Ik heb een 1 gig verbinding sinds een paar maanden na overstap caiway. krijg ik nu ook een nieuwe glasmodem voor wifi 7 of moet ik er zelf om vragen?
Je hebt wel XGS-PON neem ik aan? Dus met de Nokia xs-2426g-b?nnndoh schreef op donderdag 6 november 2025 @ 23:14:
Ik heb een 1 gig verbinding sinds een paar maanden na overstap caiway. krijg ik nu ook een nieuwe glasmodem voor wifi 7 of moet ik er zelf om vragen?
Je krijgt de ONT/WiFi-7 router zeker niet automatisch, maar er zijn al berichten dat je via de chat het wel kunt aanvragen. Succes!
Het is jammer dat je nooit emails van Delta krijg. als je geen tweaker was, dan wist je ook van niets en blijf je teveel betalen voor oud apparatuur.
Er staat iets anders in de berichtgeving van vandaag. Iedereen krijgt de wifi7 router.ernstoud schreef op donderdag 6 november 2025 @ 23:20:
[...]
Je hebt wel XGS-PON neem ik aan? Dus met de Nokia xs-2426g-b?
Je krijgt de ONT/WiFi-7 router zeker niet automatisch, maar er zijn al berichten dat je via de chat het wel kunt aanvragen. Succes!
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Bij een router reset staat in veel handleidingen ook dat de stekker er een minuut uit moet. Dit voelt altijd overdreven, maar wellicht heeft dat toch het verschil gemaakt bij jou?Dubbeldrank schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:28:
Gisteren de oplevering gehad in ons nieuwe huis. Kerstpakket open gemaakt en daar kwamen de Nokia ONT, wifi 7 router en de Amino Kamai 7X. De monteur van Guidion was mooi op tijd en het aansluiten was ook zo geregeld. Maar toen kwam het spannende, op de router bleef alleen maar een power led branden en verder niets. Geen data, geen wifi.
De monteur van Guidion ging bellen met Delta en die kwamen tot de conclusie dat de wifi 7 router defect was. Dus er zou een nieuwe opgestuurd worden. Gisteren na een dag klussen dacht ik voor ik naar huis ging, ik geef hem nog een power cycle. Zelfde verhaal, geen verbetering. Vandaag kwam ik 's ochtend binnen en zag nog steeds alleen de power led branden.
Uurtje later schakelde ik de groep uit in de groepenkast omdat er even wat aan de elektra gedaan moest worden, na het inschakelen weer verder gaan klussen en ik loop langs de router en zie meer leds branden. Dus gelijk even met wifi verbonden op de telefoon en waarempel internet. Dus gelijk de helpdesk gebeld en de storing afgemeld en meteen cgnat eraf laten halen. Toen ik net naar huis ging zag ik dat ik een 141.224-range ip adres had.
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Zal niet alleen voor Delta gelden. Ik heb bij Ziggo ~15 jaar hetzelfde modem gehad en uiteindelijk, "als Tweaker", zelf gevraagd om het te ruilen (kon toen ze IPv6 in bridge gingen leveren, dat werkte alleen op de ConnectBox Giga of zakelijke Ubee UBC1318ZG, had je een ander kon je op het forum voor een wissel vragen en aangeven welke je wilde). En met het abo hetzelfde, nog langer dan dat heb ik een "Alles-in-Een Plus" abo gehad. Toen ik jaar of 3 terug belde om abo te verlengen (met korting) was de medewerker verbaasd dat ik uberhaupt een "moderne" snelheid had (toen 400Mbit/s meen ik) en niet nog de snelheid van 15+ jaar geleden.nnndoh schreef op donderdag 6 november 2025 @ 23:26:
Het is jammer dat je nooit emails van Delta krijg. als je geen tweaker was, dan wist je ook van niets en blijf je teveel betalen voor oud apparatuur.
En eerder dit jaar heeft Ziggo ook nieuwe pakketten geïntroduceerd, die goedkoper zijn dan de oude. Nu, ruim 6 maanden later, lijken ze mondjesmaat klanten te informeren over een mogelijke overstap. En volgens mij is dat zelfs alleen Internet Start (250/30?) naar Wifi Middel (400/40) waarbij je meer voor ietsje minder krijgt. Terwijl bv Start XXL tot maart ook nog 400/40 was (en toen hebben ze een paar dagen voor de introductie van de nieuwe pakketten een verhoging gedaan), en die klanten worden niet geïnformeerd. En zo zijn er ook nog Internet Max klanten die geïnformeerd worden dat ze kunnen overstappen op Internet Elite. Maar Elite bestaat al sinds maart niet meer, en Max al een jaar of 2, 3 niet meer. Terwijl Wifi Groot ook 1Gbit/s is, en euro's goedkoper.
En enige reden dat ze klanten hierover informeren zal zijn..., omdat ze het koppelen aan een nieuw jaarcontract. Levert dus weer een jaar klantbehoud op terwijl ze de klant een pakket adviseren dat ong net zo duur is terwijl het goedkoper kan.
Dan zou het PON ledje op de ONT gaan knipperen.ernstoud schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:45:
[...]
Misschien stond oplevering abonnement op 6/11?
Ik had bij aansluiten exact hetzelfde. ik had alleen geen monteur dus zelf gebeld naar Delta. er was toen een case aangemaakt en binnen 5 minuten had ik zonder zelf iets te doen ineens toch wifi en begonnen er meerdere lampjes te knipperen.Dubbeldrank schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:50:
[...]
De oplevering stond echt op de 5 november, volgens de e-mail die ik van Delta zelf kreeg. De helpdesk vond het ook vreemd aangezien er licht op stond, de ONT functioneerde ook prima. Ik had mijn eigen apparatuur nog niet mee om te testen, dus het was ook lastig testen met iets anders. Er was dus wel data op de ONT, maar de router reageerde nergens op, ook niet op een reset.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
heb het idee dat ze bij delta toch iets hebben gedaan voor je waardoor het ineens werkte.
Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.