Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• peacelord
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22:04
Deze week is hier de kabel aangelegd tot aan de voordeur. Dat schiet lekker op dus. En nou maar hopen dat ze vlot de vervolgstappen nemen. So far, so good.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:27

Gé Brander

MS SQL Server

Activatie was al een jaar geleden gedaan. Al die tijd heeft de Genexis modem/router ertussen gezeten. Wel enkele keren geprobeerd maar was eerst nog afhankelijk van de telefonie die ik nog via Delta had. Dat heb ik in het afgelopen jaar naar eigennummer.nl overgezet en met behulp van VoIP telefoons werkend gekregen.

Maar met zeven personen in en om het huis die voor school, tv en andere zaken afhankelijk zijn van internet kan ik het niet zomaar proberen en uitzetten.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• hdhv
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 21-04 12:38
Ik kan nergens echt iemand vinden die mijn vragen kan beantwoorden, ik vermoed dat jullie dat hier wel kunnen.

Ik ben aan het zoeken naar de mogelijkheden voor iemand die ik ken die momenteel een zeer trage kabelverbinding heeft van 7 mbit/s download en 1 upload.

Deltafibernetwerk is sinds 2018 al begonnen met graven voor glasvezel, destijds heeft de betreffende bewoner niet gekozen om mee te doen. Maar het kan nog wel.

4G voor Thuis via T-Mobile is ook mogelijk (of andere providers misschien daar heb ik geen kennis van).

Er wonen nu 2 mensen thuis waarvan er eentje opleiding volgt (dus gewoon Word, Teams en dat soort dingen). De andere werkt (niet de hele week) ook vanuit thuis en gebruikt 2 laptops met programma’s zoals VMware horizon, Citrix, Squid etc. en gebruikt bijna altijd zijn hotspot omdat kabelverbinding zo traag is.

Verder kijken ze soms/vaak Netflix en ze willen het huis later gaan verhuren aan meerdere mensen (ik denk max 6 pers. ongeveer) waarbij een snelle internetverbinding ook gegarandeerd moet zijn als er 3 (of meer) mensen tegelijk Netflix kijken bijvoorbeeld.

Ik heb nu via Caiway 150 mbit/s glasvezel afgesloten wat binnenkort aangelegd wordt, maar ik zit nog binnen de opzegtermijn.

Nu ik alle ervaringen lees over Caiway glasvezel en het standaardmodem begin ik te twijfelen wat ik moet doen, toch opzeggen? Is het netwerk stabiel/betrouwbaar genoeg?

De 3 providers waaruit ik kan kiezen zijn DELTA, Caiway en WeServe. Caiway was de enige waarbij je geen aanlegkosten hoefde te betalen en had goed zenderaanbod dus ik dacht dan die maar.

Wat raden jullie aan? Ik kan ook 4G voor Thuis bij T-Mobile maar dan heb je maar 100 mbit max en niet altijd stabiel (of andere providers met 4G voor Thuis).

• Sjakie0101
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18:53
Bij Delta en Caiway krijg je dezelfde producten geleverd.

• breakers
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:31
hdhv schreef op woensdag 7 april 2021 @ 07:38:

Nu ik alle ervaringen lees over Caiway glasvezel en het standaardmodem begin ik te twijfelen wat ik moet doen, toch opzeggen? Is het netwerk stabiel/betrouwbaar genoeg?
Ik begrijp je twijfels helemaal. Ik wil ook altijd alles voor zijn. Maar vergis je niet: Bij élke provider staat bij trustpilot.com een slechte gemiddelde beoordeling..

Er is bij elke provider een klein aantal zaken dat mis gaat. Er zijn bij elke provider wel zaken die beter kunnen en waar klanten over klagen.

Dat je dus altijd wel een forum hebt waar mensen met dramatische verhalen komen, is onvermijdelijk. Ik wil daar ook niets aan af doen, maar het wil niet zeggen dat het de norm is.

Laat dat je er niet van weerhouden om glasvezel aan te vragen. Ten eerste kun je er onderuit als ze niet leveren wat beloofd is. Ten tweede is het echt veel stabieler, sneller en goedkoper dan 4G Voor Thuis en vergelijkbare mobiel-internet-voor-thuis-achtige oplossingen.

• Ruvas
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 00:04
Weer nieuws rondom EQT en KPN zou dat misschien eindelijk verandering brengen.

• Sjakie0101
De TV Gids is op het nieuwe interactieve platform gewijzigd.
Door op OPT te drukken na het openen van de gids komt er een liggende weergave (eindeljk!).

Verder kan in het instellingen menu de hinderlijke foto's bij de radiouitzendingen worden verwijderd.

Wat er verder is gewijzigd, geen idee. Men laat daar maar weinig over los en dat is jammer.
Je weet zo als eindgebruiker niet wat men update.

• dolopfriet
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20:21
Is er nu ook eindelijk Dolby Digital geluid?

• Ilankroon
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:39
dolopfriet schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:47:
8)7 NEE!

• JustVodka
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-04 15:44
Sinds afgelopen weekend kan ik ook eindelijk van het glas gebruik maken dat al sinds vorig jaar juni hier binnen ligt.

Beetje gemixte ervaringen tot nu toe:
- Snelheid prima, latency naar 8.8.8.8 gehalveerd t.o.v. kabel. Nu rond de 4 - 5 ms.
- Standaard modem kan geen bridge. Maar met business pack krijg ik een ander modem opgestuurd dat wel bridge kan (na telefoontje met de business servicedesk)
- Geen IPv6 WTF!!! Ik vond dat Delta het op de kabel redelijk goed voor elkaar had met IPv6. De laatste tijd geen wandelende IPv6 prefixes meer bij router reset. Ik heb zelf nog meegewerkt aan de pilot met IPv6 bij Delta/Zeelandnet in 2013 met IPv6 RD.
Maar nu helemaal geen IPv6. Ik had net zo'n mooie setup met IPv6 in de diverse vlan's, docker en ipsec tunnels over IPv6. Dit is weer flink stukje terug de tijd in, erg jammer.
dolopfriet schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:47:
Inderdaad nee, en de conversie naar pcm stereo is nog blikkerig slecht ook. Bah.

En de tv ontvanger hangt ook regelmatig wanneer je wat te snel door de guide scrollt. Ik moet dan echt even de powerknop > 4 sec ingedrukt houden om te herstarten.

Plus punt: de nieuwe tv kastjes zijn zwart ipv de afschuwelijke witte dingen met blauw logo.

[Voor 8% gewijzigd door JustVodka op 14-04-2021 11:30]

• Ilankroon
Zijn er overigens nieuwe tv kastjes in de planning? (IPV de Kamai) ?

• JustVodka
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-04 15:44
Ilankroon schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:39:
Zijn er overigens nieuwe tv kastjes in de planning? (IPV de Kamai) ?
Ik heb een Kamai 7X gekregen.

Ik mis wat tv betreft de kabel nu al. Geluid kwaliteit is prut.
En bij veel zenders kan je nu niet meer voorruit spoelen wanneer je van pauze gebruik heb gemaakt wat wel op m'n tv kon met ci+ en usb hdd eraan.
Deed m'n vrouw veel, programma op pauze zetten het een en ander tussendoor doen zoals bellen, koken en daarna verder kijken en de reclames doorspoelen.
En de reclames doorspoelen is natuurlijk precies wat ze tegen willen gaan.

[Voor 50% gewijzigd door JustVodka op 15-04-2021 07:47]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 22:39
breakers schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:10:
[...]

Ik begrijp je twijfels helemaal. Ik wil ook altijd alles voor zijn. Maar vergis je niet: Bij élke provider staat bij trustpilot.com een slechte gemiddelde beoordeling..

Er is bij elke provider een klein aantal zaken dat mis gaat. Er zijn bij elke provider wel zaken die beter kunnen en waar klanten over klagen.

Dat je dus altijd wel een forum hebt waar mensen met dramatische verhalen komen, is onvermijdelijk. Ik wil daar ook niets aan af doen, maar het wil niet zeggen dat het de norm is.

Laat dat je er niet van weerhouden om glasvezel aan te vragen. Ten eerste kun je er onderuit als ze niet leveren wat beloofd is. Ten tweede is het echt veel stabieler, sneller en goedkoper dan 4G Voor Thuis en vergelijkbare mobiel-internet-voor-thuis-achtige oplossingen.
Ik wilde mijn eigen bevindingen delen voor degenen die ervaringen van anderen zoeken.

Ben van ziggo (mediabox XL) overgestapt naar Deltaglas. Vooraf best veel twijfels gehad juist door alle reviews en commentaren - Delta leek de beste onder het slechte aanbod te zijn. Nu dat ik ben overgestapt kan ik alleen maar tevreden zijn.

Wat valt me op: het werkt, is soepel, snel en goede beeldkwaliteit. TV kijken is weer wat leuker geworden (kon eigenlijk niet slechter met de Mediabox XL).
  • Het bestelproces was soepel (wel opmerking: Delta's productinformatie is niet altijd even duidelijk) en dan kwam het lange wachten.
  • Informatievoorziening tijdens het wachten was prima, zodra er iets te melden was, gebeurde dat ook.
  • Graafwerkzaamheden werden door een aannemer gedaan die weer een uitzendbureau had ingehuurd. Dit hoorde ik van de gasten die de afmontage in mijn woning deden. Ze spraken ook geen woord Nederlands.
(minder) leuke anecdote: in ons kleine dorp (1,000) zijn ze ettele honderden klinkers en stoeptegels kwijtgeraakt en de gemeente moest 1 straat compleet opnieuw bestraten. Het vermoeden is dat die 'in het zand eronder liggen'. Tja, als je nootjes betaalt, krijg je apen ... 8)7

Terug naar de eigen installatie:
  1. Genexiz Modem/router installatie duurt een half uur - modem heeft een kale interface, is niet in bridge te zetten maar doet wat ik ervan nodig heb (WIFI uitgezet).
  2. Had wat problemen met m'n eigen router die ik in AP mode had gezet - uiteindelijk eruit gehaald en alles op m'n Unify managed switch gezet (8-60W).
  3. IGMP snooping aangezet - had me ingelezen op dit forum :)
  4. Met hoop van zegen de Amino STB via m'n gewone UTP netwerk op de switch aangesloten en voila! alles werkte in 1 keer
Had ik dit van te voren geweten, dan had ik misschien de modem in de meterkast laten plaatsen. Hier had ik graag vooraf meer duidelijke informatie over gehad maar ik begrijp dat het wat lastig is omdat niet alle netwerkapparatuur hetzelfde werkt. Er las bijv. dat de Unify IGMP implementatie niet zo goed is maar het werkt gewoon. Mijn opstelling is wel simpel: Modem - Switch - Apparatuur.

Mijn kijkervaring:
  1. De Amino rent rondjes om de Mediabox XL - interface is heerlijk soepel. Na het kiezen van een kanaal duurt het ca 2s. om het kanaal te laden - prima acceptabel. Bij de Mediabox kon ik niet eens fatsoenlijk zappen
  2. Beeldkwaliteit is beter, opvallend beter. Waarschijnlijk minder compressie
  3. Delta app (tv kijken, gids, opnames bekijken) doet wat ie moet doen - reviews zijn niet positief maar tov. de Ziggo app vind ik alleen de gids wat minder - deze is per kanaal, er is geen kanaaloverzicht-modus, of ik heb hem nog niet gevonden
  4. Geen Netflix! Maar een Chromecast lost dat op. Oh ja, de Delta app heeft Chromecast support.
  5. TV gaat aan/uit met de Amino (da's een instelling in het overigens erg karige instellingenmenu van de Amino)
  6. Het aanzetten van de Animo/TV tot en met beeld duurt is ca. 20 seconden (mijn TV is redelijk traag)
  7. De afstandsbediening heeft goed bereik. Waar ik de Mediabox ab echt moest richten werkt deze uit alle hoeken en standen. Ik vind hem wel erg licht, had een gram of 40-50 zwaarder mogen zijn
  8. Van het ontbreken van Dolby xx geluid (details even niet voorhanden) heb ik geen last - gebruik gewoon TV speakers en soms m'n Bose Soundbar (basismodel).
Ik zit nu op 1Gb/1Gb en alle kanalen maar ga na 3 mnd terug naar 150/150 + tv basis + ziggo sport.

De Puma 6 test geeft wel wat puntjes maar aangezien ik geen gamer ben, is het voor mij niet relevant (de Connectbox was meen ik nog veel slechter).

En dan de looks: da's nogal een verschil _/-\o_

En dan het stroomverbruik: voorheen kwam mijn huis nooit 'idle' onder de 120W, nu zonder problemen sub 90):

• bluewalk
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Boeryepes schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:43:
[...]

Wat valt me op: het werkt, is soepel, snel en goede beeldkwaliteit. TV kijken is weer wat leuker geworden (kon eigenlijk niet slechter met de Mediabox XL).
Echt? Ik vind namelijk de beeldkwaliteit echt tegenvallen, compressie die duidelijk zichtbaar wordt bij snellere beelden en rond de ondertiteling.
Geluidskwaliteit is bedroevend, niet gek met een 96kbps aac geluidsstream. Je hoort de clipping en het klinkt blikkerig.
Ik hoop echt dat men hier nog wat aan gaat doen. In vergelijking met netflix: bitrates 15,25Mbit/s voor video en 640kpbs voor audio en dan heeft Delta 4Mbit/s en 96kpbs...
[...]
• Het aanzetten van de Animo/TV tot en met beeld duurt is ca. 20 seconden (mijn TV is redelijk traag)
Hier gaat hij altijd direct aan, dus geen last van 20 seconden wachten. Verder kan de kamai met de logitch harmony gebruikt worden dus de afstandsbediening ligt in de kast :)

Kortom, de verbinding (na wat opstartproblemen in de hele stad, iets met routering dat men niet wilde geloven maar nadat een monteur kwam - die ik moest uitleggen hoe hij wireshark captures moest maken - was het opeens twee dagen later opgelost) is top! Lage latency, snelheden worden netjes behaald.
De interactieve TV is soso, het kastje is goed, de software ok maar de kwaliteit van de streams... nee.

Ook leuk feitje, je kan niet doorspoelen, niet bij live tv na gepauzeerd te hebben en niet bij je eigen opnamens. Dat was met de Humax wel anders. :|

bluewalk.net

• Boeryepes
bluewalk schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:24:
Echt? Ik vind namelijk de beeldkwaliteit echt tegenvallen, compressie die duidelijk zichtbaar wordt bij snellere beelden en rond de ondertiteling.
Da's hier echt wel anders.
Geluidskwaliteit is bedroevend, niet gek met een 96kbps aac geluidsstream. Je hoort de clipping en het klinkt blikkerig.
Niks van gemerkt, maar ik gebruik TV speakers. Merk geen verschil met Ziggo
Ook leuk feitje, je kan niet doorspoelen, niet bij live tv na gepauzeerd te hebben en niet bij je eigen opnamens. Dat was met de Humax wel anders. :|
Dat kan ik wel. Raar.

• bluewalk
  • Niet online
Sommige zenders wel, maar bv bij Veronica of RTL weer niet. Opnamens zal ik even moeten checken, misschien dat het veranderd is ondertussen :)

bluewalk.net

• Boeryepes
bluewalk schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:34:
[...]

Sommige zenders wel, maar bv bij Veronica of RTL weer niet. Opnamens zal ik even moeten checken, misschien dat het veranderd is ondertussen :)
Da's bij ziggo ook zo bij de reclames. Dat is opgelegd. Ik zie nu idd. dat bij sommige zenders het idd. in het programma ook niet kan. Ik heb voor mezelf geen usecase waarin dat vervelend is.

• Sjakie0101
[...]

Ik wilde mijn eigen bevindingen delen voor degenen die ervaringen van anderen zoeken.

Ben van ziggo (mediabox XL) overgestapt naar Deltaglas. Vooraf best veel twijfels gehad juist door alle reviews en commentaren - Delta leek de beste onder het slechte aanbod te zijn. Nu dat ik ben overgestapt kan ik alleen maar tevreden zijn.

• Het bestelproces was soepel (wel opmerking: Delta's productinformatie is niet altijd even duidelijk) en dan kwam het lange wachten.
  • Informatievoorziening tijdens het wachten was prima, zodra er iets te melden was, gebeurde dat ook.
  • Graafwerkzaamheden werden door een aannemer gedaan die weer een uitzendbureau had ingehuurd. Dit hoorde ik van de gasten die de afmontage in mijn woning deden. Ze spraken ook geen woord Nederlands.
(minder) leuke anecdote: in ons kleine dorp (1,000) zijn ze ettele honderden klinkers en stoeptegels kwijtgeraakt en de gemeente moest 1 straat compleet opnieuw bestraten. Het vermoeden is dat die 'in het zand eronder liggen'. Tja, als je nootjes betaalt, krijg je apen ... 8)7

Terug naar de eigen installatie:
  1. Genexiz Modem/router installatie duurt een half uur - modem heeft een kale interface, is niet in bridge te zetten maar doet wat ik ervan nodig heb (WIFI uitgezet).
  2. Had wat problemen met m'n eigen router die ik in AP mode had gezet - uiteindelijk eruit gehaald en alles op m'n Unify managed switch gezet (8-60W).
  3. IGMP snooping aangezet - had me ingelezen op dit forum :)
  4. Met hoop van zegen de Amino STB via m'n gewone UTP netwerk op de switch aangesloten en voila! alles werkte in 1 keer
Had ik dit van te voren geweten, dan had ik misschien de modem in de meterkast laten plaatsen. Hier had ik graag vooraf meer duidelijke informatie over gehad maar ik begrijp dat het wat lastig is omdat niet alle netwerkapparatuur hetzelfde werkt. Er las bijv. dat de Unify IGMP implementatie niet zo goed is maar het werkt gewoon. Mijn opstelling is wel simpel: Modem - Switch - Apparatuur.

Mijn kijkervaring:
  1. De Amino rent rondjes om de Mediabox XL - interface is heerlijk soepel. Na het kiezen van een kanaal duurt het ca 2s. om het kanaal te laden - prima acceptabel. Bij de Mediabox kon ik niet eens fatsoenlijk zappen
  2. Beeldkwaliteit is beter, opvallend beter. Waarschijnlijk minder compressie
  3. Delta app (tv kijken, gids, opnames bekijken) doet wat ie moet doen - reviews zijn niet positief maar tov. de Ziggo app vind ik alleen de gids wat minder - deze is per kanaal, er is geen kanaaloverzicht-modus, of ik heb hem nog niet gevonden
  4. Geen Netflix! Maar een Chromecast lost dat op. Oh ja, de Delta app heeft Chromecast support.
  5. TV gaat aan/uit met de Amino (da's een instelling in het overigens erg karige instellingenmenu van de Amino)
  6. Het aanzetten van de Animo/TV tot en met beeld duurt is ca. 20 seconden (mijn TV is redelijk traag)
  7. De afstandsbediening heeft goed bereik. Waar ik de Mediabox ab echt moest richten werkt deze uit alle hoeken en standen. Ik vind hem wel erg licht, had een gram of 40-50 zwaarder mogen zijn
  8. Van het ontbreken van Dolby xx geluid (details even niet voorhanden) heb ik geen last - gebruik gewoon TV speakers en soms m'n Bose Soundbar (basismodel).
Ik zit nu op 1Gb/1Gb en alle kanalen maar ga na 3 mnd terug naar 150/150 + tv basis + ziggo sport.

De Puma 6 test geeft wel wat puntjes maar aangezien ik geen gamer ben, is het voor mij niet relevant (de Connectbox was meen ik nog veel slechter).
[Afbeelding]

En dan de looks: da's nogal een verschil _/-\o_
[Afbeelding]

En dan het stroomverbruik: voorheen kwam mijn huis nooit 'idle' onder de 120W, nu zonder problemen sub 90):
Er is een update op de Amino’s uitgerold, door op de OPT toets te drukken bij de gidsweergave kun je deze wijzigen in de liggende stand. Dit wordt als weergave bewaard, ook wanneer je de box uit zet.

• Boeryepes
Sjakie0101 schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:18:
[...]

Er is een update op de Amino’s uitgerold, door op de OPT toets te drukken bij de gidsweergave kun je deze wijzigen in de liggende stand. Dit wordt als weergave bewaard, ook wanneer je de box uit zet.
Gevonden, dankjewel. Ik doelde op de gids in de (ios) app. deze heeft geen liggende stand of althans die heb ik nog niet gevonden.

• Sjakie0101
Boeryepes schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:51:
[...]

Gevonden, dankjewel. Ik doelde op de gids in de (ios) app. deze heeft geen liggende stand of althans die heb ik nog niet gevonden.
Dat zou kunnen, al kan het zijn dat er binnenkort ook gewoon een update van de app komt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• dolopfriet
Ik ben nu erg in verwarring gebracht.
Boereypes heeft heeft zeer goede ervaringen met de Delta interactieve televisie welke hij zelf beter vindt als van Ziggo met de Mediabox XL.

Aan de andere kant lees ik al jaren een betoog van Sjakie hoeveel leed er is aangericht door Ziggo weg te halen uit Twente.

Heeft Sjakie nu al die jaren overdreven of moet Boereypes zijn mening nog bijstellen?

Ik ben nu helemaal de kluts kwijt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21-04 16:39
dolopfriet schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:46:
Ik ben nu erg in verwarring gebracht.
Boereypes heeft heeft zeer goede ervaringen met de Delta interactieve televisie welke hij zelf beter vindt als van Ziggo met de Mediabox XL.

Aan de andere kant lees ik al jaren een betoog van Sjakie hoeveel leed er is aangericht door Ziggo weg te halen uit Twente.

Heeft Sjakie nu al die jaren overdreven of moet Boereypes zijn mening nog bijstellen?

Ik ben nu helemaal de kluts kwijt.
De Mediabox XL is/was ook waardeloos, dat klopt wel. De opvolger, Mediabox Next (geen idee of die ondertussen al eens de standaard is?), is wel erg goed en vele malen beter dan de STB die Delta levert.. :)

• Gepstra
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 18:38
Tankiej schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:42:
[...]

De Mediabox XL is/was ook waardeloos, dat klopt wel. De opvolger, Mediabox Next (geen idee of die ondertussen al eens de standaard is?), is wel erg goed en vele malen beter dan de STB die Delta levert.. :)
Toch moet ik zeggen dat het verschil tussen de Kamai 7X en de Mediabox Next me meevalt. Toen ik de verhalen las was ik erg huiverig om het tv abonnement bij Ziggo op te zeggen maar tot nu toe is het een prima ervaring. "Vele malen beter" is naar mijn mening echt te overdreven.

• rfbroek
  • Laatst online: 02:00
Voor de mediabox XL is onlangs een update uitgerold, en ik vind hem nu beter dan de Aria7x

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dolopfriet
De Aria 7X is een 4K ontvanger dus eigenlijk moet deze vergeleken worden met de Media Box next.

Maar ik ben erg blij om te lezen dat het het leed voor de Twentenaren toch wel meevalt ondanks het vertrek van Ziggo.

Jaren had ik het beeld dat de vlag halfstok hing in Twente met het vertrek van Ziggo.
Dan is het fijn om te lezen dat er ook mensen razend enthousiast zijn over Delta Fiber in Twente.

• Ilankroon
rfbroek schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:52:
Voor de mediabox XL is onlangs een update uitgerold, en ik vind hem nu beter dan de Aria7x
De Kamai is 4K en de Aria niet toch?

• dolopfriet
Ik haal die televisieboxen van Delta Fiber wellicht door elkaar.

Maar wat maakt het uit. Ik weet nu dat Delta Fiber het walhalla is op het gebied van interactief televisiekijken.

De hemel is letterlijk open gegaan in Twente. Dit stelt me enorm gerust na jarenlang alarmberichten hierover gelezen te hebben.

Wel merk ik op dat je bij Ziggo opnames gewoon kan doorspoelen, alleen de reclames niet.
Zover ik weet heeft Delta Fiber dit niet op orde.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:49
dolopfriet schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:59:
Ik haal die televisieboxen van Delta Fiber wellicht door elkaar.

Maar wat maakt het uit. Ik weet nu dat Delta Fiber het walhalla is op het gebied van interactief televisiekijken.

De hemel is letterlijk open gegaan in Twente. Dit stelt me enorm gerust na jarenlang alarmberichten hierover gelezen te hebben.

Wel merk ik op dat je bij Ziggo opnames gewoon kan doorspoelen, alleen de reclames niet.
Zover ik weet heeft Delta Fiber dit niet op orde.
Beetje minder sarcasme richting (vooral) Sjakie mag ook wel hoor. Het hoeft niet persoonlijk te worden. Daar zijn al meerdere waarschuwingen voor uitgedeeld, ook aan jou.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• dolopfriet
Als ik reflecteer naar iets wat veelvuldig hier is geopperd, ben ik opeens sarcastisch?

We gaan toch niet de cancelcultuur hier krijgen hoop ik?

Het half stok hangen van de vlag in Twente mocht ook ( wat ook goed is) blijmoedig geuit worden hier.

Dus ga mij nou niet de mond snoeren.

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:19

B2

wa' seggie?

Barre73 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:43:
[...]

Beetje minder sarcasme richting (vooral) Sjakie mag ook wel hoor. Het hoeft niet persoonlijk te worden. Daar zijn al meerdere waarschuwingen voor uitgedeeld, ook aan jou.
Het hoeft zeker niet persoonlijk te worden, dus ook geen wijzende vingertjes op het einde, maar een beetje humor mag best imho. Over en weer.
Leuk om het verhaal van @Boeryepes te lezen, altijd fijn als er zo de tijd genomen wordt voor een post.

Ziggo met Delta/Caiway vergelijken gaat altijd wel een beetje mank vind ik. Tuurlijk kun je puur op beeld kwaliteit en gebruiksgemak van een setopbox een vergelijking doen, maar je moet ook naar het totaal plaatje kijken.

Ziggo richt zich naar mijn mening veel meer op TV dan een Delta/Caiway dat doet. Volgens mij koopt Delta het TV platform in bij Divitel, tenminste dat hebben ze ooit gedaan weet niet of het nu nog zo is.
Ziggo is ook een content provider, ze hebben eigen kanalen en het hele Liberty gebeuren er achter.

Voor menigeen zou het het mooiste zijn als je Ziggo via de app op bv een AppleTV als losse dienst af zou kunnen nemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
B2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:01:
[...]
Volgens mij koopt Delta het TV platform in bij Divitel, tenminste dat hebben ze ooit gedaan weet niet of het nu nog zo is.
Ik kom overal Stoneroos tegen in requests en code. Dus volgens mij gebruiken ze Stoneroos OTT.

[Voor 6% gewijzigd door bluewalk op 20-04-2021 16:47]

bluewalk.net

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:19

B2

wa' seggie?

bluewalk schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:46:
[...]

Ik kom overal Stoneroos tegen in requests en code. Dus volgens mij gebruiken ze Stoneroos OTT.
Dat kan wel eens heel goed kloppen :) Zie hier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
B2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:49:
[...]

Dat kan wel eens heel goed kloppen :) Zie hier
Zover had ik niet eens gekeken :D idd: https://www.stoneroos.nl/project/delta/

bluewalk.net

• Sjakie0101
Klopt al bijna 4 jaar. Maar Dolby geluid is te veel gevraagd, blikkerig jaren 80 stereogeluid.

Opnames doorspoelen gaat nog steeds niet en je eigen favorieten indelen ook niet.

Ik ben niet anti Delta of Caiway. Maar tegen de wijze waarop ze in Twente in het paard van Troje naar binnen zijn gewerkt. Ze blijven aantoonbaar minder dan Ziggo, maar vragen wel de hoofdprijs en zijn monopolisten.

Ik pleit met name voor veel meer keizevrijheid en een echt open netwerk.

Ik hoop dat KPN zijn vezel er naast gaat leggen in Twenterand als was het maar om te zorgen voor meer concurentie.

[Voor 35% gewijzigd door Sjakie0101 op 20-04-2021 17:39]

• rfbroek
  • Laatst online: 02:00
Voor iemand die vernieuwing wil blijft de grammofoonplaat wel steeds hangen zeg :O

• breakers
  • Laatst online: 21:31
Je moet voor de kwaliteit van je TV / video / whatever simpelweg niet van een provider afhankelijk zijn.

Je wil toch ook niet dat je autofabrikant bepaalt welk merk banden je moet kopen of waar je moet tanken?

Nu is het nog zo dat hele volksstammen afhankelijk zijn van Ziggo of KPN, omdat ze simpelweg geen andere keuze hebben.

Godzijdank komt daar nou eindelijk langzaam verandering in. Over een jaar ligt hier glasvezel en dankzij die concurrentie kan ik dan eindelijk een ‘kaal’ internet-abonnement nemen. (Eentje die ook daadwerkelijk goedkoper is dan mét TV-pakket..)

En dan hoef ik geen TV-pakket meer. De beeldkwaliteit van de publieke omroep is toch ruk, dus die kijk ik wel (terug) via NLziet.

Verder kijk ik vooral Netflix, Prime en YouTube.

En ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat meer mensen dit gaan ontdekken de komende jaren.

• Sjakie0101
rfbroek schreef op woensdag 21 april 2021 @ 00:59:
Voor iemand die vernieuwing wil blijft de grammofoonplaat wel steeds hangen zeg :O
Klopt Caiway en Delta zijn als een grammafoonplaat uit de jaren 80, geen vooruitgang zichtbaar.

• dolopfriet
De grammofoonplaat is weer helemaal HIP !! :)
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True