Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

BlazeMuis schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:03:
[...]

Hmm vreemd, ik heb nog geen verbetering gezien.

Ik woon overigens ook in Almelo.
Ik zit in het centrum. Heb geen idee hoeveel overboeking Delta hanteert, maar kan mij zo voorstellen dat ik in mijn eentje al de bandbreedte van 10 anderen gebruik, tijdens een test.

6 gbit is nu wel echt minimaal haalbaar, ook overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenT schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:10:
[...]

Ik zit in het centrum. Heb geen idee hoeveel overboeking Delta hanteert, maar kan mij zo voorstellen dat ik in mijn eentje al de bandbreedte van 10 anderen gebruik, tijdens een test.

6 gbit is nu wel echt minimaal haalbaar, ook overdag.
Je hebt een dedicated vezel. Het werkt niet zo als vroeger met koper of bij enkele coaxnetwerken.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dunkiegaming
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08:05
Sjakie0101 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:16:
[...]

Je hebt een dedicated vezel. Het werkt niet zo als vroeger met koper of bij enkele coaxnetwerken.
Nou nee, xgs-pon is een shared medium en je zit met 63 andere mensen op 1 poort van een OLT

RIPE Atlas probe #1008427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
[...]

Je hebt ook een eigen telefoonaansluiting en eigen coax aansluiting. Maar ook glasvezel deel je de bandbreedte. Dus iedereen tegelijkertijd maximale snelheid is voor alle drie onmogelijk. Dit staat dan ook volledig los van het medium, koper, coax of glasvezel. Overboeking heb je bij alle drie voor consumentenlijn, anders wordt het onbetaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

[...]

Wellicht kan iemand uitleggen hoeveel bandbreedte er doorgaans beschikbaar is over XGS-PON. Maar het lijkt mij niet dat Delta 8gbit dedicated voor mij gereserveerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

dunkiegaming schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:29:
[...]

Nou nee, xgs-pon is een shared medium en je zit met 63 andere mensen op 1 poort van een OLT
Hoeveel bandbreedte heeft die OLT poort voor de 64 aansluitingen? En daarnaast, lijkt het mij dat er meerdere OLT poorten zijn in een wijk. Dus wanneer je met een paar 8 gbit aansluitingen zit, die tegelijk met 8 gbit gaan speedtesten, je de boel aardig opslokt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dunkiegaming
JeroenT schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:43:
[...]

Hoeveel bandbreedte heeft die OLT poort voor de 64 aansluitingen? En daarnaast, lijkt het mij dat er meerdere OLT poorten zijn in een wijk. Dus wanneer je met een paar 8 gbit aansluitingen zit, die tegelijk met 8 gbit gaan speedtesten, je de boel aardig opslokt.
Volgensmij is het per poort 10gbit down/10gbit up en uplink (bij Delta dan) is 2x100gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

dunkiegaming schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:45:
[...]

Volgensmij is het per poort 10gbit down/10gbit up en uplink (bij Delta dan) is 2x100gbit.
Dus wanneer ik met 7.2 gbit zit te iperf3’en. Is er voor de overige 63 aansluitingen, nog 2.8 gbit over. Dan zou je kunnen stellen dat dat segment niet vol zit (op dat moment).

Wanneer iedereen ook dezelfde 8 gbit heeft, is de overboeking waarschijnlijk een factor 50?

10000/64 = 156,25. Uitgaande van 8000 per aansluiting is 8000/156,25 = 51,2

Of korter; 64*8000/10000.

Of zit ik er totaal naast?

Kort door de bocht genomen.

[ Voor 24% gewijzigd door JeroenT op 07-05-2025 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunkiegaming
JeroenT schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:50:
[...]

Dus wanneer ik met 7.2 gbit zit te iperf3’en. Is er voor de overige 63 aansluitingen, nog 2.8 gbit over. Dan zou je kunnen stellen dat dat segment niet vol zit (op dat moment).

Wanneer iedereen ook dezelfde 8 gbit heeft, is de overboeking waarschijnlijk een factor 50?

10000/64 = 156,25. Uitgaande van 8000 per aansluiting is 8000/156,25 = 51,2

Of korter; 64*8000/10000.

Of zit ik er totaal naast?

Kort door de bocht genomen.
Nee want delta gebruikt ook forward error correction en dat neemt 15% van 10gbit in beslag. Per poort dus eigenlijk max 8,5gbit beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Dan gaat de overboeking omhoog naar 60. En dan is het nog interessant om te weten hoeveel OLT’s er op die 2x 100 gbit uplink zitten. Uiteindelijk een hoop speculaties. Ik draaf door ;)

Uiteindelijk gaat het om de latency. En die is prima. 6 of 7 gbit is puur voor de leuk.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenT op 07-05-2025 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@ernstoud (en @robertwebbe?) hebben eerder een bezoek mogen brengen aan Delta, waar eerstgenoemde een zeer uitgebreide post over gemaakt heeft. En ik meen dat nieuwe POPs zelfs 4x 100Gbit/s hadden? Gedeeltelijk direct naar upstream en gedeeltelijk naar een "naastgelegen" POP? (zodat bij uitval upstream er nog een andere route is)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:03:
@ernstoud (en @robertwebbe?) hebben eerder een bezoek mogen brengen aan Delta, waar eerstgenoemde een zeer uitgebreide post over gemaakt heeft. En ik meen dat nieuwe POPs zelfs 4x 100Gbit/s hadden? Gedeeltelijk direct naar upstream en gedeeltelijk naar een "naastgelegen" POP? (zodat bij uitval upstream er nog een andere route is)
Dat bezoek was samen met @justdaboo.

Quote uit het verslag (ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2").

“Elke OLT (Wijkcentrale niveau) heeft op dit moment minimaal 4x10G uplink, maar bij nieuwe uitrol is dit maar liefst 2x100G.
Elke distributie router heeft nu ook redundant 2x100G uplink. Bij storing van een fiber/dwdm is er altijd 100G beschikbaar.“

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:39
Mapje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:19:

Maar de toepassing van een aparte Orb sensor is natuurlijk interessant.
Bedankt voor de tip. Die kende ik nog niet.
Inmiddels een Orb sensor draaien via docker op mijn Synology en het valt me niet tegen (1 Gig Glasvezel):
Responsiveness: 93
Reliability: 100
Speed: 97

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:13:
[...]

Dat bezoek was samen met @justdaboo.

Quote uit het verslag (ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2").

“Elke OLT (Wijkcentrale niveau) heeft op dit moment minimaal 4x10G uplink, maar bij nieuwe uitrol is dit maar liefst 2x100G.
Elke distributie router heeft nu ook redundant 2x100G uplink. Bij storing van een fiber/dwdm is er altijd 100G beschikbaar.“
Klopt en je mag dus gewoon iets minder dan 8G per seconde verwachten.
Tenzij de hele buurt bestaat uit Tweakers en Deltaklanten. De berekeningen die ik hier zie gaat uit van alle aansluitingen bezet, maar er zullen ook Ziggo en KPN klanten zijn die niet op glasvezel zitten of op de vezel van KPN.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-05-2025 11:16 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:21

boesOne

meuh

Sinds 13:15 storing hier. Regio Ooijpolder. Storing bekend maar geen eta via de delta site.
Nokia krijgt geen wan ip lijkt het. Iemand enig idee wat er loos is?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fierman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-09 18:20
boesOne schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:31:
Sinds 13:15 storing hier. Regio Ooijpolder. Storing bekend maar geen eta via de delta site.
Nokia krijgt geen wan ip lijkt het. Iemand enig idee wat er loos is?
Graafschade, de pipo's die het netwerk voor Glaspoort aanleggen zijn wat onvoorzichtig geweest. Daarna gesteggel over wie verantwoordelijk was voor de reparatie, waardoor het 'eventjes' kon duren voordat alles weer werkt. Alles zou nu weer in orde moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fierman schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:04:
[...]

Graafschade, de pipo's die het netwerk voor Glaspoort aanleggen zijn wat onvoorzichtig geweest.
Beetje raar om dan meteen over pipo's te spreken? Toen hier in het dorp MiH GMBH heeft aangelegd namens Delta lag Ziggo er ineens ook meermaals uit (daarvoor zeer zelden, en in de 2 jaar die het nu alweer geleden is nooit meer). Daarnaast ook meermaals sirenes (brandweer) en P1000 meldingen over een gaslek incl brandweer bij de graafmachine van het MiH personeel.

Die "pipo's" van Delta zijn dus niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:21

boesOne

meuh

fierman schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:04:
[...]

Graafschade, de pipo's die het netwerk voor Glaspoort aanleggen zijn wat onvoorzichtig geweest. Daarna gesteggel over wie verantwoordelijk was voor de reparatie, waardoor het 'eventjes' kon duren voordat alles weer werkt. Alles zou nu weer in orde moeten zijn.
Dank! En inderdaad alles weer up vannacht ergens.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:29:
[...]

Daarnaast ook meermaals sirenes (brandweer) en P1000 meldingen over een gaslek incl brandweer bij de graafmachine van het MiH personeel.

Die "pipo's" van Delta zijn dus niet anders.
Dat was hier bij de aanleg ook schering en inslag, brandweer werd er gek van. Ondertussen ligt het meeste er nu een jaartje, dus de ergste ellende is achter de rug.

Het laat maar weer eens zien hoe belangrijk het is om KLIC op orde te hebben.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:16
Berpie74 schreef op zondag 27 april 2025 @ 17:19:
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de afstandsbediening besteld. Het werkt perfect! Gewoon voor- en achteruit spoelen met de knoppen op de afstandsbediening. Of pauzeren en doorspelen. Ook de andere knoppen werken zoals verwacht. Met de opname knop kun je bijvoorbeeld direct opnemen, zowel enkele als serie opnamen.
[Afbeelding]
Hartelijk dank voor deze tip _/-\o_ . Ik heb hem op 27 april ook besteld. Deze kwam net binnen en werkt inderdaad goed.
De mijne wijkt heel iets af van de jouwe. Jij hebt bovenaan de knoppen A - GO - B, en bij de mijne staat daar A - B - C.
Maar volgens mij doen die toch niks.

Het enige wat ontbreekt is de settings knop. Dus daarvoor heb je nog wel de oude AB nodig.

Helaas voor iemand die deze AB nog wil bestellen: Hij is momenteel niet (meer) verkrijgbaar.

@Berpie74: ik krijg de ab niet aan de TV gekoppeld. De standaard werkwijze van Delta (1 + 3 ingedrukt houden tot het lampje onder de TV-knop gaat branden) werkt niet, er gaat geen lampje branden.
Heb jij dit wel werkend gekregen?

[ Voor 9% gewijzigd door Andrehj op 09-05-2025 20:04 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:33

mrc4nl

Procrastinatie expert

Nou delta heeft er weer een potje van gemaakt. :')
Ik haal mijn installatiepakket op. Doos is bijzonder licht. Maar ok.

Maak ik 'm open, alleen een ftu. En in de doos van de ftu een brief met adres uit marknesse (ik woon in Ruinerwold)

Ik bellen met de klantenservice dat er iets niet klopt, krijg ik te horen dat ik zelf moet bellen met postnl om te horen waar mijn pakketje is. Pas als ik die info heb wil delta evt een nieuw pakket opsturen.

Sinds wanneer pakt postnl pakjes in?
Mijn doos heeft de verkeerde inhoud.

Adres, en label etc op de buitenkant klopt gewoon.

Edit weer gebeld met delta die vertelde dat delta zelf pakketten samenstelt. En zij gaan een nieuw installatiepakket opsturen.

Kwestie van juiste persoon spreken denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door mrc4nl op 09-05-2025 17:45 ]

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 22:50
mrc4nl schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:15:
Ik haal mijn installatiepakket op. Doos is bijzonder licht. Maar ok.

Maak ik 'm open, alleen een ftu. En in de doos van de ftu een brief met adres uit marknesse (ik woon in Ruinerwold)

Ik bellen met de klantenservice dat er iets niet klopt, krijg ik te horen dat ik zelf moet bellen met postnl om te horen waar mijn pakketje is. Pas als ik die info heb wil delta evt een nieuw pakket opsturen.

Sinds wanneer pakt postnl pakjes in?
Mijn doos heeft de verkeerde inhoud.

Adres, en label etc op de buitenkant klopt gewoon.
En daar komt nog bij, jij bent niet de opdrachtgever van PostNL, dus PostNL doet helemaal niets voor de ontvanger.

Zit je weer mooi mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:47
Het enige wat ontbreekt is de settings knop. Dus daarvoor heb je nog wel de oude AB nodig.

@Berpie74: ik krijg de ab niet aan de TV gekoppeld. De standaard werkwijze van Delta (1 + 3 ingedrukt houden tot het lampje onder de TV-knop gaat branden) werkt niet, er gaat geen lampje branden.
Heb jij dit wel werkend gekregen?
Via de Home knop (het huisje) kun je naar de settings.

Ik heb de afstandsbediening gekoppeld aan onze Sony tv. Volgens mij heb ik hiervoor de merkcode (elk merk heeft een code) ingevoerd in de Delta ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renesis
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 17:16
mrc4nl schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:15:

Kwestie van juiste persoon spreken denk ik.
Vergelijkbare ervaring hier. De elektra en gasmeter hier 11 dagen geleden vervangen door Stedin. Dat vond de stroomadapter van de glasvezel modem geen goed idee en is defect. (bekend probleem volgens klantenservice)

Wacht nu al 10 dagen op een vervangende die opgestuurd zou zijn. Medewerkers van de klantenservice zijn tikje wisselend in hoe snel het er had moeten zijn. Adapter kan gewoon door de brievenbus dus ja het zou rap moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:15
Renesis schreef op zondag 11 mei 2025 @ 21:30:
[...]

Vergelijkbare ervaring hier. De elektra en gasmeter hier 11 dagen geleden vervangen door Stedin. Dat vond de stroomadapter van de glasvezel modem geen goed idee en is defect. (bekend probleem volgens klantenservice)

Wacht nu al 10 dagen op een vervangende die opgestuurd zou zijn. Medewerkers van de klantenservice zijn tikje wisselend in hoe snel het er had moeten zijn. Adapter kan gewoon door de brievenbus dus ja het zou rap moeten kunnen.
Ligt waarschijnlijk bij PostNL pakket punt (is mijn ervaring..)

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:37
Drardollan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:07:
[...]

Dat was hier bij de aanleg ook schering en inslag, brandweer werd er gek van. Ondertussen ligt het meeste er nu een jaartje, dus de ergste ellende is achter de rug.

Het laat maar weer eens zien hoe belangrijk het is om KLIC op orde te hebben.
KLIC is belangrijk, maar leidingen liggen na 30 jaar niet meer precies waar ze op de kaart ingetekend zijn (of 30 jaar geleden waren ze niet zo nauwkeurig met intekenen).
Het kan natuurlijk ook zijn dat de aannemers de mensen inhuren die de klus voor het laagste bedrag doen en dat ze dan niet zo naar de kwaliteiten kijken.....

De mensen die voor KPN/Delta/Ziggo/... aanleggen zijn soms dezelfde. Er was hier een ploeg voor Delta bezig met Ziggo hesjes aan (er is hier geen Ziggo) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
esky schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:57:
[...]

KLIC is belangrijk, maar leidingen liggen na 30 jaar niet meer precies waar ze op de kaart ingetekend zijn (of 30 jaar geleden waren ze niet zo nauwkeurig met intekenen).
Het kan natuurlijk ook zijn dat de aannemers de mensen inhuren die de klus voor het laagste bedrag doen en dat ze dan niet zo naar de kwaliteiten kijken.....
Het meest beroerde is inderdaad dat veel leidingen bij KLIC "bij benadering" zijn ingetekend. In het verleden hadden we geen goede methodes om dit eenvoudig en betaalbaar te doen, tegenwoordig rijden ze met zo'n wieltje met een GPS over de nieuwe kabel heen en weet het systeem de exacte locatie. Er was ook minder noodzaak, 30-40 jaar geleden kwam er amper een kabel of leiding bij en werd er secuurder gewerkt (moet nu inderdaad allemaal goedkoop en snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-09 10:39
Iemand hier bekend met Delta TV en of er recent wijzigingen zijn geweest.

Hier wordt GTST elke avond opgenomen en soms dagen later teruggekeken. Tot ongeveer twee weken terug konden die opnames gewoon doorgespoeld worden.

Dat kan ineens niet meer. Ze hebben daar dus duidelijk iets aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ActualFantasy schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:56:
Iemand hier bekend met Delta TV en of er recent wijzigingen zijn geweest.

Hier wordt GTST elke avond opgenomen en soms dagen later teruggekeken. Tot ongeveer twee weken terug konden die opnames gewoon doorgespoeld worden.

Dat kan ineens niet meer. Ze hebben daar dus duidelijk iets aangepast.
Klopt. RTL verbiedt doorspoelen, vanwege de reclame inkomsten denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 04:07
Ik woon in een klein boeren dorp, met een 4GB fiber, 10gb nic in de pc. En met wat tuning kreeg ik het vandaag voor elkaar om in 11 uur 20TB van mijn lokale pc naar de cloud te kopiëren (dedicated). 11 uur lang stabiel bijna de volledige 4Gb gehaald (470MBps). Volgens mij zitten er op onze lokale wijkcentrale nog maar weinig zware gebruikers en of verbindingen.

Het zal niet overal zo goed zijn, maar deze lijn + die nokia XS-2426G-B is echt een zegen, ik ben gewend om routers van de provider toch echt regelmatig te moeten rebooten etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YcQC9pBDOBK6PHmJiWhl1X2-6w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lv5FqufDiB5SPnIhjkDDYb4w.png?f=user_large

Een realtime overzicht zoals ze bij deze provider aanbieden zou toch ook wel mooi zijn. Maar ben bang dat met de nieuwe XGS-PON verbindingen en de enorme overselling, transparantie over zulke data niet echt meer zal gebeuren. Tenzij ze het verplicht zijn.

https://www.skv.nl/dataverkeer/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-09 10:39
ernstoud schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:43:
[...]

Klopt. RTL verbiedt doorspoelen, vanwege de reclame inkomsten denk ik.
Tot 2 weken terug was het geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ActualFantasy schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:28:
[...]

Tot 2 weken terug was het geen probleem.
Maar als je dit topic terugleest (/op RTL zoekt) zul je zien dat deze wijziging ook pas een paar maanden terug is aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

rcthans schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 01:10:
Ik woon in een klein boeren dorp, met een 4GB fiber, 10gb nic in de pc. En met wat tuning kreeg ik het vandaag voor elkaar om in 11 uur 20TB van mijn lokale pc naar de cloud te kopiëren (dedicated). 11 uur lang stabiel bijna de volledige 4Gb gehaald (470MBps). Volgens mij zitten er op onze lokale wijkcentrale nog maar weinig zware gebruikers en of verbindingen.

Het zal niet overal zo goed zijn, maar deze lijn + die nokia XS-2426G-B is echt een zegen, ik ben gewend om routers van de provider toch echt regelmatig te moeten rebooten etc.

[Afbeelding]

Een realtime overzicht zoals ze bij deze provider aanbieden zou toch ook wel mooi zijn. Maar ben bang dat met de nieuwe XGS-PON verbindingen en de enorme overselling, transparantie over zulke data niet echt meer zal gebeuren. Tenzij ze het verplicht zijn.

https://www.skv.nl/dataverkeer/
Zeer mooi resultaat. Blijkbaar zijn er toch use cases voor symetrische verbindingen :P (ahum Ziggo).

Grappig plaatje van SKV, zo zie je direct of iets gaat vastlopen.

Dat zullen ze vast niet gaan doen bij Delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:37
Sjakie0101 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:06:
[...]

Ik zou bellen dat je als nieuwe abonnee gewoon nieuw spul verwacht en dus de Android Box. Dan hadden ze jou beginn vorig jaar moeten aansluiten, dan hadden ze het recht om oude spullen op te sturen.
Heb ik gedaan, maar helaas. Ik heb pas sinds begin dit jaar de aansluiting, maar ik heb een contract van ruim 2 jaar eerder en zit daarom in een poule die alleen de oude 7x krijgt, niet de Amigo. En dus ook niet als ik een extra kastje bestel. Dan krijg ik gewoon weer een 2de oude. Ook al zou ik gewoon de 2de betalen en de eerste in de kast leggen (en dus 5 euro meer betalen voor niks) - computer says 'NO'. Was geen enkele mogelijkheid en/of bereidheid om mee te werken.

Toen ik aangaf ontevreden te zijn over de kamai - traag, beeld is slechter dan van de app, geluid valt regelmatig enkele seconden weg, moet in het zicht staan - etc. Nada.

Nouja, voor het wegvallen van het geluid wilden ze wel een keer het kastje een update sturen, maar dan moet ik vanuit thuis opnieuw bellen want daar hebben ze het serienummer voor nodig.

Waardeloos beleid dus en een ruk ervaring, en voor mij de reden om direct zodra het kan terug te gaan naar Ziggo ;w . Dan maar iets meer betalen. Bij ziggo moest je ook altijd even doorbijten, maar daar kon je tenminste nog over naar nieuwe hardware (next) e.d. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:42
JeroenT schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 05:38:
[...]

Zeer mooi resultaat. Blijkbaar zijn er toch use cases voor symetrische verbindingen :P (ahum Ziggo).
Alsof je maandelijks 20TB naar de cloud moet uploaden.
Leuk voor deze stats maar dit gebeurt heel erg weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik woon in een nieuwe gemeente waar ik zie dat Delta bezig is met het aanleggen, ze geven aan dat het klaar moet zijn in het eerste kwartaal van 2025.

Als ik een postcodecheck doe dan is het nog niet beschikbaar. Heeft het zin ze eens te bellen met een verwachting?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:22
THE_BASE schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:46:
Ik woon in een nieuwe gemeente waar ik zie dat Delta bezig is met het aanleggen, ze geven aan dat het klaar moet zijn in het eerste kwartaal van 2025.

Als ik een postcodecheck doe dan is het nog niet beschikbaar. Heeft het zin ze eens te bellen met een verwachting?
Baat het niet, dan schaadt het ook niet. Maar ik veracht niet dat je er veel wijzer van wordt. Er zijn zo veel factoren buiten de invloed van Delta die de aanleg kunnen vertragen dat ze het zelf waarschijnlijk ook niet weten. En als je wel een antwoord krijgt weet je ook niet of het wel klopt. Het enige wat er verder op zit is gewoon rustig afwachten. Hoe frustrerend ook...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:46:

Je kunt de status zien op deltanetwerk.nl. Daar worden de updates geplaatst, veel meer is er vaak ook niet bekend aangezien ze van allemaal partijen afhankelijk zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door bjusterbaarlik op 14-05-2025 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

tyson69 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:36:
[...]

Alsof je maandelijks 20TB naar de cloud moet uploaden.
Leuk voor deze stats maar dit gebeurt heel erg weinig
Waar zie je mij maandelijks schrijven? Maar als het wel gebeurt, toch liever via glas, dan Ziggo.

Wel gaaf dat je je breder oriënteert. :P

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenT op 14-05-2025 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Wij zijn hier (2926PB) op de 14e overgegaan van Caiway naar Delta. Met het Flexpakket - 1 Gig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhSFPmBBZeY_cFgMdHIP3CciUH8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8vc0lnFfKuMQq5Pzqk0MYeav.png?f=fotoalbum_large

De software van het amino tv encoder was gelijk al bijgewerkt

Ik weet nu alleen niet of ik nog op GOF zit of PON?

Ik heb geen nieuwe spullen gekregen - alles ging vanzelf

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berryleduc
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15-05 16:02
Zijn er meer mensen die de kanalen van RTL niet neer door kunnen spoelen als de programma's opgenomen zijn. 😒

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:40
Ja, de mensen die dit hier eergisteren besproken, 10 reacties boven jou, hadden dit inderdaad ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09:18
berryleduc schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:52:
Zijn er meer mensen die de kanalen van RTL niet neer door kunnen spoelen als de programma's opgenomen zijn. 😒
https://www.delta.nl/televisie/updates/

Op verzoek van RTL gaat doorspoelen bij opnames uit per 1 april a.s. voor de volgende zenders:
- RTL4
- RTL5
- RTL7
- RTL8
- RTLZ
- RTL Lounge
- RTL Telekids
- RTL Crime

Acties:
  • +1 Henk 'm!
d22wth schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:47:
Wij zijn hier (2926PB) op de 14e overgegaan van Caiway naar Delta. Met het Flexpakket - 1 Gig

[Afbeelding]

De software van het amino tv encoder was gelijk al bijgewerkt

Ik weet nu alleen niet of ik nog op GOF zit of PON?

Ik heb geen nieuwe spullen gekregen - alles ging vanzelf
Als je nu werkend internet hebt met een Genexis Titanium of Platinum heb je nog steeds AON en geen XGS-PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Mapje schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:48:
[...]

Dit is nou net niet doorgegaan op het laatste moment, je kunt nu de reclames nog steeds doorspoelen.
Toch even meenemen, zie hierboven. Ondertussen is het doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPvDam
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:16
JohDB schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:10:
[...]

https://www.delta.nl/televisie/updates/

Op verzoek van RTL gaat doorspoelen bij opnames uit per 1 april a.s. voor de volgende zenders:
- RTL4
- RTL5
- RTL7
- RTL8
- RTLZ
- RTL Lounge
- RTL Telekids
- RTL Crime
Dan kunnen de kosten ook omlaag voor doorgifte van de RTL zenders en dus lagere abonnement kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik was van de week een beetje aan het mopperen op delta, maar ik moet wel zeggen hun klantenserive is echt goed. Geen lange wachttijd, en werknemers die duidelijk willen helpen.

Van de dingen die mis zijn gegaan, komt een groot deel omdat ik zelf ook niet verder kijk of mijn emails goed lees.

want:

1. Missende modem stond als pakket #2 bij het pakketpunt (geen collie 2, maar gewoon met unieke t&t)
2.FTU adapter was nodig voor het aansluiten van het nokia glasmodem
3. Gewenste opleverdatum verwarren met de definitieve opleverdatum

Nouja, over iets meer dan een weekje hoop ik mede te delen dat de boel werkt.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc4nl schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:40:
ik was van de week een beetje aan het mopperen op delta, maar ik moet wel zeggen hun klantenserive is echt goed. Geen lange wachttijd, en werknemers die duidelijk willen helpen.
Zijn er klanten services waar dat niet is? Die keren dat ik Ziggo heb gebeld had ik ook binnen een minuut en meestal "direct" iemand aan de lijn.
3. Gewenste opleverdatum verwarren met de definitieve opleverdatum
Laat me raden. De ingangsdatum is 14 dagen na de gewenste ingangsdatum? Want zo denkt Delta onder de 14 dagen bedenktijd uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

ernstoud schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:41:
[...]

Als je nu werkend internet hebt met een Genexis Titanium of Platinum heb je nog steeds AON en geen XGS-PON.
Ja dat is wat de situatie is, moet ik Delta even melden dat ik naar XGSPON wil? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDIqFlB8FYvKFfxRNLqfKeHGynY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t9P9uKA0MPSVQbKQi3hQMbRW.jpg?f=fotoalbum_large

*Edit*
Even contact gezocht en ik blijk inderdaad in het AON/P2P netwerk te liggen, XSGPON niet mogelijk dus. Jammer... Nooit 1000Mbit zal het gaan zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFZJaEhBB2D3Ia3RqnIMzIQja8Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/n2JQyHP9355DkWXLB17uFtxd.png?f=user_large
Best redelijk dan, denk ik?

[ Voor 23% gewijzigd door d22wth op 15-05-2025 19:24 ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:44:
[...]
Zijn er klanten services waar dat niet is?
[rant]
PostNL. Die hebben nl. geen klantenservice. Pakje zoek? Zoek het zelf maar uit.

Klachten? Hoor je nooit meer wat van. Toen ik de ruim 250 Zaram SFP’s verzond leerde ik dat aangetekend verzenden geen enkele garantie geeft, dat track/trace soms onzin vertelt, dat met handtekening bij ontvangst gewoon nagelaten wordt etc. etc. En van een officiële klacht hoorde ik niets meer. Was toch meer dan duizend euro business voor ze maar met PostNL doe ik geen zaken meer.

[\rant]

[ Voor 45% gewijzigd door ernstoud op 15-05-2025 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
d22wth schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:48:
[...]

Ja dat is wat de situatie is, moet ik Delta even melden dat ik naar XGSPON wil? [Afbeelding]

*Edit*
Even contact gezocht en ik blijk inderdaad in het AON/P2P netwerk te liggen, XSGPON niet mogelijk dus. Jammer... Nooit 1000Mbit zal het gaan zijn

[Afbeelding]
Je snelheid is voor AON helemaal ok. En ooit ga je naar XGS-PON.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
d22wth schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:48:
[...]

Ja dat is wat de situatie is, moet ik Delta even melden dat ik naar XGSPON wil? [Afbeelding]

*Edit*

[Afbeelding]
Ligt dat aan AON of ligt dat aan de 1Gbit/s poort? Immers haal je met een 1Gbit/s poort netto sowieso maar maximaal ~940Mbit/s door overhead (1Gbit/s is de snelheid waarmee de ethernet bitjes over de lijn gaan. Maar in de ethernet pakketjes zit nog IP, en in de IP pakketjes zit nog TCP (of UDP) en daarin zit pas de daadwerkelijke data. Waardoor op elk pakketje je dus een X aantal bits verlies hebt als je kijkt naar de daadwerkelijke snelheid).

En terwijl ik dat tik. Aan de andere kant zal het netwerk natuurlijk ook maar 1Gbit/s aan "ethernet" leveren. Want het gaat vast om 1Gbit/s SFP modules in zowel de Genexis en de switch aan de andere kant. Waardoor daar op dezelfde beperking zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

RobertMe schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:44:
[...]

Zijn er klanten services waar dat niet is? Die keren dat ik Ziggo heb gebeld had ik ook binnen een minuut en meestal "direct" iemand aan de lijn.
odido. stellete Lutsers daarzo. 3 keer doorgeschakeld worden en elke keer je opnieuw moeten identificeren. redelijk lange wachttijd. En ook heel belerend doen alsof het probleem bij mij ligt.(geen incasso's afschrijven)
[...]

Laat me raden. De ingangsdatum is 14 dagen na de gewenste ingangsdatum? Want zo denkt Delta onder de 14 dagen bedenktijd uit te komen.
6 dagen 🤷‍♂️

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

RobertMe schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:21:
[...]

Ligt dat aan AON of ligt dat aan de 1Gbit/s poort? Immers haal je met een 1Gbit/s poort netto sowieso maar maximaal ~940Mbit/s door overhead (1Gbit/s is de snelheid waarmee de ethernet bitjes over de lijn gaan. Maar in de ethernet pakketjes zit nog IP, en in de IP pakketjes zit nog TCP (of UDP) en daarin zit pas de daadwerkelijke data. Waardoor op elk pakketje je dus een X aantal bits verlies hebt als je kijkt naar de daadwerkelijke snelheid).

En terwijl ik dat tik. Aan de andere kant zal het netwerk natuurlijk ook maar 1Gbit/s aan "ethernet" leveren. Want het gaat vast om 1Gbit/s SFP modules in zowel de Genexis en de switch aan de andere kant. Waardoor daar op dezelfde beperking zit.
Juist dat verklaart een hoop, ik had zo’n vermoeden al, thanks voor je goeie uitleg. Zal nog wel ff duren voordat XGSPON hier wordt gebruikt denk ik, an sich is deze 940/940 lijn super stabiel, echt waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 08:04
Is wel een interessante discussie voor wie Delta TV wil kijken op vakantie

https://www.zeelandnet.nl...op-vakantie-via-delta-app

Er zijn dus wel bepaalde uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mapje schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 16:49:
Is wel een interessante discussie voor wie Delta TV wil kijken op vakantie

https://www.zeelandnet.nl...op-vakantie-via-delta-app

Er zijn dus wel bepaalde uitzonderingen.
Gewoon de VPN functie in je router gebruiken en die aanzetten. Dan zit je toch in je Delta netwerk :)?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:18
Kwam gisteren terug van vakantie en de Nokia is dood. Ze sturen een nieuwe op.

Ondertussen via hotspot op KPN mobiel te werken. Moet zeggen ik doe gewoon alles. Zelfs gamen gaat nog enigzins ok.

Glas kan de deur uit ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Hoe DELTA helpt bij beveiliging NAVO-top

https://www.delta.nl/nieu...bij-beveiliging-navo-top/

Ik denk dat we blij moeten zijn dat er geen al te grote incidenten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdejonge1991
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:28
Ik heb denk ik drie jaar geleden getekend voor aanleg glasvezel. Vandaag dan eindelijk het installatiepakket binnen! Modem aangesloten, pon lampje groen. Internet lampje uit. Blijkt dat het abonnement pas begint op 4 juni en dit kunnen (willen?) ze niet aanpassen.

Blijkbaar moet ik 15 dagen wachten? Iemand dit eerder gehoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jdejonge1991 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:30:
Blijkbaar moet ik 15 dagen wachten? Iemand dit eerder gehoord?
Ja, komt vaker voorbij in dit topic. Volgens Delta heb je dan geen recht meer op 14 dagen bedenktijd omdat ze vandaag of morgen "beginnen te tellen". Maar uiteraard is dat helemaal niet zo. Bedenktijd gaat pas in nadat alle producten en diensten geleverd zijn (/worden).

Als je bv internet + TV afneemt en de settopbox is met een maand vertraagd gaat de 14 dagen bedenktijd pas in nadat de settopbox geleverd is ook al zit je al een maamd van internet te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 15:49
Meer mensen bericht gekregen over de adapter van hun Nokia modem? De stroom was er even af en modemlampjes knipperen allemaal. Blijkbaar een adapter probleem. En dan krijg ik (toevallig??) nog terwijl ik bezig ben met zoeken naar een oplossing een email van Delta:
Beste heer HcMarx,

Onze fabrikant heeft ontdekt dat er een productiefout zit in de adapter van uw Nokia-modem. Hierdoor kan deze snel kapotgaan bij een stroomonderbreking. Het gevolg daarvan is dat uw modem niet meer kan opstarten. Als dit gebeurt kunt u niet meer internetten en tv-kijken.

Om uitval van uw diensten te voorkomen, sturen we u binnenkort een nieuwe adapter toe. U kunt de oude adapter zonder gevaar blijven gebruiken totdat de nieuwe binnen is. We vragen u wel om na ontvangst van de nieuwe adapter deze direct om te wisselen. Zo weet u zeker dat u een adapter gebruikt die ook in de toekomst goed blijft werken.
Is dit toeval of zien ze dat mijn modem het niet lekker meer doet. Ik heb in ieder geval er achteraan gebeld en als het meezit heb ik morgen een nieuwe adapter

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdejonge1991
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:28
RobertMe schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:39:
[...]

Ja, komt vaker voorbij in dit topic. Volgens Delta heb je dan geen recht meer op 14 dagen bedenktijd omdat ze vandaag of morgen "beginnen te tellen". Maar uiteraard is dat helemaal niet zo. Bedenktijd gaat pas in nadat alle producten en diensten geleverd zijn (/worden).

Als je bv internet + TV afneemt en de settopbox is met een maand vertraagd gaat de 14 dagen bedenktijd pas in nadat de settopbox geleverd is ook al zit je al een maamd van internet te genieten.
Ahh. Ik had gezocht op 15 dagen :)
Tja, wat een onzin. Wachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbe82
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 07:25
HCMarX schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:23:
Meer mensen bericht gekregen over de adapter van hun Nokia modem? De stroom was er even af en modemlampjes knipperen allemaal. Blijkbaar een adapter probleem. En dan krijg ik (toevallig??) nog terwijl ik bezig ben met zoeken naar een oplossing een email van Delta:

[...]

Is dit toeval of zien ze dat mijn modem het niet lekker meer doet. Ik heb in ieder geval er achteraan gebeld en als het meezit heb ik morgen een nieuwe adapter
Oh ik heb hierover geen bericht gehad, maar laatst wel ondervonden. De aardlekbeveiliging was gesprongen en na die weer ingeschakeld te hebben startte het modem niet goed op (oranje power lampje ipv groen).
Na een simpele uit/aan op het modem zelf, startte hij weer normaal op.
Ik vermoedde al dat de voeding moeite heeft met opstarten, wordt nu dus bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:37
Ik heb laatst een nieuwe adapter gekregen terwijl ik het Nokia modem helemaal niet gebruik!
Ik heb wel netjes de meegeleverde adapter uit de doos gehaald en afgevoerd en de nieuw geleverde bij het modem opgeborgen. Dan zit het goed als ik de Nokia nog eens moet aansluiten voor het een of ander.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
Heb de FAQ op [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2 bijgewerkt met de bovenstaande "bekende problemen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 11:55
Beetje bizarre ervaring hier. Vorig jaar begin mei heb ik voor één jaar Delta glasvezel aangevraagd. Nu, iets meer dan een jaar later, is dat nog altijd niet actief en heb ik geen installatiemateriaal ontvangen. Er is dus meer dan een jaar lang niets geleverd.

Vandaag heb ik geprobeerd de aanvraag te annuleren, ik vind het wel best zo bij Ziggo. Krijg ik een meisje aan de lijn die beweert dat dat niet kan omdat ik niet binnen 14 dagen heb geannuleerd. Kan dat zo maar??

To terminate or not to terminate, that's the question...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
scsirob schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:56:
Beetje bizarre ervaring hier. Vorig jaar begin mei heb ik voor één jaar Delta glasvezel aangevraagd. Nu, iets meer dan een jaar later, is dat nog altijd niet actief en heb ik geen installatiemateriaal ontvangen. Er is dus meer dan een jaar lang niets geleverd.

Vandaag heb ik geprobeerd de aanvraag te annuleren, ik vind het wel best zo bij Ziggo. Krijg ik een meisje aan de lijn die beweert dat dat niet kan omdat ik niet binnen 14 dagen heb geannuleerd. Kan dat zo maar??
Ja, Delta kan dit zomaar proberen, en wordt genoeg over geklaagd. Alleen mag het wettelijk niet. De 14 dagen bedenktijd start pas nadat het laatste product is ontvangen en alle diensten zijn "gestart". Dus zolang je ze geen internet leveren is er ook nog geen sprake van de 14 dagen bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Mijn jaarcontract zit er bijna op. Iemand ervaring om het maximale aan korting eruit te slepen? Ik heb enkel internet nodig, de rest hoef ik niet. Zou het mogelijk zijn om die 35 euro voor 2 jaar actie te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
RobertMe schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:39:
[...]

Ja, Delta kan dit zomaar proberen, en wordt genoeg over geklaagd. Alleen mag het wettelijk niet. De 14 dagen bedenktijd start pas nadat het laatste product is ontvangen en alle diensten zijn "gestart". Dus zolang je ze geen internet leveren is er ook nog geen sprake van de 14 dagen bedenktijd.
Zoiets dacht ik ook. Maar wat is dan de volgende stap? Brief schrijven? Ergens een klacht indienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scsirob schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:42:
[...]

Zoiets dacht ik ook. Maar wat is dan de volgende stap? Brief schrijven? Ergens een klacht indienen?
Gewoon naar Delta gaan en het een jaartje proberen? Je stapt al op en je hebt nog niets?
Dat is pas vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
Sjakie0101 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:17:
[...]
Gewoon naar Delta gaan en het een jaartje proberen? Je stapt al op en je hebt nog niets?
Dat is pas vreemd.
Ik heb Ziggo. Vorig jaar voor een jaar genomen omdat Delta na bestelling niet kon leveren. Niet ideaal maar het werkt. Delta heeft nog niets geleverd, en gaat dat ook niet op korte termijn doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scsirob schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:42:
[...]

Opnieuw bellen en nogmaals vragen om op te zeggen en aangeven dat je gewoon recht op 14 dagen bedenktijd hebt.
Sjakie0101 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:17:
[...]

Dat is pas vreemd.
Beetje rare reactie? Als je een jaar moet wachten zonder vooruitzicht op daadwerkelijk leveren lijkt het mij niet heel gek dat je het op een gegeven moment wel goed vind. Daarnaast kun je ook zoiets hebben van "ik verleng bij Ziggo voor een jaar, met korting, en zie daarna wel met Delta". Je hoeft natuurlijk ook niet "oneindig" de hoofdprijs bij de huidige ISP te betalen in afwachting van Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:18
RobertMe schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:39:
[...]

Ik snap niet dat Delta deze leugen nog steeds in de standaard klantenservicereactiebundel(!) heeft zitten. De geschillencommissie Telecom heeft hier al zo vaak uitspraak over gedaan. Bovendien is dit geregeld in het Burgerlijk Wetboek, zij het in wat omfloerste taal. De bedenktijd gaat in als het laatste product/de laatste dienst van het overeengekomene is geleverd en bruikbaar is.
Als je jezelf als gerenommeerd bedrijf betitelt, dan wil je toch geen desinformatie verkondigen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Omdat één iemand op een forum het zegt is dat zo? Als je zelf even nadenkt zie je ook wel dat zijn bericht niet klopt. Waarom zou Delta immers een klant twee weken laten wachten nadat ze alle kosten al gemaakt hebben. Van kabels graven tot opsturen apparatuur. Het is gewoon een automatisch systeem die de activatiedatum op die dag heeft gezet. Hierdoor kan er in maand of zo een monteur de patch zetten in de PoP en een andere monteur langskomen om de installatie te doen, mocht dat nodig zijn. En eventueel andere dingen administratief regelen bij Delta. Door een maand ruimte te hebben is daar tijd voor. Als je al die ruimte niet in calculeert is daar geen tijd voor en gaan er weer allemaal andere dingen mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
Ik weet niet of @bjusterbaarlik op mij reageert? Delta heeft in mijn wijk overal glasvezel geïnstalleerd tot in de meterkast. Dat is een investering op hun initiatief, daar heb ik niets mee te maken. Verder heeft Delta aan mij niets opgestuurd. Het probleem (voor hen) is dat de PoP geen stroomaansluiting krijgt. Daar is in oktober vorig jaar een bericht over gestuurd, daarna bleef het stil.

Wel heeft Delta in december een prijsverhoging gestuurd. Ook toen heb ik gebeld om te annuleren. Ik kreeg een betere aanbieding opgestuurd, maar daarvan heb ik geen gebruik gemaakt.

Inmiddels is er meer dan een jaar verstreken (ik had de dienst voor één jaar besteld), en wat mij betreft verlopen. Zonet heb ik ook via hun website een annulering ingestuurd. Die wordt binnen 10 werkdagen 'behandeld'. Geen idee wat de uitkomst is maar dan krijg ik in ieder geval een formeel antwoord op papier, in plaats van dat ik welles-nietes met een klantenservice moet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:40:
Omdat één iemand op een forum het zegt is dat zo? Als je zelf even nadenkt zie je ook wel dat zijn bericht niet klopt. Waarom zou Delta immers een klant twee weken laten wachten nadat ze alle kosten al gemaakt hebben. Van kabels graven tot opsturen apparatuur.
Je haalt twee dingen door elkaar...

We hebben het over het bericht van @scsirob die aangeeft een jaar geleden een abonnement aangevraagd te hebben, nog steeds niks geleverd is, en nu niet mag opzeggen omdat zijn bedenktijd verstreken is. Ik denk juist dat hij heel graag gehad had dat Delta de kosten had gemaakt om de kabel te graven en apparatuur op te sturen. Alleen is in ieder geval van dat opsturen van de apparatuur niks gekozen. En als die kabel al lang in de grond lag dan is de kans vrij aannemelijk dat Delta het wel af rond.

Alhoewel het hier in het dorp ook 2 jaar duurt tussen "glasvezel tot de voordeur" en "glasvezel binnen gemonteerd en apparatuur geleverd. Mensen die zich in 2021 hebben aangemeld hebben dit jaar (eindelijk) een werkend abonnement gekregen, nadat ze in de eerste helft van 2023 de kabel in het hele dorp in de grond hebben gestopt. Waarbij ze pas eind '24 en begin dit jaar de "abonnees" pas hebben aangesloten (FTU plaatsen etc) en pas in maart, april de eerste abonnementen geactiveerd zijn.
Maar..., tegen mijn verwachting in heeft Delta vandaag ook bij mij de FTU geplaatst. Zonder dat ik een abonnement heb afgesloten (overigens is dit wel de belofte van Delta geweest bij de bekendmaking dat ze gingen aanleggen "hele gemeente wordt het tot binnen aangesloten tenzij je bezwaar maakt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
@scsirob Nee was geen bericht aan jou.
@RobertMe Ik haal geen twee door elkaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scsirob schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:51:
Ik weet niet of @bjusterbaarlik op mij reageert? Delta heeft in mijn wijk overal glasvezel geïnstalleerd tot in de meterkast. Dat is een investering op hun initiatief, daar heb ik niets mee te maken. Verder heeft Delta aan mij niets opgestuurd. Het probleem (voor hen) is dat de PoP geen stroomaansluiting krijgt. Daar is in oktober vorig jaar een bericht over gestuurd, daarna bleef het stil.

Wel heeft Delta in december een prijsverhoging gestuurd. Ook toen heb ik gebeld om te annuleren. Ik kreeg een betere aanbieding opgestuurd, maar daarvan heb ik geen gebruik gemaakt.

Inmiddels is er meer dan een jaar verstreken (ik had de dienst voor één jaar besteld), en wat mij betreft verlopen. Zonet heb ik ook via hun website een annulering ingestuurd. Die wordt binnen 10 werkdagen 'behandeld'. Geen idee wat de uitkomst is maar dan krijg ik in ieder geval een formeel antwoord op papier, in plaats van dat ik welles-nietes met een klantenservice moet spelen.
Je hebt initieel een jaarcontract afgesloten? (Of tweejarig?). Want bij een jaarcontract is het dan sowieso mooi. Je mag niet opzeggen want 14 dagen bedenktijd zijn verlopen. Maar dat betekent dan dus ook dat het jaarcontract voorbij is? Dus ben je contractvrij en mag je opzeggen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan moet je beter reageren. Je quote en mentioned niemand. En je reactie staat onder een reactie die mij quote en is in reactie op @scsirob. En het past binnen de 14 dagen bedenktijd waar het over ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scsirob schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:23:
[...]

Ik heb Ziggo. Vorig jaar voor een jaar genomen omdat Delta na bestelling niet kon leveren. Niet ideaal maar het werkt. Delta heeft nog niets geleverd, en gaat dat ook niet op korte termijn doen.
Je kan toch Delta bellen wanneer ze aansluiten? Dat zal geen jaar duren neem in aan als ik alles zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:45:
[...]

Je kan toch Delta bellen wanneer ze aansluiten? Dat zal geen jaar duren neem in aan als ik alles zo lees.
Als de kabel al een jaar in de grond ligt maar de energieleverancier niet kan leveren bij het PoP (door een overbelast net) dan lijkt mij juist dat Delta totaal geen invloed heeft op wanneer ze kunnen beginnen met leveren? Tenzij ze een aggregaat naast het PoP plaatsen en elke dag / week wat diesel er in gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
scsirob schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:51:

Waarom zou je de boel willen annuleren? Glasvezel is echt wel merkbaar beter dan coax. In de tussentijd kun je gewoon bij Ziggo nog een mooi aanbod scoren voor een jaar. Delta gaat daar best coulant mee om als je dan aangeeft dat je contract van je huidige verbinding nog even loopt en dus nog niet opgezegd kan worden. Ze verschuiven de ingangsdatum dan naar je opzegtermijn van je huidige provider.

Gewoon geduld hebben.. Dat het meer dan een jaar duurt is echt niet uitzoonderlijk. (oh en desnoods klagen bij de gemeente mbt de stroomaansluiting)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
Drardollan schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:05:
Mijn jaarcontract zit er bijna op. Iemand ervaring om het maximale aan korting eruit te slepen? Ik heb enkel internet nodig, de rest hoef ik niet. Zou het mogelijk zijn om die 35 euro voor 2 jaar actie te fixen?
Gewoon bellen en zeggen dat je aan het rondkijken bent naar andere providers. Het toverwoord is Odido :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!
EWS99 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:53:
Glasvezel is echt wel merkbaar beter dan coax.
Owja? Kun je met glasvezel andere delen van het internet bezoeken, die voor coax gebruikers onbereikbaar zijn? Volgens mij is het toch één internet, en tenzij je bij Odido zit (geen IPv6), kun je exact hetzelfde internet gebruiken.
Alleen als je de use cases er voor hebt zal glasvezel beter zijn. En dan gaat het dus over lagere latency (maar merk je dat echt? En zelfs bij online gaming schijnt het niet uit te maken omdat het spel er toch al rekening mee houd). Of de hogere (1Gbit/s+) download snelheden of de hogere (100Mbit/s+) upload snelheden. En de use cases daarvoor zullen er echt wel zijn. Maar voor 75%+ van de internet klanten zal Ziggo een prima internet dienst leveren. En TV kijken over het medium coax is dan weer beter (en dan heb je seconden minder latency, waardoor de buren jou horen juichen bij een goal bij voetbal, i.p.v. dat jij de buren hoort).
En als je de prijs meeneemt (maar dat is geen eigenschap van glasvezel maar van de ISP) is Delta niet perse goedkoper. In mijn geval is Ziggo Wifi Middel (400/40) + "KabelTV" (toegang tot Ziggo Go) euro's goedkoper dan Delta 500 + TV (en zelfs met "TV Start" bij Ziggo als "officiële" TV pakket is Ziggo ietsjes goedkoper).
(oh en desnoods klagen bij de gemeente mbt de stroomaansluiting)
Kan de gemeente stroom leveren dan? Er vanuit gaande dat er geen stroom is doordat de energieleverancier niet kan leveren door een vol net zal de gemeente er niks aan kunnen doen. (Tenzij de gemeente zelf minder stroom gaat gebruiken waardoor er ruimte op het net komt).

Edit:
Je kunt het zelfs vergelijken met VHS vs Betamax vs <die derde optie>. Waarbij VHS uiteindelijk de standaard is geworden, terwijl ik meen Betamax het technisch betere product is. En zo zal ook niemand ontkennen dat voor internet glasvezel het technisch betere product is (lagere latency, hogere snelheden mogelijk, ...). Maar dan nog kan iets anders beter voor de "klant" zijn (prijs, "randzaken" (TV van Ziggo voor het betere TV product en internet via glasvezel zal relatief zeldzaam zijn, internet van Ziggo omdat TV daar beter is komt wel voor, en uiteraard ook andersom, genoegen nemen met TV van bv Delta omdat het internet beter is); Of bij videobanden "welke content is op welke techniek beschikbaar" (is het verhaal niet dat VHS het gewonnen heeft omdat daar wel "natuurfilms" op werden uitgebracht en bij de concurrentie niet?))

[ Voor 19% gewijzigd door RobertMe op 23-05-2025 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:05:
Die 35 euro voor 2 jaar zal niet zomaar lukken, maar 7.50 of 10 euro per maand korting kan je vaak wel voor elkaar krijgen.
Gewoon even bellen; zeggen dat je trouwe klant bent en daarvoor beloond wilt worden als je verlengt, anders ga je elders kijken. Dan komt er snel een goede aanbieding. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scsirob
EWS99 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:53:
[...]
Waarom zou je de boel willen annuleren? Glasvezel is echt wel merkbaar beter dan coax.
Ik heb mijn Ziggo modem in bridge mode, met daarachter mijn eigen router. Daarmee kan ik simpel VPN van extern naar mijn LAN opzetten, werkt allemaal. Snelheid is voor wat ik doe meer dan voldoende. In het hele jaar nog geen minuut down geweest. Prijs is redelijk.

Ik win er heel weinig mee als ik naar Delta ga, en als ik de capriolen in het XGS-PON draadje lees dan ben ik heel veel apparatuur verder voordat ik die situatie weer terug heb. Kortom, waarom zou ik dat abonnement nog wél willen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!
scsirob schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:27:
Ik win er heel weinig mee als ik naar Delta ga, en als ik de capriolen in het XGS-PON draadje lees dan ben ik heel veel apparatuur verder voordat ik die situatie weer terug heb.
+ dat die situatie niet 100% gegarandeerd altijd werkt. Zie bv het issue van alweer een tijd terug dat de Zaram module niet meer werkte / "geaccepteerd werd" / .... Werd wel binnen enkele uren opgelost (door de support via Discord), maar het was wel extra downtime die je niet had met een door Delta geleverde ONT. En als je een aanpassing aan het abonnement doet (of Delta "uit zichzelf" bv een snelheidsverhoging doet) wordt deze niet doorgevoerd bij het eigen ONT. Je moet dan verplicht terug naar het Delta ONT (incl. bellen om serienr door te geven), dan valideren dat de aanpassing gedaan is, en dan weer terug naar het eigen ONT (en dus weer bellen om het serienr van het eigen ONT door te geven).

Dus jip, Ziggo met bridge, of andere providers die een losse ONT + router (of ONT / router combinatie met bridge optie) hebben toch wel voordelen in deze situatie.
"Grap" is dan wel dat andere ISPs op het DFN netwerk wel vanuit DFN een andere ONT krijgen (wel ook een Nokia) die echt alleen ONT is en dus een losse router achter moet. Dus je kunt wel overstappen op een andere ISP op het DFN netwerk (dat er nog niet ligt, dus dat blijft een probleem :+), en dan kun je wel je eigen router blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:36:
[...]

+ dat die situatie niet 100% gegarandeerd altijd werkt.
Want andere providers hebben nooit downtime … :?
Zie bv het issue van alweer een tijd terug dat de Zaram module niet meer werkte / "geaccepteerd werd" / .... Werd wel binnen enkele uren opgelost (door de support via Discord), maar het was wel extra downtime die je niet had met een door Delta geleverde ONT.
We weten niet wat er indertijd gebeurde. Wel weet ik na overleg met de support mensen dat het slechts bij een klein aantal gebruikers met een Zaram SFP speelde omdat heel snel duidelijk was wat er gebeurde.

Dus om dit nou meerdere malen aan te halen als tegenargument tegen eigen hardware vind ik persoonlijk nogal flauw.
En als je een aanpassing aan het abonnement doet (of Delta "uit zichzelf" bv een snelheidsverhoging doet) wordt deze niet doorgevoerd bij het eigen ONT. Je moet dan verplicht terug naar het Delta ONT (incl. bellen om serienr door te geven), dan valideren dat de aanpassing gedaan is, en dan weer terug naar het eigen ONT (en dus weer bellen om het serienr van het eigen ONT door te geven).
Een drama van wel zeker een half uur via de telefonische tweede lijns support. Direct met techneuten. Probeer dat eens bij KPN, Odido of Vodafone. Volgens mij is alleen de support van Glasnet nog directer, nl. op Tweakers. Delta engineers zitten hier niet meer omdat een aantal lieden uit de Tweakers community zich indertijd schandalig gedroegen die kant op.
Dus jip, Ziggo met bridge, of andere providers die een losse ONT + router (of ONT / router combinatie met bridge optie) hebben toch wel voordelen in deze situatie.
En ik heb dan weer erg slechte ervaringen met de door ISP’s geleverde devices. Bijvoorbeeld KPN die firmware updates doet op de Experiabox waardoor WiFi accesspoints het niet meer doen, en Odido die een firmware update uitrolt waardoor bij Klik&Klaar band n28 disabled wordt en dat product in buitengebied waardeloos wordt.

En ik schrok toen ik zag wat Delta aan beheer op mijn AON glasvezel modem kon doen.

Kortom; je ziel en zaligheid als Tweaker ophangen aan de grillen van een ISP? Brrrr…
"Grap" is dan wel dat andere ISPs op het DFN netwerk wel vanuit DFN een andere ONT krijgen (wel ook een Nokia) die echt alleen ONT is en dus een losse router achter moet. Dus je kunt wel overstappen op een andere ISP op het DFN netwerk (dat er nog niet ligt, dus dat blijft een probleem :+), en dan kun je wel je eigen router blijven gebruiken.
Dat is inderdaad bizar. Maar goed, ook bij Delta kun je je eigen router gebruiken alleen vergt het een investering in een ONT of SFP van rond de EUR 150,-

En koop je zelf een Nokia ONT dan verzorgt Delta zelfs firmware updates. Omdat die nou eenmaal niet ergens anders te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
Even een kleine tip.

In mijn 30 jaar nog nooit echt een stroomstoring meegemaakt, behalve gisternacht. uren het hele dorp zonder. Ik had een paar apparaten losgekoppeld, maar de diepvries etc niet.

Toen het er weer op klapte, ging het nokia glasvezel model niet meer aan. al snel ontdekt dat alle lampjes knipperen een kapotte stroom adapter betekend. En ik had nog een zelfde nieuw in de doos (dankjewel delta!)

Maar wees gewaarschuwd!! stroomstoring = modem uit het stopcontact!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
rcthans schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 03:37:
Even een kleine tip.

In mijn 30 jaar nog nooit echt een stroomstoring meegemaakt, behalve gisternacht. uren het hele dorp zonder. Ik had een paar apparaten losgekoppeld, maar de diepvries etc niet.

Toen het er weer op klapte, ging het nokia glasvezel model niet meer aan. al snel ontdekt dat alle lampjes knipperen een kapotte stroom adapter betekend. En ik had nog een zelfde nieuw in de doos (dankjewel delta!)

Bekend probleem bij Delta / Caiway. Zie: nieuws: Delta en Caiway vervangen deel stroomadapters van modems vanwege prod...

Ik raad iedereen aan om te bellen om de adapter preventief te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:02
EWS99 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 06:40:
[...]

Bekend probleem bij Delta / Caiway. Zie: nieuws: Delta en Caiway vervangen deel stroomadapters van modems vanwege prod...

Delta is al preventief bezig huishoudens te informeren.
Ik kreeg van de week bericht dat er een nieuwe adapter wordt opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
scsirob schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:27:
[...]

Ik heb mijn Ziggo modem in bridge mode, met daarachter mijn eigen router. Daarmee kan ik simpel VPN van extern naar mijn LAN opzetten, werkt allemaal. Snelheid is voor wat ik doe meer dan voldoende. In het hele jaar nog geen minuut down geweest. Prijs is redelijk.

Ik win er heel weinig mee als ik naar Delta ga, en als ik de capriolen in het XGS-PON draadje lees dan ben ik heel veel apparatuur verder voordat ik die situatie weer terug heb. Kortom, waarom zou ik dat abonnement nog wél willen??
Lagere latency en hogere upload zijn de argumenten voor glas. Het geheel "voelt" iets stabieler dan coax. En dat merk je pas als je het hebt. Ik ben ook jarenlang dik tevreden geweest over Chello / UPC / Ziggo, maar verschil met glas merk je echt wel (als Tweaker). RDP / Citrix / SSH voelt sneller aan. Hogere upload is fijn als je data naar de cloud moet sturen (moet wel eens een database backup uploaden ofzo. En in Onedrive merk je het ook wel dat je files sneller in sync zijn). Of als je effe iets van thuis moet kopieëren als je ergens anders bent.

Er lijkt overigens ook verschil te zitten in de kwaliteit van de Coax kabel in de straat. Ziggo was in mijn nieuwbouw huis voor mijn gevoel ook beter dan in mijn huidige jaren 90 huis. Hier ook wel wat gedonder gehad met de bekabeling / wijkkast waarbij een monteur langs moest komen voor metingen. Prima opgelost overigens.

Tot zover mijn subjectieve meningen. Ik vind 't gewoon beter :), maar Ziggo is ook al dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
EWS99 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 06:40:
[...]

Hah! Dat bericht had ik nog niet eerder gezien . Nou dat vervangen is dus niet voor niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbe82
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 07:25
Mwah, er is een kans dat die adapter niet goed opstart na stroomuitval. Dat heb ik ondervonden, maar na nog een powercycle werkt het gewoon weer.
Oké, het is misschien niet helemaal 100, maar daar ga ik niet meteen voor in de telefoon hangen. Er is al genoeg afval op de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rcthans schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 03:37:
Even een kleine tip.

Zou je eens van beide adapters een foto van het type label kunnen posten? Dan kan iedereen zien welke hij/zij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timelord
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-05 21:25
Op zaterdagavond kijk ik naar een serie. Nu is het al voor de tweede keer voorgekomen, dat hij ergens in het begin bevriest.

Het is al vaker voorgekomen, maar ik weet niet meer wanneer.

Maar het is behoorlijk irritant dat het tijdens een film gebeurt EN je ook nog eens niet terug mag spoelen want BBC.

Ik vind dit behoorlijk waardeloos. Probeer ik op Delta naar een oplossing te zoeken: helaas.
Mailcontact ? Alleen zakleijk.

Ik denk dat ik heel snel terug ga naar KPN. Die hadden ook nog eens een veel fijnere tv decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Timelord schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:25:
Ik vind dit behoorlijk waardeloos. Probeer ik op Delta naar een oplossing te zoeken: helaas.
Je kunt altijd een mail sturen naar info@delta.nl met je vraag, dan krijg je een ontvangstbevestiging en drie of vier dagen later een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Timelord schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:25:
Op zaterdagavond kijk ik naar een serie. Nu is het al voor de tweede keer voorgekomen, dat hij ergens in het begin bevriest.

Het is al vaker voorgekomen, maar ik weet niet meer wanneer.

Maar het is behoorlijk irritant dat het tijdens een film gebeurt EN je ook nog eens niet terug mag spoelen want BBC.

Ik denk dat ik heel snel terug ga naar KPN. Die hadden ook nog eens een veel fijnere tv decoder.
Of DeltaTV opzeggen en NLZIET nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand hier hoeveel DHCP reservations (vaste IP adres bij een MAC adres) je bij de Nokia xs-2426g-b kunt specificeren?

Pagina: 1 ... 120 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.