Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:34:
@Barre73 In februari wordt mijn nieuwbouwhuis opgeleverd en daar zit standaard al KPN glasvezel in, koper wordt volgens mij nergens meer aangelegd. In het dorp (Made, Noord-Brabant) zijn nu alleen de laatste 3 nieuwbouw projecten standaard van KPN glasvezel voorzien. Maar ik was verbaasd om te zien dat ik maximaal 1 Gbit kon krijgen dus blijkbaar nog GPON. Delta gaat binnenkort beginnen met de rest van het dorp en daar kon ik wel direct XGS-PON bestellen.
Nieuwbouw is anders. Vaak op een PoP die al eerder is geplaatst met AON. Bijvoorbeeld bij jou met 1 PoP voor alle drie de projecten. Of een gecombineerde FttH/VDSL kast (kan alleen met AON).

Wat ombouw van AON naar GPON betreft: dat duurt bij KPN nog wel even... Je kan je geld maar 1 keer uitgeven en momenteel gaat zoveel mogelijk naar de nieuwe uitrol van gebieden. Bestaande gebieden kunnen tot 1 Gbit en dat is voor de komende jaren even genoeg. Die 8 Gbit van Delta is ook gewoon een publiciteitsstunt en niet erg zinnig in een FttH netwerk. Nu of de komende drie tot 5 jaar.

@ernstoud Om over te schakelen naar PON hoef je niks opnieuw te leggen of te graven. Alleen de apparatuur/switches in de PoPs en bij de klant vervangen. En die apparatuur kent een afschrijftermijn van 5 jaar. Dus dat valt wel mee qua kosten.
Delta bouwt ook gewone point to point netwerken zoals al jaren gebeurt met AON, alleen dan nu met PON splitters in de PoP.
KPN bouwt daarentegen momenteel wel netwerken met splitters in de PoP èn in de wijk (nu nog bovengronds, later ooit ook ondergronds).

[ Voor 17% gewijzigd door Barre73 op 24-12-2021 23:38 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:29:
[...]

@ernstoud Om over te schakelen naar PON hoef je niks opnieuw te leggen of te graven. Alleen de apparatuur/switches in de PoPs en bij de klant vervangen. En die apparatuur kent een afschrijftermijn van 5 jaar. Dus dat valt wel mee qua kosten.
Dat noemde ik toch niet, dat er ook gegraven moest worden? Tenzij Delta ook zou besluiten de splitters in de wijken te plaatsen maar dat zou raar zijn gezien het feit dat elke abonnee al een fiber heeft naar de POP. En ja, 3-5 jaar afschrijven, dus al die Genexis routers die aan die honderd duizenden abonnees de afgelopen jaren geleverd zijn gaan m.i. echt nog niet in de shredder.

Ik lees hier helaas weinig ervaringen met Delta XGS-PON en die Nokia router. Is volgens mij ook een device zonder toeters en bellen. Kan niet in bridge. Zal de echte Tweaker niet bekoren, maar gelukkig wordt de keuze voor de ONT geheel vrij.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:29
ernstoud schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 00:10:
[...]
maar gelukkig wordt de keuze voor de ONT geheel vrij.
Dan moet er straks wel iets te koop zijn, anders heb je nog steeds niets te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:28
robertwebbe schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 04:04:
[...]

Dan moet er straks wel iets te koop zijn, anders heb je nog steeds niets te kiezen.
AVM heeft al iets:

https://fritzshop.nl/glasvezel/1197-fritzsfp-gpon.html

Afbeeldingslocatie: https://fritzshop.nl/4578-large_default/fritzsfp-gpon.jpg

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 00:10:
[...]

Dat noemde ik toch niet, dat er ook gegraven moest worden? Tenzij Delta ook zou besluiten de splitters in de wijken te plaatsen maar dat zou raar zijn gezien het feit dat elke abonnee al een fiber heeft naar de POP. En ja, 3-5 jaar afschrijven, dus al die Genexis routers die aan die honderd duizenden abonnees de afgelopen jaren geleverd zijn gaan m.i. echt nog niet in de shredder.

Ik lees hier helaas weinig ervaringen met Delta XGS-PON en die Nokia router. Is volgens mij ook een device zonder toeters en bellen. Kan niet in bridge. Zal de echte Tweaker niet bekoren, maar gelukkig wordt de keuze voor de ONT geheel vrij.
Dan had ik je verkeerd begrepen. Maar net zoals bij KPN kan je best een OLT plaatsen die beiden doet.GPON en XGS-PON. Dan hoef je bij een abonnee pas een ONT te vervangen als het nodig is (boven de 1 Gbit bijvoorbeeld).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-05 22:38
Hoe zijn de de modems beveiligd bij Delta wegens log4j kwetsbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 19:55:
Hoe zijn de de modems beveiligd bij Delta wegens log4j kwetsbaarheid.
Zowel de Platinum als de Titanium bevatten de Log4j software niet en zijn dus hiervoor niet kwetsbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:17
RoRoNL schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:38:
[...]

Hoi, welk meegeleverd Deco systeem kreeg je erbij? Misschien de oude p7, p9 of de moderne x20? Dank je
Eind september kreeg mijn zus de Deco M5, zie ook deze pagina van Delta https://www.delta.nl/internet/wifi/wifi-apparatuur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdberg81
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18-10-2023
Wat zijn momenteel de laatste ervaringen? Wij worden overspoeld met aanbiedingen om als dorp over te stappen over Delta maar ik schrik behoorlijk van alle negatieve reviews, met name over TV en klantenservice. Heeft dit te maken met Delta of toch de 'onvolwassenheid' van glasvezel? Ik zie immers ook best wat negatieve reviews bij andere aanbieders.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 21:16
Ik heb al jaren glasvezel internet van Delta in het buitengebied. Alleen internet, en dit werkt prima. TV kijk ik via NLziet of Netflix. Klantenservice nog nooit nodig gehad. Houd in je achterhoofd bij het lezen van al die reviews dat mensen over het algemeen alleen maar een review plaatsen om hun frustratie bij een negatieve ervaring te uiten.
Afgaande op de reviews vermoed ik dat het TV pakket niet kan tippen aan dat van KPN (wat betreft snelheid decoder, en ervaring), maar ik vind dat geen enkele TV aanbieder zich kan meten met het platform/de decoder van KPN (zelfs Ziggo niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:29
@jvdberg81 ik sluit me aan bij de reactie hierboven. Ik ben sinds een maand overgestapt van Online naar Delta en ik ben tot nu toe zeer tevreden: de tv ontvanger van Online moest meerdere keren per week herstart worden en de Amino van Delta nog niet 1x. Ook internet en telefoon werken tot nu toe prima.
De overstap ging bij mij niet soepel, maar toen ik het installatiepakket eenmaal thuis had werkte alles direct en feilloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tja, op een forum vragen om ervaringen is toch wat tricky. Uiteraard “bespreken” we hier vooral ondervonden issues. Elkaar hier de hele dag bestoken met berichten hoe tevreden we zijn, voegt weinig toe uiteraard.

Hier sinds januari Caiway. Snelheid helemaal waar ik voor betaal. Telefoon, TV en de app prima maar gebruik ik weinig.

Verstrekte modem fungeert als router prima, WiFi is bagger; veel te zwak door kleine interne antennes. Ik gebruik dus een ander accesspoint.

Ik heb sinds de start 19 kleine (minuten) en 2 grotere (uur, uren) verstoringen gezien. Kan komen omdat hier in buitengebied nog er veel geknutseld wordt in de POPs. De langdurige verstoring iets van twee maanden geleden was landelijk. Ook TV heeft er een paar keer uitgelegen waarvan ook een keer enkele uren.

Al met al; snelheid prima, stabiliteit had ik meer van verwacht.

Klantenservice twee keer nodig gehad, bij oplevering om de inlogcode te krijgen en een keer na omwisseling van de Amino STB omdat ik het abonnement verhoogde. Werd een nieuw abonnement om de een of andere reden. Geen klachten daarover; werd prima te woord gestaan.

Kleine update: die kleine storingen zie ik omdat ik logging op het modem heb gerealiseerd, veel mensen zien die kleine hiccups natuurlijk niet; dat zijn de mensen die al jaren geen storingen ervaren ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ernstoud op 28-12-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
ernstoud schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:16:

Verstrekte modem fungeert als router prima, WiFi is bagger; veel te zwak door kleine interne antennes. Ik gebruik dus een ander accesspoint.
Hoe bagger is het echt? Ik bedoel waar hangt je modem/router. Heb je (goed) bereik genoeg in de tuin en 1e verdieping. Ik lees toch weinig klachten dus ben benieuwd wat een gemiddelde klant hier van vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roberto...... schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:30:
[...]

Hoe bagger is het echt? Ik bedoel waar hangt je modem/router. Heb je (goed) bereik genoeg in de tuin en 1e verdieping. Ik lees toch weinig klachten dus ben benieuwd wat een gemiddelde klant hier van vind.
Om de door de glasvezel geboden snelheid te benutten moet je 5Ghz. gebruiken en dat heeft het al wat moeilijker om door muren heen te komen natuurlijk maar mijn Caiway modem, de 7840 dus, kwam door 1 muur nauwelijks heen, resultaat was slechts rond de 60 Mbps. in de woonkamer. Met een Apple TC als access point heb ik vrijwel constant nu 400 Mbps. op dezelfde plek. Dat scheelt een borrel.

De 5Ghz. in de 7840 is 2x2 mimo met hele kleine antennes ge-etst op de printplaat (foto’s staan in deel 1 van dit forum) dus onder ideale condities is het maximum 866, maar dat haal je na een paar meter lucht al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:52

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Delta gaat bij ons onderzoeken of er genoeg animo is voor glasvezel. Aangezien ik hier al jaren om sta te springen ook meteen een 1gbit/s 'afgesloten' bij Delta. Kan eerlijk gezegd niet wachten, staat dat er 20% gehaald moet worden, dus ik mag hopen dat dit wel gaat lukken.

Bij ons staat einddatum maart 2022, stel dat het doel wordt gehaald, hoe lang duurt het gemiddeld voordat je dan een werkende verbinding hebt?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
Kuusj schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:07:
Delta gaat bij ons onderzoeken of er genoeg animo is voor glasvezel. Aangezien ik hier al jaren om sta te springen ook meteen een 1gbit/s 'afgesloten' bij Delta. Kan eerlijk gezegd niet wachten, staat dat er 20% gehaald moet worden, dus ik mag hopen dat dit wel gaat lukken.
Dat gaat vast wel lukken. ;)
Bij ons staat einddatum maart 2022, stel dat het doel wordt gehaald, hoe lang duurt het gemiddeld voordat je dan een werkende verbinding hebt?
Reken maar op driekwart jaar tot een jaar na de einddatum van de aanmeldperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:52

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Roetzen schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:31:
[...]

Dat gaat vast wel lukken. ;)

[...]

Reken maar op driekwart jaar tot een jaar na de einddatum van de aanmeldperiode.
Mja, we hebben zo lang gewacht, dan lukt een dik jaar ook nog wel.
Wel opmerkelijk dat 8gbit/s.. Hoe veel procent heeft een infra liggen die op 10gbit loopt? Maar goed marketing natuurlijk. 1gbit/s up/down is down ongeveer 18x zo goed als nu (60mbit/s) en up ongeveer 140x zo goed als nu (7mbit/s). Ping zal niet meer veel afnemen, die is nu al nihil.

Ik heb een 'unlimited' telefoon abbo genomen om mijn game-downloads af en toe wat te kunnen boosten. Ik haal via mijn telefoon 220mbit/s ongeveer, en dan trek ik 10GB binnen op die snelheid wat toch op die 10GB ongeveer een 15min scheelt. Moet je je voorstellen als je 100GB kan binnentrekken met 1gbit/s, ongekende luxe. Kost mij nu ongeveer 240 minuten, dan 15 minuten.

[ Voor 23% gewijzigd door Kuusj op 28-12-2021 20:23 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kuusj schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:20:
[...]

Mja, we hebben zo lang gewacht, dan lukt een dik jaar ook nog wel.
Wel opmerkelijk dat 8gbit/s.. Hoe veel procent heeft een infra liggen die op 10gbit loopt? Maar goed marketing natuurlijk. 1gbit/s up/down is down ongeveer 18x zo goed als nu (60mbit/s) en up ongeveer 140x zo goed als nu (7mbit/s). Ping zal niet meer veel afnemen, die is nu al nihil.

Ik heb een 'unlimited' telefoon abbo genomen om mijn game-downloads af en toe wat te kunnen boosten. Ik haal via mijn telefoon 220mbit/s ongeveer, en dan trek ik 10GB binnen op die snelheid wat toch op die 10GB ongeveer een 15min scheelt. Moet je je voorstellen als je 100GB kan binnentrekken met 1gbit/s, ongekende luxe. Kost mij nu ongeveer 240 minuten, dan 15 minuten.
Die 8 Gbps wordt verdeeld over een aantal poorten die ieder voor zich max 2,5 GBps hebben of 1 Gbps.
Alles wat je op die poort aansluit heeft zijn eigen 1 Gbps. Dus de poorten hebben hun eigen snelheid en zijn niet afhankelijk van elkaars down en uploads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:58:
[...]

Die 8 Gbps wordt verdeeld over een aantal poorten die ieder voor zich max 2,5 GBps hebben of 1 Gbps.
Alles wat je op die poort aansluit heeft zijn eigen 1 Gbps. Dus de poorten hebben hun eigen snelheid en zijn niet afhankelijk van elkaars down en uploads.
Lekker duidelijk verhaal.
Hoeveel poorten zijn dat dan precies?
En reken ons eens voor hoe die 8 Gb/s data dan volledig over dat aantal poorten verdeeld wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rfbroek schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:03:
[...]

Lekker duidelijk verhaal.
Hoeveel poorten zijn dat dan precies?
En reken ons eens voor hoe die 8 Gb/s data dan volledig over dat aantal poorten verdeeld wordt?
QoS, Quality of Service, 802.1p. Heel normaal. Er is niet echt sprake van “verdeling” maar maximalisatie. Dus je kunt per poort instellen wat het maximum zal zijn. De firmware of hardware van de Nokia XGS-PON router zal dit regelen.

[ Voor 26% gewijzigd door ernstoud op 28-12-2021 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Dat is al een stuk duidelijker (en bekend), hoewel ik gehoopt had dat onze Sjakie dat wel even zou uitleggen. :9

Ik neem voor het gemak aan dat de Nokia router 4 LAN poorten heeft?

[ Voor 7% gewijzigd door rfbroek op 29-12-2021 00:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rfbroek schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:47:
Dat is al een stuk duidelijker (en bekend), hoewel ik gehoopt had dat onze Sjakie dat wel even zou uitleggen. :9

Ik neem voor het gemak aan dat de Nokia router 4 LAN poorten heeft?
Ik denk het, merkwaardig is dat nergens op de Delta site over het modem nog info te vinden is, en het Nokia manual van dat modem (type xs-2426g-a) geeft alleen aan dat er 4 x 1Gbps poorten op zitten. In dit forum was sprake van ook een 2.5Gbps poort.

Ook hier: https://fccid.io/2ADZRXS2...anual/User-Manual-5099008 staat alleen 4 x 1Gbps.

Jammer dat er geen tweakers hier zijn met nieuws en ervaringen over de XGS-PON installatie en modem uitrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Je zou sowieso denken dat alle poorten dezelfde max snelheid zouden hebben, in plaats van bv 1 snelle en 3 langzamere. Waarom zou je überhaupt verschillende soorten poorten gebruiken?

Daarom ging ik in op het (zoveelste) vage verhaal van Sjakie, was al bang voor klok en klepel.

Als er alleen 1Gb poorten op zitten heeft een 8 Gb abbo uiteraard geen zin. -O-

Ik zal morgen eens gaan rond snuffelen over dat modem, interessant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Er komt eind volgend jaar ook een nieuw 10gbps modem, alleen is daar bar weinig over te vinden.
Nieuwste modem

Klanten die voor 8 Gig kiezen krijgen het nieuwste modem dat een totale capaciteit heeft van 8000 Mbps, verdeeld over meerdere streams van 1 en 2,5 Gbps symmetrisch en wifi 5 en 6. Eind 2022 komt er een modem beschikbaar dat ook 8 Gbps kan doorgeven via één LAN-poort.
https://www.delta.nl/nieu...g-wordt-nieuwe-standaard/

Uiteraard zullen de echte Tweakers hun eigen apparatuur willen gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rfbroek schreef op woensdag 29 december 2021 @ 01:52:
Je zou sowieso denken dat alle poorten dezelfde max snelheid zouden hebben, in plaats van bv 1 snelle en 3 langzamere. Waarom zou je überhaupt verschillende soorten poorten gebruiken?

Daarom ging ik in op het (zoveelste) vage verhaal van Sjakie, was al bang voor klok en klepel.

Een modem dat 8Gbps in 1x doorgeeft komt eind 2022. Maar dan blijft de vraag zoals deze hier eerder is gesteld wie daar zin aan heeft. De binnenhuisapparatuur kan dat vaak al niet aan (andere kabels CAT 7E, netwerkkaart, harde schrijf etc etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:59
rfbroek schreef op woensdag 29 december 2021 @ 01:52:

Die 8 Gb is meer een marketingsstunt, met een poor-man's-solution omdat de techniek eigenlijk nog niet zo ver is. Geen idee waar precies het pijnpunt zit bij Delta, maar over een jaar zou het één dikke pijp van 8 Gb moeten zijn.

Niet dat je er iets zinnigs mee kunt op het moment, maar mooi dat ze ermee bezig zijn :)

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ze kunnen beter hun televisieplatform eens gaan voorzien van Dolby Digital geluid.
dolopfriet schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:27:
Ze kunnen beter hun televisieplatform eens gaan voorzien van Dolby Digital geluid.
Dat gaan ze 2022 doen aldus het een Deltamedewerker (technicus) op het Deltaforum.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:27
Zal per gebruiker verschillen, ik vind het TV gedeelte absoluut niet interessant, maar voor mij kan de snelheid niet hoog genoeg zijn.

Ik 'live-sync' met een aantal anderen behoorlijk wat data, hoe minder ik die hoef te throttlen , hoe beter... Kom maar door met dat 8Gb abbo.... ;)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gepstra
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-05 20:14
Sjakie0101 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:06:
[...]

Dat gaan ze dit jaar doen aldus het een Deltamedewerker (technicus) op het Deltaforum.
Morgen dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:06:
[...]

Dat gaan ze dit jaar doen aldus het een Deltamedewerker (technicus) op het Deltaforum.
Dat beweerde je vorig jaar ook al
Het betreffende forum waar Sjakie naar verwijst:

https://www.zeelandnet.nl...ingen-in-audiokwaliteit-3

Daar is een heer “Eduard” die volgens het profiel “TV technicus” is. Dat ben ik ooit ook geweest maar toch heb ik geen verstand van Dolby vs. Delta IPTV ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Eduard ken ik nog wel, van toen ik nog TV afnam. Die heeft het in dat topic totaal NIET over Dolby, maar alleen over de bitrate.

De enige die over Dolby praat is gebruiker "Bor de Wolf" en dat is zeer waarschijnlijk dezelfde persoon als Sjakie0101.

En Sjakie praat hier ook helaas al minstens een jaar lang over de komst van Dolby. Net zoals hij meerdere voorspellingen deed die niet uitkwamen, samen met een hoop speculatie over alles wat maar met Caiway / Delta te maken heeft.

Daar is hij hier al meerdere keren voor op de vingers getikt door de admins, en forumleden begonnen daardoor ook dit topic te mijden. Helaas gaat het gewoon door.

Kortom: Eerst zien en dan geloven. Doe er je voordeel mee

[ Voor 5% gewijzigd door rfbroek op 30-12-2021 19:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rfbroek schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:44:
Eduard ken ik nog wel, van toen ik nog TV afnam. Die heeft het in dat topic totaal NIET over Dolby, maar alleen over de bitrate.

De enige die over Dolby praat is gebruiker "Bor de Wolf" en dat is zeer waarschijnlijk dezelfde persoon als Sjakie0101.

En Sjakie praat hier ook helaas al minstens een jaar lang over de komst van Dolby. Net zoals hij meerdere voorspellingen deed die niet uitkwamen, samen met een hoop speculatie over alles wat maar met Caiway / Delta te maken heeft.

Daar is hij hier al meerdere keren voor op de vingers getikt door de admins, en forumleden begonnen daardoor ook dit topic te mijden. Helaas gaat het gewoon door.

Kortom: Eerst zien en dan geloven. Doe er je voordeel mee
Ho, ho, geen kritiek op ons aller Sjakie! Want dan wordt de moderator boos... ben al meerdere posts om die reden kwijt geraakt. Personen aanspreken mag niet zelfs als het terecht is _/-\o_

• rfbroek
  • Niet online
ernstoud schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:01:
[...]

Ho, ho, geen kritiek op ons aller Sjakie! Want dan wordt de moderator boos... ben al meerdere posts om die reden kwijt geraakt. Personen aanspreken mag niet zelfs als het terecht is _/-\o_
Ik ken het :Y
Het waarom heb ik nooit begrepen
https://www.zeelandnet.nl...in-audiokwaliteit-2/page2

Wellicht dit topic dan even lezen met name de reacties van Eduard B.
Jammer dat dit in twijfel wordt getrokken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:44:
https://www.zeelandnet.nl...in-audiokwaliteit-2/page2

Wellicht dit topic dan even lezen met name de reacties van Eduard B.
Jammer dat dit in twijfel wordt getrokken.
Ja. Jij schrijft “dit jaar” waar Eduard - ik neem oprecht aan dat hij bij Delta of een toeleverancier werkt - in de thread waar je naar linkt zegt:

“Ik vind het heel lastig om uitspraken te doen over te ontwikkelingen m.b.t. andere geluidssporen. Om teleurstelling te voorkomen ga ik geen harde datum noemen. Wel kan ik je melden dat er onderhand dagelijks mensen mee bezig zijn en dat we in een vergevorderd stadium zitten in de ontwikkeling.”

En dat bedoel ik dus; jij interpreteert wat je wilt horen, nl. dat verbeterde audio in 2022 komt, terwijl dat best wel eens niet zo zou kunnen zijn. Je citeert niet, je interpreteert. Zonder de bron te noemen. En dat irriteert. En daar hebben moderators je meermaals op gewezen. Je benoemt feiten, maar dat zijn het niet.

ernstoud schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:27:
[...]

Ja. Jij schrijft “dit jaar” waar Eduard - ik neem oprecht aan dat hij bij Delta of een toeleverancier werkt - in de thread waar je naar linkt zegt:

“Ik vind het heel lastig om uitspraken te doen over te ontwikkelingen m.b.t. andere geluidssporen. Om teleurstelling te voorkomen ga ik geen harde datum noemen. Wel kan ik je melden dat er onderhand dagelijks mensen mee bezig zijn en dat we in een vergevorderd stadium zitten in de ontwikkeling.”

En dat bedoel ik dus; jij interpreteert wat je wilt horen, nl. dat verbeterde audio in 2022 komt, terwijl dat best wel eens niet zo zou kunnen zijn. Je citeert niet, je interpreteert. Zonder de bron te noemen. En dat irriteert. En daar hebben moderators je meermaals op gewezen. Je benoemt feiten, maar dat zijn het niet.
Jij trekt het uit het verband, dat mag ook, daar ben je ook al eens op gewezen. In een vergevorderd stadium zegt genoeg evenals dag er dagelijks mensen aan werken, Het heeft dus prio. De software is al aangepast op meer geluidssporen (webtv, decoder en Android/Ios app).
Wanneer bij jij nog het gevoel leeft dat het 2024 gaat worden prima, maar volgens mij is de urgentie bij Delta duidelijk en ook duidelijk verwoord,

En volgens mij moet je dan ook de vragen toevoegen waarop de reactie van Eduard B worden gegeven. Niet alles uit de context rukken,

En even een correctie met dit jaar bedoel ik 2022. Nee, er is geen datum, maar het is geen kwestie van jaren meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 30-12-2021 23:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:10:
[...]

Jij trekt het uit het verband, dat mag ook, daar ben je ook al eens op gewezen. In een vergevorderd stadium zegt genoeg. De software is al aangepast op meer geluidssporen (webtv, decoder en Android/Ios app
Ja? Maar dat betekent nog steeds niet als feit dat het in 2022 komt. En dat beweer jij wel. Terwijl zelfs de “TV technicus” geen datum wil noemen.

Ik kom uit de techniek en heb meegemaakt dat de dag voor een introductie het niet door ging. Er kan altijd wat tussen komen. Techniek werkt wel eens niet, of het geld is op, of er zijn andere prioriteiten. Daarom bij de feiten blijven lijkt me verstandig.

Ah, ik zie dat je wat toegevoegd hebt, nl. “En volgens mij moet je dan ook de vragen toevoegen waarop de reactie van Eduard B worden gegeven. Niet alles uit de context rukken.”

Die is mooi. Zelf link je in eerste instantie niet naar de info waar je je interpretatie vandaan haalt, en dan moet ik als ik dat wel doe, volledig zijn? |:(

Nuff said.

[ Voor 18% gewijzigd door ernstoud op 30-12-2021 23:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:10:
[...]
Nee, er is geen datum, maar het is geen kwestie van jaren meer.
En ook dat beweer je al anderhalf jaar.
Het is (vaak) desinformatie, die andere forumgebruikers op het verkeerde been kan zetten. Dat vind ik onwenselijk.

[ Voor 21% gewijzigd door rfbroek op 31-12-2021 02:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
Delta heeft ook recent bekend gemaakt geen plannen te hebben om meer SD zenders om te zetten naar HD.
Hoewel ik me herinner dat er door iemand gezegd was dat er iedere maand een paar HD zenders bij zouden komen en dat het product niet onderdoet voor dat van KPN ( heeft wel Dolby Digital geluid).

Ik heb gemerkt dat het steeds mensen blij maken met een dode mus erg demotiverend werkt en blijkbaar niet alleen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-1981
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
ernstoud schreef op woensdag 29 december 2021 @ 01:39:
Jammer dat er geen tweakers hier zijn met nieuws en ervaringen over de XGS-PON installatie en modem uitrol.
Ik heb een korte ervaring met XGS-PON van Delta en het Nokia XS-2426G-A modem gehad. Er zitten inderdaad alleen maar gigabit poorten op. Omdat het modem niet in bridge kon en het ook niet mogelijk was met een mediaconverter met SFP-module heb ik mijn (proef)abonnement opgezegd. Het modem is deze week retour gegaan.

Misschien als volgend jaar de vrije routerkeuze verplicht is dat ik opnieuw een abonnement afsluit.

9x IQ7 (LG 335 Wp) - 4x IQ7+ (Q CELLS 355 Wp) - 2x IQ7A (Phono Solar 400Wp) - 5x IQ7A (Hyundai 490Wp) • PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan-1981 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:51:
[...]

Ik heb een korte ervaring met XGS-PON van Delta en het Nokia XS-2426G-A modem gehad. Er zitten inderdaad alleen maar gigabit poorten op. Omdat het modem niet in bridge kon en het ook niet mogelijk was met een mediaconverter met SFP-module heb ik mijn (proef)abonnement opgezegd. Het modem is deze week retour gegaan.

Misschien als volgend jaar de vrije routerkeuze verplicht is dat ik opnieuw een abonnement afsluit.
Dank voor je reactie. Dus dat 8Gbps adverteren is vrij zinloos lijkt me. Had al zo’n vermoeden. We gaan zien wat voor ander type Nokia modem er dan komt. In 2022 verwacht ik zomaar dat veel tweakers voor een Fritzbox of eigen router zullen gaan. Nokia heeft niet echt een naam in routers, anders dan vroeger in de zakelijke wereld. Bij een werkgever ooit verkochten we Nokia firewalls, die waren toen het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:34:
Delta heeft ook recent bekend gemaakt geen plannen te hebben om meer SD zenders om te zetten naar HD.
Hoewel ik me herinner dat er door iemand gezegd was dat er iedere maand een paar HD zenders bij zouden komen en dat het product niet onderdoet voor dat van KPN ( heeft wel Dolby Digital geluid).

Ik heb gemerkt dat het steeds mensen blij maken met een dode mus erg demotiverend werkt en blijkbaar niet alleen bij mij.
Gek, de afgelopen twee maanden zijn er nog zenders omgezet naar HD. Dus wie zendt nu desinformatie?

Men doet geen grote upgrades dat is waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rfbroek schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 01:54:
[...]

En ook dat beweer je al anderhalf jaar.
Het is (vaak) desinformatie, die andere forumgebruikers op het verkeerde been kan zetten. Dat vind ik onwenselijk.
Volgens mij kan ik me verlaten op de aangegeven bronnen.
Wellicht ben ik te optimistisch, maar ook ik noem geen concrete data, evenals Delta.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjakie0101 op 31-12-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 16:32

BeyondThunder

Lost Lightning

Wat? geen Dolby Digital bij Delta? Ik heb net mijn overstap van Caiway naar Delta geregeld lees ik dit. Hoe is dat eigenlijk mogelijk? Caiway heeft dit al zolang ik Caiway glas hebt.
Maar goed, ik hoop dat dit snel wordt geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeyondThunder schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:01:
Wat? geen Dolby Digital bij Delta? Ik heb net mijn overstap van Caiway naar Delta geregeld lees ik dit. Hoe is dat eigenlijk mogelijk? Caiway heeft dit al zolang ik Caiway glas hebt.
Maar goed, ik hoop dat dit snel wordt geregeld.
Caiway heeft het ook alleen op het Multiscreenplatform en die wordt uitgefaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@Sjakie0101
Geen idee wat je bedoeld met Multiscreen platform, maar ik kijk nu NPO3 op de Amulet 515 in Dolby Digital.

[ Voor 7% gewijzigd door BeyondThunder op 01-01-2022 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeyondThunder schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:56:
@Sjakie0101
Geen idee wat je bedoeld met Multiscreen platform, maar ik kijk nu NPO3 op de Amulet 515 in Dolby Digital.
En die wordt al jaren niet meer geleverd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@ernstoud Dus je zegt nu, als ik een andere (nieuwere) decoder zou krijgen van Caiway dat deze geen DD meer ondersteund? Hoe is dat mogelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door BeyondThunder op 01-01-2022 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BeyondThunder schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:03:
@ernstoud Dus je zegt nu, als ik een andere (nieuwere) decoder zou krijgen van Caiway dat deze geen DD meer ondersteund? Hoe is dat mogelijk?
Ik weet niet veel van de historie rond Delta/Caiway maar kijk zelf maar op hun websites, de STB komt van Amino. De Aria 7 en/of de Kamai 7X. IPTV, en - zover de discussie klaarheid brengt - (nog) geen Dolby.

De expert ;) hierover is Sjakie, die weet vast meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeyondThunder schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:03:
Zou je overstappen naar een nieuw pakket dan ga je naar het nieuwe interactieve platform.
Die heeft geen Dolby. Hoe dan ook worden alle Caiway abonnees naar het nieuwe gezet. Dit gaat gefaseerd.
In Zeeland (Delta) gaat men ook compleet van COAX af bij keuze voor Glasvezel, dus ook daar is de situatie dat men naar een tv pkatform gaat dat minder is dan ze hadden. Delta is volop bezig om Dolby te gaan ondersteunen. De ontwikkeling hiervan en meerdere audiosporen (denk ook aan gesproken ondertiteling en meertalige audio) zit in de eindfase. Alle software is hier in november al op voorbereid. Een tijdspad ga ik niet geven, ken ik ook niet. Maar men heeft de afgelopen jaar heel veel zaken al verbeterd aan ITV en ok verwacht zelf op redelijk kortte termijn witte rook. Maar dat is echt meer mijn eigen interpretatie van wat ik lees van berichten van Deltamedewerkers op het Deltaforum, dus geen zekerheidheidje.

En let op, Caiwaymedewerkers hebben mij telefonisch aangegeven dat de situatie COAX naast glasvezel ook bij Caiway op den duur gaat verdwijnen. Dus niet meer En En, maar of of.
Dat is me door 2 verschillende medewerkers medegedeeld toen ik wou overstappen naar Delta. Ik krijg zelf de indruk dat Caiway niet nog 10 jaar zal bestaan, dat gaat langzaam op in Delta. De Caiwayshops zijn nu Delfashops. Delta is het A merk aan het worden (ook landelijk qua reclame s op tv)

[ Voor 60% gewijzigd door Sjakie0101 op 03-01-2022 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@Sjakie0101 Thanks, meer progressie bij Delta dan bij Caiway dus. Ik heb ondertussen ook gelezen dat DD er aan zit te komen, dus helemaal goed. Dan maar een paar weken terug naar Stereo.

Wat ik nog niet goed kan verklaren is het grote prijs verschil tussen Caiway en Delta. Ik lees dat Caiway op den duur in Delta op gaat, ze zitten in 1 pand, etc. De prijs is de enige reden dat ik overstap, meer bandbreedte is mooi meegenomen.

Weet iemand welke wifi router en momenteel wordt geleverd door Delta? Dan kan ik alvast gaan onderzoeken wat de beperkingen worden. (DHCP & DNS instellingen met name, maar ook de IP reeksen moet ik echt wel onder controle kunnen hebben, anders zeg ik het af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:13
peacelord schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 09:47:
Tijd voor een update m.b.t, de aanleg van glas in de Rhenen area.

10/10/20: internet besteld
18/02/21: aannemer komt thuis schouwen
18/05/21:Caiway heet me welkom als abonnee op het Delta netwerk
10/09/21: aansluit punt in huis gemonteerd

Waarbij de algemene opleverdatum al verschillende keren is verschoven. Begon men oorspronkelijk in juli, momenteel communiceert men november (2021) via de gavoorglasvezel website.
Ik heb er nog maar eens een telefoontje naar BAM infra aan gewaagd maar daar krijg ik niet meer informatie dan op de website ook te lezen is. Het wachten is op het gereedkomen van het bovengrondse verdeelpunt.

Wachten duurt vaak lang natuurlijk en dat is in dit geval ook zo. Ik ben benieuwd of ik deze maand de aansluiting al kan gaan gebruiken.
En nu is het 2022. En nog steeds geen glasvezel in Rhenen. Sinds een paar weken communiceert Delta op de website als nieuwe aansluit datum “eerste kwartaal 2022”. Dat is dan de datum waarop in Rhenen de eerste aansluitingen gerealiseerd gaan worden. Volgens de website is dit te wijten aan vertraging in de levering van apparatuur. Bellen met zowel BAM als Delta heeft helemaal niets opgeleverd vwb aanvullende informatie.

Dit gaat nog wel een tijdje duren denk ik. Geen goeie start voor Delta.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
peacelord schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:43:
[...]

Dan ben ik benieuwd hoe het hier in Driebergen zal gaan. Het quotum is gehaald, dat werd begin december 2021 bekend gemaakt en daarna stopte de informatie. Als de wereldwijde chiptekorten de oorzaak zijn dan zal het hier ook wel voor vertraging zorgen. Ik begrijp dat Delta daar ook niet veel aan kan doen, maar ze zouden wel wat beter kunnen communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peacelord schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:43:
[...]

En nu is het 2022. En nog steeds geen glasvezel in Rhenen. Sinds een paar weken communiceert Delta op de website als nieuwe aansluit datum “eerste kwartaal 2022”. Dat is dan de datum waarop in Rhenen de eerste aansluitingen gerealiseerd gaan worden. Volgens de website is dit te wijten aan vertraging in de levering van apparatuur. Bellen met zowel BAM als Delta heeft helemaal niets opgeleverd vwb aanvullende informatie.

Bij ons (buitengebied Veluwe) duurde het van de go-ahead tot werkend internet totaal 2,5 jaar met heel weinig communicatie. Vanaf de eerste zichtbare activiteiten, zoals langs wegen graven, duurde het nog 1,5 jaar. En dat was voor de chiptekorten e.d. Geduld en hoop houden dus.

Uiteraard wil Delta snelheid maken want ze willen inkomsten, maar er zijn heel veel factoren waar zij weinig aan kan doen zoals de chiptekorten, tekorten aan mankracht (bedenk dat KPN op dit moment er ook vaart achter zet), Corona lockdowns, gemeenten en landeigenaren die dwars liggen etc.

Ik heb eens met een bestuurder van Reggefiber gesproken en het is moeilijk planbare werk.

Wel is de communicatie over de status richting de klant natuurlijk knudde.

[ Voor 20% gewijzigd door ernstoud op 02-01-2022 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
Dank je wel. Goed om het e.e.a. in het juiste perspectief te plaatsen. Persoonlijk vind ik het wel vreemd dat er niet wat meer werk gemaakt wordt van de communicatie met de toekomstige klanten. Dat lijkt me een relatief kleine investering waarmee een hoop onvrede kan worden gemanaged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminator.T2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-12-2024
Bij ons loopt er op het moment ook een campagne om glasvezel van Delta aan te gaan leggen en de bedoeling is wel om ons hiervoor in te gaan schrijven. Ik heb alleen nog een aantal vragen waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen.

1. Het uitgebreidste zenderpakket (120+) bevat volgens de omschrijving en de zenderlijst Film1 en ESPN Compleet. Maar als ik het abonnement wil afsluiten dan krijg ik nog steeds de optie om deze zenders ook nog individueel toe te voegen en bij ESPN Compleet staat zelfs dat het pakket in combinatie met het 120+ zenderpakket maar €5,- kost. Hebben deze individuele pakketten nog een voordeel boven het gewone 120+ pakket of is de site gewoon misleidend en kan je dubbel betalen voor dezelfde content?

2. Je hebt de optie om het abonnement te combineren met mobiele telefonie van Delta en dan bieden ze een extra zenderpakket zoals Film1 en ESPN Compleet aan. Hier lijk je echter weinig aan te hebben als je al het 120+ zenderpakket hebt. Kan je in plaats van deze zenderpakketten ook korting op je abonnement of Ziggo Sport Totaal krijgen?

3. Als wij voor de gratis aansluiting een jaarcontract aangaan dan is dit een flexibel contract als ik het goed heb begrepen. Wij zouden dus het uitgebreidste pakket kunnen nemen en als dit zou tegenvallen het aantal zenders, ontvangers en/of de internetsnelheid kunnen verlagen om de kosten van het jaarcontract te beperken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trebor.ed
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-05 22:41
Hier wat eerste ervaringen met XGS-PON. Ik heb een proef abbo afgesloten bij Delta en ben zelf met de aansluiting begonnen (ik had vakantie en het duurde te lang voor Guidion een monteur kon inplannen). In de doos zit een Nokia XS-2426G-A die ik zonder enige moeite volgens de handleiding kon aansluiten op de glasaansluiting in de meterkast. Vervolgens het modem aangezet en na enige tijd begonnen de lampjes te knipperen, het lijkt erop dat er eerst een auth lampje gaat branden en het duurt even voordat het online lampje gaat branden. Op dit moment gebruik ik alleen het meegeleverde media kastje om TV te kijken en dat werkt goed, weliswaar na een firmware update die automatisch begon te draaien na het aansluiten. Digitale TV werkt goed en het valt me op dat vooral het geluid veel beter is dan we hadden (Kabel-TV via Delta).
Waar ik vooral naar opzoek was is om mijn eigen router aan te kunnen sluiten. Omdat ik niet wist dat ik XGS-PON had ben zelf met een gbic en aansluit kabel aan de slag gegaan .... maar @ernstoud heeft me snel uit deze droom geholpen. Delta is nog niet zo ver en de Nokia kan niet in bridge mode. De TV ziet er blits uit en ik heb nu tijdelijk een hele rits extra zenders maar daar doe ik het niet voor.
Internet heb ik nu bij wijze van test via een apart vlan naar de switch op mijn kantoor doorgezet. Het is 400/400, en na wat testen kom ik steeds zo rond de 450/450 uit. Echte praktijk testen heb ik nog niet gedaan.
Zoals het er nu uitziet ga ik dit proef abbonnement weer cancelen en terug naar adsl. Wachten tot Delta z'n zaakjes voor elkaar heeft qua eigen router keuze.

Een groot nadeel vond ik dat de glas aansluiting na het aansluiting muurvast zit, wil je die weer los krijgen dan moet je het hele kastje open halen om de aansluiting los te krijgen. Dat kastje wil je eigenlijk niet openmaken, want daar liggen je fibers redelijk onbeschermd te liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door trebor.ed op 02-01-2022 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Terminator.T2 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:42:
Bij ons loopt er op het moment ook een campagne om glasvezel van Delta aan te gaan leggen en de bedoeling is wel om ons hiervoor in te gaan schrijven. Ik heb alleen nog een aantal vragen waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen.

1. Het uitgebreidste zenderpakket (120+) bevat volgens de omschrijving en de zenderlijst Film1 en ESPN Compleet. Maar als ik het abonnement wil afsluiten dan krijg ik nog steeds de optie om deze zenders ook nog individueel toe te voegen en bij ESPN Compleet staat zelfs dat het pakket in combinatie met het 120+ zenderpakket maar €5,- kost. Hebben deze individuele pakketten nog een voordeel boven het gewone 120+ pakket of is de site gewoon misleidend en kan je dubbel betalen voor dezelfde content?

2. Je hebt de optie om het abonnement te combineren met mobiele telefonie van Delta en dan bieden ze een extra zenderpakket zoals Film1 en ESPN Compleet aan. Hier lijk je echter weinig aan te hebben als je al het 120+ zenderpakket hebt. Kan je in plaats van deze zenderpakketten ook korting op je abonnement of Ziggo Sport Totaal krijgen?

3. Als wij voor de gratis aansluiting een jaarcontract aangaan dan is dit een flexibel contract als ik het goed heb begrepen. Wij zouden dus het uitgebreidste pakket kunnen nemen en als dit zou tegenvallen het aantal zenders, ontvangers en/of de internetsnelheid kunnen verlagen om de kosten van het jaarcontract te beperken?
Telefonie zou ik lekker houden waar je het hebt. Mijn berekeningen leren: sigaar uit eigen doos.
120+ is al inclusief Film1 en ESPN (heb ik ook). Dus niet opnieuw selecteren, ook al kan dat. Foutje op hun site.

Het contract is flexibel, je kan alle op en afschalen (alleen niet opzeggen binnen de 12 maanden).
Een andere tip: met zakelijk krijg je een modem die in bridge kan. Overigens kan je ook op het Wifimodem de wifi uitzetten en bridge inschakelen al spreken de berichten dit tegen. Zakelijk kost de eerste 12 maanden 0 euro. Haal je het er af dan behoud je het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:33

RobertowNL

For your gear!

Roetzen schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:29:
[...]

Dan ben ik benieuwd hoe het hier in Driebergen zal gaan. Het quotum is gehaald, dat werd begin december 2021 bekend gemaakt en daarna stopte de informatie. Als de wereldwijde chiptekorten de oorzaak zijn dan zal het hier ook wel voor vertraging zorgen. Ik begrijp dat Delta daar ook niet veel aan kan doen, maar ze zouden wel wat beter kunnen communiceren.
Dat doen ze maar zeer beperkt / niet.
7 september 2019 aangemeld
26 mei 2020 schouw
Juli huisaansluiting
18 augustus 2020 aansluiting actief

Tussen aanmelden en de schouw eigenlijk niets vernomen. Tussen schouw een aansluiting ook vrijwel niets. Pas een weekje voordat er wat stond te gebeuren kreeg je de informatie.

Algemene updates blijven altijd in vaagheden 'eerste aansluiting aanstaande in kwartaal 1', 'we zijn bezig de laatste huizen aan te sluiten.'

Mijn ouders, zelfde gebied zijn ook in september 2019 aangemeld, aansluiting is daar in mei 2021 opgeleverd.

Het kan dus allemaal behoorlijk lang duren, met minimale informatie.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:05:
[...]
Overigens kan je ook op het Wifimodem de wifi uitzetten en bridge inschakelen al spreken de berichten dit tegen.
Nou dat mag je me dan uitleggen. Want de Genexis 7840 in bridge zetten kan dus echt niet, althans niet door de eindgebruiker. Ik heb SSH toegang tot het OS in dat ding en natuurlijk kun je dan de config aanpassen maar na een restart kun je dan opnieuw beginnen want de firmware reset alles weer. Bovendien zal de Genexis management daemon elke 4 uur ook de firewall rules weer resetten.

Kortom, waar haal je deze wijsheid (?) vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Dat wil ik ook graag weten, en met mij nog een hoop mensen die het modem graag in bridge willen hebben.
En als echte Tweaker kan Sjakie dat vast aan ons uitleggen, of op zijn minst verwijzen naar een beschrijvend artikel.

[ Voor 37% gewijzigd door rfbroek op 02-01-2022 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:29
trebor.ed schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:02:
Hier wat eerste ervaringen met XGS-PON. Ik heb een proef abbo afgesloten bij Delta en ben zelf met de aansluiting begonnen (ik had vakantie en het duurde te lang voor Guidion een monteur kon inplannen). In de doos zit een Nokia XS-2426G-A die ik zonder enige moeite volgens de handleiding kon aansluiten op de glasaansluiting in de meterkast. Vervolgens het modem aangezet en na enige tijd begonnen de lampjes te knipperen, het lijkt erop dat er eerst een auth lampje gaat branden en het duurt even voordat het online lampje gaat branden. Op dit moment gebruik ik alleen het meegeleverde media kastje om TV te kijken en dat werkt goed, weliswaar na een firmware update die automatisch begon te draaien na het aansluiten. Digitale TV werkt goed en het valt me op dat vooral het geluid veel beter is dan we hadden (Kabel-TV via Delta).
Waar ik vooral naar opzoek was is om mijn eigen router aan te kunnen sluiten. Omdat ik niet wist dat ik XGS-PON had ben zelf met een gbic en aansluit kabel aan de slag gegaan .... maar @ernstoud heeft me snel uit deze droom geholpen. Delta is nog niet zo ver en de Nokia kan niet in bridge mode. De TV ziet er blits uit en ik heb nu tijdelijk een hele rits extra zenders maar daar doe ik het niet voor.
Internet heb ik nu bij wijze van test via een apart vlan naar de switch op mijn kantoor doorgezet. Het is 400/400, en na wat testen kom ik steeds zo rond de 450/450 uit. Echte praktijk testen heb ik nog niet gedaan.
Zoals het er nu uitziet ga ik dit proef abbonnement weer cancelen en terug naar adsl. Wachten tot Delta z'n zaakjes voor elkaar heeft qua eigen router keuze.

Een groot nadeel vond ik dat de glas aansluiting na het aansluiting muurvast zit, wil je die weer los krijgen dan moet je het hele kastje open halen om de aansluiting los te krijgen. Dat kastje wil je eigenlijk niet openmaken, want daar liggen je fibers redelijk onbeschermd te liggen.
Dank voor het delen van je ervaringen. Nu je het hebt, kun je eens bij de klantenservice vragen of het mogelijk is om in plaats van die Nokia XS-2426G-A alleen een ONT te krijgen met een ethernetaansluiting? En als dat kan, wat is dan de maximale ethermetsnelheid. Ik hoop dat de 10Gbit/s versie inmiddels beschikbaar is.

En kun je ook eens vragen of het wel mogelijk is om om in bridge modus te gaan als je een zakelijk pakket neemt. Als het goed is krijg je dan een ander modem/router waarbij het wel kan. De eerste x maanden zijn meestal gratis, daarna een aantal euro per maand meer. Aanvullend voordeel is ook een fixed IPv4 adres. En mocht je het te duur vinden, dan gewoon zakelijk pakket weer stoppen na de gratis periode. Zover ik begrepen heb mag je dan het zakelijke modem behouden en als die in bridge staat, dan blijft dat het geval. Het is mijn niet bekend of dat ook het geval is met het fixed IPv4 adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rfbroek schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:03:
Dat wil ik ook graag weten, en met mij nog een hoop mensen die het modem graag in bridge willen hebben.
En als echte Tweaker kan Sjakie dat vast aan ons uitleggen, of op zijn minst verwijzen naar een beschrijvend artikel.
Inloggen met https://router dacht ik.
De inloggegevens staan op het modem. Wifi kan je dan uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Sjakie0101 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:45:
[...]

De inloggegevens staan op het modem. Wifi kan je dan uitzetten.
WiFi uitzetten en in bridge mode zetten zijn niet hetzelfde. Ik denk dat het in bridge mode zetten hetgeen is dat voor de meesten interessant is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoyPh schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:58:
[...]

WiFi uitzetten en in bridge mode zetten zijn niet hetzelfde. Ik denk dat het in bridge mode zetten hetgeen is dat voor de meesten interessant is....
Volgens mij kan de complete routerfunctie worden uitgezet., maar ik heb zelf het melkpak, ik kan het hier niet nabootsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RoyPh schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:58:
[...]

Inderdaad. Ik heb hier nog een Titanium liggen die in bridge kan en wil altijd nog eens uitzoeken hoe dat op dat device ingericht is. De OpenWRT documentatie en wiki is zeer ondoorzichtig op dit vlak. En dan blijft het ook de vraag hoe je de WAN poort bridged met LAN1 met behoud van hardware offloading zodat de maximale snelheid blijft.

De Titanium is echter een heel ander device, weet niet eens of daar wel OpenWRT op draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:38:
[...]

Volgens mij kan de complete routerfunctie worden uitgezet., maar ik heb zelf het melkpak, ik kan het hier niet nabootsen.
Nee. Dat kan dus niet. Geen enkele functie in de GUI daarvoor. De enige manier is dat Delta/Caiway de juiste firmware in het device flasht via de GAPS cliënt en dat doen ze dus niet. Of je gaat zelf knutselen maar de SSH toegang die daarvoor nodig is, is recent gepatcht in de 3.16 firmware. Dus je komt er niet eens meer in.

Overigens is de vraag of je gelukkig moet zijn met bridge mode, aangezien je dus dan wel zelf verantwoordelijk wordt voor de juiste firewall inrichting e.d., de meeste tweakers zullen achter de bridge wel een goede router plaatsen zoals een ubiquity, pfsense o.i.d., maar mensen die een doosje kopen op Aliexpress zijn er natuurlijk ook. Zoals een Xiaomi 4A, prima routertje lijkt het totdat je ziet dat er talloze poorten op openstaan en hij voortdurend met allerlei Chinese infra communiceert :(

[ Voor 30% gewijzigd door ernstoud op 02-01-2022 22:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

Waarom je modem in bridge willen zetten? Waarom dan niet gewoon met een mediaconverter rechtstreeks het glas in je eigen router prikken, wat voegt de modem dan nog toe?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:51:
Waarom je modem in bridge willen zetten? Waarom dan niet gewoon met een mediaconverter rechtstreeks het glas in je eigen router prikken, wat voegt de modem dan nog toe?
Inderdaad. Maar dat wordt dus niet door Delta/Caiway ondersteund. Je staat dus op jezelf als er iets niet werkt. Met de Titanium in bridge heb je een officieel ondersteunde oplossing. Die ook VOIP intact laat. Dat werkt sowieso niet met een eigen media converter/router omdat de SIP info niet vrijgegeven wordt.

Dat betekent overigens dat de Titanium een zgn. half-bridge realiseert. VLAN102 wordt dus nog wel gerouteerd, er zal wel wat firewalling in zitten en wellicht ook remote management.

[ Voor 13% gewijzigd door ernstoud op 02-01-2022 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:05:
[...]
Overigens kan je ook op het Wifimodem de wifi uitzetten en bridge inschakelen al spreken de berichten dit tegen.
Hoe dan?
Sjakie0101 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Sjakie0101 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:38:
[...]

Juist ja, daar hebben we echt iets aan.
Maar zoals Ernst al zei, dat modem krijg je dus zelf niet in bridge.

Wat betreft support bij gebruik eigen apparatuur zie ik niet een heel groot probleem, want je houdt natuurlijk het "officiele" Delta modem in huis. Mocht er een storing zijn is dat relatief makkelijk aan te sluiten, en uit te sluiten waar de storing dan zit. Maar inderdaad, telefonie wordt niet ondersteund met eigen spullen.

Toen ik ruim 3 jaar geleden bij Caiway kwam hadden ze nog alleen die melkpakken in bridge en zonder WIFI, toen ik ook digitale TV nam kwam ik verplicht op "het nieuwe platform" en kreeg ik het huidige glasmodem met WIFI, wat dus niet in bridge kan.

Het melkpak moest ingeleverd worden, maar daar vond ik er weer eentje van op Marktplaats :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik vind het ook onbegrijpelijk en respectloos naar de klanten om in 2022 nog geen Dolby Digital te leveren.

Op de coaxkabel levert Caiway het wel. Ook Ziggo en KPN leveren het gewoon.

Delta en Caiway zijn op interactief weer eens de hekkensluiters wat techniek en vooruitgang betreft op het televisie platform.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gepstra
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-05 20:14
dolopfriet schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:10:
Ik vind het ook onbegrijpelijk en respectloos naar de klanten om in 2022 nog geen Dolby Digital te leveren.

Op de coaxkabel levert Caiway het wel. Ook Ziggo en KPN leveren het gewoon.

Delta en Caiway zijn op interactief weer eens de hekkensluiters wat techniek en vooruitgang betreft op het televisie platform.
Ah was het hier weer tijd voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@dolopfriet heeft gewoon gelijk, maar Delta werkt er momenteel hard aan kennelijk.
Vooralsnog in Q1 kunnen we e.e.a. verwachten (zo heb ik gelezen op het Delta forum).
Meest bizarre is dat ik op de Amulet 515 (Caiway), wel gewoon Dolby Digital heb, als ik zou 'upgraden' zou dat verdwijnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BeyondThunder schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:32:
@dolopfriet heeft gewoon gelijk, maar Delta werkt er momenteel hard aan kennelijk.
Vooralsnog in Q1 kunnen we e.e.a. verwachten (zo heb ik gelezen op het Delta forum).
Meest bizarre is dat ik op de Amulet 515 (Caiway), wel gewoon Dolby Digital heb, als ik zou 'upgraden' zou dat verdwijnen.
De medewerker (?) van Delta die als “TV Expert” op Zeelandnet over dit onderwerp spreekt zegt heel expliciet dat hij geen datum noemt. Dat het Q1 wordt is een interpretatie van die uitspraak maar is niet bevestigd door Delta of Caiway. Graag bij de feiten blijven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het speculeren om te speculeren is niet de bedoeling. Hou het bij feiten en link naar bronnen. 'Delta forum' is geen bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Commentaar op de moderatie is hier offtopic en hoort thuis in de DM.

[ Voor 72% gewijzigd door rens-br op 03-01-2022 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan Klok
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 23:55
ernstoud schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:09:
[...]

Inderdaad. Maar dat wordt dus niet door Delta/Caiway ondersteund. Je staat dus op jezelf als er iets niet werkt. Met de Titanium in bridge heb je een officieel ondersteunde oplossing. Die ook VOIP intact laat. Dat werkt sowieso niet met een eigen media converter/router omdat de SIP info niet vrijgegeven wordt.

Dat betekent overigens dat de Titanium een zgn. half-bridge realiseert. VLAN102 wordt dus nog wel gerouteerd, er zal wel wat firewalling in zitten en wellicht ook remote management.
Tja, dat zijn inderdaad keuzes die je moet maken. ik had 3.5 jaar glasvezel van T-Mobile (500/500), glasvezelkabel ging rechtstreeks in mijn Ubiquiti switch (met de module uit het modem van T-Mobile), van daar naar mijn server waar een PfSense vm draait met DHCP en weer terug de switch in, vlans in PfSense en in Ubiquiti gemaakt en draaien maar.

2 weken geleden is de Delta glasvezel opgeleverd in huis. Heb de module in de switch vervangen voor de module uit het modem van Delta en de vlans aangepast, en inmiddels draait dit ook prima. 1000/1000 voor minder geld. d:)b

Overigens had ik via T-Mobile wel tv en via Delta nu niet. Aangezien wij eigenlijk nooit TV kijken gekozen voor NLZIET.

Maargoed, ja je hebt inderdaad geen ondersteuning. Mijn ervaring is alleen dat je op Tweakers dan wel op het internet in het algemeen betere ondersteuning krijgt dan van de belmiep bij een provider "script vraag 1: heb je al geprobeerd hem even opnieuw op te starten?" :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjan Klok schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:09:
[...]

Tja, dat zijn inderdaad keuzes die je moet maken. ik had 3.5 jaar glasvezel van T-Mobile (500/500), glasvezelkabel ging rechtstreeks in mijn Ubiquiti switch (met de module uit het modem van T-Mobile), van daar naar mijn server waar een PfSense vm draait met DHCP en weer terug de switch in, vlans in PfSense en in Ubiquiti gemaakt en draaien maar.

2 weken geleden is de Delta glasvezel opgeleverd in huis. Heb de module in de switch vervangen voor de module uit het modem van Delta en de vlans aangepast, en inmiddels draait dit ook prima. 1000/1000 voor minder geld. d:)b

Overigens had ik via T-Mobile wel tv en via Delta nu niet. Aangezien wij eigenlijk nooit TV kijken gekozen voor NLZIET.

Maargoed, ja je hebt inderdaad geen ondersteuning. Mijn ervaring is alleen dat je op Tweakers dan wel op het internet in het algemeen betere ondersteuning krijgt dan van de belmiep bij een provider "script vraag 1: heb je al geprobeerd hem even opnieuw op te starten?" :r
Zeker, de betere Tweaker weet wat hij/zij/x doet. Overigens staat jouw aanpak breed besproken in voornamelijk het Caiway forum deel 1. Dus welke SFP je nodig hebt, vezel, router, vlan settings etc.

IPTV gaat ook over vlan100 bij het nieuwste platform, VoIP is vlan102 maar kan dus met eigen router niet werken omdat de SIP gegevens niet vrijgegeven worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
ernstoud schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:15:
[...]

VoIP is vlan102 maar kan dus met eigen router niet werken omdat de SIP gegevens niet vrijgegeven worden.
Op of voor 28 jan a.s. zullen ze die SIP gegevens toch beschikbaar moeten malen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ja, dat moet iedere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:56:
[...]

De medewerker (?) van Delta die als “TV Expert” op Zeelandnet over dit onderwerp spreekt zegt heel expliciet dat hij geen datum noemt. Dat het Q1 wordt is een interpretatie van die uitspraak maar is niet bevestigd door Delta of Caiway. Graag bij de feiten blijven!
Helemaal eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
rfbroek schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:31:
[...]

Hoe dan?

[...]

[...]

Juist ja, daar hebben we echt iets aan.
Maar zoals Ernst al zei, dat modem krijg je dus zelf niet in bridge.

Wat betreft support bij gebruik eigen apparatuur zie ik niet een heel groot probleem, want je houdt natuurlijk het "officiele" Delta modem in huis. Mocht er een storing zijn is dat relatief makkelijk aan te sluiten, en uit te sluiten waar de storing dan zit. Maar inderdaad, telefonie wordt niet ondersteund met eigen spullen.

Toen ik ruim 3 jaar geleden bij Caiway kwam hadden ze nog alleen die melkpakken in bridge en zonder WIFI, toen ik ook digitale TV nam kwam ik verplicht op "het nieuwe platform" en kreeg ik het huidige glasmodem met WIFI, wat dus niet in bridge kan.

Het melkpak moest ingeleverd worden, maar daar vond ik er weer eentje van op Marktplaats :)
Hoezo wordt telefonie niet ondersteund met eigen spullen?

Met eigen keuze vrije modem deze maand ingangsdatum en je neemt vaste huistelefoon aansluiting moet dat gewoon kunnen werken via de glasvezel heb je bepaalde gegevens nodig moet Delta het vrij geven om gebruik van je telefoon te kunnen maken verdere technische ondersteuning door problemen is een ander verhaal.
Al zal je de zelfde modem aanschaffen die Delta uitleent de Nokia bijv.dat geld voor de bridge als vaste telefoon via de modem software en updates moet je zelf voor zorgen die de fabrikant geeft van je modem..

Het lijkt mij niet met vrije modem keuze dat je modem maar half gaat werken en specificaties waar je modem aan moet voldoen en niet afhankelijk meer bent van je provider om volledig te kunnen gebruiken voor een Tweaker met verstand.

Heb je geen verstand gewoon de modem en ondersteuning van je provider behouden lijkt mij.

KPN doet het al hoe je de modem moet instellen op voor gebruik telefoon, en wordt netjes weergeven op de forum website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:50:
[...]

Hoezo wordt telefonie niet ondersteund met eigen spullen?

Met eigen keuze vrije modem deze maand ingangsdatum en je neemt vaste huistelefoon aansluiting moet dat gewoon kunnen werken via de glasvezel heb je bepaalde gegevens nodig moet Delta het vrij geven om gebruik van je telefoon te kunnen maken verdere technische ondersteuning door problemen is een ander verhaal.
Al zal je de zelfde modem aanschaffen die Delta uitleent de Nokia bijv.dat geld voor de bridge als vaste telefoon via de modem software en updates moet je zelf voor zorgen die de fabrikant geeft van je modem..

Het lijkt mij niet met vrije modem keuze dat je modem maar half gaat werken en specificaties waar je modem aan moet voldoen en niet afhankelijk meer bent van je provider om volledig te kunnen gebruiken voor een Tweaker met verstand.

Heb je geen verstand gewoon de modem en ondersteuning van je provider behouden lijkt mij.

KPN doet het al hoe je de modem moet instellen op voor gebruik telefoon, en wordt netjes weergeven op de forum website.
Beetje moeilijke post… wellicht kun je de leesbaarheid wat verbeteren, ik begrijp niet helemaal wat je probeert te zeggen.

Op dit moment werkt telefoneren niet met een eigen router omdat de SIP gegevens (server, id, wachtwoord) niet vrijgegeven worden. Wat er na januari gaat gebeuren is gissen. De ACM is duidelijk geweest dat de SIP gegevens beschikbaar gesteld moeten worden, maar de ACM stelt ook:

“ Om SIP- telefonie veilig aan te kunnen bieden is de ACM van oordeel dat de aanbieders kunnen besluiten extra gespecificeerde veiligheidseisen op te nemen als onderdeel van de specificaties van het netwerkaansluitpunt, zoals bijv. eisen aan het wachtwoord.”

Bron: par. 6.2 van https://www.acm.nl/sites/.../nota-van-bevindingen.pdf

Dus aanbieders mogen aanvullende eisen stellen. Het is te hopen dat gebruikers die met eigen VOIP apparatuur aan de gang gaan de boel inderdaad goed beschermen. Ik zie dagelijks tientallen port scans op de poorten die voor SIP gebruikt worden :'( .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:25
Gisteravond is bij mij de omzetting van Caiway 300Mbit naar Delta 1Gbit uitgevoerd. Om 18u ging Caiway erachter weg, en om 00:30u kwam de Delta verbinding online :). Ik maak gebruik van een Ubiquiti Dream Machine, en die kreeg automatisch een IP van Delta. Helemaal perfect.

Leuk extraatje waar ik achter kwam, ik heb een Internet Only abonnement maar ik kan wel via de Delta TV op de telefoon TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markelijk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-05 22:06
RobKJ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:28:
Gisteravond is bij mij de omzetting van Caiway 300Mbit naar Delta 1Gbit uitgevoerd. Om 18u ging Caiway erachter weg, en om 00:30u kwam de Delta verbinding online :). Ik maak gebruik van een Ubiquiti Dream Machine, en die kreeg automatisch een IP van Delta. Helemaal perfect.

Leuk extraatje waar ik achter kwam, ik heb een Internet Only abonnement maar ik kan wel via de Delta TV op de telefoon TV kijken.
Ik was benieuwd: kun je die Delta TV app dan ook casten naar een Chromecast op je tv? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:25
Markelijk schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:07:
[...]

Ik was benieuwd: kun je die Delta TV app dan ook casten naar een Chromecast op je tv? :)
Ik heb zelf geen Chromecast, maar een Samsung TV met ingebouwde Airplay. Daarop kan ik inderdaad via de Delta TV app casten naar de TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Markelijk schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:07:
[...]

Ja dat kan via Chromecast van je tv naar een Chromecast van Coogle of de Amazon Fire TV Stick 4K Max dat werkt perfect.

Je kunt alleen geen Delta App installeren en via apk werk slecht of helemaal niet ook via kodi of plex heb nog geen forum gevonden waar het perfect werkt via app.

Ik heb zelf de CCU en de Fire stick en Android tv op geen enkele manier om het goed werkend te krijgen, casten vanuit je mobiel tablet werkt perfect.

Weet ook niet of Delta of het later wel mogelijk maakt om een App te kunnen installeren op je Android of smart tv .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 23:28
Ik heb die business pack nog paar een maand gratis. Als ik die dan over paar maanden stop zet. Welke lijn gaan ze dan stop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:57:
Ik heb die business pack nog paar een maand gratis. Als ik die dan over paar maanden stop zet. Welke lijn gaan ze dan stop zetten.
De tweede lijn als het goed is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Vandaag toch ook nog maar eens gebeld met Delta, waarom het zo lang duurt in Rhenen. Dat zouden ze gaan uitzoeken. Een paar uur later ontvang ik een mailtje met de volgende inhoud:

Na aanleiding van het telefoon gesprek hebben wij het één en ander voor u na gekeken.

Tot op heden is er geen indicatie bekend wanneer de verdeelkast gereed wordt gemeld.
Zodra de werkzaamheden zijn verricht wordt u gecontacteerd door de provider om het pakket naar u toe te sturen.

Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Wat een stakkers. Ik hoop dat KPN ook hier snel glas neerlegt. Ik heb mijn buik nu al vol van deze amateurclub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ziggo voegt het eerste kanaal van ESPN toe aan alle pakketten.

Gaat Delta dit ook doen?

https://vodafoneziggo.nl/...naal-standaard-tv-pakket/

Acties:
  • +5 Henk 'm!
peacelord schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:42:
Vandaag toch ook nog maar eens gebeld met Delta, waarom het zo lang duurt in Rhenen. Dat zouden ze gaan uitzoeken. Een paar uur later ontvang ik een mailtje met de volgende inhoud:

Na aanleiding van het telefoon gesprek hebben wij het één en ander voor u na gekeken.

Tot op heden is er geen indicatie bekend wanneer de verdeelkast gereed wordt gemeld.
Zodra de werkzaamheden zijn verricht wordt u gecontacteerd door de provider om het pakket naar u toe te sturen.

Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Wat een stakkers. Ik hoop dat KPN ook hier snel glas neerlegt. Ik heb mijn buik nu al vol van deze amateurclub.
Nou, nou, beetje overtrokken. Nette reactie van Delta toch? Er is je uitgelegd dat aanleg tijd kost en niet altijd planbaar is. Maar om dan te balken over stakkers en amateurs is overdone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
dolopfriet schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:16:

Gaat Delta dit ook doen?

Bel ze op en vraag het hun, zou ik zeggen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:16:

Gaat Delta dit ook doen?

Bij Delta krijg je al deze zenders al bij 120+ Incl Film1. Kortom een andere actie.
Caiway idem, korting op ESPN bij AIE. Ik zou niet weten waarom ze mee moeten met Ziggo,

Caiway komt volgende week met de nieuwe propositie, wellicht zit daar iets voor je bij.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 06-01-2022 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puller
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12-05 22:45
Hier in ons dorp willen ze delta als er meer van 25% meedoet, voor 9 feb beslissen.
Kom ik langs de tijdelijke delta winkel, is gesloten maar medewerker komt naar de deur.
Stel wat vragen, bv over het doorspoelen van tv programma opnames en vergelijk dat met ziggo.
Hij zegt dat kan bij ziggo ook niet. Raar, bij mij wel, zolang ik de next box heb.
Hij zei toen dan neem je toch beide. Hij denkt dat ik een zak geld heb.
Niet echt een fijne verkoper. Zijn ze allemaal zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
Nee, ze zijn niet allemaal zo. Die hier is een aardige jongen die best wel wat weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:28
Puller schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:06:
Niet echt een fijne verkoper. Zijn ze allemaal zo?
Hier in mijn dorp dezelfde ervaring met het servicepunt. Moeten alles opzoeken in de folders die bij iedereen al in de brievenbus lagen en als het daar niet in staat zeggen ze gewoon wat je wil horen.

Edit: wat ik wil horen is niet per se fout, maar is door gebruikers hier op het forum wel als onwaar bestempeld }:O

[ Voor 17% gewijzigd door Patrick_6369 op 07-01-2022 15:23 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobKJ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:28:

Toegegeven het is een flexpakket waar je alles aan en uit kan zetten. Internet Only bestaat feitelijk niet bij Delta. Je kiest om binnen het flexpakket alleen internet af te nemen. Maar je hebt geen internet only, maar ook 50+. Je hebt waarschijnlijk de decoder niet ontvangen. Jou verhaal klopt dus niet.

Ik meen dat Caiway ook langzaam aan COAX gaat uit faseren bij glasvezelpakketten.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-01-2022 11:43 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 121 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.