee de actie is aangemaakt maar moet nog opgepikt worden. Dit keer voor het eerst boos geworden. Ik heb internet nodig voor mijn werk en zit inmiddels ruim buiten mijn bundel, kost me 5 euro per 500MB en loopt helemaal de spuigaten uit. Een tussenoplossing konden ze me niet bieden, sterker nog ze zei letterlijk dat ze helemaal niks voor me kon doen of versnellen en dat ik maar moest wachten.

De floormanager of leidinggevenden krijg je pertinent niet aan de lijn.

De medewerker heb ik vriendelijk verexcuseerd om mijn inmiddels onversneden sarcasme, immers niet haar schuld. En zonder 1 steek verder te zijn opgehangen.

Mijn eerste ervaring met Delta is in ieder geval bar en bar slecht, en mn bestelling is nog nieteens verwerkt. Benieuwd wat er nog meer komen gaat..

Inmiddels ben ik er dusdanig klaar mee dat ik me ben orienteren op het kopernetwerk, en deze hele rommel liever cancel en nooit meer terugzie.

Wat een kaaiwerk.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 06:46:
[...]

De eerste keer in 3 maanden, klinkt nog altijd niet positief. En ja dat die reviews niet alles zeggen weet ik maar goed het is gewoon lastig ook omdat je nergens die tv ervaring kunt testen of de interface en werking van de aangeboden dienst kunt zien of proberen.
Wel vergeten te vermelden dat ik daarvoor op de coax zat en daar al de IPTV app jaren gebruikte, ook wel af en toe een probleem met de iOS app maar sinds de overstap naar stoneroos eigenlijk geen storingen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MTV Music24 is nu MTV Live24 HD geworden (op de decoder moet deze nog omgezet worden, in de app en op COAX al HD)
L1HD is toegevoegd op interactief
AT5 HD komt er ook bij (op de decoder nog niet zichtbaar, op de app al wel)

To be continued waarschijnlijk, door de storingen zal men even gestopt zijn met de werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hier in het dorp zijn ze aan het kijken of er glasvezel van Delta kan worden gelegd. Nu zit ik bij KPN, en denk ik dat ik daar nog wel wat voordeel uit kan halen omdat Delta eraan lijkt te komen. Maar Delta meldt juist weer dat als ik niet op tijd aanmeld, ik 650 euro aansluitkosten moet betalen. Nu denk ik dat Delta ook over een jaar nog graag nieuwe klanten wil, en die 650 euro alleen maar om af te schikken is zodat zij aan de benodigde 25% aanmeldingen komt.

Voor het beeld: ik denk eraan om KPN een jaar te verlengen (met voordeel hoop ik) en dan over te stappen naar Delta, als ze dan beschikbaar zijn.

Iemand hier ervaring mee, hoe hard Delta dit speelt?

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 28-05-2021 09:36 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:29:
Hier in het dorp zijn ze aan het kijken of er glasvezel van Delta kan worden gelegd. Nu zit ik bij KPN, en denk ik dat ik daar nog wel wat voordeel uit kan halen omdat Delta eraan lijkt te komen. Maar Delta meldt juist weer dat als ik niet op tijd aanmeld, ik 650 euro aansluitkosten moet betalen. Nu denk ik dat Delta ook over een jaar nog graag nieuwe klanten wil, en die 650 euro alleen maar om af te schikken is zodat zij aan de benodigde 25% aanmeldingen komt.

Voor het beeld: ik denk eraan om KPN een jaar te verlengen (met voordeel hoop ik) en dan over te stappen naar Delta, als ze dan beschikbaar zijn.

ik heb het aanbod in eerste instantie genegeerd en na sluitingsdatum van deze termijn was het nog steeds mogelijk om in te schrijven - en werd ingepland in een 2e groep. Ik denk dat dit ook afhangt van hoeveel inschrijvers ze krijgen in de 1e termijn.

Waarom zou je over willen stappen van KPN naar Delta?

Edit: bij ons was het 1000 euro als je achteraf wilde meedoen. Da's een stuk meer dan 650.

[ Voor 4% gewijzigd door Boeryepes op 28-05-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Boeryepes schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:18:
[...]

Waarom zou je over willen stappen van KPN naar Delta?
Omdat mijn ADSL niet boven de 44Mbit uit komt. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:04
Vandaag, na talloze reclame in de brievenbus te hebben ontvangen, een verkoper van Delta aan de deur gehad. Vreselijk ventje, die je ondanks dat je al 5 keer "Nee, geen interesse" hebt gezegd, blijft proberen om zijn verhaal af te steken. Niks nieuws vwb colporteurs, maar deze zei, op een dreigende manier, dat ik in de problemen kan komen als ik niet meega in hun project, zonder te weten bij wie we zitten.
Ook wist hij me te vertellen wat ik aan apparatuur in de kamer had staan, waar gewoon op ooghoogte anti-gluur materiaal op de ramen zit en minstens een meter of 3 voortuin bewandeld moet worden om er onderdoor te spieken.
Op de vraag wat voor "problemen" hij bedoelt en of hij zich kan identificeren als Delta medewerker en hoe hij het in zijn hoofd haalt om mijn woning te begluren, koos hij om snel weg te gaan.

Beeld en geluid doorgestuurd naar Delta. Ben benieuwd of ik daar een reactie op krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.totaaltv.nl/n...k-leveren-wel-in-full-hd/

Caiway en Delta gaan dus weer niets doen voor de klant. Nog even afgezien dat dit bericht vragen oproept:
* Waarom gaan ze dit niet regelen voor de klant (kan gewoon via DVBC zoals SK Veendam doet)
* Is FULL HD de kwaliteit die we nu ontvangen of 1080P met HDR? Anders is dit bericht gewoon behoorlijk misleidend.
* Hoezo is 4K niet beschikbaar???? De stream is geleverd aan alle providers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:50:

Caiway en Delta gaan dus weer niets doen voor de klant. Nog even afgezien dat dit bericht vragen oproept:
* Waarom gaan ze dit niet regelen voor de klant (kan gewoon via DVBC zoals SK Veendam doet)
* Is FULL HD de kwaliteit die we nu ontvangen of 1080P met HDR? Anders is dit bericht gewoon behoorlijk misleidend.
* Hoezo is 4K niet beschikbaar???? De stream is geleverd aan alle providers
Vragen die al vaker in min of meer dezelfde bewoordingen door je gesteld zijn en waar je hier geen antwoord op gaat krijgen lijkt mij.
Daarnaast, TotaalTV maakt echt van elke scheet een artikel om maar clicks te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B2 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:48:
[...]

Vragen die al vaker in min of meer dezelfde bewoordingen door je gesteld zijn en waar je hier geen antwoord op gaat krijgen lijkt mij.
Daarnaast, TotaalTV maakt echt van elke scheet een artikel om maar clicks te verzamelen.
Zeker eens, al is er navraag gedaan door de schrijver bij Delta em dit was het antwoord.
Full HD is 1080P met HDR, dus ik ben heel nieuwsgierig of men weet wat men heeft geroepen of dat dit het zoveelste kluitje in het riet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:20

Hier in het dorp ook, 650 euro.. mafkezen.
Naast hun tiental brieven, mensen aan de deur kiezen we nu voor de dreig methode.

Al zou ik er voor open staan, dan nog niet op deze manier. Ziggo werkt al jaren prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Je gaat ook dramatisch achteruit met het televisie product van Delta. Weet waar je aan begint!
Uitsluitend stereogeluid met een lage bitrate. Waar KPN al met het Eurovisiesongfestival Dolby Atmos doorgaf, blijft Delta hangen in antiek stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
dolopfriet schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:44:
Je gaat ook dramatisch achteruit met het televisie product van Delta. Weet waar je aan begint!
Persoonlijk zou ik overwegen om alleen met internet over te stappen en tv bij ziggo te laten. Maar eerlijk gezegd om dat alleen voor de upload te doen ... mijn huidige 30 Mbps upload is verre van een bottleneck.

BTW, opvallend dat men verschillende percentages gebruikt voor de vraagbundeling. Ene plaats 25% en in mijn gebied 35%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
dolopfriet schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:44:
Uitsluitend stereogeluid met een lage bitrate. Waar KPN al met het Eurovisiesongfestival Dolby Atmos doorgaf, blijft Delta hangen in antiek stereo.
Mijn ADSL van KPN komt niet boven de 44Mbit download uit, en Ziggo werkt volgens mij bij niemand hier in het dorp goed. Delta is dus echt de enige echte optie als ik iets boven de 44Mbit wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:41

lier

MikroTik nerd

pven schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:36:
Mijn ADSL van KPN komt niet boven de 44Mbit download uit, en Ziggo werkt volgens mij bij niemand hier in het dorp goed. Delta is dus echt de enige echte optie als ik iets boven de 44Mbit wil.
Om, net als met velen, in herhaling te vallen: Internet van Delta is prima, tv kan je via heel veel alternatieven afnemen. Beste of all worlds O-)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand vertellen wat men in dit statement bedoelt met FULL HD??? Of is dit een statement om de klanten koest te houden en krijgen we een standaard HD zenders voorgeschoteld.

FULL HD is 1080P met HDR. Gaan ze dit werkelijk leveren of laten ze deze luchtballon in de media op om deze op 11 juni weer uiteen te laten spatten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Bel ze op en vraag het, zou ik zeggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Sjakie0101 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:24:

Kan iemand vertellen wat men in dit statement bedoelt met FULL HD??? Of is dit een statement om de klanten koest te houden en krijgen we een standaard HD zenders voorgeschoteld.

FULL HD is 1080P met HDR. Gaan ze dit werkelijk leveren of laten ze deze luchtballon in de media op om deze op 11 juni weer uiteen te laten spatten.
HDR is geenszins integraal deel van Full HD. Full HD verwijst slechts naar 1920x1080p, niets meer en niets minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb me ingelezen op het 1080P signaal dat de NPO levert, en die is met HDR.

Zo ook straks het signaal van ESPN1.

Vandaar mijn vraag WAT Delta en Caiway gaan doorgeven. Ik claim niet dat FULL HD standaard met HDR is, echter zo wordt het signaal geleverd door NPO en straks ESPN.

Dus de vraag is:
Hoe gaan we het ontvangen
Welk kanaal

Wel een nieuwbrief ontvangen, stond niets over te lezen,

[ Voor 9% gewijzigd door Sjakie0101 op 04-06-2021 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:31:
[...] Ik claim niet dat FULL HD standaard met HDR is
:?
Sjakie0101 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:31:
[...]
Dus de vraag is:
Hoe gaan we het ontvangen
Welk kanaal
Heb je nou al contact met Delta opgenomen?
Ik denk niet dat er hier mensen zijn die dat weten of erover speculeren

[ Voor 11% gewijzigd door rfbroek op 04-06-2021 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:51

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

klein bezempje gepakt :+

@Sjakie0101 Wil je s.v.p. je eigen posts eens terug lezen? Deze zijn zoals hierboven al gemeld tegenstrijdig.

www.google.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cavey
Aangezien ze de diensten afnemen van stoneroos, kan je beter contact opnemen met stoneroos. Hier steeds blijven zaniken over meuk waar niemand iets zinnigs over kan vertellen in dit topic schiet ook niet op. In de 8 paginas heb ik slechts een handje vol nuttige informatie kunnen vinden (media converter, sfptje omhangen, vlan id’s etc), en voor de rest is het tweakers onwaardige rommel.

Heeft iemand al een voip oplossing? Is vlan101 nog wel, of niet meer nodig? Kan je ook activeren door zelf eerst vlan9 in te stellen, en daarna vlan100? Of moet het perse via de genenogwat modem geactiveerd worden? Als we nou hier over kunnen bomen, is een stuk tweaker waardiger dan neuzelen over een of het ander hd/4k signaal.

Ipv6 wordt nog niet ondersteund, draait een tunnel wel? Heb zelf bijv een ipv6 tunnel bij hurricane electric draaien, kreeg dit sneller aan de praat dan de native ipv6 van zeelandnet (heb ook een poging gedaan om mee te draaien in het proef traject vele jaren geleden, was niet zo een succes voor mij).

[ Voor 17% gewijzigd door cavey op 05-06-2021 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-10 19:30

Cassettebandje

SA-C90 TDK

In Benthuizen/Hazerswoude/Koudekerk aan den Rijn hetzelfde verhaal: 650 euro als je niet nu aanmeldt. Het goedkoopste Caiway abonnement komt voor een jaar op zo'n 300 euro uit. Nu iedereen zich aangemeld heeft komt er een brief van Delta Fiber Netwerk met daarin: "Omdat het animo voor glasvezel in uw omgeving groot was, willen we zowel de woningen van bewoners met én zonder een glasvezel abonnement aansluiten op het glasvezelnetwerk."

Nu heb ik me dus voor een Caiway abonnement aangemeld puur en alleen omdat ik die aansluiting wel wilde voor in de toekomst, maar geen zin had in die 650 euro later.

Ik voel me redelijk bekocht op deze manier. Als ik dit vooraf had geweten dan had ik nooit een abonnement afgesloten. Ik ben nu bezig om die overeenkomt met Caiway ontbonden/opgezegd te krijgen. Ik heb al met Caiway gebeld: 6x tussen verschillende afdelingen heen en weer door verbonden met als eindresultaat "opzeggen kan niet".
Klacht ingediend op de website van Caiway: binnen 2 dagen een bevestiging van uw klacht. Wat denk je? Niks geen bevestiging.
Ik kijk het nog even aan en ga volgende week maar eens met de rechtsbijstand bellen om te kijken hoe zij er over denken.

Dus ja, aanmelden? Ik zou het niet doen met de kennis van nu...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
cavey schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 00:01:
Aangezien ze de diensten afnemen van stoneroos, kan je beter contact opnemen met stoneroos. Hier steeds blijven zaniken over meuk waar niemand iets zinnigs over kan vertellen in dit topic schiet ook niet op. In de 8 paginas heb ik slechts een handje vol nuttige informatie kunnen vinden (media converter, sfptje omhangen, vlan id’s etc), en voor de rest is het tweakers onwaardige rommel.

Heeft iemand al een voip oplossing? Is vlan101 nog wel, of niet meer nodig? Kan je ook activeren door zelf eerst vlan9 in te stellen, en daarna vlan100? Of moet het perse via de genenogwat modem geactiveerd worden? Als we nou hier over kunnen bomen, is een stuk tweaker waardiger dan neuzelen over een of het ander hd/4k signaal.

Ipv6 wordt nog niet ondersteund, draait een tunnel wel? Heb zelf bijv een ipv6 tunnel bij hurricane electric draaien, kreeg dit sneller aan de praat dan de native ipv6 van zeelandnet (heb ook een poging gedaan om mee te draaien in het proef traject vele jaren geleden, was niet zo een succes voor mij).
Bij delta is VLAN 101 niet nodig, TV gaat gewoon via internet (VLAN 100). Telefonie is VLAN 102 maar daar heb je toch het genexis modem voor nodig.

Ik had eerst direct de UDMP aangesloten en dan kom je vanzelf in VLAN9 terecht, echter kon ik niet activeren. Misschien omdat mijn DNS niet de DNS van delta was maar 1.1.1.1

Je kan het eens proberen, direct SFP aansluiten zonder VLAN, dan kom je automatisch in VLAN 9. Dan naar glasvezelactiveren.nl en kijken of dat werkt. Zo niet, even de SFP terug in het genexis, activeren en dan weer lekker oversteken naar je eigen apparatuur :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 13:43
cavey schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 00:01:
...
Ik heb ook meegewerkt aan ipv6 proef bij Zeelandnet en ook na de proef met ipv6. Werkte best goed. Eerst met eigen Linux firewall/router daarna met Ubuiqity Edgerouter, werkte ook prima. Voor ipv6 bij Zeelandnet ook met tunnels van he.net en sixxs bezig geweest.
En nu dus ook weer terug bij he.net (Sixxs tunnel broker is niet meer).

Maar om je vraag beantwoorden, ja he.net ipv6 het werkt over Delta glas. Maar je hebt wel een vast ip address nodig dus de zakelijke abo add-on bij Delta. Ik heb zelf ook het bridged modem dus geen last van NAT. NAT moet in theorie ook kunnen, maar dat is afhankelijk van de router.

Ik ben hier zelf overigens ook nog maar paar daagjes mee bezig bij Delta glas. Maar mogelijk stop ik weer met ipv6 via tunnel vanwege de extra overhead die het geeft op m'n router. Offloading werkt niet wanneer ik het over een tunnel gooi. Vroegah met de lagere snelheden via de kabel was dat niet zo'n probleem met gigabit is dat een ander verhaal, zeker met veel kleine packages. Maar ik ga nog wat meer testen naar diverse diensten met en zonder ipv6.

[ Voor 18% gewijzigd door JustVodka op 05-06-2021 11:52 . Reden: Stukje over mogelijk stoppen met ipv6 over tunnel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rfbroek schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:48:
[...]

[...]

:?

[...]

Heb je nou al contact met Delta opgenomen?
Ik denk niet dat er hier mensen zijn die dat weten of erover speculeren
Caiway levert alleen NPO1 in 1080P. De vraag staat nog open of ze het HDR signaal gaan toevoegen.

FULL HD is in inderdaad 1080P en dat levert men al. Dus terugkomend op het statement van Delta en Caiway:we doen net als tijdens het WK2018 geen ene mallemoer voor de klant om het EK in een verbeterde kwaliteit te leveren. Dit in tegenstelling tot berichten die ze zelf verspreiden over klantbeleving en hogere kwaliteit tv leveren. Delta claimde twee jaar terug dat 4K er aan zat te komen en op hun zenderlijst staat al een kanaalnummer voor 4K al twee jaar....

Pagina: 1 ... 8 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.