Direct op 7 mei besteld maar ik zit nog zonder hoor. En na 6 keer bellen blijkt dat ik nu nogmaals minimaal 2 weken mag wachten. Wat een ballentent.
Op mijn adres liggen 2 Glasvezelkabels van Delta zelf; 1 naar de woning (ik) en 1 naar een loods op het aangelegen bedrijventerrein (loodsen). Blijkbaar is het systeem dusdanig rigide dat alles daar vastloopt op 2 abbo’s op 1 adresregel.
Hier heb ik uiteraard nooit zelf melding van gekregen van ze. Mijn bestelling lag netjes in limbo en tegelijkertijd hebben ze de AVG meermaals geschonden, bleek toen ik ze voor de 4e keer belde. Behalve dat mijn bestelling aan de kant gezet was vanaf dag 1 ondanks dat een medewerker deze voor mij had ingeklopt, bleek ook nog eens dat mijn eerste chats en contacten puur op basis postcode en huisnummer onder het account van de loodseigenaar waren verwerkt. Die naam
kreeg ik nog te horen ook, en al mijn berichten waren dus inder ZIJN account opgeslagen.. Ja gaat lekker daar. Hoe hoog is die boete ookalweer?
Afijn;
- 7 mei besteld via chat mbv medewerker, bevestiging ontvangen all good
- Twee weken Radiostilte
- 19 mei maar eens gechat, status bestelling gevraagd. “Kan ik niet zo zien, beter even bellen”.
- Nog een keer gechat, dit keer niet met postcode/huisnr maar gewoon mijn naam: “ik verwacht dat hij na het weekend wordt opgepikt en verstuurd, excuus voor de vertraging, systeemmigratie gehad”
- 20 mei toch maar gebeld, die kon mijn bestelling niet vinden, raar, doorverbonden. Die zag hem uiteindelijk wel, en vertelde mij dat ze er ‘spoed’ achter kon zetten en ik m dan wellicht alsnog voor het pinksterweekend had.
- 22 mei, zaterdag, uiteindelijk geen pakket. Nog eens de chat aangezwengeld, die zag weer niks (ja, want ik wordt steeds onder naam van die andere eigenaar gegooid), bel maar evennaar de klantenservice.
- 22 mei meermaals gebeld, klantenservice dicht, andere afdelingen konden me niet helpen.
- 24 en 25 mei uiteraard geen pakket.
- 26 mei, nog maar eens gebeld. Eindelijk(!) de aap uit de mouw: er ligt op ons huisnummer al een abbo en die blokkeert je aanvraag. Daar is dus sinds dag 1 niks mee gebeurd en niemand heeft me erover geinformeerd. Er liggen dus 2 kabels (1 naar de loods, het andere kastje hangt hier netjes zonder aansluitingen in de meterkast), maar hun ICT systeem is niet berekend op 2 abbo’s. Er werd me aangeraden, i kid you not, om een
bewijs van bewoning te mailen zodat de loodseigenaar van de lijn gemikt kon worden

. Even met loodseigenaar overlegd, ze hadden in het verleden al geprobeerd met man en macht een letter achter het huisnummer te krijgen, maar Delta kon dat niet omdat de gemeente dat niet herkende.
- 26 mei nogmaaals gebeld, duidelijk gemaakt dat aan de verbinding van de loodseigenaar absoluut niks mocht versanderen. Na veel over en weer en meermaals de floormanager erbij, hebben ze besloten mijn bestelling om te zetten in een ‘actie’ op de ‘extra lijn’. Jaja, nou blijkt dus dat hoogstwaarschijnlijk de lijn “XTR01” in mijn woning ligt, en de lijn die in hun systeem als “hoofdvestiging” aangeduid staat naar de loods gaat. De grap?
Ze kunnen zelf niet met zekerheid zeggen welke lijn waar ligt, hah. De extra grap?
Ja meneer helaas omdat het nu een nieuwe bestelling is gaat hij achterop de stapel, dus duurt het vanaf nu ongeveer 10 werkdagen. We hebben geen spoedsysteem helaas
Tot deze tijd ben ik alleen maar vriendelijk geweest, de helpdeskmedewerkers kunnen er ook niks aan doen immers. Vriendelijk bedankt, maar weer wachten. Nachtje over geslapen en vanochtend begon ik me toch steeds meer en meer te ergeren aan de gang van zaken en de oplopende kosten van mijn mobiel internet. Ik was ruim op tijd met aanvragen, maar krijg het gevoel dat de taak van de klantenservice is om toch zoveel mogelijk alles via de bestaande systemen te sturen en er een straf staat op het leveren van maatwerk waar nodig. Dat doorverbinden naar hogerop minpunten op je functioneringsgesprek oplevert.
- 27 mei, vandaag, dus nog eenmaal gebeld, omdat ik ook nog geen bevestiging van de wijziging had ontvangen die de medewerker me gisteren wel had toegezegd. Meteen gevraagd of ik dit keer doorverbonden kan worden naar een leidinggevende omdat ik niet steeds het riedeltje “oh maar ik zie nu de heer XX staan wat gek” wil. Nee kon niet, “ik kijk wel even voor je, wat is je postcode? Ok, naam en geboortedatum? [Boxman, 1990]. ... Ooooh ik zit helemaal verkeerd?!? [Ja dat bedoel ik dus, je ziet heet XX staan he?]”... zucht. Ja nee de actie is aangemaakt maar moet nog opgepikt worden. Dit keer voor het eerst boos geworden. Ik heb internet nodig voor mijn werk en zit inmiddels ruim buiten mijn bundel, kost me 5 euro per 500MB en loopt helemaal de spuigaten uit. Een tussenoplossing konden ze me niet bieden, sterker nog ze zei letterlijk dat ze helemaal niks voor me kon doen of versnellen en dat ik maar moest wachten.
De floormanager of leidinggevenden krijg je pertinent niet aan de lijn.
De medewerker heb ik vriendelijk verexcuseerd om mijn inmiddels onversneden sarcasme, immers niet haar schuld. En zonder 1 steek verder te zijn opgehangen.
Mijn eerste ervaring met Delta is in ieder geval bar en bar slecht, en mn bestelling is nog nieteens verwerkt. Benieuwd wat er nog meer komen gaat..
Inmiddels ben ik er dusdanig klaar mee dat ik me ben orienteren op het kopernetwerk, en deze hele rommel liever cancel en nooit meer terugzie.
Wat een kaaiwerk.
Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm