iFoobar schreef op maandag 19 januari 2026 @ 13:05:
Grote WTF met prijzen...

Ik zit al heel lang bijv Caiway, nu dus Delta. Mijn huidige abbonement is dit jaar weer duurder geworden (71 Euro). Op de website kan je nu klant worden voor 30 Euro voor 6 maanden, daarna 55 Euro. Via Mijn Delta lukte het al niet om mijn abbo naar wens aan te passen, optie telefoon uitvinken kan niet, optie "geen tv ontvanger" blijft de prijs spinner hangen op uitrekenen van prijs.

Nu komt het... via de chat blijkt dus dat ik niet alleen geen gebruik kan maken van die actie (jammer, maar was nog wel te verwachten), maar dat voor exact hetzelfde abbonement mijn bedrag per maand 66,- zou zijn ipv 55,- ?!?! Hoe dan?

Ik heb het geluk dat ik 2 glasvezelkabels thuis heb (Delta / KPN), dus tijd om over te stappen.
Ik herken dit niet. Meestal bel ik even met Delta voor een attractieve verlengingskorting (en ik zeg er bij dat ik anders ga overstappen). Ik heb een aanbod voor twee jaar gehad dat gelijk zo niet beter was dan T-Mobile met hun actietarieven. Ik bereken daarbij wat ik in twee jaar betaal.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-01 17:13
Matched: www, nl
henkme schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 19:28:
Wij kijken Delta tv via de Delta app op een LG tv (WebOS). Terugkijken van opnames lukt sinds medio november 2025 niet meer. Alles werkt prima behalve opnames kijken. Op onze slaapkamer hangt een andere tv die heeft een android besturingssysteem en ook op de tablet is terugkijken via de Delta app geen enkel probleem. De Delta helpdesk zegt dat dit een universeel probleem is bij alle LG tv's en dat eind januari 2026 de Delta app voor WebOS zal worden geupdate. Super slechte service van Delta en LG waardoor heel veel klanten in de kou staan. Als ik dat geweten had dan had er bij ons nu geen LG tv aan de muur gehangen.

Wie heeft er ook dit probleem of misschien een oplossing?
Vergeet dit dus maar er wordt voorlopig niks aangedaan althans deze maand zeer zeker niet.

https://www.delta.nl/televisie/updates/

Geen WebOS updates :-(
Mapje schreef op maandag 19 januari 2026 @ 17:13:
[...]

Vergeet dit dus maar er wordt voorlopig niks aangedaan althans deze maand zeer zeker niet.

https://www.delta.nl/televisie/updates/

Geen WebOS updates :-(
Het is nog geen eind januari

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:06

dodo79

witte dikke tonnie

Geen matches
iFoobar schreef op maandag 19 januari 2026 @ 13:05:
Grote WTF met prijzen...

Ik zit al heel lang bijv Caiway, nu dus Delta. Mijn huidige abbonement is dit jaar weer duurder geworden (71 Euro). Op de website kan je nu klant worden voor 30 Euro voor 6 maanden, daarna 55 Euro. Via Mijn Delta lukte het al niet om mijn abbo naar wens aan te passen, optie telefoon uitvinken kan niet, optie "geen tv ontvanger" blijft de prijs spinner hangen op uitrekenen van prijs.

Nu komt het... via de chat blijkt dus dat ik niet alleen geen gebruik kan maken van die actie (jammer, maar was nog wel te verwachten), maar dat voor exact hetzelfde abbonement mijn bedrag per maand 66,- zou zijn ipv 55,- ?!?! Hoe dan?

Ik heb het geluk dat ik 2 glasvezelkabels thuis heb (Delta / KPN), dus tijd om over te stappen.
Ik kan hier over meepraten:
Momenteel 150mbit glas liggen voor 44 euro en kan verlengen.
150mbit abbo bestaat niet meer want is 500mbit geworden en staat op de site voor 42.50 zonder kortingen.
Ik ben door Delta gebeld ivm met de verlening en kreeg daar te hoor dat het 500mbit abbo voor bestaande klanten 52 euro is.
Ik kon de eerste 6 maanden wel 5 euro korting krijgen.
Ofwel de verlenging is met korting duurder dan het zelfde abbo zonder korting op hun site.
Ik heb me maar door laten verbinden naar de afdeling opzeggingen, dit is niet uit te leggen namelijk.

omdat het kan!

dodo79 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:04:
[...]

150mbit abbo bestaat niet meer want is 500mbit geworden en staat op de site voor 42.50 zonder kortingen.
Ik ben door Delta gebeld ivm met de verlening en kreeg daar te hoor dat het 500mbit abbo voor bestaande klanten 52 euro is.
Ofwel de verlenging is met korting duurder dan het zelfde abbo zonder korting op hun site.
Ik heb me maar door laten verbinden naar de afdeling opzeggingen, dit is niet uit te leggen namelijk.
Klopt, wanneer je moet verlengen en je krijgt niet eens de basisprijs die nieuwe klanten betalen, dan klopt er echt iets niet. Het valt op geen enkele manier uit te leggen waarom bestaande klanten een hogere basisprijs betalen dan nieuwe klanten.

Het is als naar de bakker gaan, je een volkorenbrood koopt en er staat dat deze 2,- kosten en de bakker tegen je zegt sorry, je komt hier al 3 jaar en je hebt altijd 3 euro betaald dus je blijft 3 euro betalen.
Het klopt van geen kant.

Je kan nieuwe klanten kortingen geven, maar geen lagere basisprijs voor dezelfde dienst. Daar blijf ik bij.
Verlengers moeten in de nieuw abonnementenstructuur vallen, maar de basisprijzen zouden ook moeten gelden voor bestaande klanten. Delta maakt zich hier ook volkomen belachelijk mee en schoffeert met deze nieuwe prijzen voor dezelfde diensten zijn bestaande klanten.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 20-01-2026 11:15 ]

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Geen matches
dodo79 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:04:
[...]

Pffff wat een prijzen joh.
Ben ik blij dat ik Delta 500mbit + tv 2 jaar heb voor maar 35 euro per maand tot maart 2027...

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:06

dodo79

witte dikke tonnie

Geen matches
Sjakie0101 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:12:
[...]

Klopt, wanneer je moet verlengen en je krijgt niet eens de basisprijs die nieuwe klanten betalen, dan klopt er echt iets niet. Het valt op geen enkele manier uit te leggen waarom bestaande klanten een hogere basisprijs betalen dan nieuwe klanten.

Het is als naar de bakker gaan, je een volkorenbrood koopt en er staat dat deze 2,- kosten en de bakker tegen je zegt sorry, je komt hier al 3 jaar en je hebt altijd 3 euro betaald dus je blijft 3 euro betalen.
Het klopt van geen kant.

Je kan nieuwe klanten kortingen geven, maar geen lagere basisprijs voor dezelfde dienst. Daar blijf ik bij.
Verlengers moeten in de nieuw abonnementenstructuur vallen, maar de basisprijzen zouden ook moeten gelden voor bestaande klanten. Delta maakt zich hier ook volkomen belachelijk mee en schoffeert met deze nieuwe prijzen voor dezelfde diensten zijn bestaande klanten.
Ik heb deze casus net gemeld bij de ACM, eens kijken of die er iets mee willen doen.

omdat het kan!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:21
Geen matches
Ilankroon schreef op zondag 18 januari 2026 @ 11:18:
[...]

Ze verwachten Ziggo via Delta Fiber te leveren in de tweede helft van 2026. De link bevat een bericht uit oktober 2025; de tweede helft van 2026 loopt immers tot en met oktober 2026, dus zijn reactie klopt.
Ik begreep wel dat ze geen Ziggo via Delta gaan leveren als je ook al een coax-aansluiting hebt van Ziggo, dan kan je alleen coax afnemen. Als dit zo is, vind ik dit wel een rare overweging. Ziggo zou ik overwegen als het via glas kan, zodat ik ook een hoge upload heb. Ik ben juist (alleen) bij ze weggegaan vanwege het ontbreken van een symmetrische hoge upload verbinding.

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-01 16:16
Matched: nl
Ik zit er aan te denken om over te gaan naar Odido die via Delta Fiber ook leveren. Ben tevreden met Delta, maar het is bizar dat je als trouwe, tevreden klant eigenlijk opgelicht wordt en nieuwe klanten (veel!) goedkoper uit zijn.

Jammer, maar je bent een dief van je eigen portemonnee als je niet jaarlijks overstapt. Dan maar zo.

• Senaxx
Sito schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:44:
Ik zit er aan te denken om over te gaan naar Odido die via Delta Fiber ook leveren. Ben tevreden met Delta, maar het is bizar dat je als trouwe, tevreden klant eigenlijk opgelicht wordt en nieuwe klanten (veel!) goedkoper uit zijn.

Jammer, maar je bent een dief van je eigen portemonnee als je niet jaarlijks overstapt. Dan maar zo.
Ik heb die overweging een paar maanden ook gemaakt en wilde eigenlijk wel overstappen naar Odido. Die waren ook een stuk goedkoper, totdat ik iemand telefonisch van Delta (retentie?) sprak. En die kon wel degelijk een lager aanbod doen.

Ik ben gewoon eerlijk geweest en heb aangegeven dat ik naar Odido zou gaan, omdat die per maand voor dezelfde snelheid een stuk goedkoper zou zijn. Nu hebben ze het niet 100% kunnen matchen, maar dit was voor mij goed genoeg om niet met eventuele downtime te zitten, een nieuw modem aan te sluiten en weer de zaram te moeten registreren.

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-01 16:16
Senaxx schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:48:
[...]

Ik heb die overweging een paar maanden ook gemaakt en wilde eigenlijk wel overstappen naar Odido. Die waren ook een stuk goedkoper, totdat ik iemand telefonisch van Delta (retentie?) sprak. En die kon wel degelijk een lager aanbod doen.

Ik ben gewoon eerlijk geweest en heb aangegeven dat ik naar Odido zou gaan, omdat die per maand voor dezelfde snelheid een stuk goedkoper zou zijn. Nu hebben ze het niet 100% kunnen matchen, maar dit was voor mij goed genoeg om niet met eventuele downtime te zitten, een nieuw modem aan te sluiten en weer de zaram te moeten registreren.
Ik heb inderdaad ook contact gehad met de retentieafdeling en zij hebben een aanbod gedaan die niet eens in de buurt komt van wat een nieuwe klant zou betalen. Dat zegt voor mij genoeg.

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Geen matches
Senaxx schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:39:
[...]

Ik begreep wel dat ze geen Ziggo via Delta gaan leveren als je ook al een coax-aansluiting hebt van Ziggo, dan kan je alleen coax afnemen. Als dit zo is, vind ik dit wel een rare overweging. Ziggo zou ik overwegen als het via glas kan, zodat ik ook een hoge upload heb. Ik ben juist (alleen) bij ze weggegaan vanwege het ontbreken van een symmetrische hoge upload verbinding.
Is toch geen rare overweging? Is een hele logische overweging, omdat ze dan niet aan de concurrent huur hoeven te betalen terwijl ze gewoon een eigen infra hebben liggen. Of heb jij ook een auto gekocht die alleen maar op de oprit staat omdat je elke dag een auto huurt? :P
bjusterbaarlik schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 17:42:
[...]

Is toch geen rare overweging? Is een hele logische overweging, omdat ze dan niet aan de concurrent huur hoeven te betalen terwijl ze gewoon een eigen infra hebben liggen. Of heb jij ook een auto gekocht die alleen maar op de oprit staat omdat je elke dag een auto huurt? :P
Inderdaad, Ziggo wil alleen maar meer klanten, bestaande klanten overzetten op glasvezel kan altijd nog. Al verliezen ze zo ook klanten aan glasvezel. En dat is aantoonbaar zo.

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-01 11:11
Geen matches
Schrik. Delta opeens voor de deur en mn voortuin is voor een deel opengehaald zie ik nu.
Ze willen even een Delta kastje plaatsen in de meterkast.

Toestemming geven? Ik weet van niks verder..

• MPvDam
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:00
Geen matches
Dhr. Satoshi schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:41:
Schrik. Delta opeens voor de deur en mn voortuin is voor een deel opengehaald zie ik nu.
Ze willen even een Delta kastje plaatsen in de meterkast.

Toestemming geven? Ik weet van niks verder..
Ik zou ze toestemming geven want dan heb je de glasvezel in ieder geval binnen.

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-01 11:11
Geen matches
Doen we dat! Meen een jaar terug al eens zoiets gelezen te hebben. Bedankt voor je bevestiging.
Dhr. Satoshi schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:43:
Doen we dat! Meen een jaar terug al eens zoiets gelezen te hebben. Bedankt voor je bevestiging.
Het is wat agressief, maar ze doen ook maar wat ze wordt opgedragen.
Zeker akkoord geven en netjes meewerken. Die verhoogt ook de verkoopwaarde van je huis.
Een huis zonder glasvezelaansluiting... niet meer van deze tijd.

En ik zou meteen blij zijn dat je nu via DFN kunt kiezen voor snelle en goedkopere internetproviders met symetrische snelheden

• Senaxx
Geen matches
bjusterbaarlik schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 17:42:
[...]

Ja als het zo bekijkt inderdaad wel, maar ze lopen dan wel mis dat ik ze überhaupt overweeg om een abonnement af te nemen. Ik neem aan dat ze toch enigszins winst maken als ze over Delta gaan leveren. Als zelfs Odido over Delta goedkoper kan leveren dan Delta zelf, moet er zeker wat speling zijn.
Delta heeft voor nieuwe klanten ook heel scherpe aanbiedingen

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:37
Geen matches
Sjakie0101 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:28:
Delta heeft voor nieuwe klanten ook heel scherpe aanbiedingen
Daarom gaan wij hier binnenkort een jaartje Ziggo proberen, dan kunnen we daarna evt weer terug naar Delta en van die nieuwe-klant-aanbieding profiteren. :*)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 00:36
Geen matches
Helaas geen KPN mogelijk op de glasvezel van Deltafiber
Pagina: 1 ... 132 133 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.