Vandaag ben ik overgezet van mijn oude Caiway netwerk naar het Delta netwerk. Rond 9.00 ben ik gepatched, want toen gaf mijn vrouw aan dat er geen internet meer was. Ook op mijn delta staat dat ik gepatched ben.
Een paar uur geleden heb ik mijn oude Genexis modem door het nieuwe Nokia model vervangen (glasvezel aansluiting in dezelfde opening gedaan als de genexis modem zat, de andere was namelijk nog verzegeld). De lampjes Power, Pon, Internet en Wlan branden groen. Maar ik heb 2 problemen:
- er is geen wifi signaal. Ik woon buitenaf dus er is geen ander signaal dat kan storen.
- via de netwerkkabel heb ik Internet, maar veel websites doen het niet zoals nu.
nl en
nlziet. Tweakers doet het wel.
- als ik ipconfig draai dan heb ik wel een extern ipdres, maar staan bij de andere adressen alleen unicode
Vreemd verhaal dus. Ik heb net gebeld met de Delta klantenservice, maar zij geven aan dat alles goed staat.
Ze sturen dus nu woensdag een monteur, waarbij ik vroeg of deze ook een nieuwe modem meeneemt. Die neemt de monteur niet mee, waarop mijn reactie was wat hij dan komt doen, want de verbinding was aan de Delta kant toch goed.
Ik ben bang dat ik nu dage
nlang zonder Internet kom te zitten. Iemand idee of ik zelf nog wat kan doen?
[
Voor 4% gewijzigd door
VivaAtloni op 08-09-2025 20:47
]